Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 13:32
MikeOO schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:25:
[...]

Kun jij vanaf de Raps Pi die adres pingen: 149.154.171.5 en draai je Telegram op een Rasp Pi
Beetje laat misschien maar ja kan ik pingen

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12
Ik heb whatsapp werkend op mijn PI. In Domoticz kan ik nu notificaties versturen door de juiste gegevens in te vullen bij http notificatie.

Ook heb ik een script gevonden waarmee ik een snapshot kan versturen als iemand op de deurbel drukt :)

Als hulp heb ik gebruikt: http://rpihome.blogspot.n...-raspberry-pi-yowsup.html

En deze voor het send image script: http://rpihome.blogspot.i...pictures-with-yowsup.html

Meer info kan ik niet plaatsen want de accu van mijn tablet is weer eens leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 16:11

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

BizzieBis schreef op zondag 12 juli 2015 @ 18:22:
Ik heb whatsapp werkend op mijn PI. In Domoticz kan ik nu notificaties versturen door de juiste gegevens in te vullen bij http notificatie.

Ook heb ik een script gevonden waarmee ik een snapshot kan versturen als iemand op de deurbel drukt :)

Als hulp heb ik gebruikt: http://rpihome.blogspot.n...-raspberry-pi-yowsup.html

En deze voor het send image script: http://rpihome.blogspot.i...pictures-with-yowsup.html

Meer info kan ik niet plaatsen want de accu van mijn tablet is weer eens leeg..
Mwhaaa
Dat zou wel wat zijn voor een inbouwfunctie .....
Een how to in de wiki van Domoticz???

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou er wel een prepaid SIM voor kopen en die gebruiken om het te activeren, i.p.v. je eigen nummer. Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar officieel mag je dat soort dingen (yowsup) niet gebruiken van WhatsApp volgens mij. Als je pech hebt dan blokkeren ze ineens je account. Als dat je normale 06 is dan heb je een probleem :X

Wellicht dat ik er met een prepaid simmetje (voor het 06 nr) nog een keer wat mee ga doen, het is zeker wel handig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24zeven
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-02 16:52
Domoticz + Synology NAS + RFcom 433E..
In de synology Nas kan je een stroomschema ingeven. Daarmee zet je hem bv 's nachts uit.
Het lijkt erop dat bij het het "afsluiten" de RFCom wordt ontkoppelt en bij het opstarten is deze verdwenen.

Om bij mij domoticz te laten werken icm RFCom moet 1. het stroomschema niet gebruikt worden of 2. elke dag manueel de RFCom opnieuw op de USB-poort aansluiten.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij draait de NAS (DS114) met Domoticz gewoon 24/7. Als je ook energiegebruik (slimme meter / Z-Wave) gaat meten dan ontkom je daar toch niet aan. Stroomverbruik valt gelukkig mee, 15W. Omgerekend ~30 euro per jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 13-07-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 18:05:
[...]

Beetje laat misschien maar ja kan ik pingen
Kan die server inmiddels ook sinds gistern weer pingen. Probleem blijft en hoop fouten in de log.
Lijkt er bijna op de er berichten blijven hangen en hierdoor de boel nu niet meer wil.

Ga een poging doen om Telegram te verwijderen en opnieuw te installeren en hoop dat het dan weer werken.

Update,
Vlak voor ik de boel wilde verwijderen kreeg ik een ingeving. Bleek dat Telegram zelf ook scripts gebruikt die je kunt opvragen door een bericht naar Telegram te sturen en zo info kunt opvragen van Domoticz.

En wat bleek daar stond een doorbell.sh in en daar liep hij op vast. Had dit script wat aangepast voor mijn nieuwe camera en toen was de DDOs aanval dus totaal vergeten 8)7 En aangezien ik ook in Domoticz een script gebruikt doorbell.sh raak je het dus kwijt en zit je steeds op de verkeerde plek te zoeken.

Het script doorbell.sh verwijderd uit telegram en herstart Telegram en daar kwamen alle berichten weer.
Weer een leermoment gehad. :X

[ Voor 42% gewijzigd door MikeOO op 13-07-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben bezig geweest met wat Arduino Nano's om MySensors te testen. Ik moet er nog even naar kijken, want niet alles komt binnen (in de serial monitor). Misschien even een condensator plaatsen bij het zendertje (even het bakje met elco's opzoeken). Ik zag dat mijn laatste arduino sketch uit 2010 was.
Ik had een Arduino Nano (kloon) die het niet deed, dus even gekeken naar een nieuwe. Ik kwam er een tegen bij Aliexpress voor 64 cent. (Per stuk bestellen, anders komen er verzendkosten bij). Het gokje wel waard denk ik.
Ik heb ook een Arduino (kloon) Mega 2560 (met Atmega16U2 chip) besteld voor 8,66 euro. Dan nog een RFLink erop van Nodo, en dan kan ik Domoticz gaan testen met Kaku op m'n Raspberry Pi.
Nu hopen dat het snel binnen is, want dat varieert van een week tot ruim een maand.
Ik heb geen idee of MySensors en de Nodo RFLink goed te combineren zijn op Domoticz, maar dat wordt veel inlezen de komende tijd!
Als het allemaal een beetje wil lukken, is de volgende stap Zwave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-09 13:30
Het begint toch wel zeer warm te worden ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8UY0RWF.jpg

Deze zijn er gisteren opeens bijgekomen. Weet eigenlijk niet waar ze vandaan komen. Misschien dat een buur ook met één of ander bezig is maar kan me niet echt voorstellen dat er iets in de woning is die 270 graden haalt :+

Heb vorig week eindelijk eens die Monit op mijn Pi gezet. Maar houdt die eigenlijk rekening met reboots ? Gisteren eens de Pi gereboot maar volgens Monit is Domoticz nu al 6 dagen up and running.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:42:
Ik ben bezig geweest met wat Arduino Nano's om MySensors te testen. Ik moet er nog even naar kijken, want niet alles komt binnen (in de serial monitor). Misschien even een condensator plaatsen bij het zendertje (even het bakje met elco's opzoeken).
[...]
MySensors heb ik gisteren ook nog wat mee gedaan, is leuk spul. De voeding komt soms wel extreem kritisch. Ik heb één node waarbij ik zowel de Arduino Nao + nRF gewoon via USB kan voeden (wel een elco over de nRF), maar een node met dezelfde hardware heeft hier geen zin in (st=fail in de Serial Monitor). Geef ik de nRF echter voeding via labvoeding op 3.3V dan werkt het gelijk perfect.

Voor de gateway (ik heb de Ethernet Gateway gemaakt) heb ik de nRF daarom van spanning voorzien via een LM2596 DC-DC converter. Die is echter vrij groot, heb een aantal kleinere DC-DC converters onderweg (Banggood SKU116802). Als jij er zo eentje tussenzet dan zal het waarschijnlijk prima werken.

Spul uit China reken ik altijd 14 dagen voor (en meestal klopte dat op de dag precies), maar de laatste tijd heb ik veel spul ook gewoon in één week binnen :9

Wat is trouwens het nut van die nRF module op dat RFlink printje? RFlink is voor 433Mhz toch, daarom zit die Aurel module erop? Gevonden: http://www.nemcon.nl/blog2/
The current version of the RFLink board also supports communication via 2.4Ghz.
Geen idee of je het al echt kan gebruiken, maar op die manier zou je bijv. ook van die RF ledstrip dimmers (RGB) kunnen aansturen, die werken vaak ook op 2,4Ghz. En IKEA heeft ook wat draadloos verlichting spul op 2,4Ghz dacht ik.

[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 13-07-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 11:52
24zeven schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:48:
Domoticz + Synology NAS + RFcom 433E..
In de synology Nas kan je een stroomschema ingeven. Daarmee zet je hem bv 's nachts uit.
Het lijkt erop dat bij het het "afsluiten" de RFCom wordt ontkoppelt en bij het opstarten is deze verdwenen.

Om bij mij domoticz te laten werken icm RFCom moet 1. het stroomschema niet gebruikt worden of 2. elke dag manueel de RFCom opnieuw op de USB-poort aansluiten.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen?...
Vaste USB namen heb ik wel kunnen oplossen.
kraades in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Het probleem is nog steeds dat ik ook een handmatige actie nodig heb om de boel weer aan de praat te krijgen.
Ik ben nog zoekende...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Kenhas schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:48:
Het begint toch wel zeer warm te worden ;)

Deze zijn er gisteren opeens bijgekomen. Weet eigenlijk niet waar ze vandaan komen. Misschien dat een buur ook met één of ander bezig is maar kan me niet echt voorstellen dat er iets in de woning is die 270 graden haalt :+
Ik denk dat het een bbq thermometer is. Ik heb er ook eentje.
Handig voor de lange sessies, dan kan ik op afstand via domoticz zien of alles nog goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
hondapower schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:56:
[...]

Handig voor de lange sessies, dan kan ik op afstand via domoticz zien of alles nog goed gaat.
Maverick ET-732?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:42
hondapower schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:56:
[...]

Dan zijn ze hier in de buurt permanent aan het bbq'en, zie er een stuk of 5-6 die vrijwel altijd aan staan. Had zelf eerder het idee dat Domoticz/RFXcom deze sensoren niet goed kent en er foutieve waarden aan hangt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Die is het ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
NiGeLaToR schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:19:
[...]

Dan zijn ze hier in de buurt permanent aan het bbq'en, zie er een stuk of 5-6 die vrijwel altijd aan staan. Had zelf eerder het idee dat Domoticz/RFXcom deze sensoren niet goed kent en er foutieve waarden aan hangt.
Dan zijn het wellicht hele andere sensoren die verkeerd herkend worden.
Of je hebt een restaurantkeuken in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:42
hondapower schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:00:
[...]

Dan zijn het wellicht hele andere sensoren die verkeerd herkend worden.
Of je hebt een restaurantkeuken in de buurt...
Precies dezelfde als in dat lijstje hoor :) En nee, woon in een woonwijk, met wat boerderijtjes verder. Zou m'n buurman 's kunnen vragen, die heeft ook allerlei sensormeuk.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:22
Vandaag de nieuwe antenne binnengekregen voor de RFXCom, deze (in 8 dagen op de deurmat):

http://www.banggood.com/S...gnetic-Base-p-961494.html

Heb de Pi/RFXCom teruggezet waar deze in eerste instantie stond (ter referentie) en de nieuwe antenne aangesloten. Ik kan nu zonder problemen de KaKu schakelaars in de woonkamer bedienen wat met de originele antenne niet lukte. Prima investering van 2,10 Euro (had er namelijk 5 besteld, aantal collega's hadden ook interesse) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:13
Stimpy68 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:43:
Vandaag de nieuwe antenne binnengekregen voor de RFXCom, deze (in 8 dagen op de deurmat):

http://www.banggood.com/S...gnetic-Base-p-961494.html

Heb de Pi/RFXCom teruggezet waar deze in eerste instantie stond (ter referentie) en de nieuwe antenne aangesloten. Ik kan nu zonder problemen de KaKu schakelaars in de woonkamer bedienen wat met de originele antenne niet lukte. Prima investering van 2,10 Euro (had er namelijk 5 besteld, aantal collega's hadden ook interesse) :Y
Ik heb de zelfde, goed ontvangst en zenden. Kaku op 2 verdieping. dwars door betonnen vloeren met bewapening en luchtbehandeling. Een aanrader dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 21:43
Ik wil graag tijdens mijn vakantie de lampen op diverse tijdstippen aan- en uitzetten. Weet iemand hoe je een 'vakantie-stand' in Domoticz kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24zeven
youtoo1000 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:26:
Ik wil graag tijdens mijn vakantie de lampen op diverse tijdstippen aan- en uitzetten. Weet iemand hoe je een 'vakantie-stand' in Domoticz kunt zetten?
Je kan de lampen schakelen met aan zonsondergang (eventueel met vertraging weer uitdoen).
Verder kun je dit uitbreiden door een schemerschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
youtoo1000 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:26:
Onder Setup > Other > Timer Plan
kun je kiezen voor 'Holiday'.

Hier staat uitgeleged hoe het werkt: http://domoticz.com/forum...f=4&t=6853&p=45577#p45577

Heb het zelf overigens niet in gebruik dus ik hoop dat je er met die beschrijving uit komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb net Home Automation geïnstalleerd en probeer een beetje van alles uit maar ik krijg het JSON gedeelte niet helemaal goed.
code:
1
http://User:Pass@192.168.1.109:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=18&switchcmd=On

Bovenstaande regelt werkt, zo'n 2 van de 5 keren. Als ik On door Toggle verander, wat ik liefst heb, gebeurt er niets. Alsof de opdrachten niet helemaal duidelijk doorkomen. Ik gebruik KaKu setjes overigens.

Iemand deze app al geprobeerd? Hij leek veel belovend, met Apple Watch app en met spraak (ook via Watch).

En hoe kom ik achter de IDX van een group?

[ Voor 3% gewijzigd door iAR op 13-07-2015 21:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met het volgende:
Op dit moment heb ik een RPI draaien met een rfxcom433e.
Dit werkt allemaal prima, alle lampen schakelen aan en uit zoals ik het wil.
Nu ben ik begonnen met blockly, echter wil dit totaal niet meewerken.

Ik heb als test onderstaande gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/6wbhx3s4t/blockly.jpg

Als ik in de log kijk, zie ik om 20:28 netjes de melding test verschijnen, echter gaat de schemerlamp niet aan (voor 1 min.)

Wat doe ik hier fout?

Ik draade de laatste beta versie, nu maar teruggegaan naar 2.2563, maar dit maakt helaas geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 08:03
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:35:
Kan iemand mij helpen met het volgende:
Op dit moment heb ik een RPI draaien met een rfxcom433e.
Dit werkt allemaal prima, alle lampen schakelen aan en uit zoals ik het wil.
Nu ben ik begonnen met blockly, echter wil dit totaal niet meewerken.

Ik heb als test onderstaande gemaakt:

[afbeelding]

Als ik in de log kijk, zie ik om 20:28 netjes de melding test verschijnen, echter gaat de schemerlamp niet aan (voor 1 min.)

Wat doe ik hier fout?

Ik draade de laatste beta versie, nu maar teruggegaan naar 2.2563, maar dit maakt helaas geen verschil.
Kan aan mijn uitleg liggen maar volgens mij gaat de lamp aan voor 1/60 deel van een minuut?
Waarde voor de dubbele punt is volgens mij de minuut waarde, daarachter de seconden?

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaapB schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:39:
[...]

Kan aan mijn uitleg liggen maar volgens mij gaat de lamp aan voor 1/60 deel van een minuut?
Waarde voor de dubbele punt is volgens mij de minuut waarde, daarachter de seconden?
Oeiii 8)7 8)7 8)7
Bedankt het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24zeven
Is er een mogelijkheid om de schakelaars te sorteren in het menu: Schakelaars?

[ Voor 11% gewijzigd door 24zeven op 13-07-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-08 20:47
24zeven schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:25:
Is er een mogelijkheid om de schakelaars te sorteren in de menu's: Dashboard en schakelaars?
Volgens mij niet, anders hoor ik ook graag hoe.
Misschien iets voor de volgende update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24zeven
In het Dashboard kan je wel sorteren door een kamer te maken en alles daarin te mikken, maar onder de schakelaars zou het fijn zijn als deze kan sorteren op naam ipv de indexnummers.
Bij het instellen zou dat een hoop zoekwerk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zou best handig zijn. Hier zit de sirene knop akelig dicht bij de alarmstatus knop in de mobile weergave :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 23-09 08:27

R-B

Blokkert

Ik had telegram werkend met een verkeerd 06 nummer, ik heb nu dus een ander 06 nummer wat ik wil gebruiken.

Ik probeer dus de boel te verwijderen en vervolgens weer te installeren, volgens de wiki moet ik doen:
code:
1
If you have already used Telegram, then you need to ensure that any activation of telegram through /etc/rc.local is removed and any activation via a daemon is both removed from /etc/init.d and via rc-update.d telegram-daemon remove.

rc.local is een enkele file, die kan ik volledig verwijderen?
init.d is een hele map, wat moet er precies uit verwijderd worden? Telegram-cli is al weg.
Als eerst had ik dat remove commando uitgevoerd.

Vervolgens probeer ik de boel volgens de wiki weer te installeren, bij het commando dat een 30 minuten duurt komt de foutmelding (./configure && make)

foutmelding is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
gcc -I. -I. -I./tgl -g -O2  -I/usr/local/include -I/usr/include -I/usr/include -I/usr/include/lua5.2   -DHAVE_CONFIG_H -Wall -Wextra -Werror -Wno-deprecated-declarations -fno-strict-aliasing -fno-omit-frame-pointer -ggdb -Wno-unused-parameter -fPIC -c -MP -MD -MF dep/loop.d -MQ objs/loop.o -o objs/loop.o loop.c
loop.c: In function ‘write_dc’:
loop.c:350:3: error: ‘struct tgl_dc’ has no member named ‘port’
loop.c:351:21: error: ‘struct tgl_dc’ has no member named ‘ip’
loop.c:353:3: error: ‘struct tgl_dc’ has no member named ‘ip’
Makefile:49: recipe for target 'objs/loop.o' failed
make: *** [objs/loop.o] Error 1

Ik verwijder iets niet helemaal goed, wat vergeet ik? :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Laatst online: 24-09 09:55
RasPi2 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:37:
[...]

Volgens mij niet, anders hoor ik ook graag hoe.
Misschien iets voor de volgende update :)
UltraSub schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:09:
Zou best handig zijn. Hier zit de sirene knop akelig dicht bij de alarmstatus knop in de mobile weergave :D
Je kan in in ieder geval in chrome gewoon slepen met de blokken van de schakelaars. Zo kan je ze sorteren zoals je wilt en dit zal dan ook in mobiele weergave in die volgorde zijn. Ik doe het nog weleens per ongeluk op mijn tablet.

[ Voor 19% gewijzigd door wmn79 op 13-07-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24zeven
wmn79 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:41:
Je kan in in ieder geval in chrome gewoon slepen met de blokken van de schakelaars.
TNX..
In Opera (nieuwere versie met chrome-engine) werkt dit ook.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R-B schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:19:
Ik had telegram werkend met een verkeerd 06 nummer, ik heb nu dus een ander 06 nummer wat ik wil gebruiken.

[...]
Waarom wil je 'telegram-cli' gebruiken? Je kunt Telegram (door de nieuwe 'Bot' functionaliteit) nu veel makkelijker instellen in Domoticz, door een custom HTTP notification te bouwen. Zie: http://domoticz.com/wiki/Telegram_Bot
Gebruik het zelf niet, maar ziet er relatief eenvoudig uit. In een eigen script kun je het met één CURL regeltje aanroepen. Alleen plaatjes versturen kan nog niet dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24zeven
kraades schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:26:
Vaste USB namen heb ik wel kunnen oplossen.
kraades in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Het probleem is nog steeds dat ik ook een handmatige actie nodig heb om de boel weer aan de praat te krijgen.
Ik ben nog zoekende...
Ik heb nu de NAS vanacht aan gelaten, maar tot mijn verrassing deed de RFXcom het vanmorgen ook niet.
Zou dat liggen aan de USB namen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 23-09 08:27

R-B

Blokkert

ThinkPadd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:41:
[...]

Waarom wil je 'telegram-cli' gebruiken? Je kunt Telegram (door de nieuwe 'Bot' functionaliteit) nu veel makkelijker instellen in Domoticz, door een custom HTTP notification te bouwen. Zie: http://domoticz.com/wiki/Telegram_Bot
Gebruik het zelf niet, maar ziet er relatief eenvoudig uit. In een eigen script kun je het met één CURL regeltje aanroepen. Alleen plaatjes versturen kan nog niet dacht ik.
Hmm, dat kan ook. lees ik nu goed dat je dus geen uniek 06 nummer nodig heb? Of is dat wel weer verstandig als je ook Domoticz wil bedienen vanaf telegram. Daar hebben ze weer aparte wiki voor zag ik :) http://domoticz.com/wiki/..._Domoticz_by_Telegram_Bot

maar dan geld me vraag nog wel, hoe kan ik bestaande telegram-cli goed verwijderen?

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
24zeven schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:51:
[...]

Ik heb nu de NAS vanacht aan gelaten, maar tot mijn verrassing deed de RFXcom het vanmorgen ook niet.
Zou dat liggen aan de USB namen?...
Hm, lijkt mij niet.

Je kunt kijken of het nog is gekoppeld zoals je verwacht met:

DS715> for usb in /dev/ttyUSB*
> do
> echo $usb
> udevadm info --name $usb --attribute-walk | grep product
> done
/dev/ttyUSB0
    ATTRS{product}=="RFXtrx433"
    ATTRS{product}=="USB2.0 Hub"
    ATTRS{product}=="Etron xHCI Host Controller"
/dev/ttyUSB1
    ATTRS{product}=="P1 Converter Cable"
/dev/ttyUSB21
/dev/ttyUSB22
    ATTRS{product}=="P1 Converter Cable"
DS715>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:41:
[...]

En hier heeft iemand die vrij actief is met Telegram het nog wat meer aangepast icm Domoticz wat ik zo begrijp. Is nog steeds in beta fase maar als je er mee wilt testen dan kan dit en zeker interessant om deze ontwikkeling in de gaten te houden.
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=7279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24zeven
kraades schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:33:
[...]
Hm, lijkt mij niet.

Je kunt kijken of het nog is gekoppeld zoals je verwacht met:
...
TNX
Hij is nog steeds gekoppeld:
--
Synologyds11> for usb in /dev/ttyUSB*
> do
> echo $usb
> udevadm info --name $usb --attribute-walk | grep product
> done
/dev/ttyUSB0
ATTRS{product}=="Marvell Orion EHCI"
--
De foutmelding die ik krijg bij het weigeren van een schakelopdracht is:
"Fout bij verzenden van schakelaar opdracht, controleer apparaat/hardware!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dat probleem heb ik dus ook na een reboot. Waarom jij dit nu ook hebt zonder reboot weet ik niet.

Wat bij mij helpt: (ik ben nog niet uit over de volgorde en/of noodzaak)
- RFXCOM usb stekker eruit/erin
Als het niet werkt:
- In Domoticz bij hardware de serial poort wisselen, saven en opnieuw toekennen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 16:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb overigens vorige week mijn banggood temp/humidity sensors binnen gekregen maar 2 van de 3 doen het niet goed. 1 heeft een defect LCD en de andere is gemiddeld 8 graden te warm. De cresta's doen het ook qua ontvangst stukken beter (ja ik ben bekend met de draad mod).
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jzJ5bCdn2WPsaCnrmalXb3aQ/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NKm3yLcZ6e3Dnf8I0imdqQ3l/medium.jpg
Had nog nooit bij banggood besteld maar is ook meteen de laatste keer.. wat een gedoe met aftersales :zucht:. Bij ebay is dat wel stukken beter geregeld.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOL, 8 graden is wel extreem.

Had er twee besteld, eentje heeft een protocol wat de RFXCOM niet oppikt helaas. De andere geeft zo'n 0,5 graad teveel aan vergeleken met een DHT22 (AM2302) sensor (MySensors node). Vochtigheid van die Banggood ligt zo'n 5% hoger dan vergeleken met een analoge luchtvochtigheidsmeter en DHT22.
Temperatuur kun je eenvoudig een offset voor invoeren in Domoticz. Heb nu '+0.5' gedaan en komt nu qua temperatuur goed overeen met DHT22.

LCD van diegene die 8 graden teveel aangeeft swappen met de kapotte? Dan heb je eentje die 8 graden teveel aangeeft en een kapot display heeft, kun je daar mooi een vervanger voor regelen.

Ik ga de mijne die niet door RFXCOM wordt opgepikt nog even opsturen naar RFXCOM, kunnen zij kijken of ze hem aan de praat kunnen krijgen.

Maar ik denk dat ik zelf wat nodes ga bouwen met MySensors. Dat kun je ook vrij goedkoop maken als je beetje handig bent. En DHT22 (AM2302) is een stuk nauwkeuriger dan zo'n cheapo sensor heb ik het idee. En je kunt nog een hoop andere dingen maken. En de onderdelen (Arduino, nRF24L01+ e.d.) kun je goedkoop uit China halen.

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 14-07-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb na een paar "rommelsensors" eigenlijk alleen nog maar vertrouwen in Oregon sensors. Als je goed zoekt kan dat ook behoorlijk betaalbaar. Ik heb laatst op advies in dit topic Oregon 328N voor 13.95 besteld, maar ook de aanbieding van Conrad momenteel is prima. Zeer goed bereik (30 meter met een muur ertussen) en nauwkeurige meting.

Voor die paar euro extra haal je je heel wat minder ellende op de hals en krijg je een veel beter product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oregon is dan ook A-merk dacht ik.

Maar als je handig bent kun je dus zelf ook vrij goedkoop betrouwbare sensoren bouwen. DHT22 en DS18B20 zijn naar mijn idee ook vrij nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24zeven
kraades schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:43:
Dat probleem heb ik dus ook na een reboot. Waarom jij dit nu ook hebt zonder reboot weet ik niet.
Daar zeg je wat.
Ik had een automatische reboot ingesteld in de hoop dit probleem op te lossen...
'k had dus wel het energieschema uitgezet maar niet de reboot. :S
kraades schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:43:
Wat bij mij helpt: (ik ben nog niet uit over de volgorde en/of noodzaak)
- RFXCOM usb stekker eruit/erin
Dat is bij mij ook de oplossing. Maar het automatiseren van deze handeling gaat mij net wat te ver.

Er moet hier een nettere oplossing voor zijn.

PS. Zou het kunnen liggen aan de firmware van de FRXcom?
Ik zag dat er een nieuwe firmware versie was in juni.

--
Overigens dit probleem lijkt veel op wat ik heb met de wifichip in m'n laptop. Wanneer de laptop uit slaapstand komt wordt wifi niet goed meegenomen; geeft aan dat wifi-chip ingeschakeld staat, maar in werkelijkheid doet hij niks. Dit is op te lossen door hem even opnieuw uit en aan te schakelen.
hmm. -> Zou me niks verbazen als het aan de driver ligt.
of zou er een fout in de hardware zitten?

De zoektocht gaat verder..........

[ Voor 20% gewijzigd door 24zeven op 14-07-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-08 20:47
wmn79 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:41:
[...]
Je kan in in ieder geval in chrome gewoon slepen met de blokken van de schakelaars.
Dank.
In IE ook. Nooit geweten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
24zeven schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:47:
[...]

Dat is bij mij ook de oplossing. Maar het automatiseren van deze handeling gaat mij net wat te ver.
Ik had het nog wel op het Domoticz forum gevraagd,
https://www.domoticz.com/...7&t=2620&start=200#p48443
De /dev/ttyUSB* zie je helemaal niet op het systeem als de Domoticz package uit staat.
De USB drivers worden met de package meegeleverd.

Of ik het nu bij de driver moet zoeken (herstart) of iets met Synology (eject+mount?) ben ik nog niet over uit.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

PolderPloer! schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 22:16:
Iemand deze al aan de praat gekregen? Ik krijg em wel in domoticz, maar verder kom ik niet helaas, blijft rode led geven. Er komen ook geen parameters te staat, zoals bij de fibaro wall plug e.d.

http://manuals.zwaveeurop...=en&type=&sku=ZME_WALLC-S
De wandschakelaar ZME WALLC-S is een maand geleden toegevoegd aan OpenZwave. Ik heb deze nog nooit werkend gehad in Domotics. Kwam er dit weekend achter dat hij nu toegevoegd is en krijg nu inderdaad de diverse opties te zien in de device config, waarvan mij na tig keer herhaald lezen de functie nog volledig onduidelijk is. Uiteindelijk wil ik er een dimmer mee aansturen maar tot dusver is er nog geen enkele functionaliteit werkzaam.

[ Voor 4% gewijzigd door styno op 14-07-2015 12:29 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

styno schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:25:
[...]

De wandschakelaar ZME WALLC-S is een maand geleden toegevoegd aan OpenZwave. Ik heb deze nog nooit werkend gehad in Domotics. Kwam er dit weekend achter dat hij nu toegevoegd is en krijg nu inderdaad de diverse opties te zien in de device config, waarvan mij na tig keer herhaald lezen de functie nog volledig onduidelijk is. Uiteindelijk wil ik er een dimmer mee aansturen maar tot dusver heb is er bij mij nog geen enkele functionaliteit werkzaam.
nogmaals eraf halen en leen op de juiste manier...

Alleen maar aangeven hij werkt heeft geen zin.
Hoe staat hij in je netwerk? goep 1 actief?
enz enz
Foto erbij?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Dylantje2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:29:
[...]

nogmaals eraf halen en leen op de juiste manier...

Alleen maar aangeven hij werkt heeft geen zin.
Hoe staat hij in je netwerk? goep 1 actief?
enz enz
Foto erbij?
Na een crash van de Rpi2 (met raspbian) werkte Domoticz niet meer en als gevolg daarvan afgelopen weekend de Rpi opnieuw ingericht waarbij ook de zwave USB-controller een hard-reset nodig had om weer tot leven te komen. Zowel de dimmer als de schakelaar zijn dus weer opnieuw ge-paired met de controller. Even uit mijn hoofd: de controller is toegevoegd aan groep 1 t/m 6(?) van de WALLC-S. Screenshots kan ik vanavond posten.

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

styno schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:33:
[...]

Na een crash van de Rpi2 (met raspbian) werkte Domoticz niet meer en als gevolg daarvan afgelopen weekend de Rpi opnieuw ingericht waarbij ook de zwave USB-controller een hard-reset nodig had om weer tot leven te komen. Zowel de dimmer als de schakelaar zijn dus weer opnieuw ge-paired met de controller. Even uit mijn hoofd: de controller is toegevoegd aan groep 1 t/m 6(?) van de WALLC-S. Screenshots kan ik vanavond posten.
Log ook eens in met winscp en kijk of zwcfg in de config map, van pi/linaro, maar niet van root is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaat hier fout :)

1:
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/nuxzmkdv1/blockly2.jpg
Zodra het huis open is (magneetcontact op achterdeur) en het is na 15.00 uur, dan krijgt mijn nas netjes een WOL commando.

Het vervelende is dat dit elke minuut herhaald wordt zolang de deur open is.
De voorwaarden zijn allemaal waar tot 19:30 of dat de deur (huis) gesloten word.

Hoe kan ik instellen dat dit maar 1 malig gebeurt? En het liefst bij het openen van de deur.
Bijvoorbeeld: huis = opened and time >15.00 and <sunrise

2: Iets soortgelijks bij onderstaande:

Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/6ixn14kdp/blockly3.jpg
Als ik na 00:00 thuis kom, wil ik dat de 3 lampen voor 5 minuten aangaan.
Als ik dit zo instel, dan gaan zolang de deur open is, mijn lampen de hele tijd 5 minuten aan, 1 minuut uit, 5 minuten aan, 1 minuut uit...enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 22:13
Sinds gisteren heb ik een rpi met het image van domoticz.com op een SD kaartje.
Via SSH heb ik een verbinding gemaakt met de pi en probeer de acties uit te voeren op deze pagina:
http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_RaspberryPi_SD_Image

(Bijvoorbeeld sudo raspi-config)

Bij alles wat ik probeer, krijg ik de volgende melding:
-bash: /usr/bin/sudo: cannot execute binary file

Iemand enig idee waarom dit gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsberk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 14:52
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:02:

1:
[afbeelding]
Zodra het huis open is (magneetcontact op achterdeur) en het is na 15.00 uur, dan krijgt mijn nas netjes een WOL commando.

De voorwaarden zijn allemaal waar tot 19:30 of dat de deur (huis) gesloten word.

Hoe kan ik instellen dat dit maar 1 malig gebeurt? En het liefst bij het openen van de deur.
Dit is vrij simpel op te lossen door ook de check te doen of de synology uit staat. Wanneer de synology uit staat en de deur open is tussen 3 en 5 dan zet hij hem aan.

[afbeelding]
Als ik dit zo instel, dan gaan zolang de deur open is, mijn lampen de hele tijd 5 minuten aan, 1 minuut uit, 5 minuten aan, 1 minuut uit...enz....
Dit zou je eventueel met een virtuele switch (dummy) kunnen oplossen die je laat meeschakelen met de lampen. bijvoorbeeld de switch thuiskomen: je checkt of het na 12 uur is en of de deur open is en of de thuiskomen switch op off staat. dan zet hij de 3 lampen aan voor 5 minuten en schakelt de switch thuiskomen naar on. Deze laat je automatisch op een tijdstip terugschakelen naar off.

Wellicht kan die tweede makkelijker nog, maar dit schiet mij zo te binnen. :)

[ Voor 33% gewijzigd door matthijsberk op 14-07-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:58
is er al iemand die de status van zijn wasmachine kan uitlezen?
ik heb een miele waschmaschine waar een ledje gaat branden als hij klaar is.
nu kan ik wel een LDR erop plakken maar dandan kan ik zelf optisch het ledje niet meer zien.
kan ik ook de stroom aftappen en dmv mysensors een melding naar domoticz laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsberk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 14:52
alexswart schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:38:
nu kan ik wel een LDR erop plakken maar dandan kan ik zelf optisch het ledje niet meer zien.
kan ik ook de stroom aftappen en dmv mysensors een melding naar domoticz laten sturen?
Hier: https://www.domoticz.com/...c.php?f=23&t=253&start=20. Dit script gebruik ik en werkt goed om te zien of de wasmachine klaar is en daar eventueel een notificatie van te krijgen. Het ligt er wel aan wat je wasmachine in rust doet natuurlijk (Thinkpad heeft daar een tellertje voor ingebouwd in het script). Ik gebruik daar de Everspring AN-158 voor. Deze meet de wattage van de wasmachine en kan de hoge pieken ook aan. Je moet dus wel eerst meten wat de wasmachine doet en wat de wattages in rust zijn en wanneer hij klaar is.
Ik kan hiermee niet zien waar de wasmachine zich bevindt in het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Mezelf quoten maar nu met screenshots:
styno schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:25:
[...]

De wandschakelaar ZME WALLC-S is een maand geleden toegevoegd aan OpenZwave. Ik heb deze nog nooit werkend gehad in Domotics. Kwam er dit weekend achter dat hij nu toegevoegd is en krijg nu inderdaad de diverse opties te zien in de device config, waarvan mij na tig keer herhaald lezen de functie nog volledig onduidelijk is. Uiteindelijk wil ik er een dimmer mee aansturen maar tot dusver is er nog geen enkele functionaliteit werkzaam.
WALLC-S wandschakelaar (Groter):
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/25z0cjc.png

Qubino dimmer (Groter):
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/c6zog.png

Netwerk (Groter):
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/k209jb.png

Trouwens, ik snap maar bar weinig van het doel van al die groepen in de netwerkconfig. Het liefst wil ik met de linker paddle de dimmer aan/uit schakelen en met de rechter paddle het dim-niveau. Maar alleen 1 paddle gebruiken voor beide functie vind ik ook goed, dan vindt ik wel een andere functie voor de tweede paddle :)

Nu heb ik Device 2 (WALLC-S) aan groep 1 van de dimmer (Device 3) toegekend, is dat goed of moet ik juist Device 3 aan groep 1 van Device 2 toekennen?

[ Voor 20% gewijzigd door styno op 14-07-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ Styno...

Inloggen met winscp en kijk naar je Zwcfg config file of hij van pi is.!!!

Je groepen allemaal weggooien, en alleen groep 1 gebruiken..
Al die groep kun je bij andere controllers gebruiken, bij domoticz niet nodig..

Kijk in wiki bij zwave, moet er ongeveer zo uit zien, bij jouw zijn de node niet goed gekoppeld!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Dylantje2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:00:
@ Styno...

Ik heb met SSH ingelogd (ik zit op Ubuntu) en zie het volgende:
code:
1
2
3
4
xbian@xbian ~/domoticz/Config $ ls -lh | grep zwcfg
-rw-r----- 1 root  root   35K Jul 14 20:50 zwcfg_0xd3bb72c5.xml
-rw-r----- 1 xbian xbian  29K Jul 11 21:20 zwcfg_0xf10c007d.xml
-rw-r--r-- 1 xbian xbian 8.8K Mar 29 15:57 zwcfg.xsd

Die root/root van de nieuwste zwfg lijkt me niet goed, evenals dat het er twee zijn. Misschien de root/root owner naar xbian/xbian aanpassen en de tweede weggooien?
Maar ik wil dat die schakelaar de dimmer ook kan bedienen als Domoticz niet draait, daarvoor heb je toch die groepen indeling?
Kijk in wiki bij zwave, moet er ongeveer zo uit zien, bij jouw zijn de node niet goed gekoppeld!!!
Ja, die twee pagina's heb ik tig keer geprobeerd te begrijpen. En daaruit lijkt te volgen dat ik device 2 moet toevoegen aan groep 1 van device 3?

[ Voor 7% gewijzigd door styno op 14-07-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ Stybo:

Zo hoort de groepen structuur er uit te zien:
https://www.domoticz.com/...=46497&hilit=zwcfg#p40847
Zolang je van de rare druppels hebt, heb je een probleem..

Ik ben geen linux boer....
Maar log in met een FTP iets.
En kijk naar Zwxfg_xxxxxx.XML bestand hoe dan ook moet van je user zijn en NIET van root.

Als je de groepen op 1 hebt en je hebt de goede structuur in de Zwave, dan kun je verder gaan kijken.
Je wilt 2 dingen. Zorg eerst voor 1...
.
En of dat het uberhaupt naast kan draaien weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Dylantje2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:37:
@ Stybo:

Zo hoort de groepen structuur er uit te zien:
https://www.domoticz.com/...=46497&hilit=zwcfg#p40847
Zolang je van de rare druppels hebt, heb je een probleem..
Heb nu dit na een network heal. De 1 en 3 onder group 1 zijn daar vanzelf gekomen. Dit ziet er beter uit, alles staat met elkaar in verbinding.
Ik ben geen linux boer....
Maar log in met een FTP iets.
En kijk naar Zwxfg_xxxxxx.XML bestand hoe dan ook moet van je user zijn en NIET van root.
Ok, dit is wat ik gedaan heb:
code:
1
2
3
4
5
6
xbian@xbian ~/domoticz/Config $ sudo chown xbian:xbian zwcfg_0xd3bb72c5.xml 
[sudo] password for xbian: 
xbian@xbian ~/domoticz/Config $ ls -lh | grep zwcfg
-rw-r----- 1 xbian xbian  35K Jul 14 21:43 zwcfg_0xd3bb72c5.xml
-rw-r----- 1 xbian xbian  29K Jul 11 21:20 zwcfg_0xf10c007d.xml
-rw-r--r-- 1 xbian xbian 8.8K Mar 29 15:57 zwcfg.xsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexswart schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:38:
matthijsberk schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:48:
[...]

Hier: https://www.domoticz.com/...c.php?f=23&t=253&start=20. Dit script gebruik ik en werkt goed om te zien of de wasmachine klaar is en daar eventueel een notificatie van te krijgen. Het ligt er wel aan wat je wasmachine in rust doet natuurlijk (Thinkpad heeft daar een tellertje voor ingebouwd in het script). Ik gebruik daar de Everspring AN-158 voor. Deze meet de wattage van de wasmachine en kan de hoge pieken ook aan. Je moet dus wel eerst meten wat de wasmachine doet en wat de wattages in rust zijn en wanneer hij klaar is.
Ik kan hiermee niet zien waar de wasmachine zich bevindt in het programma.
Maar gek genoeg heb ik het nooit echt lekker werkend gekregen. Probleem was dat ik tevaak valse meldingen kreeg omdat het stroomverbruik tussen het draaien door (als hij even stilstond om andere kant op te gaan draaien) gelijk was aan stroomverbruik als hij helemaal klaar was.

Ik wil het nu wat extremer gaan aanpakken en idd het LEDje gaan aftappen. Garantie heb ik toch allang niet meer, wasmachine is al 10 jaar oud ofzo. En er zit gewoon een LED met aanduiding "Klaar" op de machine, dus waarom moeilijk doen? Ben afgelopen weekend wat aan de knutsel geweest met MySensors (DHT22 luchtvochtigheid/temperatuur node) en dat is zo simpel dat ik er in deze situatie vast ook wel wat mee kan.

Makkelijke is dat ik/we niet de enige zijn met dit idee, het is al eerder gedaan:
http://forum.mysensors.or...0/mysensoring-a-ge-washer (signaal aftappen van buzzertje in de machine)
http://forum.mysensors.or...hing-machine-state-sensor (knipperende LED)
Deze persoon doet het met een trillingsensor: http://forum.mysensors.or...hing-machine-ended-sensor

Ik denk echter dat ik gewoon deze sketch pak: http://www.mysensors.org/build/binary , het lampje is bij mij namelijk uit of aan, niet knipperend o.i.d.
Optocoupler ertussen en wellicht even kijken of ik spanning kan aftappen van voeding van de wasmachine. Anders leid ik een draadje naar buiten met 9V blokje eraan ofzo. Eerst maar eens kijken of ik de wasmachine openkrijg 8)7

Oh Styno, je bent niet de enige met Z-Wave problemen hoor. Ik heb een Aeon S2 stick en 2x Everspring AN158 maar heb daar soms ook problemen mee om aan de gang te krijgen. Heb het nu eindelijk zover dat het gewoon normaal lijkt te werken, maar nu blijft het 'Setup' knopje in Domoticz alsnog rood, met de melding "Not all Nodes have been Queried yet, OpenZWave not fully initialized yet!". Heb echter maar 2 Z-Wave apparaten, dus waar hij dan nog naar zoekt??? Heb de stick + plugs onlangs gereset naar fabrieksinstellingen (het lag er al een tijdje maar half bij, nu weer wat serieuzer opgepakt) dus hij zou toch moeten weten dat dit het is en er niet meer komt.

P.s. gebruik www.imgur.com voor je plaatjes, minder ads dan TinyPic ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 14-07-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Oke, ik heb nu een Raspberry Pi 2 draaien met Domotics, en er hangt een MySensors gateway aan (arduino nano met CH340G chip) en een MySensors DS18b20 temperatuursensor.
Ik heb handmatig de mysensors gateway toegevoegd in setup>hardware>add device en daarna vond hij de temperatuursensor door via settings>"Accept new Hardware Devices" allow for 5 minutes aan te klikken.
Nu zie ik bij devices een MySensors "LaCrosse TX3" staan met 27.1 graden (zou kunnen, het voelt hier warm).
Verder heb ik nog geen rflink gebouwd (voor KaKu), dus zal het even stil blijven. Ik heb nog wel van die goedkope 433MHz transmittertjes en receivertjes. Is het de moeite waard om die te proberen, of eerst even achter die rf link aan gaan? Het wachten is op de Arduino Mega.
Verder zegt het hele Domoticz gebeuren me nog niks, dus ik moet me even gaan inlezen in switches en scenes etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ Styno,

Je beeld is nog niet goed!!
Jehbt de swich ook nog in groep 3, ales in 1...

Je Zwcfg lijkt nu wel van je user als ik het goed zie.
Ik zie er alleen 2?

Log in met ftp!
Kijk waar ze staan.
Log dan in met terminal of putty en stop domoticz [ sudo service domoticz.sh stop ] wacht 15 sec.

Dan de 2 bestandje weggooien.

sudo service domoticz.sh start

ff wachten..

Netwerk genezen.

Dan kijken of de Zwcg_xxxxx.xml weer in beeld komt [ af en toe refresh ]
Als hij er is dan kijken of hij van de user en niet van roort.
Anders weer user maken.
Dan gaan slapen..

Morgen kijken of je beeld nu vergelijkbaar is als in de wiki of in mijn vroge post..

Druppels.. dan klopt het netwerk niet... !!

Een reboot kan ook wel eens helpen..! Als het morgen nog steeds zo is.

Maar check je Zwcfg!!!

Ps wat is je controller?

[ Voor 4% gewijzigd door Dylantje2 op 14-07-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

ThinkPadd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:53:
Oh Styno, je bent niet de enige met Z-Wave problemen hoor.
Ik dacht met zwave plug&play spul in huis te halen. :'( De FrxCOM werkt wat dat betreft een stuk eenvoudiger. De bedoeling was om nog flink meer zwave sensoren e.d. erbij te plaatsen maar als het zo'n gek*t blijft dan wordt het gewoon (jammergenoeg) KaKu...
Ik heb een Aeon S2 stick en 2x Everspring AN158 maar heb daar soms ook problemen mee om aan de gang te krijgen. Heb het nu eindelijk zover dat het gewoon normaal lijkt te werken, maar nu blijft het 'Setup' knopje in Domoticz alsnog rood, met de melding "Not all Nodes have been Queried yet, OpenZWave not fully initialized yet!". Heb echter maar 2 Z-Wave apparaten, dus waar hij dan nog naar zoekt??? Heb de stick + plugs onlangs gereset dus hij zou toch moeten weten dat dit het is en er niet meer komt.
Ik had precies dezelfde melding nadat ik de Rpi2 opnieuw ingericht had. Na een hard reset van de USB stick was het weg (moest uiteraard wel alle twee de apparaten opnieuw pairen).
P.s. gebruik www.imgur.com voor je plaatjes, minder ads dan TinyPic ;)
Ok, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

pfff kom op...

Koop home easy..
Homeseer oid...

Dan kom je er wel achter wat Plug and play is..

Er is niets vergelijkbaar met Domoticz..

Probeer maar eens met een duur betaalde

Kaku een zwave te schakelen..
Of met Zwave een Action switch...:-)

ff volhouden..
Het is hobby he..

En zwave is zeker geen plug and play.
Maar wel soms beter dan Kaku

Ps
Doe nou eerst maar eens wat ik zeg!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Dylantje2 op 14-07-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
styno schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:02:
[...]
Ik dacht met zwave plug&play spul in huis te halen. :'( De FrxCOM werkt wat dat betreft een stuk eenvoudiger. De bedoeling was om nog flink meer zwave sensoren e.d. erbij te plaatsen maar als het zo'n gek*t blijft dan wordt het gewoon (jammergenoeg) KaKu...

[...]
Ik had precies dezelfde melding nadat ik de Rpi2 opnieuw ingericht had. Na een hard reset van de USB stick was het weg (moest uiteraard wel alle twee de apparaten opnieuw pairen).

[...]
Z-Wave is prachtig op papier, maar in Domoticz vind ik het maar zo-zo werken. Excuses als ik daarmee mensen tegen het zere been schop, maar die hele Openzwave waarmee het wordt aangestuurd vind ik gewoon vrij buggy. Als je een betaald product hebt met Z-Wave dan gebruikt het een gesloten driver volgens mij en dat werkt (zover ik bij een Zipabox bijv. heb gezien) gewoon prima en net zo gemakkelijk als KlikAanKlikUit. Maar de 'open' implementatie van Z-Wave via Openzwave werkt gewoon minder goed dan het origineel. Kijk maar naar OpenOffice en Microsoft Word :+

99% van mijn domotica zit op 433Mhz, werkt voor mijn doel prima, lekker goedkoop en snel op te zetten (signaaltje uitsturen, ontvanger daarop inleren en klaar). En betrouwbaarheid is ook prima. Voor de dingen waar ik meer zekerheid wil dat het signaal aankomt (verlichting uit als ik van huis ga bijv.) stuur ik het signaal een paar seconden later gewoon nog een keer.
Maar er zijn ook mensen bij wie het een stuk beter werkt. Als je meer nodes hebt schijnt het ook beter te werken, de nodes 'versterken' het netwerk dan.

Zal binnenkort de stick + plugs nog eens resetten, kijken of dat helpt.

En Dylantje2, de Enters graag wat spaarzamer gebruiken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 14-07-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

[b]Zal binnenkort de stick + plugs nog eens resetten, kijken of dat helpt.
Heeft niet altijd zin..Doe maar wat zeg...
De zwcfg is meestal het probleem!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Dylantje2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:00:
@ Styno,

Je beeld is nog niet goed!!
Jehbt de swich ook nog in groep 3, ales in 1...

Je Zwcfg lijkt nu wel van je user als ik het goed zie.
Ik zie er alleen 2?

Log in met ftp!
Kijk waar ze staan.
Log dan in met terminal of putty en stop domoticz [ sudo service domoticz.sh stop ] wacht 15 sec.

Dan de 2 bestandje weggooien.

sudo service domoticz.sh start

ff wachten..

Netwerk genezen.

Dan kijken of de Zwcg_xxxxx.xml weer in beeld komt [ af en toe refresh ]
Als hij er is dan kijken of hij van de user en niet van roort.
Anders weer user maken.
Dan gaan slapen..

Morgen kijken of je beeld nu vergelijkbaar is als in de wiki of in mijn vroge post..

Druppels.. dan klopt het netwerk niet... !!

Een reboot kan ook wel eens helpen..! Als het morgen nog steeds zo is.

Maar check je Zwcfg!!!

Ps wat is je controller?
Domoticz gestopt
Beide config files verwijderd.
Domoticz gestart
Network heal uitgevoerd (incl. wakker maken van de wandschakelaar)
Het nieuwe zwcfg bestand weer van eigenaar veranderd: root -> xbian

Netwerk topologie ziet er weer bekend uit. De groups indeling komt volledig voor rekening van de network heal, ik heb er niet aangezeten!

Ik ga maar eens een reboot doen en dan zien we morgen wel verder. :|

Controller is: Z-Wave.Me ZME_UZB1 USB Stick

Edit:
Ben een paar flinke stappen verder, whoohoo! Heb deze howto gevolgd. Stap 5 en 6 waren voor mij cruciaal.

Heb nu 12(!) devices extra erbij en snap nog niet helemaal wat al die doen, er zijn maar 4 fysieke knoppen. Een korte druk op elke unieke knop update 1 unieke device, da's logisch maar als ik twee bepaalde knoppen langer indruk dan worden er per knop twee devices geupdate :? . Maargoed dit is een forse vooruitgang, morgen maar weer verder prutsen.

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 16% gewijzigd door styno op 14-07-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Dylantje2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:00:
@ Styno...

Mijn netwerk ziet er als volgende uit, is dit ok? Soms werken de rookmelders namelijk niet

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2iar7n4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netwerk is niet OK nee. De rookmelders van de kledingkamer hebben geen verbinding met enig andere node. Net als de bewegingssensor in de gang. Je zult eens moeten kijken of die niet net iets te ver weg verwijderd zijn van de eerstvolgende (powered) node en eventueel tussen de rookmelder/bewegingsmelder en de eerstvolgende (powered) node een extra powered node moeten plaatsen om het netwerk verder te versterken. Als je op de donkergekleurde rand gaat staan van de cirkel, dan zie je met welke andere nodes er verbinding wordt gemaakt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ Styno,

Gooi groep 3 eruit. in je eerste groep

En zet voor alle lege + een 1 erin.

En is de ZME wel ondersteund?

Een keer je zwave hardware stoppen in Domoticz en dan 1 minuutje wachten kan ook wel eens helpen.

En een reboot doet soms wonderen..

[ Voor 67% gewijzigd door Dylantje2 op 15-07-2015 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 17:48
Hoe is het mogelijk dat mijn Blokker TEMP_HUM wel door de pc wordt opgevangen en niet (meer) door de Pi via de rfxcom? Ik heb de voeding van de Pi vervangen, de firmware een paar keer tussen 244 en 243 geprobeerd. Het stomme is, hij heeft twee dagen gewerkt. En na een verse Domoticz niet meer..

Er is niets met het apparaatje; zijn eigen gigantische ontvanger krijgt hem binnen, Rfxmngr ontvangt hem, maar Domoticz niet meer. Ook al van scratch begonnen met Domoticz..

Het Rubincson protocol is geselecteerd, ook al andere combi's geprobeerd.. Ik weet het echt niet meer nu :)

(btw Prettige software, prettig topic!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2; nogmaals: graag een beetje spaarzaam met de Enters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tryharder schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:31:
Hoe is het mogelijk dat mijn Blokker TEMP_HUM wel door de pc wordt opgevangen en niet (meer) door de Pi via de rfxcom? Ik heb de voeding van de Pi vervangen, de firmware een paar keer tussen 244 en 243 geprobeerd. Het stomme is, hij heeft twee dagen gewerkt. En na een verse Domoticz niet meer..

Er is niets met het apparaatje; zijn eigen gigantische ontvanger krijgt hem binnen, Rfxmngr ontvangt hem, maar Domoticz niet meer. Ook al van scratch begonnen met Domoticz..

Het Rubincson protocol is geselecteerd, ook al andere combi's geprobeerd.. Ik weet het echt niet meer nu :)

Ik heb met mijn temp sensoren (Cresta) ook een keer gehad dat ze niet meer wilde. Sensoren verwijderd uit Domoticz, batterij verwijderd uit de sensor voor een paar minuten en na plaatsen van de batterij werkte het weer en kon ik ze weer aanmelden in Domotciz. Moest het bij 1 een paar keer doen. Daarna nooit meer gebeurt. En niet vergeten om bij de instellingen van Domoticz even op de knop te klikken om nieuwe hardware toe te staan voor 5 min >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:02:

1:
[afbeelding]

Zoals @matthijsberk aangeeft kun je er op checken of hij online is door een ping script te gebruiken met een bepaalde wachttijd voor het weer gebeurt mocht de WOL niet goed aankomen bij je NAS.

Als je puur alleen maar wilt dat het 1x gebeurt dan maak je een variabele aan in Domoticz met waarde 0
In je voorwaarde voeg je dan toe dat de variabele = 0

Als je deursensor triggert en voldoet aan jouw voorwaarde dan verhoog je de variabele naar 1.(Do Set)
Op een bepaalde tijd laat je een event deze waarde weer terug zetten op 0.(Do Set)

Je event zal dan alleen uitgevoerd worden zolang de variabele = 0.
Op deze manier kun je veel dingen voorkomen met events.

[afbeelding]
Op dezelfde manier op te lossen als je NAS, dus met een variabele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
MikeOO schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:36:
[...]

Ik heb met mijn temp sensoren (Cresta) ook een keer gehad dat ze niet meer wilde. Sensoren verwijderd uit Domoticz, batterij verwijderd uit de sensor voor een paar minuten en na plaatsen van de batterij werkte het weer en kon ik ze weer aanmelden in Domotciz. Moest het bij 1 een paar keer doen. Daarna nooit meer gebeurt. En niet vergeten om bij de instellingen van Domoticz even op de knop te klikken om nieuwe hardware toe te staan voor 5 min >:)
Ook al es geprobeerd, maar zal het zeker nog een paar keer doen. Maar dat z'n eigen ontvanger er geen problemen mee heeft, en de rfxcom meteen knippert als hij aan de pc hangt en op 'test' wordt geduwd, blijven vreemd.
Gisteren had ik 'm nog 1 keertje te pakken en gaf hij aan dat de batterijen zwak waren. (nieuwe batterijen natuurlijk). Het spooookt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Mijn watermeter is vervangen door een Itron Aquadis+:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lBGlHjvm.jpg

Nu wil ik deze koppelen aan Domoticz (draait op Synology).

Klopt het dat ik het volgende nodig heb?

Pulssensor Cyble voor watermeters Itron
http://www.homewizard.nl/pulse-sensor-voor-watermeter.html

RJ stekker afknipper en deze dan aansluiten op de Synology USB poort via:

S0 Pulse Counter Module (5 Poorten)
https://sites.google.com/site/nta8130p1smartmeter/webshop

Er wordt iets gezegd over de drivers. Is dit een probleem op de Synology?

Werkt dit en/of kan dit ook anders/goedkoper?

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 15-07-2015 09:12 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:05:

[afbeelding]

[...]
Kan waarschijnlijk een stuk goedkoper dan die €82,50 voor de watermetersensor, kijk hier eens naar: Watermeter monitoring met magneetsensor
Best kans dat je die inductieve sensor die ik in dat topic noem gewoon op die S0PCM-module kunt aansluiten. Het glimmende schijfje op de wijzer is iig prima op te pikken schijnt het. Denk wel dat je aan die S0PCM vast zit, hoe moet je het signaal anders op de Syno krijgen?
Of je moet al aan de gang gaan met MySensors o.i.d. aan de gang willen gaan: http://www.mysensors.org/build/pulse_water naast die sketch uit die link moet je ook een gateway bouwen (Arduino + nRF radio module). Allemaal niet heel duur als je de spulletjes uit China besteld, maar je moet wel kunnen solderen en een beetje verstand hebben van elektronica en Arduino (al is het grotendeels kopieren en plakken) :+

Met een webcam is ook leuk: http://forum.mysensors.or...ter-reading-with-a-webcam
Wil ik nog eens proberen, want met een sensor ofzo kan ik mijn watermeter niet uitlezen :-(

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tryharder schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:31:

Heb je behalve Rubicson ook de Lightning4 geselecteerd? Dat was bij mij het probleem. En volgens RFXCOM botsen die 2 ook met elkaar. Er zijn situaties waarin het wel werkt, maar bij mij ging het mis en heb ik Rubicson weer uit moeten zetten, waarna mijn oude KaKu deurbel het weer ging doen icm Domoticz.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 16:10

[afbeelding]

Pulssensor Cyble voor watermeters Itron
http://www.homewizard.nl/pulse-sensor-voor-watermeter.html

RJ stekker afknipper en deze dan aansluiten op de Synology USB poort via:

S0 Pulse Counter Module (5 Poorten)
https://sites.google.com/site/nta8130p1smartmeter/webshop

Er wordt iets gezegd over de drivers. Is dit een probleem op de Synology?

ThinkPadd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:11:
[...]

Kan waarschijnlijk een stuk goedkoper dan die €82,50 voor de watermetersensor, kijk hier eens naar: Watermeter monitoring met magneetsensor
Best kans dat je die inductieve sensor die ik in dat topic noem gewoon op die S0PCM-module kunt aansluiten. Het glimmende schijfje op de wijzer is iig prima op te pikken schijnt het. Denk wel dat je aan die S0PCM vast zit, hoe moet je het signaal anders op de Syno krijgen?
Of je moet al aan de gang gaan met MySensors o.i.d. aan de gang willen gaan: http://www.mysensors.org/build/pulse_water naast die sketch uit die link moet je ook een gateway bouwen (Arduino + nRF radio module). Allemaal niet heel duur als je de spulletjes uit China besteld, maar je moet wel kunnen solderen en een beetje verstand hebben van elektronica en Arduino (al is het grotendeels kopieren en plakken) :+

Met een webcam is ook leuk: http://forum.mysensors.or...ter-reading-with-a-webcam
Wil ik nog eens proberen, want met een sensor ofzo kan ik mijn watermeter niet uitlezen :-(
Ik ben met hetzelfde bezig. Ik heb ook een Itron Cyble Sensor V2 op mijn watermeter, die momenteel uitgelezen wordt door de HomeWizard Energylink. Ik ben sinds 2 weken met Domoticz bezig en heb de P1 poort van mijn slimme meter kunnen splitsen, zodat ik deze zowel met de Energylink als RPi met Domoticz kan uitlezen, wat overigens super goed werkt!
Nu de watermeter nog, ik kwam dit tegen op het Domoticz forum:
https://www.domoticz.com/...ic.php?f=14&t=4022#p26292
Geen S0 counter maar direct op de PiFace. Kan en klopt dit? Want dat scheelt weer een extra kastje.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
M.v.Veelen schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:06:
[...]

Heb je behalve Rubicson ook de Lightning4 geselecteerd? Dat was bij mij het probleem. En volgens RFXCOM botsen die 2 ook met elkaar. Er zijn situaties waarin het wel werkt, maar bij mij ging het mis en heb ik Rubicson weer uit moeten zetten, waarna mijn oude KaKu deurbel het weer ging doen icm Domoticz.
Bedankt voor het meedenken. Nee, had ik al gemerkt, ARC werkt dan sowieso niet. Kun je dan ook niet meer aanvinken, althans, hij blijft disabled. Lightning 4 staat dus uit. Heb nu een nieuwe stroomadapter 5,2v 10w, 2A binnen, na het werk maar eens proberen, anders rfxcom maar eens contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, gek dan. Heb zelf mega problemen gehad met 2 x ABST-604 schemerschakelaars van KaKu. Deze werkten feilloos en van het ene op het andere moment ging hij schakelingen missen. Op de laptop zag de RFXCOM alle schakelingen voorbij komen, en ook de KaKu schakelaar die ik erop had aangemeld schakelde vrolijk mee, maar in Domoticz kwamen niet alle schakelingen door. Op het moment draait het al bijna een week feilloos weer. Heel gek. Hoop dat je een oplossing zult bedenken, succes!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Laatst online: 20:46
...
Afgelopen week heb ik ook spullen besteld om het waterverbruik te gaan loggen met Domoticz. Vanmiddag ligt als het goed is de 5 poorts S0 pulsecounter op de mat waar jij ook naar linkt en ik heb uit China zo'n TCRT5000 sensor printje met comparator besteld:

http://www.aliexpress.com...module-In/1899471977.html

Die is plm 100x goedkoper dan die sensor waar jij naar linkt, maar dit is wel meer een hobby oplossing en mogelijk minder bedrijfszeker. Voor dat geld kan ik er nooit een buil aan vallen. Het kan alleen wel even duren voordat ik die sensor in huis heb (30-45 dagen), dus het zal ook even duren voor ik weet of deze oplossing werkt.

Die S0 pulsecounter wil ik later ook voor het loggen van een KwH DIN meter met S0 uitgang, dus die komt in ieder geval van pas.
Bas Post schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:21:
Ik ben sinds 2 weken met Domoticz bezig en heb de P1 poort van mijn slimme meter kunnen splitsen, zodat ik deze zowel met de Energylink als RPi met Domoticz kan uitlezen, wat overigens super goed werkt!
Hoe heb je die P1 gesplitst? Niet dat ik het nu nodig heb, maar ben wel nieuwsgierig!

[ Voor 15% gewijzigd door tsjoender op 15-07-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij werkte een RJ11-splitter destijds prima met een Arduino en Raspberry.

Ik ga binnenkort eens kijken of ik zo'n S0PCM kan nabootsen met en Arduino. Als je de data maar op de juiste manier aan Domoticz voert dan moet dat prima kunnen. Sluit ik de Arduino via USB aan op de Pi en laat ik de Arduino de berichten uitspugen. Kan ik het energieverbruik bij m'n ouders ook monitoren. Daar hangt nog een kWh-meter met pulsled en gasmeter met spiegeltje in telwerk. Bij mij thuis een slimme meter, stuk makkelijker :p

Had dit: http://www.smartmeterdash...fo.txt?attredirects=0&d=1 en dit: https://github.com/domoti...ardware/S0MeterSerial.cpp al gevonden, daar kom ik een heel eind mee.

[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
tsjoender schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:36:
[...]

Afgelopen week heb ik ook spullen besteld om het waterverbruik te gaan loggen met Domoticz. Vanmiddag ligt als het goed is de 5 poorts S0 pulsecounter op de mat waar jij ook naar linkt en ik heb uit China zo'n TCRT5000 sensor printje met comparator besteld:

http://www.aliexpress.com...module-In/1899471977.html

Die is plm 100x goedkoper dan die sensor waar jij naar linkt, maar dit is wel meer een hobby oplossing en mogelijk minder bedrijfszeker. Voor dat geld kan ik er nooit een buil aan vallen. Het kan alleen wel even duren voordat ik die sensor in huis heb (30-45 dagen), dus het zal ook even duren voor ik weet of deze oplossing werkt.

Die S0 pulsecounter wil ik later ook voor het loggen van een KwH DIN meter met S0 uitgang, dus die komt in ieder geval van pas.

[...]

Hoe heb je die P1 gesplitst? Niet dat ik het nu nodig heb, maar ben wel nieuwsgierig!
Ik heb de P1 poort gesplitst met behulp van de 2 zeer behulpzame topics:
1 https://forum.eneco.nl/al...splitsen-5641/index5.html
2 http://www.smartmeterdash...ssplittenvanhetp1-signaal

Bij de Karwei heb ik deze modulaire RJ11 splitter van Elro gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://static.karwei.nl/mam/celum/celum_assets/8831710035998_8711658477923_1_37493_tif_picture_220Wx220H.jpg?6
Deze heb ik geopend en van 1 van de RJ11 poorten het kabeltje weg geknipt waar de 5V van de Energylink zou binnen komen.
De logica erachter is dat de P1 poort data gaat verzenden zodra het getriggerd wordt door 5V, maar als je gaat splitsen dan kan er 2x5V erop komen. Ik laat de P1-USB kabel op de RPi voor 5V zorgen en de Energylink dus 0V.
Dit gaat prima en waardes komen overeen.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Weet iemand of de Smartwares sensors e.d. ook werken met domoticz? Die zijn nu te koop bij Homewizard, wellicht presteren ze beter dan de KaKu devices?

Staat namelijk niet in dit topic en niet in de device list; http://sourceforge.net/p/domoticz/wiki/Supported%20Devices/
Maar volgens mij is het gewoon Elro spul; http://www.elro.eu/en/pro...e-easy-next/transmitters2

[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 15-07-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

_ferry_ schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:52:
Weet iemand of de Smartwares sensors e.d. ook werken met domoticz? Die zijn nu te koop bij Homewizard, wellicht presteren ze beter dan de KaKu devices?

Staat namelijk niet in dit topic en niet in de device list; http://sourceforge.net/p/domoticz/wiki/Supported%20Devices/
Maar volgens mij is het gewoon Elro spul; http://www.elro.eu/en/pro...e-easy-next/transmitters2
Voor de zekerheid de handleiding van je RFXcom doorlezen.[staat er zeker in als hij zou werken ]
Anders Bert een mailtje sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bedankt voor jullie suggesties!
Ik heb zit meer in de software dan in de hardware dus zelf iets solderen...mwah...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:52:

Zoiets als dit bedoel je: http://www.homewizard.nl/...hakelaar-sh5-rps-36a.html ? Dat gaat wel werken, is gewoon rebranded Home Easy spul en dat werkt wel met de RFXCOM. De sensoren vast ook wel, mits het maar 433Mhz is, ik zie namelijk dat HomeWizard ook 868Mhz spul heeft, dat gaat natuurlijk niet werken met een 433Mhz transceiver zoals de RFXCOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
M.v.Veelen schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:47:
Hmm, gek dan. Heb zelf mega problemen gehad met 2 x ABST-604 schemerschakelaars van KaKu. Deze werkten feilloos en van het ene op het andere moment ging hij schakelingen missen. Op de laptop zag de RFXCOM alle schakelingen voorbij komen, en ook de KaKu schakelaar die ik erop had aangemeld schakelde vrolijk mee, maar in Domoticz kwamen niet alle schakelingen door. Op het moment draait het al bijna een week feilloos weer. Heel gek. Hoop dat je een oplossing zult bedenken, succes!
Contact gehad met de heren van Rfxcom, binnen een uur twee voorstellen om het op te lossen.

Het probleem was plaatsing. Na de klommelfase heb ik de Pi met Rfx verplaatst naar de 'echte' plaats waar hij zou moeten blijven. Blijkbaar stoort de router of de Pi heel erg, en precies op de golfjes van dat sensortje :)
Ze staan nu ergens anders fijn alles en iedereen op te vangen.

Overigens gaven ze deze tip, als antenne:
Eventueel kan je deze antenne aansluiten (en ook ver weg plaatsen van storende RPI, PC’s, routers e.d.)
http://www.ebay.com/itm/G...ain_0&hash=item3a93b0b392
Met een metalen plaat van ongeveer 30 cm onder deze antenne bereik je een optimaal resultaat.
Top dat iedereen zo graag en snel wil helpen, hier én bij Rfxcom. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, dat is exact de antenne die ik ook heb. Heb alleen (nog) geen metalen plaatje eronder....

Edit:

correctie, ik heb deze : http://www.ebay.com/itm/4...ageName=ADME:L:OU:NL:3160

[ Voor 49% gewijzigd door M.v.Veelen op 15-07-2015 19:58 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

waarom dan 3dbi en niet 5 eigelijk?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
Net iets te snel besteld. Ik neem aan dat de 5 de verstandigere keuze is? Ik krijg ze in ieder geval beide. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
Ik blijf niet Paypallen, ik zal verslag doen van de eerste twee als ze binnen zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Haha, ik zag ook eerst de 3 en daarna de 5 en vond het toen ook wel genoeg. Nu ergens op de boot onderweg...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan de S0PCM pulse counter module nabootsen met Arduino: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=7300
>:)

Voor de handige knutselaars onder ons......

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
ThinkPadd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:19:
Ik kan de S0PCM pulse counter module nabootsen met Arduino: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=7300
>:)

Voor de handige knutselaars onder ons......
Super gaaf! Ik ga van het weekend maar is ermee stoeien! Bedankt man!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Ik heb me compleet vergist! Ik was echt onder de veronderstelling dat ik een Itron Cyble Sensor zou hebben, maar heb ik in 2011 een HRI A4 van Sensus geïnstalleerd 8)7 Hoe dom kan je zijn...

Nu heeft de Sensus HRI A4 4 kabeltjes: wit, bruin, geel, groen. Deze is alleen met wit (data) en bruin (ground) aangesloten op de Energylink. ThinkPad heeft het voor elkaar gekregen om een S0 pulse counter met een Arduino na te bootsen, dit moet toch ook lukken met de HRI A4?
Maar ik vraag me eigenlijk af, is dit niet rechtstreeks op een Raspberry Pi met Domoticz aan te sluiten?

Aansluiting HRI A4-Energylink

Sensus HRI A4

Dit haal ik uit de handleiding:
Pulse-outputs (I1/I2) all types:
Open drain transistor switch according ISO/TC30
Vmax: 24V / Imax: 20mA / Pmax: 0,48VA / fmax: 5Hz
Max. voltage by closed switch: 0.3V + I * 250Ω
If the data interface isn’t used the serial resistance can be reduced by 150Ω with the connection of green and brown wire.
Pulse length 124ms fixed,

Nu ben ik helemaal geen programmeur, maar een hobbyist die met veel lezen op forums en "Try en error" alles probeer.

[ Voor 23% gewijzigd door Bas Post op 16-07-2015 07:57 ]

BP on the move!!!

Pagina: 1 ... 88 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door