Beetje laat misschien maar ja kan ik pingenMikeOO schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:25:
[...]
Kun jij vanaf de Raps Pi die adres pingen: 149.154.171.5 en draai je Telegram op een Rasp Pi
Bing
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Beetje laat misschien maar ja kan ik pingenMikeOO schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:25:
[...]
Kun jij vanaf de Raps Pi die adres pingen: 149.154.171.5 en draai je Telegram op een Rasp Pi
Bing
MwhaaaBizzieBis schreef op zondag 12 juli 2015 @ 18:22:
Ik heb whatsapp werkend op mijn PI. In Domoticz kan ik nu notificaties versturen door de juiste gegevens in te vullen bij http notificatie.
Ook heb ik een script gevonden waarmee ik een snapshot kan versturen als iemand op de deurbel drukt![]()
Als hulp heb ik gebruikt: http://rpihome.blogspot.n...-raspberry-pi-yowsup.html
En deze voor het send image script: http://rpihome.blogspot.i...pictures-with-yowsup.html
Meer info kan ik niet plaatsen want de accu van mijn tablet is weer eens leeg..
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 13-07-2015 08:55 ]
Kan die server inmiddels ook sinds gistern weer pingen. Probleem blijft en hoop fouten in de log.
[ Voor 42% gewijzigd door MikeOO op 13-07-2015 08:49 ]
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
MySensors heb ik gisteren ook nog wat mee gedaan, is leuk spul. De voeding komt soms wel extreem kritisch. Ik heb één node waarbij ik zowel de Arduino Nao + nRF gewoon via USB kan voeden (wel een elco over de nRF), maar een node met dezelfde hardware heeft hier geen zin in (st=fail in de Serial Monitor). Geef ik de nRF echter voeding via labvoeding op 3.3V dan werkt het gelijk perfect.BounceMeister schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:42:
Ik ben bezig geweest met wat Arduino Nano's om MySensors te testen. Ik moet er nog even naar kijken, want niet alles komt binnen (in de serial monitor). Misschien even een condensator plaatsen bij het zendertje (even het bakje met elco's opzoeken).
[...]
Geen idee of je het al echt kan gebruiken, maar op die manier zou je bijv. ook van die RF ledstrip dimmers (RGB) kunnen aansturen, die werken vaak ook op 2,4Ghz. En IKEA heeft ook wat draadloos verlichting spul op 2,4Ghz dacht ik.The current version of the RFLink board also supports communication via 2.4Ghz.
[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 13-07-2015 10:20 ]
Vaste USB namen heb ik wel kunnen oplossen.24zeven schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:48:
Domoticz + Synology NAS + RFcom 433E..
In de synology Nas kan je een stroomschema ingeven. Daarmee zet je hem bv 's nachts uit.
Het lijkt erop dat bij het het "afsluiten" de RFCom wordt ontkoppelt en bij het opstarten is deze verdwenen.
Om bij mij domoticz te laten werken icm RFCom moet 1. het stroomschema niet gebruikt worden of 2. elke dag manueel de RFCom opnieuw op de USB-poort aansluiten.
Weet iemand hoe je dit kan oplossen?...
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik denk dat het een bbq thermometer is. Ik heb er ook eentje.Kenhas schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:48:
Het begint toch wel zeer warm te worden![]()
Deze zijn er gisteren opeens bijgekomen. Weet eigenlijk niet waar ze vandaan komen. Misschien dat een buur ook met één of ander bezig is maar kan me niet echt voorstellen dat er iets in de woning is die 270 graden haalt
Maverick ET-732?hondapower schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:56:
[...]
Ik denk dat het een bbq thermometer is. Ik heb er ook eentje.
Handig voor de lange sessies, dan kan ik op afstand via domoticz zien of alles nog goed gaat.
Dan zijn ze hier in de buurt permanent aan het bbq'en, zie er een stuk of 5-6 die vrijwel altijd aan staan. Had zelf eerder het idee dat Domoticz/RFXcom deze sensoren niet goed kent en er foutieve waarden aan hangt.hondapower schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:56:
[...]
Ik denk dat het een bbq thermometer is. Ik heb er ook eentje.
Handig voor de lange sessies, dan kan ik op afstand via domoticz zien of alles nog goed gaat.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dan zijn het wellicht hele andere sensoren die verkeerd herkend worden.NiGeLaToR schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:19:
[...]
Dan zijn ze hier in de buurt permanent aan het bbq'en, zie er een stuk of 5-6 die vrijwel altijd aan staan. Had zelf eerder het idee dat Domoticz/RFXcom deze sensoren niet goed kent en er foutieve waarden aan hangt.
Precies dezelfde als in dat lijstje hoorhondapower schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:00:
[...]
Dan zijn het wellicht hele andere sensoren die verkeerd herkend worden.
Of je hebt een restaurantkeuken in de buurt...
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik heb de zelfde, goed ontvangst en zenden. Kaku op 2 verdieping. dwars door betonnen vloeren met bewapening en luchtbehandeling. Een aanrader dus.Stimpy68 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:43:
Vandaag de nieuwe antenne binnengekregen voor de RFXCom, deze (in 8 dagen op de deurmat):
http://www.banggood.com/S...gnetic-Base-p-961494.html
Heb de Pi/RFXCom teruggezet waar deze in eerste instantie stond (ter referentie) en de nieuwe antenne aangesloten. Ik kan nu zonder problemen de KaKu schakelaars in de woonkamer bedienen wat met de originele antenne niet lukte. Prima investering van 2,10 Euro (had er namelijk 5 besteld, aantal collega's hadden ook interesse)
Je kan de lampen schakelen met aan zonsondergang (eventueel met vertraging weer uitdoen).youtoo1000 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:26:
Ik wil graag tijdens mijn vakantie de lampen op diverse tijdstippen aan- en uitzetten. Weet iemand hoe je een 'vakantie-stand' in Domoticz kunt zetten?
Onder Setup > Other > Timer Planyoutoo1000 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:26:
Ik wil graag tijdens mijn vakantie de lampen op diverse tijdstippen aan- en uitzetten. Weet iemand hoe je een 'vakantie-stand' in Domoticz kunt zetten?
1
| http://User:Pass@192.168.1.109:8080/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=18&switchcmd=On |
[ Voor 3% gewijzigd door iAR op 13-07-2015 21:48 . Reden: typo ]
Verwijderd
Kan aan mijn uitleg liggen maar volgens mij gaat de lamp aan voor 1/60 deel van een minuut?Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:35:
Kan iemand mij helpen met het volgende:
Op dit moment heb ik een RPI draaien met een rfxcom433e.
Dit werkt allemaal prima, alle lampen schakelen aan en uit zoals ik het wil.
Nu ben ik begonnen met blockly, echter wil dit totaal niet meewerken.
Ik heb als test onderstaande gemaakt:
[afbeelding]
Als ik in de log kijk, zie ik om 20:28 netjes de melding test verschijnen, echter gaat de schemerlamp niet aan (voor 1 min.)
Wat doe ik hier fout?
Ik draade de laatste beta versie, nu maar teruggegaan naar 2.2563, maar dit maakt helaas geen verschil.
bijnaleek
Verwijderd
OeiiiJaapB schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:39:
[...]
Kan aan mijn uitleg liggen maar volgens mij gaat de lamp aan voor 1/60 deel van een minuut?
Waarde voor de dubbele punt is volgens mij de minuut waarde, daarachter de seconden?
[ Voor 11% gewijzigd door 24zeven op 13-07-2015 21:36 ]
Volgens mij niet, anders hoor ik ook graag hoe.24zeven schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:25:
Is er een mogelijkheid om de schakelaars te sorteren in de menu's: Dashboard en schakelaars?
1
| If you have already used Telegram, then you need to ensure that any activation of telegram through /etc/rc.local is removed and any activation via a daemon is both removed from /etc/init.d and via rc-update.d telegram-daemon remove. |
1
2
3
4
5
6
7
| gcc -I. -I. -I./tgl -g -O2 -I/usr/local/include -I/usr/include -I/usr/include -I/usr/include/lua5.2 -DHAVE_CONFIG_H -Wall -Wextra -Werror -Wno-deprecated-declarations -fno-strict-aliasing -fno-omit-frame-pointer -ggdb -Wno-unused-parameter -fPIC -c -MP -MD -MF dep/loop.d -MQ objs/loop.o -o objs/loop.o loop.c loop.c: In function ‘write_dc’: loop.c:350:3: error: ‘struct tgl_dc’ has no member named ‘port’ loop.c:351:21: error: ‘struct tgl_dc’ has no member named ‘ip’ loop.c:353:3: error: ‘struct tgl_dc’ has no member named ‘ip’ Makefile:49: recipe for target 'objs/loop.o' failed make: *** [objs/loop.o] Error 1 |
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
RasPi2 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:37:
[...]
Volgens mij niet, anders hoor ik ook graag hoe.
Misschien iets voor de volgende update
Je kan in in ieder geval in chrome gewoon slepen met de blokken van de schakelaars. Zo kan je ze sorteren zoals je wilt en dit zal dan ook in mobiele weergave in die volgorde zijn. Ik doe het nog weleens per ongeluk op mijn tablet.UltraSub schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:09:
Zou best handig zijn. Hier zit de sirene knop akelig dicht bij de alarmstatus knop in de mobile weergave
[ Voor 19% gewijzigd door wmn79 op 13-07-2015 22:42 ]
TNX..wmn79 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:41:
Je kan in in ieder geval in chrome gewoon slepen met de blokken van de schakelaars.
Waarom wil je 'telegram-cli' gebruiken? Je kunt Telegram (door de nieuwe 'Bot' functionaliteit) nu veel makkelijker instellen in Domoticz, door een custom HTTP notification te bouwen. Zie: http://domoticz.com/wiki/Telegram_BotR-B schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:19:
Ik had telegram werkend met een verkeerd 06 nummer, ik heb nu dus een ander 06 nummer wat ik wil gebruiken.
[...]
Ik heb nu de NAS vanacht aan gelaten, maar tot mijn verrassing deed de RFXcom het vanmorgen ook niet.kraades schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:26:
Vaste USB namen heb ik wel kunnen oplossen.
kraades in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Het probleem is nog steeds dat ik ook een handmatige actie nodig heb om de boel weer aan de praat te krijgen.
Ik ben nog zoekende...
Hmm, dat kan ook. lees ik nu goed dat je dus geen uniek 06 nummer nodig heb? Of is dat wel weer verstandig als je ook Domoticz wil bedienen vanaf telegram. Daar hebben ze weer aparte wiki voor zag ikThinkPadd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:41:
[...]
Waarom wil je 'telegram-cli' gebruiken? Je kunt Telegram (door de nieuwe 'Bot' functionaliteit) nu veel makkelijker instellen in Domoticz, door een custom HTTP notification te bouwen. Zie: http://domoticz.com/wiki/Telegram_Bot
Gebruik het zelf niet, maar ziet er relatief eenvoudig uit. In een eigen script kun je het met één CURL regeltje aanroepen. Alleen plaatjes versturen kan nog niet dacht ik.
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Hm, lijkt mij niet.24zeven schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:51:
[...]
Ik heb nu de NAS vanacht aan gelaten, maar tot mijn verrassing deed de RFXcom het vanmorgen ook niet.
Zou dat liggen aan de USB namen?...
DS715> for usb in /dev/ttyUSB* > do > echo $usb > udevadm info --name $usb --attribute-walk | grep product > done /dev/ttyUSB0 ATTRS{product}=="RFXtrx433" ATTRS{product}=="USB2.0 Hub" ATTRS{product}=="Etron xHCI Host Controller" /dev/ttyUSB1 ATTRS{product}=="P1 Converter Cable" ATTRS{product}=="USB2.0 Hub" ATTRS{product}=="Etron xHCI Host Controller" /dev/ttyUSB21 ATTRS{product}=="RFXtrx433" ATTRS{product}=="USB2.0 Hub" ATTRS{product}=="Etron xHCI Host Controller" /dev/ttyUSB22 ATTRS{product}=="P1 Converter Cable" ATTRS{product}=="USB2.0 Hub" ATTRS{product}=="Etron xHCI Host Controller" DS715>
👉🏻 Blog 👈🏻
En hier heeft iemand die vrij actief is met Telegram het nog wat meer aangepast icm Domoticz wat ik zo begrijp. Is nog steeds in beta fase maar als je er mee wilt testen dan kan dit en zeker interessant om deze ontwikkeling in de gaten te houden.ThinkPadd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:41:
[...]
Waarom wil je 'telegram-cli' gebruiken? Je kunt Telegram (door de nieuwe 'Bot' functionaliteit) nu veel makkelijker instellen in Domoticz, door een custom HTTP notification te bouwen. Zie: http://domoticz.com/wiki/Telegram_Bot
Gebruik het zelf niet, maar ziet er relatief eenvoudig uit. In een eigen script kun je het met één CURL regeltje aanroepen. Alleen plaatjes versturen kan nog niet dacht ik.
TNXkraades schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:33:
[...]
Hm, lijkt mij niet.
Je kunt kijken of het nog is gekoppeld zoals je verwacht met:
...
👉🏻 Blog 👈🏻
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 14-07-2015 10:09 ]
Daar zeg je wat.kraades schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:43:
Dat probleem heb ik dus ook na een reboot. Waarom jij dit nu ook hebt zonder reboot weet ik niet.
Dat is bij mij ook de oplossing. Maar het automatiseren van deze handeling gaat mij net wat te ver.kraades schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:43:
Wat bij mij helpt: (ik ben nog niet uit over de volgorde en/of noodzaak)
- RFXCOM usb stekker eruit/erin
[ Voor 20% gewijzigd door 24zeven op 14-07-2015 10:58 ]
Dank.wmn79 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:41:
[...]
Je kan in in ieder geval in chrome gewoon slepen met de blokken van de schakelaars.
Ik had het nog wel op het Domoticz forum gevraagd,24zeven schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:47:
[...]
Dat is bij mij ook de oplossing. Maar het automatiseren van deze handeling gaat mij net wat te ver.
👉🏻 Blog 👈🏻
De wandschakelaar ZME WALLC-S is een maand geleden toegevoegd aan OpenZwave. Ik heb deze nog nooit werkend gehad in Domotics. Kwam er dit weekend achter dat hij nu toegevoegd is en krijg nu inderdaad de diverse opties te zien in de device config, waarvan mij na tig keer herhaald lezen de functie nog volledig onduidelijk is. Uiteindelijk wil ik er een dimmer mee aansturen maar tot dusver is er nog geen enkele functionaliteit werkzaam.PolderPloer! schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 22:16:
Iemand deze al aan de praat gekregen? Ik krijg em wel in domoticz, maar verder kom ik niet helaas, blijft rode led geven. Er komen ook geen parameters te staat, zoals bij de fibaro wall plug e.d.
http://manuals.zwaveeurop...=en&type=&sku=ZME_WALLC-S
[ Voor 4% gewijzigd door styno op 14-07-2015 12:29 ]
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
nogmaals eraf halen en leen op de juiste manier...styno schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:25:
[...]
De wandschakelaar ZME WALLC-S is een maand geleden toegevoegd aan OpenZwave. Ik heb deze nog nooit werkend gehad in Domotics. Kwam er dit weekend achter dat hij nu toegevoegd is en krijg nu inderdaad de diverse opties te zien in de device config, waarvan mij na tig keer herhaald lezen de functie nog volledig onduidelijk is. Uiteindelijk wil ik er een dimmer mee aansturen maar tot dusver heb is er bij mij nog geen enkele functionaliteit werkzaam.
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Na een crash van de Rpi2 (met raspbian) werkte Domoticz niet meer en als gevolg daarvan afgelopen weekend de Rpi opnieuw ingericht waarbij ook de zwave USB-controller een hard-reset nodig had om weer tot leven te komen. Zowel de dimmer als de schakelaar zijn dus weer opnieuw ge-paired met de controller. Even uit mijn hoofd: de controller is toegevoegd aan groep 1 t/m 6(?) van de WALLC-S. Screenshots kan ik vanavond posten.Dylantje2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:29:
[...]
nogmaals eraf halen en leen op de juiste manier...
Alleen maar aangeven hij werkt heeft geen zin.
Hoe staat hij in je netwerk? goep 1 actief?
enz enz
Foto erbij?
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
Log ook eens in met winscp en kijk of zwcfg in de config map, van pi/linaro, maar niet van root is!!styno schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:33:
[...]
Na een crash van de Rpi2 (met raspbian) werkte Domoticz niet meer en als gevolg daarvan afgelopen weekend de Rpi opnieuw ingericht waarbij ook de zwave USB-controller een hard-reset nodig had om weer tot leven te komen. Zowel de dimmer als de schakelaar zijn dus weer opnieuw ge-paired met de controller. Even uit mijn hoofd: de controller is toegevoegd aan groep 1 t/m 6(?) van de WALLC-S. Screenshots kan ik vanavond posten.
Verwijderd
Dit is vrij simpel op te lossen door ook de check te doen of de synology uit staat. Wanneer de synology uit staat en de deur open is tussen 3 en 5 dan zet hij hem aan.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:02:
Wat gaat hier fout
1:
[afbeelding]
Zodra het huis open is (magneetcontact op achterdeur) en het is na 15.00 uur, dan krijgt mijn nas netjes een WOL commando.
Het vervelende is dat dit elke minuut herhaald wordt zolang de deur open is.
De voorwaarden zijn allemaal waar tot 19:30 of dat de deur (huis) gesloten word.
Hoe kan ik instellen dat dit maar 1 malig gebeurt? En het liefst bij het openen van de deur.
Bijvoorbeeld: huis = opened and time >15.00 and <sunrise
Dit zou je eventueel met een virtuele switch (dummy) kunnen oplossen die je laat meeschakelen met de lampen. bijvoorbeeld de switch thuiskomen: je checkt of het na 12 uur is en of de deur open is en of de thuiskomen switch op off staat. dan zet hij de 3 lampen aan voor 5 minuten en schakelt de switch thuiskomen naar on. Deze laat je automatisch op een tijdstip terugschakelen naar off.2: Iets soortgelijks bij onderstaande:
[afbeelding]
Als ik na 00:00 thuis kom, wil ik dat de 3 lampen voor 5 minuten aangaan.
Als ik dit zo instel, dan gaan zolang de deur open is, mijn lampen de hele tijd 5 minuten aan, 1 minuut uit, 5 minuten aan, 1 minuut uit...enz....
[ Voor 33% gewijzigd door matthijsberk op 14-07-2015 20:41 ]
Hier: https://www.domoticz.com/...c.php?f=23&t=253&start=20. Dit script gebruik ik en werkt goed om te zien of de wasmachine klaar is en daar eventueel een notificatie van te krijgen. Het ligt er wel aan wat je wasmachine in rust doet natuurlijk (Thinkpad heeft daar een tellertje voor ingebouwd in het script). Ik gebruik daar de Everspring AN-158 voor. Deze meet de wattage van de wasmachine en kan de hoge pieken ook aan. Je moet dus wel eerst meten wat de wasmachine doet en wat de wattages in rust zijn en wanneer hij klaar is.alexswart schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:38:
is er al iemand die de status van zijn wasmachine kan uitlezen?
ik heb een miele waschmaschine waar een ledje gaat branden als hij klaar is.
nu kan ik wel een LDR erop plakken maar dandan kan ik zelf optisch het ledje niet meer zien.
kan ik ook de stroom aftappen en dmv mysensors een melding naar domoticz laten sturen?
WALLC-S wandschakelaar (Groter):styno schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:25:
[...]
De wandschakelaar ZME WALLC-S is een maand geleden toegevoegd aan OpenZwave. Ik heb deze nog nooit werkend gehad in Domotics. Kwam er dit weekend achter dat hij nu toegevoegd is en krijg nu inderdaad de diverse opties te zien in de device config, waarvan mij na tig keer herhaald lezen de functie nog volledig onduidelijk is. Uiteindelijk wil ik er een dimmer mee aansturen maar tot dusver is er nog geen enkele functionaliteit werkzaam.
[ Voor 20% gewijzigd door styno op 14-07-2015 21:09 ]
Ik heb met SSH ingelogd (ik zit op Ubuntu) en zie het volgende:Dylantje2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:00:
@ Styno...
Inloggen met winscp en kijk naar je Zwcfg config file of hij van pi is.!!!
1
2
3
4
| xbian@xbian ~/domoticz/Config $ ls -lh | grep zwcfg -rw-r----- 1 root root 35K Jul 14 20:50 zwcfg_0xd3bb72c5.xml -rw-r----- 1 xbian xbian 29K Jul 11 21:20 zwcfg_0xf10c007d.xml -rw-r--r-- 1 xbian xbian 8.8K Mar 29 15:57 zwcfg.xsd |
Maar ik wil dat die schakelaar de dimmer ook kan bedienen als Domoticz niet draait, daarvoor heb je toch die groepen indeling?Je groepen allemaal weggooien, en alleen groep 1 gebruiken..
Al die groep kun je bij andere controllers gebruiken, bij domoticz niet nodig..
Ja, die twee pagina's heb ik tig keer geprobeerd te begrijpen. En daaruit lijkt te volgen dat ik device 2 moet toevoegen aan groep 1 van device 3?Kijk in wiki bij zwave, moet er ongeveer zo uit zien, bij jouw zijn de node niet goed gekoppeld!!!
[ Voor 7% gewijzigd door styno op 14-07-2015 21:23 ]
Heb nu dit na een network heal. De 1 en 3 onder group 1 zijn daar vanzelf gekomen. Dit ziet er beter uit, alles staat met elkaar in verbinding.Dylantje2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:37:
@ Stybo:
Zo hoort de groepen structuur er uit te zien:
https://www.domoticz.com/...=46497&hilit=zwcfg#p40847
Zolang je van de rare druppels hebt, heb je een probleem..
Ok, dit is wat ik gedaan heb:Ik ben geen linux boer....
Maar log in met een FTP iets.
En kijk naar Zwxfg_xxxxxx.XML bestand hoe dan ook moet van je user zijn en NIET van root.
1
2
3
4
5
6
| xbian@xbian ~/domoticz/Config $ sudo chown xbian:xbian zwcfg_0xd3bb72c5.xml [sudo] password for xbian: xbian@xbian ~/domoticz/Config $ ls -lh | grep zwcfg -rw-r----- 1 xbian xbian 35K Jul 14 21:43 zwcfg_0xd3bb72c5.xml -rw-r----- 1 xbian xbian 29K Jul 11 21:20 zwcfg_0xf10c007d.xml -rw-r--r-- 1 xbian xbian 8.8K Mar 29 15:57 zwcfg.xsd |
alexswart schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:38:
is er al iemand die de status van zijn wasmachine kan uitlezen?
ik heb een miele waschmaschine waar een ledje gaat branden als hij klaar is.
nu kan ik wel een LDR erop plakken maar dandan kan ik zelf optisch het ledje niet meer zien.
kan ik ook de stroom aftappen en dmv mysensors een melding naar domoticz laten sturen?
Maar gek genoeg heb ik het nooit echt lekker werkend gekregen. Probleem was dat ik tevaak valse meldingen kreeg omdat het stroomverbruik tussen het draaien door (als hij even stilstond om andere kant op te gaan draaien) gelijk was aan stroomverbruik als hij helemaal klaar was.matthijsberk schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:48:
[...]
Hier: https://www.domoticz.com/...c.php?f=23&t=253&start=20. Dit script gebruik ik en werkt goed om te zien of de wasmachine klaar is en daar eventueel een notificatie van te krijgen. Het ligt er wel aan wat je wasmachine in rust doet natuurlijk (Thinkpad heeft daar een tellertje voor ingebouwd in het script). Ik gebruik daar de Everspring AN-158 voor. Deze meet de wattage van de wasmachine en kan de hoge pieken ook aan. Je moet dus wel eerst meten wat de wasmachine doet en wat de wattages in rust zijn en wanneer hij klaar is.
Ik kan hiermee niet zien waar de wasmachine zich bevindt in het programma.
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 14-07-2015 22:01 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Dylantje2 op 14-07-2015 22:02 ]
Ik dacht met zwave plug&play spul in huis te halen.ThinkPadd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:53:
Oh Styno, je bent niet de enige met Z-Wave problemen hoor.
Ik had precies dezelfde melding nadat ik de Rpi2 opnieuw ingericht had. Na een hard reset van de USB stick was het weg (moest uiteraard wel alle twee de apparaten opnieuw pairen).Ik heb een Aeon S2 stick en 2x Everspring AN158 maar heb daar soms ook problemen mee om aan de gang te krijgen. Heb het nu eindelijk zover dat het gewoon normaal lijkt te werken, maar nu blijft het 'Setup' knopje in Domoticz alsnog rood, met de melding "Not all Nodes have been Queried yet, OpenZWave not fully initialized yet!". Heb echter maar 2 Z-Wave apparaten, dus waar hij dan nog naar zoekt??? Heb de stick + plugs onlangs gereset dus hij zou toch moeten weten dat dit het is en er niet meer komt.
Ok, thanks!P.s. gebruik www.imgur.com voor je plaatjes, minder ads dan TinyPic
[ Voor 5% gewijzigd door Dylantje2 op 14-07-2015 22:05 ]
Z-Wave is prachtig op papier, maar in Domoticz vind ik het maar zo-zo werken. Excuses als ik daarmee mensen tegen het zere been schop, maar die hele Openzwave waarmee het wordt aangestuurd vind ik gewoon vrij buggy. Als je een betaald product hebt met Z-Wave dan gebruikt het een gesloten driver volgens mij en dat werkt (zover ik bij een Zipabox bijv. heb gezien) gewoon prima en net zo gemakkelijk als KlikAanKlikUit. Maar de 'open' implementatie van Z-Wave via Openzwave werkt gewoon minder goed dan het origineel. Kijk maar naar OpenOffice en Microsoft Wordstyno schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:02:
[...]
Ik dacht met zwave plug&play spul in huis te halen.De FrxCOM werkt wat dat betreft een stuk eenvoudiger. De bedoeling was om nog flink meer zwave sensoren e.d. erbij te plaatsen maar als het zo'n gek*t blijft dan wordt het gewoon (jammergenoeg) KaKu...
[...]
Ik had precies dezelfde melding nadat ik de Rpi2 opnieuw ingericht had. Na een hard reset van de USB stick was het weg (moest uiteraard wel alle twee de apparaten opnieuw pairen).
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 14-07-2015 22:08 ]
Heeft niet altijd zin..Doe maar wat zeg...[b]Zal binnenkort de stick + plugs nog eens resetten, kijken of dat helpt.
Domoticz gestoptDylantje2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:00:
@ Styno,
Je beeld is nog niet goed!!
Jehbt de swich ook nog in groep 3, ales in 1...
Je Zwcfg lijkt nu wel van je user als ik het goed zie.
Ik zie er alleen 2?
Log in met ftp!
Kijk waar ze staan.
Log dan in met terminal of putty en stop domoticz [ sudo service domoticz.sh stop ] wacht 15 sec.
Dan de 2 bestandje weggooien.
sudo service domoticz.sh start
ff wachten..
Netwerk genezen.
Dan kijken of de Zwcg_xxxxx.xml weer in beeld komt [ af en toe refresh ]
Als hij er is dan kijken of hij van de user en niet van roort.
Anders weer user maken.
Dan gaan slapen..
Morgen kijken of je beeld nu vergelijkbaar is als in de wiki of in mijn vroge post..
Druppels.. dan klopt het netwerk niet... !!
Een reboot kan ook wel eens helpen..! Als het morgen nog steeds zo is.
Maar check je Zwcfg!!!
Ps wat is je controller?
[ Voor 16% gewijzigd door styno op 14-07-2015 23:01 ]
Mijn netwerk ziet er als volgende uit, is dit ok? Soms werken de rookmelders namelijk nietDylantje2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:00:
@ Styno...
Inloggen met winscp en kijk naar je Zwcfg config file of hij van pi is.!!!
Je groepen allemaal weggooien, en alleen groep 1 gebruiken..
Al die groep kun je bij andere controllers gebruiken, bij domoticz niet nodig..
Kijk in wiki bij zwave, moet er ongeveer zo uit zien, bij jouw zijn de node niet goed gekoppeld!!!
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 67% gewijzigd door Dylantje2 op 15-07-2015 07:53 ]
Ik heb met mijn temp sensoren (Cresta) ook een keer gehad dat ze niet meer wilde. Sensoren verwijderd uit Domoticz, batterij verwijderd uit de sensor voor een paar minuten en na plaatsen van de batterij werkte het weer en kon ik ze weer aanmelden in Domotciz. Moest het bij 1 een paar keer doen. Daarna nooit meer gebeurt. En niet vergeten om bij de instellingen van Domoticz even op de knop te klikken om nieuwe hardware toe te staan voor 5 minTryharder schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:31:
Hoe is het mogelijk dat mijn Blokker TEMP_HUM wel door de pc wordt opgevangen en niet (meer) door de Pi via de rfxcom? Ik heb de voeding van de Pi vervangen, de firmware een paar keer tussen 244 en 243 geprobeerd. Het stomme is, hij heeft twee dagen gewerkt. En na een verse Domoticz niet meer..
Er is niets met het apparaatje; zijn eigen gigantische ontvanger krijgt hem binnen, Rfxmngr ontvangt hem, maar Domoticz niet meer. Ook al van scratch begonnen met Domoticz..
Het Rubincson protocol is geselecteerd, ook al andere combi's geprobeerd.. Ik weet het echt niet meer nu
(btw Prettige software, prettig topic!)
Op dezelfde manier op te lossen als je NAS, dus met een variabele.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:02:
Wat gaat hier fout
1:
[afbeelding]
Zodra het huis open is (magneetcontact op achterdeur) en het is na 15.00 uur, dan krijgt mijn nas netjes een WOL commando.
Het vervelende is dat dit elke minuut herhaald wordt zolang de deur open is.
De voorwaarden zijn allemaal waar tot 19:30 of dat de deur (huis) gesloten word.
Hoe kan ik instellen dat dit maar 1 malig gebeurt? En het liefst bij het openen van de deur.
Bijvoorbeeld: huis = opened and time >15.00 and <sunrise
Zoals @matthijsberk aangeeft kun je er op checken of hij online is door een ping script te gebruiken met een bepaalde wachttijd voor het weer gebeurt mocht de WOL niet goed aankomen bij je NAS.
Als je puur alleen maar wilt dat het 1x gebeurt dan maak je een variabele aan in Domoticz met waarde 0
In je voorwaarde voeg je dan toe dat de variabele = 0
Als je deursensor triggert en voldoet aan jouw voorwaarde dan verhoog je de variabele naar 1.(Do Set)
Op een bepaalde tijd laat je een event deze waarde weer terug zetten op 0.(Do Set)
Je event zal dan alleen uitgevoerd worden zolang de variabele = 0.
Op deze manier kun je veel dingen voorkomen met events.
2: Iets soortgelijks bij onderstaande:
[afbeelding]
Als ik na 00:00 thuis kom, wil ik dat de 3 lampen voor 5 minuten aangaan.
Als ik dit zo instel, dan gaan zolang de deur open is, mijn lampen de hele tijd 5 minuten aan, 1 minuut uit, 5 minuten aan, 1 minuut uit...enz....
Ook al es geprobeerd, maar zal het zeker nog een paar keer doen. Maar dat z'n eigen ontvanger er geen problemen mee heeft, en de rfxcom meteen knippert als hij aan de pc hangt en op 'test' wordt geduwd, blijven vreemd.MikeOO schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:36:
[...]
Ik heb met mijn temp sensoren (Cresta) ook een keer gehad dat ze niet meer wilde. Sensoren verwijderd uit Domoticz, batterij verwijderd uit de sensor voor een paar minuten en na plaatsen van de batterij werkte het weer en kon ik ze weer aanmelden in Domotciz. Moest het bij 1 een paar keer doen. Daarna nooit meer gebeurt. En niet vergeten om bij de instellingen van Domoticz even op de knop te klikken om nieuwe hardware toe te staan voor 5 min
[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 15-07-2015 09:12 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Kan waarschijnlijk een stuk goedkoper dan die €82,50 voor de watermetersensor, kijk hier eens naar: Watermeter monitoring met magneetsensorkraades schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:05:
Mijn watermeter is vervangen door een Itron Aquadis+:
[afbeelding]
Nu wil ik deze koppelen aan Domoticz (draait op Synology).
Klopt het dat ik het volgende nodig heb?
[...]
[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2015 09:20 ]
Heb je behalve Rubicson ook de Lightning4 geselecteerd? Dat was bij mij het probleem. En volgens RFXCOM botsen die 2 ook met elkaar. Er zijn situaties waarin het wel werkt, maar bij mij ging het mis en heb ik Rubicson weer uit moeten zetten, waarna mijn oude KaKu deurbel het weer ging doen icm Domoticz.Tryharder schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:31:
Hoe is het mogelijk dat mijn Blokker TEMP_HUM wel door de pc wordt opgevangen en niet (meer) door de Pi via de rfxcom? Ik heb de voeding van de Pi vervangen, de firmware een paar keer tussen 244 en 243 geprobeerd. Het stomme is, hij heeft twee dagen gewerkt. En na een verse Domoticz niet meer..
Er is niets met het apparaatje; zijn eigen gigantische ontvanger krijgt hem binnen, Rfxmngr ontvangt hem, maar Domoticz niet meer. Ook al van scratch begonnen met Domoticz..
Het Rubincson protocol is geselecteerd, ook al andere combi's geprobeerd.. Ik weet het echt niet meer nu
(btw Prettige software, prettig topic!)
¯\_(ツ)_/¯
kraades schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:05:
[afbeelding]
Nu wil ik deze koppelen aan Domoticz (draait op Synology).
Pulssensor Cyble voor watermeters Itron
http://www.homewizard.nl/pulse-sensor-voor-watermeter.html
RJ stekker afknipper en deze dan aansluiten op de Synology USB poort via:
S0 Pulse Counter Module (5 Poorten)
https://sites.google.com/site/nta8130p1smartmeter/webshop
Er wordt iets gezegd over de drivers. Is dit een probleem op de Synology?
Werkt dit en/of kan dit ook anders/goedkoper?
Ik ben met hetzelfde bezig. Ik heb ook een Itron Cyble Sensor V2 op mijn watermeter, die momenteel uitgelezen wordt door de HomeWizard Energylink. Ik ben sinds 2 weken met Domoticz bezig en heb de P1 poort van mijn slimme meter kunnen splitsen, zodat ik deze zowel met de Energylink als RPi met Domoticz kan uitlezen, wat overigens super goed werkt!ThinkPadd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:11:
[...]
Kan waarschijnlijk een stuk goedkoper dan die €82,50 voor de watermetersensor, kijk hier eens naar: Watermeter monitoring met magneetsensor
Best kans dat je die inductieve sensor die ik in dat topic noem gewoon op die S0PCM-module kunt aansluiten. Het glimmende schijfje op de wijzer is iig prima op te pikken schijnt het. Denk wel dat je aan die S0PCM vast zit, hoe moet je het signaal anders op de Syno krijgen?
Of je moet al aan de gang gaan met MySensors o.i.d. aan de gang willen gaan: http://www.mysensors.org/build/pulse_water naast die sketch uit die link moet je ook een gateway bouwen (Arduino + nRF radio module). Allemaal niet heel duur als je de spulletjes uit China besteld, maar je moet wel kunnen solderen en een beetje verstand hebben van elektronica en Arduino (al is het grotendeels kopieren en plakken)
Met een webcam is ook leuk: http://forum.mysensors.or...ter-reading-with-a-webcam
Wil ik nog eens proberen, want met een sensor ofzo kan ik mijn watermeter niet uitlezen
BP on the move!!!
Bedankt voor het meedenken. Nee, had ik al gemerkt, ARC werkt dan sowieso niet. Kun je dan ook niet meer aanvinken, althans, hij blijft disabled. Lightning 4 staat dus uit. Heb nu een nieuwe stroomadapter 5,2v 10w, 2A binnen, na het werk maar eens proberen, anders rfxcom maar eens contacten.M.v.Veelen schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:06:
[...]
Heb je behalve Rubicson ook de Lightning4 geselecteerd? Dat was bij mij het probleem. En volgens RFXCOM botsen die 2 ook met elkaar. Er zijn situaties waarin het wel werkt, maar bij mij ging het mis en heb ik Rubicson weer uit moeten zetten, waarna mijn oude KaKu deurbel het weer ging doen icm Domoticz.
¯\_(ツ)_/¯
Afgelopen week heb ik ook spullen besteld om het waterverbruik te gaan loggen met Domoticz. Vanmiddag ligt als het goed is de 5 poorts S0 pulsecounter op de mat waar jij ook naar linkt en ik heb uit China zo'n TCRT5000 sensor printje met comparator besteld:kraades schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:05:
...
Werkt dit en/of kan dit ook anders/goedkoper?
Hoe heb je die P1 gesplitst? Niet dat ik het nu nodig heb, maar ben wel nieuwsgierig!Bas Post schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:21:
Ik ben sinds 2 weken met Domoticz bezig en heb de P1 poort van mijn slimme meter kunnen splitsen, zodat ik deze zowel met de Energylink als RPi met Domoticz kan uitlezen, wat overigens super goed werkt!
[ Voor 15% gewijzigd door tsjoender op 15-07-2015 12:40 ]
[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2015 13:31 ]
Ik heb de P1 poort gesplitst met behulp van de 2 zeer behulpzame topics:tsjoender schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:36:
[...]
Afgelopen week heb ik ook spullen besteld om het waterverbruik te gaan loggen met Domoticz. Vanmiddag ligt als het goed is de 5 poorts S0 pulsecounter op de mat waar jij ook naar linkt en ik heb uit China zo'n TCRT5000 sensor printje met comparator besteld:
http://www.aliexpress.com...module-In/1899471977.html
Die is plm 100x goedkoper dan die sensor waar jij naar linkt, maar dit is wel meer een hobby oplossing en mogelijk minder bedrijfszeker. Voor dat geld kan ik er nooit een buil aan vallen. Het kan alleen wel even duren voordat ik die sensor in huis heb (30-45 dagen), dus het zal ook even duren voor ik weet of deze oplossing werkt.
Die S0 pulsecounter wil ik later ook voor het loggen van een KwH DIN meter met S0 uitgang, dus die komt in ieder geval van pas.
[...]
Hoe heb je die P1 gesplitst? Niet dat ik het nu nodig heb, maar ben wel nieuwsgierig!
BP on the move!!!
[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 15-07-2015 17:53 ]
Voor de zekerheid de handleiding van je RFXcom doorlezen.[staat er zeker in als hij zou werken ]_ferry_ schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:52:
Weet iemand of de Smartwares sensors e.d. ook werken met domoticz? Die zijn nu te koop bij Homewizard, wellicht presteren ze beter dan de KaKu devices?
Staat namelijk niet in dit topic en niet in de device list; http://sourceforge.net/p/domoticz/wiki/Supported%20Devices/
Maar volgens mij is het gewoon Elro spul; http://www.elro.eu/en/pro...e-easy-next/transmitters2
Bedankt voor jullie suggesties!kraades schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:05:
👉🏻 Blog 👈🏻
Zoiets als dit bedoel je: http://www.homewizard.nl/...hakelaar-sh5-rps-36a.html ? Dat gaat wel werken, is gewoon rebranded Home Easy spul en dat werkt wel met de RFXCOM. De sensoren vast ook wel, mits het maar 433Mhz is, ik zie namelijk dat HomeWizard ook 868Mhz spul heeft, dat gaat natuurlijk niet werken met een 433Mhz transceiver zoals de RFXCOM._ferry_ schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:52:
Weet iemand of de Smartwares sensors e.d. ook werken met domoticz? Die zijn nu te koop bij Homewizard, wellicht presteren ze beter dan de KaKu devices?
Staat namelijk niet in dit topic en niet in de device list; http://sourceforge.net/p/domoticz/wiki/Supported%20Devices/
Maar volgens mij is het gewoon Elro spul; http://www.elro.eu/en/pro...e-easy-next/transmitters2
Contact gehad met de heren van Rfxcom, binnen een uur twee voorstellen om het op te lossen.M.v.Veelen schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:47:
Hmm, gek dan. Heb zelf mega problemen gehad met 2 x ABST-604 schemerschakelaars van KaKu. Deze werkten feilloos en van het ene op het andere moment ging hij schakelingen missen. Op de laptop zag de RFXCOM alle schakelingen voorbij komen, en ook de KaKu schakelaar die ik erop had aangemeld schakelde vrolijk mee, maar in Domoticz kwamen niet alle schakelingen door. Op het moment draait het al bijna een week feilloos weer. Heel gek. Hoop dat je een oplossing zult bedenken, succes!
Top dat iedereen zo graag en snel wil helpen, hier én bij Rfxcom.Eventueel kan je deze antenne aansluiten (en ook ver weg plaatsen van storende RPI, PC’s, routers e.d.)
http://www.ebay.com/itm/G...ain_0&hash=item3a93b0b392
Met een metalen plaat van ongeveer 30 cm onder deze antenne bereik je een optimaal resultaat.
[ Voor 49% gewijzigd door M.v.Veelen op 15-07-2015 19:58 ]
¯\_(ツ)_/¯
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Dylantje2 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:28:
Maar deze:
http://www.ebay.com/itm/4...nal-99-Good-/181634223889
Heeft beter bereik dan alle andere.. :-)
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik blijf niet Paypallen, ik zal verslag doen van de eerste twee als ze binnen zijn
👉🏻 Blog 👈🏻
[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2015 21:20 ]
Super gaaf! Ik ga van het weekend maar is ermee stoeien! Bedankt man!ThinkPadd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:19:
Ik kan de S0PCM pulse counter module nabootsen met Arduino: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=7300
![]()
Voor de handige knutselaars onder ons......
BP on the move!!!
[ Voor 23% gewijzigd door Bas Post op 16-07-2015 07:57 ]
BP on the move!!!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq