Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vermoedelijk wel, vraag is alleen hoe je het dan in Domoticz gaat krijgen. Moet je al zelf een scriptje schrijven die de pulsen op de GPIO telt en vertaald naar waarden die je dan in een virtuele sensor pompt. Volgens mij kan je standaard een GPIO input alleen als aan/uit schakelaar gebruiken.
Mijn Arduino oplossing is dan zo gek nog niet. Is wel weer een extra apparaatje, maar je kunt hem wel gelijk in Domoticz gebruiken.

Maar geen idee hoe mijn oplossing in de praktijk gaat werken, ik weet niet hoe de nauwkeurigheid is. Maar proberen kan altijd natuurlijk. Aan één Arduino (Nano bijv.) heb je genoeg, misschien nog wat weerstandjes ofzo.

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 16-07-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:17:
Wat ook wel aardig is -als je een Philips TV hebt- is JointSpace ondersteuning waarmee je de TV kunt bedienen.
http://www.domoticaworld.com/scripts/tv-control-philips/

Van het Domiticz forum aan/uitzetten van de TV:
code:
1
curl -X POST -H "Content-Type: application/json" -d '{ "key": "Standby"}' http://<tv's ip address>:1925/1/input/key

Deze is ook wel aardig:
http://www.netdata.be/tv/

Je moet wel -indien nodig- JointSpace aanzette op je TV...
Erg leuk om mee te spelen. Het werkt op de TV die ik op de slaapkamer heb staan. Er is alleen geen commando te vinden waarmee ik de TV aan kan zetten. Een workaround zou kunnen zijn om Kodi een commando te geven waar mijn TV dan weer op reageert. Daarna de TV weer op de TV-input zetten, enz Maar dat is wel wat omslachtig. Erg leuk om mee te spelen, al heb ik nog geen toepassing bedacht die handig kan zijn icm Domoticz. Ja, ik zou deze TV ook kunnen muten als er wordt aangebeld ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:11

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

M.v.Veelen schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:23:
[...]

Erg leuk om mee te spelen. Het werkt op de TV die ik op de slaapkamer heb staan. Er is alleen geen commando te vinden waarmee ik de TV aan kan zetten. Een workaround zou kunnen zijn om Kodi een commando te geven waar mijn TV dan weer op reageert. Daarna de TV weer op de TV-input zetten, enz Maar dat is wel wat omslachtig. Erg leuk om mee te spelen, al heb ik nog geen toepassing bedacht die handig kan zijn icm Domoticz. Ja, ik zou deze TV ook kunnen muten als er wordt aangebeld ;)
Openremote, misschien een http code te vinden..
http://www.openremote.org/display/forums/Controlling+my+Philips+TV

Ik gebruik openremote voor mijn enigma boxen, en dat werkt..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heeft er hier iemand een (zelfgemaakte) UPS (uninterruptible power supply) aan zijn Raspberry pi hangen icm Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je beter hier vragen: Raspberry Pi
Sommige powerbanks kunnen ook een device voeden terwijl ze zelf geladen worden en ook blijven voeden zonder onderbreking als de spanning wegvalt. Mijn Xiaomi powerbank kan het eerste wel, maar bij loskoppelen van oplader dan valt de spanning op de output ook heel even weg.

Maar ik heb op Marktplaats gewoon een gebruikte UPS gekocht en daar een nieuwe accu in gezet, heb nu m'n hele meterkast (met NAS, modem, router etc) achter de UPS zitten, stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:19
weer een stukje verder met mijn deurbel project.

simulatie gemaakt op breadbord, ledje en een transistor gekoppeld aan de fibaro binary sensor.

op moment dat lampje aan gaat, zorgt de transistor dat IN1 + GND van de sensor worden kortgesloten en krijg ik berichtje via prowl binnen.

Nu nog monteren/solderen in mijn echte deurbel!

Vraagje: is een delay van ongeveer 6 seconde het snelste wat via prowl te realiseren is? Is telegram rapper of kan prowl nog rapper?

dit is mijn log:
2015-07-16 15:27:51.832 Error: Notification sent (http) => Failed
2015-07-16 15:27:52.487 Notification sent (prowl) => Success
2015-07-16 15:27:52.487 EventSystem: Event triggered: Deurbel_gaat_1
2015-07-16 15:27:51.789 (zwave) Lighting 2 (DeurbelSensor1)

lijkt er op dat domoticz slechte 0.5 second nodig heeft.
2015-07-16 15:27:52.789 (zwave) Lighting 2 (DeurbelSensor1)

[ Voor 29% gewijzigd door trekker22 op 16-07-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
6 seconden vind ik vrij traag, via Pushover is het bij mij 2 seconden ongeveer.
Maar ik heb het niet via Z-Wave maar over 433Mhz lopen: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 16-07-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
ThinkPadd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:29:
6 seconden vind ik vrij traag, via Pushover is het bij mij < 3 seconden volgens mij.
Maar ik heb het niet via Z-Wave maar over 433Mhz lopen: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"
nee maar als ik de log zo zie, dan lijkt domoticz niet de boosdoener.

Ik wil nog een camera toevoegen, is dan prowl, pushover of telegram te preferen? Liefst image meteen mee met bericht. (gebruik ios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Telegram, via Prowl en Pushover kun je alleen linkje meesturen. WhatsApp zou ook nog kunnen, maar dan zou ik wel een prepaid simkaartje kopen om het te activeren, anders heb je een probleem als ze je eigen 06 blokkeren (officieel mag je geen bots gebruiken voor WhatsApp dacht ik).

Scriptje om Pushover bericht te sturen met snapshot van cam heb ik al eens gemaakt: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=6612
De nieuwste/laatste versie zet snapshot op Dropbox. Werkt perfect, scheelt weer port forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Hoe rap ben je met openen screenshot via dropbox? Je hebt android toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trekker22 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:59:
Hoe rap ben je met openen screenshot via dropbox? Je hebt android toch?
Ja Android. In het Pushover bericht staat het linkje, die kan ik gelijk aanklikken. Laden duurt een seconde of 3 ofzo? (afhankelijk van je internetverbinding natuurlijk).

Als je het thuis zou gebruiken dan heb je kans dat mensen misschien te lang moeten wachten bij de deur, als jij eerst nog wil kijken wie er staat en of je open wilt doen.
Het is voor mij meer om als ik niet thuis ben te zien van: oja de pakketbezorger is geweest, of kennis XYZ stond toen voor de deur. Daar werkt het perfect voor.

Elke stap (snapshot trekken, uploaden, pushover sturen, telefoon unlocken, snapshot openen) kost natuurlijk tijd, dus al met al ben je zo 15-20 seconden verder voor je het plaatje geopend hebt op de telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 16-07-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
ThinkPadd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:03:
[...]

Ja Android. In het Pushover bericht staat het linkje, die kan ik gelijk aanklikken. Laden duurt een seconde of 3 ofzo? (afhankelijk van je internetverbinding natuurlijk).

Als je het thuis zou gebruiken dan heb je kans dat mensen misschien te lang moeten wachten bij de deur, als jij eerst nog wil kijken wie er staat en of je open wilt doen.
Het is voor mij meer om als ik niet thuis ben te zien van: oja de pakketbezorger is geweest, of kennis XYZ stond toen voor de deur. Daar werkt het perfect voor.

Elke stap (snapshot trekken, uploaden, pushover sturen, telefoon unlocken, snapshot openen) kost natuurlijk tijd, dus al met al ben je zo 15-20 seconden verder voor je het plaatje geopend hebt op de telefoon.
mij is het ook daar voor bedoeld, dus denk dat ik voor pushover ga. Telegram lijkt wat meer omslachtig met die hele server instellen!

Nu maar eens serieus over de camera gaan nadenken.
Hij komt onder de carport te hangen en moet PoE hebben. Kan ik dan ook met een indoor camera aan de slag?
Bv:
http://www.ipcam-shop.nl/nl/foscam-fi9853ep.html

of kunnen indoor camera's ook niet tegen kou/ vochtigheid van buiten?

[ Voor 12% gewijzigd door trekker22 op 16-07-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trekker22 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:09:
[...]

mij is het ook daar voor bedoeld, dus denk dat ik voor pushover ga. Telegram lijkt wat meer omslachtig met die hele server instellen!
Valt mee sinds Telegram ondersteuning voor bots heeft: http://domoticz.com/wiki/Telegram_Bot
In een script kun je met één curl regel een bericht sturen.

Maar Pushover is nog simpeler. Nadeel is wel dat het (eenmalig) geld kost, maarja dat is ook maar 3-4 euro ofzo. Al zou Prowl in principe ook prima moeten werken, snelheid is minder van belang als je het ook alleen maar gebruikt voor als je niet thuis bent? Dan kun je het gratis houden :P

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 16-07-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Prowl heb ik (net paar keer getest) binnen 4 seconden de melding binnen. Als je dan vervolgens de link opent, zie je het plaatje welke ik naar mijn eigen webspace laat uploaden. Reken hiervoor ook een paar seconden. Ik denk dat je al met al nog geen 10 seconden kwijt bent. Het zijn ook maar kleine plaatjes die geupload worden :)

Ik ga alleen toch proberen met de Yowsup oplossing een keer aan de slag te gaan, want meteen het plaatje op je device vind ik een stuk leuker. Moet daar alleen nog een goedkope RPi voor zien te scoren....

En net wat ThinkPad zegt: als het alleen gaat om wie er voor de deur staat of heeft gestaan, dan maakt het niet uit of het 10sec, 15sec of langer duurt. Je gaat niet op de bank eerst even je mobiel pakken en kijken wie er heeft aangebeld. Tenminste....ik niet :D

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
hmmm beetje stom geweest met mijn deurbel project.

In de binnen unit zat een ledlampje wat ging branden en hier wilde ik dus een fibaro z-wave binary schakelaar tussen proppen die zou schakelen op moment dat lichtje ging branden.

Laatste keer deed het LEDje ineens niks meer...... Ik had de batterijen vervangen, en kennelijk licht die alleen op als de batterijen bij leeg zijn (indicatie).

Nou ben ik even zoekende wat voor bel ik zal nemen. Deze was opzich ook niet ideaal wegens zender/gong allebei op batterijen.
Nu op RobbShop/Z-wave fora maar eens zoeken naar eventueel een bedrade oplossing...+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
trekker22 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:00:
hmmm beetje stom geweest met mijn deurbel project.

In de binnen unit zat een ledlampje wat ging branden en hier wilde ik dus een fibaro z-wave binary schakelaar tussen proppen die zou schakelen op moment dat lichtje ging branden.

Laatste keer deed het LEDje ineens niks meer...... Ik had de batterijen vervangen, en kennelijk licht die alleen op als de batterijen bij leeg zijn (indicatie).

Nou ben ik even zoekende wat voor bel ik zal nemen. Deze was opzich ook niet ideaal wegens zender/gong allebei op batterijen.
Nu op RobbShop/Z-wave fora maar eens zoeken naar eventueel een bedrade oplossing...+
Toch maar een goedkope profile allegro draadloze bel gekocht die altijd een led toont. Al hoop ik dat die maar 1x schakelt.... Anders krijg je meerdere meldingen...

Edit. Mocht dat zo zijn is dat misschien te ondervangen in domoticz met dummy switch

[ Voor 4% gewijzigd door trekker22 op 16-07-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05

tozzke

aka tozzert

BounceMeister schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:34:
Heeft er hier iemand een (zelfgemaakte) UPS (uninterruptible power supply) aan zijn Raspberry pi hangen icm Domoticz?
Ik heb mijn Ziggo modem, Asus RT-AC68U, raspi2 (Domoticz) en Synology DS415+ achter m'n UPS hangen en de UPS hangt via USB aan m'n NAS.
Domoticz leest via dit script (ergens vandaan gehaald en deels aangepast) de status van de UPS (in een cron).

Aan de hand van de virtuele schakelaar laat ik m'n raspi2 afsluiten als langer dan 10 minuten de UPS op z'n accu draait middels volgende (wederom ergens gevonden en aangepaste) lua-script. Dit om een corrupt sdkaartje te voorkomen.

Het kan ongetwijfeld allemaal netter en wellicht korter en makkelijker.... maar het werkt! :P
linux/scripts en ik zullen nooit vriendjes worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom niet Domoticz op de NAS :p ? Of staat de Pi ergens anders dan de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

zowat alle handleidingen (en daar moet ik het toch vaak van hebben) zijn voor de raspi :D
ik keek van de week eens naar bijvoorbeeld de folderstructuur @ NAS maar die week al af van de raspi. Dan ben ik er al klaar mee :+

edit:

het zou nu alleen nog fijn zijn dat wanneer de UPS weer een tijdje draait op 230V, de raspi weer gestart wordt

[ Voor 32% gewijzigd door tozzke op 16-07-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is echt heel goed te doen hoor, op de Syno NAS. Folderstructuur is eigenlijk hetzelfde, alleen het begin is net ietsje anders.

Bijvoorbeeld:

/home/pi/domoticz/ (op de Pi) wordt:

/volume1/@appstore/domoticz/ op de (mijn) Syno

Dus als dat alles is.....?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
PoE camera besteld, simpel dingetje

http://www.ipcameracenter...0322/foscam-fi9853ep.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
Heb deze afgelopen maandag besteld. Dit weekend even kijken of ik hem kan ophangen. het enige nadeel van de camera (en niet alleen foscam) is de aansluiting voor de ethernet. Deze moet compleet de muur door. dus het gat wat je moet boren is best groot. Ik dacht zeker 18mm.

Ook heeft de camera een SD mogelijkheid. Maar voorzover ik kan zien moet je de garantiezegel verbreken om de SD kaart te kunnen plaatsen... Dus ben je eigenlijk toegewezen op bijv. een ftp upload of een (synology) nas.

Maar wel al even met gespeeld. Erg goed beeld en ook met ir is het beeld netjes!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
schmm schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:01:
[...]

Heb deze afgelopen maandag besteld. Dit weekend even kijken of ik hem kan ophangen. het enige nadeel van de camera (en niet alleen foscam) is de aansluiting voor de ethernet. Deze moet compleet de muur door. dus het gat wat je moet boren is best groot. Ik dacht zeker 18mm.

Ook heeft de camera een SD mogelijkheid. Maar voorzover ik kan zien moet je de garantiezegel verbreken om de SD kaart te kunnen plaatsen... Dus ben je eigenlijk toegewezen op bijv. een ftp upload of een (synology) nas.

Maar wel al even met gespeeld. Erg goed beeld en ook met ir is het beeld netjes!
er zit een vaste kabel aan? of hoe bedoel je precies?

wilde eigenlijk alleen door het houtwerk met de kabel en dan een utp er aan krimpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
trekker22 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:10:
[...]

er zit een vaste kabel aan? of hoe bedoel je precies?

wilde eigenlijk alleen door het houtwerk met de kabel en dan een utp er aan krimpen!
Er zit voor een gedeelte een vaste kabel aan met

Ethernet aansluiting
aansluiting voor voeding
resetknop.

Onder de link een voorbeeld van de kabel. (is niet de juiste kamera, maar de kabel is gelijk)

https://www.dropbox.com/s...2015-07-16%2022.18.28.png

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:59

DukeBox

loves wheat smoothies

BounceMeister schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:34:
Geldt semi-zelfmaak ook ? Heb een APC Back-UPS 400, die kosten een paar tientjes. Heb daar een stekker met relais in een schuko zitten die niet gevoed wordt door de accu. Als de stroom uitvalt wordt middels een gpio een script gestart die over 10 min de rpi afsluit tenzij de stroom weer terug komt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
schmm schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:18:
[...]

Er zit voor een gedeelte een vaste kabel aan met

Ethernet aansluiting
aansluiting voor voeding
resetknop.

Onder de link een voorbeeld van de kabel. (is niet de juiste kamera, maar de kabel is gelijk)

https://www.dropbox.com/s...2015-07-16%2022.18.28.png
dan kun je toch alleen een utp kabel naar buiten laten gaan en dan daarna een connector aankrimpen?

dan heb je maar 5mm gat nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
trekker22 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:27:
[...]

dan kun je toch alleen een utp kabel naar buiten laten gaan en dan daarna een connector aankrimpen?

dan heb je maar 5mm gat nodig?
Dat kan ook. Maar ik weet niet wat het doet met vocht etc... iemand daar ervaring mee?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga het ook zo doen en zorg dat de aansluiting / connectoren in een lasdoos komen. Dat beschermt goed genoeg tegen vocht.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
M.v.Veelen schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:37:
Ik ga het ook zo doen en zorg dat de aansluiting / connectoren in een lasdoos komen. Dat beschermt goed genoeg tegen vocht.
Misschien ook een optie. maar bij zo'n dome camera niet de meest mooie oplossing vindt ik zelf.

Ik zal morgen eens kijken of de aansluiten "achter" de camera in de ring past. anders maar de aansluitingen "afplakken" hij komt bij ons sowieso niet in de directe regen te hangen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

DukeBox schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:27:
[...]

Geldt semi-zelfmaak ook ? Heb een APC Back-UPS 400, die kosten een paar tientjes. Heb daar een stekker met relais in een schuko zitten die niet gevoed wordt door de accu. Als de stroom uitvalt wordt middels een gpio een script gestart die over 10 min de rpi afsluit tenzij de stroom weer terug komt.
Wat is het idee van die losse stekker dan? Leidt je daarmee af of de stroom is uitgevallen?

[ Voor 73% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-07-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34
Iemand ervaring met 2 sensors op 1 nano (mysensors)?
heb geen idee hoe ik de sketch kan combineren.

http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=42&t=7308

ik wil graag mijn tem/hum en motion op 1 nano laten functioneren.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:59

DukeBox

loves wheat smoothies

schmm schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:32:
Dat kan ook. Maar ik weet niet wat het doet met vocht etc... iemand daar ervaring mee?
protip: lijmpistool. eenvoudiger te verwijderen dan kit en dicht net zo goed af.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simpel is hij niet hoor. Gebruik deze icm met een deurbel en beeld is haarscherp. Geen seconden spijt van de aankoop en werkt ook nog uitstekend met Synology NAS en daarbij een mooi compact model aan je huis ipv een grote camera.

De vertragingen die je hebt dan zou ik toch eens kijken naar Telegram.
Als er aangebeld wordt heb ik 1 sec later een foto in beeld als popup van telegram. Hoeft de telefoon niet te unlocken om alvast te zien wie er voor de deur staat.
Woon in een dorp en strak in de donkere dagen toch altijd fijn als je ziet wie er voor de deur staat voor je opendoet. >:)

@schmm
Zelf een netwerkkabel knijpen. Dan hoef je alleen maar een klein gaatje te boren in muur/kozijn. Lasdoor buiten voor stekkers als je deze nergens knap kunt wegwerken en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Ik heb geen poe router oid....
Is er een mogelijkheid om een poe in je netwerk te maken?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 17:10

Kraz

Saving the world

Dylantje2 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:40:
Ik heb geen poe router oid....
Is er een mogelijkheid om een poe in je netwerk te maken?
Kan gemakkelijk met een PoE injector.
Heb ik thuis ook in gebruik; http://www.alarmsysteemexpert.nl/poe-injector.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Nah, die injectors begin ik niet meer aan. Ooit eens gedaan, maar tegenwoordig gewoon ergens een PoE switch hangen, veel makkelijker. Ook meteen voor de toekomst als je meer krijgt wat PoE nodig heeft. :)
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108PE-100EUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
MikeOO schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:37:
[...]

Simpel is hij niet hoor. Gebruik deze icm met een deurbel en beeld is haarscherp. Geen seconden spijt van de aankoop en werkt ook nog uitstekend met Synology NAS en daarbij een mooi compact model aan je huis ipv een grote camera.

De vertragingen die je hebt dan zou ik toch eens kijken naar Telegram.
Als er aangebeld wordt heb ik 1 sec later een foto in beeld als popup van telegram. Hoeft de telefoon niet te unlocken om alvast te zien wie er voor de deur staat.
Woon in een dorp en strak in de donkere dagen toch altijd fijn als je ziet wie er voor de deur staat voor je opendoet. >:)

@schmm
Zelf een netwerkkabel knijpen. Dan hoef je alleen maar een klein gaatje te boren in muur/kozijn. Lasdoor buiten voor stekkers als je deze nergens knap kunt wegwerken en klaar ben je.
hij komt vandaag binnen, ben benieuwd!
- werkt dat meteen in beeld ook op ios of alleen android?
- heb je ook motion detection icm domoticz?
- heeft die een grote hoek? Ben aan het twijfelen, als ik um onder de carport hang en richt op deur, dan mis ik stuk van de oprit. (ook interessant voor ongewenst nachtelijk bezoek).

Neem dat je een scriptje kan maken in domoticz dat als iemand de camera onklaar maakt (kabel er uit) dat je melding krijgt. (elke 5 seconden laten pingen bij geen respons een melding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Neem dat je een scriptje kan maken in domoticz dat als iemand de camera onklaar maakt (kabel er uit) dat je melding krijgt. (elke 5 seconden laten pingen bij geen respons een melding)
Dit is zonder script al mogelijk...In domoticz, Ping Alive..
Voor alles wat ip heeft.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Dylantje2 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:02:
[...]

Dit is zonder script al mogelijk...In domoticz, Ping Alive..
Voor alles wat ip heeft.. ;-)
heb geen ip devices, dus kan ik dat nergens vinden? Vind je terug bij een Node met Ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

trekker22 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:10:
[...]

heb geen ip devices, dus kan ik dat nergens vinden? Vind je terug bij een Node met Ip?
Nieuwe hardware toevoegen
System alive check.
Voeg ff de ip je telefoon toe...
En je krijgt een nieuwe schakelaar.
Waarmee je leuke dingen kunt doen, Telefoon van huis... en verzin het maar..........., ip camera aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 14:36
Sind een weekje heb ik Domoticz draaien op een Pi2. In eerste instantie alleen voor het uitlezen van mijn 'slimme' energie meter, maar enthousiast geworden door de mogelijkheden, nu ook voor het schakelen van de buitenverlichting.

Helaas loop ik tegen een issue aan bij het scripten met 'Blockly'. Zie linkje..

http://i.imgur.com/YR5HA4A.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YR5HA4Am.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/22WugBgm.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3XIT4Zgm.png

Dit script moet elke ochtend om 5:30 de buitenverlichting aanzetten. Behalve wanneer de zon al op is. Daarnaast moet de verlichting bij zonsondergang weer aangaan en om 23:30 uit. Zonsopgang/ ondergang regel ik via een virtuele switch met timers. Deze schakeld bij de juiste tijd.

Wat gebeurd er? Het script werkt deels zoals gewenst. Echter: in de ochtend gaat de verlichting al om 5:00 aan. Omdat een andere regel de verlichting weer uitschakelt, staat deze te flipperen tot 5:30.

Ik heb diverse mogelijkheden geprobeerd binnen deze 'Blockly', ik kan echter niet verklaren waarom er om 5:00 wordt geschakeld.

Wat gaat er mis??

Overigens: ik schakel de verlichting nu op een andere manier. Dit gaat wel goed. Het zit me niet lekker dat ik niet begrijp wat er mis gaat in bovenstaand voorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Tussen je time groter en time kleiner, geen AND gebruiken maar een OR.
Daarna mage wel je AND gebruiken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trekker22 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:57:
[...]

hij komt vandaag binnen, ben benieuwd!
- werkt dat meteen in beeld ook op ios of alleen android?
- heb je ook motion detection icm domoticz?
- heeft die een grote hoek? Ben aan het twijfelen, als ik um onder de carport hang en richt op deur, dan mis ik stuk van de oprit. (ook interessant voor ongewenst nachtelijk bezoek).

1, Ja en zeker icm de Foscam app krijg je direct alle camera's te zien.
2. Motion detection gebruik ik van Synology. De beelden worden daar 30dagen bewaard. Omdat de voortuin ook planten heeft, je verwacht het niet, blijf je toch steeds meldingen houden dus heeft niet veel zin. Nu kan ik wel bepaalde gebieden markeren maar gaat mij te ver. Als er iets gebeurt is zoek ik dat wel op ipv elke keer kijken wat er nu weer gebeurt. >:)
3. Kijkhoek is niet heel groot. Maar voor mijn doel prima. Onderkant foto is waar de voordeur is.
De hele voortuin bekijken is wel mogelijk met een grote Foscam camera's maar ja dat hoef ik dan weer niet en dan moet hij aardig hoog hangen als je alles in beeld wilt krijgen.
Voorbeeld: Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/snapshot.jpg
Ik moet de camera nog wat stellen, hangt ook nog maar 1 week en nog geen tijd gehad.
4. Zijn inderdaad mogelijkheden voor.

Hier alvast de ImageURL die je nodig hebt in Domiticz. Scheelt je weer zoeken
ImageURL: cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=#USERNAME&pwd=#PASSWORD

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 17-07-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
Dylantje2 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:38:
Tussen je time groter en time kleiner, geen AND gebruiken maar een OR.
Daarna mage wel je AND gebruiken,
Bedankt voor je reactie.

Hetgeen jij voorstelde heb ik al geprobeerd. Doe ik dit, dan schakelt de verlichting niet meer uit tussen 23:30 en 5:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PH68 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:00:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Hetgeen jij voorstelde heb ik al geprobeerd. Doe ik dit, dan schakelt de verlichting niet meer uit tussen 23:30 en 5:30.
Je laatste 'ELSE IF' regel vind ik vrij ingewikkeld. Heb nu alleen geen toegang tot m'n Domoticz om het na te bouwen. Kijk ondertussen anders even hier: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=31
Daar staat ook wel uitgelegd (o.a. door mij) wat Dylantje2 met die AND/OR in de tijdvergelijking bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PH68 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:00:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Waarom voeg je de twee tijdsvakken 0:01 en 5:29 en 23:31 en 23:59 niet samen tot een tijdsvak van
23:31 or 5:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

start eerst met 1 regel..
Werkt die dan pas els if gaan gebruiken.
Niet meteen voor de moeilijke optie gaan.
Rustig beginnen, ben nu 1.5 jaar bezig en heb nog wel eens domme dingen..
En tsja als je vaker and gebruik ipv or dan weet Domoticz het ook even niet meer..

[ Voor 18% gewijzigd door Dylantje2 op 17-07-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 23:40
Recent begonnen met Domotica op mijn Synology
- Hue lampen toegevoegd
- Weerstation
- IP camera

Nu heb wil ik mijn slimme meter uitlezen en heb hiervoor een usb kabel gehad,
Toegevoegd onder hardware als P1 Smart Meter USB.
Nu verschijnt er niets onder apparaten, ik las ergens dat ik nu sensoren moet toevoegen maar
ik kan nergens vinden, welke sensoren en hoe ik nu het verbruik kan uitlezen.

Wie kan mij omweg helpen?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Laatst online: 24-09 09:55
Kan iemand me uitleggen wat het voordeel is van een virtuele switch boven een variabele? Ik zie in dit topic de virtuele switch veel vaker voorbij komen dan een variabele. Beide kan je volgens mij aan of uit zetten en de status ervan checken via blockly, dus snap niet waarom je bijvoorbeeld voor de check of iemand thuis is een virtuele switch kiest boven een variabele. Lijkt me vervelend dat je switches overzicht dan zo vol wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbinonline schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:32:
[...]
Nu heb wil ik mijn slimme meter uitlezen en heb hiervoor een usb kabel gehad,
Toegevoegd onder hardware als P1 Smart Meter USB.
Nu verschijnt er niets onder apparaten, ik las ergens dat ik nu sensoren moet toevoegen maar
ik kan nergens vinden, welke sensoren en hoe ik nu het verbruik kan uitlezen.

Wie kan mij omweg helpen?
Onder Setup > Hardware eerst de baudrate goedzetten (even opzoeken voor jouw meter, vaak 9600 maar 115200 wordt ook vaak gebruikt). Daarna zou je onder Setup > Devices devices erbij moeten krijgen. Dat kan er één zijn als ze alleen elektrameter hebben vervangen, of twee als ze ook een andere gasmeter hebben geplaatst. De devices kun je toevoegen aan je dashboard (komen onder 'Utility') door op het groene pijltje achter het device te klikken.
wmn79 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:35:
Kan iemand me uitleggen wat het voordeel is van een virtuele switch boven een variabele? Ik zie in dit topic de virtuele switch veel vaker voorbij komen dan een variabele. Beide kan je volgens mij aan of uit zetten en de status ervan checken via blockly, dus snap niet waarom je bijvoorbeeld voor de check of iemand thuis is een virtuele switch kiest boven een variabele. Lijkt me vervelend dat je switches overzicht dan zo vol wordt.
Ik gebruik beiden, er zit inderdaad weinig verschil in. Eerder wist ik alleen van het bestaan van virtuele switches af, dus toen had ik er inderdaad een hoop. Maar tijd terug hele hoop omgezet naar variabelen zodat m'n dashboard een stuk leger is. Ik gebruik virtuele switches ook als controlemiddel, je kunt ze in de webinterface zien tussen je andere switches en op die manier controleren of je events goed werken. Of in mijn geval of onze telefoons zich goed bij Domoticz 'aanmelden'.

Je kunt ook devices verbergen door een '$' (dollarteken) in de naam te zetten. Volgens mij moet je ze dan in events nog wel kunnen gebruiken (en onder Setup > Devices blijven ze ook zichtbaar, mocht je ze kwijt zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:10
TIP:
Gisteren ben ik even aan het testen geweest met IFTTT met de Maker channel.
Ik heb in IF voor IOS een recipe gemaakt:
IF you enter an area (mijn iPhone als ik thuis kom) THAN send http command (virtuele swicht via http get on)
Met een Prowl notificatie check ik of het werkt, tot nu toe werkt het goed, zodra ik thuis kom krijg ik direct een notificatie.
Ik heb op deze manier een goede alternatief gevonden voor geofencing en kan met Blockly deze status goed gebruiken.
Voor mij een voordeel dat ik niks met scripts of betaalde diensten moet werken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bas Post op 17-07-2015 10:50 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Klok
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:09
ThinkPadd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:55:
Waarom niet Domoticz op de NAS :p ? Of staat de Pi ergens anders dan de NAS?
Ik zit nu een tijdje veel te lezen over domoticz, en zit er over na te denken om er ook mee aan de slag te gaan.. Maar wil dus eigenlijk wat jij hier voorstelde; domoticz draaien op de Nas, heb een qnap ts-251. Maar kan daar geen qpck van vinden, of een handleiding over hoe ik dat zou moeten doen..... Dus als jij hier ideeën over hebt.. Hoor ik het graag! Je plaatst het berichtje namelijk alsof het heel simpel is om dat voor elkaar te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjan Klok schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:01:
[...]

Ik zit nu een tijdje veel te lezen over domoticz, en zit er over na te denken om er ook mee aan de slag te gaan.. Maar wil dus eigenlijk wat jij hier voorstelde; domoticz draaien op de Nas, heb een qnap ts-251. Maar kan daar geen qpck van vinden, of een handleiding over hoe ik dat zou moeten doen..... Dus als jij hier ideeën over hebt.. Hoor ik het graag! Je plaatst het berichtje namelijk alsof het heel simpel is om dat voor elkaar te krijgen...
Met een Synology NAS wel ja, daar is een kant-en-klare package voor. Dan is het klik, klik, klaar. Voor een QNAP weet ik het niet. Open hier eens een topic met je vraag: http://domoticz.com/forum/viewforum.php?f=47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bas Post schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:49:
TIP:
Gisteren ben ik even aan het testen geweest met IFTTT met de Maker channel.
Ik heb in IF voor IOS een recipe gemaakt:
IF you enter an area (mijn iPhone als ik thuis kom) THAN send http command (virtuele swicht via http get on)
Met een Prowl notificatie check ik of het werkt, tot nu toe werkt het goed, zodra ik thuis kom krijg ik direct een notificatie.
Ik heb op deze manier een goede alternatief gevonden voor geofencing en kan met Blockly deze status goed gebruiken.
Voor mij een voordeel dat ik niks met scripts of betaalde diensten moet werken :)
Dat is toch geen alternatief voor geofencing, het is immers geofencing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

UltraSub schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:08:
[...]

Of gewoon je Ip pingen als hij binnen je lan is?

Geo zie ik iets meer in ik ben buiten mijn lan en dan..
Nog mooier zou zijn dat als ik op een plek ben dat er een mogelijkheid zou zijn om een switch te schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Een iOS device is niet te pingen in stand-by. :)
Heb het wel aan de gang met Bluetooth, maar gebruik het (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
MikeOO schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:09:
[...]

Waarom voeg je de twee tijdsvakken 0:01 en 5:29 en 23:31 en 23:59 niet samen tot een tijdsvak van
23:31 or 5:29
Heb ik eerder al geprobeerd. Dit geeft hetzelfde resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
Dylantje2 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:27:
start eerst met 1 regel..
Werkt die dan pas els if gaan gebruiken.
Niet meteen voor de moeilijke optie gaan.
Rustig beginnen, ben nu 1.5 jaar bezig en heb nog wel eens domme dingen..
En tsja als je vaker and gebruik ipv or dan weet Domoticz het ook even niet meer..
Ook dit heb ik geprobeerd. Bij toevoegen van de laaste regel gaat het mis..

Ik laat het voorlopig wel even voor wat het is. Ik schakel nu via twee virtual switches. Dit gaat prima, maar is wat omslachtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:27:
Klopt, met 'hping3' schijnt het wel te kunnen zegt deze Tweaker: sweebee in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"
Proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
UltraSub schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:08:
[...]

daar heeft u een punt... my bad! ;)
Ik bedoelde meer eigenlijk een alternatief op scripts en betaalde diensten...

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

PH68 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:30:
[...]

Ook dit heb ik geprobeerd. Bij toevoegen van de laaste regel gaat het mis..

Ik laat het voorlopig wel even voor wat het is. Ik schakel nu via twee virtual switches. Dit gaat prima, maar is wat omslachtig..
Dus is je laatste regel niet goed...

Maar je zegt dat je de and eruit hebt gelaten.
Hoe zet je laatste regel er nu uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas Post schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:33:
[...]

daar heeft u een punt... my bad! ;)
Ik bedoelde meer eigenlijk een alternatief op scripts en betaalde diensten...
Wat gebruikt IFTTT dan als input? Of koppel je het rechtstreeks aan iOS o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Klok
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:09
ThinkPadd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:03:
[...]

Met een Synology NAS wel ja, daar is een kant-en-klare package voor. Dan is het klik, klik, klaar. Voor een QNAP weet ik het niet. Open hier eens een topic met je vraag: http://domoticz.com/forum/viewforum.php?f=47
Done: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=47&t=7314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59
UltraSub schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:27:
ehm dat wil ik iets nuanceren, een iOS device is niet altijd te pingen in stand-by. Komt echt af en toe tot leven.
Mijn pingscript zit er betreffende de iPhone van mijn zoon eigenlijk nooit naast, enige nadeel is dat ik pas na een half uur of zo concludeer dat hij echt weg is. Maar dat is niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
Dylantje2 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:33:
[...]

Dus is je laatste regel niet goed...

Maar je zegt dat je de and eruit hebt gelaten.
Hoe zet je laatste regel er nu uit?
Dit is zoals ik het eerder heb geprobeerd.

http://imgur.com/AXOInn4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

PH68 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:54:
[...]

Dit is zoals ik het eerder heb geprobeerd.

http://imgur.com/AXOInn4
Mmm

Het hele blockley zou mooier zijn.
En nog een keer de omschrijving wat je precies wilt op welk moment..
Ik snap die laatste net helemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
Dylantje2 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:12:
[...]

Mmm

Het hele blockley zou mooier zijn.
En nog een keer de omschrijving wat je precies wilt op welk moment..
Ik snap die laatste net helemaal..
http://imgur.com/HVRWLbt

Dit is de complete blockly's. De 'or' in de onderste regel heb ik vervangen door 'and'. Dit geeft niet het resultaat wat ik ervan verwacht..
In deze blockly herhaal ik een aantal commando's omdat de kaku switch op het randje van ontvangst zit. (een betere antenne is onderweg)

De bedoeling van deze blockly:

lamp aan om 5:30. behalve wanneer de zon al op is
lamp uit (een half uur) na zonsopkomst
lamp aan bij zonsondergang
lamp uit om 23:30

Ik heb het nu opgelost door een extra virtual switch te 'timen', 5:30 aan en 23:30 uit.
Door deze in een blockly te vergelijken met de 'Zon' virtual switch. kan ik ook bereiken wat ik wil. (Zon uit en andere switch aan = lamp aan). Beetje omslachtig, maar het lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJnJ schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:41:
[...]

Mijn netwerk ziet er als volgende uit, is dit ok? Soms werken de rookmelders namelijk niet

[afbeelding]
Zie ik het goed dat je 'maar' 1 powered Z-wave hebt?
Node1 is je controller, en die kan alleen bij node2 geraken. Denk dat je er nog één of meerdere powered nodes moet bij zetten. Hoe meer, hoe stabieler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ThinkPadd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:32:
[...]

Klopt, met 'hping3' schijnt het wel te kunnen zegt deze Tweaker: sweebee in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"
Proberen waard :)
Interessant... Maar ja, die sleep mode is er niet voor niets denk ik dan. WiFi staat hier altijd aan in tegenstelling tot wat ik vaker hoor wat vele Android gebruikers vaak doen; uitschakelen, al dan niet middels apps en scripts om batterij te sparen.

Desalniettemin, ik heb BT werkend, in een script iedere minuut. Maar ik gebruik het (nog) niet. Use case zou alarm aan/uit kunnen zijn, maar dan is 1 minuut veel te traag als je je oprit oploopt. Ben je al binnen voordat domoticz het heeft gezien. Beacons, of nog beter NFC, zou een mooie oplossing zijn. Maar ja, of Apple ooit NFC open gaat gooien... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 11:52
ThinkPadd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:54:
[...]

Cool, de naam van die app was ik nooit op gekomen. Alleen GPS is een dikke min, dat vreet batterij toch?
Die "Llama" (dubbel L) app doet het adhv GSM masten. Dat vreet geen/amper extra energie. Je maakt een locatienaam aan, laat hem een paar uur leren welke GSM masten er rond die locatie staan en hij snapt het. Daarna kun je events aanmaken adhv locatie. Wat ik tot nu toe heb getest werkt prima. VPN aanzetten als ik met Wifi op m'n werk verbind, geluid automatisch op trillen op werk etc. Vervelende is alleen dat de app geen mogelijkheid heeft ingebouwd om een URL aan te roepen. Heb al contact met de maker gehad, en die verwees mij naar deze plugin: Google Play: HTTP Poster and Locale Plug-In
Daar ga ik binnenkort maar even naar kijken, hoop dat het goed werkt, want het wordt wel weer houwtje-touwtje zo.

Google Play: Tasker heb je ook nog, die kan HEEL veel, maar vond ik erg ingewikkeld en daardoor lastig te begrijpen.

En Google Play: Locale schijnt ook veel dingen te kunnen. Screenshots zien er ook goed uit. Heb er alleen geen €7,99 voor over O-)
Edit:

Ik vind hier net iets. Ga ik eerst lezen. 8)7
https://www.domoticz.com/wiki/Presence_detection

Ik wil ook graag zien of we thuis zijn. Aangezien we altijd de telefoon bij ons hebben lijkt dat een mooie indicator.

Hierboven zijn GPS opties, kan ik ook iets met de WiFi connectie thuis?

[code]if (ping telefoon geeft timeout)
niet thuis
else
thuis[/code]

Is hier al iets voor en hoe kan ik dit het beste integreren?

/Domoticz newbie

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 17-07-2015 12:52 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Zonder flauw te doen.
Hier zie je al een beperking van een €600 kostend apparaart,,,
Een €60 kostend android doet het al wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ Kraades,

Paar posten terug..
Nieuwe hardware, alive check

Zet wel nieuwe hardware toestaan aan

[ Voor 24% gewijzigd door Dylantje2 op 17-07-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 11:52
3 x excuses. Eerst lezen, google, ... 8)7 8)7 8)7

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Android werkt dat super. Voor iPhone kun je 'Pilot: Home Automation' (let op de dubbele punt, anders vind je hem niet) pakken, die werkt met geofencing en doet het ook super. Moet je wel portforward voor maken.

Die presence detection van de wiki gebruik ik ook voor m'n vaste computer. Als PC reageert en het is donker = bureaulamp aan. PC uit en bureaulamp (nog) aan? > Bureaulamp uit.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 17-07-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
MikeOO schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:43:
[...]

2. Motion detection gebruik ik van Synology. De beelden worden daar 30dagen bewaard. Omdat de voortuin ook planten heeft, je verwacht het niet, blijf je toch steeds meldingen houden dus heeft niet veel zin. Nu kan ik wel bepaalde gebieden markeren maar gaat mij te ver. Als er iets gebeurt is zoek ik dat wel op ipv elke keer kijken wat er nu weer gebeurt. >:)
3. Kijkhoek is niet heel groot. Maar voor mijn doel prima. Onderkant foto is waar de voordeur is.
De hele voortuin bekijken is wel mogelijk met een grote Foscam camera's maar ja dat hoef ik dan weer niet en dan moet hij aardig hoog hangen als je alles in beeld wilt krijgen.
Voorbeeld: [afbeelding]
Ik moet de camera nog wat stellen, hangt ook nog maar 1 week en nog geen tijd gehad.

super, thanks komt vanmiddag binnen. Wel te warm om op te hangen :)

Mijn nieuwe deurbel is ook binnen en lijkt een prima kandidaat om te z-wave enablen! Zolang het geluid gaat brandt er een ledje waar ik ook netjes 1,8v op meet. Dus nu een weerstand + transistor achter de MIN van de led hangen en de transistor koppelen aan mijn Fibaro binary switch!
goedkoop leuk belletje:
http://www.deurbel-zaak.nl/profile-allegro-draadloze-deurbel

Nu van mijn test opstelling op breadbord dit omzetten naar de echte bel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier die me een zetje kan geven ivm de Telegram Bot (http://domoticz.com/wiki/...ot_and_Getting_Your_Token)?

Als ik de URL oproep (zie https://api.telegram.org/...b4bnDSDREGuuuL/getUpdates), dan krijg ik niet zo'n hele waslijst aan gegevens (die je nodig hebt om verder te komen), maar alleen:

code:
1
{"ok":true,"result":[]}

Heb het in Domoticz geprobeerd maar weet dan niet het ID, en ook via curl lukt het niet omdat ik het ID nodig heb. Waar ga ik de fout in?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsinke
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:47
Probeer mijn UPS line voltage, load en batterij status binnen Domoticz te loggen met volgend script:

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=3673

Heb volgende virtual devices toegevoegd:
UPS on battery (type lighting AC on/off)
UPS line voltage (type general voltage)
UPS load (type general percentage)

Heb het scriptje in de domoticz script directory geplaatst. Vreemde is als ik het script handmatig uitvoer alle waarden netjes gevuld worden. Als ik het echter vanuit cron draai dan wordt alleen de status van de "UPS on battery" waarde gevuld. De waarde van de andere sensoren word niet ge-update. Iemand idee hoe dit op te lossen? Iets met cron shell oid.

Draait onder ubuntu LTS 14.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
ThinkPadd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:36:
[...]

Wat gebruikt IFTTT dan als input? Of koppel je het rechtstreeks aan iOS o.i.d. ?
Als input heb ik de "IOS Location" chanel gebruikt. Je moet daarbij dan wel de IF app van IFTTT op je iPhone hebben staan, zodat de recipe je location kan tracken

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ejsinke schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:07:
Probeer mijn UPS line voltage, load en batterij status binnen Domoticz te loggen met volgend script:

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=3673

Heb volgende virtual devices toegevoegd:
UPS on battery (type lighting AC on/off)
UPS line voltage (type general voltage)
UPS load (type general percentage)

Heb het scriptje in de domoticz script directory geplaatst. Vreemde is als ik het script handmatig uitvoer alle waarden netjes gevuld worden. Als ik het echter vanuit cron draai dan wordt alleen de status van de "UPS on battery" waarde gevuld. De waarde van de andere sensoren word niet ge-update. Iemand idee hoe dit op te lossen? Iets met cron shell oid.

Draait onder ubuntu LTS 14.04
Zorg dat je de gehele lokatie uitschrijft op elke plek waar je het gebruikt in het script.
Dus ipv alleen 'curl' doe je /usr/bin/curl.. de lokatie kun je vinden door 'which' te gebruiken ('which curl').
Check ook de rechten van het script (chmod +x om uitvoerbaar te maken).
Bas Post schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:10:
[...]

Als input heb ik de "IOS Location" chanel gebruikt. Je moet daarbij dan wel de IF app van IFTTT op je iPhone hebben staan, zodat de recipe je location kan tracken
Oké. Nouja uiteindelijk moet je dus alsnog een app installeren. Dan kun je net zo goed die Pilot app gebruiken, kun je Domoticz nog mee besturen ook. Maar wel goed om te weten dat het werkt, beschikken over meerdere methoden is nooit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
ThinkPadd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:33:
[...]

Zorg dat je de gehele lokatie uitschrijft op elke plek waar je het gebruikt in het script.
Dus ipv alleen 'curl' doe je /usr/bin/curl.. de lokatie kun je vinden door 'which' te gebruiken ('which curl').
[...]

Oké. Nouja uiteindelijk moet je dus alsnog een app installeren. Dan kun je net zo goed die Pilot app gebruiken, kun je Domoticz nog mee besturen ook. Maar wel goed om te weten dat het werkt, beschikken over meerdere methoden is nooit verkeerd.
Sowieso niet overbodig om IF te hebben, want ik regel er veel meer mee! Ook DO (Buttons voor recipes als widgets) Ik vindt het helemaal top werken!
Bijvoorbeeld met DO heb ik een aantal Harmony Hub activiteiten als buttons onder mijn widgets, met een gesloten iphone heel snel PLEX starten op mijn multimedia set, of activiteit slapen gaan, maar ook Hue Disco widget voor mijn kinderen, vinden ze helemaal geweldig.
Alles gekoppeld via IFTTT met Harmony Hub, Domoticz en HomeWizard.
En het scheelt €2,99 haha, ons ben zuinig :P
Zonder gekheid, er leiden meer wegen naar Rome, dit vond ik een handige

[ Voor 3% gewijzigd door Bas Post op 17-07-2015 14:42 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsinke
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:47
ThinkPadd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:33:
[...]

[...]
Top werkt nu! Heb ff extra BIN_DIR/SBIN_DIR variabele toegevoegd in script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje terug had ik hier de vraag gesteld of iemand ook last had van knipperende kaku dimmers op tijden dat het dag/nacht tarief pulse werd verzonden of de pulse voor de straatlantaarns.
In de tussentijd is er veel gebeurd. Had eerst in huis grootverbruikers uit het stopcontact gehaalt zoals cooker, oude koelkast en dergelijke maar het probleef bleef. Ben zelf elektro monteur en wij hadden een sperfilter liggen die ik toe n in de meterkast had geplaatst. Maar ook dit werkte niet. Toen een mailtje naar de netwerkbeheerder gestuurd, die zijn toen een week komen meten maar dat was allemaal goed en binnen de normen. Als laatste en misschien had ik dit eerder moeten doen een mailtje naar KaKu. Het antwoord verbaasde me want ze gaven toe dat er dimmers waren die daarop reageren (terwijl je overal leest dat ze dat niet toegeven). Nu kreeg ik 2 andere dimmers opgestuurd om te proberen en jawel de klacht was weg. Ik kan nu al mijn dimmers retour zenden naar KaKu en krijg er de nieuwe voor terug.👍🏻
Ik had de AWMD-250 multi dimmers en de ACD-200 multi stekkerdoos.
Krijg nu de ACD-300 stekkerdoos en de AWMR-210 inbouwdimmer.
waarschijnlijk zijn de multi dimmers erg gevoelig hiervoor. Dus als er mensen zijn die het zelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PH68 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:28:
[...]

Heb ik eerder al geprobeerd. Dit geeft hetzelfde resultaat...
Resultaat kan hetzelfde zijn maar qua overzicht een stuk handiger lijkt mij om er 1 van te maken.
Vandaar de vraag ook waarom je 2 tijdsvakken wilt gebruiken ipv 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Is er in domoticz ook de mogelijkheid om een dummy sensor te maken voor de Hz (spanning)? Voor V en A heb ik ze gevonden.

Iemand een idee?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian M.
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 07:59
Kan iemand mij helpen met een kleinigheidje. Ik heb een SENSOAIR CO2 sensor die niet herkend word. Wel is het gelukt om de CO2 sensor als zijnde Volt craft CO-20 toe te voegen. Dit werkt naar behoren want de CO2 waarde die de sensor weergeeft komt overeen met de werkelijkheid.

Nu is mijn vraag hoe kan ik nu iets chakelen als de CO2 waarde bijvoorbeeld boven de 800 ppm komt?
Een if vergelijking met een nummer of user variabele gaat fout en in beide gevallen krijg ik deze melding:
Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: co2 nummer_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: attempt to index global 'utilitydevice' (a nil value)

Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: co2 variabele_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: attempt to index global 'utilitydevice' (a nil value)

Hoe kan ik nu een CO2 waarde gebruiken als een drempelwaarde om iets te doen of te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voor de geïnteresseerden;
Heb een acm-lv10 dimmer aangesloten op de Buva ventilator. Dat werkt gewoon.
De mijne heeft een bedrade hoofdunit en een draadloze zender in de douche.
Die laatste heeft daarvoor een ontvanger op de ventilator. Pas als je die loshaalt schakelt hij over naar het 0-10v signaal.
Je kan dus niet lekker alle 3 combineren en de hoogste aanhouden ofzo. Dus wel een keuze maken. De klok begint error meldingen te geven als je hem extern gaat sturen.
Op zich had ik de klok aardig ingesteld. Dus was het niet heel erg nodig in de fan vanuit de domotica aan te sturen. Maar omdat het kan...
Heb hem nu weer losgehaald. Binnenkort eens aan de gang met vocht+temperatuur meting en op basis daarvan de ventilator schakelen. Weet niet of het helemaal gaat lukken want het vergelijken van temperaturen in domoticz/blocky werkt helaas niet zo goed. Maar anders gaat gewoon weer de klok+ remote er aan.

@ hierboven. Post even een screenie van je blocky. Op zich kun je prima schakelen op basis van waarde en referentie. If co2 > 800 and fan = off. Set fan = on. Etc.

[ Voor 8% gewijzigd door _ferry_ op 17-07-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
grrrr blijkt nu net dat ik van de cisco 200-08 switch ik de NIET PoE variant heb.
twijfelen wat ik zal doen, switch vervangen (is dure/goede switch) of zo'n setje voor PoE...

EDIT ga voor zo'n TP link ding van 20 euro om te proberen!

[ Voor 15% gewijzigd door trekker22 op 17-07-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

PH68 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:30:
Sind een weekje heb ik Domoticz draaien op een Pi2. In eerste instantie alleen voor het uitlezen van mijn 'slimme' energie meter, maar enthousiast geworden door de mogelijkheden, nu ook voor het schakelen van de buitenverlichting.

Helaas loop ik tegen een issue aan bij het scripten met 'Blockly'. Zie linkje..

http://i.imgur.com/YR5HA4A.png

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit script moet elke ochtend om 5:30 de buitenverlichting aanzetten. Behalve wanneer de zon al op is. Daarnaast moet de verlichting bij zonsondergang weer aangaan en om 23:30 uit. Zonsopgang/ ondergang regel ik via een virtuele switch met timers. Deze schakeld bij de juiste tijd.

Wat gebeurd er? Het script werkt deels zoals gewenst. Echter: in de ochtend gaat de verlichting al om 5:00 aan. Omdat een andere regel de verlichting weer uitschakelt, staat deze te flipperen tot 5:30.

Ik heb diverse mogelijkheden geprobeerd binnen deze 'Blockly', ik kan echter niet verklaren waarom er om 5:00 wordt geschakeld.

Wat gaat er mis??

Overigens: ik schakel de verlichting nu op een andere manier. Dit gaat wel goed. Het zit me niet lekker dat ik niet begrijp wat er mis gaat in bovenstaand voorbeeld..
Heb je niet ergens bij een switch nog een timer actief toevallig?
Rename anders de blocky eens en sla hem op en verwijder de oude. Ik heb in het verleden meerdere malen gehad dat met het aanpassen van een blockly, Domoticz meerdere van die blocklies opgeslagen had terwijl deze niet zichtbaar waren. Als ik hem dan rename, de oude verwijderde, stond die oude toch nog in de lijst, soms stonden er wel 5 van die "ghost"blocklies op de achtergrond mee te draaien die roet in het eten gooiden :p

Ik kwam tot de ontdekking dat wanneer je een blockly selecteerde, wijzigde en opsloeg het goed ging. Maar als je na die eerste keer wijzigen de blockly niet opnieuw selecteerde maar wel ging wijzigen (je houdt namelijk de laatste blockly in beeld) en weer opsloeg, hij heel vaak van die "ghost"blocklies aanmaakte.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
MikeOO schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:43:
[...]

Voorbeeld: [afbeelding]

hoe zit het precies met die imageurl?

als ik de camera add vul ik in:
ip adres
port: 88
username
password

en dan als imageurl heb ik bovenstaande nogmaals gecopy paste met aanpassing van username / password.
maar werkt dan niet?

moet je zo wel in de url je username/pw hebben en ook nog eens los invullen in het form? en port blijft gewoon 88 neem ik aan?

EDIT
stupid, die #username is een template die form veld overneemt :)

EDIT2
die system alive checker maakt van een IP adres dus een device, wat je als licht switch kan opnemen. Verder moet je zelf dan ff een Event maken.

[ Voor 6% gewijzigd door trekker22 op 17-07-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

De WALLC-S 4 button schakelaar functioneert inmiddels, met de oplossing uit mijn vorige post. Nu probeer ik de Qubino dimmer hiermee aan te sturen en loop tegen het probleem aan dat de buttons monostabiel zijn en in Domoticz altijd 'On' geven. Ik kan dus wel Blockly events maken die de lamp aan-/uitschakelt op basis van een knop-event en de lamp status maar doordat de lampstatus verandert wordt het event-script tweemaal aangeroepen waarbij de knop-status altijd On is. Het gevolg: de lamp gaan aan/uit - aan/uit etc.

Iemand een oplossing hiervoor?

[ Voor 8% gewijzigd door styno op 17-07-2015 21:37 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:46
Iemand een idee hoe je in blocky een actie kan aan maken met wind en regen.
Heb nu weerstation ingesteld dmv wunderground. Krijg hiervan ook de wind snelheid en hoeveelheid regen.

Als ik deze waardes in blocky set reageert hij daar niet op. Tijd en temperatuur werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
System alive checker doet niks?
Camera UTP eruit en niks melding.

Ook in dashboard blijft de switch gewoon online staan..

EDIT volgens mij een IP conflict op mijn netwerk! ff ip scanner morgen er over heen!

[ Voor 26% gewijzigd door trekker22 op 17-07-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:31:
[...]

Zie ik het goed dat je 'maar' 1 powered Z-wave hebt?
Node1 is je controller, en die kan alleen bij node2 geraken. Denk dat je er nog één of meerdere powered nodes moet bij zetten. Hoe meer, hoe stabieler...
Klopt, heb maar 1 powered node, de rest is op batterijen. Dan zal ik nog maar een paar devices bij moeten halen. Het is wel raar dat de controller (node 1) alleen bij 2 kan komen (fibaro rgbw) terwijl die naast elkaar staan dus in theorie 1 hetzelfde zou moeten kunnen ontvangen als 2. Controller is een zwave stick.
Thanks!

[ Voor 18% gewijzigd door JJnJ op 17-07-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

JJnJ schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:05:
[...]

Klopt, heb maar 1 powered node, de rest is op batterijen. Dan zal ik nog maar een paar devices bij moeten halen.
Thanks!
En pas op met je settings....
Als ze verkeerd staan slurpen ze batterijen...
En heb je een instabiel netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Dylantje2 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:08:
[...]

En pas op met je settings....
Als ze verkeerd staan slurpen ze batterijen...
En heb je een instabiel netwerk
Ze hangen nu al een maand of 4, geen last met batterijen (ook de nodes die wel doorkomen ) dus dat zit gelukkig goed, ga ook verder niets aan codes of settings veranderen. Verder ga ik straks verhuizen en wil ik eigenlijk achter bijna elke wall switch fibaro switches zetten omdat kaku niet veilig is, zit er een limiet aan het aantal zwave apparaten binnen domoticz of gewoon de max van zwave zelf want dat limiet ga ik toch niet halen.

[ Voor 6% gewijzigd door JJnJ op 17-07-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ik ga zondag op vakantie en heb iets heel vreemds. ik heb een domeinnaam en een certificaat. dit werkte een tijd.
vandaag heb ik het volgende: als ik thuis ben werkt https://domein.nl:443 en ook https://192.168.0.5 (ookal krijg je dan een melding dat het certificaat niet voor deze url is gemaakt.

maar zet ik wifi uit en doe het op 3g krijg ik netjes de page alleen is mijn inlog (login methode) altijd fout.

in settings heb ik: 192.168.0.* en 127.0.0.* als password exclude.
in de router heb ik netjes 443 geforward naar 5.

ik durf niet te zeggen wat er veranderd is tussen de tijd dat ik het gebruikte (op mijn werk) en nu.
maar zou wel lekker zijn als ik het in de vakantie kan gebruiken :P

iemand een idee.. logs zeggen er niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon OpenVPN gebruiken, kun je ook gevoelige dingen zoals bankzaken op onbetrouwbare hotspots doen. En ook op afstand bij de rest van je netwerk (NAS, router o.i.d.) komen.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 17-07-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ga ik binnen een dag niet meer gefixt krijgen ben ik bang :P en heeft gewerkt dus zou het ook weer fijn vinden als het weer aan de praat geslingerd wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 16:56
Hoi,misschien hier off topics

ik heb een Ds 215+
Op zich een hele vooruitgang (had een 212)

Nu zocht ik de Package van Domoticz.

Aangezien hier een annapurna processor in zit, is me niet geheel duidelijk welke Package ik moet hebben.

Gr. Apepannetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trekker22 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:53:
[...]

hoe zit het precies met die imageurl?

als ik de camera add vul ik in:
ip adres
port: 88
username
password

en dan als imageurl heb ik bovenstaande nogmaals gecopy paste met aanpassing van username / password.
maar werkt dan niet?

moet je zo wel in de url je username/pw hebben en ook nog eens los invullen in het form? en port blijft gewoon 88 neem ik aan?

EDIT
stupid, die #username is een template die form veld overneemt :)
Yep
Het is even zoeken maar vergeten doe je het nu nooit meer >:)
Pagina: 1 ... 89 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door