Jij hebt een RFXtrx433, ik een RFXtrx43E, het nieuwere model. Vanwaar de keuze voor een niet-E model? De -E versie ondersteunt volgens mij een stuk meer protocollen.
Waarom heb je niet gewoon Domoticz op je VMware laten draaien? Ik heb in de woonkamer een Pi 2 staan met Kodi en de RFXCom. Dmv ser2net maakt Domoticz connectie met de RFXCom.Stimpy68 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:04:
[...]
Ik heb als test eerst domoticz met een RFXCom gedraaid als VM op een VMware Esxi server, dat draaide erg goed. Daarna de boel op een raspberry pi gezet en de RFXCom bleef op dezelfde plek staan. Gevolg was dat ik veel schakelaars niet meer kon bedienen die ik eerder via de VM wel kon bedienen. Probleem zit m denk ik in de stroomvoorziening van de Pi waardoor het zendvermogen beïnvloed wordt. Heb de Pi nu ook in de woonkamer gezet en heb geen problemen meer. Andere oplossing is waarschijnlijk een powered USB HUB.
Groot Voordeel van Domoticz in VMware hebben draaien is dat ik altijd eerst een snapshot maak voordat ik update.
Heb Oregon MSR939 sensoren binnengekregen, maar deze werken helaas nog niet met RFXcom, heb RFXcom een mailtje gestuurd, dus hoop dat ze er even naar willen kijken. Ingebouwde alarm werkt goed, dus detectie is prima. Als dit lukt heb ik toch een paar leuke "merk" pirs voor 3,95 stuk.
De 328 sensoren van Oregon werken perfect en niet duur voor 13,95, maar redealer.de lijkt door de voorraad heen te zijn.
Overigens, voor degene die gebruiksvriendelijk en goedkoop kakus/nepkakus/airco's/ir devices willen aansturen is de Broadlink RMPro interessant.
Op het domoticz forum is iemand die inmiddels een API heeft ontwikkeld voor dit apparaat. Het is heel gemakkelijk om codes te leren en uit te sturen en is wat dat betreft niet gebonden aan "ondersteunde" apparaten zoals RFXCom, de RM Pro kan helaas alleen ontvangen in learn modus, dus het is vooral om opdrachten te verzenden. De API werkt voorlopig alleen als je een Android device constant aan hebt staan.
De 328 sensoren van Oregon werken perfect en niet duur voor 13,95, maar redealer.de lijkt door de voorraad heen te zijn.
Overigens, voor degene die gebruiksvriendelijk en goedkoop kakus/nepkakus/airco's/ir devices willen aansturen is de Broadlink RMPro interessant.
Op het domoticz forum is iemand die inmiddels een API heeft ontwikkeld voor dit apparaat. Het is heel gemakkelijk om codes te leren en uit te sturen en is wat dat betreft niet gebonden aan "ondersteunde" apparaten zoals RFXCom, de RM Pro kan helaas alleen ontvangen in learn modus, dus het is vooral om opdrachten te verzenden. De API werkt voorlopig alleen als je een Android device constant aan hebt staan.

[ Voor 59% gewijzigd door arjandijk162 op 09-07-2015 10:02 ]
Net aangezet (thanks) en het werktkraades schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:36:
[...]
Setup->Hardware->Network->Network Control aanzetten.
Heb jij een overzichtje van de commando's die mogelijk zijn?
Ik heb nu:
http://192.168.0.124/onky...php?command=PWR¶ms=00 (UIT)
http://192.168.0.124/onky...php?command=PWR¶ms=01 (AAN)
http://192.168.0.124/onky...php?command=MVL¶ms=55 (VOLUME OP 55)
En als de deurbel gaat, dan wordt niet alleen een foto gestuurd maar nu ook het volume op 25 gezet. Dit zou ik zelfs liever op MUTE willen hebben (!1AMT01 = mute on, !1AMT00 = mute off, maar weet niet hoe dit in een URL te vangen is).
En misschien direct een (radio)zender selecteren dmv een URL, enz. zou ik nog wel leuk vinden om te gebruiken. Ik kan dat dan inbouwen in de frontpage.html die ik op m'n tablet gebruik.
¯\_(ツ)_/¯
Gaat misschien wel weer gebeuren, heb ook een Homewizard draaien. Is nu nog beetje experimenteren met Domoticz. Heb meerdere Pi's draaien, 2 met Kodi, 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. Geen gek idee om de RFXCom dan via de Kodi pi te laten werkenjossie67 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:52:
[...]
Waarom heb je niet gewoon Domoticz op je VMware laten draaien? Ik heb in de woonkamer een Pi 2 staan met Kodi en de RFXCom. Dmv ser2net maakt Domoticz connectie met de RFXCom.
Groot Voordeel van Domoticz in VMware hebben draaien is dat ik altijd eerst een snapshot maak voordat ik update.
Neem nog een extra Pi voor je meterkastStimpy68 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:29:
[...]
Gaat misschien wel weer gebeuren, heb ook een Homewizard draaien. Is nu nog beetje experimenteren met Domoticz. Heb meerdere Pi's draaien, 2 met Kodi, 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. Geen gek idee om de RFXCom dan via de Kodi pi te laten werkenHad wel gezien dat je via ser2net zoiets kon doen, maar er nog niet over nagedacht dat je dat ook onder Kodi kon doen natuurlijk, die staan bij mij ook gewoon 24 uur p/d aan.
Die van mij leest de meterstanden uit van electra/stadverwarming/water. Is mijn OpenVPN server.
Dmv GPIO weet ik ook of mijn deurbel gaat, 12V AC relay
Als je een router hebt met custom firmware (DD-WRT / OpenWRT) en de router heeft een USB-poort dan zou je zelfs daar je RFXCOM aan kunnen hangen (met dat 'ser2net' gebeuren). Heb het zelf overigens niet in gebruik, maar heb eens gelezen dat iemand het op die manier deed.
Bedoeling is dat ik op termijn ga samenwonen in het huis van mijn vriendin en het moet ook wel aan de Girlfriend Acceptance Factor voldoenjossie67 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:40:
[...]
Neem nog een extra Pi voor je meterkast![]()
Die van mij leest de meterstanden uit van electra/stadverwarming/water. Is mijn OpenVPN server.
Dmv GPIO weet ik ook of mijn deurbel gaat, 12V AC relay

Heb deze ook, tenminste de Eminent variant (EM6581) maar die is verder hetzelfde. Om deze goed te laten werken was het bij mij nodig om bij de Z-Wave setup te zorgen dat deze in groep 1 gegroepeerd werd met de USB controller. Vanaf het moment dat ik dat gedaan heb geeft hij netjes alle data door aan Domoticz en wordt dit in de log van de PIR weergegeven. Daarvoor zag ik wel dat de PIR beweging registreerde maar gebeurde er niks in Domoticz. Als je in groep 2 een node toevoegt zal er direct geschakeld worden buiten Domoticz om volgens mij.Herman1550 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:21:
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een Everspring SP814 Motion Detector deze is correct toegevoegd in het Zwave netwerk.
Ook is er een device toegevoegd en daar heb ik motion sensor van gemaakt.
Wat ik ook probeer het ding doet verder niets. Hij schakelt niet ook in het log zie ik niets gebeuren.
Wat doe ik verkeerd of werkt het ding zowieso niet met Domotizc
Waar je dit doet: Setup =>hardware =>Setup (achter je z-wave controller) =>node management =>Groups & Network.
Omdat, toen ik een RFXcom kocht, de E nog niet bestond. Denk ik toch. Kan me niet voorstellen dat ik de "gewone" versie zou kopen, als de E beschikbaar zou zijn. Heb deze nu anderhalf jaar (om maar iets te zeggen, kan paar maanden schelen).ThinkPadd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:52:
Jij hebt een RFXtrx433, ik een RFXtrx43E, het nieuwere model. Vanwaar de keuze voor een niet-E model? De -E versie ondersteunt volgens mij een stuk meer protocollen.
Maar een protocol is toch een protocol ? Of zie ik het te simpel ?
Als ik in de RFXmngr die Rubi-dinges aanvink, zou het toch even goed moeten werken als bij de E-versie ?
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Ben zelf bezig om mijn Onkyo aan te sturen middels een lua-scriptje.
Kan je alles mee regelen. Ook radiozenders selecteren of bv mp3 afspelen vanaf usb-stick.
Kan nu ook de status uitlezen
Dus of hij aan staat of standby, op welk kanaal enz.
Heb ik ook "last" van daarom ook nog KaKu wandzenders aan de muurhangenStimpy68 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:14:
[...]
Bedoeling is dat ik op termijn ga samenwonen in het huis van mijn vriendin en het moet ook wel aan de Girlfriend Acceptance Factor voldoenEen Pi met Domoticz in de meterkast en een VMware server in huis e.d. NAS etc. zijn al redelijk wat zaken die dan meekomen. Ze weet dat het mijn hobby is een ook deels werk. Domotica en automatisering vind ze allemaal leuk en aardig, maar ze moet er geen last van hebben.
Maar ze wil wel het verbruik weten van de diverse zaken. De huidige Pi met Domoticz zal daar binnenkort worden aangesloten op de slimme meter icm met de RFXCom om zaken uit te lezen en een paar KaKu zaken aan te sturen.
Ik ben benieuwd wat het gaat wordenRasPi2 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:32:
[...]
Ben zelf bezig om mijn Onkyo aan te sturen middels een lua-scriptje.
Kan je alles mee regelen. Ook radiozenders selecteren of bv mp3 afspelen vanaf usb-stick.
Kan nu ook de status uitlezen![]()
Dus of hij aan staat of standby, op welk kanaal enz.
¯\_(ツ)_/¯
Bedankt stappen uitgevoerd en het werkt.
wmn79 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:15:
[...]
Heb deze ook, tenminste de Eminent variant (EM6581) maar die is verder hetzelfde. Om deze goed te laten werken was het bij mij nodig om bij de Z-Wave setup te zorgen dat deze in groep 1 gegroepeerd werd met de USB controller. Vanaf het moment dat ik dat gedaan heb geeft hij netjes alle data door aan Domoticz en wordt dit in de log van de PIR weergegeven. Daarvoor zag ik wel dat de PIR beweging registreerde maar gebeurde er niks in Domoticz. Als je in groep 2 een node toevoegt zal er direct geschakeld worden buiten Domoticz om volgens mij.
Waar je dit doet: Setup =>hardware =>Setup (achter je z-wave controller) =>node management =>Groups & Network.
Dag iedereen!!
ik wil led verlichting aansturen via pwm
hiervoor heb ik een arduino nano ter beschikking die beschikt over PWM pinnen.
maar nu vraag ik mij af hoe ik de communicatie kan doen vanuit domoticz(RPI) met deze arduiono?
ik dacht aan een dummy dimmer in domoticz die via een lua script zijn waarde verstuurd over RX/TX o(f usb?) naar de arduino en zo de pwm pin aan te sturen.. maar ik heb geen idee hoe dit te implementeren/coderen, zowel in de arduino als in domoticz.. kan iemand mij hierbij helpen?
hiervoor heb ik een arduino nano ter beschikking die beschikt over PWM pinnen.
maar nu vraag ik mij af hoe ik de communicatie kan doen vanuit domoticz(RPI) met deze arduiono?
ik dacht aan een dummy dimmer in domoticz die via een lua script zijn waarde verstuurd over RX/TX o(f usb?) naar de arduino en zo de pwm pin aan te sturen.. maar ik heb geen idee hoe dit te implementeren/coderen, zowel in de arduino als in domoticz.. kan iemand mij hierbij helpen?
[ Voor 3% gewijzigd door thomke op 09-07-2015 14:03 ]
http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=4723thomke schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:02:
Dag iedereen!!
[...]
bedankt voor de reactie!
ik ben op de hoogte van de 'cheap wifi dimmer'.
Maar ik wil liever iets 'bedraad' omdat alles in1 schakelkast samenkomt (en de wifi in deze ruimte niet optimaal is).
ik heb hierover ook een toppic op het domoticz forum:
http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=6869
Ah super, heb dit probleem ook. Sterker nog, een deel van wat wel werkte, werkt nu in ene niet meer. Was dus even klaar met domoticz, maar gister kwamen m'n Oregon sensoren uit de aanbieding bij conrad binnen dus ga ik daar ook even mee prutsen. M'n enige Oregon sensor die ik heb doet het namelijk wel consistent consequentThinkPadd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:07:
[...]
[...]
Gisteren ook twee ontvangen, eentje werd gelijk herkend na aanvinken 'Rubicson' protocol. De ander werd echter niet opgepikt, ook niet na het updaten van de RFXCOM firmware (240 > 244). De RFXCOM ook nog even aan m'n PC gehangen en met RFXmngr 'geluisterd', maar die pikte de tweede sensor helaas ook niet op (ook niet na aanvinken 'undec on'). Heb contact gehad met RFXCOM en mag de niet werkende opsturen, gaan ze kijken of ze hem aan de praat krijgen. Dus wie weet is er nog hoopHij doet het verder wel, op het display staan gewoon de meetwaarden.
Kijk aan, misschien hebben onze Chinese vrienden gewoon een te lang draadje er aan gelatenTemperatuur lijkt max. 0,3 - 0,4 af te wijken t.o.v. andere thermometers. Vochtigheid zo'n 5% verschil met een analoge vochtigheidmeter zag ik. Al met al prima dingetje dus.
Nog een leuke tip: had hem even opengeschroefd (gekeken of er verschil was tussen de hardware van de twee, was niet het geval). De antenne is een klein spoeltje van koperdraad, zo'n 4-5cm lang. Als je de spoel echter helemaal uittrekt is de draad zo'n 27cm. Mocht je problemen hebben met het bereik dan kun je dus de draad helemaal uittrekken, vanaf het soldeerpunt meten en op 17cm afknippen. Dan zou het bereik een stuk beter moeten zijn. Voor de geinteresseerden hier nog wat plaatjes: http://imgur.com/a/4j61G (ik had de bestandsnamen aangepast naar "nietwerkend" en "wel_werkend" maar dat heeft imgur weggelaten helaas).
[ Voor 0% gewijzigd door ThinkPad op 09-07-2015 14:48 . Reden: quote tag gefixed ;) ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat ze het eerst wel deden is natuurlijk gek, dan zou je ze nu ook weer aan de praat moeten krijgen. Bij mij ving ik echt 0,0 op met de RFXCOM.NiGeLaToR schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:35:
[...]
Ah super, heb dit probleem ook. Sterker nog, een deel van wat wel werkte, werkt nu in ene niet meer. Was dus even klaar met domoticz, maar gister kwamen m'n Oregon sensoren uit de aanbieding bij conrad binnen dus ga ik daar ook even mee prutsen. M'n enige Oregon sensor die ik heb doet het namelijk wel consistent consequent
[...]
Welke van Conrad heb je besteld trouwens?
Heb net nog even gekeken op Conrad (gezocht op 'buitensensor' en gesorteerd op 'Prijs oplopend') en daar staat misschien nog wel wat tussen (goed opletten dat je 433Mhz pakt, er staan ook 868Mhz modellen tussen) wat kan werken met RFXCOM, mocht iemand nog op zoek zijn.
Een lijst met commando's vind je hier: (Excel)M.v.Veelen schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:01:
[...]
Net aangezet (thanks) en het werkt
Heb jij een overzichtje van de commando's die mogelijk zijn?
Ik heb nu:
http://192.168.0.124/onky...php?command=PWR¶ms=00 (UIT)
http://192.168.0.124/onky...php?command=PWR¶ms=01 (AAN)
http://192.168.0.124/onky...php?command=MVL¶ms=55 (VOLUME OP 55)
En als de deurbel gaat, dan wordt niet alleen een foto gestuurd maar nu ook het volume op 25 gezet. Dit zou ik zelfs liever op MUTE willen hebben (!1AMT01 = mute on, !1AMT00 = mute off, maar weet niet hoe dit in een URL te vangen is).
En misschien direct een (radio)zender selecteren dmv een URL, enz. zou ik nog wel leuk vinden om te gebruiken. Ik kan dat dan inbouwen in de frontpage.html die ik op m'n tablet gebruik.
http://michael.elsdoerfer.name/onkyo/ISCP-V1.21_2011.xls
In het onkyo.php script vang ik nu alleen de PWR (power) en MVL (mastervolume) op maar dit zou je kunnen uitbreiden met andere commando's.
Je moet alleen even opletten wat je moet doorsturen. Voor MVL moet je bv. de decimale waarde omzetten in hexadecimaal.
Edit:
Dus ik denk dat je dit kunt aanpassen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| switch ($command) { case 'AMT': case 'PWR': $message = '!1' . $command . $params; break; |
En dan:
http://192.168.0.124/onky...php?command=AMT¶ms=00 (UIT)
http://192.168.0.124/onky...php?command=AMT¶ms=01 (AAN)
[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 09-07-2015 15:43 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Sowieso problemen na reboot van m'n Syno, zal de USB poorten ook moeten assignen las ik, anders werkt het altijd niet na reboot. Opnieuw verbinden doen ze niet, dus ik vrees verwijderen en opnieuw toevoegen. 1 van 3 doet het al een tijd helemaal niet meer, maar heb ik in het begin wel kunnen verbinden. Inderdaad vreemd.ThinkPadd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:50:
[...]
Dat ze het eerst wel deden is natuurlijk gek, dan zou je ze nu ook weer aan de praat moeten krijgen. Bij mij ving ik echt 0,0 op met de RFXCOM.
Deze is in de aanbieding, weerstation + sensor. Terwijl de sensor normaal al duurder is.Welke van Conrad heb je besteld trouwens?
Heb net nog even gekeken op Conrad (gezocht op 'buitensensor' en gesorteerd op 'Prijs oplopend') en daar staat misschien nog wel wat tussen (goed opletten dat je 433Mhz pakt, er staan ook 868Mhz modellen tussen) wat kan werken met RFXCOM, mocht iemand nog op zoek zijn.
Meteen een sensor + hygro bijbesteld, voor buiten. Heb ik binnen op strategische punten temperatuur en buiten nog hygro er bij. Wil dan de Chinese meuk ook binnen gebruiken, met hygro.
Heb ook batterij voor m'n Fibaro ei binnen, die was ook al leeg in 4 dagen, dus misschien kan ik er nu meer mee. Al met al ben ik lekker aan het prutsen maar schiet ik er nog weinig mee op. Zo is m'n lampen-uit programma ook al in de war, die moet om 23:35 buitenlamp uit doen die na zon-onder aan gaat. Aan gaat altijd goed, maar uit.. tja.. soms kijk ik later uit het raam, staat ie nog aan. S' ochtends is ie altijd uit, dus wanneer en waarom Domoticz besluit 'm alsnog uit te zetten.. geen idee
Ps; dank voor de quote-tag-fix
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Die USB-poorten assignen kan volgens mij niet op de Synology.
Ah dat station, die tip had ik gedeeld op het forum
Maar heb zelf liever ook vochtigheid erbij.... maar daar is het aanbod nogal mager van of gelijk vrij duur (Conrad). En met die Banggood sensoren is het dus een loterij: je krijgt er eentje die wel werkt of niet.
Ah dat station, die tip had ik gedeeld op het forum
Is het mogelijk om via de GPIO pinnen van de RPi een relais voor een bepaalde tijd aan te sturen?
Mijn dimmerset (Gira 2000) werkt met pulsen. Ik wil een relais in het dimmercircuit zetten en deze voor een bepaalde tijd een puls laten sturen (<0.4s = aan/uit) (((wanneer ook mogelijk >0.4s = dimmen))).
Nu kan ik wel de relais aansturen via de GPIO in Domoticz, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om dit tijdgebaseerd te doen..
Weet iemand hier een oplossing voor?
EDIT: met delay kan ik hem na 1s uitschakelen. Minder dan 1s werkt niet, maar dat moet dus wel..
Het relais kan sneller schakelen, daar ligt het niet aan. Wanneer ik in Domoticz 0.2s invul, dan schakelt deze niet terug.
Mijn dimmerset (Gira 2000) werkt met pulsen. Ik wil een relais in het dimmercircuit zetten en deze voor een bepaalde tijd een puls laten sturen (<0.4s = aan/uit) (((wanneer ook mogelijk >0.4s = dimmen))).
Nu kan ik wel de relais aansturen via de GPIO in Domoticz, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om dit tijdgebaseerd te doen..
EDIT: met delay kan ik hem na 1s uitschakelen. Minder dan 1s werkt niet, maar dat moet dus wel..
Het relais kan sneller schakelen, daar ligt het niet aan. Wanneer ik in Domoticz 0.2s invul, dan schakelt deze niet terug.
[ Voor 19% gewijzigd door O_Tiby op 09-07-2015 16:21 ]
Thanks! Ik had een quick-and-dirty manier gevonden om het aan te passen en inmiddels kan ik de Onkyo op mute zetten (en un-muten), de tuner aanzetten en ook de (voorkeurs)zenders kiezen. Jouw opzetje in het voorbeeld is in ieder geval wat netter gescript en ik zal het dus even aanpassen.kraades schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:51:
[...]
Een lijst met commando's vind je hier: (Excel)
http://michael.elsdoerfer.name/onkyo/ISCP-V1.21_2011.xls
In het onkyo.php script vang ik nu alleen de PWR (power) en MVL (mastervolume) op maar dit zou je kunnen uitbreiden met andere commando's.
Je moet alleen even opletten wat je moet doorsturen. Voor MVL moet je bv. de decimale waarde omzetten in hexadecimaal.
Edit:
Dus ik denk dat je dit kunt aanpassen:
PHP:
1 2 3 4 5 6 switch ($command) { case 'AMT': case 'PWR': $message = '!1' . $command . $params; break;
En dan:
http://192.168.0.124/onky...php?command=AMT¶ms=00 (UIT)
http://192.168.0.124/onky...php?command=AMT¶ms=01 (AAN)
Als de deurbel hier gaat, wordt nu dus ook de Onkyo op mute gezet. Volgende stap is dat de stofzuiger uitschakelt als er aangebeld wordt, hahahaha
¯\_(ツ)_/¯
Ik ga ook een deurbel halen! 
Jammer want ik heb ook al problemen hiermee gehad na een reboot. Zoek ook een oplossing.ThinkPadd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:32:
Die USB-poorten assignen kan volgens mij niet op de Synology.
[ Voor 80% gewijzigd door technorabilia op 09-07-2015 18:16 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb wel iets heel geks:
De deurbel is een oude KaKu deurbel die een zender schakelt en dan 2 ontvangers aanstuurt. Nu heb ik gisteren 2 van die Banggood temperatuursensoren ontvangen en die werken alleen als je het Rubicson protocol aan zet. Nu ging ik zojuist de deurbel fysiek testen, en er gebeurde niets? Zelfs opnieuw inleren van de deurbel werkte niet, er werd niets ontvangen.
Ik besefte me dat ik alleen het Rubicson protocol had aangezet in Domoticz, dus die weer even uitgevinkt: deurbel weer gewoon werken! Alleen vind ik die belangrijker, dus blijft Rubicson uit staan. Ik heb dus nu 2 temperatuursensoren die de kast in kunnen
Zou dit een foutje in Domoticz kunnen zijn? Want dan zou ik dat ergens moeten melden lijkt me.
Edit: Thinkpad gaf de tip dat bepaalde protocollen elkaar beïnvloeden en volgens het overzicht van RFXCOM verstoort het Rubicson protocol de Lightning4, en dat zal dan wel net het oude KaKu spul zijn helaas.
De deurbel is een oude KaKu deurbel die een zender schakelt en dan 2 ontvangers aanstuurt. Nu heb ik gisteren 2 van die Banggood temperatuursensoren ontvangen en die werken alleen als je het Rubicson protocol aan zet. Nu ging ik zojuist de deurbel fysiek testen, en er gebeurde niets? Zelfs opnieuw inleren van de deurbel werkte niet, er werd niets ontvangen.
Ik besefte me dat ik alleen het Rubicson protocol had aangezet in Domoticz, dus die weer even uitgevinkt: deurbel weer gewoon werken! Alleen vind ik die belangrijker, dus blijft Rubicson uit staan. Ik heb dus nu 2 temperatuursensoren die de kast in kunnen
Zou dit een foutje in Domoticz kunnen zijn? Want dan zou ik dat ergens moeten melden lijkt me.
Edit: Thinkpad gaf de tip dat bepaalde protocollen elkaar beïnvloeden en volgens het overzicht van RFXCOM verstoort het Rubicson protocol de Lightning4, en dat zal dan wel net het oude KaKu spul zijn helaas.
[ Voor 12% gewijzigd door M.v.Veelen op 09-07-2015 18:59 ]
¯\_(ツ)_/¯
kan nu ook mijn bedraade DS18b20 sensoren uitlezen via gpio! werkte in 1x. geweldig dat het ook eens zo mag gaan. (computers blijven klootzakken!)
utp naar zonnepanelen had ik al gelegd (~20m ben benieuwd of dat lukt) dus hopelijk van het weekend spul op (plat) dak aansluiten. barometer sensor moet ook een dezer dagen binnen komen. die kan in meterkast blijven. druk binnen en buiten moet hetzelfde zijn volgens mij
utp naar zonnepanelen had ik al gelegd (~20m ben benieuwd of dat lukt) dus hopelijk van het weekend spul op (plat) dak aansluiten. barometer sensor moet ook een dezer dagen binnen komen. die kan in meterkast blijven. druk binnen en buiten moet hetzelfde zijn volgens mij
[ Voor 3% gewijzigd door DARKLORD op 09-07-2015 19:58 ]
Die zijn niet te koppelen aan een rfxcom433e, het gaat me meer om de goedkoopste kaku compatible setDRuw schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 07:32:
[...]
Dit topic al eens doorgelezen? Zoek eens op banggood, vind je ze vast wel;)
Dan moet je naar Action voor een 'Eurodomest' setje. Drie stekkers voor een tientje.
Misschien een stomme vraag, maar ik heb de easy route genomen en het image geflashed en alle instellingen gedaan zoals hier omschreven https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_RaspberryPi_SD_Image
. Nu ben ik van plan een Zwave stick te kopen. Zit Open-Zwave al in het image erbij of moet ik alsnog compilen?
. Nu ben ik van plan een Zwave stick te kopen. Zit Open-Zwave al in het image erbij of moet ik alsnog compilen?
[ Voor 22% gewijzigd door dorenberg op 10-07-2015 10:23 ]
Iemand die hier een oplossing voor weet?O_Tiby schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:37:
Is het mogelijk om via de GPIO pinnen van de RPi een relais voor een bepaalde tijd aan te sturen?
Hallo, ik gebruik 2 raspberry's beide met domoticz in een master slave setup.
Deze week het python script voor solaredge op de slave gezet en ingesteld, krijg de gegevens netjes binnen.
Op de slave heb ik ook vier S0 meters zitten en de watermeter, deze gegevens komen wel op de master binnen maar de gegevens van Solaredge krijg ik niet binnen, ik zie ze ook niet als nieuwe aparaten op de master binnen komen, draai de nieuwste stable versie van domoticz op beide pi's.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Deze week het python script voor solaredge op de slave gezet en ingesteld, krijg de gegevens netjes binnen.
Op de slave heb ik ook vier S0 meters zitten en de watermeter, deze gegevens komen wel op de master binnen maar de gegevens van Solaredge krijg ik niet binnen, ik zie ze ook niet als nieuwe aparaten op de master binnen komen, draai de nieuwste stable versie van domoticz op beide pi's.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik moest de Synology ook rebooten en ook weer hetzelfde probleem. Poorten omgewisseld, dubbel toegekend. Krijg het niet meer goed. Wie weet raad?NiGeLaToR schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:11:
[...]
Sowieso problemen na reboot van m'n Syno, zal de USB poorten ook moeten assignen las ik, anders werkt het altijd niet na reboot. Opnieuw verbinden doen ze niet, dus ik vrees verwijderen en opnieuw toevoegen. 1 van 3 doet het al een tijd helemaal niet meer, maar heb ik in het begin wel kunnen verbinden. Inderdaad vreemd.
[ 118.820000] usb 1-1.2: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0
[ 118.860000] usb 1-1.3: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB1
[ 611.690000] usb 1-1.2: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0
👉🏻 Blog 👈🏻
openzwave zit ingebakken, dus als je bv een aeon zwave stick aansluit moet het gelijk werkendorenberg schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:22:
Misschien een stomme vraag, maar ik heb de easy route genomen en het image geflashed en alle instellingen gedaan zoals hier omschreven https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_RaspberryPi_SD_Image
Is het ook mogelijk om het versturen van een snapshot van een ipcamera te integreren in Blocky?
Ik heb nu dat hij een snapshot stuurt als de sensor in de hal aangaat, maar dan stuurt hij hem erg vaak. Zou mooier zijn als ik als voorwaarde erbij kon zetten dat de switch iemandthuis=off erbij kon.
Kan dat?
Ik heb nu dat hij een snapshot stuurt als de sensor in de hal aangaat, maar dan stuurt hij hem erg vaak. Zou mooier zijn als ik als voorwaarde erbij kon zetten dat de switch iemandthuis=off erbij kon.
Kan dat?
Of dit werkt met Blocky zou ik persoonlijk zo snel even niet weten. Ik heb de snapshot zelf gekoppeld aan een virtual switch. Deze switch gaat op aan als mijn camera beweging ziet met als voorwaarde dat er niemand thuis is. Op deze manier krijg je ook echt alleen snapshots toegestuurd als je er niet bent.Nicap schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:23:
Is het ook mogelijk om het versturen van een snapshot van een ipcamera te integreren in Blocky?
Kan dat?
Dat is idd ook een mogelijkheid. Dat ik daar zelf niet op was gekomenSkorpionNL schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:02:
[...]
Of dit werkt met Blocky zou ik persoonlijk zo snel even niet weten. Ik heb de snapshot zelf gekoppeld aan een virtual switch. Deze switch gaat op aan als mijn camera beweging ziet met als voorwaarde dat er niemand thuis is. Op deze manier krijg je ook echt alleen snapshots toegestuurd als je er niet bent.

https://redpepperhotdeals...IX6hqDmr8YCFcTJtAodKaELSg
3x stekker schakelaars kaku voor 12,50eur. ik ga een setje bestellen
ex verzendingDARKLORD schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:20:
https://redpepperhotdeals...IX6hqDmr8YCFcTJtAodKaELSg

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Omdat op de Synology ook udev wordt gebruikt moet de volgende instructie denk ik ook werken op een Synology:kraades schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:52:
[...]
Ik moest de Synology ook rebooten en ook weer hetzelfde probleem. Poorten omgewisseld, dubbel toegekend. Krijg het niet meer goed. Wie weet raad?
[ 118.820000] usb 1-1.2: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0
[ 118.860000] usb 1-1.3: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB1
[ 611.690000] usb 1-1.2: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0
http://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices
Ik heb nu geen tijd maar volgens mij moet dit lukken!
DS715> udevadm info --name /dev/ttyUSB0 --attribute-walk | grep serial SUBSYSTEMS=="usb-serial" ATTRS{serial}=="A1YQEZSF" ATTRS{serial}=="d6a3ebcbfbd5e7a5f6a3" ATTRS{serial}=="0002:01:00.0" DS715> pwd /lib/udev/rules.d DS715> cat 60-synocommunity.domoticz.rules #rules for USB ACM serial devices KERNEL=="ttyACM*", ACTION=="add", MODE="0666" KERNEL=="ttyUSB*", ACTION=="add", MODE="0666" DS715>
👉🏻 Blog 👈🏻
Beste Tweakers...
Ik heb enkele Fibaro Roller Shutter 2 Z-wave modules. Deze zijn uiteraard toegevoegd in Domoticz als "Blinds Percentage" schakelaars.
Nu kun je doormiddel van "group associations" meerdere modules met elkaar koppelen.
Ik heb op de eerste module een fysieke schakelaar aangesloten voor handmatig up en down te sturen.
Bij de eerste module heb ik de group ID 1 en 2 toegekend aan de tweede module.
Wat nu gebeurt is dat als ik handmatig de eerste screen bedien hierna ook de tweede meteen mee doet. Het werkt dus als een geheel.
Nu lijkt het me ook makkelijk als dit mogelijk is vanuit Domoticz zelf. Dus ik schuif aan een slider en de tweede gaat meteen mee.
Ik heb al geprobeerd om de tweede module als slave bij de eerste te zetten maar dat helpt helaas niet.
Doe ik iets verkeerd of is dit gewoon weg (nog) niet mogelijk.
Alvast bedankt.
Ik heb enkele Fibaro Roller Shutter 2 Z-wave modules. Deze zijn uiteraard toegevoegd in Domoticz als "Blinds Percentage" schakelaars.
Nu kun je doormiddel van "group associations" meerdere modules met elkaar koppelen.
Ik heb op de eerste module een fysieke schakelaar aangesloten voor handmatig up en down te sturen.
Wat nu gebeurt is dat als ik handmatig de eerste screen bedien hierna ook de tweede meteen mee doet. Het werkt dus als een geheel.
Nu lijkt het me ook makkelijk als dit mogelijk is vanuit Domoticz zelf. Dus ik schuif aan een slider en de tweede gaat meteen mee.
Ik heb al geprobeerd om de tweede module als slave bij de eerste te zetten maar dat helpt helaas niet.
Alvast bedankt.
Ik heb nu een OpenTherm Gateway aangesloten. Deze zit aan een slave RPi. Alles wordt keurig gezien, en ik kan vanaf de slave ook netjes het setpoint instellen.
Echter niet vanaf de master. Als ik dat daar probeer wordt er op de slave een nieuw thermostaat device aangemaakt met hetzelfde ID, maar die geeft het dan vervolgens niet door.
Is dit bekend?
Echter niet vanaf de master. Als ik dat daar probeer wordt er op de slave een nieuw thermostaat device aangemaakt met hetzelfde ID, maar die geeft het dan vervolgens niet door.
Is dit bekend?
Ik heb een wiki gemaakt voor het bedienen van je Onkyo receiver met een lua-scriptje.
Je kan het hier vinden.
Je kan het script zelf aanpassen met de gewenste commando's.
Je kan het hier vinden.
Dit zou ik ook wel willen weten.Brutuss schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:24:
Beste Tweakers...
Alvast bedankt.
De fibaro dimmer die ik heb heeft ook een optie voor een tweede schakelaar die je via de groepen kan instellen.
Nice!RasPi2 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:09:
Ik heb een wiki gemaakt voor het bedienen van je Onkyo receiver met een lua-scriptje.
Je kan het hier vinden.
Zo te zien gemakkelijker dan ik het nu heb. Dit weekend eens naar kijken en implementeren.
Nu nog een normale/fatsoenlijke manier om mijn Samsung TV aan te sturen en ik ben helemaal happy
Voor Synology gebruikers.
Geef een vaste naam aan je USB poorten.
O.b.v. http://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices.
De selectie doe ik op product en niet op serienummer. Controleer voor alle zekerheid met udevadm!
Enige problem wat ik nu nog heb is dat Domoticz niet direct goed start. Ik moet de serial poort nog een keer wisselen voordat het goed wordt opgepakt.
Is dit bij jullie ook zo of ligt dit aan mijn USB hub?
Herstarten van de package helpt niet. Hoe zou ik dit kunnen automatiseren?
(bij mij hangen de RFXtrx533 en P1 convertor cable op een USB hub dus de output kan verschillen)
Geef een vaste naam aan je USB poorten.
O.b.v. http://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices.
De selectie doe ik op product en niet op serienummer. Controleer voor alle zekerheid met udevadm!
Enige problem wat ik nu nog heb is dat Domoticz niet direct goed start. Ik moet de serial poort nog een keer wisselen voordat het goed wordt opgepakt.
Is dit bij jullie ook zo of ligt dit aan mijn USB hub?
Herstarten van de package helpt niet. Hoe zou ik dit kunnen automatiseren?
(bij mij hangen de RFXtrx533 en P1 convertor cable op een USB hub dus de output kan verschillen)
DS715> udevadm info --name /dev/ttyUSB0 --attribute-walk | grep product ATTRS{product}=="RFXtrx433" ATTRS{product}=="USB2.0 Hub" ATTRS{product}=="Etron xHCI Host Controller" DS715> udevadm info --name /dev/ttyUSB1 --attribute-walk | grep product ATTRS{product}=="P1 Converter Cable" ATTRS{product}=="USB2.0 Hub" ATTRS{product}=="Etron xHCI Host Controller" DS715> cat /lib/udev/rules.d/50-tty-serial.rules SUBSYSTEM!="tty", GOTO="tty_end" ATTRS{idVendor}=="0403", ATTRS{idProduct}=="6001", ATTRS{product}=="RFXtrx433", SYMLINK+="ttyUSB21" ATTRS{idVendor}=="0403", ATTRS{idProduct}=="6001", ATTRS{product}=="P1 Converter Cable", SYMLINK+="ttyUSB22" LABEL="tty_end" DS715> ls -las /dev/ttyUSB* 0 crw-rw-rw- 1 root root 188, 0 Jul 11 09:21 /dev/ttyUSB0 0 crw-rw-rw- 1 root root 188, 1 Jul 11 09:19 /dev/ttyUSB1 0 lrwxrwxrwx 1 root root 7 Jul 11 09:20 /dev/ttyUSB21 -> ttyUSB0 0 lrwxrwxrwx 1 root root 7 Jul 11 09:19 /dev/ttyUSB22 -> ttyUSB1 DS715>
👉🏻 Blog 👈🏻
Mijn setup is hetzelfde......hneel schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:05:
Ik heb nu een OpenTherm Gateway aangesloten. Deze zit aan een slave RPi. Alles wordt keurig gezien, en ik kan vanaf de slave ook netjes het setpoint instellen.
Is dit bekend?
Ik heb de slave kort bij de ketel. En ik dacht, zit niet alles op de master.....
Ik had ook gehoopt dat dit via de slave ingesteld kon worden..
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
op het domoticz forum staat dat je via de webinterface van domoticz de firmware van RFXCOM kan updaten..
heeft iemand enig id hoe dit moet..? ik kan nergens iets vinden hoe of wat....
Scheel....
... in de set mode pagina....
heeft iemand enig id hoe dit moet..? ik kan nergens iets vinden hoe of wat....
Scheel....

[ Voor 12% gewijzigd door jacquesmulders op 11-07-2015 09:48 ]
Mooi werk! Hoe heb je dit zelf in gebruik op het moment? Ik heb dat PHP scriptje nu in gebruik en dat werkt eigenlijk wel heel makkelijk. Maar als het nog beter kan.....RasPi2 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:09:
Je kan het hier vinden.
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb het nog niet in gebruik. Het is een snel in elkaar geknutseld basis scriptje
Je kan dit script eenvoudig uitbreiden.
Ik denk dan bv aan:
If bewegingsmelder is aan en niemand is thuis then
Zet versterker aan
Zet volume wat hoger
Speel een mp3 bestandje af op usb-aansluiting (wegwezen inbreker)
end
Wat wil je precies aansturen op je TV en wat voor Samsung is het?TravockMD schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 07:58:
[...]
Nice!![]()
Zo te zien gemakkelijker dan ik het nu heb. Dit weekend eens naar kijken en implementeren.
Nu nog een normale/fatsoenlijke manier om mijn Samsung TV aan te sturen en ik ben helemaal happy
Misschien staat hier wat bij voor je.
[ Voor 36% gewijzigd door RasPi2 op 11-07-2015 10:28 ]
heb tijdje terug nog wat gepost:TravockMD schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 07:58:
[...]
DARKLORD in "Domoticz - Open source domotica systeem"
via rs232 poort. kabeltje bestellen dus
je kan je tv ook rooten en dan andere firmware erop zetten. maar dat durf ik niet aan. tel bricken is tot daar aan toe maar een tv is niet uit te leggen thuis
[edit] krijg met cli tooltje ook geen verbinding met mijn UE55HU7500L.
code:
1
2
| pi@raspberrypi ~ $ ./rc_cli_arm <IP> hello SamsungTV Remote: Connected Failure (Bad value for ai_flags) |
[ Voor 15% gewijzigd door DARKLORD op 11-07-2015 12:10 ]
sinds een een paar maand maak ik ook gebruik van Domoticz.
van programeren heb ik totaal gene kaasgegeten maar met domoticz kom ik goed uit de voeten.
voorheen maakte ik altijd gebruik van de Nodo (een op een aruidno gebaseerd systeem)
tot een aantal maand geleden iemand met een combinatie van een nodo en Domoticz kwam.
zie http://www.nemcon.nl/blog2/
het mooie hieraan is dat het volledig opensource is en iedereen een nieuwe plugin kan aanmaken.
een arduino mega koop je al voor €15,- en een rflink shieldje voor €20,- (kun je ook zelf maken)
neem hier een raspberry bij en je bent voor ongeveer €60,- klaar.
nu kan ik inmiddels ook al domoticz met siri op de iphone aansturen dmv Homekit en werkt ook geweldig.
maar weet ook iemand of het mogelijk is dat ik kan vragen aan siri hoe warm het in mijn huis is dmv domoticz?
p.s. heeft er trouwens al iemand een draadshakelaar gevonden welke op 433 mhz werkt en welke ook met de hand te bedienen is?
van programeren heb ik totaal gene kaasgegeten maar met domoticz kom ik goed uit de voeten.
voorheen maakte ik altijd gebruik van de Nodo (een op een aruidno gebaseerd systeem)
tot een aantal maand geleden iemand met een combinatie van een nodo en Domoticz kwam.
het mooie hieraan is dat het volledig opensource is en iedereen een nieuwe plugin kan aanmaken.
een arduino mega koop je al voor €15,- en een rflink shieldje voor €20,- (kun je ook zelf maken)
nu kan ik inmiddels ook al domoticz met siri op de iphone aansturen dmv Homekit en werkt ook geweldig.
maar weet ook iemand of het mogelijk is dat ik kan vragen aan siri hoe warm het in mijn huis is dmv domoticz?
p.s. heeft er trouwens al iemand een draadshakelaar gevonden welke op 433 mhz werkt en welke ook met de hand te bedienen is?
[ Voor 7% gewijzigd door H143 op 11-07-2015 13:47 ]
Heb je dan geen RFXCOM nodig? Wat gebruik je dan als 433 MHz interface? Ik wil ook met domoticz beginnen, maar de kosten voor een rfxcom houden me momenteel tegen.alexswart schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:03:
sinds een een paar maand maak ik ook gebruik van Domoticz.
nee de RF link is een alternatief voor de RFXcomCRXDelSol schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:53:
[...]
Heb je dan geen RFXCOM nodig? Wat gebruik je dan als 433 MHz interface? Ik wil ook met domoticz beginnen, maar de kosten voor een rfxcom houden me momenteel tegen.
het werkt met een Arduino mega en een 433 mhz zender en ontvanger.
eventueel kun je nog een ESP module er op aansluiten.
het bereik is zeer goed en heb thuis een aantal chinese weerstations en klik aan klik uit werkt ook uitstekend.
Ah okee. Kwam namelijk deze tegen:
http://www.seeedstudio.co...e-RF-link-kit-p-1062.html
En zat al te kijken of deze ook op een arduino duemilanove kan die ik nog heb liggen. Scheelt dan toch een hoop, om mee te proberen.
En:
http://m.aliexpress.com/item/1973229871.html
http://www.seeedstudio.co...e-RF-link-kit-p-1062.html
En zat al te kijken of deze ook op een arduino duemilanove kan die ik nog heb liggen. Scheelt dan toch een hoop, om mee te proberen.
En:
[ Voor 9% gewijzigd door xoniq op 11-07-2015 14:11 ]
Daar ben ik ook in geïnteresseerd. Ik heb nog wat arduino nano's liggen en een duemilanove. Die goedkope 433MHz receiver/transmitter is onderweg vanuit China als t goed is.
Ik neem aan dat een Arduino Mega niet noodzakelijk is?
Ik neem aan dat een Arduino Mega niet noodzakelijk is?
zover ik weet werkt het op dit moment alleen op een arduino mega. maar het is natuurlijk altijd te proberen.
Is er ook ergens een overzicht van wat die RFlink aan protocollen ondersteund?
http://sourceforge.net/p/...0Protocol%20Reference.txt
Ik wil t voor die prijs wel ff proberen. Is heel wat anders dan 109 euro.
Mocht het niet voldoende zijn, kan ik altijd nog een rfxcom kopen
Ik wil t voor die prijs wel ff proberen. Is heel wat anders dan 109 euro.
Mocht het niet voldoende zijn, kan ik altijd nog een rfxcom kopen
Gisteren een nieuwe voordeurcamera opgehangen en probeer weer een screenshot en melding te krijgen via Telegram. Met de oude camera werkt dit prima en het enige wat veranderd is, is de code.
De On Action gekoppeld aan de deurbelknop is ongewijzigd.
Het scrip wat ik gebruik
Als ik dit script via Putty start werkt het prima en krijg ik de melding en screenshot van de camera.
Als ik daadwerkelijk op de deurbel druk wordt het script ook getriggert en krijg ik wel de melding dat er is aangebeld maar geen screenshot verstuurd. Screenshot wordt wel in /tmp geplaatst
Script heeft Pi als Groep en Eigenaar met 0755 rechten. Het oude script heeft exact dezelfde rechten.
In Putty ingelogd als Pi gebruiker en Root gebruiker en voor beide werkt het script prima als ik het handmatig dus start.
Als ik de logfile van Telegram bekijkt dan geeft dat aan dat de screenshot niet gevonden wordt.
Vreemd want snapshot.jpg staat keurig in /tmp/snapshot.jpg en daarbij werkt het script los wel goed.
tq.log
Iemand een idee.
Het scrip wat ik gebruik
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| #!/bin/sh # By default send to House Notifications Telegram group chat, else take the first parameter as destination contact if [ -z "$1" ] then SendTo=Mijn_Naam else SendTo=$1 fi # Variables CamIp=192.168.0.173 CamUrl="http://$CamIp:88/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?usr=inlognaam&pwd=wachtwoord" SnapFile="/tmp/snapshot.jpg" Telegram="nc 127.0.0.1 1234" # Send notification message via Telegram echo "msg $SendTo Er is zojuist aangebeld!" | $Telegram # Check if IP-cam is available if ping -c 1 $CamIp > /dev/null ; then # Get snapshot from IP-cam (so we can see the parked car) wget -O $SnapFile "$CamUrl&cmd=snapPicture2" # Send snapshot via Telegram echo "send_photo $SendTo $SnapFile" | $Telegram else echo "msg $SendTo IP-cam (voortuin) niet beschikbaar!" | $Telegram fi |
Als ik dit script via Putty start werkt het prima en krijg ik de melding en screenshot van de camera.
Als ik daadwerkelijk op de deurbel druk wordt het script ook getriggert en krijg ik wel de melding dat er is aangebeld maar geen screenshot verstuurd. Screenshot wordt wel in /tmp geplaatst
Script heeft Pi als Groep en Eigenaar met 0755 rechten. Het oude script heeft exact dezelfde rechten.
In Putty ingelogd als Pi gebruiker en Root gebruiker en voor beide werkt het script prima als ik het handmatig dus start.
Als ik de logfile van Telegram bekijkt dan geeft dat aan dat de screenshot niet gevonden wordt.
Vreemd want snapshot.jpg staat keurig in /tmp/snapshot.jpg en daarbij werkt het script los wel goed.
tq.log
code:
1
2
3
4
5
| [17:17] Mijn_Naam <<< Er is zojuist aangebeld! *** Accepting incoming connection *** Read from incoming connection *** No such file '/tmp/snapshot.jpg' *** Closing incoming connection |
Iemand een idee.
[ Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 11-07-2015 17:20 ]
Kom diverse rflink dingen tegen, van 90 cent tot aan 8 euro, geen idee welke ik moet hebben. Iemand hier meer ervaring mee?
meestal is het hoe goedkoper hoe slechter.CRXDelSol schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:58:
Kom diverse rflink dingen tegen, van 90 cent tot aan 8 euro, geen idee welke ik moet hebben. Iemand hier meer ervaring mee?
ik gebruik zelf een zender en ontvanger van aurel dit zijn toch wel de betere.
Klopt, maar vaak betaal je bij electronica voor dezelfde Chinese componenten meer voor een merk. Voorbeeld is Arduino en Freeduino. Dus bij componenten zegt dat niks. Wellicht dat er meer info over te vinden is qua bereik en kwaliteit benchmarks.alexswart schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:09:
[...]
meestal is het hoe goedkoper hoe slechter.
ik gebruik zelf een zender en ontvanger van aurel dit zijn toch wel de betere.
Msschien een timing probleem? Even een pauze tussen ophalen en zenden?MikeOO schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:42:
Iemand een idee.
👉🏻 Blog 👈🏻
Kan ik inderdaad even proberen. Als is dat niet nodig als ik het script handmatig run.kraades schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:34:
[...]
Msschien een timing probleem? Even een pauze tussen ophalen en zenden?
Probleem is dat Telegram weer problemen lijkt te hebben, gisteren ook al (DDOS aanval) dus schiet niet op met testen. Nu werkt het versturen weer niet echt lekker dus moet weer wachten tot de berichten binnen komen.
Pushover gebruiken? Dat gebruik ik voor m'n deurbel snapshot o.a. en werkt perfect en krijg berichten ook supersnel binnen.
Of pushbullet.ThinkPadd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:09:
Pushover gebruiken? Dat gebruik ik voor m'n deurbel snapshot o.a. en werkt perfect en krijg berichten ook supersnel binnen.
Ja, of Prowl 
Ik heb in dit draadje gezien dat het was gelukt om een snapshot direct op een device te tonen. Voor zover ik weet kan dit echter alleen met iMessage en dat maakt het lastig als je verder geen Mac mini hebt draaien. Heb nog niet gezien dat dit vanaf een Pi of een Synology mogelijk is. Want dat zou denk ik wel fantastisch zijn: dat je meteen een foto op je device ziet zonder dat je eerst het linkje moet volgen.
Ik heb met Prowl eigenlijk ook geen slechte ervaringen, maar tegen een DDOS aanval kun je niet veel doen. Even geduld dan maar tot het is opgelost?
Ik heb in dit draadje gezien dat het was gelukt om een snapshot direct op een device te tonen. Voor zover ik weet kan dit echter alleen met iMessage en dat maakt het lastig als je verder geen Mac mini hebt draaien. Heb nog niet gezien dat dit vanaf een Pi of een Synology mogelijk is. Want dat zou denk ik wel fantastisch zijn: dat je meteen een foto op je device ziet zonder dat je eerst het linkje moet volgen.
Ik heb met Prowl eigenlijk ook geen slechte ervaringen, maar tegen een DDOS aanval kun je niet veel doen. Even geduld dan maar tot het is opgelost?
¯\_(ツ)_/¯
Dat zijn meteen de nadelen van alleen push berichten. Je krijgt en melding met misschien een link, maar je moet er wel nog op klikken en hem ophalen.
Heeft nog niemand de nieuwe bot functie van telegran geprobeerd om daar een snapshot mee te versturen?
Lijkt me dat de native bot api stabieler is dan de CLI die we nu gebruiken.
Heeft nog niemand de nieuwe bot functie van telegran geprobeerd om daar een snapshot mee te versturen?
Lijkt me dat de native bot api stabieler is dan de CLI die we nu gebruiken.
Misschien even een bestellen dan. De Arduino Mega koppel je via USB aan een Raspberry Pi om in Domoticz te gebruiken als ik t goed gelezen heb, maar maakt het dan nog uit welke serial to usb chip er op het Arduino bord zit? De goedkoopste Arduino Mega klonen hebben natuurlijk zo'n CH340G chip (in plaats van de Atmega16U2), waar je voor de PC wel een driver kunt vinden, maar voor Domoticz mogelijk niet. Hoe zit dat?alexswart schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:55:
zover ik weet werkt het op dit moment alleen op een arduino mega. maar het is natuurlijk altijd te proberen.
Dit dus, haal ik uit een ander forum:BounceMeister schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 20:25:
[...]
Misschien even een bestellen dan. De Arduino Mega koppel je via USB aan een Raspberry Pi om in Domoticz te gebruiken als ik t goed gelezen heb, maar maakt het dan nog uit welke serial to usb chip er op het Arduino bord zit? De goedkoopste Arduino Mega klonen hebben natuurlijk zo'n CH340G chip (in plaats van de Atmega16U2), waar je voor de PC wel een driver kunt vinden, maar voor Domoticz mogelijk niet. Hoe zit dat?
That clone was cheap ! wasn't it ? If you paid more than 14 dollars, you paid to much.
Search on Ebay for : ch340g mega
It uses the CH340 or CH340G or CH341 chip for the usb-serial.
In linux you don't have to do anything, it works right away.
For Windows 7, you need a driver
Hier zijn RFLink pakketjes. Met en zonder antenne, wel of geen bouwpakket, met of zonder Mega.
http://www.nodo-shop.nl/nl/21-rflink-gateway
Ook staat er bij die pakketjes vermeld dat het compatible is met Domoticz. Qua de componenten die gebruikt zijn kan je best eens zo'n goedkope RFLink module gebruiken van een euro en dan zelf een antenne van een afgeschreven router erop schroeven, het bereik is het belangrijkste, het is niks meer dan een doorvoer apparaat, dus die goedkope kan nooit zoveel aan mankeren, behalve dat het gewoon erg goedkoop is. Kan je altijd nog eens kijken naar een RFXCOM module als kant en klare oplossing.
Ik ga in ieder geval zo'n goedkope bestellen, antenne opzoeken, en een Arduino Mega kloon zoeken. (Die zijn net zo goed als de originele, ook grotendeels dezelfde componenten en software, alleen scheelt nogal in prijs. Via EBay zo'n 8 dollar)
// EDIT //
Wat betreft de Arduino Duemilanove, ik die hier een schemaic van iemand die dit met dit bordje heeft gedaan:

Ik ga even uitzoeken of deze ook in Domotics te gebruiken is. Want dan ga ik die gebruiken die toch niks ligt te doen in de kast.
RF Link is o.a. hier voor een paar euro te bestellen:
http://www.seeedstudio.co...hz-RF-link-kit-p-127.html
En (o.a.) hier voor $ 0,99 (qua uiterlijk en componenten identiek als die hier boven):
http://www.ebay.com/itm/4...ain_0&hash=item20c38f8c37
Hier bij de welbekende Aliexpress voor $ 0.68 (5% korting ook nog!)
Hier in NL (hoef je ook niet 2 weken te wachten) voor € 1,95
http://www.hobbyelectroni...-rf-ontvanger-zender-set/
Ik ga er gelijk 2 setjes bestellen bij de laatste link, kost incl verzenden met Post NL (brievenbus post) € 6,86.
Hier nog een filmpje van een kerel die deze zender en ontvanger afzonderlijk test op signaal sterkte van de ene kant van het huis, naar de andere kant, interessant voor een dergelijke prijs.
http://youtu.be/sQdhTJIcW4o
Ook staat er bij die pakketjes vermeld dat het compatible is met Domoticz. Qua de componenten die gebruikt zijn kan je best eens zo'n goedkope RFLink module gebruiken van een euro en dan zelf een antenne van een afgeschreven router erop schroeven, het bereik is het belangrijkste, het is niks meer dan een doorvoer apparaat, dus die goedkope kan nooit zoveel aan mankeren, behalve dat het gewoon erg goedkoop is. Kan je altijd nog eens kijken naar een RFXCOM module als kant en klare oplossing.
Ik ga in ieder geval zo'n goedkope bestellen, antenne opzoeken, en een Arduino Mega kloon zoeken. (Die zijn net zo goed als de originele, ook grotendeels dezelfde componenten en software, alleen scheelt nogal in prijs. Via EBay zo'n 8 dollar)
// EDIT //
Wat betreft de Arduino Duemilanove, ik die hier een schemaic van iemand die dit met dit bordje heeft gedaan:

Ik ga even uitzoeken of deze ook in Domotics te gebruiken is. Want dan ga ik die gebruiken die toch niks ligt te doen in de kast.
En (o.a.) hier voor $ 0,99 (qua uiterlijk en componenten identiek als die hier boven):
Ik ga er gelijk 2 setjes bestellen bij de laatste link, kost incl verzenden met Post NL (brievenbus post) € 6,86.
Hier nog een filmpje van een kerel die deze zender en ontvanger afzonderlijk test op signaal sterkte van de ene kant van het huis, naar de andere kant, interessant voor een dergelijke prijs.
[ Voor 42% gewijzigd door xoniq op 11-07-2015 21:33 ]
een antenne van een oude router gaat denk ik niet werken.CRXDelSol schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 20:57:
Hier zijn RFLink pakketjes. Met en zonder antenne, wel of geen bouwpakket, met of zonder Mega.
// EDIT //
[afbeelding]
een router antenne is bedoeld om wifi signalen te verzenden en ontvangen dit zit op een andere golflengte als de rflink deze werkt op 433mhz net zo als klik aan klik uit.
ik denk dat je beter een stuk instalatiedraad van 17cm kan gebruiken.
ik heb hier thuis meerdere antennes geprobeerd en merk veel verschill tussen de verschillende antennes
Ik kom er net achter dat deze modules opgerold draad hebben standaard. Moet je recht maken en klaar ben je. Heb zelf al 2 besteld. Doe van 1,50 per stuk komende week binnen.alexswart schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 22:05:
[...]
een antenne van een oude router gaat denk ik niet werken.
een router antenne is bedoeld om wifi signalen te verzenden en ontvangen dit zit op een andere golflengte als de rflink deze werkt op 433mhz net zo als klik aan klik uit.
ik denk dat je beter een stuk instalatiedraad van 17cm kan gebruiken.
ik heb hier thuis meerdere antennes geprobeerd en merk veel verschill tussen de verschillende antennes
Let op, RF link != 'RFlink'. Beetje onhandige naam van dat project. Een radioverbinding is namelijk ook gewoon een 'RF link'. Een Arduino Mega (kloon) kun je prima uit China halen, voor de transmitter/receiver zou ik wel bij een beetje een degelijk merk blijven, zie ook: http://www.nodo-domotica..../viewtopic.php?f=4&t=1684 (zelf nog geen ervaring mee, maar je leest het wel vaker, ook bij het pilight project wordt het afgeraden om die extreem cheape dingetjes te gebruiken). Voor het RFlink project schijn je een 'Aurel' module te moeten gebruiken.CRXDelSol schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 20:57:
[...]
Ik ga in ieder geval zo'n goedkope bestellen
[...]
Voor een antenne kun je deze pakken: http://www.ebay.com/itm/281126334307
Heb die zelf vorige week binnen gekregen voor RFXCOM. Daar zit een bijna identieke antenne op, maar intern is de originele RFXCOM antenne eigenlijk maar een heel klein spoeltje. Ik heb die eBay antenne besteld en het plastic eraf getrokken, spoeltje losgesoldeerd en één (massieve, niet stranded) ader van een netwerkkabel afgeknipt op 17cm op gesoldeerd. In theorie zou het bereik daardoor een stuk beter moeten zijn dan met de standaard antenne. Heb echter maar een klein huis (56m2) dus had sowieso al geen problemen met het bereik. Ging meer om te kijken of het veel zou uitmaken in mijn situatie.
Is overigens een makkelijke methode voor vele 433Mhz devices: bereik slecht? openmaken en de antenne vervangen door een stukje 17cm draad.
[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 12-07-2015 00:51 ]
Daar ben ik mee begonnen maar had daarmee toch vaak een vertraging van een paar sec. Als er wordt aangebeld wil ik direct zien wie er voor de deur staat. Beetje jammer als ze een tijdje moeten wachten omdat het screenshot nog niet binnen isThinkPadd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:09:
Daarbij heeft telegram een groot voordeel dat je ook terug kunt communiceren naar het systeem en informatie kan opvragen. Al je sensoren kun je uitvragen of even snel een lamp aan/uit zetten. Kan ook met bv een app op je telefoon maar soms werkt het net wat sneller op even een bericht te sturen. Daarbij moet ik dan eerst een VPN verbinding opzetten aangezien dat de enige weg is die ik heb opengezet uit veiligheid.
Daarbij heeft het tot 2 dagen geleden gewoon uitstekend gewerkt en ook supersnel. Aanbellen en direct alle info op je telefoon en nog gratis ook.
@M.v.Veelen / @BizzieBis
Telegram laat ook direct de foto zien in het bericht ipv een link.
Voorbeeld hoe dat er uitziet (plaatje van internet)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 12-07-2015 08:53 ]
Een idee niet direct maar mijn script ziet net wat anders uit, wellicht helpt dit. (ik krijg 2 foto's)MikeOO schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:42:
Gisteren een nieuwe voordeurcamera opgehangen en probeer weer een screenshot en melding te krijgen via Telegram. Met de oude camera werkt dit prima en het enige wat veranderd is, is de code.
Iemand een idee.
#!/bin/sh
#################################################################
IP="192.168.1.203" # IP address Camera
DOMO_IP="127.0.0.1"
DOMO_PORT="8080"
Firstname_Surname="mijn naam"
# Deurbel gaat.
# Telegram bericht versturen:
/home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh msg $Firstname_Surname "Er is aangebeld."
# Controleren of ip-cam beschikbaar is:
if ping -c 1 $IP > /dev/null ; then # Telegram bericht versturen als ping succesvol:
# /home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh msg $Firstname_Surname "Kijk wie er aangebeld heeft:"
# Telegram snapshot versturen als ping succesvol:
wget http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/camsnapshot.jpg?idx=3 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=3 /tmp/snapshot.jpg
wget http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/camsnapshot.jpg?idx=1 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=1 /tmp/snapshot1.jpg
/home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh send_photo $Firstname_Surname /tmp/snapshot1.jpg
/home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh send_photo $Firstname_Surname /tmp/snapshot.jpg
/bin/rm /tmp/snapshot1.jpg
/bin/rm /tmp/snapshot.jpg
else
/home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh msg $Firstname_Surname "IP-cam niet beschikbaar."
fi
Bing
Maar heeft Telegram (voor iOS) dan ook de optie dat hij de foto op het startscherm laat zien als het bericht binnenkomt? Dus zonder dat je het toestel eerst moet unlocken en de app openen? Want als dat zo is, dan stap ik over naar Telegram voor de notificaties van de cam. Ik dacht alleen dat dit dus niet zo was en dat je toch eerst de app moest openen?MikeOO schreef op zondag 12 juli 2015 @ 08:41:
[...]
Daar ben ik mee begonnen maar had daarmee toch vaak een vertraging van een paar sec. Als er wordt aangebeld wil ik direct zien wie er voor de deur staat. Beetje jammer als ze een tijdje moeten wachten omdat het screenshot nog niet binnen isMogelijk dat met de updates van Pushover het inmiddels wel goed werkt. Voor Pushover moet ik dan voor meerdere gebruikers een licentie kopen. Nu gaat het niet om die paar euro maar Telegram bied gewoon meer. Nog mooier zou zijn als we Whatsapp kunnen gebruiken.
Daarbij heeft telegram een groot voordeel dat je ook terug kunt communiceren naar het systeem en informatie kan opvragen. Al je sensoren kun je uitvragen of even snel een lamp aan/uit zetten. Kan ook met bv een app op je telefoon maar soms werkt het net wat sneller op even een bericht te sturen. Daarbij moet ik dan eerst een VPN verbinding opzetten aangezien dat de enige weg is die ik heb opengezet uit veiligheid.
Daarbij heeft het tot 2 dagen geleden gewoon uitstekend gewerkt en ook supersnel. Aanbellen en direct alle info op je telefoon en nog gratis ook.
@M.v.Veelen / @BizzieBis
Telegram laat ook direct de foto zien in het bericht ipv een link.
Voorbeeld hoe dat er uitziet (plaatje van internet)
[afbeelding]
¯\_(ツ)_/¯
In dat topic wordt verwezen naar een 5 dBi antenne. Nu heb ik zelf een 3 dBi antenne besteld nl. http://www.ebay.com/itm/251585934226.ThinkPadd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:29:
Voor een antenne kun je deze pakken: http://www.ebay.com/itm/281126334307
Heb die zelf vorige week binnen gekregen voor RFXCOM. Daar zit een bijna identieke antenne op, maar intern is de originele RFXCOM antenne eigenlijk maar een heel klein spoeltje.
Begrijp ik goed dat een 5 dBi antenne een groter bereik heeft maar de dekking minder is? Dus onder een kleinere hoek? Dus hoe hoger het aantal dBi hoe meer je moet richten?
Mijn appartement is ongeveer 75m2 met wat deuren en gips maar de originele antenne heeft toch moeite om alles te bereiken. Het kan mogelijk ook verstoring zijn van luidsprekers/subwoofer.
👉🏻 Blog 👈🏻
Is er een mogelijkheid om met domoticz een systeem te maken dat 2 dimschakelaars in een ruimte heeft en dit ook via domoticz te besturen is? Niet alleen aan/uit maar ook feller/dimmen..
Ja dat is mogelijk. Als je dan ook een iPhone hebt kan je met Siri zeggen dat ie de verlichting in de woonkamer moet dimmen naar 50%.O_Tiby schreef op zondag 12 juli 2015 @ 10:06:
Is er een mogelijkheid om met domoticz een systeem te maken dat 2 dimschakelaars in een ruimte heeft en dit ook via domoticz te besturen is? Niet alleen aan/uit maar ook feller/dimmen..
Dat durf ik niet te zeggen. Op mijn iPad draait het wel maar daar gebruik ik geen lockscherm op.M.v.Veelen schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:29:
[...]
Maar heeft Telegram (voor iOS) dan ook de optie dat hij de foto op het startscherm laat zien als het bericht binnenkomt? Dus zonder dat je het toestel eerst moet unlocken en de app openen? Want als dat zo is, dan stap ik over naar Telegram voor de notificaties van de cam. Ik dacht alleen dat dit dus niet zo was en dat je toch eerst de app moest openen?
Volgens @CRXDelSol zou het dus werken. Proberen kan altijd.
Gebruik het meer op mijn Android gsm en die heeft een lockscreen maar staat vaak uit als ik thuis ben.
Nadeel is alleen dat Telegram nog steeds problemen heeft van de DDoS in bepaalde landen en via Linux gebruik hij waarschijnlijk een andere server dan als je het op je telefoon installeert, gaat ook een stuk makkelijker..
Onder Linux gebruik je 5 servers en 1 daarvan is niet bereikbaar. Hierdoor wil Telegram zich op dit moment niet aanmelden op de Rasp Pi.
Op mijn telefoon werkt het allemaal prima maar waarschijnlijk gebruikt deze niet DC5 server (149.154.171.5)
Dus zou nog even wachten met testen
Info: https://github.com/vysheng/tg/issues/692
Jammer genoeg niet, ook op mijn Pebble krijg ik enkel een bericht van telegram te zien. Geen inhoud.M.v.Veelen schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:29:
[...]
Maar heeft Telegram (voor iOS) dan ook de optie dat hij de foto op het startscherm laat zien als het bericht binnenkomt? Dus zonder dat je het toestel eerst moet unlocken en de app openen? Want als dat zo is, dan stap ik over naar Telegram voor de notificaties van de cam. Ik dacht alleen dat dit dus niet zo was en dat je toch eerst de app moest openen?
Buiten de camera die berichten en foto's goed doorstuurd kwam ik er vrijdag tijdens het pannenkoeken bakken achter dat de rookmelder(s) ook de signalen goed doorsturen....
Een klere herrie uit de rookmelder en mijn pebble stond niet stil.....
Bing
Geen idee, ik ben geen zendamateurkraades schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:43:
[...]
In dat topic wordt verwezen naar een 5 dBi antenne. Nu heb ik zelf een 3 dBi antenne besteld nl. http://www.ebay.com/itm/251585934226.
Begrijp ik goed dat een 5 dBi antenne een groter bereik heeft maar de dekking minder is? Dus onder een kleinere hoek? Dus hoe hoger het aantal dBi hoe meer je moet richten?
Mijn appartement is ongeveer 75m2 met wat deuren en gips maar de originele antenne heeft toch moeite om alles te bereiken. Het kan mogelijk ook verstoring zijn van luidsprekers/subwoofer.
Dat script gebruikte ik met mijn oude camera ook. Maar omdat ik nu een nieuwe buitencamera heb en in de gang hangt er ook 1 met PTZ wordt het een stuk uitgebreider. Wil nu namelijk de gang camera naar de voordeur (vanuit binnen) draaien en na aantal minuten weer terug laten draaien naar zijn standaard positie.bing69 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:03:
[...]
Een idee niet direct maar mijn script ziet net wat anders uit, wellicht helpt dit. (ik krijg 2 foto's)
#!/bin/sh
IP="192.168.1.203" # IP address Camera
DOMO_IP="127.0.0.1"
DOMO_PORT="8080"
Firstname_Surname="mijn naam"
# Deurbel gaat.
# Telegram bericht versturen:
/home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh msg $Firstname_Surname "Er is aangebeld."
# Controleren of ip-cam beschikbaar is:
if ping -c 1 $IP > /dev/null ; then # Telegram bericht versturen als ping succesvol:
# /home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh msg $Firstname_Surname "Kijk wie er aangebeld heeft:"
# Telegram snapshot versturen als ping succesvol:
wget http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/camsnapshot.jpg?idx=3 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=3 /tmp/snapshot.jpg
wget http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/camsnapshot.jpg?idx=1 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=1 /tmp/snapshot1.jpg
/home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh send_photo $Firstname_Surname /tmp/snapshot1.jpg
/home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh send_photo $Firstname_Surname /tmp/snapshot.jpg
/bin/rm /tmp/snapshot1.jpg
/bin/rm /tmp/snapshot.jpg
else
/home/pi/domoticz/scripts/sh/Telegram.sh msg $Firstname_Surname "IP-cam niet beschikbaar."
fi
Dat deel heb ik nagenoeg werkend (alleen nog even de deubelknop als actie inbouwen) en was via een ander script die ik kon aanpassen.
En op zich werkt het script ook prima alleen niet via de OnAction. Wil dus even een sleep inbouwen zoals aangeven en dan weer testen. Maar ja zolang Telegram niet werkt schiet het allemaal niet op

telegram werkt hier goed. Geen last van uitvallen of zo.MikeOO schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:03:
[...]
Dat script gebruikte ik met mijn oude camera ook. Maar omdat ik nu een nieuwe buitencamera heb en in de gang hangt er ook 1 met PTZ wordt het een stuk uitgebreider. Wil nu namelijk de gang camera naar de voordeur (vanuit binnen) draaien en na aantal minuten weer terug laten draaien naar zijn standaard positie.
Dat deel heb ik nagenoeg werkend (alleen nog even de deubelknop als actie inbouwen) en was via een ander script die ik kon aanpassen.
En op zich werkt het script ook prima alleen niet via de OnAction. Wil dus even een sleep inbouwen zoals aangeven en dan weer testen. Maar ja zolang Telegram niet werkt schiet het allemaal niet op
Bing
Kun jij vanaf de Raps Pi die adres pingen: 149.154.171.5 en draai je Telegram op een Rasp Pibing69 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:20:
[...]
telegram werkt hier goed. Geen last van uitvallen of zo.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 12-07-2015 12:13 ]
Ik zie nu dat de alternatieve ebay antenne 5 dBi is en die via de Nederlands link ook 3 dBi. Volgens mij is het bij nader inzien omni-directioneel dus alle kanten op als een soort schijf om de antenne heeft. Er valt dus niets te richten. Dus meer is beter in dit geval. Althans volgens mijn prof amateur interpretatie...ThinkPadd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:01:
[...]
Geen idee, ik ben geen zendamateurDegene die dit topic toen gestart is wel, misschien dat hij je vraag beter kan beantwoorden. Hij heeft toen ook die ontdekking gedaan dat de originele RFXCOM antenne eigenlijk maar een klein friemeltje is.
👉🏻 Blog 👈🏻
Dank voor de reactie, maar dit bedoel ik niet helemaal.CRXDelSol schreef op zondag 12 juli 2015 @ 10:43:
[...]
Ja dat is mogelijk. Als je dan ook een iPhone hebt kan je met Siri zeggen dat ie de verlichting in de woonkamer moet dimmen naar 50%.
Ik heb nu een gira 2000 set, dat is een hoofddimmer met nevenunit zodat je op twee plekken in de kamer een lamp kunt dimmen. Nu wil ik deze schakeling combineren met domotica/domoticz.. Maar wat heb ik dan nodig? Via een relais kan ik nu de lamp schakelen en via de gira schakelaars dimmen en ook schakelen.. Dat werkt.. Maar stel ik wil ook in domoticz kunnen dimmen, hoe krijg ik het dan werkend?
Twee opties die zeker werken maar niet geheel voldoen aan mijn vraag zijn:
1. Gira 2000 hoofd dimmer + nevenschakelaar en een relais (dan kun je dimmen/feller en schakelen via de gira units, alleen schakelen en feller doen via het relais(domoticz op rpi+arduino om puls te verkorten omdat domoticz geen puls korter dan 0,4s kan geven?))
2. Een fibaro z-wave dim unit, en twee gira pulsdrukkers (dan kun je via domoticz dimmen/feller en schakelen, maar via de gira drukkers alleen schakelen en feller maken)
In het kort;
1.Kun je twee schakelaars en domoticz combineren zodat je met allen kunt dimmen/feller maken en schakelen?
2. Is het mogelijk om een kortere puls in domoticz in te stellen?
3. Waarom kun je een dimmer wel feller maken door een puls van meer dan 0,4s te geven, maar niet dimmen? Maar kan de gira nevenschakelaar dit wel doen.
Die zelfde antenne heb ik net binnen en het bereik qua ontvangst en zenden is veel beter!kraades schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:43:
[...]
In dat topic wordt verwezen naar een 5 dBi antenne. Nu heb ik zelf een 3 dBi antenne besteld nl. http://www.ebay.com/itm/251585934226.
Zit zit of in een ruitjeshuis met veel beton maar ook de kaku's op zolder hebben nog geen schakeling gemist
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Interessant die Rflink ben er ook naar aan het kijken en je kunt deze antenne vandaag voor 2 euro kopen bij AliExpressstuffer schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:53:
[...]
Die zelfde antenne heb ik net binnen en het bereik qua ontvangst en zenden is veel beter!
Zit zit of in een ruitjeshuis met veel beton maar ook de kaku's op zolder hebben nog geen schakeling gemist
Je kunt er met ideal betalen
[ Voor 3% gewijzigd door Mediacj op 12-07-2015 14:05 ]
Ikzelf heb deze besteld:
Nederlandse webshop met iDEAL. Verwacht ik begin komende week binnen te krijgen.
Nederlandse webshop met iDEAL. Verwacht ik begin komende week binnen te krijgen.
Ik heb al vanalles geprobeerd.
3 antenne's aangesloten op de rfxcom..
Enz enz
Maar deze:
http://www.ebay.com/itm/4...nal-99-Good-/181634223889
Heeft beter bereik dan alle andere.. :-)
3 antenne's aangesloten op de rfxcom..
Enz enz
Maar deze:
http://www.ebay.com/itm/4...nal-99-Good-/181634223889
Heeft beter bereik dan alle andere.. :-)
[ Voor 3% gewijzigd door Dylantje2 op 12-07-2015 14:28 ]
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Haha, 10 dBi! Baas boven baas.
👉🏻 Blog 👈🏻
Jul 12 2015 14:31:46, SunRise: 03:31:00, SunSet: 19:59:00
Oh joh, ding zit er eventjes 2 uurtjes naast qua tijd en zon-op/neer. Klopt geen hout van. Vandaar dat m'n tuinverlichting niet uit gaat. Heb me rot gezocht, maar kan niet vinden hoe ik de tijd instel. Suggesties? Op m'n Syno staat de tijd en tijdzone wel goed.
Oh joh, ding zit er eventjes 2 uurtjes naast qua tijd en zon-op/neer. Klopt geen hout van. Vandaar dat m'n tuinverlichting niet uit gaat. Heb me rot gezocht, maar kan niet vinden hoe ik de tijd instel. Suggesties? Op m'n Syno staat de tijd en tijdzone wel goed.
Volgens mij staan je lokatie instellingen niet goed bij setup in DomoticzNiGeLaToR schreef op zondag 12 juli 2015 @ 16:32:
Jul 12 2015 14:31:46, SunRise: 03:31:00, SunSet: 19:59:00
Ja dat dacht ik ook, maar vul netjes adres in en dan komt ie met de huidige waarde. Als ik de tijdzone +2 mag doen ergens ben ik er ook.RasPi2 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 16:46:
[...]
Volgens mij staan je lokatie instellingen niet goed bij setup in Domoticz
Enfin, gechecked, staat goed prima, klopt met wat sites waar je het kunt checken. Dat is het dus niet, maar vermoed een tijdzone instelling?
Niemand die antwoorden op mijn vragen weet?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door