Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:56:
Heeft iemand al een on/off switch voor een Onkyo versterker? Zonder externe schakelaars dus via de Onkyo API. Ik vind wel een hit op Domoticz.com forum maar die is momenteel down. Sorry, ongeduldig...
Interessant :) Heb zelf ook een Onkyo TX NR-609 staan die ik via de browser enigszins wat commando's mee kan geven. Maar on/off .... Nope. Hooguit een 'off', want als hij al uit staat, dan luistert hij volgens mij niet naar http commando's?

Zo zou ik ook m'n PCH A-400 willen aan/uitschakelen, maar daar heb ik ook niets over kunnen vinden. Mocht jij iets tegenkomen, laat het maar weten hier :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 11:52
Ik kon met de app de Onkyo ook niet aanzetten totdat ik zag dat je dan 'network control' moet aanzetten. Dan werkt het wel. Ik moet nog even kijken hoe het dan zit met het stroomverbruik maar de mogelijkheid is er.

Toepassing kan dan zijn: zet volume laag als de telefoon gaat dat soort zaken.

Ik heb al wat commando's gevonden dus het ziet er hoopvol uit. Later meer.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
Deze zal ik een dezer dagen ook op de wiki plaatsen::

Versie 0.1 van een python script gemaakt welke via een cronjob de api van SolareEdge uit kan lezen en deze in domoticz kan stoppen.

https://github.com/scns/SolarEdge-Domoticz

Let op, dit is nog echt een versie 0.1 en heeft nog wat onderhoud nodig. Ik ga hier de komende weken mee verder. :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:17
UltraSub schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:15:
Zou het trouwens wel nut hebben om te upgraden van een model B+ naar een model 2B? Voor Kodi is het een gruwelijk verschil, maar zou het nut hebben bij Domoticz? En zijn er mensen die Domoticz op een 2B draaien? Stabiel?
Hier draait het als een zonnetje op een model 2B. Ik betwijfel alleen of je voor Domoticz het verschil tussen een B+ en een 2B werkelijk gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 22:21
schmm schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:52:

Versie 0.1 van een python script gemaakt welke via een cronjob de api van SolareEdge uit kan lezen en deze in domoticz kan stoppen.

Let op, dit is nog echt een versie 0.1 en heeft nog wat onderhoud nodig. Ik ga hier de komende weken mee verder. :)
Sowieso kan je bij die print onder de definitie van de download variabele beter de download variable zelf printen in plaats van dezelfde string nogmaals. Dan print je exact wat er in de download variable staat. Als je nu iets aanpast in de url moet je t twee mee aanpassen :-).

En wellicht het data path naar domoticz ook bovenaan in een variable definiëren en deze op twee locaties gebruiken ipv twee maal het path 2x vast er in zetten.

Tevens zou je het https:// stukje bij de domoticz url in variable erbij kunnen doen, in plaats van los onder in het script. Mocht iemand https gebruiken, moeten ze dit apart onderin het script aanpassen.

(Zomaar enkele optimalisaties)

[ Voor 20% gewijzigd door xoniq op 06-07-2015 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Laatst online: 28-07 17:06
CRXDelSol schreef op maandag 06 juli 2015 @ 00:13:
[...]

Sowieso kan je bij die print onder de definitie van de download variabele beter de download variable zelf printen in plaats van dezelfde string nogmaals. Dan print je exact wat er in de download variable staat. Als je nu iets aanpast in de url moet je t twee mee aanpassen :-).

En wellicht het data path naar domoticz ook bovenaan in een variable definiëren en deze op twee locaties gebruiken ipv twee maal het path 2x vast er in zetten.

Tevens zou je het https:// stukje bij de domoticz url in variable erbij kunnen doen, in plaats van los onder in het script. Mocht iemand https gebruiken, moeten ze dit apart onderin het script aanpassen.

(Zomaar enkele optimalisaties)
Heb je een punt.

De print regels moeten straks helemaal komen te vervallen of in een debug functie komen. Mijn insteek is om een script te maken zonder een "output" op het scherm.

Maar idd. Ik heb het aangepast de download print aangepast

Https ga ik meenemen en de variable voor het datapath had ik ook al op mijn lijstje staan. Gaan er de komende dagen weer mee verder. Tnx voor het meedenken!

[ Voor 8% gewijzigd door schmm op 06-07-2015 00:24 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
schmm schreef op maandag 06 juli 2015 @ 00:22:
[...]

Heb je een punt.

De print regels moeten straks helemaal komen te vervallen of in een debug functie komen. Mijn insteek is om een script te maken zonder een "output" op het scherm.

Maar idd. Ik heb het aangepast de download print aangepast

Https ga ik meenemen en de variable voor het datapath had ik ook al op mijn lijstje staan. Gaan er de komende dagen weer mee verder. Tnx voor het meedenken!
Ik weet niks van Python, maar ben wel fulltime programmeur. Dus qua structuur kan ik wel het e.e.a. aan meedenken :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:46
Voor het aansturen van een Onkyo-receiver moet je hier 'ns kijken:

https://github.com/miracle2k/onkyo-eiscp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:50:
Ik kon met de app de Onkyo ook niet aanzetten totdat ik zag dat je dan 'network control' moet aanzetten. Dan werkt het wel. Ik moet nog even kijken hoe het dan zit met het stroomverbruik maar de mogelijkheid is er.

Toepassing kan dan zijn: zet volume laag als de telefoon gaat dat soort zaken.

Ik heb al wat commando's gevonden dus het ziet er hoopvol uit. Later meer.
Ik heb nu wel iets van php om de versterker aan te zetten (uit is !1PWR00). Later eens kijken hoe ik dit aan een Domoticz switch kan koppelen...

Edit:
Bedankt voor de link. ^^^
Kan denk ik net zo makkelijk in Python of elke andere taal.
DS715> cat test.php
<?php
  $fp = pfsockopen("192.168.0.118", "60128");
  $cmd="!1PWR01";
  $line="ISCP\x00\x00\x00\x10\x00\x00\x00".chr(strlen($cmd)+1)."\x01\x00\x00\x00$cmd\x0D";
  fwrite($fp, $line);
  fclose($fp);
?>
DS715> php test.php
DS715>

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 06-07-2015 08:11 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je Web Station (met PHP) op je Synology hebt draaien kun je gewoon de URL aanroepen in een switch in Domoticz (bij OnAction of OffAction).

Wel zou ik je PHP-script dan aanpassen zodat hij een GET-request accepteert. Bijv: onkyo.php?cmd=volup
Dan hoef je alleen het laatste stukje steeds aan te passen :)

Met een Bash (.sh) script zou het ook kunnen denk ik, daar is vast ook wel een 'sockopen' voor beschikbaar. En ook een Bash script kun je wel aanroepen met externe parameters.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 06-07-2015 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:50:
Kun je niet een random switch aanmaken in Domoticz, en dan met die remote 'leren' en dan in Domoticz die switch op 'On' zetten zodat hij een code uitstuurt?

Verder helaas geen tips, mijne was ook puur op goed geluk besteld. En werkte dus ook niet direct omdat ik een weerstand moest aanpassen (zo'n miniscuul SMD-formaat dingetje). Kon hem uit een PT2262 bewegingsmelder halen die defect was. Zoek op eBay anders op 'PT2262 remote' :) ?
Probleem is dat Domoticz de AB totaal niet ziet dus kan niets leren helaas. Maar tnx voor de tip voor de PT2262. Ga daar eens op zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ThinkPadd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:43:
Als je Web Station (met PHP) op je Synology hebt draaien kun je gewoon de URL aanroepen in een switch in Domoticz (bij OnAction of OffAction).

Wel zou ik je PHP-script dan aanpassen zodat hij een GET-request accepteert. Bijv: onkyo.php?cmd=volup
Dan hoef je alleen het laatste stukje steeds aan te passen :)

Met een Bash (.sh) script zou het ook kunnen denk ik, daar is vast ook wel een 'sockopen' voor beschikbaar. En ook een Bash script kun je wel aanroepen met externe parameters.
Ah, bedankt.
Ja, zeker. Moet nog een parametertje in.
Bash zou idd nog beter/neutraler zijn.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:05:
[...]

Ah, bedankt.
Ja, zeker. Moet nog een parametertje in.
Bash zou idd nog beter/neutraler zijn.
Wat mij nog te binnen schiet: je kunt in Blockly ook een URL aanroepen. In dat geval ben je veel flexibeler dan wanneer je alles via virtuele switches moet regelen. Zeker voor dingen als volume e.d.
Vanuit dat oogpunt is het handiger om bij het PHP-script te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psypie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik heb momenteel 3 cresta tx320 geinstalleerd.
Ik zou er nog meer willen bijkopen. Is dit mogelijk? Ik heb gelezen dat je er maar max 3 kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
psypie schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:51:
Ik heb momenteel 3 cresta tx320 geinstalleerd.
Ik zou er nog meer willen bijkopen. Is dit mogelijk? Ik heb gelezen dat je er maar max 3 kunt installeren.
Ik heb er momenteel 4 hangen. Dus ja, het kan. (De max. van 3 is voor het weestation zelf. Domoticz hangt een eigen ID aan de units waardoor je er meer dan 3 kan gebruiken.) Let wel, omdat de timing van deze dingen per apparaat iets afwijkt, kan het voorkomen dat er bij meerdere units van tijd tot tijd een overlap is tijdens het verzenden. Je zal op dat moment dus geen gegevens in Domoticz binnenkrijgen.Hoe meer units, hoe vaker dat dit gebeurd.

Echter, heb je ze momenteel ergens te koop gezien? Ik zoek er ook nog een aantal bij en bij de bij mij bekende sites staan ze overal op "uitverkocht". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Waarom krijg ik dit soort foutmeldingen als ik probeer domoticz te compileren? :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
[ 48%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/hardware/OpenZWave.cpp.o
/home/pi/domoticz/hardware/OpenZWave.cpp: In member function &#8216;bool COpenZWave::S  endConfigurationToSecondaryController()&#8217;:
/home/pi/domoticz/hardware/OpenZWave.cpp:2949:133: warning: &#8216;bool OpenZWave::Man  ager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::ControllerCommand, OpenZ  Wave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, uint8)&#8217; is deprecated   (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:1715) [-Wdeprecated  -declarations]
[ 48%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/hardware/openzwave/control_pa  nel/ozwcp.cpp.o
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp: In member function   &#8216;std::string COpenZWaveControlPanel::DoAdminCommand(const string&, int, int)&#8217;:
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1260:37: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1267:37: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1274:37: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1281:37: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1288:46: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1295:46: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1302:46: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1309:37: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1316:46: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1323:46: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1330:46: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1337:46: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1344:46: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1351:46: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1358:57: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]
/home/pi/domoticz/hardware/openzwave/control_panel/ozwcp.cpp:1365:57: warning: &#8216;  bool OpenZWave::Manager::BeginControllerCommand(uint32, OpenZWave::Driver::Contr  ollerCommand, OpenZWave::Driver::pfnControllerCallback_t, void*, bool, uint8, ui  nt8)&#8217; is deprecated (declared at /home/pi/domoticz/hardware/openzwave/Manager.h:  1715) [-Wdeprecated-declarations]

Ik heb uiteraard van alles de laatste versie gedownload. Eerst OpenZwave gecompileerd en daarna Domoticz.

Het duurt ook allemaal beduidend langer dan de beloofde 45 minuten.... Na een uur is hij nog maar op 33%. En de volgende ochtend blijkt e.e.a op 36% gecrasht te zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psypie
TravockMD schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:55:
[...]

Ik heb er momenteel 4 hangen. Dus ja, het kan. (De max. van 3 is voor het weestation zelf. Domoticz hangt een eigen ID aan de units waardoor je er meer dan 3 kan gebruiken.) Let wel, omdat de timing van deze dingen per apparaat iets afwijkt, kan het voorkomen dat er bij meerdere units van tijd tot tijd een overlap is tijdens het verzenden. Je zal op dat moment dus geen gegevens in Domoticz binnenkrijgen.Hoe meer units, hoe vaker dat dit gebeurd.

Echter, heb je ze momenteel ergens te koop gezien? Ik zoek er ook nog een aantal bij en bij de bij mij bekende sites staan ze overal op "uitverkocht". :P
De Tx320 niet maar wel de TFA320:

http://www.weerstationkop...-weerstations/tfa/tfa-320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
Thanks, die had ik gezien. Die is alleen bijna € 6,00 duurder dan de TX320 van de kijkshop.
Wordt wel erg veel als je er nog 3 of 4 bij wilt hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psypie
Inderdaad, bij mij is het niet dringend dus ik wacht wel tot er terug beschikbaar komen.
TravockMD schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:04:
[...]

Thanks, die had ik gezien. Die is alleen bijna € 6,00 duurder dan de TX320 van de kijkshop.
Wordt wel erg veel als je er nog 3 of 4 bij wilt hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Oregon sensors zijn hier heel betaalbaar, dat is ongeveer het beste dat je kunt krijgen op 433 qua bereik en betrouwbaarheid. Beter dan de Cresta's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TravockMD schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:55:
[...]

]Echter, heb je ze momenteel ergens te koop gezien? Ik zoek er ook nog een aantal bij en bij de bij mij bekende sites staan ze overal op "uitverkocht". :P
Klopt, erg irritant. Ik heb 2 stuks van deze: http://www.banggood.com/4...dity-Sensor-p-965559.html onderweg. Verwacht ze deze week binnen. Volgens iemand in dit topic werken ze met RFXCOM en zou de temperatuur ook +- 0,1 graad afwijken van een Oregon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
ThinkPadd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:37:
[...]

Klopt, erg irritant. Ik heb 2 stuks van deze: http://www.banggood.com/4...dity-Sensor-p-965559.html onderweg. Verwacht ze deze week binnen. Volgens iemand in dit topic werken ze met RFXCOM en zou de temperatuur ook +- 0,1 graad afwijken van een Oregon.
Ik ben benieuwd. Dit is nog eens een nette prijs als het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TravockMD schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:45:
[...]

Ik ben benieuwd. Dit is nog eens een nette prijs als het werkt :)
Ik laat het hier wel weten of ze goed werken als ik ze binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:18
Afbeeldingslocatie: http://g02.s.alicdn.com/kf/HTB1_NhwIpXXXXbKXFXXq6xXFXXX2/Roll-Up-Fabric-Curtains.jpg

Thuis heb ik verschillende gordijnen met koordjes zoals in de foto hierboven.
Zijn er soort van motortjes verkrijgbaar zodat ik het gordijnen automatisch kan laten oprollen?
Aan dat motortje zou ik dan een willetje kunnen maken waar het koord overheen loopt.

En dan met een 433mhz sensor zodat het met Domoticz werkt...
Iemand zoiets ooit geknutseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:18
Bedankt, ga ik daar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De sensoren lijken erg veel op die van de blokker en die waren nou niet heel goed >:) Had er 3 gekocht en retour gedaan aangezien de metingen niet erg betrouwbaar waren en per unit zaten er verschillen in.
http://www.blokker.nl/nl/...es/weerstation-met-zender

Hoop voor je dat deze beter zijn. Al zijn er meer sensoren die op elkaar lijken en intern toch net weer anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:39:
[...]

De sensoren lijken erg veel op die van de blokker en die waren nou niet heel goed >:) Had er 3 gekocht en retour gedaan aangezien de metingen niet erg betrouwbaar waren en per unit zaten er verschillen in.
http://www.blokker.nl/nl/...es/weerstation-met-zender

Hoop voor je dat deze beter zijn. Al zijn er meer sensoren die op elkaar lijken en intern toch net weer anders zijn.
NiGeLaToR heeft ze al werkend:
NiGeLaToR in "Domoticz - Open source domotica systeem"
NiGeLaToR in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Maar het is altijd maar afwachten met dat spul uit China, net wat je zegt, kan op elkaar lijken maar toch net wat anders zijn binnenin. We zien het wel.

Die uit jouw Blokker link lijkt trouwens alleen temperatuur te doen (als ik naar display van de sensor en die van dat weerstation kijk bij 'Out'). Die van Banggood doet ook luchtvochtigheid :9

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 06-07-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:44:
[...]

Die uit jouw Blokker link lijkt trouwens alleen temperatuur te doen (als ik naar display van de sensor en die van dat weerstation kijk bij 'Out'). Die van Banggood doet ook luchtvochtigheid :9
Op de foto zie je het niet inderdaad maar in werkelijkheid wel. Alleen was het beter geweest als dat er niet bij stond. Hoe vochtiger het werd hoe minder hij aan gaf.
MikeOO in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedipipeau
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-02-2023
MikeOO schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:45:
[...]

Probleem is dat Domoticz de AB totaal niet ziet dus kan niets leren helaas. Maar tnx voor de tip voor de PT2262. Ga daar eens op zoeken.
Ik heb deze besteld. Maar ik wacht nog op de levering... ik post wel iets op het forum moest het gelukt zijn of niet... Dit is btw met een 2262 chip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedipipeau schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:16:
[...]

Ik heb deze besteld. Maar ik wacht nog op de levering... ik post wel iets op het forum moest het gelukt zijn of niet... Dit is btw met een 2262 chip...
Tnx dan wacht ik daar rustig op. In de specs staat trouwens
Frequency: 315MHz ipv 433Mhz zoals de titel aangeeft.

Altijd zo lekker duidelijk die chinezen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Nog eens geprobeerd: Na 3 uur en 50 minuten was dit het resultaat:

http://pastebin.com/mx9HnSn4
CMakeFiles/domoticz.dir/build.make:3252: recipe for target 'domoticz' failed
Wat moet ik hier mee? Waarom kan Domoticz niet met OpenZwave overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ThinkPadd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:12:
[...]

Wat mij nog te binnen schiet: je kunt in Blockly ook een URL aanroepen. In dat geval ben je veel flexibeler dan wanneer je alles via virtuele switches moet regelen. Zeker voor dingen als volume e.d.
Vanuit dat oogpunt is het handiger om bij het PHP-script te blijven.
Zie onder.
Controles laat ik over aan de versterker.

Je kunt de versterker aanzetten:
http://192.168.0.111/onky...php?command=PWR&params=01
Uitzetten:
http://192.168.0.111/onky...php?command=PWR&params=00

En volume instellen: (max. op 60 gezet)
http://192.168.0.111/onky...php?command=MVL&params=45

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
    $command = $_GET['command'];
    $params = $_GET['params'];

$hostname = '192.168.0.118';
    $port = 60128;

switch ($command)
    {
        case 'PWR':
            $message = '!1' . $command . $params;
            break;
        case 'MVL':
            if ($params > 60)
                exit(1);
            $message = '!1' . $command . strtoupper(str_pad(dechex($params), 2, '0', STR_PAD_LEFT));
            break;
        default:
            exit(1);
    }
    print $message;

$fp = pfsockopen($hostname, $port);
    $packet = "ISCP\x00\x00\x00\x10\x00\x00\x00" . chr(strlen($message) + 1) . "\x01\x00\x00\x00" . $message . "\x0D";
    fwrite($fp, $packet);
    fclose($fp);
?>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed bezig! Maak gerust een wiki pagina of topic in 'Scripts' sectie op het Domoticz forum aan. Is het makkelijk terug te vinden.

Slim ook van die volumebeperking. Blijven je speakers tenminste normaal als Domoticz ineens zou hangen op het volume up commando :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Wat ook wel aardig is -als je een Philips TV hebt- is JointSpace ondersteuning waarmee je de TV kunt bedienen.
http://www.domoticaworld.com/scripts/tv-control-philips/

Van het Domiticz forum aan/uitzetten van de TV:
code:
1
curl -X POST -H "Content-Type: application/json" -d '{ "key": "Standby"}' http://<tv's ip address>:1925/1/input/key

Deze is ook wel aardig:
http://www.netdata.be/tv/

Je moet wel -indien nodig- JointSpace aanzette op je TV...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:39:
[...]

Ik heb nu wel iets van php om de versterker aan te zetten (uit is !1PWR00). Later eens kijken hoe ik dit aan een Domoticz switch kan koppelen...

Edit:
Bedankt voor de link. ^^^
Kan denk ik net zo makkelijk in Python of elke andere taal.
DS715> cat test.php
<?php
  $fp = pfsockopen("192.168.0.118", "60128");
  $cmd="!1PWR01";
  $line="ISCP\x00\x00\x00\x10\x00\x00\x00".chr(strlen($cmd)+1)."\x01\x00\x00\x00$cmd\x0D";
  fwrite($fp, $line);
  fclose($fp);
?>
DS715> php test.php
DS715>
Hier even getest op m'n TX NR-609 en * plop * :P Onkyo uit :)

Edit: andere scriptje werkt ook: http://192.168.0.124/onky...php?command=PWR&params=00 en * plop * Onkyo uit :)

Alleen.....aan is me nog niet gelukt. Jij hebt het over dat je dit ergens aan moet zetten, maar is het - voor de vuist weg - aan te geven waar ik dat ongeveer kan vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door M.v.Veelen op 06-07-2015 19:30 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
[...]

heb er daar 3 van binnen gekregen van de week. 1 werkt niet. maar krijg nieuwe opgestuurd na email.
tot nu toe prima. na mod met tape hangt er nu ook eentje buiten . wordt gedetecteerd als Alecto WS1700.
tja en of het paar % en paar tiendes afwijkt vind ik niet zo interessant. niet te klagen voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
M.v.Veelen schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:25:
Alleen.....aan is me nog niet gelukt. Jij hebt het over dat je dit ergens aan moet zetten, maar is het - voor de vuist weg - aan te geven waar ik dat ongeveer kan vinden?
Setup->Hardware->Network->Network Control aanzetten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb een drietal kaku schakelaars die erg onverwachts reageren.

Het werkt een tijdje goed en dan bijvoorbeeld:
- Ventilator zet ik aan
- Lamp zet ik aan
- Lamp gaat nu bv. niet uit zolang de ventilator aan staat
- Zodra de ventilator uit gaat kan de lamp ook weer uit

De signaalsterkte van de schakelaars is 7 en alle schakelingen zijn in de log file terug te vinden.
Als ik de kaku afstandsbediening gebruik dan werkt het wel goed.

Wat kan er aan de hand zijn?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DARKLORD schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:13:
[...]

heb er daar 3 van binnen gekregen van de week. 1 werkt niet. maar krijg nieuwe opgestuurd na email.
tot nu toe prima. na mod met tape hangt er nu ook eentje buiten . wordt gedetecteerd als Alecto WS1700.
tja en of het paar % en paar tiendes afwijkt vind ik niet zo interessant. niet te klagen voor die prijs
Goed om te weten. Las eerder in dit topic dat iemand ze vergeleken had met een Oregon (toch wel een A-merk op weerstation gebied) en dat de temperatuur maar 0,1 - 0,2 graden afweek....
kraades schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:35:

[...]

De signaalsterkte van de schakelaars is 7 en alle schakelingen zijn in de log file terug te vinden.

Signaalsterkte is altijd 7, het is immers een ontvanger :+ Zelfs als het ding 100KM verderop is zal hij nog 7 aangeven ;) Signaalsterkte is alleen van toepassing op zenders, oftewel die Domoticz binnenkrijgt.

Klinkt wel vreemd, misschien de switch even opnieuw pairen in Domoticz. Ik had een tijdje geleden na onweer dat een ACM-1000 in een plafondlamp slecht reageerde. Toen even opnieuw gekoppeld aan Domoticz en sindsdien weer toppie :?

P.S. Doe eens niet dubbelposten >:)

[ Voor 61% gewijzigd door ThinkPad op 06-07-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Signaalsterkte van ontvanger... 8)7
Dubbelpost... 8)7

Ik zal morgen alles eens resetten en opnieuw instellen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
kraades schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:35:

Het werkt een tijdje goed en dan bijvoorbeeld:
- Ventilator zet ik aan
- Lamp zet ik aan
- Lamp gaat nu bv. niet uit zolang de ventilator aan staat
- Zodra de ventilator uit gaat kan de lamp ook weer uit

1 heb je de KAKU module minstens 25cm van elkaar verwijderd zoals KAKU adviseert?
2 gebruik je de RFXtrx op dezelfde afstand als de afstandsbediening?
3 verstuur je een kort signaal of hou je de knop op de afstandsbediening lang ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
b_weijenberg schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:18:
[...]

1 heb je de KAKU module minstens 25cm van elkaar verwijderd zoals KAKU adviseert?
3 verstuur je een kort signaal of hou je de knop op de afstandsbediening lang ingedrukt?
In deze handleiding staat zelfs:

http://www.klikaanklikuit...pload/File-1408523968.pdf
Plaats KlikAanKlikUit ontvangers altijd minimaal 50 cm uit elkaar om interferentie te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b_weijenberg schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:18:
[...]

4. Heb je de KAKU modules op hetzelfde stopcontact zitten. Stel je hebt een dubbel stopcontact met daarin 1 kaku module direct in het stopcontact en een broodje naar een andere plek die ruim 50 cm verder is. Ik gemerkt dat dit ook vaak problemen geeft. Ook een WiFi repeater samen met een Kaku in een dubbel stopcontact werkt niet. Had een extra kaku deurbelmodule in de schuur geplaatst .
Gevolg geen geluid als er werd aangebeld als de WiFi repeater in stopcontact zat. Repeater op ander stopcontact en bel ging netjes aan. Je moet dus even goed testen wat er allemaal op dezelfde aansluiting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
1. Het zal 50-75 cm. zijn dus interferentie zou kunnen.
2. Nee, afstandsbediening zit stuk dichter bij.
3. Kort signaal op de afstandsbediening.
4. Een zit direct op het stopcontact, de andere 2 in stekkerdozen doorgelust van hetzelfde stopcontact.

Van de afstand wist ik niet.
Punt 2 had ik mij wel beseft maar omdat het een zo herkenbaar patroon is (zie originele post) dacht ik niet dat het direct iets te maken zou hebben met interferentie.
Laatste punt: het is inderdaad allemaal op 1 dubbel muurcontact (heb niets anders in de buurt) maar ik zal dat eens anders uitproberen.

Bedankt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
@kraades:
Kijk eens in hfdstk 2.4 van de RFXtrx User Guide voor tips over de plaatsing van de RFXtrx433.
Om de ontvangst/transmit range te vergroten zou je deze antenne bv kunnen gebruiken:
http://www.ebay.com/itm/G...ain_0&hash=item3a93b0b392
Beste resultaat krijg je als deze antenna op een metalen plaat van ongeveer 30cm wordt geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Domoticz draait nu op een Synology die in de meterkast staat. Ik vreesde wel voor de ontvangst maar het lijkt/leek allemaal goed te gaan. Ik heb een niet al te groot appartement.
I.v.m. het herkenbare patroon van de kaku haperingen gaat ik daar eerst eens naar kijken. Keer alles resetten, opnieuw toevoegen etc. Op andere stopcontacten aansluiten e.d.
Anders zou ik eens moeten kijken voor een Pi in de woonkamer (centraal) of idd naar een betere antenne. Bedankt voor de link!

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 07-07-2015 08:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:16
ThinkPadd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:45:
[...]

Goed om te weten. Las eerder in dit topic dat iemand ze vergeleken had met een Oregon (toch wel een A-merk op weerstation gebied) en dat de temperatuur maar 0,1 - 0,2 graden afweek....
Dat was ik. Met het warme weer van vorige week was het verschil iets groter. Temperatuur was rond de 36 graden op de Oregon. Verschil met de china-sensoren: +0.3, +0.6, -0.4

Heb paar pagina's terug een screenshot geplaatst van temperaturen die binnen kwamen via RFXcom. Maar vermoed dat deze niet van die sensoren komen. Heb Domoticz opnieuw geïnstalleerd omdat het maar niet wou lukken en zelfs zonder de RFXcom aangesloten, komen die temperaturen binnen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Laatst online: 24-09 20:13
b_weijenberg schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:13:
@kraades:
Kijk eens in hfdstk 2.4 van de RFXtrx User Guide voor tips over de plaatsing van de RFXtrx433.
Om de ontvangst/transmit range te vergroten zou je deze antenne bv kunnen gebruiken:
Beste resultaat krijg je als deze antenna op een metalen plaat van ongeveer 30cm wordt geplaatst.
Ik heb deze ook en ik kan bevestigen dat het ontvangst goed is.
Zelf de kaku van de buren kan ik zien. IK woon in een nieuwbouw huis met heel veel beton en bewapingen in de muren en plafonds. Ook door de schuifpui van aluminium en Zonwerend glas (ZHR++) heen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bedankt, ik ga deze ook bestellen. Baat het niet dan schaadt het niet.

Verder las ik nog:
Metaal, beton, HR glas, luidsprekers, e.d. beïnvloeden het zendbereik en de ontvangst van het signaal. Afscherming door dergelijke materialen dient dan ook zoveel mogelijk te worden vermeden.
De kaku's staan bij mij wel erg dichtbij luidsprekers...

ik ga eens testen! Bedankt allemaal.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
MikeOO schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 07:42:
[...]
Ook een WiFi repeater samen met een Kaku in een dubbel stopcontact werkt niet. Had een extra kaku deurbelmodule in de schuur geplaatst .
Gevolg geen geluid als er werd aangebeld als de WiFi repeater in stopcontact zat. Repeater op ander stopcontact en bel ging netjes aan. Je moet dus even goed testen wat er allemaal op dezelfde aansluiting zit.
Het lijkt mij dat die storing door de repeater eerder ontstaat omdat die ook staat te zenden in de ether (al is het op 2.4 Ghz) dan via het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:55
Hi all, wij zijn erover aant denken om (na meer dan een jaar beide systemen te hebben gebruikt) nu de overstap te maken van Fibaro HC2 naar Domoticz (RPI2) met z-wave module (Razberry). Heeft iemand hier nog ervaringen/tips over of moet dit gewoon allemaal werken? In principe hebben we nu RFXCOM en P1 en alles aant werk op de RPI2 met domoticz, alleen het z-wave stuk moet dus nog om (ca 24 apparaten).

Vind nl vooral de Domotix app voor IOS geweldig en heb het idee dat ik veel meer kan met domoticz plus word een beetje klaar met het hele bug gebeuren van Fibaro. (Z-wave modules van Fibaro: Door sensor, relay sensor, rgbw module voor led en relay switch.

[ Voor 24% gewijzigd door tcviper op 07-07-2015 15:00 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
tcviper schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:59:
Hi all, wij zijn erover aant denken om (na meer dan een jaar beide systemen te hebben gebruikt) nu de overstap te maken van Fibaro HC2 naar Domoticz (RPI2) met z-wave module (Razberry). Heeft iemand hier nog ervaringen/tips over of moet dit gewoon allemaal werken? In principe hebben we nu RFXCOM en P1 en alles aant werk op de RPI2 met domoticz, alleen het z-wave stuk moet dus nog om (ca 24 apparaten).
Je kunt beter een Z-Wave stick kopen ipv een Razberry. Met de Razberry zit je vast aan de Pi.
En daarnaast is een Z-Wave stick goedkoper.

Je zou om te testen eerst Domoticz als secondary controller in kunnen stellen. Dan heb je nog de Fibaro als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
...

[ Voor 127% gewijzigd door tcviper op 07-07-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:00
tcviper schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:59:

Vind nl vooral de Domotix app voor IOS geweldig en heb het idee dat ik veel meer kan met domoticz plus word een beetje klaar met het hele bug gebeuren van Fibaro. (Z-wave modules van Fibaro: Door sensor, relay sensor, rgbw module voor led en relay switch.
Die dure app van €19,99 ??? :P 8)7
Ik heb ook een oude RPi B met Domoticz als tweede Smart Home controller als test ingezet, omdat mijn HomeWizard niet meer betrouwbaar is en niet de mogelijkheden biedt die ik wil.
Alleen heb ik nog geen RFX en zwave module, ben nog aan het wachten totdat mijn Homey wordt geleverd.
Ik vindt de prijs een beetje te duur, om alleen even te testen. Voor €4,99 had ik het nog wel gedaan...

[ Voor 19% gewijzigd door Bas Post op 07-07-2015 15:14 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Bas Post schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:11:
[...]

Die dure app van €19,99 ??? :P 8)7
Jep, als iets goed werkt heb ik het er graag voorover, en ben nu ook in contact met het dev team om wat features erin te krijgen, blijkbaar zijn ze al bezig met Homekit support en Applewatch integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
tcviper schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:12:
[...]

Jep, als iets goed werkt heb ik het er graag voorover, en ben nu ook in contact met het dev team om wat features erin te krijgen, blijkbaar zijn ze al bezig met Homekit support en Applewatch integratie.
Dat klinkt wel goed overigens!
Had je al gezien dat Netatmo ondersteund wordt in de beta van Domoticz? Had een reactie gegeven op je vraag op het Domoticz forum Michiel

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Bas Post schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:15:
[...]

Dat klinkt wel goed overigens!
Had je al gezien dat Netatmo ondersteund wordt in de beta van Domoticz? Had een reactie gegeven op je vraag op het Domoticz forum Michiel
Yep :) Heb het gezien en zowel Toon, RFXCOM, Hue lampen, P1 meter kabel (USB) als Netatmo werkt heel goed in Domoticz nu :) Vandaar dat ik ook aant kijken ben om volledig over te stappen, vind het domoticz platform geweldig!

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 07-07-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
hondapower schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:06:
[...]

Je kunt beter een Z-Wave stick kopen ipv een Razberry. Met de Razberry zit je vast aan de Pi.

Je zou om te testen eerst Domoticz als secondary controller in kunnen stellen. Dan heb je nog de Fibaro als backup.
En hoe doe ik dat dan als secondary? Want ik heb geprobeerd te learnen vanaf HC2 maar dat doet niet veel? :) Thx alvast. Overigens heb ik nu al de razberry module dus voorlopig wil ik die nog even blijven gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achja, wat is duur he.... €19,99 voor een app lijkt veel, maar Domoticz is helemaal gratis...
En als je de app meerdere keren op een dag gebruikt en alles doet wat je wilt dan had ik het er waarschijnlijk ook nog wel voor over gehad. Niet alles in de wereld hoeft gratis te zijn ;) Maar het geld moet wel op de goede plek terechtkomen vind ik. Als er goed werk is geleverd dan mogen daar best wat centjes tegenover te staan. Heb een tijdje terug ook gedoneerd aan het Domoticz project daarom :) Gebruik het dagelijks naar volle tevredenheid immers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
tcviper schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:16:
[...]

Yep :) Heb het gezien en zowel Toon als Netatmo werkt heel goed in Domoticz nu :) Vandaar dat ik ook aant kijken ben om volledig over te stappen, vind het domoticz platform geweldig!
Ik heb nu alleen mijn Hue en Harmony Hub gekoppeld, Netatmo wil ik voor mijn verjaardag (17 juli) vragen :)
Ook ik ben om en mijn HomeWizard gaat sowieso weg, totdat Homey er is.
Ik denk dat ik Domoticz naast, en met Homey laat werken.

Alleen nog integratie met Smappee zou mooi zijn...

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
[...]

Yep :) Heb het gezien en zowel Toon, RFXCOM, Hue lampen, P1 meter kabel (USB) als Netatmo werkt heel goed in Domoticz nu :) Vandaar dat ik ook aant kijken ben om volledig over te stappen, vind het domoticz platform geweldig!
Welke P1 USB kabel gebruik je als ik vragen mag? Ik zoek er namelijk nog 1

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
[...]

En hoe doe ik dat dan als secondary? Want ik heb geprobeerd te learnen vanaf HC2 maar dat doet niet veel? :) Thx alvast. Overigens heb ik nu al de razberry module dus voorlopig wil ik die nog even blijven gebruiken :)
Weet ik niet precies, ik weet dat het kan.
Volgens mij via Hardware->ZWave control panel.
Heb er wel een keer een manual van voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Bas Post schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:22:
[...]

Welke P1 USB kabel gebruik je als ik vragen mag? Ik zoek er namelijk nog 1
Deze: https://www.sossolutions.nl/slimme-meter-kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
hondapower schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:24:
[...]

Weet ik niet precies, ik weet dat het kan.
Volgens mij via Hardware->ZWave control panel.
Heb er wel een keer een manual van voorbij zien komen.
Hmmm ja ik heb al vanalles geprobeerd om het vanuit de HC2 erin te krijgen maar hij doet gewoon niks. (Receive configuration from other controller) enzo maar doet niet veel, denk dat de HC2 van Fibaro dat niet doet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heren, doe eens niet dubbelposten, het is geen chatbox hier.
Als je nog iets wilt toevoegen aan je bericht dan kan dat door je vorige bericht te bewerken, klik op 'Wijzig' in de rechterbovenhoek van je bericht

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 07-07-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Excuses :) Kon helaas mijn posts niet mergen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 23:07

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

schmm schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:52:

Leuk.
Ik heb een lua gemaakt om een Kostal omvormer uit te lezen.

http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=7096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
wie kan mij even helpen....ik probeer monit te installeren, als ik in monit wil komen d.m.v. putty en dan monit intoets dan zegt de RPI "monit: The control file '/etc/monit/monitrc' must be owned by you"

Ik ben niet een echte expert in linux, dus graag even een korte hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Wie is de owner?
ls -las /etc/monit/monitrc

Wie ben jij?
id

Dan:
chown <user> /etc/monit/monitrc

b_weijenberg schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:13:
@kraades:
Ik heb i.p.v. de Synology nu even als test Domoticz op de RPi in de woonkamer gezet en hieraan de RFXCOM gekoppeld. Dat lijk ik geen problemen te hebben dus het zal de ontvangst zijn. Ik heb de genoemde antenne besteld. Als dat niet helpt zet ik Domoticz op de RPi in de woonkamer.

[ Voor 89% gewijzigd door technorabilia op 07-07-2015 22:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Yihaaa schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:39:
wie kan mij even helpen....ik probeer monit te installeren, als ik in monit wil komen d.m.v. putty en dan monit intoets dan zegt de RPI "monit: The control file '/etc/monit/monitrc' must be owned by you"

Ik ben niet een echte expert in linux, dus graag even een korte hulp.
ingelogd als superuser?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
kraades schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:02:
Wie is de owner?
ls -las /etc/monit/monitrc

Wie ben jij?
id

Dan:
chown <user> /etc/monit/monitrc

Lukt me helaas niet 8)7 shoot me :?

Wel bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 14:20
Yihaaa schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:58:
[...]

Lukt me helaas niet 8)7 shoot me :?

Wel bedankt iig
Kijk hier eens. Hiermee is het mij maandag ook gelukt.
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=3767

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bikermouse schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:24:
[...]

Het lijkt mij dat die storing door de repeater eerder ontstaat omdat die ook staat te zenden in de ether (al is het op 2.4 Ghz) dan via het stopcontact.
Nope. Repeater zit nog steeds vlakbij de Kaku deurbelunit maar in een andere stopcontact en dan werkt het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-09 19:22
Ik heb i.p.v. de Synology nu even als test Domoticz op de RPi in de woonkamer gezet en hieraan de RFXCOM gekoppeld. Dat lijk ik geen problemen te hebben dus het zal de ontvangst zijn. Ik heb de genoemde antenne besteld. Als dat niet helpt zet ik Domoticz op de RPi in de woonkamer.
Ik heb als test eerst domoticz met een RFXCom gedraaid als VM op een VMware Esxi server, dat draaide erg goed. Daarna de boel op een raspberry pi gezet en de RFXCom bleef op dezelfde plek staan. Gevolg was dat ik veel schakelaars niet meer kon bedienen die ik eerder via de VM wel kon bedienen. Probleem zit m denk ik in de stroomvoorziening van de Pi waardoor het zendvermogen beïnvloed wordt. Heb de Pi nu ook in de woonkamer gezet en heb geen problemen meer. Andere oplossing is waarschijnlijk een powered USB HUB.

[ Voor 12% gewijzigd door Stimpy68 op 08-07-2015 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:53

DukeBox

loves wheat smoothies

Stimpy68 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:04:
Probleem zit m denk ik in de stroomvoorziening van de Pi waardoor het zendvermogen beïnvloed wordt.
Eerder de usb2rs232 die dan niet lekker werkt. Dat is idd een bekend probleem.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
hondapower schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:06:
[...]

Ik heb de Aetoec Z2 stick, voordeel is dat je deze kunt lostrekken om te pairen met Zwave devices, maar nadeel is wel dat Domoticz daarna met een aantal Zwave sensoren gedurende lange tijd contact kwijt is (vooral everspring) en het kan zijn dat na het terugpluggen de stick als USB2 wordt gezien ipv USB0. Domoticz is m dan ook kwijt en je zult moeten rebooten of usb instellingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

arjandijk162 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Ik heb de Aetoec Z2 stick, voordeel is dat je deze kunt lostrekken om te pairen met Zwave devices, maar nadeel is wel dat Domoticz daarna met een aantal Zwave sensoren gedurende lange tijd contact kwijt is (vooral everspring) en het kan zijn dat na het terugpluggen de stick als USB2 wordt gezien ipv USB0. Domoticz is m dan ook kwijt en je zult moeten rebooten of usb instellingen aanpassen.
Voor dat USB issue, zie: http://mykospark.net/2010...ent-name-for-a-usb-drive/ hoe je een vaste naam kunt aanmaken voor USB devices. (bijvoorbeeld /dev/zwavestick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsinke
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:47
Sinds kort ook aan de gang met Domoticz en werkt wel verslavend. Nu heb ik recentelijk een slimme meter gekregen en wil deze graag inlezen in Domoticz. Echter aangezien ik niet netjes (geen gootje oid.) een kabel kan trekken van mijn meter naar m'n Domoticz server was ik aan het kijken naar devices die dat eventueel draadloos kunnen. De kant en klare oplossing zijn redelijk prijzig, maar nu zag dat bij het Toon pakket (wat op MP her en der word aangeboden) een draadloze meter opnemer zit welke via Z-wave communiceert. Weet iemand of deze ook direct te koppelen is in Domoticz (dus buiten de Toon thermostaat om) met een Aeon Z-wav USB stick? Heb geen interesse in de rest van Toon aangezien ik Domoticz al werkend heb met mijn Evohome installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ejsinke schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:34:
Sinds kort ook aan de gang met Domoticz en werkt wel verslavend. Nu heb ik recentelijk een slimme meter gekregen en wil deze graag inlezen in Domoticz. Echter aangezien ik niet netjes (geen gootje oid.) een kabel kan trekken van mijn meter naar m'n Domoticz server was ik aan het kijken naar devices die dat eventueel draadloos kunnen. De kant en klare oplossing zijn redelijk prijzig, maar nu zag dat bij het Toon pakket (wat op MP her en der word aangeboden) een draadloze meter opnemer zit welke via Z-wave communiceert. Weet iemand of deze ook direct te koppelen is in Domoticz (dus buiten de Toon thermostaat om) met een Aeon Z-wav USB stick? Heb geen interesse in de rest van Toon aangezien ik Domoticz al werkend heb met mijn Evohome installatie.
Kan je niet een Arduino gebruiken? Of een extra Pi die je in de meterkast laat liggen die het hele zwikje draadloos via Wifi door knalt naar het apparaat waar Domoticz op draait?
Het is maar een ruwe gedachte, maar zo ben ik dan weer. Mijn hele huis is van gewapend beton, en ga niet voor elke draad een gat boren. Bij mij zit de meterkast ook ongemakkelijk voor het geval wanneer ik dit wil gaan doen. Dus zoek ik alle draadloze oplossingen eerst uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ejsinke schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:34:
Dat draadloze ding is iemand wel eens mee bezig geweest, maar die kreeg hem niet gepaird. In Slimme/digitale meter uitlezen met een Raspberry Pi is iemand ('Raven') met hetzelfde probleem.

Maar kun je je domotica spul niet gewoon in de meterkast kwijt? Dat is het makkelijkste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Is het eigenlijk mogelijk om de database te delen met meerdere Domoticz installaties. Ik weet dat sqlite serverless is en dat het file based is maar ook dat het volgens mij meerdere 'clients' tegelijk kan laten schrijven. Of is dat in Domoticz niet gewenst?

Edit:
Achterliggende gedachte:
Pi centraal in huis met rfxcom/zwave.
Pi in de meterkast voor p1 meting.

[ Voor 17% gewijzigd door technorabilia op 08-07-2015 12:18 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:46
Kan misschien via de master/slave-feature:

http://www.domoticz.com/wiki/Setting_up_Device_sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:19
arjandijk162 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:13:
[...]

wat is dan de beste oplossing als je stick er uit wil halen?

ik denk domoticz afsluiten, stick eruit en pairen, stick weer inpluggen en domoticz weer starten?

ik trok ook vaak gewoon zonder na te denken die stick eruit. al deed ik meestal dan maar wel een volledige reboot van me rpi.

Vreemd dat z-wave hier niet op ingesteld is? Of is dat z-wave protocol dusdanig beperkt (en daarom ook zo klein in modules te proppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 16:09
trekker22 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:39:
[...]

ik denk domoticz afsluiten, stick eruit en pairen, stick weer inpluggen en domoticz weer starten?

ik trok ook vaak gewoon zonder na te denken die stick eruit. al deed ik meestal dan maar wel een volledige reboot van me rpi.

Vreemd dat z-wave hier niet op ingesteld is? Of is dat z-wave protocol dusdanig beperkt (en daarom ook zo klein in modules te proppen).
Ik doe in mijn windows omgeving het zelfde. Stick uit de computer, naar module toe gaan en toevoegen.
Vervolgens stop ik de stick terug en doe een reboot van de computer. Hierna werkt alles naar behoren en wordt de nieuwe module toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
trekker22 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:39:
[...]

De modules triggeren door er naartoe te lopen en op de knop op de module te drukken lost het op.

Vervelende met Zwave is dat je de aansturing van de modules niet vanuit LUA kunt doen, en dan nog is de vraag op dit het probleem zou oplossen. De modules vallen in slaap en worden niet zomaar wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bedankt, heeft idd dezelfde functionaiteit als ik zoek.
ThinkPadd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:52:
Kwam deze tegen: http://www.dreamgreenhouse.com/projects/index.php
Voor de knutselaars onder ons, staan wel wat leuke projecten op :)
Wegwerken van de sensoren in de deur. Simpel maar niet eerder aan gedacht.
http://www.dreamgreenhous...ts/2012/netdoor/index.php

[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 08-07-2015 15:09 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:08:
[...]

Bedankt, heeft idd dezelfde functionaiteit als ik zoek.

[...]

Wegwerken van de sensoren in de deur. Simpel maar niet eerder aan gedacht.
http://www.dreamgreenhous...ts/2012/netdoor/index.php
Voor zo'n kartonnen binnendeur is dat wel leuk, voor een buitendeur lukt je dat niet. Zo'n Aeon Labs - Recessed Door Sensor moet je ook al een vrij groot gat voor boren. Duur grapje als je daarmee een hardhouten deur verkloot :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Heb dit toevallig een week of twee geleden geprobeerd met kartonnen binnendeur.

Laat ons zeggen: dit weekend ga ik een andere deur halen ;)

Was gewoon domme fout van mij. Sensor viel gewoon in de deur naar beneden. Dom, dom, dom |:(

Maar we gingen toch veranderen van binnendeuren in het najaar. Dus vervanging was toch al voorzien. Denk niet dat ik het anders ging geprobeerd hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1550
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een Everspring SP814 Motion Detector deze is correct toegevoegd in het Zwave netwerk.
Ook is er een device toegevoegd en daar heb ik motion sensor van gemaakt.

Wat ik ook probeer het ding doet verder niets. Hij schakelt niet ook in het log zie ik niets gebeuren.

Wat doe ik verkeerd of werkt het ding zowieso niet met Domotizc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:03

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Herman1550 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:21:
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een Everspring SP814 Motion Detector deze is correct toegevoegd in het Zwave netwerk.
Ook is er een device toegevoegd en daar heb ik motion sensor van gemaakt.

Wat ik ook probeer het ding doet verder niets. Hij schakelt niet ook in het log zie ik niets gebeuren.

Wat doe ik verkeerd of werkt het ding zowieso niet met Domotizc
Zorg dat hij in groep 1 komt.
groep 1 toevoegen.
Als dat niet lukt wakker klikken en dan groep 1 toevoegen.
Zet je gevoeligheid op 10, op de zelfde manier
polling uit...

Dit zijn de best werkende pirren in je netwerk...!!!

Of anders een keer verwijderen....
En dan weer toevoegen.
Rechtstreeks op je stick, dus de stick uit je pi.
Of via controle paneel van openzwave. [ in domoticz ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
knop op de PIR indrukken wil ook nog wel eens werken, bij de SP103 zit die onder de batterijklep. Daarmee wordt de PIR wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsinke
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:47
ThinkPadd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:59:
[...]

Dat draadloze ding is iemand wel eens mee bezig geweest, maar die kreeg hem niet gepaird. In Slimme/digitale meter uitlezen met een Raspberry Pi is iemand ('Raven') met hetzelfde probleem.

Maar kun je je domotica spul niet gewoon in de meterkast kwijt? Dat is het makkelijkste :P
Helaas is mijn huis nog van voor de tijd dat een meter kast standaard was..:-) Wil er waarschijnlijk ooit nog wel een klein kastje omheen maken maar voorlopig hangt de meter/groepenkast "naakt". De Toon opnemer vond ik er wel handig uitzien helemaal aangezien complete Toon sets voor minder dan 80€ weggaan op MP en wellicht kon ik dan in de toekomst nog wel eens iets doen met het bedieningspaneel mocht deze ooit omgeflashed kunnen worden. Maar zoals de post hierboven ook al aangaf is een RPi misschien toch een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Toon opnemer krijg ik iig nog niet via zwace aan domoticz gekoppeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 15:22
Zijn er hier mensen die (relatief) goedkope deur en bewegingssensoren via rfxcom aan Domoticz hebben kunnen koppelen en zo ja, waar hebben jullie ze gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

DieterKoblenz schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 07:17:
Zijn er hier mensen die (relatief) goedkope deur en bewegingssensoren via rfxcom aan Domoticz hebben kunnen koppelen en zo ja, waar hebben jullie ze gekocht?
Dit topic al eens doorgelezen? Zoek eens op banggood, vind je ze vast wel;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:05:
[...]

Wireless Weather Station Digital Thermometer Humidity Sensor (SKU174397)

Nummer 2 werkt inmiddels ook, dus nr 3 zal vast ook goed gaan O-)

Edit: 't klopt als 'n zwerende vingert. Nr3 ook up and running.

Ook even in post hierboven gezet.
Kenhas schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:38:
[...]
Ik herken bovenstaand precies van een review op Banggood :)

Bij mij heeft de RFXcom de laatste firmware en staat nu al een viertal uur met Rubicson protocol. De drie zenders staan elk op een ander kanaal maar komt niet van binnen.
Gisteren ook twee ontvangen, eentje werd gelijk herkend na aanvinken 'Rubicson' protocol. De ander werd echter niet opgepikt, ook niet na het updaten van de RFXCOM firmware (240 > 244). De RFXCOM ook nog even aan m'n PC gehangen en met RFXmngr 'geluisterd', maar die pikte de tweede sensor helaas ook niet op (ook niet na aanvinken 'undec on'). Heb contact gehad met RFXCOM en mag de niet werkende opsturen, gaan ze kijken of ze hem aan de praat krijgen. Dus wie weet is er nog hoop :) Hij doet het verder wel, op het display staan gewoon de meetwaarden.

Temperatuur lijkt max. 0,3 - 0,4 af te wijken t.o.v. andere thermometers. Vochtigheid zo'n 5% verschil met een analoge vochtigheidmeter zag ik. Al met al prima dingetje dus.

Nog een leuke tip: had hem even opengeschroefd (gekeken of er verschil was tussen de hardware van de twee, was niet het geval). De antenne is een klein spoeltje van koperdraad, zo'n 4-5cm lang. Als je de spoel echter helemaal uittrekt is de draad zo'n 27cm. Mocht je problemen hebben met het bereik dan kun je dus de draad helemaal uittrekken, vanaf het soldeerpunt meten en op 17cm afknippen. Dan zou het bereik een stuk beter moeten zijn. Voor de geinteresseerden hier nog wat plaatjes: http://imgur.com/a/4j61G (ik had de bestandsnamen aangepast naar "nietwerkend" en "wel_werkend" maar dat heeft imgur weggelaten helaas).

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 09-07-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
ThinkPadd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:07:
... De ander werd echter niet opgepikt, ook niet na het updaten van de RFXCOM firmware (240 > 244).
Firmware 244 ?
ik zie dit staan in Domoticz
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qp76OLi.jpg

Heb eigenlijk paar verschillende firmwares geprobeerd van op de site van RFXcom (http://www.rfxcom.com/epa...5469/Categories/Downloads) maar gelijk welke firmware, er werd niets ontvangen
Mocht je problemen hebben met het bereik dan kun je dus de draad helemaal uittrekken, vanaf het soldeerpunt meten en op 17cm afknippen. Dan zou het bereik een stuk beter moeten zijn.
Dat ga ik wel eens proberen. Maar dat heeft vooral met bereik te maken en zal waarschijnlijk niets aan het wel/niet ontvangen veranderen. Ze staan nu net naast de RFXcom dus bereik zal niet echt een probleem zijn.

Pagina: 1 ... 86 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door