Motoren voor in de rolgordijnen, domotica?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.265 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:42
Goedenmiddag,

Ik heb gisteren mijn demotica aangesloten, vol trots kan ik nu al mijn lichten bedienen met de afstandsbediening, ook heb ik de onderdelen besteld om volgende week vanaf mijn iphone te kunnen gaan werken. Nu zit ik avonds met de rolgordijnen en heb besloten dat ik deze ook vanaf mijn iphone wil gaan bedienen alleen het probleem is dat ik hier dus elektromotoren in moet gaan bouwen. Hieronder even 2 foto's

Afbeeldingslocatie: http://computerboys.nl/demotica/photo%201.JPG
Afbeeldingslocatie: http://computerboys.nl/demotica/photo%202.JPG

Zo zien de rolgordijnen er nu uit, er zit zoon touwtje aan en als je daaraan trekt, word het rolgordijn omhoog of juist omlaag getild. Nu wil ik dat motortje eruit halen en deze vervangen voor een elektrische, ik heb al op de conrad site gekeken en hier zijn taloze motoren te vinden van ook deze grote. De vraag is alleen hoer sterk moet de motor zijn en hoe kom ik hierachter? Ook het voltage moet natuurlijk duidelijk zijn want moet ik nu een 6v of een 12v motortje hebben? Ik hoor graag jullie adviezen in deze :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
offtopic:
Domotica.

Wat Demotica is kan ik alleen maar raden ;)

Leuk, geef eens meer details?
Dus niet alleen je vraag, maar ook hoe je het verder gedaan en gedacht hebt.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:26
Om zeker te weten wat voor een motortje je nodig hebt, zou je die spiraalveer er uit kunnen halen en met wat gewichtjes of een unster bepalen hoeveel kracht dit kost en dit weer omrekenen naar koppel(kracht x arm).

Maar meestal voldoet een motortje met flinke overbrenging ook wel.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
aZuL2001 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:18:
offtopic:
Domotica.

Wat Demotica is kan ik alleen maar raden ;)

Leuk, geef eens meer details?
Dus niet alleen je vraag, maar ook hoe je het verder gedaan en gedacht hebt.
Ik was van plan dat motortje eruit te halen en er dan een elektromotor op te zetten van dat formaat, en dan er een transformator tussenhangen die dan weer op de stopcontact schakel van klik aan klik uit aangesloten zit om zo het motortje aan en uit te kunnen schakelen. Als ik die dan via me server kan schakelen was me idee om te tellen hoelang het gordijn erover doet om naar beneden te gaan en hoelang het gordijn erover doet om weer omhoog te komen deze seconde verwerk ik dan in de webserver en zo blijft de motor niet doordraaien als ik in me iphone app aangeef dat ik de gordijnen alleen naar beneden wil hebben ;) het is wel heel wat werk maar het moet zo kunnen volgens mij.
LED-Maniak schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:25:
Om zeker te weten wat voor een motortje je nodig hebt, zou je die spiraalveer er uit kunnen halen en met wat gewichtjes of een unster bepalen hoeveel kracht dit kost en dit weer omrekenen naar koppel(kracht x arm).

Maar meestal voldoet een motortje met flinke overbrenging ook wel.
Aan wat voor motortje denk je dan? gewoon de kleinste en dan 12volt? of een motor met meer ampère :$ srry ben hier niet zo heel bekend mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alleen een motor ben je er niet. Je moet er ook voor zorgen dat de motor op tijd stopt en een slipkoppeling is wel handig als je eens handmatig de gordijnen wil/moet bedienen.

[ Voor 196% gewijzigd door zeef op 08-12-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:30:
Met alleen een motor ben je er niet. Je moet er ook voor zorgen dat de motor op tijd stopt en een slipkoppeling is wel handig als je eens handmatig de gordijnen wil/moet bedienen.
zoals ik in mijn vorige post al vertelde:

Ik was van plan dat motortje eruit te halen en er dan een elektromotor op te zetten van dat formaat, en dan er een transformator tussenhangen die dan weer op de stopcontact schakel van klik aan klik uit aangesloten zit om zo het motortje aan en uit te kunnen schakelen. Als ik die dan via me server kan schakelen was me idee om te tellen hoelang het gordijn erover doet om naar beneden te gaan en hoelang het gordijn erover doet om weer omhoog te komen deze seconde verwerk ik dan in de webserver en zo blijft de motor niet doordraaien als ik in me iphone app aangeef dat ik de gordijnen alleen naar beneden wil hebben het is wel heel wat werk maar het moet zo kunnen volgens mij.

Dus daarmee zorg ik dat de motor stopt, verder heb ik niet in gedachte de gordijnen ooit nog met de hand te gaan bedienen dus dat is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het gewicht weet van het gordijn en de buis waar hij wordt op gewikkeld weet dan heb je genoeg om te weten hoeveel Nm de motor moet hebben. (beetje extra om wrijving te overwinnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:22:
Als je het gewicht weet van het gordijn en de buis waar hij wordt op gewikkeld weet dan heb je genoeg om te weten hoeveel Nm de motor moet hebben. (beetje extra om wrijving te overwinnen)
Ik heb het hele geheel even van het plafond afgehaald en het weegs in totaal op de keuken weegschaal 1780gram dus dan moeten we maar even uitgaan van 2KG denk ik, hoeveel Nm is dat? (hoe moet ik dat omrekenen?) en ik zie op de conrac site niet Nm tussen de motoren staan ;)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Je weet nu de F(2kg*9.81, extra marge van zeg, 1.2? dus laten we zeggen 24Newton). Wat is de diameter van de buis? 40mm? Dan een radius van 20mm.

Moment is dan 20E-3 * 24 = +/ 0.5Nm.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
LED-Maniak schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:53:
Je weet nu de F(2kg*9.81, extra marge van zeg, 1.2? dus laten we zeggen 24Newton). Wat is de diameter van de buis? 40mm? Dan een radius van 20mm.

Moment is dan 20E-3 * 24 = +/ 0.5Nm.
Ahh dankejwel! de diameter van de buis is 1,5 cm dus 15mm.
Okeej dan ga ik opzoek naar een motor van 1Nm dan moet dat wel voldoende zijn ik heb wel een motor nodig met maximaal de volgende afmetingen 4,5CM lang, 2,4CM breed en 2,5 CM hoog het word dan wel een hele opgave dit in de bouwen maar uiteindelijk moet dat gaan lukken ;)

EDIT: neem bijvoorbeeld deze motor van de conrad: http://shop.conrad.nl/hob...lektromotoren/229021.html

Waar kan ik het aantal Nm vinden? of voldoet deze motor daar ziezo al wel aan?

[ Voor 15% gewijzigd door sebasmac op 26-11-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Max. draaimoment: 0.39 Ncm
Die motortjes gaan overigens veel te snel. Je hebt echt een gearbox nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
LED-Maniak schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:01:
[...]

Die motortjes gaan overigens veel te snel. Je hebt echt een gearbox nodig.
Niet als ik hem niet de volledige voltage geef, alleen moet ik dan wel zorgen dat ik een motor neem met meer Nm anders heft de een de ander weer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dan nog, als je hem minder prik geeft dan gaat het koppel drastisch omlaag. Dan kan je hem nog PWM sturen maar dan nog mis je koppel met dergelijke motortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Wat id e eerst volgende oplossing voor zoon klein formaat motor die toch langzaam draaid en ook een kracht heeft van minimaal 0,5 a 1 nm? een gearbox lijkt me weer te groot dan is die niet meer in te bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Je hebt heel kleine motortjes met mini planetaire gearboxjes (zoals van maxon of bij sparkfun, solarbotics). Draaien niet op 12volt maar dan zou geen probleem moeten zijn.

Zelfs gearboxjes voor dat motortje dat je had gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/img/pb/186/383/365/365383186_126.jpg

Kan net 0.5Nm aan.

[ Voor 32% gewijzigd door LED-Maniak op 26-11-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 16:49

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zit hier met hetzelfde idee. Echter zijn het houten lamellen die vrij zwaar zijn. Heeft iemand enig idee hoe ik dat draaimoment het beste kan meten? Ik zat te denken om een met een momentsleutel dit te meten.

Bij lamellen heb je twee functies:
• Open/dicht -> Vrij licht, kan met een klein (servo)motortje.
• Op/neer -> Zeer zwaar, optrekken kost nu zeker 3-4 kilo aan gewicht.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
[quote]LED-Maniak schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:45:
Je hebt heel kleine motortjes met mini planetaire gearboxjes (zoals van maxon of bij sparkfun, solarbotics). Draaien niet op 12volt maar dan zou geen probleem moeten zijn.

Zelfs gearboxjes voor dat motortje dat je had gevonden:
[afbeelding]

Kan net 0.5Nm aan.
[/quote

ahh ik ga vanavond maar even een grote zoek actie starten hiernaar dan, bedankt voor je hulp!
LauPro schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:02:
Ik zit hier met hetzelfde idee. Echter zijn het houten lamellen die vrij zwaar zijn. Heeft iemand enig idee hoe ik dat draaimoment het beste kan meten? Ik zat te denken om een met een momentsleutel dit te meten.

Bij lamellen heb je twee functies:
• Open/dicht -> Vrij licht, kan met een klein (servo)motortje.
• Op/neer -> Zeer zwaar, optrekken kost nu zeker 3-4 kilo aan gewicht.
Mmm ik zal als ik de motoren heb ingebouwd, even wat foto;s posten hier misschien word je dan wat wijzer over het feit hoe je ze in moet bouwen, 3-4 kg moet je wel aardig zware motoren voor hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

sebasmac schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:10:
Mmm ik zal als ik de motoren heb ingebouwd, even wat foto;s posten hier misschien word je dan wat wijzer over het feit hoe je ze in moet bouwen, 3-4 kg moet je wel aardig zware motoren voor hebben ;)
Ik denk dat de benodigde kracht nog wel omlaag kan krijgen als ik even alles goed doorsmeer e.d.. Maar de grootste uitdaging die ik heb is hoe ik de 4 draden waar de lamellen aan hangen netjes aan een haspel krijg. Ik moet eigenlijk een haspel hebben welke een kracht van bijvoorbeeld 3kg kan ophijsen. Snel dat de haspel 1cm is, dan heb ik 30kg-cm nodig, dat is 2.95 Nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

sebasmac schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:33:
[...]

zoals ik in mijn vorige post al vertelde:

Ik was van plan dat motortje eruit te halen en er dan een elektromotor op te zetten van dat formaat, en dan er een transformator tussenhangen die dan weer op de stopcontact schakel van klik aan klik uit aangesloten zit om zo het motortje aan en uit te kunnen schakelen. Als ik die dan via me server kan schakelen was me idee om te tellen hoelang het gordijn erover doet om naar beneden te gaan en hoelang het gordijn erover doet om weer omhoog te komen deze seconde verwerk ik dan in de webserver en zo blijft de motor niet doordraaien als ik in me iphone app aangeef dat ik de gordijnen alleen naar beneden wil hebben het is wel heel wat werk maar het moet zo kunnen volgens mij.

Dus daarmee zorg ik dat de motor stopt, verder heb ik niet in gedachte de gordijnen ooit nog met de hand te gaan bedienen dus dat is niet nodig.
Dat is een behoorlijk domme redenatie. Sorry dat ik het zeg hoor.

Je gaat dus tellen hoelang er spanning op moet om van 100% open, naar 100% dicht te gaan. Dat wil je met Klik-aan-klik-uit doen. Dat houd in dat ie ook wel eens op half open/dicht kan staan. Dan draai je het hele mechanisme de soep in.

Nog even los van het feit dat dat ding misschien wel in de brand kan vliegen, omdat de buren toevallig hun lampen aan zetten, die op de zelfde frequentie zitten.

Ik zou het idee wat jij wil doen, zeker niet gaan uitvoeren met het idee van de spanning een aantal seconden aan te zetten, en dan getimerd weer uit te zetten. Denk dat je in een hele korte tijd de boel naar de klote hebt geholpen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

@RaZ: Je kan natuurlijk de stroom op de motor limiteren. Als je dan ervoor zorgt dat de behuizing van de motor vast zit aan het aluminium profiel van de rolgordijnen dan heb je genoeg koeling. Het praat over 500mA dat zo'n motortje op neemt, dan kan nooit zo heet worden dat je meteen brand krijgt.

Maar inderdaad, mooier is wat intelligenter gestuurd. Ik wil daarom ook een soort van rotary-encoder inbouwen zodat ik ook de exacte stand kan uitlezen. In mijn geval heb ik een stuk of 6 van deze lamelsystemen en ik wil natuurlijk wel dat ze allemaal perfect syncroom draaien straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Een vaste tijd naar beneden kan. Vervolgens als je weer omhoog gaat, meet je de stroom, wordt deze te hoog -> stoppen. Dit is dan weer je 0 referentie voor de volgende keer. Mooiste is natuurlijk dat je een streepje op je gordijn zet en dat een lichtsluit kijkt wanneer hij het streepje(of wit vlakje) tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien gewoon beter om er prefab dingen voor te kopen, of gewoon met de hand de gordijnen open/dicht te doen?
Je zou anders inderdaad met einschakelaars moeten werken, eventuele timers als de rolluiken half open moeten kunnen, of met een optocoupler die een aantal perforaties telt die voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@LauPro:
Fair enough.. Maar je zal net een weekendje/midweek weg zijn. Of lekker op wintersport zijn voor 3 weken. Vervolgens ontvang je wel een aan-signaal, en nooit een uit-signaal. Mijn klik-aan-klik-uit wil ook wel eens 1 of meerdere even niet schakelen. Of je drukt op de verkeerde knop.

Of je zo'n motortje 2 weken kan belasten en zichzelf niet verrot draait, of eventueel toch te warm gaat worden.. Nee.. Ik zou zeker met zoiets no way een open signaal systeem nemen. Dan maar closed via bedrade aansturing, waarbij je totale controle hebt in het systeem dat het exact weet wat de stand is..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

RaZ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:53:
@LauPro:
Fair enough.. Maar je zal net een weekendje/midweek weg zijn. Of lekker op wintersport zijn voor 3 weken. Vervolgens ontvang je wel een aan-signaal, en nooit een uit-signaal. Mijn klik-aan-klik-uit wil ook wel eens 1 of meerdere even niet schakelen. Of je drukt op de verkeerde knop.
Het is toch niet zo moeilijk om dan softwarematig af te vangen dat hij bijv. nadat hij omhoog is gegaan niet nog een keer omhoog kan?
Of je zo'n motortje 2 weken kan belasten en zichzelf niet verrot draait, of eventueel toch te warm gaat worden.. Nee.. Ik zou zeker met zoiets no way een open signaal systeem nemen. Dan maar closed via bedrade aansturing, waarbij je totale controle hebt in het systeem dat het exact weet wat de stand is..
Ik ga ook voor bedrade-aansturing en dan bedienen via een webinterface op de telefoon/iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

LauPro schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:16:
[...]
Het is toch niet zo moeilijk om dan softwarematig af te vangen dat hij bijv. nadat hij omhoog is gegaan niet nog een keer omhoog kan?
Nee..

Hij wil namelijk de computer een kika-signaal uit laten sturen, om een kika-schakelaar aan te zetten waar een motortje aan hangt, en op de pc een timer te starten, om hem x-seconden later weer uit te zetten.

Als de buren dus een lamp op die exact zelfde kika-kanaal hebben, is het niet de computer die het aan zet, en na de timer hem uitzet. Maar puur 1x een aan-signaal, en uren later waarschijnlijk pas een uit.

Hij wil de motors achter een kika-schakelaar zetten. Dus softwarematig kan je niets uitlezen als een ander dat signaal aan zet.
[...]
Ik ga ook voor bedrade-aansturing en dan bedienen via een webinterface op de telefoon/iPad.
Dat sowieso. In iedergeval niet een oncontroleerbaar systeem waarbij de buren je gordijnen (onbewust) kunnen schakelen, en de motors urenlang laten belasten.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dan is het verder aan de TS en de verzekering die hij heeft ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:59

Sabbi

je denkt aan mij.

LauPro schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:29:
[...]
Ik denk dat de benodigde kracht nog wel omlaag kan krijgen als ik even alles goed doorsmeer e.d.. Maar de grootste uitdaging die ik heb is hoe ik de 4 draden waar de lamellen aan hangen netjes aan een haspel krijg. Ik moet eigenlijk een haspel hebben welke een kracht van bijvoorbeeld 3kg kan ophijsen. Snel dat de haspel 1cm is, dan heb ik 30kg-cm nodig, dat is 2.95 Nm.
Is een contragewicht geen optie? Heb je geen haspel meer nodig en je hebt een veel minder sterke motor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 08:43
RaZ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:21:
[...]

Nee..

Hij wil namelijk de computer een kika-signaal uit laten sturen, om een kika-schakelaar aan te zetten waar een motortje aan hangt, en op de pc een timer te starten, om hem x-seconden later weer uit te zetten.

Als de buren dus een lamp op die exact zelfde kika-kanaal hebben, is het niet de computer die het aan zet, en na de timer hem uitzet. Maar puur 1x een aan-signaal, en uren later waarschijnlijk pas een uit.

Hij wil de motors achter een kika-schakelaar zetten. Dus softwarematig kan je niets uitlezen als een ander dat signaal aan zet.

[...]

Dat sowieso. In iedergeval niet een oncontroleerbaar systeem waarbij de buren je gordijnen (onbewust) kunnen schakelen, en de motors urenlang laten belasten.
Om dit af te vangen werk ik thuis met een alternatieve 12V bedrading waar de stroom volledig af gaat als ik van huis ben (controle dmv telefoon die bij WiFi kan of niet). Kun je dus ook nooit een weekend weg zijn terwijl de zooi loopt door te branden.

Wordt een beetje lastig om dat met KaKu te combineren, maar goed.

Edit: Al kan dat Python > Serproxy > Arduino > Relais systeempje natuurlijk ook falen.

[ Voor 3% gewijzigd door doltishDuke op 02-12-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 21:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Je zou is in de modelbouw wereld naar crawler/scaler motoren moeten zoeken, die hebben altijd veel koppel op weinig turns.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Hoe ga je ervoor zorgen dat de motoren de andere kant op gaan draaien met een kaku schakeling?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dump in het searchwindow van ebay.com de term: electric curtains motor

en je vind wat verschillende modellen +/- 12 usd (verschillend rpm, werken ook reverse)
andere zoektermen (suggesties worden gegeven op ebay) geven waarschijnlijk nog meer mogelijkheden)

ook remotes aanwezig

(Motortjes van Elero voor rolgordijnen zijn trouwens 5 Nm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
DealExtreme heeft een leuk assortiment motoren waar je misschien iets mee kunt. Bijv:
http://www.dealextreme.co...12v-dc-geared-motor-91623

Ze zijn in verschillende snelheden te krijgen dus tel even hoeveel wikkelingen je rolgordijn heeft als'ie opgerold is. Dan kun je uitrekenen hoe lang het duurt om 'm volledig op- of af te rollen.

Het koppel (torque) staat gegeven in de wat ongebruikelijke eenheid "kgcm", maar dat rekent in dit geval wel makkelijk. gewicht gordijn (kg) * straal buis (cm) = benodigd koppel (kg*cm).

-edit-
Bedenk wel dat je de motoren ook nog aan moet sturen. Je hebt een voeding nodig en een microcontroller (Arduino?) met de benodigde elektronica. Als je het heel mooi wilt maken doe je bijv. reflecterende stickertjes op je gordijn boven en onder, en een sensor die detecteert of je gordijn helemaal uit- of ingerold is. Of je maakt het zo dat je AB gewoon twee knopjes heeft, omhoog en omlaag, die je naar eigen inzicht ingedrukt houdt tot het gordijn ver genoeg op/af gerold is.

[ Voor 30% gewijzigd door mcDavid op 07-12-2011 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan een DC motor aansturen met een KaKu ASUN-650.
Met een dubbele voeding +,0 en - is dan de draairichting te kiezen.
Zelf zou ik er ook einschakelaars op plaatsen, zodat de motor vanzelf stopt en slechts in de andere richting kan starten. Zoals bij een rolluikmotor dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopus43
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
aliexpress.com
Gratis verzending over de wereld KM25TE, DOOYA buismotor, voor Dia. 38mm buis voor gordijn schaduw rolgordijnen of zebra blinds
+/-€45 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Na 6 jaar niet zo relevant meer denk ik ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.