Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Nu ben ik geen held in Lua scripts....zijn er geen mogelijkheden met de blocky?
Of zou iemand mij een stuk op weg willen helpen met het Lua script?
.
Aha, dat gaat lastig worden inderdaad.remcoXP schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:48:
Dat is het nou juist. Heb alles behalve de nrf24l.
Maar leek me toch leuk om bal vast wat te proberen.
[...]
Dank voor het antwoord, het geprobeerd.M.v.Veelen schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:03:
[...]
Je ziet inderdaad standaard een paar uur, maar als je met de cursor op de grafiek gaat staan (linkermuistoets indrukken) en naar links gaat, dan krijg je de voorgaande dagen te zien. Tot 3 dagen in jouw geval en tot 7 dagen in mijn geval.
Het zal aan mij liggen maar als ik in de grafiek links klik en de pointer naar links beweeg selecteer ik een gebied en zoom alleen maar verder in.
Op een of andere manier moet ik dus verder uitzoomen dan standaard gepresenteerd.
Verschillende browsers voor de zekerheid getest (IE, FF, Chrome, IOS en Android).
Bij http://www.highcharts.com/docs/chart-concepts/zooming gecontroleerd wat de mogelijkheden zijn (vast niet allemaal enabled in Domoticz). Ik krijg op geen enkele manier een zoom uit! Vreemd.
Heb je wel meer data gelogd dan die 3 dagen? Ik zie bv in mijn jaaroverzichten ook nog maar 1 maand staan omdat ik gewoon niet meer data heb.
Werkt default als een jekko. Camera gekoppeld aan deurbel en ik ontvang netjes een email wanneer er iemand aanbelt.ThinkPadd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:58:
In Domoticz heb je het menuutje 'Cameras'.
Maar wat kun je daar nou precies mee?
Ik heb m'n ipcam toegevoegd en ook 'gekoppeld' (?) aan een schakelaar. Ik had verwacht dat ik dan een screenshot kon laten maken als de schakelaar (deurbel) bediend wordt. Maar ik zie niet echt iets gebeuren ofzo.
Iemand die weet wat je daarmee kan? Of moet ik voor zoiets (deurbel indrukken = snapshot ipcam) zelf een Lua scriptje maken?
Bij instellingen je email gegevens opvoeren. En het vinkje 'Send Camera snapshots as Attachment (Gmail)' aanvinken
Deze werkt niet op een windows machine.wackidth schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:13:
Ik probeer de gegevens van buienradar script te gebruiken in blocky. Maar iemand dacht op het domoticz forum dat dat niet werkt. Klopt dit?
Nu ben ik geen held in Lua scripts....zijn er geen mogelijkheden met de blocky?
Of zou iemand mij een stuk op weg willen helpen met het Lua script?
Waarop heb je Domoticz geinstalleerd?
Op een Raspberry Pi2tlpeter schreef op maandag 01 juni 2015 @ 06:19:
[...]
Deze werkt niet op een windows machine.
Waarop heb je Domoticz geinstalleerd?
[ Voor 31% gewijzigd door wackidth op 01-06-2015 07:57 ]
.
En in de folder van Domoticz/www folder. Daar vindt het ik bestand frontpage.html.Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:58:
[...]
Nee, daar zit mn eigen site, niet de Domoticz gedeelte.
Ah oke. Nouja ik ga toch de weg van een script bewandelen en dan een pushnotificatie sturen. Is net wat sneller dan een mailtje.florabora schreef op maandag 01 juni 2015 @ 01:02:
[...]
Werkt default als een jekko. Camera gekoppeld aan deurbel en ik ontvang netjes een email wanneer er iemand aanbelt.
Bij instellingen je email gegevens opvoeren. En het vinkje 'Send Camera snapshots as Attachment (Gmail)' aanvinken
Zo blijft dat ook mooi gescheiden.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Heb even een soortgelijke setup gemaakt en het bestand getest en met onderstaand werkt het prima.
Heb het script al aangepast voor een Synology (hoop ik). Gebruik het zelf op een Pi.
Ik gebruik wel de foto url die Domoticz zelf gebruikt.
Die kun je vinden door bij Instellingen --> Camera's de rechtermuis op het fototoestel te zetten en kiezen voor koppelingslocatie kopieëren (Firefox)
deurbel.sh in /volume1/@appstore/domoticz/scripts/bash.
Rechten groep en gebruiker beide op Pi en 0755 rechten
1
2
3
4
5
| #!/bin/ash today=`/bin/date '+%d-%m-%Y__%H-%M-%S'`; #Retrieve image from camera and save to image with current date /usr/bin/curl -s http://<ip Domoticz>:8080/camsnapshot.jpg?idx=1 > /volume1/@appstore/domoticz/www/images/snapshots/deurbel-$today.jpg |
OnAction: script://volume1/@appstore/domoticz/scripts/bash/deurbel.sh
Klik ik nu op de schakelaar in Domoticz dan krijg ik netjes een foto in de snapshot folder.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 01-06-2015 08:58 ]
Bedankt, ga het vanavond als ik weer thuis ben even proberen. Rechten had ik op 0777 dus dat zou goed moeten zijn. Ik draai het op een Synology, wellicht dat de rechten daar wat anders zijn en dat het script daarom niet bij bepaalde mappen mag komen ofzo.MikeOO schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:55:
[...]
Heb even een soortgelijke setup gemaakt en het bestand getest en met onderstaand werkt het prima.
[...]
De locatie en OnAction had ik hetzelfde. Alleen dus URL van camera buiten Domoticz. Wat is het verschil tussen de URL van camera zelf gebruiken en die van Domoticz?
Heb ook nog wel een Pi met Domoticz liggen, daar kan ik natuurlijk zelf ook nog mee testen bedenk ik mij nu
[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 01-06-2015 09:05 ]
Zolang je hetzelfde gebruikersaccount gebruikt die ook voor je andere bash scripts gebruikt op de Synology moet dat volgens mij geen probleem zijn. Script werkt namelijk wel als je hem handmatig start dus qua rechten zou je dan goed moeten zitten. Of je Domoticz moet onder een andere account draaien als je account waarmee in je Putty inlogt.ThinkPadd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:04:
[...]
Bedankt, ga het vanavond als ik weer thuis ben even proberen. Rechten had ik op 0777 dus dat zou goed moeten zijn. Ik draai het op een Synology, wellicht dat de rechten daar wat anders zijn en dat het script daarom niet bij bepaalde mappen mag komen ofzo.
De locatie en OnAction had ik hetzelfde. Alleen dus URL van camera buiten Domoticz. Wat is het verschil tussen de URL van camera zelf gebruiken en die van Domoticz?
Heb ook nog wel een Pi met Domoticz liggen, daar kan ik natuurlijk zelf ook nog mee testen bedenk ik mij nu
Maar soms raak je het overzicht wel eens kwijt op de Synoloy qua rechten
MikeOO schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:10:
[...]
Zolang je hetzelfde gebruikersaccount gebruikt die ook voor je andere bash scripts gebruikt op de Synology moet dat volgens mij geen probleem zijn. Script werkt namelijk wel als je hem handmatig start dus qua rechten zou je dan goed moeten zitten. Of je Domoticz moet onder een andere account draaien als je account waarmee in je Putty inlogt.
Maar soms raak je het overzicht wel eens kwijt op de Synoloy qua rechten
Ik heb geen idee hoe het qua rechten zit, zou best kunnen dat het onder een andere user draait. Al heb ik in het gebruikersoverzicht geen 'domoticz' user ofzo gezien. Draai nog een hele lading scripts (Python/Lua/Bash) en dat werkt allemaal vlekkeloos. Denk misschien toch iets met rechten. Die scripts worden namelijk in de crontab aangeroepen met 'root'. Deze draait onder Domoticz en werkt niet. Met de hand (=root) weer wel.
Zou ook best kunnen zijn dat het script geen rechten op de map 'snapshots' heeft. Die heb ik via SSH (ingelogd als 'root') aangemaakt. Vanavond eens proberen om daar de rechten van te veranderen.
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 01-06-2015 09:17 ]
Dat laatste zou zomaar een oorzaak kunnen zijn maar is met WinSCP altijd snel te zien.ThinkPadd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:14:
[...]
![]()
![]()
Ik heb geen idee hoe het qua rechten zit, zou best kunnen dat het onder een andere user draait. Al heb ik in het gebruikersoverzicht geen 'domoticz' user ofzo gezien. Draai nog een hele lading scripts (Python/Lua/Bash) en dat werkt allemaal vlekkeloos. Denk misschien toch iets met rechten. Die scripts worden namelijk in de crontab aangeroepen met 'root'. Deze draait onder Domoticz en werkt niet. Met de hand (=root) weer wel.
Zou ook best kunnen zijn dat het script geen rechten op de map 'snapshots' heeft. Die heb ik via SSH (ingelogd als 'root') aangemaakt. Vanavond eens proberen om daar de rechten van te veranderen.
Als je de andere bash script die je gebruikt checkt welke gebruiker er aan gekoppeld zit en ook de folders dan is het eenvoudig gelijk te trekken.
Dit is denk ik een van de weinige nadelen als je het op een NAS hebt draaien. Op je NAS log je in als ROOT en dan wil je inderdaad wel eens vergeten dat bepaalde programma net weer onder een andere acocunt draaien.
Soms na een reboot is er niets aan de hand en start domoticz gewoon op. Andere keren start Domoticz niet meer automatisch en wordt 'domoticz' ook niet meer herkent als service (domoticz.sh starten werkt dan wel).
Ik verander echter niets aan mijn installatie/config.
Ik sluit ook altijd af met sudo halt of sudo reboot.
Komt dit vaker voor? Ik kan er geen peil op trekken in ieder geval...
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Het was inderdaad een rechtenprobleemMikeOO schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:26:
[...]
Dat laatste zou zomaar een oorzaak kunnen zijn maar is met WinSCP altijd snel te zien.
Als je de andere bash script die je gebruikt checkt welke gebruiker er aan gekoppeld zit en ook de folders dan is het eenvoudig gelijk te trekken.
Dit is denk ik een van de weinige nadelen als je het op een NAS hebt draaien. Op je NAS log je in als ROOT en dan wil je inderdaad wel eens vergeten dat bepaalde programma net weer onder een andere acocunt draaien.
Verwijderd
Jup dat is hem, maar ik kan die folder dus niet vinden op mn Nas (op mn raspberry wel), Die wil ik graag vindenMikeOO schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:21:
[...]
En in de folder van Domoticz/www folder. Daar vindt het ik bestand frontpage.html.
Nu wil ik met een blocky een scene schakelen als het licht onder een bepaalde waarde komt maar alleen na een bepaalde tijd.
Heb dit nu:
Maar er gebeurt niks
Heb eerst een testblocky gemaakt (zonder tijdtoevoeging) die werkt opzich wel maar ik werd gek van de notificatie's (2 per minuut).
In principe mag die hele doos aan als ik ga tv kijken (alle stekkers zijn dan nodig) en ik weet niet of dat vertraagd 6x losse z-wave commando?
En als je de voorwaarde van de tijd aanpast naar; (>19:00 and <23:59 ) ?ComTech schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:56:
Heb een lichtsensor van mysensors gemaakt deze werkt perfect.
Nu wil ik met een blocky een scene schakelen als het licht onder een bepaalde waarde komt maar alleen na een bepaalde tijd.
Heb dit nu:
[afbeelding]
Maar er gebeurt niks![]()
Heb eerst een testblocky gemaakt (zonder tijdtoevoeging) die werkt opzich wel maar ik werd gek van de notificatie's (2 per minuut).
[afbeelding]
Ik heb al enige tijd een raspberry met domoticz draaien.
Middels een P1 kabel lees ik de slimme meter uit.
Dit werkte tot voor kort goed maar de laatste tijd gebeurd het regelmatig dat bij "last seen" geen recente datum/tijd wordt getoond.
Vandaag heeft de Pi vanaf vanochtend 4 uur geen gegevens binnengehaald.
Wat gaat er fout?
Ronald
Toevallig al een keer herstart (de pi) ?ronaldvw schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:05:
Goedenavond,
Ik heb al enige tijd een raspberry met domoticz draaien.
Middels een P1 kabel lees ik de slimme meter uit.
Dit werkte tot voor kort goed maar de laatste tijd gebeurd het regelmatig dat bij "last seen" geen recente datum/tijd wordt getoond.
Vandaag heeft de Pi vanaf vanochtend 4 uur geen gegevens binnengehaald.
Wat gaat er fout?
Ronald
Ja zeker,
Iedere keer dat ik zag dat de gegevens niet opgehaald werden heb ik de pi gereset.
Dan gaat het weer een tijdje goed.
Mooi dat het werkt. Rechten blijven meestal de boosdoener zeker op een NAS maar winnen doen we het uiteindelijk altijdThinkPadd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:46:
[...]
Het was inderdaad een rechtenprobleemKon het met WinSCP idd snel zien. De mappen die door de Domoticz package waren aangemaakt hadden de user 'domoticz' als eigenaar, mijn zelfgemaakte 'snapshots' map had 'root' als eigenaar. Aangepast naar 'domoticz' en nu werkt het script ook prima als een schakelaar getriggerd wordt.
Vandaar ook mijn vorige reactie dat ik dacht dat het in de volume1/web mogelijk te vinden is omdat dit het webserver deel is voor de Synology.Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:16:
[...]
Jup dat is hem, maar ik kan die folder dus niet vinden op mn Nas (op mn raspberry wel), Die wil ik graag vinden![]()
Anders met Putty inloggen op je NAS en dan geef je onderstaand commando:
find / -type d -name 'www'
Dan krijg je een lijst van elke www folder die op je NAS te vinden is. Dit kan even duren voor hij klaar is.
Als hij al gevonden is kun je met CTRL-C het process eerder stoppen.
Ik heb een vergelijkbare blocky, alleen schakel ik niet de scene aan, maar individuele lampen. Ik gebruik dan wel de waarde 'on' i.p.v. 'active'. Dus wellicht kun je 'active' ook nog veranderen in 'on'.ComTech schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:56:
Heb een lichtsensor van mysensors gemaakt deze werkt perfect.
Heb dit nu:
[afbeelding]
Maar er gebeurt niks![]()
[afbeelding]
http://www.bol.com/nl/p/p...pac-302/9200000020956271/
ook met RFX te onderscheppen is?
Heb zo'n bel en wilde er een zwave binaire sensor tussen knopen. Maar dan kan ik nog niet geluid van de bel uitzetten (als kleine op bed ligt, dan alleen een telegram bericht / geluid op sonos in keuken).
Dus maybe deze drukker gebruiken met een eigen aan te sturen gong middels Rpi / domoticz.
(al ga ik wel om te proberen die binaire sensor testen met huidige gong.)
Ik gebruik zelf een willekeurige draadloze deurbel van een doe-het-zelf winkel (merk? Geen idee) die de RFXCom en daarmee Domoticz prima oppakken (herkend als ByronSX). Probleem dat ik voorzie, is dat ik niet weet of je de knop ook kan ontkoppelen van de ontvanger. Wat wel zou kunnen, is twee deurbellen kopen waarbij je de knop van set 1 met de ontvanger van set 2 gebruikt.trekker22 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:15:
weet iemand of de deurbel drukker van deze:
http://www.bol.com/nl/p/p...pac-302/9200000020956271/
ook met RFX te onderscheppen is?
Heb zo'n bel en wilde er een zwave binaire sensor tussen knopen. Maar dan kan ik nog niet geluid van de bel uitzetten (als kleine op bed ligt, dan alleen een telegram bericht / geluid op sonos in keuken).
Dus maybe deze drukker gebruiken met een eigen aan te sturen gong middels Rpi / domoticz.
(al ga ik wel om te proberen die binaire sensor testen met huidige gong.)
Edit: Voor de volledigheid. ByronSX heeft een ID bestaande uit twee velden, deze zouden 'uniek genoeg' moeten zijn om de deurbel van de buren niet te raken (maar toch 'schrik' ik van mijn code; het eerste veld is al 00). De Unit Code die je ook in moet voeren als je een manual switch toevoegt staat voor het geluid dat de bel produceert.
Op mijn 'knop' zit als ik het me goed herinner een wieltje om het geluid in te stellen, het zou ook kunnen zijn dat je het ID ook kan manipuleren met een andere knop of een jumpertje op het printplaatje, maar dat durf ik zo niet te zeggen.
[ Voor 24% gewijzigd door mbitter op 02-06-2015 20:25 ]
maar kun je dan ook aangeven of je wel of niet de gong wil gebruiken (bv op bepaalde tijdvlakken)mbitter schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:19:
[...]
Ik gebruik zelf een willekeurige draadloze deurbel van een doe-het-zelf winkel (merk? Geen idee) die de RFXCom en daarmee Domoticz prima oppakken (herkend als ByronSX). Probleem dat ik voorzie, is dat ik niet weet of je de knop ook kan ontkoppelen van de ontvanger. Wat wel zou kunnen, is twee deurbellen kopen waarbij je de knop van set 1 met de ontvanger van set 2 gebruikt.
Edit: Voor de volledigheid. ByronSX heeft een ID bestaande uit twee velden, deze zouden 'uniek genoeg' moeten zijn om de deurbel van de buren niet te raken (maar toch 'schrik' ik van mijn code; het eerste veld is al 00). De Unit Code die je ook in moet voeren als je een manual switch toevoegt staat voor het geluid dat de bel produceert.
Op mijn 'knop' zit als ik het me goed herinner een wieltje om het geluid in te stellen, het zou ook kunnen zijn dat je het ID ook kan manipuleren met een andere knop of een jumpertje op het printplaatje, maar dat durf ik zo niet te zeggen.
Als knop en ontvanger een andere code hebben (zeg: ID 00 01 voor de knop en 00 02 voor de gong), kun je een switch met code 00 01 afvangen met Blockly/Lua, controleren op tijd, en desgewenst een dummy-switch met code 00 02 aanzetten (dan zal je gong afgaan).trekker22 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:28:
[...]
maar kun je dan ook aangeven of je wel of niet de gong wil gebruiken (bv op bepaalde tijdvlakken)
ok goed om te weten;mbitter schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:34:
[...]
Als knop en ontvanger een andere code hebben (zeg: ID 00 01 voor de knop en 00 02 voor de gong), kun je een switch met code 00 01 afvangen met Blockly/Lua, controleren op tijd, en desgewenst een dummy-switch met code 00 02 aanzetten (dan zal je gong afgaan).
eerst kijken of normale bel + zwave sensor me bevalt anders toch dit overwegen!

Goedkope 433Mhz remote van eBay (SCT2260 chip, PT2262 kloon) 2 relais, 2x diode, 2x elco.
Waarom twee keer? Ik heb twee deurbellen, woon in een appartement (3 hoog). Heb dus een echte voordeur met bel, maar ook een belknop beneden in portiek die de intercom laat overgaan.
Werkt prima, krijg nu nog geen seconde na indrukken een Pushover bericht op m'n telefoon.
Zie ook: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=6735
In het HomeWizard topic stonden ook wel wat oplossingen, maar die kreeg ik niet betrouwbaar genoeg (optocoupler) of vond ik te duur (Finder relais + KaKu deurbelzender).
Voor de remote raad ik wel een iets andere aan, deze moest ik nog een weerstandje vervangen (3.3MΩ). Ze zijn ook wel te vinden die direct met Domoticz werken, weet zo alleen niet welke dat zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 02-06-2015 21:55 ]
Altijd leuk om je mooie projecten te zien.ThinkPadd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:49:
Kan weer een projectje van m'n todo-list afstrepen; de deurbell(en) in Domoticz.
[afbeelding]
Goedkope 433Mhz remote van eBay (SCT2260 chip, PT2262 kloon) 2 relais, 2x diode, 2x elco.
Waarom twee keer? Ik heb twee deurbellen, woon in een appartement (3 hoog). Heb dus een echte voordeur met bel, maar ook een belknop beneden in portiek die de intercom laat overgaan.
Werkt prima, krijg nu nog geen seconde na indrukken een Pushover bericht op m'n telefoon.
Zie ook: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=6735
In het HomeWizard topic stonden ook wel wat oplossingen, maar die kreeg ik niet betrouwbaar genoeg (optocoupler) of vond ik te duur (Finder relais + KaKu deurbelzender).
Voor de remote raad ik wel een iets andere aan, deze moest ik nog een weerstandje vervangen (3.3MΩ). Ze zijn ook wel te vinden die direct met Domoticz werken, weet zo alleen niet welke dat zijn.
Ikzelf heb een Byron MP001 (Uit de Aldi actie enige tijd geleden) welke helaas niet volledig door RFXCom wordt ondersteund. Tijdje geleden bij RFXCom navraag gedaan maar het is onbekend of (en zoja wanneer) er volledige ondersteuning komt. Het signaal kun je met Domoticz wel versturen maar helaas niet opvangen.
Heb je hier nog een briljant idee voor?
Ik wou zeggen: als het geen heel speciaal ding is, haal dan een 'SelectPlus' deurbel bij de Action (6 euro meen ik). Maar die van jou is een MP3-ding, dan ligt het wat anders.
Misschien de drukker van zo'n Action ding gebruiken en dan via Domoticz signaal uitsturen? Al heb je dan geen bel meer als Domoticz platligt / stroom is uitgevallen.
[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 02-06-2015 22:41 ]
Ga ik ook doen.Ik wil geen lelijke 433Mhz deurbel. Dus ga een zwave bin.sensor inbouwen in mn normale deurbel. En dan ook proberen of ik een snapshot van mn Hikvision camera kan laten sturen.trekker22 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:52:
[...]
ok goed om te weten;
eerst kijken of normale bel + zwave sensor me bevalt anders toch dit overwegen!
als ik op de powerknop van de stekkerdoos druk (nog niet duidelijk wat aan/uit is, volgens mij door me kleurenblindheid) dan komt het vaak voor dat Domoticz op offline gaat.
- zou toch niet moeten kunnen dat die daar van over de kop gaat?
- is het handig om de domoticz service automatisch te laten herstarten? (nu heb ik soms als ik via ssh de service start hij er na 1-2 minuut weer uit knalt en ik het nogmaals moet doen...)
- kun je de logging terug zien van vlak voor de crash, dat er iets te analyseren valt van het waarom?
EDIT en wie is er bekend met de kleurcodes van die greenwave stekkerdoos?
https://www.m.nu/pdf/PowerNode_manual_english.pdf
mijn modus is van white aan naar groen knipperend, terwijl die wel al toegevoegd is aan me z-wave netwerk. (al lijkt domoticz ook niet goed de status van alle poorten op te pikken?)
[ Voor 19% gewijzigd door trekker22 op 02-06-2015 23:17 ]
Het automatisch laten herstarten zou je waarschijnlijk met Monit kunnen oplossen.
Zie ook: Monitoring_domoticz
En qua logging weet ik dat je ergens iets aan kan zetten in OpenZwave, heb het ff niet bij de hand echter. Even kijken via Hardware -> Zwavespull -> setup -> control panel denk ik.
En in domoticz zelf kan je via commandline
1
| -verbose 1 |
1
| -loglevel 0 |
Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony
Hoi, Heb er 3.trekker22 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:13:
greenwave stekker doos toegevoegd aan me z-wave netwerk. (meer mensen met zo'n ding icm domoticz?)
als ik op de powerknop van de stekkerdoos druk (nog niet duidelijk wat aan/uit is, volgens mij door me kleurenblindheid) dan komt het vaak voor dat Domoticz op offline gaat.
- zou toch niet moeten kunnen dat die daar van over de kop gaat?
- is het handig om de domoticz service automatisch te laten herstarten? (nu heb ik soms als ik via ssh de service start hij er na 1-2 minuut weer uit knalt en ik het nogmaals moet doen...)
- kun je de logging terug zien van vlak voor de crash, dat er iets te analyseren valt van
EDIT en wie is er bekend met de kleurcodes van die greenwave stekkerdoos?
mijn modus is van white aan naar groen knipperend, terwijl die wel al toegevoegd is aan me z-wave netwerk. (al lijkt domoticz ook niet goed de status van alle poorten op te pikken?)
Aan is witte licht in het midden van de knop aan.
Als het om de knop groen begint te knipperen is hij uit het zwave net werk gevallen. Reboot domoticz kan het op lossen. Bij mij was dat steeds tijdelijk tot ik een factory reset deed. 2 van de 3 schakelaars deden het altijd ok. In hardware - zwave setup zie je of hij de status dead heeft (rood in het overzicht). Meer details bij node management - control panel (niet het meest overzichtelijke scherm).
Je kunt instellen na hoeveel tijd hij groen moet knipperen als de verbinding weg is. Ook bij hardware - zwave setup.
Zie ook een paar posts terug over mijn perikelen met green wave (die nu over lijken).
De kleurcodes zijn volgens mij meer om in de nuon manager groepen te maken. Ik denk dat domoticz er niets mee doet.
Ik zie nu weer 7 dagen, ook van voor ik van het weekend een post deed. Data was er dus wel gelukkig. Wat heb ik gewijzigd: short history gewijzigd naar 7 dagen en een paar dagen niets gedaan. Vanmorgen de update naar 2.2519 erop gezet maar was al goed daarvoor volgens mij. Gevalletje krom bitje denk ik! Ik hou van self healing software!sjorsjuhmaniac schreef op maandag 01 juni 2015 @ 00:27:
oeps,
Heb je wel meer data gelogd dan die 3 dagen? Ik zie bv in mijn jaaroverzichten ook nog maar 1 maand staan omdat ik gewoon niet meer data heb.
ok maar ik kon mijn tv nog wel toggelen vanuit domoticz terwijl dat ding knipperde? maar ook het energie verbruik werd niet meer goed gelogd.oeps schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:18:
[...]
Hoi, Heb er 3.
Aan is witte licht in het midden van de knop aan.
Als het om de knop groen begint te knipperen is hij uit het zwave net werk gevallen. Reboot domoticz kan het op lossen. Bij mij was dat steeds tijdelijk tot ik een factory reset deed. 2 van de 3 schakelaars deden het altijd ok. In hardware - zwave setup zie je of hij de status dead heeft (rood in het overzicht). Meer details bij node management - control panel (niet het meest overzichtelijke scherm).
Je kunt instellen na hoeveel tijd hij groen moet knipperen als de verbinding weg is. Ook bij hardware - zwave setup.
Zie ook een paar posts terug over mijn perikelen met green wave (die nu over lijken).
De kleurcodes zijn volgens mij meer om in de nuon manager groepen te maken. Ik denk dat domoticz er niets mee doet.
zal hem eens uit netwerk kiepen en opnieuw aanmelden!
Ik zit met hetzelfde probleem en heb er ook nog geen oplossing voor. Zit al te kijken of er niet ip deurspionnen te koop zijn voor een klein prijsje, maar dat is vrij prijzig of de kwaliteit is heel slecht. Ipcamera's zijn vrij opvallend en relatief groot. Als je een oplossing hebt hoor ik dat graag.ThinkPadd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:41:
Dank, vind het altijd wel leuk een beetje prutsenVolgende stap is snapshot maken met ipcam. Dat gedeelte is ook al klaar, maar ik kan de ipcam niet echt goed (onopvallend) kwijt omdat ik aan galerij woon waar mensen langslopen.
VerhuizenThinkPadd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:41:
Dank, vind het altijd wel leuk een beetje prutsenVolgende stap is snapshot maken met ipcam. Dat gedeelte is ook al klaar, maar ik kan de ipcam niet echt goed (onopvallend) kwijt omdat ik aan galerij woon waar mensen langslopen.
Heb gelukkig een grote carpoort waar dadelijk twee camera's een foto sturen als er gebeld wordt;-)
Bing
Ik vraag dit omdat ik een in een ver gevorderd stadium ben van huis kopen, en mijn enige `domotica` ervaring is een toon thermostaat (wat me erg bevalt) nadeel is dat ik de stats er tot nu toe niet uit kan trekken
Daarnaast wil ik natuurlijk ook water verbruik meten, en bij elke kamer die ik verbouw gelijk voorzien van de nodige domotica meuk.
Mijn insteek op het moment is goedkoop, low maintance (lees bekabeld eerder dan wireless) en off-the shell met minimaal "soldeerwerk" maar mag niet ten koste gaan van stabiliteit en userfriendly meuk
bv een PoE switch om (led)verlichting aan te sturen heeft eerder de voorkeur dan individuele stroom adapters. En een slipkoppeling voor zonwering (gordijnen/lamellen/rolgordijn) liever in 1 keer goed.
Ook zou ik het niet fijn vinden als de buur man zijn licht uit doet met remote dat mijn deur zich opent omdat het dezelfde "action" controler is.. hierom kies ik liever bedraad waar mogelijk.
Ik zou graag water/gas meten maar ook reguleren maar het liefst "low power usage" dus als ik de Flow van water kan reguleren in paar stappen ook prettig.
Ik zoek wat tips of juist valkuilen vermijden(om niet in te vallen) .. ik zie simpelweg de bomen niet door het bos lees veel maar .. mis een beetje richtings gevoel ..
Tja vanalles
Het heeft me ruim 2 weken gekost maar ik heb nu alle berichten op het hele forum gelezen.
Voordeel is dat ik nu bv niet hoef te vragen of er een goedkoper alternatief is voor de RFX
Allereerst wil ik mijn complimenten geven aan de maker(s) van Domoticz. Ook hulde aan de mensen die dit forum (en dus Domoticz) tot een succes maken
Dit forum heeft mij er in ieder geval toe gezet om er een hobby bij te nemen! Resulteert overigens wel in een daling van de WAF!
Heb tijdens het lezen Domoticz 2 weken stabiel op een Raspberry 2 draaien en sinds 3 dagen ook op m'n Syno.
Vooralsnog hou ik mij bezig met inlezen, scripten (ping e.d.) en blockly's maken.
Eerdaags de eerste aankopen maar gaan doen (rfx e.d.) en rustig aan uitbreiden.
Ik hoop vanaf nu ook positieve bijdragen te kunnen leveren aan dit forum.
Probeer eens met RFXmngr Blinds1 - T6 DC106 of je met de RFXtrx433 een nieuwe "remote" kunt toevoegen aan de Brel.schoffelaar schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:48:
weet iemand op welk protocol een brel ontvanger geschakeld kan worden heb geen zender die ik in kan leren
http://www.1dayfly.com/nl...ail&utm_source=Smartfocus
Vanaf nu nog 3,5 uur geldig.
4 led spotjes met schakelaar voor 18,95 euro + 6,95 euro bezorgkosten.
Nadeel alles werkt op batterijen en remote heeft maar een bereik van 6 mtr. Geen idee of dit van invloed is
als je de leds toevoegd in Domoticz, als dat lukt natuurlijk.
Voordeel schijnt te werken op 433Mhz.
Doe er eventueel je voordeel mee.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 04-06-2015 08:26 ]
[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 04-06-2015 09:50 . Reden: Plaatje toegevoegd ]
Stel ik zet een fibaro deursensor in de auto. Deur open als alarm aan staat is meteen sirene. Als er 's nachts iemand op het idee komt de auto te stelen, dan gaat het alarm in huis aan en verlichting enz enz. Dat gaat geheid werken, maar er is natuurlijk een probleem. Die sensor komt en gaat in het zwave netwerk. Wat vind het zwave netwerk, en niet onbelangrijk natuurlijk, Domoticz daarvan? Zou dit kunnen werken?
"Error: EventSystem: Error accessing lua script directory /usr/local/domoticz/var/scripts/lua/"
Is dit een rechten kwestie? Iemand anders dit ook sinds de laatste update?
Het was:
/domoticz/scripts/
en is geworden:
/domoticz/var/scripts/
Niet doen. Je Z Wave netwerk zal daar niet blij mee zijn.UltraSub schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:04:
Ik bedacht me een paar dagen geleden iets. Geen idee of het kan en werkt, maar misschien heeft iemand een idee hier.
Stel ik zet een fibaro deursensor in de auto. Deur open als alarm aan staat is meteen sirene. Als er 's nachts iemand op het idee komt de auto te stelen, dan gaat het alarm in huis aan en verlichting enz enz. Dat gaat geheid werken, maar er is natuurlijk een probleem. Die sensor komt en gaat in het zwave netwerk. Wat vind het zwave netwerk, en niet onbelangrijk natuurlijk, Domoticz daarvan? Zou dit kunnen werken?
[ Voor 80% gewijzigd door M.v.Veelen op 04-06-2015 09:28 ]
¯\_(ツ)_/¯
Voor zover ik weet heb ik geen scripts draaien, wel events gemaakt met Blocky. Moet ik deze dan weggooien en opnieuw aanmaken?M.v.Veelen schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:26:
Ja, heb ik ook. De scripts directory is verplaatst naar de /var directory. Je zult je scripts en cronjob aan moeten passen om alles weer in orde te krijgen.
Het was:
/domoticz/scripts/
en is geworden:
/domoticz/var/scripts/
¯\_(ツ)_/¯
Het gekke is dat ik helemaal geen script directory heb! Heb tot heden alleen Blockly events gemaakt, niks anders. Ik kan de melding wel uit zetten door "EventSystem" op diable te zetten, maar daar schiet ik natuurlijk niks mee op :-) ben dus benieuwd wat nu die melding triggered.M.v.Veelen schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:00:
Nee, je Blockly's kunnen blijven staan. Domoticz zoekt echter naar de scripts directory om eventuele scripts af te trappen. Ik zou dus, als ik jou was, de scripts directory moven naar de /var directory. Problem solved.
Je zou zelf een map aan kunnen maken in de /var directory:
domoticz/var/scripts
domoticz/var/scripts/python
domoticz/var/scripts/lua
Daarmee zou de foutmelding al opgelost moeten zijn. Echter, je wilt natuurlijk wel de basis zaken erin hebben staan. Download ze hier: http://www.yabb.nl/domoticz.zip
Dit zijn de basis-scripts die standaard al in Domoticz zitten. Succes !
¯\_(ツ)_/¯
Dank! De directories aangemaakt en de melding is weg. Ik zag dat de basisscripts trouwens verhuisd zijn naar domoticz/samplescriptsM.v.Veelen schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:16:
Die melding wordt getriggerd door Domoticz die de scripts directory zoekt. De laatste update van Domoticz resulteerde bij mij ook in een scripts folder die ontbrak. Gelukkig had ik daar een backup van gemaakt en heb ik die in de map /domoticz/var/ kunnen plaatsen.
Je zou zelf een map aan kunnen maken in de /var directory:
domoticz/var/scripts
domoticz/var/scripts/python
domoticz/var/scripts/lua
Daarmee zou de foutmelding al opgelost moeten zijn. Echter, je wilt natuurlijk wel de basis zaken erin hebben staan. Download ze hier: http://www.yabb.nl/domoticz.zip
Dit zijn de basis-scripts die standaard al in Domoticz zitten. Succes !
Update van RFXCom naar 242 leek iets te verbeteren, maar nog niet alles. Ik heb met een RTL-SDR gekeken, de band was niet overdreven bezet. Antenne iets verplaatst (Ebay magneetvoet). Hielp een beetje, maar toen viel iets anders weer weg.Pino schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:34:
Ik heb de laatste week ineens een probleem met de rfxcom op PI2 met domoticz. Het verzenden van AC commando's gaat prima, worden ook door het hele huis ontvangen, maar het ontvangen van commando's van KaKu zenders (AWST-8802) werkt zeer slecht ineens, terwijl er niets veranderd is. cresta temperatuursensoren lijken ook slechter te werken, maar kan ik niet echt betrouwbaar controleren.
Herstarten, andere usb poort, powered usb hub geprobeerd, helpt niets.
Heb nu een aurel gp 433 antenne geplaatst en nu werkt alles naar behoren. Ook mijn buitensensoren komen nu betrouwbaar binnen met de schuifpui dicht.
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Hier kan je wat Lua-boeken vinden.
En toch.. Meer over nagedacht.Brutuss schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:44:
[...]
Vond het wel een cool idee! Bij mij kwam al snel een glimlach maar deze ging ook weer even snel weg
We nemen een batterijgevoede deursensor. Na configuratie in het netwerk wordt er in principe niet meer gepolled vanuit Domoticz/Z-wave naar de sensor toe. Dat zou immers teveel batterij kosten. Als routing node worden ze ook niet gebruikt. De enige die dan nog terug meldt dat hij er is, is de sensor zelf. Die zal zich melden als hij dat volgens zijn config moet doen (het ingestelde interval), of als hij een statuswijziging heeft. Dan kunnen de volgende situaties optreden:
- Sensor is in bereik van het netwerk: update naar Domoticz succesvol.
- Sensor buiten bereik van het netwerk: geen idee wat de sensor ermee doet, die zal dan wel tot de conclusie komen dat er geen netwerk is, en dan gaat het wellicht mis met zijn eigen config, wellicht gewoon een entry in zijn log, update failed.
Tenzij het netwerk polled heeft het volgens mij nooit door dat de sensor weg is.
Ik ga het eens proberen met een pir die ik heb liggen als ik tijd heb.
¯\_(ツ)_/¯
Wil dit zeggen dat je via Domoticz de deurbel kunt laten afgaan ?TravockMD schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:27:
[...]
Altijd leuk om je mooie projecten te zien.![]()
Ikzelf heb een Byron MP001 (Uit de Aldi actie enige tijd geleden) welke helaas niet volledig door RFXCom wordt ondersteund. Tijdje geleden bij RFXCom navraag gedaan maar het is onbekend of (en zoja wanneer) er volledige ondersteuning komt. Het signaal kun je met Domoticz wel versturen maar helaas niet opvangen.
Heb je hier nog een briljant idee voor?
Ik heb een Envivo MP001, Deze is vrijwel hetzelfde als de Byron. Volgens RFXcom moet het signaal uit te sturen zijn (handleiding), maar ik heb het helaas nog niet voor elkaar in Domoticz.bdormaels schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:03:
[...]
Wil dit zeggen dat je via Domoticz de deurbel kunt laten afgaan ?
Domoticz stuurt de 2e bel aan als er aangebeld wordt (vertraging van een seconde of zo), afhankelijk van de tijd van de dag. Als we naar bed zijn, gaat die 2e gong bv niet tot 9 uur 's ochtends.
Als er niemand thuis is krijg ik een mailtje als er iemand aanbelt. Niet zo zinvol nu, maar de bedoeling is hier ooit een camera te hangen.
Ik laat via domoticz niet alleen mijn deurbel afgaan, maar ook mijn thuistelefoon gaat een paar keer over als er op de bel gedrukt wordt.bdormaels schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:03:
[...]
Wil dit zeggen dat je via Domoticz de deurbel kunt laten afgaan ?
Ik heb ook een KaKu deurbel: zender + 2 ontvangers. Als er aangebeld wordt, dan stuurt Domoticz mij een Prowl berichtje. Op zich handig om ervoor te kiezen om alleen als je niet thuis bent een berichtje te sturen, maar ik heb dit gewoon altijd aan staan: als ik in de garage aan het knutselen ben, dan hoor ik de ontvangers in huis niet, en dan krijg ik toch een berichtje op mijn telefoonjanne_nl schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:51:
Ik heb een kaku deurbel en hier een extra gong bijgekocht voor op de slaapkamer en buiten.
Domoticz stuurt de 2e bel aan als er aangebeld wordt (vertraging van een seconde of zo), afhankelijk van de tijd van de dag. Als we naar bed zijn, gaat die 2e gong bv niet tot 9 uur 's ochtends.
Als er niemand thuis is krijg ik een mailtje als er iemand aanbelt. Niet zo zinvol nu, maar de bedoeling is hier ooit een camera te hangen.
Ook kan ik in Domoticz gewoon de deurbel af laten gaan, net als m'n rookmelders indien nodig
Kan leuk gecombineerd worden met een alarmmodule die een pokkeherrie geeft icm. de rookmelders die dan af gaan als er iets wordt gedetecteerd bij mijn (onze) afwezigheid.
Een foto meesturen behoort ook nog tot de mogelijkheden, maar ik moet dan eerst bekijken of ik de huidige camera bij de voordeur ga monteren of toch aan de achterkant van het huis.
¯\_(ツ)_/¯
Kun je misschien vertellen welke hw je hiervoor hebt gebruikt en welke services je hebt draaien?raven22 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:46:
[...]
Ik laat via domoticz niet alleen mijn deurbel afgaan, maar ook mijn thuistelefoon gaat een paar keer over als er op de bel gedrukt wordt.
Ik heb een gewone 8V deurbel, daaraan parallel een kaku deurbelzender. Even opletten met de schakeling anders mol je de deurbelzender (http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=1546).marigo schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:38:
[...]
Kun je misschien vertellen welke hw je hiervoor hebt gebruikt en welke services je hebt draaien?
Zodra de deurbel wordt ingedrukt gaat de gewone deurbel en gaat er een signaal van de kaku naar domoticz. Dan start er een simpel scriptje om mbv linphone een (gratis) telefoontje te plegen naar een (gratis) getonsip sipaccount. Dit telefoontje komt binnen op mijn panasonic tgp-500 voip telefoon. In de instellingen van deze telefoon heb ik aan dit getonsipaccount een beltoon toegewezen en wordt het telefoontje na 2 ringen doorgezet naar een niet bestaand telefoonnummer (0) en stopt het overgaan.
Erg makkelijk voor als je in de tuin zit met het mooie weer.
Eigenlijk is de enige voorwaarde een voiptelefoon, het kan ook met een gewoon telefoonnummer maar dan moet je per oproep betalen.
Inmiddels werkt alles uit de kunst, bedankt voor je tip!Brutuss schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:41:
[...]
Naar mijn mening niet. Van de switch ga je naar de LAN zijde van de POE inverter. En de camera gaat naar de data+power zijde. Daarna moet de camera opstarten en werken.
Bing
Dank voor de uitleg.raven22 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 08:37:
[...]
Ik heb een gewone 8V deurbel, daaraan parallel een kaku deurbelzender. Even opletten met de schakeling anders mol je de deurbelzender (http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=1546).
Zodra de deurbel wordt ingedrukt gaat de gewone deurbel en gaat er een signaal van de kaku naar domoticz. Dan start er een simpel scriptje om mbv linphone een (gratis) telefoontje te plegen naar een (gratis) getonsip sipaccount. Dit telefoontje komt binnen op mijn panasonic tgp-500 voip telefoon. In de instellingen van deze telefoon heb ik aan dit getonsipaccount een beltoon toegewezen en wordt het telefoontje na 2 ringen doorgezet naar een niet bestaand telefoonnummer (0) en stopt het overgaan.
Erg makkelijk voor als je in de tuin zit met het mooie weer.
Eigenlijk is de enige voorwaarde een voiptelefoon, het kan ook met een gewoon telefoonnummer maar dan moet je per oproep betalen.
Ik wil dit zelf ook voor elkaar krijgen, want je hoort de deurbel idd niet als je in de tuin zit.
Thx!
Je moet de headless linphone (linphonec) installeren uit de ppa: deb http://ppa.launchpad.net/linphone/release/ubuntu trusty mainmarigo schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:14:
[...]
Dank voor de uitleg.
Ik wil dit zelf ook voor elkaar krijgen, want je hoort de deurbel idd niet als je in de tuin zit.
Thx!
Oudere versies werken niet altijd goed.
Dan heb ik in rc.local het volgende staan: linphonecsh init
En het script in domoticz:
#!/bin/sh
linphonecsh dial sip:username@getonsip.com
Succes
In Synology Surveillance Station werkt hij prima (kan livestream bekijken + opnemen bij beweging e.d.). Nu blijkt dat Surveillance Station een API heeft waarmee je bijv. een commando kunt geven om opnames te starten, of om een snapshot te nemen.
BizzieBis heeft mij wat geholpen, met als resultaat dat we nu een PHP-script hebben die een JPEG file nabootst. Op die manier kun je (door de cam aan Synology te koppelen) de cam toch in Domoticz gebruiken!
Ik gebruik het om een snapshot te sturen via Pushover als er wordt aangebeld. De hele uitleg vind je hier.
Graag gedaan, fijn om te horen!bing69 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 08:57:
[...]
Inmiddels werkt alles uit de kunst, bedankt voor je tip!
1
2
3
| "dataId":"0" "dataId":"1" etc. |
om te zetten naar
1
2
3
| "dataId0":"0" "dataId1":"1" etc. |
dataId loop tot boven de 100
dus ik zoek iets wat doet met str_replace
zoek string "dataId":" +cijfer
vervang door "dataId+gevonden cijfer":" + cijfer
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $SourceArray[] = '"dataId":"0"'; $SourceArray[] = '"dataId":"1"'; $BeginValPos = strlen('"dataId":"'); for ($Counter1 = 0; $Counter1 < count($SourceArray); $Counter1++) { $Value = substr($SourceArray[$Counter1], $BeginValPos, strlen($SourceArray[$Counter1]) - $BeginValPos - 1); $ResultArray[$Counter1] = '"dataId'.$Value.'":"'.$Value.'"'; } for ($Counter1 = 0; $Counter1 < count($ResultArray); $Counter1++) echo $ResultArray[$Counter1]."<br>"; |
Je mag hem zelf verder aanpassen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Maar met lsusb kan ik hem al niet vinden:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Bus 002 Device 002: ID 8087:8000 Intel Corp. Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub Bus 001 Device 002: ID 8087:8008 Intel Corp. Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0003 Linux Foundation 3.0 root hub Bus 003 Device 008: ID 0658:0200 Sigma Designs, Inc. Bus 003 Device 004: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC Bus 003 Device 007: ID 046d:c71c Logitech, Inc. Bus 003 Device 006: ID 046d:c71b Logitech, Inc. Bus 003 Device 003: ID 046d:0b06 Logitech, Inc. Bus 003 Device 002: ID 1784:0004 TopSeed Technology Corp. RF Combo Device Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub |
Via
1
| dmesg | grep -i usb |
ben ik er achter gekomen dat het bij mij Bus 003 Device 009 moet zijn die terecht komt op /tty/ACM0 moet zijn, maar die staat weer niet in het lijstje met USB devices in Domoticz. Daar staat alleen mijn RFXCOM op /dev/ttyUSB0
is er een manier om hem wel toe te voegen in domoticz?
Geen idee, hoe kom ik daar achter?ThinkPadd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:03:
Is het niet het apparaat op regel 6 ?
1
2
3
4
5
| [ 298.903258] usb 3-9: USB disconnect, device number 4 [ 301.560043] usb 3-9: new full-speed USB device number 8 using xhci_hcd [ 301.576803] usb 3-9: New USB device found, idVendor=0658, idProduct=0200 [ 301.576812] usb 3-9: New USB device strings: Mfr=0, Product=0, SerialNumber=0 [ 301.577524] cdc_acm 3-9:1.0: ttyACM0: USB ACM device |
De vendor (0658) en device ID (0200) door Google gooien. Ik kom dan verschillende verwijzingen over Z-Wave tegen. O.a. dit topic: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=2568
P.S. Als je binnen 24h iets wilt toevoegen en je als laatste gepost hebt, dan graag je bericht wijzigen (via linkje 'Wijzig' in rechterbovenhoek van je bericht).
Super! Dat topic was ook gelijk de oplossing voor mijn probleem!ThinkPadd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:14:
[...]
De vendor (0658) en device ID (0200) door Google gooien. Ik kom dan verschillende verwijzingen over Z-Wave tegen. O.a. dit topic: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=2568
P.S. Als je binnen 24h iets wilt toevoegen en je als laatste gepost hebt, dan graag je bericht wijzigen (via linkje 'Wijzig' in rechterbovenhoek van je bericht).
Sorry van de dubbel post, dat wist ik wel
Ik wil mijn somfy motoren via events laten bedienen.
Via switches kan ik ze bedienen dus dat werkt.
Omlaag als temperatuur omhoog gaat en omhoog op een bepaalde tijd.
He dit gemaakt met bricky. Lijkt allemaal goed in elkaar te zitten en log geeft geen errors. Maar er gebeurt niets.
Omlaag als temperatuur boven 16 maar ze blijven omhoog.
Iemand een idee?
[ Voor 6% gewijzigd door Remco Tr op 06-06-2015 20:14 ]
Zie zo snel geen fout, maar hierbij mijn werkende oplossing:
http://i.imgur.com/U2KXLIl.jpg?1
[ Voor 3% gewijzigd door bing69 op 07-06-2015 07:25 ]
Bing
Wanneer/waarmee reset je die weer naar 0 ?
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 07-06-2015 09:38 ]
Ik zet hem op een vaste tijd terug, 12h15.ThinkPadd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 09:35:
Die variabele is inderdaad een goede toevoeging. Anders als het 15.9 graden wordt en 2 minuten later weer 16 graden (voor 11:3), dan krijg je dat het ding aan/uit/aan/uit/aan gaat doen. Met die variabele kun je dat mooi tegengaan.
Wanneer/waarmee reset je die weer naar 0 ?
Temperatuur zakt niet enorm als de rolluiken omlaag gaan. Probeer het dan constant te houden. Gevolg is dat in de zomer de luiken altijd om 12h30 omlaag gaan, zon komt er dan bijna op, en in het voorjaar of najaar is het wisselend...
Een oplossing zoals met het schemersensor script is hier niet nodig.
Bing
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
AND Motion = On
DO SET Lawaai = On AFTER 30 sec
ELSE IF System = disarmed
DO SET Lawaai = Off
Misschien dat zoiets werkt?
Misschien een hele domme vraag, maar waar haal jij dat "AND" blok vandaan?bing69 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 07:25:
[...]
Hmm, dat is misschien wel een goede optie. Maar eens even mee spelen!!ThinkPadd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:41:
IF System = Armed
AND Motion = On
DO SET Lawaai = On AFTER 30 sec
ELSE IF System = disarmed
DO SET Lawaai = Off
Misschien dat zoiets werkt?
[ Voor 34% gewijzigd door DennusB op 07-06-2015 11:46 ]
Rechtermuisknop erop (als je hem in je werkveld gesleept hebt) en dan 'External inputs' klikken, dan ziet hij er uit zoals in dat screenshot.DennusB schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:45:
[...]
Misschien een hele domme vraag, maar waar haal jij dat "AND" blok vandaan?Die zoek ik al zo lang xD
Zo, wat een verademing zeg! Thanks!ThinkPadd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:48:
[...]
Rechtermuisknop erop (als je hem in je werkveld gesleept hebt) en dan 'External inputs' klikken, dan ziet hij er uit zoals in dat screenshot.
Wordt het een stuk leesbaarder van he, events worden een stuk compacter.
Gek eigenlijk dat het niet default aan staat. De 'logica' vind ik ook een stuk beter te begrijpen op die manier (hoe een AND / OR in je event werkt).
Ja in die andere 'weergave' zat ik soms echt hardop voor te lezen wat er nou stond omdat het zulke enorm lange complexe dingen werden, dit is een stuk beter. Maar eens voorstellen daar om het default aan te zetten!ThinkPadd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:52:
[...]
Wordt het een stuk leesbaarder van he, events worden een stuk compacter.
Gek eigenlijk dat het niet default aan staat. De 'logica' vind ik ook een stuk beter te begrijpen op die manier (hoe een AND / OR in je event werkt).
Edit : Mensen hier die goede ervaringen hebben met Domoticz als alarm? En dan specifiek met een security-panel of soort numpad om het in of uit te schakelen? Of hangen jullie gewoon een iPad aan de muur met de alarm interface van Domoticz?
[ Voor 17% gewijzigd door DennusB op 07-06-2015 12:16 ]
Hoe kom je aan die variable?bing69 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 07:25:
[...]
logging van the serial port in arduino en in domoticz zegt: gateway ready/ started.
MySensors: Gateway Ready...
ook heb ik met een nano een sensor probereren te maken: dht22
deze zegt in de serial port monitor:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| sensor started, id 1 send: 1-1-0-0 s=255,c=0,t=17,pt=0,l=5,st=fail:1.4.1 send: 1-1-0-0 s=255,c=3,t=6,pt=1,l=1,st=fail:0 send: 1-1-0-0 s=255,c=3,t=11,pt=0,l=8,st=fail:Humidity send: 1-1-0-0 s=255,c=3,t=12,pt=0,l=3,st=fail:1.0 send: 1-1-0-0 s=0,c=0,t=7,pt=0,l=5,st=fail:1.4.1 send: 1-1-255-255 s=255,c=3,t=7,pt=0,l=0,st=fail: send: 1-1-0-0 s=1,c=0,t=6,pt=0,l=5,st=fail:1.4.1 send: 1-1-0-0 s=1,c=1,t=0,pt=7,l=5,st=fail:24.1 T: 24.10 send: 1-1-0-0 s=0,c=1,t=1,pt=7,l=5,st=fail:41.5 H: 41.50 send: 1-1-0-0 s=0,c=1,t=1,pt=7,l=5,st=fail:41.1 H: 41.10 send: 1-1-0-0 s=0,c=1,t=1,pt=7,l=5,st=fail:37.5 H: 37.50 |
beide hangen nu ter test aan mijn laptop waar ook een windows versie van domoticz als controller op staat.
iemand enig idee? heb alle draadjes nagemeten.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door