• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

UltraSub schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:57:
Paar maanden een Fibaro deursensor in test gehad. Geen enkele false positive gezien en werkt gewoon goed. Ben voornemens voor alle andere buitendeuren in huis ook deze sensor te gaan monteren en dan een Aeon sirene te nemen. Zal allemaal best werken als alarm, maar daarna bedacht ik meteen een aantal probleempjes:
- Hoe krijg ik een waarschuwing dat alarm aan staat als deur open gaat. Licht laten flikkeren in de hal (nog) geen optie, wordt nog niet aangestuurd middels domotica, en zie je overdag misschien niet. Sirene snel aan en meteen weer uit heb ik aan gedacht, maar is wellicht wat hard. Telegram bericht kan, maar dat zuigt als je telefoon niet bij je hebt. Presence detection nogo, gaat om iPhones en wil geen extra geofencing apps. En daarnaast, wat als je telefoon niet bij je hebt.
- In/uitschakelen zonder app. Druppelsleutel zou voorkeur hebben. Maar die RFID keypad die ik laatst zag waren de reviews niet te best over.

Gegarandeerd dat hier een licht zit dat mij de verlossende tip kan geven? :P
Gebruik je een tablet in huis waar je, je domoticz mee aan stuurt?
Anders zou je daar een Arm/Disarm en Home/away knop op kunnen maken (natuurlijk wel een code, of code voor openen van de tablet erop zetten anders is het zo lek als een mandje :P ).
Vervolgens bij het armen jezelf 20 sec. de tijd geven om uit huis te kunnen gaan...zelfde geld voor eerste melding wanneer het alarm ge-armed is. Als het binnen 20 seconden niet wordt un-armed kun je het alarm af laten gaan (veel echte centrales werken ook zo).
Of dit enkel met een blockly kan weet ik niet.

[ Voor 58% gewijzigd door Da_maniaC op 27-05-2015 00:13 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik had een afspraak op loopafstand van de Aldi, dus ben hem zojuist wezen halen.
Ga eens kijken of ik hem werkend krijg! Graag een update als jij zover bent!
fotografie999 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:45:
[...]

Ik had een afspraak op loopafstand van de Aldi, dus ben hem zojuist wezen halen.
Ga eens kijken of ik hem werkend krijg! Graag een update als jij zover bent!
Ik ga hem niet kopen, heb recentelijk van Dealextreme een ipcam gekocht (ESCAM QD500). Maar dat weerhield mij er niet van om de aanbieding even te delen ;)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 16:58
Da_maniaC schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:12:
[...]

Gebruik je een tablet in huis waar je, je domoticz mee aan stuurt?
Anders zou je daar een Arm/Disarm en Home/away knop op kunnen maken (natuurlijk wel een code, of code voor openen van de tablet erop zetten anders is het zo lek als een mandje :P ).
Vervolgens bij het armen jezelf 20 sec. de tijd geven om uit huis te kunnen gaan...zelfde geld voor eerste melding wanneer het alarm ge-armed is. Als het binnen 20 seconden niet wordt un-armed kun je het alarm af laten gaan (veel echte centrales werken ook zo).
Of dit enkel met een blockly kan weet ik niet.
Nog geen dedicated tablet. Uiteindelijk misschien een tablet in de muur op de plek van de thermostaat. Maar vooralsnog niet. Bediening is bijna niet nodig op het moment. Alles scheduled. Alleen dat alarm dan he :)
Zoiets zal het echter wel moeten worden als ik niks fatsoenlijks kan vinden met druppelsleutels. :|

• Da_maniaC

Da_maniaC

UltraSub schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:12:
[...]

Nog geen dedicated tablet. Uiteindelijk misschien een tablet in de muur op de plek van de thermostaat. Maar vooralsnog niet. Bediening is bijna niet nodig op het moment. Alles scheduled. Alleen dat alarm dan he :)
Zoiets zal het echter wel moeten worden als ik niks fatsoenlijks kan vinden met druppelsleutels. :|
De eigenaar van Hashop.nl vertelde me dat men momenteel een keypad met RF tag reader aan het ontwikkelen is omdat het huidige aanbod nogal matig gevonden werd. De keypad zou ook ontwikkeld worden met Domoticz in het achterhoofd etc.
Volgens mij zei hij ergens eind Juni dat dan het eerste type beschikbaar zou moeten zijn.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:48:
[...]

Ik ga hem niet kopen, heb recentelijk van Dealextreme een ipcam gekocht (ESCAM QD500). Maar dat weerhield mij er niet van om de aanbieding even te delen ;)
Ah okay! Ik heb hem dus wel, en hij werkt.

Als ImageURL opgeven: snapshot.cgi

Heb er ook nog even een blogje aan gewijd!
Tweakblog: Aldi IPCam Domoticz en Synology

[ Voor 21% gewijzigd door fotografie999 op 27-05-2015 10:17 ]

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:24
Da_maniaC schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:21:
[...]

De eigenaar van Hashop.nl vertelde me dat men momenteel een keypad met RF tag reader aan het ontwikkelen is omdat het huidige aanbod nogal matig gevonden werd. De keypad zou ook ontwikkeld worden met Domoticz in het achterhoofd etc.
Volgens mij zei hij ergens eind Juni dat dan het eerste type beschikbaar zou moeten zijn.
Daar zit ik nu ook op te wachten :) een fatsoenlijke RF tag reader die er ook nog een beetje van deze tijd uitziet.

• tomruijgrok123
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:17
Is er ook een mogelijkheid om via kabels lichten en dergelijke te kunnen besturen?

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Da_maniaC schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:21:
[...]

Je kunt toch een rfid pad van ebay combineren met een universele sensor van fibaro bijvoorbeeld?
Of is dat niet wat je zoekt?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Da_maniaC

Da_maniaC

DRuw schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:02:
[...]

Je kunt toch een rfid pad van ebay combineren met een universele sensor van fibaro bijvoorbeeld?
Of is dat niet wat je zoekt?
Vind het alleen erg jammer dat er ook een aparte 12 volt voeding naar de binaire sensor toe moet.
In een grote lasdoos is het allemaal wel net te realiseren... maar toch.

Dit lijkt me opzich wel een erg mooie keypad, maar het is onmogelijk om deze met Domoticz te laten werken voor zover ik weet:
http://www.villa-beveilig...-kp-700-draadloze-keypad/

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 16:58
Dat is inderdaad een mooie pad zeg!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Werkt die van Zipato/Benext niet met Domoticz?
Afbeeldingslocatie: https://shop.benext.eu/images/tagreader_cut_spacing_600x600.png

Tags én knopjes, al zou eentje met alle cijfers wel veiliger zijn.
Tenzij het puur om de tags te doen is natuurlijk.

Vanwege het gebrek aan dergelijke apparaten zou je haast een smartphone of goedkope china-tablet in de gang monteren :P

Edit:
De knopjes doen het naar het schijnt wel met Domoticz, maar de tags (nog) niet. Althans, een jaar geleden nog niet. Maar aangezien er veel dingen zijn veranderd in OZW misschien nu wel?

[ Voor 31% gewijzigd door Sypher op 27-05-2015 14:28 ]

Sypher schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:26:
[afbeelding]

[...]
Met 4 knopjes heb je alsnog 256 mogelijkheden toch? (4^4 dacht ik? wiskunde was nooit mijn sterkste punt).

Kijk, 1234 of 4321 zijn wel erg makkelijk, maar iets als 3114 kan toch prima?

• Sypher
ThinkPadd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:37:
[...]

Met 4 knopjes heb je alsnog 256 mogelijkheden toch? (4^4 dacht ik? wiskunde was nooit mijn sterkste punt).

Kijk, 1234 of 4321 zijn wel erg makkelijk, maar iets als 3114 kan toch prima?
Dat is ook waar. En als je er een maximum aantal pogingen ingesteld kan worden ben je er ook al natuurlijk. Maar een "grote" oogt wellicht wat imposanter. :P

• Da_maniaC

Da_maniaC

[afbeelding]

Tenzij het puur om de tags te doen is natuurlijk.

Vanwege het gebrek aan dergelijke apparaten zou je haast een smartphone of goedkope china-tablet in de gang monteren :P

Edit:
De knopjes doen het naar het schijnt wel met Domoticz, maar de tags (nog) niet. Althans, een jaar geleden nog niet. Maar aangezien er veel dingen zijn veranderd in OZW misschien nu wel?
Dat is juist de keypad waarvan Hashop zegt dat de werking/bouwkwaliteit echt ruk is.

• Brutuss
Da_maniaC schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:39:
[...]

Dat is juist de keypad waarvan Hashop zegt dat de werking/bouwkwaliteit echt ruk is.
En persoonlijk vind ik het ook ruk uitzien...

Momenteel heb ik nog een bedieningspaneel van een gewoon alarm hangen, die ziet er gewoon vele malen beter uit. Het oog wil ook wat ;)

• Sypher
Minder ruk als deze:
Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/smart-home-2.jpg

Dat is sowieso een hacky-oplossing met een non-Zwave keypad en Fibaro Universal Sensor.
Hebben vervolgens ook nog eens beide eigen power nodig volgens mij.

Deze hebben (of hadden) ze in de VS:
Afbeeldingslocatie: http://www.protectussecurity.com/wp-content/uploads/2011/06/wireless-keypad.jpg

Jammer dat er zo weinig aanbod is.

[ Voor 8% gewijzigd door Sypher op 27-05-2015 17:58 ]

[...]

[...]
U riep? ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Maar dat hele alarmgebeuren gebruik ik niet, woon op 3 hoog en moet door 3 deuren voor ik in de huiskamer sta, dus is voor mij niet interessant.

• Sypher
ThinkPadd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:01:
[...]

U riep? ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Maar dat hele alarmgebeuren gebruik ik niet, woon op 3 hoog en moet door 3 deuren voor ik in de huiskamer sta, dus is voor mij niet interessant.
Ja, die ken ik inderdaad :P

Dat wil ik sowieso ook in de woonkamer (én slaapkamer kan ook handig zijn) gaan regelen zodra mijn huis opgeleverd is. Plan is om dan een USB stopcontact te monteren en met een 3d printer een behuizing printen voor een tablet die er tegenaan gemonteerd kan worden. Dan is de kabel ook volledig onzichtbaar en super clean.

Een tabletje meer of minder in de gang voor het Domoticz secpanel kan ook nog wel :+

Eerst maar even een custom frontpage bouwen, iets in de richting van Toon.
Lekker clean ipv een giga bende cellen met allemaal waardes. Al ligt bij Toon de focus meer op thermostaat en bij mij dan weer meer op besturing en controle.

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik heb een lichtsensor toegevoegd op basis van een bh1750 mysensor sensor.
Werkt prima.
Nu wil ik eigenlijk als het onder een bepaalde lichtsterkte is en tussen een bepaalde tijd de verlichting schakelen.
Kan dit met een blonky ?

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-12 08:53
Eindelijk de nieuwe Z-wave plus stick van Aeon te koop

http://www.hashop.nl/AEOEZW090-C
http://www.robbshop.nl/ae...-batterijen-en-zwave-plus

Hopelijk werkt die gelijk samen met Domoticz

• DRuw

DRuw

Vast wel, alleen de echte functionaliteit extra van plus niet gok ik want dat moet domoticz iets mee doen.
Ik heb overigens begrepen dat de oude stick kompleet is vervangen door het nieuwe type dus in principe is hij overal nu te koop gok ik (wel ff checken natuurlijk of korting vragen ;)

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hebben jullie nog tips voor een goedkope goedwerkende z-wave tussenschakelaar?

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-12 08:33
Heb vanwege het toch wel tegenvallend beeld van mijn oude foscam een F19851p gekocht.
Mooi beeld maar jammer genoeg krijg ik geen afbeelding in Domoticz.
Heeft iemand ervaring met deze camera of heeft iemand de goede string?
Ik gebruik nu deze: snapshot.cgi?user=#USERNAME&pwd=#PASSWORD voor de oude camera's....

[ Voor 4% gewijzigd door bing69 op 28-05-2015 14:01 ]

Bing

• Da_maniaC

Da_maniaC

bing69 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:48:
Heb vanwege het toch wel tegenvallend beeld van mijn oude foscam een F19851p gekocht.
Mooi beeld maar jammer genoeg krijg ik geen afbeelding in Domoticz.
Heeft iemand ervaring met deze camera of heeft iemand de goede string?
Ik gebruik nu deze: snapshot.cgi?user=#USERNAME&pwd=#PASSWORD voor de oude camera's....
http://login:pass@url:port/snapshot.cgi al geprobeerd toevallig?

of alleen snapshot.cgi?

• bing69
Da_maniaC schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:27:
[...]

http://login:pass@url:port/snapshot.cgi al geprobeerd toevallig?

of alleen snapshot.cgi?
Helaas..... :(

Bing

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:35
Probeer deze eens:

http://IPhier:poort/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=#USERNAME&pwd=#PASSWORD

Deze werkt op mijn FI9831P

[ Voor 10% gewijzigd door SkorpionNL op 28-05-2015 17:09 ]

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:13
is er iemand hier hier die een Fibaro universal binaire sensor gebruikt en hier of via PM met me wil discussieren hoe ik dat ding werkend krijg in een test projectje?

• Brutuss
trekker22 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:04:
is er iemand hier hier die een Fibaro universal binaire sensor gebruikt en hier of via PM met me wil discussieren hoe ik dat ding werkend krijg in een test projectje?
Ik heb twee van die dingen draaien een voor de deurbel / alarm centrale en een voor het meten van de water temperatuur van mijn vijver.

PM me maar ;)

• DRuw

DRuw

Ferra schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:10:
Hebben jullie nog tips voor een goedkope goedwerkende z-wave tussenschakelaar?
Die dingen van eminent waren laatst voor een prikkie bij de staples.
Geen idee of ze nog verkocht worden in winkels, online niet meer iig.
Anders is die van everspring of popp het goedkoopst (dat zijn overigens exact dezelfde met een andere sticker, net als de eminent)

• bing69
SkorpionNL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:08:
Probeer deze eens:

http://IPhier:poort/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=#USERNAME&pwd=#PASSWORD

Deze werkt op mijn FI9831P
Thanks, deze werkt!! _/-\o_

Bing

• bing69
Ik merk de laatste tijd toch wat rare dingen met in mijn geval de laatste beta.
Ik log met een Youless (zonnepanelen) naar PVoutput en uiteraard naar Domoticz.
Zo zie ik jl woensdag (maar ik heb het al eerder gezien) dat ik geen opbrengst heb volgens Domoticz (youless) en volgens de teruglees actie van PVoutput naar Domoticz.

PVoutput heeft de volledige log per 5 minuten, dus de Youless update naar PVoutput is goed. De fout moet dus ergens tussen Youless --> domoticz zitten en PVoutput --> Domoticz zitten.

Mensen met dezelfde problemen?

Bing

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-12 18:25
DRuw schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:27:
[...]

Die dingen van eminent waren laatst voor een prikkie bij de staples.
Geen idee of ze nog verkocht worden in winkels, online niet meer iig.
Anders is die van everspring of popp het goedkoopst (dat zijn overigens exact dezelfde met een andere sticker, net als de eminent)
Bij de Nuonshop heb je ze van Greenwave: 29,99 inc energiemeting.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:22
Ik ben op zoek naar een oplossing waarbij backups op een share geplaatst worden in plaats van op de pi.
Ik heb wel iets gezien via FTP maar daar hou ik niet zo van.
Ik kan de log op een share zetten en een txt voor het buienradar script maar ik kan nergen vinden hoe dit te doen voor de automatische backup.
Ik wil deze niet lokaal i.v.m. de vele schrijfacties.

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 14:31
tlpeter schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:56:
Ik ben op zoek naar een oplossing waarbij backups op een share geplaatst worden in plaats van op de pi.
Ik heb wel iets gezien via FTP maar daar hou ik niet zo van.
Ik kan de log op een share zetten en een txt voor het buienradar script maar ik kan nergen vinden hoe dit te doen voor de automatische backup.
Ik wil deze niet lokaal i.v.m. de vele schrijfacties.
Gewoon een nfs share maken op je NAS, op je PI mount je deze share in de folder waar de backups staan.
En klaar ben je, geen aanpassing nodig in Domoticz

• tlpeter
Kun je mij vertellen hoe? :)
Ik heb op de pi een share gemount naar mijn nas maar ik weet even niet hoe ik deze moet koppelen aan de backup folder.
tlpeter schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:06:
Kun je mij vertellen hoe? :)
Ik heb op de pi een share gemount naar mijn nas maar ik weet even niet hoe ik deze moet koppelen aan de backup folder.
Mijn backupscript die ik gebruik naar mijn naar mijn NAS. misschien kun je daar iets mee.

Ip/inlognaan/wachtwoord eerste deel is van je NAS. Ik heb er een account voor aangemaakt op de nas.

domoticz_backup.sh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
    #!/bin/bash
    # LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS
    SERVER="IP"   # IP of Network disk, used for ftp
    USERNAME="inlogaan"         # FTP username of Network disk used for ftp
    PASSWORD="wachtwoord"         # FTP password of Network disk used for ftp
    DESTDIR="/opt/backup"   # used for temorarily storage
    DESTDIRNAS="/homes/domoticz/backup/"
    DOMO_IP="192.168.0.20"  # Domoticz IP 
    DOMO_PORT="8080"        # Domoticz port 
    ### END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS
    TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S`
    BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db" # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz"
    BACKUPFILEGZ="$BACKUPFILE".gz
    ### Create backup and ZIP it
    /usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE
    gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
    tar -zcvf /tmp/domoticz_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz /home/pi/domoticz/scripts/
    tar -zcvf /tmp/telegram_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz /home/pi/tg/scripts/
    ### Send to Network disk through FTP
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/$DESTDIRNAS"
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/domoticz_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/$DESTDIRNAS"
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/telegram_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/$DESTDIRNAS"
    ### Remove temp backup file
    /bin/rm /tmp/$BACKUPFILEGZ
    /bin/rm /tmp/domoticz_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz
    /bin/rm /tmp/telegram_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz
    ### Done!

Script plaats je in: /home/pi/domoticz/scripts

Maak het script uitvoerbaar met
sudo chmod 777 /home/pi/domoticz/scripts/domoticz_backup.sh

Maak een cronjob aan met commando: crontab –e en plaats daar de volgende regel
0 1 * * * sudo ~/domoticz/scripts/domoticz_backup.sh

Dit gebruik ik voor logging naar de NAS
MikeOO in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Mogelijk dat je daar delen uit kunt halen die je ook kunt gebruiken.

[ Voor 85% gewijzigd door MikeOO op 29-05-2015 13:24 ]

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:04
Die link gaat over de logging en niet over de backups.
janne_nl schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:17:
Die link gaat over de logging en niet over de backups.
Heb hem al aangepast. >:)

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
Ik zie het, alleen wilde de vraagsteller e.e.a. niet via ftp (wat ik ook gebruik), maar via een mount rechtstreeks, dat kan op zich wel met dat script, met enige aanpassing.
Een 'cp' ipv een curl met ftp.
janne_nl schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:20:
Ik zie het, alleen wilde de vraagsteller e.e.a. niet via ftp (wat ik ook gebruik), maar via een mount rechtstreeks, dat kan op zich wel met dat script, met enige aanpassing.
Een 'cp' ipv een curl met ftp.
Dat weet ik maar aangezien ik dat zelf geen probleem vindt gebruik ik dit script. Hij heeft dan een begin van een script en kan die aanpassen naar zijn wensen.

En dan het deel van logging procedure naar NAS kan hij gebruiken om een koppeling te maken naar de NAS.

Er moet ook nog wat te tweaken blijven natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 29-05-2015 13:25 ]

• tlpeter
Thanks, ik ga hier eens mee aan de slag dit weekend.
Toevoegen van een bestemming voor backup in Domoticz zou misschien een goed idee zijn.

Edit:

Dit is wat ik nu werkend heb met al een bestaande gemounte share:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#!/bin/bash
    # LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS
    SERVER="10.0.0.2"   # IP of Network disk, used for ftp
    DESTDIR="/opt/backup"   # used for temorarily storage
    DESTDIRNAS="//10.0.0.2/Domoticz/Backup"
    DOMO_IP="10.0.0.20"  # Domoticz IP 
    DOMO_PORT="8080"        # Domoticz port 
    ### END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS
    TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S`
    BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db" # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz"
    BACKUPFILEGZ="$BACKUPFILE".gz
    ### Create backup and ZIP it
    /usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /media/networkshare/protected/Backup/$BACKUPFILE
    #gzip -9 //media/networkshare/protected/Backup/$BACKUPFILE
    ### Done!

[ Voor 75% gewijzigd door tlpeter op 29-05-2015 17:15 ]

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:35
MikeOO schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:13:
[...]

Mijn backupscript die ik gebruik naar mijn naar mijn NAS. misschien kun je daar iets mee.

Ip/inlognaan/wachtwoord eerste deel is van je NAS. Ik heb er een account voor aangemaakt op de nas.

domoticz_backup.sh
...
Toevallig had ik hier enkele dagen geleden al een vraag over gesteld op het Domoticz forum. (zie hier http://domoticz.com/forum...f=23&t=936&p=43907#p43907 )

Mijn vraag is of iemand dit script ook werkend heeft via SFTP ipv FTP?

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:43
SkorpionNL,

Ik zie het volgende commando op het domoticz forum staan:
code:
1
curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "sftp://$SERVER/Domoticz/Backups/DB/"

Hiermee wordt cURL aangeroepen met diverse argumenten ('-s' heeft geen zin als je later '-v' gebruikt, zie man cURL) waarbij er een bestand '$BACKUPFILEGZ' via het sftp protocal op server '$SERVER' wordt geplaatst.

cURL met een 'SFTP' doel gebruik onderhuids ssh.

Je geeft aan dat je via FileZilla wel kan inloggen op $SERVER. Ik ga er even vanuit dat je FileZilla op een ander machine (WINDOWS?) draait dan waar het cURL commando op wordt uitgevoerd (Linux?).
Aangezien je een username en wachtwoord opgeeft ga ik er ook vanuit dat je geen keys gebruik.

Wanneer ssh voor de aller eerste keer een verbinding maakt met een server wordt er gevraagd de echtheid van de server te controleren om een Man in the Middle attack uit te sluiten. Dit doet ssh door de hex string ('fingerprint') van de server te laten zien waarna je deze kan controleren. Hierop moet een antwoord gegeven worder door de user.

Ik vermoed dat jouw ssh sessie dus de goedkeuring van de server/fingerprint wil hebben maar cURL hier niet mee om kan gaan.
Als dit het probleem is kun je het verhelpen door handmatig 1x vanaf de 'cURL' machine via ssh in te loggen op '$SERVER'.

Je krijgt dan een vergelijkbaar bericht met onderstaande te zien.
code:
1
2
3
4
ssh $USER@$SERVER
The authenticity of host '$SERVER ($IP)' can't be established.
RSA key fingerprint is 6a:de:e0:af:56:f8:0c:04:11:5b:ef:4d:49:ad:09:23.
Are you sure you want to continue connecting (yes/no)?

Wanneer je de server accepteerd en dus 'yes' invult ben je ingelogd op de server.

Het uitvoeren van de cURL regel zou hierna moeten werken.

ps
ik zou dit nooit via cURL uitvoeren maar dmv 'scp', 'sftp' of 'rsync'. Hoogst waarschijnlijk staat 'scp' al standaard op het systeem geinstalleerd.

[ Voor 1% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 30-05-2015 08:41 . Reden: ssh link + user ]

SkorpionNL schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:47:
[...]

Toevallig had ik hier enkele dagen geleden al een vraag over gesteld op het Domoticz forum. (zie hier http://domoticz.com/forum...f=23&t=936&p=43907#p43907 )

Mijn vraag is of iemand dit script ook werkend heeft via SFTP ipv FTP?
Ik gebruik voor een Humax PVR decoder een script die op mijn Synology draait in een cronjob. Dit gebruik ik om elke nacht alle opnames naar mijn NAS te kopieeren en daarna worden de bestanden op de Humax verwijderd.

Hiervoor gebruik ik LFTP. Nu heeft deze regel natuurlijk een andere doel maar mogelijk dat je wel iets met de opbouw kunt.

code:
1
2
#!/bin/bash
/opt/bin/lftp -u humaxFTP,0000 -e 'mirror -X 0.nts -X 0.ts --Remove-source-files --verbose --log=/192.168.0.160/opnames/opnames.log /media/Video/ /192.168.0.160/opnames'  192.168.0.110

humaxFTP,0000 zijn de inloggevens voor de Humax
160 adres is mijn NAS
110 adres is mijn Humax
/media/Video/ is de folder op de Humax
/192.168.0.160/opnames is de folder op de NAS waar de bestanden moeten komen te staan.

Mogelijk dat je de opbouw van je regel iets anders moet maken en de : (dubbele punt) moet vervangen door een , (komma)

En uit nieuwsgierigheid: Waarom wil je niet FTP gebruiken.
MikeOO schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 08:37:
[...]

code:
1
2
#!/bin/bash
/opt/bin/lftp -u humaxFTP,0000 -e 'mirror -X 0.nts -X 0.ts --Remove-source-files --verbose --log=/192.168.0.160/opnames/opnames.log /media/Video/ /192.168.0.160/opnames'  192.168.0.110

humaxFTP,0000 zijn de inloggevens voor de Humax
160 adres is mijn NAS
110 adres is mijn Humax
/media/Video/ is de folder op de Humax
/192.168.0.160/opnames is de folder op de NAS waar de bestanden moeten komen te staan.
Interessant stukje code. Ik heb ook een Humax HDD decoder, zou je eens het hele script kunnen plaatsen? Kan weleens goed van pas komen :)

[ Voor 27% gewijzigd door M.v.Veelen op 30-05-2015 09:27 ]

¯\_(ツ)_/¯

Ik zou graag iets willen hebben, een (python?) script oid, waarbij ik elke dag om 23:59 het verbruik van de Fibaro Wall Plug naar me kan laten pushen (Prowl ofzo). Ik kan via Terminal de waarde uitlezen dmv het commando:

code:
1
curl -s "http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=devices&rid=120" | jq -r .result[].CounterToday

Maar hoe zet ik die waarde in een variabele? Als ik dat weet, dan kan ik vast weer verder met knutselen.

¯\_(ツ)_/¯

• sjorsjuhmaniac
M.v.Veelen,

Makkelijk te vinden via Google:
Dat kan via python door het uitvoeren van je shell command:
https://docs.python.org/2...ith-the-subprocess-module

Voor python bestaat echter ook een cURL module:
http://pycurl.sourceforge.net/doc/quickstart.html

Het kan ook eenvoudig met een shellscriptje, maar de uitvoering hangt af van de shell die je gebruikt.
bv voor bash (aanhalingstekens in je commando escapen!):
http://stackoverflow.com/...the-output-from-a-command
(http://www.gnu.org/softwa...html#Command-Substitution)

[ Voor 6% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 30-05-2015 11:24 ]

Mja, dat is een deel van het probleem. Ik zie diverse zaken waarmee ik gewoon niet verder kom omdat ik simpelweg niet weet hoe verder te scripten. En geloof me, Google heb ik echt wel afgestruind. Mocht iemand een klein opzetje hebben, dan kan ik daar wellicht verder mee stoeien. Thanks.

¯\_(ツ)_/¯

• sjorsjuhmaniac
alle link hebben code voorbeelden.

Bv het bash voorbeeld:
code:
1
2
OUTPUT="$(ls -1)"
echo "${OUTPUT}"

werkt prima, vervang 'ls -1' door je eigen commando en je hebt wat je wilt bereiken.

• AirJerre
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-07-2023
Heb een draadloze deurbel van Avidsen, iemand ervaring om deze in Domomticz te koppelen? Ik krijg ze niet aan de praat.
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:36:
alle link hebben code voorbeelden.

Bv het bash voorbeeld:
code:
1
2
OUTPUT="$(ls -1)"
echo "${OUTPUT}"

werkt prima, vervang 'ls -1' door je eigen commando en je hebt wat je wilt bereiken.
Dat geldt voor een bash script? Ik heb een Python script en daarin het volgende maar krijg een Invalid Syntax error:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
API = "ehdisuhefrMIJN-API-KEYfsfhgsdfjhsd"
PRIO = "0"
Appl = "Domoticz"
Evnt = "Fibaro Wall Plug"
ElVerbr = "Verbruik: "

OUTPUT="$(curl -s http://127.0.0.1:8084/json.htm?type=devices&rid=120 | jq -r .result[].CounterToday)"

urllib.urlopen("https://prowl.weks.net/publicapi/add?apikey=" + API + "&priority=" + PRIO + "&application=" + Appl + "&event=" + Evnt + "&description=" + ElVerbr + str(OUTPUT)

Maar wat is er nu precies mis?

Edit:

Met de hulp van sjorsjuhmaniac ben ik nu een heel eind verder. Ik krijg nu elke nacht een berichtje EN het verbruik wordt weggeschreven in een .txt bestandje.

[ Voor 8% gewijzigd door M.v.Veelen op 30-05-2015 13:20 ]

¯\_(ツ)_/¯

• AirJerre
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-07-2023
meesje schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:47:
[...]

Het lijkt me wel zo netjes dan ook aan te geven wat je gedaan hebt om het op te lossen. Wellicht lopen anderen ooit ook tegen dit probleem aan.
Klopt inderdaad, kan ik beter doen. Je moet zien dat er zeker een lamp is met ID 1 in de HUE bridge. Is dat niet, dan wil voor de één of andere reden Domoticz sommige lampen niet herkennen;
M.v.Veelen schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:27:
[...]

Interessant stukje code. Ik heb ook een Humax HDD decoder, zou je eens het hele script kunnen plaatsen? Kan weleens goed van pas komen :)
Offtopic

Natuurlijk geen probleem.

Maak een bestand aan met de naam humax.sh en plaats daar onderstaande regels in.

Humax.sh
code:
1
2
3
4
5
6
#!/bin/bash
/opt/bin/lftp -u humaxFTP,0000 -e 'mirror -X 0.nts -X 0.ts --Remove-source-files --verbose --log=/volume1/opnames/opnames.log /media/Video/ /volume1/opnames'  192.168.0.110
cd /volume1/opnames 
rm *.nts 
rm *.hmt
rm -r -f .*

note: de laatste 4 regels verwijderen de extra bestanden die de Humax aanmaakt maar niet nodig zijn als je de TS bestanden met een media player afspeelt.
Wel even in een test omgeving eerst uit testen anders ben je straks je opnames kwijt. Test het eerst door humax.sh in putty handmatig te starten en als het werkt zet je het over in Cronjob.

Bestand plaatsen in /volume1/homes/scripts en uitvoerbaar maken met CHMOD -x humax.sh

Op de Humax instellen dat deze om bv 02:55uur aangaat en om 07:00uur weer uitgaat. Tijd hangt af van het aantel opnames per dag maar met deze instellingen red ik het al jaren. Maar alles uiteraard naar jouw wensen aan te passen. >:)

Cronjob regel toevoegen op de NAS
code:
1
0   3   *   *   *   root    sh /volume1/homes/scripts/humax.sh >>/volume1/homes/scripts/humax.log 2>&1

Het enige wat mij nog niet is gelukt is dat als het script klaar is de mappen die Humax aanmaakt voor de afleveringen niet worden verwijderd op de decoder zelf. Ik log dus meestal 1x per dag even met FTP in om deze te verwijderen. Anders krijg je steeds lege mappen in de opnames op je NAS.

Als je vragen hebt doe het even via DM aangezien het verder erg Offtopic hier is.

Ontopic
AirJerre schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:39:
Heb een draadloze deurbel van Avidsen, iemand ervaring om deze in Domomticz te koppelen? Ik krijg ze niet aan de praat.
Heb je wel de instelling aangezet om 5 min nieuwe hardware toe te staan. Als je dat aanzet druk je op de deurbel en zou je iets moeten zien in Apparaten. Daar kun je hem dan toevoegen.

Als hij niet verschijnt zul je met RFXmngr in Windows moeten kijken of er iets wordt uitgezonden als je op de deurbel knop klikt.

Als er niets gebeurt heb je mogelijk het juiste protocol nog niet aangevinkt in RFXmngr en/of Domoticz.
Welke dat is zul je even moeten uitzoeken en check goed dat je zomaar protocollen aanzet aangezien niet alles met elkaar samen kan werken.

• trekker22
iets op geschoten met mijn deurbel. Aan het experimenteren met prowl. Snelheid valt me niet tegen voor een berichtje, maar is Pushover nog sneller?
Mijn ervaring is dat Prowl in ieder geval binnen 1, hooguit 2 seconden het bericht heeft gestuurd. Pushover: geen idee.

¯\_(ツ)_/¯

• bing69
Brutuss schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:56:
[...]

Wij gebruiken op het werk regelmatig van deze inverters: TP-Link TL-POE200 Power over Ethernet Adapter Kit

Aangezien ik er ook al diverse geplaatst heb in het afgelopen ander half jaar kan ik wel zeggen dat ze tot nu toe betrouwbaar zijn aangezien ik er nog geen één heb hoeven te vervangen.
Brutuss
Heb ik behalve die kit nog iets anders nodig om de boel aan te sluiten? Heb een standaard switch en een Foscam F19851p camera.

Bing

• trekker22
M.v.Veelen schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:48:
Mijn ervaring is dat Prowl in ieder geval binnen 1, hooguit 2 seconden het bericht heeft gestuurd. Pushover: geen idee.
thinkpad had jij niet Pushover?

Prowl hier ook 1-2 seconde

• tlpeter
Ik gebruik pushover en dat is ook heel snel.

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

tlpeter schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:02:
Ik gebruik pushover en dat is ook heel snel.
Hier ook max 2sec

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:55
Heel bizar.

Domoticz draait al een tijd behoorlijk stabiel, en de Z-Wave stick van Aeon werkt redelijk goed met de diverse schakelaars en de bewegingssensor.
Nu begon deze week de Fibaro wallswitch met kuren, die zit binnen 4 meter, zonder muren er tussen, afstand van de Pi en vaak was die in het overzicht van een rood kruis voorzien en niet te benaderen. Bij het netwerk overzicht had hij dan wel verbinding met meerdere nodes.
Op een gegeven moment vielen ook ander nodes uit en nu is geen van de zes nodes nog bereikbaar.
De Fibaro al uit het stopcontact gehaald en vervangen door een Eminent, maar helaas kon dat het probleem niet oplossen.

Wie herkent dit probleem en nog mooier wie kan mij helpen in de goede richting?

[ Voor 0% gewijzigd door JaapB op 30-05-2015 18:40 . Reden: tikvoutje ]

bijnaleek

• Brutuss
bing69 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:15:
[...]

Brutuss
Heb ik behalve die kit nog iets anders nodig om de boel aan te sluiten? Heb een standaard switch en een Foscam F19851p camera.
Naar mijn mening niet. Van de switch ga je naar de LAN zijde van de POE inverter. En de camera gaat naar de data+power zijde. Daarna moet de camera opstarten en werken.
@JaapB: Over wat voor nodes heb je het? Powered of werken ze op batterijen? Wat zijn de afstanden tussen de nodes onderling en tot de 1e powered node of de Z Wave stick?

Het is in ieder geval zo dat je met een paar powered nodes, liefst op max. 3-4 mtr afstand van de Z Wave stick begint met een mesh netwerk dat vorm begint te krijgen. Ik heb zelf ook problemen gehad en nu ik een repeater op 4 meter afstand van de stick heb, en vervolgens nog 3 powered nodes (verdeeld over de woonkamer) erbij heb, is het netwerk heel stabiel en zijn de nodes in de garage zelfs ook netjes opgenomen in het netwerk.

¯\_(ツ)_/¯

• JaapB
M.v.Veelen schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:43:
@JaapB: Over wat voor nodes heb je het? Powered of werken ze op batterijen? Wat zijn de afstanden tussen de nodes onderling en tot de 1e powered node of de Z Wave stick?
Ik heb het dan over powered nodes, en de eerste zit dan op amper 4 meter van de stick, de volgende 4 meter verder met 2 muren er tussen, de daarop volgende weer 3 meter verderop.
En vanaf de derde meter via een buitenmuur en de houten wand van een blokhut dan nog 2 anderen.

Het maffe is dat dit gewoon een aantal weken stabiel draaide.

Wel merkte ik dat naast de problemen in het Zwave netwerk ok het WIFI netwerk last van storingen kreeg. Die storingen zijn verdwenen met het verwisselen van de Fibaro wallplug. Lijkt er op dat die in de stress is gegaan?

bijnaleek

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 10:54

stuffer

Ondertietel

Ligt de site: http://www.domoticz.com/ eruit?

Wilde net een nieuwe img downloaden :?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:38
stuffer schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:25:
Ligt de site: http://www.domoticz.com/ eruit?

Wilde net een nieuwe img downloaden :?
Hier ook problemen om de site te benaderen.
http://downforeveryoneorjustme.com/www.domoticz.com

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:43
Hier doet ie het (weer).
JaapB schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:51:
[...]

Ik heb het dan over powered nodes, en de eerste zit dan op amper 4 meter van de stick, de volgende 4 meter verder met 2 muren er tussen, de daarop volgende weer 3 meter verderop.
En vanaf de derde meter via een buitenmuur en de houten wand van een blokhut dan nog 2 anderen.

Het maffe is dat dit gewoon een aantal weken stabiel draaide.

Wel merkte ik dat naast de problemen in het Zwave netwerk ok het WIFI netwerk last van storingen kreeg. Die storingen zijn verdwenen met het verwisselen van de Fibaro wallplug. Lijkt er op dat die in de stress is gegaan?
Dit is ongeveer zoals ik het nu ook heb, maar WiFi zou weer niets met je Z Wave netwerk te maken mogen hebben. Je hebt ook niet toevallig 1 van de nodes uit het stopcontact gehad? De kans dat de boel dan niet vanzelf herstelt is dan nogal fors en meestal zul je dan Domoticz even moeten herstarten. Nog maar een keer proberen en goed in de gaten houden dan maar?

¯\_(ツ)_/¯

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:00

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Heeft iemand een soort van aan uit switch werkend via wifi?
Ik wil mijn Pelletkachel schakelen.
Er was iemand die me iets had beloofd, maar ik krijg het niet..

Volgens mij heb ik een soort van wifi aan uit device nodig...
Er kan een thermostaat op, dus dat biedt opties.
Maar er zou ook iets van een aan/uit via zwakstroon op kunne..

Als het via wifi te schakelen en dan in domoticz werkt....
Zou het moeten kunnen

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 10:54

stuffer

Ondertietel

Back in bussiness, wil net een nieuwe install doen incl kodi, LMS, Monit en webmin....
OP een RPi2. :*)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• JaapB
M.v.Veelen schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:48:
[...]

Dit is ongeveer zoals ik het nu ook heb, maar WiFi zou weer niets met je Z Wave netwerk te maken mogen hebben. Je hebt ook niet toevallig 1 van de nodes uit het stopcontact gehad? De kans dat de boel dan niet vanzelf herstelt is dan nogal fors en meestal zul je dan Domoticz even moeten herstarten. Nog maar een keer proberen en goed in de gaten houden dan maar?
Normaal gesproken hebben WiFi en Zwave niks met elkaar van doen, maar als een zender in destres raakt dan komen er nogal wat harmonischen vrij en stoort het flink.

Het opnieuw starten van Domoticz had ik ook al gedaan, en dat had pas effect nadat ik de Fibaro er uit had gehaald. Mazzel dat ik voor een paar weken terug die aanbieding van Eminent zag en op voorhand al twee extra schakelaars gekocht had.

Nu maar even een nacht over geduld hebben om te kijken of de laatste twee in de blokhut ook weer in beeld komen, en als dat zo is dan uiteindelijk maar weer eens kijken hoe heftig het netwerk gaat reageren om het weer gebruiken van de Fibaro. Bedankt voor het meedenken. _/-\o_

bijnaleek

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:12
Dylantje2 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 20:04:
Heeft iemand een soort van aan uit switch werkend via wifi?
Ik wil mijn Pelletkachel schakelen.
Er was iemand die me iets had beloofd, maar ik krijg het niet..

Volgens mij heb ik een soort van wifi aan uit device nodig...
Er kan een thermostaat op, dus dat biedt opties.
Maar er zou ook iets van een aan/uit via zwakstroon op kunne..

Als het via wifi te schakelen en dan in domoticz werkt....
Zou het moeten kunnen
Ik heb een kankun smart wifi plug draaien werkt prima in domoticz. Enige nadeel van dat ding is dat het een chinees/australische stekker plug heeft waardoor je er een verloopstekker bij nodig hebt. Die kreeg ik er wel gratis bijgeleverd.

• bing69
Brutuss schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:41:
[...]

Naar mijn mening niet. Van de switch ga je naar de LAN zijde van de POE inverter. En de camera gaat naar de data+power zijde. Daarna moet de camera opstarten en werken.
Thanks, ga er een bestellen!

Bing

In Domoticz heb je het menuutje 'Cameras'.
Maar wat kun je daar nou precies mee?

Ik heb m'n ipcam toegevoegd en ook 'gekoppeld' (?) aan een schakelaar. Ik had verwacht dat ik dan een screenshot kon laten maken als de schakelaar (deurbel) bediend wordt. Maar ik zie niet echt iets gebeuren ofzo.

Iemand die weet wat je daarmee kan? Of moet ik voor zoiets (deurbel indrukken = snapshot ipcam) zelf een Lua scriptje maken?

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Ik gebruik een script die geactiveerd wordt als de deurbel wordt ingedrukt. Dan wordt via telegram een foto verstuurd van mijn ipcam.

• trekker22
slayer007 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:00:
Ik gebruik een script die geactiveerd wordt als de deurbel wordt ingedrukt. Dan wordt via telegram een foto verstuurd van mijn ipcam.
Gebruik je prowl voor push en telegram voor foto? Of alleen een foto?
ThinkPadd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:58:

Ik heb m'n ipcam toegevoegd en ook 'gekoppeld' (?) aan een schakelaar. Ik had verwacht dat ik dan een screenshot kon laten maken als de schakelaar (deurbel) bediend wordt. Maar ik zie niet echt iets gebeuren ofzo.

Iemand die weet wat je daarmee kan? Of moet ik voor zoiets (deurbel indrukken = snapshot ipcam) zelf een Lua scriptje maken?
Dat laatste werkt inderdaad prima icm met een script. Zelf gebruik ik dit icm Telegram en is ook instant beschikbaar als er aangebeld wordt. Krijg eerst een bericht dat er aangebeld is en direct daarop de foto.
Voordeel van Telegram is dat er al een aantal scripts direct klaar voor gebruik zijn en ja kan ook dingen terugsturen naar Domoticz en via Telegram gegevens opvragen of een licht aan/uit doen. Is dus vrij breed inzetbaar.

Voor Telegram kun je deze code gebruiken. Voor andere berichtenapps zul je dit moeten aanpassen.
De variablen in het script worden vooraf 1x ingesteld in Telegram en kun je daarna steeds in LUA aanroepen. In de Wiki wordt dit script ook vermeld bij Telegram.

Het schijnt nu tevens mogelijk te zijn om Telegram in Domoticz te kunnen gebruiken met de beta. Hoop dat dit snel in de master wordt gestopt want komen nu allemaal leuken dingen bij.

Doorbell.sh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#!/bin/sh
SendTo=$1
#################################################################
IP=$2                                     # IP address Camera
##########################################################
SnapFile=$TempFileDir"snapshot.jpg"
$TelegramScript msg $SendTo Er is zojuist aangebeld!
if ping -c 1 $IP > /dev/null ; then  # if IPCAM is online then:
(su - pi -c "wget "$DomoticzIP":"$DomoticzPort"/camsnapshot.jpg?idx=1 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=1 "$SnapFile)&
$TelegramScript msg $SendTo Kijk wie er aangebeld heeft:
sleep 1
$TelegramScript send_photo $SendTo $SnapFile
/bin/rm $SnapFile
else
$TelegramScript msg $SendTo IP-cam niet beschikbaar.
fi

[ Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 31-05-2015 13:34 ]

• Herman1550
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik zou graag willen weten hoeveel Cresta TX320 er kunnen worden gehangen aan een RFXtrx433.

Betekend de 3 kanaals versie dat er maar 3 tegelijk opkunnen?
Herman1550 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:15:
Ik zou graag willen weten hoeveel Cresta TX320 er kunnen worden gehangen aan een RFXtrx433.

Betekend de 3 kanaals versie dat er maar 3 tegelijk opkunnen?
Nee hoor je kunt er veel meer toevoegen. Kanaal wordt meer gebruikt voor weerstations. Die kunnen er meestal 3 laten zien in het display van het station.

1. Eerst bij Hardware RFXCom het protocol Hidiki aanzetten.
2. BIj instellingen aangeven dat je nieuwe hardware wilt toevoegen voor 5 min.
3. Dan moeten verschijnen bij Apparaten. Als dat niet werkt even de batterij eruit halen voor een paar minuten en dan nog eens proberen.
MikeOO schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:21:
[...]
Dat laatste werkt inderdaad prima icm met een script.
[...]
Thanks. Ben even wat aan het knutselen geweest, maar wil nog niet lukken.

Heb dit script:
Bash:
1
2
3
4
5
#!/bin/ash
today=`/bin/date '+%d-%m-%Y__%H-%M-%S'`;

#Retrieve image from camera and save to image with current date
/usr/bin/curl -s http://192.168.4.18/image.jpg > /volume1/@appstore/domoticz/www/images/snapshots/deurbel-$today.jpg 

Bij de 'On' action van de deurbel heb ik dan:
script:///volume1/@appstore/domoticz/scripts/deurbel.sh

Maar Domoticz geeft een error in het log:
Error: Error executing script command (/volume1/@appstore/domoticz/scripts/deurbel.sh). returned: 256
Als ik het script met de hand aanroep vanaf SSH commandline werkt het prima.

P.S. '/bin/ash' ipv '/bin/bash' klopt, Synology gebruikt 'ash' ipv 'bash'.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 31-05-2015 15:14 ]

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
JaapB schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:33:

Op een gegeven moment vielen ook ander nodes uit en nu is geen van de zes nodes nog bereikbaar.
De Fibaro al uit het stopcontact gehaald en vervangen door een Eminent, maar helaas kon dat het probleem niet oplossen.

Wie herkent dit probleem en nog mooier wie kan mij helpen in de goede richting?
Deels herkenbaar. Had het ook steeds met de Greenwave schakaars (via Nuon) waar er steeds 1 uit het Zwave netwerk viel en na reboot van Pi weer netjes meedeed voor een tijdje.
Vanmorgen deze node uit Zwave netwerk gehaald. Eerst met exclude node. Werkte niet. Factory reset gedaan van Greenwave en daarna weer toegevoegd.
Dat één Greenwave het steeds fout deed wees naar de schakelaar zelf.
Misschien helpt het om alles opnieuw te doen.. :(

Mogelijke oorzaak: In het begin ben je aan het klooien met de schakelaars uit en in een stopcontact. Zwave netwerk is volgens mijn ervaring niet heel dynamisch met zelfherstel.

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
Vraagje:
Zijn er meer die hier last van hebben:
In Domoticz stel ik de Short Log Sensors in op bijvoorbeeld 3 dagen maar in de grafiek zie ik een veel kortere periode. Zie screenshot.
Ik zit op de bijgewerkte beta release en heb dit zeker al een maand in alle grafieken. De periode verkorten/verlengen geeft geen resultaat. Herstart ook niet en herinstallatie zit ik niet echt op te wachten :)

Enig idee hoe ik dit kan resetten/herstellen?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2uqd9x1.png

Dank!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:31
Ik heb mijn suppel binnen gekregen om met mysensors een gateway en ontvanger te maken met daarin humidity / motion sensor en Uv.

echter nog geen zender/ondervangers. is het mogelijk een gateway aan te vullen met die sensors zonder antenne. en dan via domoticz wel alvast de sensors te kunnen gebruiken?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

ThinkPadd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:12:
[...]

Thanks. Ben even wat aan het knutselen geweest, maar wil nog niet lukken.

Heb dit script:
Bash:
1
2
3
4
5
#!/bin/ash
today=`/bin/date '+%d-%m-%Y__%H-%M-%S'`;

#Retrieve image from camera and save to image with current date
/usr/bin/curl -s http://192.168.4.18/image.jpg > /volume1/@appstore/domoticz/www/images/snapshots/deurbel-$today.jpg 

Bij de 'On' action van de deurbel heb ik dan:
script:///volume1/@appstore/domoticz/scripts/deurbel.sh

Maar Domoticz geeft een error in het log:

[...]

Als ik het script met de hand aanroep vanaf SSH commandline werkt het prima.

P.S. '/bin/ash' ipv '/bin/bash' klopt, Synology gebruikt 'ash' ipv 'bash'.
Gebruik je niet een / te veel na script. Ik heb er namelijk maar 2 nodig.

• slayer007
trekker22 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:31:
[...]

Gebruik je prowl voor push en telegram voor foto? Of alleen een foto?
weet niet helemaal wat je bedoeld, maar heb een script die uitgevoerd wordt als de deurbel wordt ingedrukt. Dan krijg ik een bericht op mijn telefoon en daarna direct de foto. Verder geen prowl.

Verwijderd

Even een " domme" vraag, maar waar vind ik, wanneer Domoticz op mn Nas (synology) draait de map om de index pagina aan te passen? Ik kan hem niet vinden (A)
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:42:
Even een " domme" vraag, maar waar vind ik, wanneer Domoticz op mn Nas (synology) draait de map om de index pagina aan te passen? Ik kan hem niet vinden (A)
Staat deze niet in de WEB folder: /volume1/web
Gebruikt het zelf niet op de NAS maar lijkt mij een webserver deel.
slayer007 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:29:
[...]

weet niet helemaal wat je bedoeld, maar heb een script die uitgevoerd wordt als de deurbel wordt ingedrukt. Dan krijg ik een bericht op mijn telefoon en daarna direct de foto. Verder geen prowl.
Hij bedoelt dus met welke APP ontvang je deze berichten. Telegram/Prowl/Pushover etc.

Verwijderd

MikeOO schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:45:
[...]

Staat deze niet in de WEB folder: /volume1/web
Gebruikt het zelf niet op de NAS maar lijkt mij een webserver deel.
Nee, daar zit mn eigen site, niet de Domoticz gedeelte. :?

• JaapB
oeps schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:41:
[...]

Deels herkenbaar. Had het ook steeds met de Greenwave schakaars (via Nuon) waar er steeds 1 uit het Zwave netwerk viel en na reboot van Pi weer netjes meedeed voor een tijdje.
Vanmorgen deze node uit Zwave netwerk gehaald. Eerst met exclude node. Werkte niet. Factory reset gedaan van Greenwave en daarna weer toegevoegd.
Dat één Greenwave het steeds fout deed wees naar de schakelaar zelf.
Misschien helpt het om alles opnieuw te doen.. :(

Mogelijke oorzaak: In het begin ben je aan het klooien met de schakelaars uit en in een stopcontact. Zwave netwerk is volgens mijn ervaring niet heel dynamisch met zelfherstel.
Het systeem had gewoon een tijdlang behoorlijk stabiel gedraaid en dan komt zoiets plotseling op.

Ondertussen zonder de Fibaro en nu lijkt het er op dat alles weer stabiel is geworden.

Gewoon maar een aantal dagen aanzien hoe het zich ontwikkeld en dan nog eens een poging doen om te kijken of de bronvan de ellende nu echt bij die ene wallplug zit. :(

bijnaleek

• slayer007
MikeOO schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:46:
[...]

Hij bedoelt dus met welke APP ontvang je deze berichten. Telegram/Prowl/Pushover etc.
Alles via telegram.

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-12 12:42

mymind*

A Beautiful Mind

remcoXP schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:57:
Ik heb mijn suppel binnen gekregen om met mysensors een gateway en ontvanger te maken met daarin humidity / motion sensor en Uv.

echter nog geen zender/ondervangers. is het mogelijk een gateway aan te vullen met die sensors zonder antenne. en dan via domoticz wel alvast de sensors te kunnen gebruiken?
Wat bedoel je precies met 'is het mogelijk een gateway aan te vullen met die sensors zonder antenne.' ?
Als je de spullen binnen hebt om een gateway te maken (Arduino, nRF24L01) en een sensor (Arduino, nRF24L01, temp-/motion-/humiditysensor) dan kun je aan de slag.
oeps schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:56:
Vraagje:
Zijn er meer die hier last van hebben:
In Domoticz stel ik de Short Log Sensors in op bijvoorbeeld 3 dagen maar in de grafiek zie ik een veel kortere periode. Zie screenshot.
Ik zit op de bijgewerkte beta release en heb dit zeker al een maand in alle grafieken. De periode verkorten/verlengen geeft geen resultaat. Herstart ook niet en herinstallatie zit ik niet echt op te wachten :)

Enig idee hoe ik dit kan resetten/herstellen?

[afbeelding]

Dank!
Je ziet inderdaad standaard een paar uur, maar als je met de cursor op de grafiek gaat staan (linkermuistoets indrukken) en naar links gaat, dan krijg je de voorgaande dagen te zien. Tot 3 dagen in jouw geval en tot 7 dagen in mijn geval.

¯\_(ツ)_/¯

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-12 16:06
ThinkPadd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:58:

Hier heb ik zelf een script voor gemaakt dat de snapshot maakt naar een map en dit bestand wordt doorgestuurd naar een Apple Script dat mij een iMessage stuurt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2632444/IMG_2062.JPG

Zo krijg ik de persoon aan de deur meteen te zien op mijn Apple Watch. 8)

Het script is (nog) in Ruby, maar kun je zo vertalen naar elk andere taal. Mocht de iMessage niet verzonden kunnen worden dan stuurt het script de melding nogmaals via Prowl.

Ruby:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
#!/usr/bin/ruby
require 'time'
require 'open-uri'
require 'net/http'

@prowlAPI = 'XXXX'
timestamp = Time.now.strftime("%Y%m%d%H%M%S")

# Get a snapshot...
open("/Users/mindfreaker/Sites/home.mindfreaker.local/ipcamera/snapshot_#{timestamp}.jpg", 'wb') do |file|
  file << open('http://ipcam.mindfreaker.local/snapshot.cgi?user=<username>&pwd=<password>').read
end

# Send iMessage with snapshot to mr. and mrs. mindfreaker iPhone 6...
begin
    system("osascript /Users/mindfreaker/domoticz/scripts/applescript/imessage.scpt /Users/mindfreaker/Sites/home.mindfreaker.local/ipcamera/snapshot_#{timestamp}.jpg")
rescue
    puts 'Error sending notification with iMessage... trying Prowl...'
    # Send notification to Prowl...
    application = 'Deurbel'
    description = 'De bel gaat!'
    snapshot = "https://domoticz.mindfreaker.local/showimage.php?file=snapshot_#{timestamp}.jpg"

begin
        prowlURL = URI::encode("https://api.prowlapp.com/publicapi/add?apikey=#{@prowlAPI}&application=#{application}&description=#{description}&url=#{snapshot}")
        open(prowlURL).read
    rescue
        puts 'Error sending notification with Prowl...'
    end
end

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Mooi script (en mooi klokje....ik moet zelf nog even geduld hebben...). Alleen zal de melding via Prowl geen foto laten zien, maar alleen de tekst toch? Of opent je Apple Watch dan een linkje waar de foto is opgeslagen en zie je 'm dan alsnog meteen?

Edit: hoe krijg je het eigenlijk voor elkaar dat er een iMessage wordt verzonden?

[ Voor 14% gewijzigd door M.v.Veelen op 31-05-2015 19:19 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-12 16:06
M.v.Veelen schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:17:
Mooi script (en mooi klokje....ik moet zelf nog even geduld hebben...). Alleen zal de melding via Prowl geen foto laten zien, maar alleen de tekst toch? Of opent je Apple Watch dan een linkje waar de foto is opgeslagen en zie je 'm dan alsnog meteen?

Edit: hoe krijg je het eigenlijk voor elkaar dat er een iMessage wordt verzonden?
Bij Prowl stuur ik de foto mee als link. Als je Prowl meteen opent op de iPhone flipt deze meteen door naar de link. Op iMessage na kan geen enkele app een foto laten zien op het lockscreen van de iPhone. Je krijgt dan gewoon tekst.

Ik draai Domoticz op mijn Mac Mini server. Met AppleScript stuur ik lokaal iMessage aan. Als iemand op de bel drukt krijgt Domoticz dit signaal. Deze trapt het Ruby script af dat de snapshot ophaalt. Dan trapt het Ruby script het AppleScript af met als parameter de locatie van het snapshot. Het AppleScript opent lokaal iMessage. Maakt een bericht met de foto erin en stuurt deze naar het iCloud adres van mijn vrouw en ik.

Het is wat omslachtig, maar zo krijg ik het snapshot op het lockscreen en sinds kort op de Apple Watch. (mijn Pebble liet alleen tekst zien).

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• trekker22
Zelf begonnen met prowl omdat het al in domoticz zat.

Maar kan dus geen foto's kennelijk? Kan ik beter het bericht en foto via telegram doen!
MikeOO schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:27:
[...]

Gebruik je niet een / te veel na script. Ik heb er namelijk maar 2 nodig.
Al geprobeerd, zelfde resultaat.

Mooi resultaat trouwens hierboven met die Apple Watch
Pagina: 1 ... 78 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door