Gebruik je een tablet in huis waar je, je domoticz mee aan stuurt?UltraSub schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:57:
Paar maanden een Fibaro deursensor in test gehad. Geen enkele false positive gezien en werkt gewoon goed. Ben voornemens voor alle andere buitendeuren in huis ook deze sensor te gaan monteren en dan een Aeon sirene te nemen. Zal allemaal best werken als alarm, maar daarna bedacht ik meteen een aantal probleempjes:
- Hoe krijg ik een waarschuwing dat alarm aan staat als deur open gaat. Licht laten flikkeren in de hal (nog) geen optie, wordt nog niet aangestuurd middels domotica, en zie je overdag misschien niet. Sirene snel aan en meteen weer uit heb ik aan gedacht, maar is wellicht wat hard. Telegram bericht kan, maar dat zuigt als je telefoon niet bij je hebt. Presence detection nogo, gaat om iPhones en wil geen extra geofencing apps. En daarnaast, wat als je telefoon niet bij je hebt.
- In/uitschakelen zonder app. Druppelsleutel zou voorkeur hebben. Maar die RFID keypad die ik laatst zag waren de reviews niet te best over.
Gegarandeerd dat hier een licht zit dat mij de verlossende tip kan geven?
Anders zou je daar een Arm/Disarm en Home/away knop op kunnen maken (natuurlijk wel een code, of code voor openen van de tablet erop zetten anders is het zo lek als een mandje
Vervolgens bij het armen jezelf 20 sec. de tijd geven om uit huis te kunnen gaan...zelfde geld voor eerste melding wanneer het alarm ge-armed is. Als het binnen 20 seconden niet wordt un-armed kun je het alarm af laten gaan (veel echte centrales werken ook zo).
Of dit enkel met een blockly kan weet ik niet.
[ Voor 58% gewijzigd door Da_maniaC op 27-05-2015 00:13 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!