Probeer het zou ik zeggen.... Ik heb ook de S2 stick (en 2x Everspring AN158 stekkers) maar doe er nog niet heel veel mee. Maar zou kunnen dat je ergens halverwege nog een 230V node moet plaatsen omdat je het anders niet redt.

Kun je de NAS niet op een meer centrale plek neerzetten? Bij mij staat hij in de meterkast.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:41
Morvale schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:00:
Goede vraag waar die logging vandaan wordt geladen als je settings -> log opent. Je kan echter hier maar een beperkte historie zien dus dit is waarschijnlijk gewoon onderdeel van het programma-geheugen (ook in RAM). Maar dit log groeit dus niet voor zover ik kan constateren, dus als je oudere logging wil bekijken dan moet je alsnog de log optie aanzetten in domoticz.sh.
Het viel me ook al op dat deze logging maar een beperkt aantal regels toont.
Wat betreft je tweede vraag, er hoeft niets in de source te worden aangepast. Deze aanpassing moet je dus maken in die "domoticz.sh"-regel. Na "-log" kan je namelijk de locatie opgeven waar het log moet worden opgeslagen. Standaard staat deze in /tmp, maar na het aanmaken van de RAM-drive moet je de log-locatie dus daar laten heen verwijzen (/var/tmp).
Bedankt voor deze uitleg. Ik heb geen rekening gehouden met de aanpassing in domoticz.sh.
Let er wel op dat RAM vluchtig geheugen is, dus als je je Pi reboot is dit logbestand verdwenen.
Toevallig ben ik nu met een scriptje bezig die het logbestand van een dag kopieert naar een externe locatie (NAS) via het netwerk (wat op zich logisch is als je een NAS hebt.. :D) en vervolgens het log verwijderd. (Op deze manier voorkom je ook dat het RAM langzaam vol loopt met dit log bestand ;) )
Ik ben erg benieuwd naar dit script. Andere tweakers hebben hierop al gereageerd van waarom niet constant wegschrijven naar de NAS. Ook al staat mijn NAS ook vrijwel 24/7 aan, vind ik het toch wel fijn als ie af en toe gewoon gaat slapen of uit kan.

• meesje
ThinkPadd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:26:
Probeer het zou ik zeggen.... Ik heb ook de S2 stick (en 2x Everspring AN158 stekkers) maar doe er nog niet heel veel mee. Maar zou kunnen dat je ergens halverwege nog een 230V node moet plaatsen omdat je het anders niet redt.

Kun je de NAS niet op een meer centrale plek neerzetten? Bij mij staat hij in de meterkast.
De meterkast is inderdaad een optie. Vandaag krijg ik 1 Fibaro Wall Plug binnen. Als ik deze werkend heb gekregen, zal ik mijn RPI2 naar de studeerkamer verplaatsen en kijken of dan alles nog werkend is.

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-12 11:12
Nu het me na vele verwoede pogingen nog steeds niet gelukt is om mijn Z-Wave usb stick in mijn FreeNAS jail werkend te krijgen denk ik dat ik toch maar een ander pad ga bewandelen. Namelijk Domoticz en Open-ZWave installeren in een virtual machine via virtualbox.

Nu vraag ik me af welke Linux distributie ik hier het beste voor kan gebruiken, mijn voorkeur heeft een distributie die zo min mogelijk resources vraagt en die goed ondersteund is in de community. Ik dacht zelf aan Debian of Ubuntu, welke zie ik dan nog over het hoofd gezien mijn twee voorkeuren?

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:12
Ik ervaar een probleem met een bewegingsensor en een event/blocky die een timer (switch) voor 60 min ON zet. Wat ik verwacht is bij een nieuw beweging dat deze opnieuw ON zet en de timer weer reset naar 60 min maar dat gebeurt niet. Deze loopt nu gewoon verder af tot 0 en gaat dan uit, pas na een nieuwe beweging gaat deze pas weer aan. Iemand ervaring mee? Lua script ipv event blocky?

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Tebbie schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:45:
Ik ervaar een probleem met een bewegingsensor en een event/blocky die een timer (switch) voor 60 min ON zet. Wat ik verwacht is bij een nieuw beweging dat deze opnieuw ON zet en de timer weer reset naar 60 min maar dat gebeurt niet. Deze loopt nu gewoon verder af tot 0 en gaat dan uit, pas na een nieuwe beweging gaat deze pas weer aan. Iemand ervaring mee? Lua script ipv event blocky?
Misschien heb je hier: http://www.domoticz.com/wiki/Smart_Lua_Scripts wat aan?
Via een Blockly is het inderdaad niet mogelijk, hij zal altijd eerst UIT gaan na die 60 min en dan pas weer aan. Ben ik zelf ook al eens tegenaan gelopen met een bewegingsmelder. Denk dat je idd een Lua scriptje moet hebben:
- Counter van 60 min, aftellen begint als er motion is
- Als de counter aan het aftellen is en er is opnieuw motion > begin weer met aftellen vanaf 60

Volgens mij niet heel moeilijk, ik kan je alleen niet helpen, ben niet echt goed in programmeren :D
Even op het Domoticz forum gezocht ("lua counter motion") en vond dit: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=2288 daar schijnt iemand al een dergelijk script te hebben gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 22-05-2015 11:53 ]

• meesje
Ik heb zojuist een Fibaro Wall Plug aangesloten op mijn RPI2 met Z-stick S2.

Domoticz zag de Wall Plug nog niet gelijk. Ik heb toen maar een reboot gedaan van Domoticz waarna de Wall Plug zichtbaar werd. Vervolgens toegevoegd als switch.

Via de switch kan ik de lamp wel aan doen, echter voor het uitdoen moet ik twee keer op de switch klikken... Bij de 1e uit klik op de switch gaat de lamp wel uit, alleen Domoticz blijft aangeven dat de lamp nog aan is. Pas bij een 2e klik toont de switch dat de Wall Plug uit is. Is dit te verhelpen?

Ik maak trouwens gebruik van de laatste beta. Het probleem had ik ook bij de laatste stable versie.

Edit: Waarschijnlijk het antwoord al gevonden. Er zit een delay in de webinterface. Zie ook: https://www.domoticz.com/...eb+interface+delay#p23281

Edit 2: balen. Het heeft niks te maken de 10 sec. delay in de webinterface. Bij zowel het aan- als uitklikken moet ik een tweede keer klikken om de switch 'aan' of 'uit' aan te laten geven. Dit heb ik zowel op mijn Mac als op iOS.
Het probleem wordt door meerdere gebruikers ervaren en is nog niet opgelost:
https://www.domoticz.com/...&hilit=delay+zwave#p33538
http://www.domoticz.com/f...f=6&t=5118&p=32460#p32460
http://www.domoticz.com/forum/tracker.php?p=1&t=404

[ Voor 61% gewijzigd door meesje op 22-05-2015 15:59 ]

hondapower schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:54:
[...]

Hotelschakeling met KaKu kan heel goed. Je moet er wel voor zorgen dat de gebruikte draden allemaal spanningsloos zijn!

Afbeeldingslocatie: http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/95030_amwr210hotelschakeling_2.jpg
Edit:
Ik zie dat ik dit zelf al eerder heb gevraagd. 8)7 |:(
http://www.klusidee.nl/Fo...le-schakelaar-t74668.html
Ik ga nog even verder zoeken...

Excuses, offtopic misschien...

Misschien dat iemand van jullie dit weet. Als ik op internet zoek dan lijkt het niet te kunnen. Voor alle zekerheid vraag ik het nog eens hier.

Ik ben pas verhuisd en had een aantal KAKU AWMR-230 schakelaars in gebruik. Nu zit er in het nieuwe huis een dubbele lichtschakelaar voor het bedienen van de lamp in de woonkamer en de lamp boven de eettafel. Nu wil ik graag de lamp in de woonkamer regelen met de KAKU. Is dit mogelijk? De lichtschakelaar moet ook gewoon blijven functioneren. Zo ja, wat is het schema in dit geval?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J2Jita6m.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 22-05-2015 19:46 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb vandaag mijn Pi met Domoticz binnen gekregen maar Domoticz crasht echt elke 5 minuten :( Ik moet hem dan zelf weer starten via het init.d script, iemand enig idee wat k kan doen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Goede voeding en microUSB kabel? Probeer eens een iPad lader bijv. en een microUSB snoertje van een goed merk.

SD-kaartje ook nog in orde en geen goedkoop WokkieWokkie© merk?
ThinkPadd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:20:
Gewoon Domoticz op je NAS draaien 8)

* ThinkPad heeft Domoticz alweer een paar maanden naar volle tevredenheid op z'n Synology DS114 draaien
Mooi als je dat kunt toepassen en een NAS hebt natuurlijk maar het is niet altijd de oplossing.
Niet iedereen heeft de nas bv in de meterkast staan en dat is toch wel nodig als je ook de meterstanden wilt bijhouden of je moet weer iets bouwen die deze meterstanden weer doorgeeft.

Persoonlijk wil ik mijn NAssen niet eens in de meterkast hebben staan. Oud vochtig huis en de meterkast is dan ook snel vochtig en muf. Daarbij staat een appraart ook wel erg makkelijk voor het grijpen voor iemand die niet thuishoort in je huis.

Daarbij de Pi2 draait hier nu inmiddels ook al weken stabiel met externe logging. Is echt niet nodig om het op een NAS te draaien. >:)

[ Voor 15% gewijzigd door MikeOO op 23-05-2015 07:54 ]

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan de Cresta trouwens tegen water (aangezien ik er 1 buiten heb staan nu) ?

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:04
Of hij er tegen kan of niet, als hij nat wordt, zal in ieder geval de relatieve vochtigheid en de temperatuur geen juiste weergave van de werkelijkheid zijn

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:20
kraades schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:39.. een dubbele lichtschakelaar voor het bedienen van de lamp in de woonkamer en de lamp boven de eettafel. Nu wil ik graag de lamp in de woonkamer regelen met de KAKU. Is dit mogelijk? De lichtschakelaar moet ook gewoon blijven functioneren..
Als beide schakelaars een eigen fase hebben dan kan dat. Meestal zijn ze gedeeld.

• DennusB
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 00:05:
Goede voeding en microUSB kabel? Probeer eens een iPad lader bijv. en een microUSB snoertje van een goed merk.

SD-kaartje ook nog in orde en geen goedkoop WokkieWokkie© merk?
Is een kant en klare kit die ik besteld heb bij een webshop, met SD kaart (class 10) en een 2A adapter... alleen het domoticz proces crasht soms, soms uren niet, en soms 10x per uur. Niks in de logs te vinden en na herstart werkt t weer...

• janne_nl
En wat ik net zei, als je tijdens het draaien naar het geheugengebruik en schrijfgebruik kijkt in Domoticz? ZO heb ik enkele problemen opgelost.
DennusB schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:50:
Heb vandaag mijn Pi met Domoticz binnen gekregen maar Domoticz crasht echt elke 5 minuten :( Ik moet hem dan zelf weer starten via het init.d script, iemand enig idee wat k kan doen?
Heb je het image op de SD kaart gezet (http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_RaspberryPi_SD_Image)? En heb je daarna ook de stappen doorlopen om de vrije schijfruimte volledig te kunnen gebruiken, het geheugen toe te wijzen, enz. (sudo raspi-config (overclock medium, expand filespace en 16Mb memory))?

¯\_(ツ)_/¯

• DennusB
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:03:
[...]

Heb je het image op de SD kaart gezet (http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_RaspberryPi_SD_Image)? En heb je daarna ook de stappen doorlopen om de vrije schijfruimte volledig te kunnen gebruiken, het geheugen toe te wijzen, enz. (sudo raspi-config (overclock medium, expand filespace en 16Mb memory))?
Expand wel, overclock medium staat nergens dus heb ik niet gedaan (op een raspberry 2b?) en 16MB memory staat ook nergens beschreven daar :P Dus nee, die 2 dingen zijn niet gedaan

DukeBox schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:28:
[...]

Als beide schakelaars een eigen fase hebben dan kan dat. Meestal zijn ze gedeeld.
Bedankt, ik heb helaas maar 1 bruine draad.

• DennusB
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar iemand enig idee hoe ik een if in een if kan maken?

Ik heb nu dit (als voorbeeld) :
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NpnmCRYBRRjO89gE7AeE11k6/medium.png

Maar ik wil dus nog een paar cases toevoegen : Als lux in woonkamer onder x is, dan lamp sterkte 50%, als hij onder xy is, dan lamp sterkte 70%. etc. Iemand enig idee?

Volgens mij kan het niet IN elkaar. Wel kun je er nog een aantal ELSE IF regels onder zetten. Die voeg je op dezelfde manier toe als dat je die eerste ELSE IF erin hebt gezet.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-12 18:25
DennusB schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:13:
Misschien een stomme vraag, maar iemand enig idee hoe ik een if in een if kan maken?

Ik heb nu dit (als voorbeeld) :
[afbeelding]

Maar ik wil dus nog een paar cases toevoegen : Als lux in woonkamer onder x is, dan lamp sterkte 50%, als hij onder xy is, dan lamp sterkte 70%. etc. Iemand enig idee?
Ben ik ook tegenaan gelopen. Je kunt dan niet anders dan over te schakelen naar Lua

• DennusB
  • Niet online
arjandijk162 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:45:
[...]

Ben ik ook tegenaan gelopen. Je kunt dan niet anders dan over te schakelen naar Lua
Dat dacht ik al. Daar ben ik nu mee bezig en misschien een hele stomme vraag... maar hoe krijg ik dat werkend? Ik heb bijvoorbeeld dit script :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
commandArray = {}

ping_success=os.execute('ping -c1 192.168.2.35')
 if ping_success then
   print("ping success")
   commandArray['XBMC']='On'
 else
   print("ping fail")
   commandArray['XBMC']='Off'
 end

return commandArray

Maar hoe trigger ik dit nu elke minuut of zo? Ik kan het nergens vinden 8)7

Edit : Already found it. Je moet een specifieke naming conventie aanhouden! :P

[ Voor 5% gewijzigd door DennusB op 23-05-2015 20:09 ]

• M8T66
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12 00:42
basa schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:19:
[...]

Zijn dat de enige Zwave toestellen die je in huis hebt? Ik ben dit ook tegen gekomen. Een Zwave netwerk werkt pas beter vanaf een toestel of 4. Het eerste device plaats je dan ook nog best redelijk dicht bij je Aeon stick.
Moet wel zeggen dat bij mij alleen de connectie weg viel. Een restart van Domoticz loste het probleem op, maar ik moest het niet opnieuw includen.
Verder heb ik ook nog vage problemen met een Touch schakelaar, maar sinds ik meer devices heb werkt de rest wel goed.
Het zijn inderdaad de enige zwave devices, ik hoopte eigenlijk op een goedkopere oplossing maar ik zal is investeren in een aantal nieuwe devices...
Bedankt!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb daarnet een Hue lamp weggegooid uit de Domoticz hardware lijst omdat ik hem opnieuw toe wilde voegen... maar nu kan ik hem nergens meer vinden... iemand enig idee hoe ik dat terug krijg? haha

DennusB schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:50:
Ik heb daarnet een Hue lamp weggegooid uit de Domoticz hardware lijst omdat ik hem opnieuw toe wilde voegen... maar nu kan ik hem nergens meer vinden... iemand enig idee hoe ik dat terug krijg? haha
Wel bij instelling aangeven dat je 5 min nieuwe hardware toestaat.

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12 10:21
Ik probeer te loggen naar PVOutput. Ik voeg bij hardware de PVOutput (input) toe en vul mijn systemId en password in. Ik zie daarna niets verschijnen bij devices. Iemand enig idee?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Verwijderd

RaymondD schreef op zondag 24 mei 2015 @ 08:25:
Ik probeer te loggen naar PVOutput. Ik voeg bij hardware de PVOutput (input) toe en vul mijn systemId en password in. Ik zie daarna niets verschijnen bij devices. Iemand enig idee?
Password moet je apikey zijn, je kunt ook een readonly key aanmaken bij pvo en die gebruiken. Je moet dan iets van 4 of 5 devices krijgen. Wel zorgen dan accept new hardware of zoiets aangevinkt staat in Domoticz.

• RaymondD
Ik krijg in de log
2015-05-24 08:43:22.328 Error: PVOutput (Input): Invalid Data received!

Ik zou alleen niet weten wat ik moet veranderen. System ID en API key kloppen.

• RaymondD
Ah... ik snap het. Ik wilde gaan loggen met Domoticz naar PVOutput aangezien ik mijn opbrengst ook meet met Domoticz. Dat lijkt dus niet op deze manier te aan werken.

Verwijderd

RaymondD schreef op zondag 24 mei 2015 @ 08:56:
Ah... ik snap het. Ik wilde gaan loggen met Domoticz naar PVOutput aangezien ik mijn opbrengst ook meet met Domoticz. Dat lijkt dus niet op deze manier te aan werken.
Aah nee, dit gaat over van pvoutput naar Domoticz. Maar, op de Domoticz wiki staat volgens mij een Lua script dat de andere kant opgaat. Het zelf schrijven is anders ook niet zo heel moeilijk.
Ik heb nu een aantal brandmelder RF21 en wil deze nu ook inzetten als sirene als een deur geopend wordt terwijl wij niet thuis zijn.

Voor nu is de gedachten voor een "inbraakevent"
Bericht sturen naar alle GSM
De brandmelders moeten afgaan voor min 10 minuten,'s
Alle verlichting aanzetten en lampen steeds aan/uit laten gaan. Dat schept misschien verwarring

Vooral de laatste 2 opties zou mooi zijn als je dat met een loop kan aansturen maar dat is weer niet mogelijk met Events.

Nu kun je een Panic af laten gaan maar dit is maar voor x aantal sec. Dit moet ik dus een tijd herhalen.
Is het mogelijk om dit in een event uit te voeren.

Alleen krijg je dan wel erg veel Do Set commando's onder elke

Iemand tips en misschien uitbreidingen hierop qua beveiliging icm evenst/lua.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 24-05-2015 09:23 ]

• janne_nl
Je zou natuurlijk een python of perl script (of iets anders) kunnen starten vanuit lua of wellicht blockly. Van daaruit kun je via json vast veel voor elkaar krijgen van hetgeen je wil.
janne_nl schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:55:
Je zou natuurlijk een python of perl script (of iets anders) kunnen starten vanuit lua of wellicht blockly. Van daaruit kun je via json vast veel voor elkaar krijgen van hetgeen je wil.
Dat het kan is mij wel duidelijk >:)

Alvast een begin gevonden alleen werkt de loop niet goed maar is een begin.
http://www.domoticz.com/f...34254&hilit=disarm#p34254

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-12 15:48
Ik ben een kickstarter tegen gekomen van een europese smartlock en heb die "gebacked" (heet dat zo?)
Als alles goed gaat komt dat ding in December richting de backers.
Voordelen voor mij zijn:
Niet boren in de deur, lock wordt op bestaande cilinder gemonteerd, zonder beschadiging weer te verwijderen.
Ontwikkelaars hebben aangegeven voor diverse domotica systemen te ondersteunen (Ik heb Domoticz al tegen ze geroepen) maar ook api's en voorbeelden hoe je hem kunt aansturen met een raspberry pi.

Als ik hem binnen heb (als) zal ik eens kijken wat er via domoticz mogelijk is. Lijkt me een leuke uitbreiding.

Je hebt wel een cilinder nodig die nog open kan als er aan de andere kant een sleutel in zit...

info: http://noki.io/en/

Zo, nu ga ik eens kijken of ik weer wat aan mijn Daikin script kan doen.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• DennusB
  • Niet online
MikeOO schreef op zondag 24 mei 2015 @ 07:40:
[...]

Wel bij instelling aangeven dat je 5 min nieuwe hardware toestaat.
Wat bedoel je daarmee? Hoe krijg ik dan een device terug? :P

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Wat vind je verzekering hiervan?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

DennusB schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:02:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Hoe krijg ik dan een device terug? :P
In Domoticz --> Instellingen --> Instellingen --> Accepteer nieuwe Hardware/Sensoren Toelaten gedurende 5 min

Op de rode knop klikken. Dan zal Domoticz nieuwe hardware toelaten en worden deze ook gevonden. als je de procedure volgt van het apparaart om hem aan te melden.Soms moet je op een knopje klikken om in aanmeld stand te gaan. Dat is per apparaat verschillende en staat in de handleiding die erbij zit.

Anders heb je kan dat het device niet wordt toegevoegd. En enkele keer zie je wel hardware in je lijst terug zonder op de knop de klikken maar normale mannier is als je iets wilt toevoegen je altijd eerst deze knop indrukt.

Deze weg volg je als je nieuwe hardware wilt toeveogen of als je bestaande hardware hebt verwijderd en hij komt niet meer terug in de lijst met Apparaten. Als hij wel in deze lijst nog te vinden is klik je op de pijl achter het blauwe icoon.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 24-05-2015 11:25 ]

• arjandijk162
Ik heb Domoticz met RFXCOM en Zwave draaien en zoek nu de handigste manier om een knoppenpaneel/remote (minimaal 10 knoppen) toe te voegen waar achter elke knop een functie/script kan worden geplaatst om een heleboel functies te benaderen zonder tablet/smartphone nodig te hebben.

Nu zie ik zelf een paar richtingen:
-Kaku universal remote UCR 4285'
-Marmitek Remote wonder
-Iets via Zwave
-Logitech Hamony 900 serie met Zwave (schijnt wat lastig te koppelen te zijn)
-IR-RF converter met mij huidige harmony 650

Eisen:
-Elke knop flexibel in te stellen
-Zo min mogelijk problemen met andere RF apparaten (weerstations/kaku schakelaars)

Een van de bezwaren zie ik bij een aantal RF remotes zie is dat ze bijvoorbeeld een protocol gebruiken dat bijt met andere RF protocollen en dus de betrouwbaarheid doet afnemen.

Wie heeft hier zelf een mooie oplossing voor bedacht? Wat zijn de ervaringen?

• Philos31
DRuw schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:21:
[...]

Wat vind je verzekering hiervan?
Je vraag vind ik een beetje een dooddoener

De verzekering vind daar niets van. Als jij je sleutel verloren hebt en er breekt iemand in en heb je geen breekschade en heb je een verhaal uit te leggen. Zelfde met een smartlock, heb je geen breekschade heb je wat uit te leggen.

Het is echt niet zo dat als ze een ruit intikken en ze merken dat je een smartlock hebt dat ze dan niet vergoeden.

Sterker nog, een kwart van de inbraken komt door niet, of niet voldoende afgesloten deuren, een smartlock die zorgt dat de deur na binnenkomst of naar buiten gaan weer op slot doet is een stuk veiliger.

En ja, ik heb dit met mijn verzekeraar besproken, ze hebben officieel geen standpunt, maar een gehacked slot is voor hen (op dit moment) als een verloren sleutel.

[ Voor 25% gewijzigd door Philos31 op 24-05-2015 12:33 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• DennusB
  • Niet online
Ik heb weer iets waar ik niets van snap.... ik zat te kloten met een scene die niets deed, dus maakte ik een test blockly :

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SI5wOmAFNMLiCg4pxHLNIwLH/medium.png

Thuis is een virtuele dummy switch, maar of ie nou aan of uit is... hij lijkt het niet te zien/detecteren. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

• arjandijk162
Philos31 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:30:
[...]

Je vraag vind ik een beetje een dooddoener

De verzekering vind daar niets van. Als jij je sleutel verloren hebt en er breekt iemand in en heb je geen breekschade en heb je een verhaal uit te leggen. Zelfde met een smartlock, heb je geen breekschade heb je wat uit te leggen.

Het is echt niet zo dat als ze een ruit intikken en ze merken dat je een smartlock hebt dat ze dan niet vergoeden.

Sterker nog, een kwart van de inbraken komt door niet, of niet voldoende afgesloten deuren, een smartlock die zorgt dat de deur na binnenkomst of naar buiten gaan weer op slot doet is een stuk veiliger.

En ja, ik heb dit met mijn verzekeraar besproken, ze hebben officieel geen standpunt, maar een gehacked slot is voor hen (op dit moment) als een verloren sleutel.
Best een logische vraag hoor. Domoticz is niet opgezet als alarmsysteem. Wil je dat zelf gaat doen, dan moet je heel wat achterdeurtjes dichttimmeren. Je kunt niet van 1 consument op 1 systeem verwachten dat hij als deze deurtjes dicht, ik zou daarom als verzekeraar hier niet blij mee zijn. Ik zou mijn huis er persoonlijk ook niet aan willen wagen.

Elektronische locks kun je best toepassen binnen een compleet systeem, met je smartphone wil ik ook wel geloven dat het veilig is, via domoticz heb ik ernstige vraagtekens.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:58

Kraz

Saving the world

DennusB schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:26:
Ik heb weer iets waar ik niets van snap.... ik zat te kloten met een scene die niets deed, dus maakte ik een test blockly :

[afbeelding]

Thuis is een virtuele dummy switch, maar of ie nou aan of uit is... hij lijkt het niet te zien/detecteren. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Stomme vraag, maar; Is de blocky wel geactiveerd?
Wellicht kun je logging aan je blocky toevoegen om te zien waar het mis gaat?

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:31
Ondanks een lange tijd veel plezier gehad te hebben van het python script van chopperrob heb ik er vandaag afscheid van genomen.

Domoticz heeft er nu namelijk ingebouwde functionaliteit voor! :)
http://domoticz.com/forum...f=3&t=6600&p=43634#p43634

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Philos31
arjandijk162 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:13:
[...]

Best een logische vraag hoor. Domoticz is niet opgezet als alarmsysteem. Wil je dat zelf gaat doen, dan moet je heel wat achterdeurtjes dichttimmeren. Je kunt niet van 1 consument op 1 systeem verwachten dat hij als deze deurtjes dicht, ik zou daarom als verzekeraar hier niet blij mee zijn. Ik zou mijn huis er persoonlijk ook niet aan willen wagen.

Elektronische locks kun je best toepassen binnen een compleet systeem, met je smartphone wil ik ook wel geloven dat het veilig is, via domoticz heb ik ernstige vraagtekens.
Eens! 200% mee een!

Het antwoord kwam op mij alleen over als zijnde "smarlock" ow, nou dat zal je verzekering leuk vinden.
Ik zou Domoticz ook zeker niet gebruiken om mijn deur mee open te kunnen maken, maar het uitlezen wie er wanneer de deur heeft geopend en of de deur op slot zit, en eventueel met een deurcontact een alarmpje sturen dat je de deur niet hebt dichtgedaan als je van huis gaat dat zie ik wel zitten.

Waar er op dit moment over gesproken wordt op de kickstarter pagina is een api voor het uitlezen van de status en dat is alles wat ik zou willen.

En ik vind het een leuke toevoeging voor een "smarthome" en als ik dan alleen hoor "wat vind je verzekering daarvan" vind ik dat wel een dooddoener, maar dat ben ik :9

• dressie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-11 16:10
DennusB schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:03:
Iemand enig idee of je de temperatuur van Eneco toon al kan setten via Blockly? Dat kon een tijdje terug nog niet
Het kan als je gebruik maak van de virtuele schakelaars. Hierin kan je deze schakelen. Werkt hier perfect!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-12 08:35
remcoXP schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:27:
Ondanks een lange tijd veel plezier gehad te hebben van het python script van chopperrob heb ik er vandaag afscheid van genomen.

Domoticz heeft er nu namelijk ingebouwde functionaliteit voor! :)
http://domoticz.com/forum...f=3&t=6600&p=43634#p43634
Mooie functie, maar zoals Gizmocuz zegt, kan de time-out interval op dit moment in ieder geval nog niet ingesteld worden voor langer dan 5 seconden. Ik blijf zo lang nog bij het script van ChopperRob. :)

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-12 03:55
SkorpionNL schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:19:
[...]
Mooie functie, maar zoals Gizmocuz zegt, kan de time-out interval op dit moment in ieder geval nog niet ingesteld worden voor langer dan 5 seconden. Ik blijf zo lang nog bij het script van ChopperRob. :)
Ehhh ? Natuurlijk kan je die timeout instellen.... (er is een nieuwe update bdw op dat forum draadje)

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:31
Haha.. Nice. Voor ieder wat wils dus.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• SkorpionNL
gizmocuz schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:20:
[...]

Ehhh ? Natuurlijk kan je die timeout instellen.... (er is een nieuwe update bdw op dat forum draadje)
Job well done! :*)

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:24
gizmocuz schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:20:
[...]

Enige kans dat de Windows Users vandaag ook nog verwend gaan worden met alle nieuwe functies van de afgelopen dagen ;) ?

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-12 03:55
Brutuss schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:54:
[...]

Enige kans dat de Windows Users vandaag ook nog verwend gaan worden met alle nieuwe functies van de afgelopen dagen ;) ?
#2488 is now available for windows....

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Philos31 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:30:
[...]
En ik vind het een leuke toevoeging voor een "smarthome" en als ik dan alleen hoor "wat vind je verzekering daarvan" vind ik dat wel een dooddoener, maar dat ben ik :9
Ja hij was een beetje te kort door de bocht, zat op mijn telefoon te typen en daar hou ik het kort.
Het gaat mij er wel om dat mensen erover nadenken voor ze een buitendeurslot van een apart slot voorzien welke met domotica aan te sturen is.
In mijn ervaring zoeken verzekeringen altijd een mogelijkheid om niet uit te keren en dit is een open deur voor ze (pun intended :+ )
Maargoed, ik snap prima toepassingen (bijvoorbeeld de zorg) waar het prima kan.
Anyway, een inbreker kiest een huis op basis van inhoud en de tijd die het kost om binnen te komen.
Als ze ECHT willen komen ze toch wel binnen.
Nogmaals, gewoon goed over nadenken, thats my message 8)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Brutuss
gizmocuz schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:21:
[...]

#2488 is now available for windows....
Bedankt Gizmocuz, ben hem nu aan het installeren en het testen :)

• BpeterB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
Ik weet niet welke motoren er in mijn rolluiken zitten (geen somfy dat weet ik wel)
Nu bedien ik ze met een brel 5channel afstandsbediening. Ik heb al een raspberry en zou graag de RFXtrx433E USB aanschaffen om de rolluiken te bedienen. Kan iemand mij vertellen of dat gaat lukken samen met domoticz?
Ik begreep dat de RFXtrx433E ook signalen kan opvangen. Dus wellicht is er een script voor te schrijven.

• arjandijk162
De kans is zeer klein dat de RFXcom je signalen gaat opvangen. Daarvoor moet de ab officieel in de firmware ondersteund worden.

Ik zie wel dat het een lerende ontvanger is: http://www.rolluik-motor.nl/pdf/DC-115.pdf

Er is dus een kans dat de rolluiken een opdracht kunnen krijgen van RFXcom, enige wat je moet weten is welk protocol Brel gebruik.

Met een RPI en een 433 transmitter reciever combi kun je zelf gaan decoden, maar dan moet je wel weten hoe dat werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door arjandijk162 op 25-05-2015 21:22 ]

Recentelijk een ESCAM QD500 ipcamera gekocht op DX.

Helaas ondersteund het ding alleen een RTSP-stream en geen URL om een JPEG snapshot te verkrijgen.
Daarom zelf maar een Bash scriptje geklust: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=6612

Enige nadelen zijn dat het alleen met de low-quality stream werkt (ipv de 720p) en dat het niet op Synology werkt maar alleen op Raspberry.

Afgezien van ontbreken snapshot URL en de beroerde Chinese webinterface (ActiveX nodig :r ) is het trouwens een prima camera. Levert mooie beelden en werkt ook met Synology (kies "Generic ONVIF" op poort 8899)

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
ThinkPadd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:52:
[...]

Misschien heb je hier: http://www.domoticz.com/wiki/Smart_Lua_Scripts wat aan?
Via een Blockly is het inderdaad niet mogelijk, hij zal altijd eerst UIT gaan na die 60 min en dan pas weer aan. Ben ik zelf ook al eens tegenaan gelopen met een bewegingsmelder. Denk dat je idd een Lua scriptje moet hebben:
- Counter van 60 min, aftellen begint als er motion is
- Als de counter aan het aftellen is en er is opnieuw motion > begin weer met aftellen vanaf 60

Volgens mij niet heel moeilijk, ik kan je alleen niet helpen, ben niet echt goed in programmeren :D
Even op het Domoticz forum gezocht ("lua counter motion") en vond dit: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=2288 daar schijnt iemand al een dergelijk script te hebben gemaakt.
In blockly kan het ook.
Zie hier: http://www.domoticz.com/f...&p=14415&hilit=pir#p14415

• BpeterB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
arjandijk162 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:19:
De kans is zeer klein dat de RFXcom je signalen gaat opvangen. Daarvoor moet de ab officieel in de firmware ondersteund worden.

Ik zie wel dat het een lerende ontvanger is: http://www.rolluik-motor.nl/pdf/DC-115.pdf

Er is dus een kans dat de rolluiken een opdracht kunnen krijgen van RFXcom, enige wat je moet weten is welk protocol Brel gebruik.

Met een RPI en een 433 transmitter reciever combi kun je zelf gaan decoden, maar dan moet je wel weten hoe dat werkt.
Dank voor je antwoord. Ga ik kijken welk protocol brel gebruikt . Decoden gaat me zelf niet lukken maar mijn zwager wellicht wel.
Werk aan de winkel :)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42

Nicap

Tsssk....

Philos31 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:02:
Ik ben een kickstarter tegen gekomen van een europese smartlock en heb die "gebacked" (heet dat zo?)
Als alles goed gaat komt dat ding in December richting de backers.
Voordelen voor mij zijn:
Niet boren in de deur, lock wordt op bestaande cilinder gemonteerd, zonder beschadiging weer te verwijderen.
Ontwikkelaars hebben aangegeven voor diverse domotica systemen te ondersteunen (Ik heb Domoticz al tegen ze geroepen) maar ook api's en voorbeelden hoe je hem kunt aansturen met een raspberry pi.

Als ik hem binnen heb (als) zal ik eens kijken wat er via domoticz mogelijk is. Lijkt me een leuke uitbreiding.

Je hebt wel een cilinder nodig die nog open kan als er aan de andere kant een sleutel in zit...

info: http://noki.io/en/

Zo, nu ga ik eens kijken of ik weer wat aan mijn Daikin script kan doen.
Zie dit in de FAQ staan:
How will I get into my house/flat if my smartphone runs out of power?
There are several possibilities for how to enter your house:
You can still use your existing physical key
You ask another authorized person (friends, family) to open the door for you
You can call our hotline and we will unlock your door remotely, after you verified yourself with a password

Doet me toch ietwat huiveren, al kan alles gehacked worden natuurlijk.

En Nemef/Assa Abloy heeft ook al zoiets: http://www.nemefentr.nl/

Ik weet alleen niet of dat ook in combi met Domoticz gaat werken. Gaat via 2,4Ghz en via Bluetooth.
Nice, thanks! Binnenkort eens proberen met een PIR die ik nog heb liggen.
Blockly heeft ook mijn voorkeur, is een stukje makkelijker te begrijpen vaak, vooral als je het na een paar maanden nog wat wilt aanpassen.

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-12 10:14
Kraz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:33:
[...]

Ik zelf heb een andere Hikvision gekocht uit China.
3 weken wachten, maar wel voor (minder dan) de helft;
http://www.aliexpress.com...ni-camera/2033241006.html

Moet je uiteraard wel een creditcard hebben. ;)

Houdt er wel rekening mee dat er géén POE injector oid bij zit.
Zelfs geen adapter. Die moet je dus nog ergens anders vandaan halen.
[offtopic] wat voor POE injector heb jij bij de Hikvision? [offtopic mode off 8) ]

• Brutuss
Yihaaa schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:51:
[...]

[offtopic] wat voor POE injector heb jij bij de Hikvision? [offtopic mode off 8) ]
Wij gebruiken op het werk regelmatig van deze inverters: TP-Link TL-POE200 Power over Ethernet Adapter Kit

Aangezien ik er ook al diverse geplaatst heb in het afgelopen ander half jaar kan ik wel zeggen dat ze tot nu toe betrouwbaar zijn aangezien ik er nog geen één heb hoeven te vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Brutuss op 25-05-2015 22:57 ]

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:58

Kraz

Saving the world

[...]

Zie: Brutus
Die heb ik ook idd. :)
Doet dit setje snoertjes van 3,5 euro niet precies hetzelfde? Die heb ik namelijk en dat werkt ook prima om alleen een netwerkkabel naar camera te hoeven leggen. Stroom en netwerk aan ene kant in de netwerkkabel, andere kant stroom en netwerk er weer uit

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 26-05-2015 07:28 ]

ThinkPadd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 07:24:
Doet dit setje snoertjes van 3,5 euro niet precies hetzelfde? Die heb ik namelijk en dat werkt ook prima om alleen een netwerkkabel naar camera te hoeven leggen. Stroom en netwerk aan ene kant in de netwerkkabel, andere kant stroom en netwerk er weer uit
Je moet wel opletten wat voor powerkabel de camera heeft. Ik had vorige week een Lumiere EP-PM12WP besteld en ook 2 setjes van die kabels aangeschaft. Voor de prijs altijd handig om te hebben liggen.

Voedingspluggen kwamen niet overeen en de Lumiere had een dikkere voedingsplug. Dit is dus niet met elke camera een standaard maat. De Lumiere is inmiddels retour aangezien deze alleen met truckjes in Synology was toe te voegen en PTZ werkte ook niet met Synology dus nu een Foscam FI9831P wit WiFi HD Plug & Play indoor camera besteld.

Foscams worden gelukkig standaard ondersteunt en wil natuurlijk wil ik de PTZ functie kunnen gebruiken.

Heb ook een Foscam FI9853EP HD POE buitencamera besteld en ondanks dat daar al POE inzit is er ook een voedingsplug bij voor als je POE niet wilt gebruiken en die past wel perfect. Dus Foscam gebruikt wel de juiste maat.

Advies is dus om indien mogelijk te controleren of de plug overeenkomt. Anders moet je een verloop gaan maken of een andere plug erop solderen.

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:13
als het goed is kan de Logitech Harmony Ultimate niet direct met z-wave communiceren?

ik heb een tv/audio hoekje wat ik regel via harmony en dat wil ik zou houden. Echter wegens stroombesparing en een hdmi issue tussen mijn versterker en samsung tv ben ik verplicht het stroomblok af te schakelen als ik de apparaten uitschakel. Als ik alleen apparaten uitschakel krijg ik een hdmi sync issue tussen versterker (doet alle hdmi out van STB/WIIU/KODI) en tv.

Dus nu moet ik de Harmony pakken en meteen ff met de voet op stekkerblok drukken. bij uitzetten omgedraaid.

Nu was mijn idee daar een Z-Wave stekkerdoos neer te zetten en op moment dat ik een activiteit indruk dat eerst ff middels z-wave de stekkerdoos aanzet en dan paar seconde wacht.

Maar kan dit middels Domoticz als tussenstation? Harmony stuurt eerst commando naar Domoticz; Domoticz zet stekkerdoos aan.

Harmony wil ik verder behouden als afstandsbediening.
Dylantje2 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:01:
http://pilight.org/
Ook mooi, maar is amateuristisch..
Kan groot worden, maar missen de mooie protocollen..
Het is al een tijdje geleden, en natuurlijk reageer ik voornamelijk op je statement over pilight, al geldt dat net zo goed voor de rest. Je mening is totaal niet onderbouwd! Waarom is pilight amateuristisch? Omdat het geen spectaculaire webGUI heeft? De mooie protocollen? Wat mis je dan, leg dat uit, anders is het een loos statement waarmee je geen recht doet aan de projecten.

Hetzelfde voor Nodo, waarom is het niet spectaculair? Je onderbouwt dit totaal niet. Waarom is domotiga zo goed en wat betekent groot?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

CurlyMo heeft een punt, als je wat roept onderbouw het dan ook iig. Zomaar wat roepen kan iedereen ;)

De discussie over pilight past echter een stuk beter in het pilight topic: pilight - open source domotica oplossing.
Het vergelijken van domotica software kan hier ook prima: Domotica. Ervaringen en vragen.
Graag de discussie in één van bovenstaande topics (of via DM) verder uitvechten

[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 26-05-2015 10:27 ]

• matthijsberk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:07
Sinds gisteren is in de beta ook de nest thermostaat toegevoegd. Er kan nu zonder python scripts en andere work-arounds gecommuniceerd worden met de nest. Mooie toevoeging!

• SkorpionNL
Zeker mooi! Ik hoop dat de nest protect hier ook nog aan toegvoegd gaat worden.

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12 07:57
ThinkPadd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:19:
Recentelijk een ESCAM QD500 ipcamera gekocht op DX.

Helaas ondersteund het ding alleen een RTSP-stream en geen URL om een JPEG snapshot te verkrijgen.
Daarom zelf maar een Bash scriptje geklust: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=6612

Enige nadelen zijn dat het alleen met de low-quality stream werkt (ipv de 720p) en dat het niet op Synology werkt maar alleen op Raspberry.

Afgezien van ontbreken snapshot URL en de beroerde Chinese webinterface (ActiveX nodig :r ) is het trouwens een prima camera. Levert mooie beelden en werkt ook met Synology (kies "Generic ONVIF" op poort 8899)
Thanks. Ik heb deze camera al een paar maanden thuis hangen. Hij werkt erg goed en zeker mooie beelden (ook sávonds met de tuinverlichting aan). Ik ga vanavond gelijk dit scriptje testen.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
trekker22 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:56:
als het goed is kan de Logitech Harmony Ultimate niet direct met z-wave communiceren?

Nu was mijn idee daar een Z-Wave stekkerdoos neer te zetten en op moment dat ik een activiteit indruk dat eerst ff middels z-wave de stekkerdoos aanzet en dan paar seconde wacht.

Maar kan dit middels Domoticz als tussenstation? Harmony stuurt eerst commando naar Domoticz; Domoticz zet stekkerdoos aan.

Harmony wil ik verder behouden als afstandsbediening.
Nee inderdaad, geen directe z-wave communicatie met de Harmony.

De Harmony kan naar mijn weten niet direct iets naar Domoticz knallen. Maar je zou het misschien wel als volgt kunnen implementeren:

- Start een (misschien speciaal hiervoor gemaakte) activity die enige delay heeft.
- Domoticz polled of deze activity actief is geworden (binnen 10 sec volgens mij)
- Op basis van een "devicechanged"-script deze wijziging "opvangen"
- Dan in dit script een Z-wave schakelaar een signaaltje geven zodat er stroom op komt.
- Ondertussen is de delay in de activity afgelopen en worden de RF signalen ontvangen.

Zoiets zou ik een poging geven in ieder geval, succes :P

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

• meesje
matthijsberk schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:30:
Sinds gisteren is in de beta ook de nest thermostaat toegevoegd. Er kan nu zonder python scripts en andere work-arounds gecommuniceerd worden met de nest. Mooie toevoeging!
Dat is goed nieuws. Zou je kunnen aangeven welke functies allemaal ondersteund worden? B.v. uitlezen daadwerkelijke temperatuur, instellen temperatuur, etc.?

• wmn79
  • Laatst online: 22-12 11:12
wmn79 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:45:
Nu het me na vele verwoede pogingen nog steeds niet gelukt is om mijn Z-Wave usb stick in mijn FreeNAS jail werkend te krijgen denk ik dat ik toch maar een ander pad ga bewandelen. Namelijk Domoticz en Open-ZWave installeren in een virtual machine via virtualbox.

Nu vraag ik me af welke Linux distributie ik hier het beste voor kan gebruiken, mijn voorkeur heeft een distributie die zo min mogelijk resources vraagt en die goed ondersteund is in de community. Ik dacht zelf aan Debian of Ubuntu, welke zie ik dan nog over het hoofd gezien mijn twee voorkeuren?
Niemand een suggestie?

• trekker22
Morvale schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:03:
[...]

Nee inderdaad, geen directe z-wave communicatie met de Harmony.

De Harmony kan naar mijn weten niet direct iets naar Domoticz knallen. Maar je zou het misschien wel als volgt kunnen implementeren:

- Start een (misschien speciaal hiervoor gemaakte) activity die enige delay heeft.
- Domoticz polled of deze activity actief is geworden (binnen 10 sec volgens mij)
- Op basis van een "devicechanged"-script deze wijziging "opvangen"
- Dan in dit script een Z-wave schakelaar een signaaltje geven zodat er stroom op komt.
- Ondertussen is de delay in de activity afgelopen en worden de RF signalen ontvangen.

Zoiets zou ik een poging geven in ieder geval, succes :P
dat klinkt als een leuke uitdaging! ff die Greenwave stekkerdoos bestellen :P
Ik weet niet of Domoticz kan verbinden met LIRC, anders zou je het via die weg eens kunnen proberen?

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12 21:09
meesje schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:36:
[...]

Dat is goed nieuws. Zou je kunnen aangeven welke functies allemaal ondersteund worden? B.v. uitlezen daadwerkelijke temperatuur, instellen temperatuur, etc.?
Als je je Nest toevoegt aan Hardware krijg je twee nieuwe devices erbij:

- Uitlezen huidige temperatuur / vochtigheid
- instellen temperatuur

• trekker22
CurlyMo schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:59:
Ik weet niet of Domoticz kan verbinden met LIRC, anders zou je het via die weg eens kunnen proberen?
Domoticz hangt in de meterkast en met Harmony Hub zit in tv kastje; dus zou alleen via Wifi/LAN kunnen gok ik?

Maar die Ultimate kan wel een PS4 / WiiU opstarten/communiceren dus hoopte ook iets met Domoticz.

Hopelijk is het werkbaar met dat pollen, maar moet niet teveel delay hebben dan kan ik net zo goed op knopje drukken :)

• matthijsberk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:07
McPoowl schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:00:
[...]

Als je je Nest toevoegd aan Hardware krijg je twee nieuwe devices erbij:

- Uitlezen huidige temperatuur / vochtigheid
- instellen temperatuur
En een switch om de away functie aan of uit te schakelen. Gelukkig de hele zomer om dit te integreren aangezien hij nu toch vrij weinig te doen heeft.
trekker22 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:02:
[...]

Domoticz hangt in de meterkast en met Harmony Hub zit in tv kastje; dus zou alleen via Wifi/LAN kunnen gok ik?

Maar die Ultimate kan wel een PS4 / WiiU opstarten/communiceren dus hoopte ook iets met Domoticz.

Hopelijk is het werkbaar met dat pollen, maar moet niet teveel delay hebben dan kan ik net zo goed op knopje drukken :)
Of als Domoticz kan communiceren met pilight, dan zou je het zo kunnen proberen. pilight kan namelijk wel a.d.v. LIRC data lampen schakelen. Anders zelf een klein scriptje opzetten die de /dev/lircd socket uitleest. Dat is ook niet zo heel moeilijk.

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12 21:09
matthijsberk schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:02:
[...]

En een switch om de away functie aan of uit te schakelen. Gelukkig de hele zomer om dit te integreren aangezien hij nu toch vrij weinig te doen heeft.
Die was mij nog niet opgevallen.. Dank voor de aanvulling!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 22:22

CodeIT

Code IT

trekker22 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:02:
[...]

Je kunt de Harmony Hub verbinden met een pc als bluetooth toetsenbord. Hier kun je via bijv. Eventghost/Lirc weer acties aan koppelen.

• trekker22
CodeIT schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:33:
[...]

Je kunt de Harmony Hub verbinden met een pc als bluetooth toetsenbord. Hier kun je via bijv. Eventghost/Lirc weer acties aan koppelen.
ik ga toch voor alleen een Activity start uit te lezen middels polling; anders moet ik weer een extra device in me tv kastje laten staan

• CodeIT

CodeIT

Code IT

trekker22 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:29:
[...]

ik ga toch voor alleen een Activity start uit te lezen middels polling; anders moet ik weer een extra device in me tv kastje laten staan
Je hoeft geen extra kastje toe te voegen als je Domoticz hebt draaien op en en device met bluetooth functionaliteit. De Harmony Hub kan een bluetooth keyboard emuleren.
Als je de Harmony Hub integratie in Domoticz gebruikt hoef je niet te pollen. Deze switches wijzigen automatisch mee.

• trekker22
CodeIT schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:02:
[...]

Je hoeft geen extra kastje toe te voegen als je Domoticz hebt draaien op en en device met bluetooth functionaliteit. De Harmony Hub kan een bluetooth keyboard emuleren.
Als je de Harmony Hub integratie in Domoticz gebruikt hoef je niet te pollen. Deze switches wijzigen automatisch mee.
een bluetooth toetsenbord kan binnen domoticz als switch gezien worden.
Heb de RPi2 maar die heeft standaard geen bluetooth? Is het dan een compatible bluetooth sticken regelen genoeg?

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11 20:02
[...]
Je hebt voor de Hikvision alleen dit nodig:
http://nl.tp-link.com/pro...ryid=234&model=TL-POE150S
Geen hele set.

• CodeIT

CodeIT

Code IT

trekker22 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:08:
[...]

een bluetooth toetsenbord kan binnen domoticz als switch gezien worden.
Heb de RPi2 maar die heeft standaard geen bluetooth? Is het dan een compatible bluetooth sticken regelen genoeg?
Die heeft inderdaad geen bluetooth. Ik gebruik het zelf op een Windows pc, maar als ik deze link geloof kun je in ieder geval een bluetooth keyboard pairen: http://www.correlatedcont...oard-on-the-raspberry-pi/

• trekker22
CodeIT schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:14:
[...]

Die heeft inderdaad geen bluetooth. Ik gebruik het zelf op een Windows pc, maar als ik deze link geloof kun je in ieder geval een bluetooth keyboard pairen: http://www.correlatedcont...oard-on-the-raspberry-pi/
maar dan zit ik met eerst een bluetooth dongle en dan nog een bluetooth keyboard...

• CodeIT

CodeIT

Code IT

trekker22 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:16:
[...]

maar dan zit ik met eerst een bluetooth dongle en dan nog een bluetooth keyboard...
De harmony emuleert het keyboard. Die hoef je niet fysiek te hebben.
Zo pair je de Hub trouwens:
So not sure if this is a recent addition but i've been able to control plex on a windows machine without going through that.

Steps are these:
Add a windows PC from the add devices screen
Add a watch PC activity
now, and here's where things get a little unintuitive: lauch the harmony app on a smartphone or tablet. This will not work from a PC or a harmony remote.
The app should promt you to pair a device
on the PC, launch bluetooth pairing and look for a device call harmony keyboard and pair.

Nominally this allow the smartphone to send keyboard commands to the PC but it also makes the remote send default commands to the PC. play/plause, stop, directional controls, etx. all work as expected.

Unofortunately it looks like you can't remap buttons on the remote control to basic keyboard commands... but there may be something you can install on the PC side to interpret incommand commands from the remote as anything you want.

In fact: logitech i'm thinking your software for G-series keyboards and mice should also connect to and allow macro definitions for harmony remotes? just a thought.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zijn er hier eigenlijk mensen die een vorm van SMS centrale gebruiken icm met Domoticz en/of de Raspberry?

Ik zit een beetje rond te kijken voor één of ander klein USB powered apparaat maar krijg niet echt wat gevonden (en als ik iets vind is het enkel voor bedrijven bedoeld en kost het ding rond de ~750 EUR.).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Sinds kort is er volgens mij een mogelijkheid om berichten via SMS te sturen (betaalde dienst dacht ik). Wel internet nodig natuurlijk (Domoticz > SMS-service)....
Maar waarom zou je dat willen? Ik gebruik Pushover om berichtjes te sturen naar m'n smartphone.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

ThinkPadd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:16:
Sinds kort is er volgens mij een mogelijkheid om berichten via SMS te sturen (betaalde dienst dacht ik). Wel internet nodig natuurlijk (Domoticz > SMS-service)....
Maar waarom zou je dat willen? Ik gebruik Pushover om berichtjes te sturen naar m'n smartphone.
In geval van internet-, stroom-uitval of sabotage zou ik eigenlijk een aparte SMS centrale willen (geen internetdienst).
Alle gebruikte apparatuur zit in een gesloten installatiekast inclusief een kleine UPS. Ik zoek nu eigenlijk alleen nog een SMS centrale... :)

Voor alle andere gevallen wilde ik eigenlijk geen pushover of pushalot gebruiken (heb een Windows Phone), maar liever Telegram.

[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 26-05-2015 15:31 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Ik zou kijken of je een iets met een Arduino GSM shield kan, of een oude Nokia (evt. i.c.m. Arduino). Die oudere Nokia's kun je vrij eenvoudig besturen via seriëel dacht ik.

ipcam vanaf morgen bij ALDI: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=6623

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 26-05-2015 17:45 ]

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23
Een oud (goedkoop) Android toestel met Tasker is ook voldoende. Dan kost het je hoog uit een paar tientjes :)
BizzieBis schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:44:
Een oud (goedkoop) Android toestel met Tasker is ook voldoende. Dan kost het je hoog uit een paar tientjes :)
Ik vraag mij af of Android geschikt is om 24/7 te draaien en je er op kunt vertrouwen.... Verder wel een goed idee.

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23
Je kan het zo gek maken als je wil. Elke dag om 03.00 toestel laten rebooten en Domoticz laten pingen om te checken of hij nog draait.

Misschien mn volgende knutsel project haha

• Dylantje2
  • Laatst online: 21:00

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

@ Da...

Alle gebruikte apparatuur zit in een gesloten installatiekast inclusief een kleine UPS.

Welke Ups?

Heb ik ook wel oren naar...[ evt ook icm mijn Solarmeter, die ook een hekel heeft aan een stroom hik.. ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:42
Da_maniaC schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:04:
Zijn er hier eigenlijk mensen die een vorm van SMS centrale gebruiken icm met Domoticz en/of de Raspberry?

Ik zit een beetje rond te kijken voor één of ander klein USB powered apparaat maar krijg niet echt wat gevonden (en als ik iets vind is het enkel voor bedrijven bedoeld en kost het ding rond de ~750 EUR.).
Ik heb ooit met een Siemens GSM Gateway gewerkt (geen idee welk type) waar ik AT-commands naar kon sturen via een seriële kabel. De moderne variant hiervan is een UMTS-dongle - die je voor een paar tientjes al kan kopen! Huawei heeft er een aantal, maar ik zou zelf beginnen met een zoektocht naar een of ander open source project en de compatibele devices daarvan checken.

Zie ook https://www.raspberrypi.o...iewtopic.php?f=36&t=10578

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 16:58
Paar maanden een Fibaro deursensor in test gehad. Geen enkele false positive gezien en werkt gewoon goed. Ben voornemens voor alle andere buitendeuren in huis ook deze sensor te gaan monteren en dan een Aeon sirene te nemen. Zal allemaal best werken als alarm, maar daarna bedacht ik meteen een aantal probleempjes:
- Hoe krijg ik een waarschuwing dat alarm aan staat als deur open gaat. Licht laten flikkeren in de hal (nog) geen optie, wordt nog niet aangestuurd middels domotica, en zie je overdag misschien niet. Sirene snel aan en meteen weer uit heb ik aan gedacht, maar is wellicht wat hard. Telegram bericht kan, maar dat zuigt als je telefoon niet bij je hebt. Presence detection nogo, gaat om iPhones en wil geen extra geofencing apps. En daarnaast, wat als je telefoon niet bij je hebt.
- In/uitschakelen zonder app. Druppelsleutel zou voorkeur hebben. Maar die RFID keypad die ik laatst zag waren de reviews niet te best over.

Gegarandeerd dat hier een licht zit dat mij de verlossende tip kan geven? :P
Pagina: 1 ... 77 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door