coase schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:33:
[...]
Voor mij geen Popp schakelaar meer, ik heb alleen maar problemen met Popp en aeon stick & domoticz. Na een tijdje vergeet domoticz & aoen de popp, maw, er kan geen verbinding meer gemaakt worden met de popp
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!
<klaagzang aan>
Hier vergelijkbare zaken met de Greenwave Zwave schakelaars/KWh meters via Nuon.
Doordat ik ze nu eerst gebruik als verbruiksmeters verplaats ik ze af en toe in huis. Een garantie om het Zwave mesh netwerk om zeep te helpen. Heal netwerk staat aan voor elke nacht maar lost het niet op.
Wat wel helpt is een softreset van de AEON S2 stick en dan reboot van Domotics. In Zwave setup schakelaars weer even een naam geven en polling weer aan. De schakelaars in Domoticz overleven dit.
Schakelen vind ik betrouwbaarder met Zwave dan bijvoorbeeld met de Action schakelaars. Die missen wel eens een schakelmomentje (extra grote antenne zit op mijn RFXCOM).
De robuustheid van het geheel valt me allemaal wat tegen. Lastig uit te leggen aan de rest van het gezin als iets niet in een keer schakelt of de Greenwaves idioot fel gaan knipperen omdat het zwave netwerk omvalt.
Action schakelaars schakel ik nu nog maar een keer na een kwartier (schakelaars op zonsondergang dus een kwartiertje later is niet erg). Zou niet moeten voor een kaku inbouw die op 2 meter afstand van de rfxcom zit (vind ik).
Wel wat thermometers in de buurt die ik gratis ontvang, ook een paar met bijna lege batterijen.
De Philio 3 in 1 sensor (B-T-L) detecteert de ene keer alle beweging, daarna is hij weer dagen stil!
Ik kan niet inschatten welk aandeel Domoticz, lokale omstandigheden, Zwave robuustheid in deze niet zo stabiele Domoticz omgeving hebben.
</klaagzang aan>
Domitcz: v2.2436
AEONlabs S2 USB Version: 1.3.200
Greenwave Library Version: 3, Protocol Version: 3.33, Application Version: 4.20
Philio 3 in 1 sensor (B-T-L): Library Version: 6, Protocol Version: 3.41, Application Version: 1
Ik kan weinig info vinden over het inrichten van een stabiel zwave netwerk of moet het allemaal automagisch gaan?
Ik durf het thuis nog niet in 'productie' te gooien