Pimmetje651 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:50:
[...]

Dan gaat ie terug :), welke werkt wel ? Ook el cheapo versie ?
Leg er 5 euro bij en koop een Cresta TX320 bij Kijkshop. Als ze ze op voorraad hebben tenminste, die dingen zijn immens populair en binnen no-time altijd uitverkocht zodra ze weer op voorraad zijn.

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:10:
[...]

Leg er 5 euro bij en koop een Cresta TX320 bij Kijkshop. Als ze ze op voorraad hebben tenminste, die dingen zijn immens populair en binnen no-time altijd uitverkocht zodra ze weer op voorraad zijn.
of via ebay. 15 euro.
Alleen geen batterijen, wat wel in de beschrijving stond.
http://www.ebay.com/itm/T...in_77&hash=item4639179107

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12 11:54
Begrijp ik het goed dat je aan KaKu schakelaar een Philips Hue scene kan hangen in Domoticz? Dat zou echt heel cool zijn...

Dan zou je dus afhankelijk van de tijd een bepaalde scene kunnen starten? Of zie ik iets over het hoofd?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Dat kan inderdaad. Of bij zonsopgang terwijl het buiten 15 graden of warmer is, je garagedeur dicht is en een raam op zolder open. Oftewel: de mogelijkheden zijn eindeloos ;)

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
iemand nog tips voor een mooie bewegingssensor op 433mhz?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:54
kw_nl schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:14:
Begrijp ik het goed dat je aan KaKu schakelaar een Philips Hue scene kan hangen in Domoticz? Dat zou echt heel cool zijn...

Dan zou je dus afhankelijk van de tijd een bepaalde scene kunnen starten? Of zie ik iets over het hoofd?
Domoticz scene is gemakkelijker dan een Hue scene. Voor een Hue scene heb je een http post nodig, dus moet je eerst een lua script schrijven. Ik gebruik kaku voor het uitschakelen van groep
Da_maniaC schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:02:
[...]

Lijkt mij ook wel een interessante camera ja.
Ik vraag me af of deze makkelijk te ondersteunen zou zijn met Domoticz en of je dan ook de PIR sensor kan toevoegen daar.

[Edit]
Ik heb Escam maar even een mailtje gestuurd over eventuele Domoticz (Zwave) en Cloud recording mogelijkheden.
Ben benieuwd of ik antwoord in leesbaar Engels terug krijg. :)
PIR zou geen probleem moeten zijn aangezien dit ook in de beschrijving staat vermeld (feature 7)dat je deze kan gebruiken. Tevens zit er op de camera zelf ook een PIR.

Zover ik begrijp kun je 64 sensoren koppelen aan de camera die ervoor zorgen dat de camera dan ook begint met opnemen.(feature 2)
Dat is wel handig als je dus alle deurontacten kunt aanmelden zodat hij ongeacht of er al iets in beeld te zien is begint met de opnames of kunt luisteren wat er gebeurt en daarop al kan reageren.
Nu de hond nog aanleren om vooral niet te gaan bewegen als wij niet thuis zijn >:)

Zou je de reactie van Escam kunnen plaatsen. Ben benieuwd naar hun reactie.
Da_maniaC schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:18:
@ meesje:
Ik weet niet hoe groot de logs (voor grafiekjes enzo) worden wanneer je veel meetsensoren aansluit op Domoticz (volgens mij zijn meerdere logs bij elkaar nog steeds maar een paar MB).
De Domoticz image incl. updates zijn bij elkaar nog ongeveer 3GB, dus opzich zou een 8GB microSD kaartje prima kunnen. Ik heb zelf een 16GB gekocht uit voorzorg en omdat deze ook slechts 8 EUR. was (Samsung Plus series).
Log bestanden hiervan wordt geadviseerd om deze op een andere medium op te slaan voor een langere levenduur van je SD. Zelf laat ik bijvoorbeeld de standaard logfile van Domotica op de NAS wegschrijven ipv op SD.

Grafieken zullen in de DB worden opgeslagen vermoed ik dus dat is lastiger omdat je deze lokaal wilt houden.
Pimmetje651 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:42:
[...]

Heb deze nu in huis, maar als ik de batterijen in de losse temp unit doe kan ik deze via devices vinden en "koppelen", maar de waarde in domoticz is veeeel TR hoog (nu 47 graden in domotica, en 23,7 op losse unit zelf) en word hierna niet meer bijgewerkt.
Het antenne symbool zie ik af en toe wel verschijnen.
Wat doe ik verkeerd ?
Heb ze ook even gehad maar afwijking was dan wel niet zo groot qua temp maar vocht meten had je niets aan. Stond ook niet vermeld dat dit kon maar hij gaf wel een waarde aan.
Heb ze direct teruggebracht naar de winkel en direct de Cresta TX320 besteld toen ze weer even op voorraard waren bij de Kijkshop. Geen seconde spijt van.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:29
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:17:
code:
1
2
2015-03-31 21:25:30.092 Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/stop.sh
2015-03-31 21:25:30.204 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/stop.sh). returned: 256

Over die 'returned 256' kan ik vrij weinig vinden. Wat zie ik over het hoofd?
Ik zou het zonder 'sudo' proberen, domoticz draait al onder de root user.
sudo vereist input van de gebruiker; nl. het wachtwoord.

Ik geloof wel dat je zoiets kunt doen:
code:
1
echo 'password' | sudo -u pi ....

maar dat is niet nodig.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

MikeOO schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:22:
[...]

Log bestanden hiervan wordt geadviseerd om deze op een andere medium op te slaan voor een langere levenduur van je SD. Zelf laat ik bijvoorbeeld de standaard logfile van Domotica op de NAS wegschrijven ipv op SD.

Grafieken zullen in de DB worden opgeslagen vermoed ik dus dat is lastiger omdat je deze lokaal wilt houden.
Stel je dit binnen Domoticz in toevallig?
Ik wil hier eigenlijk niet mijn NAS op aansluiten (vanwege mijn huidige gebruikspatroon kan mijn NAS nog steeds zo'n 16 uur per dag in slaapstand :) ).
Ik prik liever een USB Flashdrive in de Raspberry die ik hier dan voor gebruik.
Is er ergens een guide hoe je dit in kan richten?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Da_maniaC schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:32:
[...]

Stel je dit binnen Domoticz in toevallig?
Ik wil hier eigenlijk niet mijn NAS op aansluiten (vanwege mijn huidige gebruikspatroon kan mijn NAS nog steeds zo'n 16 uur per dag in slaapstand :) ).
Ik prik liever een USB Flashdrive in de Raspberry die ik hier dan voor gebruik.
Is er ergens een guide hoe je dit in kan richten?
Niet binnen Domoticz zelf. Je kan dit met Putty/WinSCP aanpassen.
Zelf staan mijn beide nassen altijd 24/7 aan dus kan ik dit makkelijk naar NAS wegschrijven.

Voor USB zul je eerst PersistentUSBDevices moeten uitvoeren zodat je USB stick altijd dezelfde naam krijgt.
http://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

Daarna zou je vanaf stap 9 kunnen volgen en pas je het path aan naar je USB locatie.
MikeOO in "Domoticz - Open source domotica systeem"

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 12-05-2015 10:43 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

MikeOO schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:42:
[...]

Niet binnen Domoticz zelf. Je kan dit met Putty/WinSCP aanpassen.
Zelf staan mijn beide nassen altijd 24/7 aan dus kan ik dit makkelijk naar NAS wegschrijven.

Voor USB zul je eerst PersistentUSBDevices moeten uitvoeren zodat je USB stick altijd dezelfde naam krijgt.
http://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

Daarna zou je vanaf stap 9 kunnen volgen en pas je het path aan naar je USB locatie.
MikeOO in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Thanks!
MikeOO schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:18:
[...]

PIR zou geen probleem moeten zijn aangezien dit ook in de beschrijving staat vermeld (feature 7)dat je deze kan gebruiken. Tevens zit er op de camera zelf ook een PIR.

Zover ik begrijp kun je 64 sensoren koppelen aan de camera die ervoor zorgen dat de camera dan ook begint met opnemen.(feature 2)
Dat is wel handig als je dus alle deurontacten kunt aanmelden zodat hij ongeacht of er al iets in beeld te zien is begint met de opnames of kunt luisteren wat er gebeurt en daarop al kan reageren.
Nu de hond nog aanleren om vooral niet te gaan bewegen als wij niet thuis zijn >:)

Zou je de reactie van Escam kunnen plaatsen. Ben benieuwd naar hun reactie.
Overigens...voordat ik het verkeerd begrijp; De Escam camera is RFX433 compatible?
Maar betekend dit ook dat deze werkt met de Zwave module op de Raspberry Pi? Of is hier dan ook persé de RFX433 module voor nodig? (Ik hoop eigenlijk van niet! :)).

[ Voor 45% gewijzigd door Da_maniaC op 12-05-2015 11:26 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Da_maniaC schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:02:
[...]

Thanks!

[...]

Overigens...voordat ik het verkeerd begrijp; De Escam camera is RFX433 compatible?
Maar betekend dit ook dat deze werkt met de Zwave module op de Raspberry Pi? Of is hier dan ook persé de RFX433 module voor nodig? (Ik hoop eigenlijk van niet! :)).
Zwave gaat over 868.42 mhz zover ik weer en eventuele hardware van zwave zal dan niet direct werken denk aan deurcontacten, bewegingsmelders etc. Allleen als deze via 433Mhz communiceren is er directe interactie mogelijk.
Een RFXCom heb je dan wel nodig om te kunnen ontvangen/verzenden op deze frequentie.
Voordeel is wel dat je misschien niet alles met zwave wilt uitvoeren ivm veel hogere kosten en dan kun je de RFX natuurlijk prima ernaast gebruiken. Als je 2 zwave dingen niet aanschaft heb je het er al uit >:)

Maar met Events/LUA is natuurlijk ook veel mogelijk om met een andere type camera hetzelfde te bereiken. Het is een mooie toevoeging maar niet is wat je niet zelf ook kunt maken als je alles met alleen zwave zou willen uitvoeren.

Welke mogelijkheden van de camera er zijn icm met Domoticz is voor nu niet bekend.
Ook geen idee of het twee richtingen op gaat of dat er alleen een trigger gegeven kan worden aan de camera. Je kan de camera natuurlijk wel toevoegen aan Domoticz zoals de meeste camera's dat ook kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 12-05-2015 11:39 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Wat ik met de camera zou hopen te bereiken is dat deze gaat opnemen wanneer hij wordt geactiveerd door motion detection maar uiteindelijk wil ik toch een soort van alarminstallatie bouwen met mijn huidige raspberry/domoticz setup.

Als ik de PIR sensor daar dan in kan meenemen zou ik in sommige ruimte's maar 1 device neer hoeven te hangen (namelijk deze camera met geintegreerde PIR sensor in plaats van een camera + een PIR sensor).
Of is binnen Domoticz een camera ook toe te voegen als motion detection apparaat? (maw. idle is geen beweging, recording is beweging gedetecteerd?). Dat werkt ook. :)

Het liefst zou ik wel zo min mogelijk losse scripts willen gebruiken maar enkel Domoticz functies en blocky's. (Niet dat ik het niet wil leren, maar zoveel scripten defeats the purpose van wat de applicatie zou moeten invullen denk ik eigenlijk).

[ Voor 17% gewijzigd door Da_maniaC op 12-05-2015 11:44 ]

Da_maniaC schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:41:
Wat ik met de camera zou hopen te bereiken is dat deze gaat opnemen wanneer hij wordt geactiveerd door motion detection maar uiteindelijk wil ik toch een soort van alarminstallatie bouwen met mijn huidige raspberry/domoticz setup.

Als ik de PIR sensor daar dan in kan meenemen zou ik in sommige ruimte's maar 1 device neer hoeven te hangen (namelijk deze camera met geintegreerde PIR sensor in plaats van een camera + een PIR sensor).
Of is binnen Domoticz een camera ook toe te voegen als motion detection apparaat? (maw. idle is geen beweging, recording is beweging gedetecteerd?). Dat werkt ook. :)

Het liefst zou ik wel zo min mogelijk losse scripts willen gebruiken maar enkel Domoticz functies en blocky's. (Niet dat ik het niet wil leren, maar zoveel scripten defeats the purpose van wat de applicatie zou moeten invullen denk ik eigenlijk).
Dan zou de camera met PIR wel een optie zijn mits de PIR van de camera ook is toe te voegen aan Domoticz. Mogelijk kan de camera alleen ontvangen en niet zenden. Als de PIR in de camera zelf niet kan zenden dan wordt het lastig om deze op te nemen in Domoticz natuurlijk en een actie daar aan te koppelen. Het is wachten tot er snel een reactie komt van Escam of zelf ook even mailen met ze en krijgen nog nog meer info >:)

LUA is ook onderdeel van Domoticz maar events zijn makkelijker te bouwen. Maar Domotica zonder events/scripts stelt niet veel voor. De kracht zit hem juist daarin. BV een KaKu set werkt prima zonder Domotica maar wil je meer dan ga je events/scripts gebruiken om elke situatie naar je hand te zetten.

• Frustus Maximus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09-2017
Ik wil ook graag Domoticz op een raspberry pi installeren. Maar ik weet nog niet welke raspberry ik zal kiezen. De B+ of de 2B?

Het liefst heb ik zo min mogelijk stroom verbruik. Is er een aanzienlijk verschil tussen beide versies? Ik weet wel dat de 2B veel krachtiger is, maar is dat nodig voor Domoticz?

Alvast bedankt voor jullie hulp

• arjandijk162
  • Laatst online: 00:54
Frustus Maximus schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:22:
Ik wil ook graag Domoticz op een raspberry pi installeren. Maar ik weet nog niet welke raspberry ik zal kiezen. De B+ of de 2B?

Het liefst heb ik zo min mogelijk stroom verbruik. Is er een aanzienlijk verschil tussen beide versies? Ik weet wel dat de 2B veel krachtiger is, maar is dat nodig voor Domoticz?

Heb je zelf al gezocht? Deze vraag is hier al een aantal keer gesteld.

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11 20:02
Ferra schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:34:
iemand nog tips voor een mooie bewegingssensor op 433mhz?
Ik vind de X10 MS13E2 goed werken.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:58

Kraz

Saving the world

Frustus Maximus schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:22:

Gewoon voor de Pi2 gaan. ALS er al verschil in stroomverbruik is, zal dit misschien 1-2 euro zijn op jaarbasis.
Daarnaast is de Pi2 is toekomstbestendiger.

• Da_maniaC

Da_maniaC

MikeOO schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:09:
[...]

Dan zou de camera met PIR wel een optie zijn mits de PIR van de camera ook is toe te voegen aan Domoticz. Mogelijk kan de camera alleen ontvangen en niet zenden. Als de PIR in de camera zelf niet kan zenden dan wordt het lastig om deze op te nemen in Domoticz natuurlijk en een actie daar aan te koppelen. Het is wachten tot er snel een reactie komt van Escam of zelf ook even mailen met ze en krijgen nog nog meer info >:)

LUA is ook onderdeel van Domoticz maar events zijn makkelijker te bouwen. Maar Domotica zonder events/scripts stelt niet veel voor. De kracht zit hem juist daarin. BV een KaKu set werkt prima zonder Domotica maar wil je meer dan ga je events/scripts gebruiken om elke situatie naar je hand te zetten.
Ja ik ben benieuwd... tot op heden nog steeds geen reactie gehad van ze.

LUA moet ik mezelf nog verder in verdiepen enzo. Ik ben er opzich niet vies van maar het zou een applicatie wel echt veel meer waarde geven en toegankelijker maken als dat niet allemaal via console acties en het editten van script bestanden moest denk ik persoonlijk (dat bedoelde ik meer).

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-12 13:24
Voor mensen met een Android toestel en welke gebruik maken van de Dromotica App. Ga even naar de Play store en update de app.

De White screen bug is opgelost! :)

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12 16:22
Ja inderdaad.
Ik vind het opzicht niet eens zo vervelend maar dit is toch fijner.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:20
Brutuss schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:17:
Voor mensen met een Android toestel en welke gebruik maken van de Dromotica App. Ga even naar de Play store en update de app.
Helaas sinds de 'pay' optie er bij is gekomen kan ik hem al niet meer updaten.
DukeBox schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:53:
[...]

Helaas sinds de 'pay' optie er bij is gekomen kan ik hem al niet meer updaten.
Er is de afgelopen 3 dagen elke dag wel een update gekomen en alle 3 zonder problemen kunnen bijwerken naar de laatste versie. Gebruik de gratis versie en zie ook niets over Pay opties die in de weg zit. Alleen als ik op Geofence klik zie ik het terug.

Misschien een keer verwijderen en opnieuw de app installeren.

note:
Wit scherm krijg ik wel als ik van bv switches weer een stap terug wil door op de pijl terug (standaard Android pijl onderop het scherm). Klik ik bovenaan op Switches dan open het zij menu wel netjes.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 12-05-2015 17:04 ]

• DukeBox
MikeOO schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:03:
Alleen als ik op Geofencing..
Sinds dat er inzit. Door een device policy mag ik hem dan niet meer installeren.
Brutuss schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:17:

De White screen bug is opgelost! :)
Nice, net even geupdate en lijkt inderdaad verholpen. Super, want ik gebruik de app heel veel.
De geofencing optie (waar je voor moet betalen) werkt op mijn toestel (Nexus 5) niet lekker omdat mijn mobiele dataverbinding niet open blijft. Maar desondanks heb ik geen spijt van de betaling, de app werkt erg fijn en lekker snel.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:41
Na afgelopen weken gespeeld te hebben met Domoticz (v.2.2112-5) op mijn NAS i.c.m. mijn Hue Lux lampen, heb ik vandaag de knoop doorgehakt en e.e.a. besteld voor Domoticz op een RPI:
- Raspberry PI 2 besteld bij MyCom voor 32,49 euro (i.c.m. 7,50 euro kortingscode)
- Zwarte behuizing (besteld bij Banggood voor 2,69 euro, het komt uit China dus duurt nog wel even)
- 5V 2A EU voeding (ook bij Banggood voor 2,77 euro, na toepassing van kortingscode van 15 cent)
- 2 x Sandisk Ultra class 10 8gb micro SDHC kaarten (6,10 euro bij Staples, moet ik nog afhalen)

Zoals jullie zien best low budget (kortingscodes, China,....) ..... ;-)

Ik heb twee micro SDHC kaarten besteld, zodat ik als ik moet gaan 'hacken' of aan de slag wil met beta versies ik altijd nog een stabiele versie achter de hand heb. Je kunt toch makkelijk via een pc/mac makkelijk een kopie maken van een SD kaart en deze op een andere kaart zetten?
Of misschien handig als ik een keer wil spelen met RetroPie of OpenELEC.

Hebben jullie nog opmerkingen n.a.v. bovenstaande configuratie? Na 130 pagina's ben ik gestopt met het doornemen van dit topic..... ;-)

• tlpeter
Let er op dat je voeding sterk genoeg is.
Mijn voeding is op het randje, bij een reboot start de PI niet altijd op.
Volg de wiki en het zal allemaal lukken.

• meesje
tlpeter schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:51:
Let er op dat je voeding sterk genoeg is.
Mijn voeding is op het randje, bij een reboot start de PI niet altijd op.
Volg de wiki en het zal allemaal lukken.
Bedankt voor het advies. Uit de reviews van 'mijn' voeding blijkt dat ie wel werkt met een RPI(2)B:
Using it for a week for powering Raspberry 2 and it's still working fine. I tested it powering the raspberry with ethernet cable working, webcam running and a wireless dongle attached. Anyway, should not use it with all 4 usb ports used at the same time.
Ik ga mijn RPI met ethernet verbinden en waarschijnlijk met alleen z-wave usb stick. Welke moet ik nog uitzoeken. Dat moet dus wel gaan lukken (qua voeding).

• tlpeter
Ik heb er een RFXcom en een zwave stick opzitten en dan wordt het kritisch.
Extern gevoede USB-hub pakken ;) Heb onlangs deze gekocht: pricewatch: Sitecom CN-050 4 port USB Hub 10tje bij MediaMarkt (via internet besteld, filiaal had hem niet op voorraad).

Bovenin heb ik de Z-Wave stick geprikt. RFXCOM en slimme meter kabel op andere poorten.

Extern gevoede hub schijnt voor bereik van RFXCOM ook beter te zijn: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=3542

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:03
Ik heb gisteren Domoticz op mijn NAS geinstalleerd, en het draait stabiel. Ik krijg echter mijn slimme meter niet zichtbaar in Domoticz. Alle drivers op de NAS zijn geinstalleerd, ik heb via Minicom de juiste config voor ttyUSB0 ingesteld, en als ik via PuTTy inlog op de NAS krijg ik de waarden netjes iedere tien seconden te zien. In Domoticz krijg ik in het log wel te zien dat de smart meter op ttyUSB0 connected is, zonder foutmelding, maar na het toevoegen van de hardware kan ik geen device kiezen en krijg ik dus ook niets in de utility tab. Zie ik een stap over het hoofd?
Baudrate onder Setup > Hardware (en dan knopje 'Set mode' bij slimme meter) wel goed staan?
ThinkPadd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:17:
Extern gevoede USB-hub pakken ;) Heb onlangs deze gekocht: pricewatch: Sitecom CN-050 4 port USB Hub 10tje bij MediaMarkt (via internet besteld, filiaal had hem niet op voorraad).

Bovenin heb ik de Z-Wave stick geprikt. RFXCOM en slimme meter kabel op andere poorten.

Extern gevoede hub schijnt voor bereik van RFXCOM ook beter te zijn: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=3542
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, sinds ik Domoticz op de Synology draai, op alles een 100% schakeling heb zitten. De RFXCOM was voorheen op de RPi (met de Aeon Labs Z Wave stick) niet helemaal 100% en dat zou nog best eens te maken kunnen hebben met dat het op het randje is, een RFXCOM én een Z Wave stick op een RPi. Op de Syno gaat dit helemaal perfect. Ik heb dezelfde USB hub om zo nog voldoende USB poorten op de Synology vrij te houden, dus ik denk dat als je zo'n powered USB hub op de RPi hebt, dat je best eens een nog beter werkend systeem kan krijgen. En voor die 10,- kun je het best gokken :*)

¯\_(ツ)_/¯

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:03
ThinkPadd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:55:
Baudrate onder Setup > Hardware (en dan knopje 'Set mode' bij slimme meter) wel goed staan?
Ja, die staat op 9600. Switchen naar 115200 maakt geen verschil.

• meesje
ThinkPadd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:17:

Ziet er goed uit. Bedankt voor het advies! Nu direct waarschijnlijk nog niet nodig, maar wel iets om de gaten te houden.

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-12 08:43
ThinkPadd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:31:
Leuk scriptje gemaakt, vraagt de meterstanden van P1 elektra en gasmeter op (uit Domoticz) en stuurt mij een Pushover bericht (pushnotificatie). Plan is om het elke eerste dag van de maand om 0:01 te laten draaien zodat ik de meterstanden samen met stand van watermeter kan invoeren op externe sites.
In principe niet nodig omdat Domoticz zelf dit netjes bijhoud, maar wat als m'n Domoticz er compleet uitknalt?

Script is mij nog niet helemaal naar het zin, maar het werkt al wel en heb deze week geen tijd om eraan te werken, maar wil er wel anderen blij mee maken :)

Script is hier te vinden: http://domoticz.com/forum...f=6&t=6255&p=42221#p42221

[afbeelding]
Als je er mee aan de gang wil moet je de volgende zaken aanpassen:
  • IDX elektrameter
  • IDX gasmeter
  • Poort waarop Domoticz draait (8084 bij mij)
  • Pushover user- en API-key
Wat een leuk script. Dit is eigenlijk precies wat ik zoek. Want voor mijzelf houd ik al enkele jaren wekelijks de meterstanden bij in een excel sheet.

Ik zal voor mijzelf even kijken of ik deze kan aanpassen naar Prowl. Deze gebruik ik namelijk als push client.

Als ik hem klaar heb zal ik een update posten.

PVoutput

• OsiriS.nl
  • Laatst online: 19-12 18:55
Ik ben onlangs begonnen met Domoticz op de RPi met een RFtrx433E USB module maar wil nu ook graag z-wave proberen. Nu zie ik 3 opties, de razberry z-wave, z-wave.me usb stick en de aeon usb stick. Bij de eerste twee staat z-wave plus genoteerd maar bij de laatste niet. Heeft dat voordelen?

Welke kan ik het beste kiezen? Liefste via USB zodat ik altijd flexibel ben om over te stappen.
De z-wave.me heeft recensie's waar men niet helemaal tevreden is over het bereik. De Aeon stick heeft geen z-wave plus, of maakt dat in pratijk niks uit?
Hoi,

welkom hier. De vragen die je stelt zijn echt al talloze keren voorbij gekomen hier (en ook beantwoord). Heb je je wel ingelezen in dit topic?

Heel kort door de bocht: waarom zou je Z Wave plus willen gaan gebruiken? Als daar geen noodzaak voor is, dan is de Aeon Labs Z Wave USB stick een prima keuze. Makkelijk om die even los te koppelen en de devices te includen op de plek waar ze zich bevinden.

¯\_(ツ)_/¯

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-12 16:41

R-B

Blokkert

Even wat dingen resumeren waar ik vragen bij heb:

1.
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:02:
[...]

Helaas loop ik hier ook vast op. Ga aanstaande vrijdag (dag vrij) nog een keer een poging wagen. Wel jammer dat we het wiel weer opnieuw moeten uitvinden. :'(
Kan iemand ons hier helpen omtrent deze integratie? Op domoticz forum reageert kaashoek niet (meer), en zou leuk zijn om dit te kunnen implementeren

2. Ik ben dus bezig met telegram, en ga het opnieuw installeren (omdat telegram-cli) niet wilt starten. Hoe kan ik beste volledige telegram app verwijderen?

Of dit van wiki voldoende bij nieuwe install:
code:
1
then you need to ensure that any activation of telegram through /etc/rc.local is removed and any activation via a daemon is both removed from /etc/init.d and via rc-update.d telegram-daemon remove.

3. Wat mij bijstaat van Telegram, is dat ik vanuit blockly direct tekst kan sturen naar iemand? Of is het het aanroepen van Lua script waarin ik de tekst verstuur? Dit valt samen met punt 2, omdat ik het niet 100% werkend heb nog.

4.
Blockly vraag:

Afbeeldingslocatie: http://domoticz.com/forum/download/file.php?id=3149

Waarom werkt dit niet? Ik vergelijk netjes 2 getallen met elkaar, als VermogenMax kleiner is, dan moet actueel in VermogenMax opgeslagen worden. Zowel User Variabele of Dummy (usage) werkt niet.

het getal blijft continu 0.

5.
Logging actueel verbruik van het vermogen. Grafiek weergave is per 5 minuten, een gemiddelde dus. Ik zou dit graag veranderen naar elke 10 seconden. Zodat je goed alle niveau's ziet en niet gemiddelden van 5 minuten. Kan dit überhaupt?

[ Voor 7% gewijzigd door R-B op 13-05-2015 10:14 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik kwam in mijn kast ook nog een oude USB webcam tegen dus wilde gaan experimenteren om deze camera via de rpi2 ook te gebruiken in combinatie met domoticz (kwaliteit is te slecht om te gebruiken als video surveillance maar een soort van motion/intruder detection op de plek waar mijn Pi komt te hangen is wel zeer handig!).

Ik kwam deze informatie tegen op internet:
http://www.domoticz.com/wiki/Camera_Setup#USB_Camera

Het ziet er wel interessant uit, maar zou dit een hoge workload leggen op de CPU van de rpi2? Vanuitgaande dat Domoticz ook zal draaien op dit zelfde device?

• meesje
OsiriS.nl schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:00:
Ik ben onlangs begonnen met Domoticz op de RPi met een RFtrx433E USB module maar wil nu ook graag z-wave proberen. Nu zie ik 3 opties, de razberry z-wave, z-wave.me usb stick en de aeon usb stick. Bij de eerste twee staat z-wave plus genoteerd maar bij de laatste niet. Heeft dat voordelen?

Welke kan ik het beste kiezen? Liefste via USB zodat ik altijd flexibel ben om over te stappen.
De z-wave.me heeft recensie's waar men niet helemaal tevreden is over het bereik. De Aeon stick heeft geen z-wave plus, of maakt dat in pratijk niks uit?
Aan de ene kant kan ik me de reactie van M.v.Veelen wel voorstellen, maar aan de andere kant het zijn wel enorm veel pagina's om door te worstelen. Ik ben gestopt na 130 pagina's, en ik lette toen nog voornamelijk op het draaien van Domoticz op een Synology NAS. Nu heb ik besloten om te gaan voor een Raspberry Pi (2). Hopelijk wordt het snel slecht weer, heb ik een mooie reden om alle pagina's door te nemen...... :)

De komende tijd krijg ik alle onderdelen binnen voor mijn RPI2. Eerst maar Domoticz installeren en laten werken met mijn Hue lampen (op mijn NAS werkte dit goed, dus op een RPI zal dit ook geen probleem zijn). Daarna wil ik ook gaan uitbreiden met een z-wave controller. Ik zit dus met hetzelfde dilemma.

Uit het topic start heb ik het volgende gehaald (copy/paste):
Voor de Raspberry heb je de http://tweakers.net/produ...-punt-me-razberry-module/ om Z-Wave ondersteuning te verkrijgen. Het nadeel van deze module vind ik zelf dat je gebonden bent aan de Raspberry. Mocht je later besluiten om Domoticz op je NAS te willen draaien dan zul je weer een andere oplossing voor Z-Wave moeten aanschaffen, het RaZberry bordje past immers niet op je NAS.

Een pricewatch: Aeon Labs Z-Stick USB Adapter op Batterijen is dan een beter idee omdat deze via USB werkt. Grote voordeel van de Aeon stick is dat je hem uit de USB-poort kunt trekken en mee kunt nemen naar een Z-Wave device om de Z-Wave node te includen in je netwerk. Dit omdat de stick een batterijtje heeft ingebouwd en daardoor niet van een USB-poort afhankelijk is bij het includen. Zorg ook hier dat je een recente firmware gebruikt.

Ook al is de Aeon stick niet geschikt voor Z-wave plus, zou ik wel voor deze stick gaan. Hij biedt de meeste vrijheid en flexibiliteit.

Wat ik me trouwens wel afvraag is of een z-wave plus device werkt op een gewone z-wave (zonder plus) controller. Zijn er al tweakers die hier wat van af weten? Ik lees wel in het algemeen dat de z-wave plus backwards compatible is, maar dit is waarschijnlijk vanuit de controller gezien.

• R-B

R-B

Blokkert

meesje schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:15:
[...]

Wat ik me trouwens wel afvraag is of een z-wave plus device werkt op een gewone z-wave (zonder plus) controller. Zijn er al tweakers die hier wat van af weten? Ik lees wel in het algemeen dat de z-wave plus backwards compatible is, maar dit is waarschijnlijk vanuit de controller gezien.
Ja, dat begreep ik wel van de robbshop. Een tussenstekker z-wave plus zou werken op z-wave (non-plus).

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
Da_maniaC schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:33:
Ik kwam in mijn kast ook nog een oude USB webcam tegen dus wilde gaan experimenteren om deze camera via de rpi2 ook te gebruiken in combinatie met domoticz (kwaliteit is te slecht om te gebruiken als video surveillance maar een soort van motion/intruder detection op de plek waar mijn Pi komt te hangen is wel zeer handig!).

Ik kwam deze informatie tegen op internet:
http://www.domoticz.com/wiki/Camera_Setup#USB_Camera

Het ziet er wel interessant uit, maar zou dit een hoge workload leggen op de CPU van de rpi2? Vanuitgaande dat Domoticz ook zal draaien op dit zelfde device?
Ik heb ook een Rpi met Domoticz (en RFXCOM, Z-stick en diverse scriptjes) draaien. Ook heb ik ge-experimenteerd met USB camera's en pas op het moment als de motion (of een andere trigger) wordt ontvangen door Domoticz, wordt er een "uvccapture" command uitgevoerd die voor 2 seconden even wat CPU vraagt om de usb-cam aan te spreken en een afbeelding weg te schrijven naar de SD (of RAM). Dit zal eigenlijk nooit een problematische belasting moeten opleveren.

Als je echter gebruikt maakt van de "motion deamon" wordt de usb-cam wel continue gebruikt om motion te detecteren, dit levert wel een voortdurende verhoogde belasting. Maar dit bleef alsnog (net) werkbaar op de oude Rpi dus is zeker te doen op de nieuwere Rpi-2 onder normale omstandigheden. Dit valt misschien extra mee omdat het apparaatje misschien een wat lagere resolutie heeft :P

[ Voor 3% gewijzigd door Morvale op 13-05-2015 11:55 ]

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

• meesje
R-B schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:32:
Ja, dat begreep ik wel van de robbshop. Een tussenstekker z-wave plus zou werken op z-wave (non-plus).
Dat zou goed nieuws zijn. Voornamelijk met het oog op (op den duur) moeilijkere verkrijgbaarheid van non-plus devices.

• OsiriS.nl
  • Laatst online: 19-12 18:55
Dan denk ik dat ik, met het oog op de toekomst, voor een z-wave plus usb stick!

• meesje
OsiriS.nl schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:11:
Dan denk ik dat ik, met het oog op de toekomst, voor een z-wave plus usb stick!
Ik weet niet of je bovenstaande opmerkingen goed hebt gelezen, maar het schijnt dat een non-plus controller (b.v. de aeon labs z-stick) werkt met plus devices (zoals een schakelaar). Het is dus niet perse nodig om een non-plus controller aan te schaffen. Het grote voordeel van de Aeon Labs z-stick is dat deze enorm flexibel is. Je loopt met de stick naar je device en daarna sluit je 'm aan op b.v. je RPI en het werkt! Je hoeft dus niet je device eerst dicht bij de RPI neer te zetten voor goed ontvangst.

Edit: mwah..... over de backwards compatibiliteit is nog geen zekerheid: https://forum.athom.nl/discussion/115/z-wave-plus.

Edit 2: Zie 'Z-Wave Plus in Practice' op deze pagina: http://www.vesternet.com/what-is-z-wave-plus
Bij Vesternet zeggen ze dat het wel werkt met een non-plus controller. Logischerwijs werken dan de plus devices als non-plus.

Edit 3: Volgens deze website ondersteunt openzwave (wat ingebakken zit in Domoticz) nog geen z-wave plus controllers. Zie: https://www.domotiga.nl/p...nZWave#Z-Wave-Controllers

Ik stop nu met edit-en..... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door meesje op 13-05-2015 12:27 ]

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-12 10:14
Ter extra bevestiging: heb hier een z-wave Razberry non-plus z-wave wat goed werkt met een z-wave plus Aeon Labs tussenstekker.

• Morvale
R-B schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:13:

4.
Blockly vraag:

[afbeelding]

Waarom werkt dit niet? Ik vergelijk netjes 2 getallen met elkaar, als VermogenMax kleiner is, dan moet actueel in VermogenMax opgeslagen worden. Zowel User Variabele of Dummy (usage) werkt niet.

Ik heb ook even in blocking een poging gedaan. Maar ik denk niet dat het gaat werken (zie afbeelding).

Afbeeldingslocatie: http://www.pianolessengroningen.nl/blocky.jpg

Al krijg je de IF aan de praat, is het maar de vraag of je de user variable kan updaten. Ik denk overigens dat de vergelijking niet werkt omdat er toch een verschil is in datatypes, de uservariables zijn onderwater (tenminste in Lua), stiekem een string of dat wattage is juist een float of iets dergelijks. Overigens als ik [energiedevice] > [1] (dus numerieke 1) doe, dan slaagt de IF-conditie wel...

In Lua moet dit in ieder geval allemaal wel gaan lukken (is beter geschikt ook vind ik persoonlijk, meer feedback/debugging mogelijkheden). Heb je (al) een beetje ervaring met Lua? Desnoods wil ik het ook wel even in elkaar breien, sowieso wel geinig om de maximum verbruik van vandaag bij te houden.

Met het telegramverhaal kan ik je (nog) niet helpen, ik krijg mijn notificaties van Domoticz via Whatsapp op het moment :9

• Da_maniaC

Da_maniaC

Morvale schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:52:
[...]

Ik heb ook een Rpi met Domoticz (en RFXCOM, Z-stick en diverse scriptjes) draaien. Ook heb ik ge-experimenteerd met USB camera's en pas op het moment als de motion (of een andere trigger) wordt ontvangen door Domoticz, wordt er een "uvccapture" command uitgevoerd die voor 2 seconden even wat CPU vraagt om de usb-cam aan te spreken en een afbeelding weg te schrijven naar de SD (of RAM). Dit zal eigenlijk nooit een problematische belasting moeten opleveren.

Als je echter gebruikt maakt van de "motion deamon" wordt de usb-cam wel continue gebruikt om motion te detecteren, dit levert wel een voortdurende verhoogde belasting. Maar dit bleef alsnog (net) werkbaar op de oude Rpi dus is zeker te doen op de nieuwere Rpi-2 onder normale omstandigheden. Dit valt misschien extra mee omdat het apparaatje misschien een wat lagere resolutie heeft :P
Dank voor de info, ik ga me eens verdiepen in de uvccapture package.

Verwijderd

RudolfR schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:49:
[...]

Ik zou het zonder 'sudo' proberen, domoticz draait al onder de root user.
sudo vereist input van de gebruiker; nl. het wachtwoord.

Ik geloof wel dat je zoiets kunt doen:
code:
1
echo 'password' | sudo -u pi ....

maar dat is niet nodig.
@RudolfR
Wat late reactie vanaf hier.
Vastlopertje alles kwijt :(
Gelukkig Back-up van domoticz dat dan weer wel, maar kan nu het gehele script mbt radio niet meer werkend krijgen alleen in een terminal veld gevolgd door een handmatige enter.
Zie ff door de bomen het bos niet meer.
Ga nog even puzzelen.
Bedankt in ieder geval

Verwijderd

En nu wel werkend middels de aanpassing van rudolfr
Alleen nu weer bij het oude.
Radio/speler gaat niet uit

• Morvale
Even terugkomend op onderstaande situatie:

[afbeelding]

Omdat het via blocky dus wat problematisch lijkt heb ik een Lua oplossing uitgewerkt:

Lua: script_time_maxusage.lua
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
-- Lua script voor bijhouden dagelijkse maximum verbruik van een consumption device (in watt)
-- Morvale - 13-05-2015

commandArray = {}
time = os.date("*t")

--Config
local consumptionDevice = 'ZW Wall plug usage' -- Vul hier de devicenaam in van het te monitoren wattage device
local maxConsumptionTodayDevice = 'MaxUsage'   -- Vul hier de devicenaam in van het virtuele(!) device die het dagelijks record moet weergeven
local maxConsumptionTodayDeviceIDX = '66'      -- Vul hier de IDX in (zie devices overzicht) van het virtuele(!) device die het dagelijks record moet weergeven
--End config

usage = tonumber(otherdevices_svalues[consumptionDevice])

pos = string.find(tostring(otherdevices_svalues[maxConsumptionTodayDevice]), ";")
max_usage = tonumber(string.sub(tostring(otherdevices_svalues[maxConsumptionTodayDevice]), 0, pos - 1))

if(usage > max_usage) then

commandArray['UpdateDevice'] = maxConsumptionTodayDeviceIDX .. "|0|" .. tostring(otherdevices_svalues[consumptionDevice]) .. ";" .. "0"

print("Nieuw dagelijks record wattage voor: " .. consumptionDevice .. "(" .. tostring(usage).. " watt)");

end

if(time.hour == 23 and time.min == 59 and max_usage ~= 0) then --Reset dagelijks maximum

commandArray['UpdateDevice'] = maxConsumptionTodayDeviceIDX .. "|0|0.0;" .. "0"

print("Dagelijks record wattage gereset voor: " .. consumptionDevice);

end

return commandArray

Het was even prutsen met datatypes, maar het werkt dus met een device die wattage meet en in een ander virtueel wattage device, het maximum voor de dag bijwerkt.
Ik hoop dat het nuttig is voor R-B (of anderen of course!) :P

Wat is het nut daarvan? Niet lullig bedoeld hoor, maar ik zie niet in waar je dat voor zou willen gebruiken :?

• R-B

R-B

Blokkert

ThinkPadd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:45:
Wat is het nut daarvan? Niet lullig bedoeld hoor, maar ik zie niet in waar je dat voor zou willen gebruiken :?
Omdat het kan! >:) , en omdat ik ook dit ervaar zoals vermeld op vorige pagina:
Logging actueel verbruik van het vermogen. Grafiek weergave is per 5 minuten, een gemiddelde dus. Ik zou dit graag veranderen naar elke 10 seconden. Zodat je goed alle niveau's ziet en niet gemiddelden van 5 minuten. Kan dit überhaupt?

Maar dan snap ik nog steeds niet wat je met die gegevens opschiet? Je ziet dan dat je vandaag max. 3500W hebt gebruikt? En dan? :P

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:01
ThinkPadd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:52:
Maar dan snap ik nog steeds niet wat je met die gegevens opschiet? Je ziet dan dat je vandaag max. 3500W hebt gebruikt? En dan? :P
Is toch gewoon leuk om te weten, net zoals ik ook de maximum en minimum temperatuur meteen zou willen kunnen zien in plaats dat je dat uit de grafiek moet halen, bedankt voor het script Morvale zal er ook eens mee gaan stoeien.

energienerds.nl

• R-B

R-B

Blokkert

ThinkPadd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:52:
Wat Joost zegt. Kan je dan bijv op je frontpage weergeven, eventueel met tijd stamp erbij.

Maar thinkpad, heb jij niet idee om resolutie te verhogen van de grafiek die domoticz geeft bij uitlezen P1 meter? Dus niet gem. 5 min maar gewoon elke 10 sec?

• Morvale
Mediacj schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:38:
[...]

Is toch gewoon leuk om te weten, net zoals ik ook de maximum en minimum temperatuur meteen zou willen kunnen zien in plaats dat je dat uit de grafiek moet halen, bedankt voor het script Morvale zal er ook eens mee gaan stoeien.
Des te meer metertjes en switches in Domoticz, des te beter :9
Nee maar los van dat ik het wel een informatief ideetje vond van R-B, kan het ook een bouwsteen zijn voor verdere uitbreiding. Of je kan bevoorbeeld iets doen met:

Lua:
1
otherdevices_lastupdate['Max usage today''] 

om te achterhalen wanneer je die piek exact hebt bereikt, en kijken welke devices op dat tijdstip aan stonden of iets dergelijks. Of deze oplossing beetje aanpassen om idd een maximum en minimum temp/windspeed/luxwaarde etc van vandaag in een oogopslag zichtbaar te krijgen (daar gaat m'n vrije hemelvaart :P).

R-B schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:31:
[...]

Wat Joost zegt. Kan je dan bijv op je frontpage weergeven, eventueel met tijd stamp erbij.

Maar thinkpad, heb jij niet idee om resolutie te verhogen van de grafiek die domoticz geeft bij uitlezen P1 meter? Dus niet gem. 5 min maar gewoon elke 10 sec?
Oke, dat snap ik. Maar ik snap niet wat je met die waarde wilt doen. Wat schiet je daar mee op als je dat weet :P ? Haha misschien moet ik maar gewoon stoppen met het willen begrijpen, ieder z'n knutselarij toch :9

De grafiek in Domoticz weet ik niet, maar je zou wel zelf met een eigen script een grafiek kunnen plotten? Het huidige verbruik wordt immers wel elke 10s bijgewerkt, dus als je dat met een script eruit trekt ofzo (Lua: if deviceChanged 'Elektra'.... dan.... <wegschrijven naar grafiek iets?>). Ben helaas niet zo'n goede programmeur, maar de data is wel aanwezig iig. Misschien heb je hier nog wat aan: ThinkPad's TweakBlog: Uitlezen van de slimme meter P1-poort met een Arduino en waarden opslaan in MySQL-database (verder niet over vragen, is te lang geleden, is nu compleet vervangen door Domoticz. De code daar is ook grotendeels knip- en plakwerk van andere code O-) )

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 13-05-2015 21:44 ]

• Frustus Maximus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09-2017
Even een vraagje. Morgen komt mij RBPi binnen en daar wik ik Domoticz op installeren.
Nu heb ik de volgende situatie:
Een pulsschakelaar die niet met een kabel is aangesloten op de buitenverlichting. Is er een mogelijkheid om achter die pulsdrukker een apparaat te zetten die draadloos een (dim)signaal stuurt naar de lamp buiten?

Of moet ik een kabel gaan trekken en er een qubino dimmer achter plaatsen? Of kan ik dat met 433hz naar Domoticz versturen, welke weer een signaal naar de lamp stuurt?

• DukeBox
Denk niet dat die overweg kan met een puls. Die zal dan snel on/off sturen. Uiteraard kan je in domoticz dat afvangen door een switch te maken die schakelt op alleen het on signaal.

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-12 10:14
Wie weet eigenlijk welke Kaku inbouw ontvanger ik kan gebruiken achter een schakelaar die onderdeel uitmaakt van een hotelschakeling.

Ik zou de hotelschakeling intact willen laten, dus dat ik ook gewoon met de normale schakelaars de lamp op de overloop kan blijven gebruiken.

• Morvale
Yihaaa schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:04:
Wie weet eigenlijk welke Kaku inbouw ontvanger ik kan gebruiken achter een schakelaar die onderdeel uitmaakt van een hotelschakeling.

Ik zou de hotelschakeling intact willen laten, dus dat ik ook gewoon met de normale schakelaars de lamp op de overloop kan blijven gebruiken.
Ik denk dat de informatie die je zoekt wel hier te vinden of af te leiden is:
http://www.klikaanklikuit.nl/hoe-werkt-het/oplossingen/hotelschakeling/

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
Intussen is m'n domotica systeem een heel eind met verlichting, gashaard, rolluik, camera's, slimme meters, bewegingmelders, deur open/dicht en aanwezigheiddetectie. Alleen die auto lukt me nog niet....

Watch "Welkom (2015) - Even Apeldoorn Bellen" on YouTube - https://youtu.be/_CQA3X-qNgA
Even wat dingen resumeren waar ik vragen bij heb:

2. Ik ben dus bezig met telegram, en ga het opnieuw installeren (omdat telegram-cli) niet wilt starten. Hoe kan ik beste volledige telegram app verwijderen?

Of dit van wiki voldoende bij nieuwe install:
code:
1
then you need to ensure that any activation of telegram through /etc/rc.local is removed and any activation via a daemon is both removed from /etc/init.d and via rc-update.d telegram-daemon remove.

3. Wat mij bijstaat van Telegram, is dat ik vanuit blockly direct tekst kan sturen naar iemand? Of is het het aanroepen van Lua script waarin ik de tekst verstuur? Dit valt samen met punt 2, omdat ik het niet 100% werkend heb nog.
2. Zou inderdaad voldoende moeten zijn.Zorg er wel voor dat je Telegram stopt voor je dit gaat doen.
3. Telegram kun je alleen via LUA aanroepen. Er is geen (nog) optie om Telgram te kiezen helaas. Mogelijk dat dit ooit komt.

Maar een backup van je SD voor je begint als er iets te veel wordt verwiijderd. Dan kun je altijd terug naar de huidige situatie.
Zag ik net voorbijkomen bij Vraag en Aanbod. Voor de liefhebber
V&A aangeboden: 6 Elro Switches + 1 x Remote AB440SC Wit

Werken prima met Domoticz, eigen ervaringen. Alleen als je met de remote iets aanzet wordt de status niet aangepast in Domoticz. Ze zijn dus vooral handig om iets automatische te laten schakelen.

• R-B

R-B

Blokkert

MikeOO schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 07:59:
[...]

2. Zou inderdaad voldoende moeten zijn.Zorg er wel voor dat je Telegram stopt voor je dit gaat doen.
3. Telegram kun je alleen via LUA aanroepen. Er is geen (nog) optie om Telgram te kiezen helaas. Mogelijk dat dit ooit komt.

Maar een backup van je SD voor je begint als er iets te veel wordt verwiijderd. Dan kun je altijd terug naar de huidige situatie.
Hmm, oke duidelijk. :)

Wat ik me dan afvraag, "installation stage 2" faalt, ik krijg niet het gewenste resultaat bij gebruik van:
code:
1
2
3
sudo service telegram-cli start
sudo service telegram-cli status
sudo service telegram-cli stop

Maar ondertussen kan ik wel een bericht versturen via lua en bash scripts??
Wat is dan het nut nog van starten stoppen service telegram-cli ? (wat niet werkt?)

• Svennos1
  • Laatst online: 19-12 16:32
Aangespoord door het Domotica virus en het gebruik van Domoticz op mijn Synology wil ik eigenlijk nu ook een slimme meter. Ik woon zelf in het oosten van het land in het Cogas verzorgingsgebied. Het is mogelijk dmv betaling voorrang te krijgen op plaatsing van een nieuwe meter. Een meter zou dan in 3 maanden geplaatst moeten zijn.

Nu vroeg ik me af .... kan elke slimme meter uit worden gelezen door Domoticz? Zoja, heb ik dan alleen een speciale kabel nodig die ik aansluit op mij Synology?

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-12 13:24
Svennos1 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:56:
Aangespoord door het Domotica virus en het gebruik van Domoticz op mijn Synology wil ik eigenlijk nu ook een slimme meter. Ik woon zelf in het oosten van het land in het Cogas verzorgingsgebied. Het is mogelijk dmv betaling voorrang te krijgen op plaatsing van een nieuwe meter. Een meter zou dan in 3 maanden geplaatst moeten zijn.

Nu vroeg ik me af .... kan elke slimme meter uit worden gelezen door Domoticz? Zoja, heb ik dan alleen een speciale kabel nodig die ik aansluit op mij Synology?
Ik heb dit enkele maanden geleden ook laten doen (Enexis Limburg).

De meeste meters kun je uitlezen. Meestal kun je ook bij je energie leverancier kijken (website) welke meter geplaatst gaat worden.

De kabel welke je nodig hebt is bijvoorbeeld deze: P1 Kabel
Ja, de slimme meters kun je gewoon uitlezen, ze spugen de data allemaal in een formaat uit wat Domoticz kan lezen. Je moet alleen een kabeltje hebben inderdaad.

Zou er geen 25 euro voor betalen, stelt namelijk weinig voor om zo'n ding zelf te maken. Ik heb ze ook een tijdje gemaakt, voor de helft ;) Heb er alleen geen tijd meer voor, anders kon ik je helpen. Op het Domoticz forum zit 'thecosmicgate' die ook kabeltjes maakt geloof ik. En op Marktplaats zit iemand die ook kabeltjes maakt. Die gun ik het geld meer dan een commerciële webshop ;)

Net Domoticz package op Syno geupdate naar #2436 maar daar zit geen Openzwave support in, ik kan m'n Aeon labs stick niet meer kiezen uit dropdown bij Setup > Hardware. De maker van de package (jumbotroll / jadahl) gaat met vakantie, dus voordat het gefixt is ben je wel ff verder. Ik zou nog ff wachten met updaten dus, mits je Z-Wave gebruikt. Als je geen Z-Wave gebruikt kun je gewoon updaten.

http://www.domoticz.com/f...=17&t=2620&p=42552#p42535

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 14-05-2015 16:21 ]

R-B schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:40:
[...]

Hmm, oke duidelijk. :)

Wat ik me dan afvraag, "installation stage 2" faalt, ik krijg niet het gewenste resultaat bij gebruik van:
code:
1
2
3
sudo service telegram-cli start
sudo service telegram-cli status
sudo service telegram-cli stop

Maar ondertussen kan ik wel een bericht versturen via lua en bash scripts??
Wat is dan het nut nog van starten stoppen service telegram-cli ? (wat niet werkt?)
Zonder de foutmeldingen is het lastig te zeggen wat er fout gaat.

Als je Telegram installeert via de WiKi dan kun je 2 kanten op communiceren. Je kan dus berichten versturen via LUA/bash. Maar je zou ook in Telegram op je telefoon iets kunnen sturen naar Domoticz en zo een status opvragen of lichten aan/uit doen.

Waarschijnlijk werkt dat deel nu niet.

Je moet toch even goed de Wiki nalopen. Ben pas geleden na veel testen met een aantal opnieuw begonnen en heb toen de WiKi gevolgd en dat werkte daarna zonder problemen.

• tlpeter
Net Domoticz package op Syno geupdate naar #2436 maar daar zit geen Openzwave support in, ik kan m'n Aeon labs stick niet meer kiezen uit dropdown bij Setup > Hardware. De maker van de package (jumbotroll / jadahl) gaat met vakantie, dus voordat het gefixt is ben je wel ff verder. Ik zou nog ff wachten met updaten dus, mits je Z-Wave gebruikt.[/b] Als je geen Z-Wave gebruikt kun je gewoon updaten.

http://www.domoticz.com/f...=17&t=2620&p=42552#p42535
Dat komt waarschijnlijk doordat er is overgestapt van een stable openzwave naar een test versie voor sport van de zwave plus modules.
tlpeter schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:35:
[...]

Dat komt waarschijnlijk doordat er is overgestapt van een stable openzwave naar een test versie voor sport van de zwave plus modules.
Nee, dat is een verkeerde aanname. Hij heeft voor zijn vakantie nog even snel een update willen maken en dit is simpelweg verkeerd gegaan. Het is overigens de vraag of dit ontbreekt bij alle versies (dus voor de verschillende CPU's). Ik wacht in ieder geval met updaten tot hij terug is en een nieuwe versie beschikbaar stelt.

¯\_(ツ)_/¯

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23
Er zit volgens mij sowieso een fout in een Zwave component (OpenZWave.cpp). Deze geeft namelijk een fout bij het linken nadat alles gecompiled is.

code:
1
2
3
4
5
6
Linking CXX executable domoticz
CMakeFiles/domoticz.dir/hardware/OpenZWave.cpp.o: In function `COpenZWave::ExcludeDevice(int)':
OpenZWave.cpp:(.text+0x190): undefined reference to `OpenZWave::Manager::RemoveNode(unsigned int)'
CMakeFiles/domoticz.dir/hardware/OpenZWave.cpp.o: In function `COpenZWave::IncludeDevice(bool)':
OpenZWave.cpp:(.text+0x22a): undefined reference to `OpenZWave::Manager::AddNode(unsigned int, bool)'
collect2: error: ld returned 1 exit status

Misschien dat dat er ook voor gezorgd heeft dat Zwave support niet in de laatste Synology package zit.

edit:
Nevermind, bljjkt dat we van branch gewisseld zijn voor OpenZwave ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BizzieBis op 14-05-2015 20:33 ]

• tlpeter
M.v.Veelen schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:43:
[...]

Nee, dat is een verkeerde aanname. Hij heeft voor zijn vakantie nog even snel een update willen maken en dit is simpelweg verkeerd gegaan. Het is overigens de vraag of dit ontbreekt bij alle versies (dus voor de verschillende CPU's). Ik wacht in ieder geval met updaten tot hij terug is en een nieuwe versie beschikbaar stelt.
Ik heb geen idee maar ik vind het wel erg toevallig.
BizzieBis schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:17:
Er zit volgens mij sowieso een fout in een Zwave component (OpenZWave.cpp). Deze geeft namelijk een fout bij het linken nadat alles gecompiled is.

code:
1
2
3
4
5
6
Linking CXX executable domoticz
CMakeFiles/domoticz.dir/hardware/OpenZWave.cpp.o: In function `COpenZWave::ExcludeDevice(int)':
OpenZWave.cpp:(.text+0x190): undefined reference to `OpenZWave::Manager::RemoveNode(unsigned int)'
CMakeFiles/domoticz.dir/hardware/OpenZWave.cpp.o: In function `COpenZWave::IncludeDevice(bool)':
OpenZWave.cpp:(.text+0x22a): undefined reference to `OpenZWave::Manager::AddNode(unsigned int, bool)'
collect2: error: ld returned 1 exit status

Misschien dat dat er ook voor gezorgd heeft dat Zwave support niet in de laatste Synology package zit.

edit:
Nevermind, bljjkt dat we van branch gewisseld zijn voor OpenZwave ;)
Dit is de zelfde foutmelding als hier genoemd (verkeerde zwave)

http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=6468

[ Voor 55% gewijzigd door tlpeter op 15-05-2015 07:59 ]

Hij heeft me verteld dat hij eerst op vakantie ging en daarna weer updates zou gaan maken. Hij heeft, om iedereen een plezier te doen, toch vlak voor zijn vakantie een update gemaakt, maar niet getest. Dat heeft hij ook duidelijk gezegd. Helaas is het dit keer mis gegaan en kun je dus beter wachten met updaten, als je Z Wave gebruikt, tot hij terug is en een goede versie heeft gemaakt.

Edit: zie zijn reactie: http://www.domoticz.com/f...7&t=2620&start=180#p42561

[ Voor 11% gewijzigd door M.v.Veelen op 15-05-2015 14:32 ]

¯\_(ツ)_/¯

• tlpeter
Dat had ik ook gelezen inderdaad.
Ik heb alles op een pi draaien en heb hier geen last van.
Volgens mij heeft hij (jumbotroll) een nieuwe gemaakt, kreeg deze PM van hem:
v2.0.2431-17 support Openzwave USB.
Problem with v2.0.2436-16 and Openzwave compiling.
http://jadahl.dscloud.me/sspks/?arch=armada370
ThinkPadd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:28:
Volgens mij heeft hij (jumbotroll) een nieuwe gemaakt, kreeg deze PM van hem:

[...]
Jij biedt je aan als tester begrijp ik >:) ? Als dit nu weer een goede versie is, dan durf ik nog wel even te updaten voor vertrek ;)

¯\_(ツ)_/¯

• hondapower
  • Laatst online: 18-11 20:02
Yihaaa schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:04:

Je moet even rondzoeken op internet maar je hoeft in geen geval de door KaKu geadverteerde manier te gebruiken maar je kunt ook de schakeling spanningsloos maken en met 1 KaKu ontvanger de huidige hotelschakeling onderdelen gebruiken.
Als je de KaKu methode gebruikt dan heb je meerdere zenders nodig.
M.v.Veelen schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:31:
[...]

Jij biedt je aan als tester begrijp ik >:) ? Als dit nu weer een goede versie is, dan durf ik nog wel even te updaten voor vertrek ;)
Ik denk dat de .spk handmatig geinstalleerd moet worden vanuit zijn repo. Of hij moet al kunnen zorgen dat Package Center zijn geupdate versie als een nieuwere versie ziet, terwijl het ondertussen juist een oudere versie is (2431 vs 2436 geinstalleerd)?

Maar heb geen zin om de .spk handmatig te installeren :p Gebruik Z-Wave toch nog niet echt serieus, ik wacht wel tot er weer een bijgewerkte versie via Package Center verschijnt. Heb nu alles op mooi op de rit (nouja op Z-Wave na dus :+ ) dus geen zin om alles over de kop te trekken.
hondapower schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:45:
[...]

Je moet even rondzoeken op internet maar je hoeft in geen geval de door KaKu geadverteerde manier te gebruiken maar je kunt ook de schakeling spanningsloos maken en met 1 KaKu ontvanger de huidige hotelschakeling onderdelen gebruiken.
Als je de KaKu methode gebruikt dan heb je meerdere zenders nodig.
Deze manier dus: hondapower in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Ik doe het op deze manier: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem" dan hoef ik alleen bij de aansluitingen in de lamp te zijn en kan ik de schakelaars met rust laten.

De KaKu manier is wel het netste, dan krijg je feedback in Domoticz of schakelaars aan/uit staan. Ik vind dat niet nodig en gebruik daarom mijn manier.

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 15-05-2015 13:57 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Zou je middels het htop commando en een script, voor de Raspberry ook een aparte tab/floorplan in kunnen richten binnen Domoticz met wat grafiekjes zodat je de CPU usage, RAM usage en storage kan monitoren? (IOPS erbij zou helemaal top zijn) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 15-05-2015 11:57 ]

• R-B

R-B

Blokkert

Iemand ervaring in bash aanroepen JSON call?

Ik probeer aansturing Hue lampen via http://www.oiepoie.nl/2014/08/23/philips-hue-domoticz/ uit te breiden, namelijk de kleuren van de lampen aansturen op basis van uservariable "Hue" / "Bri" en "Sat".
Hiervoor moet ik de uservariabelen uitlezen, dat gaat prima. 3 stuks.

Echter, in het aanroepen van de JSON call gaat het mis, heb meerdere dingen geprobeerd maar het gaat fout.Gaat om deze regel:

code:
1
 curl -s -H "Accept: application/json" -X PUT --data '{"on":true, "sat":"'"$sat"'", "bri":10,"hue":10 }' http://$HUE_IP/api/newdeveloper/lights/$Light_Number/state ;

voornamelijk het stuk:
code:
1
"sat":"'"$sat"'", "bri":10,"hue":10

bri en hue staan nog gefixeerd op 10, zodat ik 1 variabele kan testen, namelijk sat.

Echter, hoe moet ik sat toewijzen in deze regel? want deze manieren werken sowieso niet. Heb gegoogled maar weinig resultaat
\"$sat\"
"'"$sat"'"
$sat

"'"$sat"'" komt het meest in de buurt, geeft allleen error:
,"description":"invalid value, ,, for parameter, sat"}}

Complete code;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
#! /bin/bash

# Set values
 IDX_SAT="1" # IDX number of user variable. Findable via command call:  /json.htm?type=command&param=getuservariables.
 IDX_BRI="2" # IDX number of user variable
 IDX_HUE="3" # IDX number of user variable

# code to get IDX numbers (remove #)
 # curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://192.168.1.15:8080/json.htm?type=command&param=getuservariables"

Light_Number="3" #Philips Hue Light Number

DOMO_IP="192.168.1.15"      # Domoticz IP Address
 DOMO_PORT="8080"            # Domoticz Port
 HUE_IP="192.168.1.161"      # Bridge IP Adress

#Get UserVariable values
 sat= curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://192.168.1.15:8080/json.htm?type=command&param=getuservariable&idx=IDX_SAT"
 bri= curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://192.168.1.15:8080/json.htm?type=command&param=getuservariable&idx=IDX_BRI"
 hue= curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://192.168.1.15:8080/json.htm?type=command&param=getuservariable&idx=IDX_HUE" 

curl -s -H "Accept: application/json" -X PUT --data '{"on":true, "sat":"'"$sat"'", "bri":10,"hue":10 }' http://$HUE_IP/api/newdeveloper/lights/$Light_Number/state ;

Verwijderd

Probeer dit eens:

Als $sat geen nummer is dan:

curl -s -H "Accept: application/json" -X PUT --data "{\"on\":true, \"sat\":\"$sat\", \"bri\":10,\"hue\":10 }" http://$HUE_IP/api/newdeveloper/lights/$Light_Number/state ;

Als $sat een nummer is dan:

curl -s -H "Accept: application/json" -X PUT --data "{\"on\":true, \"sat\":$sat, \"bri\":10,\"hue\":10 }" http://$HUE_IP/api/newdeveloper/lights/$Light_Number/state ;
Iemand ervaring met de waarde van een temperatuursensor bijstellen? Heb een sensor (ESP8266 zelfbouw met DHT22) die naar mijn mening iets te hoog aangeeft. Dit wil ik bijstellen, maar als ik bij de sensor een 'adjustment' invoer van bijv '-1.5' dan gebeurt er niet echt wat heb ik het idee. Hoe moet je een waarde daar in voeren?

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 22:40
hebben mensen hier ook ervaring met het besturen van samsung smart tv via web api?
zou leuk zijn als tv aan gaat en naar juiste kanaal of app opstart voor film modus

http://developer.samsung.com/web-api

[edit] zelf ook even gegoogled:

http://www.samsungparts.c...ries/PID-AA39-00311A.aspx

http://forum.loxone.com/d...232-incl-turn-the-tv.html

serial over ip kastje : http://www.globalcache.com/products/itach/ip2sl-pspecs/

via de service poort dus met seriale kabel. wordt wel een hoop gedoe. dan pak ik misschien liever toch zelf een AB :P

[ Voor 60% gewijzigd door DARKLORD op 15-05-2015 15:08 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

ThinkPadd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:59:
Iemand ervaring met de waarde van een temperatuursensor bijstellen? Heb een sensor (ESP8266 zelfbouw met DHT22) die naar mijn mening iets te hoog aangeeft. Dit wil ik bijstellen, maar als ik bij de sensor een 'adjustment' invoer van bijv '-1.5' dan gebeurt er niet echt wat heb ik het idee. Hoe moet je een waarde daar in voeren?
Nog niet veel kaas van gegeten, maar wellicht dienen adjustments/offsets te worden doorgevoerd met een indexwaarde (is vaker zo bij meters en sensoren) in plaats van graden ?
1.5 zou dan een adjustment van slechts 0,015 zijn (wat je amper merkt op een waarde van bijvoorbeeld 18 graden).

[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 15-05-2015 14:29 ]

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 22:22

CodeIT

Code IT

remcoXP schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:22:
iemand al een oplossing voor het harmony probleem? max 1 keer schakelen en daarna error.?
Ik heb zojuist een patch verstuurd naar gizmocuz die dit als het goed is oplost. Zie ook: http://www.domoticz.com/f...f=6&t=5614&p=42630#p42630
Zo te zien is er een nieuwe versie geplaatst (Domoticz v2.0.2431-17) met Z Wave ondersteuning en kunnen de Synology gebruikers updaten via het Package Center. Iemand al geprobeerd?

¯\_(ツ)_/¯

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:48:
Probeer dit eens:

Als $sat geen nummer is dan:

curl -s -H "Accept: application/json" -X PUT --data "{\"on\":true, \"sat\":\"$sat\", \"bri\":10,\"hue\":10 }" http://$HUE_IP/api/newdeveloper/lights/$Light_Number/state ;

Als $sat een nummer is dan:

curl -s -H "Accept: application/json" -X PUT --data "{\"on\":true, \"sat\":$sat, \"bri\":10,\"hue\":10 }" http://$HUE_IP/api/newdeveloper/lights/$Light_Number/state ;
[{"error":{"type":2,"address":"/lights/3/state","description":"body contains invalid json"}}]

Sowieso werkten de directe getallen 10 op "bri" en "hue" wel, ik probeer alleen sat via een variabele te doen.

gaat puur om dit stukje dat anders moet: "sat":"'"$sat"'",

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:42
CodeIT schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:44:
[...]

Ik heb zojuist een patch verstuurd naar gizmocuz die dit als het goed is oplost. Zie ook: http://www.domoticz.com/f...f=6&t=5614&p=42630#p42630
Alvast bedankt hiervoor, hopen dat deze fix snel in de beta-releases komt! Had de meestgebruikte activity (radio) al met een script werkend, maar via domoticz hardware werkt toch wel fijner.

Verwijderd

R-B schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:19:
[...]

[{"error":{"type":2,"address":"/lights/3/state","description":"body contains invalid json"}}]

Sowieso werkten de directe getallen 10 op "bri" en "hue" wel, ik probeer alleen sat via een variabele te doen.

gaat puur om dit stukje dat anders moet: "sat":"'"$sat"'",
Dat stukje ga je niet goed krijgen, tenzij je de gehele post data aanpast. Je gebruik namelijk een enkele quote als wrapper en dan resolven je variabelen niet.

Kun je dit in je script eens echoen, dus iets als:

code:
1
echo "{\"on\":true, \"sat\":$sat, \"bri\":10,\"hue\":10 }"

Daarnaast zou ik graag de output wel eens willen zien als je een '-v' toegevoegt aan je curl commando. Ik zie zo namelijk niets raars aan je json dus snap niet waarom hij klaagt over invalid json.

Ander idee is om een -H 'Content-Type: application/json' toe te voegen. Misschien wil die die graag hebben.

Weet je trouwens zeker dat je een PUT moet gebruiken?

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:31
CodeIT schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:44:
[...]

Super!! bedankt!

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Ferra
  • Niet online
Ik heb een vaag probleem; Ik wilde hardware toevoegen aan mijn domoticz settings, echter ben ik nu alles kwijt? Hardware, schakelaars etc? Ik heb domoticz al herstart, maar dit lost niks op. Na een korte tijd gaat Domoticz ook offline. Weet iemand hoe dit komt?

edit: Nu start domoticz helemaal niet meer op "sudo service domoticz.sh start". Heel apart

[ Voor 37% gewijzigd door Ferra op 15-05-2015 18:14 ]

• DukeBox
Welke versie draai je ?

• Ferra
  • Niet online
2.2284. Ik krijg hem niet meer in de lucht. Wat een bagger. Hij kan de service domoticz.sh niet meer starten.

Nu ik de boel toch weer helemaal opnieuw kan installeren; heeft het op je synology NAS zetten van Domoticz nog voordelen ten opzichte van een pi?

[ Voor 49% gewijzigd door Ferra op 15-05-2015 18:34 ]

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-12 03:55
probeer dit eens:

cd domoticz
./domoticz

als dat crashed, copieer de database naar windows, gebruik bv 'sqlite expert personal' , open de database,
ga naar de hardware table, zet alles op niet enabled (0)
copieer de database terug naar je systeem

cd domoticz
./domoticz

als dit werkt, dan 1 voor 1 de hardware weer enablen (in de web gui)
Pagina: 1 ... 75 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door