• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 18:58

Kraz

Saving the world

Brutuss schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:38:
[...]

Hoe zit het dan met de invoerrechten?
Die moet je eventueel voor lief nemen.
Ik en mijn collega hadden er beide 1 gekocht. Hij moest nog de BTW betalen bij de postbode, ik niets. :)
Maar die BTW kwam neer op nog geen 20 euro.

Was de camera nog steeds ruim 200 euro goedkoper dan hier in NL.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 16:58
Een dingetje om rekening mee te houden, als hij al multilingual is, kijk uit met firmware upgrades. Ze zijn vaak multilingual gemaakt met een hack. Flash je een ongehackte er op dan is het vet moeilijk om hem terug te halen uit het chinees. Is mij hier ook gebeurd en kon daarna flashen wat ik wilde, hij bleef chinees. En bleek dat ik niet de enige was op het net :X
Is me uiteindelijk weer gelukt om engelstalig te krijgen, en das goed. :)

/edit
En over die PoE injector, snap niet dat mensen die gebruiken. Koop gewoon ff een Netgear met 4 uit de 8 poorten PoE capable. Ding moet toch sowieso aan een switch.

[ Voor 16% gewijzigd door UltraSub op 07-05-2015 15:57 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

R-B schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:36:
[...]

Wat is eigenlijk verschil met http://www.robbshop.nl/usb-stick-met-zwave-plus?

Ja, Z-Wave plus, maar is dat ook backward compatible met Z_Wave zelf?
Zie het als een opvolger van Z-wave net zoals Wifi 802.11n dat is voor 802.11g.
Verbeterde technologie, gebasseerd op zijn voorganger (dus wel backward compatible).
Het is een nieuwere certificering van het protocol voor apparatuur met beter bereik, betere accu duur etc. etc.

Houdt er rekening mee dat nog niet alle Z-wave Plus apparatuur (of alle functionaliteit ervan) ondersteund wordt door Domoticz (zie wat posts hierover op de afgelopen twee pagina's van dit topic).
Sommige basisfunctionaliteit werkt prima, maar sommige extra features op Z-wave Plus apparatuur werkt momenteel nog niet (waarschijnlijk zal dat binnen nu en een maand veranderen).

Je aansturing moet het ook ondersteunen. De Razberry 1.0 GPIO card ondersteund het niet, versie 2.0 van de card ondersteund het wel.

--
Overigens zweert menig gebruiker bij de Aeon Labs Zwave USB Stick omdat deze oa. een makkelijke methode heeft om nieuwe Zwave apparatuur in je netwerk te 'includen'.
Niet alle nieuwe onderdelen die je momenteel nodig hebt of koopt gebruiken het Zwave plus standaard. Gebruik je dus zo'n losse stick zou je altijd later nog kunnen upgraden als Aeon Labs met een Zwave Plus variant uit komt.

[ Voor 17% gewijzigd door Da_maniaC op 07-05-2015 16:10 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-12 14:13
ThinkPadd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:27:
[...]

Daarvoor heb je deze poor mans POE oplossing: http://www.banggood.com/1...-IP-Cameras-p-957140.html
Heb op eBay 2x zo'n kabeltje besteld, ben benieuwd hoe dat werkt
Interssant. Laat maar weten of het praktisch is.

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 18:41

MavhRik

Marcel

Kraz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:33:
[...]

Ik zelf heb een andere Hikvision gekocht uit China.
3 weken wachten, maar wel voor (minder dan) de helft;
http://www.aliexpress.com...ni-camera/2033241006.html

Moet je uiteraard wel een creditcard hebben. ;)

Houdt er wel rekening mee dat er géén POE injector oid bij zit.
Zelfs geen adapter. Die moet je dus nog ergens anders vandaan halen.
Tegenwoordig werkt Ali Express gewoon met iDeal

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• trekker22
I
UltraSub schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:55:
Een dingetje om rekening mee te houden, als hij al multilingual is, kijk uit met firmware upgrades. Ze zijn vaak multilingual gemaakt met een hack. Flash je een ongehackte er op dan is het vet moeilijk om hem terug te halen uit het chinees. Is mij hier ook gebeurd en kon daarna flashen wat ik wilde, hij bleef chinees. En bleek dat ik niet de enige was op het net :X
Is me uiteindelijk weer gelukt om engelstalig te krijgen, en das goed. :)

/edit
En over die PoE injector, snap niet dat mensen die gebruiken. Koop gewoon ff een Netgear met 4 uit de 8 poorten PoE capable. Ding moet toch sowieso aan een switch.
Heb een poe switch. Dus zoek alleen een leuke poe camera die buiten kan hangen en ga ook geen 3 weken shipping afwachten :)

• Da_maniaC

Da_maniaC

Kraz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:33:
[...]

Ik zelf heb een andere Hikvision gekocht uit China.
3 weken wachten, maar wel voor (minder dan) de helft;
http://www.aliexpress.com...ni-camera/2033241006.html

Moet je uiteraard wel een creditcard hebben. ;)

Houdt er wel rekening mee dat er géén POE injector oid bij zit.
Zelfs geen adapter. Die moet je dus nog ergens anders vandaan halen.
Wel grappig overigens, dat je Hikvision noemt. Dat zijn best degelijke camera's.
IPCamerapro (nederlandse webshop) verkoopt een Pinhole camera van dit merk voor rond de 490 Euro!
Via Aliexpress en dergelijke, kost ditzelfde model slechts 180 EUR. Een behoorlijk verschil als je het mij vraagt...

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

trekker22 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:17:
I
[...]

Heb een poe switch. Dus zoek alleen een leuke poe camera die buiten kan hangen en ga ook geen 3 weken shipping afwachten :)
DIt iets: http://www.informatique.n...door-dome-camera-wit.html

Wil deze tzt zelf ook aanschaffen en ook nog steeds zoekende of er nog meer leuks te vinden is rond deze prijs en PoE gebruikt..

• Da_maniaC

Da_maniaC

MikeOO schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:36:
[...]

DIt iets: http://www.informatique.n...door-dome-camera-wit.html

Wil deze tzt zelf ook aanschaffen en ook nog steeds zoekende of er nog meer leuks te vinden is rond deze prijs en PoE gebruikt..
Is kwalitatief wel een goede camera, en afhankelijk van de situatie i guess..
Ik wil persoonlijk niet dat mensen in mijn buurt camera's aan de gevel zien hangen...voor het zelfde geld gaan ze nog denken dat er iets belangrijks ligt in huis. ;)
Ik probeer met name te werken met pinhole camera's voor buiten.... die kun je in een gaatje of voeg laten verdwijnen zonder dat mensen deze zien.
Tenzij je natuurlijk een dome camera op je plaats wil zodat je lekker met alle vrijheid rond kan kijken... dan is zo'n Foscam dome natuurlijk ideaal.

• trekker22
Da_maniaC schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:44:
[...]

Is kwalitatief wel een goede camera, en afhankelijk van de situatie i guess..
Ik wil persoonlijk niet dat mensen in mijn buurt camera's aan de gevel zien hangen...voor het zelfde geld gaan ze nog denken dat er iets belangrijks ligt in huis. ;)
Ik probeer met name te werken met pinhole camera's voor buiten.... die kun je in een gaatje of voeg laten verdwijnen zonder dat mensen deze zien.
Tenzij je natuurlijk een dome camera op je plaats wil zodat je lekker met alle vrijheid rond kan kijken... dan is zo'n Foscam dome natuurlijk ideaal.
Heb je wel een punt mee!
Oriënteren op zo'n pinhole ding :-)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:54
Da_maniaC schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:22:
@ arjandijk162 / AIXGOD:
Ik heb Sossolutions even een mailtje gestuurd of men kan bevestigen welke RaZberry module ik heb (wordt nergens gesproken over een versie of revisie nummer).

@Thinkpad / UltraSub:
Zojuist bevestiging gekregen van SOS Solutions. De RaZberry module die zij verkopen zou icm een Raspberry Pi 2 ook gewoon Z-wave Plus moeten ondersteunen!
Heb al een positieve gebruikservaring van rpi2 en RaZberry gezien? Ik heb namelijk gehoord dat het nog niet werkt

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Da_maniaC schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:06:
[...]
Houdt er rekening mee dat nog niet alle Z-wave Plus apparatuur (of alle functionaliteit ervan) ondersteund wordt door Domoticz (zie wat posts hierover op de afgelopen twee pagina's van dit topic).
Sommige basisfunctionaliteit werkt prima, maar sommige extra features op Z-wave Plus apparatuur werkt momenteel nog niet (waarschijnlijk zal dat binnen nu en een maand veranderen).
.....
Gebruik je dus zo'n losse stick zou je altijd later nog kunnen upgraden als Aeon Labs met een Zwave Plus variant uit komt.
Die vraag heb ik ook en nog even voor de duidelijkheid:
Dus het is verstandig om nog even te wachten op een Z-wave plus stick van Aeon Labs als je alles nog moet aanschaffen?
Ik gebruik een synology Nas.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• R-B
  • Laatst online: 20-12 16:41

R-B

Blokkert

AUijtdehaag schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:51:
[...]

Die vraag heb ik ook en nog even voor de duidelijkheid:
Dus het is verstandig om nog even te wachten op een Z-wave plus stick van Aeon Labs als je alles nog moet aanschaffen?
Ik gebruik een synology Nas.
Dus tot die tijd de normale stick van Aeon Labs gebruiken? ::)

We kunnen altijd updaten naar de plus versie als die er komt, en dan bestaande z-wave hardware gebruiken :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 19:07
Is er ergens iets veranderd in de laatste Beta? Mijn Domoticz web pagina blijf maar laden...

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

A1AD schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:34:
Is er ergens iets veranderd in de laatste Beta? Mijn Domoticz web pagina blijf maar laden...
Kun je aangeven wat jij bedoelt met laatste Bèta? Er verschijnt elke paar uur weer een nieuwe Beta namelijk :)

Oh, en misschien wel handig om aan te geven at je gebruikt: RPi ? Synology?

[ Voor 11% gewijzigd door M.v.Veelen op 07-05-2015 21:06 ]

¯\_(ツ)_/¯

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 19:07
M.v.Veelen schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:04:
[...]
Kun je aangeven wat jij bedoelt met laatste Beta? Er verschijnt elke paar uur weer een nieuwe Beta namelijk :)
Oh, en misschien wel handig om aan te geven at je gebruikt: RPi ? Synology?
Haha inderdaad my mistake:

Ubuntu server 14.01.nog iets (laatste versie) op een ESX host. 1GB ram en 1 vCPU (i5 3de gen). 20 GB storage gealloceerd op een SSD.

Sinds een paar dagen kan ik echt niets meer doen via de webinterface en ik vermoed dat dit gekomen is na een update. Ik heb gisteren nog eens een update gedaan naar 2418 en vandaag naar 2420 zonder verschil. :(

ps: cpu/mem/diskio allemaal idle

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben eens begonnen met lua scripts. Nu wil ik een simpel scriptje testen:

code:
1
if [Iphone6 Stefan = On] then set [var Thuis=ja] after 15 minutes end

Werkt bovenstaande? Zo ja, hoe kan ik testen hoe de variable Thuis gevuld is?
Ferra schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:15:
Ik ben eens begonnen met lua scripts. Nu wil ik een simpel scriptje testen:

code:
1
if [Iphone6 Stefan = On] then set [var Thuis=ja] after 15 minutes end

Werkt bovenstaande? Zo ja, hoe kan ik testen hoe de variable Thuis gevuld is?
Kijk hier eens: http://domoticz.com/wiki/...oticz_installation_folder.

• Ferra
  • Niet online
Thanks. Klein vraagje aan jouw thinkpad. Hoe maak je een user-variable aan in blocky?
Volgens mij kun je hem niet aanmaken vanuit Blockly, alleen de waarde uitlezen/updaten.

• Ferra
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:38:
Volgens mij kun je hem niet aanmaken vanuit Blockly, alleen de waarde uitlezen/updaten.
Bummer. Dus die moet je aanmaken in een lua script dan?

Staat een optie user-variabelen onder instellingen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ferra op 07-05-2015 21:40 ]

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12 11:54
Niet helemaal Domoticz (maar ben er wel mee bezig).

Ik ben nu heel simpel begonnen met een "KlikAanKlikUit AWST-6000 Draadloze bewegingsmelder" en een "KlikAanKlikUit AWMR-230 Mini inbouw schakelaar" voor in het toilet. Heel erg basic dus en nog geen Domoticz voor nodig...

Maar nu wil ik het gaan uitbreiden naar de gang en voordeur. Doel is dat de buiten en gang verlichting aangaat als er iemand voor de deur staat. En alleen de gang verlichting als er iemand in de gang komt.

Echter, dit wordt nu geregeld door een wanddoos met twee knoppen. Linkerknop voor het ganglicht. Rechterknop voor de buitenverlichting.

Hoe kan ik dat met KAKU regelen? Want de AWMR-230 schakelt maar 1 schakelaar... En ik zie geen producten voor een dubbele schakelaar...

Het is een vereiste dat beide lampen onafhankelijk van elkaar kunnen schakelen. Is dit überhaupt wel mogelijk met deze schakelaar?

Voor de beeldvorming:

Afbeeldingslocatie: https://y0v1xq.dm2301.livefilestore.com/y2pWHf8eYFbKg1ImKb_LnQioPr2Sz4pTTJ1AU1woPc1RtrZMkCrhEk1uTfHwHJNv7LZz2RbKcU96e45643SUGaJTzu84x115NBkiDpnWIulgUD2do1WvGefGJMwtInxv9bhzLx-Gdb3f18BVNEhkHpF_upI_XyMQSMMie1fx95r0Sc/demotica-01.jpg?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://zkvsxq.dm2301.livefilestore.com/y2pfYu938LCTITa4akpjGFNUpzvk36swW2gma6J7yW9C2jCppo7xiEz7WQMOK4TsyeHp-_dxQPe8X9JNYshSZLxm3puaI1gHb0mJdOWFUrUsUR3L3F0kVyQzmb3WrI0YXqhzKqKZ_a0EqWOyl_KiRTtF8GJ-rlR7EkbCzAH0QrznSY/demotica-02.jpg?psid=1

Vanaf boven:
Afbeeldingslocatie: https://zkvsxq.dm2301.livefilestore.com/y2p2o4a13H6rOIe7pntgaLt7cDN6MpVkVtmN7WJhTIp-i_KICwEvy9sTAXizW_FbuywzPfwinBla1uTAZyQMRC9oqEp0riQ9oeueII80pOrMxE0oBSUEU5iTVnVoQGAcYbZt_pzZf7gtb3Yb0q3wqHK89OJIjyHtw6-qOpClk3KSD8/demotica-03.jpg?psid=1

En vanaf onderen:
Afbeeldingslocatie: https://zkvsxq.dm2301.livefilestore.com/y2p9djrqI0lGZ7UftoLw1LhUvx9SRcFSPDhob2l7VEw7iblvSt8XU11mUG41u6bTs1K3m2r9qtnc7eGMDVeGM3P-co_Xy7XbvmnorT4upPaWj--vSRf9DEi5cNC0oDIF4Nb7U1nZxAwyYRLjuWQFL_pKWHgCVx4kuqIPjP_qtgAFKM/demotica-04.jpg?psid=1

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

kw_nl schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:57:
Niet helemaal Domoticz (maar ben er wel mee bezig).

Ik ben nu heel simpel begonnen met een "KlikAanKlikUit AWST-6000 Draadloze bewegingsmelder" en een "KlikAanKlikUit AWMR-230 Mini inbouw schakelaar" voor in het toilet. Heel erg basic dus en nog geen Domoticz voor nodig...

Maar nu wil ik het gaan uitbreiden naar de gang en voordeur. Doel is dat de buiten en gang verlichting aangaat als er iemand voor de deur staat. En alleen de gang verlichting als er iemand in de gang komt.

Echter, dit wordt nu geregeld door een wanddoos met twee knoppen. Linkerknop voor het ganglicht. Rechterknop voor de buitenverlichting.

Hoe kan ik dat met KAKU regelen? Want de AWMR-230 schakelt maar 1 schakelaar... En ik zie geen producten voor een dubbele schakelaar...

Het is een vereiste dat beide lampen onafhankelijk van elkaar kunnen schakelen. Is dit überhaupt wel mogelijk met deze schakelaar?

Voor de beeldvorming:

[afbeelding]

[afbeelding]

Vanaf boven:
[afbeelding]

En vanaf onderen:
[afbeelding]
Bestaande schakelaar verwijderen en vervangen door een draadloze AWST-8802.
Draaden in de schakelaar gebruik je niet aangezien je de AWST-8802 moet zien net als een afstandbediening. In plafond plaats je dan een kaku unit acm-1000 om 1 lamp te schakelen of een ACM-3500-3 voor max 3 schakelingen.

Let wel goed op de grote van de ACM-3500-3. Deze ken ik zelf niet maar gebruik een acm-1000 en deze is al vrij groot. Je moet dus wel wat ruimte over hebben in je lasdoos in het plafond.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12 16:22
En daarom ga ik meer en meer over op zwave.
Een dubbele switch welke ook met een schakelaar kan bedienen is wel wat duurder.

• Da_maniaC

Da_maniaC

arjandijk162 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:07:
[...]

Heb al een positieve gebruikservaring van rpi2 en RaZberry gezien? Ik heb namelijk gehoord dat het nog niet werkt
Ik heb zelf een Rpi2 en razberry module... eerste Zwave apparatuur ga ik de komende weken pas toevoegen aan het netwerk. Maar de GPIO Zwave module op de Rpi2 werkt prima hoor.

[Edit]
Ik heb deze guide gevolgd:
http://www.vesternet.com/resources/application-notes/apnt-85
Werkt prima.

[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 08-05-2015 08:52 ]

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:26
Ik heb er ook een besteld bij SOSsolutions welke perfect werkt.

niet de zwave software installeren. gewoon out of the box domoticz en het werkt.
domoticz maakt namelijk gebruik van de openzwave software welke geintegreerd is.
Da_maniaC schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:34:
[...]

Ik heb zelf een Rpi2 en razberry module... eerste Zwave apparatuur ga ik de komende weken pas toevoegen aan het netwerk. Maar de GPIO Zwave module op de Rpi2 werkt prima hoor.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Weet iemand of de Aeon Labs Smart Switch Gen 5 (http://www.domotica-blog.nl/post/aeon-labs-smart-switch-gen5) al werkt in Openzwave met Domotic?

(gebruikt een RPI met Razberry)

• tlpeter
Nog niet maar dat gaat niet heel lang meer duren als het goed is.

• Yihaaa
  • Nu online
tlpeter schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:17:
Nog niet maar dat gaat niet heel lang meer duren als het goed is.
Dat zou heel mooi zijn, apparaat ligt helaas werkeloos in de kast.
(volgende keer moet ik me beter inlezen of er al ondersteuning voor is 8)7 ik vond het een handige Z-wave switch dus dacht het is z-wave en zal wel werken....niet dus.)

[ Voor 12% gewijzigd door Yihaaa op 08-05-2015 09:23 ]

• tlpeter
Het schijnt dat er al wel iets zou moeten werken maar nog niet alles.
Aeon labs heeft een set beschikbaar gesteld aan openzwave om te testen zodat deze toegevoegd kunnen worden.
Hier zijn ze nu nog mee bezig.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ff een ander vraagje...

Is Domoticz ook zo in te richten dat wanneer je de webportal benaderd je standaard op een gast account zit? (Waarbij je enkel de vooringestelde sensoren/scenes mag bekijken en waardes veranderen?).

Enkel wanneer ik via het menu inlog als administrator, zou ik dan alle opties willen zien.

Ik heb nu tijdelijk een account 'gast' aangemaakt in domoticz maar het valt mij op dat ik hiermee nog steeds in het Options menu kan en alle functies gewoon mag benaderen en uitvoeren (maakt niet uit of ik deze account instel als User of Viewer).

Je zou een eigen paginaatje kunnen maken: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4698

Die toon ik op een tablet waarmee m'n vriendin het licht dan mooi kan bedienen enzo.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Dat ziet er inderdaad ook best goed uit.
Voor alle aanpassingen die je zelf gedaan hebt, heb je enkel de frontpage.html verder zitten editten?

Zou wel cool zijn als ik op termijn ook een cell met een camera icoon kon tonen waarna je vervolgens een pagina krijgt met 4 frames en daarop 4 camera beelden om dan eentje te kunnen selecteren voor fullscreen enzo (en een ' vorige' button enzo :) ).

Er zijn allerlei kant-en-klare pakketjes te downloaden in die thread, van mensen die er weer een variatie op hebben gemaakt. Je hoeft alleen URL en de IDX nummers + omschrijving switches e.d. aan te passen eigenlijk.
Pop-up voor camerabeelden heb ik ook al eens gezien idd. Verder is het gewoon HTML / CSS / JS, dus als je daar een beetje handig mee bent dan moet je vast wel wat moois kunnen maken. We zien je creatie graag tegemoet daar >:)

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
[...]

Daarvoor heb je deze poor mans POE oplossing: http://www.banggood.com/1...-IP-Cameras-p-957140.html
Heb op eBay 2x zo'n kabeltje besteld, ben benieuwd hoe dat werkt.

[...]
Dat moet prima werken op alle bekabelde camera's. Wellicht wel met een lagere snelheid. Tot en met 100 Mbps worden maar 4 van de 8 draden van een standaard netwerkkabel gebruikt en zijn er dus tenminste 2 over voor de voeding. Zo'n simpel kabeltje zal dus eigenlijk gewoon een splitter zijn die werkt volgens de oude PoE standaard. Bij een Gbps-netwerkkabel heb je wat meer actieve componenten nodig om data en DC te scheiden.
Edit: als ik specs zie van het kabeltje zou ie zelfs PoE 802.3at type 2 moeten ondersteunen, niet slecht.

[ Voor 6% gewijzigd door bikermouse op 08-05-2015 11:24 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

[...]

Heb op eBay 2x zo'n kabeltje besteld, ben benieuwd hoe dat werkt.
Bij 3 stuks kreeg ik 25 ct. korting de stuk. Heb er ook maar 3 besteld...kan nog wel van pas komen denk ik. 8)7

• R-B

R-B

Blokkert

ThinkPadd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:38:
Je zou een eigen paginaatje kunnen maken: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4698

Die toon ik op een tablet waarmee m'n vriendin het licht dan mooi kan bedienen enzo.
Ha, mooie oplossing inderdaad! 8) (Weer 1 voor op de to-do list :))

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12 11:54
MikeOO schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 07:58:
[...]

Bestaande schakelaar verwijderen en vervangen door een draadloze AWST-8802.
Draaden in de schakelaar gebruik je niet aangezien je de AWST-8802 moet zien net als een afstandbediening. In plafond plaats je dan een kaku unit acm-1000 om 1 lamp te schakelen of een ACM-3500-3 voor max 3 schakelingen.

Let wel goed op de grote van de ACM-3500-3. Deze ken ik zelf niet maar gebruik een acm-1000 en deze is al vrij groot. Je moet dus wel wat ruimte over hebben in je lasdoos in het plafond.
Dank voor je antwoord! Voor het grootste gedeelte duidelijk. Heb nog wel wat vragen, maar als ik daar niet uitkom zet ik die wel in het juiste forum :)

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• trekker22
Klopt het dat een Fibaro Enkele Relay in Domoticz als 2x een switch wordt aangemeldt?

als bv een 0001202 en een 0001203

Op de 0001202 werkt die ook als lamp switch.

Nu 9 lampen geschakeld en verlichting geheel klaar. Door met de deurbel/camera en nog luchtvochtigheid badkamer!

EDIT
wil de voordeur niet in me Domoticz opnemen, vind ik het te onbetrouwbaar nog voor.
Echter ik heb wel een poort buiten huis. Deze heeft dezelfde sleutel als de rest van de buitendeuren. Is hier nog iets aan te automatiseren, met behoud van dezelfde sleutel.
(wil dus manueel met eigen sleutel kunnen openen en ook iets met bv een rfid tag ofzo).

Al valt me in dat het dan op batterijen moet, want stroom aanleggen gaat me wat ver. Zal dus wel niks voor zijn?

[ Voor 45% gewijzigd door trekker22 op 08-05-2015 15:07 ]

• arjandijk162
trekker22 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:56:
Klopt het dat een Fibaro Enkele Relay in Domoticz als 2x een switch wordt aangemeldt?

als bv een 0001202 en een 0001203

Op de 0001202 werkt die ook als lamp switch.

Nu 9 lampen geschakeld en verlichting geheel klaar. Door met de deurbel/camera en nog luchtvochtigheid badkamer!

EDIT
wil de voordeur niet in me Domoticz opnemen, vind ik het te onbetrouwbaar nog voor.
Echter ik heb wel een poort buiten huis. Deze heeft dezelfde sleutel als de rest van de buitendeuren. Is hier nog iets aan te automatiseren, met behoud van dezelfde sleutel.
(wil dus manueel met eigen sleutel kunnen openen en ook iets met bv een rfid tag ofzo).

Al valt me in dat het dan op batterijen moet, want stroom aanleggen gaat me wat ver. Zal dus wel niks voor zijn?
Sloten werken eigenlijk altijd op batterijen, niemand wilt in zijn deur gaan boren voor een paar draadjes. Zelf zou ik ook geen sloten aan domoticz hangen. Qua lampen etc maakt het me niet uit als ik gehackt wordt, maar de deursloten....

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hoe komt het dat je het nog te onbetrouwbaar vind? Wat voor controller gebruik je? (NAS, Rpi, Vera?)
Of doel je op veiligheid (hacking etc)?

Van wat ik begrijp zijn alle Zwave deursloten met cilinder ook handmatig te 'overrulen' met een sleutel:
http://www.robbshop.nl/vi...ty-deurslot-met-handgreep
Zou vanuit het oogpunt veiligheid ook anders wel gevaarlijk zijn denk ik.
Wil je het Zwave slot ook met een RFID kunnen openen heb je ook nog een RF-tag reader nodig bij iedere deur denk ik.

Ik ben overigens ook sceptisch wat deursloten betreft hoor... Ik heb overal al inbraakwerende sloten, en kan met 2 sleutels heel mijn woning door dus dat vind ik opzich prima. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Da_maniaC op 08-05-2015 15:19 ]

• trekker22
heb een Rpi en wil inderdaad geen buitendeur sloten aan domoticz hangen.

Buitendeuren zijn ook allemaal 3 punts sloten, daar wil ik niet aan gaan rommelen.

Maar opzich wil ik de buitenpoort (toegang tot tuin) wel automatiseren, maar behoud van sleutel, want die werkt op alle deuren... Zoiets is er niet lijkt me?

• arjandijk162
Domoticz is ingericht op vrijheid en flexibiliteit van de gebruiker, maar niet op veiligheid. Kijk je naar bijvoorbeeld Fibaro, dat is echt ingericht op alarm en heeft daar modules voor.

Ik denk dat je uiteindelijk alles wel dicht kunt timmeren, maar dat ligt dan echt bij de gebruiker om dat te doen.

3 puntssloten maakt daarbij niet uit omdat je een apparaatje op (een nieuwe) cilinder zet, dus 3 puntsslot blijft bruikbaar.
http://www.controlliving.nl/product/dana-circle-lock/

[ Voor 23% gewijzigd door arjandijk162 op 08-05-2015 15:29 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik weet eigenlijk niet of er sinds een poos ook standaard encryptie wordt gebruikt via openzwave op zwave devices. Enige informatie die ik hierover kan vinden zijn berichten uit 2008-2012 die praten over het feit dat standaard zwave apparaten geen encryptie gebruiken. Sloten deden dat destijds al wel en zijn sinds 2008 allemaal over op 128-bits AES encryptie.
Ik praat even specifiek over de beveiliging en verbinding tussen Zwave apparaten (en de controller) omdat hier met name een focus op gelegd zou zijn tijdens eerdere hacking conventies om aan te tonen wat de kwetsbaarheden van het systeem zouden zijn.
Of deze vandaag de dag nog aan de orde zijn weet ik niet. De paper die Fouladi heeft geschreven lijkt overal verdwenen te zijn, dus wellicht is deze niet langer relevant.

Gebruik je een controller, dedicated dan wel een apparaat zoals de raspberry pi dan is het natuurlijk aan jezelf om je netwerk en je device zo goed mogelijk te beveiligen.
Men dient dan eerst toegang tot je netwerk + device te verkrijgen alvorens er iets met je domotica installatie thuis gedaan kan worden (dat zijn best veel 'lagen' veiligheid voor een domotica applicatie).
Stel nu dat je ergens in al deze lagen een twee-staps authentificatie kan realiseren dan is een aanval van buitenaf eigenlijk onmogelijk.
Als daarbij dan alle Zwave apparatuur tegenwoordig standaard 128-bit encryptie gebruikt dan is het gehele systeem toch wel veilig te noemen (maar hier kan ik dus geen concrete informatie over vinden).

[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 08-05-2015 16:04 ]

• trekker22
dit is het slot van mijn poort:

Afbeeldingslocatie: http://i1217.photobucket.com/albums/dd396/trekker25/IMG_4677_zpsqxzserww.jpg

en om het allemaal beetje WAF te houden:
- dezelfde klink moet te gebruiken zijn
- dezelfde sleutel moet te gebruiken zijn
- het ding moet niet teveel in het oog springen

en ook nog veilig natuurlijk... :-)

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:00

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

https://www.conrad.nl/med...505_RB_00_FB.EPS_1000.jpg

En dan met een Zwave device erachter die open/dicht doe.
En watervast.....

Of dat te koop is..?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• Dylantje2

Dylantje2

Domoticz is ingericht op vrijheid en flexibiliteit van de gebruiker, maar niet op veiligheid.
Volgens mij kun je er ook makkelijk een alarmsysteem op laten draaien... Tag reader.
Secure login enz enz
alles is er voor ingericht..

alleen of je dat wilt is een tweede...

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:31

tozzke

aka tozzert

Dylantje2 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:09:
https://www.conrad.nl/med...505_RB_00_FB.EPS_1000.jpg

En dan met een Zwave device erachter die open/dicht doe.
En watervast.....

Of dat te koop is..?
Ik kan het niet goed zien op het plaatje... maar het lijkt op een sluitplaat die op de dagschoot werkt. Dat zal niet werken aangezien de klink gehandhaafd moet blijven, je zou dan een sluitplaat op de nachtschoot moeten nemen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FaieIaZ.jpg

Dan "moet" de poort altijd op slot blijven maar zodra de sluitplaat dan ontgrendelt, kun je de deur met de klink open doen. De nachtschoot blijft naar buiten zitten en duwt bij het dichtdoen, de sluitplaat weer in z'n vergrendeling

edit:

dan heb je ze, zoals je wellicht wel weet, in 2 smaken. Te weten ruststroom (spanningsloos ontgrendeld) en arbeidstroom (spanningsloos vergrendeld), mij lijkt de laatste de beste keuze in dit geval :)

[ Voor 27% gewijzigd door tozzke op 08-05-2015 17:38 ]

• trekker22
tozzke schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:14:
[...]

Ik kan het niet goed zien op het plaatje... maar het lijkt op een sluitplaat die op de dagschoot werkt. Dat zal niet werken aangezien de klink gehandhaafd moet blijven, je zou dan een sluitplaat op de nachtschoot moeten nemen:
[afbeelding]

Dan "moet" de poort altijd op slot blijven maar zodra de sluitplaat dan ontgrendelt, kun je de deur met de klink open doen. De nachtschoot blijft naar buiten zitten en duwt bij het dichtdoen, de sluitplaat weer in z'n vergrendeling

edit:

dan heb je ze, zoals je wellicht wel weet, in 2 smaken. Te weten ruststroom (spanningsloos ontgrendeld) en arbeidstroom (spanningsloos vergrendeld), mij lijkt de laatste de beste keuze in dit geval :)
wat voor een z-wave device kan dit op batterijen aansturen? Nog geen enkele van gezien!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:07
wie kan mij helpen?
ik kom er niet uit om mijn oregon sensor op te splitsen naar een apparte Humidity en temperatuur sensor om deze in een blocky te kunnen gebruiken

ik heb 2 virtuele sensoren aangemaakt
434 is een temperatuur sensor en 435 een vochtigheidssensor

het volgende lua script gebruik ik om een virtuele temperatuur sensor aan te maken:

--script_device_sensorCR.lua

local sensorcr = 'Badkamer' --name of the sensor that gets created when you add the Cresta device (and that contains multiple values like temperature, humidity, barometer etc)
local idx = 434 --idx of the virtual temperature sensor you created for scrapping the temperature
commandArray = {}

if devicechanged[sensorcr] then
sCrestaTemp, sCrestaHumidity, sCrestaPressure = otherdevices_svalues[sensorcr]:match("([^;]+);([^;]+);([^;]+)")
sCrestaTemp = tonumber(sCrestaTemp)
commandArray['UpdateDevice'] = idx .. '|0|' .. tostring(sCrestaTemp)
end
return commandArray

hiermee krijg ik netjes de temperatuur van de Badkamer sensor tezien in device 434

het volgende script gebruik ik voor de luchtvochtigheid:
local sensorcr = '`Badkamer' --name of the sensor that gets created when you add the Cresta device (and that contains multiple values like temperature, humidity, barometer etc)
local idx = 435 --idx of the virtual temperature sensor you created for scrapping the temperature
commandArray = {}

sCrestaTemp, sCrestaHumidity, sCrestaPressure = otherdevices_svalues[sensorcr]:match("([^;]+);([^;]+);([^;]+)")
sCrestaHumidity = tonumber(sCrestaHumidity)
commandArray['UpdateDevice'] = idx .. '|0|' .. tostring(sCrestaHumidity)
end
return commandArray
y

helaas blijft device 435 op 0 staan.
zit er een fout in mijn script of is dit een bug in domoticz?

• tozzke

tozzke

aka tozzert

trekker22 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:03:
[...]

wat voor een z-wave device kan dit op batterijen aansturen? Nog geen enkele van gezien!
een device dat een potentiaalvrij contact schakelt. Ik neem aan dat die er wel zijn :)
voeding in serie met dat device en die weer aansluiten op die sluitplaat

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-12 19:04
alexswart schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 01:03:
wie kan mij helpen?
ik kom er niet uit om mijn oregon sensor op te splitsen naar een apparte Humidity en temperatuur sensor om deze in een blocky te kunnen gebruiken

ik heb 2 virtuele sensoren aangemaakt
434 is een temperatuur sensor en 435 een vochtigheidssensor

het volgende lua script gebruik ik om een virtuele temperatuur sensor aan te maken:

local sensorcr = 'Badkamer' --name of the sensor that gets created when you add the Cresta device (and that contains multiple values like temperature, humidity, barometer etc)
local idx = 434 --idx of the virtual temperature sensor you created for scrapping the temperature
commandArray = {}

sCrestaTemp = tonumber(sCrestaTemp)
commandArray['UpdateDevice'] = idx .. '|0|' .. tostring(sCrestaTemp)
end
return commandArray

hiermee krijg ik netjes de temperatuur van de Badkamer sensor tezien in device 434

het volgende script gebruik ik voor de luchtvochtigheid:
local sensorcr = '`Badkamer' --name of the sensor that gets created when you add the Cresta device (and that contains multiple values like temperature, humidity, barometer etc)
local idx = 435 --idx of the virtual temperature sensor you created for scrapping the temperature
commandArray = {}

end
return commandArray
y

Een paar vraagjes.
waarom niet alles in 1 script?
Waarom nog blockly gebruiken naast lua?

Als je code post in het forum kun je het beste de code tag gebruiken, dan wordt het veel leesbaarder.

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:07
janne_nl schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:48:
[...]

Een paar vraagjes.
waarom niet alles in 1 script?
Waarom nog blockly gebruiken naast lua?

Als je code post in het forum kun je het beste de code tag gebruiken, dan wordt het veel leesbaarder.
Blocky vind ik makkelijker en is sneller aan te passen.
Het gaat mij alleen om de luchtvochtigheid en niet om de temeratuur de temperatuur heb ik aangemaakt om te testen of dat wel werkt.
Als ik trouwens de current state van de virtuele luchtvochtigheid sensor opvraag laat deze wel de juiste waarde zien maar onder het tabje temperatuur blijft hij op 0 staan

• janne_nl
Hm. Vreemd. Zet eens een print statement in lua vlak voor dat commandarray gevuld wordt. Dan kun je zien of die variabele de goede waarde heeft. Prints komen in de log in domoticz

• Ferra
  • Niet online
Ik heb een probleem. Ik heb een user-variable aangemaakt genaamd "thuis". Dit is een integer die 0 of 1 moet kunnen worden. De standaardwaarde is 1:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2dtylqg.png

Nu heb ik via Pilot ingesteld dat als ik uit huis ga hij een dummy schakelaar op on/off zet. Dit werkt goed.
Aan de hand daarvan wil ik ook mijn user-variable thuis "setten" in blocky:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/294jdjk.png

Echter blijft de waarde, wat ik ook doe, op 1 staan van de user-variable thuis. Wat doe ik fout?

*Update: Als ik de tijdsbepaling after 1200 seconds eruit haal, doet hij het wel. Zit er maar een max aantal seconden aan die je kan invoeren, waardoor 1200 teveel is (20 minuten) ?

[ Voor 14% gewijzigd door Ferra op 09-05-2015 13:01 ]

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-12 14:39

Kroontje

...

1200 seconden is 20 minuten hè, geen 10.. ;)

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik ben er in het verleden ook al eens achter gekomen dat een variabele niet schakelt met die 'After x seconds', denk dat dat nog steeds zo is dan

• tlpeter
Yihaaa schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:15:
Weet iemand of de Aeon Labs Smart Switch Gen 5 (http://www.domotica-blog.nl/post/aeon-labs-smart-switch-gen5) al werkt in Openzwave met Domotic?

(gebruikt een RPI met Razberry)
Wanneer je de laatste beta gebruikt zou deze nu moeten werken.

• Ferra
  • Niet online
Kroontje schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:15:
1200 seconden is 20 minuten hè, geen 10.. ;)
Bedoel ik :-)

• Ferra
  • Niet online
tozzke schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:24:
ik ben er in het verleden ook al eens achter gekomen dat een variabele niet schakelt met die 'After x seconds', denk dat dat nog steeds zo is dan
Hmmm dat is wel minder dan... Want hij moet pas schakelen na 20 min...

Ik heb alle time opties getest met blocky in combinatie met een user-variable:

After zoveel seconds -> Werkt niet
For zoveel minutes -> Werkt niet

Het lijkt wel alsof een user-variable in combinatie met een tijd-logica niet werkt?

Antwoord:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2ajw9za.png

[ Voor 31% gewijzigd door Ferra op 09-05-2015 13:46 ]

• janne_nl
Ik merk dat ik een virt. switch eerst een keer met de hand moet schakelen voordat lua hem schakeld

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-12 20:41
Ik heb eenzelfde blocky als Ferra.. daar wil ik de telefoon van mijn vrouw nu ook bij in zetten.. Dus heel simpel blocky:

A;s telefoon 1 EN telefoon 2 de status uit hebben
Zet dan GebruikersVar 'thuis' op 0

Werkt niet... als ik de AND constructie er weer uitsloop en het alleen met mijn eigen telefoon doe is het probleem voorbij. Zelfde andersom ook nog... als ik het script voor mijn eigen telefoon omdraai... dus als telefoon aan is moet uservar thuis op 1 worden gezet... werkt weer niet. Als hij op 0 wordt gezet als telefoon uit is wel. Raar...
Gebruik gewoon een virtuele switch die je 'IemandThuis' noemt ipv die uservar. Werkt op die manier al maaanden prima hier.

• Ferra
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:17:
Gebruik gewoon een virtuele switch die je 'IemandThuis' noemt ipv die uservar. Werkt op die manier al maaanden prima hier.
Inderdaad, dat is een workaround. Maar het zou toch zo moeten zijn dat dit ook werkt met een user-variable? anders blijf je switches aanmaken :)

• R-B

R-B

Blokkert

Ik ben bezig om Telegram op de RPI te installeren volgens:

http://www.domoticz.com/w...egram_Notification_System

echter wil de service niet starten. (sudo service telegram-cli start en sudo service telegram-cli status)

Als opmerking staat erbij, probeer sleep naar 1 of 5 aan te passen in geval van network unreachable. Echter, in de log file staan geen errors, maar toch kan ik de service niet starten?

Maar, waarom werkt uitvoering dan wel? (./telegram.sh msg Joe_Bloggs Hello how is it going)

[ Voor 9% gewijzigd door R-B op 09-05-2015 16:45 ]

• Dylantje2

Dylantje2

r-b

Heb je al een keer gekeken met winscp oid ..[ alles is gewoon documentjes ]

Misschien ben ooit een keer als root ingelogd en zijn er bestanden als root gemaakt.
Terwijl ze wel pi moeten zijn.

• R-B

R-B

Blokkert

Ik heb sowieso alles onder PI geïnstalleerd vanaf het begin,

• Yihaaa
  • Nu online
tlpeter schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:57:
[...]

Wanneer je de laatste beta gebruikt zou deze nu moeten werken.
Dankje. Heb de laatste Beta geinstalleerd, nu moet ik de Razberry software er nog uit halen.
Wie kan me een korte hint geven hoe ik dit kan deinstalleren op de RPI en uit Domoticz halen?

De OpenZwave versie krijg ik hopelijk met de tutorial weer aan de praat in Domoticz.

EDIT: het is me gelukt om de Aeon Labs Smart switch in Domoticz aan de praat gekregen!! Top dat het nu werkt 8) _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Yihaaa op 09-05-2015 22:46 ]

• Dylantje2

Dylantje2

R-B schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:05:
Ik heb sowieso alles onder PI geïnstalleerd vanaf het begin,
Wat ik al zei wel eens gekeken.
Of alles via CLI....

• R-B

R-B

Blokkert

Dylantje2 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:52:
[...]

Wat ik al zei wel eens gekeken.
Of alles via CLI....
Ik ben niet zo een grote kenner omtrent Linux.. Dus ik kan hier weinig mee.. :+ Leer steeds beetje bij op deze manier met Domoticz :)

• Dylantje2

Dylantje2

R-B schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:54:
[...]

Ik ben niet zo een grote kenner omtrent Linux.. Dus ik kan hier weinig mee.. :+ Leer steeds beetje bij op deze manier met Domoticz :)
Download winscp.
Zorg dat de gegevens kloppen.
Login, en er zal een wereld voor je open gaan....

Om welke onverklaarbare reden maakt mijn Pi of CB2 soms bestandjes Root
Terwijl ze dat niet moeten zijn.

Hier staan ook gewoon alle documenten die je anders opent in putty.
/home/pi/domoticz.sh
Zul je zien dat het gewoon een document is.
Als je inlogt met winscp, als PI kun je simpeler aanpassen dan via putty [ cli ]

• R-B

R-B

Blokkert

Dylantje2 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:35:
[...]

Download winscp.
Zorg dat de gegevens kloppen.
Login, en er zal een wereld voor je open gaan....

Om welke onverklaarbare reden maakt mijn Pi of CB2 soms bestandjes Root
Terwijl ze dat niet moeten zijn.

Hier staan ook gewoon alle documenten die je anders opent in putty.
/home/pi/domoticz.sh
Zul je zien dat het gewoon een document is.
Als je inlogt met winscp, als PI kun je simpeler aanpassen dan via putty [ cli ]
Hmm, aantal files zijn inderdaad als root ja. Maar als ik eigenaar wil veranderen zegt hij permission denied? Ik kan user niet aanpassen?

edit: Via commando kan dit wel

sudo chown pi [filename]

Edit2: Alles lijkt user PI te zijn, alles omtrent telegram in ieder geval. Maar starten van de service kan nog steeds niet.

Zag nog dat wat andere scripts root waren, maar die werken gewoon :)

[ Voor 80% gewijzigd door R-B op 09-05-2015 20:52 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:41
Qua domotica heb ik op dit moment alleen nog een viertal Hue Lux lampen in huis. Ik heb even gespeeld met Domoticz op mijn Synology DS109 NAS met DSM 4.2. Domoticz heb ik via de SynoCommunity repo geïnstalleerd.

Ik zie nu dat de ICY (Essen e-)thermostaat out of the box wordt ondersteund. Echter ik kan nergens terug vinden om welke functionaliteit het gaat:
1. Kan de temperatuur uitgelezen worden?
2. Kan de temperatuur eenvoudig aangepast worden?
3. Kan de thermostaat geprogrammeerd worden?
4. Werkt de bewegingsmelder?

Ik zie af en toe ook een ronde e-thermostaat van Essent voorbij komen (niet de Nest). Is dit exact dezelfde als het vierkante exemplaar? M.a.w. wordt deze ook ondersteund?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

• Dylantje2

Dylantje2

rb...
Als je de wiki exact hebt gevolgd...
Ligt het echt bij jou.
Doe exact wat er staat.

Controleer eea via winscp [ duk wel op verversen..!!]

Stap voor stap!!!

Wat vaak vergeten wrdt iets met 777 ;) ;)

• Gimme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2023
alexswart schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 01:03:
wie kan mij helpen?

end
return commandArray[/sub]y

Ik gebruik de volgende code om de temperatuur en humidity weg te schrijven naar een dummy temperatuur en dummy humidity sensor.
De humidity wegschrijven werkt dus net iets anders.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    sWeatherTempwu, sWeatherHumiditywu, sWeatherPressurewu = otherdevices_svalues[sensorwu]:match("([^;]+);([^;]+);([^;]+)")
    sWeatherTempwu = tonumber(sWeatherTempwu)
    sWeatherHumiditywu = tonumber(sWeatherHumiditywu)   
    if (sWeatherHumiditywu > 60 ) then
    verw = 3 -->60 = 3 wet
    elseif (sWeatherHumiditywu  < 25 ) then
    verw = 2 --<25 = 2 dry
    else
    verw = 1 -->=25 of <=60 = 1 comfortable
    end
    commandArray[1]={['UpdateDevice'] = idxwut .. '|0|' .. tostring(sWeatherTempwu)}
    commandArray[2]={['UpdateDevice'] = idxwuh .. '|' .. tostring(sWeatherHumiditywu) .. '|' .. tostring(verw)}

• Da_maniaC

Da_maniaC

meesje schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 21:14:
Qua domotica heb ik op dit moment alleen nog een viertal Hue Lux lampen in huis. Ik heb even gespeeld met Domoticz op mijn Synology DS109 NAS met DSM 4.2. Domoticz heb ik via de SynoCommunity repo geïnstalleerd.

Ik zie nu dat de ICY (Essen e-)thermostaat out of the box wordt ondersteund. Echter ik kan nergens terug vinden om welke functionaliteit het gaat:
1. Kan de temperatuur uitgelezen worden?
2. Kan de temperatuur eenvoudig aangepast worden?
3. Kan de thermostaat geprogrammeerd worden?
4. Werkt de bewegingsmelder?

Ik zie af en toe ook een ronde e-thermostaat van Essent voorbij komen (niet de Nest). Is dit exact dezelfde als het vierkante exemplaar? M.a.w. wordt deze ook ondersteund?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
De E-thermostaat kan je toevoegen door binnen Domoticz te kiezen voor het toevoegen van het device 'ICY Thermostat'. Vervolgens zal je twee parameters in kunnen vullen (username en password).
De E-thermostaat werkt dus niet via Zwave maar wordt als LAN device toegevoegd binnen de Domoticz applicatie.

Je kan enkel de temperatuur uitlezen en een temperatuur instellen op de ICY Thermostaat.

Programmeren van de thermostaat werkt nog steeds op de gebruikelijke manier (via de webportal of telefoon app).

De bewegingsmelder is niet los te benaderen of te gebruiken binnen Domoticz.

De ronde thermostaat (slimme thermostaat), heeft voor een groot deel dezelfde functionaliteit als de E-Thermostaat. De slimme thermostaat kan echter enkel via rechtstreekse aansluiting op een PC worden geconfigureerd (USB kabel) en heeft geen webportal zoals de E-thermostaat dit wel heeft. De slimme thermostaat wordt ook niet ondersteund in Domoticz.

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 10-05-2015 02:29 ]

• meesje
Da_maniaC schreef op zondag 10 mei 2015 @ 02:25:
[...]

De E-thermostaat kan je toevoegen door binnen Domoticz te kiezen voor het toevoegen van het device 'ICY Thermostat'. Vervolgens zal je twee parameters in kunnen vullen (username en password).
De E-thermostaat werkt dus niet via Zwave maar wordt als LAN device toegevoegd binnen de Domoticz applicatie.

Je kan enkel de temperatuur uitlezen en een temperatuur instellen op de ICY Thermostaat.

Programmeren van de thermostaat werkt nog steeds op de gebruikelijke manier (via de webportal of telefoon app).

De bewegingsmelder is niet los te benaderen of te gebruiken binnen Domoticz.

De ronde thermostaat (slimme thermostaat), heeft voor een groot deel dezelfde functionaliteit als de E-Thermostaat. De slimme thermostaat kan echter enkel via rechtstreekse aansluiting op een PC worden geconfigureerd (USB kabel) en heeft geen webportal zoals de E-thermostaat dit wel heeft. De slimme thermostaat wordt ook niet ondersteund in Domoticz.
Het uitlezen van de temperatuur, is dat zowel de vraagtemperatuur als de werkelijke?
Werkt de thermostaat ook met blocky?

• Da_maniaC

Da_maniaC

meesje schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:17:
[...]

Het uitlezen van de temperatuur, is dat zowel de vraagtemperatuur als de werkelijke?
Werkt de thermostaat ook met blocky?
Je kan de vraag temperatuur instellen,dat betekend dat natuurlijk ook automatisch dat deze wordt uitgelezen. ;)

Blocky schijnt nog niet helemaal lekker te werken:
http://www.domoticz.com/f...fbb98e1fd69113c9&start=20

• meesje
Da_maniaC schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:58:
[...]

Je kan de vraag temperatuur instellen,dat betekend dat natuurlijk ook automatisch dat deze wordt uitgelezen. ;)

Blocky schijnt nog niet helemaal lekker te werken:
http://www.domoticz.com/f...fbb98e1fd69113c9&start=20
Dat is wel jammer. Blocky vind ik wel een vereiste. Werken met 'echte' scripts vind ik te technisch worden. Dan laat ik de ICY thermostaat nog maar zitten.

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-12 08:43
Even een vraagje,

Bij mijn P1 meter is de "laatste 7 dagen" grafiek gisteren middan om precies 1400 uur opnieuw begonnen. Dus de history van de laatste 7 dagen was weg. Ook het verbruik van gisteren is op dat moment op 0 gesprongen en opnieuw begonnen met tellen.

In de logging kan ik niets terug halen.

Hebben meer mensen hier last van (gehad)?

PVoutput

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:21
schmm schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:48:
Even een vraagje,

Bij mijn P1 meter is de "laatste 7 dagen" grafiek gisteren middan om precies 1400 uur opnieuw begonnen. Dus de history van de laatste 7 dagen was weg. Ook het verbruik van gisteren is op dat moment op 0 gesprongen en opnieuw begonnen met tellen.

In de logging kan ik niets terug halen.

Hebben meer mensen hier last van (gehad)?
Ja heb ik ook, inderdaad nergens iets over gelezen.

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-12 08:43
grotegok schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:30:
[...]

Ja heb ik ook, inderdaad nergens iets over gelezen.
Toevallig ook gisteren rond de klok van 1400 uur? Of op willekeurige andere momenten?

Want dit was voor mij de eerste keer sinds bijna een jaar gebruik.

PVoutput

Leuk scriptje gemaakt, vraagt de meterstanden van P1 elektra en gasmeter op (uit Domoticz) en stuurt mij een Pushover bericht (pushnotificatie). Plan is om het elke eerste dag van de maand om 0:01 te laten draaien zodat ik de meterstanden samen met stand van watermeter kan invoeren op externe sites.
In principe niet nodig omdat Domoticz zelf dit netjes bijhoud, maar wat als m'n Domoticz er compleet uitknalt?

Script is mij nog niet helemaal naar het zin, maar het werkt al wel en heb deze week geen tijd om eraan te werken, maar wil er wel anderen blij mee maken :)

Script is hier te vinden:
http://domoticz.com/wiki/Meter_readings_monthly

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lursd0ZOAyZSzQ3Znzc9edkG/full.png
Als je er mee aan de gang wil moet je de volgende zaken aanpassen:
  • IDX elektrameter
  • IDX gasmeter
  • Poort waarop Domoticz draait (8084 bij mij)
  • Pushover user- en API-key

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 23-05-2015 00:06 ]

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
heeft iemand domoticz al weten te koppelen aan een Dru gashaard?
Ik heb van de week een haard laten plaatsen en probeer deze te integreren in mn domotica setup.
De haard is voorzien van een "26319 Communicatiemodule voor WIFI en modbus" zie http://www.druservice.nl/..._sfges_23z_lug702?model=1

Hiermee kun je de haard via een app bedienen.
Ik heb geprobeerd om met wireshark vanaf mn laptop het verkeer af te luisteren maar dat levert nog ff niks op.
Bovendien heb ik geprobeerd om met RFXmngr de signalen van de communicatiemodule OF de gewone afstandsbediening te beluisteren maar ik zie niks gaan :-(
In de manual staat wel " The radio remote control consists of a transmitter and a receiver and operates within the 430MHz band."

Heeft iemand enig idee hoe je deze zou kunnen connecten?

• meesje
Welk model Raspberry PI raden jullie voor Domoticz aan? Gewoon gelijk gaan voor model 2B? Of is b.v. een B+ ook meer dan voldoende?

• tlpeter
Gewoon voor de 2 gaan.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:56
rogiertw schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:07:
Ik heb eenzelfde blocky als Ferra.. daar wil ik de telefoon van mijn vrouw nu ook bij in zetten.. Dus heel simpel blocky:

A;s telefoon 1 EN telefoon 2 de status uit hebben
Zet dan GebruikersVar 'thuis' op 0

Werkt niet... als ik de AND constructie er weer uitsloop en het alleen met mijn eigen telefoon doe is het probleem voorbij. Zelfde andersom ook nog... als ik het script voor mijn eigen telefoon omdraai... dus als telefoon aan is moet uservar thuis op 1 worden gezet... werkt weer niet. Als hij op 0 wordt gezet als telefoon uit is wel. Raar...
Probeer het eens met:

telefoon 1 = uit EN telefoon 2 = uit

Tenzij je dat al bedoelde met wat je schreef ;)

• Da_maniaC

Da_maniaC

Yihaaa schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:35:
[...]

EDIT: het is me gelukt om de Aeon Labs Smart switch in Domoticz aan de praat gekregen!! Top dat het nu werkt 8) _/-\o_
Cool! Nu hopen dat ze hem snel naar de stable branch doordrukken. :)

Kwam net deze binnencamera tegen. Leuke ervan is dat deze ook 433Mhz ondersteunt waardoor de camera wordt getriggerd door een deursensor, brandmelder etc.

Iemand ervaring met Escam als merk. Kan verder niets vinden over het model. Maar voor 53,50 euro leuke opties.
http://www.banggood.com/E...y-IP-Camera-p-974327.html

• Da_maniaC

Da_maniaC

MikeOO schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:54:
Kwam net deze binnencamera tegen. Leuke ervan is dat deze ook 433Mhz ondersteunt waardoor de camera wordt getriggerd door een deursensor, brandmelder etc.

Iemand ervaring met Escam als merk. Kan verder niets vinden over het model. Maar voor 53,50 euro leuke opties.
http://www.banggood.com/E...y-IP-Camera-p-974327.html
Lijkt mij ook wel een interessante camera ja.
Ik vraag me af of deze makkelijk te ondersteunen zou zijn met Domoticz en of je dan ook de PIR sensor kan toevoegen daar.

[Edit]
Ik heb Escam maar even een mailtje gestuurd over eventuele Domoticz (Zwave) en Cloud recording mogelijkheden.
Ben benieuwd of ik antwoord in leesbaar Engels terug krijg. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Da_maniaC op 11-05-2015 14:22 ]

• meesje
Ik heb nu Domoticz draaien op mijn NAS (Synology DS109 met DSM 4.2), maar aangezien een Raspberry PI centraler geplaatst kan worden in de woning wil ik graag gaan beginnen met Domoticz op een Raspberry.

Ik heb al heel veel gelezen in dit forum en de wiki helemaal doorgenomen. Maar wat ik me nu af vraag, is ik Domoticz op een RPI kan installeren zonder dat ik daarvoor een toetsenbord (en/of muis) aan moeten sluiten op de RPI. Kan ik dus Domoticz installeren op een SD kaart (min. class 10) en dan de RPI opstarten en vanaf een andere pc (in mijn geval Mac) alles instellen? Ik had namelijk ergens gelezen dat de RPI standaard is ingesteld op DHCP, klopt dit?

Wel grootte van MicroSD kaart raden jullie aan? 8gb? Of is 16gb aan te raden? Wat is in het geval van Domoticz eventueel de toegevoegde waarde van een grote SD kaart?

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 11-05-2015 14:55 ]

• tlpeter
Ja dat kan, ik heb het ook zo gedaan.
Wat je doet is een image op de sd kaart zetten en dan de pi opstarten.
Effe een netwerk scanner gebruiken zoals bijvoorbeeld angry ip scanner om het ip address terug te vinden.
Dan via ssh de stappen uitvoeren zoals in de wiki beschreven.

• meesje
tlpeter schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:55:
Ja dat kan, ik heb het ook zo gedaan.
Wat je doet is een image op de sd kaart zetten en dan de pi opstarten.
Effe een netwerk scanner gebruiken zoals bijvoorbeeld angry ip scanner om het ip address terug te vinden.
Dan via ssh de stappen uitvoeren zoals in de wiki beschreven.
Bedankt voor je snelle reactie. Het ip adres kan ik als ik het goed heb, achterhalen via mijn Cisco EPC3925 modem/router. Hoef ik iig niet zo'n lelijk usb tobo te kopen.... ;-)

• Da_maniaC

Da_maniaC

@ meesje:
Ik weet niet hoe groot de logs (voor grafiekjes enzo) worden wanneer je veel meetsensoren aansluit op Domoticz (volgens mij zijn meerdere logs bij elkaar nog steeds maar een paar MB).
De Domoticz image incl. updates zijn bij elkaar nog ongeveer 3GB, dus opzich zou een 8GB microSD kaartje prima kunnen. Ik heb zelf een 16GB gekocht uit voorzorg en omdat deze ook slechts 8 EUR. was (Samsung Plus series).

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 11-05-2015 15:25 ]

• R-B

R-B

Blokkert

Het uitlezen van de P1 meter gebeurt per 10 seconden, echter de grafiekweergave is per 5 minuten. Dit is dus een gemiddelde waarde per 5 minuten. Is dit interval ook te verkleinen naar 1 minuten of gewoon 10 seconden?

Grafiek is toch slechts over de afgelopen 24 uur, dus kwa data valt het ook wel mee.

Verwijderd

Ik wil door middel van een on/off switch een bash script starten die mplayer aanroept met een stream van een webradio.
De switch is gemaakt en heeft de volgende 'on action': script://home/pi/domoticz/scripts/3fm.sh
radio.sh staat in de betreffende directory en heeft de volgende inhoud:
code:
1
sudo -u pi mplayer -noconsolecontrols http://icecast.omroep.nl:80/3fm-bb-mp3 /dev/null

Dit werkt prima, de stream start en geluid is hoorbaar.

In dezelfde directory zit ook een stop.sh met de volgende inhoud:
code:
1
sudo -u pi pkill mplayer

Deze staat op dezelfde switch ingesteld maar dan als 'off action'
Als ik de switch wijzig naar off dan verandert er niks, mplayer (en 't geluid) blijft gewoon draaien.
Start ik stop.sh handmatig vanuit /home/pi/domoticz/scripts dan werkt het wel prima?
Het mplayer proces wordt als user 'pi' gestart, het lijkt me geen permissie issue aangezien het handmatig als pi user wel lukt.
Ik heb het ook met een push on/off button geprobeert, hier treed hetzelfde issue op. De domoticz log zegt het volgende:
code:
1
2
2015-03-31 21:25:30.092 Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/stop.sh
2015-03-31 21:25:30.204 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/stop.sh). returned: 256

Over die 'returned 256' kan ik vrij weinig vinden. Wat zie ik over het hoofd?

edit; ik draai overigens de laatste nieuwe beta. 2.2359
[/quote]

Ik heb dit ook draaien met een kleine aanpassing in het aan script ivm Bluetooth audio maar krijg ook de speler niet uit alleen handmatig in terminal.
Is er al een oplossing voor gevonden????

• Pimmetje651
  • Laatst online: 19:49
remcoXP schreef op zondag 11 januari 2015 @ 09:57:
ben benieuwd zou lekker goedkoop zijn

[...]
Heb deze nu in huis, maar als ik de batterijen in de losse temp unit doe kan ik deze via devices vinden en "koppelen", maar de waarde in domoticz is veeeel TR hoog (nu 47 graden in domotica, en 23,7 op losse unit zelf) en word hierna niet meer bijgewerkt.
Het antenne symbool zie ik af en toe wel verschijnen.
Wat doe ik verkeerd ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Pimmetje651
  • Laatst online: 19:49
ThinkPadd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:47:
Niks, dan werkt hij gewoon niet goed met de RFXCOM denk ik.
Dan gaat ie terug :), welke werkt wel ? Ook el cheapo versie ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• tozzke

tozzke

aka tozzert

trekker22 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:03:
[...]

Zo'n sluitplaat wil je niet gaan voeden vanuit een batterijtje lijkt me dus je kunt beter een zwakstroomkabeltje naar die poort leggen en het schakelcomponent ergens binnen. Dan hoef je ook hiervoor geen batterijgevoed component meer te hebben
Pagina: 1 ... 74 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door