• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 16:58
CSB schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:17:
Zijn hier mensen die Opentherm hebben werken i.c.m. een Remeha c.v. ketel? (Quinta 28s volgens mij)

Ik zit er over te denken zo'n ding te kopen.
Ik heb precies dezelfde ketel en wil ook een OTGW aanschaffen. Probleem alleen is dat ze nog steeds geen gesoldeerde variant beschikbaar hebben (sinds eind febr al niet |:( ).

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-12 20:37
Pimmetje651 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:59:
[...]

Wat ik nog niet begrijp is waarom variable =0 ? (snap het principe vand ie variabelen niet 8)7
Als beginnende hoop ik het juist uit te leggen. Hier mijn poging:
Je zegt tegen Domoticz (via Blocky) bij het uitschakelen van de schakelaar, moet je alle lichten uitzetten. Dus wat doet Domoticz:
Bij uitschakelen van de schakelaar --> Blocky zet alle lichten uit --> schakelaar is nog steeds uit --> blocky zet alle lichten uit --> schakelaar is nog steeds uit --> Blocky zet alle lichten uit --> schakelaar is nog steeds uit --> Blocky zet alle lichten uit --> schakelaar is nog steeds uit ... enz. enz.
Je moet dus Domoticz zeggen dat je de lichten slechts 1 keer wil uitzetten. Dat kan je doen met de variabele.
Als schakelaar uit is EN variabele=0 --> zet alle lichten uit EN zet variabele op 1.

Hopelijk is dat correct?
Pimmetje651 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:59:
[...]

zoiets dus:
[afbeelding]

Heb nu letterlijk nagebouwd (volgens mij) zoals aangegeven .
Wat ik nog niet begrijp is waarom variable =0 ? (snap het principe vand ie variabelen niet 8)7

Bij het blockly van de lampen:
[afbeelding]

zal dus een var 0 moeten komen ? bijv:
[afbeelding]
Wat Basa al aangeeft.

Door het gebruik van een variabele voorkom je dat je in een loop komt.
Omdat schakelaar Off blijft moet er nog iets veranderen anders blijft hij altijd waar en blijft hij dus constant het event herhalen.

Je moet en controleren op een schakelaar en op de waarde van een variable. Omdat je deze omzet van 0 naar 1 als het licht aan is is de volgende keer het Event niet meer waar.

Je controleert in je Event

Schakelaar = Off and Var=0 doe lichten aan.
Do Set licht1 = On
Do Set Licht2 = On
Do set Var = 1

Als er weer een controle plaats vindt
Schakelaar = Off and Var=0
dan wordt deze niet uitgevoerd omdat Var=1 en dus niet meer voldoet. Event wordt dus 1x gestart.

Als je dan later met een event je lichten weer uitzet dan reset je dus de Variable weer naar 0.
Bij een volgend event wordt het licht dus weer aangezet.

Nu hoef je dit niet met alle event in te bouwen. Je moet proberen logische te denken en dat is soms best even lastig. Als je merkt dat je Event dus steeds voldoet dan bouw je deze check er extra in.
Je kan ook ipv een variable een virtuele switch om kunnen zetten. Alleen krijg je dan weer onnodig veel extra switchen erbij en dit is juist iets om op deze manier te doen.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Len schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 07:22:
[...]

Voor de korting gaat het dus niet lukken. Voor een systeem wat aan de eisen voldoet wil ik je wel helpen. Het gaat dan vooral om hoe de inbraakdetectie in je huis komt te hangen.

Een Borg-certificaat is best duur en je moet dan ook bij een erkend bedrijf een jaarlijks onderhoudscontract hebben.
Bedankt voor je info en aanbod! Ik denk dat ik eerst maar eens ga kijken naar een veilig wonen certificaat voor mijn huis (een vriend van me werkt in de installatie/beveiliging en helpt me hier bij).
De borg norm zal inderdaad lastig worden als de apparatuur hier simpelweg niet aan voldoet.
tlpeter schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 07:46:
[...]

Heb je de wiki gevolgt:

code:
1
[......]
Yep, uiteraard heb ik de wiki gevolgd. :)
Behalve het instellen van een statisch ip adres op de Pi (dat laat ik aan mijn draytek router over en dit zou ook optioneel moeten zijn....). Domoticz lijkt simpelweg niet te draaien, desondanks dat ik de Domoticz SD card image gebruik? :?
Is deze package/service handmatig te starten?
Ook lijkt er geen Desktop GUI in de Domoticz SD card image te zitten. Daar is mee te leven.... maar het leek me wel leuk voor beheer later via een VNC sessie...
MikeOO schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:27:
[...]

Probeer het eens op onderstaande mannier. Werkt hier in 1x.
http://www.ronnutter.com/...fi-wpawpa2-using-wpa_cli/
Thanks, ga ik proberen. :)

--

Iemand nog enig idee met welk commando ik kan zien of de ZWave module correct is geïnstalleerd en actief is?

[ Voor 44% gewijzigd door Da_maniaC op 05-05-2015 11:51 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-12 16:41

R-B

Blokkert

Het is een soort rising edge gedetectie. Bij een opgaande flank wil je dat een 1x actie uitgevoerd wordt. Je wilt immers niet dat de actie continu herhaald wordt zodra voorwaarde voldoet.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-12 19:49
MikeOO schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:40:
[...]

Wat Basa al aangeeft.

Door het gebruik van een variabele voorkom je dat je in een loop komt.
Omdat schakelaar Off blijft moet er nog iets veranderen anders blijft hij altijd waar en blijft hij dus constant het event herhalen.

Je moet en controleren op een schakelaar en op de waarde van een variable. Omdat je deze omzet van 0 naar 1 als het licht aan is is de volgende keer het Event niet meer waar.

Je controleert in je Event

Schakelaar = Off and Var=0 doe lichten aan.
Do Set licht1 = On
Do Set Licht2 = On
Do set Var = 1

Als er weer een controle plaats vindt
Schakelaar = Off and Var=0
dan wordt deze niet uitgevoerd omdat Var=1 en dus niet meer voldoet. Event wordt dus 1x gestart.

Als je dan later met een event je lichten weer uitzet dan reset je dus de Variable weer naar 0.
Bij een volgend event wordt het licht dus weer aangezet.

Nu hoef je dit niet met alle event in te bouwen. Je moet proberen logische te denken en dat is soms best even lastig. Als je merkt dat je Event dus steeds voldoet dan bouw je deze check er extra in.
Je kan ook ipv een variable een virtuele switch om kunnen zetten. Alleen krijg je dan weer onnodig veel extra switchen erbij en dit is juist iets om op deze manier te doen.
Thnx beide voor de info en uitleg.
Is mijn lampen blockly dus in orde als ik de juiste variabelen (zoals in screenshots) gebruik ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Da_maniaC

Da_maniaC

MikeOO schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:27:
[...]

Probeer het eens op onderstaande mannier. Werkt hier in 1x.
http://www.ronnutter.com/...fi-wpawpa2-using-wpa_cli/
Deze manier werkt, thanks! :)
Alleen zodra mijn Rpi nu boot is de wireless verbinding niet actief.
Ik moet nu telkens via wpa_cli network 0 enablen. Enig idee hoe dit automatisch kan?
Moet ik dan de network interface config aanpassen?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Dat soort vragen passen beter hier denk ik: Raspberry Pi

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 05-05-2015 13:20 ]

Pimmetje651 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:59:
[...]

Thnx beide voor de info en uitleg.
Is mijn lampen blockly dus in orde als ik de juiste variabelen (zoals in screenshots) gebruik ?
Niet helemaal aangezien je nergens er voor zorgt dat de VAR weer 1 wordt.

De eerste kan prima
De tweede en derde dus zal je ook moeten controleren op de VAR waarde. Doe je dat niet dan blijft de waarde dus altijd voldoen. Op zich schakelt een Event alleen bij een verandering maar hiermee voorkom je vreemd gedrag wat je niet wilt. Bv lampen die aan en uit gaan.

bv: ZON = Off and IemandThuis = On and VAR=0
Do set ....
Do set ....
Do set VAR = 1

Omdat je 3 voorwaardes hebt zul je wat moeten spelen met de VAR waardes. Je moet even het idee snappen en dan stap voor stap opbouwen werkt het beste. Soms raak je echt het overzicht kwijt en door een Event steeds een stukje verder uit te breiden is het beter te snappen.
Da_maniaC schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:06:
[...]

Deze manier werkt, thanks! :)
Alleen zodra mijn Rpi nu boot is de wireless verbinding niet actief.
Ik moet nu telkens via wpa_cli network 0 enablen. Enig idee hoe dit automatisch kan?
Moet ik dan de network interface config aanpassen?
Heb je save_config wel uitgevoerd.
Hier werkt het prima na een reboot. Zou de stappen nog een keer doornemen want ergens ben je iets vergeten.

• Da_maniaC

Da_maniaC

MikeOO schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:14:
[...]

Heb je save_config wel uitgevoerd.
Hier werkt het prima na een reboot. Zou de stappen nog een keer doornemen want ergens ben je iets vergeten.
Zolang de LAN stekker aangesloten zat op de rpi, werd de WLAN verbinding niet actief. :+
Nu werkt het wel.
ThinkPadd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:12:
[mbr]Dat soort vragen passen beter hier denk ik: Raspberry Pi[/mbr]
Zal ik voortaan doen voor rpi specifieke vragen.

Ik mistte nog wat dingetjes :F Ben ze nu aan het installeren;
http://www.domoticz.com/w...omoticz_on_a_Raspberry_PI

[ Voor 35% gewijzigd door Da_maniaC op 05-05-2015 14:01 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:32
Gamerkoe schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:02:
Probleem alleen is dat ze nog steeds geen gesoldeerde variant beschikbaar hebben (sinds eind febr al niet |:( ).
Zelf solderen stelt echt niets voor.. (zolang je niet kleuren blind bent).

• Gamerkoe
  • Laatst online: 26-11 16:58
DukeBox schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:41:
[...]

Zelf solderen stelt echt niets voor.. (zolang je niet kleuren blind bent).
Krijg je er een beschrijving bij die aangeeft welke weerstand waar moet en hoe om die moet?
Ik ben bang om iets verkeerd aan te sluiten, met gevolgen dat de ketel of iets stuk gaat..

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-12 21:00

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Ik wou dit proberen aangezien deze het simpelste lijkt...
http://www.benext.eu/producten/heating-control/
Kastje er tussen en dit kastje is de baas...
Dus alles blijft bij wat het is, maar zeg ik tegen kastje omlaag dan gaat hij..
Kan de liefde het lekker koud krijgen zodat ze tegen me aan kruipt... :-)

Nadeel staat niet openzwave...
https://github.com/OpenZW...tree/master/config/BeNext
Nadeel weinig mensen met ervaring.
Nadeel, ik kan het niet toevoegen, dus ben afhankelijk.

Voordeel simpel
Voordeel relatief goedkoop..

Dus ....
Iemand rvaring, of de kennis om hem aan openzwvae toe te voegen.?

And Rob, alias gizmocuz

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• DukeBox
Gamerkoe schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:03:
[...]

Krijg je er een beschrijving bij die aangeeft welke weerstand waar moet en hoe om die moet?
Ik ben bang om iets verkeerd aan te sluiten, met gevolgen dat de ketel of iets stuk gaat..
Staat allemaal op die site. Daarnaast, zolang je de optocouppler maar goed hebt kan er niets met je ketel/thermostaat gebeuren.

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:07
wie kan mij helpen?

ik kan mijn afzuiging met domoticz in en uit schakelen.
nu wil ik graag dat wanneer de luchtvochtigheid in de badkamer boven een bepaalde waarde komt dat de ventilatie automatisch aangaat
hiervoor heb ik in de badkamer een oregon sensor opgehangen welke ook de luchtvochtigheid meet.

ik heb het volgende blocky event aangemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8837/17194427440_245432b29a_z.jpg

helaas werkt dit niet de ventilatie wordt niet ingeschakeld als de luchtvochtigheid boven de 30% uit komt

hierbij nog een printje van de status van de schakelaars e.d.
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8691/17356043896_82538cf379_z.jpg

wat doe ik verkeerd domoticz laat wel netjes bij temperatuur het vochtigheids percentage zien maar in de blocky schijnt hij er niet mee te kunnen werken.
ik draai domoticz 2.2416

[ Voor 43% gewijzigd door H143 op 05-05-2015 20:31 ]

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Het lijkt me gaaf om eens een beginnetje te maken met domotica, en heb Domoticz geïnstalleerd om eens te kijken hoe de interface oogt en werkt. Ik heb natuurlijk nog niets qua domotica, en werkelijk géén idee waar te beginnen.

Stel bijvoorbeeld, ik zou graag vanaf mijn PC via Domoticz een lamp willen bedienen. Ik ga er even van uit dat Zwave een mooi systeem is om als basis te nemen. Begrijp ik goed dat ik dan:

1. Een Raspberry Pi nodig heb als "server"
2. Een Zwave module nodig heb voor de Rpi
3. Een Zwave iets nodig heb en in de lamp moet inbouwen om hem te kunnen schakelen

Dat wordt dan namelijk al met al vrij prijzig; alle apparaten een Zwave dingetje kopen en inbouwen... Klopt het wat ik zeg, of zeg ik het verkeerd?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

alexswart schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:26:
wie kan mij helpen?
[...]
wat doe ik verkeerd domoticz laat wel netjes bij temperatuur het vochtigheids percentage zien maar in de blocky schijnt hij er niet mee te kunnen werken.
ik draai domoticz 2.2416
Je moet zorgen dat je de vochtigheid 'lostrekt' van de gecombineerde temp + hum sensor. Gelukkig ben je niet de enige die dat wil. Hier zitten mensen die hetzelfde zoeken: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=6346
Obiter dictum schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:29:
[...]
Klopt het wat ik zeg, of zeg ik het verkeerd?
Ja, maar je zit ten eerste niet perse vast aan een Pi, het kan ook op je Synology NAS, of op een Linux server, of gewoon op een Windows PC. Ten tweede is Z-Wave niet perse nodig, ik heb het grootste deel van de switches op 433Mhz en dat gaat prima. Zou daar gewoon mee beginnen, mocht het niet betrouwbaar werken kun je altijd nog over op Z-Wave.

Enige 'nadeel' is dat je een RFXtrx433E moet kopen die vrij prijzig is. Maar schakelmodules zijn dan weer vrij goedkoop. Voor inbouwspul pak je KaKu, voor lampen met een stekker eraan kun je mooi inslaan bij Action (3x Eurodomest stekkerontvanger voor €9,95).

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 05-05-2015 20:40 ]

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

ThinkPadd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:34:
Ja, maar je zit ten eerste niet perse vast aan een Pi, het kan ook op je Synology NAS, of op een Linux server, of gewoon op een Windows PC. Ten tweede is Z-Wave niet perse nodig, ik heb het grootste deel van de switches op 433Mhz en dat gaat prima. Zou daar gewoon mee beginnen, mocht het niet betrouwbaar werken kun je altijd nog over op Z-Wave.

Enige 'nadeel' is dat je een RFXtrx433E moet kopen die vrij prijzig is. Maar schakelmodules zijn dan weer vrij goedkoop. Voor inbouwspul pak je KaKu, voor lampen met een stekker eraan kun je mooi inslaan bij Action (3x stekkerontvanger voor €9,95).
Cheers voor het snelle antwoord :). Pi leek me logisch; energiezuinig, betaalbaar, flexibel en hij draait 24/7 in de meterkast. Ik had begrepen dat Zwave mooi is omdat het Mesh is, en dus makkelijker bereik in 3 verdiepingen met gewapend beton dan 433 mhz. Ik lul nu gewoon anderen na, dus als ik me vergis corrigeer me maar :).

De 433e is prijzig, maar als je daarmee bespaart op andere punten is dat niet zo'n probleem :). Een dingetje als deze:

https://www.bespaarbazaar...r-stopcontact-p-3763.html

Zou ik dus bijvoorbeeld in een plafondlamp inbouwen om hem vanaf m'n smartphone te kunnen bedienen? Hoe verhoudt dat zich vervolgens met de normale schakelaar? Die moet dan altijd in de "aan" stand staan lijkt me, wat weer niet ideaal is....

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Is ook zeker waar, maar het is niet zo dat Domoticz == Pi betekend. Zo is het oorspronkelijk begonnen, maar tegenwoordig zijn er ook andere mogelijkheden :) Bij mij draait de NAS 24/7 dus vandaar dat ik het daar op draai. Mocht je zoiets niet hebben dan is de Pi een uitstekende keuze. Wel gelijk voor de nieuwste, Pi 2, gaan, dan ben je voorbereid op de toekomst.

Ja, je bespaart op losse modules. Een Z-Wave module kost vaak toch minstens 50+ euro, terwijl een KaKu inbouwmoduletje rond de €15 - 20 kost :p De module die je noemt is om achter een stopcontact te plaatsen, er zijn wel goedkopere opties. Zie ook hier voor een overzicht. Als je een Hornbach in de buurt hebt moet je daar eens kijken, daar is het KaKu spul voordeliger dan bij Gamma/Karwei. Of op internet bestellen als je meerdere items wilt (anders kan het niet uit qua verzendkosten).

Er zijn wel oplossingen mogelijk om een hotelschakeling te maken, KaKu zelf adviseert om van de huidige schakelaar een draadloze te maken (door zendertje in te bouwen achter de schakelaar).

offtopic:
Heb je trouwens, als nieuwkomer, nog tips voor de topicstart? Die heb ik onlangs bijgewerkt om het voor beginners een stuk duidelijker te maken. Stuur maar DM voor evt. comments/dingen die nog missen

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 05-05-2015 20:51 ]

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:15

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

alexswart schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:26:
wie kan mij helpen?

ik kan mijn afzuiging met domoticz in en uit schakelen.
nu wil ik graag dat wanneer de luchtvochtigheid in de badkamer boven een bepaalde waarde komt dat de ventilatie automatisch aangaat
hiervoor heb ik in de badkamer een oregon sensor opgehangen welke ook de luchtvochtigheid meet.

ik heb het volgende blocky event aangemaakt:
[afbeelding]

helaas werkt dit niet de ventilatie wordt niet ingeschakeld als de luchtvochtigheid boven de 30% uit komt

hierbij nog een printje van de status van de schakelaars e.d.
[afbeelding]

ik draai domoticz 2.2416
Ik gebuik deze lua, en die voldoet bij mij 100%. De sensor staat dicht bij de douche.
http://www.domoticz.com/wiki/Humidity_control

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-12 19:04
Ik begrikp niet goed dat er problemen zijn met vochtigheid en temp uit elkaar halen. Dat staat toch in de wiki dacht ik? Ik schakel al lang een ventilator afhankelijk van de luchtvochtigheid de tijd van de dag en het totale stroomverbruik.

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:07
janne_nl schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:38:
Ik begrikp niet goed dat er problemen zijn met vochtigheid en temp uit elkaar halen. Dat staat toch in de wiki dacht ik? Ik schakel al lang een ventilator afhankelijk van de luchtvochtigheid de tijd van de dag en het totale stroomverbruik.
kan je uitleggen hoe je dit hebt gedaan?

• Dylantje2

Dylantje2

@ Obitor...

nog mooier een uitleg aan een kennis van me:
Als eerste:

Denk goed na wat je wilt, the sky is the limit...[ en dan echt, bijna alles is mogelijk ]

Er zijn meerdere soorten..
Die ik beetje ken:

http://www.nodo-domotica.nl/
Nodo, is oud, en behelpen.
Niet spectaculair

http://www.domotiga.nl/
Is erg mooi, maar veel via cli
Erg goed en groot.

http://pilight.org/
Ook mooi, maar is amateuristisch..
Kan groot worden, maar missen de mooie protocollen..

Er zijn er nog meer:
http://www.domoticalinks.nl/

Met alle voors en tegens van ieder systeem, en er zijn er nog veel meer....

Wat ik heb:

http://domoticz.com/

Compleet image voor op een RPi te downloaden.
En op windows heel erg simpel te installeren. [ gewoon doen kun je al veel zien ]

Bizar veel opties en alles via webgui te installeren.
Bestaan pas een jaar, maar vergelijkbaar en beter dan de duur betaalde Homeseer:
http://homeseer.com/

Een nadeel van Domoticz, je moet er eigenlijk een RFXcom bij hebben, anders is het niet zo leuk.

http://www.rfxcom.com/store/Transceivers/12103

deze is gecertificeerd...

€100, maar die heb je heel snel terug, aangezien de RFXcom veel ondersteund. [ lijst staat onderin de link ]
Voorbeeld, systeem x ondersteund alleen dure switches a €50
Door de RFxcom kun je action switches gebruiken.
4 switches en je hebt de rfx er al uit.

Dan draait domoticz op meerdere os, waardoor hij op de RPi werkt, weinig stroom en veel extra opties, door Linux. [ heb je misschien wel ervaring mee ]
Redelijk actief forum waar veel te vinden is, en hulp is erg goed.
Je kunt er ook zwave op aansluiten, en dat is een beetje pro, maar wel erg belangrijk voor "gesloten" switches zoals een alarm enz enz
Er zullen andere meningen zijn, maar mijn ervaring is erg goed.
Hou er wel rekening mee, je zult veel fouten maken en moeten leren.
Er zijn zoveel opties dat je soms de bomen kwijt bent.
Maar een dagelijkse crontab instellen en je backup staat in 5 minuten weer terug, :-)

Voorbeeld een KAKU [ klik aan klik uit ] pirsensor werkt niet , dus moet je niet gebruiken, maar een pir van merk x.
Nadeel ik had al 2 pirren gekocht, want dat leek me wel wat.
Lezen is niet altijd mijn ding, dus stoot ik me vaak, maar leer wel. hahaha

Ding x werkt beter van merk y enz enz
Dus lezen en proberen...

blockly/ zit in domoticz, wat bizar veel optie op levert...
Als dit dan dan dat, en dan tot oneindig..
Mijn voorbeeld, zonnepanelen leveren stroom dan boiler aan enz enz
Telefoonladers alleen aan als de zon schijnt of bij nachttarief.
Sommige switches zet ik auomatisch uit na een halfuur oid
Vanaf zonsopkomst tot zonsondergang, zend ik om x tijd een signaal naar alles wat ik overdag niet brandend wil hebben [ handig voor de kids die lampen aan laten ]
One wire sensoren kun je plaatsen.
Bijv de wc/badkamer ventilator laten lopen voor x minuten, of als de vochtigheidsgraad goed is.
Rolluiken zijn te bedienen.
Ik kan zelfs mijn statellietbox aan en uit zetten, via een api, de tv ook, ben ik nu mee bezig.
Met 1 druk op knop tv op, satbox op, wifi lamp op gezellig, andere verlichting uit enz enz enz
Temperatuur, als temp is x, dan doe dit.
Wind, zonnescherm in.
Regen, zonnescherm in of een alarm dat de was naar binnen moet.
Een NMA melding als er mist is in Tiel, handig voor mijn file
Een mail als de deurbel gaat, met foto, als je een ip camera erop hebt.
Kun je ook nog een film van maken as je 's nachts niet thuis bent, en die op je hdd op laten slaan.
Een bewegingssensor kan een foto maken met je ip, maar als je thuis bent een kaku belletje af laten gaan.
Je zit niet vast aan kaku of action of welk ondersteund protocol dan ook.
Dus ik ken met een kaku ab een action switch schakelen.
Als een deur te lang open staat ee geluidje van een kaku bel.
Kan 1 kaku bel gebruiken voor 4 verschillende geluiden, bel 1, beweging 2, regen 3 enz enz
Ik kan met een Home easy schemerschakelaar, alles schakelen wat ik wil.
De scenes, met blockly zijn echt oneindig, maar niet echt altijd makkelijk te doorgronden [ voor mij dan ] voor jouw een makkie
Je kunt scenes aanmaken, van huis alles uit behalve je webcam met foto opdracht.
Gaan slapen, alles uit en bedlamp aan.
Je gas en stroom loggen in een grafiek.
Apps voor Android en wat minder voor mac
Via je WIFI van de telefoon kan domoticz herkennen of je thuis of afwezig bent.
Dus je komt thuis rijden lamp aan, en verwarming aan [ als je er nog meer hardware bij koopt ]
Je gaat, een scene alles uit en verwarming op stand x
Een wifilamp of meerdere, bedienen..
een erg mooi iets:Livolo
En dat zit dus aan de RFXcom vast...
Geen rfx betekend veel van die opties niet.
Op de site van rfxcom kun heel veel zien.
Transceiver 433MHz usb moet je hebben..

Buiten de rfxcom zijn er ook internet dingen die je met domoticz kunt.
een weeraccount, geeft je weersinfo.
Je kunt de sensoren van je [ een ] pc uitlezen, heet een alarm.
Je kunt ook een cam instellen zonder aparte sensor en dan een mail krijgen met een foto enz enz enz
Hue lampen enz enz enz
Opentherm
wol
P1 sensor
SMS functie
Mailfunctie
Http functie

En het houd niet op.. er blijft maar bij komen!!!

Bestaat pas 1.5 jaar maar is echt de beste..

En eigenlijk is de vraag niet wat kan je maar wat wil je....

Bijna wekelijks komen er wel dingen bij, of Via Domoticz.
Of via de RFXcom, en zijn vaak leuke opties

een bijkomende optie is een sterkere antenne als je zoals ik de RPi opeen vervelende plek hebt hangen, en je schakelingen gaat missen.
Die kost ook paar tientjes..

Nadeel eea kost geld, en zal niet altijd meteen doen wat je wilt [ ervaar ik ok, helaas. hahahah]

En het is erg verslavend..
Al met al ben ik regelmatig druk als ik tijd heb, en ga er vanuit dat ik niets aan verdien.
Maar uiteindelijk kost het me op de langere termijn ook niet veel, omdat ik wel eea aan stroom bespaar. [ hahahaah ]

Site waar erg veel te vinden is:
http://www.domoticaforum.eu/

Hier is ook vaak te zien wat je hardware nog waard is, je RFXcom zal redelijk geld waard blijven.
Je zou bijv. een rfx kunnen kopen domotic ff op een laptop oid proberen, en weer verkopen als hij niet bevalt, kost paar tientjes maar weet je wel het eea.

Vragen....
Pm me en ik help je verder....hahhaha
Klein beginne, en veel lezen, of mij vragen..

Koop wel een RFXcomE !!

sorry voor typo maar ik ben beter in ......

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-12 19:04
alexswart schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:56:
[...]

kan je uitleggen hoe je dit hebt gedaan?
In lua:

temp, vocht, dummy = otherdevices_svalues['Bijkeuken']:match("([^;]+);([^;]+);([^;]+)")

Staat zo ook ergens in de wiki, bij virtual weather devices

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:54
Dylantje2: superbehulpzaam, maar hoort dat niet meer in Algemeen domotica thuis? Dan kunnen we het hier specifiek over domoticz hebben.

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
Vandaag is de elro deurbel voor extra weinig te koop op http://www.checkdiedeal.nl/deurbel-met-lichtflits.html

doe er uw voordeel mee!
Dylantje2 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:01:
Kan 1 kaku bel gebruiken voor 4 verschillende geluiden, bel 1, beweging 2, regen 3 enz enz
Zou je kunnen aangeven hoe jij de verschillende geluiden kan gebruiken.
Gebruik zelf de Kaku ACDB-7000AC.

Vooral dat je de bel op mute zou kunnen zetten lijkt mij handig.

• R-B

R-B

Blokkert

De backup/restore functie bij settings, is dat afdoende voor een full backup? Als je die .db terug leest dan is alles weer als vóór de backup? (bijv. bij herinstalleren pi image?)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Nee. Het zijn alleen de instellingen binnen Domoticz.

Als je zelf eigen scripts hebt geplaatst (home/pi/domoticz/scripts) of de frontpage.html pagina gebruikt (en daardoor eigen spul in domoticz/www heb staan) dan neemt hij dat niet mee.
En tevens zul je waarschijnlijk dingen hebben gewijzigd aan het OS (Persistent USB waarschijnlijk), dat soort dingen worden dan ook niet meegenomen.

Maar er is wel een backup scriptje (heeft M.v.Veelen wel, misschien kan hij hem hier posten) die een backup van domoticz.db maakt + scripts + www. Dat scriptje laat je dan elke nacht/ochtend draaien en schrijft de data weg naar een FTP-server (je NAS bijv.).
Als je dan zelf eens in de zoveel tijd (maandelijks) ofzo nog een image van je SD-kaart maakt dan zit je wel veilig.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 06-05-2015 08:42 ]

• R-B

R-B

Blokkert

Die image van de SD is eigenlijk enige echte goede optie dus.. ;)

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-12 16:01
Gamerkoe schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:02:
[...]

Ik heb precies dezelfde ketel en wil ook een OTGW aanschaffen. Probleem alleen is dat ze nog steeds geen gesoldeerde variant beschikbaar hebben (sinds eind febr al niet |:( ).
Ik weet niet of je ZWave gebruikt maar anders is dit misschien wat voor je: http://www.robbshop.nl/benext-heating-control

Is iets goedkoper dan de gesoldeerde OTGW variant.

EDIT: Sorry was al gemeldt..

[ Voor 3% gewijzigd door VicSmurf op 06-05-2015 08:57 ]

ThinkPadd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:41:
Nee. Het zijn alleen de instellingen binnen Domoticz.

Als je zelf eigen scripts hebt geplaatst (home/pi/domoticz/scripts) of de frontpage.html pagina gebruikt (en daardoor eigen spul in domoticz/www heb staan) dan neemt hij dat niet mee.
En tevens zul je waarschijnlijk dingen hebben gewijzigd aan het OS (Persistent USB waarschijnlijk), dat soort dingen worden dan ook niet meegenomen.

Maar er is wel een backup scriptje (heeft M.v.Veelen wel, misschien kan hij hem hier posten) die een backup van domoticz.db maakt + scripts + www. Dat scriptje laat je dan elke nacht/ochtend draaien en schrijft de data weg naar een FTP-server (je NAS bijv.).
Als je dan zelf eens in de zoveel tijd (maandelijks) ofzo nog een image van je SD-kaart maakt dan zit je wel veilig.
Ik heb het bestaande backup script voor de RPi (staat vast ergens op de Wiki) aangepast voor mijn situatie, dus voor de Synology. Misschien heeft iemand er iets aan: http://pastebin.com/7asXcZtQ

Je kunt hiermee de .db wegschrijven naar een andere locatie, je kunt de hele scripts directory wegschrijven en je kunt ook de hele www directory wegschrijven. Ik heb het in 3-en gesplitst zodat je voor elk een andere frequentie kunt kiezen.

¯\_(ツ)_/¯

• Da_maniaC

Da_maniaC

alexkroeze schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:51:
Bij de utilities/overige staat mijn thermostaat en kan ik door de cijfers in te voeren de temperatuur instellen. Dan reageert de thermostaat gelijk.

Voor de volledigheid het is een icy thermostaat van essent.
Een ietwat oude post die ik quote maar... Wordt de Icy zelf gedetecteerd door mijn domoticz+zwave module als ik op Detect klik? Of moet ik handmatig een device toevoegen?

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-12 22:58
Da_maniaC schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:06:
[...]

Een ietwat oude post die ik quote maar... Wordt de Icy zelf gedetecteerd door mijn domoticz+zwave module als ik op Detect klik? Of moet ik handmatig een device toevoegen?
Via Instellingen -> Hardware kan je kiezen voor ICY thermostat.
Op die manier kan je hem toevoegen.

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

niki_lauda schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:02:
[...]

Ik gebuik deze lua, en die voldoet bij mij 100%. De sensor staat dicht bij de douche.
http://www.domoticz.com/wiki/Humidity_control
Ik ook, werkt echt super!

• Da_maniaC

Da_maniaC

neorider schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:13:
[...]

Via Instellingen -> Hardware kan je kiezen voor ICY thermostat.
Op die manier kan je hem toevoegen.
Thanks! Ik ga het proberen. :)

Weet iemand toevallig ook of ik de GPIO Zwave module van mijn Raspberry Pi 2 nog moet toevoegen ofzo? (Om verbinding te kunnen maken met apparaten).

[Edit]
Nevermind; ik heb deze guide gevonden. d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door Da_maniaC op 06-05-2015 11:30 ]

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

florabora schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 07:14:
Vandaag is de elro deurbel voor extra weinig te koop op http://www.checkdiedeal.nl/deurbel-met-lichtflits.html

doe er uw voordeel mee!
Is deze compatible met Rfxcom433e?

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12 21:09
vmb schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:43:
[...]

Is deze compatible met Rfxcom433e?
Frequentie is 433Mhz, dus zou moeten kunnen. Only one way to find out..

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:52

Gotez

42

Misschien een vraag die al vaak gesteld is, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien.

Kan ik Domoticz gebruiken om met mijn oude tablet mijn thermostaat te bedienen (http://www.icy.nl/consument/producten/de-slimme-thermostaat)

Of kan ik zelfs met de tablet de thermostaat vervangen? Ik zou het liefst de tablet gebruiken als modulerende thermostaat. Welke hardware/ apps heb ik daarvoor nodig? Ik kan via Google geen duidelijke antwoorden vinden.

bedankt!

• arjandijk162
Gotez schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:54:
Misschien een vraag die al vaak gesteld is, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien.

Kan ik Domoticz gebruiken om met mijn oude tablet mijn thermostaat te bedienen (http://www.icy.nl/consument/producten/de-slimme-thermostaat)

Of kan ik zelfs met de tablet de thermostaat vervangen? Ik zou het liefst de tablet gebruiken als modulerende thermostaat. Welke hardware/ apps heb ik daarvoor nodig? Ik kan via Google geen duidelijke antwoorden vinden.

bedankt!
Helaas kun je niets met een tablet en de slimme thermostaat. Deze kan alleen worden geprogrammeerd via de computer, maar niet aangestuurd via netwerk. Daarvoor heb je een E-thermostaat of een van de andere slimmere thermostaten nodig die ondersteund worden door Domoticz.

Bij een modulerende thermostaat moet je opletten geen on/off thermostaat te kopen.

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:52

Gotez

42

arjandijk162 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:10:
[...]

Helaas kun je niets met een tablet en de slimme thermostaat. Deze kan alleen worden geprogrammeerd via de computer, maar niet aangestuurd via netwerk. Daarvoor heb je een E-thermostaat of een van de andere slimmere thermostaten nodig die ondersteund worden door Domoticz.

Bij een modulerende thermostaat moet je opletten geen on/off thermostaat te kopen.
Bedankt!. Zijn er tools om een oude tablet om te toveren tot modulerende thermostaat? Zijn er bepaalde apps of kits die dat doen?

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12 21:54
Enig idee of er een deurbel met camera bestaat die werkt op domoticz?
Zou helemaal cool zijn om te kunnen opnemen via smartphone.
iemand deze al getest? https://ring.com/

• Da_maniaC

Da_maniaC

Gotez schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:27:
[...]

Bedankt!. Zijn er tools om een oude tablet om te toveren tot modulerende thermostaat? Zijn er bepaalde apps of kits die dat doen?
Afhankelijk van hoe groot je behoefte is om je thermostaat op te nemen in je huidige domotica installatie zou je natuurlijk ook kunnen overwegen om je huidige te verkopen en hier een Icy E-Thermostat voor terug te hangen? Deze zijn wel op te nemen in Domoticz.

Overigens ben ik niet helemaal bekend met de 'slimme thermostaat' maar als deze via de PC te configureren is...bedoel je dan met een USB kabel en een applicatie? Of via een webportal net als bij de Icy E-Thermostat?
In het tweede geval was er waarschijnlijk wel een app voor geweest?

[Edit]
Dit zou wel moeten werken schijnbaar: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=5718
Maffie500 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:47:
Enig idee of er een deurbel met camera bestaat die werkt op domoticz?
Zou helemaal cool zijn om te kunnen opnemen via smartphone.
iemand deze al getest? https://ring.com/
Vraag me (nog niet) hoe....maar ik neem aan dat je met een Zwave deurbel en een IP camera wel hetzelfde zou moeten kunnen bereiken (Als er wordt aangebeld, snapshot maken of camerabeeld tonen op je tablet).
Het product waar je naar linkt zal misschien wel mooi werken maar ziet er vooralsnog uit als US-only? (Ik doel dan meer op het feit dat de huidige leverancier enkel Amerikaans is). Qua prijs denk ik dat je met een Zwave deurbel en een leuke compacte camera ongeveer even duur uit bent.
De vraag is natuurlijk wel of de Ring deurbel ook te combineren is met andere deurbellen. Zit hier alleen de bel/opname functionaliteit in? Of komt er ook een traditionele deurbel bij?

[ Voor 41% gewijzigd door Da_maniaC op 06-05-2015 13:27 ]

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:53
Als ik de package wil
Installeren op mn Synology DS214 zegt hij can't install.

Iemand bekent met deze melding?

Package komt uit community. Had hiervoor een eerdere versie geinstalleerd. Deze heb ik er afgehaald en wil de nieuwe laatste versie installeren.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Heb je toevallig een reboot gedaan tussen het verwijderen van de oude en installeren van de nieuwe package?
Voor Synology apparaten is er een aparte package voor iedere CPU architectuur, weet je zeker dat je dit maal de juiste hebt?

• Remco Tr
  • Laatst online: 07:53
heb een reboot gedaan. Package komt uit de synocommunity via package manager.

[ Voor 15% gewijzigd door Remco Tr op 06-05-2015 14:49 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Remco Tr schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:47:
heb een reboot gedaan. Package komt uit de synocommunity via package manager.
Als de vorige package ook rechtstreeks uit de synocommunity komt vind ik het vreemd dat deze nu niet meer zou werken. Zou eerder duiden op een foutieve upload van de bin aan hen zijde.
Ik heb voorheen een package geprobeerd uit een topic op github waarmee ook de Z-sticks meteen vlekkeloos zouden moeten werken.
Zie bijvoorbeeld de link uit deze post: Dutchgrover in "Domoticz - Open source domotica systeem"
(Enige nadeel wat je dan hebt is dat je niet direct over de laatste stable build zal beschikken maar 1 of 2 builds terug).

• arjandijk162
[b]Da_maniaC schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:53:

Afhankelijk van hoe groot je behoefte is om je thermostaat op te nemen in je huidige domotica installatie zou je natuurlijk ook kunnen overwegen om je huidige te verkopen en hier een Icy E-Thermostat voor terug te hangen? Deze zijn wel op te nemen in Domoticz.

Overigens ben ik niet helemaal bekend met de 'slimme thermostaat' maar als deze via de PC te configureren is...bedoel je dan met een USB kabel en een applicatie? Of via een webportal net als bij de Icy E-Thermostat?
In het tweede geval was er waarschijnlijk wel een app voor geweest?
Het is dus op de bewegingssensor na gewoon een programmeerbare thermostaat, niet heel slim.

Omruilen is inderdaad het beste dat je kunt doen.

Persoonlijk zou ik een tablet, stel dat het al mogelijk is, niet willen gebruiken als modulerende thermostaat. Zo'n thermostaat moet slim kunnen moduleren en betrouwbaar zijn. Je wil niet dat door een falend systeem of een programmafoutje de kachel een weekend dat je weg bent op vol vermogen staat te blazen.

Ik zou dan eerder naar een e-thermostaat/nest/moduline/honeywell achtige thermostaat kijken die een API heeft en zo bedient kan worden.

Dan kun je de tablet gebruiken, maar houdt je wel de betrouwbaarheid.

• DukeBox
Gotez schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:54:
Je kan een 'slimme' thermostaat vrij eenvoudig nabootsen met domoticz en deze zelfs nog veel 'slimmer' maken.

De meeste 'slimme' thermostaten zijn ook helemaal niet zo slim want ze weten niet hoe warm het is in, en de vraag naar warmte van andere ruimtes dan ze in hangen.

Het enige dat niet (direct) kan is je ketel modulerend aansturen vanuit domoticz.
Dat is overigens ook iets wat mensen vaak verwisselen met slim.

Wil je hem vervangen, dan zou ik een modulerende zwave thermostaat namen (die 100% compattible is met je ketel). Deze kun je dan bijsturen middels domoticz. Theoretisch hoeft deze thermostaat niet meer in je woonkamer te hangen als je deze aanstuurt middels een losse temperatuur sensor. Op die manier kan je dan je tablet ophangen waar je thermostaat hing.

Een andere oplossing is zoals eerder genoemd de icy-e nadeel daarvan is dat dat ding 100% ontworpen is voor 1 ruimte.

Ikzelf heb een standaard 'slimme' honnywell modulerende thermostaat in de woonkamer. Middens een opentherm gateway stuur ik deze vanuit domoticz bij. Op mijn radiatoren zit een zwave ventiel waarmee ik per kamer de warmte afgifte kan regelen. Zo gaan deze bijv. dicht als het raam openstaat maar ook de woonkamer thermostaat sensor kan ik overrulen (om te stoken) indien een ruimte onaangenaam koud wordt. Themostaat in de woonkamer gaat dan evt. dicht als de temperatuur daar al op niveau is.
Dit heb ik nu een maand of 8 draaien en zou niet meer zonder willen.

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 06-05-2015 15:37 ]

• Maffie500
Vraag me (nog niet) hoe....maar ik neem aan dat je met een Zwave deurbel en een IP camera wel hetzelfde zou moeten kunnen bereiken (Als er wordt aangebeld, snapshot maken of camerabeeld tonen op je tablet).
Het product waar je naar linkt zal misschien wel mooi werken maar ziet er vooralsnog uit als US-only? (Ik doel dan meer op het feit dat de huidige leverancier enkel Amerikaans is). Qua prijs denk ik dat je met een Zwave deurbel en een leuke compacte camera ongeveer even duur uit bent.
De vraag is natuurlijk wel of de Ring deurbel ook te combineren is met andere deurbellen. Zit hier alleen de bel/opname functionaliteit in? Of komt er ook een traditionele deurbel bij?
Je kunt je huidige bel aansluiten op de ring.
Vooral de functie om op te nemen zie ik wel zitten.
Weet nu niet wie er voor m'n deur staat en kan ook niet melden aan de pakjesdienst om bij de buren te leveren.
Da_maniaC schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:55:
[...]

Als de vorige package ook rechtstreeks uit de synocommunity komt vind ik het vreemd dat deze nu niet meer zou werken. Zou eerder duiden op een foutieve upload van de bin aan hen zijde.
Ik heb voorheen een package geprobeerd uit een topic op github waarmee ook de Z-sticks meteen vlekkeloos zouden moeten werken.
Zie bijvoorbeeld de link uit deze post: Dutchgrover in "Domoticz - Open source domotica systeem"
(Enige nadeel wat je dan hebt is dat je niet direct over de laatste stable build zal beschikken maar 1 of 2 builds terug).
Je bedoelt het waarschijnlijk anders dan hoe je dit kunt lezen.

Je beschikt dan namelijk over vrijwel de allerlaatste Beta versie. Je loopt dan juist voor op de stable versies.

¯\_(ツ)_/¯

• meesje
  • Laatst online: 08:41
Ik heb vandaag via de SynoCommunity repo Domoticz v2.2112 op mijn (oude) Synology DS109 geïnstalleerd. Ik wilde het liefst gaan voor de repo van Jadahl (dscloud.me) aangezien in deze repo een recentere versie aanwezig is. Echter mijn NAS moet dan op minimaal DSM 5.0 zitten. Het maximale voor mijn DS109 is DSM 4.2.

Hebben jullie ervaring met de repo van SynoCommunity? Wordt de Domoticz app daarin nog bijgewerkt, en lopen ze continue een X aantal versies achter?

Domoticz ziet er trouwens erg fraai uit. Mijn Hue lampen heb ik vrij snel werkend gekregen. Nu even afwachten of de lampen op de ingesteld tijd ook aan willen gaan (2 uur voor zonsondergang, vandaag is dat 21.10 uur, dus om 19.10 uur moeten ze aan). Is 2 uur voor zonsondergang een redelijke tijd? Wat is voor jullie het beste tijdstip?

• Dylantje2

Dylantje2

@ Dukebox.....

HEb je voorbeelden van blockley [ neem ik aan? ]

Ik wil graag de Benext, heating, aangezien hij zo simpel te implementeren is.
Alleen nog niet supported by Domoticz [ wie weet binnenkort ]

Die OTgateway. lijkt me te moeilijk..

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

florabora schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 07:14:

doe er uw voordeel mee!
nou niet echt een super aanbieding… er komen gewoon verzendkosten bij waardoor hij hetzelfde kost als bijvoorbeeld deze http://www.elroshop.eu/dr...bel-hollywood-db286a.html (want die rekeken geen verzendkosten zo te zien.
just saying...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Verwijderd

Ik heb weer 2 vraagjes

Eerst de ene on topic.
Ik heb mijn systeem verplaats van een rpi b naar een rpi b+
Alles werkt relatief goed alleen reageert mijn razberry niet meer goed.

Uiteindelijk de gehele setup overnieuw gedaan en ik kom nu niet meer verder.

Als ik in domoticz de hele riedel toevoeg en instel krijg ik de melding :

2015-05-06 20:38:06.709 Error: Razberry: Invalid data received!

Ga ik vervolgens naar de webbased ui van de razberry krijg ik in elk tabblad de melding :

Error handling data from server.

Het gekke is dat het apparaat dus wel gevonden word en enigszins funtioneerd.
Maar heb geen idee waar ik dit moet zoeken.

Dan een totale off-topic vraag.
Ik ben momenteel aan het zoeken naar een modulerende thermostaat die ik kan aansturen over wifi/lan/zwave.
Echter wil ik niet afhankelijk zijn van een online draaiende cloud server om mijn thermostaat functionerend te houden.
Daarmee vallen alle bekende thermostaten dus gelijk af.
Is er al een modulerende thermostaat die iemand kent die offline aan te sturen is?

De enige optie die ik me tot nu toe kan voorstellen is een nieuwe modulerende thermostaat (want die heb ik nog niet) kopen en zo'n gateway solderen. maar dit lijkt me allemaal erg omslachtig en gezien ik al niet uit het bovenstaande probleem kom lijkt het me misschien niet zo'n goed idee om er überhaupt aan te beginnen.

ik hoor het graag

• arjandijk162
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:47:
Ik heb weer 2 vraagjes

Eerst de ene on topic.
Ik heb mijn systeem verplaats van een rpi b naar een rpi b+
Alles werkt relatief goed alleen reageert mijn razberry niet meer goed.

Uiteindelijk de gehele setup overnieuw gedaan en ik kom nu niet meer verder.

Als ik in domoticz de hele riedel toevoeg en instel krijg ik de melding :

2015-05-06 20:38:06.709 Error: Razberry: Invalid data received!

Ga ik vervolgens naar de webbased ui van de razberry krijg ik in elk tabblad de melding :

Error handling data from server.

Het gekke is dat het apparaat dus wel gevonden word en enigszins funtioneerd.
Maar heb geen idee waar ik dit moet zoeken.
Ik heb een collega overtuigd dat hij Domoticz moest gaan gebruiken en hij heeft een Pi2+Razberry besteld. Alleen maar problemen. Teruggegaan naar SOS om uiteindelijk te concluderen dat de Razberry nog niet compatible is met de RPI2 (ondanks de aanname van Razberry dat het zou moeten werken)
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:47:
Dan een totale off-topic vraag.
Ik ben momenteel aan het zoeken naar een modulerende thermostaat die ik kan aansturen over wifi/lan/zwave.
Echter wil ik niet afhankelijk zijn van een online draaiende cloud server om mijn thermostaat functionerend te houden.
Daarmee vallen alle bekende thermostaten dus gelijk af.
Is er al een modulerende thermostaat die iemand kent die offline aan te sturen is?

De enige optie die ik me tot nu toe kan voorstellen is een nieuwe modulerende thermostaat (want die heb ik nog niet) kopen en zo'n gateway solderen. maar dit lijkt me allemaal erg omslachtig en gezien ik al niet uit het bovenstaande probleem kom lijkt het me misschien niet zo'n goed idee om er überhaupt aan te beginnen.

ik hoor het graag
Honeywell thermostaat? Is gewoon een kloktermostaat die waar gewenst via wifi aangestuurd kan worden. Thinkpad heeft er geloof ik 1

[ Voor 18% gewijzigd door arjandijk162 op 06-05-2015 20:53 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

M.v.Veelen schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:57:
[...]

Je bedoelt het waarschijnlijk anders dan hoe je dit kunt lezen.

Je beschikt dan namelijk over vrijwel de allerlaatste Beta versie. Je loopt dan juist voor op de stable versies.
Ik dacht dat de builds in dat topic niet meer ge-update werden en Decipher gebruikte voorheen enkel stables. Wellicht staan er nu ook andere beta builds bij dat zou kunnen. :)

PS.

Is de update functie binnen Domoticz hetzelfde voor de Domoticz package als de apt-get update/upgrade binnen de rpi console? Of is de eerstgenoemde enkel voor de webportal?

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 06-05-2015 20:55 ]

Verwijderd

arjandijk162 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:50:
[...]

Ik heb een collega overtuigd dat hij Domoticz moest gaan gebruiken en hij heeft een Pi2+Razberry besteld. Alleen maar problemen. Teruggegaan naar SOS om uiteindelijk te concluderen dat de Razberry nog niet compatible is met de RPI2 (ondanks de aanname van Razberry dat het zou moeten werken)

[...]

Honeywell thermostaat? Is gewoon een kloktermostaat die waar gewenst via wifi aangestuurd kan worden. Thinkpad heeft er geloof ik 1
Ik heb echter een pi b+ die hetzelfde zou moeten werken en ook is ondersteund volgens de razberry website.

In de quote staat een stukje tekst die ik in je reactie niet had gezien. maar de honeywell connected modulating round werkt bij mijn weten alleen maar online draadloos.

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 13:03
meesje schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:39:
Ik heb vandaag via de SynoCommunity repo Domoticz v2.2112 op mijn (oude) Synology DS109 geïnstalleerd. Ik wilde het liefst gaan voor de repo van Jadahl (dscloud.me) aangezien in deze repo een recentere versie aanwezig is. Echter mijn NAS moet dan op minimaal DSM 5.0 zitten. Het maximale voor mijn DS109 is DSM 4.2.

Hebben jullie ervaring met de repo van SynoCommunity? Wordt de Domoticz app daarin nog bijgewerkt, en lopen ze continue een X aantal versies achter?
Volgens mij is de domoticz uit de repo van jadahl een proefversie die uiteindelijk in de centrale repo van synocommunity terecht moet komen. Ik weet niet of ze dan ook DSM 4.2 gaan ondersteunen. Op dit moment is Domoticz in de centrale repo van synocommunity inderdaad niet erg actueel. Misschien moet je je vraag in het volgende topic stellen:

https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1478

[ Voor 19% gewijzigd door Dutchgrover op 06-05-2015 22:33 ]

arjandijk162 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:50:
[...]

productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad :)

Maar dat verloopt ook via de cloud helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 06-05-2015 22:51 ]

• Dylantje2

Dylantje2

En dan de vraag hoe bevalt die...
Welke instellingen/settings zijn zichtbaar?
Icm Domoticz?

• Maffie500
Nu Domoticz goed werkt heb ik toch een aantal vragen over de fibaro producten.
De rookmelder en de home plug met energiemeeting zien er super uit.
Maar werken ze ook hetzelfde met Domoticz of moet je daar voor overschakelen naar hun software homecenter. Je ziet mooie grafieken ivm energie gebruik of hoeveel rook de rookmelder al verwerkt heeft.
Kortom is de vraag of je alle functies wel kunt gebruiken met domoticz of je toch moet overschakelen naar de soft/hardware van de leverancier.

• arjandijk162
Maffie500 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:08:
Nu Domoticz goed werkt heb ik toch een aantal vragen over de fibaro producten.
De rookmelder en de home plug met energiemeeting zien er super uit.
Maar werken ze ook hetzelfde met Domoticz of moet je daar voor overschakelen naar hun software homecenter. Je ziet mooie grafieken ivm energie gebruik of hoeveel rook de rookmelder al verwerkt heeft.
Kortom is de vraag of je alle functies wel kunt gebruiken met domoticz of je toch moet overschakelen naar de soft/hardware van de leverancier.
De pluggen en hun waardes worden netjes uitgelezen en opgeslagen. Hoe ze worden weergegeven zit in de software. Je zult dus Domoticz grafiekjes krijgen ipv Fibaro grafiekjes.

• UltraSub
  • Laatst online: 18-12 16:58
Draai nu alweer een maandje of zo Domoticz op een Pi. Valt me op dat iedere keer als ik op updates laat checken via de gui dat er geen updates zijn. Is dat normaal als je de stable draait? Een apt-get upgrade komt ook niet met updates mbt Domoticz.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Er is geen stable meer uitgegeven de laatste tijd dus dat klopt.
Als je geen problemen hebt dan ook lekker zo laten :)

• UltraSub
Was ik ook van plan :)
Vroeg het me gewoon af...

• tlpeter
  • Nu online
Ik draai de beta maar de laatste paar versies gaan er voor mij toch wat dingetjes mis en de WAF verdwijnt nu toch een beetje :)

[ Voor 4% gewijzigd door tlpeter op 07-05-2015 08:40 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

UltraSub schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:26:
Draai nu alweer een maandje of zo Domoticz op een Pi. Valt me op dat iedere keer als ik op updates laat checken via de gui dat er geen updates zijn. Is dat normaal als je de stable draait? Een apt-get upgrade komt ook niet met updates mbt Domoticz.
Maar deze optie doet dus in feite wel hetzelfde? (Check for updates vs. apt-get in de console ?)

• UltraSub
Geen idee, dat was een vermoeden van me, dus eens getest.

Verwijderd

Ik vind het inderdaad een geweldig product.
Maar kijk maar eens naar het filmpje van dit product, laten ze zien hoelang die thermostaat van hun meegaat. (normaliter)

Ben er een beetje bang voor, dat je een mooie bedienbare thermostaat koopt voor relatief veel. en dat over 5 jaar de support weg is en de servers worden gesloten/gestopt.
Zit je dan met je kale old fashion thermostaat.

Nu verwacht ik dat het in geval honeywell iets langer zal duren dan bij bijvoorbeeld icy of thermosmart. aangezien die kleinere budgetten hebben en het hosten van een service nou eenmaal ook geld kost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:56:
[...]

Ik vind het inderdaad een geweldig product.
Maar kijk maar eens naar het filmpje van dit product, laten ze zien hoelang die thermostaat van hun meegaat. (normaliter)

Ben er een beetje bang voor, dat je een mooie bedienbare thermostaat koopt voor relatief veel. en dat over 5 jaar de support weg is en de servers worden gesloten/gestopt.
Zit je dan met je kale old fashion thermostaat.

Nu verwacht ik dat het in geval honeywell iets langer zal duren dan bij bijvoorbeeld icy of thermosmart. aangezien die kleinere budgetten hebben en het hosten van een service nou eenmaal ook geld kost.
Ik kreeg mijn woning er niet goed mee warm en heb hem terug gestuurd, ook iets om mee te nemen als je hem besteld.

Het zou inderdaad wel fijner zijn als je hem restreekt ook kon aansturen, echt naar mijn weten kon dat (toen) niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:01:
[...]

Ik kreeg mijn woning er niet goed mee warm en heb hem terug gestuurd, ook iets om mee te nemen als je hem besteld.

Het zou inderdaad wel fijner zijn als je hem restreekt ook kon aansturen, echt naar mijn weten kon dat (toen) niet.
Waarom zou hij het niet warm moeten krijgen?
Ik woon in een oud huis en vervang de oude voor een nog nader te bepalen nieuwe.
Maar het blijft toch gewoon warmer als ... ketel uit
en kouder dan ... ketel aan ?
+het modulerende gedeelte

Verwijderd

Mijn iSense regelde beter. Deze schaalde de temperatuur omhoog als hij dat nodig vond.

De honeywell ging bij mij enkel elk kwartier even op 45 graden draaien en dat is niet voldoende om mijn huis 's ochtends op te warmen.

Ook de afwezigheid van een aanwarmfunctie vond ik minder.

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:19
Hoi,

Ik heb even een vraagje over mijn blocky, het is mijn eerste maar hij lijkt het niet te doen, ik snap alleen niet waarom niet. |:(

Ik kan via json de ipad/iphone switches on/off schakelen en zie deze ook daadwerkelijk reageren, er gebeurt verder alleen niets met de someonehome switch, ook gaat er geen mail uit, test mails werken wel.
Mag ik er vanuit gaan dat blocky events deze mail instellingen gebruiken btw?

Ik draai versie 2.2418

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1lExJsV.png

Verwijderd

Volgens mij werkt dat iPad or iphone = On niet.. volgens mij moet je daar Ipad = ON or iphone = On van maken. Maar het is voormij al weer een tijdje geleden. Ik dacht alleen dat het zo niet werkte.

• R3m3d7
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:35:
Volgens mij werkt dat iPad or iphone = On niet.. volgens mij moet je daar Ipad = ON or iphone = On van maken. Maar het is voormij al weer een tijdje geleden. Ik dacht alleen dat het zo niet werkte.
Ah, ja..dat zou hem zomaar kunnen zijn..klinkt heel logisch, ik ga het aanpassen en laat het weten, thanks!

edit; yup, dat was het..nogmaals bedankt! *O*

[ Voor 5% gewijzigd door R3m3d7 op 07-05-2015 10:43 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

In verband met wat snellere realisatie en het vooruitzicht dat ik binnen nu en 1,5 jaar waarschijnlijk het huis koop waar ik nu in woon en flink ga verbouwen (denk aan alle grote ruimte's kaal en lichtplan/leidingen bijplaatsen of uitbreiden) sta ik op het punt mijn eerste Zwave apparatuur te bestellen bij Robbshop.nl (nadat ik gister succesvol mijn RaZberry werkend heb gekregen).

Ik zit nog even te twijfelen tussen Fibaro of Aeon Labs tussenstekkers, maar ik vermoed dat het verschil niet megagroot is? De Aeon labs stekkers kunnen wel 16A schakelen (niet dat je dat veel gaat gebruiken, maar goed).
Ik zal ook beginnen met een vrij standaard camera om alle functionaliteit die ik voor ogen heb eerst op te gaan zetten (en deze camera is in iedere ruimte in te zetten mocht ik hem later willen gaan verplaatsen).

Dit is de bestelling die ik momenteel voor ogen heb:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Nk87nKCagUsA5IPPSiPsWV55/full.jpg

Iemand wellicht nog opmerkingen, do's en dont's of kortingscodes waar ik geen weet van heb? :)

Op een later moment zal ik wellicht nog een smartphone of tablet aanschaffen om makkelijk de camerabeelden te kunnen bekijken en/of scenes te kunnen wijzigen enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 07-05-2015 10:45 ]

• arjandijk162
Voor zover ik weet is de Razberry geen Zwave plus. Kijk ook even of de Razberry Aeon Gen 5 al ondersteund. Bij openzwave is dat nog niet het geval.

Verder ziet het er goed uit. Ik vind persoonlijk de Fibaro stekkers iets mooier.

• UltraSub
@Da_maniaC, kijk eens ff naar Hikvision's. Heb 2x een DS-2CD2332-I hangen. 3MP met heel goede IR. Bij mijn ouders heb ik er ook 3 gehangen. Geweldig spul, check eBay prijzen, heb voor de mijne 150 per stuk betaald.

/edit
Zie dat je een wifi cam hebt besteld. Vind ik persoonlijk he-le-maal niks (en ik heb al heel wat cameras gehad). Wifi is heel makkelijk te storen, je moet er nog steeds voeding bij krijgen, waar PoE mogelijk is bij bedrade camera's, en een constante stream over je wifi netwerk van eventueel een paar camera's komt de snelheden ook niet ten goede. Ik zou ten alle tijden bedraad gaan voor camera's tenzij écht onmogelijk.

[ Voor 50% gewijzigd door UltraSub op 07-05-2015 11:04 ]

Als je geen PTZ camera nodig hebt is deze misschien ook interessant: http://eud.dx.com/product...24-ir-led-white-844323144

Heb hem besteld, nog niet binnen. Voor 3 tientjes een toppertje denk ik. De filmpjes gemaakt door de camera zien er iig goed uit. Enige nadeel is volgens mij dat de webinterface in het Chinees is, maarja hoe vaak heb je dat nodig? Aansluiten op je netwerk, static IP instellen kan je wel via een Static DHCP lease doen op je router en dan pluk je de beelden eraf via bepaalde URL. Werkt ook met Synology schijnt het. En als je echt perse in de webinterface dingen moet aanpassen dan kun je nog altijd vertalen met Google Translate app (die foto kan maken en dan kan vertalen).

WiFi heeft ook niet mijn voorkeur, bekabeld heb je vaak een stuk betere framerate. Mocht je een wifi camera voor binnenshuis zoeken dan is dit een leuke: http://www.banggood.com/X...iOS-Android-p-962456.html
26 euro maar 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 07-05-2015 11:31 ]

• R3m3d7
arjandijk162 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:59:
Voor zover ik weet is de Razberry geen Zwave plus. Kijk ook even of de Razberry Aeon Gen 5 al ondersteund. Bij openzwave is dat nog niet het geval.

Verder ziet het er goed uit. Ik vind persoonlijk de Fibaro stekkers iets mooier.
De Razberry 2 heeft wel zwave plus support volgens http://www.robbshop.nl/razberry-478

• Da_maniaC

Da_maniaC

@ arjandijk162 / AIXGOD:
Ik heb Sossolutions even een mailtje gestuurd of men kan bevestigen welke RaZberry module ik heb (wordt nergens gesproken over een versie of revisie nummer).

@Thinkpad / UltraSub:
Bedankt voor alle tips. Die goedkope camera ziet er opzich wel erg goed uit voor het geld. Misschien ga ik deze later nog eens overwegen voor een andere positie.
Overigens ga ik de camera eerst in Wifi modus proberen..als het ook maar enigzins tegenvalt kan ik hem alsnog bedraad aansluiten.
(Het einddoel is sowieso om alle IP camera's bekabeld aan te kunnen sluiten aangezien ik hier zelf ook voorstander van ben.... hier zal ik met het verbouwen dan ook rekening mee houden en overal nieuwe leidingen leggen etc.).

Indien de Aeron gen5 ondersteuning inderdaad niet zeer binnenkort wordt toegevoegd wordt het toch maar een setje Fibaro stekkers vrees ik dan. :) (Nog steeds geen ramp verder).

[Edit]
Zojuist bevestiging gekregen van SOS Solutions. De RaZberry module die zij verkopen zou icm een Raspberry Pi 2 ook gewoon Z-wave Plus moeten ondersteunen!

[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 07-05-2015 11:30 ]

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 13:03
ThinkPadd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:05:
Als je geen PTZ camera nodig hebt is deze misschien ook interessant: http://eud.dx.com/product...24-ir-led-white-844323144

Heb hem besteld, nog niet binnen. Voor 3 tientjes een toppertje denk ik.
Ik heb zelf een escam pearl. prima cameraatje maar het is mij nog niet gelukt om hem met synology aan de praat te krijgen al heb ik er nog niet veel tijd in kunnen stoppen. Hij doet het nu wel goed met een smartphone app. Als het jou lukt om hem aan de praat te krijgen met synology ben ik wel geinteresseerd in de instellingen die je gebruikt.

• Duggel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-07 18:25
Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een Raspberry Pi 2 met Domoticz. Het lijkt allemaal te functioneren zoals het hoort, maar ik krijg de Aeon Labs MultiSensor Gen5 niet gekoppeld.
Zodra ik op 'sensor opnemen' klik krijg ik wel de melding dat ik 20 seconden de tijd heb om een schakelaar op te nemen, maar er gebeurt verder niks.
Ik heb al vanalles geprobeerd (z-wave knop op de Aeon kort indrukken, lang indrukken, indrukken voordat ik op toevoegen heb geklikt, nadat ik op toevoegen heb geklikt, enz.)
Iemand tips of enig idee wat ik fout doe?

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-12 20:56
Duggel schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:25:
Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een Raspberry Pi 2 met Domoticz. Het lijkt allemaal te functioneren zoals het hoort, maar ik krijg de Aeon Labs MultiSensor Gen5 niet gekoppeld.
Zodra ik op 'sensor opnemen' klik krijg ik wel de melding dat ik 20 seconden de tijd heb om een schakelaar op te nemen, maar er gebeurt verder niks.
Ik heb al vanalles geprobeerd (z-wave knop op de Aeon kort indrukken, lang indrukken, indrukken voordat ik op toevoegen heb geklikt, nadat ik op toevoegen heb geklikt, enz.)
Volgens mij ging het hierboven er al over dat deze nog niet ondersteund worden!?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Duggel schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:25:
OpenZwave zou nu support moeten hebben:
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?p=41854#p41854

Maar dat betekend dat de ondersteuning voor de nieuwe devices nog moet worden opgenomen in Domoticz als ik het goed begrijp?

• tlpeter
  • Nu online
Dat begrijp je helemaal goed.
Domoticz gebruikt openzwave en zolang openzwave het niet ondersteund of nog niet is geupdate in Domoticz dan werkt het nog niet.
Je zou het handmatig moeten kunnen toevoegen maar daarvoor zou ik effe kijken op het Domoticz forum zelf:

http://www.domoticz.com/f...hp?f=24&t=5545&hilit=gen5

• Duggel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-07 18:25
tlpeter schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:14:
Dat begrijp je helemaal goed.
Domoticz gebruikt openzwave en zolang openzwave het niet ondersteund of nog niet is geupdate in Domoticz dan werkt het nog niet.
Je zou het handmatig moeten kunnen toevoegen maar daarvoor zou ik effe kijken op het Domoticz forum zelf:

http://www.domoticz.com/f...hp?f=24&t=5545&hilit=gen5
Die post was ik zelf ook al tegen gekomen, maar het probleem dat daar omschreven wordt is dat het niet lukt om het motion-deel funtionerend te krijgen. Ik krijg de volledige sensor niet gekoppeld, maar dat zal er dus mee te maken hebben dat Domoticz nog geupdate moet worden. Ga ik daar vanavond eens mee stoeien.

• tlpeter
  • Nu online
Welke versie heb je nu?
Je kunt bij hardware -> openzwave ook zien welke versie openzwave je gebruikt.

• wmn79
  • Laatst online: 22-12 11:12
wmn79 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:55:
[...]

Ik heb deze stick ook maar krijg hem nog niet aan de praat met Open-ZWave in mijn FreeNAS jail. De meldingen die MinOZW geeft zijn de volgende:
*knip*, doe eens niet hele lappen code posten

Iemand suggesties wat hier fout gaat en hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt.
Ben er nog steeds niet uit dus als iemand nog ideeën/suggesties heeft om dit op te lossen dan hoor ik ze heel graag.

[ Voor 83% gewijzigd door ThinkPad op 07-05-2015 13:52 . Reden: Lap code weggehaald ]

Ik (en andere topicbezoekers waarschijnlijk ook) zou het sowieso wel fijn vinden als je dat soort lappen tekst/code niet hier post, maar op Pastebin.com o.i.d. en dan hier een linkje post. Helpt nogal voor de leesbaarheid enzo ;)

• wmn79
  • Laatst online: 22-12 11:12
ThinkPadd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:51:
Ik (en andere topicbezoekers waarschijnlijk ook) zou het sowieso wel fijn vinden als je dat soort lappen tekst/code niet hier post, maar op Pastebin.com o.i.d. en dan hier een linkje post. Helpt nogal voor de leesbaarheid enzo ;)
Goed punt, zal ik in het vervolg doen.

• trekker22
  • Laatst online: 22-12 14:13
ThinkPadd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:05:

Heb hem besteld, nog niet binnen. Voor 3 tientjes een toppertje denk ik. De filmpjes gemaakt door de camera zien er iig goed uit. Enige nadeel is volgens mij dat de webinterface in het Chinees is, maarja hoe vaak heb je dat nodig? Aansluiten op je netwerk, static IP instellen kan je wel via een Static DHCP lease doen op je router en dan pluk je de beelden eraf via bepaalde URL. Werkt ook met Synology schijnt het. En als je echt perse in de webinterface dingen moet aanpassen dan kun je nog altijd vertalen met Google Translate app (die foto kan maken en dan kan vertalen).

WiFi heeft ook niet mijn voorkeur, bekabeld heb je vaak een stuk betere framerate. Mocht je een wifi camera voor binnenshuis zoeken dan is dit een leuke: http://www.banggood.com/X...iOS-Android-p-962456.html
26 euro maar 8)7
zijn er ook van die goedkopere buiten camera's die POE supporten? Die DS-2CD2332-I wel, maar is 150-180 euro!

• R-B

R-B

Blokkert

Ter uitbreiding van me domotica ga ik een z-wave setje proberen. Ik draai nu rpi b+ met domoticz stable software.

ik wil kopen:
- Aeon Labs Z-Stick Series 2 (http://www.robbshop.nl/aeon-labs-usb-adapter-op-batterijen)
- 2x Zwave tussenstekker schakelaar met stroommeting (http://www.robbshop.nl/zw...hakelaar-met-stroommeting)

Levert dit problemen op? Zover ik kan zien werkt dit op/met elkaar :)

trekker22 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:46:
[...]

zijn er ook van die goedkopere buiten camera's die POE supporten? Die DS-2CD2332-I wel, maar is 150-180 euro!
Daarvoor heb je deze poor mans POE oplossing: http://www.banggood.com/1...-IP-Cameras-p-957140.html
Heb op eBay 2x zo'n kabeltje besteld, ben benieuwd hoe dat werkt.
R-B schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:19:
[...]

Levert dit problemen op? Zover ik kan zien werkt dit op/met elkaar :)
Dat moet prima werken. Heb die stick zelf ook in gebruik. Plugs geen ervaring mee, maar gaat waarschijnlijk ook wel werken.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 07-05-2015 15:28 ]

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 18:58

Kraz

Saving the world

trekker22 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:46:
[...]

Ik zelf heb een andere Hikvision gekocht uit China.
3 weken wachten, maar wel voor (minder dan) de helft;
http://www.aliexpress.com...ni-camera/2033241006.html

Moet je uiteraard wel een creditcard hebben. ;)

Houdt er wel rekening mee dat er géén POE injector oid bij zit.
Zelfs geen adapter. Die moet je dus nog ergens anders vandaan halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kraz op 07-05-2015 15:34 ]

• R-B

R-B

Blokkert

ThinkPadd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:27:
[...]

Daarvoor heb je deze poor mans POE oplossing: http://www.banggood.com/1...-IP-Cameras-p-957140.html
Heb op eBay 2x zo'n kabeltje besteld, ben benieuwd hoe dat werkt.

[...]

Dat moet prima werken. Heb die stick zelf ook in gebruik. Plugs geen ervaring mee, maar gaat waarschijnlijk ook wel werken.
Wat is eigenlijk verschil met http://www.robbshop.nl/usb-stick-met-zwave-plus?

Ja, Z-Wave plus, maar is dat ook backward compatible met Z_Wave zelf?

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-12 13:24
Kraz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:33:
[...]

Ik zelf heb een andere Hikvision gekocht uit China.
3 weken wachten, maar wel voor (minder dan) de helft;
http://www.aliexpress.com...ni-camera/2033241006.html

Moet je uiteraard wel een creditcard hebben. ;)

Houdt er wel rekening mee dat er géén POE injector oid bij zit.
Zelfs geen adapter. Die moet je dus nog ergens anders vandaan halen.
Hoe zit het dan met de invoerrechten?
Pagina: 1 ... 73 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door