¯\_(ツ)_/¯
Het toevoegen van mijn HUE lichten verliep eveneens gesmeerd, maar ik krijg Eneco Toon niet toegevoegd. Om wat voor reden dan ook voegt hij Toon niet toe aan mijn apparaten. Gebruikersnaam en wachtwoord heb ik gecheckt, dit zijn dezelfde als waarmee ik inlog in de Toon-app.
Heeft iemand hier enig idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?
Is je node wel verbonden aan de controller?
Wanneer dit niet zo is dan effe een harde reset geven van de controller en opnieuw de node includen.
Verwijderd
Ter info: Het betreft hier draadloze stopcontact, onbekend merk, type RC-710. Misschien meerdere mensen hier ervaring mee? Ze worden alleen ingeschakeld (op zowel het on- als off-commando).
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2015 16:47 ]
Ik heb de zelfde stick en deze werkt bij mij prima (en snel).Maffie500 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:17:
Net even incontrol gedownload om te testen of er geen defecten in de hardware zitten. Met deze software werkt de plug wel maar het duurt vaak een tijd voor er reactie is. zou het aan de zwave usb stick kunnen liggen het is het volgende model: http://www.z-wave.me/index.php?id=28
Overigens moet je polling NIET aanzetten.
[ Voor 4% gewijzigd door VicSmurf op 01-05-2015 17:02 ]
Kun je uitleggen waarom niet? Bij powered nodes kun je, voor zover ik heb begrepen, het beste wel polling aanzetten.VicSmurf schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:58:
[...]
Ik heb de zelfde stick en deze werkt bij mij prima (en snel).
¯\_(ツ)_/¯
* Alles naar beneden gehaald
* Lightstrips uit Hue app gegooid en opnieuw laten zoeken (ging goed)
* Opnieuw in Domoticz als hardware toegevoegd (oude weggegooid)
En nu komen de lightstrips ineens niet meer in mijn devices list te staan..
Het enige verschil met toen alles boven stond is dat door het verwijderen van de lightstrips uit de hue app, de IDs anders zijn. Het waren IDs 1 en 2, en dat is nu 3 en 4 (opgezocht via de CLIP API tool). Zou natuurlijk niks uit moeten maken, maar ik krijg nu dus op geen enkele manier de strips in mijn Domoticz devices, terwijl de Hue bridge wel gewoon 'correct' bij hardware staat toegevoegd.
Iemand wellicht een idee?
Domotix' van Zilverline B.V.
https://appsto.re/nl/9ae14.i
Ja, heb deze mogen testen en gebruik ik nog weleens zo af en toe.noelklok schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:43:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Domotix app voor IOS?
¯\_(ツ)_/¯
20 euro????M.v.Veelen schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:51:
[...]
Ja, heb deze mogen testen en gebruik ik nog weleens zo af en toe.
Dan is een home screen net zo nuttig lijkt me...
En nee, ik heb er geen 20,- voor betaald
¯\_(ツ)_/¯
De actuele sunset tijden worden ook weergegeven op de verschillende pagina;s, maar die lijkt wel gewoon mee te netjes. Vandaag is dat 6:11 en 21:05.
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Deze bug is in #2384 gefixed.
Dus of nog ff geduld hebben tot er weer een stable versie beschikbaar komt voor de Pi, of beta gaan draaien
althans, zo doe ik het altijd en hoef nooit wat te herstellen naderhand, alles blijft behouden
Maar het is wel aan te raden om vooraf even goede backups te maken. Een beta is zoals de naam al zegt: een beta en dus niet altijd stabiel
[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 01-05-2015 21:22 ]
@ hierboven
Ik heb tbh nog nooit een instabiele beta gehad, ik draai alleen beta's!
kan zijn dat er bugjes in zitten maar instabiel is het bij mij nooit geweest
Al kan het er ook mee te maken hebben dat ik er alleen m'n Hue bridge aan gekoppeld heb en verder geen RFCOM/ZWAVE/whatever
[ Voor 62% gewijzigd door tozzke op 01-05-2015 21:24 ]
(iig bedankt voor hoe ik die beta handmatig erop zet.. haha
Mocht ik beta gaan draaien, dan is image maken van huidige situatie wel goed idee..
[ Voor 17% gewijzigd door R-B op 01-05-2015 21:26 ]
Ik heb bijvoorbeeld een schakelaar gemaakt om mijn versterker aan en uit te zetten, maar als deze buiten domoticz om wordt geschakeld wil ik dat deze wordt geupdate met een script. Maar ik ik met een script een schakelaar verander, dan wordt de schakelaar ook echt geschakeld. Ik wil graag dat alleen de status wordt veranderd:
/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=8&svalue=Off werkt wel
/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=8&svalue=On werkt niet.
Iemand ideeen?
nou bedoel dat je niet snel 20 euro betaald voor een niet essentiele app betaald.M.v.Veelen schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:11:
Wat bedoel je?
En nee, ik heb er geen 20,- voor betaald
een tomtom kan dit nog wel vragen, maar een onbekende domotica app?
als die 0,99 kostte hadden ze maybe wel meer omzet. Voor 20 euro ga je zo iets toch niet proberen.
Ja, ben nog steeds beta tester. Vind persoonlijk Pilot een stuk beter en betaalbaarder!noelklok schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:43:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Domotix app voor IOS?
Bing
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Zover ik begrepen heb kan polling juist de boel vertragen. Ik heb redelijk wat nodes.M.v.Veelen schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:20:
[...]
Kun je uitleggen waarom niet? Bij powered nodes kun je, voor zover ik heb begrepen, het beste wel polling aanzetten.
"make sure that everything is queried successfully, and you don't have errors in the openzwave setup table
dont enable polling (unless you absolutely need too), also make sure the polling interval is not to short, this can cause a lot of zwave messages going over the air"
Gebruik deze versie ook maar ik krijg gewoon de nieuwe tijden steeds door en geen last van dit probleem.R-B schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:08:
Draai RPI, die update automatisch geloof ik toch? Actuele versie is V2.2284.
Lijk er dus op dat het mogelijk een combinatie is waardoor dit gebeurt.
Mei 02 2015 10:30:52, Zonsopgang: 06:08:00, Zonsondergang: 21:07:00
Is het toevallig geen cache probleem van je browser. Misschien deze eens verwijderen of een keer op F5 drukken zodat het ververst wordt.
Zwave.Me Itemp wordt gezien als Z-Wave.Me ZME_KFOB met 4 knoppen. Zoals je begrijpt is het dan lastig de goede waarden uit te lezen. Heeft iemand dit vaker meegemaakt?
[ Voor 48% gewijzigd door arjandijk162 op 02-05-2015 12:27 ]
Ja, ik heb 2 Everspring schakelaars (AN 1572 geloof ik) en die worden gezien als: Everspring AN145 Lamp Screw In Module. Ze werken verder prima hoor, maar het is niet zoals je zou verwachtenarjandijk162 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:25:
Weet iemand wat je kan doen als een Zwave apparaat verkeerd herkent wordt?
Zwave.Me Itemp wordt gezien als Z-Wave.Me ZME_KFOB met 4 knoppen. Zoals je begrijpt is het dan lastig de goede waarden uit te lezen. Heeft iemand dit vaker meegemaakt?
¯\_(ツ)_/¯
Ik wil er graag 1, maar het zou ook leuk zijn als hij via Wifi oid aan te sturen is.
Merk type, ervaringen enz enz enz
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Er is een XML-bestand die je kunt aanpassen in dat soort situaties (manufacturer_specific.xml). Hoe dat verder werkt weet ik niet, nooit zelf gedaan. Maar misschien dat je daarmee wat verder komt? Zoek eens op het Domoticz forum over dat XML-bestand.arjandijk162 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:25:
Weet iemand wat je kan doen als een Zwave apparaat verkeerd herkent wordt?
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 02-05-2015 19:57 ]
Z-Wave Dual Wall Switch TKBHOME TZ66D
Ik heb namelijk 4 poorten op de switch en het wire diagram geeft aan dat ik 1 lamp rechtstreeks aan kan sluiten, waarbij de auxiliary poort overblijft. Bij een hotelschakeling heb ik toch 4 poorten nodig, uitgaande dat de switch zelf ook voeding nodig heeft?
[ Voor 6% gewijzigd door PolderPloer! op 02-05-2015 20:07 ]
Blocky event opslaan onder andere naam en oude verwijderen did the trick. Als tussenoplossing werkt ditThinkPadd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:34:
Dat is de indicatie in de titelbar, R-B heeft het over de tijden in Blockly events die niet overeenkomen met de tijden die je in de titelbar ziet
Ik gebruik deze versie ook en had in blocky ook hetzelfde probleem. Had niet met browser gefresh te maken want de virtuele switch welke ik schakelde gaf inde log hetzelfde probleem. Heb dus maar een lua scripje geschreven.MikeOO schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:33:
[...]
Gebruik deze versie ook maar ik krijg gewoon de nieuwe tijden steeds door en geen last van dit probleem.
Lijk er dus op dat het mogelijk een combinatie is waardoor dit gebeurt.
Mei 02 2015 10:30:52, Zonsopgang: 06:08:00, Zonsondergang: 21:07:00
Is het toevallig geen cache probleem van je browser. Misschien deze eens verwijderen of een keer op F5 drukken zodat het ververst wordt.
Verwijderd
Grote voordeel van Domoticz is natuurlijk dat je beiden kan combineren, zwave en 433 samen.
imo is 433MHz leuk voor schakelaars (die je dus fysiek bedient) maar niet voor schakelactoren. Je bent dan toch ter plekke aanwezig en je ziet wel of de schakelaar gedaan heeft wat je ervan verwachtte. Zodra je e.e.a. op afstand wil kunnen schakelen, is het wel heel fijn als je kunt zien dat hij dat ook daadwerkelijk verwerkt heeft
Verwijderd
Zeker nadat ik gemerkt heb hoe onstabiel en onbetrouwbaar 433Mhz wel is.
Hier gaat 1 voor 1 alles vervangen worden door Z-Wave. Elke 433 die maar 1 keer dienst weigert vliegt eruit.
Al het andere blijft werken.
Het punt is dat mijn zoon altijd vergeet het licht uit te doen op de overloop.
Mijn dochtertje kan dan niet slapen dus heb ik dit gescript en moet het licht uitgaan na 3 minuten.
Edit, het lijkt toch een probleem te zijn met de kaku module.
Schakelaars doen het, ander kaku spul doet het ook.
Het enige wat niet werkt is dat de lamp niet geschakeld wordt.
[ Voor 24% gewijzigd door tlpeter op 03-05-2015 11:04 ]
¯\_(ツ)_/¯
Met dank aan Quindor voor zijn LED dimmer PCB en bijbehorende sketch
Ik denk in dit geval een kapotte ontvanger.M.v.Veelen schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:10:
Misschien is er dan toch iets anders aan de hand, want ik moet bekennen dat in mijn hoekwoning (3 woonlagen) het 433Mhz eigenlijk ook alles perfect werkt. De garage was in sommige gevallen een brug te ver, maar in het huis schakelt alles 99% mee.
Soms werkt het wel en soms niet.
Een script dat soms werkt is er niet in dit geval, er staan max tien regels in.
Wanneer ik de schakelaars bedien (boven of beneden) dan ziet Domoticz dit en schakeld softwarematig de lamp.
Alleen de lamp gaat niet aan of niet meer uit.
Na een herstart va de service kan ik de lamp eenmalig uit doen en nu wil deze helemaal niet meer aan.
Ziet er goed uit.TravockMD schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:16:
Vanmorgen de laatste dingen gedaan om mijn project "LED trapverlichting" zo goed als af te ronden. Enkel nog wat software/instellingen bijschaven hier en daar.
Ik denk alleen niet dat ik dit voor elkaar ga krijgen op het moment
WAF isn't high enough.
[ Voor 25% gewijzigd door tlpeter op 03-05-2015 11:29 ]
Dayuuum, wat een puist lichtTravockMD schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:16:
Vanmorgen de laatste dingen gedaan om mijn project "LED trapverlichting" zo goed als af te ronden. Enkel nog wat software/instellingen bijschaven hier en daar.
Maar ziet er wel netjes uit! En dat spul van Quindor is zeker leuk, ik heb het ook gebouwd. Werkt met m'n Synology NAS alleen niet betrouwbaar genoeg (waarschijnlijk omdat ik 'telnet' moet gebruiken ipv 'netcat').
Het domoticz package voor synology uit deze thread:M.v.Veelen schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:47:
[...]
Hou er wel rekening mee dat scripts (en eventueel de www directory) weer terug moeten worden gezet en eventueel de rechten op scripts moeten worden aangepast. ALS je daar gebruik van maakt tenminste. Voor jou komt v2.2386 waarschijnlijk ook snel beschikbaar als die er nu nog niet bij staat.
https://github.com/SynoCo...478#issuecomment-94491973
is aangepast.:
- backup directories zijn aanwezig en hebben de juiste permissie
- backup files blijven intact wanneer domoticz geupgrade wordt
- scripts in scripts directory blijven intact wanneer domoticz geupgrade wordt
Ik heb inmiddels upgrade naar v2.0.2400-13 uitgevoerd en het lijkt goed te werken. Backup files en scripts zijn in ieder geval blijven staan en lichten schakelen.
Ik zou hue lampen hangen.!!Ferra schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:30:
Ik ga binnenkort verhuizen en ga naar een 3-laagse 1 gezinswoning. Ik wil op elk lichtpunt een schakelaar inbouwen om mijn lichten via mn iphone/events te kunnen bedienen. Ik gebruik nu 433mhz kaku spul op de begane grond. Raden jullie aan om in mn nieuwe huis voor z-wave te gaan? Of moet ik me bij het 433mhz spul houden in mijn situatie?
Icm Pir..
Daaraan blockleys maken,
En wat deursensoren.[ wel zwave ]
Maar eea kan ook goed met 433....
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
de log ziet de gateway.
1
2
| 2015-05-03 14:06:25.399 MySensors: Using serial port: /dev/ttyACM0 2015-05-03 14:06:26.994 MySensors: Gateway Ready... |
Heb een led dimmer gemaakt ook deze wordt bij ingeschakelen herkent
1
2
| 2015-05-03 14:08:58.329 MySensors: Node: 1, Sketch Name: DimmableLED 2015-05-03 14:08:58.337 MySensors: Node: 1, Sketch Version: 1.1 |
Maar hoe voeg ik deze nu toe aan mijn schakelaars?
Als je sketch bij het opstarten niets stuurt, dan krijg je geen nieuwe device.
Wat je moet doen, bij het opstarten de laatste schakelstand ophalen, dit kan mbv een V_VAR1, of nog beter, dit in de eprom schrijven.
Deze laatste stand dan doorsturen.
Voordeel, bij een power outage, word de laatste stand gelijk terug gezet, en gaat de lamp aan/uit
zie bv het DimmableLight.ino voorbeeld
presenteer je de schakelaars wel ? (S_LIGHT)
Moet je hier Blocky of LUA voor gebruiken, of Events?
Onder Events > Devices kan ik hem nergens vinden?
EDIT eerst al Device toevoegen natuurlijk
[ Voor 26% gewijzigd door trekker22 op 03-05-2015 15:05 ]
Ik ben net een beetje bezig met mysensors en veel van je termen zeggen me even niks misschien wil je me iets meer (gedetailleerd) op weg helpen?gizmocuz schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:20:
als je 'accept new hardware' aan hebt in de domoticz settings, en je sketch stuurt een schakelaar, dan zou je hem zien.
Als je sketch bij het opstarten niets stuurt, dan krijg je geen nieuwe device.
Wat je moet doen, bij het opstarten de laatste schakelstand ophalen, dit kan mbv een V_VAR1, of nog beter, dit in de eprom schrijven.
Deze laatste stand dan doorsturen.
Voordeel, bij een power outage, word de laatste stand gelijk terug gezet, en gaat de lamp aan/uit
zie bv het DimmableLight.ino voorbeeld
presenteer je de schakelaars wel ? (S_LIGHT)
Bij het opstarten stuurt de dimmer wel degelijk iets (zie de log) alleen domoticz geeft geen nieuwe schakelaar weer als ik hem in leren zet .
Heb een programmatje gevonden en daarmee kan ik met de gateway de dimmer zien en aansturen .
Wat ik wel gezien heb is dat mijn RFXcom op dezelfde usb zit als de mysensor gateway.
Maar ze doen het wel allebei.
heb een test opstelling gemaakt.
binary is gepowered door een 9v usb adapter
heb een simpele breadboard opstelling gemaakt met een 9v batterij een weerstand en led lampje wat prima brandt als ik alles verbindt.
idee was om de binary IN1 + OUT1 hier tussen te hangen en kijken of ik dan een Event krijg in Domoticz.
3e kabeltje (geel) is IN1 plug ik in mijn breadboard en heb ook kabeltje uit OUT1 verbonden met breadboard.
Echter lampje gaat dan niet meer branden.
Iemand idee wat ik fout doe?
Wat ik ook niet begrijp is dat er 1 IN1 kabeltje is voor 2, maar je aan de uitgang kant 2x OUT1 hebt? en ook 2x OUT2. Waarom heb ik 2 kabeltjes IN maar kan ik aan de achterzijde 4x een kabeltje inschroeven?
Zal ook ff alle kroonsteentjes nalopen, kan zijn dat daar de fout zit/...
Je hebt wel bij de devices tab gekeken voor de nieuwe devices?
kan je je sketch misschien eens sturen naar met via een DM ?
Net getest met de lamp op 1 meter en dan is het probleem opgelost.VicSmurf schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:58:
[...]
Signaal is blijkbaar niet sterk genoeg of ergens toch storing?
Iemand ervaring met deze? http://www.robbshop.nl/aeon-labs-usb-adapter-op-batterijen.
Werkt deze op synology of kan ik beter een andere controller nemen?
fibaro homecenter lite of zipabox?
Weet Iemand of ik IN1 en OUT1 zo door kan verbinden dat stroom blijft lopen?trekker22 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:33:
wie heeft er meer ervaring met de fibaro binary?
heb een test opstelling gemaakt.
binary is gepowered door een 9v usb adapter
heb een simpele breadboard opstelling gemaakt met een 9v batterij een weerstand en led lampje wat prima brandt als ik alles verbindt.
idee was om de binary IN1 + OUT1 hier tussen te hangen en kijken of ik dan een Event krijg in Domoticz.
3e kabeltje (geel) is IN1 plug ik in mijn breadboard en heb ook kabeltje uit OUT1 verbonden met breadboard.
Echter lampje gaat dan niet meer branden.
Iemand idee wat ik fout doe?
Wat ik ook niet begrijp is dat er 1 IN1 kabeltje is voor 2, maar je aan de uitgang kant 2x OUT1 hebt? en ook 2x OUT2. Waarom heb ik 2 kabeltjes IN maar kan ik aan de achterzijde 4x een kabeltje inschroeven?
Zal ook ff alle kroonsteentjes nalopen, kan zijn dat daar de fout zit/...
Want op multimeter meet ik niks mee aan voltage en domoticz log pikt ook niks op.
Lijkt me dat ik dat ding fout aansluit?
Wanneer ik nu de Hue lamp via Domoticz aan/uit zet, dan wordt de actie uitgevoerd zoals in mijn event is beschreven. Echter, wanneer ik de Hue lamp via de afstandsbediening van Philips zelf aan/uit zet, vindt er geen actie plaats, en lijkt het event niet uitgevoerd te worden.
Opvallend is dat wanneer de afstandsbediening van de Hue gebruikt wordt, die enkel die ene lamp bedient, er geen log wordt geregistreerd bij de betreffende lamp in Domoticz. Terwijl dit wel gebeurt wanneer je de lamp via Domoticz zelf schakelt.
Ook zie ik altijd een "laatst ingeschakeld" datum/tijdstip staan, die weer wel wordt geüpdatet wanneer ik de lamp via de afstandsbediening schakel. Ofwel, hij kan wel de status van de lamp zien.
Iemand enig idee waarom deze logs niet geregistreerd worden?
jbjb_j schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:12:
Ik heb een aantal Philips Hue lampen gekoppeld aan Domoticz, en nu wil ik een event maken waarbij een actie wordt uitgevoerd als een bepaalde Hue lamp aan/uit gezet wordt. (een andere, niet Hue, lamp moet aan of uit gaan)
Wanneer ik nu de Hue lamp via Domoticz aan/uit zet, dan wordt de actie uitgevoerd zoals in mijn event is beschreven. Echter, wanneer ik de Hue lamp via de afstandsbediening van Philips zelf aan/uit zet, vindt er geen actie plaats, en lijkt het event niet uitgevoerd te worden.
Opvallend is dat wanneer de afstandsbediening van de Hue gebruikt wordt, die enkel die ene lamp bedient, er geen log wordt geregistreerd bij de betreffende lamp in Domoticz. Terwijl dit wel gebeurt wanneer je de lamp via Domoticz zelf schakelt.
Ook zie ik altijd een "laatst ingeschakeld" datum/tijdstip staan, die weer wel wordt geüpdatet wanneer ik de lamp via de afstandsbediening schakel. Ofwel, hij kan wel de status van de lamp zien.
tozzke schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:28:
[...]
Op die manier heb ik het nu ook maar gedaan ja, beetje jammer maar helaas
Is het overigens mogelijk Domoticz ook de status in de gaten te laten houden van lichtpunten die buiten Domoticz om geschakeld worden?
Ik zie weliswaar keurig de status veranderen (in Domoticz) als ik bijv een lichtpuntje met een afstandsbediening of een andere app schakel. Maar als ik dan een blockly-programmering heb die naar de status van dat lichtpuntje kijkt, doet hij daar vervolgens niets mee. De blockly lijkt daar dus alleen iets mee te doen als je daadwerkelijk via Domoticz dat ene lichtpuntje bedient.
edit:
Tevens "mis" ik ook de mogelijkheid geleidelijk van kleur te wisselen (Philips Hue). Ik heb nu een aantal (kleur)scenes opgeslagen maar het zou heel mooi zijn als ik bijv van blauw heel langzaam (laten we zeggen gedurende 15 minuten) naar rood kan. Alleen dit zal komen omdat Hue nog maar kort ondersteund wordt door Domoticz of zie ik functies over het hoofd?
verder mooi speelgoed!
^^ ik zit er ook al eventjes meetozzke schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:20:
Heeft dan wellicht iemand hier een oplossing voor...
Ik heb alleen Philips Hue-lampen, Livingwhites lampen en dimmer pluggen en een afstandsbediening van Livingwhites. Verder geen KaKu/Zwave componenten.
Zodra ik een van deze lampen buiten Domoticz om bedien (met de afstandsbediening of met een andere app), registreert Domoticz @ Dashboard prima de status van die lamp maar een event doet er vervolgens niets mee.
Dit is een beetje jammer aangezien ik dan dus geen koppelingen kan maken via een blockly.
Het is geen onoverkomelijk probleem aangezien ik vrijwel alles geautomatiseerd heb maar het zou toch handig zijn als dit wel zou werken.
Ik snap ook niet goed waarom dit niet werkt, want de status is dus prima te volgen @ Domoticz Dashboard
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Check de handleiding van de RFXCom. Daarin staat een hoop uitgelegd per merk. Nu komt jouw merk niet voor dus je zal moeten gaan testen of er van een andere merk iets overeenkomt.vrouwantje schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:17:
Heb 433mhz schakelaars van selectremote liggen zonder handzender erbij. 1 heeft een keuzewieltje met 1 tm 5 en die ander een dipswitch met 10 schakelaars. Krijg dat met RFXmgr niet aan de praat Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Bv de ELRO werkt ook met dipswitches. Als je dan deze handelingen probeert kom je er wel achter of deze op een soortgelijke mannier werken.
Het maakt het lastiger dat je geen remote hebt zodat je met RFXmngr icm Windows kan checken of er een code voorbij komt.
Veel testen/lezen/uitproberen dus.
Misschien beter om bij Action een setje te halen, 3 voor 10 euro incl AB.
Updated RFXmngr and new firmware version 87, 187 and 241
May 2nd, 2015
New firmware released for the RFXtrx433 and RFXtrx433E
Please read chapter 2 of the RFXtrx User Guide.pdf to see which firmware type supports the protocols you need.The preferred firmware version for the RFXtrx433E is the Ext firmware.
The preferred firmware version for the RFXtrx433 is the Type1 or Type2 firmware.
Type1 or Type2 firmware can be flashed in the RFXtrx433 and the RFXtrx433E.
Firmware changes in versions 433_87/187/241
– KD101 number of xmit packets increased
– Mertik G6R_H4S added (transmit only)
– Improved; WS1700/WS4500
– Corrected Type2 firmware; Imagintronix/Opus with HW version 0
– Corrected; WT0122 temperatures < 14C
– Corrected; Transceiver type could be wrong after flash update
RFXmngr program
- The RFXmngr program is updated to support the new firmware.
– RFXSensor A/D and voltage corrected
– connect problem solved if another old FTDI device is connected to the system
http://www.rfxcom.com/epa...5469/Categories/Downloads
Topic: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=5718
Aangezien er niet meer op topic gereageerd wordt door Kaashoek en hij ook zijn pm's niet leest, stel ik hier de vraag.
Het betreft de webhook deel, om zo kamertemp uit te lezen etc. Hoe werkt dat precies? Ik krijg dat niet helemaal duidelijk wat ik nou precies moet doen?
In blocky zal je dit niet lukken, maar met Lua moet het wel kunnen. Je zult een combinatie moeten maken tussen "status veranderd" en "last updated".jbjb_j schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:12:
Ik heb een aantal Philips Hue lampen gekoppeld aan Domoticz, en nu wil ik een event maken waarbij een actie wordt uitgevoerd als een bepaalde Hue lamp aan/uit gezet wordt. (een andere, niet Hue, lamp moet aan of uit gaan)
Dus: Last updated veranderd niet als er niet binnen domoticz wordt geschakeld, maar de status veranderd wel. Als je die met elkaar vergelijkt dat kun je een schakelmoment detecteren dat buiten domoticz heeft plaatsgevonden.
Wat ook misschien nog kan helpen is een USB verlengkabel omdat anders de USB stick nogal "verstopt" in de Synology zit.Maffie500 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:33:
[...]
Net getest met de lamp op 1 meter en dan is het probleem opgelost.
Signaal is blijkbaar niet sterk genoeg of ergens toch storing?
Iemand ervaring met deze? http://www.robbshop.nl/aeon-labs-usb-adapter-op-batterijen.
Werkt deze op synology of kan ik beter een andere controller nemen?
fibaro homecenter lite of zipabox?
Ik woon zelf in een redelijk groot huis en haal toch wel 20 a 30 meter.
[ Voor 6% gewijzigd door VicSmurf op 04-05-2015 09:13 ]
De LivingColors remote bedient de lampen rechtstreeks zonder verbinding met de bridge te maken. Dus Domoticz zal nooit de remote kunnen zien.jbjb_j schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:12:
Omdat Domoticz zelf de status van de lampen polled elke X seconden (via de bridge), wordt indien je de lampen met de remote bedient, daarna toch de status van de lampen bijgewerkt.
In principe zou je met Domoticz wel iets moeten kunnen triggeren als een Hue lamp aangaat buiten Domoticz om, maar wellicht heb je een verkeerd blocky schema gemaakt of met de verkeerde paramenters oid.
Ik heb het zelf nog niet uitgetest op deze manier.
Seems like a long shot, maar misschien zou het certificaat wel te behalen zijn indien aan bepaalde richtlijnen wordt voldaan... Iemand hier ervaring mee?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Hij zou volgens de website compatibel moeten zijn met Domoticz...
Ik kon de schakelaar heel eenvoudig toevoegen. Om 1 of andere reden krijg ik 5 apparaten in Domoticz (terwijl er 4 knoppen zijn). Op het eerst zicht leek alles vlot te werken. Ik kon direct de eerste en de tweede schakelaar via de webinterface aanschakelen. Na een 2-3 schakelingen stopt het met werken. Ik kan geen enkele schakelaar af zetten en ook aanschakelen lukt niet meer...
Het is precies of het netwerk raakt overbelast, want ook mijn Fibaro wall plug kan niet meer schakelen. Indien ik na een kwartiertje opnieuw probeer is het terug hetzelfde. De eerste 2-3 schakelingen lukken, daarna niets meer.
In Domoticz staat er (Mcohome Unknown: type=3102, id=0204)

Wat mij ook opvalt is dat mijn netwerk niet volledig klopt? Er is geen enkele Node die verbinding maakt met mijn controller? Of is dit normaal?

Verder krijg ik in de log telkens een time-out van de badkamer schakelaar (MCO Touch)

Ik heb ondertussen de Syno package op mijn Synology nas gezet, om alles eens van 0 opnieuw te installeren (voorheen had ik alles zelf via Debian Chroot op mijn Nas geconfigureerd). Ik heb ook de laatste nieuwe firmware van mijn Aeon stick erop gezet...ma geen beterschap...
Toch raar dat Zwave vaak moeilijk doet, terwijl mijn Philips Hue lampen over Zigbee zo vlot schakelen???
[ Voor 7% gewijzigd door basa op 04-05-2015 11:23 ]
Ik heb deze stick ook maar krijg hem nog niet aan de praat met Open-ZWave in mijn FreeNAS jail. De meldingen die MinOZW geeft zijn de volgende:VicSmurf schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:58:
[...]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
| Starting MinOZW with OpenZWave Version 1.3.154 2015-05-03 10:03:53.303 Error, Cannot find a path to the configuration files at ../../../config/, Using config/ instead... 2015-05-03 10:03:53.303 Info, Reading config/options.xml for Options 2015-05-03 10:03:53.303 Warning, Failed to Parse options.xml: Failed to open file 2015-05-03 10:03:53.304 Always, OpenZwave Version 1.3.154 Starting Up 2015-05-03 10:03:53.304 Info, mgr, Added driver for controller /dev/ttyUSB0 2015-05-03 10:03:53.304 Info, Opening controller /dev/ttyUSB0 2015-05-03 10:03:53.304 Info, Trying to open serial port /dev/ttyUSB0 (attempt 1) 2015-05-03 10:03:53.304 Info, Serial port /dev/ttyUSB0 opened (attempt 1) 2015-05-03 10:03:53.305 Detail, contrlr, Queuing (Command) FUNC_ID_ZW_GET_VERSION: 0x01, 0x03, 0x00, 0x15, 0xe9 2015-05-03 10:03:53.305 Detail, contrlr, Queuing (Command) FUNC_ID_ZW_MEMORY_GET_ID: 0x01, 0x03, 0x00, 0x20, 0xdc 2015-05-03 10:03:53.305 Detail, contrlr, Queuing (Command) FUNC_ID_ZW_GET_CONTROLLER_CAPABILITIES: 0x01, 0x03, 0x00, 0x05, 0xf9 2015-05-03 10:03:53.305 Detail, contrlr, Queuing (Command) FUNC_ID_SERIAL_API_GET_CAPABILITIES: 0x01, 0x03, 0x00, 0x07, 0xfb 2015-05-03 10:03:53.305 Detail, contrlr, Queuing (Command) FUNC_ID_ZW_GET_SUC_NODE_ID: 0x01, 0x03, 0x00, 0x56, 0xaa 2015-05-03 10:03:53.305 Detail, 2015-05-03 10:03:53.305 Info, contrlr, Sending (Command) message (Callback ID=0x00, Expected Reply=0x15) - FUNC_ID_ZW_GET_VERSION: 0x01, 0x03, 0x00, 0x15, 0xe9 2015-05-03 10:03:54.305 Detail, 2015-05-03 10:03:54.305 Info, contrlr, Sending (Command) message (Attempt 2, Callback ID=0x00, Expected Reply=0x15) - FUNC_ID_ZW_GET_VERSION: 0x01, 0x03, 0x00,0x15, 0xe9 2015-05-03 10:03:55.306 Detail, 2015-05-03 10:03:55.306 Info, contrlr, Sending (Command) message (Attempt 3, Callback ID=0x00, Expected Reply=0x15) - FUNC_ID_ZW_GET_VERSION: 0x01, 0x03, 0x00,0x15, 0xe9 2015-05-03 10:03:56.307 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 3 attempt(s) 2015-05-03 10:03:56.307 Detail, contrlr, Removing current message 2015-05-03 10:03:56.307 Detail, 2015-05-03 10:03:56.307 Info, contrlr, Sending (Command) message (Callback ID=0x00, Expected Reply=0x20) - FUNC_ID_ZW_MEMORY_GET_ID: 0x01, 0x03, 0x00, 0x20, 0xdc 2015-05-03 10:03:57.308 Detail, 2015-05-03 10:03:57.308 Info, contrlr, Sending (Command) message (Attempt 2, Callback ID=0x00, Expected Reply=0x20) - FUNC_ID_ZW_MEMORY_GET_ID: 0x01, 0x03, 0x00, 0x20, 0xdc 2015-05-03 10:03:58.309 Detail, 2015-05-03 10:03:58.309 Info, contrlr, Sending (Command) message (Attempt 3, Callback ID=0x00, Expected Reply=0x20) - FUNC_ID_ZW_MEMORY_GET_ID: 0x01, 0x03, 0x00, 0x20, 0xdc 2015-05-03 10:03:59.310 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 3 attempt(s) 2015-05-03 10:03:59.310 Detail, contrlr, Removing current message 2015-05-03 10:03:59.310 Detail, 2015-05-03 10:03:59.310 Info, contrlr, Sending (Command) message (Callback ID=0x00, Expected Reply=0x05) - FUNC_ID_ZW_GET_CONTROLLER_CAPABILITIES: 0x01, 0x03, 0x00, 0x05, 0xf9 2015-05-03 10:04:00.311 Detail, 2015-05-03 10:04:00.311 Info, contrlr, Sending (Command) message (Attempt 2, Callback ID=0x00, Expected Reply=0x05) - FUNC_ID_ZW_GET_CONTROLLER_CAPABILITIES: 0x01, 0x03, 0x00, 0x05, 0xf9 2015-05-03 10:04:01.312 Detail, 2015-05-03 10:04:01.312 Info, contrlr, Sending (Command) message (Attempt 3, Callback ID=0x00, Expected Reply=0x05) - FUNC_ID_ZW_GET_CONTROLLER_CAPABILITIES: 0x01, 0x03, 0x00, 0x05, 0xf9 2015-05-03 10:04:02.313 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 3 attempt(s) 2015-05-03 10:04:02.313 Detail, contrlr, Removing current message 2015-05-03 10:04:02.313 Detail, 2015-05-03 10:04:02.313 Info, contrlr, Sending (Command) message (Callback ID=0x00, Expected Reply=0x07) - FUNC_ID_SERIAL_API_GET_CAPABILITIES: 0x01, 0x03, 0x00, 0x07, 0xfb 2015-05-03 10:04:03.314 Detail, 2015-05-03 10:04:03.314 Info, contrlr, Sending (Command) message (Attempt 2, Callback ID=0x00, Expected Reply=0x07) - FUNC_ID_SERIAL_API_GET_CAPABILITIES: 0x01,0x03, 0x00, 0x07, 0xfb 2015-05-03 10:04:04.315 Detail, 2015-05-03 10:04:04.315 Info, contrlr, Sending (Command) message (Attempt 3, Callback ID=0x00, Expected Reply=0x07) - FUNC_ID_SERIAL_API_GET_CAPABILITIES: 0x01,0x03, 0x00, 0x07, 0xfb 2015-05-03 10:04:05.316 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 3 attempt(s) 2015-05-03 10:04:05.316 Detail, contrlr, Removing current message 2015-05-03 10:04:05.316 Detail, 2015-05-03 10:04:05.316 Info, contrlr, Sending (Command) message (Callback ID=0x00, Expected Reply=0x56) - FUNC_ID_ZW_GET_SUC_NODE_ID: 0x01, 0x03, 0x00, 0x56, 0xaa 2015-05-03 10:04:06.317 Detail, 2015-05-03 10:04:06.317 Info, contrlr, Sending (Command) message (Attempt 2, Callback ID=0x00, Expected Reply=0x56) - FUNC_ID_ZW_GET_SUC_NODE_ID: 0x01, 0x03, 0x00, 0x56, 0xaa 2015-05-03 10:04:07.318 Detail, 2015-05-03 10:04:07.318 Info, contrlr, Sending (Command) message (Attempt 3, Callback ID=0x00, Expected Reply=0x56) - FUNC_ID_ZW_GET_SUC_NODE_ID: 0x01, 0x03, 0x00, 0x56, 0xaa 2015-05-03 10:04:08.319 Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 3 attempt(s) 2015-05-03 10:04:08.319 Detail, contrlr, Removing current message |
Iemand suggesties wat hier fout gaat en hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt.
https://github.com/OpenZWave/open-zwave/tree/master/config
Anders heb je een probleempje.
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
Wat bedoel je met de MZO? De controller staat volgens mij wel in deze lijst: https://github.com/OpenZW...roller-Compatibility-List. Daarnaast zijn er volgnes mij ook in dit topic mensen die hem gebruiken in combinatie met Domoticz.Dylantje2 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:58:
Staat de MZO in de lijst van OpenZwave?
https://github.com/OpenZWave/open-zwave/tree/master/config
Anders heb je een probleempje.
Product id en vendor id zijn:
Product ID: 0x0200
Vendor ID: 0x0658 (Sigma Designs, Inc.)
Verwijderd
Helaas loop ik hier ook vast op. Ga aanstaande vrijdag (dag vrij) nog een keer een poging wagen. Wel jammer dat we het wiel weer opnieuw moeten uitvinden.R-B schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:40:
Vraag betreft Thermosmart:
Topic: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=5718
Aangezien er niet meer op topic gereageerd wordt door Kaashoek en hij ook zijn pm's niet leest, stel ik hier de vraag.
Het betreft de webhook deel, om zo kamertemp uit te lezen etc. Hoe werkt dat precies? Ik krijg dat niet helemaal duidelijk wat ik nou precies moet doen?
Klopt de poort ttyUSB0 wel?wmn79 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:55:
[...]
Ik heb deze stick ook maar krijg hem nog niet aan de praat met Open-ZWave in mijn FreeNAS jail. De meldingen die MinOZW geeft zijn de volgende:
Iemand suggesties wat hier fout gaat en hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt.
en hoe moet zo'n lua eruit zien dan?arjandijk162 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:09:
[...]
In blocky zal je dit niet lukken, maar met Lua moet het wel kunnen. Je zult een combinatie moeten maken tussen "status veranderd" en "last updated".
Dus: Last updated veranderd niet als er niet binnen domoticz wordt geschakeld, maar de status veranderd wel. Als je die met elkaar vergelijkt dat kun je een schakelmoment detecteren dat buiten domoticz heeft plaatsgevonden.
ik ben best wel een leek op het gebied van lua (eigenlijk om het even welke programmeertaal), bestaande lua's aanpassen lukt me (soms) nog wel.... maar vanaf scratch opzetten? nee, dat gaat me te ver
Super! net getest en het werkt nu perfect.VicSmurf schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:11:
[...]
Wat ook misschien nog kan helpen is een USB verlengkabel omdat anders de USB stick nogal "verstopt" in de Synology zit.
Ik woon zelf in een redelijk groot huis en haal toch wel 20 a 30 meter.
MMMwmn79 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:50:
[...]
Wat bedoel je met de MZO? De controller staat volgens mij wel in deze lijst: https://github.com/OpenZW...roller-Compatibility-List. Daarnaast zijn er volgnes mij ook in dit topic mensen die hem gebruiken in combinatie met Domoticz.
Product id en vendor id zijn:
Product ID: 0x0200
Vendor ID: 0x0658 (Sigma Designs, Inc.)
Je hebt het over een schakelaar, de MZO...
En je laat een lijst van controllers zien...
Je zwave moet in openzwave staan anders werkt hij niet altijd met Domoticz.
Als hij er niet in staat kun je geluk hebben maar, ook je zwave netwerk omzeep helpen, is mijn ervaring.
Als hij niet op de lijst voorkomt...
En je kijkt Rob lief aan...
Kan hij hem soms toevoegen.
Koop dus niet zomaar een sensor switc oid..
Kijk in de lijst compatible.van Open zwave
Of in de lijst van Domoticz wiki:
http://www.domoticz.com/wiki/Working_devices
Ik maakte duidelijk dezelfde fout met mijn badkamer schakelaar en krijg de melding Mcohome Unknown: type=3102, id=0204Dylantje2 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:16:
[...]
MMM
Ik vertrouwde teveel op de vermelding van de webshop...
Over welke Rob heb je het? Ik wil gerust wel eens heel lief in zijn ogen kijken!😀
Ik bekeek ook de procedure voor een device toe te voegen bij Open Zwave...maar dat gaat al snel mijn petje te boven!
Ik zit er over te denken zo'n ding te kopen.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Het Veilig Wonen keurmerk is toch alleen maar hang en sluitwerk?Da_maniaC schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:46:
Ietwat vreemde vraag misschien..... iemand enig idee of een dedicated alarm installatie met DomoticZ ooit een Veilig Wonen keurmerk zou kunnen krijgen?
Seems like a long shot, maar misschien zou het certificaat wel te behalen zijn indien aan bepaalde richtlijnen wordt voldaan... Iemand hier ervaring mee?
http://www.hetccv.nl/bina...w/pkvw_bb2015_online2.pdf
http://www.politiekeurmer...W_Productenlijst_2015.pdf
Daar zit ik ook aan te denken i.c.m. een Calenta. Echter de wifi / lan versie is al een tijdje niet beschikbaar. Misschien toch maar zelf knutselen.CSB schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:17:
Zijn hier mensen die Opentherm hebben werken i.c.m. een Remeha c.v. ketel? (Quinta 28s volgens mij)

Wat kan ik hier aan doen? Hij mag van mij best data ouder dan x dagen weg gooien.
Daar heb ik ook al aan gedacht. Op dit moment log ik de data van de Remeha Avante via de seriele poort en een arduino stuurt dat weer via een 433 zendertje naar Domoticz. Werkt op zich goed, maar het is 1-richtingsverkeer. Ik zou ook het setpoint willen kunnen instellen. Dat zou met dat kitje wel moeten kunnen. Maar hoe koppel je dat (op een simpele goedkope manier) aan Domoticz?Zijn hier mensen die Opentherm hebben werken i.c.m. een Remeha c.v. ketel? (Quinta 28s volgens mij)
Die c.v. van mij is inmiddels wel al bijna 10 jaar oud. Wellicht eerst vervangen en dan mee gaan spelen... Ik twijfel...jjust schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:05:
[...]
Daar zit ik ook aan te denken i.c.m. een Calenta. Echter de wifi / lan versie is al een tijdje niet beschikbaar. Misschien toch maar zelf knutselen.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ja, heb zelf een symlink naar die poort gemaakt, het is eigenlijk cuau1. Eerder had ik het verkeerde gelinkt en kreeg ik helemaal geen terugkoppeling via MinOZW.
MMM heb het nooit over schakelaars gehad, en weet niet eens wat de MZO is. Heb altijd over de Zwave.me UZB controller gehad zelfs met link erbij. Denk dat je reageerde op een andere post dan die van mij :-)Dylantje2 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:16:
[...]
MMM
Als hij er niet in staat kun je geluk hebben maar, ook je zwave netwerk omzeep helpen, is mijn ervaring.
Ja ik doel dus eigenlijk op de Borg norm:Len schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:47:
[...]
Het Veilig Wonen keurmerk is toch alleen maar hang en sluitwerk?
http://www.hetccv.nl/bina...w/pkvw_bb2015_online2.pdf
http://www.politiekeurmer...W_Productenlijst_2015.pdf
http://www.alarmsysteemwi...ie-keurmerk-veilig-wonen/
Borg-norm
Indien u nog meer korting wilt pakken of gewoon uw huis goed wilt beveiligen kunt u ook voldoen aan de Borg-norm. In dit geval is er sowieso een alarmsysteem nodig. Echter dient dit van een bepaalde kwaliteit te zijn en een Borg-certificaat te hebben. Daarnaast mag enkel een erkend bedrijf de installatie verzorgen. Zo ziet u dus dat het zelf installeren van een alarmsysteem niet altijd mogelijk is om aan verschillende eisen van verzekeraars en keurmerken te voldoen
[Edit]
1.Vanavond voor het eerst aan de slag gegaan met mijn nieuwe Raspberry Pi 2 en Domoticz.
Ik volg alle stappen uit de Wiki en gebruik de Domoticz image en zou Domoticz benaderbaar moeten zijn.... maar toch zie ik nog helemaal geen Domoticz applicatie draaien wanneer ik naar http://ip.adres.van.raspberry:8080 ga.
2.Weet iemand of het trouwens ook mogelijk is om te zien of de Zwave module succcesvol geïnstalleerd is en up-and-running is?
3.Ook lijk ik mijn Wifi verbinding nog niet aan de gang te krijgen... heb een guide gevolgd die voorschrijft om /etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf aan te passen maar ik krijg foutmeldingen bij het opstarten van de wpa daemon. Instellingen:

Ik ben nog een behoorlijke newb als het op rpi's aan komt... Heeft iemand misschien een idee waarom dit niet werkt?
[ Voor 38% gewijzigd door Da_maniaC op 05-05-2015 02:44 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Voor de korting gaat het dus niet lukken. Voor een systeem wat aan de eisen voldoet wil ik je wel helpen. Het gaat dan vooral om hoe de inbraakdetectie in je huis komt te hangen.Da_maniaC schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:42:
[...]
Ja ik doel dus eigenlijk op de Borg norm:
Borg-norm
Indien u nog meer korting wilt pakken of gewoon uw huis goed wilt beveiligen kunt u ook voldoen aan de Borg-norm. In dit geval is er sowieso een alarmsysteem nodig. Echter dient dit van een bepaalde kwaliteit te zijn en een Borg-certificaat te hebben. Daarnaast mag enkel een erkend bedrijf de installatie verzorgen. Zo ziet u dus dat het zelf installeren van een alarmsysteem niet altijd mogelijk is om aan verschillende eisen van verzekeraars en keurmerken te voldoen
Een Borg-certificaat is best duur en je moet dan ook bij een erkend bedrijf een jaarlijks onderhoudscontract hebben.
Heb je de wiki gevolgt:Da_maniaC schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:42:
[...]
Ja ik doel dus eigenlijk op de Borg norm:
Borg-norm
[Edit]
1.Vanavond voor het eerst aan de slag gegaan met mijn nieuwe Raspberry Pi 2 en Domoticz.
Ik volg alle stappen uit de Wiki en gebruik de Domoticz image en zou Domoticz benaderbaar moeten zijn.... maar toch zie ik nog helemaal geen Domoticz applicatie draaien wanneer ik naar http://ip.adres.van.raspberry:8080 ga.![]()
2.Weet iemand of het trouwens ook mogelijk is om te zien of de Zwave module succcesvol geïnstalleerd is en up-and-running is?
3.Ook lijk ik mijn Wifi verbinding nog niet aan de gang te krijgen... heb een guide gevolgd die voorschrijft om /etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf aan te passen maar ik krijg foutmeldingen bij het opstarten van de wpa daemon. Instellingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben nog een behoorlijke newb als het op rpi's aan komt... Heeft iemand misschien een idee waarom dit niet werkt?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| Change the Time Zone and expand the root filesystem Once you are logged in, issue the following command: sudo raspi-config Change the timezone to match your locale Select the option to expand the root filesystem Select Finish and reboot Update your system sudo apt-get update sudo apt-get upgrade sudo rpi-update sudo reboot You can now connect to Domoticz via HTTP or HTTPS(Secure): http://ipaddress:8080 https://ipaddress (Where ipaddress matches your Raspberry Pi IP Address) Options (Optional) fixed ip-adress <code> sudo nano /etc/network/interfaces And change the code to your liking iface eth0 inet static address 10.0.1.10 # << change to an ip address in your network netmask 255.255.255.0 gateway 10.0.1.1 # << change to your gateway |
En wat kan je verwachten als je sensor wel op de openzwave lijst staat, en niet in de Domoticz lijst?Dylantje2 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:16:
Bijvoorbeeld de Everspring SM103 Door/Window Sensor.
Probeer het eens op onderstaande mannier. Werkt hier in 1x.Da_maniaC schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:42:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.ronnutter.com/...fi-wpawpa2-using-wpa_cli/
Ik heb er de laatste dagen wat extra over opgezocht. Dit is wat ik er uit verstaan heb:zaadstra schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:24:
[...]
En wat kan je verwachten als je sensor wel op de openzwave lijst staat, en niet in de Domoticz lijst?
Bijvoorbeeld de Everspring SM103 Door/Window Sensor.
Indien je device in de de Open Zwave lijst staat, dan zal je device in Domoticz de juiste benaming krijgen en ook eventuele parameter instellingen bij configuratie. Er is dus iemand die de juiste configuratie bestanden heeft toegevoegd voor dat device aan de Open Zwave standaard. Het kan echter zijn dat sommige device toch perfect werken, ook al hebben ze geen specifiek configuratie bestand in Open Zwave.
De Domoticz lijst is proefondervindelijk aangelegd. Iemand heeft dat device thuis en kwam tot de conclusie dat het werkt.
De basis is dus dat je device eerst de juiste configuratie bestanden heeft in Open Zwave.
--> Ik ben ook nieuw in het hele domotica verhaal, dus verbeter mij gerust als ik het fout heb!
Toevoeging: je kan zelf de configuratie doen van je device. Hier is de handleiding
Ik zie er niet direct duidelijkheid in
[ Voor 14% gewijzigd door basa op 05-05-2015 08:58 ]
zoiets dus:MikeOO schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:13:
[...]
Met Blocky kun je een Event maken die alle lampen uitzet.
Maak ook een variable aan Alles uit (Integer en waarde 0). Hiermee voorkom je dat het Event blijft lopen.
IF schakelaar = Off and Variable(Alles Uit) = 0
DO SET Lamp1 = Off
SET Lamp2 = Off
SET Variable(Alles Uit) = 1
etc
Of je maakt Groep/Scene aan Alles Uit.
Dan hoef je in het Event alleen de Groep/Scene aan te roepen.
Bij het event om je lampen weer aan te doen zet je dan Variable(Alles Uit) = 0
Dus iets als
IF schakelaar = On and Variable(Alles Uit) = 1
DO SET Lamp1 = Off
SET Lamp2 = Off
SET Variable(Alles Uit) = 0
etc
Check ook de link van voorbeelden op Pag 1. Daar staat erg veel handig info in.

Heb nu letterlijk nagebouwd (volgens mij) zoals aangegeven .
Wat ik nog niet begrijp is waarom variable =0 ? (snap het principe vand ie variabelen niet
Bij het blockly van de lampen:

zal dus een var 0 moeten komen ? bijv:
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door