• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Ik heb een aantal Flamingo FA20RF's aangeschaft.
En ik heb hier een 'Nodo' systeem en een Domoticz met RFX433E.
(Eigenlijk wil ik Nodo als een RF repeater gebruiken om de RF range van RFX433E te vergroten).
De Nodo ontvangt elke minuut een 'smokealert 0,xxxxxxx' van de rookmelder.
Maar domoticz ziet niets.
Als ik de testknop op de rookmelder druk ziet Nodo opnieuw een 'smokealert 0,xxxxxxx'
Maar in dit geval registreert domticz een 'KD101 smoke detector Panic'.
Kennelijk zend de FA20RF verschillende booschappen uit.
Immers Domoticz ziet een verschil.

Wie weet wat hier aan de hand is?

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12 18:38
epdv schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 23:35:
(Eigenlijk wil ik Nodo als een RF repeater gebruiken om de RF range van RFX433E te vergroten).
Als ik de testknop op de rookmelder druk ziet Nodo opnieuw een 'smokealert 0,xxxxxxx'

Waarom elke minuut een "smokealert" wordt verzonden en de NODO dit wel ziet en Domoticz niet weet ik niet.
Ik had voorheen ook NODO en diverse Flamingo rookmelders. Ik ergerde me oa aan de (bij mij) onregelmatige smokealerts die binnenkwamen. Nu bij Domoticz ziet hij de rookmelder wel maar geeft alleen aan als hij afgaat. (test knopje)

Overigens weet ik niet of je heel vrolijk wordt als je de NODO (of een ander apparaat) gaat inzetten als RF repeater. Zeker niet als je hem ook gaat inzetten voor ontvangende units (schakelaars etc) Als een schakelaar (en dan vooral (KaKu)dimmers) in range van beide zitten, krijgen ze meerdere keren het schakelsignaal binnen. KaKu dimmers kunenen dan denken dat je 2x op de knop hebt gedrukt.
Ik denk dat het verstandiger is om te kijken of je de RFXCom niet centraler neer kan zetten, betere antenne etc.

Ikzelf had hem eerst in de meterkast ivm met netwerkaansluiting, toekomstig P1 poort uitlezen van de meter etc maar het signaal haalde niet het gehele huis.
Nu heb ik hem centraal in de woonkamer op de boekenkast staan en haal het hele huis en achtertuin wel.
Ik had toevallig al wel gewoon een ethernet aansluiting achter kast maar wellicht dat het ook (acceptabel) werkt met zo'n netwerk/stopcontact setje?

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 19:07
TravockMD schreef op zondag 26 april 2015 @ 07:38:
[...]
Ikzelf had hem eerst in de meterkast ivm met netwerkaansluiting, toekomstig P1 poort uitlezen van de meter etc maar het signaal haalde niet het gehele huis.
Nu heb ik hem centraal in de woonkamer op de boekenkast staan en haal het hele huis en achtertuin wel.
Ik had toevallig al wel gewoon een ethernet aansluiting achter kast maar wellicht dat het ook (acceptabel) werkt met zo'n netwerk/stopcontact setje?
Hoe doe jij de communicatie over LAN? Ik heb de rfxcom via socat hangen op mijn openwrt via een power usb hub maar ik mis echt veel schakelmomenten :(

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:30
Iemand enig idee hoe ik de Zwave wall.me 4 button switch aan de praat krijg?

Ik heb http://domoticz.com/forum...9fbef28a86783cdc&start=20 gevolgd, en krijg 4 schakelaars erbij bij devices. Echter in het log krijg ik geen reactie als ik een van de knoppen indruk. Ook het ledje op de schakelaar wordt rood na indrukken.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb nu de watermeter dmv een Pulssensor Falcon PR6 gekoppeld aan een youless (had ik nog liggen) dmv soldeerverbinding.
Werkt goed, maar ik zie in domoticz nog steeds kWh staan. Is dit ergens te wijzigen in de broncode?
Ach ja. 1 kWh komt nu overeen met 1 m3.
Totaal tellerstand watermeter is ook te zien in domoticz :P (in kWh :'( helaas)

linkje screenshot

[ Voor 7% gewijzigd door AUijtdehaag op 26-04-2015 12:06 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Eigen scriptje maken die de data uit de YouLess trekt en daarmee de data in een virtuele sensor stoppen? Dan kun je wel een watermeter kiezen namelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 26-04-2015 12:03 ]

Omdat logging van Domoticz naar SD niet wordt aanbevolen en ik geen extra usb stick wilde gebruiken in de Pi heb ik logging nu zo gemaakt dat deze naar een folder op mijn NAS wordt weggeschreven.

Voor de liefhebber heb ik de stappen bijgehouden.
Maak voor de zekerheid met win32diskimager eerst een image van je SD zodat je altijd terug kunt gaan naar de situatie voordat je dit ging proberen. :)

Ik heb in de Domoticz map een folder aangemaakt met de naam NAS.

Alle stappen worden via Putty uitvoert en alle paden en mappen dien je aan te passen naar jouw wensen.

1. Maak ergens op je NAS een folder aan die je hiervoor wilt gebruiken en zorg dat deze folder de juiste rechten krijg zodat de Domoticz hierin mag schrijven.
2. Sudo -i (hierbij log je in als Root gebruiker en hoeft je niet steeds sudo te gebruiken)
3. Als cifs-utils nog niet is geïnstalleerd: apt-get install cifs-utils
4. cd /home/pi/domoticz
5. mkdir nas
6. nano ect/fstab
7. Voeg helemaal onderop onderstaande regel toe, dit is 1 regel. Verwijder ook de < > .

code:
1
//<IP_van_nas>/<foldernaam op de nas> /home/pi/domoticz/nas cifs workgroup=WORKGROUP,users,auto,user_xattr 0 0

Als je een naam en wachtwoord nodig hebt voor je NAS dan wordt de regel.

code:
1
//<IP_van_nas>/<foldernaam op de nas> /home/pi/domoticz/nas cifs workgroup=WORKGROUP,username=<gebruikersnaam nas>,password=<nas>,users,auto,user_xattr 0 0

8. mount -a (hiermee wordt de mappen gekoppeld) Met een herstart worden deze weer netjes verbonden.
9. cd /etc/init.d/
10. nano domotics.sh
11. Zoek naar: DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080 -sslwww 443"
12. Zet voor deze regel een #.
13. Er bij staat een regel met -log. Verwijderd hiervan het # en pas het path aan wat je net hebt aangemaakt op je Pi.
14. DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080 -sslwww 443 -log /home/pi/domoticz/nas/domoticz.txt"
15. Sla de wijzigingen op.
16. EXIT (om root weer te verlaten en als Pi weer verder te gaan)
17. sudo service domoticz.sh restart (anders wordt de log niet aangemaakt.)
18. cd /home/pi/domoticz/nas

Als je alles goed hebt ingesteld dan vindt je hier het logbestand: domoticz.txt
Als je dit bestand niet ziet verschijnen dan is dit waarschijnlijk toch nog een rechtenprobleem op de NAS en zul je de rechten moeten nakijken.

[ Voor 103% gewijzigd door MikeOO op 26-04-2015 15:16 ]

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-12 11:57

CSB

:D

Ik heb Domoticz draaien op mijn Synology NAS en kan nu mijn lichten schakelen d.m.v. de zonsondergang. Ik heb een KaKu abst-604 schemerschakelaar en een KaKu awst-6000 bewegingssensor gekocht, in de veronderstelling dat ik deze ook kan gebruiken. Echter krijg ik ze niet eens aangemeld. Ik heb geen afstandbediening o.i.d. en de leerfunctie in Domoticz detecteert niets.

Weet iemand wat ik moet doen om deze sensoren aan te melden op Domoticz? Ik heb wel de blog van Nickyb gevonden met een LUA script e.d. daarbij, ik zou aleen niet weten waar en hoe ik die scripts zou moeten plaatsen op mijn Synology.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

ABST-604: het schuifje even heen en weer halen als je in Domoticz op Learn Lights/Switch hebt gedrukt. En dan een lichtsensor ervan maken.

¯\_(ツ)_/¯

• CSB

CSB

M.v.Veelen schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:24:
ABST-604: het schuifje even heen en weer halen als je in Domoticz op Learn Lights/Switch hebt gedrukt. En dan een lichtsensor ervan maken.
Dat heb ik geprobeerd, maar geen sjoege. De Learn schakelaar van "del" naar "set" en vice versa, meerdere malen. Domoticz registreert niks. Wat doe ik fout?

Heb je in Domoticz het vinkje wel aan staan bij 'Accept new hardware' ?

En bij de RFXCOM even het AC protocol aanvinken mits dat nog niet is gebeurd (vinkje 'Set mode' onder Setup > Hardware).

• CSB

CSB

ThinkPadd schreef op zondag 26 april 2015 @ 19:01:
Heb je in Domoticz het vinkje wel aan staan bij 'Accept new hardware' ?

En bij de RFXCOM even het AC protocol aanvinken mits dat nog niet is gebeurd (vinkje 'Set mode' onder Setup > Hardware).
Dat was hem. Het AC protocol stond nog niet aan bij de RFXcom transceiver. |:(

Thanks! :)

• seabird
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Hallo,

Ik heb twee vragen en hoop dat iemand mij hiemee kan helpen:

- ik log de opbrengst van zonnepanelen. De uitvoer komt in een html en een csv file.
is het mogelijk om een van beide uit te lezen in domoticz. Ik zie de mogelijkheid van PVoutput,
maar waarom zou ik daar eerst heen sturen en later weer ophalen.

-ben met een blocky bezig voor zonwering dicht te doen. Er gebeurt niets en zie hem ook niet terugkomen
in de log (staat wel actief)

if zonwering =open and temperatuur >20
set zonwering = open

moet nog uitgebreid worden, maar dit zou toch al moeten werken. Zelfs als de temperatuur optie weggelaten wordt gebeurd er niets. Gebruik een KaKu ASUN-650 Zonwering schakelaar. Werkt prima op handbedieng via Domoticz.
Update: Heb hem nu 1x werkend gekregen. De ene keer geeft domoticz aan dat hij dicht is, terwijl hij open is en de andere keer dicht. Bovenstaand dus veranderd in closed en set op on. Bijzonder vreemd. Hij gaat ook met schokjes naar beneden. Als via schakelaar hem laat zakken dan is het 1 druk op de knop.

[ Voor 16% gewijzigd door seabird op 27-04-2015 18:48 ]

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-12 22:54
Als je wilt starten met Domoticz, is het dan handig om Zigbee-apparatuur te kopen? Wat zijn de ervaringen hier? Heb het idee dat het duurder is. Is er ook een RFX-stick met ingebouwde Zigbee? Lees dat je daar een aparte stick voor moet gebruiken.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:48
MikeOO schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:04:
Omdat logging van Domoticz naar SD niet wordt aanbevolen en ik geen extra usb stick wilde gebruiken in de Pi heb ik logging nu zo gemaakt dat deze naar een folder op mijn NAS wordt weggeschreven.

Voor de liefhebber heb ik de stappen bijgehouden.
Maak voor de zekerheid met win32diskimager eerst een image van je SD zodat je altijd terug kunt gaan naar de situatie voordat je dit ging proberen. :)

Ik heb in de Domoticz map een folder aangemaakt met de naam NAS.

Alle stappen worden via Putty uitvoert en alle paden en mappen dien je aan te passen naar jouw wensen.

1. Maak ergens op je NAS een folder aan die je hiervoor wilt gebruiken en zorg dat deze folder de juiste rechten krijg zodat de Domoticz hierin mag schrijven.
2. Sudo -i (hierbij log je in als Root gebruiker en hoeft je niet steeds sudo te gebruiken)
3. Als cifs-utils nog niet is geïnstalleerd: apt-get install cifs-utils
4. cd /home/pi/domoticz
5. mkdir nas
6. nano ect/fstab
7. Voeg helemaal onderop onderstaande regel toe, dit is 1 regel. Verwijder ook de < > .

code:
1
//<IP_van_nas>/<foldernaam op de nas> /home/pi/domoticz/nas cifs workgroup=WORKGROUP,users,auto,user_xattr 0 0

Als je een naam en wachtwoord nodig hebt voor je NAS dan wordt de regel.

code:
1
//<IP_van_nas>/<foldernaam op de nas> /home/pi/domoticz/nas cifs workgroup=WORKGROUP,username=<gebruikersnaam nas>,password=<nas>,users,auto,user_xattr 0 0

8. mount -a (hiermee wordt de mappen gekoppeld) Met een herstart worden deze weer netjes verbonden.
9. cd /etc/init.d/
10. nano domotics.sh
11. Zoek naar: DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080 -sslwww 443"
12. Zet voor deze regel een #.
13. Er bij staat een regel met -log. Verwijderd hiervan het # en pas het path aan wat je net hebt aangemaakt op je Pi.
14. DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080 -sslwww 443 -log /home/pi/domoticz/nas/domoticz.txt"
15. Sla de wijzigingen op.
16. EXIT (om root weer te verlaten en als Pi weer verder te gaan)
17. sudo service domoticz.sh restart (anders wordt de log niet aangemaakt.)
18. cd /home/pi/domoticz/nas

Als je alles goed hebt ingesteld dan vindt je hier het logbestand: domoticz.txt
Als je dit bestand niet ziet verschijnen dan is dit waarschijnlijk toch nog een rechtenprobleem op de NAS en zul je de rechten moeten nakijken.
MikeOO, bij mij werkt dit niet helemaal.
Ik had al een share gemaakt maar dan op een iets andere manier zoals hier beschreven, dan werkt het wel (voor mij dan)

http://geeks.noeit.com/mo...rk-drive-on-raspberry-pi/
tlpeter schreef op maandag 27 april 2015 @ 07:39:
[...]

MikeOO, bij mij werkt dit niet helemaal.
Ik had al een share gemaakt maar dan op een iets andere manier zoals hier beschreven, dan werkt het wel (voor mij dan)

http://geeks.noeit.com/mo...rk-drive-on-raspberry-pi/
Wat werkt er niet.
Ik zie niet echt heel veel verschillen met jouw link namelijk.
Wel een mooie aanvulling voor guest optie en om je gebruikersnaam en wachtwoord wat meer te beschermen.

• tlpeter
Gek genoeg wilde bij mij de service niet meer stoppen/starten nadat ik een # voor DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080 -sslwww 443" had gezet.
Ook werkte de share niet maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het al anders had gedaan zoals gechreven in de link.
Het is net effe wat anders.
Dus jouw methode zal gewoon werken maar niet als je het al anders hebt gedaan :)
tlpeter schreef op maandag 27 april 2015 @ 08:14:
Gek genoeg wilde bij mij de service niet meer stoppen/starten nadat ik een # voor DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080 -sslwww 443" had gezet.
Ook werkte de share niet maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het al anders had gedaan zoals gechreven in de link.
Het is net effe wat anders.
Dus jouw methode zal gewoon werken maar niet als je het al anders hebt gedaan :)
Had je wel bij de andere DAEMON_ARGS waar -log bij staat het # verwijderd.
De service heeft namelijk wel een DAEMON_ARGS nodig en dat zou verklaren waarom de service niet meer wilde starten.

De share is vaak een rechten kwestie en blijft een lastig ding om soms goed te krijgen zonder al te veel open te zetten.

Maar echte heel veel anders is het verder niet, buiten het guest deel en paden.

• tlpeter
Ik zal het vast fout hebben gedaan :)
Ik had inderdaad bij de lijn met -log het # weggehaald.
Wanneer is deze ook weghaalde bij de DAEMON_ARGS zonder -log of-syslog dan kon ik de service weer herstarten.
Nu staat deze er netjes voor en lukt het ook.
Ik denk dat er iets niet klopt bij mij met de share instellingen.

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-12 20:37
FicoF schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:33:
Als je wilt starten met Domoticz, is het dan handig om Zigbee-apparatuur te kopen? Wat zijn de ervaringen hier? Heb het idee dat het duurder is. Is er ook een RFX-stick met ingebouwde Zigbee? Lees dat je daar een aparte stick voor moet gebruiken.
Ik heb enkele maanden geleden ook dezelfde keuze gemaakt. Uiteindelijk ben ik voor Zwave gegaan. Ik kon weinig verschillen vinden tussen Zigbee en Zwave. Het aantal gebruikers van Zwave is echter veel groter en dat maakt alles veel eenvoudiger om oplossingen te vinden.
Ik heb wel een Philips Hue set (Zigbee) en dat werkt wel heel lekker.

• CSB

CSB

Daar is tie weer!

Op deze mooie koningsdag (fijne dag allemaal!) ben ik aan het rommelen met een Blocky voor het schakelen van mijn woonkamerlampen i.c.m. de abst-604 en de awst-6000 en ik dacht dat ik een redelijk logische blocky had gemaakt, maar ik krijg deze error uit de logs:
Error: Malformed action sequence!

Hier een screenie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Hk0ldb1.png

Zien jullie wat ik hier fout doe?

Ja, je moet de opbouw iets anders doen. Je hebt de On/Off en de AND net verkeerdom.

Lichtsensor = Off AND Beweginssensor = Off.
Zoals in dit plaatje zeg maar: http://i.imgur.com/0lQrGcL.png
Zie ook http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=31 voor voorbeelden.

Voor de ABST-604 wil je waarschijnlijk dit script gebruiken trouwens: http://tweaken.blogspot.n...ng-schakelen-met-een.html als je geen zin hebt in een disco/flipperkast verlichting

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 27-04-2015 10:28 ]

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

AUijtdehaag schreef op zondag 26 april 2015 @ 12:01:
Ik heb nu de watermeter dmv een Pulssensor Falcon PR6 gekoppeld aan een youless (had ik nog liggen) dmv soldeerverbinding.
Werkt goed, maar ik zie in domoticz nog steeds kWh staan. Is dit ergens te wijzigen in de broncode?
Ach ja. 1 kWh komt nu overeen met 1 m3.
Totaal tellerstand watermeter is ook te zien in domoticz :P (in kWh :'( helaas)

linkje screenshot
Toevallig had ik diezelfde vraag gisteren voor mijn Youless met 'gas' firmware. Je hoeft de broncode niet te wijzigen, je kan het type wijzigen naar 'Gas ' (bij jou weliswaar m3 water ipv gas, maar een m3 is een m3).

• CSB

CSB

ThinkPadd schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:24:
Ja, je moet de opbouw iets anders doen. Je hebt de On/Off en de AND net verkeerdom.

Lichtsensor = Off AND Beweginssensor = Off.
Zoals in dit plaatje zeg maar: http://i.imgur.com/0lQrGcL.png
Zie ook http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=31 voor voorbeelden.

Voor de ABST-604 wil je waarschijnlijk dit script gebruiken trouwens: http://tweaken.blogspot.n...ng-schakelen-met-een.html als je geen zin hebt in een disco/flipperkast verlichting
Thx, ik ga me er in verdiepen. Ik moet dus bij elke regel toevoegen dat de lampen dus ook uit staan?

Dus: If Lichtsensor =on AND Bewegingssensor = on AND Lampen = off Do Lampen = on?

Overigens: waar plaats je dat .lua script op een synology NAS? Want ik wil inderdaad geen knipperhel hebben, mocht ik bij zonsopkomst/ondergang in de kamer zitten.

Correct. Zo'n check moet je altijd doen (heb ik ook al vaker uitgelegd in dit topic). Als de lampen al aan zijn hoeft het event immers niet eens te runnen.

Script staat bij mij in /volume1/@appstore/domoticz/scripts/lua op m'n Synology.
CSB schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:17:
Daar is tie weer!

Op deze mooie koningsdag (fijne dag allemaal!) ben ik aan het rommelen met een Blocky voor het schakelen van mijn woonkamerlampen i.c.m. de abst-604 en de awst-6000 en ik dacht dat ik een redelijk logische blocky had gemaakt, maar ik krijg deze error uit de logs:
Error: Malformed action sequence!

Hier een screenie:
[afbeelding]

Zien jullie wat ik hier fout doe?
Werkt dat als je Do Set Staande lamp And Vensterbank lamp L And Vensterbank lamp L = Off gebruikt.

Ik maak ze altijd als
Do set Staande lamp = Off And Vensterbank lamp L = Off And Vensterbank lamp L = Off.

Als dit werkt dan scheelt dat weer wat On of Off regels.

• CSB

CSB

MikeOO schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:28:
[...]

Werkt dat als je Do Set Staande lamp And Vensterbank lamp L And Vensterbank lamp L = Off gebruikt.

Ik maak ze altijd als
Do set Staande lamp = Off And Vensterbank lamp L = Off And Vensterbank lamp L = Off.

Als dit werkt dan scheelt dat weer wat On of Off regels.
Tot nog toe niet, haha. Ik probeer nu heel simpel een blocky te maken waarin:

If Staande lamp= off AND Lichtsensor = off
THEN Staande lamp = off
Else if Staande lamp = off AND Lichtsensor = on
THEN Staande lamp = on

Maar ook dat werkt dus niet. Er gaat dus nog iets niet goed...

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

tozzke

aka tozzert

CSB schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:37:
[...]

Tot nog toe niet, haha. Ik probeer nu heel simpel een blocky te maken waarin:

If Staande lamp= off AND Lichtsensor = off
THEN Staande lamp = off
Else if Staande lamp = off AND Lichtsensor = on
THEN Staande lamp = on

Maar ook dat werkt dus niet. Er gaat dus nog iets niet goed...
de 'Else if' zal wel werken maar de eerste is een beetje onzinnig niet? of heb je een typo gemaakt en moet het 'If Staande lamp = on' zijn?

• CSB

CSB

tozzke schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:40:
[...]

de 'Else if' zal wel werken maar de eerste is een beetje onzinnig niet? of heb je een typo gemaakt en moet het 'If Staande lamp = on' zijn?
Nee, ik dacht dat je de "off" situatie ook moest beschrijven.

Dus ik kan de eerste regel gewoon negeren? Dan heb ik geen else if nodig?

• tozzke
  • Laatst online: 12:08

tozzke

aka tozzert

CSB schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:43:
[...]

Nee, ik dacht dat je de "off" situatie ook moest beschrijven.

Dus ik kan de eerste regel gewoon negeren? Dan heb ik geen else if nodig?
het lijkt me dat de lamp ook wel automatisch uit moet gaan toch?

• CSB

CSB

Inderdaad, het werkt als ik in de eerste regel Staande Lamp = on gebruik. Aha...

EDIT: Ik heb het werkend door inderdaad per regel (dus Staande lamp = off AND Vensterbank Lamp = off, etc.) in te voeren. Daarnaast heb ik de regels drastisch verminderd door de lampen in een groep te zetten.

[ Voor 56% gewijzigd door CSB op 27-04-2015 13:12 ]

Zo, de topicstart even opgeknapt. Mocht nog iemand nog aanvullingen/opmerkingen o.i.d. hebben dan verneem ik dat graag via een DM :)

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-12 11:51
ThinkPadd schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:41:
Correct. Zo'n check moet je altijd doen (heb ik ook al vaker uitgelegd in dit topic). Als de lampen al aan zijn hoeft het event immers niet eens te runnen.
Misschien eens een wiki maken met basic-scripts.... kan je daar direct naar verwijzen :9

Pana WC12H9E8 / 1000L

MarFan schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:13:
[...]

Misschien eens een wiki maken met basic-scripts.... kan je daar direct naar verwijzen :9
Voorbeelden van Blockly events zijn hier te vinden: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=31

Een wiki bestaat al, voel je vrij om een nieuwe pagina toe te voegen hoor :)

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 27-04-2015 13:17 ]

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:03

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

epdv schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 23:35:

Nodo eruit.!!! [ er zijn betere alternatieven ]
Nodo is antiek, en erg beperkt.
En Domoticz is new...

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:03
Dylantje2 schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:00:
[...]

Nodo eruit.!!! [ er zijn betere alternatieven ]
Nodo is antiek, en erg beperkt.
En Domoticz is new...
De rflink is dan eengoed alternatief.
Dit is in feite op de nodo gebaseerd en werkt met domoticz.
In feite is het een arduino mega met een 433mhz zender en ontvanger.
Door middel van diverse plugins kunnen veel sensoren werken met domoticz en het is volledig opensource.
De rflink is te vinden op:
http://sourceforge.net/projects/rflink/files/

Ik gebruik het al een aantal weken en werkt stabiel.
ThinkPadd schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:47:
Zo, de topicstart even opgeknapt. Mocht nog iemand nog aanvullingen/opmerkingen o.i.d. hebben dan verneem ik dat graag via een DM :)
Zo, ziet er goed uit zeg! Een heel stuk duidelijker en erg handig voor (nieuwe) Domoticz-gebruikers.

d:)b

¯\_(ツ)_/¯

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Waar dacht je van een deel 2? Zijn er niet veel die 282 pagina's door gaan en I can't blaim them.. ;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

DRuw schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:11:
[...]

Waar dacht je van een deel 2? Zijn er niet veel die 282 pagina's door gaan en I can't blaim them.. ;)
Hmmm... zie ik de noodzaak niet echt van in. Nu staat juist alles in één topic en kun je met een beetje zoeken iets nog wel terugvinden. Bij een nieuw topic staat bepaalde info dan alleen nog in dit topic en krijg je dat simpele vragen weer (onnodig) opnieuw worden gesteld in een nieuw deel.

En het is niet alsof Domoticz ineens compleet van koers/concept is veranderd.

Het bijwerken van de topicstart is dan ook meer bedoeld voor de nieuwkomers, de vorige topicstart schoot daar ernstig in tekort. De mensen die Domoticz al langere tijd gebruiken weten wel hoe de meeste dingen werken en waar ze extra info kunnen vinden ;) De originele topicstart was nog uit 2013 :D Toen Domoticz nog versie v0.1 ofzo was :+

• TravockMD
  • Laatst online: 22-12 18:38
Ziet er erg goed uit! Mooi instap klaar voor nieuw bloed :) >:)

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:10
update naar 2.2385?

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-12 22:54
Ik ben zo`n starter en vind 1 topic wel handig voor het zoeken. In de TS wellicht opnemen dat er voor z-wave bijkomende hardware nodig is voor de RBPI?

• Maffie500
  • Laatst online: 09-12 21:54
Gisteren domoticz proberen te installeren op mijn synology ds211j.
De hele handleiding gevolgd maar ik zou niet weten hoe ik domoticz nu moet opstarten.
Waarschijnlijk een stomme vraag maar ik stel hem toch.
Via DSM kun je kiezen bij Domoticz onder de knop 'Action' voor Run of Stop, daar al gekeken?

¯\_(ツ)_/¯

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-12 16:41

R-B

Blokkert

Ik draai nu zo'n kleine 2 weken stabiel Domoticz op een rpi, versie B+. (uit me hoofd, heb 4 usb porten). Dus dat is 1 met 512 mb geheugen.

Echter, me geheugengebruik loopt langzaamzeker op en zit nu op 85%.

Afbeeldingslocatie: http://www.simracing.nl/uploads/RichardBlokker/memoryrpi.png

Op 2 dagen heb ik lopen pielen met installatie van applicaties, dat is wel te zien.

Wat kan ik hier beste aan doen? Komt hoge gebruik door install van apps en zou een reboot helpen van complete systeem?

Heb vrij weinig actief in domoticz, Uitlezen energieverbruik, IP statussen controleren, hue lampen aansturen. Eigenlijk relatief onschuldig.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
Hreeft iemand enig idee of de IKEA UTRUSTA Afstandsbediening te bedienen is met de RFXCOM?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90232958/
In de handleiding staat "Operationele frequentie: 2436,20 MHz" dat voorspelt niet veel goeds denk ik...?

• Maffie500
M.v.Veelen schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:26:
Via DSM kun je kiezen bij Domoticz onder de knop 'Action' voor Run of Stop, daar al gekeken?
Ik heb hem via telnet geinstalleerd omdat het package wel start maar direct terug stopt. hij zegt dat poort 8084 al in gebruik is maar ik vind nergens waar ik dat kan zien?
Maffie500 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:10:
[...]

Ik heb hem via telnet geinstalleerd omdat het package wel start maar direct terug stopt. hij zegt dat poort 8084 al in gebruik is maar ik vind nergens waar ik dat kan zien?
Verwijder het package (telnet) en installeer het package uit deze link (via package center): https://github.com/SynoCo...478#issuecomment-94491973

Doe dit alles gewoon via het package center en dan gaat het vast wel lukken. Als poort 8084 nog in gebruik is, dan is het wellicht na een reboot opgelost. Soms is even wachten ook al voldoende heb ik begrepen.

¯\_(ツ)_/¯

R-B schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:08:
Ik draai nu zo'n kleine 2 weken stabiel Domoticz op een rpi, versie B+. (uit me hoofd, heb 4 usb porten). Dus dat is 1 met 512 mb geheugen.

[afbeelding]

Op 2 dagen heb ik lopen pielen met installatie van applicaties, dat is wel te zien.

Wat kan ik hier beste aan doen? Komt hoge gebruik door install van apps en zou een reboot helpen van complete systeem?

Heb vrij weinig actief in domoticz, Uitlezen energieverbruik, IP statussen controleren, hue lampen aansturen. Eigenlijk relatief onschuldig.
Als je de zoekfunctie had gebruikt, dan had je gezien dat dit al diverse keren voorbij is gekomen.

Ik had het op mijn Pi ook draaien en had in de crontab dit gezet:

code:
1
0 7 * * * sudo sh -c "sync; echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches"

Dit zorgt ervoor dat het geheugen elke dag om 07:00uur wordt geschoond. Succes.

¯\_(ツ)_/¯

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-12 16:41

R-B

Blokkert

M.v.Veelen schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:43:
[...]

Als je de zoekfunctie had gebruikt, dan had je gezien dat dit al diverse keren voorbij is gekomen.

Ik had het op mijn Pi ook draaien en had in de crontab dit gezet:

code:
1
0 7 * * * sudo sh -c "sync; echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches"

Dit zorgt ervoor dat het geheugen elke dag om 07:00uur wordt geschoond. Succes.
Excuus. Ik had gezocht op "memory" maar dat gaf geen hits. Hit "geheugengebruik" blijkbaar wel.

Thnx.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Maffie500
M.v.Veelen schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:39:
[...]

Verwijder het package (telnet) en installeer het package uit deze link (via package center): https://github.com/SynoCo...478#issuecomment-94491973

Doe dit alles gewoon via het package center en dan gaat het vast wel lukken. Als poort 8084 nog in gebruik is, dan is het wellicht na een reboot opgelost. Soms is even wachten ook al voldoende heb ik begrepen.
Ga ik straks proberen. Werkt deze ook met Z-wave? Bedankt voor de hulp.
Ja, werkt ook met Z Wave.

¯\_(ツ)_/¯

• Pino
  • Laatst online: 18-12 20:03
R-B schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:08:

[afbeelding]

Dat is normaal. Ongebruikt geheugen is nuteloos geheugen. Je OS weet dat het beschikbaar is en gebruikt het dan ook (laat er zaken staan voor als ze later weer nodig zijn.) Omdat je niet iets anders draait dat geheugen nodig heeft blijft het gewoon hoog gereserveerd. Zou je een geheugenintensieve taak gaan draaien zul je zien dat het gebruik ineens inzakt.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:54
Inmiddels heb ik een aantal weerstations aangeschaft vanwege de sensors.

Nu heb ik bij elk van deze stations ook een display dat werkeloos staat te zijn.

Is het ook mogelijk om met RFXCom "virtuele" temperatuurdata naar deze displays te sturen? Oftewel de RFXcom laten fungeren als sensor en temperatuur/vocht/windwaarden door te laten sturen naar het weerstation?
florabora schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:09:
Hreeft iemand enig idee of de IKEA UTRUSTA Afstandsbediening te bedienen is met de RFXCOM?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90232958/
In de handleiding staat "Operationele frequentie: 2436,20 MHz" dat voorspelt niet veel goeds denk ik...?
2,4Ghz, dus nee helaas. Dan zul je al creatief moeten gaan zijn en nog een afstandsbediening kopen die je opensloopt en aan GPIO knoopt. Zo wordt dat met draadloze remote voor mechanische ventilatie ook wel eens gedaan.
Maffie500 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:54:
[...]

Ga ik straks proberen. Werkt deze ook met Z-wave? Bedankt voor de hulp.
Niet vergeten dat je ook de USB drivers uit die 'jadahl' link nodig hebt. Of die drivers moeten al in het Domoticz package zitten... even proberen zou ik zeggen :)
En opletten dat je de package voor de juiste CPU-architectuur pakt. Even opzoeken welke CPU jouw NAS heeft en dan het package voor die processor architectuur gebruiken.
arjandijk162 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:05:
Inmiddels heb ik een aantal weerstations aangeschaft vanwege de sensors.

Nu heb ik bij elk van deze stations ook een display dat werkeloos staat te zijn.

Is het ook mogelijk om met RFXCom "virtuele" temperatuurdata naar deze displays te sturen? Oftewel de RFXcom laten fungeren als sensor en temperatuur/vocht/windwaarden door te laten sturen naar het weerstation?
In theorie moet het kunnen, de RFXCOM is immers niet alleen een ontvanger, maar ook een zender (vandaar ook 'transceiver', transmitter+receiver). Ik denk alleen dat de doelgroep om dit voor te implementeren dermate klein is dat zoiets er daarom niet in zit (in zowel RFXCOM als Domoticz niet aanwezig).

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 28-04-2015 10:24 ]

Tweakers die een Synology (x86 of armadaxp, de andere versies volgen nog, volgens de maker: Build for evansport and cedarview are next up later to day) hebben staan en daarop hun Domoticz (willen gaan) draaien, kunnen deze source toevoegen: http://jadahl.dscloud.me/sspks/ en van daaruit Domoticz installeren. Ik heb net mijn versie een update gegeven (via DSM en NIET via de Domoticz pagina zelf!) en het draait prima, ook met Z Wave.

Volgens de samensteller van het package zijn de USB drivers (pl2303 en cp210x) in dit pakket al verwerkt en zou het meteen moeten werken. Het is misschien leuk voor andere Tweakers om, als je dit gaat testen, hier even te laten weten of dit ook zo werkt.

[ Voor 36% gewijzigd door M.v.Veelen op 28-04-2015 18:53 ]

¯\_(ツ)_/¯

Maffie500 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:10:
[...]

In Package Center kun je alle Packages zien die je hebt draaien. Klik deze 1 voor 1 aan en dan kun je zien welke poortnummer dit package gebruikt. Als je hier 1 tussen ziet staan die deze poort al gebruikt dan zal je deze moeten aanpassen naar een andere poort.

Als na een herstart de poort nog steeds in gebruik is dan kun je het volgende doen.

1. Download WinSCP
2. Maak hiermee een verbinding naar je NAS
3. Blader naar /usr/local/etc/services.d
4. Hierin staan verschillende bestanden.
5. Open deze 1 voor een en kijk of hier poortnummer 8084 in voorkomt.
Soms gebeurt het dat als je een Package een andere poortnummer geeft het op deze plek niet goed wordt doorgevoerd. Of je hebt de betreffende package al verwijderd maar blijft het bestand hier staan en kun je het poortnummer niet gebruiken zolang het bestand daar staat.

6. Pas het poortnummer aan naar de nieuwe of als de package verwijderd is dan kun je het bestand ook verwijderen.
7. Nu zou je de Package van Domoticz moeten kunnen installeren.

• Maffie500
Mike00 ik ga dit straks bekijken.
Bedankt voor alle info. ik laat weten of het werkt :)

• Pimmetje651
  • Laatst online: 10:30
Ik ben een tijdje aan het spelen geweest met Domoticz en zo tevreden dat ik steeds meer schakelaars enz aan het kopen ben .
Nu heb ik een home easy he843 wand schakelaar die ik wil gebruiken als "alle lampen uit".
Heeft er iemand een voorbeeld (blocky of LUA script) waarmee ik dit kan doen ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 13:03
M.v.Veelen schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:17:
Tweakers die een Synology (x86 of armadaxp, de andere versies volgen nog, volgens de maker: Build for evansport and cedarview are next up later to day) hebben staan en daarop hun Domoticz (willen gaan) draaien, kunnen deze source toevoegen: http://jadahl.dscloud.me/sspks/ en van daaruit Domoticz installeren. Ik heb net mijn versie een update gegeven (via DSM en NIET via de Domoticz pagina zelf!) en het draait prima, ook met Z Wave.

Volgens de samensteller van het package zijn de USB drivers (pl2303 en cp210x) in dit pakket al verwerkt en zou het meteen moeten werken. Het is misschien leuk voor andere Tweakers om, als je dit gaat testen, hier even te laten weten of dit ook zo werkt.
Ik heb net de source van jadahl toegevoegd.
Package center geeft nu aan dat er een update is van het domoticz package van synocommunity.

Domoticz wordt netjes geupdate naar de laatste versie (2.0.2383)
Voor zover ik op afstand kan zien draait domoticz weer goed. Ik kan in ieder geval lichten bedienen.
Eens kijken of vanavond het licht ook automatisch aan gaat.
Dutchgrover schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:45:
[...]

Ik heb net de source van jadahl toegevoegd.
Package center geeft nu aan dat er een update is van het domoticz package van synocommunity.

Domoticz wordt netjes geupdate naar de laatste versie (2.0.2383)
Voor zover ik op afstand kan zien draait domoticz weer goed. Ik kan in ieder geval lichten bedienen.
Eens kijken of vanavond het licht ook automatisch aan gaat.
Hou er wel rekening mee dat scripts (en eventueel de www directory) weer terug moeten worden gezet en eventueel de rechten op scripts moeten worden aangepast. ALS je daar gebruik van maakt tenminste. Voor jou komt v2.2386 waarschijnlijk ook snel beschikbaar als die er nu nog niet bij staat.

¯\_(ツ)_/¯

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 13:03
M.v.Veelen schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:47:
[...]
Hou er wel rekening mee dat scripts (en eventueel de www directory) weer terug moeten worden gezet en eventueel de rechten op scripts moeten worden aangepast.
Betekent dat dat je na iedere update je de scripts weer terug moet plaatsen?
Ja. Dat is overigens op alle platformen zo hoor. Kwestie van vooraf een backup maken van je DB (voor de zekerheid), een backup van je scripts, en (als je met de frontpage.html bezig bent) een backup van je www directory. Daarnaast moet je in ieder geval ook je switch_icons.txt en de bijbehorende nieuwe icons backuppen.

¯\_(ツ)_/¯

• tlpeter
Uhh, ik heb nog nooit scripts terug moeten plaatsen na een update.
Lijkt mij ook niet echt de bedoeling.
tlpeter schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:10:
Uhh, ik heb nog nooit scripts terug moeten plaatsen na een update.
Lijkt mij ook niet echt de bedoeling.
Dan heb je vanuit Domoticz de update gedraaid? En dan stonden alle extra scripts er nog die je zelf had aangemaakt? Ik zou maar een backup maken voordat je gaat updaten. Beter mee verlegen dan om verlegen.
En op de Synology was het in ieder geval wel zo dat de scripts opnieuw geupload moesten worden. Voor de Pi weet ik dat niet meer zeker.

[ Voor 18% gewijzigd door M.v.Veelen op 28-04-2015 14:18 ]

¯\_(ツ)_/¯

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12 17:39
Krijg in de log deze melding:
Error: UNHANDLED PACKET TYPE: FS20 00

Dit gebeurd als ik de set mode gebruik om van protocol te wisselen.

Iemand die me kan uitleggen wat dit betekend ?

• tlpeter
M.v.Veelen schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:15:
[...]

Dan heb je vanuit Domoticz de update gedraaid? En dan stonden alle extra scripts er nog die je zelf had aangemaakt? Ik zou maar een backup maken voordat je gaat updaten. Beter mee verlegen dan om verlegen.
En op de Synology was het in ieder geval wel zo dat de scripts opnieuw geupload moesten worden. Voor de Pi weet ik dat niet meer zeker.
Windows is de exe uitvoeren en bij de pi inderdaad de update gewoon uitvoeren.
Ik ben nog nooit en script kwijt geraakt.
Als dit wel zou zijn dan moet dat een bug zijn. Ik ken geen enkel software pakket waar bij dit nodig is.
limboconnect schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:55:
Krijg in de log deze melding:

Dit gebeurd als ik de set mode gebruik om van protocol te wisselen.

Iemand die me kan uitleggen wat dit betekend ?
Heb je al iets geprobeerd? Heb je wel al in dit topic gezocht? Welke versie draai je?

Ik zie bijvoorbeeld hier iets: MikeOO in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Probeer het eens zou ik zeggen. En laat, als het niet lukt, even wat meer informatie achter voor ons?

¯\_(ツ)_/¯

Pimmetje651 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:35:
Ik ben een tijdje aan het spelen geweest met Domoticz en zo tevreden dat ik steeds meer schakelaars enz aan het kopen ben .
Nu heb ik een home easy he843 wand schakelaar die ik wil gebruiken als "alle lampen uit".
Heeft er iemand een voorbeeld (blocky of LUA script) waarmee ik dit kan doen ?
Met Blocky kun je een Event maken die alle lampen uitzet.
Maak ook een variable aan Alles uit (Integer en waarde 0). Hiermee voorkom je dat het Event blijft lopen.

IF schakelaar = Off and Variable(Alles Uit) = 0
DO SET Lamp1 = Off
SET Lamp2 = Off
SET Variable(Alles Uit) = 1
etc

Of je maakt Groep/Scene aan Alles Uit.
Dan hoef je in het Event alleen de Groep/Scene aan te roepen.

Bij het event om je lampen weer aan te doen zet je dan Variable(Alles Uit) = 0

Dus iets als

IF schakelaar = On and Variable(Alles Uit) = 1
DO SET Lamp1 = Off
SET Lamp2 = Off
SET Variable(Alles Uit) = 0
etc

Check ook de link van voorbeelden op Pag 1. Daar staat erg veel handig info in.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 28-04-2015 16:15 ]

• arjandijk162
Ik doe alle lampen uit met een groep. Ik gebruik daar geen blocky voor. Het geheel stuur ik aan met een kaku 8802, en dat werkt prima
Ik had het USB driver package verwijderd, maar dan gaat het toch mis met het Domoticz pakket. Nu weer geïnstalleerd en Domoticz opnieuw gestart en nu draait alles weer. Dus: USB driver package voorlopig nog maar blijven gebruiken.

[ Voor 219% gewijzigd door M.v.Veelen op 28-04-2015 18:59 ]

¯\_(ツ)_/¯

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Error: verkeerde topic...

[ Voor 81% gewijzigd door DRuw op 28-04-2015 18:52 . Reden: Verkeerde topic... ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Maffie500
Domoticz installatie op de Synology is gelukt met ondersteuning van usb rfxcom. Nu een Z-wave usb stick aankopen en testen. Bedankt voor alle hulp!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12 17:39
M.v.Veelen schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:29:
[...]

Heb je al iets geprobeerd? Heb je wel al in dit topic gezocht? Welke versie draai je?

Ik zie bijvoorbeeld hier iets: MikeOO in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Probeer het eens zou ik zeggen. En laat, als het niet lukt, even wat meer informatie achter voor ons?
Was inderdaad vrij weinig info vanuit mijn kant.

Ik draai domoticz via xpenology op een voormalige WHS server HP voorzien van een 4 bay drive
en een X86 CPU.

DSM 5.1-5022 Update 5

Ik draai Domoticz versie 2.0.2112-5 en gebruik de USB drivers van http://jadahl.dscloud.me/sspks/

De RFXtrx433 wordt herkent op ttyUSB0.
De RFXtrx433 USB 433.92MHz Transceiver is voorzien van Firmware version: 240

Na wat testen kom ik in mijn setup erachter dat hij pas gaat scannen naar nieuwe sensoren
van diverse fabrikanten als ik eenmalig met mijn originele afstandbediening van KAKU op een knop druk.

Dit diverse keren getest.

ook de melding :

Gaat na bovenstaande procedure weg.

Als ik dan bij hardware de set mode verander komt direct de melding:

Echter ga ik dan weer naar Accepteer nieuwe Hardware/Sensoren en druk een maal op mijn originele
KAKU gaat deze melding weg en vind hij inderdaad diverse apparatuur. ( ook van de buren ).

Tevens heb ik de setup kaal op een W8 systeem getest hier ondervind ik dezelfde symptomen.

Dit is voor mij op dit moment werkbaar echter vreemd vind ik het wel.

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:51
Ook nog nooit scripts teruggeplaatst na een update op de pi
Maffie500 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:25:
Domoticz installatie op de Synology is gelukt met ondersteuning van usb rfxcom. Nu een Z-wave usb stick aankopen en testen. Bedankt voor alle hulp!
Dit is je gelukt zonder het extra USB driver pakket te installeren? d:)b

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Hoi,

Bij mij draait domoticz nu enkele maanden maar heb er steeds last van dat hij na een 2-3-4 weken offline is. Ik hem dan ook niet meer aan. Ik moet hem dan opnieuw installeren (image terug zetten op de sd kaart). Ook een schone installatie werkt niet.

Zowel op een rpi a als een rpi b+

Heeft iemand enig idee hoe dat komt?

Alvast bedankt. _/-\o_

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:54
Corrupte SD kaart? Daarom zet hij bij mij de database ook elke zondag naar de NAS toe via NSF en een script, blijft een onbetrouwbare factor die SD kaartjes.
Corrupte SD kaart zou kunnen. Vrij eenvoudig te testen met de (Windows) tool "H2testw".

¯\_(ツ)_/¯

• Maffie500
M.v.Veelen schreef op woensdag 29 april 2015 @ 07:11:
[...]

Dit is je gelukt zonder het extra USB driver pakket te installeren? d:)b
Ik had het pakket geinstalleerd maar hij vond de rfxcom niet.
Na het installeren van de usb pakket werkt hij perfect.
Z-wave usbstick besteld om te testen.
Maffie500 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:02:
[...]

Ik had het pakket geinstalleerd maar hij vond de rfxcom niet.
Na het installeren van de usb pakket werkt hij perfect.
Z-wave usbstick besteld om te testen.
Dat is dan niet goed. Het (extra) USB driver pakket is niet (meer) nodig. Vanmorgen heb ik dat getest met mijn systeem en daarop werkt het nu goed zonder dat pakket.

Ik moest wel de USB poorten herschikken, maar daarna (en na een herstart van de Syno) werkte alles weer prima.

Aan de andere kant: als het nu werkt zou ik het zo laten. Anders moet je weer alles verwijderen, herstarten, Domoticz weer installeren (zonder extra USB driver pakket), instellen, herstarten. Het is maar de vraag of je dat wilt.

Voor anderen geldt: het USB driver pakket is niet meer nodig. Getest met het armadaxp pakket vanuit de source van Jadahl.

¯\_(ツ)_/¯

• Maffie500
Bedankt voor de info. Hopelijk komt mijn Z-wave stick snel aan en kan ik deze ook werkend krijgen.
En dan begint het verder uitbouwen van mijn domotica.
Mocht iemand het handig vinden om van Domoticz + USB driver package over te stappen naar alleen het Domoticz package zoals ik:
  • Maak backup van je DB
  • Maak backup van je scripts en (eventueel hele) www directory
  • Stop en verwijder beide packages van de Synology via Package Center
  • Reboot de Synology
  • Installeer Domoticz vanuit de repo van Jadahl
  • Zet de DB terug en alle andere bestanden (scripts en www) ook
  • Herstart de Synology
  • Kijk of alles werkt of hussel de USB poorten totdat ze werken (je kunt hiervoor dmesg gebruiken om te zien welke poorten precies door welke hardware worden gebruikt -> FTDI / PL2303 / CP210x)
  • Vergeet niet de scripts te chmodden als je klaar bent
Updaten doe je op de Synology via het Package center.

¯\_(ツ)_/¯

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:51
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 07:36:
Hoi,

Bij mij draait domoticz nu enkele maanden maar heb er steeds last van dat hij na een 2-3-4 weken offline is. Ik hem dan ook niet meer aan. Ik moet hem dan opnieuw installeren (image terug zetten op de sd kaart). Ook een schone installatie werkt niet.

Zowel op een rpi a als een rpi b+

Heeft iemand enig idee hoe dat komt?

Alvast bedankt. _/-\o_
Kijk eens naar de resources op de pi. Loopt er iets vol? Geheugennof sd kaart....

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-12 20:24
stormfly schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:41:
Corrupte SD kaart? Daarom zet hij bij mij de database ook elke zondag naar de NAS toe via NSF en een script, blijft een onbetrouwbare factor die SD kaartjes.
Had ik ook last van. Hier staan uitstekende instructies over hoe het filesysteem naar een USB stick te verplaatsen. Sindsdien heb ik geen last van corrupte SD kaartjes meer.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-12 03:55
Het is heel belangrijk om een Class 10 SD kaart te gebruiken.
Had een paar maandjes gelden dezelfde problemen op mijn compile systeem, zat een Class 8 kaart in.
(Koste een paar uur om alles weer in orde te krijgen)

En natuurlijk niet de spanning eraf halen, maar altijd via SSH een 'sudo poweroff' commando geven.
(Blijft linux)

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:10
Iemand ervaring met deze icm domoticz:

http://www.controlliving....ve-6-voudige-stekkerdoos/

En wie heeft er ervaring met aansluiten van fibaro binary sensor?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:57
gizmocuz schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:47:
Het is heel belangrijk om een Class 10 SD kaart te gebruiken.
Ligt eerder aan de kwaliteit dan de snelheid.. heb een sandisk class 2 kaart die het beter doet dan een noname class 10

• arjandijk162
trekker22 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:05:
Iemand ervaring met deze icm domoticz:

http://www.controlliving....ve-6-voudige-stekkerdoos/

En wie heeft er ervaring met aansluiten van fibaro binary sensor?
Dit is de stekkerdoos die bij de Nuonshop te koop is, die kun je wel vinden in dit topic als je zoekt op Nuon.

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-12 19:42
remcoXP schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:22:
iemand al een oplossing voor het harmony probleem? max 1 keer schakelen en daarna error.?
Zou je de HarmonyHub-versie kunnen controleren? Vanuit de app naar menu > About > Versions. Ik zit op Hub Software 4.4.36 en App version 4.2.1 build 27. Sinds de firmware-update naar versie 4.4.36 heb ik deze problemen ook. Als jij ook deze versie draait zou het probleem bij de HarmonyHubControl library kunnen liggen...

Ik weet vrij zeker dat de oorzaak niet bij Domoticz ligt; Ik heb Domoticz sinds begin maart niet bijgewerkt (omdat juist sinds toen HarmonyHubControl het goed deed). Na de Logitech firmware upgrade heb ik ook (omdat ik problemen kreeg) Domoticz geüpdatet, maar dit heeft het probleem niet verholpen. Ik ben dan ook nu beperkt tot de Harmony app.

Edit: Commandline tool HarmonyHubControl werkt nog wel gewoon, zonder dat deze een update heeft gehad. Kan dus een toevalstreffer zijn geweest dat na de firmware update hij moeilijk deed (de Logitech app deed toen ook moeilijk namelijk).

[ Voor 12% gewijzigd door mbitter op 15-05-2015 11:30 ]

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-12 08:35
general_p schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:19:
Hij kan de status van de rolluiken wel uitlezen het zijn somfy motoren die ik met de RFXCOM kan aansturen, hij ziet precies hoever ze openstaan ook >:)
Ik ben wel benieuwd hoe je dit geregeld hebt. Ik was in de veronderstelling dat de positie van somfy RTS niet uitgelezen kon worden.

Binnenkort wil ik namelijk mijn rolluik ook gaan automatiseren. Nu twijfel ik om deze reden nog tussen handbediening met de Fibaro roller shutter 2 waar je de positie volledig kunt bepalen dmv een slider of toch RTS i.c.m. de RFXCOM.

Het naar een specifieke positie sturen door middel van een bepaald aantal seconden schakelen lijkt mij namelijk niet optimaal. Als je nu wel de positie werkelijk uit kunt lezen met RTS & RFXCOM is mijn keuze snel gemaakt. :)

• tlpeter
Ik heb de fibato roller shutter en deze werkt prima.
Ik denk dat deze module goedkoper is dan een SOmfy besturing.
Handbediening via de bestaande schakelaar (bij mij) werkt ook gewoon nog.

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:30
Zou 1 roller shutter van fibaro ook in staat zijn meerdere screens te bedienen? Voor ons nieuwbouwhuis ben ik van plan alle voedingskabels naar de meterkast te leiden en van daar te bedienen. Ik kan me geen situatie voorstellen dat ik de drie ramen op dezelfde gevel onafhankelijk van elkaar wil bedienen

• tlpeter
Dat ligt aan het vermogen.
Mijn zonnescherm trekt zo rond de 180 watt wanneer open of dicht gaat.
De FGRM-222 kan tot 1kW totaal bij 230 volt.
Dus wanneer de drie screens bij elkaar hier niet overheen gaan moet het kunnen centraal vanuit de meterkast.

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46
heeft met de weizigingen van de devicetree te maken in de nieuwe kernel/firmware van raspberry.
ik heb hetzelfde met mijn piface / op een rp2. alle knoppen doen het maar de watermeterteller laat het afweten :(
hopelijk komt er snel een oplossing.
19roland70 schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:37:
Na een crash heb ik er alles opnieuw opgezet , ik blijf echter deze melding krijgen.
code:
1
2
2015-04-06 11:32:19.158 PiFace: Starting PiFace_SPI_Start()
2015-04-06 11:32:19.158 PiFace: Unable to open SPI device: No such file or directory

Als ik verder in de logfile kijk staat er dit:
code:
1
2
3
4
5
2015-04-06 11:35:18.886 (1-wire bus) Temp (Retour temp verwarming BG)
2015-04-06 11:35:18.968 Event: triggered: vloerverwarming_1
2015-04-06 11:35:18.928 (1-wire bus) Temp (Aanvoer temp verwarming BG)
2015-04-06 11:35:19.875 ( piface ) Lighting 1 (vvw pomp (Uitgang 0.0))
2015-04-06 11:35:30.321 Error: piface hardware (14) thread seems to have ended unexpectedly

Mijn vloerverwarmingspomp word dus wel gestuurd door de piface.
Mijn watermeter en zonnepanelen bijde puls tellers reageren niet meer.
piface.conf is ook verder goed .
waar kan dit aan liggen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-12 21:23
@iedereen met corrupte sd kaarten

SD kaarten uit de Sandisk Extreme Pro reeks zijn het beste voor in je PI. Deze bieden 'wear leveling' wat de levensduur zeker ten goede komt. Daarbij krijg je ook levenslange garantie, dus qua betrouwbaarheid zit je daarmee goed.

• Maffie500
Gisteren mijn Z-wave usb stick geinstalleerd en hier een fibaro wall plug op aangesloten (domoticz).
Op mijn synology vind hij de stick wel maar niet de plug.
In windows vindt hij ze alletwee en kan ik de energie uitlezen maar als ik de aangesloten lamp aan of uit wil doen gebeurt er niks. Na een tijd krijg krijg ik een rood error teken in domoticz en krijg ik hem niet meer aan de praat
Iemand een idee?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
BizzieBis schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:02:
@iedereen met corrupte sd kaarten

SD kaarten uit de Sandisk Extreme Pro reeks zijn het beste voor in je PI. Deze bieden 'wear leveling' wat de levensduur zeker ten goede komt. Daarbij krijg je ook levenslange garantie, dus qua betrouwbaarheid zit je daarmee goed.
Elke SD-kaart heeft wear-leveling in de controller zitten. En garantie zegt in principe niets over betrouwbaarheid. Corruptie op filesystem-niveau is volgens mij ook vaker een gevolg van problemen met voeding, of niet correct uitschakelen, en dan maakt het niet uit of je een heel duur of goed SD-kaartje hebt.

Edit:en bij modellen van vóór de B+ (dus geen micro-sd) kan ook er ook fysiek iets misgaan: het doorbuigen van het sd-kaartje waardoor de pinnen geen goed contact meer maken.

[ Voor 11% gewijzigd door u_nix_we_all op 01-05-2015 12:05 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Maffie500 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:45:
Gisteren mijn Z-wave usb stick geinstalleerd en hier een fibaro wall plug op aangesloten (domoticz).
Op mijn synology vind hij de stick wel maar niet de plug.
In windows vindt hij ze alletwee en kan ik de energie uitlezen maar als ik de aangesloten lamp aan of uit wil doen gebeurt er niks. Na een tijd krijg krijg ik een rood error teken in domoticz en krijg ik hem niet meer aan de praat
Iemand een idee?
Hoe groot is de afstand van de Synology (USB stick) tot aan de Fibaro Wall Plug? Ik denk dat die afstand net te groot is.

¯\_(ツ)_/¯

• Maffie500
een meter of 3 zowel vanuit de synology als de pc om te testen.
krijg de volgende error als ik de switch aan of af zet
OpenZWave: Received timeout notification from HomeID
Pagina: 1 ... 71 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door