• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:03
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 09:54:
Na alle 274 pagina's gelezen te hebben😅 is het tijd om ook wat te vragen😀
Gebruik al een tijd Domoticz met Pi en diverse kaku switchen. Alles werkt perfect. Heb een Tab 3 aan de muur hangen met frontpage.html als interface. Alleen op gezette tijden zoals 7.00u/21.00u en 23.00u knipperen mijn lampen een half uur lang om de 10 minuten een paar seconden. Deze lampen zitten op verschillende groepen. Iemand dit ook gehad en een oplossing?
Ik heb dit thuis ook dit ligt denk ik aan je stroom leverancier.
Het komt bij mij alleen voor bij dimmers ze gaan niet aan uit maar knipperen van vel baar zwak.
Ik heb dit ook met andere dimmers die niet draadloos werken.
Ik heb al meet apparatuur van enexis in de meterkast gehad maar die kunnen niks vinden. Ik heb wel het idee dat het erger is bij dimmers die nieuw zijn naar verloop van tijd wordt het effect wel minder
alexswart schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:23:
[...]

Ik heb dit thuis ook dit ligt denk ik aan je stroom leverancier.
Het komt bij mij alleen voor bij dimmers ze gaan niet aan uit maar knipperen van vel baar zwak.
Ik heb dit ook met andere dimmers die niet draadloos werken.
Ik heb al meet apparatuur van enexis in de meterkast gehad maar die kunnen niks vinden. Ik heb wel het idee dat het erger is bij dimmers die nieuw zijn naar verloop van tijd wordt het effect wel minder
Heb je toevallig dag/nacht stroom? Dat zou de 07:00u en 23:00u kunnen verklaren. Bij de NUON zijn dit de tijden dat het wordt omgezet en hoor je hier ook duidelijk in de meterkast.

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:10
nog steeds problemen met mijn z-wave stekkers.

gister de aeon usb stick er uit gehad en een sudo reboot gedaan. Plug er weer in en ziet alle nodes weer, echter dit zijn allemaal nieuwe... dus krijg je ook weer nieuwe schakelaars... Oude worden niet meer herkend.
Hopelijk kan ik ze nu stabiel instellen en onthoudt die het ook!

Nou is mijn hele domoticz van zijn padje af...
18 nieuwe devices kreeg ik er bij middels het inpluggen van 6 fibaro stekkers. Is dat correct? 6x lamp functie / 6x de LED ring / 6x energie meting.

Echter als ik de devices activeer en hernoem komen ze allemaal in het tabblad Overige terecht? En niet als schakelaar!

EDIT al die devices weg gegooid en nogmaals reboot gedaan. Komen ze ineens wel terug als licht schakelaars.
Is dit de onbetrouwbaarheid van de Fibaro plugs of Domoticz

[ Voor 43% gewijzigd door trekker22 op 21-04-2015 09:12 ]

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12 12:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Mensen hier ook ervaring met HomeGenie?
Zo ja, waarom heb je nu voor Domoticz gekozen en niet voor HomeGenie?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• trekker22
HellStorm666 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:49:
Mensen hier ook ervaring met HomeGenie?
Zo ja, waarom heb je nu voor Domoticz gekozen en niet voor HomeGenie?
ik denk dat ik die ook maar eens ga proberen, domoticz lijkt niet echt soepel te gaan met mijn fibaro wall plugs...

al lijkt HomeGenie geen slimme meter te ondersteunen.

Toch nog een poging met een versie Domoticz install!

[ Voor 14% gewijzigd door trekker22 op 21-04-2015 09:57 ]

• Amperd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-05 22:47
Is het in Domoticz op een manier mogelijk om bij de (energie, maar misschien ook andere) grafieken ook de gemiddelden te kunnen zien over (bijvoorbeeld) alle maandagen, of alle weekends? Ik kan het zelf niet echt vinden, denk dat het momenteel niet kan. Iemand?

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-12 20:37
trekker22 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:54:
[...]

ik denk dat ik die ook maar eens ga proberen, domoticz lijkt niet echt soepel te gaan met mijn fibaro wall plugs...

al lijkt HomeGenie geen slimme meter te ondersteunen.

Toch nog een poging met een versie Domoticz install!
Ik draai Domoticz op mijn Synology Nas en dit werkt perfect in combinatie met een Fibaro wall plug. In het begin wat problemen, maar dat bleek aan de afstand of storing van andere toestellen te liggen. Voor de rest heb ik nog niet veel, alleen een hoop Hue lampen. Het draait echter heel stabiel!
De reden waarom Domoticz? Toeval eigenlijk... HomeGenie kende ik zelfs niet.

[ Voor 7% gewijzigd door basa op 21-04-2015 11:06 ]

• trekker22
basa schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:03:
[...]

Ik draai Domoticz op mijn Synology Nas en dit werkt perfect in combinatie met een Fibaro wall plug. In het begin wat problemen, maar dat bleek aan de afstand of storing van andere toestellen te liggen. Voor de rest heb ik nog niet veel, alleen een hoop Hue lampen. Het draait echter heel stabiel!
ljikt wel of de aeon stick gaar is... Op Windows pakt die hem ook niet onder domoticz...

En vind domoticz prima pakket, maar moet het nog ff werkend krijgen denk ik :P

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:52
Uit interesse, waarom kiest iedereen de (dure) Fibaro wall plug ? Ikzelf gebruik de smartplug (6) en die werken prima en zijn een stuk goedkoper
Smartplug 6 koop je voor 50 euro, daar koop je nog geen losse Fibaro voor.

Pana WC12H9E8 / 1000L

• basa
MarFan schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:08:
Uit interesse, waarom kiest iedereen de (dure) Fibaro wall plug ? Ikzelf gebruik de smartplug (6) en die werken prima en zijn een stuk goedkoper
Smartplug 6 koop je voor 50 euro, daar koop je nog geen losse Fibaro voor.
De fibaro wall plug is wel ene van de kleinste op de markt? Er zijn inderdaad heel veel alternatieven... Verder heb ik ook een Fibaro micro module gekocht. Opnieuw omdat het de kleinste module is en omdat ik zeker wil zijn dat hij past.
Deze week mijn volgende Zwave aankoop gedaan! MCO home touch panel
Nu nog wat tijd vinden om hem te plaatsen!

[ Voor 14% gewijzigd door basa op 21-04-2015 11:24 ]

• HellStorm666

HellStorm666

basa schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:15:
[...]

De fibaro wall plug is wel ene van de kleinste op de markt? Er zijn inderdaad heel veel alternatieven... Verder heb ik ook een Fibaro micro module gekocht. Opnieuw omdat het de kleinste module is en omdat ik zeker wil zijn dat hij past.
Deze week mijn volgende Zwave aankoop gedaan! MCO home touch panel
Nu nog wat tijd vinden om hem te plaatsen!
Die MCO wall touch pannel lijkt mij ook wel tof!
Helaas kan ie niet dimmen. En dat wil ik wel graag.

Ook schijnt ie niet te passen in een normale inbouwdoos.
Klopt dat?

Scientia Potentia Est

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-12 08:35
HellStorm666 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:34:
[...]

Klopt dat?
De meeste inbouwdozen zijn 40mm en die van tegenwoordig 50mm. Deze heeft 90mm nodig volgens de omschrijving.

• trekker22
aeo stick maar ff firmware update gegeven, misschien helpt dat :)

en ik vind de Fibaro ook gewoon de mooiste en kleinste plug!

EDIT
als ik PersistentUSBDevices goed heb ingesteld, dan maakt het toch ook niet meer uit in welke usb poort van de raspberry ik de Z-wave stick aansluit. Toch?

[ Voor 39% gewijzigd door trekker22 op 21-04-2015 12:03 ]

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:52
basa schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:15:
[...]

De fibaro wall plug is wel ene van de kleinste op de markt? Er zijn inderdaad heel veel alternatieven...
trekker22 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:02:

Ok, klein, maar waar heb je een switch en energie meting nodig dan allemaal?
Bij mij ligt er 1 (6 plug) achter mijn tv-set. Ik weet nu dus met 1 smart plug (a 50 euries) energie verbruik van WII, TV, Audio, Media Center en wifi. Wat de lamp naast de kast verbruikt interesseert me niet zo.
De volgende plug is voor de koelkast/vriezer (durf de magne er niet bij te doen) ligt onder de kast, zie ik toch niet.
(begrijp me goed, iedereen heeft voor andere dingen geld over, daar wil ik niet aankomen, en WAF speelt ook mee 8) )

[ Voor 7% gewijzigd door MarFan op 21-04-2015 12:48 ]

Pana WC12H9E8 / 1000L

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
DukeBox schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:59:
[...]

De kwaliteit en indirect de grootte van de sd maakt daar ook veel uit. Ben van een 4GB sandisk naar 16GB Samsung EVO gegaan en sindsdien geen problemen meer met corruptie gehad.
Misschien dat maar eens proberen dan, blijft dagelijks naar offline gaan.
Is het anders ergens terug te vinden wat het offline gaan veroorzaakt kan hebben?

• trekker22
MarFan schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:43:
[...]

[...]

Ok, klein, maar waar heb je een switch en energie meting nodig dan allemaal?
Bij mij ligt er 1 (6 plug) achter mijn tv-set. Ik weet nu dus met 1 smart plug (a 50 euries) energie verbruik van WII, TV, Audio, Media Center en wifi. Wat de lamp naast de kast verbruikt interesseert me niet zo.
De volgende plug is voor de koelkast/vriezer (durf de magne er niet bij te doen) ligt onder de kast, zie ik toch niet.
(begrijp me goed, iedereen heeft voor andere dingen geld over, daar wil ik niet aankomen, en WAF speelt ook mee 8) )
Voor tv meubel is dat wel prima.

Maar heb 6 schemerlampen die ik toch los moet maken.

Maar met mijn problemen ben ik bang dat zwave ruk is in een redelijk nieuwe woning?? (2001)

• basa
HellStorm666 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:34:
[...]

Klopt dat?
Hij past inderdaad niet in mijn normale inbouwdozen. Het is voor mijn badkamer (zijn ze nu aan het verbouwen) en daar heb ik geen dimmer nodig. De inbouw diepte van 90mm is wel overdreven...Ik dacht dat het blokje achter het paneel zo'n 45mm diep gaat.

• trekker22
toch is domoticz niet zo betrouwbaar op z-wave.

op moment dat je wat nodes verwijderd klapt vaak het hele gebeuren er uit?

webinterface gaat naar offline en kun je alleen via ssh herstellen

[ Voor 21% gewijzigd door trekker22 op 21-04-2015 13:39 ]

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:54
basa schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:23:
[...]

Hij past inderdaad niet in mijn normale inbouwdozen. Het is voor mijn badkamer (zijn ze nu aan het verbouwen) en daar heb ik geen dimmer nodig. De inbouw diepte van 90mm is wel overdreven...Ik dacht dat het blokje achter het paneel zo'n 45mm diep gaat.
Het gaat hier om de diameter ;) link (Tabblad Specificaties).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
LJ80 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:57:
Is het anders ergens terug te vinden wat het offline gaan veroorzaakt kan hebben?
Ja, de log.. :?

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Klein hulp vraagje; Als ik van buiten komen en de iphone6 schakelaar staat op off. Dan springt hij daarna op on. Ik wil dan dat hij eenmalig een schemerlamp aandoet voor 30 min. Maar hij blijft schakelen, omdat hij het niet als eenmalige event herkent...

hoe kan ik dit instellen?

• CeedeBee
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-12 22:50
trekker22 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:02:
aeo stick maar ff firmware update gegeven, misschien helpt dat :)

EDIT
als ik PersistentUSBDevices goed heb ingesteld, dan maakt het toch ook niet meer uit in welke usb poort van de raspberry ik de Z-wave stick aansluit. Toch?
Kun je in het kort uitleggen hoe je die firmware update en waar je die download?

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Hm, volgens mij hebben ook andere mensen in de buurt domotica spullen...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/20150421_215135_Domoticz_buren_thmb.jpg

Dat geeft toch een beetje te denken. Als ik het goed begrijp kunnen buren in principe ook mijn kaku dingen aan of uitzetten.
Dat ze temps kunnen uitlezen is dan weer wat minder erg, maar in principe ook privacy gevoelig.

[ Voor 31% gewijzigd door hneel op 21-04-2015 21:53 ]

• trekker22
CeedeBee schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:36:
[...]

Kun je in het kort uitleggen hoe je die firmware update en waar je die download?
Firmware via aeontec.com downloaden. Installeren op Windows pc. Tijdens proces moet je knop vd stick vasthouden.

Merk verder geen verschil.

Na veel geduld en gepuzzel mijn 6 wallplugs weer op:
-niet te veel te snel willen (6 plugs tegelijk adden)
- nukkig plug een reset geven.
- nodes / devices goed labelen.

Benieuwd of ze nu ff paar dagen doen wat ze moeten doen.
Komen ook nog wat inbouw modules bij, zal het netwerk hopelijk nog meer versterken.

Verwijderd

MikeOO schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:30:
[...]

Heb je toevallig dag/nacht stroom? Dat zou de 07:00u en 23:00u kunnen verklaren. Bij de NUON zijn dit de tijden dat het wordt omgezet en hoor je hier ook duidelijk in de meterkast.
Dat denk ik ook. Heb al een sperfilter in groepenkast geplaatst maar die haalt het er niet uit😔

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
hneel schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:52:
Hm, volgens mij hebben ook andere mensen in de buurt domotica spullen...

[afbeelding]

Dat geeft toch een beetje te denken. Als ik het goed begrijp kunnen buren in principe ook mijn kaku dingen aan of uitzetten.
Dat ze temps kunnen uitlezen is dan weer wat minder erg, maar in principe ook privacy gevoelig.
Dat ik het nadeel van KaKu,
Bij zwave heb je dit probleem niet.

• LJ80
Ja de standaard log welke in het menu van domoticz staat daar zie je alleen de events etc schakelen maar geen fout log toch? Sowieso is dat toch helemaal blanco na een restart?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
LJ80 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:47:
Ja de standaard log welke in het menu van domoticz staat daar zie je alleen de events etc schakelen maar geen fout log toch? Sowieso is dat toch helemaal blanco na een restart?
Dan moet je debug e.d. aanzetten. Net als append i.p.v. overwrite.

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-12 08:53
Ferra schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:06:
Klein hulp vraagje; Als ik van buiten komen en de iphone6 schakelaar staat op off. Dan springt hij daarna op on. Ik wil dan dat hij eenmalig een schemerlamp aandoet voor 30 min. Maar hij blijft schakelen, omdat hij het niet als eenmalige event herkent...

hoe kan ik dit instellen?
Uhh kan je het iets duidelijker maken?

Klein hulp vraagje; Als ik van buiten komen en de iphone6 schakelaar staat op off.
Je bedoelt dat je een dummy schakelaar hebt die aan gaat op het moment dat je telefoon verbinding maakt met het wifi netwerk?
Dan springt hij daarna op on.
wat gaan on?
Ik wil dan dat hij eenmalig een schemerlamp aandoet voor 30 min. Maar hij blijft schakelen, omdat hij het niet als eenmalige event herkent...
Hier bedoel je mee dat als je je telefoon dat event blijft triggeren? dus dat hij elke keer opnieuw die 30 minuten start?

Als ik het goed heb begrepen kan je dit doen:
Op het moment dat je telefoon verbinding maakt met het wifi dan trigger je 2 events, 1 die de lamp aanzet en nog een die aangeeft dat dat event is gestart. laten we die even 'Lamp aan' noemen. 'lamp aan' blijft dan aan voor bijvoorbeeld 2 uur
Wat je dan doet is dat je schemerlamp alleen aangaat als 'lamp aan' nog niet aan is.

De eerste keer kom je thuis en gaat je lampje aan. Mocht je telefoon dan weer dat event starten doet die dat niet omdat 'Lamp aan' al is gestart.

• trekker22
kun je nog ergens de stabiliteit van domoticz verbeteren?

Mijn z-wave netwerk lijkt prima te werken.

Echter de webserver lijkt traag te reageren op switchen van lampen.

Bv. klik een lamp aan en lamp springt ook aan. Echter lampje blijft dus grijs. Daarna kan ik de lamp ook niet meer uitschakelen. Sluit ik de iphone app/site en open weer dan is de status wel geupdate van de lamp.

Soms zit er ook een delay van 5-15 seconden tussen het klikken van uitschakelen en het moment dat de lamp daadwerkelijk uitschakelt.

Verder zie ik dit veel terug in me log:
2015-04-22 11:56:30.210 (zwave) Energy (Unknown)
2015-04-22 11:56:30.326 (zwave) Usage (Unknown)
2015-04-22 11:56:31.700 (zwave) Energy (Unknown)
2015-04-22 11:56:31.816 (zwave) Usage (Unknown)
2015-04-22 11:56:34.420 (zwave) Usage (Unknown)
2015-04-22 11:56:35.722 (zwave) Energy (Unknown
dit komt van de fibaro stekkers en dan het energy/usage gebruik. Kan ik devices ook uitzetten of is alleen verwijderen een mogelijkheid?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:54
trekker22 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:03:

Bv. klik een lamp aan en lamp springt ook aan. Echter lampje blijft dus grijs. Daarna kan ik de lamp ook niet meer uitschakelen. Sluit ik de iphone app/site en open weer dan is de status wel geupdate van de lamp.

Soms zit er ook een delay van 5-15 seconden tussen het klikken van uitschakelen en het moment dat de lamp daadwerkelijk uitschakelt.

dit komt van de fibaro stekkers en dan het energy/usage gebruik. Kan ik devices ook uitzetten of is alleen verwijderen een mogelijkheid?
De delay zit erin dat er 5-15 seconden later pas naar je Zwave lamp wordt gepollt. Je zou elke seconde kunnen pullen, maar dan ga je je apparaten en je netwerk overbelasten. Waarom is de vertraging een probleem?

Tussen uitzetten en daarwerkelijk schakelen is een delay wel irritant. Heb geen Iphone dus kan je daar niet mee helpen.

• trekker22
arjandijk162 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:14:
[...]

De delay zit erin dat er 5-15 seconden later pas naar je Zwave lamp wordt gepollt. Je zou elke seconde kunnen pullen, maar dan ga je je apparaten en je netwerk overbelasten. Waarom is de vertraging een probleem?

Tussen uitzetten en daarwerkelijk schakelen is een delay wel irritant. Heb geen Iphone dus kan je daar niet mee helpen.
is dat altijd deze delay?

Meende dat ik vorige week als ik op een lampje klikte hij echt instant schakelde?

Heb alle Nodes, 6 stuks op Enable Polling gezet en totale Poll Intervall op 30 seconde.

Maar dacht dat dit polling alleen was om te zorgen dat de Nodes actiever in het netwerk blijven.
Lijkt me sterk dat een lamp schakelen op Z-wave altijd zoveel seconde moet kosten?

• CSB
  • Laatst online: 20-12 11:57

CSB

:D

Ik ben een Domoticz newbie, heb het deze week eens op mijn Synology geinstalleerd. (Fijn, zo'n package) en heb de welbekende RFXtrx433E USB 433.92MHz Transceiver besteld.

Ik zie een hoop leuke dingen, met name dat ik eindelijk die Elro/Homeeasy schakelaars eens centraal kan aansturen. Heb ook nog een Elro deurbel, die gaan we ook eens proberen te koppelen. Het lijkt me wel gaaf om een mailtje te krijgen als er wordt aangebeld als ik niet thuis ben. Mooiste zou zijn als ik daar later een camera o.i.d. bij kan plaatsen, zodat ik ook zie wie er aanbelt.

Goed, eerst maar wachten op de transceiver...

EDIT: Transceiver binnen, aangesloten op de Synology. Drivers geinstalleerd door http://jadahl.dscloud.me/sspks/ als package source toe te voegen.

Kan inderdaad mijn Elro schakelaars bedienen, met uitzondering van de deurbel. Deze wordt niet herkend bij het leren. Weet ok niet hoe ik moet achterhalen wat het ID is dat de DB260 gebruikt, en hoe ik hem manueel moet inregelen. Ach, ben net begonnen. Het zou raar zijn als ik alles al in één keer werkend zou hebben. :p

[ Voor 28% gewijzigd door CSB op 22-04-2015 18:19 ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• tlpeter
  • Nu online
trekker22 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:03:

Is dit altijd of heb je net alles included?
Geef het effetjes en kijk of het dan nog zo traag is.
Het kan ook aan het apparaat liggen waarmee je inlogd.

• arjandijk162
Ik heb vandaag een Everspring AN145 lamphouder gekocht. Deze wil ik direct door de Zwave PIR laten schakelen zonder tussenkomst van Domoticz om ze de snelheid te verhogen.

Wat moet ik nu instellen? Ik heb het idee dat ik dit in het Openzwave control panel moet doen, maar ik snap niet hoe de groepen werken en de wiki helpt me ook niet. Er staan bij groepen geen "+" tekens achter zowel de sensor als de lamp.

Iemand die me verder kan helpen?

• tlpeter
  • Nu online
Ga naar hardware->zwave->setup
Ga dan naar node management->groups and network.
Daar kun je de groepen instellen.

• arjandijk162
Dat had ik ook gevonden. Ik heb ze nu in 1 groep geplaatst. Zou de sensor daarmee de schakelaar aan moeten zetten?
Afbeeldingslocatie: http://drive.google.com/uc?export=view&id=0Bzy89rnxeuzkTGNjTEdQNDhjSE0

Afbeeldingslocatie: http://drive.google.com/uc?export=view&id=0Bzy89rnxeuzkRXN0VHd2TVJ0Tjg

[ Voor 25% gewijzigd door arjandijk162 op 22-04-2015 20:40 ]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01

Nicap

Tsssk....

Ik had het een keer getest en had toen het volgende gedaan. Geen idee of het goed is,maar het werkte wel(dus vast goed :-)

Als je de Lamp bijkeuken wilt schakelen met de sensor bijkeuken druk je op het plusje bij sensor bijkeuken. Je vult dan de node in die in die groep moet, wat in dit geval 8 is. Na een tijdje zul je dan naast de 1 ook een 8 in groep 1 zien staan. Als het goed is schakelt dan de lamp direct aan als de sensor aan is.

• tlpeter
  • Nu online
En waarschijnlijk moet je ook nog een parameter instellen op de schakelaar of sensor.

• arjandijk162
Bedankt. Het werkt, hij schakelt nu heel snel. Nadeel is wel dat je weinig controle meer hebt over het schakelen. De lamp gaat aan als er beweging gedetecteerd wordt en uit als de sensor dat aangeeft. De PIR heeft een potmeter waar je ook aan kunt geven hoe lang de lamp aan moet staan.

• trekker22
tlpeter schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:25:
[...]

Is dit altijd of heb je net alles included?
Geef het effetjes en kijk of het dan nog zo traag is.
Het kan ook aan het apparaat liggen waarmee je inlogd.
is een iphone5, is die al te traag tegenwoordig?

Paar dagen daarvoor bij 1e keer netwerk instellen klikte alles rete snel.

Is het nu beter om op de Nodes, Enable Polling aan te zetten of niet?
Dat heb ik nu dus wel, en daarvoor dacht ik niet. (kende de optie niet eens )

• Brutuss
trekker22 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:07:
[...]

is een iphone5, is die al te traag tegenwoordig?

Paar dagen daarvoor bij 1e keer netwerk instellen klikte alles rete snel.

Is het nu beter om op de Nodes, Enable Polling aan te zetten of niet?
Dat heb ik nu dus wel, en daarvoor dacht ik niet. (kende de optie niet eens )
Ik zou zelf niet alles op enable polling zetten aangezien je dan veel verkeer genereerd op je Zwave netwerk. Wat dus ander verkeer weer in de wachtrij zet. Hierdoor kun je dus vertragingen krijgen.

Ik zelf heb maar een schakelaar op enable polling staan en dat is die van de vijverpomp. Zodra deze uit zou zijn moet deze meteen weer doormiddel van een event aangezet worden. Daarom wil ik deze status steeds gecontroleerd hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Brutuss op 23-04-2015 11:56 ]

• trekker22
Brutuss schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:54:
[...]

Ik zou zelf niet alles op enable polling zetten aangezien je dan veel verkeer genereerd op je Zwave netwerk. Wat dus ander verkeer weer in de wachtrij zet. Hierdoor kun je dus vertragingen krijgen.

Ik zelf heb maar een schakelaar op enable polling staan en dat is die van de vijverpomp. Zodra deze uit zou zijn moet deze meteen weer doormiddel van een event aangezet worden. Daarom wil ik deze status steeds gecontroleerd hebben.
ok goed om te weten!

• tlpeter
  • Nu online
Polling aan moet je alleen doen op 230v gevoede nodes.
Wil je verbruik weten dan moet polling aan.
Een iPhone5 is niet te traag maar het wireless netwerk kan dat wel zijn.
Kijk anders eens bij Utility of je CPU hoog is.
Iets moet het traag reageren veroorzaken.

• trekker22
ja zal eens checken; heb alleen 230v gevoede nodes. Eerst was het ook niet, en ben nogmaals met een geheel nieuwe image gestart.

Vandaag Fibaro inbouw relays binnen gekregen. Zit die B button in de behuizing? Krijg niet echt open zonder kracht te zetten.
EDIT ff beter kijken en de B button gevonden... handleiding lezen is soms wel eens handig :)

[ Voor 15% gewijzigd door trekker22 op 23-04-2015 14:51 ]

• tlpeter
  • Nu online
Ha ha ha, had ik ook.
Er zit een gaatje in de behuizing.

• trekker22
toch blijft het brak draaien.

Net ff de motherboard sensors aangezet en website afgesloten.
Nu 10 minuut later en op de website.

DOMOTICZ OFFLINE

komt toch wel vaak voor na dat ik iets wijzig...

Kan ik de log settings alleen beinvloeden via het opstart commanda? Of kijk ik er zo naast in de settings?
Wil het log een paar dagen gaan bewaren en terug kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door trekker22 op 23-04-2015 15:15 ]

• tlpeter
  • Nu online
Ik heb het zelfde gehad tijdens de installatie.
Maar het is nu al een week stabiel dus het lijkt er op dat je bij de PI niet teveel tegelijk moet doen.

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:51
iemand al een oplossing voor het harmony probleem? max 1 keer schakelen en daarna error.?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Dylantje2
  • Laatst online: 13:13

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Zwave
Alle poling moet uit.
Zet je netwerk alles alleen op 1.
Zorg dat goed geincluded zijn.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• trekker22
Dylantje2 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:32:
Zwave
Alle poling moet uit.
Zet je netwerk alles alleen op 1.
Zorg dat goed geincluded zijn.
Ok maar :
Waarom is er dan de mogelijkheid tot polling (handleiding iS vrij summier)
Wat bedoel je met "alleen op 1"

Kun je ook fout includen? Included = included leek me :)

En doen mensen met een raspberry een nightly heal om 4:00 elke nacht? Afrader of aanrader?

EDIT morgen misschien toch eens met ander domotica pakket experimenteren op de RPI. FHEM of wat anders...

Zal best dat het met de RFX rete stabiel is... Maar ik heb een Scene waar om 23:00 alle lampen uitgaan. Dit gebeurd ook netjes, maar als ik nu 15 minuten later op de webinterface kijk (desktop en iphone) dan staan nog 3 van de 6 lampen op aan.
Lijkt me niet dat Z-wave daarvoor bedoeld is, en op domoticz forum staan wel minstens 10+ threads over z-wave issues....

EDIT2 verder lijkt de koppeling tussen Schakelaars en Nodes niet goed te zijn? Nodes zijn allemaal wel om 23:11 nog gezien en de Schakelaars/Lampen staan nog op 23:00.... Buggy lijkt me
Na watzoeken op domoticz forum lijkt dit bekend issue te zijn met fibRo wallplugs...:(
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=5118

[ Voor 56% gewijzigd door trekker22 op 23-04-2015 23:46 ]

• arjandijk162
Nicap schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:10:
Ik had het een keer getest en had toen het volgende gedaan. Geen idee of het goed is,maar het werkte wel(dus vast goed :-)

Als je de Lamp bijkeuken wilt schakelen met de sensor bijkeuken druk je op het plusje bij sensor bijkeuken. Je vult dan de node in die in die groep moet, wat in dit geval 8 is. Na een tijdje zul je dan naast de 1 ook een 8 in groep 1 zien staan. Als het goed is schakelt dan de lamp direct aan als de sensor aan is.
Dit werkt perfect. Enige is dat ik mijn daylight check kwijt ben. Is er een manier om dat terug te krijgen? Of moet ik de vertraging dan voor lief nemen.

Zou ik de sensor gedurende daglicht uit kunnen schakelen?

• tlpeter
  • Nu online
trekker22 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:50:
[...]

Ok maar :
Waarom is er dan de mogelijkheid tot polling (handleiding iS vrij summier)
Wat bedoel je met "alleen op 1"

Kun je ook fout includen? Included = included leek me :)

En doen mensen met een raspberry een nightly heal om 4:00 elke nacht? Afrader of aanrader?

EDIT morgen misschien toch eens met ander domotica pakket experimenteren op de RPI. FHEM of wat anders...

Zal best dat het met de RFX rete stabiel is... Maar ik heb een Scene waar om 23:00 alle lampen uitgaan. Dit gebeurd ook netjes, maar als ik nu 15 minuten later op de webinterface kijk (desktop en iphone) dan staan nog 3 van de 6 lampen op aan.
Lijkt me niet dat Z-wave daarvoor bedoeld is, en op domoticz forum staan wel minstens 10+ threads over z-wave issues....

EDIT2 verder lijkt de koppeling tussen Schakelaars en Nodes niet goed te zijn? Nodes zijn allemaal wel om 23:11 nog gezien en de Schakelaars/Lampen staan nog op 23:00.... Buggy lijkt me
Na watzoeken op domoticz forum lijkt dit bekend issue te zijn met fibRo wallplugs...:(
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=5118
Wat geeft de log aan over deze nodes?
Als er iets niet goed gaat dan moet je dit terug kunnen vinden.
Welke versie draai je?
Het kan zijn dat als je een stable versie hebt dat een upgrade naar een beta versie je problemen oplost.
Zoek anders ook eens bij openzwave of daar jouw problemen ook voorkomen.
Als dat zo is dan heeft een ander pakket weinig zin aangezien die waarschijnlijk ook openzwave gebruiken.

• trekker22
tlpeter schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 07:11:
[...]

Wat geeft de log aan over deze nodes?
Als er iets niet goed gaat dan moet je dit terug kunnen vinden.
Welke versie draai je?
Het kan zijn dat als je een stable versie hebt dat een upgrade naar een beta versie je problemen oplost.
Zoek anders ook eens bij openzwave of daar jouw problemen ook voorkomen.
Als dat zo is dan heeft een ander pakket weinig zin aangezien die waarschijnlijk ook openzwave gebruiken.
De normale Log? of de Controller log? (die laatste is toch extreem groeiend en niet bruikbaar voor live systeem)

maar dat status verhaal lijkt duidelijk te maken te hebben met Fibaro WallPlug, is bekende bug.

Kan ik van de beta ook weer terug naar de stable? anders ga ik het wel ff testen!

• tlpeter
  • Nu online
Ja dat kan al moet je dat handmatig doen (staat netjes uitgelegd op de wiki)
Ik draai nu ook de beta en heb 0,0 issues op het moment.
Maak wel effe een backup en misschien is het ook wel handig om een image te maken van je huidige setup.
Zet je pi uit en haal de sd kaart er uit.
Stop deze in je PC en gebruik win32diskimager en lees de image van je SD kaart.
Daarna stop je deze weer in de pi en zet deze weer aan.
Wanneer je klaar bent kun je de beta gaan installeren.

• trekker22
tlpeter schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 07:41:
Ja dat kan al moet je dat handmatig doen (staat netjes uitgelegd op de wiki)
Ik draai nu ook de beta en heb 0,0 issues op het moment.
Maak wel effe een backup en misschien is het ook wel handig om een image te maken van je huidige setup.
Zet je pi uit en haal de sd kaart er uit.
Stop deze in je PC en gebruik win32diskimager en lees de image van je SD kaart.
Daarna stop je deze weer in de pi en zet deze weer aan.
Wanneer je klaar bent kun je de beta gaan installeren.
ok ga ik proberen. Heb jij ook fibaro wallplugs?

wat zo raar is:

014 (0x0e) Buffet kast FIBARO System FGWPE Wall Plug 2015-04-24 07:11:44 false Heal node
013 (0x0d) Gang schemerlamp FIBARO System FGWPE Wall Plug 2015-04-24 07:11:43 false Heal node
011 (0x0b) Bank schemerlamp FIBARO System FGWPE Wall Plug 2015-04-24 07:11:43 false Heal node
009 (0x09) Dressoir schemerlamp FIBARO System FGWPE Wall Plug 2015-04-24 07:11:43 false Heal node
008 (0x08) Haard schemerlamp FIBARO System FGWPE Wall Plug 2015-04-24 07:11:42 false Heal node

alle nodes nog niet zo lang geleden gezien... en de lampen in de Device list allemaal 23:00

Turn On 7 zwave 0000B01 1 Bank Lighting 2 ZWave Off 12 - Remove Device Log 2015-04-23 23:07:26
Turn Off 5 zwave 0000801 1 Haard Lighting 2 ZWave On, Level: 255 % 12 - Remove Device Log 2015-04-23 23:00:01
Turn Off 6 zwave 0000901 1 Dressoir Lighting 2 ZWave On, Level: 255 % 12 - Remove Device Log 2015-04-23 23:00:01
Turn Off 8 zwave 0000D01 1 Gang Lighting 2 ZWave On, Level: 255 % 12 - Remove Device Log 2015-04-23 23:00:01
Turn On 21 zwave 0000E01 1 Buffetkast Lighting 2 ZWave Off, Level: 255 % 7 - Remove Device Log 2015-04-23 23:00:01
Turn On 25 zwave 0000F01 1 Leeslamp Lighting 2 ZWave Off, Level: 255 % 7 - Remove Device Log 2015-04-23 23:00:01
Showing 1 to 6 of 6 entries

maar de energy plugs in device list:

19 zwave 0801 0 Unknown Energy CM119 / CM160 0.040 kWh 12 100 Add Device Log 2015-04-24 07:11:42
10 zwave 0B01 0 Unknown Energy CM119 / CM160 0.100 kWh 12 100 Add Device Log 2015-04-24 07:11:43
13 zwave 0D01 0 Unknown Energy CM119 / CM160 0.020 kWh 12 100 Add Device Log 2015-04-24 07:11:43
16 zwave 0901 0 Unknown Energy CM119 / CM160 0.110 kWh 12 100 Add Device Log 2015-04-24 07:11:43
24 zwave 0E01 0 Unknown Energy CM119 / CM160 0.040 kWh 12 100 Add Device Log 2015-04-24 07:11:44
28 zwave 0F01 0 Unknown Energy CM119 / CM160 0.030 kWh 12 100 Add Device Log 2015-04-24 07:11:44

Je zou zeggen dat als het energy deel van de Wall Plug zich meldt, hij ook de status van de lamp zou moeten (kunnen) verkrijgen

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01

Nicap

Tsssk....

arjandijk162 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 00:08:
[...]

Dit werkt perfect. Enige is dat ik mijn daylight check kwijt ben. Is er een manier om dat terug te krijgen? Of moet ik de vertraging dan voor lief nemen.

Zou ik de sensor gedurende daglicht uit kunnen schakelen?
Je kunt helaas geen events aanmaken op deze manier. Ik had hem daarom ook snel weer teruggezet zoals het was. Ondersteuning voor events bestaat wel, maar is volgens mij nog niet geïmplementeerd in Domoticz.

Het is dus een afweging die je moet maken.

• trekker22
het blijft toch brak dat crashen.

img gemaakt. plaats SD kaart terug en herstart RPI.

1. moet je al handmatig domoticz opstarten?
2. ik wacht netjes tot me Zwave controller Blauw is in setup knopje zodat alle nodes gereed zijn.
3. ik wacht nog steeds netjes voor ik de update ga doen.
4. kom weer terug en Domoticz is offline...

Ergens hapert de z-wave implementatie. Of dat nog Open Zwave of Domoticz de fout in gaat geen idee.

Weer een start van de service gegeven en ga je bij Hardware kijken, staat de controller er niet meer bij. Ok kan ff duren denk je dan... Ik ga na 2 minuten weer naar Domoticz... Weer offline...

Weer ff start van de service gegeven en eerst maar ff ontbijt. Kijken of die dan toch netjes op wil komen.
Ik herken dit soort problemen niet met ZWave icm Domoticz, en ik heb in het begin toch echt heel wat problemen gehad. Die problemen waren echter (achteraf gezien) allemaal bereik-gerelateerd en alles draait nu al maanden probleemloos bij mij sinds ik het netwerk heb versterkt met enkele powered nodes (repeater, stopcontact schakelaars). Ik ga er vanuit dat je alles al 'tig keer hebt nagelopen, maar misschien zie je toch iets over het hoofd? Hoeveel powered nodes heb je en hoe ver staan die van de controller af en van elkaar? Als je 'Groups & Network' bekijkt, staat alles dan wel met elkaar in verbinding of vallen er nodes buiten de boot? Ik hoop dat je er uit zult komen, want het is echt mooi spul als je het aan de praat hebt gekregen.

¯\_(ツ)_/¯

• trekker22
heb RPI met aeotec zwave usb stick in de meterkast.
Op een meter afstand zit al de 1e powered wallplug. aan de andere kant van deze plug zit mijn woonkamer; die ongeveer 4 x 10 meter is schat ik.

En daar op 5 plaatsen alleen maar powered wall plug nodes.

Meer kan ik er zelf niet doen, bijna elk stopcontact heeft een wallplug. Zal ff proberen een netwerk overzicht te plaatsen.

Komende week komt er bij de meterkast nog een binary powered sensor. In de hal nog een fibaro powered relais, bij de tuindeuren een powered relais en in de keuken ook een powered relais. Meer kan ik gewoon weg niet plaatsen :)

Maar domoticz blijft maar crashen als ik de service start. (moet toch niet nodig zijn, al zou openzwave instabiel zijn; hoeft niet gehele service te crashen.)
Nu de RPI ff een reboot laten doen...
Heb je wel een goede voeding? http://elinux.org/R-Pi_Tr...leshooting_power_problems
Het kan natuurlijk ook zijn dat de Aeon stick teveel stroom vraagt van je (misschien al niet al te sterke) voeding en de Pi daarom door z'n knieën gaat...

• trekker22
ThinkPadd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:55:
Heb je wel een goede voeding? http://elinux.org/R-Pi_Tr...leshooting_power_problems
Het kan natuurlijk ook zijn dat de Aeon stick teveel stroom vraagt van je (misschien al niet al te sterke) voeding en de Pi daarom door z'n knieën gaat...
micro usb 2ampere, kreeg ik er bij geleverd..
nu snel een update naar Beta gedaan voor die weer offline zou gaan.
Dat zijn (meer dan) voldoende powered nodes in ieder geval. Wat je in ieder geval niet moet doen is een network heal of node heal. Dat resulteert meestal in een crash of een CPU die voor 99% wordt benut. De service stoppen en daarna starten en geduldig afwachten tot alles is herkend. Met zo'n aantal nodes kan dit makkelijk 5 minuten duren.

¯\_(ツ)_/¯

• trekker22
ja ik heb wel geduld leren hebben!

Beta draait nu en meteen de Controller SETUP knop op blauw en alle lampjes de goede status! klinkt veel belovend!

netwerk:
Afbeeldingslocatie: http://i1217.photobucket.com/albums/dd396/trekker25/zwave.jpg

edit
hosanna, de lampjes schakelen ook in de interface perfect mee met de echte status van de lamp!

[ Voor 14% gewijzigd door trekker22 op 24-04-2015 09:04 ]

• tlpeter
  • Nu online
Dat is mooi.
Wat jij noemde had ik ook in ht begin en dus heb ik afgelopen maandag (dus nog geen week stabiel zoals ik dacht) ook geupgrade naar de beta.
De stable is helemaal niet zo stable :)

• Maffie500
  • Laatst online: 09-12 21:54
Na lang tevreden te zijn met de Homewizard heb ik het toch eens gewaagd om Domoticz te installeren op mijn pc. Werkt op zich wel goed maar crashed wel regelmatig.
Ik heb nu 2 stopcontacten, 2 deursensors en 1 lamp gekoppeld (kaku materiaal)

Zou ik niet beter overstappen naar Z-wave als ik in de toekomst nog extra materiaal zou kopen.

• arjandijk162
Maffie500 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:43:
Na lang tevreden te zijn met de Homewizard heb ik het toch eens gewaagd om Domoticz te installeren op mijn pc. Werkt op zich wel goed maar crashed wel regelmatig.
Ik heb nu 2 stopcontacten, 2 deursensors en 1 lamp gekoppeld (kaku materiaal)

Zou ik niet beter overstappen naar Z-wave als ik in de toekomst nog extra materiaal zou kopen.
Ik gebruik het naar tevredenheid naast elkaar. RFXCom en een Aeotec stick. Ik vind de Zwave apparaten wel betrouwbaarder werken.

• Maffie500
Wat bedoel je met betrouwbaarder.
Ben alleen nog een beetje bang om volledig naar domoticz te gaan omdat deze gisteren toch 3 keer uitgevallen is.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-12 16:41

R-B

Blokkert

Je kan hem automatisch laten (her)starten met een scriptje.. :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• tlpeter
  • Nu online
Heb je het op Windows draaien nu?
Voor mij was dat rete stabiel voor KaKu.
Alleen doordat mijn zwave stick te ver weg was voor mijn nodes heb ik een pi gecjt en deze in de meterkast geplaatst.
Welke versie gebruik je nu?

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:38
Ik had mijn vraag ook al op domoticz gezet maar geen reactie gekregen.

Ik heb deze gekocht bij DX een a RoHS HX-SZ100-Touch

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSeB15E33rB2DojMo9cQTx6ZHSNzoZJws0ydzdqBBnx9D2Dvnjf

Ik hoopte dat deze het zelfde werkte als TRC02 RGB LED controller, het lukt mij maar niet om deze werkend te krijgen.

Iemand ervaring met deze controler?

[ Voor 7% gewijzigd door jossie67 op 24-04-2015 11:37 ]

• Maffie500
tlpeter schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:18:
Heb je het op Windows draaien nu?
Voor mij was dat rete stabiel voor KaKu.
Alleen doordat mijn zwave stick te ver weg was voor mijn nodes heb ik een pi gecjt en deze in de meterkast geplaatst.
Welke versie gebruik je nu?
Ik heb de laatste versie gedownload van de website.
Wat zijn de voordelen van Zwave, zwave plus tegenover Kaku?

[ Voor 9% gewijzigd door Maffie500 op 24-04-2015 12:29 ]

• tlpeter
  • Nu online
KaKu kan geen status terug sturen wat zwave wel kan waardoor bijvoorbeeld stroom verbruik gemeten kan worden.
Zwave kan andere gevoede nodes gebruiken als repeater zodat het bereik groter wordt.
En zo zijn er nog een paar die ik zo effe niet weet uit moijn hoofd.

• HellStorm666

HellStorm666

tlpeter schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:34:
KaKu kan geen status terug sturen wat zwave wel kan waardoor bijvoorbeeld stroom verbruik gemeten kan worden.
Zwave kan andere gevoede nodes gebruiken als repeater zodat het bereik groter wordt.
En zo zijn er nog een paar die ik zo effe niet weet uit moijn hoofd.
En net zo'n belangrijke als de repeater modus voor mij is toch wel;
Z-Wave is beveiligd. Dus de buurman kan jou spul niet schakelen.

En z-Wave kan je uitlezen. Dus je kan zien of een schakelaar wel of niet bedient is, of dat een deur open of dicht is.
KaKu geeft 1x een signaal en that's it.
Mis je die net, dan gebeurt er niets.

Ook IFTTT wil niet zo lekker met KaKu.
Bijvoorbeeld. If deur open voor 5 min, verwarming op nachtstand.
Aangezien je namelijk niet weet of de deur open IS, maar alleen als ie van dicht naar open gaat of vv.

Scientia Potentia Est

• Maffie500
Bedankt voor de info. Ga me er eens in verdiepen.

Is het mogelijk om verschillende merken die Z-wave ondersteunen te gebruiken of moet je je aan een merk houden?

[ Voor 53% gewijzigd door Maffie500 op 24-04-2015 12:56 . Reden: extra vraag ]

• arjandijk162
Het moet ondersteund zijn in OpenZwave, merk maakt niet uit, maar je ziet dat niet alle apparaten worden ondersteund of niet alle functies van een Apparaat. Ik heb een Homeseer HS100 PIR 3 in 1 sensor, waarvan de beweging en temperatuur netjes worden uitgelezen, maar de lux (omgevingslicht) niet.

• Maffie500
Hoe kom je daar achter?
Kun je bvb de Aeon Labs Micro Smart Energy Switch gebruiken?
Netjes van Aeon labs. Dat zouden meer bedrijven moeten doen, hardware beschikbaar stellen aan de developers is in ieders voordeel.

¯\_(ツ)_/¯

• arjandijk162
Top! Ook wel noodzakelijk, ik wil graag de Multisensor 6 kopen als deze beschikbaar is, maar doe dat pas bij ondersteuning van OZW. Helaas heeft hij die nog niet gekregen :(

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-12 20:56
arjandijk162 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:32:
Top! Ook wel noodzakelijk, ik wil graag de Multisensor 6 kopen als deze beschikbaar is, maar doe dat pas bij ondersteuning van OZW. Helaas heeft hij die nog niet gekregen :(
Staat er volgens mij wel bij als zijnde Multisensor Gen 5!?

• arjandijk162
ok, top :)

• LJ80
DukeBox schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:50:
[...]

Dan moet je debug e.d. aanzetten. Net als append i.p.v. overwrite.
eehhh?
Please help.

Waar doe ik dat?

• Ferra
  • Niet online
thedon46 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:31:
[...]

Uhh kan je het iets duidelijker maken?

Klein hulp vraagje; Als ik van buiten komen en de iphone6 schakelaar staat op off.
Je bedoelt dat je een dummy schakelaar hebt die aan gaat op het moment dat je telefoon verbinding maakt met het wifi netwerk?
Dan springt hij daarna op on.
wat gaan on?
Ik wil dan dat hij eenmalig een schemerlamp aandoet voor 30 min. Maar hij blijft schakelen, omdat hij het niet als eenmalige event herkent...
Hier bedoel je mee dat als je je telefoon dat event blijft triggeren? dus dat hij elke keer opnieuw die 30 minuten start?

Als ik het goed heb begrepen kan je dit doen:
Op het moment dat je telefoon verbinding maakt met het wifi dan trigger je 2 events, 1 die de lamp aanzet en nog een die aangeeft dat dat event is gestart. laten we die even 'Lamp aan' noemen. 'lamp aan' blijft dan aan voor bijvoorbeeld 2 uur
Wat je dan doet is dat je schemerlamp alleen aangaat als 'lamp aan' nog niet aan is.

De eerste keer kom je thuis en gaat je lampje aan. Mocht je telefoon dan weer dat event starten doet die dat niet omdat 'Lamp aan' al is gestart.
Zodra ik in de buurt ben van mijn huis op basis van geo-location gaat er inderdaad een dummy schakelaar op ON. Als ik uit de buurt ben, gaat deze dummy schakelaar op OFF.

Dit is mijn event nu:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2i8u2av.png

Na een half uur gaat de lamp dan uit, echter blijft mijn dummy schakelaar op ON staan omdat ik thuis ben. Hoe voorkom ik nu dat hij dit event dan weer schakelt en dat hij dit maar eenmalig doet, dus alleen bij de overgang van de dummy schakelaar van OFF naar ON?

• arjandijk162
Set Iphone6 Stefan=off after 1800 seconds?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29

tozzke

aka tozzert

Ferra schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:01:
[...]

Zodra ik in de buurt ben van mijn huis op basis van geo-location gaat er inderdaad een dummy schakelaar op ON. Als ik uit de buurt ben, gaat deze dummy schakelaar op OFF.

Dit is mijn event nu:

[afbeelding]

Na een half uur gaat de lamp dan uit, echter blijft mijn dummy schakelaar op ON staan omdat ik thuis ben. Hoe voorkom ik nu dat hij dit event dan weer schakelt en dat hij dit maar eenmalig doet, dus alleen bij de overgang van de dummy schakelaar van OFF naar ON?
Je zou een variabele mee kunnen laten schakelen en verwerken in die blockly om dat te bereiken.
De variabele 'thuis geweest' bijvoorbeeld en die waarde ja/nee of 1/0 laten worden. Deze op 'nee'/0 zetten bij verlaten van je geofence.

code:
1
2
3
4
IF [Iphone6 Stefan = On] and [Time > Sunset] and [Stalamp Plank Beneden = Off] and [var Thuis geweest=nee]
Do
Set [Stalamp Plank Beneden = On] For 30 Minutes
Set [var Thuis geweest=ja]

• Ferra
  • Niet online
tozzke schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:20:
[...]

Je zou een variabele mee kunnen laten schakelen en verwerken in die blockly om dat te bereiken.
De variabele 'thuis geweest' bijvoorbeeld en die waarde ja/nee of 1/0 laten worden. Deze op 'nee'/0 zetten bij verlaten van je geofence.

code:
1
2
3
4
IF [Iphone6 Stefan = On] and [Time > Sunset] and [Stalamp Plank Beneden = Off] and [var Thuis geweest=nee]
Do
Set [Stalamp Plank Beneden = On] For 30 Minutes
Set [var Thuis geweest=ja]
Hoe krijg je de " programmeertaal" te zien in plaats van die blocken? Want dat werkt idd een stuk beter :).

• tlpeter
  • Nu online
Zo'n script zet je in de map scripts/lua.

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:53
Is het mogelijk met domoticz om een actie uit te laten voeren als een temperatur sensor een bepaalde waarde haalt?

Bv 24 graden en screens laten zakken.

• arjandijk162
Ja, met blocky (if 24 do open screens)

• tlpeter
  • Nu online
Remco Tr schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 23:14:
Is het mogelijk met domoticz om een actie uit te laten voeren als een temperatur sensor een bepaalde waarde haalt?

Remco, wat bedoel je met screens? zonneschermen?
Ik heb dit gedaan via Weather Underground en ben nu ook aan het testen met een buienradar script.
Ik heb deze beide van het domoticz forum (niet deze)
Deze scripts plaats je in de map scripts/lua en worden dan elke minuut of bij elke verandering getriggerd.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-12 08:33
Remco Tr schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 23:14:

Zo werkt het bij mij:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/o2w4yztdf249xw5/temp.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s/o2w4yztdf249xw5/temp.png?dl=0

Bing

• Maffie500
Zou het goed idee zijn om een Intel NUC5i3RYH te gebruiken om domoticz en plex/kodi te draaien?
Rfxcom en zwave via usb en dan gestaag mijn domotica uitbreiden in huis.

• Brutuss
Maffie500 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:10:
Zou het goed idee zijn om een Intel NUC5i3RYH te gebruiken om domoticz en plex/kodi te draaien?
Rfxcom en zwave via usb en dan gestaag mijn domotica uitbreiden in huis.
Dit werkt prima. Ik heb momenteel deI5 variant van de Intel NUC met Domoticz en Kodi draaiend. Maar die I3 zal zeker snel genoeg zijn.

Advies zet er nog een Msata drive in en je bent klaar. Bovendien is het systeempje dan super snel en zuinig in verbruik.

Ik heb er Windows 8.1 op draaien met Kodi op de TV en Domoticz als service. Dit draait vind ik vele male stabieler en sneller als een PI.
Vergeet alleen niet dat een Pi nog net iets zuiniger is qua verbruik, denk aan 5W.
Dat zal zo'n NUC niet redden gok ik.

En in principe is het niet nodig om dergelijke krachtige hardware voor Domoticz te gebruiken. RFXCOM en Z-Wave kon op de oude Pi al prima, maar nu met de Pi 2 wil het zeker.

Maar goed, als je toch al van plan bent om zo'n NUC te kopen en die 24/7 wil laten draaien, tsja dan kun je er ook prima Domoticz op zetten. Ik zou dan wel een virtuele Linux machine gebruiken ipv. Domoticz native op Windows draaien. De Windows releases lopen vaak wat achter op de Linux releases. Ook heb je met een VM het spul netjes gescheiden ;) En wat hieronder ook gezegt wordt: de meeste scripts zijn voor de Raspberry image (Raspbian = Debian based) gemaakt en zul je (indien mogelijk) moeten aanpassen voor Windows.

[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 25-04-2015 10:28 ]

• tlpeter
  • Nu online
Ik ben juist van Windows overgestapt naar de pi omdat de meeste scripts en toevoegingen gebaseerd zijn op de pi.
Het buienradar script bijvoorbeeld werkt niet op Windows.

• Brutuss
ThinkPadd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:25:
Vergeet alleen niet dat een Pi nog net iets zuiniger is qua verbruik, denk aan 5W.
Dat zal zo'n NUC niet redden.

En in principe is het niet nodig om dergelijke krachtige hardware voor Domoticz te gebruiken. RFXCOM en Z-Wave kon op de oude Pi al prima, maar nu met de Pi 2 wil het zeker.
Maar als je er meerdere dingen op wil draaien en zeker kodi ben je (vind ik) beter af met een Intel NUC.

Ik had twee PI's draaien:
- Eentje bij de TV voor Kodi. (niet vooruit te branden) 8)7
- Eentje in de meterkast voor Domoticz.

Bij elkaar verbruikte deze apparaten 8 a 10 Watt. Dit verbruikt mijn Intel NUC ook als deze niks te doen heeft en dit is voor 22 uur per dag wel het geval. Die andere twee uur wordt hij gebruikt voor Kodi.

Wat betreft het virtueel Linux verhaal is wellicht een goede optie inderdaad als je allerlei scripts wil gaan gebruiken. Of Linux als basis is natuurlijk wat iedereen wil. Ik heb dit tot nu toe nog niet nodig gehad en ben dan ook tevreden met mijn huidige Windows installatie. Maar mocht dit niet werken kan ik natuurlijk altijd nog een HyperV sessie met Linux maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Brutuss op 25-04-2015 10:39 ]

Iemand een idee?

Ik draai nu Domoticz V2.2383 op mijn Synology en dat gaat prima, maar nadat er een event wordt getriggerd (verlichting binnen aan want het is donker en er is iemand thuis), dan krijg ik ineens een lading foutmeldingen te zien in het log. Alles werkt verder goed voor zover ik weet, maar iets gaat er niet goed.

Foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
2015-04-25 10:51:35.697 Error: Traceback (most recent call last):

File "/usr/local/domoticz/scripts/python/domoticz.py", line 95, in __init__
self.last_update = datetime.datetime(*map(int, re.split('[^\d]', self.last_update_string)[:]))

ValueError: invalid literal for int() with base 10: ''

En dat dan om de paar seconden.

Hier: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=6130 hebben ze hetzelfde aangekaart, maar de oplossing die daar wordt geboden begrijp ik niet. Ik wil best in de code wat aanpassen, maar wat ze nu precies bedoelen? Als het zo is dat het niet meer in het log wordt weggeschreven dan vindt ik dat geen oplossing.....

Als iemand een idee heeft? Overigens heb ik Domoticz net een herstart gegeven en dan zijn de foutmeldingen weer weg, maar bij het eerstvolgende event zal de foutmelding weer in het log verschijnen. Het heeft iets te maken met de datum / tijd - parsing vermoed ik.

¯\_(ツ)_/¯

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:53
tlpeter schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 07:22:
[...]

Remco, wat bedoel je met screens? zonneschermen?
Ik heb dit gedaan via Weather Underground en ben nu ook aan het testen met een buienradar script.
Ik heb deze beide van het domoticz forum (niet deze)
Deze scripts plaats je in de map scripts/lua en worden dan elke minuut of bij elke verandering getriggerd.
Ja ven die verticale zonneschermen.

Wil ze sturen dmv weerbericht of door temperatuur sensor. En dan nog een timer die ze om 20:00 weer omhoog haalt. Dat laaste moet lukken via domotics. Maar kun je hem ook laten triggeren door een temperatuur sensor?

Gr Remco

• tlpeter
  • Nu online
Ik heb nu twee scripts draaien.
1ste via Wunderground welke een aantal zaken bekijkt en als alles goed is dan stuur ik mijn zonnescherm aan.
2de via buienradar omdat het weerstation niet heel dicht bij is (paar dorpen verderop)
Ik vandaag het eerste script aangepast met een toevoeging van een virtuele schakelaar welke getriggered wordt door het buienradar script dus deze heb ik nog niet getest.
De buurman is een vijver aan het graven dus ik heb niet zoveel zin om nu het zonnescherm uit te rollen en deze dan zeer waarchijnlijk weer vanzelf dicht gaat :)
Ook heb ik een virtuele schakelaar gemaakt waardoor ik het eerste (wunderground) script kan overrules zodat ik het zonnescherm ook met de hand in en uit kan roller wanneer ik vind dat het kan.

Hier het eerste script (wunderground)

http://pastebin.com/BgQGj2Wt

Hier het tweede script (buienradar)

http://pastebin.com/sSGWSVaH

[ Voor 8% gewijzigd door tlpeter op 25-04-2015 14:32 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door