@Amperd: Ik krijg het op mijn DS414 ook niet voor elkaar. Overigens zou de driver voor de PL2303 wel in het driver package moeten zitten (zie: http://forum.synology.com...&t=82843&p=375466#p375466) maar waarom het niet werkt is me een raadsel.

Ik heb net als jij de USB1 en USB2 op 777 ge-CHMOD omdat USB0 dat al was, maar dat hielp ook niet.

¯\_(ツ)_/¯

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 16:58
Heeft er iemand gedegen ervaring met geofencing i.c.m. Domoticz? Ik heb dit ingesteld (iOS met Geofancy) en op zich werkt het prima. Er worden twee virtuele schakelaars netjes in- en uitgeschakeld. Het probleem alleen is dat het niet stabiel werkt. Soms als ik weg rijd van huis, dan wordt ik niet afgemeld. Het kan ook dat ik niet wordt aangemeld. Dit zelfde heeft mijn vrouw (Android met EgiGeoZone) ook.

Ik heb ons huis ingesteld, met een radius van ongeveer 150m. Dit omdat mijn ouders hemelsbreed 200m verder op wonen. Kan of mag dit effect hebben op de betrouwbaarheid? Ik heb wel eens dat ik aan- en afgemeld wordt als ik bij mijn ouders ben, maar zoals vandaag dan rijd ik gewoon van huis weg en lukt het afmelden niet. Geen Berichtgeving meldingen, die bij success en fout notificaties doen.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Voor Android gewoon http://domoticz.com/wiki/Presence_detection gebruiken. Werkt hier al maaaaaaaanden zonder problemen.

Voor telefoon van m'n vriendin (iPhone 5s) gebruik ik wel geofencing ("pilot: home automation") en ook daar 0 klachten mee.

• miremi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-12 01:57
A1AD schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:57:
[...]

De arduino waar je nu een DHT Mysensor van probeert te maken, flash daar eens de button sketch (Door, Window and Push-button Sensor) op en kijk of deze juist wordt geregistreerd in Domoticz?

Heb je eigenlijk wel een RF module op je arduino sensor en een Mysensor gateway??
Ik heb wel RF module maar wat ik eigenlijk wil is aantal sensoren rechtstreeks op aurdino aansluiten en deze vervolgens met usb kabel verbinden met raspberry pi waar domoticz op draait.

Ik krijg steeds melding check wires in IDE log.

Kan eigenlijk zo iets wel gemaakt worden?

• Flyingdodo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 11:11
miremi schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:55:
[...]

Wat bedoel je? Sorry ik ben echt leek wat betreft arduino verhaal. Tot nu toe alleen met raspberry pi en pimatic gewerkt.
Welke versie van Domoticz gebruik je? Weet het niet zeker maar volgens mij heb je nog de beta versie nodig om MySensors te kunnen gebruiken.

• miremi
Flyingdodo schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:59:
[...]

Welke versie van Domoticz gebruik je? Weet het niet zeker maar volgens mij heb je nog de beta versie nodig om MySensors te kunnen gebruiken.
2.2365
Dacht ik ook maar op de website staat:
2015-04-06 Finally! The Domoticz controller has official MySensors support.

En op raspberry heb ik beta draaien maar daar werk het ook niet. Ik denk dat ik iets verkeerd doe met codes uploaden naar arduino. Ik kan nergens een voorbeeld vinden

[ Voor 3% gewijzigd door miremi op 17-04-2015 16:07 ]

Verwijderd

Heb een tijd geleden een rfxcom aan geschaft met domoticz. Aantal kaku op aangesloten en ook paar deursensors binnen gekregen.. Maar wil me nu meer gaan verdiepen in scripts, maar kan nergens duidelijk vinden waar ik deze zou moeten toe voegen en hoe ik ze precies maak. Is er een liefst nederlandse site waar ik voorbeeld scripts kan downloaden om als voorbeeld ervan te leren en uitleg hoe ze in elkaar zitten.
Mijn engels is niet zo super vandaar dat ik niet heel ver met domoticz wiki site kom

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-12 16:41

R-B

Blokkert

janne_nl schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:35:
vergelijkingen zijn erg afhankelijk van de shell In dit geval bash) die gebruikt wordt om het script te runnen.

Laat de vergelijking (if) eens zien en de manier waarop de variabelen gevuld worden die vergeleken worden.
Dat is het standaard programma wat op domoticz staat en wat aangehaald is in dit topic ergens.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/bin/bash
#Title check_domoticz_online.sh
# check domoticz
sudo service domoticz.sh status
# if not found - equals to 1, start it
if [ $? -eq 1 ]
then
sudo service domoticz.sh start
/home/pi/domoticz/scripts/lua/Telegram.sh msg Firstname_Lastname "Domoticz is Offline"
else
echo "Domoticz running - do nothing"
fi

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Flyingdodo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 11:11
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:35:
Heb een tijd geleden een rfxcom aan geschaft met domoticz. Aantal kaku op aangesloten en ook paar deursensors binnen gekregen.. Maar wil me nu meer gaan verdiepen in scripts, maar kan nergens duidelijk vinden waar ik deze zou moeten toe voegen en hoe ik ze precies maak. Is er een liefst nederlandse site waar ik voorbeeld scripts kan downloaden om als voorbeeld ervan te leren en uitleg hoe ze in elkaar zitten.
Mijn engels is niet zo super vandaar dat ik niet heel ver met domoticz wiki site kom
Als je met scripts wilt beginnen is het denk ik het makkelijkst om met Lua te beginnen. Er zitten al twee voorbeeld scripts in Domoticz. deze zijn te vinden in : /home/pi/domoticz/scripts/lua. Dit zijn "script_device_demo.lua" and "script_time_demo.lua".
Op het forum en op de wiki staan zeker genoeg voorbeelden van scripts en andere script talen, alleen wel in het engels. Wat je zou kunnen proberen is om de paginas door google translate te halen alleen garandeer ik je niet dat je het dan wel snapt :P

Als scripts je toch wat te ingewikkeld zijn maar je toch wat meer controle wilt hebben is blocky erg leuk. Dit is een systeem wat standaard in Domoticz ingebouwd zit en waarmee je met simpele blokjes events kan afhandelen.

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.
Ik zou eerst eens beginnen om wat basis Blockly eventjes in elkaar te slepen. Hier staan genoeg leuke voorbeelden: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=31

Het is namelijk echt niet zo dat je gelijk met Lua / Python / Bash scripts aan de gang hoeft, met de standaard ingebouwde Blockly creator kun je ook al hele krachtige events maken.

Als je eenmaal een beetje onder de knie hebt hoe Domoticz events verwerkt, kun je eens naar Lua kijken, daar staan hier genoeg voorbeelden van: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=39

En Engels.... tsja daar ontkom je in een ICT-wereld niet aan...

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:27
R-B schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:37:
[...]

Dat is het standaard programma wat op domoticz staat en wat aangehaald is in dit topic ergens.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/bin/bash
#Title check_domoticz_online.sh
# check domoticz
sudo service domoticz.sh status
# if not found - equals to 1, start it
if [ $? -eq 1 ]
then
sudo service domoticz.sh start
/home/pi/domoticz/scripts/lua/Telegram.sh msg Firstname_Lastname "Domoticz is Offline"
else
echo "Domoticz running - do nothing"
fi
als je die sudo regel gewoon zie je dan ook dat domoticz niet runt? Ik de output van dat commando niet precies.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Echt wat een #$%#$%#$ systeem is dit op een PI !!!!!!
Waarom werkt het zo kut?
Op windows nooit gezeik met USB devices en com poorten.
Zelfs de wiki gevolgt en toch blijft het half werken.
Grrrr

Ik zal vast iets fout doen, voorlopig werkt alles weer.

[ Voor 13% gewijzigd door tlpeter op 17-04-2015 17:54 ]

Verwijderd

Flyingdodo schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:57:
[...]

Als je met scripts wilt beginnen is het denk ik het makkelijkst om met Lua te beginnen. Er zitten al twee voorbeeld scripts in Domoticz. deze zijn te vinden in : /home/pi/domoticz/scripts/lua. Dit zijn "script_device_demo.lua" and "script_time_demo.lua".
Op het forum en op de wiki staan zeker genoeg voorbeelden van scripts en andere script talen, alleen wel in het engels. Wat je zou kunnen proberen is om de paginas door google translate te halen alleen garandeer ik je niet dat je het dan wel snapt :P

Als scripts je toch wat te ingewikkeld zijn maar je toch wat meer controle wilt hebben is blocky erg leuk. Dit is een systeem wat standaard in Domoticz ingebouwd zit en waarmee je met simpele blokjes events kan afhandelen.

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.
Top bedankt. Ben gelijk al een heel stuk opgeschoten met dat ik weet waar ik de script aanpas :9 met wat voorbeelden en flink oefenen kom ik al een heel eind.

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

tlpeter schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:43:
Echt wat een #$%#$%#$ systeem is dit op een PI !!!!!!
Waarom werkt het zo kut?
Op windows nooit gezeik met USB devices en com poorten.
Zelfs de wiki gevolgt en toch blijft het half werken.
Grrrr

Ik zal vast iets fout doen, voorlopig werkt alles weer.
Geen idee wat je doet maar check ff de poll op domoticz forum. 4/5 draait op een pi...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• tlpeter
  • Nu online
Ja daarom :)
Ik ben niet gek en toch lijkt het af en toe mis te gaan.

Eerst de persistant USB wat toch niet helemaal lijkt te werken.
Daarna een IP adres veranderd waardoor beide zwave en RFX niet meer werkten, ook dit lijkt op USB problemen.

Ik laat het voor wat het is voor nu aangezien het nu allemaal werkt.
Ik ga morgen wel weer eens rebooten en zien wat er dan blijft werken.

• miremi
Als ik simpele duur/raam swich laad van deze pagina:
http://www.mysensors.org/build/binary

Dan krijg ik in IDE monitor melding "check wires"

Iemand een idee?

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nicap schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 07:41:
[...]

Nee, maar als je dat wel hebt krijg je ook foutmeldingen bij het instellen van gmail. Dat had ik in elk geval wel. Dan moet je Domoticz toevoegen als vertrouwde app bij je google instellingen.
Ik heb wat lopen klooien, maar hij verstuurt nu mail :). En het werkt in combi met Pilot, dus helemaal goed!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
miremi schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:15:
Als ik simpele duur/raam swich laad van deze pagina:
http://www.mysensors.org/build/binary

Dan krijg ik in IDE monitor melding "check wires"

Iemand een idee?
heb je de gateway aan de Pi hangen? en heeft deze een zender/ontvanger?
deze ook als Hardware toegevoegd?
je sketch moet je uploaden naar je sensor (arduino met een zender/ontvanger en de sensor)
als het dan goed is, zie je in domoticz de sensor verschijnen. wel accept nieuwe hardware/sensoren aanstaan?

• Amperd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-05 22:47
ThinkPadd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:41:
Ik heb de driver package van http://jadahl.dscloud.me/sspks/ gebruikt (die URL toegevoegd als package repo). Maar datzelfde heeft M.v.Veelen ook al geprobeerd en hij krijgt het niet aan de gang.
Dat bleek de truc te zijn. Ik heb dat package geïnstalleerd, Domoticz herstart, en daarna werkte het meteen! Dank je voor de hulp.

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12 17:39
check_device_online.py op een synology NAS

20:46:08- script started.
20:46:08- according to domoticz, 192.168.1.58 is offline
20:46:09- 192.168.1.58 online, tell domoticz it's back
20:46:30- 192.168.1.58 offline, waiting for it to come back
20:47:02- 192.168.1.58 online, no need to tell domoticz

Script draait echter de dummy schakelaar geeft wel aan als ik aanwezig ben maar als ik vertrek
geeft hij dit niet door aan domoticz? 20:46:30- 192.168.1.58 offline, waiting for it to come back

Derhalve blijft de dummy als hij een maal aangesproken is altijd aan.

Wie kan mij op het goede pad zetten...

• limboconnect
limboconnect schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:49:
check_device_online.py op een synology NAS

20:46:08- script started.
20:46:08- according to domoticz, 192.168.1.58 is offline
20:46:09- 192.168.1.58 online, tell domoticz it's back
20:46:30- 192.168.1.58 offline, waiting for it to come back
20:47:02- 192.168.1.58 online, no need to tell domoticz

Script draait echter de dummy schakelaar geeft wel aan als ik aanwezig ben maar als ik vertrek
geeft hij dit niet door aan domoticz? 20:46:30- 192.168.1.58 offline, waiting for it to come back

Derhalve blijft de dummy als hij een maal aangesproken is altijd aan.

Wie kan mij op het goede pad zetten...
Tsja....ben blond misschien effe 2 min wachten ...:)

opgelost

• miremi
Ik denk dat ik 4 dagen dom bezig was. Ik heb nu pas door dat mysensors alleen draadloos werkt.
Ik zocht een oplossing om local aantal sensoren aansluiten op raspberry pi.
Met Pimatic werk alles wel alleen ik dacht ik ga maar domoticz uitproberen aangezien dat deze wat mooier uitziet.
Met pimatic kan ik alles op GPIO aansluiten, maar met domoticz kan ik geen manier vinden om gpio te gebruiken. Ik zag ergens dat je zelfde sensoren met mysensors kunt gebruiken en dan arduino nano als vervanger van GPIO in Pimatic

Ik heb deze kastje gemaakt met volgende hardware:
Raspberry pi
7 Inch touchscreen
Temperatuur sensor DS18B20
433mhz zender/ontvanger (goedkope setje van China)
PIR
MQ-9 carbon monoxide sensor
Microfoon
Relais (voor ketel)
RGB led lampjes om kleur van hele kast te veranderen voor bepaalde meldingen
USB aansluiting aan zij kant voor eventuele uitbreidingen
Afbeeldingslocatie: http://www.rusclub.nl/screenshot/20150417_202717.jpg
Mijn idee was om deze in plaats van thermostaat op te hangen

Ik heb door hele huis 433mhz touch licht muurschakelaars die ik met behulp van mijn kast kan besturen.
Afbeeldingslocatie: http://www.rusclub.nl/screenshot/20150417_202601.jpg

Heeft iemand een tip hoe ik mijn sensoren met bestaande hardware kan werken krijgen in Domoticz? _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door miremi op 17-04-2015 21:52 ]

Scriptje gemaakt, om pushmelding te sturen als wasmachine klaar is met z'n programma: http://www.domoticz.com/f...f=23&t=253&p=40288#p40288

Via een Z-Wave stekker wordt verbruik gemeten. Als het hoger dan <XX> Watt is dan wordt aangenomen dat wasmachine aan staat. Als het dan een <XX> minuten lager is dan dat vermogen, dan wordt een pushmessage gestuurd. Eerste test met een lamp die ik zelf aan/uit zette werkte prima. De waarden die voor <XX> moeten worden ingevuld zijn verschillend voor elke wasmachine, moet ze bij mijn wasmachine nog even bepalen (heb de stekker nog niet tussen de wasmachine gehad).

Opmerkingen graag in dat topic.

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 22:40
miremi schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 21:44:

Ik heb door hele huis 433mhz touch licht muurschakelaars die ik met behulp van mijn kast kan besturen.
[afbeelding]
wat voor type is dit?

zoek een paneel met meerdere schakelaars.
dacht misschien dit:
http://www.alibaba.com/pr...ries-Home_1693458100.html
http://www.alibaba.com/pr...itches-for_526142879.html

voor besturing van Hue rgb lampen in woonkamer. verschillende scenes voor de lampen mee besturen. iemand anders een tip?

[ Voor 7% gewijzigd door DARKLORD op 17-04-2015 22:18 ]

• miremi
DARKLORD schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:14:
[...]

wat voor type is dit?

zoek een paneel met meerdere schakelaars.
dacht misschien dit:
http://www.alibaba.com/pr...ries-Home_1693458100.html

voor besturing van Hue rgb lampen in woonkamer. verschillende scenes voor de lampen mee besturen. iemand anders een tip?
Gekoch op ebay werk verrassend goed.
Ik heb ze voor twee draden gekocht aangezien ik in mijn huis alleen maar twee draden heb bij schakelaars.
Je heb ze ook op aliexpress en maarktplaats met verschillende functies zo als dimmer, meerdere lampen, en meerdere schakelaars op een rij
Hmmm vreemd, de dagteller van mijn slimme meter in Domoticz is rond 19:15 ineens begonnen opnieuw te tellen.

Zie: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=6179

[ Voor 91% gewijzigd door ThinkPad op 17-04-2015 23:14 ]

• DARKLORD
miremi schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:23:
[...]

Gekoch op ebay werk verrassend goed.
Ik heb ze voor twee draden gekocht aangezien ik in mijn huis alleen maar twee draden heb bij schakelaars.
Je heb ze ook op aliexpress en maarktplaats met verschillende functies zo als dimmer, meerdere lampen, en meerdere schakelaars op een rij
ok daar wil ik er een aantal van hebben 8) . ik had eigenlijk gehoopt dat er ook paneeltjes waren met alleen maar knopjes. zoals een afstandsbediening dus.maar dan mooi tegen de wand aan. iemand ervaring mee? dus alleen signaal 433mhz verzenden en dan domoticz vervolg actie laten uitvoeren. niet zelf schakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door DARKLORD op 18-04-2015 09:05 ]

ThinkPadd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:48:
Voor Android gewoon http://domoticz.com/wiki/Presence_detection gebruiken. Werkt hier al maaaaaaaanden zonder problemen.

Voor telefoon van m'n vriendin (iPhone 5s) gebruik ik wel geofencing ("pilot: home automation") en ook daar 0 klachten mee.
Heeft helaas ook nadelen. Op zicht werkt het script inderdaad prima. Alleen valt of staat het hoe snel je telefoon zich op het Wifi netwerk aanmeld. Gebruik een Asus RT-AC68U met laaste Merlin firmware.

Als ik kom aanrijden met de auto dan ben ik slecht 7 mtr van de router verwijderd. Router staat in de woonkamer met alleen een ongeïsoleerde buitenmuur ertussen. Verder geen obstakels tussen router en auto. Tussen ons huis en de parkeerplaats loopt de hoofdweg door het dorp.

De tijd die het duurt om de auto achteruit te rijden om te parkeren, straat oversteken en dan de voortuin inlopen is sneller dan dan onze Android telefoons zich aanmelden op de router. Meestal als ik net de voordeur open spingt het buitenlicht en overige lampen aan en sta ik dus net nog in het donker met de sleutel te :X

Zowel mij HTC One M8 als een Samsung S3 als HTC Desire 500 doen dit alle drie niet snel genoeg.

Dus ik dacht over te stappen op geofencing. Maar dit even als nadeel dan Google niet 100% van de tijd de lokatie juist registreert. Als de telefoon thuis op een vaste plek ligt meld hij ineens dat ik het gebied (500 mtr straal) heb verlaten om even later weer te melden dat ik er weer ben. Leuk als mijj toestel alleen thuis is dan gaan de lichten uit en even later weer aan.

Tijdens een rondje met de hond krijg ik ook regelmatig meldingen en dan ben ik dus echt geen 500 mtr meer van huis. Als ik dan later via Google Locaction History kijk dan zie je ook duidelijk de gelopen route alleen een aantal keer denk Google dat je een paar KM verder op zit en krijg je vreemde uitlopers in je wandeling en op dat soort momenten gaat het dan dus niet goed en blijft je schakelaar steeds aan/uit gaan>:)

Daar zijn ook veel klachten over te lezen dat dit gebeurt.

Verwijderd

Na alle 274 pagina's gelezen te hebben😅 is het tijd om ook wat te vragen😀
Gebruik al een tijd Domoticz met Pi en diverse kaku switchen. Alles werkt perfect. Heb een Tab 3 aan de muur hangen met frontpage.html als interface. Alleen op gezette tijden zoals 7.00u/21.00u en 23.00u knipperen mijn lampen een half uur lang om de 10 minuten een paar seconden. Deze lampen zitten op verschillende groepen. Iemand dit ook gehad en een oplossing?

• Ferra
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 09:54:
Gebruik al een tijd Domoticz met Pi en diverse kaku switchen. Alles werkt perfect. Heb een Tab 3 aan de muur hangen met frontpage.html als interface. Alleen op gezette tijden zoals 7.00u/21.00u en 23.00u knipperen mijn lampen een half uur lang om de 10 minuten een paar seconden. Deze lampen zitten op verschillende groepen. Iemand dit ook gehad en een oplossing?
Vet dat je een tab 3 aan de muur hebt hangen. Heeft iemand nog tips voor een wall mount voor een ipad mini waarin je de oplader kan verwerken?

• tlpeter
  • Nu online
Zie je dit terug in de log?

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:27
Ferra schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:09:
[...]

Vet dat je een tab 3 aan de muur hebt hangen. Heeft iemand nog tips voor een wall mount voor een ipad mini waarin je de oplader kan verwerken?
Mijn tablet hangt met klittenband op een plankje dat ik op de muur heb geschroefd. Wellicht dat je met evt. een dikker plankje iets kunt bereiken? Of het tablet voor een inbouwdoos in de muur monteren.

Verwijderd

tlpeter schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:30:
[...]

Zie je dit terug in de log?
Nee, niets te zien.

• Gamerkoe
MikeOO schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 09:35:
[...]KNIP
Tijdens een rondje met de hond krijg ik ook regelmatig meldingen en dan ben ik dus echt geen 500 mtr meer van huis. Als ik dan later via Google Locaction History kijk dan zie je ook duidelijk de gelopen route alleen een aantal keer denk Google dat je een paar KM verder op zit en krijg je vreemde uitlopers in je wandeling en op dat soort momenten gaat het dan dus niet goed en blijft je schakelaar steeds aan/uit gaan>:)

Daar zijn ook veel klachten over te lezen dat dit gebeurt.
Ik weet dat er iBeacons bestaan. Deze werken op Bluetooth low energy en meter de afstand tot een telefoon. Ik weet zo niet meer welke App het ondersteund, volgens mij EgiGeoFence. Deze zou dan de afstand kunnen meten en daar scripts op aansturen. Alleen iBeacons zijn nog niet echt doorgebroken volgens mij en makkelijk te verkrijgen plus dat hier volgens mij ook programmeer werk bij komt kijken??

Iemand hier ervaring mee?

• tlpeter
  • Nu online
Dan lijkt het op een probleem in de kaku apparatuur te zitten.
Deze geven geen feedback terug dus is het niet de schakelaar of domoticz.
Wanneer iets door een schema of schakelaar geschakeld wordt dan dit je dit terug in de log op het moment dat dit gebeurd.

Of het heeft er helemaal niks mee te maken en is er iets wat veel stroom trekt en geschakeld wordt op die tijdstippen.

[ Voor 14% gewijzigd door tlpeter op 18-04-2015 16:20 ]

Gamerkoe schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:55:
[...]

Ik weet dat er iBeacons bestaan. Deze werken op Bluetooth low energy en meter de afstand tot een telefoon. Ik weet zo niet meer welke App het ondersteund, volgens mij EgiGeoFence. Deze zou dan de afstand kunnen meten en daar scripts op aansturen. Alleen iBeacons zijn nog niet echt doorgebroken volgens mij en makkelijk te verkrijgen plus dat hier volgens mij ook programmeer werk bij komt kijken??

Nadeel is dat je weer iets moet aanschaffen en prijzen zijn best hoog voor iets wat je verder weinig gebruikt. Kan ook wel een klikaanklik uit ding aan de sleutelbos hangen maar liever niet. Sleutelbossen zijn als groot genoeg. Los in de auto zou nog kunnnen maar weet nu al dat hij uiteindelijk niet meer te vinden is en niemand die iets weet >:)

Ik wil proberen om de router iets hoger te plaatsen. Nadeel is dat de Asus niet gemaakt is om te worden opgehangen en alle kabels steken een eind uit aan de achterkant. Moet dus een aardig beugel maken maar ga het eerst eens testen of het mogelijk wat verbeterd waardoor ik net iets sneller ontvangst hebt.

• bikermouse
  • Laatst online: 13-07 21:47
Gamerkoe schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:55:
[...]

BLTE beacons zijn inderdaad bij uitstek geschikt/bedacht om proximity te detecteren. Ik heb er laatst op mijn werk een in handen gehad en daarvan kon je zelfs het bereik instellen tussen de 5 en 70 meter (open veld). Je moet dan inderdaad wel een App hebben die Domiticz kan triggeren als hij een beacon ziet.
Andersom zou in principe ook moeten werken: op je mobiel een Beacon simuleren (dat kan op Android vast relatief eenvoudig) en dat met een USB dongle op de Domoticz ontvangen.

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:19
Ik draai domoticz op een ubuntu server (versie 2.2298).
Hoe kan ik deze eigenlijk updaten naar de nieuwste (beta) versie?
Inmiddels heb ik met de hulp van ThinkPad (dankjewel !) Domoticz nu werkend op m'n Synology DS414 icm een Aeon Zwave v2 USB stick, RFXCOM en een P1 slimme meter kabel van hem :)
Nu nog uitvogelen hoe ik de scripts / paden enz. moet aanpassen.

¯\_(ツ)_/¯

Probeer eens in je event een melding in je log weg te schrijven (Bij Debug/Log). Desnoods voor de test doe je er 1 als het event begint en als hij klaar is.
Dan zie je wel iets in de log terugkomen en zou je rond deze tijden dus ook deze melding moeten terug zien in de log als deze worden geactiveerd. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn waarom je niets terugzit in je log als je dit er niet in zet.

Met BASH en LUA scripts kun je dit ook doen maar dan met de juiste code uiteraard.
Ik maak dit soort meldingen standaard. Puur om te zien wat er gebeurt (is)

Gebruik je ook een variable in je event als het event is uitgevoerd zodat het niet nog een keer gebeurt.
Doe je dat niet dan kunnen je lampen dus ook aan/uit gaan. Tijden kan ik dan alleen niet verklaren.

Voorbeeld wat ik bedoel
http://www.domoticz.com/f...=15&t=31&start=100#p27521

En dan: Switch on lights when we are home, and it is getting dark van Thinkpad.

Andere optie is om je events uit te zetten en dan kijken wat er gebeurt. Gebeurt er niets dan weet je dat een event iets niet goed schakelt. Dan zou je elke dag 1 event kunnen aanzetten en kom je vrij snel achter de boosdoener.

Als het ook gebeurt als je events zijn uitgeschakeld dan is er mogelijk een Bash of LUA script die iets niet goed doet en zal je deze tijdelijk even moet uitschakelen.

Of een buurman heeft een soorgelijk systeem en zit jouw gek te maken.
Zet hiervoor dus Authenticatie aan in Domoticz en beperk de toegang van buitenaf als je dat nog niet gedaan hebt.

• DARKLORD
ThinkPadd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:56:
[...]

Ik ben geen programmeur, maar volgens mij moet het beter kunnen.
Het stukje
code:
1
float(values[14]) + float(values[5]) - float(values[4])
doet mij vermoeden dat je in de output die je krijgt van de URL naar vaste 'plekken' in de output 'loopt' en die waarden opslaat in een variabele.
Dit is niet erg toekomstbestendig, als de DAL output (geen idee hoe dat eruit ziet, gebruik ik niet) veranderd en er komt één letter extra bij dan zal je script al niet meer werken, alles is immers één plek verschoven.

Is het niet mogelijk om de DAL iets van JSON te laten uitspugen en dat parsen? Dan zoek je naar een bepaald veld en haal je de waarden uit dat veld.

Niet negatief bedoeld hoor, alle support/toegevoegd werk vanuit de community is prachtig, zie het als opbouwende kritiek.
is nu al het geval. krijg niet alles binnen. heb in dal namelijk meerdere variabelen aangemaakt om te loggen. krijg het wel opgelost hoor. maar is misschien een puntje voor in de wiki

• Gamerkoe
bikermouse schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:02:
[...]

BLTE beacons zijn inderdaad bij uitstek geschikt/bedacht om proximity te detecteren. Ik heb er laatst op mijn werk een in handen gehad en daarvan kon je zelfs het bereik instellen tussen de 5 en 70 meter (open veld). Je moet dan inderdaad wel een App hebben die Domiticz kan triggeren als hij een beacon ziet.
Andersom zou in principe ook moeten werken: op je mobiel een Beacon simuleren (dat kan op Android vast relatief eenvoudig) en dat met een USB dongle op de Domoticz ontvangen.
Dit brengt me wel op een idee. Ik heb een Android tablet aan de muur hangen voor huis automatisering. Wellicht dat ik deze kan gebruiken als iBeacon :9 .

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 18:58
ComTech schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:27:
Ik draai domoticz op een ubuntu server (versie 2.2298).
Hoe kan ik deze eigenlijk updaten naar de nieuwste (beta) versie?
Via Instellingen en Controleer op updates?

Of anders Domoticz Wiki raadplegen?

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
MarFan schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:11:
[...]

Helemaal met je eens, maar de ontwikkelaar van de DAL wilde hier niet aan, heb wel on JSON gevraagd. Na lang zoeken, kwam ik op deze output en ben daar op verder gegaan. De DAL draait bij mij al 2 jaar stabiel en verwacht niet dat er verandering in komt (of de nieuwe meter moet veranderen). dus heb er niet zo'n probleem mee.
Niet geheel waar en dit is geen SPAM.

Als je het request "allContentNames" krijg je alle veld namen, met het request "allContentFields" krijg je de veld waarden terug. Je hoeft maar 1x te weten waar de waarden staan, dit vanwege het open karakter van DAL. Je kan en mag zoveel hardware toevoegen als je wil zeg maar en via een dashboard is de Netduino te programmeren. Daarnaast is gekozen voor CSV data overdracht, geheel democratisch. Zelfs de taal Visual Basic ipv C# was een keuze van de tweakers.

Het is voor ieder beginnend programmeur een appeltje eitje om er een JSON bij te schrijven.
Alle source code is te downloaden en eeeeeel vaak wordt er op verzoek bij geprogrammeerd, zoals nu de gloednieuwe dashBoard designer en laatst de Telefoon App. U vraagt en Gé en ik schrijven...roept u maar.
\[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2

• PolderPloer!
  • Laatst online: 08:30
Iemand deze al aan de praat gekregen? Ik krijg em wel in domoticz, maar verder kom ik niet helaas, blijft rode led geven. Er komen ook geen parameters te staat, zoals bij de fibaro wall plug e.d.

http://manuals.zwaveeurop...=en&type=&sku=ZME_WALLC-S
PolderPloer! schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 22:16:
Iemand deze al aan de praat gekregen? Ik krijg em wel in domoticz, maar verder kom ik niet helaas, blijft rode led geven. Er komen ook geen parameters te staat, zoals bij de fibaro wall plug e.d.

http://manuals.zwaveeurop...=en&type=&sku=ZME_WALLC-S
Heb je al op het Domoticz forum gezocht? Zo te zien ben je niet de eerste die het probeert: http://domoticz.com/forum/search.php?keywords=wallc ;)

• limboconnect
Ferra schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:09:
[...]

Dit een optie ?

Afbeeldingslocatie: http://lemmens.familyds.com/photo/webapi/thumb.php?api=SYNO.PhotoStation.Thumb&method=get&version=1&size=small&id=photo_636c6f7564626f78_32303135303431385f3130333135392e6a7067&rotate_version=0&mtime=1429345946

• DRuw

DRuw

ThinkPadd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 22:26:
[...]

Heb je al op het Domoticz forum gezocht? Zo te zien ben je niet de eerste die het probeert: http://domoticz.com/forum/search.php?keywords=wallc ;)
Lijkt op te lossen met een nieuw xml file maar kan zoiets niet simpel meegenomen worden in een update van domoticz?
Nogal omslachtig en je hebt eigenlijk geen opties qua wall controllers...

• PolderPloer!
  • Laatst online: 08:30
En waar moet ik die XML dan plaatsen

Verwijderd

MikeOO schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 15:57:
[...]

Probeer eens in je event een melding in je log weg te schrijven (Bij Debug/Log). Desnoods voor de test doe je er 1 als het event begint en als hij klaar is.
Dan zie je wel iets in de log terugkomen en zou je rond deze tijden dus ook deze melding moeten terug zien in de log als deze worden geactiveerd. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn waarom je niets terugzit in je log als je dit er niet in zet.

Met BASH en LUA scripts kun je dit ook doen maar dan met de juiste code uiteraard.
Ik maak dit soort meldingen standaard. Puur om te zien wat er gebeurt (is)

Gebruik je ook een variable in je event als het event is uitgevoerd zodat het niet nog een keer gebeurt.
Doe je dat niet dan kunnen je lampen dus ook aan/uit gaan. Tijden kan ik dan alleen niet verklaren.

Voorbeeld wat ik bedoel
http://www.domoticz.com/f...=15&t=31&start=100#p27521

En dan: Switch on lights when we are home, and it is getting dark van Thinkpad.

Andere optie is om je events uit te zetten en dan kijken wat er gebeurt. Gebeurt er niets dan weet je dat een event iets niet goed schakelt. Dan zou je elke dag 1 event kunnen aanzetten en kom je vrij snel achter de boosdoener.

Als het ook gebeurt als je events zijn uitgeschakeld dan is er mogelijk een Bash of LUA script die iets niet goed doet en zal je deze tijdelijk even moet uitschakelen.

Of een buurman heeft een soorgelijk systeem en zit jouw gek te maken.
Zet hiervoor dus Authenticatie aan in Domoticz en beperk de toegang van buitenaf als je dat nog niet gedaan hebt.
Zal het eens proberen, bedankt👍🏻
Ik ben bezig om een DHT22 sensor met ESP8266 uit te lezen en de waarden in Domoticz te drukken. Dat lukt.
Maar nu moet je bij die virtuele sensor ook een 'humidity status' meegeven ('Comfortable', 'Wet'). Maar hoe bepaal ik dat? Waar staat vastgelegd dat xx% vochtigheid = Comfortable enzo :?
Humidity_status can be one of:
0=Normal
1=Comfortable
2=Dry
3=Wet
http://www.domoticz.com/w...7s#Temperature.2FHumidity

Heeft dat ook niet met de temperatuur te maken? Ik kan mij voorstellen dat er een relatie is tussen temperatuur en vochtigheid en dat iets van 'comfortabel' oplevert.

Edit: gevonden: https://github.com/contac.../master/main/RFXNames.cpp
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
unsigned char Get_Humidity_Level(const unsigned char hlevel)
{
    if (hlevel<25)
        return humstat_dry;
    if (hlevel>60)
        return humstat_wet;
    if ((hlevel>=25)&&(hlevel<=60))
        return humstat_comfort;
    return humstat_normal;
}

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 19-04-2015 13:13 ]

• DRuw

DRuw

Ja, moet je even googlen. Het is en verhouding tussen luchtvochtigheid en temperatuur.
Daarnaast is het natuurlijk persoonlijk..
Hou je van een stoomcabine (medium temp met hoge luchtvochtigheid) of een normale sauna (hoge temperatuur, lage luchtvochtigheid) ;)

• DRuw

DRuw

PolderPloer! schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:33:
En waar moet ik die XML dan plaatsen
Moet je even die link van ThinkPad volgen. 2e hit op het forum zoekertje dacht ik:)

• vmb
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Heeft iemand ervaringen met dit http://www.piups.net/ ?
Kun je de hardware ook zonder software installeren? Afsluiten bij powerdown hoeft van mij nl niet.
Tips zijn welkom.
vmb schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:17:
Heeft iemand ervaringen met dit http://www.piups.net/ ?
Kun je de hardware ook zonder software installeren? Afsluiten bij powerdown hoeft van mij nl niet.
Tips zijn welkom.
Ze worden pas 30 juni geleverd dus met de nieuwe versie is nog geen ervaring. De oudere versie werken mogelijk anders.
Ik denk dat je de vraag beter daar kunt stellen in het forum wat op de site erbij staat
http://piusv.de/forum/

Wel een handleiding van de oude versie gevonden. Mogelijk staat hier info voor je in
https://www.kiwi-electronics.nl/download/manual_piups3.0.pdf

Verzendkosten zijn bijna 12 euro naar NL en kom je al ruim op 43 euro uit. Ik wacht wel tot ze ook in NL te leveren zijn dan zal het zeker goedkoper zijn.

Mocht je het oude type nodig hebben dan is hij hier vrij goedkoop. Ken de winkel verder niet en geen idee welke kosten er nog bij komen.
http://www.voc-electronics.com/a-36289459/power/pi-ups/

[ Voor 32% gewijzigd door MikeOO op 19-04-2015 14:44 ]

Voor dat geld kun je beter een normale UPS kopen lijkt mij. Kun je je modem, router, NAS e.d. er ook gelijk op aansluiten.

• vmb

vmb

ThinkPadd schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:08:
Voor dat geld kun je beter een normale UPS kopen lijkt mij. Kun je je modem, router, NAS e.d. er ook gelijk op aansluiten.
Eens, vandaar de overweging. Alleen heb ik er dan 2 nodig...

• ronaldvw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-07-2015
ronaldvw schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:13:
[...]

Ik gebruik de Brennenstuhl RCS 2044 N-A en deze werken volgens de Lighting4 mode, welke onder hardware heb ingesteld.
Ik zie in de handleiding dat het een setje van de Aldi is.

Ronald
Ik heb op de website van rfxcom de rfx manager gedownload en als ik deze opstart wordt bij ondersteunde protocollen ook Brennenstuhl genoemd. Het lukt mij wel om 2 afzonderlijke knoppen t.b.v. Aan en Uit via leren toe te voegen, maar niet om 1 knop voor zowel Aan en Uit. Wie kan mij uitleggen hoe ik handmatig een Lighting 4 apparaat toevoeg?

Alvast bedankt.

• trekker22
  • Laatst online: 09:10
heb een fibaro wallplug die in domoticz een rood uitroepteken heeft gekregen.

Wat is de makkelijkste manier om op te lossen? Usb z-wave uit rasperbby en op de locatie opnieuw includen?

• limboconnect
Heb een Proluxx projectie scherm echter kan mij iemand vertellen hoe ik deze kan toevoegen
in Domoticz?

Hij wordt wel ondersteund echter krijg het domoticz niet aangeleerd.

Thanx
trekker22 schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:25:
heb een fibaro wallplug die in domoticz een rood uitroepteken heeft gekregen.

Wat is de makkelijkste manier om op te lossen? Usb z-wave uit rasperbby en op de locatie opnieuw includen?
Nee, hij is al ge-include dus dat hoef je niet nog een keer te doen. Ik denk dat hij misschien net te ver verwijderd is van de ZWave USB stick. Hoe ver is hij van de stick verwijderd? Probeer hem eens iets dichterbij te plaatsen en Domoticz te herstarten?

¯\_(ツ)_/¯

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:54
Een vraagje om de WAF een beetje beheersbaar te houden: Ik gebruik nu een RPI met Aeotec Zwave stick met EZhome en Everspring PIRs en Philips Hue voor de lampen.

Er zit bijna 10 seconden tussen het binnenlopen van de ruimte en het aanschakelen van de lichten. Dit wordt als hinderlijk gezien, zeker in een bijkeuken waar je vaak snel in en uitloopt.

Ik gebruik momenteel het SmartPIR lua script uit de wiki.

Ik kan een paar mogelijkheden bedenken om de snelheid omhoog te krijgen. Wat zijn jullie ervaringen?
1. Zwave lamp kopen, zo kun je schakelen zonder tussenkomst van sensor
2. RPI2 gebruiken, is sneller, schakelt ook sneller?
3. Instellingen veranderen (welke?)

[ Voor 5% gewijzigd door arjandijk162 op 19-04-2015 22:25 ]

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
M.v.Veelen schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:23:
[...]

Nee, hij is al ge-include dus dat hoef je niet nog een keer te doen. Ik denk dat hij misschien net te ver verwijderd is van de ZWave USB stick. Hoe ver is hij van de stick verwijderd? Probeer hem eens iets dichterbij te plaatsen en Domoticz te herstarten?
Ik herken het fenomeen, ook hier regelmatig een rood uitroepteken. ALs je dan kijkt bij het Z-wae netwerk zie je meerdere connecties. Afstand hier van stick tot eerste wallplug is 4 meter, volgende is 3 meter met wel twee muren er tussen. De dan volgende is 5 meter zonder muur en dan nog eentje op 5 meter zonder muur.
7 meter achter het huist staat een blokhutje en daarin is soms één, soms twee schakelaars buiten bereik.

De bewegingsmelder op dezelfde plek heeft tot nu toe geen uitroepteken.

En het netwerk genezen resulteerd in een processoerbelasting van ruim 90% en geen herstel. Dat gebeurd pas na een restart van de computer en de daaropvolgende crash van Domoticz en restart.

Kortom, is nog een puzzel om het netjes werkend te krijgen.

bijnaleek

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01

Nicap

Tsssk....

arjandijk162 schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:23:
Een vraagje om de WAF een beetje beheersbaar te houden: Ik gebruik nu een RPI met Aeotec Zwave stick met EZhome en Everspring PIRs en Philips Hue voor de lampen.

Er zit bijna 10 seconden tussen het binnenlopen van de ruimte en het aanschakelen van de lichten. Dit wordt als hinderlijk gezien, zeker in een bijkeuken waar je vaak snel in en uitloopt.

Ik gebruik momenteel het SmartPIR lua script uit de wiki.

Ik kan een paar mogelijkheden bedenken om de snelheid omhoog te krijgen. Wat zijn jullie ervaringen?
1. Zwave lamp kopen, zo kun je schakelen zonder tussenkomst van sensor
2. RPI2 gebruiken, is sneller, schakelt ook sneller?
3. Instellingen veranderen (welke?)
Ik heb de Fibaro motion sensors sinds kort, maar de Hue lampen gaan wel snel aan. Is het geen instelling in de PIR die verkeerd staat?

• trekker22
H
M.v.Veelen schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:23:
[...]

Zwave USB in meterkast. In hal zit al 1 stekker. Andere kant van die muur in woonkamer zit volgende plug al. Die werkt ook.
En in woonkamer 10x4m zitten in totaal 5 plugs waarvan 1 dus niks doet.

Vreemd dus. Herstart domoticz helpt niet.

Maar kan excluden en includen wel helpen?

Hoop dit niet vaak te hebben is niet WAF. Was al na 2 dagen draaien!
Klinkt dan inderdaad niet als bereik-probleem. Misschien wel een maandagochtend product? Excluden en includen en dan nog maar eens proberen dan....?

¯\_(ツ)_/¯

• Relaks
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-03 09:02
Even een korte vraag: Ik had een Fibaro wall plug als node gedelete onder Setup/Hardware/Setup, nu krijg ik hem niet meer toegevoegd.
Als ik hem in het stopcontact steek geeft hij groen licht, wat volgens mij betekent dat de link is gelegd.
En ik zie gewoon drie extra parameters tussen de unused devices staan: Usage/Lighting 2 en Energy.
Als ik het control panel open zie ik de node ook staan. Maar ik weet niet hoe ik de node weer zichtbaar krijg onder het kopje "Set up". Wie kan me helpen in deze, want ik kom er niet uit.

EDIT:. Ik heb vanuit de devices "Lighting 2" toegevoegd als on/off switch, alleen reageert de wall plug niet.

EDIT2: Als ik hem aan en uit zet,op de wal lplug, zie ik in het control panel wel meteen de status veranderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Relaks op 20-04-2015 00:02 ]

• trekker22
M.v.Veelen schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:01:
Klinkt dan inderdaad niet als bereik-probleem. Misschien wel een maandagochtend product? Excluden en includen en dan nog maar eens proberen dan....?
nou ik weet ook niet hoe de betrouwbaardheid domoticz is?

wil al me schemerlampen uitzetten, niks reageert. reboot domoticz en nog niks.

Handmatige reboot door de raspberry van de stroom halen? morgen maar eens proberen.

betrouwbaarheid moet wel hoog zijn als je er ook andere dingen dan lampen mee wil doen. sensoren etc.

EDIT log in op de website, is ineens de hele z-wave controller weg bij de hardware en de usb plug heb ik er toch echt niet uitgehaald :)

[ Voor 10% gewijzigd door trekker22 op 19-04-2015 23:12 ]

De betrouwbaarheid is eigenlijk wel erg groot. Ik weet wel dat het vrij lang duurt voordat alle nodes zijn nagelopen na een herstart, dus je moet wel even geduld hebben. Als je bij hardware 'setup' in het rood ziet staan, dan is hij nog niet klaar met de nodes na te lopen en moet je langer wachten met testen. Als ik zie hoe snel je reageert hier, denk ik dat je te snel wilt en wat langer moet wachten. Am I right :) ?

¯\_(ツ)_/¯

• trekker22
M.v.Veelen schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:14:
De betrouwbaarheid is eigenlijk wel erg groot. Ik weet wel dat het vrij lang duurt voordat alle nodes zijn nagelopen na een herstart, dus je moet wel even geduld hebben. Als je bij hardware 'setup' in het rood ziet staan, dan is hij nog niet klaar met de nodes na te lopen en moet je langer wachten met testen. Als ik zie hoe snel je reageert hier, denk ik dat je te snel wilt en wat langer moet wachten. Am I right :) ?
daar heb je denk ik wel gelijk in:)

staat inderdaad in het rood en alle nodes weg.

moet nog ff aan wennen dat dat niet zo rap is als bv iets op een pc aansluiten :)

bed in en zie het morgen wel! thanks voor het meedenken!

• arjandijk162
Nicap schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:36:
[...]

Ik heb de Fibaro motion sensors sinds kort, maar de Hue lampen gaan wel snel aan. Is het geen instelling in de PIR die verkeerd staat?
Wat is snel bij jou? Ik zou eigenlijk naar 1 sec willen. Ik heb nu soms 3 gehaald, dat is vaak wat te langzaam.

• Len
  • Laatst online: 22-12 14:01

Len

Leeg

trekker22 schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:11:
Handmatige reboot door de raspberry van de stroom halen? morgen maar eens proberen.
Dat zou ik niet doen! Even inloggen via ssh en een "sudo reboot" doen!

Free Tibet

• tlpeter
  • Nu online
trekker22 schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:15:
[...]

daar heb je denk ik wel gelijk in:)

staat inderdaad in het rood en alle nodes weg.

moet nog ff aan wennen dat dat niet zo rap is als bv iets op een pc aansluiten :)

bed in en zie het morgen wel! thanks voor het meedenken!
Ik heb dit van de week ook gehad.
Ik had Domoticz op Windows draaien en nooit last van dit probleem, wel had ik een bereik probleem.
Dus ik heb nu een PI2 in de meterkast en had precies de zelfde problemen.
Heb je de persistant USB wiki gevolgd?
Het kan zijn dat de zwave stick niet de juiste USB heeft.
Wanneer dit zo is dan werkt het gewoon niet.
Wanneer je toch de voeding er uit moet trekken zorg dan in iedergeval dat je een image hebt die je terug kan zetten.
SD kaartjes zijn extreem gevoelig heb ik gemerkt (ook in mijn werk)
Wanneer het een tjidje goed werkt blijf er dan af om de WAF factor te verhogen :9

• trekker22
tlpeter schreef op maandag 20 april 2015 @ 07:28:
[...]

Ik heb dit van de week ook gehad.
Ik had Domoticz op Windows draaien en nooit last van dit probleem, wel had ik een bereik probleem.
Dus ik heb nu een PI2 in de meterkast en had precies de zelfde problemen.
Heb je de persistant USB wiki gevolgd?
Het kan zijn dat de zwave stick niet de juiste USB heeft.
Wanneer dit zo is dan werkt het gewoon niet.
Wanneer je toch de voeding er uit moet trekken zorg dan in iedergeval dat je een image hebt die je terug kan zetten.
SD kaartjes zijn extreem gevoelig heb ik gemerkt (ook in mijn werk)
Wanneer het een tjidje goed werkt blijf er dan af om de WAF factor te verhogen :9
nachtje gewacht na de sudo reboot.

z-wave usb stick staat er bij, maar geen enkele node is te zien...

vreemd..

persistent usb gebruik ik al !

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01

Nicap

Tsssk....

arjandijk162 schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:30:
[...]

Wat is snel bij jou? Ik zou eigenlijk naar 1 sec willen. Ik heb nu soms 3 gehaald, dat is vaak wat te langzaam.
Het is hier wel 1 seconde.Ik kan het nu niet meer goed controleren,omdat ik de led uit heb geschakeld. Maar toen hij het nog wel deed, brandde de lamp vrijwel direct erna. Moet wel zeggen dat de Huelamp er iets langer over deed dan de normale lamp + Zwave schakelaar. Die is nog sneller.

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-12 08:53
Sinds vrijdag eindelijk een CV-ketel gekregen die opentherm ondersteund, alleen nu is het me nog niet helemaal duidelijk wat je het beste kan hebben:

- Alleen een opentherm gateway met de standaard thermostaat
- Alleen een Z-wave thermostaat
- De gateway en de z-wave thermostaat

Kan iemand mij advies geven waarom je voor een van de keuzes zou moeten gaan?

• arjandijk162
Nicap schreef op maandag 20 april 2015 @ 07:59:
[...]

Het is hier wel 1 seconde.Ik kan het nu niet meer goed controleren,omdat ik de led uit heb geschakeld. Maar toen hij het nog wel deed, brandde de lamp vrijwel direct erna. Moet wel zeggen dat de Huelamp er iets langer over deed dan de normale lamp + Zwave schakelaar. Die is nog sneller.
Heb een Zwave lamphouder besteld om te kijken of dat beter gaat.
ThinkPadd schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:08:
Daar heb je gelijk in. Voor mijn nassen gebruik ik ook een APC UPS. Alleen die dingen staan op zolder en de Pi in de meterkast en dat wordt lastig >:)

Enige voordeel is dat hij lekker klein is en niet veel ruimte inneemt.
vmb schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:33:
[...]

Eens, vandaar de overweging. Alleen heb ik er dan 2 nodig...
Waarom 2? Een UPS heeft meerdere stopcontacten beschikbaar. Mijn APC heeft bv 8 stopcontacten waarvan er 4 gebruikt kunnen worden voor de batterij functie en de overige 4 alleen voor piekspanningen etc.

[ Voor 29% gewijzigd door MikeOO op 20-04-2015 09:29 ]

• tlpeter
  • Nu online
trekker22 schreef op maandag 20 april 2015 @ 07:45:
[...]

nachtje gewacht na de sudo reboot.

z-wave usb stick staat er bij, maar geen enkele node is te zien...

vreemd..

persistent usb gebruik ik al !
Heeft de zwave stick dan nu wel de juiste USB poort?
Heb je nog meer USB devices?
Staan die nu ook goed?

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:52
Willie Wortel schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:01:
[...]

Niet geheel waar en dit is geen SPAM.

Als je het request "allContentNames" krijg je alle veld namen, met het request "allContentFields" krijg je de veld waarden terug. Je hoeft maar 1x te weten waar de waarden staan, dit vanwege het open karakter van DAL. Je kan en mag zoveel hardware toevoegen als je wil zeg maar en via een dashboard is de Netduino te programmeren. Daarnaast is gekozen voor CSV data overdracht, geheel democratisch. Zelfs de taal Visual Basic ipv C# was een keuze van de tweakers.

Het is voor ieder beginnend programmeur een appeltje eitje om er een JSON bij te schrijven.
Alle source code is te downloaden en eeeeeel vaak wordt er op verzoek bij geprogrammeerd, zoals nu de gloednieuwe dashBoard designer en laatst de Telefoon App. U vraagt en Gé en ik schrijven...roept u maar.
\[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2
Was niet als commentaar bedoeld Willie, maar uitleg waarom het zo gemaakt is.
Ik heb om JSON gevraagd en ik begreep dat jij dat niet nodig vond omdat het anders kon (geen probleem). Nou dat anders heb ik gebruikt.
En ik weet dat de DAL open is, maar wil daar niet zelf aanpassingen in doen omdat je dan bij een upgrade weer zit.
Ik ben blij met de oplossing dus 8)
DARKLORD schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 16:14:
[...]

is nu al het geval. krijg niet alles binnen. heb in dal namelijk meerdere variabelen aangemaakt om te loggen. krijg het wel opgelost hoor. maar is misschien een puntje voor in de wiki
Zal binnenkort eens kijken of ik het kan aanpassen,

[ Voor 11% gewijzigd door MarFan op 20-04-2015 09:35 ]

Pana WC12H9E8 / 1000L

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:31
thedon46 schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:29:
Sinds vrijdag eindelijk een CV-ketel gekregen die opentherm ondersteund, alleen nu is het me nog niet helemaal duidelijk wat je het beste kan hebben:

- Alleen een opentherm gateway met de standaard thermostaat
- Alleen een Z-wave thermostaat
- De gateway en de z-wave thermostaat

Kan iemand mij advies geven waarom je voor een van de keuzes zou moeten gaan?
Heb dat zelf ook gehad (OT Gateway met thermostaat) maar dit beviel me minder goed, dus ben inmiddels terug gestapt naar Toon van Eneco (werkt ook met domoticz). Ding ziet er beter uit aan de muur en heeft veel meer functionaliteit en ik heb het gevoel dat het opwarmen gewoon beter is.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• UltraSub
  • Laatst online: 18-12 16:58
Waarom beviel dit minder goed, buiten je gevoel dat opwarmen beter is?
Ik heb zelf gespeeld met de gedachte om in een later stadium een normale OT thermostaat in de meterkast te mikken, en alleen te sturen via de OT gateway. If all else fails heb je nog steeds een normale thermostaat, en ik denk dat het OT gedeelte beter geregeld kan worden door een dedicated hardware stuk. Dus aansturen via gateway, maar thermostaat doet eigenlijk gewoon het werk.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:31
Omdat je veel te veel zelf in moet stellen bij die dingen en het werkt allemaal maar half vind ik dan, en veel cv ketels werken niet alle OT commando's bij met de OT Gateway. Maar goed, dat is natuurlijk ieder voor zich. Het had voor ons ook te maken met het feit dat we een mini tablet aan de muur wilden hebben hangen waar we ook meteen stroom/gas verbruik, weer etc op konden uitlezen en die met Domoticz werkt en daar voldeed Toon aan, dus.

[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 20-04-2015 10:32 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

MikeOO schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:25:
[...]

Daar heb je gelijk in. Voor mijn nassen gebruik ik ook een APC UPS. Alleen die dingen staan op zolder en de Pi in de meterkast en dat wordt lastig >:)

Enige voordeel is dat hij lekker klein is en niet veel ruimte inneemt.
[...]
Gewoon Domoticz op je Synology (ik zie dat je in Synology topic gereageerd hebt ;) ) installeren, heb ik ook al een tijdje draaien en werkt perfect.
ThinkPadd schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:43:
[...]

Gewoon Domoticz op je Synology (ik zie dat je in Synology topic gereageerd hebt ;) ) installeren, heb ik ook al een tijdje draaien en werkt perfect.
Zou ik ook normaal gesproken ook zeker gedaan hebben. Nassen maken overuren met alles wat daar al op draait.

Alleen heb ik dan weer het probleem dat ik straks met de nieuwe meters deze niet kan registeren.
Meterkast is niet heel groot om de Nassen en UPS bij te plaatsen.
Vandaar dat de Nassen ook op zolder ergens staan. De beste plek voor onze opstelling en staan ze niemand in de weg en ook veilig uit het zicht. Als je het niet weet vindt je ze niet zomaar >:)

Als ik Domoticz op de NAS zet dan bevindt de RFXCom zich ook op zolder en dat zal het bereik ook geen goed doen.

Voorlopig zorg ik voor een actuele image van de SD en mocht het echt gebeuren dat de SD corrupt raakt dan zet ik het zo weer terug op een andere. Hij heeft al een paar keer een stroomstoring gelukkig overleeft.
Maar er moet zeker een UPS voor de Pi komen in de toekomst om het zo stabiel mogelijk te houden.

• Willie Wortel
  • Niet online
MarFan schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:32:
[...]

Was niet als commentaar bedoeld Willie, maar uitleg waarom het zo gemaakt is.
MarFan een micro device moet je zo dom mogelijk houden, eea zit best wel slim in elkaar.

Het volgende voorbeeld is flexibel en maakt een JSON overbodig:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
// deze eenmalig aan het begin van je programma code
var fieldNames = getFromNetduino("allContentNames").split(',');

//deze met interval
var fieldValues = getFromNetduino("allContentFields").split(',');

var result = parseFloat(fieldValues[fieldNames.indexOf("ElectraLow")]) + parseFloat(fieldValues[fieldNames.indexOf("ElectraHigh")])

• Amperd
  • Laatst online: 21-05 22:47
@ThinkPad; heb jij eigenlijk iets gedaan om de database van Domoticz op je Synology op iets anders te zetten dan de standaard schijven? Dit om de standaard schijven niet altijd aan te hebben, wat natuurlijk toch stroom verbruikt.

Ik ben zelf aan het denken aan een externe SSD oid, maar nog liever zou ik een methode zien waarbij een interval tussen de database-commits ingesteld zou kunnen worden. Dan loop je natuurlijk het risico op verloren data bij stroomuitval, maar dat zou ik dan wel voor lief willen nemen.

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:00

hneel

denkt er het zijne van

Het valt me op dat de achtergrondkleuren van de titelbalkjes van de verschillende devices in de schermen soms verschillen. Meestal zijn ze lichtblauw, maar ik had al gezien dat als een device lang niet is gezien, ze rood worden. Er zit er nu echter ook eentje bij met een iets donkerder tint blauw. Wat betekent dat?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/20150420_133116_domoticz_achtergrondkleuren.png

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12 21:09
hneel schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:31:
Het valt me op dat de achtergrondkleuren van de titelbalkjes van de verschillende devices in de schermen soms verschillen. Meestal zijn ze lichtblauw, maar ik had al gezien dat als een device lang niet is gezien, ze rood worden. Er zit er nu echter ook eentje bij met een iets donkerder tint blauw. Wat betekent dat?

[afbeelding]
Volgens mij betekent dat dat de switch 'protected' is. Je kunt dan de switch alleen togglen door een event of door je wachtwoord in te vullen.
Amperd schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:40:
@ThinkPad; heb jij eigenlijk iets gedaan om de database van Domoticz op je Synology op iets anders te zetten dan de standaard schijven? Dit om de standaard schijven niet altijd aan te hebben, wat natuurlijk toch stroom verbruikt.

Ik ben zelf aan het denken aan een externe SSD oid, maar nog liever zou ik een methode zien waarbij een interval tussen de database-commits ingesteld zou kunnen worden. Dan loop je natuurlijk het risico op verloren data bij stroomuitval, maar dat zou ik dan wel voor lief willen nemen.
Nee. De schijven draaiden na een tijdje dat ik hem had toch al continu door allerlei dingen, kon niet goed ontdekken hoe/wat. Heb een DS114, oftwel een 1-bay, stroomverbruik valt daardoor gelukkig mee (11-15W).

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12 21:14
Is er ergens een lijst te vinden met goedkope banggood of dealextreme sensoren etc?

Met gestrekt been.

• R-B

R-B

Blokkert

Heeft er iemand toevallig al iets bedacht voor schakelen dummy sensor op basis van zon op- en ondergang?

bijv:
tijd xx:xx aan, en op zonsopgang weer uit.
zonsondergang aan en op tijd xx:xx weer uit?

Aangezien de sunrise / sunset tijden al bekend zijn in domoticz na toevoegen je locatie?

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• arjandijk162
artbij schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:02:
Is er ergens een lijst te vinden met goedkope banggood of dealextreme sensoren etc?
Zoek naar een 2262 chipset en je zit meestal goed (soms moet er een ander weerstandje tussen). Zoals deze:

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
McPoowl schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:50:
Volgens mij betekent dat dat de switch 'protected' is. Je kunt dan de switch alleen togglen door een event of door je wachtwoord in te vullen.
Nope.. heeft te maken met wanneer het laatste signaal was.

• tlpeter
  • Nu online
R-B schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:42:
Heeft er iemand toevallig al iets bedacht voor schakelen dummy sensor op basis van zon op- en ondergang?

bijv:

Aangezien de sunrise / sunset tijden al bekend zijn in domoticz na toevoegen je locatie?
Hier kun je vast wel iets mee (Lua)

if (timeofday['Daytime'])
then

elseif (timeofday['Nighttime']
then

bijv:

http://domoticz.com/forum...=15&t=31&start=120#p36615
Sowieso wel een interessant topic om eens door te nemen.

Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een USB voedingsstekker voor zijn/haar Pi, wellicht is dit wat: ThinkPadd in "Raspberry Pi"
2.1A voor €4,39 bij Action. Discussie over de stekker graag daar.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 20-04-2015 17:07 ]

• R-B

R-B

Blokkert

Thnx thinkpad, dat kan interessant wezen. Als ik me twee huidige wensen werkend heb dan zal ik dat eens doornemen ;)

• vmb

vmb

MikeOO schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:25:
[...]

Waarom 2? Een UPS heeft meerdere stopcontacten beschikbaar. Mijn APC heeft bv 8 stopcontacten waarvan er 4 gebruikt kunnen worden voor de batterij functie en de overige 4 alleen voor piekspanningen etc.
Omdat ik twee Pi's heb die op verschillende plaatsen in huis staan en beiden graag voor powerfailure wil beschermen

• TravockMD
  • Laatst online: 22-12 18:38

bijv:

Ik gebruik voor mijn dummie dag/nacht schakelaar de timer functie van de switch zelf.
Pagina: 1 ... 69 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door