• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:00
Zoals gezegd: 192.168.0.x

Mijn probleem was echter dat ik met smartphone niet (meer) kan aanloggen op de locale domoticz server ...

[ Voor 69% gewijzigd door epdv op 14-04-2015 23:13 ]

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-04 10:27
epdv schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:07:
Zoals gezegd: 192.168.0.x

Mijn probleem was echter dat ik met smartphone niet (meer) kan aanloggen op de locale domoticz server ...
Benader je Domoticz toevallig via je externe ip adres op je smartphone? Ik krijg dan ook eenmalig een inlogscherm ook al zit ik intern en heb ik mijn interne range ge-exclude.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:45:
[...]

Ja. Deze: http://www.hashop.nl/AEO_USB

Hoezo :) ? Geen goede keuze? Ik heb nog weinig verstand van Z-Wave :P
Oh zeker wel een goede keuze... Ik vroeg het meer omdat ikzelf ook aan het orienteren ben op z-wave 👍🏼

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-04 23:03

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

is de Aeon Labs Aeotec Z-Stick V2 een Gen5 (z-wave+) controller, of nog de gewone z-wave?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32

Kroontje

...

HellStorm666 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:09:
is de Aeon Labs Aeotec Z-Stick V2 een Gen5 (z-wave+) controller, of nog de gewone z-wave?
De 'gewone' z-wave, er is wel een Gen5 stick aangekondigd en kan elk moment op de markt komen. Dus als je nu een stick wil aanschaffen zou ik persoonlijk even wachten.. :)
Die 'plus' stick is er al, maar in een iets andere vorm dan de Aeon Labs: http://www.robbshop.nl/usb-stick-met-zwave-plus

Nadeel is dat je die niet mee kunt nemen naar de nodes om ze te includen. Dit moet je dus doen terwijl de stick in de controller zit.

De vraag is alleen meer: wil je persé Z Wave Plus of is Z Wave al voldoende voor wat je ermee wilt gaan doen? Dat is een overweging die je zelf moet maken. De Z Wave Plus is wel backwards compatibel met de reguliere Z Wave producten overigens.

¯\_(ツ)_/¯

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-04 12:00
Aeonlabs heeft ook een plus (is een witte) alleen deze moet nog op de markt komen.
Er zijn al plaatjes van op twitter.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-04 23:03

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

M.v.Veelen schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:48:
Die 'plus' stick is er al, maar in een iets andere vorm dan de Aeon Labs: http://www.robbshop.nl/usb-stick-met-zwave-plus

Nadeel is dat je die niet mee kunt nemen naar de nodes om ze te includen. Dit moet je dus doen terwijl de stick in de controller zit.

De vraag is alleen meer: wil je persé Z Wave Plus of is Z Wave al voldoende voor wat je ermee wilt gaan doen? Dat is een overweging die je zelf moet maken. De Z Wave Plus is wel backwards compatibel met de reguliere Z Wave producten overigens.
Heb nu nog geen haast, dus wachten is geen probleem.
Z Wave kan niet overweg met Z Wave Plus, Z Wave Plus wel met Z Wave.
Voor mij een extra reden en future proof iets om dus voor Z Wave Plus te gaan.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Ferra
  • Niet online
niemand een alternatief voor de Cresta TX-320 die overal is uitverkocht?

[ Voor 4% gewijzigd door Ferra op 15-04-2015 12:43 ]

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:50
Ferra schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:43:
niemand een alternatief voor de Cresta TX-320 die overal is uitverkocht?
Eerste link die ik tegenkom als ik Google: http://www.weerstationkop...resta/tx-320-3-kan-sensor

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11-2025

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Zwave plus is wat mij betreft voorlopig nog niet volwassen..
Zodra je een zwave module in een zwave plus netwerk opneemt is het hele netwerk gelijk aan een volledig zwave (non plus) netwerk. Zolang nog niet de ruime meerderheid zwave plus is van de modules en sensoren is het systeem gewoonweg nog niet volwassen genoeg imho.
Daarnaast zijn allen philio en Aeon Labs echt over een ik die hebben nog een hoop compatibiliteit issues lees ik her en der.
Het echte voordeel buiten het batterijverbruik zie ik ook eerlijk gezegd niet... Met genoeg modules is het bereik prima en ik heb weinig mensen gehoord over beveiliging issues met de huidige versie.
Just my thoughts dat wachten niet veel zin heeft ;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Ferra
  • Niet online
Ik heb via de Pilot app op mn iphone6 een 'locate me' instelling gedaan en daar een dummy schakelaar aan gehangen. Toen ik weg ging, ging de schakelaar wel uit. Toen ik thuis kwam ging hij niet aan. Ook mijn events, zowel bij verlaten als thuis komen, om een mail te sturen naar mezelf, werken niet. De server instellingen kloppen, want mn lichten kan ik ermee bedienen. Wie kent dit probleem en weet hoe ik dit kan oplossen??

• Kroontje

Kroontje

...

Ferra schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:13:
Ik heb via de Pilot app op mn iphone6 een 'locate me' instelling gedaan en daar een dummy schakelaar aan gehangen. Toen ik weg ging, ging de schakelaar wel uit. Toen ik thuis kwam ging hij niet aan. Ook mijn events, zowel bij verlaten als thuis komen, om een mail te sturen naar mezelf, werken niet. De server instellingen kloppen, want mn lichten kan ik ermee bedienen. Wie kent dit probleem en weet hoe ik dit kan oplossen??
Heb je toegang van buitenaf geregeld voor je Domoticz? Zo ja, goed ingesteld in de Pilot: app?

• Ferra
  • Niet online
Kroontje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:20:
[...]

Heb je toegang van buitenaf geregeld voor je Domoticz? Zo ja, goed ingesteld in de Pilot: app?
Ik kan mn lampen bedienen van buitenaf. Dus dat gaat goed. Misschien komt het omdat ik een garage in rij en mn bereik daar minder is. Alleen dat verklaart niet het niet aftrappen van mn events

• Kroontje

Kroontje

...

Ferra schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:24:
[...]

Ik kan mn lampen bedienen van buitenaf. Dus dat gaat goed. Misschien komt het omdat ik een garage in rij en mn bereik daar minder is. Alleen dat verklaart niet het niet aftrappen van mn events
De minimale cirkel voor je locatie is volgens mij 100meter, dus hij zou al eerder moeten detecteren dat je in de buurt bent van of weg van je thuislocatie. Heb je notificaties aanstaan in de app en heb je die wel ontvangen?

• Ferra
  • Niet online
Kroontje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:43:
[...]

De minimale cirkel voor je locatie is volgens mij 100meter, dus hij zou al eerder moeten detecteren dat je in de buurt bent van of weg van je thuislocatie. Heb je notificaties aanstaan in de app en heb je die wel ontvangen?
Yes, ik heb beiden ontvangen! Bij weggaan en bij thuis komst.

• Kroontje

Kroontje

...

Dan moet ik je het antwoord schuldig blijven helaas..
@Ferra: hoe heb je de toegangsinstellingen staan voor je Domoticz? Staat die wel op Basic-Auth ?

¯\_(ツ)_/¯

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:56

Nicap

Tsssk....

DRuw schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:11:
[...]

Als je 3 zwarte draden hebt bij je schakelaar is dat je 2e schakelaar in een hotelschakeling.
dan kun je de zwarte bij je lamp gewoon op de in zetten van de module.
bruin en blauw heb je dan in je plafond en die kun je aansluiten op je module en een nieuw zwart draadje van de uit op de module naar de lamp. andere draad van de lamp op blauw en klaar is Nicap :+
Thanks,
vanmiddag gedaan en het werkt prima.

Bleek dat ik gewoon niet goed had gekeken bij de uitleg van robsshop van de hotelschakelaar. Ik dacht dat ik VOOR de laatste schakelaar moest zitten, maar het was NA de laatste schakelaar.

• Ferra
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:15:
@Ferra: hoe heb je de toegangsinstellingen staan voor je Domoticz? Staat die wel op Basic-Auth ?
Waar kan ik dat vinden?

Ik heb een event gemaakt, waarbij ik een mail laat versturen op een bepaald tijdstip. Maar dan wordt de mail ook niet verstuurd. Moet ik iets instellen voordat je kan mailen?

[ Voor 27% gewijzigd door Ferra op 15-04-2015 21:39 ]

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-03 17:12
odelay schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:10:
[...]

Hoi MarFan, heb je nog tijd gehad om dit in een blog te gieten?
Eindelijk !!!!!
WIKI

Ik hoor graag op en aanmerkingen (alleen de positieve natuurlijk ;) )

Pana WC12H9E8 / 1000L

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:00
Soms kan ik Domoticz vanaf extern netwerk met mijn android bedienen.
Meestal lukt het niet om Domoticz vanuit mijn interne netwerk met android te bedienen.

Vanaf een laptop gaat het (vrijwel?) altijd goed. Extern- of intern netwerk reageren beide goed. Wat betreft intern netwerk blijt de issue dat ik regelmatig moet inloggen. Dit treed echter mogelijk slecht op wanneer ik van PC wissel.

In geval van smartphone android/opera zijn er twee soorten hangup.
1) Domoticz blijft hangen op het hoofdscherm, het lukt niet om dit scherm geheel te laden
2) Net nadat het inlogscherm verschijnt, dus voordat ik kan inloggen, wordt een reload ingezet. DIt process blijft zich herhalen.

Al met al lijkt de aanmeld procedure niet echt betrouwbaar.
Ferra schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:03:
[...]

Waar kan ik dat vinden?

Ik heb een event gemaakt, waarbij ik een mail laat versturen op een bepaald tijdstip. Maar dan wordt de mail ook niet verstuurd. Moet ik iets instellen voordat je kan mailen?
Instellingen -> System -> Website Protection: username en ww invullen van je huidige gebruiker.

Mail: tabblad Email (rest spreekt voor zichzelf lijkt me).

¯\_(ツ)_/¯

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 14:42

R-B

Blokkert

slayer007 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:26:
[...]

Ik ben ook een newbie. Heb ook een deel van het script weer ergens anders weg,
maar zo ziet het van mij er nu uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/bash
# check domoticz
sudo service domoticz.sh status
# if not found - equals to 1, start it
if [ $? -eq 1 ]
then
sudo service domoticz.sh start
/home/pi/domoticz/scripts/lua/Telegram.sh msg Firstname_Lastname "Domoticz is Offline"
else
echo "Domoticz running - do nothing"
fi

De regel met Telegram.sh mag je ook weglaten. Dit verstuurd mij een bericht naar mijn telefoon.

Dit script heb ik in een crontab geplaatst die elke 5 minuten de status controleert.

code:
1
*/5 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/domoticz_offline_script.sh 2>&1 >> /dev/null
Ik heb dit nu allemaal netjes toegevoegd, zowel crontab taak als het script in de map geplaatst.

Alleen hij werkt niet. Als ik zelf commando uitvoer: sudo /home/pi/domoticz/scripts/check_domoticz_online.sh dan geeft ie melding: unable to execute ....: no such file or directory. Terwijl de mappen en files toch echt wel bestaan :)

Dus dan is het logisch dat die crontab taak ook niets uitvoert.. :)

Ik heb gister verse pi image van site af gehaald en erop gezet.

iemand idee? :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Ferra
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:51:
[...]

Instellingen -> System -> Website Protection: username en ww invullen van je huidige gebruiker.

Mail: tabblad Email (rest spreekt voor zichzelf lijkt me).
Done.... Alleen nu hangt mn domoticz na het instellen van mijn gmail gegevens.... zucht...Dashboard wilt zich niet meer tonen...

edit: domoticz herstart. dashboard is er weer. mail instellingen zijn blijkbaar niet goed, want na het drukken op testen blijft hij hangen...

instellingen:

van: mijn gmail adres
naar: mijn gmail adres
server: smtp.gmail.com
poort: 465
username: mijn gmail adres
ww: ww van gmail

wat doe ik fout?

[ Voor 31% gewijzigd door Ferra op 15-04-2015 22:36 ]

• tlpeter
Er is iets anders aan de hand bij jou denk ik.
Welke hardware heb je?
Hoe is de software geinstalleerd?
Andere software?
etc,etc,etc

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-04 19:39
R-B schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:09:
[...]

Ik heb dit nu allemaal netjes toegevoegd, zowel crontab taak als het script in de map geplaatst.

Alleen hij werkt niet. Als ik zelf commando uitvoer: sudo /home/pi/domoticz/scripts/check_domoticz_online.sh dan geeft ie melding: unable to execute ....: no such file or directory. Terwijl de mappen en files toch echt wel bestaan :)

Dus dan is het logisch dat die crontab taak ook niets uitvoert.. :)

Ik heb gister verse pi image van site af gehaald en erop gezet.

iemand idee? :)
Staat het execute bit (x) van het script aan? Dat kun je zien door 'ls -l' uit te voeren in de directory waar het script staat.

• Ferra
  • Niet online
tlpeter schreef op donderdag 16 april 2015 @ 07:09:
Er is iets anders aan de hand bij jou denk ik.
Welke hardware heb je?
Hoe is de software geinstalleerd?
Andere software?
etc,etc,etc
Rpi, via de sd-card manier, geen andere software erop.

• R-B

R-B

Blokkert

janne_nl schreef op donderdag 16 april 2015 @ 07:18:
[...]

Staat het execute bit (x) van het script aan? Dat kun je zien door 'ls -l' uit te voeren in de directory waar het script staat.
Thnx voor de tip, zal het vanavond proberen. Maar, wat als execute bit niet aan staat?

Want deze regel had ik ook al uitgevoerd, zonder foutmeldingen:
chmod +x check_domoticz_online.sh

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• tlpeter
Ferra schreef op donderdag 16 april 2015 @ 07:23:
[...]

Rpi, via de sd-card manier, geen andere software erop.
Heb je geen dubbel IP adres?
Ik heb nooit last van jouw probleem eerlijk gezegt.
Het klinkt als een vaag probleem.
Misschien is de boel corrupt?

Verwijderd

Ferra schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:11:
[...]

van: mijn gmail adres
naar: mijn gmail adres
server: smtp.gmail.com
poort: 465
username: mijn gmail adres
ww: ww van gmail

wat doe ik fout?
Probeer eens ssl://smtp.googlemail.com als smtp server.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 09:06 ]

Nee, het lijkt me sterk dat het aan die instellingen ligt.

Ik heb:

poort 587
smtp.gmail.com

En dmv de Test knop heb ik kunnen checken of e.e.a. werkt. Heb jij het ook op die manier getest?

Je zou het ook stap voor stap kunnen doen: de mail leeg laten en dan kijken of het icm Pilot werkt. Als je dat voor elkaar hebt, ga je de mail instellen (poort 587, smtp.gmail.com) en daarmee testen. Niet ingewikkelder maken dan het is.

Edit: als je poort 465 gebruikt, gaat Domoticz steigeren merkte ik net. Dus misschien is dat wel het probleem bij jou.

[ Voor 12% gewijzigd door M.v.Veelen op 16-04-2015 09:40 ]

¯\_(ツ)_/¯

• janne_nl
R-B schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:09:
[...]

Thnx voor de tip, zal het vanavond proberen. Maar, wat als execute bit niet aan staat?

Want deze regel had ik ook al uitgevoerd, zonder foutmeldingen:
chmod +x check_domoticz_online.sh
hm, als je die chmod gedaan hebt zou het eigenlijk goed moeten zijn.
Wellicht iets van #!/bin/sh op de eerste regel (shebang).

• Ferra
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:38:
Nee, het lijkt me sterk dat het aan die instellingen ligt.

Ik heb:

poort 587
smtp.gmail.com

En dmv de Test knop heb ik kunnen checken of e.e.a. werkt. Heb jij het ook op die manier getest?

Je zou het ook stap voor stap kunnen doen: de mail leeg laten en dan kijken of het icm Pilot werkt. Als je dat voor elkaar hebt, ga je de mail instellen (poort 587, smtp.gmail.com) en daarmee testen. Niet ingewikkelder maken dan het is.

Edit: als je poort 465 gebruikt, gaat Domoticz steigeren merkte ik net. Dus misschien is dat wel het probleem bij jou.
Klopt. Op 587 kreeg ik een foutmelding, op 465 gaat hij steigeren. Nu komen we ergens :). Ik ga vanavond weer even verder checken.

Verwijderd

Ben je niet makkelijker om de SMTP van je internet provider te gebruiken?
Die heeft meestal geen SSL of authenticatie nodig.
Ik gebruik gewoon uit.telenet.be en werkt prima.
Ik ben bezig om Domoticz op m'n Synology DS414 te zetten, maar krijg de USB hardware niet aan de praat. Slechts 1 apparaat wordt herkend op USB0. De andere worden niet herkend, ook al heb ik de USB drivers (Syno package) geïnstalleerd. Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

Het USB driver package dat ik heb geïnstalleerd is:

v 3.0.2 van Noam Lebovitz

en bevat de volgende USB drivers:

- Prolific 2303 USB Serial Drivers
- CP210X USB Drivers
- FTDI_SIO USB Serial Drivers
- CH341 USB Serial Drivers

Ik heb ze afzonderlijk geprobeerd maar ook allemaal tegelijkertijd. En ik krijg niet meer dan 1 USB device per keer aan de praat. Alleen USB0 herkent een device.

[ Voor 55% gewijzigd door M.v.Veelen op 17-04-2015 15:02 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik ben me nog op zoek naar een voor mij geschikt Domotica systeem.
Belangrijkste eis is samenwerking met mijn Isense thermostaat (open therm). Daarnaast heb ik al een aantal kaku schakelaars en een Raspberry liggen.
Philips Hue lampen zou ik ook willen gebruiken, deze vind ik echter vrij prijzig, zijn hier alternatieven voor?
Xiaomi Yeelight lampen bijvoorbeeld, maar zijn deze te combineren met Domoticz? Dit heb ik niet kunnen vinden. Deze lampen werken als ik het goed begrijp met bluetooth 4.0 en kunnen i.c.m. een dongle in de router via het thuisnetwerk bediend worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Dutchgrover
  • Laatst online: 02-04 21:53
M.v.Veelen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:10:
Ik ben bezig om Domoticz op m'n Synology DS414 te zetten, maar krijg de USB hardware niet aan de praat. Slechts 1 apparaat wordt herkend op USB0. De andere worden niet herkend, ook al heb ik de USB drivers (Syno package) geïnstalleerd. Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Ik heb domoticz werkend gekregen met een z-wave stick via een .spk package uit deze thread:
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1478

Decipher heeft spk's gemaakt van domoticz in combinatie met de nodige USB drivers. Op deze manier heb je ook een recentere domoticz version (v2.0.2362) als via synocommunity (v2.0.2112-5).

Kijk in deze post voor de laatste spk's:
[b]
Decipher commented 8 days ago
Just because I felt like it, 2.0.2362:

88f6281-5.1
armada370-5.1
armada375-5.1
armadaxp-5.1
avoton-5.1
bromolow-5.1
cedarview-5.1
evansport-5.1
ppc853x-5.1
qoriq-5.1
x86-5.1
Note: All previous builds are no longer downloadable.
Ik heb precies dat package gebruikt, maar als ik verder geen USB driver package installeer, dan krijg ik slechts 2 USB poorten te zien terwijl ik 3 USB devices wil aansluiten en bovendien werken die beide USB poorten niet, ik blijf foutmeldingen krijgen:

2015-04-16 15:04:08.731 Error: RFXCOM: Error opening serial port!
2015-04-16 15:04:09.740 RFXCOM: retrying in 30 seconds...
2015-04-16 15:04:30.410 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2015-04-16 15:04:39.041 Error: RFXCOM: Error opening serial port!
2015-04-16 15:04:40.061 RFXCOM: retrying in 30 seconds...
2015-04-16 15:05:00.810 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2015-04-16 15:05:09.421 Error: RFXCOM: Error opening serial port!
2015-04-16 15:05:10.430 RFXCOM: retrying in 30 seconds...
2015-04-16 15:05:30.130 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2015-04-16 15:05:39.741 Error: RFXCOM: Error opening serial port!
2015-04-16 15:05:40.750 RFXCOM: retrying in 30 seconds...
2015-04-16 15:06:00.491 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2015-04-16 15:06:10.081 Error: RFXCOM: Error opening serial port!
2015-04-16 15:06:11.090 RFXCOM: retrying in 30 seconds...
2015-04-16 15:06:30.870 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2015-04-16 15:06:40.421 Error: RFXCOM: Error opening serial port!

Enz. enz.....

¯\_(ツ)_/¯

• Dutchgrover
  • Laatst online: 02-04 21:53
M.v.Veelen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:07:
Ik heb precies dat package gebruikt, maar als ik verder geen USB driver package installeer, dan krijg ik slechts 2 USB poorten te zien terwijl ik 3 USB devices wil aansluiten en bovendien werken die beide USB poorten niet, ik blijf foutmeldingen krijgen:

Enz. enz.....
Ik had in het begin ook wat problemen. Kan me niet precies meer herinneren maar volgens mij heb ik hulp gehad met deze post uit dezelfde thread:
Decipher commented on 19 Feb
@frenchois

In general you shouldn't, but USB on Syno can be a bit tricky. The start/stop stuff I've done for this works 99% of the time, but if you where to pull the USB controller out while it's running, or if you had something else interfacing with USB devices on your Syno there is a possibility that the controller is bound to a different location which the script hasn't adjust the permissions of. I'm not certain how best to deal with this issue on the SPK side of things.

To check everything is ok, or to find out the issue, you need to SSH into your syno as root and check the following things:

ls -la /dev/ttyUSB* - In general it should just be /dev/ttyUSB0 with mode 777, if there are others, it's possible the device is mapped incorrectly.
dmesg - You should see a message like usb 2-3: cp210x converter now attached to ttyUSB0. Again, if the ttyUSB# is different, that will be your problem.

Multiple solutions, easiest being that you just chmod 777 all your ttyUSB# paths. I personally stop the Domoticz package, remove all the ttyUSB# paths and restart it.

Hope some of this helps.
In het begin van de thread staan een aantal berichten over het oplossen van verschillende problemen, misschien staat er een hint voor je bij.

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-04 07:39
kort vraagje: raspberry met aen zwave stick en domoticz.

als ik z-wave schakelaars wil included kan ik de usb stick er zonder probleem zomaar uit trekken en mee de kamer rond voor al me schakelaars?

EDIT lijkt er op van wel

Met usb stick eruit heb ik een Fibaro wall plug handmatig aan de stick weten te koppelen (na wat zoeken blijkt dat je heel heel rap 3x moet klikken).

Moet de schakelaar meteen in domoticz te zien zijn of duurt dat even?

Laatste vraagje: moet een usb zwave stick alleen als hardware te zien zijn of ook als apparaat?

[ Voor 47% gewijzigd door trekker22 op 16-04-2015 15:33 ]

• tlpeter
Stick alleen als hardware.
Je moet even devices toelaten even aanzetten.
Schakelaar toevoegen klikken en de schakelaar gebruiken.
Dan bij devices (grone pijltje) toevoegen en je kan weer verder :)

• trekker22
tlpeter schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:36:
Stick alleen als hardware.
Je moet even devices toelaten even aanzetten.
Schakelaar toevoegen klikken en de schakelaar gebruiken.
Dan bij devices (grone pijltje) toevoegen en je kan weer verder :)
aaah dat groene pijltje niet gezien :) Nu nog mijn slimme meter toevoegen, had die ook alleen als device en niet als sensor :)

• trekker22
Kan het zijn dat domoticz webinterface achterloopt op de schakeling?

1e lampje toegevoegd. Ik schakel hem uit; Schakel uit zegt de website; lamp gaat uit. Maar Lampje blijft branden in de webinterface? Ook na herladen pagina.

Ook met aanmaken lampje moet ik 2x deze actie uitvoeren voor het in de website te zien is?

[ Voor 17% gewijzigd door trekker22 op 16-04-2015 15:46 ]

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:30

Kraz

Saving the world

trekker22 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:46:
Kan het zijn dat domoticz webinterface achterloopt op de schakeling?

1e lampje toegevoegd. Ik schakel hem uit; Schakel uit zegt de website; lamp gaat uit. Maar Lampje blijft branden in de webinterface? Ook na herladen pagina.

Ook met aanmaken lampje moet ik 2x deze actie uitvoeren voor het in de website te zien is?
Ik herstart Domoticz eigenlijk altijd na het toevoegen van een apparaat om dit soort dingen te voorkomen.
Toevallig al geprobeerd?
Dutchgrover schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:16:
[...]

Ik had in het begin ook wat problemen. Kan me niet precies meer herinneren maar volgens mij heb ik hulp gehad met deze post uit dezelfde thread:

[...]

In het begin van de thread staan een aantal berichten over het oplossen van verschillende problemen, misschien staat er een hint voor je bij.
Dank voor je poging om me verder te helpen, maar ben niets opgeschoten. Ik krijg simpelweg niet de USB poorten aan de praat. Heb het Domoticz pakket inmiddels weer verwijderd. Andere keer (als iemand nog iets weet?) weer verder proberen / testen.

¯\_(ツ)_/¯

• trekker22
Kraz schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:48:
[...]

Ik herstart Domoticz eigenlijk altijd na het toevoegen van een apparaat om dit soort dingen te voorkomen.
Toevallig al geprobeerd?
nu wel want ik heb raspberry weer aan de meterkast gezet voor uitlezen P1 :)
meteen me andere 5 lampen plugs installeren en lampen plan maken voor vanavond! leuk speelgoed

• trekker22
Wat te doen als er geen enkele Z-wave node meer op komt?

Heb 6 tussenstekkers op 1 plek geactiveerd. Toen Zwave controller weer in Raspberry gestopt en alles reboot gegeven. Tussenstekkers zijn ook terug gevonden als apparaat maar niet te gebruiken.

Nog een reboot en aantal Nodes is leeg.

Z-wave controller staat in meterkast met de deur nog open en op 1 meter daarvan zit 1ste stekker al in de muur geplugd. Aan de andere kant van de muur (woonkamer) zitten nog eens 5 stekkers, allemaal op 5-10 meter afstand zonder muur er tussen.

Mag toch hopen dat dit lukt met z-wave?

Even de z-wave controller hardware + alle apparaten verwijderd.

Daarna z-wave controller weer toegevoegd en reboot gegeven. Als goed is komen de schakelaars vanzelf er bij?

EDIT dat is dus kennelijk de truuk en wat geduld :)

EDIT2 valt me op dat wel vaak een:
sudo service domoticz.sh restart
nodig is nadat je zelf via de webinterface een reboot hebt gegeven. Minder stabiel dan ik dacht.

[ Voor 25% gewijzigd door trekker22 op 16-04-2015 16:55 ]

• R-B

R-B

Blokkert

janne_nl schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:28:
[...]

hm, als je die chmod gedaan hebt zou het eigenlijk goed moeten zijn.
Wellicht iets van #!/bin/sh op de eerste regel (shebang).
Zoals ik had verwacht, x bit staat goed. Ik kan geen dingen meer bedenken nu. Iemand anders?

Wat doet die regel waar jij over heb? Die staat toch als commentaar vanwege de "#"?

• janne_nl
Nee, is geen commentaar. Die regel geeft aan welke scripttaal gebruikt wordt. Google eens op shebang

• trekker22
Valt me ook op dat de status van lampen in de webinterface niet geheel meegaat, ook al zou de software zelf kunnen weten wat de status is.

Had bv om te testen Scene gemaakt: 6 schemerlampen gaan op timer 3 uur voor zonsondergang aan. Lampen springen netjes aan, maar is me wat te vroeg.
Heb scene SchemerlampenUIT, druk ik op en van de lamp schakelaar status klopt daarna helemaal niks van.

2015-04-16 17:32:05.277 Activating Scene/Group: SchemerlampenUIT (Off) in de log

en nu is het 17:40 en staat de schakelaar status van allemaal nog op AAN, op eentje na die staat wel op uit.

Valt me wel op dat de schakelaars ook hebben staan LAST SEEN 17:32.
Polled die daarna de status niet meer? Of gebeurd dat pas bij een volgende actie weer?

Anders krijgen de lampen nooit de correcte status? Want als ik nu lamp die op AAN staat (maar eigenlijk uit) en druk alsnog op AAN; dan springt de lamp AAN maar de status UIT? Lijkt me niet de bedoeling bij z-wave?

• R-B

R-B

Blokkert

janne_nl schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:42:
Nee, is geen commentaar. Die regel geeft aan welke scripttaal gebruikt wordt. Google eens op shebang
Maja, het is een script wat zou moeten werken. Kan ik dan wat missen kwa package? Zal straks ff googlen.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ferra schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:54:
[...]

Klopt. Op 587 kreeg ik een foutmelding, op 465 gaat hij steigeren. Nu komen we ergens :). Ik ga vanavond weer even verder checken.
Heb je two factor authentication aan staan bij Gmail?

• janne_nl
Als je iets als can not execute krijgt kan dat de foutmelding zijn dacht ik.

Als er een package niet is krijg je een andere foutmelding.

• miremi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-04 01:08
Zou iemand mij kunnen helpen met mysensors?
Ik probeer temperatuur sensor DHT11 in domoticz werkend te krijgen via Arduino Nano.
Ik heb al zo veel geprobeerd maar het wil mij niet lukken 8)7

Uploaden van serial gateway in Arduino Nano (usb) gaat goed maar ik krijg geen sensor te zien in domoticz.
Ik heb stappen gevolgd van mysensors.org

In pimatic lukt het wel.

moet ik nog iets toevoegen behalve wat hier in staat http://www.mysensors.org/build/serial_gateway

[ Voor 13% gewijzigd door miremi op 16-04-2015 18:47 ]

• R-B

R-B

Blokkert

janne_nl schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:28:

Nou, heb gekeken. Maar ik weet (nog) niet hoe ik dit kan verbeteren nu...

• ronaldvw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-07-2015
Goedenavond,

Ik heb al enige tijd Domoticz draaien op een Raspberry Pi en dit werkt goed.

Nu ook een RFX433USB erop aangesloten om hiermee een aantal KaKu-klonen mee te bedienen.

De RFX433USB werkt prima en ook de schakelaars worden gezien via de <Leren> knop.

Ik heb wel de volgende vraag: Als ik een On/Off schakelaar hiervoor instel dan gaat de schakelaar 1 keer aan, maar ik krijg hem via Domoticz niet meer uit.
Maak ik zowel een aparte Aan schakelaar als Uit schakelaar aan dan werkt het wel.
Is dit laatste de manier dat het alleen werkt of kan het ook werken met 1 On/Off schakelaar en wat doe ik dan fout.

Ik hoor het graag.

Ronald
Wat voor klonen heb je precies? Wat voor protocol gebruiken ze?

Want normaal gesproken als je (KAKU) schakelaars op deze manier toevoegt, dan heb je met 1 knop een on/off knop en hoef je niet apart een ON knop te maken en apart een OFF knop...

¯\_(ツ)_/¯

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 20:02
MarFan schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:12:
[...]

Eindelijk !!!!!
WIKI

ziet er goed uit. krijg het alleen nog niet aan de praat
#!/usr/bin/python moet nog een n achter
import time
from urllib2 import urlopen

# change these values
netduino = "http://IP:Port" de i vergeten in netduino
foutjes in script. die heb ik opgelost. maar krijg nu deze melding:
Traceback (most recent call last):
File "./dal.sh", line 39, in <module>
response= urlopen(domoticz+'/json.htm?type=command&param=udevice&idx='+idx_SolarPanel+'&nvalue=0&svalue='+values[13]+';'+str(Solar))
TypeError: cannot concatenate 'str' and 'int' objects
draai op Pi

[ Voor 3% gewijzigd door DARKLORD op 16-04-2015 20:42 ]

• ronaldvw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-07-2015
M.v.Veelen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:34:
Wat voor klonen heb je precies? Wat voor protocol gebruiken ze?

Want normaal gesproken als je (KAKU) schakelaars op deze manier toevoegt, dan heb je met 1 knop een on/off knop en hoef je niet apart een ON knop te maken en apart een OFF knop...
Ik gebruik de Brennenstuhl RCS 2044 N-A en deze werken volgens de Lighting4 mode, welke onder hardware heb ingesteld.
Ik zie in de handleiding dat het een setje van de Aldi is.

Ronald

[ Voor 5% gewijzigd door ronaldvw op 16-04-2015 21:15 ]

Verwijderd

DARKLORD schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:41:
[...]

[...]

[...]

draai op Pi
Maak er eens str(idx_SolarPanel) van.

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-04 22:08

zaadstra

Überprutser

M.v.Veelen schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:53:
[...]

Al zou dit kunnen, dan nóg was dat een lapmiddel. Je zult iets aan de bron moeten veranderen: ZWave netwerk versterken of de nodes dichterbij de stick plaatsen.
Nou ik heb de Greenwave nu op 4 meter liggen, meterkast-woonkamer. En nog valt hij uit na twee dagen.
Ik heb er nog eens over nagedacht en concludeer dat de Greenwave alleen maar rapporteert dat hij twee minuten niet meer is aangesproken door Domoticz. Het is Domoticz die stopt met de polling (ook te zien in zijn log). Er loopt iets vast in het Domoticz naar Greenwave polling process. Een herstart van Domoticz lost het op, de slof hoeft niet gereset te worden.

Ik zou wel willen dat ik kan debuggen, maar ik zou niet weten waar te beginnen. En een soft-fix lapmiddel lijkt voorlopig de enige optie, de Greenwave valt anders regelmatig uit. Detecteren of er nog waarden opgehaald worden, en anders een trap tegen het proces.
Heb je voor (alle) powered nodes wel polling aan staan? Dat heb ik in ieder geval wel bij mij. 4 meter is echt wel dichtbij genoeg ook.

¯\_(ツ)_/¯

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

M.v.Veelen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:32:
Heb je voor (alle) powered nodes wel polling aan staan? Dat heb ik in ieder geval wel bij mij. 4 meter is echt wel dichtbij genoeg ook.
Ik heb er maar één. Verder een Aeon multisensor (doet het altijd) en 3 waardeloze Vision deursensoren.
zaadstra schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:38:
[...]

Ik heb er maar één. Verder een Aeon multisensor (doet het altijd) en 3 waardeloze Vision deursensoren.
Dat is dan toch wel (te) weinig hoor. 1 of 2 powered nodes erbij (polling aan zetten) en dan heb je een veel sterker netwerk ineens.

¯\_(ツ)_/¯

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04 20:07

hneel

denkt er het zijne van

Even een vraagje. Ik heb net deurschakelaars gekocht, maar nu valt het me op dat die onder 'switches' komen te staan, dus net als apparaten die geschakeld moeten worden. Met andere woorden ingangen en uitgangen op 1 hoop gegooid.
Ik zie nu ook dat ik vanuit domoticz die schakelaar zogenaamd aan of uit kan zetten. Als bijvoorbeeld mijn buurman ook domoticz draait zou hij zo de status van de schakelaars kunnen faken?

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

M.v.Veelen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:04:
[...]

Dat is dan toch wel (te) weinig hoor. 1 of 2 powered nodes erbij (polling aan zetten) en dan heb je een veel sterker netwerk ineens.
Dus een powered node er bij zetten om een node op een paar meter afstand aan de gang te houden??? Laat de ontwerpers van het Zwave protocol het maar niet horen :o

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

hneel schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:10:
Even een vraagje. Ik heb net deurschakelaars gekocht, maar nu valt het me op dat die onder 'switches' komen te staan, dus net als apparaten die geschakeld moeten worden. Met andere woorden ingangen en uitgangen op 1 hoop gegooid.
Ik zie nu ook dat ik vanuit domoticz die schakelaar zogenaamd aan of uit kan zetten. Als bijvoorbeeld mijn buurman ook domoticz draait zou hij zo de status van de schakelaars kunnen faken?
Ja ik ben er ook niet blij mee, het is niet heel overzichtelijk. Ik had ze liever op een ander scherm gezien, inderdaad een input scherm.
Je kan de bediening wel blokkeren door ze op 'protected' te zetten. Bedien je ze dan toch, dan wordt er om een wachtwoord gevraagd.
zaadstra schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:10:
[...]

Dus een powered node er bij zetten om een node op een paar meter afstand aan de gang te houden??? Laat de ontwerpers van het Zwave protocol het maar niet horen :o
Je kunt er grapjes over maken, maar als je problemen ervaart is dat dé manier om je ZWave netwerk te versterken. Maar......je moet niets hoor. Het maakt mij niet uit.

¯\_(ツ)_/¯

• R-B

R-B

Blokkert

janne_nl schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:28:

[noob mode].
Ik had dus script gemaakt in windows en met ftp tool in rpi gesleept. Waardoor de codering in de war raakt en hele script met ^M was gevuld.
[/noob mode]

Goed. Dat is opgelost, alleen nu geeft het script zelf niet het goede resultaat. Hij zegt, ongeacht of domoticz on- of offline is, altijd domoticz is running - do nothing. oftewel, hij voert altijd de "else" actie uit.

• Ferra
  • Niet online
Nicap schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:58:
[...]

Heb je two factor authentication aan staan bij Gmail?
Niet dat ik weet. Moet dat aan dan?

• miremi
Het klinkt misschien raar maat heeft iemand een voorbeeld hoe ik een DHT11 sensor in domoticz werkend kan krijgen met Arduino Nano?

Hoort het regel #include <SPI.h> rood te zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.rusclub.nl/screenshot/ard.JPG

Als ik in serial monitor kijk dan krijg ik volgende te zien:
0;0;3;0;9;check wires

[ Voor 44% gewijzigd door miremi op 16-04-2015 23:31 ]

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ferra schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:27:
[...]

Niet dat ik weet. Moet dat aan dan?
Nee, maar als je dat wel hebt krijg je ook foutmeldingen bij het instellen van gmail. Dat had ik in elk geval wel. Dan moet je Domoticz toevoegen als vertrouwde app bij je google instellingen.

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-03 19:39
miremi schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:45:
Als ik in serial monitor kijk dan krijg ik volgende te zien:
0;0;3;0;9;check wires
Check wires? Heb je de DHT al eens getest zonder de Mysensor API?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• tlpeter
Vandaag komt mijn PI2 binnen welke ik ga gebruiken voor Domoticz.
Ik draai dit nu op Windows, nog iets waar ik op moet letten?
Ik gebruik een RFXcom en een Aeonlabs Zwave stick.
Met Windows werkt het allemaal meteen en ik verwacht eigenlijk dit ook te zien op de Raspberry :)

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 21:49
Ik gebruik voor backups van de database een script zoals vermeld in de wiki:
/usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE

Is er ook een manier om een restore van de database te doen via een script?

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11-2025

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

tlpeter schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:41:
Vandaag komt mijn PI2 binnen wekle ik ga gebruiken voor Domoticz.
Ik gebruik een RFZcom en een Aeonlabs Zwave stick.
Met Windows werkt het allemaal meteen en ik verwacht eigenlijk dit ook te zien op de Raspberry :)
Zou ook moeten, hooguit even naar die persistent Usb wiki kijken bij het gebruik van meerdere Usb items op de pi:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 11:27
tlpeter schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:41:
Vandaag komt mijn PI2 binnen welke ik ga gebruiken voor Domoticz.
Ik gebruik een RFXcom en een Aeonlabs Zwave stick.
Grote kans dat je de Zwave apparaten opnieuw moet instellen. Hij zal een nieuwe koppeling met maken met de stick waardoor alle apparaten onder een andere IDX binnenkomen en je dus verwijzingen moet updaten.

• tlpeter
Dat opnieuw aanmelden is niet erg, daar heb ik nu ook al een issue mee wat opgelost wordt met een complete nieuwe install.

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02
[...]

Eindelijk !!!!!
WIKI

Hartelijk dank MarFan.

Ik heb het gisteren even geprobeerd in te stellen maar bleef al steken op het creëren van 4 dummy devices..
Nu ligt dat meer aan mij kennis van Domoticz dan aan jou wiki. Kan je me even op weg helpen?

In domoticz ga ik naar Instellingen - Hardware en maak daar een een dummy switch bv. "Gas Total" aan.
Ik klik dan nog op "Virtuele sensoren" en selecteer "Sensor Type: Gas"
Vervolgens ga ik naar apparaten om het idx nummer uit te lezen maar er staat in apparaten helemaal geen nieuw device? Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe?

• tlpeter
Je moet nog even toestaan dat nieuwe hardware devices worden gemaakt (settings en dan onderin) en dan bij devices toevoegen.
[...]

Eindelijk !!!!!
WIKI

Ik ben geen programmeur, maar volgens mij moet het beter kunnen.
Het stukje
code:
1
float(values[14]) + float(values[5]) - float(values[4])
doet mij vermoeden dat je in de output die je krijgt van de URL naar vaste 'plekken' in de output 'loopt' en die waarden opslaat in een variabele.
Dit is niet erg toekomstbestendig, als de DAL output (geen idee hoe dat eruit ziet, gebruik ik niet) veranderd en er komt één letter extra bij dan zal je script al niet meer werken, alles is immers één plek verschoven.

Is het niet mogelijk om de DAL iets van JSON te laten uitspugen en dat parsen? Dan zoek je naar een bepaald veld en haal je de waarden uit dat veld.

Niet negatief bedoeld hoor, alle support/toegevoegd werk vanuit de community is prachtig, zie het als opbouwende kritiek.

• miremi
A1AD schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:03:
[...]

Check wires? Heb je de DHT al eens getest zonder de Mysensor API?
Ja als ik gewoon test DHT sketch inlaad en vervolgens bekijk in arduino monitor dan zie ik temperatuur verschijnen, maar zo wordt sensor niet herkend in domoticz.

Ik wordt echt hopeloos al 4 dagen aan het proberen zo wel in Windows als op raspberry maar helaas geen geluk.

• A1AD
miremi schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:04:
[...]

Ja als ik gewoon test DHT sketch inlaad en vervolgens bekijk in arduino monitor dan zie ik temperatuur verschijnen, maar zo wordt sensor niet herkend in domoticz.

Ik wordt echt hopeloos al 4 dagen aan het proberen zo wel in Windows als op raspberry maar helaas geen geluk.
Ok, en werkt een eenvoudig button Mysensor sketch dan wel? (op de zelfde sensor proberen)

• odelay
tlpeter schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:52:
Je moet nog even toestaan dat nieuwe hardware devices worden gemaakt (settings en dan onderin) en dan bij devices toevoegen.
Dank je, dat werkt idd..

@Thinkpad: DAL is een oplossing om met een Netduino je slime meter, S0 pulse meter en meer uit te lezen en heeft zijn eigen topic:
[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2

• miremi
A1AD schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:09:
[...]

Ok, en werkt een eenvoudig button Mysensor sketch dan wel? (op de zelfde sensor proberen)
Wat bedoel je? Sorry ik ben echt leek wat betreft arduino verhaal. Tot nu toe alleen met raspberry pi en pimatic gewerkt.

• A1AD
miremi schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:55:
[...]

Wat bedoel je? Sorry ik ben echt leek wat betreft arduino verhaal. Tot nu toe alleen met raspberry pi en pimatic gewerkt.
De arduino waar je nu een DHT Mysensor van probeert te maken, flash daar eens de button sketch (Door, Window and Push-button Sensor) op en kijk of deze juist wordt geregistreerd in Domoticz?

Heb je eigenlijk wel een RF module op je arduino sensor en een Mysensor gateway??

[ Voor 3% gewijzigd door A1AD op 17-04-2015 11:58 ]

A1AD schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:57:
[...]
Heb je eigenlijk wel een RF module op je arduino sensor en een Mysensor gateway??
Volgens mij niet ;)

Maar waarom niet de DHT22 rechtstreeks aan de Pi knopen en dan uitlezen? Volgens mij kan dat niet native met Domoticz, maar wellicht kun je een scriptje ombouwen dat hij de data in Domoticz dumpt.

• MarFan
DARKLORD schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:41:
[...]

[...]

[...]

draai op Pi
Sorry, in mijn eigen code had ik alles hardcoded staan, heb het in notepad omgeschreven, 2 kleine foutjes dus.
(bijgewerkt in wiki)
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:19:
[...]

Maak er eens str(idx_SolarPanel) van.
Klopt _/-\o_

Pana WC12H9E8 / 1000L

• odelay
[...]

Eindelijk !!!!!
WIKI

Ik heb je wiki gevolgd, er staat volgens mij een klein typo in line 6 netduno moet volgens mij netduino zijn.

Maar ik krijg een error als ik het script uitvoer:

pi@domoticzpi ~ $ sudo python /home/pi/domoticz/scripts/dal.py
File "/home/pi/domoticz/scripts/dal.py", line 41, in <module>
response= urlopen(domoticz+'/json.htm?type=command&param=udevice&idx='+idx_gas+'&svalue='+str(1000*float(values[12])))

Heb je enig idee wat dat kan zijn?

• MarFan
odelay schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:04:
[...]

Ik heb je wiki gevolgd, er staat volgens mij een klein typo in line 6 netduno moet volgens mij netduino zijn.

Maar ik krijg een error als ik het script uitvoer:

pi@domoticzpi ~ $ sudo python /home/pi/domoticz/scripts/dal.py
File "/home/pi/domoticz/scripts/dal.py", line 41, in <module>
response= urlopen(domoticz+'/json.htm?type=command&param=udevice&idx='+idx_gas+'&svalue='+str(1000*float(values\[12])))

Heb je enig idee wat dat kan zijn?
Lees 1 bericht hierboven :) pas het net aan,
- De typo netduino
en om de idx_..... een str() (dus bv +str(idx_gas)+ ) 4x dus

Pana WC12H9E8 / 1000L

• MarFan
ThinkPadd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:56:
[...]

Ik ben geen programmeur, maar volgens mij moet het beter kunnen.
Het stukje
code:
1
float(values[14]) + float(values[5]) - float(values[4])
doet mij vermoeden dat je in de output die je krijgt van de URL naar vaste 'plekken' in de output 'loopt' en die waarden opslaat in een variabele.
Dit is niet erg toekomstbestendig, als de DAL output (geen idee hoe dat eruit ziet, gebruik ik niet) veranderd en er komt één letter extra bij dan zal je script al niet meer werken, alles is immers één plek verschoven.

Is het niet mogelijk om de DAL iets van JSON te laten uitspugen en dat parsen? Dan zoek je naar een bepaald veld en haal je de waarden uit dat veld.

Niet negatief bedoeld hoor, alle support/toegevoegd werk vanuit de community is prachtig, zie het als opbouwende kritiek.
Helemaal met je eens, maar de ontwikkelaar van de DAL wilde hier niet aan, heb wel on JSON gevraagd. Na lang zoeken, kwam ik op deze output en ben daar op verder gegaan. De DAL draait bij mij al 2 jaar stabiel en verwacht niet dat er verandering in komt (of de nieuwe meter moet veranderen). dus heb er niet zo'n probleem mee.

Pana WC12H9E8 / 1000L

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 13:31
Iemand een idee hoe je de volgende melding uit de log van Domticz kan weren?

2015-04-17 13:16:30.426 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)

Vindt het prima dat de boel gemonitord wordt, alleen die melding in de log iedere 30 sec is me wat veel van het goede ;)
MarFan schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:11:
[...]

Helemaal met je eens, maar de ontwikkelaar van de DAL wilde hier niet aan, heb wel on JSON gevraagd. Na lang zoeken, kwam ik op deze output en ben daar op verder gegaan. De DAL draait bij mij al 2 jaar stabiel en verwacht niet dat er verandering in komt (of de nieuwe meter moet veranderen). dus heb er niet zo'n probleem mee.
Ok, dan is er iig over nagedacht ;)
loyske schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:18:
Iemand een idee hoe je de volgende melding uit de log van Domticz kan weren?

2015-04-17 13:16:30.426 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)

Vindt het prima dat de boel gemonitord wordt, alleen die melding in de log iedere 30 sec is me wat veel van het goede ;)
Je kunt onder Setup > Hardware het vinkje weghalen bij 'Motherboard'. Dan leest hij dat soort dingen niet meer uit en zijn de meldingen in je log weg. Ik heb dat op m'n NAS ook gedaan, CPU en RAM gebruik kwam toch niet overeen met wat m'n Synology zelf aangaf.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 13:31
ThinkPadd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:48:

Je kunt onder Setup > Hardware het vinkje weghalen bij 'Motherboard'. Dan leest hij dat soort dingen niet meer uit en zijn de meldingen in je log weg. Ik heb dat op m'n NAS ook gedaan, CPU en RAM gebruik kwam toch niet overeen met wat m'n Synology zelf aangaf.
Dat is inderdaad een optie.
Vraag me inderdaad af hoeveel waarde ik hecht aan cpu temp, usage en mem usage...

• janne_nl
R-B schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:26:
[...]

[noob mode].
Ik had dus script gemaakt in windows en met ftp tool in rpi gesleept. Waardoor de codering in de war raakt en hele script met ^M was gevuld.
\[/noob mode]

Goed. Dat is opgelost, alleen nu geeft het script zelf niet het goede resultaat. Hij zegt, ongeacht of domoticz on- of offline is, altijd domoticz is running - do nothing. oftewel, hij voert altijd de "else" actie uit.
^M is de windows carriagereturn/linefeed, kan Linux idd last van hebben.

Om welk script gaat het?
shebang regel staat erin?

• R-B

R-B

Blokkert

janne_nl schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:25:
[...]

^M is de windows carriagereturn/linefeed, kan Linux idd last van hebben.

Om welk script gaat het?
shebang regel staat erin?
Script draait nu met:
#!/bin/bash

wordt wel uitgevoerd, lijkt alleen dat vergelijking niet werkt ofzo?

• janne_nl
vergelijkingen zijn erg afhankelijk van de shell In dit geval bash) die gebruikt wordt om het script te runnen.

Laat de vergelijking (if) eens zien en de manier waarop de variabelen gevuld worden die vergeleken worden.

• Amperd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb gisteren een P1 USB kabeltje ontvangen van medetweaker ThinkPad (waarvoor dank), en heb deze vandaag gebruikt om mijn Landis Gyr E350 meter via de P1 poort te kopelen met mijn Synology DS212j NAS, waar Domoticz op draait (de 2.0.2112-5 versie uit de SynoCommunity). Na de koppeling heb ik voor alle zekerheid mijn Synology herstart.

Echter, ik krijg het nu niet voor elkaar om de "P1 Smart Meter USB" hardware aan Domoticz toe te voegen. De selectielijst bij 'Serial port' is leeg, en zonder aangegeven poort kan ik de hardware niet aanmaken.

Ik denk dat de smart meter kabel beschikbaar zou moeten zijn via /dev/ttyS1. Zie de dmesg output:
DiskStation> dmesg | grep tty
[    0.000000] Kernel command line: console=ttyS0,115200 ip=off initrd=0x00800040,4M root=/dev/md0 rw syno_hw_version=DS212jv20 ihd_num=2 netif_num=1
[    2.980000] serial8250.0: ttyS0 at MMIO 0xf1012000 (irq = 33) is a 16550A
[    2.990000] console [ttyS0] enabled
[    2.990000] serial8250.1: ttyS1 at MMIO 0xf1012100 (irq = 34) is a 16550A

Naast de Smart meter kabel heb ik ook een externe USB-schijf aangesloten op de NAS, die zit denk ik op /dev/sdq1:
/dev/sdq1               931.5G    556.6G    374.9G  60% /volumeUSB1/usbshare

Verder heb ik een chmod 777 gedaan op de ttyS devices:
crwxrwxrwx    1 root     root        4,  64 Jan  1  1970 /dev/ttyS0
crwxrwxrwx    1 root     root        4,  65 Apr 17 14:04 /dev/ttyS1
crwxrwxrwx    1 root     root        4,  66 Jan  1  1970 /dev/ttyS2
crwxrwxrwx    1 root     root        4,  67 Jan  1  1970 /dev/ttyS3

Zoals gezegd blijft het selectielijstje voor Serial port in Domoticz leeg. Iemand enig idee wat er verkeerd kan zijn?
Je loopt tegen hetzelfde probleem aan als M.v.Veelen, zie zijn bericht. Bij hem wordt mijn kabeltje (PL2303 chip trouwens, zoekt wat makkelijker naar een oplossing met die info in je achterhoofd) ook niet herkend op zijn Syno (DS414). Komt door de drivers ofzo blijkbaar.

Het gekke is echter dat het op mijn Synology DS114 (DSM 5.1-5022) wel werkt:
[360998.526372] pl2303 1-2.4:1.0: pl2303 converter detected
[360998.537591] usb 1-2.4: pl2303 converter now attached to ttyUSB1

Ik heb de driver package van http://jadahl.dscloud.me/sspks/ gebruikt (die URL toegevoegd als package repo). Maar datzelfde heeft M.v.Veelen ook al geprobeerd en hij krijgt het niet aan de gang.

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 17-04-2015 14:48 ]

Pagina: 1 ... 68 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door