Als ik naar je log kijk lijkt het er op dat de signalen niet aankomen. Wat voor waarde heeft je condensator en staan de gateway en de node niet te dicht bij elkaar, kan namelijk soms ook problemen geven.remcoXP schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:10:
Ik heb de gateway gemaakt van een nano v3 met radio met longrangeantenna(met een capasitor zoals in de video op mysensors.org)
logging van the serial port in arduino en in domoticz zegt: gateway ready/ started.
MySensors: Gateway Ready...
ook heb ik met een nano een sensor probereren te maken: dht22
deze zegt in de serial port monitor:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 sensor started, id 1 send: 1-1-0-0 s=255,c=0,t=17,pt=0,l=5,st=fail:1.4.1 send: 1-1-0-0 s=255,c=3,t=6,pt=1,l=1,st=fail:0 send: 1-1-0-0 s=255,c=3,t=11,pt=0,l=8,st=fail:Humidity send: 1-1-0-0 s=255,c=3,t=12,pt=0,l=3,st=fail:1.0 send: 1-1-0-0 s=0,c=0,t=7,pt=0,l=5,st=fail:1.4.1 send: 1-1-255-255 s=255,c=3,t=7,pt=0,l=0,st=fail: send: 1-1-0-0 s=1,c=0,t=6,pt=0,l=5,st=fail:1.4.1 send: 1-1-0-0 s=1,c=1,t=0,pt=7,l=5,st=fail:24.1 T: 24.10 send: 1-1-0-0 s=0,c=1,t=1,pt=7,l=5,st=fail:41.5 H: 41.50 send: 1-1-0-0 s=0,c=1,t=1,pt=7,l=5,st=fail:41.1 H: 41.10 send: 1-1-0-0 s=0,c=1,t=1,pt=7,l=5,st=fail:37.5 H: 37.50
beide hangen nu ter test aan mijn laptop waar ook een windows versie van domoticz als controller op staat.
iemand enig idee? heb alle draadjes nagemeten.
Die kun je zelf aanmaken, onder "meer opties" twee of drie opties onder daar waar je voor blocky kiest. "gebruikers variabelen"
Bing
De voeding voor de nRF24L01+ is niet voldoende, gezien de 'st=fail' (wat staat voor: bericht niet kunnen verzenden/ontvangen). Probeer de nRF24L01+ eens een eigen 3.3V voeding te geven, dat was hier de oplossing.remcoXP schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:10:
[...]
beide hangen nu ter test aan mijn laptop waar ook een windows versie van domoticz als controller op staat.
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 07-06-2015 16:51 ]
Ik ben pas verhuisd en wil wat zaken via Domotica gaan aansturen.
In eerste instantie heb ik gekeken naar HomeWizard maar ik vind dat toch wat prijzig (HomeWizard + HW HeatLink + HW EnergyLink ~ 500 euro) en beperkt (alleen 433 MHz) als ik het goed begrepen heb.
Ik heb al wat KAKU schakelaars en een Synology en RPi 2 en wil beginnen met een RFXCOM USB (m.i. ook wel weer prijzig maar breed ondersteund dus okay).
Ik heb Domoticz via SynoCommunity op de Synology geinstalleerd. Lijkt te werken (ik heb nog geen RFXCOM dus ik kan er niet veel mee).
Nu heb ik nog wel wat vragen.
Ik heb een Nefit Ketel en deze praat alleen Nefit. Ik heb daar dan een Nefit OpenTherm convertor voor nodig. Zoals http://www.homewizard.nl/nefit-opentherm-converter.html. Ook moet ik mijn thermostaat vervangen als die geen OpenTherm praat.
Hoe communiceert Domoticz met convertor?
Ik heb een slimme meter aangevraagd bij de netbeheerder.
Bij HomeWizard sluit je de HW EnergyLink aan op de slimme meter waarna deze de gegevens doorstuurt naar de HomeWizard.
Het klopt toch dat ik een kabel moet fabriceren of kopen die ik van de slimme meter op de USB aansluiting van de Synology moet aansluiten?
In eerste instantie heb ik gekeken naar HomeWizard maar ik vind dat toch wat prijzig (HomeWizard + HW HeatLink + HW EnergyLink ~ 500 euro) en beperkt (alleen 433 MHz) als ik het goed begrepen heb.
Ik heb al wat KAKU schakelaars en een Synology en RPi 2 en wil beginnen met een RFXCOM USB (m.i. ook wel weer prijzig maar breed ondersteund dus okay).
Ik heb Domoticz via SynoCommunity op de Synology geinstalleerd. Lijkt te werken (ik heb nog geen RFXCOM dus ik kan er niet veel mee).
Nu heb ik nog wel wat vragen.
Ik heb een Nefit Ketel en deze praat alleen Nefit. Ik heb daar dan een Nefit OpenTherm convertor voor nodig. Zoals http://www.homewizard.nl/nefit-opentherm-converter.html. Ook moet ik mijn thermostaat vervangen als die geen OpenTherm praat.
Hoe communiceert Domoticz met convertor?
Ik heb een slimme meter aangevraagd bij de netbeheerder.
Bij HomeWizard sluit je de HW EnergyLink aan op de slimme meter waarna deze de gegevens doorstuurt naar de HomeWizard.
Het klopt toch dat ik een kabel moet fabriceren of kopen die ik van de slimme meter op de USB aansluiting van de Synology moet aansluiten?
Om met OpenTherm te praten heb je de OpenTherm Gateway, of zoals hij hier meestal genoemd wordt 'OTGW' nodig. Die komt tussen thermostaat en ketel in en dan kun je info aflezen + setpoint aanpassen. Of het ook met een Nefit werkt weet ik niet.
Hoe oud is je ketel overigens? Ik lees hier: http://www.installatie.nl...therm-met-nieuwe-proline/ dat Nefit ook OpenTherm is gaan gebruiken (bericht van 26 juni 2014).
Slimme meter is simpel, gewoon een P1 USB kabeltje inderdaad. Zelf maken (FTDI kabeltje + RJ11 connector) of voor een paar centen op Marktplaats ofzo kopen.
Ik zou het trouwens op je Synology blijven draaien i.p.v. op de Raspberry. Ik ben begonnen met Domoticz op een Raspberry (nog wel het oude B model) en sinds een tijd op de Synology. Is flink sneller en een stuk stabieler heb ik het idee.
Hoe oud is je ketel overigens? Ik lees hier: http://www.installatie.nl...therm-met-nieuwe-proline/ dat Nefit ook OpenTherm is gaan gebruiken (bericht van 26 juni 2014).
Slimme meter is simpel, gewoon een P1 USB kabeltje inderdaad. Zelf maken (FTDI kabeltje + RJ11 connector) of voor een paar centen op Marktplaats ofzo kopen.
Ik zou het trouwens op je Synology blijven draaien i.p.v. op de Raspberry. Ik ben begonnen met Domoticz op een Raspberry (nog wel het oude B model) en sinds een tijd op de Synology. Is flink sneller en een stuk stabieler heb ik het idee.
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 07-06-2015 18:00 ]
Ok, bedankt. Ik zie dat ik ook nog wel €80-€100 kwijt ben hiervoor als ik voor de easy way kies en niet zelf ga solderen.
Bedankt voor de tip maar helaas. Ik heb een Nefit Proline HRC van voor die tijd. Daar zit nog geen OpenTherm ondersteuning in. De thermostaat is een Siemens REV11 ook zonder OpenTherm. Hoe dit nu precies werkt is mij nog niet helemaal duidelijk. Heb ik dus een "aan/uit" constructie of wordt via het Nefit protocol alsnog modulerend gewerkt. Moet ik nog nakijken hoe dit nu precies werkt. Ik heb volgens mij sowieso OpenTherm nodig als ik met een slimme thermostaat wil werken en/of met Domoticz wil communiceren. Ik heb dus ook een Nefit/OpenTherm convertor nodig van ~€50.
Alles bij elkaar nog steeds wel goedkoper dan de HomeWizard en een stuk flexibeler.
De Synology die ik heb is een DS211 en niet al te vlot. Ik wil deze nog wel vervangen door een DS215+ als deze beschikbaar is dus dat moet goed komen. Kan ik de RPi blijven gebruiken voor XBMC.
Bedankt voor de tip maar helaas. Ik heb een Nefit Proline HRC van voor die tijd. Daar zit nog geen OpenTherm ondersteuning in. De thermostaat is een Siemens REV11 ook zonder OpenTherm. Hoe dit nu precies werkt is mij nog niet helemaal duidelijk. Heb ik dus een "aan/uit" constructie of wordt via het Nefit protocol alsnog modulerend gewerkt. Moet ik nog nakijken hoe dit nu precies werkt. Ik heb volgens mij sowieso OpenTherm nodig als ik met een slimme thermostaat wil werken en/of met Domoticz wil communiceren. Ik heb dus ook een Nefit/OpenTherm convertor nodig van ~€50.
Alles bij elkaar nog steeds wel goedkoper dan de HomeWizard en een stuk flexibeler.
De Synology die ik heb is een DS211 en niet al te vlot. Ik wil deze nog wel vervangen door een DS215+ als deze beschikbaar is dus dat moet goed komen. Kan ik de RPi blijven gebruiken voor XBMC.
Het is jammer dat de Nefit Easy nog geen API heeft, anders zou dat wellicht nog een mooie oplossing zijn. Mooie up-to-date thermostaat en hem dan in Domoticz hangen. Maar dat laatste kan dus (nog?) niet.
Misschien sowieso handiger om naar een andere thermostaat te kijken ipv OTGW? De OTGW is redelijk overkill als je alleen het setpoint wil overrulen.
Zie ook Slimme thermostaten en energiemeters
Misschien sowieso handiger om naar een andere thermostaat te kijken ipv OTGW? De OTGW is redelijk overkill als je alleen het setpoint wil overrulen.
Zie ook Slimme thermostaten en energiemeters
Nee, zo te zien niet.
http://www.domoticz.com/f...pic.php?f=34&t=755#p41778
Maar ik vind het wel een beetje een zwaktebod als ik dan de temperatuur niet kan instellen/uitlezen via Domoticz. Dus dan maar geen Nefit Easy. Ik zal eens in het andere slimme thermostaten topic kijken.
Edit:
Ik zie hier dat er ook nog een Nefit Easy Connect module is die vertaalt van Nefit naar OpenTherm om weer met OpenTherm ketels te kunnen communiceren waaronder de eigen Nefit NXT.
Als ik het goed begrijp geeft Domoticz dan de (temp instelling) instructie via de OTGW aan de thermostaat die vervolgens de CV instrueert. Of ik dan nu via de Nefit wel/geen modulatie hebt moet ik mij nog in verdiepen...
Edit:
Ik heb blijkbaar een Nefit Proline HRC 24/CW3 die een pomp heeft met drie standen. Deze kan handmatig worden ingesteld. Dus tijdens de installatie moet de monteur een keuze maken. Ik heb dus geen volledige / proportionele modulerende pomp die zich aanpast op de weerstand van de cv-installatie.
Het steekt anders in elkaar... Oxellaar in "Slimme thermostaten en energiemeters"
Ik heb overigens een iPhone 5S en de Domoticz Web UI ziet er niet helemaal lekker uit. Zijn er nog apps die goed werken. Ik zie hier wel iets van een Pilot app die compatible zou moeten zijn met Domoticz. Nog aanraders? Of mis ik iets in de Domoticz Web UI? Schaalt bij mij niet echt lekker...
http://www.domoticz.com/f...pic.php?f=34&t=755#p41778
Maar ik vind het wel een beetje een zwaktebod als ik dan de temperatuur niet kan instellen/uitlezen via Domoticz. Dus dan maar geen Nefit Easy. Ik zal eens in het andere slimme thermostaten topic kijken.
Edit:
Ik zie hier dat er ook nog een Nefit Easy Connect module is die vertaalt van Nefit naar OpenTherm om weer met OpenTherm ketels te kunnen communiceren waaronder de eigen Nefit NXT.
Als ik het goed begrijp geeft Domoticz dan de (temp instelling) instructie via de OTGW aan de thermostaat die vervolgens de CV instrueert. Of ik dan nu via de Nefit wel/geen modulatie hebt moet ik mij nog in verdiepen...
Edit:
Ik heb blijkbaar een Nefit Proline HRC 24/CW3 die een pomp heeft met drie standen. Deze kan handmatig worden ingesteld. Dus tijdens de installatie moet de monteur een keuze maken. Ik heb dus geen volledige / proportionele modulerende pomp die zich aanpast op de weerstand van de cv-installatie.
Het steekt anders in elkaar... Oxellaar in "Slimme thermostaten en energiemeters"
Ik heb overigens een iPhone 5S en de Domoticz Web UI ziet er niet helemaal lekker uit. Zijn er nog apps die goed werken. Ik zie hier wel iets van een Pilot app die compatible zou moeten zijn met Domoticz. Nog aanraders? Of mis ik iets in de Domoticz Web UI? Schaalt bij mij niet echt lekker...
[ Voor 50% gewijzigd door technorabilia op 07-06-2015 22:03 ]
Toevallig nog meer mensen last bij de laatste build dat de frontend niet meer reageert na pak m beet 20sec. De backend lijkt nog wel door te werken. De lichten gaan bijv nog gewoon aan. Na een reboot van de service werkt de frontend weer voor effe.
Ik compile domoticz van source op debian in een VM.
Ik compile domoticz van source op debian in een VM.
15x330 SW38
Een tijdje terug heb ik de volgende PIR besteld die hier ook veelvuldig voorbij is gekomen in het topic: http://www.banggood.com/4...me-Security-p-941723.html
Ondanks dat het product werkte was het incompleet en heb ik bij BG een nieuwe toegestuurd gekregen. Ondanks dezelfde SKU op de verpakking is het een heel andere apparaat (althans een andere printplaat). Het nieuwe product is een PIR815D en wordt niet herkend door Domoticz middels de RFXCom. De oude PIR is een KA-9958B.
Hieronder foto;s van de oude printplaat en de nieuwe. Tevens zit de antenne en de aan / uit schakelaar gespiegeld.
Oude PIR (KA-9958B):
http://i.imgur.com/b3oH2he.jpg
Nieuwe PIR (PIR815D):
http://i.imgur.com/sN2uVkg.jpg
De nieuwe PIR detecteert wel beweging, maar stuurt het blijkbaar niet door (of het wordt niet ontvangen door de RFXCOM). De benaming van deze nieuwe PIR is niet terug te vinden op het Domoticz Forum of elders met RFXCom erbij.
Wat me opvalt is het component wat lijkt op het frequentie gedeelte. Bij de oude PIR zie ik op dat component iets staan als CVF R433A waar op de nieuwe PIR op datzelfde component SF R433D staat. Zou dit de oorzaak kunnen zijn dat het signaal niet wordt ontvangen? Zijn er meer mensen die dit herkennen of mogelijk een oplossing hebben gevonden? Wat ik vooralsnog geprobeerd heb is handmatig een schakelaar / device toevoegen op hetzelfde ID als de wel werkende PIR en deze in leermodus zetten alsmede de PIR door leermodus toe te voegen. Zonder succes. Tevens als ik nieuwe hardware toelaten aanzet komen er geen entries van de nieuwe PIR in de log. Er zitten geen jumpers of switches op het device.
Mocht er geen oplossing zijn, weet dan dat BG niet altijd een werkend apparaat toestuurt
Ondanks dat het product werkte was het incompleet en heb ik bij BG een nieuwe toegestuurd gekregen. Ondanks dezelfde SKU op de verpakking is het een heel andere apparaat (althans een andere printplaat). Het nieuwe product is een PIR815D en wordt niet herkend door Domoticz middels de RFXCom. De oude PIR is een KA-9958B.
Hieronder foto;s van de oude printplaat en de nieuwe. Tevens zit de antenne en de aan / uit schakelaar gespiegeld.
Oude PIR (KA-9958B):
http://i.imgur.com/b3oH2he.jpg
Nieuwe PIR (PIR815D):
http://i.imgur.com/sN2uVkg.jpg
De nieuwe PIR detecteert wel beweging, maar stuurt het blijkbaar niet door (of het wordt niet ontvangen door de RFXCOM). De benaming van deze nieuwe PIR is niet terug te vinden op het Domoticz Forum of elders met RFXCom erbij.
Wat me opvalt is het component wat lijkt op het frequentie gedeelte. Bij de oude PIR zie ik op dat component iets staan als CVF R433A waar op de nieuwe PIR op datzelfde component SF R433D staat. Zou dit de oorzaak kunnen zijn dat het signaal niet wordt ontvangen? Zijn er meer mensen die dit herkennen of mogelijk een oplossing hebben gevonden? Wat ik vooralsnog geprobeerd heb is handmatig een schakelaar / device toevoegen op hetzelfde ID als de wel werkende PIR en deze in leermodus zetten alsmede de PIR door leermodus toe te voegen. Zonder succes. Tevens als ik nieuwe hardware toelaten aanzet komen er geen entries van de nieuwe PIR in de log. Er zitten geen jumpers of switches op het device.
Mocht er geen oplossing zijn, weet dan dat BG niet altijd een werkend apparaat toestuurt
[ Voor 2% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2015 10:28 . Reden: Linkje gemaakt van afbeeldingen, svp eerst verkleinen ]
"Pilot: Home Automation" inderdaad (let op de dubbele punt na 'pilot'). Die heeft ook een geofencing optie (betaald, 1,80 euro ofzo?) die goed werkt om Domoticz te vertellen of je thuis bent of niet. Heb zelf een Android toestel, maar op 5s van vriendin staat Pilotkraades schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:21:
[...]
Of zelf een interface bouwen (zoek op 'frontpage.html' op het eigen Domoticz forum).
Het zijn iig allebei 433Mhz melders, dus dat is goed (je had ook een 315Mhz variant kunnen hebben, die werken sowieso niet met RFXCOM natuurlijk).DJ-NaRRa schreef op maandag 08 juni 2015 @ 00:03:
[...]
[...]
Wat voor chip zit er (apart van de BISS0001) nog meer op? Die BISS... is voor het bewegingsdetectie gebeuren, bij mij zit er naast die BISS... nog een PT2262 chip op voor het verzendgedeelte dacht ik.
Ik moest in Domoticz bij de RFXCOM het 'Lighting4' protocol aanvinken (Settings > Hardware > RFXCOM > Set mode) voor ik hem kon ontvangen. Je moet overigens nog wel een on of een off delay instellen, de sensoren sturen alleen maar on OF een off signaal.
Ik vind het ook vreemd dat er geen jumpers op zitten. Heb je het printje al eens uit de behuizing gehaald? Wellicht zit op de achterkant een verzendchip en jumpers. Voor de jumper instellingen kun je hier naar kijken: http://domoticz.com/forum...it=pt2262&start=40#p17076
Wellicht staat de jumper die het signaal regelt nu nog op 4.7M ipv 3.3M. Met de andere jumpers kun je de unieke ID van de sensor instellen.
P.S. Ik heb linkjes gemaakt van je afbeeldingen. Graag eerst verkleinen en dan pas uploaden voordat je ze embed in je bericht. Anders is dit topic erg onaangenaam voor gebruikers met een mobiele dataverbinding en databundel.
[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2015 10:41 ]
Thanks voor de edit. Ik had er linkjes geplakt, maar ik denk dat tweakers er plaatjes van heeft gemaakt. Zal erop lettenThinkPadd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:32:
[...]
"Pilot: Home Automation" inderdaad (let op de dubbele punt na 'pilot'). Die heeft ook een geofencing optie (betaald, 1,80 euro ofzo?) die goed werkt om Domoticz te vertellen of je thuis bent of niet. Heb zelf een Android toestel, maar op 5s van vriendin staat PilotMaar volgens mij zijn er nog wel meer apps voor iOS: http://domoticz.com/forum/viewforum.php?f=36
Of zelf een interface bouwen (zoek op 'frontpage.html' op het eigen Domoticz forum).
[...]
Het zijn iig allebei 433Mhz melders, dus dat is goed (je had ook een 315Mhz variant kunnen hebben, die werken sowieso niet met RFXCOM natuurlijk).
Wat voor chip zit er (apart van de BISS0001) nog meer op? Die BISS... is voor het bewegingsdetectie gebeuren, bij mij zit er naast die BISS... nog een PT2262 chip op voor het verzendgedeelte dacht ik.
Ik moest in Domoticz bij de RFXCOM het 'Lighting4' protocol aanvinken (Settings > Hardware > RFXCOM > Set mode) voor ik hem kon ontvangen. Je moet overigens nog wel een on of een off delay instellen, de sensoren sturen alleen maar on OF een off signaal.
Ik vind het ook vreemd dat er geen jumpers op zitten. Heb je het printje al eens uit de behuizing gehaald? Wellicht zit op de achterkant een verzendchip en jumpers. Voor de jumper instellingen kun je hier naar kijken: http://domoticz.com/forum...it=pt2262&start=40#p17076
Wellicht staat de jumper die het signaal regelt nu nog op 4.7M ipv 3.3M. Met de andere jumpers kun je de unieke ID van de sensor instellen.
P.S. Ik heb linkjes gemaakt van je afbeeldingen. Graag eerst verkleinen en dan pas uploaden voordat je ze embed in je bericht. Anders is dit topic erg onaangenaam voor gebruikers met een mobiele dataverbinding en databundel.
Ik heb de PIR ook al uit de behuizing gehad. Achterkant PBC heeft alleen een montage voor de antenne en verder zijn het printlijnen (hoe je dat ook noemt in elektro termen
Voor de oude PIR heb ik niets extra's moeten doen om hem gedetecteerd te krijgen (alhoewel het wel een lighting 4 is).
Ik edit mijn post vanavond even. Thanks tot dusver.
M'n volgende projectje wordt het van de stroom afgooien van modem & router als pingen naar bijv. Google niet lukt. Dit door een KaKu plug tussen modem & router te zetten. Heb nu namelijk al een aantal keer gehad dat nadat Ziggo 's nachts onderhoud had uitgevoerd, m'n internetverbinding het 's ochtends niet meer deed. Dat was dan opgelost door modem ff van stroom af te gooien. Ik heb de hardware, dus waarom niet automatiseren 
In principe wil ik 24/7 bij m'n systeem kunnen, dan moet ik geen internetverbinding hebben die eruit ligt omdat het modem nog geen powercycle heeft gehad na onderhoud.
Moet alleen het script nog bouwen: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=6819
In principe wil ik 24/7 bij m'n systeem kunnen, dan moet ik geen internetverbinding hebben die eruit ligt omdat het modem nog geen powercycle heeft gehad na onderhoud.
Moet alleen het script nog bouwen: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=6819
[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2015 12:35 ]
Ik begin mijzelf een beetje in te lezen in Domoticz en zie dat zowel de Toon thermostaat als de ICY thermostaat worden ondersteund.
Nu vraag ik mij zelf af welke beter/sneller is om te gebruiken icm Domoticz? Ik heb namelijk beide thermostaten liggen maar gebruik nu geen van beide.
Nu heb ik de ICY al eens eerder in werking gezien, die reageert echter naar mijn mening traag (via web-interface).
Kan iemand mij vertellen of de Toon thermostaat beter/sneller zijn werk doet? (zag via JSON?)
Nu vraag ik mij zelf af welke beter/sneller is om te gebruiken icm Domoticz? Ik heb namelijk beide thermostaten liggen maar gebruik nu geen van beide.
Nu heb ik de ICY al eens eerder in werking gezien, die reageert echter naar mijn mening traag (via web-interface).
Kan iemand mij vertellen of de Toon thermostaat beter/sneller zijn werk doet? (zag via JSON?)
De Toon heb je een abbonement voor nodig toch? Dus:
- Of je betaalt nu abbonementskosten maar gebruikt de thermostaat niet? Wat niet zo handig zou zijn
- Of je hebt geen abbonement en kunt dus ook niks met de thermostaat?
- Of je betaalt nu abbonementskosten maar gebruikt de thermostaat niet? Wat niet zo handig zou zijn
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2015 14:21 ]
Geen idee. De ICY zat bij m'n woning en kon ik gewoon gebruiken.ThinkPadd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:17:
De Toon heb je een abbonement voor nodig toch? Dus:
- Of je betaalt nu abbonementskosten maar gebruikt de thermostaat niet?
- Of je hebt geen abbonementskosten en kunt dus ook niks met de thermostaat?
De Toon heb ik (werkend gezien bij hem) gekregen van een vriend, verder 0,0 ervaring mee. Jij zegt dus dat de Toon thermostaat nutteloos is zonder contract van Eneco?
Zover ik weet wel ja. De koppeling Domoticz <> Toon verloopt via internet en moet je volgens mij je Eneco gebruikersnaam en wachtwoord voor invoeren. Die heb jij niet zonder abonnement, dus ik zie niet in hoe het dan moet gaan werken.renedis schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:22:
[...]
Jij zegt dus dat de Toon thermostaat nutteloos is zonder contract van Eneco?
Overigens wel jammer, vind het zelf een mooi apparaat. Maar zonder maandelijks af te dragen naar Eneco kun je er volgens mij niks/bar weinig mee.
Misschien dat hij nog wel als losstaande thermostaat functioneert, maar de koppeling met Domoticz kun je zonder abonnement 99% zeker vergeten.
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2015 14:25 ]
Bedankt voor de informatie. Dan blijft het jammer genoeg bij de ICY denk ik. Deze kan je wel gebruiken met Domoticz omdat de verbinding loopt via "https://portal.icy.nl/login" en niet via Essent zelf.ThinkPadd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:24:
[...]
Zover ik weet wel ja. De koppeling Domoticz <> Toon verloopt via internet en moet je volgens mij je Eneco gebruikersnaam en wachtwoord voor invoeren. Die heb jij niet zonder abonnement, dus ik zie niet in hoe het dan moet gaan werken.
Overigens wel jammer, vind het zelf een mooi apparaat. Maar zonder maandelijks af te dragen naar Eneco kun je er volgens mij niks/bar weinig mee.
Misschien dat hij nog wel als losstaande thermostaat functioneert, maar de koppeling met Domoticz kun je zonder abonnement 99% zeker vergeten.
Ik ga anders eens kijken of ik beide thermostaten aan de praat kan krijgen tergelijkertijd. De ICY als primair en de Toon om gas&stroom uit te lezen.
Edit: Je moet natuurlijk inloggen bij Domoticz, dat gaat niet werken
Edit 2: hopen dat er toch een netwerk connectie gerealiseerd kan worden en dan via json uitlezen.
[ Voor 8% gewijzigd door renedis op 08-06-2015 14:37 ]
Heb een bijna kant en klaar scrippie omdat ik een instabiele zyxel heb bij mijn 1000Mb internet lijntjeThinkPadd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:32:
M'n volgende projectje wordt het van de stroom afgooien van modem & router als pingen naar bijv. Google niet lukt. Dit door een KaKu plug tussen modem & router te zetten. Heb nu namelijk al een aantal keer gehad dat nadat Ziggo 's nachts onderhoud had uitgevoerd, m'n internetverbinding het 's ochtends niet meer deed. Dat was dan opgelost door modem ff van stroom af te gooien. Ik heb de hardware, dus waarom niet automatiseren
Dus ik check iedere 15 minuten (cron) of het ding via internet te bereiken is, als dat niet zo is, check ik of domoticz vanuit lan nog wel te bereiken is.
Afhankelijk van de uitkomst doet het script niets, reboot de router (door een switch uit en aan te doen) of reboot hij de raspberry pi om Domoticz opnieuw te starten.
Je moet wel even je idx aanpassen in de http linkjes en je "outside url" even op geven
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| outsideURL="http://outside.url:8080"
insideURL="http://127.0.0.1:8080"
date
if curl --output /dev/null --silent --head --fail "$outsideURL"
then
echo "Domoticz reachable from internet, no need to reboot"
else
echo "Domoticz unreachable from internet, checking internal"
if curl --output /dev/null --silent --head --fail "$insideURL"
then
echo "Domoticz reachable on lan, rebooting router"
# Send off command to switch twice to be sure
wget -O - -q -t 1 'http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=139&switchcmd=Off&level=0' {
sleep 2
wget -O - -q -t 1 'http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=139&switchcmd=Off&level=0'
sleep 2
# Send on command to switch, twice to be sure
wget -O - -q -t 1 'http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=139&switchcmd=On&level=0'
sleep 2
wget -O - -q -t 1 'http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=139&switchcmd=On&level=0'
else
echo "Domoticz unreachable on WAN and LAN Rebooting Domoticz"
sudo reboot
fi
fi |
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Dus theoretisch zou ik kunnen doen:kraades schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:21:
Edit:
Nefit Easy <-> Nefit Easy Connect <-> OTGW <-> OT/Nefit convertor <-> Nefit ketel
Waarbij de OTGW met Domoticz kan praten.
Vragen om moeilijkheden?
Ik kan nl. mogelijk een Nefit Easy viavia bemachtigen wat de kosten drukt...
Dat klinkt wel als een disaster waiting to happen ja 
Als je de Nefit Easy voor een mooi prijsje kunt overnemen is zou ik hem gewoon kopen, wellicht dat er tzt alsnog een API voor vrij komt. Met al die verloopdingen ertussen wordt een onhandig gepruts denk ik.
En dan heb je de Easy misschien nog niet in Domoticz, maar je kunt hem iig vanaf afstand bedienen met een app.
Ondertussen hier: Slimme thermostaten en energiemeters flink hard meeklagen over dat er nog geen API is voor de Easy. Er zijn daar meer die op een API zitten te wachten
In dat topic leest ook een ontwikkelaar mee ('Elephtera' o.i.d.) dus vandaar.
Als je de Nefit Easy voor een mooi prijsje kunt overnemen is zou ik hem gewoon kopen, wellicht dat er tzt alsnog een API voor vrij komt. Met al die verloopdingen ertussen wordt een onhandig gepruts denk ik.
En dan heb je de Easy misschien nog niet in Domoticz, maar je kunt hem iig vanaf afstand bedienen met een app.
Ondertussen hier: Slimme thermostaten en energiemeters flink hard meeklagen over dat er nog geen API is voor de Easy. Er zijn daar meer die op een API zitten te wachten
[ Voor 113% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2015 16:28 ]
Laat even weten of het lukt, want dan neem ik het graag van je over. Zal nog wel even halen een stekker moet halen, maar das geen probleem.ThinkPadd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:32:
Ik zit namelijk met hetzelfde euvel. Of ik moet een andere firmware op de router zetten, die het zelf kan.
Ja veel signalen afgeven. Idem voor mij. Integreer mn Easy heel graag in Domoticz. Gizmocous weet daar vast wel raad mee als API beschikbaar komtThinkPadd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:20:
Ondertussen hier: Slimme thermostaten en energiemeters flink hard meeklagen over dat er nog geen API is voor de Easy. Er zijn daar meer die op een API zitten te wachtenIn dat topic leest ook een ontwikkelaar mee ('Elephtera' o.i.d.) dus vandaar.
Houd het topic in de gaten zou ik zeggenNicap schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:52:
[...]
Laat even weten of het lukt, want dan neem ik het graag van je over. Zal nog wel even halen een stekker moet halen, maar das geen probleem.
Ik zit namelijk met hetzelfde euvel. Of ik moet een andere firmware op de router zetten, die het zelf kan.
Knopje 'subscribe topic'
Heb je op beide radio's een condensator geplaatst? Ik heb exact dezelfde symptomen gehad en het plaatsen van 47uF op de sensor heeft alle problemen opgelost.remcoXP schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:10:
Ik heb de gateway gemaakt van een nano v3 met radio met longrangeantenna(met een capasitor zoals in de video op mysensors.org)
logging van the serial port in arduino en in domoticz zegt: gateway ready/ started.
MySensors: Gateway Ready...
ook heb ik met een nano een sensor probereren te maken: dht22
deze zegt in de serial port monitor:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 sensor started, id 1 send: 1-1-0-0 s=255,c=0,t=17,pt=0,l=5,st=fail:1.4.1 send: 1-1-0-0 s=255,c=3,t=6,pt=1,l=1,st=fail:0 send: 1-1-0-0 s=255,c=3,t=11,pt=0,l=8,st=fail:Humidity send: 1-1-0-0 s=255,c=3,t=12,pt=0,l=3,st=fail:1.0 send: 1-1-0-0 s=0,c=0,t=7,pt=0,l=5,st=fail:1.4.1 send: 1-1-255-255 s=255,c=3,t=7,pt=0,l=0,st=fail: send: 1-1-0-0 s=1,c=0,t=6,pt=0,l=5,st=fail:1.4.1 send: 1-1-0-0 s=1,c=1,t=0,pt=7,l=5,st=fail:24.1 T: 24.10 send: 1-1-0-0 s=0,c=1,t=1,pt=7,l=5,st=fail:41.5 H: 41.50 send: 1-1-0-0 s=0,c=1,t=1,pt=7,l=5,st=fail:41.1 H: 41.10 send: 1-1-0-0 s=0,c=1,t=1,pt=7,l=5,st=fail:37.5 H: 37.50
ik ben hier nu even mee aan het pielen en lijkt me goed te werken.Morvale schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:03:
[...]
Nee inderdaad, geen directe z-wave communicatie met de Harmony.
De Harmony kan naar mijn weten niet direct iets naar Domoticz knallen. Maar je zou het misschien wel als volgt kunnen implementeren:
- Start een (misschien speciaal hiervoor gemaakte) activity die enige delay heeft.
- Domoticz polled of deze activity actief is geworden (binnen 10 sec volgens mij)
- Op basis van een "devicechanged"-script deze wijziging "opvangen"
- Dan in dit script een Z-wave schakelaar een signaaltje geven zodat er stroom op komt.
- Ondertussen is de delay in de activity afgelopen en worden de RF signalen ontvangen.
Zoiets zou ik een poging geven in ieder geval, succes
Echter er is geen activity die binnen komt als ik op de power off knop druk??
EDIT power off zit er wel gewoon bij, slecht gekeken.
Heb nog niet helemaal voor elkaar, morgen ff door puzzelen of toch met de bluetooth methode verder.
[ Voor 7% gewijzigd door trekker22 op 08-06-2015 23:32 ]
Mooi dat dat ideetje idd werkttrekker22 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:05:
[...]
ik ben hier nu even mee aan het pielen en lijkt me goed te werken.
Echter er is geen activity die binnen komt als ik op de power off knop druk??![]()
(want dan wil ik de stekker doos weer uitzetten!)
Ik heb in mijn switches pagina een apparte switch met de naam "TvPowerOff". Deze gaat automagisch (nja dankzij Domoticz polling van de hub..) naar de "On"-status op het moment dat ik de "Off" knop op de remote aanraak, of via de remote de activity uit zet.
Wat ook werkt is het uitzetten van een activity-switch in domoticz, dan wordt "TvPowerOff" vanzelf weer "On". En handmatig "TvPowerOff" op "On" zetten stopt de huidige activity en doet dus ook idd de TV uit. Deze switch gebruik ik in m'n scripts om te weten wanneer er ook maar iets gedaan wordt met de TV (gamen, netflix, muziek luisteren, tv kijken etc). Dus als je deze ook hebt kan je hier uiteraard ook je Z-wave schakelaar weer een schop geven. Dusseeu ja, heb je die switch?
Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony
Ik heb nieuws voor je. Iets met Toon en root acces.De Toon heb je een abbonement voor nodig toch? Dus:
En wat kun je er dan mee? Klinkt wel interessant, heb je een link o.i.d. ?Ierlandfan schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:20:
[...]
Ik heb nieuws voor je. Iets met Toon en root acces.
Ierlandfan schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:20:
[...]
Ik heb nieuws voor je. Iets met Toon en root acces.
Heb ik gisteren ook gezien. Is nog in een begin stadium.ThinkPadd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 07:27:
[...]
En wat kun je er dan mee? Klinkt wel interessant, heb je een link o.i.d. ?
Ben bezig mijn zwembad met zonneverwarming aan te sturen via domoticz. Ben er nog niet helemaal uit of ik met Zwave of met 433mhz componenten wil werken. Natuurlijk moet de prijs laag blijven en de betrouwbaarheid hoog. Als jullie zin hebben om mee te denken: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=6833
Toch maar even een reply omdat er wel veel nieuwe replies tussendoor zijn gekomen.ThinkPadd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:32:
Het zijn iig allebei 433Mhz melders, dus dat is goed (je had ook een 315Mhz variant kunnen hebben, die werken sowieso niet met RFXCOM natuurlijk).
eerst even de plaatjes:
achterkant printplaat nieuwe PIR: http://i.imgur.com/TRb2FyU.jpg
Close-up extra chip nieuwe PIR: http://i.imgur.com/mF4ipRa.jpg
Close-up extra chip oude PIR: http://i.imgur.com/d412wXZ.jpg
Zoals je kunt zien zitten er op de achterkant van de nieuwe PIR geen jumpers / switches. Enkel wat soldeerlijnen en soldeerpunten. Deze zijn ook niet te vinden op de oude PIR, maar ik ben te lui geweest om daar ook een foto van te maken.
De nieuwe PIR lijkt een SC1527L / A153300,1 chip te zitten van SilvanChip. Op de oude PIR zit een eV 1527 1477. Op geen van beide zit dus de genoemde PT2262 chip. Ik zie wel een overeenkomst in het '1527' in de naamgeving, maar ik kan moeilijk beoordelen of dat ook echt iets zegt. een google search wijst erop dat deze chip inderdaad voor de verzending zorgt en zichzelf een code van een mogelijke 10 milljoen combinaties als unique identifier voor het verzenden.
Voor de oude PIR heb ik Lighting 4 al enabled binnen RFXCom. Dus die staat al aan. Ik ben bekend dat de PIR alleen een ON signaal verstuurd. Dit heb ik met scripts / timers etc al opgelost.
Zou het kunnen zijn dat de chip gewoon niet gedetecteerd wordt door ofwel RFXCom dan wel domoticz? zijn er nog andere zaken die ik kan controleren / uitzoeken?
Ik raak er ook niet echt wijzer uit. Heb zo'n idee dat het niet gaat werken. Je zou nog even contact op kunnen nemen met support van RFXCOM (support AT rfxcom.com), wellicht dat zij nog een idee hebben. Heb met een eBay remote ook al eens hulp gehad op die manier.DJ-NaRRa schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:39:
[...]
Zou het kunnen zijn dat de chip gewoon niet gedetecteerd wordt door ofwel RFXCom dan wel domoticz? zijn er nog andere zaken die ik kan controleren / uitzoeken?
Anders gewoon een setje andere PIR's kopen.
Gaan we dat even doen. Had al zo'n vermoeden helaas. Thanks voor de hulp tot dusverThinkPadd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:43:
[...]
Ik raak er ook niet echt wijzer uit. Heb zo'n idee dat het niet gaat werken. Je zou nog even contact op kunnen nemen met support van RFXCOM (support AT rfxcom.com), wellicht dat zij nog een idee hebben. Heb met een eBay remote ook al eens hulp gehad op die manier.
Anders gewoon een setje andere PIR's kopen.
Iemand met een slimme manier om Domoticz een tekst/mp3 sample te laten spelen op een bepaalde speaker? Heb eSpeak wel gezien, maar dan zit ik met 1 analoge uitgang. Digitaal zou mooi zijn. Bijvoorbeeld een alarmering op de oprit met een warning vooraf. 's Nachts gewoon zodra 2 pirs beweging detecteren een speaker een sample laten spelen dat diegene die de trigger heeft veroorzaakt op moet rotten omdat er anders gealarmeerd gaat worden.
/edit
Tijd dat die AeonLabs Multisensor 6 beschikbaar wordt.
/edit
Tijd dat die AeonLabs Multisensor 6 beschikbaar wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 09-06-2015 12:00 ]
Mooi project maar hoe voorkom je dat als er bijvoorbeeld een storing bij Ziggo of Google dit een tijd niet bereikbaar is Domoticz elke x aantal minuten alles platgooit. Als je elke 10 minuten checkt gaat hij dus 6x per uur je moden/router uit/aan zetten.ThinkPadd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:32:
Het komt gelukkig niet vaak voor maar puur de gedachten dat hij dit blijft schakelen. Als door de storing iets niet meer opkomt omdat er bij Ziggo iets aangepast moet worden en daar komt je pas achter als je dit zelf uitzoekt en je bent op vakantie dan zal hij dit dus dag in dag uit 6x per uur uitvoeren.
Bij mij draaien de dingen meestal maanden prima en zodra ik de grens over rijdt gaan er dingen ineens last krijgen van een storing en stopt de boel
Natuurlijk een bijzonder geval maar wel iets om over na te denken. Misschien na x aantal keren proberen dat hij ermee stopt of het pas na 60 min weer gaat proberen.
Weet niet wat je met een 'bepaalde speaker' bedoeld, maar middels mplayer kun je gewoon via een script een mp3 afspelen. Zo gebruik ik hem als duurbel met een usb powered speakertje via de analoge uitgang.UltraSub schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:58:
Iemand met een slimme manier om Domoticz een tekst/mp3 sample te laten spelen op een bepaalde speaker?
Via bluetooth kun je ook vast wel externe speakers aanspreken maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Met een bepaalde luidspreker bedoel ik dat je er meerdere hebt in huis, en dat je een enkele aanstuurt naar gelang de locatie. Via bluetooth zou inderdaad een optie kunnen zijn. Goeie tip.
Deurbel waarbij je zelf MP3's erop kunt zetten? En die vervolgens aansturen met RFXCOM?UltraSub schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:58:
Iemand met een slimme manier om Domoticz een tekst/mp3 sample te laten spelen op een bepaalde speaker?
[...]
Zit wat in. Het is zelfs 12x per uur dan, heb de cron op elke 5 minuten staan. Ik ga de interval nog even wat langer zetten, per kwartier is ook snel zat.MikeOO schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:41:
[...]
Mooi project maar hoe voorkom je dat als er bijvoorbeeld een storing bij Ziggo of Google dit een tijd niet bereikbaar is Domoticz elke x aantal minuten alles platgooit. Als je elke 10 minuten checkt gaat hij dus 6x per uur je moden/router uit/aan zetten.
[...]
Verder is het voor het modem niet zo erg denk ik.... daar kan ik immers zelfs niks aan instellen, dus die moet gewoon blijven rebooten tot ik verbinding heb. Dat dan 96x op een dag is (bij elk kwartier) dan is dat maar zo.... met extra factoren erbij wordt het script een beetje ingewikkeld en ik ben niet zo goed in programmeren
M'n router wil ik nog even een reboot commando voor uitzoeken, om die hard van de stroom af te gooien heb ik een wat minder fijn gevoel bij. Dat ding is toch wat ingewikkelder en heeft immers ook eigen instellingen erop die ik niet kwijtwil (mocht hij ineens corrupt raken door het hardhandig rebooten). Kan alleen nog niet echt een makkelijke methode vinden voor OpenWRT.
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 09-06-2015 15:27 ]
zit nog te klooien met harmony activity.
Activities zijn als switch/lamp toegevoegd.
ik zie in de Log dat er een event wordt getriggered echter gebeurd niks.
zou je zeggen dat blocky code fout is?

Ik zie zo geen fout?
verder heb ik wel heel vaak dit in mijn logs nadat ik een harmony achtig iets heb gedaan:
2015-06-09 15:50:01.461 Error: Harmony hardware (3) thread seems to have ended unexpectedly
Is dit alleen op te lossen met een reboot? Is er een reden voor die foutmelding?

Ik zie zo geen fout?
verder heb ik wel heel vaak dit in mijn logs nadat ik een harmony achtig iets heb gedaan:
2015-06-09 15:50:01.461 Error: Harmony hardware (3) thread seems to have ended unexpectedly
Is dit alleen op te lossen met een reboot? Is er een reden voor die foutmelding?
Heb geen RFXCOMThinkPadd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:25:
[...]
Deurbel waarbij je zelf MP3's erop kunt zetten? En die vervolgens aansturen met RFXCOM?
Waar blijven die fatsoenlijke zwave producten die dit kunnen
Reboot command geven via SSH is niet mogelijk naar je OpenWRT router?ThinkPadd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:25:
[...]
Deurbel waarbij je zelf MP3's erop kunt zetten? En die vervolgens aansturen met RFXCOM?
[...]
Zit wat in. Het is zelfs 12x per uur dan, heb de cron op elke 5 minuten staan. Ik ga de interval nog even wat langer zetten, per kwartier is ook snel zat.
Verder is het voor het modem niet zo erg denk ik.... daar kan ik immers zelfs niks aan instellen, dus die moet gewoon blijven rebooten tot ik verbinding heb. Dat dan 96x op een dag is (bij elk kwartier) dan is dat maar zo.... met extra factoren erbij wordt het script een beetje ingewikkeld en ik ben niet zo goed in programmerenAl zou een soort tellertje misschien nog wel lukken. Dat die +1 doet elke keer bij een reset en dat hij bij een X-aantal stopt. Als je wilt helpen..... graag
M'n router wil ik nog even een reboot commando voor uitzoeken, om die hard van de stroom af te gooien heb ik een wat minder fijn gevoel bij. Dat ding is toch wat ingewikkelder en heeft immers ook eigen instellingen erop die ik niet kwijtwil (mocht hij ineens corrupt raken door het hardhandig rebooten). Kan alleen nog niet echt een makkelijke methode vinden voor OpenWRT.
Ja, maar om dat automatisch door een script te laten doen is voor mij nog een brug te ver om voor elkaar te krijgenrenedis schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:23:
[...]
Reboot command geven via SSH is niet mogelijk naar je OpenWRT router?
ThinkPadd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:26:
[...]
Ja, maar om dat automatisch door een script te laten doen is voor mij nog een brug te ver om voor elkaar te krijgen
Is inderdaad een piece of cakeUltraSub schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:29:
Even certificate based inloggen regelen. (voorbeeld)
ssh user@router sudo reboot
Klaar.
Vanavond maar eens proberen dan, dank heren.
Er zijn genoeg zwave schakelaars, hoef je daar alleen maar een geluidsmodule achter te hangen. Is veel flexibeler. Een MP3 deurbel is niet iets waar ik me op zou richten als ik producten zoek moeten aanmelden bij de Zwave groep om ze op te nemen in de Zwave database....UltraSub schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:22:
[...]
Heb geen RFXCOM
Waar blijven die fatsoenlijke zwave producten die dit kunnen
Moet toch zeggen dat domoticz vrij instabiel is op moment dat je met dingen bezig bent:
Zwave toevoegen zorgt vaak voor een offline situatie.
Aanpassing in event hakkelt die over tot offline
Harmony thread gaat vaak over zijn nek en dan offline of ineens website online maar bv alle hardware / sensors weg.
Grote vraag:
Ligt it aan de rpi2 (toch nog te weinig power)
Of aan voeding (2ampere USB voeding)
Kwaliteit sd kaart
Of domoticz software?
Als draait en niks aanpast draait het weken probleemloos met lampen schakelen.
Rpi2 opzich ideale hardware qua prijs/ locatie (meterkast). Qnap dikke nas op zolder maar qua zwave geen goede plek.
EDIT
zit te denken een 5ampere usb adapter te pakken, just in case; Maar meeste online is 2.1 ampere?
En heeft het nut op een SSD te gaan draaien?
Kosten maken me niet heel veel uit, als het stabieler wordt!
EDIT2
wie werkt er met Harmony + Domoticz (en eventueel RPI2)
alles ingesteld en ik start activiteit Film Kijken op Harmony Ultimate. (alle devices in Harmony hebben maximale uitstel delay van 30 seconden om tijd te krijgen dat Domoticz de Z-wave stekkerdoos aanzet).
In log domoticz komt dit binnen:
2015-06-09 19:51:08.371 Harmony Hub: Software version: 4.5.66
2015-06-09 19:51:08.372 Harmony Hub: Changing activity
................
2015-06-09 19:52:17.152 Harmony Hub: Finished changing activity
2015-06-09 19:52:17.153 (Harmony) Lighting 2 (Harmony PowerOff)
2015-06-09 19:52:17.198 EventSystem: Event triggered: Harmony_FILM_AAN_1
2015-06-09 19:52:17.175 (Harmony) Lighting 2 (Harmony Film kijken)
zit een veel te groot tijdsverschil in om uberhaupt iets te kunnen....? op moment dat ik activity start zou er ook meteen een trigger moeten zijn niet 69 seconde later?
En als het event wordt getriggered gebeurd er niks? (alleen een pushbericht: IF 0 = 0 DO PUSH message)
Ook heet mijn event Harmony_FILM_AAN en niet met de _1 er achter?
Zwave toevoegen zorgt vaak voor een offline situatie.
Aanpassing in event hakkelt die over tot offline
Harmony thread gaat vaak over zijn nek en dan offline of ineens website online maar bv alle hardware / sensors weg.
Grote vraag:
Ligt it aan de rpi2 (toch nog te weinig power)
Of aan voeding (2ampere USB voeding)
Kwaliteit sd kaart
Of domoticz software?
Als draait en niks aanpast draait het weken probleemloos met lampen schakelen.
Rpi2 opzich ideale hardware qua prijs/ locatie (meterkast). Qnap dikke nas op zolder maar qua zwave geen goede plek.
EDIT
zit te denken een 5ampere usb adapter te pakken, just in case; Maar meeste online is 2.1 ampere?
En heeft het nut op een SSD te gaan draaien?
Kosten maken me niet heel veel uit, als het stabieler wordt!
EDIT2
wie werkt er met Harmony + Domoticz (en eventueel RPI2)
alles ingesteld en ik start activiteit Film Kijken op Harmony Ultimate. (alle devices in Harmony hebben maximale uitstel delay van 30 seconden om tijd te krijgen dat Domoticz de Z-wave stekkerdoos aanzet).
In log domoticz komt dit binnen:
2015-06-09 19:51:08.371 Harmony Hub: Software version: 4.5.66
2015-06-09 19:51:08.372 Harmony Hub: Changing activity
................
2015-06-09 19:52:17.152 Harmony Hub: Finished changing activity
2015-06-09 19:52:17.153 (Harmony) Lighting 2 (Harmony PowerOff)
2015-06-09 19:52:17.198 EventSystem: Event triggered: Harmony_FILM_AAN_1
2015-06-09 19:52:17.175 (Harmony) Lighting 2 (Harmony Film kijken)
zit een veel te groot tijdsverschil in om uberhaupt iets te kunnen....? op moment dat ik activity start zou er ook meteen een trigger moeten zijn niet 69 seconde later?
En als het event wordt getriggered gebeurd er niks? (alleen een pushbericht: IF 0 = 0 DO PUSH message)
Ook heet mijn event Harmony_FILM_AAN en niet met de _1 er achter?
[ Voor 57% gewijzigd door trekker22 op 09-06-2015 20:04 ]
Dat is bewust gedaan omdat er volgende maand nieuwe software uitkomt. Ze gaan dan van flash naar QT. Niet dat je die nodig hebt om heel veel leuks! uit Toon te halen of deze eenvoudig lokaal aan te sturen middels Domoticz. We zijn al wel verder met Toon dan alleen maar een beetje neuzen. De andere reden is iets met slapende honden en wakker maken.renedis schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:27:
[...]
[...]
Heb ik gisteren ook gezien. Is nog in een begin stadium.
Ik begrijp denk ik niet helemaal wat je bedoelt? Heb me rot gezocht naar zwave sound/speaker/geluid maar enige wat ik tegenkom zijn sirenes?arjandijk162 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:26:
[...]
Er zijn genoeg zwave schakelaars, hoef je daar alleen maar een geluidsmodule achter te hangen. Is veel flexibeler. Een MP3 deurbel is niet iets waar ik me op zou richten als ik producten zoek moeten aanmelden bij de Zwave groep om ze op te nemen in de Zwave database....
Zoals ik hem begrijp bedoeld hij dat je een ZWave schakelaar hebt die een ZWave WCD in /uit schakelt (via Domoticz met een tijdschakeling (anders blijft je deurbel af gaan)) en daarachter (in dus) iets wat bij inschakelen van de stroom dat geluid afspeelt).UltraSub schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:41:
[...]
Ik begrijp denk ik niet helemaal wat je bedoelt? Heb me rot gezocht naar zwave sound/speaker/geluid maar enige wat ik tegenkom zijn sirenes?
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Iemand ervaring met Figaro sensoren? Vind leuk dat ze temp, IR en beweging tegelijk doen.
Volgens mij is het ZWave en dat is compatible met de RFXcom aansturing icm Domoticz?
http://www.wirelesswonen....Fibaro-Motion-Sensor.html
Edit: ZWave werkt op 868mhz, dat werkt dan toch juist niet met Rfxcom?
Edit2: Ah, ZWave Vera uitbreiding - kostbaar en de vraag is, werkt het met Domoticz?
Ga de stap zetten en m'n Syno inzetten als domotica systeem en langzaam allerlei sensoren toevoegen, naast de KaKu die ik al heb. Vond ook diverse 433Mhz sensoren op Banggood, maar las al dat je geluk moet hebben met de werking?
Volgens mij is het ZWave en dat is compatible met de RFXcom aansturing icm Domoticz?
Edit2: Ah, ZWave Vera uitbreiding - kostbaar en de vraag is, werkt het met Domoticz?
Ga de stap zetten en m'n Syno inzetten als domotica systeem en langzaam allerlei sensoren toevoegen, naast de KaKu die ik al heb. Vond ook diverse 433Mhz sensoren op Banggood, maar las al dat je geluk moet hebben met de werking?
[ Voor 24% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-06-2015 22:55 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
RFXcom is geen ZWave, je zal een USB ZWave dongle moeten aanschaffenNiGeLaToR schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:32:
Iemand ervaring met Figaro sensoren? Vind leuk dat ze temp, IR en beweging tegelijk doen.
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Thnx voor je reactie - kan tot nu toe niet vinden of dit überhaupt werkt met Domoticz.inVision schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:55:
[...]
RFXcom is geen ZWave, je zal een USB ZWave dongle moeten aanschaffen
Heb overigens van m'n alarmsysteem ook een berg sensoren op 868mhz, alleen of dat dan meteen ZWave is blijkt tot nu toe lastig te achterhalen.
Edit; lang genoeg niet reageren dan vind ik het vanzelf
Zo'n ding heb ik nodig dus:
http://www.ebay.co.uk/itm...-smart-home-/151250438163
Lol
Cool, Woonveilig alarm is ook te bedienen/besturen met Domoticz, al zou ik het liefste het alarmcentrale kastje overbodig maken
[ Voor 29% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-06-2015 23:13 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik heb een DS-2CD2132F-IS en heb jouw url stream ingevuld. Als ik de door jouw opgegeven stream invul dan krijg ik een halve seconde beeld te zien, daarna gaat ie op zwart. Wie weet wie de juiste stream is?Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:20:
Mochten er mensen zijn met een Hikvision camera, ook deze zijn te koppelen in Domoticz;
Ikzelf gebruik de Hikvision DS-2CD2432F-I(W)
url: Streaming/channels/1/picture
[afbeelding]
Als het zwave is staat het er op. 868 is een vrije frequentie en alarmsystemen maken er ook gebruik van.NiGeLaToR schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:57:
[...]
Thnx voor je reactie - kan tot nu toe niet vinden of dit überhaupt werkt met Domoticz.
Heb overigens van m'n alarmsysteem ook een berg sensoren op 868mhz, alleen of dat dan meteen ZWave is blijkt tot nu toe lastig te achterhalen.
Edit; lang genoeg niet reageren dan vind ik het vanzelf![]()
Zo'n ding heb ik nodig dus:
http://www.ebay.co.uk/itm...-smart-home-/151250438163
Lol
Cool, Woonveilig alarm is ook te bedienen/besturen met Domoticz, al zou ik het liefste het alarmcentrale kastje overbodig maken
Zorg wel dat je de nieuwe zwave plus versie van die aeotec stick hebt. Hier goede ervaringen met zwave.
[ Voor 6% gewijzigd door arjandijk162 op 09-06-2015 23:30 ]
Goed begrepen. Toch is er licht aan de horizon. Nog even wachten...inVision schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:46:
[...]
Zoals ik hem begrijp bedoeld hij dat je een ZWave schakelaar hebt die een ZWave WCD in /uit schakelt (via Domoticz met een tijdschakeling (anders blijft je deurbel af gaan)) en daarachter (in dus) iets wat bij inschakelen van de stroom dat geluid afspeelt).
http://community.smartthi...on-labs-doorbell/14924/10
Hier kun je de juiste url vinden voor je camera. Deze eens proberen in Domoticz.Yihaaa schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:24:
[...]
Ik heb een DS-2CD2132F-IS en heb jouw url stream ingevuld. Als ik de door jouw opgegeven stream invul dan krijg ik een halve seconde beeld te zien, daarna gaat ie op zwart. Wie weet wie de juiste stream is?
http://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=HIKVISION
Zover ik kan zien zijn het wel dezelfde dus mogelijk is er meer aan de hand. Of misschien kijken of er een firmware update beschikbaar is voor je camera die mogelijk dit soort problemen oplost.
Helpen wil ik altijd, al ontbreek mij de tijd op dit moment even. Maar zal tzt ook eens wat dingen proberen en het zal zeker moeten lukken om dit werkend te krijgen.ThinkPadd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:25:
[...]
Zit wat in. Het is zelfs 12x per uur dan, heb de cron op elke 5 minuten staan. Ik ga de interval nog even wat langer zetten, per kwartier is ook snel zat.
Verder is het voor het modem niet zo erg denk ik.... daar kan ik immers zelfs niks aan instellen, dus die moet gewoon blijven rebooten tot ik verbinding heb. Dat dan 96x op een dag is (bij elk kwartier) dan is dat maar zo.... met extra factoren erbij wordt het script een beetje ingewikkeld en ik ben niet zo goed in programmerenAl zou een soort tellertje misschien nog wel lukken. Dat die +1 doet elke keer bij een reset en dat hij bij een X-aantal stopt. Als je wilt helpen..... graag
Ah, dus voor alarm-meuk zoeken naar een 868mhz stick? Weet je/iemand toevallig of dat er is?arjandijk162 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:28:
[...]
Als het zwave is staat het er op. 868 is een vrije frequentie en alarmsystemen maken er ook gebruik van.
Zorg wel dat je de nieuwe zwave plus versie van die aeotec stick hebt. Hier goede ervaringen met zwave.
Das mooi spul. Wachten maar weer dus. Grrrr.arjandijk162 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:53:
[...]
Goed begrepen. Toch is er licht aan de horizon. Nog even wachten...
http://community.smartthi...on-labs-doorbell/14924/10
Al een tijdje ben ik aan het experimenteren met Domoticz. Nog niet voor "productie", maar dat is meer omdat ik binnenkort pas ga verhuizen naar de woning waar ik het voor wil gaan gebruiken.
Wel heb ik alvast de integratie met Telegram gedaan, dat werkt erg prettig, maar ik zit te stoeien met 1 "klein" ding, waarvan ik me niet voor kan stellen dat ik de eerste ben die dat merkt. Echter kan ik op de diverse fora geen antwoord vinden op mijn vraag (maar dat kan aan mijn zoekkunsten liggen).
Hoe kan ik telegram/domoticz zo instellen dat hij alleen reageert op commando's die IK geef, of een ander door mij geautoriseerd persoon?
Iedereen kan namelijk naar mijn "domoticz nummer" commando's sturen en mijn domotica "besturen"
. Als iemand geen commando stuurt (omdat hij echt met mij wil chatten, maar per ongeluk het verkeerde nummer gebruikt), krijgt hij zelfs nog braaf de commando's te zien welke hij kan gebruiken.. Hoe makkelijk wil je het iemand maken?
Wel heb ik alvast de integratie met Telegram gedaan, dat werkt erg prettig, maar ik zit te stoeien met 1 "klein" ding, waarvan ik me niet voor kan stellen dat ik de eerste ben die dat merkt. Echter kan ik op de diverse fora geen antwoord vinden op mijn vraag (maar dat kan aan mijn zoekkunsten liggen).
Hoe kan ik telegram/domoticz zo instellen dat hij alleen reageert op commando's die IK geef, of een ander door mij geautoriseerd persoon?
Iedereen kan namelijk naar mijn "domoticz nummer" commando's sturen en mijn domotica "besturen"
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Whitelist dus?I use Telegram, which is available on about everything. The default option only allows messages from people in your phone contacts, or people in the same group as you. If you don't set up a username, you're not searchable.
posted by snakeling at 7:11 AM on November 25, 2014
Moet je niet zeggen TV_Hoek_AAN = On !?trekker22 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:52:
zit nog te klooien met harmony activity.
[afbeelding]
Ik zie zo geen fout?
hmmm kon je wel eens gelijk in hebben!
en bij het bovenste stuk juist Active en dan pakt die hem eerder dan pas bij ON (=klaar met activity starten!)
straks ff testen!
Zet er ook gelijk bij dat hij alleen actief moet worden als deze momenteel inactief is. Anders blijft domoticz constant het commando sturen;trekker22 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:20:
[...]
hmmm kon je wel eens gelijk in hebben!
en bij het bovenste stuk juist Active en dan pakt die hem eerder dan pas bij ON (=klaar met activity starten!)
straks ff testen!
Zoiets als dit;
code:
)
1
2
| If ('Harmony_film_kijken' = On) AND (Scene 'TV_Hoek_Aan' = Off)
do (set scene tv_hoek_aan = On |
Ik heb nog een vraag.
Als je kijkt naar HomeWizard dan heb je de zogenaamde "HeatLink" en de "EnergyLink".
De HeatLink sluit je aan tussen de CV en de thermostaat. De EnergyLink op de Elektriciteit/Gas/Watermeter.
Beide communiceren denk ik draadloos met het HomeWizard basisstation.
Mijn CV staat in de berging en de Elektriciteit/Gas/Watermeter in de meterkast.
Domoticz wil ik op de Synology installeren die ook in de meterkast staat.
De Elektriciteit/Gas/Watermeter worden aangesloten op een USB poort (denk ik) van de Synology. dus dat is makkelijk...
Maar hoe krijg ik de gegevens van de CV naar de Synology?
Enig mogelijkheid een kabel trekken?
Als je kijkt naar HomeWizard dan heb je de zogenaamde "HeatLink" en de "EnergyLink".
De HeatLink sluit je aan tussen de CV en de thermostaat. De EnergyLink op de Elektriciteit/Gas/Watermeter.
Beide communiceren denk ik draadloos met het HomeWizard basisstation.
Mijn CV staat in de berging en de Elektriciteit/Gas/Watermeter in de meterkast.
Domoticz wil ik op de Synology installeren die ook in de meterkast staat.
De Elektriciteit/Gas/Watermeter worden aangesloten op een USB poort (denk ik) van de Synology. dus dat is makkelijk...
Maar hoe krijg ik de gegevens van de CV naar de Synology?
Enig mogelijkheid een kabel trekken?
Nee, de frequentie is vrij te gebruiken.. dat betekend dat meerdere PROTOCOLLEN op die frequentie zitten, maar dat betekend niet dat apparaten met elkaar kunnen praten omdat ze toevallig dezelfde frequentie gebruiken, dan moeten ze ook nog hetzelfde protocol gebruiken.NiGeLaToR schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:32:
[...]
Ah, dus voor alarm-meuk zoeken naar een 868mhz stick? Weet je/iemand toevallig of dat er is?
Zover was ik; zal dus verder moeten zoeken naar protocol van de apparatuur die ik al heb - meer dan '868mhz' staat niet in de specs helaas. (Woonveilig omgestickerd spul).inVision schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:06:
[...]
Nee, de frequentie is vrij te gebruiken.. dat betekend dat meerdere PROTOCOLLEN op die frequentie zitten, maar dat betekend niet dat apparaten met elkaar kunnen praten omdat ze toevallig dezelfde frequentie gebruiken, dan moeten ze ook nog hetzelfde protocol gebruiken.
Verwijderd
Ik gebruik een tijdje Domoticz op een linux server met een RFXCom. Verder gebruik ik nog wat X10 spullen die ik via een script via LAN en virtuele schakelaars aan kan sturen.
Nu heb ik ook een weerstation van Conrad (WH2600) die zijn data via LAN naar mijn server kan sturen. De WH2600 kan op dezelfde manier als naar wunderground.com een URL kiezen met daarachter een lange reeks parameters waar alle weergegevens in zitten (die kun je instellen). Als ik hem in plaats van naar wunderground naar mijn linuxserver laat verbinden, dan levert hij daar dus ook deze gegevens af, die ik in een php-script kan afvangen en verder verwerken of naar disk schrijven of wellicht in Domoticz verder kan verwerken.
Ik heb even gekeken naar virtuele sensors in Domoticz, die kan ik aanmaken, maar hoe krijg ik daar data in ? Een virtuele schakelaar kan ik een script:// laten uitvoeren, maar hoe kan ik virtuele sensors van input voorzien ? Moet dat via een python script of kan dat ook anders ? En hoe weet je welke 'sensor' welk dataformat moet krijgen ?
Heleboel vragen waarop ik niet persé een antwoord in detail hoef te krijgen, de juiste richting hoe ik dit het beste aan kan pakken of een verwijzing naar een bestaande post waarin iemand ongeveer hetzelfde gedaan heeft zou mooi zijn....
Nu heb ik ook een weerstation van Conrad (WH2600) die zijn data via LAN naar mijn server kan sturen. De WH2600 kan op dezelfde manier als naar wunderground.com een URL kiezen met daarachter een lange reeks parameters waar alle weergegevens in zitten (die kun je instellen). Als ik hem in plaats van naar wunderground naar mijn linuxserver laat verbinden, dan levert hij daar dus ook deze gegevens af, die ik in een php-script kan afvangen en verder verwerken of naar disk schrijven of wellicht in Domoticz verder kan verwerken.
Ik heb even gekeken naar virtuele sensors in Domoticz, die kan ik aanmaken, maar hoe krijg ik daar data in ? Een virtuele schakelaar kan ik een script:// laten uitvoeren, maar hoe kan ik virtuele sensors van input voorzien ? Moet dat via een python script of kan dat ook anders ? En hoe weet je welke 'sensor' welk dataformat moet krijgen ?
Heleboel vragen waarop ik niet persé een antwoord in detail hoef te krijgen, de juiste richting hoe ik dit het beste aan kan pakken of een verwijzing naar een bestaande post waarin iemand ongeveer hetzelfde gedaan heeft zou mooi zijn....
Na de aanschaf van mijn Apple Watch begon het toch weer te jeuken om mijn verlichting te kunnen schakelen met Siri. Dit kan officieel met Apple HomeKit, maar hiervoor moet je domotica controller aan het MFI programma mee doen van Apple. Lastig voor Domoticz.
Aan het begin van de week kwam ik achter het homebridge project op GitHub en daar heb ik afgelopen 2 dagen een Domoticz platform shim voor geschreven.
Inmiddels is mijn pull request geaccepteerd en is het in het project opgenomen.
Na het uitvoeren van de instructies op de homebrigde GitHub site of de handleiding die ik heb gemaakt op mijn website kun je de licht/schakelaars van Domoticz in een HomeKit app toevoegen en schakelen via Siri. Ook is het mogelijk om de schakelaars aan HomeKit zones (keuken, woonkamer) toe te voegen en Siri bijv. te vragen: "doe het licht aan in de keuken".
Dit alles heb ik getest en werkt. Heel ruig.
Let wel op, het werkt alleen nog op http en geen authenticatie op de Domoticz server. Dit ga ik komende tijd nog implementeren.
Aan het begin van de week kwam ik achter het homebridge project op GitHub en daar heb ik afgelopen 2 dagen een Domoticz platform shim voor geschreven.
Na het uitvoeren van de instructies op de homebrigde GitHub site of de handleiding die ik heb gemaakt op mijn website kun je de licht/schakelaars van Domoticz in een HomeKit app toevoegen en schakelen via Siri. Ook is het mogelijk om de schakelaars aan HomeKit zones (keuken, woonkamer) toe te voegen en Siri bijv. te vragen: "doe het licht aan in de keuken".
Dit alles heb ik getest en werkt. Heel ruig.
Let wel op, het werkt alleen nog op http en geen authenticatie op de Domoticz server. Dit ga ik komende tijd nog implementeren.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Cool mindfreaker.
Ik ga dat zeker even proberen.
Ik ga dat zeker even proberen.
Met mijn Netatmo is zoiets wel gelukt. De manier die jij omschrijft komt wel aardig overeen met de manier van de Netatmo. Misschien kun je daar wat mee? Google op domoticz netatmo en dan zijn er wel een paar topics.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:23:
Ik gebruik een tijdje Domoticz op een linux server met een RFXCom. Verder gebruik ik nog wat X10 spullen die ik via een script via LAN en virtuele schakelaars aan kan sturen.
Je kunt in Domoticz een weather underground station toevoegen (zie wiki). Dan ben je snel klaar, en doe je ondertussen anderen ook nog een plezier omdat zij jouw weerdata ook via WU binnen kunnen trekken.
Mocht je wel virtuele sensoren willen vullen dan moet je met de API van Domoticz aan de gang. Maar je zult voor elk item een losse sensor aan moeten maken (temperatuur, luchtdruk etc). Er is geen URL waar je in één keer alles heen kunt knallen, dan kom je toch op een eigen (PHP?) script uit.
Mocht je wel virtuele sensoren willen vullen dan moet je met de API van Domoticz aan de gang. Maar je zult voor elk item een losse sensor aan moeten maken (temperatuur, luchtdruk etc). Er is geen URL waar je in één keer alles heen kunt knallen, dan kom je toch op een eigen (PHP?) script uit.
[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 11-06-2015 07:29 ]
Wij hebben sinds kort een Mastervolt Soladin Web 3000 hangen voor de zonnepanelen. Als ik inlog op mastervolt's intelliweb staat er bij de gegevens van het apparaat ook een api-key. Zou ik daar ook wat mee kunnen in Domoticz om de opbrengst uit te lezen. Domoticz draait bij mij op een RPI.
Verwijderd
Ja, bedankt daar staat er genoeg achtergrond info waar ik mee verder kan !Pos2007 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 06:53:
[...]
Met mijn Netatmo is zoiets wel gelukt. De manier die jij omschrijft komt wel aardig overeen met de manier van de Netatmo. Misschien kun je daar wat mee? Google op domoticz netatmo en dan zijn er wel een paar topics.
Verwijderd
Ja ik ken de virtual weather sensoren, die gebruik ik nu ook al van anderen in de buurt. Maar daar zit niet alles in wat ik wil gebruiken en ook de update rate is niet zo hoog. Verder levert 'mijn' weerstation op dit moment nog geen geldige data die wunderground kan gebruiken. Er zit zo te zien een bug in de firmware waardoor de url en data niet helemaal klopt. Maar als ik de data op mijn linux server verwerk kan ik de string corrigeren en dan weer naar wunderground sturen. Op die manier kan ik zelf 'live' data gebruiken en de data ook weer uploaden naar wundergroundThinkPadd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 07:12:
Je kunt in Domoticz een weather underground station toevoegen (zie wiki). Dan ben je snel klaar, en doe je ondertussen anderen ook nog een plezier omdat zij jouw weerdata ook via WU binnen kunnen trekken.
Daar ga ik zeker even induiken, samen met de info over netatmo is hier vast een leuk scriptje (in php, python of gecombineerd met een bash script) mee te maken wat doet wat ik wil. Bedankt voor de tips !Mocht je wel virtuele sensoren willen vullen dan moet je met de API van Domoticz aan de gang. Maar je zult voor elk item een losse sensor aan moeten maken (temperatuur, luchtdruk etc). Er is geen URL waar je in één keer alles heen kunt knallen, dan kom je toch op een eigen (PHP?) script uit.
Ik heb het geprobeerd te installeren, maar 't werkt niet. Krijg de melding 'illegal instruction' bij 'npm install'.Joepv schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:06:
Na het uitvoeren van de instructies op de homebrigde GitHub site of de handleiding die ik heb gemaakt op mijn website kun je de licht/schakelaars van Domoticz in een HomeKit app toevoegen en schakelen via Siri.
Heb niet bijzonder veel ervaring met Linux en kan op google niet zo 1-2-3 de oplossing vinden. Is deze melding jou bekend?
12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS
Verwijderd
Ik kan inmiddels wel mijn thermosmart aan en uit zetten met het script van kaashoek echter het webhook gedeelte is mij ook niet geheel duidelijk. Ik ga hier nog wel mee verder en mocht ik iets vinden dan zal ik het zeker terug melden.R-B schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:40:
Vraag betreft Thermosmart:
Topic: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=5718
Aangezien er niet meer op topic gereageerd wordt door Kaashoek en hij ook zijn pm's niet leest, stel ik hier de vraag.
Het betreft de webhook deel, om zo kamertemp uit te lezen etc. Hoe werkt dat precies? Ik krijg dat niet helemaal duidelijk wat ik nou precies moet doen?
Dus alle contacten eruit knikkeren die hij braaf met een sync mee had gekregen..
Niet echt de meest prettige optie, maarja.. Het lost in ieder geval wel een probleem op met vervelende collega's..
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Heb je NodeJS correct aan je $PATH toegevoegd?DynamicDreams schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:42:
[...]
Ik heb het geprobeerd te installeren, maar 't werkt niet. Krijg de melding 'illegal instruction' bij 'npm install'.
Heb niet bijzonder veel ervaring met Linux en kan op google niet zo 1-2-3 de oplossing vinden. Is deze melding jou bekend?
Volgens mij is dit in Linux:
code:
1
| PATH=/usr/bin/node:$PATH |
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Ik heb dit gedaan, maar helpt ook niet:Joepv schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:31:
[...]
Heb je NodeJS correct aan je $PATH toegevoegd?
Volgens mij is dit in Linux:
code:
1 PATH=/usr/bin/node:$PATH
code:
1
2
3
| sudo nano ~/.bash_aliases export PATH=$PATH:/usr/local/bin/node bash |
12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS
Ik draai het zelf niet op Linux maar OSX. Welke versie draai je? Ik lees via Google dat bij 0.12.0 dit probleem voorkomt, maar bij 0.12.1 dit opgelost moet zijn. -> http://archlinuxarm.org/forum/viewtopic.php?f=15&t=8478
Wanneer ik bij de HAP-nodjs module npm install doe, komen er ook de nodige foutmeldingen.
Dit is de foutmelding:
Ik probeer het te installeren op een raspberry pi B+. NodeJs versie is 0.12.1. Er is blijkbaar iets met mdns, maar helaas houd mijn kennis van nodejs hier op.
Er is overigens nog wat meer output:
Dit is de foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| npm ERR! Linux 3.12.28+ npm ERR! argv "/usr/local/bin/node" "/usr/local/bin/npm" "install" npm ERR! node v0.12.1 npm ERR! npm v2.5.1 npm ERR! code ELIFECYCLE npm ERR! mdns@2.2.9 install: `node-gyp rebuild` npm ERR! Exit status 1 npm ERR! npm ERR! Failed at the mdns@2.2.9 install script 'node-gyp rebuild'. npm ERR! This is most likely a problem with the mdns package, npm ERR! not with npm itself. npm ERR! Tell the author that this fails on your system: npm ERR! node-gyp rebuild npm ERR! You can get their info via: npm ERR! npm owner ls mdns npm ERR! There is likely additional logging output above. npm ERR! Please include the following file with any support request: npm ERR! /home/pi/homebridge/lib/HAP-NodeJS/npm-debug.log |
Ik probeer het te installeren op een raspberry pi B+. NodeJs versie is 0.12.1. Er is blijkbaar iets met mdns, maar helaas houd mijn kennis van nodejs hier op.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| make: Entering directory '/home/pi/homebridge/lib/HAP-NodeJS/node_modules/mdns/build' CXX(target) Release/obj.target/dns_sd_bindings/src/dns_sd.o In file included from ../src/dns_sd.cpp:1:0: ../src/mdns.hpp:32:20: fatal error: dns_sd.h: No such file or directory compilation terminated. dns_sd_bindings.target.mk:133: recipe for target 'Release/obj.target/dns_sd_bindings/src/dns_sd.o' failed make: *** [Release/obj.target/dns_sd_bindings/src/dns_sd.o] Error 1 make: Leaving directory '/home/pi/homebridge/lib/HAP-NodeJS/node_modules/mdns/build' gyp ERR! build error gyp ERR! stack Error: `make` failed with exit code: 2 gyp ERR! stack at ChildProcess.onExit (/usr/local/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/lib/build.js:267:23) gyp ERR! stack at ChildProcess.emit (events.js:110:17) gyp ERR! stack at Process.ChildProcess._handle.onexit (child_process.js:1067:12) gyp ERR! System Linux 3.12.28+ gyp ERR! command "node" "/usr/local/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/bin/node-gyp.js" "rebuild" gyp ERR! cwd /home/pi/homebridge/lib/HAP-NodeJS/node_modules/mdns gyp ERR! node -v v0.12.1 gyp ERR! node-gyp -v v1.0.2 gyp ERR! not ok |
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Iemand een idee wat te doen als na het toevoegen van een OTGW de devices niet verschijnen? De OTGW wordt herkend in de Hardware sectie, maar als ik deze toevoeg dan blijven de devices nog weg. Ze staan niet bij de 'overig' sectie, maar ook niet bij de ongebruikte Apparaten lijst.
Heb geprobeerd om een keer opnieuw toe te voegen, maar werkt helaas niet?
* De OTG is aangesloten via een PiHub en krijgt USB "/dev/ttyUSB2".
[ Voor 9% gewijzigd door Gamerkoe op 11-06-2015 19:51 ]
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
Het lijkt of die de DNS header files niet kan vinden, probeer eens:Aiolos schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:16:
Wanneer ik bij de HAP-nodjs module npm install doe, komen er ook de nodige foutmeldingen.
Dit is de foutmelding:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 make: Entering directory '/home/pi/homebridge/lib/HAP-NodeJS/node_modules/mdns/build' CXX(target) Release/obj.target/dns_sd_bindings/src/dns_sd.o In file included from ../src/dns_sd.cpp:1:0: ../src/mdns.hpp:32:20: fatal error: dns_sd.h: No such file or directory compilation terminated. dns_sd_bindings.target.mk:133: recipe for target 'Release/obj.target/dns_sd_bindings/src/dns_sd.o' failed make: *** [Release/obj.target/dns_sd_bindings/src/dns_sd.o] Error 1 make: Leaving directory '/home/pi/homebridge/lib/HAP-NodeJS/node_modules/mdns/build' gyp ERR! build error gyp ERR! stack Error: `make` failed with exit code: 2 gyp ERR! stack at ChildProcess.onExit (/usr/local/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/lib/build.js:267:23) gyp ERR! stack at ChildProcess.emit (events.js:110:17) gyp ERR! stack at Process.ChildProcess._handle.onexit (child_process.js:1067:12) gyp ERR! System Linux 3.12.28+ gyp ERR! command "node" "/usr/local/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/bin/node-gyp.js" "rebuild" gyp ERR! cwd /home/pi/homebridge/lib/HAP-NodeJS/node_modules/mdns gyp ERR! node -v v0.12.1 gyp ERR! node-gyp -v v1.0.2 gyp ERR! not ok
sudo apt-get install libavahi-compat-libdnssd-dev
En dan opnieuw npm install.
Bij mij verschenen ze na een paar minuten automatisch. (En het zijn er nogal wat. 23 tel ik er zo 1-2-3)Gamerkoe schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:50:
Iemand een idee wat te doen als na het toevoegen van een OTGW de devices niet verschijnen? De OTGW wordt herkend in de Hardware sectie, maar als ik deze toevoeg dan blijven de devices nog weg. Ze staan niet bij de 'overig' sectie, maar ook niet bij de ongebruikte Apparaten lijst.
Echter, spong mijn thermostaat in storing omdat hij dacht geen verbinding meer te hebben met de ketel.
Ik heb hem tijdelijk weer losgekoppeld om er later nog eens naar te kijken.
Heb je al eens geprobeerd om Domoticz (Pi?) opnieuw te starten?
Dit doet bij mij vaak wonderen, zeker als ik een nieuw apparaat heb toegevoegd.
Hij is nu aangesloten sinds het eten, drie uur terug. Net een reboot gedaan van de RPi, maar helaas ook nog niet. Domoticz accepteert overigens nieuwe apparaten, dat vinkje staat gewoon aan.TravockMD schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 20:56:
[...]
Bij mij verschenen ze na een paar minuten automatisch. (En het zijn er nogal wat. 23 tel ik er zo 1-2-3)
Echter, spong mijn thermostaat in storing omdat hij dacht geen verbinding meer te hebben met de ketel.
Ik heb hem tijdelijk weer losgekoppeld om er later nog eens naar te kijken.
Heb je al eens geprobeerd om Domoticz (Pi?) opnieuw te starten?
Dit doet bij mij vaak wonderen, zeker als ik een nieuw apparaat heb toegevoegd.
Ook de OTGW al een keer opnieuw gestart?Gamerkoe schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:09:
[...]
Hij is nu aangesloten sinds het eten, drie uur terug. Net een reboot gedaan van de RPi, maar helaas ook nog niet. Domoticz accepteert overigens nieuwe apparaten, dat vinkje staat gewoon aan.
Dat was hem! Blijkbaar moet deze opnieuw worden opgestart nadat je je computer met OTMonitor hebt gebruikt. Many thanks
weet iemand heel toevallig wat ik fout doe in mijn lua?
ik krijg:
Error: EventSystem: /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_Zonnescherm.lua:196: attempt to call global 'LogAction' (a string value)
in de lua heb ik:
met bovenstaande verwijzing meerdere keren alleen dan met andere status. up down idle.
wil ik onderstaande functie aanroepen.
ik krijg:
Error: EventSystem: /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_Zonnescherm.lua:196: attempt to call global 'LogAction' (a string value)
in de lua heb ik:
code:
1
2
3
| if Notifications == 'N' then else
notification("UP")
end |
met bovenstaande verwijzing meerdere keren alleen dan met andere status. up down idle.
wil ik onderstaande functie aanroepen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| function LogAction(status)
-- DateTime ; State ; Version ; Res_Dayl ; Res_Wind ; Res_Gust ; Res_Rain ; Res_Rain2 ;Res_UvCl ; Res_TpCl ; Res_UvOp ; Res_TpOp ; Wu_Wind ; Wu_Gust ; Wu_Rain ; Wu_Uv ; Wu_Temp ; ManualTime ; Debugging ; Man_to_Auto ; SwitchTime ;LogAction ; Notifications; DeviceManual ; IemandThuis;
f:write(os.date("%Y-%m-%d;%H:%M:%S") .. ";" .. status .. ";" .. Version .. ";" .. Res_Dayl .. ";" .. Res_Wind .. ";" .. Res_Gust .. ";" .. Res_Rain .. ";" .. Res_Rain2 .. ";" .. Res_UvCl .. ";" .. Res_TpCl .. ";" .. Res_UvOp .. ";" .. Res_TpOp .. ";" .. Wu_Wind .. ";" .. Wu_Gust .. ";" .. Wu_Rain .. ";" .. Wu_Uv .. ";" .. Wu_Temp .. ";" .. ManualTime .. ";" .. Debugging .. ";" .. Man_to_Auto .. ";" .. SwitchTime .. ";" .. LogAction .. ";" .. Notifications .. ";" .. DeviceManual .. ";" .. IemandThuis)
f:write("\n")
f:close()
end |
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ik wil mijn buiten zonnescherm met somfy motor toevoegen aan domoticz.
Bj handmatig toevoegen van blinds zijn er 4 mogelijkheden: al dan niet inverted en met of zonder percentage.
Mijn standaard remote control heeft 3 knoppen: up, down en my.
De laatste is voor een voorkeurs setting.
Welk type van de 4 types blinds moet is kiezen?
Ik kan het natuurlijk allemaal proberen, maar liever vervuil ik het somfy geheugen niet met nutteloze settings.
Bj handmatig toevoegen van blinds zijn er 4 mogelijkheden: al dan niet inverted en met of zonder percentage.
Ik kan het natuurlijk allemaal proberen, maar liever vervuil ik het somfy geheugen niet met nutteloze settings.
Om NodeJS te installeren op een RPI kan je de volgende instructies volgen: http://conoroneill.net//d...ble-for-raspberry-pi-here
Via apt-get krijg je een segmentation fault.
Via apt-get krijg je een segmentation fault.
Mooie toevoeging! Het werkt nu al mooi. Was inderdaad even lastig op een raspberry pi om nodejs aan de praat te krijgen (heb hem opnieuw laten builden) maar daarna ging het als een zonnetje.Ben benieuwd naar de nieuwe implementaties!Joepv schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:06:
Na de aanschaf van mijn Apple Watch begon het toch weer te jeuken om mijn verlichting te kunnen schakelen met Siri. Dit kan officieel met Apple HomeKit, maar hiervoor moet je domotica controller aan het MFI programma mee doen van Apple. Lastig voor Domoticz.
Dit alles heb ik getest en werkt. Heel ruig.![]()
Goede tip van Synology. kost wel wat meer stroom dan een RPI natuurlijk. maar ik denk dat het wel past in het stroomschema wat ik nu op de synology draai.ThinkPadd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:24:
Om met OpenTherm te praten heb je de OpenTherm Gateway, of zoals hij hier meestal genoemd wordt 'OTGW' nodig. Die komt tussen thermostaat en ketel in en dan kun je info aflezen + setpoint aanpassen. Of het ook met een Nefit werkt weet ik niet.
Heeft er iemand hier ervaring met meerdere Domoticz opstellingen in master / slave opstelling? Zit er in mijn nieuwe huis aan te denken om de benedenverdieping vanaf de Synology te gaan doen en boven middels een RPI.
Het switch type kun je achteraf nog wijzigen, maar ik verwacht dat je de 'gewone' blinds moet hebben.epdv schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:11:
Ik wil mijn buiten zonnescherm met somfy motor toevoegen aan domoticz.
Bedankt voor de tip. Ik hoop er dit weekend even tijd voor te hebben. Ik zie dat het verder iemand op een Pi wel gelukt is, dus het gaat vast goedkomen.Joepv schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 20:35:
[...]
Het lijkt of die de DNS header files niet kan vinden, probeer eens:
sudo apt-get install libavahi-compat-libdnssd-dev
En dan opnieuw npm install.
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Ik heb momenteel 3 Pi's in gebruik (Waarvan 1 Pi 2):DJ-NaRRa schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:29:
[...]
...
Heeft er iemand hier ervaring met meerdere Domoticz opstellingen in master / slave opstelling? Zit er in mijn nieuwe huis aan te denken om de benedenverdieping vanaf de Synology te gaan doen en boven middels een RPI.
-Master: Centraal in de woonkamer ivm bereik (Pi2)
-Meterkast: Uitlezen P1 meter, binnenkort mijn voordeur sensoren (een LDR en een DS18B20 temperatuur sensor) erop aansluiten. De voordeur zit naast de meterkast, de sensoren hangen er al sinds mijn vorige Domotica setup (NODO)
-Ketel (zolder) met daaraan een OTGW. Deze Pi draait maar de OTGW heb ik nog niet verbonden met mijn ketel omdat mijn thermostaat beneden in storing schoot omdat hij dacht de ketel niet meer te zien.
Alles is zeer gemakkelijk in te stellen en de gegevens zijn nog gemakkelijker te delen.
Nou, na veel lezen de stap gezet:
RFCcom adapter besteld,
Zwave adapter besteld,
wat Zwave sensoren besteld.
Kijken hoever we komen, gisteravond al wat met Domoticz gespeeld, straks dus wat installeerwerk voor de boeg. Enige 'zorg' die ik heb is dat ik niet alleen niet goed kan programmeren het ook nog 's een van de dingen is die ik niet leuk vind en krijg wel de indruk dat Domoticz heel kracht is - maar alleen als je wat Lua code kunt uitpersen. Dus.. tja.. we gaan het zien
RFCcom adapter besteld,
Zwave adapter besteld,
wat Zwave sensoren besteld.
Kijken hoever we komen, gisteravond al wat met Domoticz gespeeld, straks dus wat installeerwerk voor de boeg. Enige 'zorg' die ik heb is dat ik niet alleen niet goed kan programmeren het ook nog 's een van de dingen is die ik niet leuk vind en krijg wel de indruk dat Domoticz heel kracht is - maar alleen als je wat Lua code kunt uitpersen. Dus.. tja.. we gaan het zien
Nee joh, valt reuze mee. Met Blockly kom je echt al een heel eind hoor.
En anders is er dit forum EN het eigen Domoticz forum.
Goed topic om eens wat in te neuzen: Blockly examples. Voorbeelden van Lua/Bash/Python scripts vind je hier: http://domoticz.com/wiki/Scripts
En anders is er dit forum EN het eigen Domoticz forum.
Goed topic om eens wat in te neuzen: Blockly examples. Voorbeelden van Lua/Bash/Python scripts vind je hier: http://domoticz.com/wiki/Scripts
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door