Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Volgens mij is dit, zelfs met een Pi, secondenwerk.stuffer schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:54:
Weten iemand hoe lang het duurt voordat een domoticz.db ge-restored is? ik zit al een tijdje te staren naar rode sensoren na een restore en in de adres balk blijft staan: pi:8080/restoredatabase.webem#/Log
Technisch is het alleen een bestandje terugkopieren en de service herstarten?
Geen idee, maar ik heb ook geen 2e RFXcom en zwave-stick liggen om eventueel te testen..UltraSub schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:23:
Over master/slave Domoticz, is het ook mogelijk zo'n setup als HA te draaien? Dus als bijvoorbeeld de master crashed en dood is, een slave master te maken (of automatisch) en dus technisch gewoon door te draaien?
ThanksThinkPadd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:32:
Nee joh, valt reuze mee. Met Blockly kom je echt al een heel eind hoor.
En anders is er dit forum EN het eigen Domoticz forum.
Goed topic om eens wat in te neuzen: Blockly examples. Voorbeelden van Lua/Bash/Python scripts vind je hier: http://domoticz.com/wiki/Scripts
En hoewel coden niet mijn favoriet is, begrijp ik het wel - dus inderdaad, de voorbeelden helpen ontzettend.
Was overigens geobsedeerd geraakt door de Fibaro Motion sensor, vandaar Zwave er ook maar bij
Overigens briljant en betaalbaar systeem mede door uitbreidingmogelijkheden met RPi's als slave. Hoe lang ik ook zoek, er is geen werkelijk alternatief die dit alles biedt.
Edit: dit wordt verslavend; nu alvast wat scenes lopen schoppen met cpu-load, mem-load etc. Zie in ene overal automatiseerbare mogelijkheden.. woohoo! Blockly inderdaad prima te doen.
[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-06-2015 13:26 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Nee, niet zonder zelf flink te scripten e.d. Master/slave bij domoticz is niets anders dan de sensoren/apparaten beschikbaar stellen op de master.UltraSub schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:23:
Over master/slave Domoticz, is het ook mogelijk zo'n setup als HA te draaien? Dus als bijvoorbeeld de master crashed en dood is, een slave master te maken (of automatisch) en dus technisch gewoon door te draaien?
[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 12-06-2015 13:14 ]
PIR sensor, niet type met antenne, maar de iets duurdere zonder:
http://www.banggood.com/4...me-Security-p-952710.html
Waterlek sensor
http://www.banggood.com/4...rm-Security-p-969573.html
Gas sensor:
http://www.banggood.com/S...rm-Detector-p-950420.html
Rook alarm:
http://www.banggood.com/4...-Fire-Alarm-p-967105.html
Magneetcontact:
http://www.banggood.com/4...ome-Security-p-70869.html
Of ga ik het uitproberen?
Edit: ervaringen hier zijn wisselend, afhankelijk van chipset blijkbaar.
[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-06-2015 13:34 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Heb je stappen uit de RFXtrx USB RF transceiver User guide gevolgt?epdv schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:11:
Ik wil mijn buiten zonnescherm met somfy motor toevoegen aan domoticz.
Bj handmatig toevoegen van blinds zijn er 4 mogelijkheden: al dan niet inverted en met of zonder percentage.
Mijn standaard remote control heeft 3 knoppen: up, down en my.
De laatste is voor een voorkeurs setting.
Welk type van de 4 types blinds moet is kiezen?
Ik kan het natuurlijk allemaal proberen, maar liever vervuil ik het somfy geheugen niet met nutteloze settings.
Transmit a Program command with the RFXtrx433E. The Somfy RTS device should respond indicating the pair command was successful.
Komt er geen response van de zonwering.
In RFXmngr kan ik stop/up/down en andere commando's geven. Al deze commandos worden beantwoord met:
Packettype = Receiver/Transmitter Message
subtype = Transmitter Response
Sequence nbr = 13
response = ACK, data correct transmitted
Maar de luifel beweegt niet.
Ik heb inmiddels de dongle firmware geupgrade naar RFXtrx433_Ext_243.hex, maar het effect blijft hetzelfde.
Iemand nog een idee?
In de laatste versie (v2.2248) is dit weer binnen een paar seconden. De versies ervoor zorgen voor een trager herstel van de DB, duurde wel een minuut of iets langer. Wat jij beschrijft is echter geen goed teken, als je sensoren rood blijven dan kunnen ze niet bereikt worden of is er iets anders aan de hand. Je hebt het over een corrupte DB, en dan zouden bij mij de alarmbellen al gaan rinkelen en zou ik er zelf voor kiezen om vanaf het begin weer te starten en 1 voor 1 alles weer toe te voegen. Het is even een klus, maar je voorkomt er in de toekomst wel ellende mee.stuffer schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:54:
Weten iemand hoe lang het duurt voordat een domoticz.db ge-restored is? ik zit al een tijdje te staren naar rode sensoren na een restore en in de adres balk blijft staan: pi:8080/restoredatabase.webem#/Log
Of heb je nog een goede DB die je gebruikt om te restoren? Want dat maak ik niet goed op uit je verhaaltje.
Dat de URL nog die 'restoredatabase' bevat is niet erg, dat is altijd zo na een restore. Gewoon niet de pagina refreshen, maar desnoods even de browser sluiten en opnieuw openen met Domoticz. Het kan geen kwaad in ieder geval en is geen teken dat er iets mis is gegaan.
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb geen Somfy maar een soortgelijk ASA Go-4 ETR systeem.
Communicatie lijkt te lukken aangezien er positieve acknowledges worden gegeven,
Maar verder gebeurt er helemaal niets met de data.
Einde oefening.
Bedankt voor de tip. Ik heb het net werkend gekregen en werkt ook nogJoepv schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:06:
Na de aanschaf van mijn Apple Watch begon het toch weer te jeuken om mijn verlichting te kunnen schakelen met Siri. Dit kan officieel met Apple HomeKit, maar hiervoor moet je domotica controller aan het MFI programma mee doen van Apple. Lastig voor Domoticz.
Aan het begin van de week kwam ik achter het homebridge project op GitHub en daar heb ik afgelopen 2 dagen een Domoticz platform shim voor geschreven.
Inmiddels is mijn pull request geaccepteerd en is het in het project opgenomen.
Na het uitvoeren van de instructies op de homebrigde GitHub site of de handleiding die ik heb gemaakt op mijn website kun je de licht/schakelaars van Domoticz in een HomeKit app toevoegen en schakelen via Siri. Ook is het mogelijk om de schakelaars aan HomeKit zones (keuken, woonkamer) toe te voegen en Siri bijv. te vragen: "doe het licht aan in de keuken".
Dit alles heb ik getest en werkt. Heel ruig.![]()
Let wel op, het werkt alleen nog op http en geen authenticatie op de Domoticz server. Dit ga ik komende tijd nog implementeren.
Nog een tip hoe ik het laatste commando automatisch kan starten als daemon zodat ik de ssh-sessie kan sluiten?
Nog een andere vraag, ik heb bij het toevoegen van een lamp een verkeerde code ingevoerd, geen streepjes tussen de getallen. Het device is nu uit de lijst verdwenen wanneer ik probeer in Insteon+ devices toe te voegen. Ik krijg hem niet meer terug. De folder persistent heb ik al een keer leeg gegooid maar dat helpt ook niet
[ Voor 10% gewijzigd door Mozart op 12-06-2015 23:15 ]
PSN: PcDCch
Ik heb het nog niet werkend wanneer de raspberry opnieuw opstart, maar ik gebruik forever om het op de achtergrond te laten draaien.Mozart schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:06:
[...]
Nog een tip hoe ik het laatste commando automatisch kan starten als daemon zodat ik de ssh-sessie kan sluiten?
1
2
3
| npm install forever cd homebridge forever start app.js |
Dan draait het in ieder geval op de achtergrond. Nu nog zorgen dat het bij het opstarten van de raspberry ook automatisch meestart maar daar heb ik geen verstand van. Ik zag dat de pull request van gizmocuz voor het toevoegen van rgb lampen en scenes ook toegevoegd was aan de master. De rgb lampen werken goed! Scenes nog niet getest.
Verwijderd
Misschien een stomme vraag maar hoe heb je die master geinstalleerd?matthijsberk schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 10:09:
[...]
Ik heb het nog niet werkend wanneer de raspberry opnieuw opstart, maar ik gebruik forever om het op de achtergrond te laten draaien.
code:
1 2 3 npm install forever cd homebridge forever start app.js
Dan draait het in ieder geval op de achtergrond. Nu nog zorgen dat het bij het opstarten van de raspberry ook automatisch meestart maar daar heb ik geen verstand van. Ik zag dat de pull request van gizmocuz voor het toevoegen van rgb lampen en scenes ook toegevoegd was aan de master. De rgb lampen werken goed! Scenes nog niet getest.
Ik heb de handleiding van mindfreaker gevolgd. Heb de laatste versie geïnstalleerd door de homebridge map te verwijderen en hem opnieuw te installeren. Ik was namelijk ook door een foutje wat lampen kwijtgeraakt die niet meer terugkwamen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:01:
[...]
Misschien een stomme vraag maar hoe heb je die master geinstalleerd?
In de hal bij de voordeur willen we een schakelaar voorals we binnenkomen, dan gaat de lamp in de hal aan, deze zit op 6 meter ivm vide. Deze lamp moet ook aan als we weggaan, dus ook een schakelaar bij de deur van de hal naar de kamer. Daarnaast nog 2 schakelaars op de overloop, voor als we uit de slaapkamers komen. Nu is dit bedraad via een kruisschakeling mogelijk, maar ik vraag me af of het vanuit kostenoogpunt handig is. Kan ik er niet beter voor kiezen om 1 fysieke schakelaar te plaatsen en daarbij een zwave relais bij te doen en vervolgens draadloze schakelaars te gebruiken? Of hebben jullie nog betere opties?
Edit: De RFXCom adapter staat wel in de lijst, maar als ik die selecteer vraagt ie een serial port nr, dus zal sowieso de wiki in moeten duiken. Gok dat p&p er niet in zit
Top, zo te zien is het Syno pakket uit het jaar kruik - 2.0-2112-5. Heb op GitHub een nieuwere versie gevonden die ik met de hand kan installeren.. althans.. dat lukt niet. Zover ik weet moet ik de x86 versie hebben voor m'n DS713+ met Intel ATOM maar unsupported melding. Ik zoek verder.
Oke, terug naar de basis:
- Welke versie van Domoticz moet ik installeren op m'n Syno (en hoe)? De Github package die ik vond is wel voor mijn cpu, maar wil niet installeren. De package uit de synocommunity is bejaard, blijkbaar gaat die sowieso m'n RFXCom 433E en Z-wave gen 5 adapter niet snappen (en/of mis ik nog een USB driver pakket).
[ Voor 59% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-06-2015 17:55 ]
Probeer deze > http://jadahl.dscloud.me/sspks/NiGeLaToR schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:17:
Top, zo te zien is het Syno pakket uit het jaar kruik - 2.0-2112-5. Heb op GitHub een nieuwere versie gevonden die ik met de hand kan installeren.. althans.. dat lukt niet. Zover ik weet moet ik de x86 versie hebben voor m'n DS713+ met Intel ATOM maar unsupported melding. Ik zoek verder.
Oke, terug naar de basis:
- Welke versie van Domoticz moet ik installeren op m'n Syno (en hoe)? De Github package die ik vond is wel voor mijn cpu, maar wil niet installeren. De package uit de synocommunity is bejaard, blijkbaar gaat die sowieso m'n RFXCom 433E en Z-wave gen 5 adapter niet snappen (en/of mis ik nog een USB driver pakket).
Download voor jouw syn (713+) , handmatig installeren, en de link bij Package toevoegen voor updates.
Tadaa..
Ah top, we draaien inmiddels een recentere versie - thnx voor de tip!capmans schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:16:
[...]
Probeer deze > http://jadahl.dscloud.me/sspks/
Download voor jouw syn (713+) , handmatig installeren, en de link bij Package toevoegen voor updates.
Tadaa..
Nu aan de slag met de installatie van de Zwave adapter en RFXcom adapter - toevoegen lukt, chmod op de USB poort gedaan. Alleen - ik heb dev/ttyUSB0 en dev/ttyACM0. De RFXcom hangt in een usb poort aan de achterkant van de Synology, de Zwave in de voorkant. De andere poort achter zit al een USB disk aan vast.
Nu zie ik dus maar 2 devices en ik heb ook nog 's geen idee welke wat is. Gok: USB0 zit de RFXcom aan vast, maar de ACM0 is mogelijk geen USB poort. Hoe koppel ik dan de USB poort aan de voorzijde? Lampjes op de USB stick branden wel overigens.
Edit: de RFXcom adapter werkt zodra ik de Zwave adapter verwijder. Heb nu contact met een temperatuursensor, dus dat is een begin!
Volgende stap is de Zwave adapter werkend krijgen
Edit: Zwave adapter wordt herkend. Procedure voor koppelen apparatuur is me nog niet duidelijk.. we zoeken verder
Edit: Fibaro motion sensor gevonden; moest wel in Domoticz zelf instellen dat ie open staat voor nieuwe sensoren!
[ Voor 21% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-06-2015 09:33 ]
Gok dat dev/ttyUSB0 je rfxcom is en dev/ttyACM0 je zwave adapter is (usb serial device). Wanneer je die hebt toegevoegd bij hardware in domoticz die poort kiezen en toevoegen. Daarna via setup bij de device kun je andere zwave devices includen in je zwave netwerk.NiGeLaToR schreef op zondag 14 juni 2015 @ 08:51:
[...]
Ah top, we draaien inmiddels een recentere versie - thnx voor de tip!
Nu aan de slag met de installatie van de Zwave adapter en RFXcom adapter - toevoegen lukt, chmod op de USB poort gedaan. Alleen - ik heb dev/ttyUSB0 en dev/ttyACM0. De RFXcom hangt in een usb poort aan de achterkant van de Synology, de Zwave in de voorkant. De andere poort achter zit al een USB disk aan vast.
Nu zie ik dus maar 2 devices en ik heb ook nog 's geen idee welke wat is. Gok: USB0 zit de RFXcom aan vast, maar de ACM0 is mogelijk geen USB poort. Hoe koppel ik dan de USB poort aan de voorzijde? Lampjes op de USB stick branden wel overigens.
Edit: de RFXcom adapter werkt zodra ik de Zwave adapter verwijder. Heb nu contact met een temperatuursensor, dus dat is een begin!
Volgende stap is de Zwave adapter werkend krijgen
Edit: Zwave adapter wordt herkend. Procedure voor koppelen apparatuur is me nog niet duidelijk.. we zoeken verder(heb usb poorten gewisseld, de poort aan de voorzijde doet gewoon niet mee)
Edit: Fibaro motion sensor gevonden; moest wel in Domoticz zelf instellen dat ie open staat voor nieuwe sensoren!
Edit:
Meer een vraag voor het Synology forum bij nader inzien.
Maar mocht iemand een usb hub werkend hebben op een Synology i.c.m. de bovengenoemde usb rfxcom e.d. dan hoor ik dat graag.
[ Voor 28% gewijzigd door technorabilia op 14-06-2015 10:16 ]
Kan prima hier hoorkraades schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:08:
Op dit moment heb ik ook 3 usb poorten op mijn Synology. Nu wil ik deze vervangen en heb straks nog maar twee usb poorten. Op 1 komt de externe disk voor de backup. Dit betekent dat je er nog maar eentje over hebt. Werkt het dan met een usb hub?
Edit:
Meer een vraag voor het Synology forum bij nader inzien.
Maar mocht iemand een usb hub werkend hebben op een Synology i.c.m. de bovengenoemde usb rfxcom e.d. dan hoor ik dat graag.
Ik heb deze: http://www.mediamarkt.nl/...53,150243.html?langId=-11 en dat werkt feilloos met 1x Aeon Labs Zwave USB stick, 1x RFXCOM en 1x P1 smart meter kabel.
Dmv het commando "dmesg | grep attached" (even SSH'en naar je Synology), krijg je te zien hoe / wat mbt je aangesloten USB devices. Het ziet er dan ongeveer zo uit:
1
2
3
| [ 292.038867] usb 3-1.1: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0 [ 292.219005] usb 3-1.3: cp210x converter now attached to ttyUSB1 [ 292.269594] usb 3-1.4: pl2303 converter now attached to ttyUSB2 |
ttyUSB0 is de RFXCOM
ttyUSB1 (cp210x ) is de Z Wave adapter
ttyUSB2 (pl2303) is de P1 Smart Meter kabel
Zo kun je vrij makkelijk de devices in Domoticz de juiste USB poort toewijzen. Succes !
[ Voor 4% gewijzigd door M.v.Veelen op 14-06-2015 11:59 ]
¯\_(ツ)_/¯
Hij reageert op beweging, zowel IR als dat je hem beweegt - ook zie ik de lux en temp sensor in Domoticz, alleen die geven geen waarde. Nu zie ik in de instellingen van de hardware op het device de volgende opties voorbij komen:
64. Temperature reports interval: (actual: 0)
The parameter determines how often the temperature reports will be sent to the main controller. Available settings: 0 - 65535 (1 - 65535 seconds; 0 = reports are not sent) Default setting: 0
Last Update: Sun Jun 14 09:31:11 2015
Staat op 0 en dat betekent inderdaad 'reports are not sent'. Enige is dat ik die settings niet gewijzigd krijg, ook al vernieuw, ververs, sla ik op, etc. Blijft hier op hangen. Wel krijg ik ene melding dat als het ding slaapt het een tijdje kan duren. Weet iemand de procedure om deze instellingen te wijzigen op een Zwave device?
Moet je niet polling aan zetten voor je fibaro device? Dat moest ik iig wel voor m'n greenewave powernode om de energiewaarden door te krijgen.NiGeLaToR schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:31:
Heb nog wel wat moeite (net als veel anderen las ik) om m'n Fibaro sensor aan de gang te krijgen.
Hij reageert op beweging, zowel IR als dat je hem beweegt - ook zie ik de lux en temp sensor in Domoticz, alleen die geven geen waarde. Nu zie ik in de instellingen van de hardware op het device de volgende opties voorbij komen:
64. Temperature reports interval: (actual: 0)
The parameter determines how often the temperature reports will be sent to the main controller. Available settings: 0 - 65535 (1 - 65535 seconds; 0 = reports are not sent) Default setting: 0
Last Update: Sun Jun 14 09:31:11 2015
Staat op 0 en dat betekent inderdaad 'reports are not sent'. Enige is dat ik die settings niet gewijzigd krijg, ook al vernieuw, ververs, sla ik op, etc. Blijft hier op hangen. Wel krijg ik ene melding dat als het ding slaapt het een tijdje kan duren. Weet iemand de procedure om deze instellingen te wijzigen op een Zwave device?
[ Voor 3% gewijzigd door wmn79 op 14-06-2015 16:47 ]
Ga ik proberen - tegelijkertijd blijft het vreemd dat die waarden niet aanpasbaar (b)lijken.wmn79 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:45:
[...]
Moet je niet polling aan zetten voor je fibaro device? Dat moest ik iig wel voor m'n greenewave powernode om de energiewaarden door te krijgen.
Vooralsnog haalt dit niets uit, behalve deze foutmelding die nu elke minuut in het log verschijnt:
OpenZWave: Received timeout notification from HomeID:
Lukt me wel nu om m'n KaKu lampen te schakelen via Domoticz, nu nog uitvogelen hoe ik er actie + reactie van kan maken met andere sensoren
[ Voor 98% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-06-2015 18:00 ]
Polling hoeft niet ingeschakeld te worden, maar als je een instelling voor de Node aanpast dan moet je de Node handmatig "wakker" maken door 3x te drukken op de "B-Button". Vervolgens zullen de instellingen die opgegeven zijn in Domoticz overgenomen worden.NiGeLaToR schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:59:
[...]
Ga ik proberen - tegelijkertijd blijft het vreemd dat die waarden niet aanpasbaar (b)lijken.
Vooralsnog haalt dit niets uit, behalve deze foutmelding die nu elke minuut in het log verschijnt:
OpenZWave: Received timeout notification from HomeID:
Lukt me wel nu om m'n KaKu lampen te schakelen via Domoticz, nu nog uitvogelen hoe ik er actie + reactie van kan maken met andere sensoren
Inmiddels had ie het licht gezien en blijven de instellingen inderdaad plakkenl00pz schreef op zondag 14 juni 2015 @ 18:51:
[...]
Polling hoeft niet ingeschakeld te worden, maar als je een instelling voor de Node aanpast dan moet je de Node handmatig "wakker" maken door 3x te drukken op de "B-Button". Vervolgens zullen de instellingen die opgegeven zijn in Domoticz overgenomen worden.
Enige is dat het niet helpt, sensoren worden niet goed uitgelezen. Enige wat ik er over lees is dat het niet lukt. Overigens, wat er wel in staat, de bewegingsmelder en een alarm functie heb ik geen idee hoe ik die ga gebruiken. Ze staan in Domoticz als 'switch', dus zal denk ik maar experimenteren met een lamp schakeling om te kijken of ik op beweging een lamp aan kan laten zetten
Ik kreeg na het toevoegen van de Node 3 Hardware Devices zichtbaar in Domoticz zijnde Lux, Lightning2 en Temp. De Lightning2 heb ik vervolgens toegevoegd en het Switchtype gewijzigd in "Motion Sensor". De Motion Sensor springt nu netjes aan als hij beweging detecteert, en door middel van een Blockly Event schakelt hij vervolgens een lamp in.NiGeLaToR schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:27:
[...]
Inmiddels had ie het licht gezien en blijven de instellingen inderdaad plakkenThx, voor de volgende keer - wakker schudden voor gebruik.
Enige is dat het niet helpt, sensoren worden niet goed uitgelezen. Enige wat ik er over lees is dat het niet lukt. Overigens, wat er wel in staat, de bewegingsmelder en een alarm functie heb ik geen idee hoe ik die ga gebruiken. Ze staan in Domoticz als 'switch', dus zal denk ik maar experimenteren met een lamp schakeling om te kijken of ik op beweging een lamp aan kan laten zetten
Mocht je interesse hebben, dan kan ik je wat screenshots sturen van de settings die ik op het Openzwave Control Panel en Domoticz heb via een PB.
Ik heb destijds een aparte icon gemaakt voor de motion sensor van Fibaro.l00pz schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:38:
[...]
Ik kreeg na het toevoegen van de Node 3 Hardware Devices zichtbaar in Domoticz, zijnde Lux, Lightning2 en Temp. De Lightning2 heb ik vervolgens toegevoegd en het Switchtype gewijzigd in "Motion Sensor". De Motion Sensor springt netjes aan als hij beweging detecteert, en door middel van een Block Event schakelt hij vervolgens een lamp in.
Mocht je interesse hebben, dan kan ik je wat screenshots sturen van de settings die ik op het Openzwave Control Panel en Domoticz heb via een PB.
Je kunt m op de gebruikelijke plek downloaden; (onder de M van motion sensor)
https://drive.google.com/...FaaWdHV1Qxbm8&usp=sharing
Zoals net gestuurd ziet het er bij mij iets anders uit:l00pz schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:38:
[...]
Ik kreeg na het toevoegen van de Node 3 Hardware Devices zichtbaar in Domoticz zijnde Lux, Lightning2 en Temp. De Lightning2 heb ik vervolgens toegevoegd en het Switchtype gewijzigd in "Motion Sensor". De Motion Sensor springt nu netjes aan als hij beweging detecteert, en door middel van een Blockly Event schakelt hij vervolgens een lamp in.

Geen temperatuur en lux indicatie en de drie verschillende 'sensor'-dingen lijken niet te schakelen. Any ideas?
Edit: Verwijderd, toegevoegd, maakt geen verschil. Philio 4 in 1 sensor die ik heb werkt in 1 keer prima - al begrijp ik nog niet hoe de PIR functie überhaupt werkt. Die zit ook in de Philio en ook die krijg ik nog niet werkende.
Edit: Philio snap ik beter, inmiddels werkt daar lux, temp, magneetcontact & PIR van. Heel stoer en als je eenmaal door hebt hoe het werkt goed te doen. Thnx allen, tot zover!
[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-06-2015 21:37 ]
Heb ze gedownload, maar ik kan de icons van de Motion Sensor niet wijzigen. De rest van de "schakelaars" wel.Kraz schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:41:
[...]
Ik heb destijds een aparte icon gemaakt voor de motion sensor van Fibaro.
Je kunt m op de gebruikelijke plek downloaden; (onder de M van motion sensor)
https://drive.google.com/...FaaWdHV1Qxbm8&usp=sharing
Nu heb ik op de stekkerdoos uiteraard een knop zitten waarmee dit kan maar ik wil het graag in een scene van domoticz kwijt.
Ik heb het al werkend met een wall-plug die ik ertussen heb gezet maar dat neemt teveel ruimte in tussen de muur en mn tv meubel.
De vraag is dan ook: kan ik een stopcontact voorzien van een inbouw schakelaar AWMR-230 klikaanklikuit om op die manier de stroom van het hele stopcontact af te halen?
Een kruisschakeling hoeft niet heel duur te zijn.PolderPloer! schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:03:
Voor mijn nieuw te bouwen huis moet ik een schakelplan overleggen. Op zich geen probleem, echter 1 dilemma:
In de hal bij de voordeur willen we een schakelaar voorals we binnenkomen, dan gaat de lamp in de hal aan, deze zit op 6 meter ivm vide. Deze lamp moet ook aan als we weggaan, dus ook een schakelaar bij de deur van de hal naar de kamer. Daarnaast nog 2 schakelaars op de overloop, voor als we uit de slaapkamers komen. Nu is dit bedraad via een kruisschakeling mogelijk, maar ik vraag me af of het vanuit kostenoogpunt handig is. Kan ik er niet beter voor kiezen om 1 fysieke schakelaar te plaatsen en daarbij een zwave relais bij te doen en vervolgens draadloze schakelaars te gebruiken? Of hebben jullie nog betere opties?
Als je overal draadloze schakelaars wilt zetten dan houdt dit in dat er toch naar elk punt 230V moet worden gelegd (of je werkt met batterij KaKu). Dus dan bespaar je volgens mij niet zoveel.
Ik heb ditzelfde opgelost met 1 Qubino dimmer en dan alle schakelaars uitvoeren als pulsdrukker en dan parallel doorverbonden.
Ik ben normaal actief op het forum van domoticz zelf, maar daar krijg ik geen reactie meer op mijn vraag dus probeer ik het hier eens:
Ik wil enkele led-strips aansturen met domoticz. (liefst niets draadloos, al mijn kabels komen toe aan de schakelkast waar ook de RPI gemonteerd staat (work in progress))
Nu wil ik deze Led's kunnen dimmen --> ik dacht aan PWM via de gpio pinnen van de raspberry en het gebruik van een MOSFET
Ik denk niet dat er in lua PWM gebruikt kan worden dus ben ik maar aan het testen met een python script voor een simpel ledje aan te sturen via pwm
dit lijkt redelijk te lukken (soms wel knipperend effect, hopelijk verdwijnt dit met het gebruik van een mosfet en de ledstrips )
ik heb een virtuele dimmer gemaakt in domoticz maar ik vind nergens terug hoe ik in een lua script een python script kan laten uitvoeren... kan er mij daar iemand mee verder helpen?
zie ook:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=6869
groeten,
Thomas
Ik weet niet of je met die schakelaar wel 'zoveel' vermogen mag schakelen aangezien hij normaal bedoeld is voor een paar lampen. Ik weet dus ook niet wat er allemaal op dat stopcontact zit.florabora schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:33:
Ik wil graag de stekkerdoos die onder mijn tv meubel ligt voorzien van een kill switch om zodoende 's nachts alles van de standby te halen.
Nu heb ik op de stekkerdoos uiteraard een knop zitten waarmee dit kan maar ik wil het graag in een scene van domoticz kwijt.
Ik heb het al werkend met een wall-plug die ik ertussen heb gezet maar dat neemt teveel ruimte in tussen de muur en mn tv meubel.
De vraag is dan ook: kan ik een stopcontact voorzien van een inbouw schakelaar AWMR-230 klikaanklikuit om op die manier de stroom van het hele stopcontact af te halen?
Ik kan in de specs op de site van KaKu niets vinden over maximaal vermogen.
Waarom maak je niet zelf een stekker met een korte verlengkabel naar een enkelvoudige contra stekker waar je die wall-plug weer in steekt, op die manier kun je die wall-plug 'overal' positioneren.
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
http://www.klikaanklikuit...schakelaar-awmr-230/#tabsinVision schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:13:
[...]
Ik weet niet of je met die schakelaar wel 'zoveel' vermogen mag schakelen aangezien hij normaal bedoeld is voor een paar lampen. Ik weet dus ook niet wat er allemaal op dat stopcontact zit.
Waarom maak je niet zelf een stekker met een korte verlengkabel naar een enkelvoudige contra stekker waar je die wall-plug weer in steekt, op die manier kun je die wall-plug 'overal' positioneren.
230watt lampen, geen led, minimum wattage verlichting 40watt. + een reactie van iemand die z'n stopcontact er ook mee wilde schakelen wat resulteerde in een zoemend geluid. Ik denk dat dit 'm niet gaat worden voor iets anders dan een lampje.
Hopla, deze is gemaakt om een stopcontact geheel te ontdoen van stroom via KaKu!
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten-1/aws-3501/
Doet 3500watt max schakelen, dus mocht je home cinema daar niet genoeg aan hebben houdt het wel een beetje op
[ Voor 12% gewijzigd door NiGeLaToR op 15-06-2015 16:05 ]
Anyway, ik hoopte dat deze update ook de nieuwe openzwave build zou bevatten waarbij er correct wordt omgegaan met Gen 5 apparatuur. Helaas... update geïnstalleerd, domoticz herstart... nog steeds werkt mijn Aeon labs smart switch nog niet zoals het hoort.
Volgens de changelog (en waarschijnlijk beta branch) zou dit al lang gefixt zijn. Ik had gehoopt dat het in de eerstvolgende stable update zou zitten, maar helaas was dat niet zo.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Zoals eerder genoemd de inbouw voor stopkontakt. Maar er is ook een stekkerblok kant en klaar.florabora schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:33:
1 x PIR
1 x Rookmelder
1 x Watersensor
3 x temp/humidity meter (staat in de comments dat ie werkt met Domoticz, dus dat durfde ik aan 3x)
RasPi2 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:57:
Welke sensoren heb je precies besteld?
- 1 x 433MHZ Wireless PIR Motion Detector for Home Alarm Home Security (SKU139873) €10.80
- 1 x 433MHZ Home Security System Wireless Smoke Detector Fire Alarm (SKU205680) €8.23
- 1 x 433MHz Wireless Water Leak Sensor For Home Alarm Security (SKU206747) €4.83
- 3 x 433MHz Wireless Weather Station Digital Thermometer Humidity Sensor (SKU174397) €23.34
Ps; ander vraagje. Huis zit vol met reguliere lichtschakelaars, al dan niet in hotel-schakeling. Daar wil ik hier en daar wel gaan overstappen op draadloze varianten, maar dan moet de wandschakeloptie nog beschikbaar zijn. KlikAanKlikUit biedt allerlei schakelaars voor achter de knop, maar doet de knop het daarna nog?
[ Voor 16% gewijzigd door NiGeLaToR op 15-06-2015 22:16 ]
Hoor wel graag van je of de rest goed werkt.
ik heb zelf vorige week een zak vol led verlichting binnen gekregen van banggood.
milight lampen, controlers en strips. Werkt super met domoticz
Dank, dat was de gouden tip! Hoe eenvoudig kan het af en toe zijn... vanavond eea in elkaar geschroefd que bekabeling en een 'killswitch' gemaakt die het hele stekkerblok uitzet. Dat alles in de scene 'ik ga slapen' bijgevoegd en nu gaat alles keurig uit.inVision schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:13:
[...]
Ik weet niet of je met die schakelaar wel 'zoveel' vermogen mag schakelen aangezien hij normaal bedoeld is voor een paar lampen. Ik weet dus ook niet wat er allemaal op dat stopcontact zit.
Om het geheel toch nog netjes af te sluiten heb ik de Harmony Hub ook toegevoegd die alles eerst netjes uitzet en met een vertraging van 10 seconden de stroom van het stekkerblok afgooit.
Om eea weer netjes in opperste staat van paraatheid terug te brengen, heb ik ook een 'thuis zijn' scene gemaakt die de stroom op het stekkerblok weer zet zodat we snel de AV kunnen schakelen met de normale harmony afstandsbediening. Wellicht dat ik die scene nog ga koppelen aan een precense detection mbh ping naar smartphone of PIR maar dat is wellicht niet helemaal oppas-proof...
Wait what? Waar moet ik aan denken, kan zo snel niet vinden dus zal verkeerde zoektermen gebruikenRasPi2 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:31:
Ziet er goed uit. De watersensor is voor mij niet interessant.
Hoor wel graag van je of de rest goed werkt.
ik heb zelf vorige week een zak vol led verlichting binnen gekregen van banggood.
mylight lampen, controlers en strips. Werkt super met domoticz
- 3x SKU199570E27 6W RGBW 14 LED 450LM LED Spotlight Dimmable Bulb lamp 85-265V
Color: RGB+Warm White €29.31 - 1x SKU199670Mi Light 2.4G DC5V 500mA LED WIFI Controller For IOS Android €14.94
- 2x SKU1238185M 5050 SMD Non-waterproof 300 LEDs Flexible Strip light
Color: Warm White €24.48 - 1x SKU199647Mi Light 24A DC12-24V 2.4G RF 4 Channel RGB LED Remote Controller
Color: WW/W €8.47 - 1x SKU078007AC 100-240V to DC 12V 3A 36W Power Supply Adapter for LED Strip
Adaptor: EU €7.53
Alles werkend gekregen met http://www.domoticz.com/wiki/Limitless/AppLamp_LED
[ Voor 11% gewijzigd door RasPi2 op 16-06-2015 07:37 ]
Snap het doel niet helemaal van je post ?
@hieronder.. ah, dat maakt het een stuk duidelijker
[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 16-06-2015 10:00 ]
Mijn Fibaro kattenoog sensor werkt. Onbewust bekwaam helaas, maar zal trachten te reproduceren wat ik heb gedaan:
- nieuwe versie geïnstalleerd van Domoticz.
- Fibaro devices en hardware verwijderd
- Domotica op sta sensoren toe gezet, Zwave op accepteer secure devices gezet, Fibaro net zo lang op knopje gedrukt to ie blauw oplicht ('wakker').
De vorige stap een keer of 5 herhaald. Vreemd genoeg komt de eerste keer 2 sensoren in beeld, onder kopje 'unknown', daarna krijg ik een naam te zien, daarna zie ik lux/temp sensor er ook bij en vervolgens heb ik een lijstje van 5. Met zaklamp op telefoon kreeg ik soms al output uit de Lux sensor, maar de temposensor bleek vanochtend pas output te hebben gegeven.
Inmiddels reageert ie op beweging en werkt de lux/temp sensor ook bij. Helemaal 100% soepel ging het niet, maar hij doet het vooralsnog wel!
Die led controller werkt toch via RF, kan een RFXcom deze dan ook aansturen?RasPi2 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:33:Heb gelijk extra lampen besteld. Zijn onderweg.
- 1x SKU199647Mi Light 24A DC12-24V 2.4G RF 4 Channel RGB LED Remote Controller
Color: WW/W €8.47
Alles werkend gekregen met http://www.domoticz.com/wiki/Limitless/AppLamp_LED
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Ik zie deze ook in het lijstje staan, ik verwacht dat je deze aan je Domoticz koppelt en zo de lampen kunt aansturen:Aiolos schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:49:
[...]
Die led controller werkt toch via RF, kan een RFXcom deze dan ook aansturen?
http://www.banggood.com/M...IOS-Android-p-968812.html
Juist. Deze wifi-controller neem je op in je draadloos netwerk en kun je daarna aansturen met Domoticz maar ook met een app op je smartphone of tablet. Je hebt hier dus geen RFX voor nodig.NiGeLaToR schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:01:
[...]
Ik zie deze ook in het lijstje staan, ik verwacht dat je deze aan je Domoticz koppelt en zo de lampen kunt aansturen:
http://www.banggood.com/M...IOS-Android-p-968812.html
De remote controller (SKU19964) heb je nodig om led-strips te schakelen.
Ik heb dat opgelost door een virtuele oppas schakelaar te maken die de precense detection uitschakelt.florabora schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:59:
[...]
....
Wellicht dat ik die scene nog ga koppelen aan een precense detection mbh ping naar smartphone of PIR maar dat is wellicht niet helemaal oppas-proof...
Zou dit er zelf in te bakken zijn? Ik heb ook wel oren naar de laatste stand van OpenZwave. Bijna alle problemen met Domoticz worden bij mij veroorzaakt door Zwave. Met name Greenwave sloffen werken gaar (ze worden te snel als dead gemarkeerd en daarna nooit meer geprobeerd). Het lijkt als er iets mis gaat met één Zwave onderdeel, het hele netwerk begint te rammelen.Da_maniaC schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:27:
Kreeg vandaag ineens de melding dat er een update voor stable was (kan even geleden zijn dat ik was ingelogd op mijn domoticz server.
Anyway, ik hoopte dat deze update ook de nieuwe openzwave build zou bevatten waarbij er correct wordt omgegaan met Gen 5 apparatuur. Helaas... update geïnstalleerd, domoticz herstart... nog steeds werkt mijn Aeon labs smart switch nog niet zoals het hoort.
Volgens de changelog (en waarschijnlijk beta branch) zou dit al lang gefixt zijn. Ik had gehoopt dat het in de eerstvolgende stable update zou zitten, maar helaas was dat niet zo.
Ik wilde zelf even proberen om mijn Aeon Labs Smart switch (gen5) opnieuw te introduceren voor mijn controller en domoticz, maar het lijkt erop dat ik het device nu niet eens meer kan excluden omdat de communicatie met zwave+/gen5 apparaten nog zo slecht werkt.
Iemand enig idee hoe ik op een raspberry ' hard' dit device kan verwijderen uit domoticz?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik heb precies hetzelfde.... en ik kan ook niet de 'streepjes' invoeren van de pincode. Bij sommige apparaten is het goed gegaan zoals mijn keukenlamp, bij vele anderen niet. Ik krijg een communication is lost error en vervolgens komen de devices ook niet terug in de scanlijst te staan.Mozart schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:06:
[...]
Nog een andere vraag, ik heb bij het toevoegen van een lamp een verkeerde code ingevoerd, geen streepjes tussen de getallen. Het device is nu uit de lijst verdwenen wanneer ik probeer in Insteon+ devices toe te voegen. Ik krijg hem niet meer terug. De folder persistent heb ik al een keer leeg gegooid maar dat helpt ook nietEnig idee?
Anders dan dat leuk speelgoed
Voor Zwave apparatuur welke hardware is het beste voor de RPI? zo'n onboard module (razberry) of een USB variant?
Een rpi met Razberry is daarentegen wel lekker compact..
Met die vraag zit ik ook aangezien ik de gehele set nog moet gaan aanschaffen. Als de razberry geen nadelen kent t.o.v. een USB-stick (behalve dat die portable is) gaat daar mijn voorkeur naar uit omdat ik eigenlijk alle USB-poorten nodig heb:DJ-NaRRa schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:44:
[...]
Voor Zwave apparatuur welke hardware is het beste voor de RPI? zo'n onboard module (razberry) of een USB variant?
- slimme meter
- MySensors gateway
- memory stick (logging en backups)
- RFXtrx433E (misschien later..)
ik meen me te herinneren (maar wellicht dat die issues inmiddels opgelost zijn) dat USB zwave modules veel problemen gaven met een raspi icm domoticz vanwege de arm architecture. veel bestaande USB apparatuur werkte (toen iig) niet.arjandijk162 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:28:
USB is op meer apparaten te gebruiken dan een RPI en kun je eruit trekken om een apparaat te pairen. Dan houd je de stick j naast een zwave module en druk je op de pair knop.
Een rpi met Razberry is daarentegen wel lekker compact..
Hoe is dat nu? en is er een lijst te vinden met compatible zwave apparatuur specifiek voor een rpi? Waarschijnlijk wel, maar heb ik hem nog niet gevonden.
als het een powered USB hub is dan moet het lukken, De raspi heeft niet genoeg power om dat soort USB-hubs aan te sturen helaas.NiGeLaToR schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:58:
USB-hub zou geen probleem zijn, op een Syno, dat zal voor een Rasp niet anders zijn gok ik? Misschien wil je dat liever niet, maar toch.
[ Voor 20% gewijzigd door DJ-NaRRa op 16-06-2015 15:24 ]
update:thomke schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:27:
Dag iedereen,
Ik ben normaal actief op het forum van domoticz zelf, maar daar krijg ik geen reactie meer op mijn vraag dus probeer ik het hier eens:
Ik wil enkele led-strips aansturen met domoticz. (liefst niets draadloos, al mijn kabels komen toe aan de schakelkast waar ook de RPI gemonteerd staat (work in progress))
Nu wil ik deze Led's kunnen dimmen --> ik dacht aan PWM via de gpio pinnen van de raspberry en het gebruik van een MOSFET
Ik denk niet dat er in lua PWM gebruikt kan worden dus ben ik maar aan het testen met een python script voor een simpel ledje aan te sturen via pwm
dit lijkt redelijk te lukken (soms wel knipperend effect, hopelijk verdwijnt dit met het gebruik van een mosfet en de ledstrips )
ik heb een virtuele dimmer gemaakt in domoticz maar ik vind nergens terug hoe ik in een lua script een python script kan laten uitvoeren... kan er mij daar iemand mee verder helpen?
zie ook:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=6869
groeten,
Thomas
what I was able to do:
with the use of a virtual dimmer in domoticz run a python script with the dim variable from the dimmer.
The plan was to use this variable in the python script to da a PWM with the GPIO pins of the RPI.
But the problem is that the RPI only has 1 (the RPI2 2) hardware PWM pins... therefore it was doing a 'software PWM'
Software PWM makes a new thread for each pwm pin, --> makes it much less reliable ( I tested it with a led and you saw it was kinda 'blinking' --> didn't work well)
So in other words this wasn't a good solution.
After searching a lot, there are a few options i found:
first option:
the use of an arduino:
an arduino has 6 or 12 PWM pins (depends on the kind of arduino you use)
so this way something like this must be possible:
1) virtual dimmer switch in domoticz
2) with the use of a lua script the 'dimValue' is send to the arduino
3) the arduino sets a PWM signal to its PWM pin
4) with the use of MOSFET --> dimming led lights and strips
only problem.. I don't know how to write this..
I know the very basic of programming electronics (im used to work with PLC's )
there are a lot of PWM scripts online for the arduino
but i don't know how to connect an arduino with the rpi (i found out you can just use an usb cable)
but i wouldnt know how to program the whole configuration so i can control a PWM pin from the arduino with domoticz on the RPI
so there could use some help
second option:
with DMX.
with the use of something like this:
http://www.aliexpress.com/item/27CH-Eas ... 78199.html
(and an usb - dmx adaptor for the RPI ?)
but I don't know if this is even possible with domoticz/how to control it
I don't know if someone else has better/other solutions?
Or if someone can help me with getting one of the options I just explained get to work?
I didn't find anything on the forum about communication with an arduino with domoticz
Like i said, I don't know that much about programming arduino (I've done some simple led blinking scripts before but that's about it) but i understand most scripts when i see them.
if someone can help me this to work I will look to make a wiki page about this ("PWM with domoticz"?)
thanks!
[ Voor 14% gewijzigd door thomke op 16-06-2015 18:31 ]
Ik heb sinds vandaag ook een Kaifa MA105. Deze kabel heb je werkend? Met het aansluitschema dat je een paar posts later aangeeft?ThinkPadd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:59:
Duur kabeltje.... Knijp hier een RJ11 stekkertje (10 cent) aan en je bent er ook.
Typenummer is in de foto niet leesbaar trouwens. Gooi typenummer eens door Google anders?
Edit:
Of heeft/weet iemand een kant en klare kabel voor een redelijke prijs?
[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 16-06-2015 18:41 ]
Auriol H13726 / Ventus W155 / Hama EWS 1500 / Meteoscan w155 w160 / Alecto WS-3500 / Balance RF-WS100
Vrees alleen dat het bereik niet zo groot is, sinds ie weer in de tuin hangt heb ik nog geen signaal gehad. Nu kan het zijn dat ie niets meet omdat het niet waait momenteel, maar toch.
Edit: (RFXCom ) Wind (Windmeter)
Daar istie weer
Voor de Alecto WS1700 temp/hum sensor zou een firmware upgrade van de RFXcom moeten helpen om de waarden goed weer te geven, maar daar klopt bij mij vooralsnog niets van. Hij registreert 'm sowieso bij toevoegen 4-5 keer met elke een andere idiote waarde
[ Voor 22% gewijzigd door NiGeLaToR op 16-06-2015 21:27 ]
Hoe kan ik dit regelen via Domoticz?
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
Alleen, ik heb gewoon niet de optie de tuinverlichting ook weer uit te zetten?
Onder 'Timers' zie ik de optie 'command' en die kan alleen maar op 'on' staan.
Onder 'Edit' zie ik devices staan, maar kan maar 1 keer tuinverlichting toevoegen met commando On, als ik dat Off wil doen krijg ik een foutmelding. Lijkt me ook niet de plek, maar toch.
Begrijp Timers dus niet helemaal goed, wat zie ik over het hoofd?
Bij mij Draait Domoticz ook niet in de meterkast. Ik heb dit opgelost door een 2e Pi neer te zetten in de meterkast die de P1 poort uitleest en de gegevens beschikbaar maakt over ethernet aan de "hoofd" Domoticz installatie.Kitser schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:11:
2 weken geleden is bij een slimme meter geplaatst. Die wil ik via de P1 poort uitlezen met Domoticz. Maar m'n pc staat ver van de meterkast. Er is niet fatsoenlijk bij te komen. Zelfs niet als ik de kabel kan verlengen. M'n router staat wel vlak bij m'n slimme meter. Is er een manier om de P1 poort via het netwerk uit te lezen ipv USB? Of zijn er ook andere mogelijkheden?
Ja, precies. Het draait nu op mijn Windows pc / servertje. Dus wellicht verplaatst ik domoticz dan wel naar een raspberry. Of wat jij zegt: M'n huidige pc installatie intact houden en een raspberry bij de slimme meter zetten. En die verbinden met m'n pc installatie.TravockMD schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:17:
[...]
Bij mij Draait Domoticz ook niet in de meterkast. Ik heb dit opgelost door een 2e Pi neer te zetten in de meterkast die de P1 poort uitleest en de gegevens beschikbaar maakt over ethernet aan de "hoofd" Domoticz installatie.
Thanx.
Je zie ook meteen wat Domoticz mist tov openremote:
-Designer
-HTTP get/post met JSON path om APIs uit te lezen naar switches zonder dat je de code in hoeft te duiken
Ik heb 2 scenes schemerAAN en schemerOFFNiGeLaToR schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:10:
Ben aan het spelen met de scenes in Domoticz en het is eenvoudig om een scene te maken die bijvoorbeeld de tuinverlichting aanzet als de zon onder gaat. Tot zover - top!
Onder 'Edit' zie ik devices staan, maar kan maar 1 keer tuinverlichting toevoegen met commando On, als ik dat Off wil doen krijg ik een foutmelding. Lijkt me ook niet de plek, maar toch.
Bij dus OFF moet je bij de devicces in de scène (Zijn switches, kromme naamgeving) CommAnd Off geven.
Tenminste dat is zo bij z-wave. Geen idee of dat ook bij klikaan ook zo is.
Morgen middels de raspberrycloud (dropbox) package instellen dat de beelden ook direct gesynced worden naar mijn dropbox account mits er internetverbinding aanwezig is.
Uiteindelijk wilde ik de opname middels een trigger via Domoticz laten verlopen maar de camera mogelijkheden binnen Domoticz lijken momenteel nog ietwat beperkt.
Wellicht als ik in de toekomst een kleine tablet heb om scenes in te stellen ofzo...dat ik een 'Home clear' scene maak waarbij de camera niet hoeft op te nemen en een 'Away' / 'Home arm' scene maak waarbij de camera wél wordt geactiveerd.
Als je een groep maakt kun je hem wel aan en uitzetten. Zo heb ik mijn tuinverlichting ook geconfigureerd.trekker22 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:34:
[...]
Ik heb 2 scenes schemerAAN en schemerOFF
Bij dus OFF moet je bij de devicces in de scène (Zijn switches, kromme naamgeving) CommAnd Off geven.
Hier een aardige oplossing voor wat jij schetst. Als de router een alternatieve firmware draait en een USB poort heeft dan kun je ook met een serial to network proxy werken zoals deze howto beschrijft:Kitser schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:11:
2 weken geleden is bij een slimme meter geplaatst. Die wil ik via de P1 poort uitlezen met Domoticz. Maar m'n pc staat ver van de meterkast. Er is niet fatsoenlijk bij te komen. Zelfs niet als ik de kabel kan verlengen. M'n router staat wel vlak bij m'n slimme meter. Is er een manier om de P1 poort via het netwerk uit te lezen ipv USB? Of zijn er ook andere mogelijkheden?
http://myhowtosandproject...th-asus-wl-520gu-via.html
Klinkt interessant ben benieuwd wat je resultaten zijn vooral wat design betreftarjandijk162 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:38:
Voor degene die vinden dat de UI niet flexibel genoeg is. Ik ben nu in Openremote (designer) een UI aan het bouwen waarbij Openremote de status van de domoticz switches uitleest. Je kunt hier hele gave designs mee maken.
Je zie ook meteen wat Domoticz mist tov openremote:
-Designer
-HTTP get/post met JSON path om APIs uit te lezen naar switches zonder dat je de code in hoeft te duiken
Ik heb sinds maandag ook zo'n Kaifa.kraades schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:40:
[...]
Ik heb sinds vandaag ook een Kaifa MA105. Deze kabel heb je werkend? Met het aansluitschema dat je een paar posts later aangeeft?
Edit:
Of heeft/weet iemand een kant en klare kabel voor een redelijke prijs?
Ik heb de kabel liggen, alleen nog geen tijd gehad om de Pi naar de meterkast te verzetten om m uit te proberen.
Probeer het zondag te gaan bekijken.
de Kaifa is een DSMR 4 type, waarschijnlijk moet je het extra weerstandje erbij solderen net als bij de Landis E350.
Ik heb deze kabel gekocht:
http://www.ebay.nl/itm/Ne...HL-340-Blue-/291395736651
Maar dan moet je wel solderen.
Er is een andere variant van deze kabel waar je alleen de RJ11 stekker op hoeft te krimpen.
Als je daar ook de spullen niet voor hebt dan kun je de kabel kopen via internet of via het Domoticz forum.
Dank voor je antwoord, inmiddels reageerde janne_nl hieronder en dan werkt het in 1 group:trekker22 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:34:
[...]
Ik heb 2 scenes schemerAAN en schemerOFF
Ah, dacht dat een group alleen voor het combineren van schakelaars was - maar dat is gewoon scene met meer optiesjanne_nl schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:32:
[...]
Als je een groep maakt kun je hem wel aan en uitzetten. Zo heb ik mijn tuinverlichting ook geconfigureerd.
Ik denk dat een group meer bedoeld is voor deze toepassing.
Je bent heel flexibel qua design. Je kunt alles precies zo neerzetten als je zelf wilt. Wel moet je er rekening mee houden dat je alle icons zelf moet invoeren en dat het niet mogelijk is om knoppen te kopieren. Dus als je 10 lichtknoppen wil, zul je 10 keer moeten aanmaken. Wel is het heel makkelijk om verschillende tabbladen aan te maken. Als ik resultaat heb zal ik hier tonen.Mediacj schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:02:
[...]
Klinkt interessant ben benieuwd wat je resultaten zijn vooral wat design betreft
Je kan toch ook een Off command geven bij de timers !?NiGeLaToR schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:10:
Ben aan het spelen met de scenes in Domoticz en het is eenvoudig om een scene te maken die bijvoorbeeld de tuinverlichting aanzet als de zon onder gaat. Tot zover - top!
Edit: antwoord was al gegeven zie ik nu
[ Voor 3% gewijzigd door loyske op 17-06-2015 11:09 ]
Dank voor de behulpzaamheidloyske schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:06:
[...]
Je kan toch ook een Off command geven bij de timers !?
Edit: antwoord was al gegeven zie ik nu
Bij scene miste ik die optie, maar dan had ik 2 scene's moeten maken maar inderdaad - group opties lost dat dan weer op
Toevallig net DDWRT vervangen door de originele firmware. Maar wellicht is het hierdoor wel weer waard om hem weer te voorzien van DDWRT.tsjoender schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:25:
[...]
Hier een aardige oplossing voor wat jij schetst. Als de router een alternatieve firmware draait en een USB poort heeft dan kun je ook met een serial to network proxy werken zoals deze howto beschrijft:
http://myhowtosandproject...th-asus-wl-520gu-via.html
Thanx!
De RFXcom heb ik al, ik had gehoopt die ledcontroller direct met die RFXcom aan te sturen. Dan blijf ik het voorlopig wel even met een gewone kaku direct op het lichtnet schakelen. Kan ik alleen de kleuren niet regelen, maar dat hoeft ook weer niet zo vaak.RasPi2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:09:
[...]
Juist. Deze wifi-controller neem je op in je draadloos netwerk en kun je daarna aansturen met Domoticz maar ook met een app op je smartphone of tablet. Je hebt hier dus geen RFX voor nodig.
De remote controller (SKU19964) heb je nodig om led-strips te schakelen.
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Die werkt ook alleen met gloeilampen. Je kan natuurlijk je home cinema parallel met een lamp zetten en dan schakelenNiGeLaToR schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:03:
[...]
Hopla, deze is gemaakt om een stopcontact geheel te ontdoen van stroom via KaKu!
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten-1/aws-3501/
Doet 3500watt max schakelen, dus mocht je home cinema daar niet genoeg aan hebben houdt het wel een beetje op
Ik heb een TL geschakeld door een kaku relaisschakelaar in de lasdoos in het plafond weg te werken. Daar is ook vaak de extra benodigde voedingsdraad aanwezig.
Overigens ben ik eruit wat ik nodig heb - schakelende wandschakelaars. Die dingen in zo'n potje in plafond of muur heb ik niets aan, want dan verliest de schakelaar de huidige functie. Ik wil én én.zaadstra schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:30:
[...]
Die werkt ook alleen met gloeilampen. Je kan natuurlijk je home cinema parallel met een lamp zetten en dan schakelen![]()
Ik heb een TL geschakeld door een kaku relaisschakelaar in de lasdoos in het plafond weg te werken. Daar is ook vaak de extra benodigde voedingsdraad aanwezig.
Toen kwam ik dit tegen:

Kan ook met Domoticz in bepaalde varianten draadloos geschakeld/gedimd worden. Iemand dit al in z'n huis gemonteerd?
[ Voor 6% gewijzigd door NiGeLaToR op 17-06-2015 19:44 ]
Ja ik heb ze....NiGeLaToR schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:43:
[...]
Overigens ben ik eruit wat ik nodig heb - schakelende wandschakelaars. Die dingen in zo'n potje in plafond of muur heb ik niets aan, want dan verliest de schakelaar de huidige functie. Ik wil én én.
Toen kwam ik dit tegen:
[afbeelding]
Kan ook met Domoticz in bepaalde varianten draadloos geschakeld/gedimd worden. Iemand dit al in z'n huis gemonteerd?
Mooi speelgoed....
En werkt leuk...
Maar geen terugkoppeling...
Alleen als je goed bent in lua oid, kun je een script gebriken, om een aan check te doen...
Mooie waf ..
Ik heb er een op de wc...
En ze willen hem graag....
alleen de AB van de livolo werkt niet.
Maar je kunt hem gewoon met kaku ook schakelen, via Domoticz
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Mocht iemand hier nog een antwoord op zoeken. Je kan éénmalig een commando versturen zodat deze waarde in het vervolg (zelfs na een reboot) wordt opgevraagd.Gamerkoe schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:56:
Ik heb een paar dagen een OTG aangesloten. Nu mis ik alleen nog enkele waarden zoals de 'Return Water Value' waarde. Bij navraag blijkt dat ik wel een CV ketel heb met ondersteuning, maar deze niet opgevraagd wordt door de thermostaat op het moment dat deze die informatie niet nodig heeft. Ik zou dmv het commando AA=28 de waarde kunnen opvragen.
Hoe kan ik dit regelen via Domoticz?
Zie ook: http://www.domoticaforum....c.php?f=75&t=10540#p75364
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
Ja precies, dus als je een 'aan' hebt gegeven en hij wil niet om de een of andere reden dan staat de status niet goed. Maar, als je daarna een uit geeft, of nog een aan is het toch prima? Kan me voorstellen dat in hele ingewikkelde situaties dit een probleem kan zijn - maar ik denk eerder aan alle lampen aan bij een alarmsituatie en soms een lampje aan als je thuis bent en de garage in loopt ofzo. Veel meer heb ik niet in gedachten. KaKu geeft ook geen feedback, dus heb 1 ontvanger die wel eens blijft plakken en moet ik 2-3 keer uit geven voor die echt uit gaatDylantje2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:02:
[...]
Ja ik heb ze....
Mooi speelgoed....
En werkt leuk...
Maar geen terugkoppeling...
Alleen als je goed bent in lua oid, kun je een script gebriken, om een aan check te doen...
Mooie waf ..
Ik heb er een op de wc...
En ze willen hem graag....
alleen de AB van de livolo werkt niet.
Maar je kunt hem gewoon met kaku ook schakelen, via Domoticz
Sinds gister is het misgegaan. Alle historie lijkt weg. In het rapport staan nog wel het juiste verbruik per maand, behalve bij juni. Daar staat het totaal sinds begin meten!
Gebruik de beta en update regelmatig. Dit is echter de eerste keer dat ik problemen heb met loggen van elektra. De output naar pvoutput klopte gister ook niet.
Draai hier ook de beta. Net even voor je gekeken en heb hier geen problemen. Gewoon netjes zoals het hoort te zijn.Nicap schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:29:
Meer mensen problemen met het verbruik van elektra?
Sinds gister is het misgegaan. Alle historie lijkt weg. In het rapport staan nog wel het juiste verbruik per maand, behalve bij juni. Daar staat het totaal sinds begin meten!
Gebruik de beta en update regelmatig. Dit is echter de eerste keer dat ik problemen heb met loggen van elektra. De output naar pvoutput klopte gister ook niet.
heb ik weer afgelopen weekend de update van domitcz gedraaid en geheugenverbruik liep vrij snel op, alleen nu ben ik even paar dagen niet thuis en je raad het al domoticz offline(niet goed voor de waf)
Heb geprobeerd om hem met putty te benaderen met het ip adres zoals ik dat normaal gebruik om hem extern te benaderen, dit lukt niet.
Iemand een idee?
alvast bedankt
Niet vergeten de image grootte aan de grootte van je SD kaart aan te passen.
Verder in Domoticz disk- en geheugen ruimte monitoren, controleren of er niet wat vol loopt.
En afhankelijk daarvan actie ondernemen.
Ik lees deze nu pas. Mooi design werk. J ekoopt ze omdat je anders geen KaKu aan kan sluiten in de plafonddoos? ik gebruik zelf deze inbouwschakelaars achter de normale schakelaars die er al zitten: http://www.klikaanklikuit...bouw-schakelaar-awmr-232/NiGeLaToR schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:43:
[...]
Overigens ben ik eruit wat ik nodig heb - schakelende wandschakelaars. Die dingen in zo'n potje in plafond of muur heb ik niets aan, want dan verliest de schakelaar de huidige functie. Ik wil én én.
Toen kwam ik dit tegen:
[afbeelding]
daarmee kan zowel via domoticz als via mijn wandschakelaar gewoon de lamp aandoen / dimmen. Enige waar ik het nog niet mee werkend heb gekregen is met een hotelschakeling.
Oh dat kan wel met die dingen? Wist je dat me dat uiteindelijk toch niet duidelijk was na het lezen van allerlei documentatie. Werkt de schakelaar dan gewoon als een puls schakelaar? Normaal is ie aan/uit, maar als ik 'm dan met de schakelaar op 'aan' zet en met domoticz 'uit' dan komt het goed?DJ-NaRRa schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:51:
[...]
Ik lees deze nu pas. Mooi design werk. J ekoopt ze omdat je anders geen KaKu aan kan sluiten in de plafonddoos? ik gebruik zelf deze inbouwschakelaars achter de normale schakelaars die er al zitten: http://www.klikaanklikuit...bouw-schakelaar-awmr-232/
daarmee kan zowel via domoticz als via mijn wandschakelaar gewoon de lamp aandoen / dimmen. Enige waar ik het nog niet mee werkend heb gekregen is met een hotelschakeling.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door