Uit veiligheids overweging zou ik een dubbel UPS/backup situatie cree-eren, 1 boven 1 beneden. Bij brand / stroom uitval loop je het meeste risico en juist zou ik bv door domotica geassisteerd worden.
Vluchtroute via Rood/groene knipperende leds, sirene door de speakers etc..
Nu is master slave iets anders als high availabilty bij Domotics .. ?
Hoe is het opgebouwd ? een set scripts + database ?
Als er een soort loadbalanced situatie opgebouwd kan worden, zou het nog interresanter worden.
maar ja dan moet het niet IP based zijn maar DNS namen.
MySQL kan je on/offline backup-en.
Dat iets stuk gaat/defect gaat is onvermijdelijk maar liever een gat in de data collectie dan opnieuw alles instellen.
Vluchtroute via Rood/groene knipperende leds, sirene door de speakers etc..
Nu is master slave iets anders als high availabilty bij Domotics .. ?
Hoe is het opgebouwd ? een set scripts + database ?
Als er een soort loadbalanced situatie opgebouwd kan worden, zou het nog interresanter worden.
maar ja dan moet het niet IP based zijn maar DNS namen.
MySQL kan je on/offline backup-en.
Dat iets stuk gaat/defect gaat is onvermijdelijk maar liever een gat in de data collectie dan opnieuw alles instellen.
Ik las dat iemand 2 aparte (kaku) zenders via 1 ontvanger 1 lamp aanstuurde en op die manier een hotel schakeling voor elkaar heeft gekregen.DJ-NaRRa schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:51:
[...]
Ik lees deze nu pas. Mooi design werk. J ekoopt ze omdat je anders geen KaKu aan kan sluiten in de plafonddoos? ik gebruik zelf deze inbouwschakelaars achter de normale schakelaars die er al zitten: http://www.klikaanklikuit...bouw-schakelaar-awmr-232/
daarmee kan zowel via domoticz als via mijn wandschakelaar gewoon de lamp aandoen / dimmen. Enige waar ik het nog niet mee werkend heb gekregen is met een hotelschakeling.
Tja vanalles