Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Uit veiligheids overweging zou ik een dubbel UPS/backup situatie cree-eren, 1 boven 1 beneden. Bij brand / stroom uitval loop je het meeste risico en juist zou ik bv door domotica geassisteerd worden.
Vluchtroute via Rood/groene knipperende leds, sirene door de speakers etc..

Nu is master slave iets anders als high availabilty bij Domotics .. ?
Hoe is het opgebouwd ? een set scripts + database ?

Als er een soort loadbalanced situatie opgebouwd kan worden, zou het nog interresanter worden.
maar ja dan moet het niet IP based zijn maar DNS namen.

MySQL kan je on/offline backup-en.
Dat iets stuk gaat/defect gaat is onvermijdelijk maar liever een gat in de data collectie dan opnieuw alles instellen.
DJ-NaRRa schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:51:
[...]

Ik lees deze nu pas. Mooi design werk. J ekoopt ze omdat je anders geen KaKu aan kan sluiten in de plafonddoos? ik gebruik zelf deze inbouwschakelaars achter de normale schakelaars die er al zitten: http://www.klikaanklikuit...bouw-schakelaar-awmr-232/

daarmee kan zowel via domoticz als via mijn wandschakelaar gewoon de lamp aandoen / dimmen. Enige waar ik het nog niet mee werkend heb gekregen is met een hotelschakeling.
Ik las dat iemand 2 aparte (kaku) zenders via 1 ontvanger 1 lamp aanstuurde en op die manier een hotel schakeling voor elkaar heeft gekregen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsider90
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-09 11:41
Heren,

Ben al een tijdje bezig om mijn Domoticz systeem uit te breiden en heb recentelijk een Conrad RSL jaloezie actor aangeschaft. (Link)
Alleen nou krijg ik met geen mogelijkheid deze actor gesynced met mijn domotica systeem.

Heb een RFXcom 433e met de laatste firmware, heb voor mijn gevoel alle protocollen met uitgeprobeerd maar geen geluk. Nou heb ik bij Guh (Een ander domotica systeem voor de pi LINK) en die hebben een plugin voor deze conrad actor.
In die source code staan de binaire codes van de actor

Iemand suggesties om de conrad actor alsnog in domoticz te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
Outsider90 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:21:
Heren,

Ben al een tijdje bezig om mijn Domoticz systeem uit te breiden en heb recentelijk een Conrad RSL jaloezie actor aangeschaft. (Link)
Alleen nou krijg ik met geen mogelijkheid deze actor gesynced met mijn domotica systeem.

Iemand suggesties om de conrad actor alsnog in domoticz te krijgen ?
De RFXtrx433 ondersteunt het Conrad RSL protocol.
Test eens met RFXmngr op een Windows systeem.
In Lighting5 - Conrad RSL kan je de Conrad module aansturen. Je hebt wel firmware Type1 of Type2 nodig. Zie hfdstk 2.2.2 in de RFXtrx User Guide bij Conrad RSL2.
Daarna is het de vraag of RSL in Domoticz geïmplementeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 09:17
NiGeLaToR schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:13:
[...]

Oh dat kan wel met die dingen? Wist je dat me dat uiteindelijk toch niet duidelijk was na het lezen van allerlei documentatie. Werkt de schakelaar dan gewoon als een puls schakelaar? Normaal is ie aan/uit, maar als ik 'm dan met de schakelaar op 'aan' zet en met domoticz 'uit' dan komt het goed? :P
Ja dat werkt gewoon. Ik gebruik zelf de AWMR-210. Ik vermoed dat dit de voorganger is van degene waar ik het linkje van gaf. De AWMR-210 die ik heb kan niet zo lekker overweg met ledlampen icm dim, dus weet dat wel.

Bij mij werkt het als volgt: KaKu ding zit tussen de schakelaar, lamp en stroomvoorziening. Ik heb simpele opbouwschakelaars die ofwel aan ofwel uit kunnen. Ik kan met die schakelaar de lamp aan / uit zetten en de dimfunctie aanspreken door twee keer op aan te drukken (effectief snel uit -> aan zetten). Middels Domoticz / kaku afstandsbediening kan ik eveneens de lamp in/uitschakelen en de dim aanspreken. stel dat de schakelaar naar beneden staat en daarmee de lamp uit is en je zet middels domoticz je lamp aan, dan kun je evengoed de lamp uitzetten door hem omhoog te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33
DJ-NaRRa schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:53:
[...]

Ja dat werkt gewoon. Ik gebruik zelf de AWMR-210. Ik vermoed dat dit de voorganger is van degene waar ik het linkje van gaf. De AWMR-210 die ik heb kan niet zo lekker overweg met ledlampen icm dim, dus weet dat wel.

Bij mij werkt het als volgt: KaKu ding zit tussen de schakelaar, lamp en stroomvoorziening. Ik heb simpele opbouwschakelaars die ofwel aan ofwel uit kunnen. Ik kan met die schakelaar de lamp aan / uit zetten en de dimfunctie aanspreken door twee keer op aan te drukken (effectief snel uit -> aan zetten). Middels Domoticz / kaku afstandsbediening kan ik eveneens de lamp in/uitschakelen en de dim aanspreken. stel dat de schakelaar naar beneden staat en daarmee de lamp uit is en je zet middels domoticz je lamp aan, dan kun je evengoed de lamp uitzetten door hem omhoog te klikken.
Dank je! Idd precies wat ik zoek! :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:13:
[...]

Oh dat kan wel met die dingen? Wist je dat me dat uiteindelijk toch niet duidelijk was na het lezen van allerlei documentatie. Werkt de schakelaar dan gewoon als een puls schakelaar? Normaal is ie aan/uit, maar als ik 'm dan met de schakelaar op 'aan' zet en met domoticz 'uit' dan komt het goed? :P
Voor Hotelschakeling kun je de optie van Thinkpad mogelijk gebruiken.
ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 19:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik probeer Domoticz op een SD-kaart te zetten voor mijn Pi2. Alleen heb ik een mac en kom ik nu niet direct verder. De Domoticz-site lijkt overleden en in de readme die bij de image zit wordt alleen uitgelegd hoe je het op een windows OS installeert :)

Iemand een idee hoe ik die info toch tevoorschijn tover?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:53

Kroontje

...

Gizz schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:19:
Ik probeer Domoticz op een SD-kaart te zetten voor mijn Pi2. Alleen heb ik een mac en kom ik nu niet direct verder. De Domoticz-site lijkt overleden en in de readme die bij de image zit wordt alleen uitgelegd hoe je het op een windows OS installeert :)

Is eenvoudig via de restore optie in Disk Utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingdodo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 14:49
Gizz schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:19:

Heb zelf geen mac maar hopelijk zijn mn google skills goed genoeg :)
https://www.raspberrypi.o.../installing-images/mac.md

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dank, ga ermee aan de slag. Had zelf niet aan een generiek stappenplan gedacht, omdat de handleiding om bijvoorbeeld Openelec te installeren op een kaart er heel anders uitzag dan het stappenplan van Domoticz dat ik vorige week bekeken heb.

Overigens vanuit de readme:
First time configuration:
- SSH to the system with the pi user (password raspberry)
- sudo raspi-config
- set correct timezone
- expand the root file system
- reboot
Terwijl ik mij van de wiki-pagina kan herinneren dat je met updates en upgrades aan de slag moet de eerste keer. Maar hier wordt in de readme niet over gesproken. Heb ik het nou verkeerd onthouden?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 16:33
Wanneer je klaar bent kun je dit doen:

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heej allemaal.
Sinds de 17e in het bezig van de Raspberry Pi 2, Aeon Zwave stick Gen5 en TBK en Fibaro dimmers.

Om geen last van corrupte SD kaartjes te hebben, heb ik BerryBootV2 op een 2GB sdkaart geinstalleerd. En vanuit BerrybootV2 heb ik rasbian geinstalleerd op een 16GB USB stick.

Ik zit alleen met een probleem.
Domoticz heb ik vanaf source en eigen build gemaakt. Uiteraard openzwave toegevoegd, gpio en ssl.
Maar... Als ik onder Setup->Hardware de openzwave selecteer, dan kan ik bij port niets selecteren.
in /dev/ kan ik ttyACM0 gewoon vinden. via grep kan ik ook zien dat de stick herkend wordt.

Voer ik een sudo ls -l /lib/modules/`uname -r`/kernel/drivers/usb/serial/ uit, dan krijg ik terug dat ie dat niet kan vinden.

in /lib/modules/ kan ik ook niet de juiste versie vinden. Vind wel de nieuwste.. 3.18.16-v7+ en .11+ enz.
Maar nu blijkt... met uname -a laat ie zien dat ik 3.18.10v7-aufs is.
Volgens mij een veel oudere versie.
Wanneer ik sudo BRANCH=next rpi-update uitvoer lijkt alles goed te gaan. Maar na een reboot geeft uname -a nog steeds de oude versie aan.

Waarom wil ie niet een firmware upgrade doen?
Komt dit door Berrybootv2? zo ja, hoe kan ik dan een firmware update doen?

Of zit het probleem met geen port kunnen selecteren ergens anders?

EDIT:
Ik zie nu trouwens dat ik bij geen enkel USB gerelateerd device een port kan selecteren....

[ Voor 3% gewijzigd door HellStorm666 op 19-06-2015 11:59 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Laatst online: 25-09 16:57
HellStorm666 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:56:
Heej allemaal.
Sinds de 17e in het bezig van de Raspberry Pi 2, Aeon Zwave stick Gen5 en TBK en Fibaro dimmers.

Om geen last van corrupte SD kaartjes te hebben, heb ik BerryBootV2 op een 2GB sdkaart geinstalleerd. En vanuit BerrybootV2 heb ik rasbian geinstalleerd op een 16GB USB stick.

Ik zit alleen met een probleem.
Domoticz heb ik vanaf source en eigen build gemaakt. Uiteraard openzwave toegevoegd, gpio en ssl.
Maar... Als ik onder Setup->Hardware de openzwave selecteer, dan kan ik bij port niets selecteren.
in /dev/ kan ik ttyACM0 gewoon vinden. via grep kan ik ook zien dat de stick herkend wordt.

Voer ik een sudo ls -l /lib/modules/`uname -r`/kernel/drivers/usb/serial/ uit, dan krijg ik terug dat ie dat niet kan vinden.

in /lib/modules/ kan ik ook niet de juiste versie vinden. Vind wel de nieuwste.. 3.18.16-v7+ en .11+ enz.
Maar nu blijkt... met uname -a laat ie zien dat ik 3.18.10v7-aufs is.
Volgens mij een veel oudere versie.
Wanneer ik sudo BRANCH=next rpi-update uitvoer lijkt alles goed te gaan. Maar na een reboot geeft uname -a nog steeds de oude versie aan.

Waarom wil ie niet een firmware upgrade doen?
Komt dit door Berrybootv2? zo ja, hoe kan ik dan een firmware update doen?

Of zit het probleem met geen port kunnen selecteren ergens anders?

EDIT:
Ik zie nu trouwens dat ik bij geen enkel USB gerelateerd device een port kan selecteren....
Staan de rechten op je usb devices wel goed? Onder welke user draai je domoticz? En met welke user log je in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

wmn79 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:24:
[...]

Staan de rechten op je usb devices wel goed? Onder welke user draai je domoticz? En met welke user log je in?
beide als pi

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
En als je ls -l /dev/ttyA* doet? Wat komt er dan uit?

Bij mij staat het zo met domoticz draait met gebruiker domoticz:
code:
1
2
domoticz@domoticz:/dev$ ls -l ttyA*
crw-rw---T 1 root dialout 166, 0 Jun 19 12:29 ttyACM0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

wmn79 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:32:
[...]

En als je ls -l /dev/ttyA* doet? Wat komt er dan uit?

Bij mij staat het zo met domoticz draait met gebruiker domoticz:
code:
1
2
domoticz@domoticz:/dev$ ls -l ttyA*
crw-rw---T 1 root dialout 166, 0 Jun 19 12:29 ttyACM0
pi@raspberrypi: ls -l /dev/ttyA*
crw-rw---- 1 root tty 204, 64 Jun 19 10:09 /dev/ttyAMA0

[ Voor 4% gewijzigd door HellStorm666 op 19-06-2015 12:44 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
HellStorm666 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:43:
[...]

pi@raspberrypi: ls -l /dev/ttyA*
crw-rw---- 1 root tty 204, 64 Jun 19 10:09 /dev/ttyAMA0
Lijkt erop dat bij jou de device lid is van de groep tty terwijl het bij mij lid is van de dialout groep.

Heb je de tweaking stappen gevolgd die hier beschreven staan?

Gaat er volgens mij vooral om dat je de regel:
T0:23:respawn:/sbin/getty -L ttyAMA0 115200 vt100

Verandert naar:
T0:23:off:/sbin/getty -L ttyAMA0 115200 vt100

En dan de wijzigingen actief maken met: sudo telinit q

Mocht dat niet helpen dan zou je ook nog kunnen proberen om de groep te wijzigen en kijken of dat helpt via: sudo chgrp dialout /dev/ttyAMA0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 22:36
Ik heb iets geks... ik kan via Chrome mijn Domoticz op mijn Pi niet benaderen. Ik krijg 'Domoticz offline' te zien. Echter werken de scheduled tasks enzo nog wel, dus ergens loopt er dus wel iets goed. Ik heb de Pi al paar keer herstart, maar dat maakt geen verschil. Ik blijf zien dat Domoticz offline is. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

rogiertw schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:19:
Ik heb iets geks... ik kan via Chrome mijn Domoticz op mijn Pi niet benaderen. Ik krijg 'Domoticz offline' te zien. Echter werken de scheduled tasks enzo nog wel, dus ergens loopt er dus wel iets goed. Ik heb de Pi al paar keer herstart, maar dat maakt geen verschil. Ik blijf zien dat Domoticz offline is. Iemand hier ervaring mee?
Cache clearen van chrome zou t probleem moeten verhelpen (crtl+f5, of shift+f5)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

wmn79 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:18:
[...]

Lijkt erop dat bij jou de device lid is van de groep tty terwijl het bij mij lid is van de dialout groep.

Heb je de tweaking stappen gevolgd die hier beschreven staan?

Gaat er volgens mij vooral om dat je de regel:
T0:23:respawn:/sbin/getty -L ttyAMA0 115200 vt100

Verandert naar:
T0:23:off:/sbin/getty -L ttyAMA0 115200 vt100

En dan de wijzigingen actief maken met: sudo telinit q

Mocht dat niet helpen dan zou je ook nog kunnen proberen om de groep te wijzigen en kijken of dat helpt via: sudo chgrp dialout /dev/ttyAMA0
Acties uitgevoerd.
nu is de uitvoer:
crw-rw---T 1 root dialout 204, 64 Jan 1 1970 /dev/ttyAMA0

Maar nog steeds geen port te selecteren. Ook niet na een reboot.

[ Voor 3% gewijzigd door HellStorm666 op 19-06-2015 13:28 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
HellStorm666 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:26:
[...]

Acties uitgevoerd.
nu is de uitvoer:
crw-rw---T 1 root dialout 204, 64 Jan 1 1970 /dev/ttyAMA0

Maar nog steeds geen port te selecteren. Ook niet na een reboot.
Maar nog steeds niet kiesbaar in domoticz? Heb je de domoticz service opnieuw gestart en daarna opnieuw geprobeerd om de usb stick toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

wmn79 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:33:
[...]

Maar nog steeds niet kiesbaar in domoticz? Heb je de domoticz service opnieuw gestart en daarna opnieuw geprobeerd om de usb stick toe te voegen?
Nog steeds niet te selecteren nee. Hele dropdown is leeg. (dropt ook niet dus).
Heb de hele raspberry een reboot gegeven.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 18:19
Beste mensen,

Ik wou me altijd al gaan verdiepen in domotica, had ook al een tijdje het idee om niet voor een retail merk bridge te gaan, maar door iets met de Pi te gaan toen, toen kwam ik dit topic tegen. Trok me gelijk al aan door ondersteuning van diverse protocollen waaronder HomeKit.

Ik wil van het weekend het e.e.a gaan uitproberen, maar wil eerst gewoon een simpel temperatuur sensortje gaan proberen. Waar halen jullie dergelijke sensors voordelig vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
HellStorm666 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:35:
[...]

Nog steeds niet te selecteren nee. Hele dropdown is leeg. (dropt ook niet dus).
Heb de hele raspberry een reboot gegeven.
Dan zijn mijn ideeën ook op helaas, bij mij werkte het meteen zonder enige aanpassing te doen. Zit op Debian Wheezy in een virtual machine via virtualbox.

Je zou nog kunnen proberen om het pakket te installeren in plaats van zelf compileren. Hier staat beschreven hoe je de stable of beta binary installeert. Als het daar ook niet werkt dan sluit je in ieder geval uit dat het aan het zelf compileren van Open-ZWave of Domoticz ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

wmn79 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:10:
[...]

Dan zijn mijn ideeën ook op helaas, bij mij werkte het meteen zonder enige aanpassing te doen. Zit op Debian Wheezy in een virtual machine via virtualbox.

Je zou nog kunnen proberen om het pakket te installeren in plaats van zelf compileren. Hier staat beschreven hoe je de stable of beta binary installeert. Als het daar ook niet werkt dan sluit je in ieder geval uit dat het aan het zelf compileren van Open-ZWave of Domoticz ligt.
Thnx voor de hulp.

Denk/hoop dat ik het probleem heb gevonden.
Ik draai Debian Wheezy via BerryBoot.
Doordat het via berryboot draait, wordt de firmware van de Pi niet geupdate door debian, maar door berryboot.
En die loopt zo ver achter.
Nu ben ik via Git zelf een recentere versie aan t builden.
Die ondersteund de pi2 wel qua nieuwste firmware.
En dan zou t probleem maar zo eens opgelost kunnen zijn.
Dan inderdaad de beta installeren ipv zelf builden.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:35:
Beste mensen,

Ik wou me altijd al gaan verdiepen in domotica, had ook al een tijdje het idee om niet voor een retail merk bridge te gaan, maar door iets met de Pi te gaan toen, toen kwam ik dit topic tegen. Trok me gelijk al aan door ondersteuning van diverse protocollen waaronder HomeKit.

Ik wil van het weekend het e.e.a gaan uitproberen, maar wil eerst gewoon een simpel temperatuur sensortje gaan proberen. Waar halen jullie dergelijke sensors voordelig vandaan?
Even in het topic zoeken naar bv sensoren en je komt al een eind op weg.

Soms zijn ze bij de Kijkshop weer op voorraad (Cresta TX320 ) en erg goed werken maar zijn meestal ook net zo snel weer uitverkocht. Daar moet je ze elke dag in de gaten houden en er dan heel snel bij zijn.
Zo is het mij ook gelukt om er een aantal te scoren. In Google zoeken op Cresta TX320 en dan vindt je meer plekken maar zijn ze meestal wat duurder, maar heb je ze sneller.

Verder vele Chinese webshops waar veel leuks te koop is voor erg weinig. Je moet dan meestal wel 3 weken geduld hebben voor het erg is. Soms is het wel sneller maar ga uit van 3 weken.

Het beste is om dit topic te gaan doornemen. Het is even een werk maar je leert er heel veel van je komt dan direct de webshop en plekken tegen waar al dat moois te halen valt. Daarbij als je eenmaal met Domoticz aan de slag gaat het verslavend werkt en je zeker in het begin veel vragen hebt. De meeste vragen zijn wel gesteld en beantwoord dus leer je terwijl te lees al een hoop.

En wat je niet snapt of uitkomt gooi je in de groep hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinusS
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 09:28
Net Domoticz geupdate en daarna zie ik alleen een leeg dashboard na het opstarten.
Hoe kan ik dit hertsellen.

BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Cresta TX320 is sadly sold out bij de KoekeloerWinkel.

Hier wel, maar inderdaad paar euri duurder.

Zelf drie van deze besteld in the Peoples Republic of China :P Zouden ook moeten werken, als ze na 9-21 dagen binnen zijn :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 16:33
RinusS schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:56:
Net Domoticz geupdate en daarna zie ik alleen een leeg dashboard na het opstarten.

BvD
Naar welke versie heb je geupdate?
Dit was ook al wat versies geleden dus niet iets nieuws.
Meld het effe op het domoticz forum dan wordt het waarschijnlijk redelijk snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Die chinese dingen zien er hetzelfde uit als die van blokker en daarvan is het bereik erg beroerd. Ik had van iemand gehoord dat Kijkshop deze week weer voorraad zou hebben, maar tot nu toe nog niks gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
tlpeter schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:18:
[...]

Naar welke versie heb je geupdate?
Dit was ook al wat versies geleden dus niet iets nieuws.
Meld het effe op het domoticz forum dan wordt het waarschijnlijk redelijk snel opgelost.
Even je hele raspbnerri pi opnieuw opstarten. Fixt voor mij meestal het lege scherm probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
arjandijk162 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:19:
Die chinese dingen zien er hetzelfde uit als die van blokker en daarvan is het bereik erg beroerd. Ik had van iemand gehoord dat Kijkshop deze week weer voorraad zou hebben, maar tot nu toe nog niks gezien...
We gaan het zien, bereik van m'n bestaande windmeter is in ieder geval kansloos. Zal dus een nieuwe moeten als ik hem wil gebruiken.

Of helpt een betere positionering of antenne op de RFXcom wellicht ook? Welke orientatie heeft jullie antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Rfxcom tweaks vergroten bereik iets. Van blokker sensor naar oregon vergroot bereik met factor 5 tot 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 08:23
Ik weet dat er een paar mensen zijn die domoticz via een VPN benaderen.
Hebben zij dat VPN op een Pi draaien? En welke gebruiken ze, PPTP of L2TP of openVPN?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Temperatuur sensoren:

http://www.pollin.de/shop..._TFA_30_3150_433_MHz.html
http://www.pollin.de/shop..._TFA_30_3139_433_MHz.html

Of een nog betere (heb ik zelf 5 in huis, veel betere ontvangst als de cresta's):
https://www.redealer.de/?...BSearchParam%5D=THGR328N+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom hebben al die thermometers zo weinig kanalen? Is dat om te besparen op een aantal extra dipswitches?

Met 3 kanalen kun je in het gunstigste geval 2 kamers en de buitentemperatuur meten, minder als je buren hetzelfde merk als weerstationnetje hebben en al een aantal kanalen bezet houden lijkt mij. Of worden die kanalen random toegewezen in de fabriek? Dat bij de batch van maandag kanaal 1 t/m 3 iets heel anders is dan bij de batch van dinsdag?

Die laatste van Shaggie_NB lijken het interessants :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:49:
Waarom hebben al die thermometers zo weinig kanalen? Is dat om te besparen op een aantal extra dipswitches?

Met 3 kanalen kun je in het gunstigste geval 2 kamers en de buitentemperatuur meten, minder als je buren hetzelfde merk als weerstationnetje hebben en al een aantal kanalen bezet houden lijkt mij. Of worden die kanalen random toegewezen in de fabriek? Dat bij de batch van maandag kanaal 1 t/m 3 iets heel anders is dan bij de batch van dinsdag?

Die laatste van Shaggie_NB lijken het interessants :)
De kanalen gebruik je niet voor Domoticz maar zijn meer voor de weerstations met een display. Daar kun je er 3 koppelen zodat het display roteert qua gegevens en dan heb je deze kanalen nodig.

Domoticz werkt met de IDX dus je kunt in principe eindeloos sensoren toevoegen. Elke sensor krijgt zijn eigen IDX als je deze toevoegt in Domoticz.

Gebruik er zelf nu 5 maar als je er 15 wilt is dat ook geen probleem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MikeOO schreef op zondag 21 juni 2015 @ 07:53:

Gebruik er zelf nu 5 maar als je er 15 wilt is dat ook geen probleem >:)
Ik las wel dat de kans bestaat dat temperatuur sensoren op 1 kanaal op het zelfde moment gaan uitzenden en daarom even niet meer bereikbaar zijn. Ze hebben allemaal een eigen interval, die niet exact gelijk is dus het zou kunnen dat het ooit precies gelijk loopt.

In de praktijk niet zo'n probleem, als je 15 sensoren hebt en er gaat een stel dwars liggen dan doe je de batterijen uit 1 sensor en er weer in en zal het weer werken. Of je moet even wachten tot ze uit elkaars vaarwater zijn geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

NiGeLaToR schreef op zondag 21 juni 2015 @ 09:23:
[...]

Ik las wel dat de kans bestaat dat temperatuur sensoren op 1 kanaal op het zelfde moment gaan uitzenden en daarom even niet meer bereikbaar zijn. Ze hebben allemaal een eigen interval, die niet exact gelijk is dus het zou kunnen dat het ooit precies gelijk loopt.

In de praktijk niet zo'n probleem, als je 15 sensoren hebt en er gaat een stel dwars liggen dan doe je de batterijen uit 1 sensor en er weer in en zal het weer werken. Of je moet even wachten tot ze uit elkaars vaarwater zijn geraakt.
Ik heb er in mijn huis 9 liggen om oa de luchtvochtigheid te monitoren. (Dit was voor de verbouwing van mijn huis beduidend te hoog).

Enige keer als 1 het niet deed was het waarschijnlijk eerder bereik (sensor op zolder) maar dat is sporadisch.

Als ik in de apparaten pagina kijk zie ik er ook nog een aantal bij de buren dus ik denk dat het geen probleem is hoeveel je er toevoegt. Maar weet ook eigenlijk niet wat het maximum is.
bing69 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:14:
Hebben zij dat VPN op een Pi draaien? En welke gebruiken ze, PPTP of L2TP of openVPN?
Openvpn op mijn router om af en toe in Domoticz te kijken. Maar om openvpn op de pi te draaien zijn er ook goede tutorials om te volgen. Heb het in het verleden geprobeerd en werkt prima. Enige was toen ( 2 jaar geleden ofzo) om een goede client te vinden voor Android of ios. Maar die zijn er nu wel.

[ Voor 21% gewijzigd door stuffer op 21-06-2015 11:07 ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:35
arjandijk162 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:48:
Rfxcom tweaks vergroten bereik iets. Van blokker sensor naar oregon vergroot bereik met factor 5 tot 10
Ik heb een grotere antenne op mijn RFXcom gezet om 'verloren schakelmomentjes' te voorkomen.
Dat is nog niet daarmee opgelost maar ik zie nu wel 165 rfxcom items in mijn unused devices lijst.
Gevoeligheid is dus groter.
Niet allemaal recent gezien maar er hangt dus wel wat spul in mijn buurt (wat misschien weer de oorzaak is van verloren schakelmomentjes van kaku/Action schakelaars).
http://www.ebay.co.uk/itm/181624753498

Ik vraag me nog steeds af in wat voor een ruimte/apparaat onderstaande thermometers staan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gGDZyq1.png
Of zijn ze de aarde aan het opwarmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 11:40
RinusS schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:56:

BvD
probeer eens met de hand te starten

inloggen op de raspberry pi (met de pi user)

sudo service domoticz.sh stop

cd domoticz
./domoticz

geeft deze wat nuttige info waarom het niet zou werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-09 09:17
Ikzelf benader mijn pi via VPN L2TP IPsec die draait op mijn Synology. Voor mijn schoonouders heb ik openvpn geïnstalleerd op hun pi. Werkt allebei prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

oeps schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:25:
[...]

Ik heb een grotere antenne op mijn RFXcom gezet om 'verloren schakelmomentjes' te voorkomen.
Dat is nog niet daarmee opgelost maar ik zie nu wel 165 rfxcom items in mijn unused devices lijst.
Gevoeligheid is dus groter.
Niet allemaal recent gezien maar er hangt dus wel wat spul in mijn buurt (wat misschien weer de oorzaak is van verloren schakelmomentjes van kaku/Action schakelaars).
http://www.ebay.co.uk/itm/181624753498

Ik vraag me nog steeds af in wat voor een ruimte/apparaat onderstaande thermometers staan:
[afbeelding]
Of zijn ze de aarde aan het opwarmen :)
Even een Cresta in je oven om te monitoren wat de temp is :P

Zal wel van korte duur zijn....
>:) _O-

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarom zou je niet gewoon domoticz over ssh tunnelen ? Zit standaard in de linux distro's. Andere optie is een reverse proxy met ssl. Veel eenvoudiger dan vpn e.d.
Gizz schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:49:
Met 3 kanalen kun je in het gunstigste geval 2 kamers en de buitentemperatuur meten, minder als je buren hetzelfde merk als weerstationnetje hebben en al een aantal kanalen bezet houden lijkt mij. Of worden die kanalen random toegewezen in de fabriek?
Nee, je kan er zoveel gebruiken als je wilt. Ze hebben allen een uniek ID (soms gegenereerd bij het plaatsen van de batterijen). Wanneer ze allen op 1 kanaal staan is er een hele kleine kans dat ze tegelijk data versturen. Dan kun je kiezen voor een andere of even de batterij er uit en er in zodat de cycle niet meer synchroon loopt. Dit is overigens al meerdere malen (ook door mij) gemeld in dit topic.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 21-06-2015 11:54 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 12:31
[...]

Welke antenne heb je en waar heb je die vandaan?
Ik heb de laatste tijd ook irritant veel verloren schakelmomentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Houd er rekening mee dat een omni antenne meestal niet de beste oplosing is wanneer er meer verdiepingen bereikt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ComTech schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:50:
[...]

Welke antenne heb je en waar heb je die vandaan?
Ik heb de laatste tijd ook irritant veel verloren schakelmomentjes.
Staat in zijn reactie erbij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
MikeOO schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:44:
[...]

Nooit gezien stom 8)7

Iets anders ben bezig met mijn lichtsensor welke ik via mysensors gateway heb aangesloten.
Werkt prima.
Nu ben ik een blocky aan het maken dat er een lamp aan moet onder een bepaalde lichtwaarde (en binnen een bepaalde tijd) maar ik krijg alleen maar deze error.

code:
1
2015-06-21 15:01:27.205 Error: Lua script error (Blockly), Name: lichtsensor_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: attempt to index global 'utilitydevice' (a nil value)

Dit is de blocky (heb de tijd weggelaten omdat ik dacht dat dat de error gaf).

Afbeeldingslocatie: http://www.j-des.nl/forumafbeeldingen/blocky3.PNG

Wat doe ik fout??
Met een temperatuursensor werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
DukeBox schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:51:
[...]

Waarom zou je niet gewoon domoticz over ssh tunnelen ? Zit standaard in de linux distro's. Andere optie is een reverse proxy met ssl. Veel eenvoudiger dan vpn e.d.

[...]
Omdat ik iets meer heb draaien dan domoticz alleen :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
SkorpionNL schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:47:
[...]
Ikzelf benader mijn pi via VPN L2TP IPsec die draait op mijn Synology. Voor mijn schoonouders heb ik openvpn geïnstalleerd op hun pi. Werkt allebei prima.
Ga ik die ook nog ff proberen, lukte de eerste keer niet maar ga het opnieuw proberen!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hondapower schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:10:
[...]

Ik heb sinds maandag ook zo'n Kaifa.
Ik heb de kabel liggen, alleen nog geen tijd gehad om de Pi naar de meterkast te verzetten om m uit te proberen.
Probeer het zondag te gaan bekijken.

de Kaifa is een DSMR 4 type, waarschijnlijk moet je het extra weerstandje erbij solderen net als bij de Landis E350.

Ik heb deze kabel gekocht:
http://www.ebay.nl/itm/Ne...HL-340-Blue-/291395736651
Maar dan moet je wel solderen.
Er is een andere variant van deze kabel waar je alleen de RJ11 stekker op hoeft te krimpen.
Als je daar ook de spullen niet voor hebt dan kun je de kabel kopen via internet of via het Domoticz forum.
Ik heb mij er maar makkelijk vanaf gemaakt en deze net besteld.
http://www.smartmeterdashboard.nl/webshop

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MikeOO schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:44:
[...]

Bij Banggood vond ik hem ook, nog goedkoper:
SMA Male Crimp GSM GPRS 433MHz Antenna 3dbi Magnetic Base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Hier op een pi met openvpn via deze tut..
http://jankarres.de/2013/...-vpn-server-installieren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
code:
1
2015-06-21 15:01:27.205 Error: Lua script error (Blockly), Name: lichtsensor_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: attempt to index global 'utilitydevice' (a nil value)

Ik ben eruit, kreeg elke keer deze foutmelding met een blocky script welke mijn mysensors lichtsensor uitleest.
Ik had het blockyscript dezelfde naam gegeven als de naam van de sensor.
Allebei lichtsensor. 8)7

Maar nu werkt dus mijn blocky als de luxwaarde onder de 600 komt schakelt hij nu een virtualswitch.
Dit doet hij elke keer als de waarde van de sensor voorbij komt.
Als ik dus een groep schakel gaat hij die elke keer schakelen als de waarde van de lichtsensor voorbijkomt en onder de 600 is.
Hoe kan ik zorgen dat hij dit maar 1x doet?

[ Voor 28% gewijzigd door ComTech op 21-06-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
Ik wil Domoticz op mijn DS212+ Synology NAS gebruiken en heb een RFXtrx433E aangesloten op een van beide USB poorten. Ik gebruik DSM 5.2-5565 Update 2, Domoticz 2.0.2112-5 en USB driver 3.0.3.40. Alles netjes in de juiste volgorde geactiveerd, maar het lukt me niet om de RFXtrx433E actief te krijgen. Ik kan wel RFXtrx433 kiezen, maar geen bijbehorende USB-poort selecteren.

Iemand die me verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:39

Nicap

Tsssk....

ComTech schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:46:
code:
1

Ik ben eruit, kreeg elke keer deze foutmelding met een blocky script welke mijn mysensors lichtsensor uitleest.
Allebei lichtsensor. 8)7

Maar nu werkt dus mijn blocky als de luxwaarde onder de 600 komt schakelt hij nu een virtualswitch.
Als ik dus een groep schakel gaat hij die elke keer schakelen als de waarde van de lichtsensor voorbijkomt en onder de 600 is.
Door de check mee te geven of de lamp al aan is of niet:

if lichtsensor is < 800 and lamp =off
do set lamp = on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Probleem bij mij gevonden.
BerryBoot icm Domoticz of HomeGenie wil gewoon niet.
BerryBoot past blijkbaar de drivers ed ook aan, waardoor een os achter berryboot geen drivers kan vinden.

Uiteindelijk een Samsung Evo 16GB gehaald (€12,- bij de S&F) en daar de kant-en-klare image op geïnstalleerd.
En het werkt direct.
Z-Wave en Hue werken gewoon zoals het zou moeten.
Nu even flink stoeien met alles instellen.
Bepaalde acties als HTPC met openelec aan staat, bepaalde acties als m'n telefoon met de wifi verbonden is in het huis, enz.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ComTech schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:46:
code:
1

Allebei lichtsensor. 8)7

En je kan een variabele aanmaken en deze vullen met een waarde.

Niet geschakeld is deze 0
Zodra je deze schakelt verhoog je deze naar bv 1

En dan met de code die Nicap (trouwens het beste is om deze controle of een lamp aanstaat altijd te doen om onnodig schakelen te voorkomen) aangeeft wordt het:

code:
1
2
if lichtsensor is < 800 and lamp =off and Var1=0
do set lamp = on

Je moet dan alleen ook een code maken om deze variabele weer terug te zetten naar 0 anders zal hij nooit met schakelen. Kun je bv doen met de SunRise of na x aantal minuten na SunRise bv.

Dan is hij weer klaar voor de nieuwe dag. Alleen als je meerdere keren op een dag je lampen aan wilt kunnen laten gaan zal je iets anders moeten verzinnen om dit op te vangen.

Zelf gebruik ik een KaKu lichtsensor icm dit script naar volle tevredenheid. Misschien kun je dit aanpassen naar je wensen. Dit script zorgt ervoor dat er niet direct wordt geschakeld als er een wolk voorbij komt.

Dit heb ik aangepast zodat deze pas 1 uur voor zonsondergang mag schakelen. Overdag gingen de lampen ook aan en dat vond ik niet nodig omdat het nooit echt heel donker wordt bij een regenbui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Ziet er goed uit alleen jammer van het duits....
Heb er al een paar geprobeerd maar ik loop telkens vast op zo'n handleiding omdat hij toch niet helemaal klopt.
Alleen PPTP heb ik goed werkend maar de grapjassen van Ziggo hebben dat weer dicht staan.
L2TP heb ik in mijn ogen (en die van de sites) helemaal goed staan maar krijg geen contact met de Pi.

Dus dan gaan we openVPN nogmaals proberen, de aanhouder wint.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

bing69 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:43:
Alleen PPTP heb ik goed werkend maar de grapjassen van Ziggo hebben dat weer dicht staan.
Op SMTP (TCP:25) na blokkeerd ziggo niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DukeBox schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:48:
[...]

Inderdaad. Via 3G/4G werkt het altijd wel, maar via diverse wifi ap's werkt het vaak dan weer niet. Bij bedrijven of van die gratis hotspots, hotels (soms moet je voor VPN bijbetalen bij hotels) wil het niet altijd werken. Die wifi hotspots van Ziggo/UPC werken ook, al is daar de bandbreedte beperkt.

Gebruik zelf, zeker sinds de laatste Syno-hacks volgende setup:
Internet -> OpenVPN server op router -> Synology.
Wil dus per definitie de VPN software niet gebruiken op de synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

NiGeLaToR schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:19:
..Bij bedrijven of van die gratis hotspots, hotels (soms moet je voor VPN bijbetalen bij hotels) wil het niet altijd werken.
Ik ben gemiddeld 2x per week wel ergens in een hotel en heb onderhand ieder vliegveld in Europa wel bezocht maar nog nooit hoeven bijbetalen voor VPN of dat VPN geblokkeerd was bij gratis hotspots.
Die wifi hotspots van Ziggo/UPC werken ook, al is daar de bandbreedte beperkt.
De bandbreedte is niet beperkt, deze heeft alleen minder prio op het verkeer van de eigenaar zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DukeBox schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:32:
[...]

Ik ben gemiddeld 2x per week wel ergens in een hotel en heb onderhand ieder vliegveld in Europa wel bezocht maar nog nooit hoeven bijbetalen voor VPN of dat VPN geblokkeerd was bij gratis hotspots.
Wellicht is dat verbeterd, bij NH hotels hebben we aantal keer gehad dat de 'gratis' wifi (steeds sessie van 15 minuten ofzo) geen VPN ondersteunde en dat je daar voor moest bijbetalen. Nu zal die ontwikkeling snel gegaan zijn, veel betalen voor een beetje wifi is not-done. Maar, compagnon kon bij klant op de gastenwifi in Frankrijk ook geen VPN opzetten. Andere omgeving werkte DScloud koppeling & VPN koppeling niet. Mijn ervaring is dus dat het wisselt.
De bandbreedte is niet beperkt, deze heeft alleen minder prio op het verkeer van de eigenaar zelf.
http://computerworld.nl/m...en-over-ziggo-s-wifispots
http://www.consumentenbon...rs/ziggo/ziggo-wifispots/
3mbit per gebruiker, max 10 in totaal, aldus deze bronnen. Maar misschien is dat inmiddels achterhaald.

Sowieso wifispots een heel mooi concept wat voor mij vrijwel nooit werkt. Te vaak wel verbinding maar geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Da_maniaC schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:23:
Ik wilde zelf even proberen om mijn Aeon Labs Smart switch (gen5) opnieuw te introduceren voor mijn controller en domoticz, maar het lijkt erop dat ik het device nu niet eens meer kan excluden omdat de communicatie met zwave+/gen5 apparaten nog zo slecht werkt.
Iemand enig idee hoe ik op een raspberry ' hard' dit device kan verwijderen uit domoticz?
Hier moet ik op terug komen!
Ik heb de 'switch' van de Aeon Labs een keer verwijderd in Domoticz en herstart.
Na het opnieuw toevoegen van de switch werkt hij zoals het hoort! (schakelt meteen en blijft werken etc.).
Het lijkt er dus op dat de laatste stable build van Domoticz nu wel ondersteuning bied voor verschiedene gen5 apparaten voortaan (en dit in combinatie met mijn RPI2B en Zwave.me adapter nieuwer dan 1 April 2015). :)

- - - -

Heeft iemand hier overigens ervaring met de verbruiksmeting op de Aeon Labs Smart switch?
Ik heb de meter aan mijn HR-ketel gehangen omdat ik eens wilde gaan loggen wat het ding verbruikt als de brander een keer aanspringt. Na een paar dagen monitoren zie ik om de paar uur echter af en toe een wisseling van standby (0 watt) naar maximaal 15 watt (geen kWh!).
Dit lijkt me wat weinig.
(PS. Wat zijn de loggings onlogisch te vinden binnen Domoticz zeg... maarja).
[Edit]
Heden ochtend overigens ook in de douche geweest thuis en alsnog slechts een uitschieter van 20 watt op de meter! Ik zou willen dat ik zo'n zuinige ketel had. :*) Maar iets klopt er dus niet denk ik?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MAd26mnVZGxiK5W2JrtxJPf2/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 22-06-2015 10:47 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
DukeBox schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:48:
[...]

Forums staan vol geschreven over het feit dat zodra je op een ander Ziggo netwerk of hotspot zit (en dit dus ook zelf ondervonden) je niet thuis op je PPTP vpn kunt komen. Op mijn werk of 4g lukt het wel....

Conclusie: er staat iets dicht op het Ziggo netwerk :(

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Op 17 juni is er blijkbaar iets gebeurd waardoor Domoticz het energieverbruik niet meer correct logged. Op 17 juni heb ik op PVoutput een heel laag verbruik(0,791kWh). In Domoticz daarentegen heb ik een piek van 1,742.650 kWh.

Afbeeldingslocatie: http://www.verbij.net/web_images/chart.png

Op de dagen ervoor en erna missen nu de gegevens :-(

Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen? Na updates blijft dit hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

bing69 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:06:
Conclusie: er staat iets dicht op het Ziggo netwerk :(
Denk eerder dan iets in de gebruikte routers o.i.d. ik heb op heel wat locaties ziggo gebruikt en het probleem niet tegengekomen.

https://static.ziggo.nl/i...nInternet_tcm14-28045.pdf
BEPERKINGEN INZAKE TOEGANG TOT OF HET GEBRUIK VAN DIENSTEN EN TOEPASSINGEN
[..]
Toegang naar externe e-maildiensten waarvoor eerst moet worden ingelogd, zoals diverse webmail diensten, worden niet geblokkeerd. Technisch bestaat de beperking uit het blokkeren van uitgaand verkeer naar TCP poort 25, tenzij het mailservers van Ziggo betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Nicap schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:22:
Op 17 juni is er blijkbaar iets gebeurd waardoor Domoticz het energieverbruik niet meer correct logged. Op 17 juni heb ik op PVoutput een heel laag verbruik(0,791kWh). In Domoticz daarentegen heb ik een piek van 1,742.650 kWh.

Op de dagen ervoor en erna missen nu de gegevens :-(

Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen? Na updates blijft dit hetzelfde.
je moet met de muis op de piek gaan staan en dan met shift+linker muisklik kun je de piek verwijderen.
Zo te zien is de rest van de grafiek niet volledig recht, dus er lijkt wel gelogd te zijn.
Dit is niet te zien door die enorme piek die de rest uit verband trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
M'n domoticz opstelling in wording wordt uiteindelijk ook ons alarm systeem. Nu zie ik dit 433Mhz systeem te koop aangeboden worden, met een aantal sensoren. Idealiter gebruik ik dit panel + RFID + sensoren + domoticz, alleen, is dat überhaupt mogelijk/zinvol of hoe kom ik daar achter?

Vrees dat zo'n panel juist zelf als 'mountpoint' voor de sensoren fungeert en dus niet kan samenwerken met Domoticz.

http://extra-nl-nl.forum....ango-inbraakalarmsysteem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
Ben er achter waarom ik vanaf vakantie niet meer op domoticz kon inloggen(zie vraag vorige week).
Het ip adres waarop mijn experiabox extern is te benaderen is gewijzigd, dit was dus de oorzaak van dit alles.
Hoor niet echt in dit topic thuis, maar is het normaal dat een experiabox zijn externe ip adres wijzigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

hondapower schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:20:
[...]

je moet met de muis op de piek gaan staan en dan met shift+linker muisklik kun je de piek verwijderen.
Zo te zien is de rest van de grafiek niet volledig recht, dus er lijkt wel gelogd te zijn.
Dit is niet te zien door die enorme piek die de rest uit verband trekt.
Tnx, dat was idd de truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
martenjw schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:53:
Ben er achter waarom ik vanaf vakantie niet meer op domoticz kon inloggen(zie vraag vorige week).
Het ip adres waarop mijn experiabox extern is te benaderen is gewijzigd, dit was dus de oorzaak van dit alles.
Hoor niet echt in dit topic thuis, maar is het normaal dat een experiabox zijn externe ip adres wijzigt?
Kan altijd, je hebt geen vast-ip garantie. Daarom DDNS service gebruiken, zodat je een DNS-naam hebt die altijd naar je ip wijst en wordt geupdate door bijvoorbeeld je Domoticz-systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:21
Ik ben ook op zoek naar een systeem dat mijn extern ip-adres wijzigt bij no-ip.org via de raspberry waar Domoticz op draait, van zodra het ip-adres wijzigt.
Iemand? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:16

Matis

Rubber Rocket

[google=dynamic dns raspberry pi]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedipipeau
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-02-2023
fl1p schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:29:
Ik ben ook op zoek naar een systeem dat mijn extern ip-adres wijzigt bij no-ip.org via de raspberry waar Domoticz op draait, van zodra het ip-adres wijzigt.
Iemand? :-)
Als je een NAS van Synology hebt, kan je de DNS-naam die daar wordt aangemaakt xxxxxxx.synology.me ook gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:21
Ik gebruik een raspberry pi :-)
Heb net de no-ip client geïnstalleerd op de Pi en de interval op 30 gezet, maar nog steeds is mijn ip niet geupdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:12
fl1p schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:18:
Ik gebruik een raspberry pi :-)
Heb net de no-ip client geïnstalleerd op de Pi en de interval op 30 gezet, maar nog steeds is mijn ip niet geupdatet.
Heb je deze tutorial gevolgd? Ik wil nl. ook no-ip installeren en tevens openVPN.
Ga over een paar weken op vakantie en wil dan via wifi van de camping naar mijn Domoticz toe.
Aangezien ik gewoon via http (basic authentication) inlog, https heb ik nog niet ingesteld,wil ik nu via OpenVPN naar mn Domoticz toe.

Kan iemand me vertellen of ik openvpn op dezelfde Pi als Domoticz kan instellen of een andere Pi met OpenVPN erop? (kan ik dan hier ook mee naar mn Pi waar Domoticz opstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinusS
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 09:28
gizmocuz schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:46:
[...]

probeer eens met de hand te starten

inloggen op de raspberry pi (met de pi user)

sudo service domoticz.sh stop

cd domoticz
./domoticz

geeft deze wat nuttige info waarom het niet zou werken ?
Inmiddels opgelost: De cache van Firefox leeg gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Yihaaa schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:25:
[...]
Kan iemand me vertellen of ik openvpn op dezelfde Pi als Domoticz kan instellen of een andere Pi met OpenVPN erop? (kan ik dan hier ook mee naar mn Pi waar Domoticz opstaat?
Met een VPN-verbinding kom je gewoon weer op je lokale netwerk en kun je bij alle apparaten op dat netwerk, net alsof je thuis bent.

Of de VPN-server draait op een Pi, een NAS, je router of wat dan ook maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 18:59
Het viel me op dat vandaag de lampen niet aangingen na zonsondergang, een probleem wat ik helaas al vaker heb gehad en meestal op te lossen is om een reboot via SSH te doen.

Ik heb al vaker meegemaakt dat ik wel gewoon kan inloggen via SSH maar dat het starten van Domoticz of het herstarten van de Pi niet werkt. Wel kan ik directory listings weergeven e.d.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 20:30

hneel

denkt er het zijne van

Help. Ik heb Domoticz nu al een tijdje tot tevredenheid draaien. Maar vandaag heb ik wat zwave spullen aangesloten en sindsdien is het mis. Sowieso was het installeren van dat zwave een hele opgave. Bepaald geen plug en play.
Maar nu raak ik om de haverklap de verbinding met de webserver kwijt.
Ik heb uiteraard al een en ander gegoogle'd en vond o.a. commando's om de status van domoticz op te vragen en domoticz zelf te herstarten, maar dit helpt niet.
code:
1
2
sudo service domoticz.sh status
sudo service domoticz.sh restart

Ook een complete reboot van de pi helpt niet altijd. Soms wel, soms niet...

Er draait op de pi trouwens behalve domoticz ook nog EmonCms en dTemp. maar dat was voorheen nooit een probleem.

Wie heeft een idee wat er mis kan zijn? Let wel, ik ben niet echt expert op linux/pi gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Laatst online: 22:06
[...]

Heb je deze tutorial gevolgd? Ik wil nl. ook no-ip installeren en tevens openVPN.
.........................OpenVPN erop? (kan ik dan hier ook mee naar mn Pi waar Domoticz opstaat?
Als je verstandig bent, doe je het gewoon op een andere PI.
Kun je daar lekker op testen zonder je Domoticz om zeep te kunnen helpen.

Een PI model B of PI model B plus is voldoende.

Ik heb deze handleiding gebruikt.

http://raspberrypihelp.ne...1-openvpn-server-tutorial

Wel zorgen dat op de modem/router de juiste port naar de VPN PI open zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
[...]

Ga over een paar weken op vakantie en wil dan via wifi van de camping naar mijn Domoticz toe.
Aangezien ik gewoon via http (basic authentication) inlog, https heb ik nog niet ingesteld,wil ik nu via OpenVPN naar mn Domoticz toe.

Ik heb die duitse handleiding gevolgd en de (aparte) Pi geeft geen foutmelding en start goed op. Echter het installeren op een Iphone of Ipad geeft tot op heden nog steeds problemen. Heb de app geinstalleerd, krijg de .ovpn wel geïmporteerd maar krijg dan meldingen dat hij de andere files niet kan vinden...... en die zijn er toch echt/
------
heb weer een keer L2tp geïnstalleerd en na lang zoeken blijkt de file openswan broken te zijn, het moet een oudere versie zijn en alles werkt.....

[ Voor 7% gewijzigd door bing69 op 23-06-2015 14:28 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nielsn schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:21:
Het viel me op dat vandaag de lampen niet aangingen na zonsondergang, een probleem wat ik helaas al vaker heb gehad en meestal op te lossen is om een reboot via SSH te doen.

Ik heb al vaker meegemaakt dat ik wel gewoon kan inloggen via SSH maar dat het starten van Domoticz of het herstarten van de Pi niet werkt. Wel kan ik directory listings weergeven e.d.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Kan van alles zijn en hiervoor moet je de logfile raadplegen van Domoticz. Helaas is deze niet heel uitgebreid maar meestal kun je wel zien wanneer er iets fout gaat als je even kijkt hoe laat de lampen aan hadden moeten gaan.

Daarbij kun je kijken of in de log van de lampen wel iets verwerkt is. Als daar staat dat de lamp wel is aangegaan maar niet brand dat zou het probleem met bereikbaarheid van het signaal te maken kunnen hebben. Domoticz verwerkt het commando's dan wel maar het wordt niet uitgevoerd.

Gebruik Monit om bv Domoticz werkend te houden als deze om wat voor reden stopt. Werkt erg goed.

Maak voor je hier aan begint wel een een image van je SD. Mocht iets niet lukken dan kun je altijd terug naar de situatie voor je er aan begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Vraagje over het maken van events met blocky.

Moet, net als met PLC's, de aansturing van de lamp in 1 event worden beschreven of kan ik dit splitsen?

Stel het volgende:

If (ik or vriendin = thuis) and sunset-120min = true, Lamp bank on, lamp bank level 50%. (of kan dit in 1 stap, lamp bank level 50%?

Vervolgens een nieuw event met daar in.
If HTPC movie = play and lamp bank = on, level 20%

Vervolgens nog een event.
If tijd is later dan 22:30 and mijn mobiel is uit, alle lampen uit.

Gaat dit werken, of komt event 1 en event 3 met elkaar in de knup?
immers, mobiel vriendin is aanwezig, is zonsondergang. Maar is ook na 22:30 en ook mijn mobiel is uit.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 23:25
HenkBr schreef op zondag 21 juni 2015 @ 23:05:
Ik wil Domoticz op mijn DS212+ Synology NAS gebruiken en heb een RFXtrx433E aangesloten op een van beide USB poorten. Ik gebruik DSM 5.2-5565 Update 2, Domoticz 2.0.2112-5 en USB driver 3.0.3.40. Alles netjes in de juiste volgorde geactiveerd, maar het lukt me niet om de RFXtrx433E actief te krijgen. Ik kan wel RFXtrx433 kiezen, maar geen bijbehorende USB-poort selecteren.

Iemand die me verder kan helpen?
Op mijn d213J moet ik rebooten voordat de USB drivers het goed doen. Heb je gereboot?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik heb een paar van deze besteld in de hoop dat het wil samenwerken met Domoticz.

Als het werkt, is het een goede deal. Oregon sensors staan bekend om het goede bereik.

Ik heb een paar van deze besteld in de hoop dat het wil samenwerken met Domoticz.

Als het werkt, is het een goede deal. Oregon sensors staan bekend om het goede bereik.

Afbeeldingslocatie: http://photo.ontra.pl/ont_nt_kat/400/1232-2.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door arjandijk162 op 23-06-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
arjandijk162 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:15:

[afbeelding]
Onderdeel van een projectieklok? ;-)
http://www.manualslib.com...tific-Rmr939p.html#manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
ny-hardcore schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:20:
[...]

Op mijn d213J moet ik rebooten voordat de USB drivers het goed doen. Heb je gereboot?
Die Domoticz versie ondersteunt de E-versie niet. Dus hij moet eerst upgraden naar een nieuwere versie, deze is bejaard. Had het zelfde probleem en moest op m'n Syno versie hier vandaan halen en deze package source gebruiken:

http://jadahl.dscloud.me/sspks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:43
Omdat ik een kast voor een wandschakelaar heb moeten zetten wil ik het bedienen overlaten aan Z-wave.
Nu heb ik een Fibaro dimmer gekocht en wil deze daar inbouwen.

Is er nu ook schakelaar welke zoals bij klikaanklikuit je overal in de kamer kan ophangen en deze een dim singaal kan versturen naar domiticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Yohost! schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:11:
Omdat ik een kast voor een wandschakelaar heb moeten zetten wil ik het bedienen overlaten aan Z-wave.
Nu heb ik een Fibaro dimmer gekocht en wil deze daar inbouwen.

Is er nu ook schakelaar welke zoals bij klikaanklikuit je overal in de kamer kan ophangen en deze een dim singaal kan versturen naar domiticz?
Met de wandzender moet dat kunnen: http://www.robbshop.nl/zwaveme-wandzender-zme-wallc-s
Of misschien de Zwave.me kfob of afstandsbediening.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:42:
Vraagje over het maken van events met blocky.

Moet, net als met PLC's, de aansturing van de lamp in 1 event worden beschreven of kan ik dit splitsen?

Stel het volgende:

If (ik or vriendin = thuis) and sunset-120min = true, Lamp bank on, lamp bank level 50%. (of kan dit in 1 stap, lamp bank level 50%?

Vervolgens een nieuw event met daar in.
If HTPC movie = play and lamp bank = on, level 20%

Vervolgens nog een event.
If tijd is later dan 22:30 and mijn mobiel is uit, alle lampen uit.

Gaat dit werken, of komt event 1 en event 3 met elkaar in de knup?
immers, mobiel vriendin is aanwezig, is zonsondergang. Maar is ook na 22:30 en ook mijn mobiel is uit.
Er kan altijd een situatie voordoen dat ze elkaar in de weg gaan zitten en dat is meestal gewoon een kwestie van proberen en dan merk je vanzelf wat er eventueel fout gaat. Soms kun je alles nog zo goed uitdenken en dan toch gebeurt er iets waar je geen rekening mee had gehouden >:) Zeker als je uiteindelijk een hele lijst met events hebt.

Als je telefoon uitstaat (weet niet hoe je dit bepaald, maar neem aan dat je de telefoon via een ping checkt?) als je thuiskomt dan zal event 3 dus kunnen schakelen na 22.30.
Lijkt mij dat je ook die van je vriendin mee moet nemen in de controle.
Handig is om bv een virtuele schakelaar te maken met de naam IemandThuis. Zodra 1 van jullie telefoon zich aanmeld zet je deze schakelaar om naar ON.

In je event gebruik je dan ipv alle telefoons de schakelaar IemandThuis voor controle of er iemand thuis is.. Voordeel is dat als er een telefoon bij komt die ook mee mag doen in de events (bv buurvrouw/familie etc voor vakantie) dan hoe je deze alleen bij je IemandThuis erbij te maken en klaar ben je. Anders moet je later alle events nalopen en uitbreiden.

Hoe je dit kunt opbouwen staat in het voorbeeld blocky link op Pag1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

MikeOO schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:24:
[...]

Er kan altijd een situatie voordoen dat ze elkaar in de weg gaan zitten en dat is meestal gewoon een kwestie van proberen en dan merk je vanzelf wat er eventueel fout gaat. Soms kun je alles nog zo goed uitdenken en dan toch gebeurt er iets waar je geen rekening mee had gehouden >:) Zeker als je uiteindelijk een hele lijst met events hebt.

Als je telefoon uitstaat (weet niet hoe je dit bepaald, maar neem aan dat je de telefoon via een ping checkt?) als je thuiskomt dan zal event 3 dus kunnen schakelen na 22.30.
Lijkt mij dat je ook die van je vriendin mee moet nemen in de controle.
Handig is om bv een virtuele schakelaar te maken met de naam IemandThuis. Zodra 1 van jullie telefoon zich aanmeld zet je deze schakelaar om naar ON.

In je event gebruik je dan ipv alle telefoons de schakelaar IemandThuis voor controle of er iemand thuis is.. Voordeel is dat als er een telefoon bij komt die ook mee mag doen in de events (bv buurvrouw/familie etc voor vakantie) dan hoe je deze alleen bij je IemandThuis erbij te maken en klaar ben je. Anders moet je later alle events nalopen en uitbreiden.

Hoe je dit kunt opbouwen staat in het voorbeeld blocky link op Pag1.
Thnx.

Telefoons doe ik via script die checkt of IP aanwezig is in netwerk.
Telefoons pak ik met opzet los, omdat mijn telefoon 's nachts op vliegtuigmodus gaat, maar die van m'n vriendin niet.
Dus mag alles uit als m'n telefoon niet verbonden is en het na 22:30 is.
Hue light gaan pas uit in die combinatie EN als de HTPC uit staat.

Maar beter is dus om alles van 1 lamp (of lamp set) af te vangen in 1 event. op die manie heb je de minste kans op conflicten.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:30:
[...]

Thnx.

Telefoons doe ik via script die checkt of IP aanwezig is in netwerk.
Telefoons pak ik met opzet los, omdat mijn telefoon 's nachts op vliegtuigmodus gaat, maar die van m'n vriendin niet.
Dus mag alles uit als m'n telefoon niet verbonden is en het na 22:30 is.
Hue light gaan pas uit in die combinatie EN als de HTPC uit staat.

Maar beter is dus om alles van 1 lamp (of lamp set) af te vangen in 1 event. op die manie heb je de minste kans op conflicten.
Het maakt niet uit of je alles in 1 event stopt of losse events. Voor het overzicht is losse events voor elke gebeurtenis het meestal overzichtelijke.

Maar als je vriendin alleen thuis is dan is jouw gsm niet aanwezig, dus uit, en zit zij om 22:30 in het donker. Of jij gaat naar bed en je vriendin nog niet, zet jij dus e telefoon in vliegtuig mode en zit ze ook in het donker.

Persoonlijk vindt ik die situaties altijd erg lastig om te automatiseren. Naar bed gaan is meestal wel een erg variabele situatie dat je sneller klaar bent als je bij de trap een schakelaar monteert of in je slaapkamer waarmee je alles in 1x uit kunt zetten of via een app op je telefoon.
Een draadloze kaku schakelaar kun je overal monteren.

Maar mogelijk lukt het je om in jouw situatie een goede schakeling te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Of combineren van statussen, als je bijvoorbeeld ook bewegingsmelders hebt.
Geen beweging voor > 5 minuten + telefoon onbereikbaar? -> uit.
Ga je naar bed of ben je niet thuis en je vriendin beweegt niet meer, dan gaan de lichten uit. Zit ze gewoon heel stil op de bank, dan zit ze in het donker :+ Enfin, je snapt het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 17:26
Mee eens, ik gebruik zelf een knop op een afstandsbediening en een knop op het muurtablet. Als je daar op drukt gaan sommige lampen een tijdje aan (eetkamertafel 2 minuten), de rest uit en licht in de gang weer aan, wordt later door een sensor uitgeschakeld.

Is normaal voldoende om naar bed te gaan.

Nu nog een harmony hub en de tv etc kan met dezelfde knop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedipipeau
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-02-2023
Nu nog een harmony hub en de tv etc kan met dezelfde knop uit.
Heb ik... Is zalig als je kindjes in bed moeten maar niet willen... dan doe je de tv uit via een app en dan "is de TV plots uitgevallen" :o (zonder dat je de afstandsbediening hebt aangeraakt!) en moeten de kindjes wel gaan slapen :+

volledig terzijde trouwens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 25-09 17:49
NiGeLaToR schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:13:
[...]
  • ...
  • 3 x 433MHz Wireless Weather Station Digital Thermometer Humidity Sensor (SKU174397) €23.34
Hopelijk heb je meer geluk dan ik.Ik krijg ze niet in Domoticz. Je kan drie kanalen instellen op de sensor en dan de TX-knop gebruiken om te versturen.
Maar er komt op de RFXcom niets binnen. Er zit op de RFXcom een ledje om aan te geven dat ie iets ontvangt.Met de Oregon sensor die ik liggen heb, knipper de RFXcom als er iets binnen komt. Met geen enkele van de 3 china-sensoren komt er iets van reactie.

Heb dan maar RFXmngr op mijn pc gezet en daar komt de Oregon gewoon binnen maar geen van de china sensoren

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Kenhas schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:06:
[...]

Hopelijk heb je meer geluk dan ik.Ik krijg ze niet in Domoticz. Je kan drie kanalen instellen op de sensor en dan de TX-knop gebruiken om te versturen.
Maar er komt op de RFXcom niets binnen. Er zit op de RFXcom een ledje om aan te geven dat ie iets ontvangt.Met de Oregon sensor die ik liggen heb, knipper de RFXcom als er iets binnen komt. Met geen enkele van de 3 china-sensoren komt er iets van reactie.

Heb dan maar RFXmngr op mijn pc gezet en daar komt de Oregon gewoon binnen maar geen van de china sensoren
Oh das balen, had deze juist van het Domoticz forum afgeplukt omdat ze zouden werken. Anders had ik er geen drie besteld :+ We gaan het zien, ik deel m'n bevindingen uiteraard weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-09 12:09
Zijn er schakelaars en ontvangers die een signaal terugmelden als b.v de ontvanger aan staat?
Ik heb namelijk het probleem dat als ik met een schakelaar of tablet een lamp bedien dat ik een terugmelding moet krijgen om te weten dat de ontvanger ook daadwerkelijk is ingeschakeld.
Wie kan me op weg helpen?
Pagina: 1 ... 82 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door