Dit is nuttig info en dus geen optie als ik dit zo lees. Gebruik nog steeds de Honeywell Chronotherm III die het prima doet ook al is het aan/uit schakelen niet bijzonder verder. Ik heb het tot op heden ook nooit gemist dat ik dit niet op afstand kon regelen.ThinkPadd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:57:
Als je een modulerende ketel hebt dan zou ik het niet met een 'dom' relais gaan aansturen. Modulerend aansturen van je ketel is vele malen zuiniger (zelf gezien, tijdje aan/uit thermostaat gehad en daarna een modulerende, was echt een flink verschil in m3/graaddag (dus weersinvloeden al er van afgetrokken).
Ik weet niet wat voor thermostaat je nu hebt, maar misschien heeft hij een externe ingang die je kan gebruiken? Zo deed ik het voordat ik die Honeywell kocht ook namelijk: [Remeha iSense] DIGI-ingang gebruiken om ketel te activeren
Met een relais rechtstreeks je ketel aansturen zou ik niet doen. Heb ik ook op Koffie z'n tweakblog al gemeld in een reactie: zorg dat je ook een veiligheidsschakeling (los van de Pi) inbouwt zodat de boel afslaat als de temperatuur te hoog wordt. Ik noemde daar als voorbeeld: weekendje weg, Pi loopt vast, relais blijft daardoor geactiveerd en ketel staat hele weekend te stoken en je komt thuis in een huis van 30 °C. Vandaar dat ik gewoon het denk/rekenwerk door een echte thermostaat laat doen, en die aanspreek via een API. Dan is de thermostaat nog altijd de baas.
Alleen als je eenmaal bezig bent met Domtica ga je toch steeds meer dingen zoeken die je kan automatiseren en kan samenvoegen in een setup. Handig, besparend en nog leuk als hobby ook.
Zover ik kan nagaan heeft de Honeywell Chronotherm III geen externe aansluiting.
De CV is een Intergas HR22 die zover ik kan vinden wel OpenTherm ondersteunt.
Dus de enige veilige opties is dan toch tzt overgaan naar een andere Thermostaat helaas.