• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 16:58
Never mind.... ik klikte verkeerd :o

[ Voor 98% gewijzigd door UltraSub op 04-04-2015 09:17 ]

UltraSub schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:15:
Ik krijg het niet voor elkaar om in een blocky te regelen dat als de diepvries langer dan x seconden meer dan x watt verbruikt er een notificatie moet worden verstuurd. Ik doe iets fout want als ik in blocky probeer te definieren:
[afbeelding]
Dan krijg ik dat niet in elkaar gezet omdat die user variable waar ik een wattage wil neerzetten niet er in wil klikken. Waarom lukt dat niet? Ding wil er overal in, behalve daar.

/edit
Staat overigens een > teken als ik het probeer, geen =, dat zou niet handig zijn. :)
Vreemd zou er gewoon in moeten gaan. Misschien even de andere pakken.
Ze staan bij Logic & User variables

Anders het blokje even geheel loshalen (met de AND) en dan eens proberen of hij erin wil.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeOO op 04-04-2015 09:23 ]

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34
iemand die de logitech hub gebruikt?
ik kreeg het direct werkend maar na het versturen van 1 command (wat fantastisch werkte)
kreeg ik daarna de melding dat hij nog steeds aan het zenden was.
en nu in de logs enkel:
Error: Logitech hardware (19) thread seems to have ended unexpectedly

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

TravockMD schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 07:07:
[...]

Zelf (nog) geen ervaring mee. Maar wel gewoon te krijgen (voor zwave in ieder geval)
http://www.robbshop.nl/ae...aam-sensor-met-zwave-plus
Deze had ik inderdaad ook gezien, thanks!
Het zaakje werkt echter wel met een batterij.
Ik vraag me af hoe dat in de praktijk werkt als er overheen geschilderd is en je moet de batterij ooit verangen. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:44

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

TravockMD schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 07:07:
[...]

Zelf (nog) geen ervaring mee. Maar wel gewoon te krijgen (voor zwave in ieder geval)
http://www.robbshop.nl/ae...aam-sensor-met-zwave-plus
Werkt perfect!!

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:09
Da_maniaC schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:16:
[...]

Ik vraag me af hoe dat in de praktijk werkt als er overheen geschilderd is en je moet de batterij ooit verangen. :)
Ik zou hem niet overschilderen. Bij een deur aan de bovenkant plaatsen en bij een raam uiteraard afhankelijk van het soort raam. (Draai, kiep, etc)
Het mogelijk zichtbaar zijn van een klein metalen plaatje ter grote van een muntje zou me niet storen. Daarbij komt, ik heb mijn ramen en deuren zoiezo het grootste gedeelte van de tijd dicht en niet open. ;)

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:40
remcoXP schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:25:
ik kreeg het direct werkend maar na het versturen van 1 command (wat fantastisch werkte)
en nu in de logs enkel:
Dit probleem keert ook bij mij af en toe terug, maar het draait soms stabiel voor weken. Ik ben er nog niet uit waaraan het ligt, maar heb het vermoeden in ieder geval in sommige gevallen dat de hub geen wifi-verbinding meer had; de Logitech-app deed het dan ook niet goed.
Da_maniaC schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:16:
[...]

TravockMD schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:27:
[...]

Ik zou hem niet overschilderen. Bij een deur aan de bovenkant plaatsen en bij een raam uiteraard afhankelijk van het soort raam. (Draai, kiep, etc)
Het mogelijk zichtbaar zijn van een klein metalen plaatje ter grote van een muntje zou me niet storen. Daarbij komt, ik heb mijn ramen en deuren zoiezo het grootste gedeelte van de tijd dicht en niet open. ;)
Zie plaatjes hier: http://www.domotica-blog....d-door-sensor-gen5-review

Je boort in de bovenkant van de deur een gat en daar stop je hem dan in. Dus je ziet er weinig van inderdaad.

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
en nu in de logs enkel:
Ik heb het ook geprobeerd maar precies hetzelfde probleem: na 1 commando bericht dat de hub busy is en vervolgens altijd dezelfde melding. Als iemand hier een oplossing voor heeft gevonden?

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

ThinkPadd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:58:
[...]

[...]

Zie plaatjes hier: http://www.domotica-blog....d-door-sensor-gen5-review

Je boort in de bovenkant van de deur een gat en daar stop je hem dan in. Dus je ziet er weinig van inderdaad.
Ik zou hem wel boren in het kozijn en de magneet in de deur. als je het doet zoals in de blog van HeroS dan kan hij vollopen met vocht (bekend probleem) maar HeroS had hierin geen optie bij deze deur dacht ik.
Unit boven, magneet beneden en vooraf even includen 8)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• UltraSub
Heb nu een lua gemaakt waarin ik kijk of de voordeur langer dan 5 minuten open staat. Kijk naar last update en reken verschil uit. Wil ik ook voor diepvries hebben, als die langer dan een half uur stroom verbruikt bestaat de kans dat de deur open is blijven staan. Maar dat kan niet met last update, want die update constant natuurlijk. Device on kan ook niet want staat constant aan (de wall plug that is). Hoe doe ik dat slim?

Verwijderd

Wat weet je van het stroom verbruik van je vriezer? Enkel hoeveel W hij op dat moment verbruikt?

Je zou dan, elke minuut kunnen controleren. Elke keer als hij > X aantal W komt, dan verhoog je een variabele. Bij 0W or <X aantal W reset je de variabele naar 0.

Als variabele >30 is, heb je 30 minuten elke minuut > X aantal W gehad en staat je deur waarschijnlijk open.

Je zult het natuurlijk moeten afstemmen op het gedrag van je vriezer, maar volgens mij kom je zo een heel eind met het detecteren of de deur open staat.

Of... je vriezer zo neer zetten dan je deur weer dicht valt :D

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:36

CodeIT

Code IT

en nu in de logs enkel:
Ik heb de integratie van Harmony Hub in Domoticz gemaakt en ik kan er binnenkort weer eens naar kijken. Hoe lang duurt het starten van de activiteit?
Zou je met behulp van mijn Android App (zie sig) je device configuratie kunnen sturen? Via about->send hub configuration? Werkt de Android app wel goed?
Appesteijn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:28:
[...]

Een bereik van 10 meter is wel wat klein, de locatieservice zou dan door een verkeerde meting kunnen denken dat je weggaat. HIer zou je zelf wat mee moeten experimenteren. Ik zelf heb hem op 500 staan. De geofence service gaat nauwkeuriger meten (en verbruikt dus meer) als hij in de buurt van het geofence komt.

Ik heb net een nieuwe versie in de Play store gezet met een test knop erin. Dan kun je testen of de app de virtuele switch kan schakelen. Nog even wachten totdat Google de update door geeft.
Krijg nu af en toe wel een melding van Domoticz (ik heb er voor de test een notificatie op zitten)
Eerst wordt er dan een Off commando verstuurd, en zie ik een melding dat mij telefoon niet in de buurt is en dus wordt afgemeld.

Een paar seconden later wordt er weer een On commando gestuurd met de melding Domofence: Exited dus dat ik weer in het gebied ben.

Enig idee waar dit door komt. Heb toestel daarvoor zelf even in gebruik gehad en denk 2 min nadat het scherm zwart werd ging hij dit doen. Engerie mode etc blijf allemaal actie en geen besparende acties die aanstaan zoals WiFi die in slaap mag gaan als het scherm uit is.

• remcoXP
Doe ik morgen als ik thuis ben direct.
OP het domotica forum zijn er meerdere mensen die hetzelfde hebben/

ik kom terug met de logs en hopelijk kan ik helpen met testen en aanleveren zodat het gaat werken. want zou echt super zijn.
CodeIT schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:25:
[...]

Ik heb de integratie van Harmony Hub in Domoticz gemaakt en ik kan er binnenkort weer eens naar kijken. Hoe lang duurt het starten van de activiteit?
Zou je met behulp van mijn Android App (zie sig) je device configuratie kunnen sturen? Via about->send hub configuration? Werkt de Android app wel goed?

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:44

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

UltraSub schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 13:24:
Heb nu een lua gemaakt waarin ik kijk of de voordeur langer dan 5 minuten open staat. Kijk naar last update en reken verschil uit. ?
Zou je die willen delen?
Of op de wiki van Domoticz zetten?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:09:
[...]
Dat sowieso, daarvoor zijn de stelpootjes aan de voorkant toch :) ?

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:00:
[...]

Dat sowieso, daarvoor zijn de stelpootjes aan de voorkant toch :) ?
Volgens mij wel ja. Die van mij viel gelukkig al gelijk dicht. Ik kan me niet herinneren dat die deur ooit open is blijven staan.

• UltraSub
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:09:
Wat weet je van het stroom verbruik van je vriezer? Enkel hoeveel W hij op dat moment verbruikt?

Je zou dan, elke minuut kunnen controleren. Elke keer als hij > X aantal W komt, dan verhoog je een variabele. Bij 0W or <X aantal W reset je de variabele naar 0.

Als variabele >30 is, heb je 30 minuten elke minuut > X aantal W gehad en staat je deur waarschijnlijk open.

Je zult het natuurlijk moeten afstemmen op het gedrag van je vriezer, maar volgens mij kom je zo een heel eind met het detecteren of de deur open staat.

Of wat ik van een collega door kreeg, hartstikke logisch eigenlijk:
Een virtuele switch, wanneer > dan 10W switch aan en vice versa.. Wanneer switch langer dan 2 uur aanstaat, warning
Straks eens mee aan de gang. Maar ik wil eigenlijk niet teveel virtuele switches, weet eigenlijk niet waarom, maar als het netter kan met een script :)

Over die stelpootjes, die staan al redelijk zodat hij weer dichtvalt. Iets met kinderen, ijsjes in de zomer, lade niet helemaal terug en klaar... O-)
Dylantje2 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:47:
[...]

Zou je die willen delen?
Of op de wiki van Domoticz zetten?
Die komt bijna rechtstreeks daar vanaf :+
Was niet zo spannend. :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
t1 = os.time()
s = otherdevices_lastupdate['Voordeur']
-- returns a date time like 2013-07-11 17:23:12

year = string.sub(s, 1, 4)
month = string.sub(s, 6, 7)
day = string.sub(s, 9, 10)
hour = string.sub(s, 12, 13)
minutes = string.sub(s, 15, 16)
seconds = string.sub(s, 18, 19)

commandArray = {}

t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
difference = (os.difftime (t1, t2))
if (otherdevices['Voordeur'] == 'Open' and difference > 300 and difference < 365) then
    print ('Voordeur lang open, send Telegram notification')
    os.execute('echo "msg contact_name Voordeur langer dan 5 minuten open!" | nc 127.0.0.1 1234')
end

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-11 17:15
Ik ben op zoek naar een device wat temperatuur kan uitlezen. Ik heb een synology met Domoticz geïnstalleerd staan. Ik wil niet zelf gaan hobbyen met weerstanden ed. Weet iemand kant en klare oplossingen? ik zat al te kijken naar de Fibaro Motion Sensors maar 58 om alleen temperatuur uit te lezen vind ik wat te veel van het goede, het gaat om de kinderkamer op zolder die vrij warm kan worden,

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:17
Als je toch al een switch nodig hebt dan kun je een Qubino nemen en daar een temperatuur zender op aansluiten.

http://www.robbshop.nl/qubino-dubbele-inbouwschakelaar
Wat heb je verder al? Als je al een RFXCOM hebt dan is een Cresta TX320 de makkelijkste en goedkoopste optie.

• UltraSub
Tering, halve dag lopen kloten om presence detection te regelen voor een iPhone.
arping, arpscan, nmap, ping, niks werkt zodra het ding slaapt. Dit zijn de momenten dat je liever een Android had :P

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-12 08:43
UltraSub schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:38:
Tering, halve dag lopen kloten om presence detection te regelen voor een iPhone.
arping, arpscan, nmap, ping, niks werkt zodra het ding slaapt. Dit zijn de momenten dat je liever een Android had :P
geofancy. Werkt perfect, is helemaal gratis en voor de iphone.

PVoutput

• UltraSub
schmm schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:39:
[...]

geofancy. Werkt perfect, is helemaal gratis en voor de iphone.
And if you decide to quit using our service: No worries, just delete your Account and all your data get's erased, forever, we promise.
Hmmm.. wordt nou niet echt warm van een app die daar een account voor nodig heeft.

/edit
Definieren jullie voor iedere virtual switch nieuwe hardware? Want als je ooit van dat device af wil kan dat alleen door de hardware weg te gooien. En dat zuigt als je daar nog een hoop andere switches onder hebt hangen terwijl je die niet kwijt wil. Of doe ik iets fout als ik het zo doe?

[ Voor 26% gewijzigd door UltraSub op 04-04-2015 20:45 ]

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-12 08:43
UltraSub schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:42:
[...]

[...]
Hmmm.. wordt nou niet echt warm van een app die daar een account voor nodig heeft.

/edit
Definieren jullie voor iedere virtual switch nieuwe hardware? Want als je ooit van dat device af wil kan dat alleen door de hardware weg te gooien. En dat zuigt als je daar nog een hoop andere switches onder hebt hangen terwijl je die niet kwijt wil. Of doe ik iets fout als ik het zo doe?
Je hebt geen account nodig. Ik gebruik hem ook zonder account. het enige "voordeel" van een account is, is dat je instellingen en fances opgeslagen kunnen worden.

PVoutput

• UltraSub
Aha ik zie het ja. Ik zal het eens proberen. Blijft balen dat je dat ding niet meer ziet als het slaapt. Aan de andere kant ook logisch en maar goed ook, want juist daarom is het geen batterij vreter.

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-12 15:41
Hallo,
Ik heb sinds deze week een S0-kabel (welke vermeld staat in de Domoticz handleiding) voor het meten van het waterverbuik. Deze werkt op zich goed, heeft al een paar dagen goede metingen laten zien, maar na een reboot van mijn rPi gaat er iets mis. De grafieken laten enorme verbuiken zien. Na controle van de database blijkt de 'meterstand' van de teller weer bij 0 te zijn begonnen, waardoor de grafieken niet meer kloppen. Is er een manier om deze tellerstand aan te passen? Ik heb al geprobeerd om de waarden aan te passen in de database, maar ik krijg toch elke keer weer een nieuwere (foute) waarde van de S0-kabel terug.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat zijn de voordelen van z-wave boven RF433 behalve het bereik en de status-teruggave? Ik ga namelijk verhuizen dit jaar en wil toch clean beginnen. Ik heb nu een RF433 setup met wat KAKU setjes, maar als Z-Wave betrouwbaarder is, ga ik toch overstappen. Welke inbouwschakelaars en stekkerdozen raden jullie aan wat betreft Z-wave? En welke zender heb ik nodig (die dan de RF433 zender vervangt) om op het z-wave freq te zenden en te ontvangen?

En dan vraag2....En is de Cresta TX320 nog ergens te krijgen?

[ Voor 70% gewijzigd door Ferra op 04-04-2015 22:46 ]

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

UltraSub schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:08:
Aha ik zie het ja. Ik zal het eens proberen. Blijft balen dat je dat ding niet meer ziet als het slaapt. Aan de andere kant ook logisch en maar goed ook, want juist daarom is het geen batterij vreter.
Ik gebruik al meer dan een jaar presence detection voor 4 phones 2 x windows phone en 2 x android via bluetooth.

• tlpeter
Ferra schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:33:
Wat zijn de voordelen van z-wave boven RF433 behalve het bereik en de status-teruggave? Ik ga namelijk verhuizen dit jaar en wil toch clean beginnen. Ik heb nu een RF433 setup met wat KAKU setjes, maar als Z-Wave betrouwbaarder is, ga ik toch overstappen. Welke inbouwschakelaars en stekkerdozen raden jullie aan wat betreft Z-wave? En welke zender heb ik nodig (die dan de RF433 zender vervangt) om op het z-wave freq te zenden en te ontvangen?

En dan vraag2....En is de Cresta TX320 nog ergens te krijgen?
Voordelen zijn mesh netwerk. devices die via 230V gevoed worden zijn ook gelijk een zender/repeater.
Je hebt een andere zender nodig zoals bijvoorbeeld de Aeonlabs S2 usb stick.
Aeonlabs komt met een nieuwe wekle ook zwave plus zal ondersteunen.
Er zijn er nog een aantal welke werken met Domoticz maar dan moet je maar even zoeken op de wiki pagina.

Kijk eens op deze webshop met veel uitleg en veel devices:

http://www.robbshop.nl/

Zo zijn er natuurlijk meerdere maar ik vind deze overzichtelijk.

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Die vind ik juist het minst overzichtelijk ongeveer...
Versternet heb een hoop interessante info (wel in het engels).
Die vernieuwde stick met plus van Aeon Labs gaat nog wel even duren hoorde ik. Geen idee waarom maar hij is uitgesteld.
Vision en zme zijn plus momenteel (al ben ik nog steeds sceptisch over het nut van plus;))

[ Voor 9% gewijzigd door DRuw op 05-04-2015 08:18 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 11:08
Ik heb een temperatuur sensor van Blokker (9,99 incl weerstation). Deze heeft een temp+ vochtigheids sensor. De vochtigheidssensor werkt naar mijn idee alleen niet. Kan ik deze sensor op de een of andere manier excluden in domoticz zodat deze niets registreert?
UltraSub schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:08:
"Pilot: home automation" installeren. Geofencing optie is betaald, maar is maar 1,80 euro ofzo. Nog nooit problemen mee gehad op iPhone 5s van mn vriendin, prima app.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 05-04-2015 09:14 ]

polleke schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:03:
Ik heb een temperatuur sensor van Blokker (9,99 incl weerstation). Deze heeft een temp+ vochtigheids sensor. De vochtigheidssensor werkt naar mijn idee alleen niet. Kan ik deze sensor op de een of andere manier excluden in domoticz zodat deze niets registreert?
Misschien lukt het hiermee. Dit gaat wel over een weerstation maar werking zal verder gelijk zijn,
http://www.domoticz.com/wiki/Virtual_weather_devices
onderdeel: Scraping only temperature

• remcoXP
Ik denk dat ik naast essent, weather underground, harmony, en een berg virtueel en rfxcom kakuspul.
de set wil uitbrieden met z-wave. en mysensors.

mysensors voor de knutsel/leuk en leerzaam.

maar zwave voor de toekomst / betrouwbaarheid. Alleen hier heb ik een controller voor nodig.
ik wil wel een stick ipv de razberry zodat ik niet afhankelijk ben en blijf van de PI. maar tussen de stick zit een aardig prijsverschil. moet ik nog ergens op letten?
of is de goedkoopste altijd goed voor openzwave en uiteindelijk hetzelfde binnen domoticz?

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:19
Ik heb voor mijn buitenverlichting (onder het schuurafdak) een 12volt ledstrip hangen.
Deze schakel ik nu met een KaKu schakelaar (12volt voeding) aan en uit.
Ik wil deze eigenlijk kunnen dimmen en het liefst natuurlijk via Domoticz.
Iemand een idee hoe?
KaKu levert geen 12volt dimmers.
Iets zelf bouwen is ook wel een optie alleen is er zoveel te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
(en of het werkt in domoticz?).

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MikeOO schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:33:
[...]

Krijg nu af en toe wel een melding van Domoticz (ik heb er voor de test een notificatie op zitten)
Eerst wordt er dan een Off commando verstuurd, en zie ik een melding dat mij telefoon niet in de buurt is en dus wordt afgemeld.

Een paar seconden later wordt er weer een On commando gestuurd met de melding Domofence: Exited dus dat ik weer in het gebied ben.

Enig idee waar dit door komt. Heb toestel daarvoor zelf even in gebruik gehad en denk 2 min nadat het scherm zwart werd ging hij dit doen. Engerie mode etc blijf allemaal actie en geen besparende acties die aanstaan zoals WiFi die in slaap mag gaan als het scherm uit is.
Heb je nog steeds een radius van 10 meter ingesteld? Het zou kunnen dat dat te klein is voor de nauwkeurigheid van de locatiebepaling van je telefoon, probeer deze eens te verhogen naar 20 oid.

Als je een notificatie krijgt 'Exited' dan ga je volgens je telefoon van 'binnen' naar 'buiten', weg dus en dan stuurt de service op de achtergrond een 'Off' commando naar je server.
De notificatie 'Entered' is voor als je van 'buiten naar 'binnen' gaat en dus thuis komt, dus dat stuurt hij een 'On' commando.

• tlpeter
remcoXP schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:42:
Ik denk dat ik naast essent, weather underground, harmony, en een berg virtueel en rfxcom kakuspul.
de set wil uitbrieden met z-wave. en mysensors.

mysensors voor de knutsel/leuk en leerzaam.

maar zwave voor de toekomst / betrouwbaarheid. Alleen hier heb ik een controller voor nodig.
ik wil wel een stick ipv de razberry zodat ik niet afhankelijk ben en blijf van de PI. maar tussen de stick zit een aardig prijsverschil. moet ik nog ergens op letten?
of is de goedkoopste altijd goed voor openzwave en uiteindelijk hetzelfde binnen domoticz?
Er staat er eentje te koop op het domiticz forum. Domoticz gebruikt open zwave.
Zelf heb ik de s2 van aeonlabs.

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:19
Hmm had inderdaad beter moeten zoeken ;)
Ach ik ga ook liever voor het zelfbouwproject heb toevallig net een paar esp8266 bordjes besteld dus dat komt goed uit.
Appesteijn schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:56:
[...]

Heb je nog steeds een radius van 10 meter ingesteld? Het zou kunnen dat dat te klein is voor de nauwkeurigheid van de locatiebepaling van je telefoon, probeer deze eens te verhogen naar 20 oid.

Als je een notificatie krijgt 'Exited' dan ga je volgens je telefoon van 'binnen' naar 'buiten', weg dus en dan stuurt de service op de achtergrond een 'Off' commando naar je server.
De notificatie 'Entered' is voor als je van 'buiten naar 'binnen' gaat en dus thuis komt, dus dat stuurt hij een 'On' commando.
Nee heb het direct op 500mtr gezet. Maar sinds vandaag gaat het nog steeds goed en nog geen melding gehad. Als dit goed gaat dan ga ik de radius steeds wat verkleinen en kom ik vanzelf achter de best mogelijks radius.

Hou het maar op dat hij opstartproblemen had. Later vandaag ga ik even testen of het schakelen ook goed gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 05-04-2015 13:10 ]

Verwijderd

Mochten er mensen zijn met een Hikvision camera, ook deze zijn te koppelen in Domoticz;
Ikzelf gebruik de Hikvision DS-2CD2432F-I(W)

url: Streaming/channels/1/picture

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2a7yjp4.png

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:42

Kraz

Saving the world

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:20:
Mochten er mensen zijn met een Hikvision camera, ook deze zijn te koppelen in Domoticz;
Ikzelf gebruik de Hikvision DS-2CD2432F-I(W)

url: Streaming/channels/1/picture

[afbeelding]
Danku!
Was ik precies naar aan het zoeken 8)

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:43
Ik heb problemen met de Telegram notification. Alles werkt alleen krijg ik sinds de zomertijd telkens een vertraging van de screenshots. Deze komen pas na een uur binnen. De notificaties komen wel real time aan. Iemand die dit herkent en een oplossing heeft?

[ Voor 21% gewijzigd door studiodubio op 05-04-2015 16:06 ]

studiodubio schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:05:
Ik heb problemen met de Telegram notification. Alles werkt alleen krijg ik sinds de zomertijd telkens een vertraging van de screenshots. Deze komen pas na een uur binnen. De notificaties komen wel real time aan. Iemand die dit herkent en een oplossing heeft?
Wat voor script/event gebruik je hiervoor? Misschien die ook ff posten (script/screenshot).
En Domoticz en/of apparaat waar je het op draait al gereboot? Had hier met m'n NAS met Domoticz erop ook problemen met zomertijd omschakeling, timers werden niet uitgevoerd. Reboot van de NAS loste dat op.

• studiodubio
ThinkPadd schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:11:
[...]

Wat voor script/event gebruik je hiervoor? Misschien die ook ff posten (script/screenshot).
En Domoticz en/of apparaat waar je het op draait al gereboot? Had hier met m'n NAS met Domoticz erop ook problemen met zomertijd omschakeling, timers werden niet uitgevoerd. Reboot van de NAS loste dat op.
Ja, diverse malen mijn RPI opnieuw opgestart. Domoticz firmware versie v.2.2362
screenshot: Je ziet hier nu een tijdsverschil van circa 10 minuten, maar dat varieert dus elke keer.
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/991u81qvz/2015_04_05_16_38_12_Telegram.png

script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#!/bin/sh
IP="192.168.123.11"                                  # IP address Camera
##########################################################
if ping -c 1 $IP > /dev/null ; then # if IPCAM is online then:
   echo 'msg StudioDubio   Er is nieuwe post bezorgd!' | nc 127.0.0.1 1234

(su - pi -c "wget http://192.168.123.11:8080/camsnapshot.jpg?idx=1 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=1 /tmp/snapshot.jpg")&
   sleep 1
   echo 'send_photo StudioDubio   /tmp/snapshot.jpg' | nc 127.0.0.1 1234

/bin/rm /tmp/snapshot.jpg
else
   echo 'msg StudioDubio  IP-cam niet beschikbaar.' | nc 127.0.0.1 1234

fi

[ Voor 5% gewijzigd door studiodubio op 05-04-2015 16:47 ]

Script is zo basic dat het daar niet in zit. Het zit of in Domoticz, of in de tijd van je IP-cam. Kijk eens of je op die laatste een tijdserver (NTP) kunt instellen: nl.pool.ntp.org

• studiodubio
ThinkPadd schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:46:
Script is zo basic dat het daar niet in zit. Het zit of in Domoticz, of in de tijd van je IP-cam. Kijk eens of je op die laatste een tijdserver (NTP) kunt instellen: nl.pool.ntp.org
Na het instellen van de tijdserver zoals door jou aangegeven is het probleem helaas nog steeds niet opgelost. Ik heb daarna ook nog de DST instellingen aangepast. De tijd loopt nu wel synchroon zoals het hoort maar de screenshots komen nog steeds met (dikke) vertraging aan in Telegram. Het lijkt wel of Domoticz de vorige screenshots in de tmp folder vasthoudt en die dan laat zien ipv de meest recente screenshot.

[ Voor 16% gewijzigd door studiodubio op 05-04-2015 16:55 ]

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:16
Mijn Domoticz is vandaag gecrasht , dus nieuwe sd kaart en alles er opnieuw op gezet.
Ik heb nu het probleem dat ik niet meer kan inloggen met IE, met Firefox wel .
Hoe kan ik dit oplossen?

• tlpeter
Cache legen van IE

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

Nicap

Tsssk....

Heeft iemand en idee/oplossing voor het volgende?

Ik heb het presence detection script van ChopperRob draaien i.c.m. Fibaro motion sensors. Het probleem zit in het volgende:
als we beide van huis zijn geldt automatisch dat zodra er beweging is gedetecteerd dat er een mail wordt verzonden naar ons beiden. Dat werkt prima. Het probleem ontstaat dat we te snel in huis zijn(soms) en het script onze telefoons nog niet zijn gedetecteerd door het script omdat we nog niet op het wifi netwerk zitten. Dan krijgen we dus direct na aanmelden op de router een mailtje dat er beweging is gedetecteert. Ook als ik naar het werk ben en mijn vrouw thuis komt krijg ik dan soms een melding. Das lastig.
Nou wil ik graag wel dit script blijven gebruiken, omdat ik ook geen internet abonnement heb en dus niet kan werken met locatiegebaseerde diensten.

Is dit redelijk makkelijk op te lossen?

• tlpeter
Er is een geofencing app waarbij een afstand kan opgeven.
Deze zal dan wanneer je binnen het gebeid komt een melding moeten geven (script aanpassen denk ik)
Event overrulen met schakelaar? Of een delay inbouwen dat het mailtje pas na één minuut na detectie beweging verstuurd wordt ipv direct.

• tlpeter
Ha ha ha, per ongeluk een slotje er op?
tlpeter schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:26:
Ha ha ha, per ongeluk een slotje er op?
offtopic:
Moet nog even wennen aan de nieuwe knopjes die ik als mod heb :$ Op telefoon druk je dan al gauw de verkeerde in :+

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
Iemand al geprobeerd om Domoticz (met razberry) als secondary controller te gebruiken icm Fibaro HC2? Krijg dat niet echt aan de gang.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Wie kan mij op weg helpen?
Ik maak vaak een back-up image via win32diskimager. Dat werkt prima, maar ik loop er bij verschillende sd-kaarten soms tegenaan dat zij niet altijd even groot zijn, soms scheelt dit maar een paar bytes.
Het gevolg is dat ik de images niet onderling kan uitwisselen, terwijl ik dat eigenlijk wel graag wil. Gelukkig maak ik elke dag automatisch een back-up naar mijn nas, dat scheelt al iets.
Het mooiste zou een optie zijn dat ik de lege ruimte op de sd bij het imagen kan skippen. Of scrapen...
Weet iemand of dit kan? Of evt met een ander progje? Ik heb zo her en der wat gegoogled maar kom er toch nog niet helemaal uit. Veel programmeertaal...

Verwijderd

Is er iemand die ervaring heeft met het installeren van imperihome?
ik heb alles geinstalleerd en moet nu alleen de bestanden development.yml production.ymlen config.yml aanpassen staat op http://www.domoticz.com/wiki/ImperiHome. maar hoe doe ik dat?
studiodubio schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:40:
[...]

Ja, diverse malen mijn RPI opnieuw opgestart. Domoticz firmware versie v.2.2362
screenshot: Je ziet hier nu een tijdsverschil van circa 10 minuten, maar dat varieert dus elke keer.
[afbeelding]

script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#!/bin/sh
IP="192.168.123.11"                                  # IP address Camera
##########################################################
if ping -c 1 $IP > /dev/null ; then # if IPCAM is online then:
   echo 'msg StudioDubio   Er is nieuwe post bezorgd!' | nc 127.0.0.1 1234

(su - pi -c "wget http://192.168.123.11:8080/camsnapshot.jpg?idx=1 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=1 /tmp/snapshot.jpg")&
   sleep 1
   echo 'send_photo StudioDubio   /tmp/snapshot.jpg' | nc 127.0.0.1 1234

/bin/rm /tmp/snapshot.jpg
else
   echo 'msg StudioDubio  IP-cam niet beschikbaar.' | nc 127.0.0.1 1234

fi
Wat als je eens handmatig het script start met Putty vanaf het systeem om te zien of de vertraging er dan ook is.

Mogelijk moet je een regel aanpassen in je script.Bij mij werkt het anders niet als ik deze handmatig start.

code:
1

aanpassen naar

code:
1
wget -O /tmp/snapshot.jpg http://127.0.0.1:8080/camsnapshot.jpg?idx=1

Dan werkt het script wel handmatig voor de test.

Pas ook een het Ip-adres aan van je camera naar een niet bestand Ip-adres. Dan kan hij de camera niet vinden en stuurt hij geen foto mee. Is er dan ook vertraging.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 06-04-2015 09:06 ]

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:47:
Is er iemand die ervaring heeft met het installeren van imperihome?
ik heb alles geinstalleerd en moet nu alleen de bestanden production.ymlen config.yml aanpassen staat op http://www.domoticz.com/wiki/ImperiHome. maar hoe doe ik dat?
Zijn gewoon tekstbestanden die je kunt openen. Ik doe het via WinSCP. Dan kun je er op dubbelklikken en openen.

Lukt dat niet dan kan het ook via Putty

code:
1
2
3
4
cd /home/pi/domoticz/MyDomoAtHome
sudo nano production.yml
aanpassingen doen
CTRL-X en kies voor Y en druk op ENTER om op te slaan.

• studiodubio
MikeOO schreef op maandag 06 april 2015 @ 09:02:
[...]

Wat als je eens handmatig het script start met Putty vanaf het systeem om te zien of de vertraging er dan ook is.

Mogelijk moet je een regel aanpassen in je script.Bij mij werkt het anders niet als ik deze handmatig start.

code:
1

aanpassen naar

code:
1
wget -O /tmp/snapshot.jpg http://127.0.0.1:8080/camsnapshot.jpg?idx=1

Dan werkt het script wel handmatig voor de test.

Pas ook een het Ip-adres aan van je camera naar een niet bestand Ip-adres. Dan kan hij de camera niet vinden en stuurt hij geen foto mee. Is er dan ook vertraging.
Dank voor je suggesties. Ik heb even je tips uitgevoerd maar helaas zonder resultaat. Deze melding verschijnt nu in mijn log:

code:
1
2
2015-04-06 09:39:40.736 Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/bash/Voordeur.sh
2015-04-06 09:39:40.773 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/bash/Voordeur.sh). returned: 512

• tlpeter
Ik heb een script gebruikt wat er voor zorg dat mijn zonnescherm automatisch op en neer gaat bij bepaalde waarden.
Maar ik wil dit uit kunnen zetten en ik heb een virtuele switch aangemaakt.
Deze overruled temperatuur en UV.
Bij te harde wind en regen gaat het scherm toch omhoog.
Het enige wat me niet lukt is het voorkomen van het neer gaan van het scherm met deze virtuele schakelaar.
edit, zie verderop

[ Voor 89% gewijzigd door tlpeter op 06-04-2015 11:04 ]

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:09
Hallo,
ik heb per groep in de meterkast een kwh meter met s0 uitgang, is het ook mogelijk om deze gegevens via lua oid te verzamelen en er een totaal per dag van te krijgen, en is het ook mogelijk om op deze manier het actuele verbruik te berekenen aangezien alle meters 1000 pulsen per kwh geven, dit zal wel nooit een 100% berekening zijn maar het kan je wel ongeveer een indruk geven hoeveel watt en op dat moment verbruikt wordt.

• tlpeter
martenjw schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:21:
Hallo,
ik heb per groep in de meterkast een kwh meter met s0 uitgang, is het ook mogelijk om deze gegevens via lua oid te verzamelen en er een totaal per dag van te krijgen, en is het ook mogelijk om op deze manier het actuele verbruik te berekenen aangezien alle meters 1000 pulsen per kwh geven, dit zal wel nooit een 100% berekening zijn maar het kan je wel ongeveer een indruk geven hoeveel watt en op dat moment verbruikt wordt.
Ik weet niet of het kan maar hier staat het een en ander:

http://www.domoticz.com/w...gy_Usage_with_Lua_Scripts

• tlpeter
tlpeter schreef op maandag 06 april 2015 @ 09:49:
Ik heb een script gebruikt wat er voor zorg dat mijn zonnescherm automatisch op en neer gaat bij bepaalde waarden.
Maar ik wil dit uit kunnen zetten en ik heb een virtuele switch aangemaakt.
Deze overruled temperatuur en UV.
Bij te harde wind en regen gaat het scherm toch omhoog.
Het enige wat me niet lukt is het voorkomen van het neer gaan van het scherm met deze virtuele schakelaar.
Hoe moet ik dit toevoegen in dit script:
Ik heb het opgelost denk ik.
Ik doe een check of de override switch aangezet is na het checken van de weer data.
Wanneer deze aanstaat gebruik ik een goto actie welke naar het einde van het script gaat en dus alles overslaat.
Wel zit er dan nog een check in of het nacht is ingeval van het activeren van de override switch terwijl het zonnescherm naar beneden is. Dit geldt ook voor UV en temperatuur.

Hier is de code:

http://pastebin.com/7kneUcvJ

[ Voor 78% gewijzigd door tlpeter op 06-04-2015 11:05 ]

studiodubio schreef op maandag 06 april 2015 @ 09:42:
[...]

Dank voor je suggesties. Ik heb even je tips uitgevoerd maar helaas zonder resultaat. Deze melding verschijnt nu in mijn log:

code:
1
2
2015-04-06 09:39:40.736 Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/bash/Voordeur.sh
2015-04-06 09:39:40.773 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/bash/Voordeur.sh). returned: 512
Start je het script wel via Putty vanaf de prompt want alleen op die mannier werkt de aanpassing.
Dat is puur om even te testen of het dan ook met vertraging aankomt.

code:
1
sh /home/pi/domoticz/scripts/bash/Voordeur.sh

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 06-04-2015 10:55 ]

tlpeter schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:48:
[...]

Ik heb het opgelost denk ik.
Ik doe een check of de override switch aangezet is na het checken van de weer data.
Wanneer deze aanstaat gebruik ik een goto actie welke naar het einde van het script gaat en dus alles overslaat.
Wel zit er dan nog een check in of het nacht is ingeval van het activeren van de override switch terwijl het zonnescherm naar beneden is. Dit geldt ook voor UV en temperatuur.

code:
1
...
Zet die lappen code even op iets als www.pastebin.com o.i.d.
Er is niks mis met het delen van je code (graag zelfs), maar die lange lappen code maken het erg vervelend om dit topic op je smartphone te bekijken (ik moet een heel eind scrollen).

Zou je je post even willen editen?

• tlpeter
Ik heb het anagepast :)

Het was inderdaad wat veel.

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12 07:57
Is er al een optie om een rtsp stream toe te voegen in domoticz? zo niet, komt deze er in de toekomst wel?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Zou dit ook mogelijk zijn met Domoticz. Lijkt mij van wel maar misschien dat iemand er al ervaring mee heeft op deze mannier.
Koffie's tweakblog: Je kachel aansturen met pimatic, de basics

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:16
Na een crash heb ik er alles opnieuw opgezet , ik blijf echter deze melding krijgen.
code:
1
2
2015-04-06 11:32:19.158 PiFace: Starting PiFace_SPI_Start()
2015-04-06 11:32:19.158 PiFace: Unable to open SPI device: No such file or directory

Als ik verder in de logfile kijk staat er dit:
code:
1
2
3
4
5
2015-04-06 11:35:18.886 (1-wire bus) Temp (Retour temp verwarming BG)
2015-04-06 11:35:18.968 Event: triggered: vloerverwarming_1
2015-04-06 11:35:18.928 (1-wire bus) Temp (Aanvoer temp verwarming BG)
2015-04-06 11:35:19.875 ( piface ) Lighting 1 (vvw pomp (Uitgang 0.0))
2015-04-06 11:35:30.321 Error: piface hardware (14) thread seems to have ended unexpectedly

Mijn vloerverwarmingspomp word dus wel gestuurd door de piface.
Mijn watermeter en zonnepanelen bijde puls tellers reageren niet meer.
piface.conf is ook verder goed .
waar kan dit aan liggen?

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:29
pjaminon schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:44:
[...]

code:
1
2
3
pi@HUMTEPI ~ $ sudo ps aux | grep domoticz
root      1984  1.2  2.1  98168 10760 ?        Ssl  Apr01  31:55 /home/pi/domoticz/domoticz -daemon -www 8080 -sslwww 443
pi       14208  0.0  0.3   3552  1916 pts/0    S+   16:42   0:00 grep --color=auto domoticz

Ziet er hetzelfde uit...

i'm lost!
Dus kun je 'sudo' uit je scripts weglaten.

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59
Ben me aan het verdiepen in Domotica,inmiddels een Debian VM in de lucht.
Nu opzoek naar een 2de hands RFXcom, iemand hier op het forum nog 1 over en te koop?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:54
Nadeel van een tweedehands is dat ze meestal niet veel goedkoper zijn, maar dat je de wel de oude versie krijgt rfx433 ipv 433e. Ik zou gewoon een keer slikken en de volle mep betalen.
MikeOO schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:35:
Zou dit ook mogelijk zijn met Domoticz. Lijkt mij van wel maar misschien dat iemand er al ervaring mee heeft op deze mannier.
Koffie's tweakblog: Je kachel aansturen met pimatic, de basics
Tuurlijk.

DS18B20 kun je ook prima met Domoticz uitlezen als je het op een Pi draait. Of een Cresta TX320 gebruiken om kamertemperatuur te meten.

Hij gebruikt stadsverwarming, dat is wel wat makkelijker dan een CV-ketel.

Ik bestuur mijn productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad met Domoticz. Maar dat is geen temperatuursetting (zou misschien ook wel kunnen) maar gewoon schakelen tussen eco-mode en klokprogramma. Als we thuis zijn > klokprogramma, als we weg zijn > eco-mode. Werkt perfect. En als we nog weg zijn en ik wil het huis alvast opwarmen zet ik op m'n telefoon de switch 'Eco mode' op uit en dan begint de ketel met stoken. Thermostaat is gewoon modulerend, het stookproces laat ik aan hem over.

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 22:40
Pff vind ze ook zo enorm duur die RFXcom dingen.. Maarja zal er toch ook aan moeten geloven. Alles zwave kopen is ook duur. voor een simpel deurcontactje bijvoorbeeld.
DARKLORD schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:05:
Pff vind ze ook zo enorm duur die RFXcom dingen.. Maarja zal er toch ook aan moeten geloven. Alles zwave kopen is ook duur. voor een simpel deurcontactje bijvoorbeeld.
Je moet het in verhouding zien.
De Pi is vrij goedkoop, 3 tientjes
Domoticz: gratis!!!

Dan is de aanschaf van een RFXCOM even slikken, maar je bent nog steeds veel goedkoper uit dan bijv. een kant-en-klaar apparaat zoals de HomeWizard.

Ook lijkt het wellicht duur, 109 euro voor een 433Mhz zender/ontvanger, maar je moet ook niet vergeten dat het ding echt een sh*tload aan apparatuur/protocollen ondersteunt. Zelfs hele goedkope dingen uit China is wel ondersteuning voor, of kan vaak via een firmware update alsnog later gemaakt worden.

Zo heb ik bijv. een 433Mhz deurcontact (PT2262 chip) in gebruik, ding kostte maar liefst 3 euro uit China, maar werkt wel perfect met de RFXCOM. Kom daar maar eens om bij een HomeWizard ofzo, dat kun je vergeten...

Zie trouwens ook mijn review van de RFXCOM: productreview: Rfxcom RFXtrx433E USB 433.92MHz Transceiver review door ThinkPad

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2015 22:08 ]

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-12 11:24
ThinkPadd schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:06:
[...]

Zo heb ik bijv. een 433Mhz deurcontact (PT2262 chip) in gebruik, ding kostte maar liefst 3 euro uit China, maar werkt wel perfect met de RFXCOM. Kom daar maar eens om bij een HomeWizard ofzo, dat kun je vergeten...
Interessant! Is elke deurcontact op 433mhz compatible? Ik heb namelijk deze op het oog.
Fred_Perry schreef op maandag 06 april 2015 @ 23:05:
[...]

Interessant! Is elke deurcontact op 433mhz compatible? Ik heb namelijk deze op het oog.
Nee niet per definitie. Maar vaak gebruikt dat spul allemaal dezelfde chip (PT2262 bijv.) en dan gaat het wel werken. En anders gewoon ééntje kopen van dat China spul en kijken of het werkt.... iemand moet de eerste zijn om het te proberen.

En mocht het niet direct werken dan draai je RFXmngr eventjes, met de RFXCOM aangesloten op een Windows PC. Als je daar data voorbij ziet vliegen dan kun je dat opsturen naar de ontwikkelaar van de RFXCOM.

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:38
Vandaag is het mij gelukt om de status van mijn LG Hombot uit te lezen in Domoticz. Omdat ik weet dat er hier een aantal users zijn die dit ook graag willen post ik hieronder mijn scriptje.

Maak een bash script, plaats deze op je RPi of andere device en maak het script uitvoerbaar. Maak in Domoticz een text dummy switch aan voor elk gegeven die je in Domoticz wilt uitlezen. Zo lees ik met dit script de status en het batterijpercentage van de LG Hombot uit.

Het script kan je hier vinden.

Dit script laat ik elke minuut draaien d.m.v. de onderstaande crontab. De status in Domoticz heeft dus een vertraging van maximaal 1 minuut ten opzichte van de werkelijke status.

code:
1
*/1 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/bash/HomieStatus.sh

[ Voor 2% gewijzigd door SkorpionNL op 08-04-2015 13:24 . Reden: URL gewijzigd naar wiki pagina ]

Schrijf je de batterijstatus ook weg in een text sensor? Er is namelijk ook een virtuele percentage meter mogelijk: http://www.domoticz.com/w...I/JSON_URL%27s#Percentage

P.S. Voel je vrij om een nieuwe Wiki pagina te maken voor het script :) Pagina aanmaken kan op deze manier: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:40
Fred_Perry schreef op maandag 06 april 2015 @ 23:05:
[...]

Op het Domoticz-forum is een interessant topic over goedkope contact-, en motion-sensors. Grootste nadeel is dat de goedkoopste varianten maar één signaal doorgeven; je ziet het dus als een deur opent - maar niet als hij weer gesloten is. Hoe dan ook, dat topic is het lezen waard :)

http://www.domoticz.com/f...7&t=2179&hilit=cheap+door

• PCU Barneveld
  • Laatst online: 30-09-2022
@Thinkpad, leuk maar gaat daar zo'n belachelijk dure 12v batterij in ? ding is dan goedkoper dan de batterij lol maar idd wel netjes.

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 19:07
PCU Barneveld schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 07:25:
@Thinkpad, leuk maar gaat daar zo'n belachelijk dure 12v batterij in ? ding is dan goedkoper dan de batterij lol maar idd wel netjes.
Die batterijen vind je ook belachelijk goedkoop in China :)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• tlpeter
Appesteijn schreef op woensdag 01 april 2015 @ 00:28:
Ik heb een simpele, gratis app (android) gemaakt waarmee je een geofence kan aanmaken en een virtual switch op de domoticz server kan schakelen. ( Google Play: GeoFence for Domoticz )
Is de app zo gemaakt dat deze automatisch start met het opstarten van je telefoon?
Of dat hier een optie voor komt.
Ik ga dat vergeten en dan werkt het niet :)
PCU Barneveld schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 07:25:
Een 12V batterij van het type '23A' inderdaad.
A1AD schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 07:58:
[...]

Die batterijen vind je ook belachelijk goedkoop in China :)
Exact! 5x voor €2,69 8)7

• Da_maniaC

Da_maniaC

Gisteren als test DomoticZ package geïnstalleerd op mijn Synology NAS na het toevoegen van de synocommunity repository.

Weet iemand hier toevallig of deze USB adapter ook zal werken op de synology NAS?
http://www.robbshop.nl/usb-stick-met-zwave-plus
(Of is Zwave Plus enkel voor andere/specifieke apparatuur?)
De andere dongle op de website had een batterij nodig kennelijk... en deze niet.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• tlpeter
De andere dongle heeft een batterij zodat je deze uit de server/NAS/Rasberry kan halen om een node aan te melden (kan makkelijker zijn)

• Snuffelke
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-12 10:24
Juist een Raspberry pi 2 besteld om ook maar eens te gaan spelen met Domoticz.

Nu wil ik alle verbruiksmeters uitlezen maar dit wordt een hele opdracht. Ik heb al veel vooronderzoek gedaan alvorens de Pi te bestellen maar ik denk dat het niet makelijk zal worden.

Voor de watermeter had ik eerst een reed contact geprobeerd maar deze bleek niet gevoelig genoeg te zijn en heb ik maar hal sensors gekocht. Deze detecteerd blijkbaar wel het nodige.

Voor de gas meter heb ik geen oplossing (niets magnetisch) en zal het optisch worden, dit kitje van ebay is ook al onderweg.

Ik heb voor de zonnepanelen een s0 meter en eventueel al een oplossing via bluetooth van SMA gezien.
Ik heb ook een andere kwh meter met S0 bus voor de gehele installatie maar deze zal niet werken omdat deze namelijk ook pulsen geeft als er elektriciteit wordt teruggeleverd door de zonnepanelen en zo kan ik geen onderscheid maken tussen zonnestroom en netstroom.

Ik heb een kwh-meter gevonden met veel meer opties met een RS485 poort maar voor de modbus vind ik niet echt oplossingen voor domoticz. Zo'n meter kost maar 50€ en je kan er alles mee uitlezen via rs-485.
Veel nauwkeuriger dan s0 en je hebt dan ook alle waardes, iemand die me eventueel hier mee op weg kan helpen?

http://www.domoticz.com/wiki/PiFace hier vind ik veel informatie maar over de piface2 voor op de Raspberry Pi 2 B vind ik niet zoveel informatie hopelijk is dit allemaal een beetje hetzelfde.

Ik ga een 16gb microsd kaartje gebruiken voor de pi, gaat dit lang meegaan of gaat het snel stuk met het schrijven van al die waarden in de database?
ThinkPadd schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:40:
[...]

Tuurlijk.

DS18B20 kun je ook prima met Domoticz uitlezen als je het op een Pi draait. Of een Cresta TX320 gebruiken om kamertemperatuur te meten.

Hij gebruikt stadsverwarming, dat is wel wat makkelijker dan een CV-ketel.

Ik bestuur mijn productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad met Domoticz. Maar dat is geen temperatuursetting (zou misschien ook wel kunnen) maar gewoon schakelen tussen eco-mode en klokprogramma. Als we thuis zijn > klokprogramma, als we weg zijn > eco-mode. Werkt perfect. En als we nog weg zijn en ik wil het huis alvast opwarmen zet ik op m'n telefoon de switch 'Eco mode' op uit en dan begint de ketel met stoken. Thermostaat is gewoon modulerend, het stookproces laat ik aan hem over.
Als ik zijn verhaal lees zou het ook gewoon werken voor een CV. Nu het volgende deel van hem ook online staat wordt ik toch wel nieuwsgierig maar wil toch eerst meer lezen en weten hoe alles moet en als ik mijn oude thermostaat dan even goed er tussen zou kunnen laten dan kan ik daar altijd op terugvallen zolang je in een testfase zit.

Je review is zoals gewoonlijk volledig en duidelijk. Ik wil alleen liever geen nieuwe thermostaat aanschaffen als je dit ook via een andere weg zou kunnen doen. Maar met Domoticz is nog veel te leren en voor nu kan ik mij nog niet helemaal voorstellen hoe je het relais op de Pi aansluiten en aanstuurt en daarbij hangt de Pi niet bij de CV maar in de meterkast dus moet er een 2de Pi denk ik komen bij de CV en dan ga je toch wel in 1x een stuk meer dingen erbij krijgen die mij nog te onbekend terrein zijn >:)
Da_maniaC schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:23:
Gisteren als test DomoticZ package geïnstalleerd op mijn Synology NAS na het toevoegen van de synocommunity repository.

Weet iemand hier toevallig of deze USB adapter ook zal werken op de synology NAS?
http://www.robbshop.nl/usb-stick-met-zwave-plus
(Of is Zwave Plus enkel voor andere/specifieke apparatuur?)
De andere dongle op de website had een batterij nodig kennelijk... en deze niet.
De package uit de repository heeft (nog) geen Z-Wave ondersteuning, je moet daar handmatig wat stappen voor doen volgens mij. Vraag mij niet wat precies, heb zelf geen Z-Wave :D
Staat ergens op het Domoticz forum wel uitgelegd dacht ik. Je moest handmatig een .spk installen en nog wat stappen voor Z-Wave.
MikeOO schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:50:
[...]

Als ik zijn verhaal lees zou het ook gewoon werken voor een CV. Nu het volgende deel van hem ook online staat wordt ik toch wel nieuwsgierig maar wil toch eerst meer lezen en weten hoe alles moet en als ik mijn oude thermostaat dan even goed er tussen zou kunnen laten dan kan ik daar altijd op terugvallen zolang je in een testfase zit.

Je review is zoals gewoonlijk volledig en duidelijk. Ik wil alleen liever geen nieuwe thermostaat aanschaffen als je dit ook via een andere weg zou kunnen doen. Maar met Domoticz is nog veel te leren en voor nu kan ik mij nog niet helemaal voorstellen hoe je het relais op de Pi aansluiten en aanstuurt en daarbij hangt de Pi niet bij de CV maar in de meterkast dus moet er een 2de Pi denk ik komen bij de CV en dan ga je toch wel in 1x een stuk meer dingen erbij krijgen die mij nog te onbekend terrein zijn >:)
Als je een modulerende ketel hebt dan zou ik het niet met een 'dom' relais gaan aansturen. Modulerend aansturen van je ketel is vele malen zuiniger (zelf gezien, tijdje aan/uit thermostaat gehad en daarna een modulerende, was echt een flink verschil in m3/graaddag (dus weersinvloeden al er van afgetrokken).

Ik weet niet wat voor thermostaat je nu hebt, maar misschien heeft hij een externe ingang die je kan gebruiken? Zo deed ik het voordat ik die Honeywell kocht ook namelijk: [Remeha iSense] DIGI-ingang gebruiken om ketel te activeren

Met een relais rechtstreeks je ketel aansturen zou ik niet doen. Heb ik ook op Koffie z'n tweakblog al gemeld in een reactie: zorg dat je ook een veiligheidsschakeling (los van de Pi) inbouwt zodat de boel afslaat als de temperatuur te hoog wordt. Ik noemde daar als voorbeeld: weekendje weg, Pi loopt vast, relais blijft daardoor geactiveerd en ketel staat hele weekend te stoken en je komt thuis in een huis van 30 °C. Vandaar dat ik gewoon het denk/rekenwerk door een echte thermostaat laat doen, en die aanspreek via een API. Dan is de thermostaat nog altijd de baas.

• Da_maniaC

Da_maniaC

ThinkPadd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:57:
[...]

De package uit de repository heeft (nog) geen Z-Wave ondersteuning, je moet daar handmatig wat stappen voor doen volgens mij. Vraag mij niet wat precies, heb zelf geen Z-Wave :D
Staat ergens op het Domoticz forum wel uitgelegd dacht ik. Je moest handmatig een .spk installen en nog wat stappen voor Z-Wave.
Ik heb ergens gelezen dat dit gepaard zou gaan met het bootstrappen van de Synology NAS etc. Hier heb ik niet al te veel kaas van gegeven en het 'klinkt' ook als iets wat de garantie schaad (was vroeger bij mijn telefoontjes in ieder geval wel zo).
Als ik het goed begrepen heb zou de Synocommunity package binnenkort ge-update worden met alle Zwave ondersteuning etc. Dus wellicht wacht ik de update nog gewoon even af. :)

Ik zou graag nog te weten komen of de Zwave Plus stick ook kan werken op de Synology NAS voor reguliere Zwave. :) http://www.robbshop.nl/usb-stick-met-zwave-plus Thanks tlpeter!

Edit
Als ik deze discussie op Github moet geloven, heeft gebruiker Decipher het voor elkaar om alles werkend te krijgen (ook Zwave ondersteuning) vanuit een kant-en-klare package:
https://github.com/SynoCo...478#issuecomment-74340449
Deze week even testen. d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door Da_maniaC op 07-04-2015 11:39 ]

Wordt Z Wave Plus wel ondersteund door Domoticz an sich? Ik dacht dat dit namelijk nog niet zo was.

¯\_(ツ)_/¯

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:38
ThinkPadd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:10:
Schrijf je de batterijstatus ook weg in een text sensor? Er is namelijk ook een virtuele percentage meter mogelijk: http://www.domoticz.com/w...I/JSON_URL%27s#Percentage

P.S. Voel je vrij om een nieuwe Wiki pagina te maken voor het script :) Pagina aanmaken kan op deze manier: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Ik schrijf inderdaad de waarde van de batterij weg in een text sensor. De waarde is dan bijvoorbeeld 100. Ik kan hier eventueel nog een % karakter achter zetten.

Trouwens een goed idee wat betreft de wiki! Ik zag net ook dat ik nog een regeltje code vergeten ben in het script dat op Pastebin staat. 8)7 Ik zal vanavond kijken of ik tijd heb om het op de wiki te zetten.

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tlpeter schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:51:
[...]

Is de app zo gemaakt dat deze automatisch start met het opstarten van je telefoon?
Of dat hier een optie voor komt.
Ik ga dat vergeten en dan werkt het niet :)
Ja de app meldt de geofence aan bij de Google Play Service. Google Play Service geeft het passeren van de geofence door aan de app waarna de app de url aanroept.

Als je een geofence hebt aangemaakt dat blijft hij gelden (dus ook als je telefoon aan/uit gaat) totdat je hem via de app uitzet.

• tlpeter
OK duidelijk :)
Ik zal het straks eens testen.

• R-B
  • Laatst online: 20-12 16:41

R-B

Blokkert

Appesteijn schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:13:
[...]

Ja de app meldt de geofence aan bij de Google Play Service. Google Play Service geeft het passeren van de geofence door aan de app waarna de app de url aanroept.

Als je een geofence hebt aangemaakt dat blijft hij gelden (dus ook als je telefoon aan/uit gaat) totdat je hem via de app uitzet.
tenzij je GPS / locatie toegang Google Play Service heb uitgeschakeld vanwege battery drain :9

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:55
SkorpionNL schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:04:
Vandaag is het mij gelukt om de status van mijn LG Hombot uit te lezen in Domoticz. Omdat ik weet dat er hier een aantal users zijn die dit ook graag willen post ik hieronder mijn scriptje.

Maak een bash script, plaats deze op je RPi of andere device en maak het script uitvoerbaar. Maak in Domoticz een text dummy switch aan voor elk gegeven die je in Domoticz wilt uitlezen. Zo lees ik met dit script de status en het batterijpercentage van de LG Hombot uit.

Het script kan je hier vinden.

Dit script laat ik elke minuut draaien d.m.v. de onderstaande crontab. De status in Domoticz heeft dus een vertraging van maximaal 1 minuut ten opzichte van de werkelijke status.

code:
1
*/1 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/bash/HomieStatus.sh
Cool! Mooi dat het gelukt is. Ik was ook aardig op weg, maar had probelemen het in Domoticz te krijgen. Vanavond thuis even mee aan de slag.

• PCU Barneveld
  • Laatst online: 30-09-2022
Oke, niet zo veel ervaring met Chinese bestellingen, maar komen er bij batterijen enz. geen rare toeslagen bij ivm milleu geneuzel enz ? dan is het idd wel eens een leuk probeersel.
Pagina: 1 ... 65 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door