Never mind.... ik klikte verkeerd
[ Voor 98% gewijzigd door UltraSub op 04-04-2015 09:17 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 98% gewijzigd door UltraSub op 04-04-2015 09:17 ]
Vreemd zou er gewoon in moeten gaan. Misschien even de andere pakken.UltraSub schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:15:
Ik krijg het niet voor elkaar om in een blocky te regelen dat als de diepvries langer dan x seconden meer dan x watt verbruikt er een notificatie moet worden verstuurd. Ik doe iets fout want als ik in blocky probeer te definieren:
[afbeelding]
Dan krijg ik dat niet in elkaar gezet omdat die user variable waar ik een wattage wil neerzetten niet er in wil klikken. Waarom lukt dat niet? Ding wil er overal in, behalve daar.
/edit
Staat overigens een > teken als ik het probeer, geen =, dat zou niet handig zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeOO op 04-04-2015 09:23 ]
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Deze had ik inderdaad ook gezien, thanks!TravockMD schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 07:07:
[...]
Zelf (nog) geen ervaring mee. Maar wel gewoon te krijgen (voor zwave in ieder geval)
http://www.robbshop.nl/ae...aam-sensor-met-zwave-plus
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Werkt perfect!!TravockMD schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 07:07:
[...]
Zelf (nog) geen ervaring mee. Maar wel gewoon te krijgen (voor zwave in ieder geval)
http://www.robbshop.nl/ae...aam-sensor-met-zwave-plus
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Ik zou hem niet overschilderen. Bij een deur aan de bovenkant plaatsen en bij een raam uiteraard afhankelijk van het soort raam. (Draai, kiep, etc)Da_maniaC schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:16:
[...]
Deze had ik inderdaad ook gezien, thanks!
Het zaakje werkt echter wel met een batterij.
Ik vraag me af hoe dat in de praktijk werkt als er overheen geschilderd is en je moet de batterij ooit verangen.
Dit probleem keert ook bij mij af en toe terug, maar het draait soms stabiel voor weken. Ik ben er nog niet uit waaraan het ligt, maar heb het vermoeden in ieder geval in sommige gevallen dat de hub geen wifi-verbinding meer had; de Logitech-app deed het dan ook niet goed.remcoXP schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:25:
iemand die de logitech hub gebruikt?
ik kreeg het direct werkend maar na het versturen van 1 command (wat fantastisch werkte)
kreeg ik daarna de melding dat hij nog steeds aan het zenden was.
en nu in de logs enkel:
Error: Logitech hardware (19) thread seems to have ended unexpectedly
Da_maniaC schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:16:
[...]
Deze had ik inderdaad ook gezien, thanks!
Het zaakje werkt echter wel met een batterij.
Ik vraag me af hoe dat in de praktijk werkt als er overheen geschilderd is en je moet de batterij ooit verangen.
Zie plaatjes hier: http://www.domotica-blog....d-door-sensor-gen5-reviewTravockMD schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:27:
[...]
Ik zou hem niet overschilderen. Bij een deur aan de bovenkant plaatsen en bij een raam uiteraard afhankelijk van het soort raam. (Draai, kiep, etc)
Het mogelijk zichtbaar zijn van een klein metalen plaatje ter grote van een muntje zou me niet storen. Daarbij komt, ik heb mijn ramen en deuren zoiezo het grootste gedeelte van de tijd dicht en niet open.
Ik heb het ook geprobeerd maar precies hetzelfde probleem: na 1 commando bericht dat de hub busy is en vervolgens altijd dezelfde melding. Als iemand hier een oplossing voor heeft gevonden?remcoXP schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:25:
ik kreeg het direct werkend maar na het versturen van 1 command (wat fantastisch werkte)
en nu in de logs enkel:
Ik zou hem wel boren in het kozijn en de magneet in de deur. als je het doet zoals in de blog van HeroS dan kan hij vollopen met vocht (bekend probleem) maar HeroS had hierin geen optie bij deze deur dacht ik.ThinkPadd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:58:
[...]
[...]
Zie plaatjes hier: http://www.domotica-blog....d-door-sensor-gen5-review
Je boort in de bovenkant van de deur een gat en daar stop je hem dan in. Dus je ziet er weinig van inderdaad.
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Verwijderd
Ik heb de integratie van Harmony Hub in Domoticz gemaakt en ik kan er binnenkort weer eens naar kijken. Hoe lang duurt het starten van de activiteit?remcoXP schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:25:
en nu in de logs enkel:
Krijg nu af en toe wel een melding van Domoticz (ik heb er voor de test een notificatie op zitten)Appesteijn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:28:
[...]
Een bereik van 10 meter is wel wat klein, de locatieservice zou dan door een verkeerde meting kunnen denken dat je weggaat. HIer zou je zelf wat mee moeten experimenteren. Ik zelf heb hem op 500 staan. De geofence service gaat nauwkeuriger meten (en verbruikt dus meer) als hij in de buurt van het geofence komt.
Ik heb net een nieuwe versie in de Play store gezet met een test knop erin. Dan kun je testen of de app de virtuele switch kan schakelen. Nog even wachten totdat Google de update door geeft.
CodeIT schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:25:
[...]
Ik heb de integratie van Harmony Hub in Domoticz gemaakt en ik kan er binnenkort weer eens naar kijken. Hoe lang duurt het starten van de activiteit?
Zou je met behulp van mijn Android App (zie sig) je device configuratie kunnen sturen? Via about->send hub configuration? Werkt de Android app wel goed?
Zou je die willen delen?UltraSub schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 13:24:
Heb nu een lua gemaakt waarin ik kijk of de voordeur langer dan 5 minuten open staat. Kijk naar last update en reken verschil uit. ?
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Dat sowieso, daarvoor zijn de stelpootjes aan de voorkant tochVerwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:09:
[...]
Of... je vriezer zo neer zetten dan je deur weer dicht valt
Verwijderd
Volgens mij wel ja. Die van mij viel gelukkig al gelijk dicht. Ik kan me niet herinneren dat die deur ooit open is blijven staan.ThinkPadd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:00:
[...]
Dat sowieso, daarvoor zijn de stelpootjes aan de voorkant toch?
Of wat ik van een collega door kreeg, hartstikke logisch eigenlijk:Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:09:
Wat weet je van het stroom verbruik van je vriezer? Enkel hoeveel W hij op dat moment verbruikt?
Je zou dan, elke minuut kunnen controleren. Elke keer als hij > X aantal W komt, dan verhoog je een variabele. Bij 0W or <X aantal W reset je de variabele naar 0.
Als variabele >30 is, heb je 30 minuten elke minuut > X aantal W gehad en staat je deur waarschijnlijk open.
Je zult het natuurlijk moeten afstemmen op het gedrag van je vriezer, maar volgens mij kom je zo een heel eind met het detecteren of de deur open staat.
Of... je vriezer zo neer zetten dan je deur weer dicht valt
Straks eens mee aan de gang. Maar ik wil eigenlijk niet teveel virtuele switches, weet eigenlijk niet waarom, maar als het netter kan met een scriptEen virtuele switch, wanneer > dan 10W switch aan en vice versa.. Wanneer switch langer dan 2 uur aanstaat, warning
Die komt bijna rechtstreeks daar vanafDylantje2 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:47:
[...]
Zou je die willen delen?
Of op de wiki van Domoticz zetten?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| t1 = os.time()
s = otherdevices_lastupdate['Voordeur']
-- returns a date time like 2013-07-11 17:23:12
year = string.sub(s, 1, 4)
month = string.sub(s, 6, 7)
day = string.sub(s, 9, 10)
hour = string.sub(s, 12, 13)
minutes = string.sub(s, 15, 16)
seconds = string.sub(s, 18, 19)
commandArray = {}
t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
difference = (os.difftime (t1, t2))
if (otherdevices['Voordeur'] == 'Open' and difference > 300 and difference < 365) then
print ('Voordeur lang open, send Telegram notification')
os.execute('echo "msg contact_name Voordeur langer dan 5 minuten open!" | nc 127.0.0.1 1234')
end |
geofancy. Werkt perfect, is helemaal gratis en voor de iphone.UltraSub schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:38:
Tering, halve dag lopen kloten om presence detection te regelen voor een iPhone.
arping, arpscan, nmap, ping, niks werkt zodra het ding slaapt. Dit zijn de momenten dat je liever een Android had
schmm schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:39:
[...]
geofancy. Werkt perfect, is helemaal gratis en voor de iphone.
Hmmm.. wordt nou niet echt warm van een app die daar een account voor nodig heeft.And if you decide to quit using our service: No worries, just delete your Account and all your data get's erased, forever, we promise.
[ Voor 26% gewijzigd door UltraSub op 04-04-2015 20:45 ]
Je hebt geen account nodig. Ik gebruik hem ook zonder account. het enige "voordeel" van een account is, is dat je instellingen en fances opgeslagen kunnen worden.UltraSub schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:42:
[...]
[...]
Hmmm.. wordt nou niet echt warm van een app die daar een account voor nodig heeft.
/edit
Definieren jullie voor iedere virtual switch nieuwe hardware? Want als je ooit van dat device af wil kan dat alleen door de hardware weg te gooien. En dat zuigt als je daar nog een hoop andere switches onder hebt hangen terwijl je die niet kwijt wil. Of doe ik iets fout als ik het zo doe?
[ Voor 70% gewijzigd door Ferra op 04-04-2015 22:46 ]
Ik gebruik al meer dan een jaar presence detection voor 4 phones 2 x windows phone en 2 x android via bluetooth.UltraSub schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:08:
Aha ik zie het ja. Ik zal het eens proberen. Blijft balen dat je dat ding niet meer ziet als het slaapt. Aan de andere kant ook logisch en maar goed ook, want juist daarom is het geen batterij vreter.
Voordelen zijn mesh netwerk. devices die via 230V gevoed worden zijn ook gelijk een zender/repeater.Ferra schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:33:
Wat zijn de voordelen van z-wave boven RF433 behalve het bereik en de status-teruggave? Ik ga namelijk verhuizen dit jaar en wil toch clean beginnen. Ik heb nu een RF433 setup met wat KAKU setjes, maar als Z-Wave betrouwbaarder is, ga ik toch overstappen. Welke inbouwschakelaars en stekkerdozen raden jullie aan wat betreft Z-wave? En welke zender heb ik nodig (die dan de RF433 zender vervangt) om op het z-wave freq te zenden en te ontvangen?
En dan vraag2....En is de Cresta TX320 nog ergens te krijgen?
[ Voor 9% gewijzigd door DRuw op 05-04-2015 08:18 ]
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
"Pilot: home automation" installeren. Geofencing optie is betaald, maar is maar 1,80 euro ofzo. Nog nooit problemen mee gehad op iPhone 5s van mn vriendin, prima app.UltraSub schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:08:
Aha ik zie het ja. Ik zal het eens proberen. Blijft balen dat je dat ding niet meer ziet als het slaapt. Aan de andere kant ook logisch en maar goed ook, want juist daarom is het geen batterij vreter.
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 05-04-2015 09:14 ]
Misschien lukt het hiermee. Dit gaat wel over een weerstation maar werking zal verder gelijk zijn,polleke schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:03:
Ik heb een temperatuur sensor van Blokker (9,99 incl weerstation). Deze heeft een temp+ vochtigheids sensor. De vochtigheidssensor werkt naar mijn idee alleen niet. Kan ik deze sensor op de een of andere manier excluden in domoticz zodat deze niets registreert?
Heb je nog steeds een radius van 10 meter ingesteld? Het zou kunnen dat dat te klein is voor de nauwkeurigheid van de locatiebepaling van je telefoon, probeer deze eens te verhogen naar 20 oid.MikeOO schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:33:
[...]
Krijg nu af en toe wel een melding van Domoticz (ik heb er voor de test een notificatie op zitten)
Eerst wordt er dan een Off commando verstuurd, en zie ik een melding dat mij telefoon niet in de buurt is en dus wordt afgemeld.
Een paar seconden later wordt er weer een On commando gestuurd met de melding Domofence: Exited dus dat ik weer in het gebied ben.
Enig idee waar dit door komt. Heb toestel daarvoor zelf even in gebruik gehad en denk 2 min nadat het scherm zwart werd ging hij dit doen. Engerie mode etc blijf allemaal actie en geen besparende acties die aanstaan zoals WiFi die in slaap mag gaan als het scherm uit is.
Er staat er eentje te koop op het domiticz forum. Domoticz gebruikt open zwave.remcoXP schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:42:
Ik denk dat ik naast essent, weather underground, harmony, en een berg virtueel en rfxcom kakuspul.
de set wil uitbrieden met z-wave. en mysensors.
mysensors voor de knutsel/leuk en leerzaam.
maar zwave voor de toekomst / betrouwbaarheid. Alleen hier heb ik een controller voor nodig.
ik wil wel een stick ipv de razberry zodat ik niet afhankelijk ben en blijf van de PI. maar tussen de stick zit een aardig prijsverschil. moet ik nog ergens op letten?
of is de goedkoopste altijd goed voor openzwave en uiteindelijk hetzelfde binnen domoticz?
Beter zoeken: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten-1/acm-lv24-1/
Hmm had inderdaad beter moeten zoekenThinkPadd schreef op zondag 05 april 2015 @ 10:05:
[...]
Beter zoeken: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten-1/acm-lv24-1/(zelf geen ervaring mee)
Voor zelfbouw zou je Quindor z'n tutorial kunnen pakken: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=4723
Nee heb het direct op 500mtr gezet. Maar sinds vandaag gaat het nog steeds goed en nog geen melding gehad. Als dit goed gaat dan ga ik de radius steeds wat verkleinen en kom ik vanzelf achter de best mogelijks radius.Appesteijn schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:56:
[...]
Heb je nog steeds een radius van 10 meter ingesteld? Het zou kunnen dat dat te klein is voor de nauwkeurigheid van de locatiebepaling van je telefoon, probeer deze eens te verhogen naar 20 oid.
Als je een notificatie krijgt 'Exited' dan ga je volgens je telefoon van 'binnen' naar 'buiten', weg dus en dan stuurt de service op de achtergrond een 'Off' commando naar je server.
De notificatie 'Entered' is voor als je van 'buiten naar 'binnen' gaat en dus thuis komt, dus dat stuurt hij een 'On' commando.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 05-04-2015 13:10 ]
Verwijderd
Danku!Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:20:
Mochten er mensen zijn met een Hikvision camera, ook deze zijn te koppelen in Domoticz;
Ikzelf gebruik de Hikvision DS-2CD2432F-I(W)
url: Streaming/channels/1/picture
[afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door studiodubio op 05-04-2015 16:06 ]
Wat voor script/event gebruik je hiervoor? Misschien die ook ff posten (script/screenshot).studiodubio schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:05:
Ik heb problemen met de Telegram notification. Alles werkt alleen krijg ik sinds de zomertijd telkens een vertraging van de screenshots. Deze komen pas na een uur binnen. De notificaties komen wel real time aan. Iemand die dit herkent en een oplossing heeft?
Ja, diverse malen mijn RPI opnieuw opgestart. Domoticz firmware versie v.2.2362ThinkPadd schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:11:
[...]
Wat voor script/event gebruik je hiervoor? Misschien die ook ff posten (script/screenshot).
En Domoticz en/of apparaat waar je het op draait al gereboot? Had hier met m'n NAS met Domoticz erop ook problemen met zomertijd omschakeling, timers werden niet uitgevoerd. Reboot van de NAS loste dat op.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| #!/bin/sh IP="192.168.123.11" # IP address Camera ########################################################## if ping -c 1 $IP > /dev/null ; then # if IPCAM is online then: echo 'msg StudioDubio Er is nieuwe post bezorgd!' | nc 127.0.0.1 1234 (su - pi -c "wget http://192.168.123.11:8080/camsnapshot.jpg?idx=1 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=1 /tmp/snapshot.jpg")& sleep 1 echo 'send_photo StudioDubio /tmp/snapshot.jpg' | nc 127.0.0.1 1234 /bin/rm /tmp/snapshot.jpg else echo 'msg StudioDubio IP-cam niet beschikbaar.' | nc 127.0.0.1 1234 fi |
[ Voor 5% gewijzigd door studiodubio op 05-04-2015 16:47 ]
Na het instellen van de tijdserver zoals door jou aangegeven is het probleem helaas nog steeds niet opgelost. Ik heb daarna ook nog de DST instellingen aangepast. De tijd loopt nu wel synchroon zoals het hoort maar de screenshots komen nog steeds met (dikke) vertraging aan in Telegram. Het lijkt wel of Domoticz de vorige screenshots in de tmp folder vasthoudt en die dan laat zien ipv de meest recente screenshot.ThinkPadd schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:46:
Script is zo basic dat het daar niet in zit. Het zit of in Domoticz, of in de tijd van je IP-cam. Kijk eens of je op die laatste een tijdserver (NTP) kunt instellen: nl.pool.ntp.org
[ Voor 16% gewijzigd door studiodubio op 05-04-2015 16:55 ]
tlpeter schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:26:
Ha ha ha, per ongeluk een slotje er op?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Verwijderd
Wat als je eens handmatig het script start met Putty vanaf het systeem om te zien of de vertraging er dan ook is.studiodubio schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:40:
[...]
Ja, diverse malen mijn RPI opnieuw opgestart. Domoticz firmware versie v.2.2362
screenshot: Je ziet hier nu een tijdsverschil van circa 10 minuten, maar dat varieert dus elke keer.
[afbeelding]
script:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 #!/bin/sh IP="192.168.123.11" # IP address Camera ########################################################## if ping -c 1 $IP > /dev/null ; then # if IPCAM is online then: echo 'msg StudioDubio Er is nieuwe post bezorgd!' | nc 127.0.0.1 1234 (su - pi -c "wget http://192.168.123.11:8080/camsnapshot.jpg?idx=1 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=1 /tmp/snapshot.jpg")& sleep 1 echo 'send_photo StudioDubio /tmp/snapshot.jpg' | nc 127.0.0.1 1234 /bin/rm /tmp/snapshot.jpg else echo 'msg StudioDubio IP-cam niet beschikbaar.' | nc 127.0.0.1 1234 fi
1
| (su - pi -c "wget http://192.168.123.11:8080/camsnapshot.jpg?idx=1 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=1 /tmp/snapshot.jpg")& |
1
| wget -O /tmp/snapshot.jpg http://127.0.0.1:8080/camsnapshot.jpg?idx=1 |
[ Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 06-04-2015 09:06 ]
Zijn gewoon tekstbestanden die je kunt openen. Ik doe het via WinSCP. Dan kun je er op dubbelklikken en openen.Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:47:
Is er iemand die ervaring heeft met het installeren van imperihome?
ik heb alles geinstalleerd en moet nu alleen de bestanden production.ymlen config.yml aanpassen staat op http://www.domoticz.com/wiki/ImperiHome. maar hoe doe ik dat?
1
2
3
4
| cd /home/pi/domoticz/MyDomoAtHome sudo nano production.yml aanpassingen doen CTRL-X en kies voor Y en druk op ENTER om op te slaan. |
Dank voor je suggesties. Ik heb even je tips uitgevoerd maar helaas zonder resultaat. Deze melding verschijnt nu in mijn log:MikeOO schreef op maandag 06 april 2015 @ 09:02:
[...]
Wat als je eens handmatig het script start met Putty vanaf het systeem om te zien of de vertraging er dan ook is.
Mogelijk moet je een regel aanpassen in je script.Bij mij werkt het anders niet als ik deze handmatig start.
code:
1 (su - pi -c "wget http://192.168.123.11:8080/camsnapshot.jpg?idx=1 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=1 /tmp/snapshot.jpg")&
aanpassen naar
code:
1 wget -O /tmp/snapshot.jpg http://127.0.0.1:8080/camsnapshot.jpg?idx=1
Dan werkt het script wel handmatig voor de test.
Pas ook een het Ip-adres aan van je camera naar een niet bestand Ip-adres. Dan kan hij de camera niet vinden en stuurt hij geen foto mee. Is er dan ook vertraging.
1
2
| 2015-04-06 09:39:40.736 Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/bash/Voordeur.sh 2015-04-06 09:39:40.773 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/bash/Voordeur.sh). returned: 512 |
[ Voor 89% gewijzigd door tlpeter op 06-04-2015 11:04 ]
Ik weet niet of het kan maar hier staat het een en ander:martenjw schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:21:
Hallo,
ik heb per groep in de meterkast een kwh meter met s0 uitgang, is het ook mogelijk om deze gegevens via lua oid te verzamelen en er een totaal per dag van te krijgen, en is het ook mogelijk om op deze manier het actuele verbruik te berekenen aangezien alle meters 1000 pulsen per kwh geven, dit zal wel nooit een 100% berekening zijn maar het kan je wel ongeveer een indruk geven hoeveel watt en op dat moment verbruikt wordt.
Ik heb het opgelost denk ik.tlpeter schreef op maandag 06 april 2015 @ 09:49:
Ik heb een script gebruikt wat er voor zorg dat mijn zonnescherm automatisch op en neer gaat bij bepaalde waarden.
Maar ik wil dit uit kunnen zetten en ik heb een virtuele switch aangemaakt.
Deze overruled temperatuur en UV.
Bij te harde wind en regen gaat het scherm toch omhoog.
Het enige wat me niet lukt is het voorkomen van het neer gaan van het scherm met deze virtuele schakelaar.
Hoe moet ik dit toevoegen in dit script:
[ Voor 78% gewijzigd door tlpeter op 06-04-2015 11:05 ]
Start je het script wel via Putty vanaf de prompt want alleen op die mannier werkt de aanpassing.studiodubio schreef op maandag 06 april 2015 @ 09:42:
[...]
Dank voor je suggesties. Ik heb even je tips uitgevoerd maar helaas zonder resultaat. Deze melding verschijnt nu in mijn log:
code:
1 2 2015-04-06 09:39:40.736 Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/bash/Voordeur.sh 2015-04-06 09:39:40.773 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/bash/Voordeur.sh). returned: 512
1
| sh /home/pi/domoticz/scripts/bash/Voordeur.sh |
[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 06-04-2015 10:55 ]
Zet die lappen code even op iets als www.pastebin.com o.i.d.tlpeter schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:48:
[...]
Ik heb het opgelost denk ik.
Ik doe een check of de override switch aangezet is na het checken van de weer data.
Wanneer deze aanstaat gebruik ik een goto actie welke naar het einde van het script gaat en dus alles overslaat.
Wel zit er dan nog een check in of het nacht is ingeval van het activeren van de override switch terwijl het zonnescherm naar beneden is. Dit geldt ook voor UV en temperatuur.
code:
1 ...
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
1
2
| 2015-04-06 11:32:19.158 PiFace: Starting PiFace_SPI_Start() 2015-04-06 11:32:19.158 PiFace: Unable to open SPI device: No such file or directory |
1
2
3
4
5
| 2015-04-06 11:35:18.886 (1-wire bus) Temp (Retour temp verwarming BG) 2015-04-06 11:35:18.968 Event: triggered: vloerverwarming_1 2015-04-06 11:35:18.928 (1-wire bus) Temp (Aanvoer temp verwarming BG) 2015-04-06 11:35:19.875 ( piface ) Lighting 1 (vvw pomp (Uitgang 0.0)) 2015-04-06 11:35:30.321 Error: piface hardware (14) thread seems to have ended unexpectedly |
Dus kun je 'sudo' uit je scripts weglaten.pjaminon schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:44:
[...]
code:
1 2 3 pi@HUMTEPI ~ $ sudo ps aux | grep domoticz root 1984 1.2 2.1 98168 10760 ? Ssl Apr01 31:55 /home/pi/domoticz/domoticz -daemon -www 8080 -sslwww 443 pi 14208 0.0 0.3 3552 1916 pts/0 S+ 16:42 0:00 grep --color=auto domoticz
Ziet er hetzelfde uit...
i'm lost!
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Tuurlijk.MikeOO schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:35:
Zou dit ook mogelijk zijn met Domoticz. Lijkt mij van wel maar misschien dat iemand er al ervaring mee heeft op deze mannier.
Koffie's tweakblog: Je kachel aansturen met pimatic, de basics
Je moet het in verhouding zien.DARKLORD schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:05:
Pff vind ze ook zo enorm duur die RFXcom dingen.. Maarja zal er toch ook aan moeten geloven. Alles zwave kopen is ook duur. voor een simpel deurcontactje bijvoorbeeld.
[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2015 22:08 ]
Interessant! Is elke deurcontact op 433mhz compatible? Ik heb namelijk deze op het oog.ThinkPadd schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:06:
[...]
Zo heb ik bijv. een 433Mhz deurcontact (PT2262 chip) in gebruik, ding kostte maar liefst 3 euro uit China, maar werkt wel perfect met de RFXCOM. Kom daar maar eens om bij een HomeWizard ofzo, dat kun je vergeten...
Nee niet per definitie. Maar vaak gebruikt dat spul allemaal dezelfde chip (PT2262 bijv.) en dan gaat het wel werken. En anders gewoon ééntje kopen van dat China spul en kijken of het werkt.... iemand moet de eerste zijn om het te proberen.Fred_Perry schreef op maandag 06 april 2015 @ 23:05:
[...]
Interessant! Is elke deurcontact op 433mhz compatible? Ik heb namelijk deze op het oog.
1
| */1 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/bash/HomieStatus.sh |
[ Voor 2% gewijzigd door SkorpionNL op 08-04-2015 13:24 . Reden: URL gewijzigd naar wiki pagina ]
Op het Domoticz-forum is een interessant topic over goedkope contact-, en motion-sensors. Grootste nadeel is dat de goedkoopste varianten maar één signaal doorgeven; je ziet het dus als een deur opent - maar niet als hij weer gesloten is. Hoe dan ook, dat topic is het lezen waardFred_Perry schreef op maandag 06 april 2015 @ 23:05:
[...]
Interessant! Is elke deurcontact op 433mhz compatible? Ik heb namelijk deze op het oog.
Die batterijen vind je ook belachelijk goedkoop in ChinaPCU Barneveld schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 07:25:
@Thinkpad, leuk maar gaat daar zo'n belachelijk dure 12v batterij in ? ding is dan goedkoper dan de batterij lol maar idd wel netjes.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Is de app zo gemaakt dat deze automatisch start met het opstarten van je telefoon?Appesteijn schreef op woensdag 01 april 2015 @ 00:28:
Ik heb een simpele, gratis app (android) gemaakt waarmee je een geofence kan aanmaken en een virtual switch op de domoticz server kan schakelen. ( Google Play: GeoFence for Domoticz )
Een 12V batterij van het type '23A' inderdaad.PCU Barneveld schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 07:25:
@Thinkpad, leuk maar gaat daar zo'n belachelijk dure 12v batterij in ? ding is dan goedkoper dan de batterij lol maar idd wel netjes.
Exact! 5x voor €2,69A1AD schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 07:58:
[...]
Die batterijen vind je ook belachelijk goedkoop in China
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Als ik zijn verhaal lees zou het ook gewoon werken voor een CV. Nu het volgende deel van hem ook online staat wordt ik toch wel nieuwsgierig maar wil toch eerst meer lezen en weten hoe alles moet en als ik mijn oude thermostaat dan even goed er tussen zou kunnen laten dan kan ik daar altijd op terugvallen zolang je in een testfase zit.ThinkPadd schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:40:
[...]
Tuurlijk.
DS18B20 kun je ook prima met Domoticz uitlezen als je het op een Pi draait. Of een Cresta TX320 gebruiken om kamertemperatuur te meten.
Hij gebruikt stadsverwarming, dat is wel wat makkelijker dan een CV-ketel.
Ik bestuur mijn productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad met Domoticz. Maar dat is geen temperatuursetting (zou misschien ook wel kunnen) maar gewoon schakelen tussen eco-mode en klokprogramma. Als we thuis zijn > klokprogramma, als we weg zijn > eco-mode. Werkt perfect. En als we nog weg zijn en ik wil het huis alvast opwarmen zet ik op m'n telefoon de switch 'Eco mode' op uit en dan begint de ketel met stoken. Thermostaat is gewoon modulerend, het stookproces laat ik aan hem over.
De package uit de repository heeft (nog) geen Z-Wave ondersteuning, je moet daar handmatig wat stappen voor doen volgens mij. Vraag mij niet wat precies, heb zelf geen Z-WaveDa_maniaC schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:23:
Gisteren als test DomoticZ package geïnstalleerd op mijn Synology NAS na het toevoegen van de synocommunity repository.
Weet iemand hier toevallig of deze USB adapter ook zal werken op de synology NAS?
http://www.robbshop.nl/usb-stick-met-zwave-plus
(Of is Zwave Plus enkel voor andere/specifieke apparatuur?)
De andere dongle op de website had een batterij nodig kennelijk... en deze niet.
Als je een modulerende ketel hebt dan zou ik het niet met een 'dom' relais gaan aansturen. Modulerend aansturen van je ketel is vele malen zuiniger (zelf gezien, tijdje aan/uit thermostaat gehad en daarna een modulerende, was echt een flink verschil in m3/graaddag (dus weersinvloeden al er van afgetrokken).MikeOO schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:50:
[...]
Als ik zijn verhaal lees zou het ook gewoon werken voor een CV. Nu het volgende deel van hem ook online staat wordt ik toch wel nieuwsgierig maar wil toch eerst meer lezen en weten hoe alles moet en als ik mijn oude thermostaat dan even goed er tussen zou kunnen laten dan kan ik daar altijd op terugvallen zolang je in een testfase zit.
Je review is zoals gewoonlijk volledig en duidelijk. Ik wil alleen liever geen nieuwe thermostaat aanschaffen als je dit ook via een andere weg zou kunnen doen. Maar met Domoticz is nog veel te leren en voor nu kan ik mij nog niet helemaal voorstellen hoe je het relais op de Pi aansluiten en aanstuurt en daarbij hangt de Pi niet bij de CV maar in de meterkast dus moet er een 2de Pi denk ik komen bij de CV en dan ga je toch wel in 1x een stuk meer dingen erbij krijgen die mij nog te onbekend terrein zijn
Ik heb ergens gelezen dat dit gepaard zou gaan met het bootstrappen van de Synology NAS etc. Hier heb ik niet al te veel kaas van gegeven en het 'klinkt' ook als iets wat de garantie schaad (was vroeger bij mijn telefoontjes in ieder geval wel zo).ThinkPadd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:57:
[...]
De package uit de repository heeft (nog) geen Z-Wave ondersteuning, je moet daar handmatig wat stappen voor doen volgens mij. Vraag mij niet wat precies, heb zelf geen Z-Wave
Staat ergens op het Domoticz forum wel uitgelegd dacht ik. Je moest handmatig een .spk installen en nog wat stappen voor Z-Wave.
[ Voor 15% gewijzigd door Da_maniaC op 07-04-2015 11:39 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ik schrijf inderdaad de waarde van de batterij weg in een text sensor. De waarde is dan bijvoorbeeld 100. Ik kan hier eventueel nog een % karakter achter zetten.ThinkPadd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:10:
Schrijf je de batterijstatus ook weg in een text sensor? Er is namelijk ook een virtuele percentage meter mogelijk: http://www.domoticz.com/w...I/JSON_URL%27s#Percentage
P.S. Voel je vrij om een nieuwe Wiki pagina te maken voor het scriptPagina aanmaken kan op deze manier: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Ja de app meldt de geofence aan bij de Google Play Service. Google Play Service geeft het passeren van de geofence door aan de app waarna de app de url aanroept.tlpeter schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:51:
[...]
Is de app zo gemaakt dat deze automatisch start met het opstarten van je telefoon?
Of dat hier een optie voor komt.
Ik ga dat vergeten en dan werkt het niet
tenzij je GPS / locatie toegang Google Play Service heb uitgeschakeld vanwege battery drainAppesteijn schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:13:
[...]
Ja de app meldt de geofence aan bij de Google Play Service. Google Play Service geeft het passeren van de geofence door aan de app waarna de app de url aanroept.
Als je een geofence hebt aangemaakt dat blijft hij gelden (dus ook als je telefoon aan/uit gaat) totdat je hem via de app uitzet.
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Cool! Mooi dat het gelukt is. Ik was ook aardig op weg, maar had probelemen het in Domoticz te krijgen. Vanavond thuis even mee aan de slag.SkorpionNL schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:04:
Vandaag is het mij gelukt om de status van mijn LG Hombot uit te lezen in Domoticz. Omdat ik weet dat er hier een aantal users zijn die dit ook graag willen post ik hieronder mijn scriptje.
Maak een bash script, plaats deze op je RPi of andere device en maak het script uitvoerbaar. Maak in Domoticz een text dummy switch aan voor elk gegeven die je in Domoticz wilt uitlezen. Zo lees ik met dit script de status en het batterijpercentage van de LG Hombot uit.
Het script kan je hier vinden.
Dit script laat ik elke minuut draaien d.m.v. de onderstaande crontab. De status in Domoticz heeft dus een vertraging van maximaal 1 minuut ten opzichte van de werkelijke status.
code:
1 */1 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/bash/HomieStatus.sh
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq