• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Mijn Qubino dimmer doet raar (of ik snap er niks van, kan ook!). Hij is eventjes goed ge-include geweest in het netwerk en kon hem bedienden via Domoticz maar sinds ik geprobeerd heb hem rechtstreeks te pairen met de ZME WALLC-S controller verschijnt hij als 'dead' in Domoticz.

Ik heb al geprobeerd hem te verwijderen uit het netwerk (6+ seconden de S-button ingedrukt houden) en daarna weer te includen (2+ seconden S-button indrukken), spanning eraf en erop, maar hij blijft dead. Netwerk heal en allerlei andere opties geprobeerd waarvan ik eerlijk gezegd ook niet weet wat het precies doet.

Ook een tip op het Domoticz forum, die iemand anders kreeg bij een dead device, zoals het stoppen van Domoticz, verwijderen van de node uit zwcfg_xxxxx en daarna opnieuw starten van Domoticz helpt niet. De device wordt weer gedeeltelijk herkend als 'multilevel switch' (o.i.d.)

Heeft iemand tips?

Edit:
Een svn update & make -j4 en herstart van Domoticz helpt wonderwel. Maakt dat zoveel uit?

Edit:
Ter info voor diegenen die geintresseerd zijn in een Qubino dimmer voor de aansturing van LED lampen: vanwege bovenstaande problemen is de 14.2W Ikea LED lamp (1000lm) 3 dagen continue aangeweest op een laag niveau ~2 W waarbij opviel dat het licht meestal flikkervrij is maar zo nu en dan toch een seconde of twee zichtbaar flikkert om daarna weer rustig te schijnen.

[ Voor 23% gewijzigd door styno op 31-03-2015 22:13 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53
Iemand die mij de juiste richting op kan sturen?

Ik wil door middel van een on/off switch een bash script starten die mplayer aanroept met een stream van een webradio.
De switch is gemaakt en heeft de volgende 'on action': script://home/pi/domoticz/scripts/3fm.sh
radio.sh staat in de betreffende directory en heeft de volgende inhoud:
code:
1
sudo -u pi mplayer -noconsolecontrols http://icecast.omroep.nl:80/3fm-bb-mp3 /dev/null

Dit werkt prima, de stream start en geluid is hoorbaar.

In dezelfde directory zit ook een stop.sh met de volgende inhoud:
code:
1
sudo -u pi pkill mplayer

Deze staat op dezelfde switch ingesteld maar dan als 'off action'
Als ik de switch wijzig naar off dan verandert er niks, mplayer (en 't geluid) blijft gewoon draaien.
Start ik stop.sh handmatig vanuit /home/pi/domoticz/scripts dan werkt het wel prima?
Het mplayer proces wordt als user 'pi' gestart, het lijkt me geen permissie issue aangezien het handmatig als pi user wel lukt.
Ik heb het ook met een push on/off button geprobeert, hier treed hetzelfde issue op. De domoticz log zegt het volgende:
code:
1
2
2015-03-31 21:25:30.092 Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/stop.sh
2015-03-31 21:25:30.204 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/stop.sh). returned: 256

Over die 'returned 256' kan ik vrij weinig vinden. Wat zie ik over het hoofd?

edit; ik draai overigens de laatste nieuwe beta. 2.2359

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-12 13:50
Klinkt als een rechten issue? Probeer dit eens uit te voeren
code:
1
sudo chmod +x stop.sh

[ Voor 21% gewijzigd door Ice T op 31-03-2015 22:04 ]

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb een super simpel blocky event waarbij ik een variabele test en een switch. Er gebeurd alleen niets. isDark wordt doormiddel van een ander event op 1 gezet zodra de zon onder gaat. Als ik deze handmatig op 1 zet via het tabblad User variables dan werkt het wel. Kan het te maken hebben met de volgorde van events? Dat bijvoorbeeld eerst dit event wordt uitgevoerd en pas daarna isDark op 1 wordt gezet? Kan ik bijvoorbeeld beter een LUA time script maken hiervoor?

Afbeeldingslocatie: http://www.emkedouwe.nl/domoticz/screenshot3.png

• holoX
TheLostSonOfGod schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:04:
Klinkt als een rechten issue? Probeer dit eens uit te voeren
code:
1
sudo chmod +x stop.sh
Dan werkt het alsnog niet.

De rechten staan volgens mij gewoon goed?
code:
1
2
pi@HUMTEPI ~/domoticz/scripts $ ls -l stop.sh
-rwxrwx--x 1 pi pi 25 Mar 31 00:05 stop.sh

Domoticz wordt gestart als user 'pi', mplayer start als 'pi' en het script moet mplayer stoppen als 'pi'. Handmatig het script aftrappen als 'pi' werkt. Rara?

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-12 08:43
DukeBox schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:50:
[...]

Nee, je kan wel een switch maken die een arm/disarm event triggert maar het panel 'is' de switch.
Nu ben ik lost, hoe kan je dan een device instellen dat hij bijv. alleen een trigger mag geven wanneer hij "armed" is? Kan dat alleen maar via LUA of een Blok script?

PVoutput

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-12 00:54
Ik ben aan het zoeken hoe ik verschillende if statements in blocky kan "stacken".

Ik heb een lichtsensor die het licht aanzet, na 30 seconden uitzet, maar als de sensor dan nog niet "off" is dan moet de lamp aanblijven. Twee ifs in elkaar. Kan dat? Ik zag ergens deze vorm blocky, maar volgens mij bestaat die niet(meer).

Afbeeldingslocatie: http://www.domoticz.com/forum/download/file.php?id=9

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:54
schmm schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:27:
Nu ben ik lost, hoe kan je dan een device instellen dat hij bijv. alleen een trigger mag geven wanneer hij "armed" is? Kan dat alleen maar via LUA of een Blok script?
Ik weet niet wat je precies wilt maar met blockly kun je eenvoudig if/else settings maken...
Bijv, if security-status!=disarmed and switch=on set sirene=on
arjandijk162 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:28:
Ik ben aan het zoeken hoe ik verschillende if statements in blocky kan "stacken".
Je hebt toch if/elseif ?

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 31-03-2015 22:40 ]

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-12 08:43
DukeBox schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:36:
[...]

Ik weet niet wat je precies wilt maar met blockly kun je eenvoudig if/else settings maken...

[...]

Je hebt toch if/elseif ?
Ik heb een 10 tal deur/raam contacten. Op deze contacten zit nu een notificatie per contact. wat ik gehoopt had te vinden dat ik bijvoorbeeld 1 switch kon maken die de security status armed zou zetten en dat ik dan per device kon instellen wat hij moet doen bij status armed.

Als dat alleen met een script/blocky gaat ga ik dat maar uitzoeken, maar in de summiere documentatie die ik hierover kon vinden op het net dacht ik dat het anders werkte!

Bedankt!

PVoutput

• DukeBox
schmm schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:43:
Ik heb een 10 tal deur/raam contacten. Op deze contacten zit nu een notificatie per contact. wat ik gehoopt had te vinden dat ik bijvoorbeeld 1 switch kon maken die de security status armed zou zetten en dat ik dan per device kon instellen wat hij moet doen bij status armed.
Je kan daar ook een groep van maken (daar doe ik mijn 'zones' mee). Maar wil je meer dan kom je toch al snel bij blockly uit.

• arjandijk162
DukeBox schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:36:
[...]

[...]

Je hebt toch if/elseif ?
Wat kan:
code:
1
2
3
4
5
If a=1
  then do b
elseif a=2
  do c
End if

Wat volgens mij niet kan
code:
1
2
3
4
5
6
7
if sensor=aan
   then do licht=aan
       Delay 25
       if sensor=uit
          then do licht=uit
       end if
   end if

[ Voor 12% gewijzigd door arjandijk162 op 01-04-2015 01:44 . Reden: Code aangepast ]

• DukeBox
a kan niet 2 waardes zijn dus dat gaat zo hoe dan ook niet werken.

Maar ik denk dat je iets bedoeld als :
code:
1
2
3
4
if a=1 and b=1 do w
elsif a=1 and b=2 do x
elsif a=2 and b=1 do y
elsif a=2 and b=2 do z

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 31-03-2015 23:53 ]

• Appesteijn
  • Niet online
Ik heb een simpele, gratis app (android) gemaakt waarmee je een geofence kan aanmaken en een virtual switch op de domoticz server kan schakelen. ( Google Play: GeoFence for Domoticz )

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:41
Appesteijn schreef op woensdag 01 april 2015 @ 00:28:
Ik heb een simpele, gratis app (android) gemaakt waarmee je een geofence kan aanmaken en een virtual switch op de domoticz server kan schakelen. ( Google Play: GeoFence for Domoticz )
Kan toch ook al met de dromotica app?

• arjandijk162
Niet gratis :)

• arjandijk162
DukeBox schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:52:
[...]

a kan niet 2 waardes zijn dus dat gaat zo hoe dan ook niet werken.

Maar ik denk dat je iets bedoeld als :
code:
1
2
3
4
if a=1 and b=1 do w
elsif a=1 and b=2 do x
elsif a=2 and b=1 do y
elsif a=2 and b=2 do z
Er zat inderdaad een foutje in het voorbeeld. Probleem is dat ik een if wil na een do. Dat kan volgens mij niet. Heb de code aangepast

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12 00:28
Eindelijk Domoticz eens aan het werk gezet en het werkt verbazend fijn en goed. Nu nog alle lampen invoeren. Ik begon eerst met mijn Mi-light aan te sturen maar daar loop ik tegen een probleem aan.
Als ik hardware toevoeg, maakt hij RGBW aan, (5x, 1x All en de 4 losse zones) Zet ik de mode op RGB dan komt er alleen een schakelaar voor alle zones bij en niet van elke zone los. Ik kan dus niet niet de losse RGB strip aansturen helaas, of zie ik iets over het hoofd?
Als ik daarentegen een controller voor wit toevoeg, werkt het wel en maakt hij 5 contols aan voor de losse zones.

Later weer verder :) Veel te leuk speelgoed!

• DukeBox
arjandijk162 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 01:40:
Er zat inderdaad een foutje in het voorbeeld. Probleem is dat ik een if wil na een do. Dat kan volgens mij niet. Heb de code aangepast
code:
1
2
3
4
5
6
7
if sensor=aan
   then do licht=aan
       Delay 25
       if sensor=uit
          then do licht=uit
       end if
   end if
Dat kan dan toch zo:

code:
1
2
if sensor=aan do licht aan delay 25
elsif sensor=uit do licht uit

Domoticz is event driven, niet status driven. De blockly's waar de getriggerde switch/sensor/enz in voor komt wordt gestart. Het enige dat er niet is is een 'else', er moet altijd een conditie/voorwaarde aan hangen.

Om wat voor sensor gaat het ?

Als je een PIR hebt, wil je neem ik aan je licht aan hebben voor 25 sec. (en niet ná 25 sec aanzetten) en pas uit wanneer de sensor uit is.

Dat kun je zo doen:
code:
1
2
if sensor=aan do licht aan
elsif sensor=uit do licht uit after 25

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 01-04-2015 08:54 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:06:
Ik heb geen IP camera en ook geen telegram, dus ik doe dit een beetje door naar het script te kijken. Maar probeer het onderstaande eens.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/bin/sh
#################################################################
IP="192.168.0.171"                                     # IP address Camera
##########################################################
echo 'msg Mijn_Naam  Er is zojuist aangebeld!' | nc 127.0.0.1 1234
if ping -c 1 $IP > /dev/null ; then  # if IPCAM is online then:
wget -O /tmp/snapshot.jpg http://127.0.0.1:8080/camsnapshot.jpg?idx=1
echo 'msg Mijn_Naam  Kijk wie er aangebeld heeft:' | nc 127.0.0.1 1234
sleep 1
echo 'send_photo Mijn_Naam /tmp/snapshot.jpg' | nc 127.0.0.1 1234
/bin/rm /tmp/snapshot.jpg
else
echo 'msg Mijn_naam  IP-cam niet beschikbaar.' | nc 127.0.0.1 1234
fi
En in 1x goed _/-\o_ Kon de sleep weer terugzetten naar 1.
Krijg nu netjes en supersnel een melding + foto.

Het script komt van de WiKi zelf. Je zou verwachten dat dit moeten werken.

Update:
Je script werkt prima als je deze zelf via Putty start. Met de OnAction op de deurbel niet.
Hij stuur dan de foto niet mee.
Dus dacht laat ik het vorige script nog eens proberen omdat deze het juist niet deed als ik dit zelf start met Putty en wat blijkt die werkt prima 8)7
Ik was dus op die manier eerst aan het testen gegaan.

Dus de tip van de dag is dat je het script ook met testen dus direct via de OnAction moet doen.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeOO op 01-04-2015 14:51 ]

• Flyingdodo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 11:11
Ik ben aan het kijken om zelf een temperatuur sensor te maken door middel van drie simpele onderdelen.
Een arduino nano, een 433 transmitter en een d18s20.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1a0gh85.jpg

Zo is er ook een arduino library beschikbaar om oa een kaku switch na te bootsen.
Weet iemand of het mogelijk is om op deze manier ook een temperatuur sensor na te bootsen? Of hoe de cresta tx320 de informatie verstuurd?

Dan is misschien de vraag waarom ik dit op deze manier zou willen en niet gewoon een cresta tx320 koop? Vooral omdat het kan.

Sorry, had de hele library nog niet gelezen. staat er gewoon in 8)7.

Ik zal de post dan maar even ombouwen.

Mocht er iemand geitreseerd zijn in het zelf bouwen van een temperatuur sensor of eigen schakelaars door middel van een arduino. Dan is dezelibrary daar geschikt voor. Ik ga hier zelf mee aan de slag en zal het resultaat hier ook wel posten.

[ Voor 25% gewijzigd door Flyingdodo op 01-04-2015 09:52 . Reden: niet goed gelezen ]

emkedouwe schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:07:
Ik heb een super simpel blocky event waarbij ik een variabele test en een switch. Er gebeurd alleen niets. isDark wordt doormiddel van een ander event op 1 gezet zodra de zon onder gaat. Als ik deze handmatig op 1 zet via het tabblad User variables dan werkt het wel. Kan het te maken hebben met de volgorde van events? Dat bijvoorbeeld eerst dit event wordt uitgevoerd en pas daarna isDark op 1 wordt gezet? Kan ik bijvoorbeeld beter een LUA time script maken hiervoor?

[afbeelding]
Volgorde maakt niet uit in Events. Deze worden elke minuten of bij elke verandering uitgevoerd.

Als het event wel werkt als de VAR handmatig op 1 zet dan zou de fout dus moeten gaan in het Event die deze waarde omzet van 0 naar 1.

Plaats dus je andere event ook eens.

Anders mannier is om een virtuele swtich te maken waar je de 2 Timers op zet voor Zon op en onder.
Dan schakeld de dswitch naar On en Off en kun je die in je event gebruiken.
Voordeel is dat je deze switch ook kunt terugzien in het tab schakelaars en dus kan zien of het goed werkt en hem ook voor de test handmatig kunt schakelen.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:17
Is het mogelijk om met een lichtschakelaar ook een andere device te schakelen?

Ik will een wip schakelaar om het licht te kunnen dimmer met een Fibaro dimmer.
Normaal is denk ik dat een keer drukken het licht aan en uit doet, vasthouden zou dan moeten dimmen.
Kan ik dan ook bijvoorbeel nog een actie uitvoeren zodat er bijvoorbeeld een KAKU ontvanger aan en uit geschakeld kan worden?

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:52
Flyingdodo schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:46:

Dan is misschien de vraag waarom ik dit op deze manier zou willen en niet gewoon een cresta tx320 koop? Vooral omdat het kan.

Mocht er iemand geitreseerd zijn in het zelf bouwen van een temperatuur sensor of eigen schakelaars door middel van een arduino. Dan is dezelibrary daar geschikt voor. Ik ga hier zelf mee aan de slag en zal het resultaat hier ook wel posten.
Hou ons inderdaad op de hoogte, zeer interessant.
Wat zijn de kosten ongeveer van deze opzet ?

Pana WC12H9E8 / 1000L

Ik ben aan het kijken om zelf een temperatuur sensor te maken door middel van drie simpele onderdelen.
[...]
Je kunt ook kijken naar MySensors: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=42&t=5837
Dat werkt niet met 433Mhz maar met nRF24L01+ module (2,4Ghz).

Of ESP8266: Het grote ESP8266 topic dat is klein chippie (formaatje postzegel) die Lua code kan draaien, en sinds kort ook Arduino code. Kan rechtstreeks verbinden met je WiFi. Maar doordat het een wifi chip is, is het qua energieverbruik niet echt te doen om daar een batterijgevoede sensor mee te maken.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:29
MikeOO schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:34:
[...]

Volgorde maakt niet uit in Events. Deze worden elke minuten of bij elke verandering uitgevoerd.

Als het event wel werkt als de VAR handmatig op 1 zet dan zou de fout dus moeten gaan in het Event die deze waarde omzet van 0 naar 1.

Plaats dus je andere event ook eens.

Anders mannier is om een virtuele swtich te maken waar je de 2 Timers op zet voor Zon op en onder.
Dan schakeld de dswitch naar On en Off en kun je die in je event gebruiken.
Voordeel is dat je deze switch ook kunt terugzien in het tab schakelaars en dus kan zien of het goed werkt en hem ook voor de test handmatig kunt schakelen.
Het zetten van variabelen in een event triggert geen event.
Tenzij je deze variabele zet door de verandering aan te roepen via de http API.
(Die truc is een keer door ThinkPad gepost hier)

• Flyingdodo
MarFan schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:56:
[...]

Hou ons inderdaad op de hoogte, zeer interessant.
Wat zijn de kosten ongeveer van deze opzet ?
Alle onderdelen haal ik van aliexpress:
Arduino
433Receiver
D18B20

Dus bij elkaar ongeveer 6 euro.
Het nadeel is dat je wel even op je spullen moet wachten natuurlijk ;)
tlpeter schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:43:
Is het mogelijk om met een lichtschakelaar ook een andere device te schakelen?

Ik will een wip schakelaar om het licht te kunnen dimmer met een Fibaro dimmer.
Normaal is denk ik dat een keer drukken het licht aan en uit doet, vasthouden zou dan moeten dimmen.
Kan ik dan ook bijvoorbeel nog een actie uitvoeren zodat er bijvoorbeeld een KAKU ontvanger aan en uit geschakeld kan worden?
Zolang de status van de Fibaro schakelaar de status doorgeeft aan Domoticz zou je denk ik met een event een andere schakelaar moeten kunnen schakelen. Dimmen zou ook moeten kunnen denk ik zolang je dit ook via Domoticz kunt doen. Even een simpel voorbeeld. Ik ken Fibaro verder niet dus geen idee of het echt gaat werken maar op zich zou ik niet inzien waarom niet.

If Fibaro = On
Do Set Kaku = On
Else If Fibaro = Off
Do Set Kaku = Off

Mogelijk dat je nog iets met Master/Slave opties kunt doen.

• tlpeter
Ik dekn dat het mogelijk is, ik lees dit net op de site van robbshop:
Tip : Extra (2e) schakelaar aansluiten.

Deze z-wave dimmer module heeft 1 fysieke uitgang die gekoppeld is aan de 1e schakelaar. De module heeft echter wel een aansluiting voor een 2e schakelaar (dubbele schakelaar). U kunt deze 2e schakelaar ingang (welke geen fysieke aanstuurt) gebruiken om een andere z-wave dimmer aan te sturen die elders is geplaatst en waar geen fysieke schakelaar aan verbonden kan worden (misschien een module die ergens in een inbouwdoos in het plafond is geplaatst). Op deze manier kunt u toch met een dubbele schakelaar 2 lampen onafhankelijk dimmen)

De dimmer detecteert automatisch het aangesloten apparaat en beschikt over een automatische bescherming tegen overbelasting, uitschakeling en soft start functie. In geval van een oud type TL-licht of oudere types transformatoren werkt alleen de aan / uit functie, u dient dan een aantal parameters in te stellen via uw zwave gateway (zie handleiding).
RudolfR schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:19:
[...]

Het zetten van variabelen in een event triggert geen event.
Tenzij je deze variabele zet door de verandering aan te roepen via de http API.
(Die truc is een keer door ThinkPad gepost hier)
Inderdaad daar heb je helemaal gelijk in. Ik zat even in de lijn van switchen te denken daar werkt dat wel >:)

• Flyingdodo
ThinkPadd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:17:
[...]

Je kunt ook kijken naar MySensors: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=42&t=5837
Dat werkt niet met 433Mhz maar met nRF24L01+ module (2,4Ghz).

Of ESP8266: Het grote ESP8266 topic dat is klein chippie (formaatje postzegel) die Lua code kan draaien, en sinds kort ook Arduino code. Kan rechtstreeks verbinden met je WiFi. Maar doordat het een wifi chip is, is het qua energieverbruik niet echt te doen om daar een batterijgevoede sensor mee te maken.
De ESP8266 staat ook op mijn verlanglijstje :) Daar wil ik binnenkort ook mee aan de slag. Ik wil eigenlijk kijken naar een oplossing die lang(meer dan een jaar) op een paar batterijtjes werkt. Ben benieuwd of ik dit kan halen met mijn idee. ik weet al dat de ESP te veel mA verbruikt hiervoor.
Bedankt voor de suggesties en informatie
Flyingdodo schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:22:
[...]

De ESP8266 staat ook op mijn verlanglijstje :) Daar wil ik binnenkort ook mee aan de slag. Ik wil eigenlijk kijken naar een oplossing die lang(meer dan een jaar) op een paar batterijtjes werkt. Ben benieuwd of ik dit kan halen met mijn idee. ik weet al dat de ESP te veel mA verbruikt hiervoor.
Bedankt voor de suggesties en informatie
Dan zou je eens naar dat MySensors verhaal moeten kijken, dat is wel zuinig. Op het forum daar zijn ook wel mensen die een Arduino helemaal strippen van overbodige componenten (LED, regulator) etc. waardoor hij een jaar op 2x AA draait 8)7 Die nRF24L01+ radio module is veel zuiniger dan zo'n ESP. Die nRF module heeft max. 17mA nodig, terwijl de ESP iets van 250-300mA max. doet volgens specs.

• arjandijk162
Aetec heeft net een nieuwe multisensor aangekondigd. 46mm breed ipv de vorige die 75mm was.

Wel interessant. Ben benieuwd naar de prijs.

Afbeeldingslocatie: http://www.aeotec.com/images/products/mult/mult-front.png

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 16:58
Ik heb net even liggen klooien met een workaround voor de slechte color picker voor Hue in Domoticz. Heb een aantal bash scripts geschreven die met curl hue aansturen zoals ik ze wil hebben. Krijg het helaas niet helemaal werkend in domoticz, vanaf cli op de pi werkt het vlekkeloos.

Wat heb ik gedaan:
In een scene (group): "Woonkamer Relax" zaten alle benodigde Hues in met de verkeerde kleuren dus. Die devices allemaal weg gehaald uit de group. In de group definitie "On Action" veld gevuld met: "script://hue_on_woonkamer_relax.sh" en "Off Action" veld gevuld met: "script://hue_off_woonkamer.sh".
De beide scripts staan in /home/pi/domoticz/scripts, zijn executable en werken dus op commandline zelf.

Wat mis ik nu? Interpreteer ik on en off action verkeerd? Moeten de devices er toch in zitten?

/edit
Pfff... ik nam aan dat ik niet het volledige pad hoefde te specificeren. Wel dus. Zag niks van errors in de log, dus vandaar dat ik dacht dat ik iets fout deed.

[ Voor 9% gewijzigd door UltraSub op 01-04-2015 11:40 ]

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

arjandijk162 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:32:
Aetec heeft net een nieuwe multisensor aangekondigd. 46mm breed ipv de vorige die 75mm was.

Wel interessant. Ben benieuwd naar de prijs.

[afbeelding]
Early 2015.. Das dus niet gelukt ;)
Er staat wel dat hij te calibreren is... Ben benieuwd want dat was het grootste probleem met de huidige sensor: de afwijkende waarden op temperatuur en licht... Wel vernieuwend ook met die uv meting en speciaal voor Noord nl: de schoksensor ;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-12 13:50
pjaminon schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:20:
[...]

Dan werkt het alsnog niet.

De rechten staan volgens mij gewoon goed?
code:
1
2
pi@HUMTEPI ~/domoticz/scripts $ ls -l stop.sh
-rwxrwx--x 1 pi pi 25 Mar 31 00:05 stop.sh

Domoticz wordt gestart als user 'pi', mplayer start als 'pi' en het script moet mplayer stoppen als 'pi'. Handmatig het script aftrappen als 'pi' werkt. Rara?
script:///home/pi/domoticz/scripts/stop.sh

Dus 3x / na script misschien?

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-12 15:41
Ik heb vandaag m'n P1 en S0 kabels binnen gekregen, maar ik heb daar nog wat vragen over ivm configuratie in Domoticz:

P1: Hoe zie ik onderscheid in hoog- en laagtarief? Kan ik ook beide meterstanden ergens zien? Ik zie er maar 1...

S0: Voor een watersensor, hoe moet ik de pulses/hour instellen? Of is dit alleen maar voor kWh-meters?

Bvd.

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:54
EddyK69 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:13:
Ik heb vandaag m'n P1 en S0 kabels binnen gekregen, maar ik heb daar nog wat vragen over ivm configuratie in Domoticz:

P1: Hoe zie ik onderscheid in hoog- en laagtarief? Kan ik ook beide meterstanden ergens zien? Ik zie er maar 1...

S0: Voor een watersensor, hoe moet ik de pulses/hour instellen? Of is dit alleen maar voor kWh-meters?

Bvd.
Je ziet in het weekoverzicht een staafdiagram deze verdeeld zich in twee kleuren namelijk:
- Lichtblauw: Piek tarief (Overdag).
- Donkerblauw: Dal tarief (weekend en avond / nacht).

Als je uiteraard net je meter hebt aangesloten zul je een waarde zien. Vanavond vanaf 21:00 uur zal je de andere waarde ook krijgen te zien.

Als je op de knop rapport drukt zul je een uitgebreide weergave krijgen waarop je per jaar en per maand kan zien wat je verbruikt hebt. Als je dan bij de instellingen (tabblad Meters/Tellers) van Domoticz nog de juiste tarieven invoert kun je ook nog zien wat het verbruik gekost heeft.

S0 Heb ik helaas nog geen ervaring mee ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Brutuss op 01-04-2015 16:26 ]

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:55
DRuw schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:09:
[...]

Early 2015.. Das dus niet gelukt ;)
Er staat wel dat hij te calibreren is... Ben benieuwd want dat was het grootste probleem met de huidige sensor: de afwijkende waarden op temperatuur en licht... Wel vernieuwend ook met die uv meting en speciaal voor Noord nl: de schoksensor ;)
Ik heb een nieuwsbrief gekregen waarin staat dat hij in mei beschikbaar is.

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-12 03:55
[afbeelding]

Zo is er ook een arduino library beschikbaar om oa een kaku switch na te bootsen.
Weet iemand of het mogelijk is om op deze manier ook een temperatuur sensor na te bootsen? Of hoe de cresta tx320 de informatie verstuurd?

Sorry, had de hele library nog niet gelezen. staat er gewoon in 8)7.

Ik zal de post dan maar even ombouwen.

Ik zou door borduren op MySensors.org, dan blijft alles compatible.
Ipv 433Mhz, 2,4Ghz, ook not wat beter bereik
Iemand nog een leuke IP-cam nodig? http://www.banggood.com/X...iOS-Android-p-962456.html

Doet volgens mij gewoon RTSP stream en is ook wel op Synology package (Surveillance Station) werkend te krijgen als ik Google moet geloven.

Zie ook reviews hier: pricewatch: Xiaomi Ants Xiaoyi Smart Camera en hier: Surviving China: Xiaomi Small Ants Smart Camera review

Mijn huis is er niet geschikt voor (appartementje), als ik een oprit met voordeur had dan had ik hem waarschijnlijk wel gekocht. Leuk om te koppelen aan deurbel + pushmelding. Snapshot op je telefoon bij aanbellen :D

Enige nadeel is dat hij volgens mij alleen WiFi doet, geen RJ45 netwerkaansluiting zoals het nu lijkt. En IP-camera over WiFi heb ik in het verleden wel problemen mee gehad qua framerate (belabberd).

Edit: Geen wifi aldus: productreview: Xiaomi Ants Xiaoyi Smart Camera review door tokko1 (heb het hem gevraagd).

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 01-04-2015 20:09 ]

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:09
ThinkPadd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:58:
Iemand nog een leuke IP-cam nodig? http://www.banggood.com/X...iOS-Android-p-962456.html

Doet volgens mij gewoon RTSP stream en is ook wel op Synology package (Surveillance Station) werkend te krijgen als ik Google moet geloven.

Zie ook reviews hier: pricewatch: Xiaomi Ants Xiaoyi Smart Camera en hier: Surviving China: Xiaomi Small Ants Smart Camera review

Mijn huis is er niet geschikt voor (appartementje), als ik een oprit met voordeur had dan had ik hem waarschijnlijk wel gekocht. Leuk om te koppelen aan deurbel + pushmelding. Snapshot op je telefoon bij aanbellen :D

Enige nadeel is dat hij volgens mij alleen WiFi doet, geen RJ45 netwerkaansluiting zoals het nu lijkt. En IP-camera over WiFi heb ik in het verleden wel problemen mee gehad qua framerate (belabberd).
Ik heb er 1 een paar weken maanden geleden gekocht op AliExpress. Dat ding is/was echt een ramp om werkend te krijgen. Op dat moment enkel "werkend" te krijgen met de app van Xiaomi zelf.
Toch maar weer eens uit de kast trekken om te kijken of het nu beter werkend te krijgen is

• UltraSub
Net een Fibaro motion sensor aangesloten. Mijn eerste sensor die op batterijen werkt. Vind het maar meh so far. Default sleep staat op 7200 seconden, enige wat ik so far aan de gang heb is de motion sensor en die is nog niet om over naar huis te schrijven (zal wel wat instellen zijn). Stuur je een update dat de led uit moet, gebeurt natuurlijk niks tot het ding uit sleep komt. Zal best mijn onwetendheid/nieuwigheid zijn met zwave, maar dit stemt me vooralsnog niet vrolijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 01-04-2015 19:05 ]

TravockMD schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:03:
[...]

Ik heb er 1 een paar weken maanden geleden gekocht op AliExpress. Dat ding is/was echt een ramp om werkend te krijgen. Op dat moment enkel "werkend" te krijgen met de app van Xiaomi zelf.
Toch maar weer eens uit de kast trekken om te kijken of het nu beter werkend te krijgen is
Oh, dat is jammer! :/

Volgens Google schijnt hij gewoon een RTSP-stream uit te spugen en kan je hem daarom bijv. ook aan je Synology koppelen.

Beeldkwaliteit ziet er zo op internet best prima uit voor die prijs, dus zou jammer zijn als het echt zo'n r*k ding is :D
Zo te zien heeft hij wel een RJ45 aansluiting....? Halverwege pagina bij de specs:

Network Interface : RJ45 10/100MB Ethernet interface

Edit: en op het forum zeggen ze dan weer alleen WiFi.....

[ Voor 18% gewijzigd door M.v.Veelen op 01-04-2015 19:29 ]

¯\_(ツ)_/¯

• DRuw

DRuw

rogiertw schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:27:
[...]

Ik heb een nieuwsbrief gekregen waarin staat dat hij in mei beschikbaar is.
Ja ik ook maar dan moet hij nog naar de distributiekanalen en die weer naar de retailers. dat is bij Aeon labs altijd een issue (lijken alleen grote hoeveelheden tegelijk de markt op te gooien..
Ik zou uitgaan van eind juni op zn vroegst.
nog steeds niet slecht, kan ik er in de zomer mee spelen (anders heb je niets aan die luxmeting natuurlijk >:) )

• rogiertw
haha. Heb er wel geduld voor.

• rogiertw
M.v.Veelen schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:28:
Zo te zien heeft hij wel een RJ45 aansluiting....? Halverwege pagina bij de specs:

Network Interface : RJ45 10/100MB Ethernet interface

Edit: en op het forum zeggen ze dan weer alleen WiFi.....
Bij de specs op http://www.banggood.com/X...iOS-Android-p-962456.html zie je dat hij 'gewoon' wireless ondersteunt.

Wireless Standard : IEEE802.11b, 802.11g, 802.11n Draft

• holoX
TheLostSonOfGod schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:51:
[...]

script:///home/pi/domoticz/scripts/stop.sh

Dus 3x / na script misschien?
Nope dit maakt ook geen verschil uit helaas :(

• arjandijk162
Het ontbreekt een beetje een tests van goedkope IPcams, maar voor 40 euro had je laatst bij Aldi een IPcam die wel een webinterface had en pan en tilt ondersteunde en wat ik belangrijk vind, IR leds heeft, zodat deze ook nog als babycam te gebruiken is. Dit maakt het volgens mij voor domotica veel flexibeler. Nadeel is dat deze maar 640*480 ondersteunde. Ik bedoel zoiets of bij Aldi

720p en formaat is wel het leuke aan deze Xiaomi.

Hebben andere Domoticz gebruikers nog aan/afraders?
arjandijk162 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:39:
Het ontbreekt een beetje een tests van goedkope IPcams, maar voor 40 euro had je laatst bij Aldi een IPcam die wel een webinterface had en pan en tilt ondersteunde en wat ik belangrijk vind, IR leds heeft, zodat deze ook nog als babycam te gebruiken is. Dit maakt het volgens mij voor domotica veel flexibeler. Nadeel is dat deze maar 640*480 ondersteunde. Ik bedoel zoiets of bij Aldi

720p en formaat is wel het leuke aan deze Xiaomi.

Hebben andere Domoticz gebruikers nog aan/afraders?
Dat Aldi ding lijkt mij gewoon een Foscam kloon. Zoek daar maar eens op, die dingen worden door heel vele winkels aangeboden (iBood komen ze ook vaak voorbij). Vind ze zelf een beetje lomp, heb zelf liever een wat kleiner ding.

Als je het aandurft kun je ook een onbekend merk / merkloze uit China halen, keuze genoeg: http://www.banggood.com/W...urity-Cameras-c-2422.html

Alleen even goed de reviews lezen. Oja en niet vergeten dat als je pech hebt er nog invoerheffing overheen komt.

• Flyingdodo
gizmocuz schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:37:
[...]

Ik zou door borduren op MySensors.org, dan blijft alles compatible.
Ipv 433Mhz, 2,4Ghz, ook not wat beter bereik
Heb er vandaag even naar gekeken op aanraden van Thinkpad, ziet er heel cool uit. Daar ga ik zeker mee verder. Snel wat spul bestellen en aan de slag :) Zodra ik iets heb zal ik het laten weten op de forums.
Mocht iemand nog een handige site zoeken om roomplans te maken, dit: http://www.homestyler.com/designer werkt best wel leuk. Kan ook gelijk een 3D afbeelding maken van een 2D plattegrond die je hebt gemaakt.

• tlpeter
ThinkPadd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:59:
[...]

Dat Aldi ding lijkt mij gewoon een Foscam kloon. Zoek daar maar eens op, die dingen worden door heel vele winkels aangeboden (iBood komen ze ook vaak voorbij). Vind ze zelf een beetje lomp, heb zelf liever een wat kleiner ding.

Als je het aandurft kun je ook een onbekend merk / merkloze uit China halen, keuze genoeg: http://www.banggood.com/W...urity-Cameras-c-2422.html

Alleen even goed de reviews lezen. Oja en niet vergeten dat als je pech hebt er nog invoerheffing overheen komt.
Ik heb er zo eentje aangesloten op mijn Synology.
Deze werkt met deze settings:

HEDEN
CAMHED05IPW

Ik heb nog niet geprobeerd deze aante sluiten via Domoticz (ik zag het nut niet)
Wat moet ik doen zodat ik het kan testen?

• RudolfR
pjaminon schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:35:
Iemand die mij de juiste richting op kan sturen?

Ik wil door middel van een on/off switch een bash script starten die mplayer aanroept met een stream van een webradio.
De switch is gemaakt en heeft de volgende 'on action': script://home/pi/domoticz/scripts/3fm.sh
radio.sh staat in de betreffende directory en heeft de volgende inhoud:
code:
1
sudo -u pi mplayer -noconsolecontrols http://icecast.omroep.nl:80/3fm-bb-mp3 /dev/null

Dit werkt prima, de stream start en geluid is hoorbaar.

In dezelfde directory zit ook een stop.sh met de volgende inhoud:
code:
1
sudo -u pi pkill mplayer

Deze staat op dezelfde switch ingesteld maar dan als 'off action'
Als ik de switch wijzig naar off dan verandert er niks, mplayer (en 't geluid) blijft gewoon draaien.
Start ik stop.sh handmatig vanuit /home/pi/domoticz/scripts dan werkt het wel prima?
Het mplayer proces wordt als user 'pi' gestart, het lijkt me geen permissie issue aangezien het handmatig als pi user wel lukt.
Ik heb het ook met een push on/off button geprobeert, hier treed hetzelfde issue op. De domoticz log zegt het volgende:
code:
1
2
2015-03-31 21:25:30.092 Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/stop.sh
2015-03-31 21:25:30.204 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/stop.sh). returned: 256

Over die 'returned 256' kan ik vrij weinig vinden. Wat zie ik over het hoofd?

edit; ik draai overigens de laatste nieuwe beta. 2.2359
domoticz draait toch als root? Dan zijn die calls naar sudo toch niet nodig?

[ Voor 0% gewijzigd door RudolfR op 03-04-2015 08:14 . Reden: 'nog nodig'->'niet nodig' ]

Zojuist zijn m'n slimme meters geplaatst. ThinkPad gaat een kabeltje voor me maken, morgen al in huis als het goed is. Helemaal top :) ! En dan meteen in Domoticz opnemen ;)

¯\_(ツ)_/¯

• styno

styno

Sinds enkele releases lijkt Domoticz een caching probleem te hebben i.c.m. Firefox. Initiele laden gaat prima maar na een F5 krijg je alleen de zwarte achtergrond te zien. ctrl-F5 helpt niet, alleen het legen van de cache (of 'forget this site' in de history).

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 06:50

KoudeAardbei

Moderator

Voor de startende Domoticz gebruiker:
http://tweakers.net/adver...armetdemeubelboulevard-04

• Brutuss
UltraSub schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:04:
Net een Fibaro motion sensor aangesloten. Mijn eerste sensor die op batterijen werkt. Vind het maar meh so far. Default sleep staat op 7200 seconden, enige wat ik so far aan de gang heb is de motion sensor en die is nog niet om over naar huis te schrijven (zal wel wat instellen zijn). Stuur je een update dat de led uit moet, gebeurt natuurlijk niks tot het ding uit sleep komt. Zal best mijn onwetendheid/nieuwigheid zijn met zwave, maar dit stemt me vooralsnog niet vrolijk :)
Als deze motion sensor net als andere "vaste" sensoren een realtime verbinding zou hebben is de batterij natuurlijk heel snel leeg.

Doe je dit bij een in wall module wordt het uiteraard meteen aangepast.

Je kunt ook tijdelijk de interval lager zetten als je dingen aan het testen bent, zodat de motion sensor vaker communiceert met de controller. Niet vergeten deze erna weer terug te zetten ;)

Ik heb deze sensor ook en ben er erg tevreden over. Ik heb de led uitgeschakeld en de temperatuur met lux worden om het kwartier ververst hierdoor bespaar je een beetje de accu. Zijn deze waardes voor jou niet belangrijk zou ik het uitschakelen zodat je nog langer plezier hebt van je accu.

• Brutuss
Heeft iemand een fan in mijn geval de CPU fan toegevoegd als hardware in Domoticz? Ik draai nu versie V2.2339 op Windows.

Het log knopje is bij mij verdwenen en af en toe zie ik geen waarde (xxxx RPM) staan in de betreffende tegel.
Niet zo heel spannend toch? Die is 160 euro vs 140 euro enige meerwaarde is het KaKu-setje zo op het eerste gezicht? En dat KaKu-setje (APA3-1500R) is ook wel eens voor €17,95 ofzo bij Gamma te krijgen.

Plus, bij SOS Solutions zit verzending er al bij in, bij Hubbit komt er nog €6,95 overheen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 02-04-2015 11:28 ]

• arjandijk162
Klopt. Prijs maakt inderdaad weinig uit.

Vraagje voor de Zwave gebruikers. Ik heb de Eminent bewegingssensor van Stapels gekocht en deze werkt prima, maar ik heb nu een paar keer gehad dat de sensor in slaap viel en niks meer meldt, volgnes mij hing dit samen met een reset van de RPI

De enige manier op uit de slaap te krijgen is en weer bewegingen te laten melden is door de batterijen eruit te halen en een paar keer op de connect knop te drukken.

Ik doe vast iets fout, maar hoe kan ik dit op afstand/automatisch doen?

Geldt dit voor alle Zwave apparaten of heb ik gewoon pech met deze sensor?

Ik gebruik de Aeotec S2 stick

• UltraSub
Brutuss schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:36:
[...]

Als deze motion sensor net als andere "vaste" sensoren een realtime verbinding zou hebben is de batterij natuurlijk heel snel leeg.

Doe je dit bij een in wall module wordt het uiteraard meteen aangepast.

Je kunt ook tijdelijk de interval lager zetten als je dingen aan het testen bent, zodat de motion sensor vaker communiceert met de controller. Niet vergeten deze erna weer terug te zetten ;)

Ik heb deze sensor ook en ben er erg tevreden over. Ik heb de led uitgeschakeld en de temperatuur met lux worden om het kwartier ververst hierdoor bespaar je een beetje de accu. Zijn deze waardes voor jou niet belangrijk zou ik het uitschakelen zodat je nog langer plezier hebt van je accu.
We zijn nu een tijdje verder, en inmiddels moet ik mijn mening vwb de motion sensor bijstellen. Die werkt gewoon goed. Over de interval, ook geen probleem, want settings doe je inderdaad niet vaak, en alles werkt gewoon goed.

Lux werkt echter totaal niet, blijft op 1 staan. Temperatuur staat nu ingesteld op rapporteren indien 0,5 graden verschil. We gaan zien hoe lang hij het gaat uithouden. Staat nu in de garage waar toch weinig beweging is.

• Brutuss
UltraSub schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:05:
[...]
We zijn nu een tijdje verder, en inmiddels moet ik mijn mening vwb de motion sensor bijstellen. Die werkt gewoon goed. Over de interval, ook geen probleem, want settings doe je inderdaad niet vaak, en alles werkt gewoon goed.

Lux werkt echter totaal niet, blijft op 1 staan. Temperatuur staat nu ingesteld op rapporteren indien 0,5 graden verschil. We gaan zien hoe lang hij het gaat uithouden. Staat nu in de garage waar toch weinig beweging is.
Wat heb je bij de parameters: 40 en 42 staan?

Ik laat de lux zelfs maar 1 keer per uur verversen zie ik nu :+ dus staat deze (Parameter 42) bij mij op 3600 Seconden.

• UltraSub
40: 50
42: 0

Lux is nu niet meer 1 zie ik, staat nu op 42, wat zou kunnen kloppen.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-12 18:36
Werkt deze philips met Domoticz en RFXtrx433?

http://www.ibood.com/nl/n...2635/hd-thuismonitor.html

• Flyingdodo
Staat in de specificaties:
Wi-Fi: 802.11 b/ g/ n (2,4 GHz)

Dus t zal niet via de rfxcom werken. misschien is er wel een mogelijkheid om het te implementeren in domoticz maar dat weet ik niet.

• Brutuss
UltraSub schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:46:
40: 50
42: 0

Lux is nu niet meer 1 zie ik, staat nu op 42, wat zou kunnen kloppen.
40: 50 hierbij word alleen een report verzonden als er een verschil is van 50 lux
42: 0 hierbij worden standaard geen reports gezonden.

Kan dus kloppen dat het bij jou nogal langs duurt eer dat de Lux waarde veranderd.
styno schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:18:
Sinds enkele releases lijkt Domoticz een caching probleem te hebben i.c.m. Firefox. Initiele laden gaat prima maar na een F5 krijg je alleen de zwarte achtergrond te zien. ctrl-F5 helpt niet, alleen het legen van de cache (of 'forget this site' in de history).
Ik heb er geen last van in Firefox icm Domoticz 2.0.2284 stable.

Heb je wel de laatste stable draaien omdat in de changlog bij deze versie staat
Version 2.0.2284 (February 22th 2015)
- Fixed: Firefox, RGBW/Setpoint popup

Anders eens checken of je de laatste versie van Firefox gebruikt en anders mogelijk een AddOn die problemen geeft.

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
UltraSub schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:05:
[...]

Toch snap ik de werking van die bewegingssensoren niet helemaal. Kunnen die sensors op batterijen gebruikt worden in de woonkamer/badkamer waar er veel beweging is (zonder elke week je batterij te vervangen)? Ik was van plan om ze ook aan te kopen als alarm (woonkamer) en als vochtsensor voor het aanschakelen van de badkamer ventilator.
Als deze maar om de zoveel tijd beweging detecteren, dan heeft het niet veel zin natuurlijk?
Of schakel je deze alleen aan, wanneer er niemand thuis is?
Ik zie dat de meeste bewegingssensoren aan te sluiten zijn met USB, hoe kan je dit dan proper wegwerken? We starten namelijk met een badkamer renovatie, dus er is daar wel iets mogelijk...
Je moet toch creatief zijn als je met domotica aan de slag gaat...heb ik daar al over nagedacht! :9

• Brutuss
basa schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:04:
[...]

Toch snap ik de werking van die bewegingssensoren niet helemaal. Kunnen die sensors op batterijen gebruikt worden in de woonkamer/badkamer waar er veel beweging is (zonder elke week je batterij te vervangen)? Ik was van plan om ze ook aan te kopen als alarm (woonkamer) en als vochtsensor voor het aanschakelen van de badkamer ventilator.
Als deze maar om de zoveel tijd beweging detecteren, dan heeft het niet veel zin natuurlijk?
Of schakel je deze alleen aan, wanneer er niemand thuis is?
Ik zie dat de meeste bewegingssensoren aan te sluiten zijn met USB, hoe kan je dit dan proper wegwerken? We starten namelijk met een badkamer renovatie, dus er is daar wel iets mogelijk...
Je moet toch creatief zijn als je met domotica aan de slag gaat...heb ik daar al over nagedacht! :9
Ik heb deze in de gang hangen. Daar wordt deze geregeld getriggerd als je naar buiten/wc/garage moet.

De sensor heeft zelf een idle functie (parameter 2) zodra deze beweging heeft gezien is deze daarna inactief voor de ingestelde tijd in seconden. Deze kun je natuurlijk vergroten over verkleinen naar eigen wens. Waardoor je het batterijverbruik weer kunt vergroten.

Het is zeker niet zo dat deze sensoren veel verbruiken. Je moet alleen geen realtime metingen willen doen zoals temperatuur, lux waarde enz. Hierdoor gaat je batterij uiteraard veel minder lang mee.

De Fibaro bewegingsensor heeft alleen geen vochtsensor dus die valt al af voor je badkamer...

• styno

styno

MikeOO schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:44:
[...]

Ik heb er geen last van in Firefox icm Domoticz 2.0.2284 stable.

Heb je wel de laatste stable draaien omdat in de changlog bij deze versie staat
Version 2.0.2284 (February 22th 2015)
- Fixed: Firefox, RGBW/Setpoint popup

Anders eens checken of je de laatste versie van Firefox gebruikt en anders mogelijk een AddOn die problemen geeft.
Ik gebruik momenteel de svn versie van 2 (of 3) dagen terug. Uit mijn hoofd 2341 ofzo en daarvoor een svn versie van +/- een week eerder.

styno schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:32:
[...]

Ik gebruik momenteel de svn versie van 2 (of 3) dagen terug. Uit mijn hoofd 2341 ofzo en daarvoor een svn versie van +/- een week eerder.
Dan gebruik je waarschijnlijk de beta versie en mogelijk dat hiermee een probleem is. Dan zou je even meten nagaan of de bug bekend is en anders aanmelden voor de zekerheid.
Appesteijn schreef op woensdag 01 april 2015 @ 00:28:
Ziet er goed uit en puur wat ik nodig heb.Gebruik nu het WiFi script maar dat werkt toch te traag.
Ik ben al binnen voordat onze telefoons zich op WiFi aanmelden en dan heb je niets meer aan een buitenlicht wat nog aangaat als je de deur net dicht doet >:)

Is er ook een mannier om te testen of het goed werkt.
Ik heb het nu ingesteld maar kan nergens checken of mijn switch ook wordt geschakeld.
Nu kan ik natuurlijk naar buiten gaan en testen maar mocht er iets niet goed gaan dan blijf je bezig.

Ik had mijn switch uitgezet en de telefoon herstart in de hoop dat er dan iets zou gebeuren maar helaas niet dus.

In je omschrijving geeft je aan
Create a virtual switch DomoFence will trigger

Ik neem aan dat het niet uitmaakt wat de naam van de switch wordt als de IDX maar overeenkomt.

Misschien een idee om een test knop erbij te maken en een logbestand zodat je kunt zien wat er gebeurt.

• arjandijk162
Zou gaaf zijn als het werkt, dan zou je voor 80 euro een HDcamera, motion sensor, thermometer, vochtigheidsmeter in een hebben. Als ze spreken over encrypted video is de kans heel groot dat je pech hebt :'(

Die "onveilige" chinese apparaten zijn lekker open en goed te gebruiken, deze waarschijnlijk niet.,...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Voor ons laatste artikel in onze serie over domotica ben ik op zoek naar gebruikers die kort en bondig hun ervaringen met Domoticz kunnen delen. Helaas hebben wel niet veel tijd meer. Het artikel gaat zaterdag live en moet worden gecheckt worden door de eindredactie. Wie heeft er vanavond nog even tijd om kort even zijn ervaringen neer te pennen en uit te leggen waarom je voor Domoticz hebt gekozen en wat volgens jou de voor- en nadelen zijn?

• DRuw

DRuw

ThinkPadd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:28:
[...]

Niet zo heel spannend toch? Die is 160 euro vs 140 euro enige meerwaarde is het KaKu-setje zo op het eerste gezicht? En dat KaKu-setje (APA3-1500R) is ook wel eens voor €17,95 ofzo bij Gamma te krijgen.

Plus, bij SOS Solutions zit verzending er al bij in, bij Hubbit komt er nog €6,95 overheen ;)
Ik zou voor de nieuwe Pi gaan en niet de B+….

DRuw schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:46:
[...]

Ik zou voor de nieuwe Pi gaan en niet de B+….
Bij beide shops is het de Pi 2 toch :? Of kijk ik eroverheen?

• DRuw

DRuw

SOS niet en die van hubbit wel maar heeft een "verkeerde" voeding…

geen idee trouwens waarom die Pi2 zoveel duurder is als de B+..

[ Voor 35% gewijzigd door DRuw op 02-04-2015 18:06 ]

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
Brutuss schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:19:
[...]

Ik heb deze in de gang hangen. Daar wordt deze geregeld getriggerd als je naar buiten/wc/garage moet.

De sensor heeft zelf een idle functie (parameter 2) zodra deze beweging heeft gezien is deze daarna inactief voor de ingestelde tijd in seconden. Deze kun je natuurlijk vergroten over verkleinen naar eigen wens. Waardoor je het batterijverbruik weer kunt vergroten.

Het is zeker niet zo dat deze sensoren veel verbruiken. Je moet alleen geen realtime metingen willen doen zoals temperatuur, lux waarde enz. Hierdoor gaat je batterij uiteraard veel minder lang mee.

De Fibaro bewegingsensor heeft alleen geen vochtsensor dus die valt al af voor je badkamer...
Bedankt voor de uitleg! Dus kan ik toch doorgaan met mijn beveiligingsplannen...Temperatuur en lux waarden zijn voor mij minder belangrijk. Laat staan dat ik ze realtime metingen zou laten doen.

• arjandijk162
Ik heb van iemand de meterlezer van Nuon overgenomen, maar deze is waarschijnlijk nog geinclude in zijn Zwave netwerk (nuon emanager). Hoe kan ik deze module excluden?

Er zit maar 1 knopje op. Ik had ook een Greenwave powernode en die kon ik excluden door de knop in te houden terwijl ik deze in het stopcontact prikte, maar dat werkt bij deze niet. Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: http://www.nuonwebwinkel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/298x298/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/8/8/8886464000181_1.jpg
Krammie schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:51:
Ik gebruik Domoticz icm een Aeon Labs USB Z-Stick S2.
Bij de Nuon Energiewinkel heb ik de Nuon Smart light LED en de GreenWave Nuon E-manager meterlezer gekocht.

Het includen van deze twee apparaten met de Aeon stick krijg ik echter niet voor elkaar. Het knipperende blauwe lampje op de stick blijft rustig knipperen en krijgt kennelijk geen signaal binnen zodra ik de betreffende apparaten inschakel en wil koppelen. Eerder heb ik ook de Nuon Smartplug 6 gekoppeld en deze werkt uitstekend.

Heeft iemand deze ervaring ook? Is het iemand al gelukt deze apparaten te koppelen en op te nemen in Domoticz?
Is het jou gelukt?

[ Voor 43% gewijzigd door arjandijk162 op 02-04-2015 23:18 ]

• WicKeD.El.GuPPo
  • Laatst online: 02-06 18:58
Ik wil de firmware van een RFXtrx433E updaten terwijl deze aangesloten is op een Synology. Lukt mij niet en kan hier ook nergens iets concreets over vinden (mono RFXflash.exe werkt niet).
Iemand dit al gelukt of kan mij vertellen hoe dit moet?

[ Voor 15% gewijzigd door WicKeD.El.GuPPo op 02-04-2015 23:29 ]

• arjandijk162
Je moet volgens mij altijd aan je pc hangen voor een update

• holoX
RudolfR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:41:
[...]

domoticz draait toch als root? Dan zijn die calls naar sudo toch nog nodig?
Ik heb de setup van Domoticz redelijk default gelaten en domiticz.sh start voor zover ik kan zien als pi user en niet als root.

• tlpeter
arjandijk162 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:11:
Ik heb van iemand de meterlezer van Nuon overgenomen, maar deze is waarschijnlijk nog geinclude in zijn Zwave netwerk (nuon emanager). Hoe kan ik deze module excluden?

Er zit maar 1 knopje op. Ik had ook een Greenwave powernode en die kon ik excluden door de knop in te houden terwijl ik deze in het stopcontact prikte, maar dat werkt bij deze niet. Iemand tips?
Is dit wat je zoekt?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Network Exclusion Process
Note: If your PowerNode is new and has never been used before, then you should not need to perform the
exclusion process.

A PowerNode that has been previously used with a different Z-Wave network must have its association (homeID)
with the other network removed before you can connect it to your GreenWave Reality energy management
system. This process is called “exclusion” and requires two steps: one that must be performed with the Gateway
and then one that is performed with the PowerNode.
You can start the exclusion process through your Gateway user interface or by pressing and holding the
Gateway network button for five seconds until the “exclusion mode” pattern appears on the Gateway activity
indicator. When this is completed, the Gateway is ready to perform the exclusion of the PowerNode.
To complete the process you must perform the following steps:
1. Plug the PowerNode into an electrical outlet.
2. Locate the network button on the PowerNode. It is a small round button on the side of the device,
marked with the sync symbol.
3. Press and hold the network button for one second until the PowerNode activity indicator begins to
display a clockwise-rotating pattern, which shows that the PowerNode is attempting exclusion.
4. After a few seconds, the rotating pattern should stop and all bars turn green for five seconds to indicate
successful exclusion. Your PowerNode is now free of its former association, and you can perform an
inclusion process to include it in your GreenWave Reality energy management system (refer to the
“Network Inclusion Process” section above).
If the rotating pattern has stopped but the bars rapidly flash green for five seconds, then the PowerNode
exclusion process has failed, and you must start over.

• RudolfR
pjaminon schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 00:27:
[...]

Ik heb de setup van Domoticz redelijk default gelaten en domiticz.sh start voor zover ik kan zien als pi user en niet als root.
Ik ook, en het script duidt inderdaad op user 'pi'.
Wat is bij jou de output van:

code:
1
ps aux | grep domoticz

Bij mij geeft dat:
code:
1
2
3
pi@domoticzpi ~ $ ps aux | grep domoticz
root      1900  7.8  1.7 138644  6748 ?        Ssl  Mar31 366:44 /home/pi/domoticz/domoticz -daemon -www 8080
pi       19375  0.0  0.2   3552   864 pts/0    S+   08:17   0:00 grep --color=auto domoticz

• arjandijk162
tlpeter schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 07:31:
[...]

Is dit wat je zoekt?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Network Exclusion Process
Note: If your PowerNode is new and has never been used before, then you should not need to perform the
exclusion process.

A PowerNode that has been previously used with a different Z-Wave network must have its association (homeID)
with the other network removed before you can connect it to your GreenWave Reality energy management
system. This process is called “exclusion” and requires two steps: one that must be performed with the Gateway
and then one that is performed with the PowerNode.
You can start the exclusion process through your Gateway user interface or by pressing and holding the
Gateway network button for five seconds until the “exclusion mode” pattern appears on the Gateway activity
indicator. When this is completed, the Gateway is ready to perform the exclusion of the PowerNode.
To complete the process you must perform the following steps:
1. Plug the PowerNode into an electrical outlet.
2. Locate the network button on the PowerNode. It is a small round button on the side of the device,
marked with the sync symbol.
3. Press and hold the network button for one second until the PowerNode activity indicator begins to
display a clockwise-rotating pattern, which shows that the PowerNode is attempting exclusion.
4. After a few seconds, the rotating pattern should stop and all bars turn green for five seconds to indicate
successful exclusion. Your PowerNode is now free of its former association, and you can perform an
inclusion process to include it in your GreenWave Reality energy management system (refer to the
“Network Inclusion Process” section above).
If the rotating pattern has stopped but the bars rapidly flash green for five seconds, then the PowerNode
exclusion process has failed, and you must start over.
Ik ben bang van niet, een powernode is volgens mij zo'n tussenplug. Deze hebben inderdaad een ledring die draait, de lezer heeft 1 ledje die alleen maar rood of groen is. Ik heb inmiddels ook ergens gelezen dat deze meterlezers wel eens op Zigbee gebaseerd zouden kunnen zijn. Het lijkt me complex dat de e-manager van Nuon twee standaarden ondersteund, maar het kan

[ Voor 4% gewijzigd door arjandijk162 op 03-04-2015 09:05 ]

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Yes de RFXcom is binnen. Heb al zo'n schakelsetje van de Action liggen en heb gisteren 4 inbouwdimmers van KaKu binnen gekregen. Nu een heel paasweekend om te gaan spelen.

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Gisteren weer een nieuwe versie van mijn Kodi script online geplaatst. Deze heeft nu ook ondersteuning om de titel van de media die speelt uit te lezen en deze in een domoticz variabele te plaatsen.

Hierbij weer de link:
https://www.chopperrob.nl...c-kodi-status-in-domoticz

https://drinkwaterpunten.nl

• Appesteijn
  • Niet online
MikeOO schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:06:
[...]

Ziet er goed uit en puur wat ik nodig heb.Gebruik nu het WiFi script maar dat werkt toch te traag.
Ik ben al binnen voordat onze telefoons zich op WiFi aanmelden en dan heb je niets meer aan een buitenlicht wat nog aangaat als je de deur net dicht doet >:)

Is er ook een mannier om te testen of het goed werkt.
Ik heb het nu ingesteld maar kan nergens checken of mijn switch ook wordt geschakeld.
Nu kan ik natuurlijk naar buiten gaan en testen maar mocht er iets niet goed gaan dan blijf je bezig.

Ik had mijn switch uitgezet en de telefoon herstart in de hoop dat er dan iets zou gebeuren maar helaas niet dus.

In je omschrijving geeft je aan
Create a virtual switch DomoFence will trigger

Ik neem aan dat het niet uitmaakt wat de naam van de switch wordt als de IDX maar overeenkomt.

Misschien een idee om een test knop erbij te maken en een logbestand zodat je kunt zien wat er gebeurt.
Ja de naam maakt niet uit, het gaat puur om de IDX. Als je je binnen de geofence bevind, moet hij bij het aanmaken van de geofence eenmalig de switch aanzetten. Als je bij het aanmaken van de geofence 'buiten' bent, dan wordt hij pas voor het eerst getriggerd als je 'naar binnen' gaat.

Ik zal zo even kijken of ik wat beter de status kan laten zien in de app.

• b_weijenberg
  • Laatst online: 28-11 15:46
WicKeD.El.GuPPo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:27:
Ik wil de firmware van een RFXtrx433E updaten terwijl deze aangesloten is op een Synology. Lukt mij niet en kan hier ook nergens iets concreets over vinden (mono RFXflash.exe werkt niet).
Iemand dit al gelukt of kan mij vertellen hoe dit moet?
Start RFXflash helemaal niet of krijg geen COM poort te zien. In het laatste geval: heb je Domoticz wel gestopt voordat je RFXflash hebt gestart?

• arjandijk162
Op de voorpagina is te lezen dat Samsung oa gaat samenwerken met Zigbee. Ik weet dat Zwave vrij gemakkelijk is toe te voegen dmv een stick. Ik heb die mogelijkheid voor Zigbee nog niet gezien. Iemand die hier Zigbee gebruikt icm domoticz? (en dan niet ZLL voor de Hue)
Appesteijn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:25:
[...]

Ja de naam maakt niet uit, het gaat puur om de IDX. Als je je binnen de geofence bevind, moet hij bij het aanmaken van de geofence eenmalig de switch aanzetten. Als je bij het aanmaken van de geofence 'buiten' bent, dan wordt hij pas voor het eerst getriggerd als je 'naar binnen' gaat.

Ik zal zo even kijken of ik wat beter de status kan laten zien in de app.
Zo dacht ik dat het zou werken. Het vreemde is alleen dat hij niets doet.
Ik kan remote bij de server, via de app Dromatica dus de verbinding werkt.
Af en toe krijg ik wel een melding op de telefoon dat ik in het bereik ben.

Ik heb een Aan/Uit switch die ik voorheen via een Ping aan/uit zetten. Nu wil ik deze dus gebruiken voor jouw App.

Als hij buiten het bereik is wat je instelt, zet hij de switch dan op Off. Andere zou ik een manier moeten bedenken dat hij dit op Off zet als ik er niet ben.

Ik heb het bereik nu op 10 staan of is dat een te kleine range.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 03-04-2015 14:07 ]

• Appesteijn
  • Niet online
MikeOO schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:06:
[...]

Zo dacht ik dat het zou werken. Het vreemde is alleen dat hij niets doet.
Ik kan remote bij de server, via de app Dromatica dus de verbinding werkt.
Af en toe krijg ik wel een melding op de telefoon dat ik in het bereik ben.

Ik heb een Aan/Uit switch die ik voorheen via een Ping aan/uit zetten. Nu wil ik deze dus gebruiken voor jouw App.

Als hij buiten het bereik is wat je instelt, zet hij de switch dan op Off. Andere zou ik een manier moeten bedenken dat hij dit op Off zet als ik er niet ben.

Ik heb het bereik nu op 10 staan of is dat een te kleine range.
Een bereik van 10 meter is wel wat klein, de locatieservice zou dan door een verkeerde meting kunnen denken dat je weggaat. HIer zou je zelf wat mee moeten experimenteren. Ik zelf heb hem op 500 staan. De geofence service gaat nauwkeuriger meten (en verbruikt dus meer) als hij in de buurt van het geofence komt.

Ik heb net een nieuwe versie in de Play store gezet met een test knop erin. Dan kun je testen of de app de virtuele switch kan schakelen. Nog even wachten totdat Google de update door geeft.

• holoX
RudolfR schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:18:
[...]

Ik ook, en het script duidt inderdaad op user 'pi'.
Wat is bij jou de output van:

code:
1
ps aux | grep domoticz

Bij mij geeft dat:
code:
1
2
3
pi@domoticzpi ~ $ ps aux | grep domoticz
root      1900  7.8  1.7 138644  6748 ?        Ssl  Mar31 366:44 /home/pi/domoticz/domoticz -daemon -www 8080
pi       19375  0.0  0.2   3552   864 pts/0    S+   08:17   0:00 grep --color=auto domoticz
code:
1
2
3
pi@HUMTEPI ~ $ sudo ps aux | grep domoticz
root      1984  1.2  2.1  98168 10760 ?        Ssl  Apr01  31:55 /home/pi/domoticz/domoticz -daemon -www 8080 -sslwww 443
pi       14208  0.0  0.3   3552  1916 pts/0    S+   16:42   0:00 grep --color=auto domoticz

Ziet er hetzelfde uit...

i'm lost!

• WicKeD.El.GuPPo
  • Laatst online: 02-06 18:58
b_weijenberg schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:44:
[...]
Start RFXflash helemaal niet of krijg geen COM poort te zien. In het laatste geval: heb je Domoticz wel gestopt voordat je RFXflash hebt gestart?
Ik heb Domoticz eerst gestopt, dit had al ik al ergens gelezen. RFXflash start (i.c.m. met mono) niet op. Ik heb mono (3.10.0-4) via een package van SynoCommunity geïnstalleerd.
Krijg deze foutmelding: The entry point method could not be loaded

[ Voor 6% gewijzigd door WicKeD.El.GuPPo op 03-04-2015 17:44 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met het 'inbouwen' van raam/deur domoticz (magneet)contacten?
Een vriend van me heeft een standalone alarm systeem en heeft bij het bouwen van zijn huis, alle raam/deur contacten in de kozijnen grefreesd en verwerkt zodat je er niets van ziet.
Alle domoticz apparatuur met raam/deur contacten die ik tegenkom gebruikt ook een batterij... dit doet mij afvragen of het inbouwen in een kozijn nog steeds mogelijk is. Lijkt me toch knap lastig als na 2 jaar het batterijtje opeens leeg raakt?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:09
Da_maniaC schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 01:59:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met het 'inbouwen' van raam/deur domoticz (magneet)contacten?
Een vriend van me heeft een standalone alarm systeem en heeft bij het bouwen van zijn huis, alle raam/deur contacten in de kozijnen grefreesd en verwerkt zodat je er niets van ziet.
Alle domoticz apparatuur met raam/deur contacten die ik tegenkom gebruikt ook een batterij... dit doet mij afvragen of het inbouwen in een kozijn nog steeds mogelijk is. Lijkt me toch knap lastig als na 2 jaar het batterijtje opeens leeg raakt?
Zelf (nog) geen ervaring mee. Maar wel gewoon te krijgen (voor zwave in ieder geval)
http://www.robbshop.nl/ae...aam-sensor-met-zwave-plus
Appesteijn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:28:
[...]

Een bereik van 10 meter is wel wat klein, de locatieservice zou dan door een verkeerde meting kunnen denken dat je weggaat. HIer zou je zelf wat mee moeten experimenteren. Ik zelf heb hem op 500 staan. De geofence service gaat nauwkeuriger meten (en verbruikt dus meer) als hij in de buurt van het geofence komt.

Ik heb net een nieuwe versie in de Play store gezet met een test knop erin. Dan kun je testen of de app de virtuele switch kan schakelen. Nog even wachten totdat Google de update door geeft.
Helemaal top die testknop _/-\o_
Nu kun je dus eenvoudig testen of de werkt. Ik zag dus direct dat hij het gewoon moet doen. Mogelijk dat de 10 mtr teveel was voor hem en het daarom niet goed werkte.
Ik heb nu voor de test de range ook groter gezet en we gaan het weer testen vandaag.
Pagina: 1 ... 64 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door