• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-10 19:36
Zahariac schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:14:
Afgelopen week bezig geweest met dit hele topic door te lezen en ik ben overtuigd!

Heb al een HP Microserver draaien met xpenology erop en heb inmiddels ook al domoticz geinstalleerd. Nu nog de rfxtrx433e bestellen en we kunnen aan de slag.

Domoticz heb ik al draaiend en kan wat basisgegevens zoals CPU verbruik etc. uitlezen dus het werkt.

Nu lees ik in dit topic heel veel over het feit dat de goedkopere 433mhz spullen geen feedback geven zodat het niet erg betrouwbaar is. Maar ben ik nou echt heel dom of bereik je hetzelfde als je het bijvoorbeeld zo oplost:

Licht staat op pricewatch: KlikAanKlikUit ACM-1000 met parralel daaraan pricewatch: KlikAanKlikUit AWMT-230

Domoticz zend signaal naar de ACM-1000, deze schakelt en zet het licht aan, op dat moment ontvangt de AWMT-230 ook stroom waardoor deze een signaal weer uitzend en wat weer opgepikt kan worden als bevestiging. Mocht Domoticz geen bevestiging ontvangen dan kan hij het opnieuw proberen.

Nu is dit nog niet de goedkoopste oplossing want dit kost +/- € 30,-- bij elkaar als je een beetje zoekt. Maar volgens mij is dit wel een stuk goedkoper als het Z-wave spul wat ik voorbij heb zien komen.

Hoor graag feedback of ik nu omslachtig zit te denken of niet. Dan weet ik of ik mijn plan daarmee uit kan gaan werken.
zo simpel werkt de AWMT-230 niet, er moet een belasting op de schakeldraad zitten anders werkt hij niet, ik heb geprobeerd een gewone schakelaar waar ik alleen 220 vanaf kon krijgen (dus niet potenciaal vij kon maken) om daarme wat verlichting te schakelen via die AWMT-230, dat werkt dus niet.... als de lamp aangesloten is op de schakelaar werkt het wel...

oh stom na de ACM-1000 zit natuurlijk een lamp 8)7

opzich denk ik dat het wel werkt, maar omslachtig is het zeker, ik mis haast nooit de zending, ik vind het redelijk betrouwbaar. waarvoor wil je persee terugkoppeling?

om te kijken of op afstand het woonkamer licht aanstaat is niet heel belangrijk toch? als je er levensreddende shit mee gaat aansturen zou het misschien wel nodig zijn ja... maar goed dat schakel je niet met kaku lijkt mij....

[ Voor 10% gewijzigd door jacquesmulders op 26-03-2015 13:41 ]

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
jacquesmulders schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:38:
[...]

zo simpel werkt de AWMT-230 niet, er moet een belasting op de schakeldraad zitten anders werkt hij niet, ik heb geprobeerd een gewone schakelaar waar ik alleen 220 vanaf kon krijgen (dus niet potenciaal vij kon maken) om daarme wat verlichting te schakelen via die AWMT-230, dat werkt dus niet.... als de lamp aangesloten is op de schakelaar werkt het wel...

oh stom na de ACM-1000 zit natuurlijk een lamp 8)7

opzich denk ik dat het wel werkt, maar omslachtig is het zeker, ik mis haast nooit de zending, ik vind het redelijk betrouwbaar. waarvoor wil je persee terugkoppeling?

om te kijken of op afstand het woonkamer licht aanstaat is niet heel belangrijk toch? als je er levensreddende shit mee gaat aansturen zou het misschien wel nodig zijn ja... maar goed dat schakel je niet met kaku lijkt mij....
Nou het ging mij meer om het principe. Als ik inderdaad zekerheid wil dan zal ik het ook anders oplossen. Maar ik hou ervan om niet standaard oplossingen te bedenken 8)7.

Maar opzich voor een rolluik / zonwering is het dus ook toepasbaar. En dan vind ik het wel wat waard dat ik weet wat er gebeurt.

En als belangrijkste punt eigenlijk, je bent een tweaker of je bent het niet. Ik ben altijd opzoek naar de beste betaalbare oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Zahariac op 26-03-2015 13:55 ]

bing69 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:55:
[...]

Heb vorig jaar ook problemen gehad en een nieuwe gehad. Kaku heeft een bepaalde test methode om te kijken of hij nog goed is. Moet een bepaald signaal versturen als je op een knopje drukt.

Even met hun contact opnemen, kan jammer genoeg het mailtje niet meer terug vinden
Ik haal van de vaste plek af waar hij het altijd prima doet en even later zie ik de status weer veranderen naar dat het licht is in Domoticz 8)7
Waarom hij ineens er weer zin in heeft geen idee maar voor nu is het dus weer opgelost en ga hem weer terughangen en zien wat er gebeurt.

Bereik kan het niet zijn want als ik het knopje indruk ziet hij dat wel. Batterijen zitten er net in en kan het ook niet zijn. Vreemd maar goed ik geef hem weer een kans.

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-12 15:48
Ik heb even een klein zetje nodig met een LUA script.
Tenminste als ik het goed begrepen heb.

Ik ben bezig met de integratie van Daikin warmtepompen/airconditioners in Domotcz, heb daarvoor een script geschreven (in bash) wat ik aan het finetunen ben, er mist alleen 1 dingetje.
Naast de aan/uit knop gebruik in ook de vrituele thermostaat, en nu wil ik, als je de temperatuur verandert domoticz automagisch het script aftrapt.

Maar nu weet ik niet precies hoe ik dat in lua doe.
commandArray = {}
if (otherdevices['Airco Temperature'] geen idee wat hier moet ) then
os.execute('/home/pi/domoticz/scripts/daikin.sh')
print('Airco Temp Changed')
end
return commandArray
Moet dat trouwens in lua op naam van de knop? kan dat niet met IDX?

Dus ik heb eigenlijk geen idee wat ik moet afvragen, een verandering in de temperatuur is geen on of off....

Iemand een idee? Ik zal je eeuwig dankbaar zijn ;)

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
@Philos31:
Als je de bestandsnaam van je Lua script verandert naar "script_device_Aircotemp.lua". En je virtuele thermostaat mogelijk voor de zekerheid ook hernoemt naar "Aircotemp" (waarschijnlijk niet nodig omdat er nu "device" in de bestandsnaam staat) zal het script worden afgevuurd als er een willekeurig device wordt gewijzigd. En dan in je Lua script voeg je dan het volgende toe om eruit te filteren dat alleen de thermostaat is aangepast:

Ongeteste
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
for i, v in pairs(otherdevices) do

v = i:sub(1,3)
   if (v == 'Air') then
     os.execute('script aanroepen enz')
   end

end

Niet de allernetste oplossing maar in deze richting moet het gaan lukken denk ik :)
[Edit, incomplete code..]

[ Voor 14% gewijzigd door Morvale op 26-03-2015 17:22 ]

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

• Philos31
Thanks Adriaan24 Ik ga er mee stoeien.

Even voor mijn begrip, op het moment dat er nu enige device change is kijkt domotics naar dit script
en als het device letter 1 t/m3 gelijk is aan Air dan os.exucute hij het script?

Dat zou goed passen bij mijn shell script, dat is ook in zijn geheel niet elegant, maar werkt wel :-)

[ Voor 78% gewijzigd door Philos31 op 26-03-2015 18:28 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-10 19:36
Zahariac schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:46:
[...]

Nou het ging mij meer om het principe. Als ik inderdaad zekerheid wil dan zal ik het ook anders oplossen. Maar ik hou ervan om niet standaard oplossingen te bedenken 8)7.

Maar opzich voor een rolluik / zonwering is het dus ook toepasbaar. En dan vind ik het wel wat waard dat ik weet wat er gebeurt.

En als belangrijkste punt eigenlijk, je bent een tweaker of je bent het niet. Ik ben altijd opzoek naar de beste betaalbare oplossing.
Ah op die manier, op een rolluik kan het inderdaad ook, maar ik zou dan denk ik een magneet contact op knutselen op een of andere manier dan zie je echt of die open of dicht is... als je hem in de stroomkring zet dan zie je alleen dat er spanning op de motor staat... :)
arjandijk162 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:54:
Voor degene die nog een goedkope Zwave schakelaar zoeken: Eminent EM6550 voor €18.15.

Ik heb zelf genoeg schakelaars, maar het wel de zwave bewegingssensoren besteld van 13 euro >:) >:) >:) stuk.
Prima schakelaars. Vandaag opgehaald, aangemeld, en schakelen perfect. Ook wordt het Z Wave netwerk mooi versterkt op de punten waar deze versterking kon gebruiken :) Koopje dus.

Overigens worden ze bij mij herkend als: 'Everspring AN145 Lamp Screw In Module' en dat is wel een beetje gek :X

¯\_(ツ)_/¯

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Nee hoor, zijn hetzelfde..
Ik heb de sensor en plug zondag nog besteld en zouden de volgende werkdag geleverd worden... Nog steeds geen verzendbevestiging gekregen...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 23:08

zaadstra

Überprutser

Moet Domoticz eens in de zoveel tijd herstart worden?

De familie kwam vanavond melden :) dat de automatisering niet meer werkte en de domotitcz webpagina was ook offline.
Ik besloot niet de Pi te herstarten maar de Domoticz.sh service. Bij 'stop' meldde Linux dat de service niet draaide. Na 'start' ging de boel weer zonder mopperen de lucht in.

Ik ging op zoek naar een log voor sporen, maar las dat deze in /tmp zou staan maar tegenwoordig uit staat. Ik zag in de opties geen inschakelcommando.
Is nog ergens anders te vinden waarom de service er uit is geploft?

Ook zag ik dat de OZW_Log.txt werkelijk mega-groot was, 500MB of zo. Kan die niet uit?

Overigens verloor de Pi al na 10 minuten het contact met de Greenwave 6-slof, grrr, dus heb ik alsnog de hele Pi herstart ....

[ Voor 8% gewijzigd door zaadstra op 26-03-2015 20:41 . Reden: toevoeging tweede herstart ]

• SyM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-12 20:44

SyM

Vraagje
Kan iemand mij helpen om het uitlezen van mijn Slimme meter (ISKRA MT382) voor mekaar te krijgen ? Het volgende heb ik gedaan

- Gisteren een P1 kabel gekocht ( vandaag aangesloten :)
- Als hardware toe gevoegd Baudrate 9600
- vervolgens zie ik hem bij Apparaten staan zoals hieronder
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WZtWwdc.png
- Klik vervolgens op het groene pijltje, en geef het apparaat een naam. Idem voor Gas.
- De "sensoren" komen nu bij Overige te staan, maar heb ik het idee dat de waardes voor geen meter kloppen.Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8xnR3Jh.png?1

Dit zijn trouwens mijn instellingen in Domoticz, heb geen idee of ik hier nog wat mee moet veranderen. Wellicht dat iemand me kan helpen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o1Ca5SZ.png

Alvast bedankt

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-12 13:54
@SyM

Als je de waardes op de meter zelf zou aflezen wat zie je dan ? Komt dit ergens mee overeen?
Voor zover ik kan zien ziet dit er normaal uit.

Je gas meter staat op 3533 m3 totaal. Op het moment van de print screen heb je geen gas vebruikt.

Je stroom meter staat op 6553 kWh totaal. (Dit is T1 en T2 bij elkaar opgeteld, mits je dag en nacht gebruikt). Het actueel stroom verbruik stond op 170 Watt, lijkt me goed te kunnen kloppen.
Zie de uitleg van Brutuss inderdaad, lijkt zo op het oog gewoon te kloppen (mits je standen ziet die je zelf ook op de meter kunt aflezen).

Dat gas 0 m3 aangeeft en bij elektra de 'vandaag' ook rond de 0 kWh zit komt omdat je de meter nog maar net uitleest. Als je dit een tijdje hebt draaien zul je zien dat hij de tellers bijwerkt.

Twee leuke scriptjes voor wanneer je je slimme meter met Domoticz uitleest:Heb ze beiden in gebruiken en werken heerlijk, geven een stuk meer inzicht in je energieverbruik dan alleen het uitlezen in Domoticz ;)

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Ik heb domoticz stabiel draaiend op raspberry pi.
Omdat deze raspberry dag in dag uit aanstaat, wil ik hem gebruiken om mijn WAN IP adres te controleren op verandering en dan een email te versturen.
(Ik heb mijn router van dd-wrt voorzien, maar die laat geen email toe).
Wie weet welk email programma op de domoticz raspberry image beschikbaar is?
Welk programma is gemakelijk in gebruik / te installeren?
Heeft DD-WRT geen client om periodiek je WAN IP-adres naar bijv. No-ip.com te sturen? In Tomato (op mn WRT54GL) zit dat bijv. wel. Ik benader services op m'n thuisnetwerk gewoon via een dynamisch domein.

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:54
In de watchdog uitleg op de wiki staat hoe je moet mailen als de pi reboot. Dat kun je denk ik wel ombouwen naar je eigen wensen.
zaadstra schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:30:
Moet Domoticz eens in de zoveel tijd herstart worden?

De familie kwam vanavond melden :) dat de automatisering niet meer werkte en de domotitcz webpagina was ook offline.
Ik besloot niet de Pi te herstarten maar de Domoticz.sh service. Bij 'stop' meldde Linux dat de service niet draaide. Na 'start' ging de boel weer zonder mopperen de lucht in.

Ik ging op zoek naar een log voor sporen, maar las dat deze in /tmp zou staan maar tegenwoordig uit staat. Ik zag in de opties geen inschakelcommando.
Is nog ergens anders te vinden waarom de service er uit is geploft?

Ook zag ik dat de OZW_Log.txt werkelijk mega-groot was, 500MB of zo. Kan die niet uit?

Overigens verloor de Pi al na 10 minuten het contact met de Greenwave 6-slof, grrr, dus heb ik alsnog de hele Pi herstart ....
Ik zou dit toevoegen aan je setup
http://www.domoticz.com/wiki/Monitoring_domoticz

Mocht Domoticz stoppen dan wordt het automatische weer opgestart.

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11 20:02
epdv schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:38:
Ik heb domoticz stabiel draaiend op raspberry pi.
Omdat deze raspberry dag in dag uit aanstaat, wil ik hem gebruiken om mijn WAN IP adres te controleren op verandering en dan een email te versturen.
(Ik heb mijn router van dd-wrt voorzien, maar die laat geen email toe).
Wie weet welk email programma op de domoticz raspberry image beschikbaar is?
Welk programma is gemakelijk in gebruik / te installeren?
Wat jij eigenlijk wilt is DDNS.

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
MikeOO schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 07:41:
[...]

Ik zou dit toevoegen aan je setup
http://www.domoticz.com/wiki/Monitoring_domoticz

Mocht Domoticz stoppen dan wordt het automatische weer opgestart.
TNX !!!
Dit vroeg ik mij toevallig van de week af toen domoticz weer hing.
Ik hoop dat ik eruit kom maar dit is perfect, automatisch herstarten als de boel vast staat.

• SyM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-12 20:44

SyM

Brutuss schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:59:
@SyM

Als je de waardes op de meter zelf zou aflezen wat zie je dan ? Komt dit ergens mee overeen?
Voor zover ik kan zien ziet dit er normaal uit.

Je gas meter staat op 3533 m3 totaal. Op het moment van de print screen heb je geen gas vebruikt.

Je stroom meter staat op 6553 kWh totaal. (Dit is T1 en T2 bij elkaar opgeteld, mits je dag en nacht gebruikt). Het actueel stroom verbruik stond op 170 Watt, lijkt me goed te kunnen kloppen.
@Brutuss

Bedankt voor je reactie. Het lijkt inderdaad te kloppen. Wist niet dat hij T1 en T2 bij elkaar optelt. Na een nachtje slapen lijkt alles te kloppen. Kan de GAS stand niet zien op mn meter, die gaat via en of ander kastje. Maar de totaal stand in Domoticz komt aardig overeen met mn jaarafrekening. Nogmaals bedankt!

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
Philos31 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:00:
Thanks Adriaan24 Ik ga er mee stoeien.
Even voor mijn begrip, op het moment dat er nu enige device change is kijkt domotics naar dit script
en als het device letter 1 t/m3 gelijk is aan Air dan os.exucute hij het script?
No problem. Zoals je het beschrijft is inderdaad zoals ik het begrijp van de wiki:
http://www.domoticz.com/wiki/Events..

Daar staat namelijk:
A script filename has 3 components devided by an underscore : script_trigger_name.lua. Trigger can be 'time', 'device', 'variable' or 'security', name can be any string for your reference.
Domoticz will execute all time, variable and device triggers when the relevant trigger occurs, e.g. the device scripts are run when a device changes, the variable scripts are run when a variable changes, the time scripts will run every minute.
Oftewel met de vermelding van "device" wordt het script gestart na elke wijziging van elke willekeurige device. Ik heb zelf alleen "time"-lua scripts dus kan het niet 100% verifiëren maar moet gewoon werken (zoniet, DM me gerust en dan fixen we het).

En inderdaad.. soms komt elegantie pas later.. :9

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

• Philos31
Thanks Ik heb het werkend

http://www.domoticz.com/f...=23&t=5485&p=37317#p36374

Dus als iemand zijn Daikin Warmtepomp wil aansturen met Domoticz dan kan dat nu.

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:12
De Wifi unit voor mijn Daikin is inmiddels in bestelling verzonden, het is zeker en vast de bedoeling te koppelen met domoticz, dus ik ga je scripts zeker proberen!
Philos31 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:11:
Thanks Ik heb het werkend

http://www.domoticz.com/f...=23&t=5485&p=37317#p36374

Dus als iemand zijn Daikin Warmtepomp wil aansturen met Domoticz dan kan dat nu.
Nice, als je zin en tijd hebt: maak ook gerust een wiki pagina aan _O_

Nieuwe pagina maken kan door een niet bestaande pagina-URL aan te roepen:
http://www.domoticz.com/wiki/Daikin_wifi bijv.

Inloggegevens voor wiki zijn zelfde als voor het forum. Handigste is om bestaande pagina ff te kopieren denk ik. Als template kun je bijv. deze pagina die ik heb gebruikt nemen: http://www.domoticz.com/wiki/Presence_detection

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 27-03-2015 12:58 ]

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12 11:19
ThinkPadd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:57:
[...]

Inloggegevens voor wiki zijn zelfde als voor het forum.
Ik kan niet inloggen op de wiki met mijn forum user. Moet dat apart aangezet worden?

PSN: PcDCch

• Philos31
ThinkPadd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:57:
[...]

Nice, als je zin en tijd hebt: maak ook gerust een wiki pagina aan _O_

Nieuwe pagina maken kan door een niet bestaande pagina-URL aan te roepen:
http://www.domoticz.com/wiki/Daikin_wifi bijv.

Inloggegevens voor wiki zijn zelfde als voor het forum. Handigste is om bestaande pagina ff te kopieren denk ik. Als template kun je bijv. deze pagina die ik heb gebruikt nemen: http://www.domoticz.com/wiki/Presence_detection
Zal ik morgen doen. En als er ooit een heat/cool/off button komt zal ik het script uitbreiden.

Mozart schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:08:
[...]

Ik kan niet inloggen op de wiki met mijn forum user. Moet dat apart aangezet worden?
Stuur even een DM hierzo met je username op het forum, ben moderator op het forum daar, misschien kan ik wat checken.

Voor zover ik weet zou het gewoon moeten werken...

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:17
Ik probeer een Fibaro roller shutter toe te voegen welke waarschijnlijk via een FGS-221 verbinding probeert te maken met Domoticz.
Ik krijg de roller shutter niet geinclude maar de FGS-221 werkt nu niet meer via Domoticz.
Ik zie nu een stuk of 10 ongebruikte devices te voorschijn komen maar geen roller shutter.
Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat?

Edit, uiteindelijk beide maar opnieuw aangemeld.
Ik denk dat ik per ongeluk beide had verwijderd door de knop op de Aeonlabs USB stick te lang in te hebben gedrukt.

[ Voor 19% gewijzigd door tlpeter op 27-03-2015 16:02 ]

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zal wel een heel simpele denkfout maken, maar ik snap het niet. Ik heb een nieuwe Intergas 18/24 ketel, die een ingebouwde RF Opentherm moet hebben. Hoe krijg ik dit nu in Domoticz dan? Ik zie geen nieuwe hardware of sensors staan. Ik heb dan volgens mij geen Opentherm gateway nodig, de ketel zou al iets moeten versturen?

Zoals ik al zeg, vast iets heel onbenulligs, maar ik heb me rotgezocht...

[ Voor 12% gewijzigd door mrwolf op 27-03-2015 15:46 ]

• janne_nl
LJ80 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:03:
[...]

TNX !!!
Dit vroeg ik mij toevallig van de week af toen domoticz weer hing.
Ik hoop dat ik eruit kom maar dit is perfect, automatisch herstarten als de boel vast staat.
Kijk ook eens of er geen geheugen of schijfruimte volloopt, dat was bij mij het probleem.
Sinds dat opgelost is,loopt mijn Domoticz als een zonnetje, geen watchdog meer nodig, Loopt al een paar maanden stabiel, alleen incidenteel een reboot als ik iets wijzig.
mrwolf schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:43:
Ik zal wel een heel simpele denkfout maken, maar ik snap het niet. Ik heb een nieuwe Intergas 18/24 ketel, die een ingebouwde RF Opentherm moet hebben. Hoe krijg ik dit nu in Domoticz dan? Ik zie geen nieuwe hardware of sensors staan. Ik heb dan volgens mij geen Opentherm gateway nodig, de ketel zou al iets moeten versturen?

Zoals ik al zeg, vast iets heel onbenulligs, maar ik heb me rotgezocht...
Ik denk dat je te makkelijk denkt. Dat je ketel draadloos kan communiceren betekend niet automatisch dat je ook met Domoticz met de ketel kunt babbelen.

Denk dat je iets als een LAN2RF module nodig hebt als ik zo even snel op Google spiek. En dan is het alsnog maar de vraag of je in Domoticz de ketel kunt toevoegen.

• mrwolf
  • Niet online
Die LAN2RF van Intergas zelf had ik ook gevonden, maar die pakt ook 'gewoon' de RF-signalen van de ketel op dacht ik. Ik zal inderdaad wel te makkelijk denken, jammer ;)

Die zal dan vast niet met Domoticz praten, daar zul je gelijk in hebben...

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Klopt, ik wil mogelijk DDNS en DD-WRT geeft support.
Echter No-IP eist dat je daar regelmatig (30 dagen?) met een PC inlogt.
En ik wil dat het systeem volautomatisch blijft draaien.
Mijn internet search leverde geen goedkope, betrouwbare DDNS provider op.

Maar mogelijk heeft iemand een positief advies.

Ik kreeg overgins zojuis bericht dat mijn provider eenmalig 25 euro rekent voor een vast IP adres. Maar dat heeft mogelijk als nadeel dat ik makkelijker te traceren ben voor allerlei cookies e.d. ?
No-ip stuurt je om de 30 dagen een mailtje of je je domeinnaam nog wilt behouden. Dan klik je het linkje in de mail aan, klikt de captcha aan en kun je weer 30 dagen vooruit.

Verder heb ik geen klachten over No-ip, werkt uitstekend hier. Gebruik de updater in m'n Synology NAS er voor om m'n IP bij te werken.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 27-03-2015 20:08 ]

• mrwolf
  • Niet online
Ik gebruik changeip.com, nog nooit iets hoeven bevestigen of activeren. Werkt al jaren prima!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-12 13:54
Ik maak gebruik van de gratis DDNS optie welke in mijn router zit (ASUS).
Deze optie zit wellicht ook in andere merken?

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:52

MavhRik

Marcel

Deze gebruik ik:http://freedns.afraid.org/

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:08

Len

Leeg

janne_nl schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:13:
[...]

Kijk ook eens of er geen geheugen of schijfruimte volloopt, dat was bij mij het probleem.
Sinds dat opgelost is,loopt mijn Domoticz als een zonnetje, geen watchdog meer nodig, Loopt al een paar maanden stabiel, alleen incidenteel een reboot als ik iets wijzig.
Ik heb ook het probleem dat om de 2 a 3 dagen mijn web-interface niet meer werkt. De Domoticz draait dan nog wel, een restart van alleen Domoticz is een oplossing...

Free Tibet

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:06
Wat ben ik blij dat ze nog steeds denken dat de oorzaak van de stroomstoring in Diemen ligt:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2w4meqc.png
_O-

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
janne_nl schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:13:
[...]

Hoi jannie, en hoe doe ik dat?
waar kan ik dat bekijken?

• janne_nl
@LJ80, hm, veel googlen.

Maar beginnen met het aanzetten/bekijken van het geheugengebruik in je Pi. In Domoticz kun je dat in de systeem hardware zien. Als je geheugen of schijfruimte oploopt naar 100, heb je een issue.

Logfiles bekijken en evt. geheugen geforceerd vrij geven.
Voor de logfiles opzoeken wat de oorzaak van de groei is en het probleem oplossen.

Onderstaand in de crontab schoont het geheugen geforceerd op (elk half uur).
[code]
30 * * * * sudo sh -c "sync; echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches"
[\code]

@Len, toch eens controleren of bovenstaand bij jou niet ook speelt.

[ Voor 6% gewijzigd door janne_nl op 28-03-2015 11:37 ]

janne_nl schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 11:36:
@LJ80, hm, veel googlen.

Maar beginnen met het aanzetten/bekijken van het geheugengebruik in je Pi. In Domoticz kun je dat in de systeem hardware zien. Als je geheugen of schijfruimte oploopt naar 100, heb je een issue.

Voor de logfiles opzoeken wat de oorzaak van de groei is en het probleem oplossen.

[code]
[\code]

@Len, toch eens controleren of bovenstaand bij jou niet ook speelt.
In theorie zou dat commando niet nodig moeten zijn, zie: http://www.linuxatemyram.com/
Maar ik had het zelf op de Pi ook draaien, al was het alleen maar voor het idee. In de RAM-gebruik grafiek kon ik wel een forse daling altijd zien. Om 6:30 was er ineens veel meer geheugen in gebruik (van 20% naar 50% ofzo).

Elk halfuur dat commando draaien is een beetje overkill, ik liet het elke dag om 7:00 draaien en dat ging prima.
code:
1
0 7 * * * sudo sh -c "sync; echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches"

Nu ik Domoticz op m'n NAS heb draaien heb ik dat soort cron taken niet meer nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 28-03-2015 12:27 ]

Kan geen toeval zijn, ik heb het ook 1 x in de 24 uur draaien, om 07:00 's ochtends. Goed voorbeeld doet goed volgen :) ... Als Domoticz met Z Wave ondersteuning voor de Synology beschikbaar komt, gaat de RPi andere taken uitvoeren :)

¯\_(ツ)_/¯

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-12 03:55
M.v.Veelen schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:50:
Kan geen toeval zijn, ik heb het ook 1 x in de 24 uur draaien, om 07:00 's ochtends. Goed voorbeeld doet goed volgen :) ... Als Domoticz met Z Wave ondersteuning voor de Synology beschikbaar komt, gaat de RPi andere taken uitvoeren :)
Dat is er al....

Maar draaide hier al een maand op de raspberry zonder issues, dus das het probleem niet.
(moest updaten vanwege nieuwe beta en P1 meter)
gizmocuz schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:36:
[...]

Dat is er al....

Maar draaide hier al een maand op de raspberry zonder issues, dus das het probleem niet.
(moest updaten vanwege nieuwe beta en P1 meter)
Maar nog niet in de package die via SynoCommunity repo te installeren is toch? Daar doelt M.v.Veelen op denk ik. Via handmatig compileren e.d. wist ik idd wel.

• DRuw

DRuw

Komt er ook nog iets voor de qnap eigenlijk?

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-12 15:41
Sinds vanochtend schakelen al mijn timers een uur te laat. De tijd op mijn rPi staat nu goed op zomertijd, maar Domoticz schakeld timers van 6:30 nu om 7:30.
Iemand met het zelfde probleem en/of een oplossing?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 16:58
Beetje vloeken in de kerk als ik het hier vraag natuurlijk, maar wel veel mensen die al lang spelen met Domoticz, dus veel ervaring.

Ik heb domoticz al weer even draaien, en ben aan het kijken hoe en of ik serieus ga investeren. Een van de belangrijkste zaken op dit moment, alarmsysteem, na een recente inbraak. Dat moet natuurlijk gemakkelijk en voornamelijk stabiel draaien. Op de een of andere manier krijg ik toch een warmer gevoel dan bij een appliance dan bij een zelf te onderhouden open source oplossing. Dat gevoel kan natuurlijk heel onterecht zijn.

Wat me voornamelijk tegen staat aan bijvoorbeeld een Fibaro Home Center 2 is dat het redelijk proprietary is en daarmee naar de toekomst kijkend wellicht niet snel genoeg bij kan benen of serieuze investeringen/vervangingen betekent als je meer wil of functionaliteiten alleen in de nieuwere appliances komen. Hoe staan jullie daarin?

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Komend vanaf HC2 wil ik Domoticz gaan proberen, maar wil het wel een representatieve kans geven. Hoe zit het met de stabiliteit van het Synocommunity package in combinatie met Zwave? Ik heb een DS1812+, dus cpu-power zou er genoeg moeten zijn in vergelijking tot een Rpi.

Kwa USB-stick denk ik aan die nieuwe Zwave Plus stick. Ik kan alleen niet vinden of deze samenwerkt met Domoticz.

Iemand nog tips alvorens ik het op deze manier ga proberen?

@UltraSub, HC2 zou ik niet doen voor het alarm. Op dat vlak werkt het naar mijn mening gewoon niet goed, het mist teveel functionaliteit die je allemaal zelf moet gaan programmeren. Fibaro lijkt ook echt niet geïnteresseerd om daar op korte termijn verandering in te brengen. Zipato heeft wel een hele goede alarmmodule erin zitten die je met enkele muisklikken configureert. Ik weet alleen niet of de Zipato inmiddels stabiel werkt.

• UltraSub
HvB83 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 09:20:
Komend vanaf HC2 wil ik Domoticz gaan proberen, maar wil het wel een representatieve kans geven. Hoe zit het met de stabiliteit van het Synocommunity package in combinatie met Zwave? Ik heb een DS1812+, dus cpu-power zou er genoeg moeten zijn in vergelijking tot een Rpi.

Kwa USB-stick denk ik aan die nieuwe Zwave Plus stick. Ik kan alleen niet vinden of deze samenwerkt met Domoticz.

Iemand nog tips alvorens ik het op deze manier ga proberen?

@UltraSub, HC2 zou ik niet doen voor het alarm. Op dat vlak werkt het naar mijn mening gewoon niet goed, het mist teveel functionaliteit die je allemaal zelf moet gaan programmeren. Fibaro lijkt ook echt niet geïnteresseerd om daar op korte termijn verandering in te brengen. Zipato heeft wel een hele goede alarmmodule erin zitten die je met enkele muisklikken configureert. Ik weet alleen niet of de Zipato inmiddels stabiel werkt.
Hoeft niet in enkele muisklikken, als het maar kan. Zoals ik het zie kan het toch nooit spannend zijn, paar bewegingssensors gecombineerd met magneetcontacten en een rfid sleutelhanger met knopjes om manueel te activeren/deactiveren. En zo'n zwave sirene. Wat mis je dan in de HC2? Want in Domoticz moet je het toch ook allemaal inregelen?
Wat zie ik over het hoofd?

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het in Domoticz werkt, maar in HC2 kom je er niet aan voorbij om gewoon diep in LUA te duiken en allerlei scenes te programmeren. Bij Zipato hebben ze laten zien dat het gewoon veel intelligenter en vooral makkelijker zou kunnen. Lastig uit te leggen, maar als je het eenmaal hebt gezien is het verschil duidelijk. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe goed je met programmeren bent, ik ben meer een gevorderde beginner zullen we maar zeggen, waardoor uitgebreide LUA-modules voor mij eerder een uitdaging zijn.

• DRuw

DRuw

En oja, de HC2 is 600 euro voor een apparaat met dus de eerder genoemde beperkingen..

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:40

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Iemand ervaring met batterij lekken van een Fibaro Rookmelder.

Ik krijg het niet voor elkaar om een sensor langer dan 2 dagen werkend te houden.
Nieuwe batterij en hij gaat weer.
Maar telkens staat hij rood in domoticz na 2 dagen..

Heb er al een 12 volt voeding op zitten, en dan werkt hij wel...

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• UltraSub
Daar maak ik me ook wel zorgen over, die batterijduur van al die sensors. Volgens mij ben je uiteindelijk iedere week een batterij aan het vervangen :|
ThinkPadd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:12:
[...]

Maar nog niet in de package die via SynoCommunity repo te installeren is toch? Daar doelt M.v.Veelen op denk ik. Via handmatig compileren e.d. wist ik idd wel.
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Ik zou dit graag via de SynoCommunity repo willen installeren zonder nog andere handelingen te hoeven verrichten. En dan liefst ook dezelfde (stable) versie als welke ik nu draai (V2.2284) en ik heb óf met m'n neus gekeken, óf deze is nog niet via de repo beschikbaar.

¯\_(ツ)_/¯

UltraSub schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:13:
Daar maak ik me ook wel zorgen over, die batterijduur van al die sensors. Volgens mij ben je uiteindelijk iedere week een batterij aan het vervangen :|
Je zou niet de eerste zijn die een sensor ombouwt naar bedrade voeding:
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=5852

• DRuw

DRuw

Kan altijd maar mijn garagedeur sensor en fibaro deursensor heb ik helemaal geen last, die staan na maanden nog op 80+.
mijn deursensor van everspring (3 jaar oud) is in 2 dagen leeg maar daar is wat mee vrees ik.
Als je bereik goed is en je geen rare poll frequentie hebt valt het allemaal wel mee

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:40

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

ThinkPadd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:36:
[...]

Maar kom op zeg...

Het zal toch niet zo zijn dat alle batterijsensoren ...
Na een week leeg zijn.
En door 95% niet omgebouwd kan worden..

Dat zou betekenen, dat alle batterij sensoren rotzooi zijn.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• arjandijk162
  • Laatst online: 23-12 00:54
Ik heb mijn Zwave Aetoec stick binnen gekregen, maar krijg hier nog niet zoveel leven in met Domoticz op mn Pi. Hij wordt gewoon niet gevonden.

Ik heb nu de stick in mn pc geprikt op mij test-domoticz installatie. De stick is nu wel zichtbaar en ik kan bij de control panel. Nu is het tijd om apparaten toe te voegen.

Het enige Zwave apparaat dat ik heb ik een bewegingssensor van Eminent (6580). Deze heb ik geinclude terwijl de stick niet in de computer zat met het knopje op de stick. Hoe kan ik dit apparaat nu zichtbaar maken? Volgens mij is het met deze stick namelijk niet mogelijk nodes toe te voegen als deze in de USB poort zit.

Ik heb deze handleiding bekeken, maar ik zie geen mogelijkheid om mij bewegingsmelder in Domoticz zichtbaar te maken.

Heeft iemand een goede handleiding voor Aeotec S2 icm domoticz?

• tlpeter
Wanneer je apparaat is geinclude dan moet je wel zorgen dat domoticz apparaten mag leren (setting -> allow)
Dan ga je naar devices en voeg je het apparaat toe.

• UltraSub
ThinkPadd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:36:
[...]

Maar ja.. probleem is dat daar waar de sensoren moeten hangen ik echt geen mogelijkheid heb om ze van stroom te voorzien :( Jammer dat die CR2 batterijen niet oplaadbaar zijn te krijgen.
Die Fibaro motion sensor lees ik toch her en der wel wat problemen mee, wegvallen, rare metingen enz. En dan die led die aangaat als hij beweging detecteert. Iemand ervaring mee of dat uit kan in een setting? Wel erg mooi ding verder. Zou het niet zo zijn dat ze sneller leeg gaan als ze in een ruimte hangen waar de hele dag beweging is?

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 29-03-2015 15:46 ]

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-12 11:10

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

UltraSub schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:46:
[...]

Maar ja.. probleem is dat daar waar de sensoren moeten hangen ik echt geen mogelijkheid heb om ze van stroom te voorzien :( Jammer dat die CR2 batterijen niet oplaadbaar zijn te krijgen.
Die Fibaro motion sensor lees ik toch her en der wel wat problemen mee, wegvallen, rare metingen enz. En dan die led die aangaat als hij beweging detecteert. Iemand ervaring mee of dat uit kan in een setting? Wel erg mooi ding verder. Zou het niet zo zijn dat ze sneller leeg gaan als ze in een ruimte hangen waar de hele dag beweging is?
Bij mij gaat het met de motion sensor goed led er in staat uit.
Heb wel problemen met mijn deur/raam sensoren van welke de verbinding weg valt en ik ze niet meer kan includen...

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 12:20
arjandijk162 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:24:
Ik heb mijn Zwave Aetoec stick binnen gekregen, maar krijg hier nog niet zoveel leven in met Domoticz op mn Pi. Hij wordt gewoon niet gevonden.

Ik heb nu de stick in mn pc geprikt op mij test-domoticz installatie. De stick is nu wel zichtbaar en ik kan bij de control panel. Nu is het tijd om apparaten toe te voegen.

Het enige Zwave apparaat dat ik heb ik een bewegingssensor van Eminent (6580). Deze heb ik geinclude terwijl de stick niet in de computer zat met het knopje op de stick. Hoe kan ik dit apparaat nu zichtbaar maken? Volgens mij is het met deze stick namelijk niet mogelijk nodes toe te voegen als deze in de USB poort zit.

Ik heb deze handleiding bekeken, maar ik zie geen mogelijkheid om mij bewegingsmelder in Domoticz zichtbaar te maken.

Heeft iemand een goede handleiding voor Aeotec S2 icm domoticz?
Heb je OpenZWave toegevoegd? Ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt, alleen onder Ubuntu, maar dat werd daarmee opgelost. Kijk even hier. Ik heb na het installeren van OpenZWave Domoticz geüpdatet en voor de zekerheid de server herstart. De stick wordt nu prima gezien!
Wat Z-Wave zelf betreftonder domoticz betreft ben ik nog niet overtuigd dat dat nou zo fijn is. Ik ben voorzichtig begonnen met een Stick en een Aeotec Multisensor, maar dat gaat nog niet geweldig. De sensor is Zwave Plus, wellicht is dat het probleem. Hij wordt wel gezien in Domoticz, voor at betreft Temperatuur, vochtigheid en lichtsterkte. Maar de bewegingsmelder wil niet. En bovendien wordt het geheel maar heel af en toe geüpdatet. Als ik dat vergelijk met de spotgoedkope thermometertjes die ik op 433Mhz heb en die perfect werken (soms valt er een metinkje weg, maar wat maakt het uit), dan is dat een teleurstelling. ik had verwacht dat zoiets fluitend zou werken, maar dat is wellicht nog mogelijk met de juiste instellingen.
Ik ga nog verder knoeien en wellicht komt er nog eens een handleiding of verzameling gouden tips voor ons arme beginners! :)

• gizmocuz
Dylantje2 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:56:
[...]

Maar kom op zeg...

Het zal toch niet zo zijn dat alle batterijsensoren ...
Na een week leeg zijn.
En door 95% niet omgebouwd kan worden..

Dat zou betekenen, dat alle batterij sensoren rotzooi zijn.
Onzin !, ik heb mijn nodes niet getweaked kwa report tijd, en ze gaan al tijden mee!
Voorbeeld, mijn Fibaro Multisensor, bijna een jaar, niks aan de hand.
Je moet gewoon van batterij sensoren niet willen dat ze bv om de 15 minuten de temperatuur doorgeven (of de lux, of wat dan ook)
Lekker op default laten.
Dan kan je beter iets van MySensors maken, desnoods gevoed

De rook/flood sensor, ook geen issues mee, niets aan aangepast, gewoon include.
Ja, je krijgt een timeout op bv de temperatuur, maar zo'n ding is niet bedoeld om je dit constant door te geven, maar om gewoon te werken.

Als je bat. na 2 dagen opzijn, betekend dit dat hij of continue aanstaat, of hij heel vaak wakker wordt.

Als ik kijk naar bv een professionele installatie van een PIR, dan is deze bedraad, zeker in ruimtes waar continue beweging is.
Als je dit met een bat. sensor doet, tja dan gaat hij continue zeggen dat er beweging is... lijkt me niet handig

Vaak is er wel een plekje op de grond te vinden met 230V, zodat dit soort sensoren dan toch gevoed kunnen worden.
Mooiste voor een PIR is natuurlijk dat er gevoed kan worden vanaf het plafond

• UltraSub
gizmocuz schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:33:
[...]

Onzin !, ik heb mijn nodes niet getweaked kwa report tijd, en ze gaan al tijden mee!
Voorbeeld, mijn Fibaro Multisensor, bijna een jaar, niks aan de hand.
Je moet gewoon van batterij sensoren niet willen dat ze bv om de 15 minuten de temperatuur doorgeven (of de lux, of wat dan ook)
Lekker op default laten.
Dan kan je beter iets van MySensors maken, desnoods gevoed

De rook/flood sensor, ook geen issues mee, niets aan aangepast, gewoon include.
Ja, je krijgt een timeout op bv de temperatuur, maar zo'n ding is niet bedoeld om je dit constant door te geven, maar om gewoon te werken.

Als je bat. na 2 dagen opzijn, betekend dit dat hij of continue aanstaat, of hij heel vaak wakker wordt.

Als ik kijk naar bv een professionele installatie van een PIR, dan is deze bedraad, zeker in ruimtes waar continue beweging is.
Als je dit met een bat. sensor doet, tja dan gaat hij continue zeggen dat er beweging is... lijkt me niet handig

Vaak is er wel een plekje op de grond te vinden met 230V, zodat dit soort sensoren dan toch gevoed kunnen worden.
Mooiste voor een PIR is natuurlijk dat er gevoed kan worden vanaf het plafond
Je hebt zojuist mijn hele plan om er een alarmsysteem mee te bouwen onderuit gehaald eigenlijk :/
Als ik in 3 ruimtes zo'n sensor hang is er een twee van de drie constant beweging overdag. Dus batterij zo leeg. So far voor een alarm met Domoticz en z-wave op batterijen. Natuurlijk, het is logisch, maar toch. ;(

/edit
Sunset met een offset voor licht inschakelen zodat er eerder wordt ingeschakeld. Heb nog geen schemersensor. Overal gezocht maar ik zie zonder scripting geen mogelijkheden. Niet met Blocky bedoel ik dan. Am I correct?

/edit 2
Whut? Ik creëer een dummy sensor, geef hem de naam Nest, en sla op. Gaat goed. Ik klik op add virtual sensor, selecteer temperatuur, sla op, foutmedling dat de sensor niet opgeslagen kan worden. Ik refresh de pagina, alles weg in Domoticz :?
Zal het ding eens rebooten.

/edit 3
Na reboot alles weer terug, maar reproduceerbaar. ' Problem creating sensor' en daarna alle hardware weg.

[ Voor 15% gewijzigd door UltraSub op 29-03-2015 19:11 ]

• gizmocuz
Ugh.. wel ja sorry... ik ben voor PIR ook voorstander van bedraad.
Natuurlijk voor ruimtes waar je zelfden (niet vaak) komt, zoals de kelder/berging/garage/slaapkamer, daar is prima met een bat. sensor te werken.
Voor de woonruimte, daar zou ik echt iets bedraads kiezen.
En vooral niet een temperatuur willen uitlezen met zo'n sensor, gebruik hier of een normale TFA temperatuur sensor voor, of een geknutselde mysensor/1-wire etc.

• stijnovic
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-12 20:30
Hallo, ik probeer mijn Honeywell Round Modulation Connected thermostaat te koppelen aan Domoticz op mijn RPi. Ik heb de python scripts van Thinkpad's review gebruikt. Temperatuur en setpoint uitlezen gaat nu prima, alleen krijg ik een error bij het uitvoeren van de python scripts bij het aan/uit switchen van een virtuele schakelaar.

Bij de on-action wil ik bijvoorbeeld dit:
code:
1
script://home/pi/domoticz/scripts/round_modus.py -u email@email.nl -p wachtwoord --eco

Maar de status van de thermostaat vernadert niet en in de log krijg ik dit te zien:
code:
1
Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/round_modus.py). returned: 512

Heb al geprobeerd een test-script te runnen, dit gaat wel gewoon goed. Als ik de round_modus.py handmatig uitvoer, doet hij het wel gewoon correct. Iemand een idee?

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 18:58
@M.v.Veelen

Even een vraag: Ooit nog gelukt om de RS200 schakelaars van Conrad, i.c.m. RFXtrx onder Domoticz aan de praat te krijgen?
Hoi,

eerlijk gezegd niet meer geprobeerd. Zou het eens met de RFXCOM aan de laptop kunnen proberen om te zien of ze voorbij komen, maar nee....niet meer geprobeerd. Misschien van de week eens proberen.

¯\_(ツ)_/¯

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.emkedouwe.nl/domoticz/voorbeeld-energie.jpg

Hebben meer mensen hier last van gehad? Het lijkt alsof zaterdag en zondag samengevoegd is. Kan dit met de zomertijd te maken hebben? Heb dit eerder namelijk nog niet gehad.

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

Pocketware

emkedouwe schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:26:
[afbeelding]

Hebben meer mensen hier last van gehad? Het lijkt alsof zaterdag en zondag samengevoegd is. Kan dit met de zomertijd te maken hebben? Heb dit eerder namelijk nog niet gehad.
Yeps. Zie een vergelijkbare grafiek...

• Zahariac
Ik heb net erop gezocht in dit topic maar kan het helaas niet vinden.

Ik heb momenteel 2 rookmelders in huis welke op 230v aangesloten zitten. Zijn er ook rookmelders op 433 of 868 mhz die op 230v aangesloten kunnen worden?

edit: ik kan er natuurlijk een transformator tussen plaatsen. Maar weet niet of dat gaat passen in het plafond.

[ Voor 20% gewijzigd door Zahariac op 30-03-2015 12:31 ]

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-12 08:43
[afbeelding]

Hier ook hetzelfde!

PVoutput

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 16:40
[afbeelding]

Ik ook inderdaad.
Wel jammer, was wel benieuwd hoeveel mm het zondag geregend had 8)7

Edit

Even andere vraag: ik heb een Raspberry Pi met Domoticz.
Nu lukt het mij niet om logging in te schakelen.

Ik heb in ~/domoticz/domoticz.sh de volgende regel aangepast:
DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080 -sslwww 443 -log /var/log/domoticz.log"

En de service herstart, zelfs heel het apparaat herstart maar in /var/log geen bestand domoticz.log
Ook heb ik al /etc/domoticz.log geprobeerd maar er wordt geen bestand aangemaakt.

Iemand enig idee wat voor (doms) ik niet goed gedaan heb? Bvd!

[ Voor 35% gewijzigd door RoadXY op 30-03-2015 17:23 ]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

Nicap

Tsssk....

Vandaag mijn Aeon Z-stick binnengekregen en ik de raspberrypi gedrukt. Krijg niet veel te zien in Domoticz. Sterker nog, na een aantal seconden crashed de Domoticz server lijkt het. Ik kan nog wel inloggen met ssh. Na een reboot blijft hij het wel doen, maar nog steeds geen Aeon stick.
Na wat zoekwerk zie ik wel dat er meer mensen zijn die dat hebben. Ik heb ook een P1 kabel in de Pi zitten waarbij de hardware dan staat:
Elektrameter Ja P1 Smart Meter USB Instellingen /dev/ttyUSB0

Kan het daar mee te maken hebben? Zo ja, wat kan ik het beste doen?

In /dev zie ik wel ttyUSB0 en ttyUSB1 staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Nicap op 30-03-2015 18:52 ]

RoadXY schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:19:
[...]
Even andere vraag: ik heb een Raspberry Pi met Domoticz.
Nu lukt het mij niet om logging in te schakelen.
[..]

Iemand enig idee wat voor (doms) ik niet goed gedaan heb? Bvd!
Denk je om je SD-kaart / aangesloten USB-stick waar je de logging gaat wegschrijven? Flashgeheugen vind het niet zo leuk als je dat heel gaat vaak beschrijven.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Heb de persistent USB wiki gevolgd. Weet niet of het daar aan lag, maar hij staat nu in de lijst met hardware. Kan hem nu toevoegen.

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 18:58
Hebben meer mensen hier last van gehad? Het lijkt alsof zaterdag en zondag samengevoegd is. Kan dit met de zomertijd te maken hebben? .......
Hier hetzelfde verschijnsel. Ik vermoed idd met de zomertijd te maken..

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 16:40
ThinkPadd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:03:
[...]

Denk je om je SD-kaart / aangesloten USB-stick waar je de logging gaat wegschrijven? Flashgeheugen vind het niet zo leuk als je dat heel gaat vaak beschrijven.
Hmm, dat is wel een goeie ja.
Jammer want het log is erg kort en als ik iets 's ochtends schakel mis ik ze wel eens in het log...

[ Voor 29% gewijzigd door RoadXY op 30-03-2015 19:36 ]

RoadXY schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:35:
[...]

Hmm, dat is wel een goeie ja.
Jammer want het log is erg kort en als ik iets 's ochtends schakel mis ik ze wel eens in het log...
Je kunt toch bij een switch op het knopje 'Log' klikken om te kijken wanneer hij aan/uit is geschakeld? Tot hoe ver dat terug moet gaan kun je instellen onder Setup > Settings > Log history

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 30-03-2015 19:42 ]

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

Pocketware

[afbeelding]

En commit r2355 is een fix voor het issue na de zomertijd. Nu weer een correct overzicht.

• arjandijk162
  • Laatst online: 23-12 00:54
Ik heb de eminent Zwave schakelaar inmiddels aan de praat. Als ik als on commando via domoticz JSON een (philips hue) lamp inschakel gaat dat prima en de sensor schakelt het licht.

Nu zijn er drie dingen:

1. Wat betekend onderstaande error

Bij elke keer als de sensor beweging ziet, zie ik deze melding in de log:
(sensor getriggerd)2015-03-30 20:55:39.897 (Aeon S2 Stick) Lighting 2 (Lichtsensor E-domotica)
(lamp aan) 2015-03-30 20:55:40.786 (Hue) Lighting 2 (Lamp Hal)
(wat is dit?)2015-03-30 20:55:44.881 Error: OpenZWave: Internal Node ValueID not found! NodeID: 2 (0x02), instanceID: 0
(sensor uit)2015-03-30 20:55:48.357 (Aeon S2 Stick) Lighting 2 (Lichtsensor E-domotica)
(lamp uit via uitschakelvertraging) 2015-03-30 20:55:55.897 (Hue) Lighting 2 (Lamp Hal)

2. Hoe moet ik de blocky aanmaken? Ik heb dit geprobeerd

Ik wil nu de bewegingssensor afhankelijk maken van moment van de dag, want overdag hoeft deze niet aan te gaan.

Met een blocky heb ik geprobeerd:

if Lichtsensor E-domotica = on
do Lamp Hal = on
do Lamp Hal = off after 30 seconden

Dit werkt niet.

Ook heb ik de volgende dingen geprobeerd:
if Lichtsensor E-domotica = motion
if Lichtsensor E-domotica = alarm
if Lichtsensor E-domotica = open
if Lichtsensor E-domotica = closed

Allemaal zorgen ze er niet voor dat de sensor schakelt. Het event staat op aan. Doe ik iets verkeerd, of heeft dit te maken met de error in de log?

3. Waarom halveert Domoticz de uitschakelvertraging?

Ik heb de uitschakelvertraging op 30 seconden ingesteld, maar in de praktijk gaat de lamp na 15 uit. Zet ik m op 60, dan gaat de lamp na 30 uit.

[ Voor 11% gewijzigd door arjandijk162 op 30-03-2015 21:35 ]

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Hoe lang kan het duren voordat de sensoren worden toegevoegd bij Zwave?
Ik zie de Aeon Labs stick wel bij hardware. Ik heb ook de Fibaro Motion sensor toegvoegd, door de stick eruit te halen en de knop in te drukken en vervolgens 3x op de B knop. Bij de instellingen zie ik de controller met NodeID 001: Aeon Labs Z-Stick S2
en ik zie NodeID 002: Unknown met status het maantje. In apparaten is er wel iets bijgekomen als Lighting 2, Zwave.

Best wel lastig om zoiets nog voor elkaar te krijgen.

• tlpeter
Accept new hardware devices staat aan?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

tlpeter schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 07:26:
Accept new hardware devices staat aan?
Ja, dat vinkje staat altijd aan bij mij. Vanmorgen nog weinig veranderd.
Nicap schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 07:35:
[...]

Ja, dat vinkje staat altijd aan bij mij. Vanmorgen nog weinig veranderd.
Wat zie je onder Setup -> Hardware -> OpenZWave Setup -> Node Management -> Groups & Network ?
Verbindt de schakelaar wel met de ZWave stick in dat plaatje? Zo niet: dan is de afstand te groot en zul je een (powered) node ertussen moeten zetten zodat het ZWave netwerk wordt versterkt.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

dag iedereen!

Ik zou graag via een 'push button' in domoticz een 'strm' file op xbmc kunnen starten
beste methode om dit te doen is waarschijnlijk via 'json' maar ik vind dat redelijk ingewikkeld
tot nu toe was het enige wat ik kon don via json een play/pauze actie.

ik dacht dat de link die ik moest gebruiken voor het starten van een bestand deze was:

http://192.168.1.150/jsonrpc?request={"jsonrpc":"2.0","id":"1","method":"Player.Open","params":{"item":{"file":"file://storage/music/StudioBrussel.strm"}}}

op mijn xbmc verschijnt dan dit:

"Playback failed,
one or more items failed to play. check the log file for details."

ik weet niet direct waar ik een log file kan vinden (ik heb debugin aangezet en er verschijnt dan een soort van log op mijn scherm maar buiten enkele cpu gegevens komt er daar niets extra op)

Ik maak gebruik van openElec. Als ik in xbmc zelf naar het bestand gaat lukt het om deze af te spelen
maar dus niet via een http comando

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:36

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:27:

Ik zou graag via een 'push button' in domoticz een 'strm' file op xbmc kunnen starten
beste methode om dit te doen is waarschijnlijk via 'json' maar ik vind dat redelijk ingewikkeld
tot nu toe was het enige wat ik kon don via json een play/pauze actie.

ik dacht dat de link die ik moest gebruiken voor het starten van een bestand deze was:

http://192.168.1.150/jsonrpc?request={"jsonrpc":"2.0","id":"1","method":"Player.Open","params":{"item":{"file":"file://storage/music/StudioBrussel.strm"}}}
Ik gebruik Domoticz daar ook voor. Na enige tijd puzzelen kwam ik uiteindelijk uit op:
code:
1
http://user:password@127.0.0.1:808/jsonrpc?request={%22jsonrpc%22:%222.0%22,%22method%22:%22player.open%22,%20%22params%22:%20{%22item%22:{%22file%22:%22smb://janhtpc/Media/radio/Skyradio.strm%22}}}

De stream file staat bij mij op janhtpc (zie einde). Domoticz en XBMC staan op dezelfde machine.

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-12 10:14

Kroontje

...

Nicap schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:22:
Hoe lang kan het duren voordat de sensoren worden toegevoegd bij Zwave?
Ik zie de Aeon Labs stick wel bij hardware. Ik heb ook de Fibaro Motion sensor toegvoegd, door de stick eruit te halen en de knop in te drukken en vervolgens 3x op de B knop. Bij de instellingen zie ik de controller met NodeID 001: Aeon Labs Z-Stick S2
en ik zie NodeID 002: Unknown met status het maantje. In apparaten is er wel iets bijgekomen als Lighting 2, Zwave.

Best wel lastig om zoiets nog voor elkaar te krijgen.
Je Fibaro sensor ligt te slapen, je kan hem wakker maken door nogmaals, na inclusion, 3x op de include button te drukken van de sensor.

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 23:08

zaadstra

Überprutser

janne_nl schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 11:36:

[code]
[\code]
Het is met Linux toch geen probleem dat het geheugen vol zit? Hij mag alles als cache pakken. In een aantal dagen loopt het geheugengebruik naar 100% na herstart.

Ik vraag me af of bovenstaand middel niet erger is dan de kwaal 8)

• janne_nl
Tsja, mijn Pi loopt niet meer vast sinds het middel.

• Zahariac
Om even mee te liften op dit onderwerp.

Ik heb Domoticz geinstalleerd staan op een HP servertje met Xpenology erop. Het staat dus geinstalleerd onder de Synology software. Nu heb ik als ik op de server zelf kijk dat het Ram geheugen rond de 10 a 12% hangt. En de CPU meestal op 1%.

Als ik dit via Domoticz uitlees kom ik op hele andere waardes. Namelijk 95% voor het geheugen en 36% voor de CPU.

Is er iets wat ik daar aan kan doen?
Zahariac schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:40:
[...]
Is er iets wat ik daar aan kan doen?
Nee, op m'n Synology NAS zie ik iets soortgelijks. Daar klopt het geheugenverbruik / CPU-gebruik wat Domoticz aangeeft ook totaal niet met dat wat de NAS zelf aangeeft.

Ik lees het daarom in Domoticz niet meer uit. Volgens de NAS is het geheugen en CPU-gebruik prima in orde, dus ik kijk er niet meer naar.

• Zahariac
ThinkPadd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:42:
[...]

Nee, op m'n Synology NAS zie ik iets soortgelijks. Daar klopt het geheugenverbruik / CPU-gebruik wat Domoticz ook totaal niet met dat wat de NAS zelf aangeeft.

Ik lees het daarom in Domoticz niet meer uit. Volgens de NAS is het geheugen en CPU-gebruik prima in orde, dus ik kijk er niet meer naar.
Dank, duidelijk antwoord. Was leuk geweest om te monitoren.
Ik ben bezig met Telegram icm het Doorbell.sh script.

Script werkt opzich en krijg netjes een melding. Alleen wordt de foto van de camera niet meegestuurd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/bin/sh
#################################################################
IP="192.168.0.171"                                     # IP address Camera
##########################################################
echo 'msg Mijn_Naam  Er is zojuist aangebeld!' | nc 127.0.0.1 1234
if ping -c 1 $IP > /dev/null ; then  # if IPCAM is online then:
(su - pi -c "wget http://127.0.0.1:8080/camsnapshot.jpg?idx=1 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=1 /tmp/snapshot.jpg")& 
echo 'msg Mijn_Naam  Kijk wie er aangebeld heeft:' | nc 127.0.0.1 1234
sleep 5
echo 'send_photo Mijn_Naam /tmp/snapshot.jpg' | nc 127.0.0.1 1234
/bin/rm /tmp/snapshot.jpg
else
echo 'msg Mijn_naam  IP-cam niet beschikbaar.' | nc 127.0.0.1 1234
fi

Als ik dit script via Putty uitvoer dan krijg ik
code:
1
2
3
4
5
6
pi@raspberrypi ~ $ /home/pi/domoticz/scripts/bash/Doorbell.sh
su: must be run from a terminal
ANSWER 5
FAIL

/bin/rm: cannot remove `/tmp/snapshot.jpg': No such file or directory

Ik weet niet wat ANSWER 5 en FAIL betekeken.
De laatste fout komt dus omdat er geen snapshot.jpg bestaat.

Als ik in Putty dan zelf met de URL een snapshot maakt
wget http://127.0.0.1:8080/camsnapshot.jpg?idx=1 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=1 /tmp/snapshot.jpg

Dan komt de snapshot netjes in de /tmp folder.
Als ik dan het script opnieuw start ontvang ik wel deze foto.

Start ik het script nogmaals dan weer niet.
Het script maakt dus geen foto.

Ik heb al even getest als ik de sleep iets ruimer zet maar dan maakt niet uit.

Iemand tips.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 31-03-2015 16:19 ]

Verwijderd

Ik heb geen IP camera en ook geen telegram, dus ik doe dit een beetje door naar het script te kijken. Maar probeer het onderstaande eens.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/bin/sh
#################################################################
IP="192.168.0.171"                                     # IP address Camera
##########################################################
echo 'msg Mijn_Naam  Er is zojuist aangebeld!' | nc 127.0.0.1 1234
if ping -c 1 $IP > /dev/null ; then  # if IPCAM is online then:
wget -O /tmp/snapshot.jpg http://127.0.0.1:8080/camsnapshot.jpg?idx=1
echo 'msg Mijn_Naam  Kijk wie er aangebeld heeft:' | nc 127.0.0.1 1234
sleep 5
echo 'send_photo Mijn_Naam /tmp/snapshot.jpg' | nc 127.0.0.1 1234
/bin/rm /tmp/snapshot.jpg
else
echo 'msg Mijn_naam  IP-cam niet beschikbaar.' | nc 127.0.0.1 1234
fi

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-12 08:43
Kan iemand mij vertellen hoe ik het security panel kan "aanzetten"?

Ik heb ergens gelezen dat je door het instellen van een code er een "switch" bij zou moeten komen te staan.

Deze komt bij mij niet in mijn overzicht. (ik heb aan staan dat ik nieuwe hardware kan toevoegen).

Tevens komen bij mij in de device opties ook geen extra parameters te staan.

Ik heb de laatste beta.

alvast bedankt

PVoutput

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Kroontje schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:31:
[...]

Je Fibaro sensor ligt te slapen, je kan hem wakker maken door nogmaals, na inclusion, 3x op de include button te drukken van de sensor.
Dat hielp idd. Dacht dat ik dat gister ook gedaan had, maar blijkbaar niet snel genoeg achter elkaar gedrukt blijkbaar. Nu zijn er wat meer devices beschikbaar gekomen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:54
schmm schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:05:
Ik heb ergens gelezen dat je door het instellen van een code er een "switch" bij zou moeten komen te staan.
Nee, je kan wel een switch maken die een arm/disarm event triggert maar het panel 'is' de switch.
Pagina: 1 ... 63 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door