zo simpel werkt de AWMT-230 niet, er moet een belasting op de schakeldraad zitten anders werkt hij niet, ik heb geprobeerd een gewone schakelaar waar ik alleen 220 vanaf kon krijgen (dus niet potenciaal vij kon maken) om daarme wat verlichting te schakelen via die AWMT-230, dat werkt dus niet.... als de lamp aangesloten is op de schakelaar werkt het wel...Zahariac schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:14:
Afgelopen week bezig geweest met dit hele topic door te lezen en ik ben overtuigd!
Heb al een HP Microserver draaien met xpenology erop en heb inmiddels ook al domoticz geinstalleerd. Nu nog de rfxtrx433e bestellen en we kunnen aan de slag.
Domoticz heb ik al draaiend en kan wat basisgegevens zoals CPU verbruik etc. uitlezen dus het werkt.
Nu lees ik in dit topic heel veel over het feit dat de goedkopere 433mhz spullen geen feedback geven zodat het niet erg betrouwbaar is. Maar ben ik nou echt heel dom of bereik je hetzelfde als je het bijvoorbeeld zo oplost:
Licht staat op pricewatch: KlikAanKlikUit ACM-1000 met parralel daaraan pricewatch: KlikAanKlikUit AWMT-230
Domoticz zend signaal naar de ACM-1000, deze schakelt en zet het licht aan, op dat moment ontvangt de AWMT-230 ook stroom waardoor deze een signaal weer uitzend en wat weer opgepikt kan worden als bevestiging. Mocht Domoticz geen bevestiging ontvangen dan kan hij het opnieuw proberen.
Nu is dit nog niet de goedkoopste oplossing want dit kost +/- € 30,-- bij elkaar als je een beetje zoekt. Maar volgens mij is dit wel een stuk goedkoper als het Z-wave spul wat ik voorbij heb zien komen.
Hoor graag feedback of ik nu omslachtig zit te denken of niet. Dan weet ik of ik mijn plan daarmee uit kan gaan werken.
oh stom na de ACM-1000 zit natuurlijk een lamp
opzich denk ik dat het wel werkt, maar omslachtig is het zeker, ik mis haast nooit de zending, ik vind het redelijk betrouwbaar. waarvoor wil je persee terugkoppeling?
om te kijken of op afstand het woonkamer licht aanstaat is niet heel belangrijk toch? als je er levensreddende shit mee gaat aansturen zou het misschien wel nodig zijn ja... maar goed dat schakel je niet met kaku lijkt mij....
[ Voor 10% gewijzigd door jacquesmulders op 26-03-2015 13:41 ]