• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik heb een Aeonlabs Zwave S2 USB stick.
Kan deze na een firmware upgrade ook Zwave plus aan?
Op de website van Aeonlabs zie ik versie 3.07
In Domoticz zie ik versie 3.1.974 als firmware versie actief.
Ik vind dit erg onduidelijk en vraag me dan ook af of een firmware upgrade wel nodig is.
Als ik de .exe start dan zie ik dat ik de knop ingedrukt moet houden en dan op update moet klikken.
Is dit echt zo simpel?
bing69 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:20:
ff een vraagje, ben met het script van Nicky Bulthuis bezig. Lukt voor spoedig. Echter hij schakeld met een schakelaar een aantal andere schakelaars in zijn voorbeeld ipv met een groep en dat heeft voordelen zie ik.
Echter hoe doet hij dat, mij lukt het niet.
??
Wat lukt niet? Je maakt een virtuele schakelaar aan die door het script aan/uit wordt gezet. In je te bouwen event check je of die schakelaar aan staat en als dat zo is, dan zet je het licht aan omdat het volgens de sensor/het script blijkbaar donker is.

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:04
Sinds gisteren een uitbreiding gedaan van de hardware door een aantal KAKU module te vervangen voor Z-wave modules en een AEON USB stick.
Twee TBK tussenstekkers als schakelaars waren direct te koppelen aan de stick, de beide modules met stroommeting van fibaro waren iets lastiger te koppelen. De drie keer klikken in tegenstelling tot de één keer bij de TKB modules was al een soort overkill, maar de praktijk was soms vijf of zes keer klikken. (De aanhouder wint zeg maar :) )

Moet zeggen dat de fibaro's wel heel mooi compact zijn. Heb eentje nu zwervend door het huis om stroomverbruik te meten en daar wat inzicht in te krijgen. 2319 Watt voor 10 minuten bij een 60°C was is dan wel een nette waarde.

Ben er alleen nog niet achter wat die tweede verbruiksmeter nou precies doet.

Overigen Thinkpad's suggestie voor een apart tabblad voor virtule schakelaars is wel een sterke!

bijnaleek

• JaapB
tlpeter schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:29:
Als ik de .exe start dan zie ik dat ik de knop ingedrukt moet houden en dan op update moet klikken.
Is dit echt zo simpel?
Ik heb deze stick gisteren binnen gekregen, en inderdaad bij uitvoeren van de firmwareupdate de knop ingedrukt houden, geeft onder windows ook een ander device wat geïnstalleerd wordt op de USB poort en dan is het een fluitje van een cent.

De Raspberry lust hem daarna prima :)

bijnaleek

• tlpeter
Heb jij ook 3.07 gebruikt? Welke versie geeft Domoticz aan bij jou?

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-12 08:33
ThinkPadd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:32:
[...]

Wat lukt niet? Je maakt een virtuele schakelaar aan die door het script aan/uit wordt gezet. In je te bouwen event check je of die schakelaar aan staat en als dat zo is, dan zet je het licht aan omdat het volgens de sensor/het script blijkbaar donker is.
Snap ik, maar hij schakelt met een schakelaar meerdere lampen zodat hij daarna met 10 sec. vertraging dit nog een keer doet. Met een groep kan dit niet.

Ik moet nu of ieder lamp apart benoemen of een groep schakelen.
http://tweaken.blogspot.n...ng-schakelen-met-een.html

Bing

• JaapB
tlpeter schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:37:
Heb jij ook 3.07 gebruikt? Welke versie geeft Domoticz aan bij jou?
Als ik kijk in Domoticz geeft hij daar het volgende aan:
Version 1.3.1008.

Versie 3.07 is welke ik heb gedownload en geïnstalleerd.

bijnaleek

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-12 03:55
ThinkPadd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:04:
[...]

Meerdere temperatuursensoren lukt mij ook (nog) niet, zie ook: http://domoticz.com/forum...42&t=5027&start=60#p37636

Heeft wel potentie dat 'MySensors' verhaal, maar volgens mij is de ondersteuning in Domoticz nog een beetje gebrekkig.
Ik heb wat aanpassingen gedaan in de laatste beta

• gizmocuz
tlpeter schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:29:
Kan deze na een firmware upgrade ook Zwave plus aan?
Op de website van Aeonlabs zie ik versie 3.07
In Domoticz zie ik versie 3.1.974 als firmware versie actief.
Ik vind dit erg onduidelijk en vraag me dan ook af of een firmware upgrade wel nodig is.
Is dit echt zo simpel?
Dit is niet de firmware, maar de openzave versie

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:07

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

gizmocuz schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:37:
[...]

Wordt de Openzwave versie automatisch geupdate in domoticz?
Of moeten we die wel eens handmatig updaten?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• gizmocuz
ThinkPadd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:12:
Het gaat mij er niet perse om dat hij helemaal uit m'n overzicht is (wat je met dat Dollar teken wel krijgt), maar meer dat je een scheiding tussen fysieke en virtuele devices krijgt. Wat mij betreft kan dat prima met twee vinkjes bovenaan de pagina o.i.d.
Dat je een vinkje voor de fysieke devices hebt en eentje voor de virtuele zodat je kan kiezen welke je wilt tonen.
Dat is toch hetzelfde als bovenaan een roomplan kiezen ? ook net zo makkelijk lijkt me

• tlpeter
gizmocuz schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:37:
[...]

Daar ben ik net achter :)
De versie die ik zie is het zelfde gebleven ondanks de firmware uprgade.
Is deze versie nog ergens terug te zien?
Via de control panel zie ik wel firmware info over een fibaro switch maar niks over de USB stick.

• gizmocuz
tlpeter schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:45:
[...]

Daar ben ik net achter :)
De versie die ik zie is het zelfde gebleven ondanks de firmware uprgade.
Is deze versie nog ergens terug te zien?
Via de control panel zie ik wel firmware info over een fibaro switch maar niks over de USB stick.
Openzwave werkt meer veel verschillende soorten hardware, en zover ik weet haalt deze ook geen firmware versie bij de hardware op.
Weet niet of dit ook kan, misschien even in het openzwave forum vragen
gizmocuz schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:40:
[...]

Dat is toch hetzelfde als bovenaan een roomplan kiezen ? ook net zo makkelijk lijkt me
Hah, ja inderdaad! Dan zou ik alle virtuele switches gewoon in een eigen roomplan kunnen gooien als ik ze niet meer in m'n overzicht wil. Thanks :)

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 22-03-2015 14:32 ]

• Relaks
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-03 09:02
Wie kan mij met het volgende helpen:
Ik heb KAKU uit/aan en dimmers. Die werken allemaal goed.
Nu wilde ik vandaag er een aantal toevoegen, alleen via "Lean Light/Switch" pakt niks meer op.
Ik heb 1 van de 6 eruit gehaald en gerest, om te kijken of die het wel gewoon deed, maar ook deze vind hij niet als ik hem weer aan wil melden. Heb nu dus nog maar 5 werkende KAKU's.....

Wie weet hoe ik dit weer ongedaan kan maken? En ik ze in Domoticz weer kan aanmelden?

• tlpeter
Via settings toestaan dat er hardware kan worden toegevoegd.
Dit staat standaard uit.

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-12 21:23
ThinkPadd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 14:23:
[...]

Hah, ja inderdaad! Dan zou ik alle virtuele switches gewoon in een eigen roomplan kunnen gooien als ik ze niet meer in m'n overzicht wil. Thanks :)
Dat zou een handige optie zijn als je een default roomplan kan opgeven bij het aanroepen van de website. Zolang dat niet mogelijk is blijft het een kromme oplossing.. Website openen, roomplan selecteren en dan doen wat je wilt heeft geen hoge WAF :P

• tlpeter
Ik vind het ook geen nette oplossing om eerlijk te zijn.

• Lapoor
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12 16:15
Weet iemand hoe ik een P1 Smart Meter als virtueel device kan toevoegen?
Ik heb een pi in de meterkast hangen via een P1 kabel waar ik de correcte waardes op binnen krijg.
Nu heb ik op een linux server een andere domoticz draaien waar ik deze waardes graag op wil hebben. Nu kan dat via domoticz via device share alleen is er een probleem in domoticz m.b.t. de communicatie tussen een linux server en een pi waar volgens mij de endianess niet goed gaat zie Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1miKhjZ.png

Als alternatief dacht ik om de waardes via een json url call toe te voegen aan mijn linux server alleen heb ik geen idee hoe ik een dummy P1 smart meter kan creeren.

• PCU Barneveld
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09-2022
Kan iemand me vertellen of het bereik van zwave beter is dan bijvoorbeeld kaku ?

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

PCU Barneveld schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 07:08:
Kan iemand me vertellen of het bereik van zwave beter is dan bijvoorbeeld kaku ?
Ja, al komt dat door de relay functie.
Het daadwerkelijke bereik van 2 units is zo goed als gelijk naar mijn mening.
Met rf433 kom ik tot de tuin. Dat had ik met zwave ook tot ik daar de versterker plaatste van Aeon Labs. Nu gaat mijn zwave 20 meter verder

[ Voor 18% gewijzigd door DRuw op 24-03-2015 07:37 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

PCU Barneveld schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 07:08:
Nee, dat is standaard niet beter dan KAKU. Eerder slechter. Alleen kun je het Z Wave netwerk wel versterken (Mesh technologie) door meerdere powered nodes in het netwerk op te nemen. Deze powered nodes werken dan als repeaters, waardoor je gaandeweg je netwerk kunt vergroten en stabieler kunt maken.
In mijn geval heb ik een repeater op 4 meter afstand van de Aeon Labs stick en die repeater zit centraal in de huiskamer. Ik red het alleen dan nog niet tot het uiterste puntje van de garage, en daarvoor heb ik dan weer 2 schakelaars besteld die ik dan bij de achterdeur van de woning en bij de deur van de garage kan plaatsen waardoor het netwerk t/m de garage sterker zou moeten worden (ik krijg de schakelaars pas donderdag binnen, dus de praktijk moet de theorie nog opvolgen). Dus zorg voor voldoende schakelaars / sensoren die op netspanning draaien. Zie de theorie hier: http://www.robbshop.nl/over-z-wave

[ Voor 8% gewijzigd door M.v.Veelen op 24-03-2015 07:37 ]

¯\_(ツ)_/¯

• DRuw

DRuw

Volgens mij zijn er geen sensoren die ook het signaal relayen trouwens... Alleen pluggen en modules. In principe al het 220v spul (dus niet met een adapter).

Ik bedoel met sensoren meer een Fibaro Wall Plug bijvoorbeeld. Die versterkt het Z Wave netwerk, maar kun je gebruiken als schakelaar én registreert het stroomverbruik op dat stroompunt. Sensoren in de zin van deurcontacten enzo relayen niet het signaal idd.

¯\_(ツ)_/¯

• PCU Barneveld
Oke duidelijk heren, maarja wij hebben zoveel kaku in huis dat het eigenlijk nu waanzin is dit te vervangen, ik heb contact met China over dit product : http://nl.aliexpress.com/.../1039013_32217467655.html hij claimt dat dit zou moeten werken om die signalen te versterken.... is het zinvol of onzin ? is niet zo heel duur maar ja.
PCU Barneveld schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:31:
Oke duidelijk heren, maarja wij hebben zoveel kaku in huis dat het eigenlijk nu waanzin is dit te vervangen, ik heb contact met China over dit product : http://nl.aliexpress.com/.../1039013_32217467655.html hij claimt dat dit zou moeten werken om die signalen te versterken.... is het zinvol of onzin ? is niet zo heel duur maar ja.
Waarom voor zo'n vaag Chinees ding gaan waarvan je niet eens weet of hij gaat werken?

Koop dan gewoon de repeater van KaKu zelf: http://www.klikaanklikuit...ignaalversterker-aex-701/

• PCU Barneveld
Ja en dat ding werkt dus voor geen meter ThinkPad, heb ik al in huis gehad helaas... dus vandaar aan het zoeken naar waarschijnlijk niet geheel legaal hier, maar wel hopend werkend alternatief. dank voor je tip voor andere.

• bing69
Zit er een limiet aan de grootte van een blocky?
Probeer een regel toe te voegen maar hij slaat niet op, haal ik een regel weg slaat ie wel op.....

Blijkbaar wel, ELSE IF weg gehaald en in twee blocky's gezet. Kan nu alles opslaan.

[ Voor 22% gewijzigd door bing69 op 24-03-2015 11:35 ]

Bing

• PCU Barneveld
@ThinkPad, jah deze zit er nu op : https://www.conrad.nl/nl/...ne-bouwpakket-190073.html vraag me af hoe lang ik eventueel de antenne kabel zou kunnen maken, hij en de PI hangen nu achter, en dat werkt perfect, maar ik wil de PI eigenlijk in de meterkast hebben, als ik die antenne kabel dus ze een meter of 15 kan maken is het probleem ook opgelost, maar ik ben dan weer bang te veel verlies onderweg te krijgen....lastig allemaal.

• bing69
PCU Barneveld schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:09:
@ThinkPad, jah deze zit er nu op : https://www.conrad.nl/nl/...ne-bouwpakket-190073.html vraag me af hoe lang ik eventueel de antenne kabel zou kunnen maken, hij en de PI hangen nu achter, en dat werkt perfect, maar ik wil de PI eigenlijk in de meterkast hebben, als ik die antenne kabel dus ze een meter of 15 kan maken is het probleem ook opgelost, maar ik ben dan weer bang te veel verlies onderweg te krijgen....lastig allemaal.
Of de usb-kabel verlengen......

Bing

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12 22:22
Welke stick kan jij nou het beste kopen?

Aeon Labs Z-Stick (weet niet of deze Z wave plus ook kan??)
ZME USB Stick met Z-Wave plus

Lijkt me eerder de ZME ivm plus ondersteuning of heb ik het fout?

• tlpeter
Ik heb het na gevraagd en de huidige aeonlabs s2 is geen plus en gaat het ook niet krijgen. Er komt wel een nieuwe stick met plus binnenkort.

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:33
PCU Barneveld schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:42:
Ja en dat ding werkt dus voor geen meter ThinkPad, heb ik al in huis gehad helaas... dus vandaar aan het zoeken naar waarschijnlijk niet geheel legaal hier, maar wel hopend werkend alternatief. dank voor je tip voor andere.
Repeater van KaKu heb ik al jaren (10 of zo) en werkt prima al die tijd, alleen af en toe nieuwe batterijen er in en nu met Domoticz rekening houden met een burst van enkele seconden -> lees lampen die via de versterker gan als laatste sturen.
janne_nl schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:08:
[...]

Repeater van KaKu heb ik al jaren (10 of zo) en werkt prima al die tijd, alleen af en toe nieuwe batterijen er in en nu met Domoticz rekening houden met een burst van enkele seconden -> lees lampen die via de versterker gan als laatste sturen.
Dit kan ik onderschrijven. Heb dit sinds een paar dagen nu ook zo, en dat werkt vele malen beter :)

¯\_(ツ)_/¯

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:53

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

PCU Barneveld schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:09:
Bij mij heeft dit gewerkt http://www.ebay.com/itm/4...ennas&hash=item2eccdec506 voor een goede ontvangst in heel mijn huis en daar buiten. Heeft een hele lange kabel.

• DRuw

DRuw

Samplex schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:47:
Welke stick kan jij nou het beste kopen?

Aeon Labs Z-Stick (weet niet of deze Z wave plus ook kan??)
ZME USB Stick met Z-Wave plus

Lijkt me eerder de ZME ivm plus ondersteuning of heb ik het fout?
Domoticz doet niets met plus en persoonlijk ben ik er ook geen fan van nog. Het lijkt niet echt aan te slaan gek genoeg want buren Aeon Labs en die philio dingen is er nog weinig spul met de plus chip. Degene die de chip hebben werken niet tof (de plug van Aeon Labs bijvoorbeeld of die multisensor van philio).
De Aeon Labs stick werkt in ieder geval perfect met domoticz een is ook erg handig met modules lokaal(!) includen dus ik zou die doen als ik jou was.
Weet iemand trouwens of deze ook werkt?
http://www.wirelesswonen....sion-Zwave-USB-stick.html

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 19:07
niki_lauda schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:56:
[...]

Bij mij heeft dit gewerkt http://www.ebay.com/itm/4...ennas&hash=item2eccdec506 voor een goede ontvangst in heel mijn huis en daar buiten. Heeft een hele lange kabel.
Daar ben ik ook tevreden over. Trouwens gewoon de USB kabel verlengen is ook niet de heilige graal. USB signalen zijn ook storingsgevoelig.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• DRuw

DRuw

A1AD schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:52:
[...]

Daar ben ik ook tevreden over. Trouwens gewoon de USB kabel verlengen is ook niet de heilige graal. USB signalen zijn ook storingsgevoelig.
Alufolie om de kabel? Hebben jullie nog een plaat van 30x30 eronder gedaan? Dat werd nog aangeraden, weet niet precies waarom (als ground ofzo?)

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 19:07
DRuw schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:07:
[...]

Alufolie om de kabel? Hebben jullie nog een plaat van 30x30 eronder gedaan? Dat werd nog aangeraden, weet niet precies waarom (als ground ofzo?)
Ik niet, wat voor materiaal werd er aangeraden?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• Len
  • Laatst online: 23-12 16:08

Len

Leeg

Ik heb problemen met mijn Domoticz op een Raspberry Pi 2. De service van Domoticz blijft gewoon werken maar ik kan er niet meer bij via de webpagina. Wat helpt is de Domoticz deamon opnieuw op te starten. Geen idee hoe ik dit nu weer kan trouble shooten ...

Free Tibet

A1AD schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:10:
[...]

Ik niet, wat voor materiaal werd er aangeraden?
Metaal, als 'tegenpool' van de antenne. Daarom zit zo'n 'bakkie' antenne ook met een magneet op het dak en ligt hij niet op de achterbank ofzo ;)
Dat wordt voor mij dan nog op zoek naar een metalen plaat :D Heb dezelfde antenne, maar nog niet echt verbetering gemerkt.

¯\_(ツ)_/¯

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

(heb al gezocht op dit forum maar kon niet vinden) Weet iemand of je een P1 poort waar nu een homewizard energylink op zit kunt splitsen met een ouderwets telefoon splitter ding ? Ik wil de energylink blijven gebruiken maar ook de P1 uitlezen in domoticz. Leek mij het meest eenvoudige om de P1 poort te delen.

Werkt dit ?

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan. Home-Assistant].

peterpijpelink schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:56:
(heb al gezocht op dit forum maar kon niet vinden) Weet iemand of je een P1 poort waar nu een homewizard energylink op zit kunt splitsen met een ouderwets telefoon splitter ding ? Ik wil de energylink blijven gebruiken maar ook de P1 uitlezen in domoticz. Leek mij het meest eenvoudige om de P1 poort te delen.

Werkt dit ?
Gewoon proberen, het lukte mij wel met een Arduino EN een Raspberry Pi.

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12 22:22
DRuw schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:50:
[...]

Domoticz doet niets met plus en persoonlijk ben ik er ook geen fan van nog. Het lijkt niet echt aan te slaan gek genoeg want buren Aeon Labs en die philio dingen is er nog weinig spul met de plus chip. Degene die de chip hebben werken niet tof (de plug van Aeon Labs bijvoorbeeld of die multisensor van philio).
De Aeon Labs stick werkt in ieder geval perfect met domoticz een is ook erg handig met modules lokaal(!) includen dus ik zou die doen als ik jou was.
Weet iemand trouwens of deze ook werkt?
http://www.wirelesswonen....sion-Zwave-USB-stick.html
Bedankt voor je antwoord, ik wist niet dat Domoticz niets doet met plus.
Ik dacht inzake alarm systeem wil ik Z wave plus inzake encryptie..

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-12 18:10
Wat is nou de beste manier om lampen te schakelen d.m.v. aanwezigheid? De aanwezigheid zelf gaat prima d.m.v. ChopperRob's script, en de lampen schakelen ook door een Blockly. De lampen zijn nu alleen standaard aan als ik thuis ben, en het donker is (ook een virtuele switch). Ik heb nu een extra switch gemaakt als override. Zodra die aan staat is alles uit, en gaat het ook niet meer aan. Is alleen niet de beste manier, want ik moet de volgende dag die switch weer uitzetten, anders gaat m'n verlichting 's avonds niet aan als ik thuis kom.

Wellicht de override automatisch uitzetten zodra m'n virtuele switch die aangeeft dat het donker is uit gaat? Heb ik alleen 's ochtends geen licht, maar dat ik nu (nog) niet nodig aangezien het licht is als ik de deur uit moet.
Ik heb een virtuele switch 'slapen' die ik aanzet en die dmv een eventje het licht uitzet. Die switch blijft dan de hele nacht aan staan en om 09:00 (als het allang weer licht is) gaat hij met timer weer uit. Werkt prima hier, 's ochtends doen we lamp gewoon ff via app aan. Liet die switch eerst ook uitzetten als het licht was, maar als we dan in het weekend uitsliepen dan stond het licht vanaf 06:30 ofzo al te branden, terwijl we nog lagen te pitten :P

Bij mij gaat het licht aan MITS
- Het donker is (schemerschakelaar + script)
- Er iemand thuis is (pingscript voor mijn Android + geofencing iPhone 5s vriendin)
- Virtuele switch 'Slapen' uit staat

Als het licht wel aanstaat en één of meerdere van bovenstaande punten wijzigt, > licht gaat uit.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 24-03-2015 22:39 ]

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-12 18:10
Zoiets heb ik nu ook inderdaad, lijkt me het beste. Wel iets wat ik overal teruglees is idd dat de iPhone z'n wifi-verbinding verbreekt als het scherm uit gaat. Op mijn vriendin haar iPhone 4 is dat inderdaad het geval. Mijn iPhone 5 maakt echter zelfs verbinding als het scherm uit staat. Op het moment dat ik de deur open doe is de verbinding al gemaakt, en staat het licht al aan. Apart..

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13

Nicap

Tsssk....

Ik heb het zo opgetuigd:

Afbeeldingslocatie: http://www.verbij.net/web_images/blockly-sunset-t.jpg

Waarbij er bij zonsondergang2 de timers op 30 minuten voor zonsondergang aangaat en om 3:00 's nachts weer uit gaat.
Zonsondergang heeft alleen als timer dat hij 30 minuten voor zonsondergang aan gaat.
Werkt ook prima. Hoef dus geen switch te gebruiken voor het slapen. En als we "allemaal" weg zijn zet hij zonsondergang weer aan.

• PCU Barneveld
USB verlengen over zo'n afstand is ook niet echt een optie, krijg je best wel wat verlies in het signaal, maar we gaan eens een aarding proberen, wellicht een oplossing, van RFX had ik ook al een tip gekregen, de antenne van Conrad over dwars gebruiken ?, schijnt dan beter uit te stralen, ziet er niet uit maar goed proberen kunnen we het.

• Dylantje2

Dylantje2

Mwhaaa.die zon
Ik zoek eigenlijk in blockley:

een half uur [ oid ] voor zonsopkomst of na zonsondergang

Is dat eigenlijk wel mogelijk..

Word gek van al die dummy

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Dylantje2 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 07:04:
Mwhaaa.die zon
Ik zoek eigenlijk in blockley:

een half uur [ oid ] voor zonsopkomst of na zonsondergang

Is dat eigenlijk wel mogelijk..

Word gek van al die dummy
Bij Time heb je wel een Sunset/Sunrise in Blocky dus je zou hier iets voor moeten verzinnen.

Maar toch is handiger om het met een virutele switch te doen lijkt mij.
Je zet 2 timers op de switch voor SunSet en Sunrise en je kan in blocky deze vergelijken met On / Off,

Tevens heb je het voordeel dat je deze switch dan voor meerdere events kunt inzetten ipv steeds een regel aan te moeten maken in je event als je weer iets zou willen doen met een SunSet/Sunrise.

Als je later iets wilt veranderen in de tijd voor of na dan moet je alle events aanpassen en met een switch alleen 1x de timers.

Je kan de virtuele switches ook hidden maken en eventueel op een eigen floorplan zetten. Hiervoor even de laatste pagina's doornemen. Dan zie je ze niet meer.

• bing69
Goed hierbij mijn oplossing met het schemer script, zal niet veel afwijken maar wellicht is het voor iemand nuttig of zegt iemand dit kan nog beter. Heb het in tweeën moet hakken omdat het voor blocky te groot werd.

Lampen aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanliempt.org/aan.png

State - Isdonker spreekt voor zich
Lamp_auto wordt door blocky gezet
slaapstand = dummy schakelaar met timers (door de weeks en weekend tijden)
Lamp_hand = dummy voor als ik eerder naar bed ga en met de afstandbediening de lampen uit doe.

Lampen uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanliempt.org/uit.png

Bing

Is het met Domoticz mogelijk om hardware die al gekoppeld is opnieuw te laten zoeken.

Ik heb nu 2x gehad dat mijn SchermerSensor op donker blijft staan terwijl het al licht is. De sensor zal zeker wel aangeven dat het licht is maar Domoticz krijgt dit niet door.
Andere hardware werkt verder prima. Nu kan ik de sensor wel opnieuw instellen qua licht en werkt het meestal wel weer.

Nadeel is dat je dan weer moeten zoeken naar het juiste lichtmoment en dat liep juist net precies goed. Meestal heb je hier toch een aantal dagen voor nodig aangezien het niet elke dag op hetzelfde licht is.
Nu is het hier bv zwaar bewolkt en duurt het langer voor het licht is geworden en is het licht ook anders in je woonkamer.

Het zou mooi zijn als als je met bv putty iets kunt doen zodat je kunt afdwingen dat hij de sensor weer opzoekt en zo de verbiniding mogelijk weer hersteld.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 25-03-2015 09:53 ]

Heb je het over een KAKU ABST-604? Want ik heb er 2 en 1 van de 2 schakelt nu ook niet meer namelijk. Door opnieuw het knopje op de achterkant in te drukken heb jij 'm weer aan de praat gekregen en heb je nu weer hetzelfde probleem? Ik ga dan iig eens bij die sensor dat truukje proberen voordat hij de container in gaat. Wat nog mooier zou zijn, is dat je ook de waarde zou kunnen registreren zodat je dat via Domoticz kunt finetunen, maar dat kan vast niet. Hij zendt alleen on/off uit.

¯\_(ツ)_/¯

• bing69
M.v.Veelen schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:02:
Heb je het over een KAKU ABST-604? Want ik heb er 2 en 1 van de 2 schakelt nu ook niet meer namelijk. Door opnieuw het knopje op de achterkant in te drukken heb jij 'm weer aan de praat gekregen en heb je nu weer hetzelfde probleem? Ik ga dan iig eens bij die sensor dat truukje proberen voordat hij de container in gaat. Wat nog mooier zou zijn, is dat je ook de waarde zou kunnen registreren zodat je dat via Domoticz kunt finetunen, maar dat kan vast niet. Hij zendt alleen on/off uit.
Er gebeuren af en toe rare dingen, twee Cresta thermometers plotseling allebei rood. Rfxcom aan de pc gehangen en dan zie ik ze wel langs komen. Afstand verkleind, een weg gehaald uit domoticz maar hij komt er niet opnieuw bij ook de andere blijft rood!!

Batterijen zijn uiteraard nog goed!

Bing

Eerlijk gezegd heb ik met de Cresta's (helaas nog steeds niet leverbaar bij de Kijkshop) geen problemen, 1 staat op 4 meter afstand en de andere op de 1e etage. Geen problemen met de verbinding en ook niet 'rood'. Rood betekent toch eigenlijk toch dat de batterijen leeg beginnen te raken? Je hebt het ook echt met nieuwe batterijen geprobeerd?

¯\_(ツ)_/¯

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rood betekend dat Domoticz het afgelopen uur niets heeft ontvangen. Als de balk geel is, dan is de bat aan vervanging toe.

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-12 13:52
odelay schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:12:
[...]

Hoi MarFan, zocht in het forum naar info om gegevens uit DAL in Domoticz te krijgen, is jou dat gelukt, zo ja kan je me vertellen hoe?
Is gelukt, zal binnenkort even een blog maken, (mocht ik door de drukte het volgende week niet af hebben, ping me even) :)

Pana WC12H9E8 / 1000L

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:04
MarFan schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:56:
[...]

Is gelukt, zal binnenkort even een blog maken, (mocht ik door de drukte het volgende week niet af hebben, ping me even) :)
Top! Bedankt alvast.

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11 20:02
bing69 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:11:
[...]

Er gebeuren af en toe rare dingen, twee Cresta thermometers plotseling allebei rood. Rfxcom aan de pc gehangen en dan zie ik ze wel langs komen. Afstand verkleind, een weg gehaald uit domoticz maar hij komt er niet opnieuw bij ook de andere blijft rood!!

Toevallig firmware 237? Die slaat de default protocol instellingen niet op. Dus na een reboot zijn er een paar protocollen uitgevinkt in Domoticz.
Ik heb het hier ook gehad.
Inmiddels is 240 al uit, dus als je nog op 237 draait is het wel tijd om te updaten :P
Volgens mij is die 'opslaan-bug' gefixt in 240 (of eerder al, ergens tussen 237 en 240).

Verwijderd

Dag iedereen,

ik heb verschillende hikvision camera's gekoppeld aan een NVR met ingebouwde POE switch

deze camera's wil ik nu in mijn domoticz project integreren, maar hoe doe ik dit?

deze camera's zitten nu als het ware op een ander netwerk (dat van de POE switch)

in de NVR heb ik de optie 'enable virtual host' aangevinkt
nu kan ik via mijn browser surfen naar 'IP_ADDRESS_NVR0:65001' en kom ik op de login pagina van de 1ste camera, IP_ADDRESS_NVR0:65002' voor de 2e camere en zo verder...

ik gebruik DS-2CD2032-I camera's
als ik kijk op de links di ispy gebruikt zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/h70c4i9lh/cameradomoticz.jpg

kan iemand mij uitleggen hoe ik de beelden van mijn camera's die verbonden zijn met mijn NVR in domoticz krijg?

groeten,
Thomas

• bing69
hondapower schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Toevallig firmware 237? Die slaat de default protocol instellingen niet op. Dus na een reboot zijn er een paar protocollen uitgevinkt in Domoticz.
Ik heb het hier ook gehad.
Weet het zo niet uit mijn hoofd, maar inderdaad pas geupdate. Nog niet naar 2.40. Vanavond eerste werk. Kan jammer genoeg niet van af de Pi....

Zie in de dir. dat ik nu op 238 zit...

[ Voor 4% gewijzigd door bing69 op 25-03-2015 13:02 ]

Bing

M.v.Veelen schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:02:
Klopt. Inderdaad is meestal gewoon de verbinding weg en door het knopje te gebruiken breng ik het weer tot leven. Je moet dan alleen wel weer op het juiste moment uitvoeren >:)

Update
Ik heb net even het knopje ingedrukt en direct zie ik dat de tijd weer netjes is bijwerkt naar het moment van indrukken. Dus communicatie is dus weer hersteld hiermee. Alleen denk hij nu dat het donker is natuurlijk :X
De events maar even uitgezet zolang en morgenochtend weer het juiste tijdstip proberen te vinden.

Zou mooi zijn als je hardware aan/uit kon zetten bij apparaten zodat je dit misschien op die manier kunt afdwingen. Binnenkort maar eens een ticket voor aanmaken.

Uitlezen kan zover ik weet inderdaad niet, had is vorige week toevallig met Thinkpad ook over.
Het zou inderdaad erg handig zijn als je dit zou kunnen doen maar denk dat hij inderdaad niet meer doet dan aan/uit.

Weggooien moet je niet direct dan. Garantie claimen of batterijen die minder geworden zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door MikeOO op 25-03-2015 13:41 ]

bing69 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:11:
[...]

Heb dit een tijdje terug ook gehad en kwam voornamelijk omdat ik met de protocollen bezig was en toen wilde sommige niet meer. Batterijen er een tijdje uitgehaald en toen kon ik ze weer aanmelden in Domocticz.
bing69 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:57:
[...]

Weet het zo niet uit mijn hoofd, maar inderdaad pas geupdate. Nog niet naar 2.40. Vanavond eerste werk. Kan jammer genoeg niet van af de Pi....

Zie in de dir. dat ik nu op 238 zit...
Zit ook op 238 maar als je de changelog bekijkt is het niet zo schokkend en niet echt een mogelijke oplossing.

FW release 433_86/186/240 19-03-2015
TFA water temp sensor 30.3160 added

=====================================
FW release 433_85/185/239 18-03-2015
Alecto WS4500 updated
Oregon THGR328N corrected
Sunpery,BTX added
Dolat DLM-1 blinds added
Mertik G6R_H4TD (DRU) added
OTIO improved

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik ben even aan het spelen met het aansturen van mijn robotstofzuiger (de LG Hom-Bot 3) via domoticz, dit lukt nu via JSON commands.
Nu kan je ook een .txt terugkrijgen met daarin de status, dit ziet er als volgt uit:
JSON_ROBOT_STATE="CHARGING"
JSON_BATTPERC="80"
LGSRV_VERSION="lg.srv, V2.16 compiled 20.02.2015, by fx2"
LGSRV_SUMCMD="0"
LGSRV_SUMCMDSEC="0.000000"
LGSRV_NUMHTTP="452"
CPU_IDLE="-36.35"
CPU_USER="11.66"
CPU_SYS="13.96"
CPU_NICE="0.00"
JSON_TURBO="false"
JSON_REPEAT="false"
JSON_MODE="ZZ"
JSON_VERSION="13865"
JSON_NICKNAME="HOMBOT"
CLREC_CURRENTBUMPING="3634"
CLREC_LAST_CLEAN="2015/03/25/14/13/32.575952"

Hoe kan ik Domoticz dit automatisch laten opvragen en de terugkoppeling laten linken aan een switch?
Wanneer JSON_ROBOT_STATE="CHARGING" dat de switch uit gaat en wanneer JSON_ROBOT_STATE="WORKING" de switch aan gaat zodat ik kan zien via domotica wat hij aan het doen is.

• bing69
MikeOO schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:16:
[...]

Heb dit een tijdje terug ook gehad en kwam voornamelijk omdat ik met de protocollen bezig was en toen wilde sommige niet meer. Batterijen er een tijdje uitgehaald en toen kon ik ze weer aanmelden in Domocticz.
Net op 2.40 gezet, protocollen weer geselecteerd, en direct alle twee er weer bij;-)

Bing

bing69 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:30:
[...]

Net op 2.40 gezet, protocollen weer geselecteerd, en direct alle twee er weer bij;-)
Mooi dat ze weer werken. Heb 2.40 er ook opgezet en zie morgenochtend wel of de Sensor weer normaal blijft werken.

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-12 15:51
Kijk even hier: http://www.domoticz.com/f...33057&hilit=Brutus#p33057

Of kijk even hier: http://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=HIKVISION

Zoek hier je camera uit en kies de url

In domoticz : camera kiezen, ip invullen, poort invullen, username en password en de goede url van de cam.

Testen en klaar
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:42:
Dag iedereen,

ik heb verschillende hikvision camera's gekoppeld aan een NVR met ingebouwde POE switch

deze camera's wil ik nu in mijn domoticz project integreren, maar hoe doe ik dit?

deze camera's zitten nu als het ware op een ander netwerk (dat van de POE switch)

in de NVR heb ik de optie 'enable virtual host' aangevinkt
nu kan ik via mijn browser surfen naar 'IP_ADDRESS_NVR0:65001' en kom ik op de login pagina van de 1ste camera, IP_ADDRESS_NVR0:65002' voor de 2e camere en zo verder...

ik gebruik DS-2CD2032-I camera's
als ik kijk op de links di ispy gebruikt zie ik dit:
[afbeelding]

kan iemand mij uitleggen hoe ik de beelden van mijn camera's die verbonden zijn met mijn NVR in domoticz krijg?

groeten,
Thomas

Verwijderd

apepannetje schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:23:
Kijk even hier: http://www.domoticz.com/f...33057&hilit=Brutus#p33057

Of kijk even hier: http://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=HIKVISION

Zoek hier je camera uit en kies de url

In domoticz : camera kiezen, ip invullen, poort invullen, username en password en de goede url van de cam.

Testen en klaar

[...]
ja dat snap ik allemaal, probleem is dat ze door die NVR op een appart netwerk zitten... dus het ip adres van de camera is niet bvb: 192.168.1.201 maar wel 192.168.1.200:65001 (het ip adres 192.168.1.200 is van de nvr, door de poort 65001 te gebruiken wordt ik doorgestuurd naar de de camera,...
maar ik kan niet nog eens ":" doen na die '65001' of heb ik dat mis?

het echt ip adress van de camera is '192.168.254.2' maar doordat ik op ander subnet zit kan ik daar niet aan, dus via de virtual lan in de nvr kan ik wel aan die '192.168.254.2 ' via '192.168.1.200:65001' (poort 65002 voor de 2e camera, 65003 voor de derde en zo verder.. ) dus camera ip is eigenlijk dan: '192.168.1.200:65001 probleem is dat ik nu niet nog een poort kan toevoegen hierna?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2015 17:10 ]

• hondapower
Heeft die NVR geen eigen stream URL per camera?
MikeOO schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:14:
[...]

Klopt. Inderdaad is meestal gewoon de verbinding weg en door het knopje te gebruiken breng ik het weer tot leven. Je moet dan alleen wel weer op het juiste moment uitvoeren >:)

Update
Ik heb net even het knopje ingedrukt en direct zie ik dat de tijd weer netjes is bijwerkt naar het moment van indrukken. Dus communicatie is dus weer hersteld hiermee. Alleen denk hij nu dat het donker is natuurlijk :X
De events maar even uitgezet zolang en morgenochtend weer het juiste tijdstip proberen te vinden.

Zou mooi zijn als je hardware aan/uit kon zetten bij apparaten zodat je dit misschien op die manier kunt afdwingen. Binnenkort maar eens een ticket voor aanmaken.

Uitlezen kan zover ik weet inderdaad niet, had is vorige week toevallig met Thinkpad ook over.
Het zou inderdaad erg handig zijn als je dit zou kunnen doen maar denk dat hij inderdaad niet meer doet dan aan/uit.

Weggooien moet je niet direct dan. Garantie claimen of batterijen die minder geworden zijn.
Helaas heb ik geen succes met de sensor: knopje ingedrukt en LED gaat dan netjes een [aar keer knipperen, maar als ik hem in het volle licht laat liggen of een tijdje onder een kussen leg: er verandert niets. Ik heb KAKU wel gemaild met de vraag of er nog iets van een coulance regeling bestaat, want er zit geen garantie meer op. En anders wordt het toch een nieuwe halen.

Edit: hij reageert 4 op de 10 keer niet en 6 van de 10 wel. Da's best vervelend. Eens kijken wat KAKU erover roept, er zit nl. geen garantie meer op.

[ Voor 4% gewijzigd door M.v.Veelen op 25-03-2015 19:39 ]

¯\_(ツ)_/¯

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:09
Ik heb een aantal bewegingsmelders gekocht. (Voor een prijs van € 12,10 per stuk kon ik ze niet laten liggen)

Ik kan bevestigen dat ze werken met Domoticz en herkend worden als "Everspring SP103 PIR Motion Sensor".
Na het aanmelden zie ik 3 devices:
-Alarm Level
-Alevel Type
-Sensor

Nu heb ik de "Sensor" toegevoegd en deze werkt netjes als "aan/uit schakelaar". Heb alleen geen idee wat de overige 2 dingen doen.

• JJnJ
TravockMD schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:13:
[...]

Ik heb een aantal bewegingsmelders gekocht. (Voor een prijs van € 12,10 per stuk kon ik ze niet laten liggen)

Ik kan bevestigen dat ze werken met Domoticz en herkend worden als "Everspring SP103 PIR Motion Sensor".
Na het aanmelden zie ik 3 devices:
-Alarm Level
-Alevel Type
-Sensor

Nu heb ik de "Sensor" toegevoegd en deze werkt netjes als "aan/uit schakelaar". Heb alleen geen idee wat de overige 2 dingen doen.
Eentje heeft te maken met de switch op de achterkant geloof ik, en de andere kan volgens mij te maken hebben met een extern apparaat wat je er aan toe kan voegen (daarvoor zit ook het draaiwiel erop om de tijd van het andere apparaat zoals een lamp aan te geven)

• Dylantje2

Dylantje2

@ Mdieli

Een tamper [ als de kast open gemaakt wordt ]
een pir = [ instellen motion ]

Ander weet ik niet ken de sensor niet

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Kan iemand mij op weg helpen met Aeon Labs usb stick?

Ik heb een Eminent schakelaar (jaja die laatst in aanbieding waren bij Staples :-)) toegevoegd op de usbstick. Deze bevestigt de koppeling.
Daarna stick in Pi-B gestopt. Onder hardware geactiveerd en op goede usb-poort ingesteld. Reboot etc. gegeven. Toch komen de nodes niet te voorschijn. Bij Windows machine ook getest en daar komen de nodes wel vanzelf te voorschijn. Domoticz inmiddels ook geupdate (vanuit standaard image), maar geen oplossing.
Zie ik wat over het hoofd? Doe ik wat verkeerd? Alvast bedankt voor de tips! _/-\o_

• Dylantje2

Dylantje2

Nieuwe hardware toestaan aan staan?

Het kan bij Z Wave ook wel enige tijd duren, ben je niet te ongeduldig?

¯\_(ツ)_/¯

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

M.v.Veelen schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:29:
Het kan bij Z Wave ook wel enige tijd duren, ben je niet te ongeduldig?
Sorry luitjes en bedankt M.v.Veelen: ik was te ongeduldig. We draaien. Hartelijk bedankt voor mee denken!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:43
DukeBox schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:06:
[...]

:? Heb gewoon weezy met daarop openelec en domoticz geinstalleerd.. is niets aan dicht gebouwd en draait prima naast elkaar.
Kun je wellicht vertellen (stap voor stap) hoe je dat gedaan hebt? Ik (en denk veel mede tweakers met mij) zal het zeer op prijs stellen :>

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:09
@JJnJ en Dylantje2, Klinkt logisch. Er zit idd een tamper-switch binnenin.
De "Sensor" is iig de daadwerkelijk bewegingsmelder.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:58
studiodubio schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:51:
Kun je wellicht vertellen (stap voor stap) hoe je dat gedaan hebt? Ik (en denk veel mede tweakers met mij) zal het zeer op prijs stellen :>
Weezy image erop, git export van beiden, gecompileerd en draaien.

• Dylantje2

Dylantje2

Oke..
Heb nu een dummy waarop de tijden schekalen die ik wil, dus dat werkt.

Wat ik nu graag zou willen.
Dat de Hue, die ik schakel in de nacht maar 20% brand.
Dus als een soort nachtlampje.
Dat lukt me ook.

Maar hij moet eigenlijk na een minuut of 2 weer uit.
Ik heb op de lamp standaard een uit vertraging zitten van 20 minuten.
Dus hij brand nooit langer.
Maar in de nacht wil ik hem maar 2 minuten aan laten.
Via een blockley lukt me dat niet.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:51
DukeBox schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:09:
[...]

Weezy image erop, git export van beiden, gecompileerd en draaien.
Draai je dan echt OpenELEC, of gewoon alleen Kodi?
M.v.Veelen schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:54:
[...]

Helaas heb ik geen succes met de sensor: knopje ingedrukt en LED gaat dan netjes een [aar keer knipperen, maar als ik hem in het volle licht laat liggen of een tijdje onder een kussen leg: er verandert niets. Ik heb KAKU wel gemaild met de vraag of er nog iets van een coulance regeling bestaat, want er zit geen garantie meer op. En anders wordt het toch een nieuwe halen.

Edit: hij reageert 4 op de 10 keer niet en 6 van de 10 wel. Da's best vervelend. Eens kijken wat KAKU erover roept, er zit nl. geen garantie meer op.
Die van mij doet nu ook vreemd. Hij communiceert wel als ik op het knopje druk maar hij blijft aangeven dat het donker is ondanks dat ik ron 7u deze ochtend erop hebt gedrukt en normaal is dat het punt waarop je aangeeft dat het licht is.
Ga hem binnenkort even verwijderen uit Domoticz en opnieuw aanmelden en hoop dat hij dan weer normaal werkt.

Mag toch hopen dat dit geen standaard ritueel wordt met dat ding want zo schiet het niet op natuurlijk en ben ik sneller klaar als ik zelf in de avond en ochtend het licht aan/uit doe >:)

• bdormaels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 20:18
JJnJ schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:06:
Ik ben even aan het spelen met het aansturen van mijn robotstofzuiger (de LG Hom-Bot 3) via domoticz, dit lukt nu via JSON commands.
Nu kan je ook een .txt terugkrijgen met daarin de status, dit ziet er als volgt uit:
JSON_ROBOT_STATE="CHARGING"
JSON_BATTPERC="80"
LGSRV_VERSION="lg.srv, V2.16 compiled 20.02.2015, by fx2"
LGSRV_SUMCMD="0"
LGSRV_SUMCMDSEC="0.000000"
LGSRV_NUMHTTP="452"
CPU_IDLE="-36.35"
CPU_USER="11.66"
CPU_SYS="13.96"
CPU_NICE="0.00"
JSON_TURBO="false"
JSON_REPEAT="false"
JSON_MODE="ZZ"
JSON_VERSION="13865"
JSON_NICKNAME="HOMBOT"
CLREC_CURRENTBUMPING="3634"
CLREC_LAST_CLEAN="2015/03/25/14/13/32.575952"

Hoe kan ik Domoticz dit automatisch laten opvragen en de terugkoppeling laten linken aan een switch?
Wanneer JSON_ROBOT_STATE="CHARGING" dat de switch uit gaat en wanneer JSON_ROBOT_STATE="WORKING" de switch aan gaat zodat ik kan zien via domotica wat hij aan het doen is.
Hoi,

Volg de link hieronder en je kan een voorbeeld zien hoe je via JSON/LUA de battery level kan fetchen.
Op gelijkaardige manier kan je ook andere parameters lezen zodat je dit kan doorspelen aan een virtuele text sensor of via LUA een on/off knop status te wijzigen (daar vind je in het domoticz forum ook voorbeelden van hoe deze up te daten)

http://www.domoticz.com/wiki/Battery_level_check

• bing69
MikeOO schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:11:
[...]

Die van mij doet nu ook vreemd. Hij communiceert wel als ik op het knopje druk maar hij blijft aangeven dat het donker is ondanks dat ik ron 7u deze ochtend erop hebt gedrukt en normaal is dat het punt waarop je aangeeft dat het licht is.
Ga hem binnenkort even verwijderen uit Domoticz en opnieuw aanmelden en hoop dat hij dan weer normaal werkt.

Mag toch hopen dat dit geen standaard ritueel wordt met dat ding want zo schiet het niet op natuurlijk en ben ik sneller klaar als ik zelf in de avond en ochtend het licht aan/uit doe >:)
Heb vorig jaar ook problemen gehad en een nieuwe gehad. Kaku heeft een bepaalde test methode om te kijken of hij nog goed is. Moet een bepaald signaal versturen als je op een knopje drukt.

Even met hun contact opnemen, kan jammer genoeg het mailtje niet meer terug vinden

Bing

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 06:50

KoudeAardbei

Moderator

Voor iemand die met Domoticz wil beginnen:

V&A aangeboden: Raspberry Pi 2 Model B + 16GB SD + RFXCOM 433E + BEHUIZING + 2X KAKU

Ga er zelf niet verder mee experimenteren.
KoudeAardbei schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:08:
Voor iemand die met Domoticz wil beginnen:

[..]

Ga er zelf niet verder mee experimenteren.
Dan ben ik wel benieuwd wat dan de reden is :) ? (Zodat Domoticz verbeterd kan worden).

Verwijderd

hondapower schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:24:
Heeft die NVR geen eigen stream URL per camera?
neen, (heb ik nog nergens gezien in ieder geval)

ik heb ergens gelezen dat je 'ip forwarding' kunt activeren via telnet (deze nvr draait op linux) en dat daarmee het probleem zou opgelost zijn, alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen...
(geen linux/telnet ervaring)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2015 11:28 ]

• hondapower
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:27:
[...]
neen, (heb ik nog nergens gezien in ieder geval)

ik heb ergens gelezen dat je 'ip forwarding' kunt activeren via telnet (deze nvr draait op linux) en dat daarmee het probleem zou opgelost zijn, alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen...
(geen linux/telnet ervaring)
Kun je niet gewoon die 'enable virtual host' uitzetten?

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 06:50

KoudeAardbei

Moderator

ThinkPadd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:18:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd wat dan de reden is :) ? (Zodat Domoticz verbeterd kan worden).
Ben op dit moment nog thuiswonend.
Had verwacht deze zomer te verkassen, maar hypotheek krijgen is nog niet zo makkelijk :z
En om nou mijn kamer in het ouderlijk huis te gaan automatiseren... :9

Verwijderd

hondapower schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Kun je niet gewoon die 'enable virtual host' uitzetten?
als ik die 'enable virtual host' uitzet dan kan ik ook niet meer aan de camera's via IP_NVR:65001, IP_NVR:65002, ... die enable virtual host zorgt er voor dat ik via die poorten doorvewezen wordt naar de login pagina van de camera zelf. Als ik dat uitzet zitten de camera's nog altijd op dat apart netwerk van de ingebouwde POE switch in de nvr

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:58
RudolfR schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:09:
Draai je dan echt OpenELEC, of gewoon alleen Kodi?
Nee, echt OpenELEC https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Afgelopen week bezig geweest met dit hele topic door te lezen en ik ben overtuigd!

Heb al een HP Microserver draaien met xpenology erop en heb inmiddels ook al domoticz geinstalleerd. Nu nog de rfxtrx433e bestellen en we kunnen aan de slag.

Domoticz heb ik al draaiend en kan wat basisgegevens zoals CPU verbruik etc. uitlezen dus het werkt.

Nu lees ik in dit topic heel veel over het feit dat de goedkopere 433mhz spullen geen feedback geven zodat het niet erg betrouwbaar is. Maar ben ik nou echt heel dom of bereik je hetzelfde als je het bijvoorbeeld zo oplost:

Licht staat op pricewatch: KlikAanKlikUit ACM-1000 met parralel daaraan pricewatch: KlikAanKlikUit AWMT-230

Domoticz zend signaal naar de ACM-1000, deze schakelt en zet het licht aan, op dat moment ontvangt de AWMT-230 ook stroom waardoor deze een signaal weer uitzend en wat weer opgepikt kan worden als bevestiging. Mocht Domoticz geen bevestiging ontvangen dan kan hij het opnieuw proberen.

Nu is dit nog niet de goedkoopste oplossing want dit kost +/- € 30,-- bij elkaar als je een beetje zoekt. Maar volgens mij is dit wel een stuk goedkoper als het Z-wave spul wat ik voorbij heb zien komen.

Hoor graag feedback of ik nu omslachtig zit te denken of niet. Dan weet ik of ik mijn plan daarmee uit kan gaan werken.

• JJnJ
Zahariac schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:14:
Afgelopen week bezig geweest met dit hele topic door te lezen en ik ben overtuigd!

Heb al een HP Microserver draaien met xpenology erop en heb inmiddels ook al domoticz geinstalleerd. Nu nog de rfxtrx433e bestellen en we kunnen aan de slag.

Domoticz heb ik al draaiend en kan wat basisgegevens zoals CPU verbruik etc. uitlezen dus het werkt.

Nu lees ik in dit topic heel veel over het feit dat de goedkopere 433mhz spullen geen feedback geven zodat het niet erg betrouwbaar is. Maar ben ik nou echt heel dom of bereik je hetzelfde als je het bijvoorbeeld zo oplost:

Licht staat op pricewatch: KlikAanKlikUit ACM-1000 met parralel daaraan pricewatch: KlikAanKlikUit AWMT-230

Domoticz zend signaal naar de ACM-1000, deze schakelt en zet het licht aan, op dat moment ontvangt de AWMT-230 ook stroom waardoor deze een signaal weer uitzend en wat weer opgepikt kan worden als bevestiging. Mocht Domoticz geen bevestiging ontvangen dan kan hij het opnieuw proberen.

Nu is dit nog niet de goedkoopste oplossing want dit kost +/- € 30,-- bij elkaar als je een beetje zoekt. Maar volgens mij is dit wel een stuk goedkoper als het Z-wave spul wat ik voorbij heb zien komen.

Hoor graag feedback of ik nu omslachtig zit te denken of niet. Dan weet ik of ik mijn plan daarmee uit kan gaan werken.
Idee is leuk, echter is bij Zwave ook het voordeel dat het een beveiligde verbinding is wat bij KAKU niet het geval is.

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
JJnJ schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:18:
[...]

Idee is leuk, echter is bij Zwave ook het voordeel dat het een beveiligde verbinding is wat bij KAKU niet het geval is.
Dan zal daar nog inderdaad prijsverschil inzitten. Hoewel je nu natuurlijk wel iets moeilijker moet doen om een lamp aan te krijgen als je iemand er kwaad mee wilt doen.
Pagina: 1 ... 62 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door