Acties:
  • 0 Henk 'm!
robg1984 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 10:53:
[...]

Nee dat dacht ik al inderdaad.
Maar wellicht dat er een receiver aan kan maken o.i.d.

[...]

Hierbij nog een foto zonder batterijen (ja, de vorige set batterijen hebben gelekt, vandaar de zooi!)
[afbeelding]

En hier 1 van de andere kant, de zwarte draden zijn de antenne's neem ik aan.
[afbeelding]
Ik zie zo niks waar ik wat mee kan. Misschien dat je nog even kan kijken wat er op het zilverkeurige componentje staat gedrukt? Daar wil nog wel eens de frequentie op staan.

In de documentatie van het BUVA systeem kan ik ook _niks_ vinden over een frequentie, alleen dat het op RF werkt :S

Maar wellicht kun je de box ook aansturen met aansluitingen op de box zelf? In dit topic was ook iemand die het zo gedaan had. Volgens mij een paar pagina's terug nog. Met een ACM-1000 dacht ik. En op het Domoticz forum was iemand die het met een ACM-3500-3 deed (meerdere snelheden). Wellicht dat dat nog een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Wie kan mij uitleggen wat hier niet aan klopt, het licht gaat wel aan met het ene block.
Maar niet uit met het andere block.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/157kkua.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/jruybs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:22
Ik zit nu al een tijdje te pielen met mij Raspberry met de laatste Domoticz beta en een Aeon Labs Z-Wave USB stick v2, maar ik krijg geen nodes in Domoticz toegevoegd.

Ik heb de stick in Domoticz toegevoegd onder Hardware, hij staat als "OpenZWave USB" in het hardware overzicht met enkel de volgende node:
001 (0x01) Controller 2015-01-14 22:08:32 false

Als ik kies voor Node Management - Include Node dan verschijnt de popup dat ik 20 seconden heb om apparaten toe te voegen. Het toevoegen heb ik al geprobeerd terwijl ik de popup liet staan, en opnieuw nadat ik de popup weggeklikt had...

Ik heb een Fibaro FGS-221 duo-schakelaar die ik wil toevoegen. Volgens de handleiding moet ik 3x op knop B drukken (een verzonden knopje in de behuizing). Dat doe ik braaf, maar in de Domoticz log zie ik geen enkele aanwijzing dat de node gezien wordt:

2015-01-17 16:44:58 OpenZWave: Node Include command initiated...
2015-01-17 16:45:01 OpenZWave: Device Response: Starting controller command
2015-01-17 16:45:18 ZWave: Stopping Controller command (Timeout!)
2015-01-17 16:45:21 OpenZWave: Device Response: The command was canceled

Als ik via Node Management naar het (Beta) OpenZWave Control Panel ga dan zie ik ook hier enkel de controller node zelf:
Node Id Basic Type Generic Type Product Name Location Value Last Heard Status
1 *LB Static Controller Static PC Controller Aeon Labs Z-Stick S2 16:50:15 Ready

Ik heb het idee dat ik iets verkeerd doe (joh zou het?) maar ik zie nog niet wat. Ik heb ook al verschillende dingen geprobeerd met de Aeon stick zelf (knopje 1x indrukken en dan node toevoegen, knopje 10 sec ingedrukt houden en dan node toevoegen) maar ook dit werkt niet...

Heeft iemand een tip? :$

[ Voor 3% gewijzigd door coyote1980 op 17-01-2015 17:04 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

LJ80 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:14:
Wie kan mij uitleggen wat hier niet aan klopt, het licht gaat wel aan met het ene block.
Maar niet uit met het andere block.
Geeft je garage deur wel het commando 'no motion' ?
Wat wil je eigenlijk bereiken ?

[ Voor 72% gewijzigd door DukeBox op 17-01-2015 17:04 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
DukeBox schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:03:
[...]

Geeft je garage deur wel het commando 'no motion' ?
Wat wil je eigenlijk bereiken ?
De Garage deur is dicht dus het licht mag uit zodra er no motion meer is op de klik aan klik uit sensor.

Ik wil nadat met het eerste blokje het licht aangaat als de deur open is. Met het tweede blokje het weer uitkrijgen als de deur dicht is mits er geen beweging meer is. (anders sta je direct in het donker na het sluiten van de deur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:22
Geeft die sensor niet gewoon een off ipv no motion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coyote1980 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:03:

- knipperdeknip -

Heeft iemand een tip? :$
Waarom voeg je ze niet toe dmv de stick te gebruiken: 1 keer kort op de knop drukken en de blauwe LED gaat langzaam knipperen. Dan vlakbij de node houden en daarop 3x kort drukken (of 4 / 5 keer), de blauwe LED blijft even branden om aan te geven dat hij is toegevoegd. Daarna de stick er weer in en opstarten, en dan naar devices. Daar zul je dan een Z Wave device zien die je kunt toevoegen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
janne_nl schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:40:
zal em eens op off zetten kijken wat tie dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:22
M.v.Veelen schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:42:
[...]

Waarom voeg je ze niet toe dmv de stick te gebruiken: 1 keer kort op de knop drukken en de blauwe LED gaat langzaam knipperen. Dan vlakbij de node houden en daarop 3x kort drukken (of 4 / 5 keer), de blauwe LED blijft even branden om aan te geven dat hij is toegevoegd. Daarna de stick er weer in en opstarten, en dan naar devices. Daar zul je dan een Z Wave device zien die je kunt toevoegen.
Ah, dank je, op deze manier is het na een hoop geklooi gelukt. Zelfs middels dit knopje was het nog flink regelmatig klikken op het knopje van de Fibaro voordat de stick signaleerde dat er gekoppeld was. Maar goed, hij is gekoppeld, en volgens Domoticz kan ik nu dingen aan/uit schakelen. Morgen maar eens inbouwen in de garage, thanks! :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
ThinkPadd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:31:
Ik zie zo niks waar ik wat mee kan. Misschien dat je nog even kan kijken wat er op het zilverkeurige componentje staat gedrukt? Daar wil nog wel eens de frequentie op staan.
Welke? Die ovaalvormige? Daar staat niets op.
ThinkPadd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:31:
In de documentatie van het BUVA systeem kan ik ook _niks_ vinden over een frequentie, alleen dat het op RF werkt :S

Maar wellicht kun je de box ook aansturen met aansluitingen op de box zelf? In dit topic was ook iemand die het zo gedaan had. Volgens mij een paar pagina's terug nog. Met een ACM-1000 dacht ik. En op het Domoticz forum was iemand die het met een ACM-3500-3 deed (meerdere snelheden). Wellicht dat dat nog een optie is.
Thnx, ik ga het opzoeken...
_ferry_ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:26:
Cool, die 0-10v dimmer, ik heb een ventilator van Buva, die werkt draadloos met 2 zenders (maar niet compatible met domotica voor zover ik weet). En er zit ook een 0-10v ingang op.
Ferry, heb jij hier nog iets mee kunnen doen en hier eventueel foto's van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Waar zou ik die ingang kunnen vinden?
Hierbij nog een foto van de binnenkant van het systeem zelf:

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/2c4c4bba37ca9cf67304da915f4bb504.jpg

De 3 draden linksboven gaan naar het vaste regelpunt in de keuken.
Edit: ik zie nu bij de rechtse van deze 3 (de onderste op de foto) dat hier 0-10v bij staat.
Ik zou alleen niet weten hoe ik die kaku dan aan moet sluiten...

[ Voor 23% gewijzigd door robg1984 op 17-01-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

robg1984 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:58:
Waar zou ik die ingang kunnen vinden?
Hierbij nog een foto van de binnenkant van het systeem zelf:

[afbeelding]

De 3 draden linksboven gaan naar het vaste regelpunt in de keuken.
Edit: ik zie nu bij de rechtse van deze 3 (de onderste op de foto) dat hier 0-10v bij staat.
Ik zou alleen niet weten hoe ik die kaku dan aan moet sluiten...
Op de foto zitten er al draden op, rood, blauw, geel. Dus er zit al een andere bedrade regelaar op.
Ik heb de module nog niet, ben er niet zo mee bezig geweest, staat nog op de to-do lijst. Toen ik er naar zocht was hij bij de ene toko duur, bij de andere goedkoper, maar dan kwamen er verzendkosten bij. Dus had toen zoiets van dat komt nog wel ;)

De +12 en gnd/0v gaan naar je kaku voeding /ingang. Vervolgens sluit je de 0-10v van de ventilator aan op de uitgang.

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 17-01-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
_ferry_ schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:04:
De +12 en gnd/0v gaan naar je kaku voeding /ingang. Vervolgens sluit je de 0-10v van de ventilator aan op de uitgang.
Thnx!
Je kunt zeker niet even een Paint-je maken met een deel van mijn foto + de schakelaar met lijntjes naar de goede aansluitingen? ;)
_ferry_ schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:04:
Op de foto zitten er al draden op, rood, blauw, geel. Dus er zit al een andere bedrade regelaar op.
Klopt, en je kan zeker niet hier een extra draadje instoppen zodat er 2 regelaars heen gaan?
Of kan hij dan teveel krijgen als regelaar 1 op hetzelfde moment iets doet als regelaar 2?

[ Voor 9% gewijzigd door robg1984 op 17-01-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Opzich kan dat mits de beide bronnen daarmee overweg kunnen en dat is meestal m5iet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
janne_nl schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:40:
het werkt bedankt, simpel eigenlijk achteraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Zelf ook steeds meer aan het spelen.
Omdat ik binnenkort wil maken dat mijn XBMC de film/serie stopt als de deurbel gaat, heb ik alvast een start met de scripts gemaakt. Heb ook maar meteen timers aangemaakt met dummy switches (type: Push On Button) om de videolibrary te updaten/cleanen (omdat om een of andere reden dit niet goed automatisch gaat op zowel de raspberry als de mediaspeler op de slaapkamer (little black box).

Wellicht heeft iemand er nog iets aan, aangezien ik er lang mee heb liggen klooien. OpenURL werkte niet en os.execute ook niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
commandArray = {}

if (devicechanged['XBMC PlayPauze'] == 'On') then
    io.popen('curl --data-binary \'{ "jsonrpc": "2.0", "method": "Player.PlayPause", "params": { "playerid": 1 }}\' -H \'content-type: application/json;\' http://192.168.1.26:80/jsonrpc');
end
if (devicechanged['XBMC Clean'] == 'On') then
    io.popen('curl --data-binary \'{ "jsonrpc": "2.0", "method": "VideoLibrary.Clean", "id": 1}\' -H \'content-type: application/json;\' http://192.168.1.26:80/jsonrpc');
end
if (devicechanged['XBMC Update'] == 'On') then
    io.popen('curl --data-binary \'{ "jsonrpc": "2.0", "method": "VideoLibrary.Scan", "id": 1}\' -H \'content-type: application/json;\' http://192.168.1.26:80/jsonrpc');
end

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

DukeBox schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:30:
Opzich kan dat mits de beide bronnen daarmee overweg kunnen en dat is meestal m5iet zo.
Met beide een diode op de uitgang, en misschien een weerstand op de anders onbelaste uitgang zou het denk ik wel gaan. In het ergste geval is de spanning geen 10v maar 9,3volt ofzo, maar uiteindelijk is het dan zo dat de hoogste spanning het toerental bepaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PhXVN6S.jpg
Vandaag een goedkope bewegingsmelder (PIR) binnengekregen.
Kreeg het ding eerst niet aan de praat, terwijl ik hem met RFXmngr applicatie op Windows (RFXCOM ff aangesloten op PC) wel voorbij zag vliegen.

Bleek het uiteindelijk dit vinkje te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1YzTnCc.png
Daar moet echt een soort duidelijke waarschuwingsbalk ofzo voor in beeld komen :+ :(

Bewegingsmelder werkt nu perfect, je kunt hem op 2 manieren opnemen in je systeem.
  • Als je bij de RFXCOM naar 'Set mode' gaat (via hardware) en kiest voor ARC, dan zal hij herkend worden als 'Lighting 5, BBSB new'. In mijn geval stuurde hij alleen maar 'On' commando's.
  • Of je stelt de RFXCOM in dat hij moet luisteren naar Lighting4. Dan wordt de PIR herkend als een 'Lighting4, PT2262' en stuurt alleen maar 'Off' commando's.
Omdat ik al een deurcontact heb, die net als deze PIR op de PT2262 chip is gebaseerd, heb ik gekozen voor Lighting4.
Dat het ding alleen maar een 'On' of een 'Off' commando verstuurt kun je verhelpen door een delay bij on / off in te stellen bij de switch in Domoticz. Op die manier wisselt hij netjes tussen on/off en kun je hem in events opnemen ("IF PIR = On DO SET lamp = On FOR 5 minutes" bijv.).

Jumpers heb ik ingesteld op dezelfde manier als in deze post: http://www.domoticz.com/f...17&t=2179&start=40#p17076 Vooral de 3M3 jumper is belangrijk, de anderen zijn voor het ID instellen wat het apparaat uitzend.

Er zit trouwens een uitschuifbare antenne op van 30cm!! (de halve golflengte voor 433Mhz). Dat ziet er natuurlijk niet uit. Ik heb de antenne losgesoldeerd en vervangen door een massief koperen ader uit een netwerkkabel. Draadje van 17cm is genoeg (kwart golflengte voor 433Mhz). Die in een soort 'U' vorm in de behuizing gelegd en gaat prima.

Oja en de bijgeleverde 9V batterij (SAMXIENG) vervangen door een Panasonic. Die meegeleverde batterijen zijn vaak prut. En Panasonic batterijen kosten bij Action maar €0,99 (zowel 4x AA, 4x AAA als een 9V blokkie :9 )

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 18-01-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:39
nice! ik had de deurcontanten ook al van bamng good. nu kan ik dit ook veilig bestellen :)
al op het domoticz forum geplaatst?
ThinkPadd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 23:58:
[afbeelding]
Kreeg het ding eerst niet aan de praat, terwijl ik hem met RFXmngr applicatie op Windows (RFXCOM ff aangesloten op PC) wel voorbij zag vliegen.

Bleek het uiteindelijk dit vinkje te zijn:
[afbeelding]
Daar moet echt een soort duidelijke waarschuwingsbalk ofzo voor in beeld komen :+ :(

Bewegingsmelder werkt nu perfect, je kunt hem op 2 manieren opnemen in je systeem.
  • Als je bij de RFXCOM naar 'Set mode' gaat (via hardware) en kiest voor ARC, dan zal hij herkend worden als 'Lighting 5, BBSB new'. In mijn geval stuurde hij alleen maar 'On' commando's.
  • Of je stelt de RFXCOM in dat hij moet luisteren naar Lighting4. Dan wordt de PIR herkend als een 'Lighting4, PT2262' en stuurt alleen maar 'Off' commando's.
Omdat ik al een deurcontact heb, die net als deze PIR op de PT2262 chip is gebaseerd, heb ik gekozen voor Lighting4.
Dat het ding alleen maar een 'On' of een 'Off' commando verstuurt kun je verhelpen door een delay bij on / off in te stellen bij de switch in Domoticz. Op die manier wisselt hij netjes tussen on/off en kun je hem in events opnemen ("IF PIR = On DO SET lamp = On FOR 5 minutes" bijv.).

Jumpers heb ik ingesteld op dezelfde manier als in deze post: http://www.domoticz.com/f...17&t=2179&start=40#p17076 Vooral de 3M3 jumper is belangrijk, de anderen zijn voor het ID instellen wat het apparaat uitzend.

Er zit trouwens een uitschuifbare antenne op van 30cm!! (de halve golflengte voor 433Mhz). Dat ziet er natuurlijk niet uit. Ik heb de antenne losgesoldeerd en vervangen door een massief koperen ader uit een netwerkkabel. Draadje van 17cm is genoeg (kwart golflengte voor 433Mhz). Die in een soort 'U' vorm in de behuizing gelegd en gaat prima.

Oja en de bijgeleverde 9V batterij (SAMXIENG) vervangen door een Panasonic. Die meegeleverde batterijen zijn vaak prut. En Panasonic batterijen kosten bij Action maar €0,99 (zowel 4x AA, 4x AAA als een 9V blokkie :9 )

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is al een topic over, waar de PIR ook genoemd wordt. Zie linkje naar de jumpers ;)
Vandaar dat ik er ook eentje besteld heb :P Ik wist al dat het ging werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 23:06
Wat bedoel je met het gebruiken van Lighting4 ? Wat is het verschil tussen Lighting1/2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Het protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

geinige dingetjes:) (en voor die prijs:):):))
kun je iets zeggen over het bereik van de dingen met jouw antenne aanpassing?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moeilijk te zeggen, ik heb maar een klein huisje (56m2) dus zelfs zonder antenne zou dat opzich nog wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-10 13:34
ik heb perongeluk mijn AMWR-210 opgeblazen zou deze nog te repareren zijn?
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/901/9jOUXg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/911/82MrGJ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/537/6dsZHt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/907/Qbr5xT.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door H143 op 18-01-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 09:16
Hoe heb je dat gedaan? Misschien nog garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
alexswart schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:08:
ik heb perongeluk mijn AMWR-210 opgeblazen zou deze nog te repareren zijn?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb ook een AMWR-210 gefrituurd. Niet met opzet, deze werkte ineens niet meer en toen ik de module uit de doos haalde was deze aan de buitenkant een beetje verbrand. Bij de Gamma hebben ze deze, na even praten, onder garantie vervangen. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
ThinkPadd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 23:58:
[afbeelding]
[...]
Ik heb dezelfde PIR hier hangen, maar had wat meer problemen met het werkend krijgen dan jij (en bij mij was het niet het vinkje - die fout had ik al eens eerder gemaakt). Bij mij had het probleem te maken met het feit dat ik praktisch alle protocollen aan had staan, en daar zat nét een conflicterende combinatie in (een grijs vakje in de manual). Uiteindelijk alles uit gezet op de voor mij bekende protocollen na, toen werkte het binnen no-time op Lighting4. Achteraf moest ik het Hideki-protocol nog aanzetten voor m'n temperatuursensoren.

Voor wat betreft het On- en Off-signaal: Ik krijg op Lighting4 wél een On-code, maar ook op het Domoticz-forum zie je mensen met verschillende resultaten met dezelfde jumper-settings. Hoe dit komt? Ik heb werkelijk geen idee, maar in de Log van het device kun je vrij eenvoudig zien wat ie stuurt. Het topic is overigens erg de moeite waard om te lezen: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=2179

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook alleen de protocollen aangevinkt die ik in gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 07:15
ThinkPadd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:01:
Ik heb ook alleen de protocollen aangevinkt die ik in gebruik heb.
Heb ik ook gedaan.
In de RFXCom handleiding wordt dit eveneens geadviseerd.
Als je ook de protocollen aanvinkt die je niet gebruikt kan dit voor vertraging zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
Nieuwe Domoticz update beschikbaar met mogelijkheid tot het uploaded van custom icons (on/off) ...
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=5024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Laatst online: 27-05 19:17
Voor degene die nog behoefte hebben aan een offline script. De vorige die ik in dit topic geplaatst heb, werkte niet geheel betrouwbaar. Deze heb ik al een paar keer kunnen testen en werkt bij mij vlekkeloos. Zorg wel dat je deze in een crontab plaatst.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/bin/sh
# check domoticz
status=`curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://xxx.xxx.xxx.xxx:xx/json.htm?type=devices&rid=1" | grep "status"| awk -F: '{print $2}'|sed 's/,//'| sed 's/\"//g'`
if [ $status ]
then
 echo "Domoticz is al gestart"
else
sudo service domoticz.sh stop
sleep 5
sudo service domoticz.sh start
/home/pi/TelegramServices/Telegram.sh msg fistname_lastname " Domoticz is offline geweest.  Er word geprobeerd opnieuw op te starten."
fi

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

slayer007 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:14:
Voor degene die nog behoefte hebben aan een offline script. De vorige die ik in dit topic geplaatst heb, werkte niet geheel betrouwbaar. Deze heb ik al een paar keer kunnen testen en werkt bij mij vlekkeloos. Zorg wel dat je deze in een crontab plaatst.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/bin/sh
# check domoticz
status=`curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://xxx.xxx.xxx.xxx:xx/json.htm?type=devices&rid=1" | grep "status"| awk -F: '{print $2}'|sed 's/,//'| sed 's/\"//g'`
if [ $status ]
then
else
sleep 5
/home/pi/TelegramServices/Telegram.sh msg fistname_lastname " Domoticz is offline geweest.  Er word geprobeerd opnieuw op te starten."
fi

Good luck!
Slayer...

Kun je me uitleggen hoe dit script werkt?
Of staat hier ook al iets van in de Wiki??

Alles in een crontab?

En kun je domoticz ook een mail laten sturen als hij weer alive is?
[ ik heb dat telegram niet werkend. ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt deze beter/betrouwbaarder dan degene die in de Wiki staat? Kun je aangeven hoe ik een Prowl bericht kan laten sturen met dit script?

Edit: wat nu als je Domoticz handmatig stopt. Het script ziet dan dat Domoticz offline is en zal het dan na 5 seconden weer gaan starten, toch?

[ Voor 34% gewijzigd door M.v.Veelen op 18-01-2015 16:23 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Ik zag dat iemand de vorige ook in de wiki heeft gezet. Alleen is dit de aangepaste versie en die is in de wiki nog niet verwerkt. De volgende regel heb ik in de crontab staan:

code:
1
*/2 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/sh/domoticz_offline_script.sh 2>&1 >> /dev/null

Het script sla je op als bijvoorbeeld domoticz_offline_script. En plaatst het in een mapje en die regel vul je in de crontab.

Het zal ongetwijfeld wel per mail kunnen, maar ik heb niks via de mail, dus kan je daar niks over vertellen. Je kunt bijvoorbeeld een virtuele switch aanmaken en deze in het script zetten, zodat als deze geactiveerd wordt jij een notificatie of e-mail krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
M.v.Veelen schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:22:
Werkt deze beter/betrouwbaarder dan degene die in de Wiki staat? Kun je aangeven hoe ik een Prowl bericht kan laten sturen met dit script?
Zie je bericht net terwijl ik aan het typen was. Antwoord staat eigenlijk al in mijn vorige reactie. Heb je die in de wiki nu ook geprobeerd?
Ik was namelijk afgelopen week veel aan het knoeien met domo en had een paar keer dat de webpage "domoticz offline" aan gaf. Het stomme is dan telkens dat als je de status opvraagd (bv via Putty) deze aangeeft "domoticz is running", maar eigenlijk niet. Ik heb toen gekeken of ik een status kreeg van een apparaat (bij mij idx=1) en of ik daar een reactie op kreeg. Die kreeg ik dus niet, dus leek dit mij de beste manier om te controleren of domo offline is, zonder een complete reboot. Try it out, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil het graag proberen, maar moet eerst helder zien te krijgen hoe ik een Prowl notification kan laten sturen dmv dat script.

En hoe zit het met als je zelf Domoticz afsluit? Gaat hij dan na 5 sec. weer vanzelf opstarten omdat Domoticz offline is? Want dan zou je de tijd wat ruimer moeten instellen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Ik heb zojuist het vijfde artikel in mijn blog serie over de ESP8266 in combinatie met Domoticz afgerond. De ESP8266 gebruik ik om een 7$ WiFi bestuurbare LED dimmer mee te bouwen.

Dit deel gaat over het "hacken"/"modden" van Ikea lampen met LED strips. Daarna heb je een 'design' lamp die via WiFi bestuurd kan worden en dus ook met Domoticz!

Als je net als mij nog bezig bent met een huis bouwen of iig bij de bekabeling in je muur kunt kun je met gemak meerdere lampen aansluiten op 1 module!

Zie: http://blog.quindorian.org/2015/01/esp8266-wifi-led-dimmer-part-5-of-x.html

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Maak een dummy switch aan. Deze heeft bijvoorbeeld idx=54.
Het script ziet er dan als volgt uit.

De 1e json vraagt de status op. Als deze "Ok" is, dan komt de volgende json en die zet je virtuele schakelaar uit. Als de 1e json niet "Ok" is, dan zet het domoticz stop, wacht 5 seconden en start dan weer op, stuurt een telegram en de laatste json is het aanzetten van de virtuele schakelaar. De volgende keer als het script weer controleert is domoticz dus opgestart, krijgt de waarde "Ok" en schakelt je switch weer uit.

Wat je in Domoticz nog moet doen is naar je schakelaar gaan --> notificaties --> en dan instellen dat je een notificatie wilt krijgen als de switch is aangezet. Dan weet je in ieder geval dat domoticz opnieuw is opgestart.

En wat betreft die 5 seconden, als je domo zelf afsluit en het script controleert, wordt domoticz natuurlijk weer opnieuw opgestart.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/bin/sh
# check domoticz
if [ $status ]
then
curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://xxx.xxx.xxx.xxx:xx/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=54&switchcmd=Off
else
sleep 5
curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://xxx.xxx.xxx.xxx:xx/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=54&switchcmd=On
fi

Denk dat het zoiets moet zijn. Ben zelf ook nog een n00b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Quindor schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:56:
Ik heb zojuist het vijfde artikel in mijn blog serie over de ESP8266 in combinatie met Domoticz afgerond. De ESP8266 gebruik ik om een 7$ WiFi bestuurbare LED dimmer mee te bouwen.

Dit deel gaat over het "hacken"/"modden" van Ikea lampen met LED strips. Daarna heb je een 'design' lamp die via WiFi bestuurd kan worden en dus ook met Domoticz!

Als je net als mij nog bezig bent met een huis bouwen of iig bij de bekabeling in je muur kunt kun je met gemak meerdere lampen aansluiten op 1 module!

Zie: http://blog.quindorian.org/2015/01/esp8266-wifi-led-dimmer-part-5-of-x.html
@ quindor,

Heb je lijstje besteld...
Ik hoop dat ik tzt je hulp mag vragen....

Wat ik nu wel mis, zit er altijd een sketch in?
Of is dat voor de extra opties.?
En hoe heb je hem geleerd in Domoticz?

en natuurlijk:
BEDANKT voor het opensourcen... :) :) :)

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:42
Quindor schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:56:
Ik heb zojuist het vijfde artikel in mijn blog serie over de ESP8266 in combinatie met Domoticz afgerond.
Hoe gij jij de lampen "mechanisch" aansturen?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er weer goed uit! Wanneer kunnen we je printje bestellen ;) ? Nog steeds gewoon de FET's aangestuurd zonder weerstanden trouwens? Ik heb nog geen tijd gehad om met de ESP8266 te spelen helaas.

LED's zien er op de foto qua lichtkleur ook wel goed uit. Heb zo geen nut ervoor, anders had ik ook een setje besteld :P

Hmmm Domoticz forum weer plat?
It's not just you! http://domoticz.com looks down from here.
http://www.downforeveryoneorjustme.com/domoticz.com/forum/

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 18-01-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/bin/sh
# check domoticz
if [ $status ]
then
else
sleep 5
fi

Good luck!
Ik heb deze maar even gepakt, want die andere daar kom ik niet helemaal uit. Het stukje met Telegram (zit daar trouwens niet een typefout in -> fistname....moet dat niet firstname zijn?) heb ik eruit gehaald. Dan maar even geen notificatie via Prowl.

Als iemand daar een oplossing voor weet: graag :9

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Domoticz plat ligt gaat een notificatie via Prowl ook lastig worden toch :P ? Misschien een soort URL van de API (als die er is) van Prowl aanroepen?

Wat is trouwens het verschil met dit script, en het script wat op de wiki staat (ligt helaas plat, dus heb geen linkje :-( )

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 18-01-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, het berichtje dat Domoticz plat is geweest wordt verzonden als Domoticz weer online komt :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
ThinkPadd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:30:
Als Domoticz plat ligt gaat een notificatie via Prowl ook lastig worden toch :P ? Misschien een soort URL van de API (als die er is) van Prowl aanroepen?

Wat is trouwens het verschil met dit script, en het script wat op de wiki staat (ligt helaas plat, dus heb geen linkje :-( )
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/bash
# check domoticz
sudo service domoticz.sh status
# if not found - equals to 1, start it
if [ $? -eq 1 ]
then
/home/pi/domoticz/scripts/lua/Telegram.sh msg Firstname_Lastname "Domoticz is Offline"
else
echo "Domoticz running - do nothing"
fi

Deze bedoel je zeker? Bij deze ging het bij mij vaak mis. Dit script vraagt eerst de status van domoticz op. Maar het gebeurd regelmatig dat als de webpage "domoticz offline" aangeeft en je vraagt de status op, dat deze aangeeft "domoticz is running". Wat dus niet het geval is dan.Deze checkt of er idd gecommuniceerd kan worden met een apparaat. Zo niet, dan start ie opnieuw op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja die bedoel ik inderdaad, die had jij toen gemaakt.

Wat vraag je met
code:
1
json.htm?type=devices&rid=1
aan data op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

@Dylantje2

Cool, leuk om te horen dat je het lijstje met onderdelen hebt besteld! Hulp vragen mag altijd, genoeg mensen hier die er ook wel wat vanaf weten, dus komt altijd goed. :)

Part 3 gaat over het flashen en programmeren van de ESP module. Je laad files naar de ESP toe via dat programma wat ik laat zien. Als je dit programma vervolgens init.lua noemt dan word dit de volgende keren vanzelf gestart bij het opstarten van de module.

Hoe je het vervolgens in Domoticz bekend maakt kun je vinden in Part 4! :)

@A1AD
Daar ben ik nog niet 100% uit. Uiteindelijk wil ik alle lampen bedienen mogelijk maken via 3 zaken.
- Schakelaars op de muur (Zoals mensen normaal gewend zijn)
- Via bewegings melders
- Op basis van tijd (En de tijd van de dag gaat ook de intensiteit bepalen)

In principe zou een schakelaar aan een GPIO ingang van de ESP8266 dit moeten kunnen verzorgen. Daar ga ik binnenkort eens aan werken. (Gecombineerde schakelaar, temperatuur, humidity, licht level en bewegings ESP8266)

Het enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak is de eventuele reactie snelheid van het geheel. Dus ESP8266 die een GPIO aangeschakeld krijgt, dit naar Domoticz stuurt, die vervolgens weer een signaal terug geeft om een Lamp aan te schakelen.

@ThinkPad
Ik heb de PCB's inmiddels binnen maar ze werken niet helemaal zoals ik verwacht. Of nou ja, van de 4 die ik nu gesoldeerd hebt doen op 2 beide GPIO uitgangen het perfect en op 2 andere maar 1tje. Dus in principe is mijn design in orde zou ik zeggen, maar ergens zit er toch iets wat er voor zorgt dat 1 van de GPIO's altijd vol aan staan.

Ik ga er nog een paar extra maken en dan kijken hoe die zich gedragen.

De LED's zijn inderdaad best nice qua kleur. Het zijn de strips die ik in de hardware post heb staan. Ze hadden net nog een heel klein beetje geler mogen zijn, maar ze zijn best goed!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
ThinkPadd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:54:
Ja die bedoel ik inderdaad, die had jij toen gemaakt.

Wat vraag je met
code:
1
json.htm?type=devices&rid=1
aan data op dan?
helemaal niks speciaals. Gewoon een status. En als deze "Ok" is dan krijgt ie dus een reactie.
Anders krijgt ie niks terug gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Wie kan helpen??

Net alles werkend, gebeurt het volgende:
Ik krijg een update aangeboden denk oke binnen halen.
En nu is het enige wat ik nog zie:

DOMOTICZ OFFLINE

Hoe is dit weer te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
domoticz opnieuw opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
ja heb ik uiteraard al geprobeerd stroom eraf en weer erop...
http://www.domoticz.com/ website is ook down zie ik.

Iemand een idee hoe dit nog te fixen is, hoop niet dat de enige weg een nieuw image is en alles opnieuw doen.

[ Voor 57% gewijzigd door LJ80 op 18-01-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Prowl gebruikers: voeg het onderstaande regeltje toe om een berichtje te krijgen dat je Domoticz weer gestart is:

code:
1
https://prowl.weks.net/publicapi/add?apikey=<JOUW PROWL API KEY>&application=Domoticz&description=DomoticzStart

Uiteraard kun je application en description naar wens aanpassen.

Edit: het werkt om Domoticz weer op te starten, maar een berichtje krijg ik niet. Nog niet......back to the drawing board :)

[ Voor 16% gewijzigd door M.v.Veelen op 18-01-2015 19:35 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
er moet nog 'curl' of 'wget' voor... daarmee kun je een URL aanroepen. Zoek eens op 'call url from bash script' voor voorbeelden. Volgens mij is het normaal:
curl "http://www.google.com"
maar je moest ook wat met de output doen dacht ik (meestal naar /dev/null, oftewel de 'prullenbak'). Kan me voorstellen dat het anders ruimte in gaat nemen ergens.

En hoe heb je het getest? Domoticz service met de hand stoppen (sudo service domoticz.sh stop) en dan wachten tot het script wat gaat doen?

[ Voor 101% gewijzigd door ThinkPad op 18-01-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohja......duik ik nog even in wat het moet worden.

Ja, het log geopend in Domoticz en Domoticz gespot door in Terminal de service te stoppen. Een paar seconden later startte Domoticz weer op en dat zag ik ook in het log voorbij komen.

Edit: het werkt met de volgende regel:

code:
1
curl 'https://prowl.weks.net/publicapi/add?apikey=<MIJN PROWL API KEY>&application=Domoticz&description=Domoticz%20is%20zojuist%20weer%20opgestart' >/dev/null 2>&1

[ Voor 32% gewijzigd door M.v.Veelen op 18-01-2015 20:18 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

LJ80 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:18:
Iemand een idee hoe dit nog te fixen is, hoop niet dat de enige weg een nieuw image is en alles opnieuw doen.
Welk OS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
op een rpi.
Heb zojuist maar de boel geformatteerd en een nieuw image erop gezet.
Maar volgens mij is de laaste Beta versie niet goed, loopt nu weer halverwege met instellen vast.
Maar toch wil ik een beta versie omdat anders mn hue niet werkt...

update:
na opnieuw reboot start hij nu gelukkig wel door.

[ Voor 7% gewijzigd door LJ80 op 18-01-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ LJ80

Gebruik je putty??!!

Kan wel eens zijn na een update dat Domoticz offline is.
ff inloggen met Putty.

[ Voor 92% gewijzigd door Dylantje2 op 18-01-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Laatst online: 11-10 13:34
Joepv schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:47:
[...]

Heb ook een AMWR-210 gefrituurd. Niet met opzet, deze werkte ineens niet meer en toen ik de module uit de doos haalde was deze aan de buitenkant een beetje verbrand. Bij de Gamma hebben ze deze, na even praten, onder garantie vervangen. :)
terug naar de winkel gaan is voor mij geen optie omdat ik hem al heb opengemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Vreemde zaak, ik kan geen virtual sensors meer aanmaken. De software zegt dat ze in de devices tab staan, maar ik heb al 20x gedrukt, maar ze komen er niet in. Zojuist geupgrade naar de nieuwste versie en dat helpt ook niet. Iemand een idee?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Een rpi is hardware.. welk OS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@mindfreaker.
Nieuwe sensoren aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joepv schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:25:
Vreemde zaak, ik kan geen virtual sensors meer aanmaken. De software zegt dat ze in de devices tab staan, maar ik heb al 20x gedrukt, maar ze komen er niet in. Zojuist geupgrade naar de nieuwste versie en dat helpt ook niet. Iemand een idee?
Cache van je browser ff legen? Of ff in een incognito venster proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

Nicap

Tsssk....

Ligt de site van domoticz eruit ofzo? Zag een nieuwe beta met icon uploader. Kan alleen niet vinden hoe je dat precies doet. Ja, het moet in een zipje met een definition file. Maar wat is de opbouw? Iemand die het zo weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ligt er al een paar uur uit. Laatst ook al, misschien moet gizmocuz eens naar een andere host zoeken? (als het daar door komt, en niet gewoon door onderhoud ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:58

Zorian

What the fox?

Draai sinds afgelopen nacht met dank aan ThinkPad ook Domoticz op een RPi met daaraan een P1 USB smart sensor in de slimme meter. Allicht wat overkill gezien de mogelijkheden, maar dit programma doet tenminste wél wat ie moet doen: Bijhouden, grafiekjes maken en kosten berekenen.

Na circa 24 uur ben ik op een verbruik van 12kWh stroom uitgekomen. Gas meet ie helaas niet, denk dat die meter niet goed zit aangesloten op de hoofdunit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

12kWh is niet mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

De frituurpan, koffiezetapparaat, wasmachine, wasdroger en vaatwasser hebben wel allemaal 1 of meerdere keren aangestaan. Ook stond er de hele dag een pc met receiver en externe subwoofer aan, en enkele uren lang ook een TV met PS4.
Ik ga het in de gaten houden en kijken hoe het zich houdt op dagen zonder wasmachine e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:49:
[...]

De frituurpan, koffiezetapparaat, wasmachine, wasdroger en vaatwasser hebben wel allemaal 1 of meerdere keren aangestaan. Ook stond er de hele dag een pc met receiver en externe subwoofer aan, en enkele uren lang ook een TV met PS4.
Ik ga het in de gaten houden en kijken hoe het zich houdt op dagen zonder wasmachine e.d. :)
Serieus elektriciteit besparen

Maar het gasverbruik telt dus nog steeds niet (terwijl als je met de hand kijkt, de meterstand wel is opgelopen) ?

[script]

Good luck!
Kun je in plaats van het IP in te vullen op de plek van de xxxx, niet gewoon 'localhost:8080' gebruiken? Dan hoeft niet iedereen dat aan te passen ;) Wel ff onder 'Application settings' 127.0 range toegang geven.
Die 127.0 gebruik ik ook om een user var te vullen via een event (Open URL, zie paar pagina's terug over workaround, zoek op 'loophole' in de search ;) )

En hoe vaak laat je dit script lopen via crontab? Ik heb de code van hierboven in de inhoud van het oude bestand gezet, en de cron niet aangepast. Die ziet er zo uit:
*/1 * * * * sudo /home/pi/domoticz/scripts/domoticz_offline_script.sh 2>&1 >> /dev/null

Is het nog nodig om die cron regel aan te passen, of kan het zo blijven?

Overigens, iemand waar ik contact mee heb en beetje over Domoticz babbel heb ik het script ook gestuurd, hij gaf nog een aantal opmerkingen:
Ik heb dat scriptje voor het herstarten van domoticz nog even bekeken, maar... ik zou hem zelf niet gebruiken.

Het script zal het prima doen, als Domoticz netjes down gaat. Je wilt echter dat hij weer up komt als hij niet netjes down gaat. Stel hij gaat hangen en reageert niet op dat JSON request.

dan heb je kans dat:

niet werkt. Je moet dan het process een QUIT command sturen aan de hand van zijn process id. Zijn process id staat in /var/run/domoticz.pid. Zelfs dan heb je kans dat domoticz nog blijft draaien, je kunt dan een KILL command sturen om hem echt weg te krijgen.

Pas daarna kun je

uitvoeren, anders heb je kans op meerdere domoticz processen. Ik weet niet precies wat Domoticz doet als je hem opstart als er nog een hangende variant bestaat. In het gunstige geval blijft je Domoticz niet werkend en start hij de nieuwe gewoon niet op, in het slechtste geval krijg je (te zien aan je 1 minuut crontab) er elke minuut een domoticz bij wat er uiteindelijke voor zorgt dat je RaspberryPI het best zwaar gaat krijgen.
Zet je DM trouwens eens aan, dan hoef ik dit topic niet vol te spammen over dit script :P

[ Voor 117% gewijzigd door ThinkPad op 19-01-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-- dubbelpost :F --

[ Voor 97% gewijzigd door ThinkPad op 19-01-2015 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Dylantje2 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:05:
@ LJ80

Gebruik je putty??!!

Kan wel eens zijn na een update dat Domoticz offline is.
ff inloggen met Putty.

Bedankt voor deze tip, ik ben nog lerende volgende keer zeker proberen.
DukeBox schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:29:
[...]

Een rpi is hardware.. welk OS ?
De laatste Beta V2.2228

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je geen reden hebt om naar beta te gaan zou ik mooi op stable blijven. Maar goed ik lees dat je Hue lampen het anders niet doen, dus stable is dan geen optie.

Ik was een maand of twee geleden ook lekker aan het upgraden, "nieuwer is beter toch?". Nou mooi niet, allemaal rare issues (events die heel willekeurig ineens niet meer triggerden, hoog RAM gebruik enzo) met de beta. Nu weer een poosje op stable aan het draaien, en geen vuiltje aan de lucht.
Ik begin er niet meer aan als er geen reden is om het te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 19-01-2015 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 07:05:
[...]

En hoe vaak laat je dit script lopen via crontab? Ik heb de code van hierboven in de inhoud van het oude bestand gezet, en de cron niet aangepast. Die ziet er zo uit:
*/1 * * * * sudo /home/pi/domoticz/scripts/domoticz_offline_script.sh 2>&1 >> /dev/null

Is het nog nodig om die cron regel aan te passen, of kan het zo blijven?
Ik heb die cron niet aan hoeven passen :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 16:56
Nicap schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:19:
Ligt de site van domoticz eruit ofzo? Zag een nieuwe beta met icon uploader. Kan alleen niet vinden hoe je dat precies doet. Ja, het moet in een zipje met een definition file. Maar wat is de opbouw? Iemand die het zo weet?
In de vernieuwde handleiding staat hoe de opbouw is. Deze is te vinden in de Domoticz root/Manual.

@LJ80 Stroom van de rpi is nooit de oplossing. Maakt alles alleen maar erger. Resulteert meestal in een nieuwe installatie van je image..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
ThinkPadd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:01:
[...]

Cache van je browser ff legen? Of ff in een incognito venster proberen.
Geprobeerd met 2 browsers (Chrome en Sarari) en werkt niet meer. Debug logging aangezet en daar komt niet eens een melding in terug. :| Ik ga het straks nogmaals proberen via de JSON API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
ThinkPadd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 07:13:
Als je geen reden hebt om naar beta te gaan zou ik mooi op stable blijven. Maar goed ik lees dat je Hue lampen het anders niet doen, dus stable is dan geen optie.
Juist dat is de reden, vooral omdat ik nog een hoop moet leren gebruik ik liever een stable versie.
Hoop dan ook dat HUE snel in de stable versie wordt opgenomen.
BizzieBis schreef op maandag 19 januari 2015 @ 07:50:
[...]

@LJ80 Stroom van de rpi is nooit de oplossing. Maakt alles alleen maar erger. Resulteert meestal in een nieuwe installatie van je image..
Is er ergens iets te vinden dat ik wat kan gaan leren om commando's in te geven via putty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LJ80 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:28:
[...]
Is er ergens iets te vinden dat ik wat kan gaan leren om commando's in te geven via putty.
Als je via Putty inlogt op de Pi, dan doe je dat via SSH. Als je via SSH op de Pi inlogt kom je op de commandline terminal van het besturingssysteem van de Pi. Dit is gewoon 'Raspbian'. De commando's hiervoor zijn dus gelijk aan die op alle andere Pi's die de standaard Raspbian image gebruiken.
Alleen om Domoticz te starten gebruik je dus wat andere commando's. Afsluiten van de Pi enzo zijn gewoon de standaard linux (want dat is wat Raspbian is eigenlijk) commando's.

Misschien dat je hier wat mee kunt: http://kb.mediatemple.net...47/Common+SSH+Commands#gs daarin worden de meestgebruikte linux SSH commando's uitgelegd (kopieren/knippen/verwijderen van bestanden e.d.). Ik weet niet of je vroeger nog DOS hebt gebruikt, maar de terminal via SSH is in principe hetzelfde idee, maar dan met linux commando's ipv. DOS commando's. Ik heb vroeger nog wel met DOS gewerkt (jaja en ik ben nog maar 23 :P ) dus ik snap de werking wat beter.

Als je alleen maar grafische schermpjes met 'Next, Next, Finish' gewend bent dan is de commandline terminal wel even back to basics ja...

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 19-01-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik heb een sensor op de deur zitten. Als ik deze opengaat dan gaat de tuinverlichting aan. Ik merk op dat daar seconden vertraging in zit, soms wel 5 seconden.
Gebruik Domoticz Windows.
Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
ThinkPadd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:34:
[...]

Als je via Putty inlogt op de Pi, dan doe je dat via SSH. Als je via SSH op de Pi inlogt kom je op de commandline terminal van het besturingssysteem van de Pi. Dit is gewoon 'Raspbian'. De commando's hiervoor zijn dus gelijk aan die op alle andere Pi's die de standaard Raspbian image gebruiken.
Alleen om Domoticz te starten gebruik je dus wat andere commando's. Afsluiten van de Pi enzo zijn gewoon de standaard linux (want dat is wat Raspbian is eigenlijk) commando's.

Misschien dat je hier wat mee kunt: http://kb.mediatemple.net...47/Common+SSH+Commands#gs daarin worden de meestgebruikte linux SSH commando's uitgelegd (kopieren/knippen/verwijderen van bestanden e.d.). Ik weet niet of je vroeger nog DOS hebt gebruikt, maar de terminal via SSH is in principe hetzelfde idee, maar dan met linux commando's ipv. DOS commando's. Ik heb vroeger nog wel met DOS gewerkt (jaja en ik ben nog maar 23 :P ) dus ik snap de werking wat beter.

Als je alleen maar grafische schermpjes met 'Next, Next, Finish' gewend bent dan is de commandline terminal wel even back to basics ja...
Dos heb ik zeker mee gewerkt dat is dan ook bekend terrein :)
In notepad bat files maken etc.

inloggen met putty was al gelukt alleen wat voor commando's geef je dan in om opnieuw op te starten. (sudo reboot werkte :*) Maar hoe check je of domoticz echt offline is, knippen plakken openen van bestanden etc.

Ja ik weet deze vragen zijn wel erg basic maar moet ergens beginnen, bedankt dan ook voor je linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05

Kraz

Saving the world

LJ80 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:42:
[...]

Dos heb ik zeker mee gewerkt dat is dan ook bekend terrein :)
In notepad bat files maken etc.

inloggen met putty was al gelukt alleen wat voor commando's geef je dan in om opnieuw op te starten. (sudo reboot werkte :*) Maar hoe check je of domoticz echt offline is, knippen plakken openen van bestanden etc.

Ja ik weet deze vragen zijn wel erg basic maar moet ergens beginnen, bedankt dan ook voor je linkje.
Zet eerst je DM is aan.
Dan kunnen mensen je wellicht directer helpen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
vanputten80 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:39:
Ik heb een sensor op de deur zitten. Als ik deze opengaat dan gaat de tuinverlichting aan. Ik merk op dat daar seconden vertraging in zit, soms wel 5 seconden.
is dat een kaku sensor ? die stuurt een grote burst... en alles ligt dan plat kwa ontvangst en versturen.
Hij stuurt een burst, dus als je ook een kaku schakelaar hebt voor de tuin, dan zou je deze direct aan elkaar kunnen koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
vanputten80 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:39:
Wat ik gedaan heb is naast de sensor via domoticz aan te melden deze ook direct op de ontvanger aanmelden. Dan gaat het wel direct en loop domoticz qua status van de sensor gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
kraz247 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:48:
[...]

Zet eerst je DM is aan.
ga ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

ThinkPadd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 07:05:
[...]

Serieus elektriciteit besparen

Maar het gasverbruik telt dus nog steeds niet (terwijl als je met de hand kijkt, de meterstand wel is opgelopen) ?
Correct, het gasverbruik blijft volledig ongemeten op Domoticz, maar de meter zelf loopt rustig door. Ik zal Liander eens een belletje doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
--dubbelpost--

[ Voor 97% gewijzigd door LJ80 op 19-01-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat is software.. welk OS (OperatingSystem) ?

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 19-01-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 15:41
Zijn er ergens complete pakketten te koop met rgb led verlichting die ik mbv domoticz kan aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 09:05
vespino schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:53:
Zijn er ergens complete pakketten te koop met rgb led verlichting die ik mbv domoticz kan aansturen?
Ja dat is er, ik gebruik deze: http://www.domoticz.com/wiki/Limitless/AppLamp_LED
Kun je dan eventueel ook nog met een app op je telefoon bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
LJ80 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:16:
[...]

Wat ik gedaan heb is naast de sensor via domoticz aan te melden deze ook direct op de ontvanger aanmelden. Dan gaat het wel direct en loop domoticz qua status van de sensor gewoon mee.
Kan ik dan ook tijden mee geven wanneer aan te schakelen?

Gebruik homeEasy (elro) als buitenschakelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
vespino schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:53:
De Philips Hue lampen worden ook ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Quindor schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:57:
In principe zou een schakelaar aan een GPIO ingang van de ESP8266 dit moeten kunnen verzorgen. Daar ga ik binnenkort eens aan werken. (Gecombineerde schakelaar, temperatuur, humidity, licht level en bewegings ESP8266)

Het enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak is de eventuele reactie snelheid van het geheel. Dus ESP8266 die een GPIO aangeschakeld krijgt, dit naar Domoticz stuurt, die vervolgens weer een signaal terug geeft om een Lamp aan te schakelen.
Quindor: Dit topic al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
vanputten80 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:06:
[...]

Kan ik dan ook tijden mee geven wanneer aan te schakelen?

Gebruik homeEasy (elro) als buitenschakelaars
Nee als je em ook direct op de ontvanger aanmeld gaat hij ook direct aan en valt het niet meer te sturen via domoticz. (of je moet em met n script meteen weer uitschakelen denk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 15:41
VicSmurf schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:58:
[...]

Ja dat is er, ik gebruik deze: http://www.domoticz.com/wiki/Limitless/AppLamp_LED
Kun je dan eventueel ook nog met een app op je telefoon bedienen.
Welke heb je precies dan want dit is een wiki met verschillende links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 09:05
vespino schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:15:
[...]

Welke heb je precies dan want dit is een wiki met verschillende links.
Ik heb hier de wifi module besteld: http://ledstrip-specialis...ouch-controller-led-strip
Hier heb je ook de rgb led strips die je er bij kunt kopen. Via eBay kan eventueel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Iemand voor elkaar te gekregen om een lamp te laten knipperen (bv 3 keer) middels een lua-script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Zet je DM trouwens eens aan, dan hoef ik dit topic niet vol te spammen over dit script :P
Staat nu aan....denk ik.....hoop ik......😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

kraz247 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:48:
[...]

Zet eerst je DM is aan.
voor de liefhebbers heb ik een kanaaltje aangemaakt op de IRC-server van tweakers.net, is soms toch wat handiger en directer (mits er ook wat volk blijft hangen uiteraard ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
tozzke schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:53:
[...]

voor de liefhebbers heb ik een kanaaltje aangemaakt op de IRC-server van tweakers.net, is soms toch wat handiger en directer (mits er ook wat volk blijft hangen uiteraard ;))
Ja leuk idee, maar gaat er zo geen hoop info verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

het is niet de bedoeling dat het een helpdesk wordt daar natuurlijk, daar is het forum meer voor.
Maar voor dingen die via DM gaan.... sjae, waarom niet via IRC? dan lezen er wellicht nog anderen mee met evt input.
Echt nuttige dingen worden dan toch nog wel hier vermeldt
Pagina: 1 ... 43 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door