Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
robg1984 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:59:
[...]

Je kan natuurlijk eerst bestaande proberen en vervolgens kijken of dit voldoet.
Klopt maar op QNAP wordt denk al lastig er staat nergens een QNAP tutorial alleen synology.
En een image met en XBMC en Domoticz of beschrijving hoe dit te doen ben ik ook nog nergens tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 23:06
Ik ben gestart met een HomeWizard. Na 5 maanden heb ik hem verkocht omdat tegen beperkingen aanliep. Wat me vooral stoorde was dat ik geen Events kon aanmaken, dus zelf acties programmeren. Daarvoor moet je gebruik maken van een externe website. Ik wil alles in eigen beheer hebben, dat geeft me een beter gevoel.

Tevens ben je flexibeler in het uitbreiden van het system met andere zaken als Zwave. Dat kan met HW niet.

Je bent met Domoticz een stuk vrijer en kunt er meer mee. Zeker met het Dashboard wat onlangs geintroduceerd is zie ik veel meer mogelijkheden om het thuis ook te laten gebruiken door vriendin. Mijn vriendin snapt het nu ook, simple een tablet altijd aanstaan (met de camera in de babykamer erop (een requirement van vriendin)).

Ik draai Domoticz op een pc. Verbruikt ongeveer 28watt. Host ik ook een site op, Plex en domoticz dus.

Ben er zeer blij!

[ Voor 6% gewijzigd door vanputten80 op 14-01-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarFan schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:48:
[...]

Dus de standaard (1/4) is 16,4 deze uit de link (1/2) is 34 (volgens de website moet het 32,8 zijn).
Maar de hele lengte (69,1cm) zou het beste zijn volgens jou.
Ik zou die kwijt kunnen, dus eens even zoeken waar die te krijgen is.
Geen idee hoe dat precies zit, misschien eens contact opnemen met RFXCOM. Wellicht dat je de RFXCOM te zwaar belast ofzo, ik ben geen RF expert :P

Verschil in wat je meet qua lengte van de huidige antenne en wat die site als antwoord geeft komt denk ik omdat je de connector ook meet waarschijnlijk, die site gaat alleen van de lengte van de antenne zelf uit.
Steef_tweaker schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:54:
[...]
Maar deze kant en klare kunnen toch geen en XBMC en Domoticz of wel, dat bedoel ik juist.
[..]
Nee, meestal is het een XBMC image waar men dan handmatig Domoticz bij installeert.

Ik zelf had het gescheiden, had een tweede Pi voor XBMC. Ook omdat ik m'n slimme meter uitlees, en de Pi met Domoticz daarom in de meterkast moest staan (+ ik hoef die dradenzooi niet in m'n woonkamer ofzo).
vanputten80 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:08:
[..]
Ik draai Domoticz op een pc. Verbruikt ongeveer 28watt. Host ik ook een site op, Plex en domoticz dus.
[..]
Zou toch kijken naar wat anders. 28W is toch bijna 6 tientjes per jaar (vermogen in Watt 24/7 * 2 = kosten in euro's op jaarbasis grofweg). Daar heb je ook wel een tweedehands Pi voor.
Of zet het op een NAS, die kunnen ook prima een site hosten, Domoticz draaien en Plex kunnen veel modellen ook wel, afhankelijk van CPU en RAM. De Pi doet 5W ofzo? Mijn NAS doet 15W.

Zijn geen schokkende bedragen, maar als je van plan bent het nog een aantal jaren zo te laten draaien dan zul je met wat rekenen zien dat een Pi of een NAS al gauw aantrekkelijk is.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 14-01-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
MarFan schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:48:
[...]

Dus de standaard (1/4) is 16,4 deze uit de link (1/2) is 34 (volgens de website moet het 32,8 zijn).
Maar de hele lengte (69,1cm) zou het beste zijn volgens jou.
Ik zou die kwijt kunnen, dus eens even zoeken waar die te krijgen is.
Ervaringen met deze antenne lijken positief te zijn:
http://www.ebay.com/itm/4...ennas&hash=item2eccdec506

Als je een metalen plaat van ongeveer 30x30cm onder deze antenne plaatst werkt het optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 16:48
b_weijenberg schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:20:
[...]

Ervaringen met deze antenne lijken positief te zijn:
http://www.ebay.com/itm/4...ennas&hash=item2eccdec506

Als je een metalen plaat van ongeveer 30x30cm onder deze antenne plaatst werkt het optimaal.
Klopt, ik heb die antenne gekocht en heb nu veel beter bereik, door hele woning (beton 3 verdiepingen). Alleen buiten door HR++ schuifpui blijft lastig, maar dat heb ik opgelost met een KaKu repeater

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
Je vergeet nog: http://www.hoperf.nl/SDK4-433-SMA
Want die wilde ik gaan halen maar wellicht kan ik beter 1 pakken met een langere draad zodat ik de antenne aparte van de transceiver ergens anders kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
robg1984 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:13:
Je vergeet nog: http://www.hoperf.nl/SDK4-433-SMA
Want die wilde ik gaan halen maar wellicht kan ik beter 1 pakken met een langere draad zodat ik de antenne aparte van de transceiver ergens anders kan plaatsen.
ik dacht ergens gelezen te hebben dat 1/2 golflengte niet juist is, maar heb em erbij gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Pino schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:40:
[...]

Klopt, ik heb die antenne gekocht en heb nu veel beter bereik, door hele woning (beton 3 verdiepingen). Alleen buiten door HR++ schuifpui blijft lastig, maar dat heb ik opgelost met een KaKu repeater
Kan ik deze zo aansluiten op de RFXCOM? Of moet ik nog iets anders aanschaffen hiervoor?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
Joepv schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:18:
Kan ik deze zo aansluiten op de RFXCOM? Of moet ik nog iets anders aanschaffen hiervoor?
Ja, de RFXtrx433(E) heeft een SMA female connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee of er standaard al Sonos support voor Domoticz is ondertussen ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
DennusB schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:31:
Iemand enig idee of er standaard al Sonos support voor Domoticz is ondertussen ?
Er is iemand bezig met een plugin:
http://www.domoticz.com/f...08adf1a203d5c1fecd3aeb67c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
ThinkPadd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:12:

Zou toch kijken naar wat anders. 28W is toch bijna 6 tientjes per jaar (vermogen in Watt 24/7 * 2 = kosten in euro's op jaarbasis grofweg). Daar heb je ook wel een tweedehands Pi voor.
Of zet het op een NAS, die kunnen ook prima een site hosten, Domoticz draaien en Plex kunnen veel modellen ook wel, afhankelijk van CPU en RAM. De Pi doet 5W ofzo? Mijn NAS doet 15W.

Zijn geen schokkende bedragen, maar als je van plan bent het nog een aantal jaren zo te laten draaien dan zul je met wat rekenen zien dat een Pi of een NAS al gauw aantrekkelijk is.
Als men perse een PC'tje zou willen hebben kan ik de Intel NUC serie wel aanbevelen. Deze verbruikt Idle met Domoticz draaiend ongeveer 8 watt (het verbruik van twee Raspberry PI's).

Ik zelf heb deze momenteel in de meterkast hangen met een HDMI extender naar de TV waardoor ik hem ook als HTPC kan gebruiken in mijn geval met XBMC.

Er zijn ook goedkopere modellen met een I3 erin.

[ Voor 5% gewijzigd door Brutuss op 14-01-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Steef_tweaker schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:17:
ik dacht ergens gelezen te hebben dat 1/2 golflengte niet juist is, maar heb em erbij gezet
Volgens mij kan dit gewoon. Dat de RFXcom nu een andere gebruikt heeft te maken met de grote van de antenne, als ik het goed begreep. Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:39
Ik wil graag mijn watergebruik registreren. Mijn meter geeft een magnetische puls af per eenheid water. Ik heb de reed sensor uit een goedkope deursensor van banggood verlengd, deze vangt netjes de puls op (lampje van het deurcontact gaat branden na elke omwenteling). De watermeter staat naast mijn raspberry pi, het heeft mijn voorkeur om de puls rechtstreeks met de raspberry op te vangen, dus de reedsensor rechtstreeks op de GPIO pinnen aan te sluiten. Is dit mogelijk of moet je met weerstanden, etc. aan de slag (ben niet elektronisch onderlegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

GPIO kan maar niet direct. Het is een IO pin, niet een schakelaar ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
robg1984 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:36:
[...]

Volgens mij kan dit gewoon. Dat de RFXcom nu een andere gebruikt heeft te maken met de grote van de antenne, als ik het goed begreep. Iemand die dit kan bevestigen?
Klopt wat je zegt, ik had te snel gelezen, het schijnt zelfs beter te zijn:
ThinkPadd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:49:
Die antenne uit het linkje is een 1/2 golflengte, de standaard antenne op de RFXCOM is een 1/4 golflengte.

1/4 golflengte wordt meestal gekozen uit het oogpunt van afmetingen. Kijk maar eens wat je bij 88 of 108Mhz (FM-radio) nodig zou hebben op volle golflengte of halve golflengte :P Dan heb je ook al een knoepert van een spriet. Maar als je de ruimte hebt (ding staat toch in je meterkast ofzo) dan heeft het uiteraard wel zin om er een grotere antenne op te zetten. Van 1/4 golflengte naar een 1/2 golflengte is dan een flinke verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Weet iemand hoe je Forecast.io in Domo kunt toevoegen? Heb de wiki doorgelopen, maar er komt geen nieuwe devices bij te staan. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2z65w9l.jpg

zie situatie schets,
Is het volgende senario "makkelijk" te realiseren met Domoticz.

1 Bij het passeren van sensor 1 gaat altijd lamp 1 aan en binnen 30 seconden weer uit, het is immers maar een doorloop halletje.

2 Als je de grote ruimte binnenkomt en passeert sensor 1 en dan sensor 2 dan moet het licht hier aanblijven tot je de ruimte verlaat via deur 3. (Je gaat immers weg) of tot je opnieuw sensor 1 passeert. Je heb dus even iets gepakt en gaat weer terug dus het licht mag uit.
Het maakt dus niet uit hoelang je in de grote ruimte bent maar het licht blijft aan tot je opnieuw passeert of de deur opent en weer sluit via 3.

3 Als je via de andere kant binnen komt kom je van buiten, het licht moet aanspringen middels sensor 3 of als backup sensor eventueel via sensor 2 en het licht mag weer uit zodra je langs sensor 1 gaat.

(Achter de lampen zitten al ontvangers)

Is dit in te stellen met domoticz?
Helemaal zal zoiets denk nooit gaan werken omdat het kan zijn dat jij in de grote ruimte bent en iemand anders in huis langs sensor 1 loopt wat het weer uitschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
ThinkPadd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:12:
[...]

In de PC zitten 3 schijven waarvan 1x SSD. Deze schijven schakelen zichzelf uit indien niet in gebruik. Ik vind het prettig om Windows te hebben draaien ivm de mogelijkheden en de 'simpele' bediening.
Ik kwam van 100Watt, naar 28 is al een flinke winst voor mij.
Ik denk niet dat ik hem lager kan krijgen, heb de meeste tweaks in bios al toegepast.

Snelle berekening gemaakt, 30 Watt kost 65 Euro en 10 Watt 21 euro. Besparing van 40 Euro in een jaar. Een goedkoop moederbord met CPU, wat zou dat kosten? Zo`n 70/80?

Dan zou het wel aantrekkelijk zijn. Verkoop ik mijn huidige board :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja hoor niet eens zo ingewikkeld zelf als je de acties los van elkaar opstelt en de status middels virtuele switches of user variabelen bij houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:14
slayer007 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:27:
Weet iemand hoe je Forecast.io in Domo kunt toevoegen? Heb de wiki doorgelopen, maar er komt geen nieuwe devices bij te staan. Iemand een idee?
Heb je onder application settings:

Hardware/Devices:
Accept new Hardware Devices

aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat heb je precies gedaan en wat niet. Waar loop je vast? Het werkt feilloos, mits je maar echt alle stappen volgt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 13:09

Simkin

Bzzzzz

Ik vermoed dat je de verkeerde format gebruikt voor locatie. Werkend voorbeeld (wel op toevoegen knop drukken he):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jSBGaY3.png

[ Voor 4% gewijzigd door Simkin op 14-01-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
vanputten80 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:37:
[...]

In de PC zitten 3 schijven waarvan 1x SSD. Deze schijven schakelen zichzelf uit indien niet in gebruik. Ik vind het prettig om Windows te hebben draaien ivm de mogelijkheden en de 'simpele' bediening.
Ik kwam van 100Watt, naar 28 is al een flinke winst voor mij.
Ik denk niet dat ik hem lager kan krijgen, heb de meeste tweaks in bios al toegepast.

Snelle berekening gemaakt, 30 Watt kost 65 Euro en 10 Watt 21 euro. Besparing van 40 Euro in een jaar. Een goedkoop moederbord met CPU, wat zou dat kosten? Zo`n 70/80?

Dan zou het wel aantrekkelijk zijn. Verkoop ik mijn huidige board :)
Ik kan je de de Intel NUC serie wel aanbevelen. Deze verbruikt Idle met Domoticz draaiend ongeveer 8 watt (het verbruik van twee Raspberry PI's).

Ik zelf heb deze momenteel in de meterkast hangen met een HDMI extender naar de TV waardoor ik hem ook als HTPC kan gebruiken in mijn geval met XBMC.

Er zijn ook goedkopere modellen met een I3 erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Bedankt voor de snelle reacties mbt de forecast... Ik had in de lattitude per ongeluk een punt te veel gezet.... :(
Werkt prima nu! Thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Brutuss schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:08:
[...]Ik kan je de de Intel NUC serie wel aanbevelen. Deze verbruikt Idle met Domoticz draaiend ongeveer 8 watt (het verbruik van twee Raspberry PI's).
Mijn RasPi verbruikt echt maar 2 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Kan ik 2 of 3 HDs aansluiten op een Intel NUC. ZIe dat niet zo snel? Ze zijn niet duur overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
vanputten80 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:23:
Kan ik 2 of 3 HDs aansluiten op een Intel NUC. ZIe dat niet zo snel? Ze zijn niet duur overigens!
De H versies ( bv: Intel® NUC Kit DN2820FYKH, Intel® NUC Kit D34010WYKH, en de Intel® NUC Kit D54250WYKH ) hebben boven de standaard msata aansluiting ook één extra 2,5 inch drive bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 07:15
Welke methodes gebruiken jullie om via remote in te loggen op Domoticz.
Kijk regelmatig met m'n telefoon wat de temperaturen etc. zijn maar doe dit via http.
Heb uiteraard wel een wachtwoord met "Basic Authentication", maar wil een wat veiligere methode.
Draai Domoticz op een RPI en VPN instellen daarop is nu nog even te moeilijk voor me (ben nl. Linux noob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Ik gebruik een Apache webserver die "voor" Domoticz staat met 2-weg SSL authenticatie (certificaat op telefoon). Maar ik gebruik ook de interface van Domoticz niet, ik lees alles uit met JSON voor een eigen HTML5 interface die ik al had voor Domoticz als back-end.
Maar dit is niet voor noobs (no pun intended)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 16:54
Ik benader Domoticz als ik niet thuis ben via VPN die draait vanaf m'n Synology NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Andere optie is alleen ssh en http daar over tunnelen. Dat zit native in linux en dus ook raspberry (en de meeste nassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Ik overweeg om een aantal APIR-2150 beweging sensoren en een aantal amst-606 magneet contact sensoren te bestellen te uitbreiding van mijn domotica systeem. In het forum lees is dat er mogelijk issues zijn met burst transmissie. Helaas kan ik echter niet vinden welke sensoren het probleem geven, en welke niet.

Ik zou graag vernemen of dat iemand ervaring heeft met genoemde sensoren.
Mogelijk weet iemand of genoemede sensoren het probleem geven of dat het voorgangers van deze types waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

epdv schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:55:
Ik overweeg om een aantal APIR-2150 beweging sensoren en een aantal amst-606 magneet contact sensoren te bestellen te uitbreiding van mijn domotica systeem. In het forum lees is dat er mogelijk issues zijn met burst transmissie. Helaas kan ik echter niet vinden welke sensoren het probleem geven, en welke niet.

Mogelijk weet iemand of genoemede sensoren het probleem geven of dat het voorgangers van deze types waren.
Contact kan alleen Zwave sensoren.
En pir ook Zwave of Kaku PIR-2050 met codewietjes

Andere kaku achtige contacten en pirren worden afgeraden ivm bomsignalen, die je systeem platleggen

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Iemand nog een linkje waar je het voordeligst een RFXtrx433E module kan bestellen.
Eventueel in combinatie met een Raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Yihaaa schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:25:
Welke methodes gebruiken jullie om via remote in te loggen op Domoticz.
Kijk regelmatig met m'n telefoon wat de temperaturen etc. zijn maar doe dit via http.
Heb uiteraard wel een wachtwoord met "Basic Authentication", maar wil een wat veiligere methode.
Draai Domoticz op een RPI en VPN instellen daarop is nu nog even te moeilijk voor me (ben nl. Linux noob)
Ik ben ook een n00b, maar met deze link van m.van.geelen is het mij ook gelukt. En uiteindelijk begin je dan ook een beetje door te krijgen hoe het werkt.
YouTube: Setting up Raspberry Pi as an OpenVPN Server (Step by Step Tutorial)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:53
Steef_tweaker schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:09:
Iemand nog een linkje waar je het voordeligst een RFXtrx433E module kan bestellen.
Eventueel in combinatie met een Raspberry.
https://www.sossolutions....ug-play-met-rfxcom-e.html

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas alleen op met bestellen dat je adres wel correct door komt. Ik wacht al 3 weken op mijn spullen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormarknad
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-05 22:27
Ik vermoed dat dit niet de E versie is, (want dat staat nergens)... maar wel voordelig
http://www.hubbit.nl/rasp...domotica-set-de-luxe.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:09:
[...]

Pas alleen op met bestellen dat je adres wel correct door komt. Ik wacht al 3 weken op mijn spullen. :/
Hier maandag nog een RPI (wordt mijn Domoticz test systeem, andere RPI blijft gewoon stabiel 8) ) besteld en dinsdag gelijk binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Koop een bananapi of een Cubieboard!!!!

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
epdv schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:55:

Ik gebruik twee magneet contacten van KaKu en deze bursten inderdaad. Dit heb ik opgelost met een script dat de burst afvangt (heel simpel uitgelegd, na een signaal 10 seconden niet meer reageren op de burst). Dit werkt al 2,5 jaar goed. Ik moet er wel bij vermelden dat deze niet heel vaak schakelen en meestal niet als wij lampen bedienen. Deze zitten op de brievenbus en de garagepoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor magneetcontacten kan je ook die cheapo dingen van Banggood pakken, die kosten maar 3 euro en sturen geen burst. En er zijn ook bewegingsmelders met die chip (PT2262) die ook werken met Domoticz.. heb er zelf eentje onderweg.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 15-01-2015 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Dylantje2 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:08:
Koop een bananapi of een Cubieboard!!!!
Kun je me uitleggen waarom een dat beter is als een pi en wat het verschil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
ThinkPadd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:39:
Voor magneetcontacten kan je ook die cheapo dingen van Banggood pakken, die kosten maar 3 euro en sturen geen burst. En er zijn ook bewegingsmelders met die chip (PT2262) die ook werken met Domoticz.. heb er zelf eentje onderweg.
heb je een linkje of naam dat ik ze op kan zoeken bij banggood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LJ80 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:56:
[...]

Kun je me uitleggen waarom een dat beter is als een pi en wat het verschil is...
Banana Pi en CubieBoard zijn sneller dan de Pi. Maar als je er alleen een RFXcom aan gaat hangen niet nodig, wordt vooral aangeraden als je veel meuk aan Domoticz wilt koppelen (RFXcom + Z-Wave en nog meer). Voor een beginner zou ik zo'n ander board ook niet aanraden, voor de Raspberry Pi is namelijk een kant-en-klare image beschikbaar. Op een SD-kaartje flashen en gaan. Terwijl je bij die andere twee boards de boel met het handje mag gaan installeren. Als linux kenner niet zo'n probleem, maar voor een beginner niet leuk.

Deurcontact is deze: https://www.banggood.com/...em-Detector-p-946761.html
Bewegingsmelder is deze: https://www.banggood.com/...me-Security-p-941723.html

Bij beiden goed opletten dat je (indien mogelijk) je voor de 433Mhz versie kiest, en niet de 315Mhz... die gaat namelijk niet werken.

Het zijn niet de mooiste modules (vooral door de enorme antenne), maar werken wel gewoon met Domoticz. Ik zit er zelf nog aan te denken om de antenne eruit te halen, en te vervangen door een stuk draad (17cm was geloof ik de goede lengte voor 433Mhz) die ik dan in de behuizing wegwerk. Heb toch een klein huis (56m2) dus dat moet qua bereik vast wel lukken.

P.S. Je kunt je bericht wijzigen (knopje 'Wijzig' rechts bovenin je vorige post) zodat je niet meerdere berichten achter elkaar hoeft te plaatsen.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 15-01-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Bedankt!

Ik heb al 2 pi's dit wordt mn derde :-)
(2x xbmc en nu straks dan 1 voor domoticz)
Hoewel bij xbmc snelheid soms wel een probleem is lijkt het me wel wat.
Maar ben nog niet zo handig met linux, denk dus dat ik toch maar weer voor een pi ga.

Bedankt voor de linkjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou ik inderdaad gewoon lekker weer voor een Pi kiezen. Domoticz draait prima op een Pi hoor, het vreet amper resources. Volgens Domoticz is er meestal 5% CPU en 15% RAM in gebruik op mijn Pi. Heel weinig dus. Terwijl ik toch wel een aantal sensoren elke 10s uitlees en wat scripts heb draaien.

Het is trouwens voor dat magneetcontact wel slim om er nog even extra batterijen bij te bestellen: http://www.banggood.com/W...1-E23A-LRV08-p-68545.html
Die batterijtjes zijn in NL namelijk best duur (€2 - €5 per stuk).

In de bewegingsmelder gaat gewoon een 9V blokje (0,99 euro voor een Panasonic 9V batterij bij Action).

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 15-01-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
ThinkPadd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:09:
Dan zou ik inderdaad gewoon lekker weer voor een Pi kiezen. Domoticz draait prima op een Pi hoor, het vreet amper resources. Volgens Domoticz is er meestal 5% CPU en 15% RAM in gebruik op mijn Pi. Heel weinig dus. Terwijl ik toch wel een aantal sensoren elke 10s uitlees en wat scripts heb draaien.
Ja maar dacht dan offer ik 1 van mijn bestaande pi's op en koop een banana ofzo voor een snellere xbmc. Maar als het een stuk lastiger is daar kodi op geinstalleerd te krijgen(noob), dan maar niet.
Het is trouwens voor dat magneetcontact wel slim om er nog even extra batterijen bij te bestellen: http://www.banggood.com/W...1-E23A-LRV08-p-68545.html
Die batterijtjes zijn in NL namelijk best duur (€2 - €5 per stuk).
Ja klopt, die platte voor kaku bestel ik meest ook in china.
In de bewegingsmelder gaat gewoon een 9V blokje (0,99 euro voor een Panasonic 9V batterij bij Action).
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
[...]

Dat niet alleen, er staat op voorraad, maar mij is duidelijk verteld dat de transceiver niet op voorraad is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 20:51
ThinkPadd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:01:
[...]
Het zijn niet de mooiste modules (vooral door de enorme antenne), maar werken wel gewoon met Domoticz. Ik zit er zelf nog aan te denken om de antenne eruit te halen, en te vervangen door een stuk draad (17cm was geloof ik de goede lengte voor 433Mhz) die ik dan in de behuizing wegwerk. Heb toch een klein huis (56m2) dus dat moet qua bereik vast wel lukken.
Dat was ook mijn eerste gedachte... ze zien er niet uit met die antenne. (te lage WAF).
Maar inderdaad de antenne eraf en je bent al een stuk verder.
Wacht even tot je ze werkend hebt, dan bestel ik ze ook :P

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De deurcontacten werken sowieso hoor, daar heb ik er al eentje van in gebruik. De PIR gaat ook wel werken, want die heeft dezelfde chip ;)

Je moet alleen even een aan of uit delay gebruiken bij de schakelaar in Domoticz, want ze sturen alleen 'On' of 'Off'. Zie ook het topic: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=2179

Ben zelf nog op zoek naar een bewegingsmelder die 360 graden rond kijkt, op 433Mhz werkt en een chip heeft die compatible is met RFXCOM & Domoticz. Binnenkort eens naar zoeken. Die kan ik aan het plafond schroeven en heeft een veel grotere reikwijdte dan zo'n normale PIR (die je ergens in de hoek van een ruimte moet monteren).

[ Voor 76% gewijzigd door ThinkPad op 15-01-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

LJ80 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:04:
Ja klopt, die platte voor kaku bestel ik meest ook in china.
Ik bij de action / big bazar een euro voor 12 stuks. Je kan ze ook makkelijk vervangen door een lipo accu. Kleine zonnecel van een rekenmachine er op en geen omkijken meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
DukeBox schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:36:
[...]

Ik bij de action / big bazar een euro voor 12 stuks. Je kan ze ook makkelijk vervangen door een lipo accu. Kleine zonnecel van een rekenmachine er op en geen omkijken meer naar.
das nog eens een leuke tip, nieuw projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Geven deze deur-sensoren van Banggood ook een seintje als de deur weer dicht gaat?
Ik heb er een aantal van Aliexpress die er hetzelfde uitzien, maar die geven enkel signaal als de deur open gaat, niet als hij dicht gaat. En laat ik nu net van die sensoren zoeken die beide doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

het is toch gewoon een magneetcontactje neem ik aan?
signaaltje bij magneetje ertegen en eentje als die er vanaf wordt gehaald.. of zeg ik nou iets heel geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ ja, (ook wel bekend als reed contact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
DukeBox schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:59:
^ ja, (ook wel bekend als reed contact).
DRuw schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:58:
het is toch gewoon een magneetcontactje neem ik aan?
signaaltje bij magneetje ertegen en eentje als die er vanaf wordt gehaald.. of zeg ik nou iets heel geks?
Klopt, het werkt met een reed contact.
Die ik thuis heb geeft echter alleen een 433 MHz signaal af als hij open gaat en geen signaal als hij weer dicht gaat. Dus je weet wel of de deur open is gegaan, maar niet als hij weer dicht gaat.

(Overigens blijken de meeste "magneet sensoren uit het verre oosten" enkel een open signaal af te geven en geen signaal meer als de deur weer wordt gesloten is mijn ervaring)

[ Voor 11% gewijzigd door TravockMD op 15-01-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze doet ook alleen signaal geven bij openen deur. Is voor mijn toepassing ook voldoende (deur open? licht in de hal 1 minuut aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ThinkPadd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:11:
Deze doet ook alleen signaal geven bij openen deur. Is voor mijn toepassing ook voldoende (deur open? licht in de hal 1 minuut aan)
Een signaal dat de deur weer dicht is is natuurlijk voor een alarm wel handig. Ik gebruik het secpanel en daarin zit ook de controle of de zones 'gesloten' zijn voordat je inschakelt. Ook is het leuk om te zien hoe vaak en hoe lang een deur open/dicht gaat.

Daarnaast gebruik ik domoticz er naast, de kaku schakelaar schakelt mijn licht aan/uit zodat wanneer domoticz evt. gecrashed is alles gewoon blijft werken.

Uiteraard kan je er 2 ophangen, een maak en een verbreek versie maar dan zit je ook al bijna op de kosten van een kaku sensor die beide doet.

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 15-01-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
ThinkPadd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:11:
Bedankt voor de bevestiging.
Helaas.
Ik denk dat ik toch eens ga kijken of ik niet zelf iets kan maken op basis van een attiny85 ofzo. Zou geen hogere wiskunde moeten zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
[...]

robg1984 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:09:
[...]

Dat niet alleen, er staat op voorraad, maar mij is duidelijk verteld dat de transceiver niet op voorraad is..
Contact gehad en is gewoon op voorraad wordt morgen geleverd. Voorraad is woensdag weer aangevuld.
Heb al eens eerder wat besteld daar en ging ook vlekkeloos, zelfs aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik heb in de meterkast een router, daarnaast een RFX antenne en daarnaast een MAX cube staan. Kan dit op elkaar storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanputten80 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:43:
Ik heb in de meterkast een router, daarnaast een RFX antenne en daarnaast een MAX cube staan. Kan dit op elkaar storen?
Kwestie van proberen. Het kan storen, maar ik heb het nu ook (weer) in de meterkast, bij de router en diverse netstroomadapters staan, en het werkt prima. De RFXCOM heb ik zo hoog mogelijk in de meterkast gezet en de Z Wave stick ligt vrij naast de RPi.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

vanputten80 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:43:
De juiste vraag is eigenlijk.. waarom zou het storen ? Zijn er dingen die op de zelfde frequentie werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, ik heb de indruk dat m'n KAKU schakelaars net even wat minder reageren als ik de RFXCOM te dicht bij andere apparatuur (zoals netstroomadapters) plaats. Ik ben geen deskundige, maar het viel me op. Of dit kan, of dat het een andere oorzaak heeft/had, dat weet ik niet. Feit is dat het nu prima werkt, in de meterkast.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 13:41
Ik probeer domoticz dmv een rfxcom te koppelen met mijn ATI Remote Wonder II, maar kan nergens vinden hoe dat deze gekoppeld moeten worden?

Iemand toevallig ervaring hiermee, of een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Middels X10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

TheLostSonOfGod schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:51:
Ik probeer domoticz dmv een rfxcom te koppelen met mijn ATI Remote Wonder II, maar kan nergens vinden hoe dat deze gekoppeld moeten worden?

Iemand toevallig ervaring hiermee, of een tip?
Heb je de protocollen wel aan staan?

En lees AUB de uitgebreide handleiding van de RFXcom...
Anders lukt je eea echt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 13:41
Dylantje2 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:26:
[...]

Heb je de protocollen wel aan staan?

En lees AUB de uitgebreide handleiding van de RFXcom...
Anders lukt je eea echt niet..
Heb onder hardware alleen de ATI remote aan staan, om conflicten te voorkomen.

Verder lees ik in de uitgebreide manual dat dit toch via het ATI protocol werkt?

Via de learn functie én in het log verschijnt niets, ook niet met undec on.
Ok, dat ga ik thuis even proberen. Ben benieuwd!

Edit:
X10 ook ingeschakeld, nog steeds niets. Ik zou met undec toch uberhaubt iets op moeten vangen?

[ Voor 27% gewijzigd door Ice T op 16-01-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik kom er even niet meer uit.Wie kan met helpen:

De tuinlamp en poort lamp moeten 5 minuten branden wanneer er motion gedetecteerd is (Sensor Tuin), maar moet ook als de Tuindeur geopend word maar ook de voordeur, op voorwaarde dat het tussen zon ondergang en opgang is.

Ik had het werkende maar moest opnieuw installeren. Krijg het niet werkende. Wie helpt me?

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/1ftftw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

vanputten80 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:32:
Ik kom er even niet meer uit.Wie kan met helpen:

De tuinlamp en poort lamp moeten 5 minuten branden wanneer er motion gedetecteerd is (Sensor Tuin), maar moet ook als de Tuindeur geopend word maar ook de voordeur, op voorwaarde dat het tussen zon ondergang en opgang is.

Ik had het werkende maar moest opnieuw installeren. Krijg het niet werkende. Wie helpt me?

[afbeelding]
probeer dit eens:

(SensorTuindeur=open OR Sensor Voordeur=open OR Sensor tuin=on) AND (Time > Sunset OR Time < Sunrise)

de tijdvoorwaarde die jij gebruikt, geeft nooit als resultaat 'True' want Domoticz kijkt van 0:00u - 0:00u. Het kan dus nooit tegelijk na zonsondergang-0:00u én 0:00u-zonsopkomst zijn.
Dan erbij moet die tijdvoorwaarde met een AND uitgevoerd zijn want het moet ÉN binnen die tijd vallen ÉN een van die sensoren moet actief zijn ;)

[ Voor 19% gewijzigd door tozzke op 16-01-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
De deur sensoren doen het. Nu de motion nog. Die test ik vanavond. Regent nu hard. Vriendin komt zo thuis, mag zij het testen :)
Denk dat het zo werkt, eerder reageerde geen enkele sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

vanputten80 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:04:
De deur sensoren doen het. Nu de motion nog. Die test ik vanavond. Regent nu hard. Vriendin komt zo thuis, mag zij het testen :)
Denk dat het zo werkt, eerder reageerde geen enkele sensor
het werkte niet omdat het niet tussen 0:00u en zonsopkomst is en je dat laatste als AND had staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
TheLostSonOfGod schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:54:
[...]

Heb onder hardware alleen de ATI remote aan staan, om conflicten te voorkomen.
[...]
Edit:
X10 ook ingeschakeld, nog steeds niets. Ik zou met undec toch uberhaubt iets op moeten vangen?
Er staat idd ATI protocol, maar er staat ook een '-' bij 'EXT', wat mij doet vermoeden dat deze niet werkt op de RFXtrx433E. Ik denk dat je pech hebt als je de E-versie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Ik heb thuis mechanische afzuiging (Buva, Vital Air System).
Deze wil ik kunnen bedienen maar is nog niet mogelijk met Domoticz, ik weet niet eens welke methode ze gebruiken (rf, zwave etc.)

Ik heb hier reeds een afstandsbediening bij, zou deze zo aan te passen zijn dat ik hier een RF-transmitter o.i.d. aan kan hangen?

De connector linksboven is verbonden met de knoppen aan de voorkant.
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/4b732f6e0dcb992224123e0f2147e398.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
vanputten80 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:32:

[afbeelding]
Afgezien van een foutje wat hierboven al is aangegeven, wil ik een soortgelijk iets ook gaan maken dat de tuinlamp aangaat als de poort open gaat.

Mag ik vragen welke bewegingsmelder je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Yihaaa schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 23:47:
[...]

Afgezien van een foutje wat hierboven al is aangegeven, wil ik een soortgelijk iets ook gaan maken dat de tuinlamp aangaat als de poort open gaat.

Mag ik vragen welke bewegingsmelder je gebruikt?
HE861 van HomeEasy. Met 25% bon gekocht bij Praxis. Tussen 15 en 20 Euro. Doet het prima.

Edit: bouwkwaliteit is niet heel goed. Heb voor de zekerheid aan de binnenkant plakband gedaan, omdat ik bang ben dat er wat er in komt.

[ Voor 14% gewijzigd door vanputten80 op 17-01-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Een vraagje:
Met de homewizard liet ik altijd de schakelaars direct communiceren met de ontvangers.
Dit ivm het slechte bereik van de homewizard, de homewizard liep dat wel mee voor het ontvangen van het signaal zodat je de status kunt zien.

Nu zit het met het bereik van de RFXCOM-E wel goed volgens mij.
Zit er nog een nadeel aan dat mijn schakelaars direct communiceren?

Of kan ik ze beter even resetten en nu aan sturen via domoticz.

Wat zou een voor / nadeel kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ook ik heb de knoop doorgehakt en een tweede raspberry pi erbij gekocht om mijn inhuis elektra te automatiseren.hierbij heb ik een rfxcom en een razberry board gekocht.

Nu loop ik na toch echt al een paar uur zoeken op verschillende fora op een ogenschijnlijk simpel probleem waar ik niet uit kom.

Domoticz loop in de webserver en is goed te bereiken, heb de rfxcom toegevoegd bij hardware en deze word ook gevonden onder /dev/ttyusb0 dus tot dusver klopt dit.
Volgende stap devices toevoegen, behalve de moederbord censoren (5) word er niks gevonden.
En ik heb toch een aantal nieuwe serie kaku dimmers en schakelaars in huis.
Dus ik ga terug naar hardware en zie dat alleen "blind T0" geactieveerd staat.
Wanneer ik alle andere activeer (want ik weet niet waar de Kaku onder valt) en ik druk "set mode" word ik terug in het beginscherm gezet/gebracht.
Om dubbel te checken ga ik terug naar hardware en bekijk de modes nog een keer maar deze staat weer terug op "blind T0".

Om uit te sluiten of het aan de Pi ligt heb ik de rfxcom aan mijn laptop aangesloten en rfxcommngr geinstalleerd.
Maar hiermee heb ik het zelfde probleem. op het moment dat ik op set mode klik springt alles weer terug naar hoe het daarvoor stond.

Ik ga ervan uit dat ikzelf nu een major fuck-up maak, maar heb geen idee waar te zoeken.
Hoe krijg ik mijn setje domoticz met rfxcom en kaku dimmers werkend.? en is er ergens een lijstje beschikbaar met iets duidelijker aangegen welk protocol bij wel merk hoort? want heb geen idee of kaku in ARC hoort Lighting4, AC of X10? (of zelfs nog een ander)

alvast bedankt voor de hulp.
ik ga nu maar eens slapen, denk niet dat ik de boel nu nog werkend krijg.

-edit-
Toch nog gelukt. de hele boel spanningsloos gezet en weer aangezet.
Toen ik zag aan het status lampje van de rfxcom dat hij de schakelaars "zag" kon ik het niet laten toch nog even verder te spitten.

Bleek dat ik in deze versie (was gewend aan vele versies terug) de tabbladen nog actief moest zetten en vanuit daaruit kon ik bij de knop leren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:39
Ik heb hetzelfde maar ben er nog niet uit. ik dacht aan een extra remote te kopen die ik dan met draden aan mijn piface soldeer en zo de knoppen kan aansturen.
maar anders heb ik geen idee. als jij eruit ben hoor ik het graag.

want via domoticz zouden we leuke dingen kunnen doen: als vochtigheid x is dan stand ..
als we meer als zoveel dagen niet thuis zijn niet volle bak pompen enz.
robg1984 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:39:
Deze wil ik kunnen bedienen maar is nog niet mogelijk met Domoticz, ik weet niet eens welke methode ze gebruiken (rf, zwave etc.)

Ik heb hier reeds een afstandsbediening bij, zou deze zo aan te passen zijn dat ik hier een RF-transmitter o.i.d. aan kan hangen?

De connector linksboven is verbonden met de knoppen aan de voorkant.
[afbeelding]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer het ding voorzichtig nog wat verder open te maken. Het printplaatje met de batterijen erop kan er nog uit worden geklikt zie ik. En geeft dan even typenummers van de chips door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

robg1984 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:39:
Dat is geen 433MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Nee dat dacht ik al inderdaad.
Maar wellicht dat er een receiver aan kan maken o.i.d.
ThinkPadd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 10:05:
Probeer het ding voorzichtig nog wat verder open te maken. Het printplaatje met de batterijen erop kan er nog uit worden geklikt zie ik. En geeft dan even typenummers van de chips door.
Hierbij nog een foto zonder batterijen (ja, de vorige set batterijen hebben gelekt, vandaar de zooi!)
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/8a01edacd1682f3bfc53956d03341944.jpg

En hier 1 van de andere kant, de zwarte draden zijn de antenne's neem ik aan.
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/db7bf70f09fb101c99ec51325c56875d.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door robg1984 op 17-01-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
mbitter schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:31:
[...]

Er staat idd ATI protocol, maar er staat ook een '-' bij 'EXT', wat mij doet vermoeden dat deze niet werkt op de RFXtrx433E. Ik denk dat je pech hebt als je de E-versie gebruikt.
De RFXtrx433E kan ook geflashed worden met Type1 of Type2 firmware.
Zie hfdstk 2.2.2 in de RFXtrx User guide welke firmware wat ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik heb ook de mechanische ventilatie aangesloten maar ik heb de printplaat bij de ventilator zelf gebypassed.
Mijne is bedraad waar ik een dubbele fibaro module tussen heb gezet.
Wellicht is het daar makkelijker?
Tx320 in de badkamer als input.
Let trouwens wel op dat de luchtvochtigheid in zomer en winter behoorlijk anders is voor je setpoints...

[ Voor 24% gewijzigd door DRuw op 17-01-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
LJ80 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 01:07:

Wat zou een voor / nadeel kunnen zijn?
niemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmmm....ik hou dit ook even in de gaten. Heb zelf ook een relatief nieuwe afzuiginstallatie en daarbij gekozen voor 2 bedieningspanelen waar je kunt kiezen voor snelheid 1, 2, 3 of 1x15 minuten nalooptijd op 3, 2 x drukken voor 30 min. en 3 x drukken voor 45 min. nalooptijd op standje 3. Hoe leuk zou het zijn als je dit ook op afstand kunt bedienen :) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Zo ziet trouwens bij mij de voorkant eruit.
Met de MAX knop zet ik hem aan (1 stand, max), nog een keer is bevestigen en dan gaat hij daadwerkelijk aan. De pijl linksonder is om hem uit te zetten en de +/- is om het aantal minuten dat hij aan moet staan te verhogen (Standaard 20).

Afbeeldingslocatie: http://www.buva-online.nl/Afbeeldingen/BedieningenBoxStream.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Als ze direct communiceren gebruik je dus niet meer de schakelaars?????
Geen probleem voor je vrouw/vriendin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Interessant betreft Ventilatie. Woon in een nieuwbouw huis en hebben daar een ComfoFan S hangen, remote aangestuurd.
Vermoed niet via 433 omdat ik het signaal niet opvang met mijn Domoticz.

Is er een mogelijkheid om hem wel te bedienen met je Domoticz? Ik lees hierboven dat je moet checken of je protocol in kolom type 1 of type 2 staat (RFXcom.) , zou dat ook voor deze gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
robg1984 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:33:
[...]

Als ze direct communiceren gebruik je dus niet meer de schakelaars?????
Geen probleem voor je vrouw/vriendin?
Nee het gaat op sensor, je gaat de ruimte binnen en de sensor schakelt de ontvanger aan.
Met Homewizard had ik dit zo staan omdat er te vaak signalen gemist werden.
Homewizard keek alleen mee zodat je de status kon zien.

Nu met het betere bereik van de RFXCOM-E zou dat niet hoeven en kun je schakelen via domoticz ipv direct en "mee kijken".

Ik vraag me alleen af of het een een voordeel heeft ten opzichte van het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Als je de schakelaars niet gebruikt dan zal dit niet uit maken, voordeel is dat je de schakelaars weg kunt halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:22
Ik laat sommige schakelaars direct communiceren omdat dan de lamp sneller aangaat. Als de schakelaar via Domoticz communiceert duurt het snel een seconde, dat is best lang qua beleving vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
janne_nl schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:06:
Ik laat sommige schakelaars direct communiceren omdat dan de lamp sneller aangaat. Als de schakelaar via Domoticz communiceert duurt het snel een seconde, dat is best lang qua beleving vind ik.
Ja dat klopt, echter, mijn vrouw gebruikt de schakelaars wel.
Ik heb ze dus via de schakelaars lopen zodat domoticz in ieder geval wel kan zien dat ze aan/uit gaan. (Wat anders niet kan bij KAKU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:22
Ik gebruik trouwens zo'n KaKu inbouw zender schakelaar (op een batterij) die gewoon op (achter) de bestaande schakelaar is aangesloten. De oorspronkelijke aansluitdraden zijn doorverbonden. Bij de lamp zit een KaKu ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Bedankt!
Pagina: 1 ... 42 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door