Thnx guys!
@ThinkPad RGB moet niet zo'n issue zijn. Gewoon een derde kanaal erbij defnieren. Beetje copy paste.
Mijn dimmer is wel erop gericht dat hij er standaard 5 seconden over doet om tussen waardes te wisselen. Maar dat is in de LUA code gemakkelijk aan te passen naar wat je zelf graag ziet. Ook zit er in de code niets over automatisch kleur wisselen, loopjes, etc. Het werkt dus wat anders dan je wellicht van andere modules gewend bent, geen kermis verlichting modus.
Wil je echter 1 kleur (RGB of niet) dan werkt het top nu en is het echt super super goedkoop te maken!
Stabiliteit is tot nu toe prima. v1 (Arduino + RM04) is eerder al meer dan 3 weken stabiel geweest, maar goed, dat was compleet andere hardware. v2 heb ik de laatste dagen achter elkaar draaiende gehad zonder issues.
Mooie van de ESP8266 met de NodeMCU firmware is dat als het ding reboot, hij automatisch weer opnieuw connect naar het WiFi netwerk en dus in principe weer klaar is voor gebruik. Hij start dan wel op naar de standaard waarde ingesteld in het LUA programma, niet de oude waarde waar hij voor de power-down op stond. Dat zou wel te maken zijn denk ik, ga ik eens over na denken.
Re-connect zou ik eens moeten testen. Maar aangezien mijn hele huis nu uit wireless client bridges aan elkaar zit (tijdelijk appartement totdat het huis wat ik aan het bouwen ben klaar is) is dat ff lastig.
En over de documentatie, amen, dat heb ik nou vaak precies hetzelfde, dus dan steek ik er maar een beetje extra moeite in. Ik heb alles uiteindelijk ook geleerd van info vanaf het internet!