Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06 09:36
Darrylglenn schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:24:
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom ik een RFXcom USB Transceiver zou aanschaffen van rond de 100 euro terwijl ik ook losse senders en ontvangers kan kopen vanaf Ebay voor een paar euro?
Is dit niet ondersteund of lastiger?
Wat je op Ebay koopt is alleen de fysieke zender en ontvanger.

De RFXCom doet ook alle protocol translation. Domoticz krijgt dan gewoon een 'simpel' device binnen. Anders zou Domoticz zelf alle bitjes uit de ether moeten coderen en decoderen.
Dat is het verschil.

Met de RFXCom heb je meteen tientallen protocollen tot je beschikking. Ik weet het, 110 Euro is best wel wat maar naderhand heb je wel het gemak van het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:18

Pocketware

ThinkPadd schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:37:
[...]

Waarschijnlijk heb je dit al een tijdje terug gemaakt? Ik denk dat je dit tegenwoordig goedkoop met een HLK-RM04 of ESP8266 module kunt maken. Kosten beiden maar een paar euro's en doen Serial naar WiFi :)
[...]
Klopt; dit draait al een tijdje (naar alle tevredenheid trouwens!). Nog nooit een probleem met connectie o.i.d. gehad :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pocketware op 30-12-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrylglenn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
hondapower schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:33:
[...]

De RFXCom doet ook alle protocol translation. Domoticz krijgt dan gewoon een 'simpel' device binnen. Anders zou Domoticz zelf alle bitjes uit de ether moeten coderen en decoderen.
Dat is het verschil.
Thanks hondapower! _/-\o_
Waarom is het minder dat Domoticz dat zelf moet coderen en decoderen?
Doet Domoticz dat niet out-of-the-box? of wordt dan m'n Pi zwaarder belast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
Darrylglenn schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:58:
[...]

je kan eventueel wel de ontvanger en verzender op een arduino aanlsuiten
zie:
http://listenlive.nl/blog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:23:

@ M.v.V.

RPI icm Zwave is een zwakke setup.... [ CB2 is beter ]

Polling moet uit.
Zorg dat je de settings goed leest...

En helaas die wall geeft bij mij ook vaak een uitroepteken [ ik heb de beta ]
Zal toch niet met een zwakke setup te maken hebben? Het draaide namelijk allemaal wel prima hoor.
Wat is een CB2?

Polling uit? Kan ik doen, maar wat zou dat uitmaken, kun je me dat uitleggen?

En wat bedoel je met de settings goed lezen?

Dit is m'n huidige Z Wave netwerk (even voortbordurend op mijn vraag over of het een netwerk / bereik-probleem is):

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/j5w9ab.jpg

Node 7 geeft dus geen bericht meer bij openen/sluiten deur
Node 8 werkt prima
Node 11 werkt op dit moment goed, maar is soms de verbinding kwijt vermoed ik
andere nodes eigenlijk nog niet getest (zit nu op mijn werk dus dat wordt vanavond pas).
Als ik dit zo zie zouden Node 4 en Node 5 dus ook niet werken? Misschien Node 10 ook niet, maar daar zit nu toch al even geen batterij in.

Lees ik het plaatje zo goed?

[ Voor 32% gewijzigd door M.v.Veelen op 30-12-2014 11:20 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06 09:36
Darrylglenn schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:58:
[...]
Dat is een keuze van de ontwikkelaar. De RFXCom is gewoon al een kant en klaar beschikbaar doosje waar alles in zit. En bovendien plug and play. Het zou anders vele uren extra programmeerwerk vergen om hetzelfde of vergelijkbaar resultaat te bereiken.

Er zijn idd wel andere mogelijkheden met bv. een Arduino maar daar moet je alweer iets handiger voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:30
Darrylglenn, je zou als je het low-budget wil doen met een Ebay receiver en ontvanger eens moeten kijken naar pilight: pilight - open source domotica oplossing . Die heeft ondersteuning voor vele protocollen met die goedkope hardware. Het kan echter niet samenwerken met Domoticz, maar wel met anderen, oa pimatic en OpenHAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrylglenn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
GENETX schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:44:
als je het low-budget wil doen met een Ebay receiver en ontvanger eens moeten kijken naar pilight: pilight - open source domotica oplossing
ThinkPadd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:55:
Matis heeft volgens mij Domoticz werkend met zo'n cheapo eBay zender/ontvangertje: Domoticz - Open source domotica systeem
Thanks beide.
Ik ben niet zo thuis in unix en verwacht dan ook dat beide oplossing ver boven mijn kunnen gaan, helaas.
Ik wou voor nu simpel 3 KaKu lampjes schakelen, maar dat wordt dus een RFXcom aanschaffen ben ik bang :/
Eerst maar op Windows draaien, als ik er tevreden mee ben een Pi ervoor in dienst nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:30
Ik heb ook kaku en Windows en het werkt perfect. Het is het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:30
Darrylglenn schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:46:
[...]

[...]

Thanks beide.
Ik ben niet zo thuis in unix en verwacht dan ook dat beide oplossing ver boven mijn kunnen gaan, helaas.
Ik wou voor nu simpel 3 KaKu lampjes schakelen, maar dat wordt dus een RFXcom aanschaffen ben ik bang :/
Eerst maar op Windows draaien, als ik er tevreden mee ben een Pi ervoor in dienst nemen.
Heb je al een Raspberry Pi? Zoveel hoef je ook weer niet in linux te doen en alle commando's worden gewoon voorgekauwd in de tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De RFXCOM komt ook nog wel eens voorbij op Marktplaats. Even een zoekopdracht instellen. Heb hem wel eens voor €65 voorbij zien komen. Is dan wel de RFXtrx433 (dus niet de nieuwere RFXtrx433E) maar volgens mij is dat voor KaKu e.d. prima.

De KaKu starterset (APA3-1500R) is weer in de aanbieding bij Gamma
maandag 29 december 2014 t/m zondag 4 januari 2015

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/u4EwBGl0quXaNXN9K78TRRnP/full.png

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 30-12-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07 22:49

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Een CB2 is een Cubieboard, met meer vermogen dan een RPi, of neem een bananapi.. oid.
Het advies voor Domoticz icm zwave en rfxcom is een zwaarder iets dan een RPi.

De settings bedoel ik ook de settings van je devices mee.
In Zwave devices kun je eea aan en uit zetten.

Als ik naar je plaatje kijk zijn er sommige niet goed in je netwerk aanwezig, dit veroorzaakt vertraging enz enz
Dus ze moeten goed in je netwerk zitten.!!!

Log in op je rpi, met winscp oid.
Gooi betsandje zwcfg-xxxx.xml eens weg..
En wacht dan een paar uur..
Misschien dat hij dan beter is ingeleerd.

Koop een RFXcomE erbij waar dan ook..
Die is zijn geld echt waard..
Zelfs de action schakelaars van 3 voor €10 schakelt hij ...
Zwave is goed maar duur. [ en heeft niet alles wat kakuachtig heeft ]
Kaku achtig doen ook erg mooie dingen icm de RFXcomE.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks voor de uitleg en tips. Ik heb een RFXCom hoor, maar dat gebruik ik in combinatie met de KAKU schakelaars / dimmer en dat werkt heel erg goed. Juist voor de betrouwbaarheid en 2-weg communicatie heb ik Z Wave erbij voor een stukje beveiliging en meldingen waar ik enige zekerheid achter heb. Maar dan moet het netwerk wel goed zijn, en ik ben daar nogal mee aan het stoeien moet ik eerlijk bekennen. Het gaat allemaal niet heel soepel en het lijkt wel alsof ik 1 van de weinig ben helaas, dus ik lees weinig tips & tricks voor als zaken niet gaan zoals ze moeten gaan. Maar goed, ik kan hier wel wat mee denk ik :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Laatst online: 27-05 19:17
Iemand een idee waarom mijn Wake On Lan niet werkt? Ik heb de stappen uitgevoerd zoals hier beschreven: http://www.domoticz.com/wiki/Wake-up_On_Lan

Mijn WOL is geactiveerd in de BIOS en onder Windows, maar het lukt nog niet in Domo.
Wat mis ik hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-11-2023
Iemand een idee of die Action schakelaars (Eurodomest -Intertek 972080) om te bouwen zijn naar 12V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Hey Dylantje2, hoezo denk je dat zwave met RFXCOM op een Pi te zwaar is?
ik zie mensen op het forum die dit draaien met daarbij XBMC en dat draait normaal…
tuurlijk, ik kan de boel ook op een gamebak zetten en dan zal hij ongetwijfeld fantastisch draaien maar volgens mij is een Rpi voldoende en is zeker prijs/kwaliteit/verbruik technisch echt nog steeds de beste oplossing….

En nog iets wat iedere keer omhoog komt over de prijs van de RFXCOM… vergeet ook niet de ondersteuning! Ik heb ook het ding staan (RFXtrx433 (non-e)) en zelfs mijn gashaard werkt ermee OUT OF THE BOX).
Ook met nieuwe componenten op 433 is/wordt ondersteuning geboden en anders gemaakt en het enige wat je ervoor moet doen is de firmware updaten.
Het is niets voor niets dat de Domoticz ontwikkelaars een dergelijk unit ondersteunen en ook niet verder aan het klooien zijn met ebay spul of dergelijke. Dit is gewoon een heel mooi kastje en zijn geld waard imho

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DIY3D schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:24:
Iemand een idee of die Action schakelaars (Eurodomest -Intertek 972080) om te bouwen zijn naar 12V?
Ligt er aan wat voor componenten er worden gebruikt

Wat is je idee? Je wilt ze voeden vanaf 12V en ook een 12V lamp o.i.d. er mee schakelen? Intern werken ze vaak meestal ook op een lagere spanning, dus zou best kunnen. Tenzij je pech hebt, en het spul intern op 24V ofzo werkt :')

Je hebt trouwens volgens mij ook wel 433Mhz relais die op 12V werken, ff op eBay zoeken. Zit vast wel eentje bij die ondersteund wordt door de RFXCOM.
DRuw schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:47:
[..]
Volgens mij doelt Dylantje2 op RFXCOM EN Z-Wave :) Maar dat zou iemand die beiden gebruikt dan wel terug moeten zien in de CPU usage van z'n Pi. Als die niet constant op 100% staat te stampen moet het prima kunnen lijkt mij. Dat kan niet de reden zijn dat Z-Wave niet werkt op een Pi ofzo. Dat het op een ander device wellicht (iets) sneller is oke...

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 30-12-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Had wel gehoopt dat de rfxcom wat zou gaan zakken in prijs want dat zou een hoop meer potentiele domoticz users over de streep trekken. Zeker als de prijs (totaal inc. rpi e.d.) onder de kaku ics komt te liggen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

ThinkPadd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:50:
Tenzij je pech hebt, en het spul intern op 24V ofzo werkt :')
Relais is iig 24V dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

DukeBox schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:52: Zeker als de prijs (totaal inc. rpi e.d.) onder de kaku ics komt te liggen.
Zie jij dat als een concurrent dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosBrinkos
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-08-2024
Hallo allemaal,

Even je vraagje.
Ik gebruik al een tijdje mijn Raspberry samen met de RFXCOM.
Nu heb ik net een Aeon stick binnen gekregen.
Net even snel geprobeerd, maar het lijkt erop dat nu mijn RFXCOM niet meer werkt.
Kan ik met de Raspberry tegelijk de RFXCOM en Aeon stick gebruiken?
Graag jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ja hoor…
kloppen de usbpoort-toewijzingen?
Is de firmware van de RFX up to date?
Heb je een goede voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRuw schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:47:
ik zie mensen op het forum die dit draaien met daarbij XBMC en dat draait normaal…
tuurlijk, ik kan de boel ook op een gamebak zetten en dan zal hij ongetwijfeld fantastisch draaien maar volgens mij is een Rpi voldoende en is zeker prijs/kwaliteit/verbruik technisch echt nog steeds de beste oplossing….

En nog iets wat iedere keer omhoog komt over de prijs van de RFXCOM… vergeet ook niet de ondersteuning! Ik heb ook het ding staan (RFXtrx433 (non-e)) en zelfs mijn gashaard werkt ermee OUT OF THE BOX).
Ook met nieuwe componenten op 433 is/wordt ondersteuning geboden en anders gemaakt en het enige wat je ervoor moet doen is de firmware updaten.
Het is niets voor niets dat de Domoticz ontwikkelaars een dergelijk unit ondersteunen en ook niet verder aan het klooien zijn met ebay spul of dergelijke. Dit is gewoon een heel mooi kastje en zijn geld waard imho
Whoooo....heb zelf ook al jarenlang een gashaard en heb het niet voor elkaar gekregen icm de RFXCOM. Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen dan, want men heeft mij gezegd dat geen enkele haard dezelfde code heeft. Ik heb vrijwel alles aangevinkt onder hardware setup en toen vlakbij de RFXCOM op hoger en lager gedrukt op de afstandsbediening, maar niets werd gezien. Ik ben benieuwd :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Welke heb je?
het was bij mij echt stom toeval hoor.
Ik heb een bellfire met RF afstandsbediening…
Zal nog eens opzoeken wat ik heb aangezet toen (zwerft nog wel ergens op een forum rond ook;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Faber met een....ehm....kuch.....afstandsbediening die ik nogal dicht bij de haard moet houden helaas. Vandaar ook de interesse :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:35
ThinkPadd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:11:
De RFXCOM komt ook nog wel eens voorbij op Marktplaats. Even een zoekopdracht instellen. Heb hem wel eens voor €65 voorbij zien komen. Is dan wel de RFXtrx433 (dus niet de nieuwere RFXtrx433E) maar volgens mij is dat voor KaKu e.d. prima.
Voor wie de RFXtrx433 goedkoop tegenkomt, het grootste verschil is volgens mij dat de RFXtrx433-versie geen ondersteuning voor Somfy RTS-motoren heeft. Deze motoren worden veelal in rolluiken, beamerschermen en zonneschermen gebruikt. Dit was de primaire reden dat ik de RFXtrx433E moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

M.v.Veelen schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:56:
Ik heb een Faber met een....ehm....kuch.....afstandsbediening die ik nogal dicht bij de haard moet houden helaas. Vandaar ook de interesse :)
Maar werkt hij op 433? wie weet ;)

Het verschil is inderdaad de somfy ondersteuning maar ik kan me ook voorstellen dat vanaf een bepaald moment de Firmware niet meer zal worden bijgewerkt. Althans dat is maar een gok van me. Tot op heden worden ze iedere keer tegelijk geupdate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-07 06:33
Ik heb vandaag mijn philips HUE lampen binnen gekregen. Echter moet ik zeggen dat ik nog wat moeite had om de standaard warm witte kleur in te stellen.

Nu heb ik een aan script gemaakt voor de lampen die de api rechtstreeks aanroept voor de juiste kleur. Want via de Philips app zat er wel een juiste scene in.

* Hoe hebben jullie een en ander ingesteld?
* Is er een mogelijkheid om 1 dimmer te maken die alle HUE lampen gelijktijdig dimt of de kleur aanpast?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 14:29
Meer mensen problemen met beta 2.2179 ?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3u3fs2d.png

Dit werkt...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KymWqjG.png

Dit werkt niet...

En zo had ik ook dit soort problemen met events...
Set -lamp hal- on for x minutes werkt ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door JvdW op 30-12-2014 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
JvdW schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:41:
Meer mensen problemen met beta 2.2179 ?

[afbeelding]

Dit werkt...

[afbeelding]

Dit werkt niet...

En zo had ik ook dit soort problemen met events...
Set -lamp hal- on for x minutes werkt ook niet.
Net een nieuwe beta uitgekomen die problemen met blocky/lua zou moeten verhelpen. Misschien even updaten?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
schmm schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:04:
Net een nieuwe beta uitgekomen die problemen met blocky/lua zou moeten verhelpen. Misschien even updaten?
Bedankt voor de heads-up, ik had ook problemen met meerdere Set ... after statements in Blockly, die voorheen geen problemen gaven. Dit probleem heb ik alleen in de vorige build ervaren, en is nu dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosBrinkos
Ik heb een raspberry B met Domoticz en rfxcom die prima werkt.
De rfxcom gebruikt: /dev/ttyUSB0.
Als ik er nu ook een AEON stick 2 in de raspberry steek, dan werkt de rfxcom niet meer.
Deze stick gebruikt: /dev/ttyUSB1.
Ik gebruik een 2A voeding.
Kan het zijn dat ik een USB hub moet gebruiken?
Heeft iemand dezelfde hardware opstelling die wel zo werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, je moet deze tutorial volgen: http://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

Alleen de Domoticz site ligt plat nu (incl. wiki, incl. forum) lijkt het...
It's not just you! http://domoticz.com looks down from here.
http://www.downforeveryoneorjustme.com/domoticz.com/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosBrinkos
Bedankt voor de link.
Ga ik bekijken (als die weer werkt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

weet je het zeker?
ik zie dit probleem sinds een week of wat maar daarvoor nooit..?
lijkt me een bugje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48
Ik heb inmiddels m'n Squeezeboxen, Logitech Harmony smart control, kaku en milight apparatuur aangesloten op Domoticz.
Ik bedien het nu met m'n telefoon. Maar soms zou een klein knopje oid wel handig zijn. Ik heb wel AWST-8800 van klikaanklikuit. Maar die vind ik eigenlijk te groot. Heeft iemand hier nog een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-07 21:53
DRuw schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:53:
Ik heb een bellfire met RF afstandsbediening…
Zal nog eens opzoeken wat ik heb aangezet toen (zwerft nog wel ergens op een forum rond ook;))
Ik ben hier wel benieuwd naar! Misschien dat dit nog wel goed past dan in mijn nu-nog-open-haard 8)
Edit: Is dit zoiets ongeveer?? Tweede plaatje. http://www.interfocos.com...?type1=2&type2=13&type3=5
Kitser schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:22:
Ik heb inmiddels m'n Squeezeboxen, Logitech Harmony smart control, kaku en milight apparatuur aangesloten op Domoticz.
Hoe heb je die Squeezebox aangesloten? Of is dit een Beta firmware feature??

[ Voor 8% gewijzigd door Gamerkoe op 30-12-2014 22:42 ]

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Nou, liever iets kleiner. Kwam zelf net dit tegen:
http://www.affordabledoor...arage-door-remote-control
Maar zou liever een knopje hebben wat je op de muur kan plakken.

Ik kan m'n Squeezeboxen nu met een lichtknopje uit zetten (hangt bij de voordeur) En aanzetten met m'n telefoon. Maar daar kan je natuurlijk de meest uitgebreide scènes mee maken.
Het is gewoon met de standaard firmware. Ik doe het dmv http commands:
http://tutoriels.domotiqu...server-_-player-http.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
[quote]ThinkPadd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:50:
[...]

Ligt er aan wat voor componenten er worden gebruikt

Wat is je idee? Je wilt ze voeden vanaf 12V en ook een 12V lamp o.i.d. er mee schakelen? Intern werken ze vaak meestal ook op een lagere spanning, dus zou best kunnen. Tenzij je pech hebt, en het spul intern op 24V ofzo werkt :')

Je hebt trouwens volgens mij ook wel 433Mhz relais die op 12V werken, ff op eBay zoeken. Zit vast wel eentje bij die ondersteund wordt door de RFXCOM.

/[quote]

Heb er een open gemaakt; werkt met 24 V relais. Ik zocht 433mhz 12v relais en heb er idd via Ebay een paar gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
Kitser schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:00:
Nou, liever iets kleiner. Kwam zelf net dit tegen:
http://www.affordabledoor...arage-door-remote-control
Maar zou liever een knopje hebben wat je op de muur kan plakken.

Ik kan m'n Squeezeboxen nu met een lichtknopje uit zetten (hangt bij de voordeur) En aanzetten met m'n telefoon. Maar daar kan je natuurlijk de meest uitgebreide scènes mee maken.
Wat voor lichtknopje gebruik je daarvoor? Ik gebruik zelf de Kaku-schakelaars die vrij betaalbaar zijn.

Heb je http://flic.io/ gezien? Ik vind het voor mijzelf niet interessant, omdat ik de Bluetooth-afhankelijkheid niks vind. Qua concept is het wel aardig, met een 433mhz-chip zou het helemaal mooi zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ja, wat je zegt. Het formaat is perfect. Maar bluetooth is wat minder. En ze zijn nog niet echt verkrijgbaar.

Ik gebruik er ook een kaku lichtknopje voor: http://www.klikaanklikuit...wandschakelaar-awst-8802/
Ik heb een event aangemaakt die een virtuele switch aanstuurt. Die virtuele switch voert dan weer een httpcommando (zie link hierboven) uit.
En daarmee kan ik de Squeezeboxen (en tegelijkertijd al m'n verlichting) uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mensen die nog een interface zoeken om op een tablet te tonen (ik heb zelf een 7" Android aan de muur gehangen):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RwhHtFG.png
Deze pagina is stukken lichter dan de gehele Domoticz interface.
Dat met die 'Set level' is overigens nog een bugje ;) En heb ik een switch er 2x in staan zie ik :+ (LED strip)

De code is allemaal vrij basic HTML + Javascript, dus als je het spuuglelijk vind, ga je gang om het aan te passen :P

Meer info op het Domoticz forum, waar de auteur een topic heeft gestart (ik heb zijn skin weer wat aangepast)
http://domoticz.com/forum...f=4&t=4698&p=29756#p29756

[ Voor 47% gewijzigd door ThinkPad op 31-12-2014 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er goed uit ThinkPad, ben er ook mee aan de slag gegaan. Omdat ik niet de luxe heb om ook de CV aanvoer, retour, electra en gasverbruik weer te geven, probeerde ik bijvoorbeeld de CPU en Memory gebruik van de RPi weer te geven. Alleen lukt me dat niet, ik krijg vraagtekens. De temperatuur van de RPi dacht ik ook wel te kunnen gebruiken (al is het alleen maar om e.e.a. te vullen), maar die kan ik niet toevoegen aan het roomplan. Idx heb ik wel, maar verder kom ik niet. Weet ook niet wat ik moet gebruiken: Status? Temp? Usage? Waar kun je uit kiezen? Ook de weersvoorspelling krijg ik niet voor elkaar.

Over de dimmer: is het een idee om dat met een + en - (2 knopjes) op te lossen zoals hier: http://www.bwired.nl/dash/ipad.asp (temp control) ? Eventueel het % weer te geven in kleine cijfertjes....?

[ Voor 8% gewijzigd door M.v.Veelen op 31-12-2014 09:05 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:48
Vraagtekens betekenen dat het datatype niet klopt/niet gevonden wordt. (ie Status, Temp, Humidity etc)
Zoek even op ?? in frotnpage.html en je ziet waar het 'fout' gaat.

Daarnaast een kijken of je makkelijk van het ene naar het andere Dashboard kunt springen met een linkje in een cell. Zal wel niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik zoek op ?? dan zie ik inderdaad dat als de vdata 'undefinded' is, er een '??' moet komen te staan, maar wat zijn de juiste vdata (type) dan voor deze sensoren. Wat zijn de keuzes? Ik heb (denk ik) alles al geprobeerd, maar mss zie ik er 1 of 2 over het hoofd? Misschien handig om alle types erbij te zetten als comment in het html bestand?

Gevonden. De URL (json...) gebruiken en dan krijg je te zien wat je allemaal kunt gebruiken. Ik kan weer verder :)

Ohja, ThinkPad: de voorspelling is nu: 'Partlu Cloudy' en dat is ook te groot voor 1 cel. Bij mij springt de tekst er nu uit, net als het dimlevel in jouw voorbeeld.

En: ik heb nu het CPU en MEM gebruik van de RPi erin staan, maar het zou fraaier zijn als dit wordt afgerond (dus niets achter de komma, of slechts 1 cijfer achter de komma) en als het % teken wordt gestript zodat je dat net als met de temperatuur (C) eronder kunt zetten (%).

Edit: het '%' is me wel gelukt. Nu nog kijken of het afronden lukt :)

[ Voor 49% gewijzigd door M.v.Veelen op 31-12-2014 11:07 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:14
Hallo, Ik zie dat mensen de versie 2.9.8 hebben binnen gekregen. Is dit alleen voor de apple en via de homewizard app (via de browser), daar staat wel 2.9.8 . Op mijn android staat nog steeds 2.9.7. Op de app store ook.

Gr

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
snooze7555 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:22:
Hallo, Ik zie dat mensen de versie 2.9.8 hebben binnen gekregen. Is dit alleen voor de apple en via de homewizard app (via de browser), daar staat wel 2.9.8 . Op mijn android staat nog steeds 2.9.7. Op de app store ook.

Gr
:? ?? Verkeerde thread ?? :?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:14
jep mijn fout, ik was al aan het kijken waar ie gebleven was. :)

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Kitser schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:16:
Ja, wat je zegt. Het formaat is perfect. Maar bluetooth is wat minder. En ze zijn nog niet echt verkrijgbaar.
Zou dit door een RFXCom herkent worden, zodat er acties aan te koppelen zijn?
http://www.dx.com/p/elect...r2032-148014#.VKPjsiicxSA

Edit:
Ik maak het wat moeilijker dan het is:
http://www.klikaanklikuit...standsbediening-akct-510/

Ik leg gewoon een aantal van deze in m'n huis. Of ik plak ze tegen de muur.
Met Domoticz heb je dan de mogelijkheid om veel meer te bedienen dan alleen een kaku schakelaar. Je koppelt er gewoon een event aan en alles is mogelijk 😀

[ Voor 29% gewijzigd door Kitser op 31-12-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Heeft iemand hier een idee hoe ik mijn thermostaat (protocol X2D, werkend op 868MHz) met Domoticz en RFXtrx433E kan laten werken?

Update: Zoeken op X2D hielp niet, maar op 868 wel: Dat gaat dus niet werken...
Dus een iets andere vraag: Wat heb ik wel nodig om X2D op 868MHz te laten werken? Eventueel op iets anders dan Domoticz

[ Voor 44% gewijzigd door EgMaf op 31-12-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
EgMaf schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:16:
Heeft iemand hier een idee hoe ik mijn thermostaat (protocol X2D, werkend op 868MHz) met Domoticz en RFXtrx433E kan laten werken?
868MHz gaat sowieso niet op een RFXtrx433E werken.. De RFX werkt op 433MHz.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
schmm schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:36:
[...]

868MHz gaat sowieso niet op een RFXtrx433E werken.. De RFX werkt op 433MHz.
Thnx, daar kwam ik zelf ook net pas achter....

Dus een iets andere vraag: Wat heb ik wel nodig om X2D op 868MHz te laten werken? Eventueel op iets anders dan Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
^ Ik weet niet of er iets kant en klaars voor te krijgen is. Misschien moet je wel op eBay gaan zoeken naar een 868 Mhz recieven/transmitter voor een Raspberry of Adruino en dan gaan zoeken naar hoe het protocol in elkaar steekt. Dan kun je misschien met scripts en virtuele switches in Domoticz aan de slag.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
mbitter schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:16:
[...]

Heb je http://flic.io/ gezien? Ik vind het voor mijzelf niet interessant, omdat ik de Bluetooth-afhankelijkheid niks vind. Qua concept is het wel aardig, met een 433mhz-chip zou het helemaal mooi zijn...
Prachtig idee hoor, leuke intro video. Ik zou er bijna al een paar bestellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 23:14
Shaggie_NB schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:38:
De eerste thermostat kranen op 433 zijn er nu bij de homewizard:
http://www.homewizard.nl/...adloze-radiatorkraan.html

Iets voor rfxcom? Bert?
Ik weet, oude post, maar kon een antwoord terugvinden. Weet iemand of dit werkt?

Ik heb van de mensen van HomeWizard een quote gekregen voor hun toestel, maar das weer even 200 euro extra. Dan doe ik het liever met de kranen alleen en een Domoticz.

Edit: blijkt inderdaad te werken: http://www.domoticaforum.....php?f=27&t=10148&start=0
Awesome.

[ Voor 9% gewijzigd door CrimsonRider op 31-12-2014 16:44 ]

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Kitser schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:00:
Ahh oké, die had ik zelf ook al in gebruik. Ik had eigenlijk gehoopt dat het zonder Logitech Media Server (LMS) hoeft. Deze gebruik ik via mijn NAS, maar zodra deze is uitgeschakeld (deze feestdagen vooral gemerkt omdat je dan thuis bent ondanks het klokprogramma) dan heb je geen verbinding meer en kan je de Squeezebox niet bedienen :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
CrimsonRider schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:40:
[...]

Ik weet, oude post, maar kon een antwoord terugvinden. Weet iemand of dit werkt?

Ik heb van de mensen van HomeWizard een quote gekregen voor hun toestel, maar das weer even 200 euro extra. Dan doe ik het liever met de kranen alleen en een Domoticz.

Edit: blijkt inderdaad te werken: http://www.domoticaforum.....php?f=27&t=10148&start=0
Awesome.
Ik moest even zoeken, maar wist dat ie ondersteund werd/zou worden: http://sourceforge.net/p/domoticz/code/2167/

Best interessant om energieverlies (e.g. overdag verwarmen van de slaapkamer) tegen te gaan. Wel jammer dat je de temperatuur niet meteen kan uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 23:14
Niet dat ik er aan twijfel, maar waar baseer je op dat die niet uit te lezen is?

En inderdaad ja, als we boven zitten werken hoeft de woonkamer niet warm. En anders om.

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

CrimsonRider schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:18:
Niet dat ik er aan twijfel, maar waar baseer je op dat die niet uit te lezen is?
Omdat zoals eerder gemeld het geen transiever is maar een reciever. De danfoss kun je wel uitlezen (de ingestelde temp) echter werk deze middels zwave. Die gebruik ik door mijn hele huis samen met temp. meter per kamer en sensoren om te kijken of het raam openstaat. Raam open is thermostaat dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Nog even snel, iedereen de beste wensen nog, en een geweldig geautomatiseerd 2015!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal nog even een eventje aanmaken die om 0:00 de vuurpijlen aansteekt :)

kidding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 16:32
Is het een bekend issue dat als je in een groep of middels een gebeurtenis twee of meer switches aan of uit zet dat er soms een niet aan of uit gaat? Ik zie dit bij kaku en applamp devices gebeuren...
Volgens de log worden de commando's wel verstuurd.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nope geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
ny-hardcore schreef op woensdag 31 december 2014 @ 21:12:
Is het een bekend issue dat als je in een groep of middels een gebeurtenis twee of meer switches aan of uit zet dat er soms een niet aan of uit gaat? Ik zie dit bij kaku en applamp devices gebeuren...
Volgens de log worden de commando's wel verstuurd.
Ook helemaal geen problemen mee!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
schmm schreef op woensdag 31 december 2014 @ 21:40:
[...]

Ook helemaal geen problemen mee!
Dan snap ik het echt niet.
Heb dus 2 lampen, eerst voorzien van kaku swicht en fitting dimmer en nu van 2 applampen met wifi box . ik gebruik een wandschakelaar met daaraan een http://www.klikaanklikuit...en-1/inbouwzender-awmt-4/ om deze aan/uit te zetten.

Als ik via de amwt de lampen aan of uit schakel (de twee lampen zitten in een group en de schakelaar van de group is de wandschakelaar) gaat soms een van de twee lampen niet aan of uit. Dit gebeurde bij de kaku, maar nu ook nog nadat ik de kaku door applamp heb vervangen.. Stuurt de amwt een signaal dat alles blocked?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Gamerkoe schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:56:
[...]

Ahh oké, die had ik zelf ook al in gebruik. Ik had eigenlijk gehoopt dat het zonder Logitech Media Server (LMS) hoeft. Deze gebruik ik via mijn NAS, maar zodra deze is uitgeschakeld (deze feestdagen vooral gemerkt omdat je dan thuis bent ondanks het klokprogramma) dan heb je geen verbinding meer en kan je de Squeezebox niet bedienen :( .
Misschien is het een idee om je NAS uit te laten schakelen wanneer je niet thuis bent (bv als je niet verbonden bent met je wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

De awst is alleen aan de groep in domoticz gekoppelt ? Zo ja wat zegt je event log ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
DukeBox schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:44:
[...]

De awst is alleen aan de groep in domoticz gekoppelt ? Zo ja wat zegt je event log ?
de AWST is gekoppeld aan de groep, maar vond nog een event waar de wast ook nog de lampen aanschakelde. Volgens mij was er daardoor een groep die de lampen schakelde, en een event die het ook nog eens deed. Heb de event uitgezet en nu lijkt het te werken.. maar even bekijken wat het geeft de komende dagen... dank voor je tip!

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Kitser schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:00:
[...]
Misschien is het een idee om je NAS uit te laten schakelen wanneer je niet thuis bent (bv als je niet verbonden bent met je wifi)
Is een idee idd, maar als ik gewoon thuis ben en slaap, dan hoeft van mij de NAS ook niet aan. Ik moet ook wel eerlijk toegeven dat het met de feestdagen vooral mis gaat, mijn standaard werk week klokprogramma's zijn hier niet op ingesteld natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Gamerkoe schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:17:
[...]

Is een idee idd, maar als ik gewoon thuis ben en slaap, dan hoeft van mij de NAS ook niet aan. Ik moet ook wel eerlijk toegeven dat het met de feestdagen vooral mis gaat, mijn standaard werk week klokprogramma's zijn hier niet op ingesteld natuurlijk!
Daar zou je geen last van hebben als je hem aan laat gaan wanneer je op wifi zit. Daarnaast zou je nog een event kunnen maken voor je slaaptijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Gamerkoe schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:17:
[...]

Je kan toch ook een virtuele switch maken voor "vakantiedagen"

Dan iets van een blocky maken met een afhankelijkheid van deze switch ingebouwd?

Je moet dan wel even kijken hoe je deze switch wilt laten bedien? Of hardmatig of automatisch via een script ofzo welke via een job op bepaalde dagen van het jaar afgetrapt wordt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:51
Ik ben bezig mijn elro stopcontacten in te leren, maar ik krijg het in domoticz niet voor elkaar om signalen in te leren als een on/off switch.

Ik druk op learn en daarna op 'on' op de afstandsbediening. Druk ik daarna op learn en 'off' op de afstandsbediening, verschijnt er een tweede apparaat. Worden beide herkend als een Lighting 4 / PT2262 device.

Hoe kan ik deze combineren tot 1 switch met een on/off status? Vind er niets van terug in de manual.

Switches hoeven blijkbaar niet gecombineerd te worden, ik heb een AB440. Gelukt mbv deze post:

[ Voor 33% gewijzigd door Ice T op 02-01-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt toch volstaan met alleen de 'ON' ? Probeer het eens, want zo gaat het met de KAKU ook.

Edit: :o

[ Voor 6% gewijzigd door M.v.Veelen op 02-01-2015 10:26 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:28
Heeft iemand tips waar ik kan een goede (en niet te dure) draadloze thermometer kan vinden dat via RFXtrx433E uitgelezen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.kijkshop.nl/pr...hermo-hygro-sensor-tx320/

Tablet interface in werking:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gvPkuQ2IPC0ZCEwuSHQXs7Nj/full.jpg
Temperatuur die de tablet aangeeft komt niet overeen met wat de thermostaat zegt. Dit komt omdat ik die temperatuur via Domoticz meet met een DS18B20 sensor, die ik volgens mij in de linkerbovenhoek van de thermostaat heb geplaatst. En de tablet wordt juist op die plek redelijk warm (zal de CPU wel zitten denk ik).

Ik moet de DS18B20 dus nog even verplaatsen (midden onder, of rechtsonder ofzo).

Heb het nu ook voor elkaar dat de tablet automatisch z'n scherm uitzet als ik ga slapen, of als er niemand thuis is. En vice versa als er iemand thuiskomt en we niet slapen. Dit doet hij via een virtuele switch.
Meer uitleg: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=4733

Tablet is deze: http://www.banggood.com/C...d-4_2-Tablet-p-88159.html
Interface: http://domoticz.com/forum...pic.php?f=4&t=4698#p29756

[ Voor 87% gewijzigd door ThinkPad op 03-01-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Hehe, dat ding is daar al bijna een jaar niet leverbaar geweest.
bij weerstationkopen (http://www.weerstationkop...resta/tx-320-3-kan-sensor) heb ik hem een tijd geleden vandaan en die beweren een nieuwere versie te hebben..
Lijkt me niet dat cresta er 2 maakt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Laatst online: 27-05 19:17
@thinkpad

Ziet er goed uit. Heb die van jouw even gepikt om lekker mee te gaan stoeien. Voor een beginneling wel handig zo. Kun je ipv die aan/uit ook die icoontjes gebruiken die domoticz gebruikt?
Denk dat ik mij ook maar zo'n tablet ga bestellen. Nice work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Is het trouwens mogelijk om van de applamp/limitlessled zowel een RBGW en Dual White op dezelfde wifi bridge aan te sturen in domoticz? Dus bijvoorbeeld group 1 RBGW en group 2 Dual white?

Moet ik dan 2x de bridge toevoegen in domoticz? Een keer als RGBW en de andere keer als White.
En dan de group waar dual whites op zitten in de RBGW hardware verwijderen en v.v.?

En nog een vraag voor mensen die én de RGBW en Dual white bulbs hebben:
Krijg je met de Dual White een geler (warmer) wit dan met de RGBW?
Ik heb nu de RGBW maar mijn vrouw vindt het wit nog te wit.....
Als de Dual whites geler/warmer gemaakt kunnen worden dan RGBW ga ik er 2 ruilen denk ik, vandaar ook mijn vraag over die bridge.

[ Voor 1% gewijzigd door ny-hardcore op 02-01-2015 17:28 . Reden: 2x bridge toevoegen gevonden op domoticz forum ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

De rgbw heb je ook in 2 uitvoeringen warm en white.
2 keer dezelfde wifibox toevoegen is een optie maar je kan hem ook direct aansturen middels een dummy switch met url naar een simpel php/perl scriptje dat direct het juiste udp commando stuurt naar je applamp/milight. Zo stuur ik ook het meeste aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
DukeBox schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:28:
De rgbw heb je ook in 2 uitvoeringen warm en white.
2 keer dezelfde wifibox toevoegen is een optie maar je kan hem ook direct aansturen middels een dummy switch met url naar een simpel php/perl scriptje dat direct het juiste udp commando stuurt naar je applamp/milight. Zo stuur ik ook het meeste aan.
Ik begrijp je antwoord niet helemaal; Zijn er twee versies van de RGBW?
Of kun je wisselen tussen white en warm white (en zo ja, hoe dan?)
ik heb deze :
http://www.applamp.nl/sup...fi-led-lampen-wifi-b.html

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja er zijn 2 versies. rgbww en rgbcw, je kan ze niet wisselen je moet de juiste kopen. Op applamp hebben ze het wel over de extra warme leds maar de verpakking is die van de cool white.
B.t.w. op ebay zijn ze een stuk goedkoper, zoek maar op mi.light (is exact hetzelfde product).

[ Voor 97% gewijzigd door DukeBox op 02-01-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
DukeBox schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:34:
Ja er zijn 2 versies. rgbww en rgbcw, je kan ze niet wisselen je moet de juiste kopen. Op applamp hebben ze het wel over de extra warme leds maar de verpakking is die van de cool white.
B.t.w. op ebay zijn ze een stuk goedkoper, zoek maar op mi.light (is exact hetzelfde product).
Ik heb even op de bulbs zelf gekeken, en daar staat op RGB WW, op de doosjes staat ook WW aangevinkt.
Ik vindt het wit nog steeds wel erg wit, is er iemand die dual whites en RGBW heeft/kent en kan aangeven of deze een warmer wit hebben dan de RGBW ?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

De non rgb ww/cw zijn dan het zelfde. Alleen 3000k ww. Jij wilt 2700k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07 22:49

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

@ thinkpad...

In je tempsensor in Domoticz..
Kun je ook gewoon een + of een - waarde invoeren, zodat het verschil door Domoticz verrekend wordt.
Misschien als je dat instel , blijft hij al gelijk.....

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:48
Het lijkt me niet dat het temperatuur verschil constant is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
ny-hardcore schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:06:
Is het trouwens mogelijk om van de applamp/limitlessled zowel een RBGW en Dual White op dezelfde wifi bridge aan te sturen in domoticz? Dus bijvoorbeeld group 1 RBGW en group 2 Dual white?

Moet ik dan 2x de bridge toevoegen in domoticz? Een keer als RGBW en de andere keer als White.
En dan de group waar dual whites op zitten in de RBGW hardware verwijderen en v.v.?

En nog een vraag voor mensen die én de RGBW en Dual white bulbs hebben:
Krijg je met de Dual White een geler (warmer) wit dan met de RGBW?
Ik heb nu de RGBW maar mijn vrouw vindt het wit nog te wit.....
Als de Dual whites geler/warmer gemaakt kunnen worden dan RGBW ga ik er 2 ruilen denk ik, vandaar ook mijn vraag over die bridge.
Hmm dat stelt me niet gerust. Heb van de week 5 rgbw warm white lampen en een lichtslang rgbw warm white besteld. Eerst wilde ik alleen witte lampen bestellen omdat ik waarschijnlijk alleen maar "normaal" licht ga gebruiken.
Maar het te leek me wel leuk om ook kleuren te hebben.
Maar als blijkt dat "warm white" te wit is, Zou Dat wel zonde zijn.

Zijn er nog meer ervaringsdeskundigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Laatst online: 08:16
Hoe heb je uiteindelijk de dimmerlevel eruit gesloopt en gewoon on/off gedaan? :) Ben wel benieuwd, want loop tegen hetzelfde aan

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wirehead schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:54:
[...]

Hoe heb je uiteindelijk de dimmerlevel eruit gesloopt en gewoon on/off gedaan? :) Ben wel benieuwd, want loop tegen hetzelfde aan
Nog niet voor elkaar helaas. Maar heb het nu druk met m'n scriptie die over 2 weken klaar moet zijn, dus prio's liggen ook even ergens anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
Hoi allemaal,

De beste wensen voor 2015!

Ik zou graag mijn auto vanuit huis willen starten, om interieur alvast een beetje op te warmen, motor warm te laten draaien en in geval van vorst, de ramen laten ontdooien.

Maak in huis al gebruik van Domotica geinstalleerd op Raspberry Pi i.c.m. RFXCom. Deze werkt op 433mhz wat volgens mij ook de frequentie van de afstandbediening van mijn wagen is..

Heeft iemand van jullie ervaring met deze materie?

groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig kan dat niet, omdat de remote van je auto gebruikt maakt van een zgn. 'rolling code'. Het signaal opnemen en weer afspelen met Domoticz gaat je dus ook niet lukken. Anders zou het wel heel makkelijk zijn, even met je RFXCOM luisteren naar het 'unlock' signaal van een auto en als de eigenaar dan verdwenen is kun je zo in de auto komen 8)7

Voor jouw doel zoek je een standkachel. Of gewoon een ventilatorkacheltje via een verlengsnoer naar binnen (die je dan met een tijdschakelaar of via Domoticz schakelt).

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 03-01-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
He jammer nou, ,,,,zeker ook omdat je al zo snel mijn vraag beantwoord hebt...ik zat nog net zo lekker te mijmeren dat ik dan ook alvast mijn stoelverwarming kon aanzetten..;-)
Maar toch bedankt voor je helder antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Laatst online: 08:16
ThinkPadd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:24:
[...]

Nog niet voor elkaar helaas. Maar heb het nu druk met m'n scriptie die over 2 weken klaar moet zijn, dus prio's liggen ook even ergens anders :)
Zelf wat verder gezocht; was behoorlijk simpel. Volgend stukje aanpassen. Laatste 2 regels zijn van belang:
code:
1
2
3
4
5
// remove too much text
    vdata=new String(vdata).split("Watt",1)[0];
    vdata=new String(vdata).split("kWh",1)[0];
    vdata=new String(vdata).split(" Level:",1)[0];
    vdata=new String(vdata).replace("Set","On");

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wirehead schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:56:
[...]

Zelf wat verder gezocht; was behoorlijk simpel. Volgend stukje aanpassen. Laatste 2 regels zijn van belang:
code:
1
2
3
4
5
// remove too much text
    vdata=new String(vdata).split("Watt",1)[0];
    vdata=new String(vdata).split("kWh",1)[0];
    vdata=new String(vdata).split(" Level:",1)[0];
    vdata=new String(vdata).replace("Set","On");
Oh cool, bedankt!

Weet je toevallig ook hoe we de dimmer kunnen besturen met knopjes? Dus een plusje en een minnetje? Heb zelf al wat zitten klooien met wat Javascript code, maar ben daar net niet ervaren genoeg mee.

Ik heb nog een stukje code die het RAM en CPU gebruik afrond, ziet er wat rustiger uit:
JavaScript:
1
2
3
4
if(item.idx == '1' || item.idx == '5'){
vdata=new String(vdata).split("%",1)[0];
vdata=Math.round(vdata);
}   

IDX 1 is bij mij de 'RAM usage' en IDX 5 is de 'CPU Usage'.

M'n gehele code voor de interface is hier te vinden: http://pastebin.com/4gCp13aJ

Oh en weet je toevallig ook hoe ik kan uitlezen of een switch protected is (true / false) ?
Volgens mij moet ik dan nog zo'n regel toevoegen:
code:
1
var vtype=  $.PageArray[ii][1];         // Domoticz type (like Temp, Humidity)

Maar hoe weet ik wat ik voor nummer moet invullen achter dat PageArray ding? M'n kennis van JSON is niet heel groot helaas.
Als ik met de hand even dezelfde JSON url als die de pagina gebruikt oproep zie ik wel netjes "Protected: true" en "Protected: false" staan in de output.
Ik zou van een protected switch (CV-ketel bijv.) wel de status willen laten zien, maar niet schakelbaar maken.

[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 03-01-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
weet iemand misschien wat het volgende kan zijn
ik het een z-wave stick, met daaraan een multisensor gekoppeld
deze doet het nu een kleine maand goed, maar nu geeft hij ineens een rood kruisje
de temp, luchtvochtigheid en de lux meter worden wel uit gelezen, maar de bewegingsmelder blijft op ''aan'' staan, deze reageert ook niet op beweging.
ik heb geprobeerd deze uit te zetten, maar het lijkt of er niks naar de sensor gestuurd word.
heb al herstel node gedaan, dit zie ik ook in de log verschijnen, en hetzelfde met heal network.
dit is het enige wat er tot nog toe op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-07 10:26
Als je configuratie parameters veranderd, eerst even de node wakker maken, zit meestal een knopje ergens, dan sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-07 14:01

Quindor

Switching the universe....

Ik heb onlangs een via WiFi bestuurbare LED PWM dimmer gebouwd met een ESP8266 module. Totale kosten van het printje zijn ongeveer 6 euro waardoor deze een stuk betaalbaarder is dan een commercieel verkrijgbare module (zelfs vanuit China). Ik ben bezig een nieuw huis te bouwen en wil graag de meeste (zo niet alle) lampen remote bestuurbaar maken!

Ik vond het daarbij belangrijk dat deze over een WiFi verbinding bediend konden worden maakt en dat het wisselen tussen licht intensiteit met een fade gebeurt en niet een snelle wisseling tussen verschillende waardes.

Inmiddels is het prototype helemaal af en heb ik ook de code voor Domoticz compleet!

Hier kun je een filmpje vinden:

Verder kun je op mijn blog vinden hoe je de module zelf kunt maken, programmeren en in Domoticz kunt gebruiken! De specifieke post over hoe te integreren met Domoticz kun je hier vinden.

Er zijn op dit moment PCB bordjes die ik heb ontwerpen onderweg, als die er eenmaal zijn moet het maken ook nog eens haast geen tijd kosten! :D :D Uiteraard zal ik het design publiceren zodat iedereen er vervolgens gebruik van kan maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Quindor op 03-01-2015 20:43 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:15
Quindor schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:11:
Ik heb onlangs
..........
kan maken.
Goed bezig +1 8)
Ik ga dit goed volgen :)

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had natuurlijk ook al in het topic op het Domoticz forum gereageerd, want dit is erg gaaf.
Nu nog een RGB variant ;) LED-strips hier in huis zijn RGB. Al heb ik wel een witte LED-strip onder m'n keukenkastjes, ik ga daar wel ff mee knutselen als de ESP8266 binnen is. Heb nog wel TIP120 liggen om de strip aan te sturen.

Ik verwacht m'n eerste ESP8266 (de ESP-01) volgende week. Kun je een hoop leuke dingen mee doen. Volgens mij moet hij ook zo aan een slimme meter te hangen zijn, zodat je die over WiFi kan uitlezen :9

Hoe is de stabiliteit van die dingen trouwens? Gaan ze niet gek doen als ze 24/7 verbonden zijn? (Ineens niet meer bereikbaar, of niet meer bereikbaar na stroomstoring/weggevallen router).

Bedankt ook voor je zeer duidelijke uitleg trouwens! Kan dat echt waarderen, want je ziet wel vaker mensen met leuke projectjes, maar de documentatie is vaak zeer karig. Met jouw beschrijvingen moet het prima lukken.

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 03-01-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-07 14:01

Quindor

Switching the universe....

Thnx guys!

@ThinkPad RGB moet niet zo'n issue zijn. Gewoon een derde kanaal erbij defnieren. Beetje copy paste. ;)

Mijn dimmer is wel erop gericht dat hij er standaard 5 seconden over doet om tussen waardes te wisselen. Maar dat is in de LUA code gemakkelijk aan te passen naar wat je zelf graag ziet. Ook zit er in de code niets over automatisch kleur wisselen, loopjes, etc. Het werkt dus wat anders dan je wellicht van andere modules gewend bent, geen kermis verlichting modus. ;)

Wil je echter 1 kleur (RGB of niet) dan werkt het top nu en is het echt super super goedkoop te maken!

Stabiliteit is tot nu toe prima. v1 (Arduino + RM04) is eerder al meer dan 3 weken stabiel geweest, maar goed, dat was compleet andere hardware. v2 heb ik de laatste dagen achter elkaar draaiende gehad zonder issues.

Mooie van de ESP8266 met de NodeMCU firmware is dat als het ding reboot, hij automatisch weer opnieuw connect naar het WiFi netwerk en dus in principe weer klaar is voor gebruik. Hij start dan wel op naar de standaard waarde ingesteld in het LUA programma, niet de oude waarde waar hij voor de power-down op stond. Dat zou wel te maken zijn denk ik, ga ik eens over na denken.

Re-connect zou ik eens moeten testen. Maar aangezien mijn hele huis nu uit wireless client bridges aan elkaar zit (tijdelijk appartement totdat het huis wat ik aan het bouwen ben klaar is) is dat ff lastig. ;)

En over de documentatie, amen, dat heb ik nou vaak precies hetzelfde, dus dan steek ik er maar een beetje extra moeite in. Ik heb alles uiteindelijk ook geleerd van info vanaf het internet! ;)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Pagina: 1 ... 38 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door