Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-07 14:19
^ Ik heb zelf 8x de FA21RF. Batterijen kan ik nog niets van zeggen, heb ze pas enkele weken. Maar tot op heden nog geen valse meldingen gehad.

Koppelen gaat erg makkelijk!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07 12:37

martjah

Appel

Mai Pensato schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:30:
Vraag: ervaringen met Flamingo draadloos koppelbare rookmelder (FA20RF of FA21RF).

Ik lees in dit topic dat diverse mensen deze rookmelders hebben aangeschaft in combinatie met Domoticz en RFXcom. Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen tot dusver. En dan doel ik met name op het al dan niet optreden van valse meldingen en de batterijduur.
Ik overweeg deze rookmelders aan te schaffen (voor uitbreiding van mijn domotica-systeem op basis van Vera 3 controller en RFXcom).
Indien je reageert, meldt dan svp ook even hoe lang je de rookmelder(s) in bezit hebt. Bij voorbaat dank!
Ze geven soms een piepje als de batterij bijna leeg is. Dat zie je niet terug in domoticz. Verder geen valse meldingen. Ik heb ze nu meerdere maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-07 19:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Vraag: ervaringen met Flamingo draadloos koppelbare rookmelder (FA20RF of FA21RF).

Ik lees in dit topic dat diverse mensen deze rookmelders hebben aangeschaft in combinatie met Domoticz en RFXcom. Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen tot dusver. En dan doel ik met name op het al dan niet optreden van valse meldingen en de batterijduur.
Ik overweeg deze rookmelders aan te schaffen (voor uitbreiding van mijn domotica-systeem op basis van Vera 3 controller en RFXcom).
Indien je reageert, meldt dan svp ook even hoe lang je de rookmelder(s) in bezit hebt. Bij voorbaat dank!
2 rookmelder langer dan een jaar in bezit. En heb ongeveer 3 valse meldingen gehad. 1 batterij vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
niki_lauda schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:21:

2 rookmelder langer dan een jaar in bezit. En heb ongeveer 3 valse meldingen gehad. 1 batterij vervangen.
Wat bedoel je met valse meldingen?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Gelukkig geen brand :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Nee dat snap ik.. maar ik bedoel, is de brandmelder afgegaan? of een melding in domoticz die niet klopte?

Heb je misschien iets van een oorzaak kunnen vinden? Plek van monteren oid?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 16:40

MavhRik

Marcel

Ik heb er één al bijna 2 jaar en nog nooit een valse melding, wel 1 keer batterij vervangen, dan gaan ze zachtjes piepen.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:13
Ik heb had een Flamingo rookmelder in m'n garage. Afgelopen zomer door warmte en wat dampen o.i.d. paar keer "valse" meldingen gehad. Als je gewoon paar simpele fietsen in je schuur hebt staan zal het wel meevallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Garage = uitlaatgassen?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

In garages en keukens e.d. moet je ook geen rookmelder gebruiken maar een warmte melder. Of een niet optische rookmelder.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 19:49
Tijdje terug was er melding op dit forum over een goedkope duitse site waar deze melders aangeboden worden. Weten jullie de naam nog?

Lidl.de bied ze voor 25 per twee aan, maar die verzenden vast niet naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
raven22 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 18:51:
Tijdje terug was er melding op dit forum over een goedkope duitse site waar deze melders aangeboden worden. Weten jullie de naam nog?

Lidl.de bied ze voor 25 per twee aan, maar die verzenden vast niet naar NL.
http://www.pollin.de/shop...lder_FA21RF_2_Stueck.html

[ Voor 11% gewijzigd door schmm op 23-12-2014 19:50 . Reden: URL aangepast ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:53

Kraz

Saving the world

Ik zit nog een beetje te stoeien met mijn toegevoegde Netatmo weerstation.
Er is hier (gelukkig) een topic over op het Domoticz forum, maar ik blijf met 1 ding zitten;

Ik heb de Barometer toegevoegd in een settingsfile via onderstaande code;
<device data_type="Pressure" domoticz_dev_id="90004" domoticz_dev_subtype="9" domoticz_dev_type="243"...
Hierdoor komt er netjes een Pressure 'sensor' bij, maar de grafiek gaat van 500 tm 1500 waardoor de lijn eigenlijk vlak is. Dit moet volgens mij een Barometer grafiek zijn.
Dit zou een kwestie kunnen zijn van de domoticz_dev_type aan te passen naar de juiste code, maar die weet ik dus niet.

Ik kan me herinneren dat er ergens een lijst is met de betreffende Subtype dev codes voor de verschillende sensoren, maar kan m niet (meer) vinden.

Heeft iemand van jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

schmm schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:52:
[...]

Nee dat snap ik.. maar ik bedoel, is de brandmelder afgegaan? of een melding in domoticz die niet klopte?

Heb je misschien iets van een oorzaak kunnen vinden? Plek van monteren oid?
Kwam uit de rookmelder niet Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 13:04
is er iemand die domoticz en de kaku AYCT-102 remote goed werkend heeft?
domoticz werkt goed voor alle normale schakelaar
onderaan zit nog een group fuctie waarmee ik meerdere schakelaars in 1 keer aan of uit kan zetten.
als ik deze wil inleren zegt hij dat de knop al ingebruik is onder nummer 1
het volgende log krijg ik te zien als ik het log van schakelaar 1 bekijk
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/nX0dUI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 08:21
Ik ben domoticz aan het ontdekken, inmiddels al heel wat code in putty overgetikt. Is er ook een mogelijkheid om te kopieren en te plakken in putty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
llpineapple schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:39:
Ik ben domoticz aan het ontdekken, inmiddels al heel wat code in putty overgetikt. Is er ook een mogelijkheid om te kopieren en te plakken in putty?
Rechtermuisknop is plakken. Of Shift + Insert

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:13
llpineapple schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:39:
Ik gebruik ook wel eens winscp. Net iets gebruiksvriendelijker.

http://winscp.net/eng/docs/lang:nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 12:54
Webmin O+ maar ik heb dan ook iets meer hardware staan dan een Pi.

[ Voor 5% gewijzigd door asing op 24-12-2014 14:39 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:30
Kan iemand mij met het volgende helpen ? (ik ben een leek met linux/raspberry)

Ik heb een raspberry pi aangeschaft en deze opgestart met de Domoticz Raspberry Pi SD Card Image.
Domoticz draait en is te benaderen via de webinterface.

Ik wil hiermee z-wave aansturen via mijn z-wave.me usb stick (ZME_UZB1). Deze werkt op Windows direct en ik kies dan voor Openzwave USB bij de keuze voor controllers. (onder windows herkent hij hier gelijk de usb controller).

Bij de raspberry herkent hij deze alleen niet (open z-wave staat er wel bij maar hij herkent de usb gateway niet.).

http://www.domoticz.com/w..._PI#Support_for_OpenZWave
Volgens bovenstaande link dienen er nog wat stappen te gebeuren voor open z-wave, deze heb ik doorlopen en de Pi hierna herstart. Helaas ook zonder resultaat.

De handleiding op deze site vind ik zowieso al onduidelijk, je moet starten met de domoticz sd card, om hier vervolgens nog een keer domoticz op te installeren (terwijl dit er al op staat?).

Wie helpt me uit de brand O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeKan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:18
Momenteel zijn er twee hardware versies te koop van de Razberry z-wave module. De "oude" versie met een Sigma MV3102 Soc en de "nieuwe" met een Sigma MV5202. Ik sta nu voor de keuze (icm Domoticz). Zijn er theorieën wat de beste keuze is. Future proof voor de nieuwe versie kiezen of toch voor de oude aangezien deze zich al bewezen heeft? Zelf kan ik niet heel veel info vinden (z-wave plus/meer geheugen, maar is dit nuttig icm met domoticz), dat mij verder helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

^ Ik zou usb nemen, bied veel meer voordelen en is nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

die nieuwe razberry met de plus chip is pas deze maand uit volgens mij.
Domoticz doet er volgens mij nog niets mee....
Volgens mij is hij trouwens 100% backwards compatible dus volgens mij is dat "heeft zichzelf bewezen"niet echt een argument;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag het goedkope deurcontact binnengekregen. Werkt perfect. Chip is een PT2264. Wordt herkend als Lighting4 (PT2262 subtype)
Zat helaas geen batterijtje (A23) bij, maar die had ik zelf nog van het Action Intertek setje.

Hij zend wel alleen een 'on' of een 'off' commando (kan bij elke sensor weer anders zijn, gekke Chinezen 8)7 ). Maar dat kun je oplossen door de delay die je in Domoticz bij de switch kunt instellen. Als je die op 5 sec. bijv. gaat hij na 5 sec op off. En dan kun je dus alsnog on/off detecteren ipv alleen maar een 'on' of een 'off' ;)

Afstand tussen zender en magneetje komt gelukkig niet heel kritisch. Met een centimeter of 2 ertussen schakelt hij ook nog steeds netjes bij weghalen zender. En magneetje kan ook gekanteld zitten, werkt ook (als dat bijv beter uit komt met schroefgaatjes).

Meer info hier (o.a. over de jumpers enzo): http://www.domoticz.com/f...=17&t=2179&p=29208#p29208

Heb er zo 123 nog geen toepassing voor maar dat komt vast wel. Paar maanden terug geexperimenteerd met een goedkope draadloze deurbel waarvan ik de zender gemodificeerd had zodat hij van m'n brievenbusklepje het opengaan kon detecteren. Maar bereik helaas niet ver genoeg (beneden in portiek) + metalen brievenbus boxjes (=kooi van Faraday)

Dit soort goedkope hacks zijn leuk om je domotica op een goedkope manier uit te breiden :Y Helemaal omdat er bijv. ook PIR's (bewegingsmelder) zijn met deze chip.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 25-12-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Ik ben gisteren bezig geweest om een simpele add-on voor Kodi / XBMC te maken. Hiermee kan je Domoticz bedienen vanuit Kodi.
https://www.chopperrob.nl...ontrol-domoticz-from-kodi

op dit moment is het nog een hele simpele variant waarbij alleen de favorieren in Domoticz te bedienen zijn, maar ik wou hem jullie niet onthouden. :P

https://drinkwaterpunten.nl

• DRuw

DRuw

@thinkpad : kun je de antenne niet tegen de metalen box aan maken of solderen?
Ben je van je farraday af ;)

DRuw schreef op donderdag 25 december 2014 @ 08:30:
@thinkpad : kun je de antenne niet tegen de metalen box aan maken of solderen?
Ben je van je farraday af ;)
Haha in een huurwoning? Gaan ze waarderen denk ik :P

Box is volledig van metaal (geverfd) en het klepje is van aluminium. Als het m'n eigen brievenbus was aan de gevel ofzo had ik wel een gaatje onderin geboord waar ik de antenne uit kon laten hangen ofzo :P

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:17

Nicap

Tsssk....

Chopper_Rob schreef op woensdag 24 december 2014 @ 23:49:
Ik ben gisteren bezig geweest om een simpele add-on voor Kodi / XBMC te maken. Hiermee kan je Domoticz bedienen vanuit Kodi.

op dit moment is het nog een hele simpele variant waarbij alleen de favorieren in Domoticz te bedienen zijn, maar ik wou hem jullie niet onthouden. :P
Chopper_Rob,

enig idee waarom ik dit krijg bij je kodi script?

the other script, presence detection is working fine now. But this script is not running properly. I'm getting this:

23:15:25- Kodi machine online
23:15:25- Preparing Kodi connection
23:15:25- Trying to connect
23:15:30- Connected to Kodi
23:15:30- Sending Notification (Connection established) to Kodi
23:15:30- Wanted to tell Domoticz switchid 32 is On, but he already knows.
23:15:30- Sending request for player status
list index out of range

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Chopper_Rob
Hoi Nicap,

Ik heb even gekeken en deze melding mag je negeren. De melding krijg je als het script start en er niks speelt in Kodi. Het script zou verder moeten werken.

edit:
Toch gelijk maar even opgelost in het script. Ondanks dat het geen kwaad kon is het mooier als het script het beter afhandeld. Zie mijn site voor de laatste versie.
https://www.chopperrob.nl...c-kodi-status-in-domoticz

[ Voor 42% gewijzigd door Chopper_Rob op 25-12-2014 11:54 ]

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:05
Weet er iemand of het mogelijk is om naast domoticz op dezelfde raspberry ook Hyperion (ambilight) te installeren. Twee losse lijkt me wat veel van het goede.
Ik begin me pas net te verdiepen in deze spullen dus misschien zie ik het wel niet helemaal goed allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
Chopper_Rob schreef op woensdag 24 december 2014 @ 23:49:

Voor de gene die deze add-on al had geprobeerd, er staat inmiddels een nieuwe versie online die er beter uitziet en meer controle geeft over de apparaten die worden getoond. Zie hiervoor de add-on settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand hoe je eenvoudig terug kunt naar een stable versie van Domoticz? Draai nu een tijdje de beta, maar m'n KaKu ontvangers missen soms gewoon commando's. Dit komt niet door het bereik, want met de stable had ik er nooit last van.

Normaal zou ik ff SD image terugzetten en backup van 'domoticz.db' terug knallen. Maar ik heb aan Raspbian ook een aantal aanpassingen gedaan die ik liever niet kwijtraak en opnieuw moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
^ als ik me niet vergis kun je met GIT een "build" nummer meegeven. Weet alleen het exacte commando niet.

Maar ik draai zelf ook de laatste beta, echter heb ik helemaal geen problemen met KAKU.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks, zal ook nog ff op het Domoticz forum zoeken/vragen.

KaKu werkt wel, maar het gebeurt mij iets te vaak dat een stekker nog aan of uit staat terwijl dat andersom had moeten zijn. Even met de hand de switch togglen en het staat weer aan/uit, maar is mij net iets te onbetrouwbaar. Terwijl het met de stable versie 100 uit 100 schakelingen goed gingen.

Edit: Terug naar stable bleek uiteindelijk een eitje:
I got some errors with 'tar', because the folder already existed. But i succeeded by doing this:
  1. In /home/pi i deleted the domoticz folder (sudo rm -rf domoticz).
  2. Then created a new one (mkdir domoticz).
  3. Then go to that directory (cd domoticz).
  4. In that directory, run the wget, tar and rm command.
  5. Then reboot
  6. Domotiz is running now (the stable version instead of beta)
  7. Restore database
  8. Reboot
  9. All done
http://domoticz.com/forum...f=4&t=4660&p=29350#p29350

[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 26-12-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-07 14:15
Hoe snel schakelt Domoticz bij jullie events? Ik heb een AMWT-003 aan een switch hangen, die 1 schakelaar schakelt dmv een Blockly-event. Duurt toch wel een seconde of 5 voor er wat gebeurd, is dat altijd zo? Is dat eventueel sneller met Z-wave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Hier heel snel. Heb het script van Chopper_Rob draaien wat de Kodi pingt en en groep lampen schakelt. Pingtijden staan op 5 seconden. Maar soms pingt ie net als ik een serie aanklik en schakelt hij al. Lampen zijn allemaal Philips Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Lijkt iets anders te zijn, als ik in de logs kijk gaat het wel snel:

code:
1
2
Fri Dec 26 15:04:22 2014 (RFXCOM) Lighting 2 (VoordeurSwitch)
Fri Dec 26 15:04:23 2014 (RFXCOM) Lighting 1 (Kerstboom)

Switches zijn goedkope varianten van de Action, misschien ligt daar de oorzaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 19:23
endness schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:48:
Hoe snel schakelt Domoticz bij jullie events? Ik heb een AMWT-003 aan een switch hangen, die 1 schakelaar schakelt dmv een Blockly-event. Duurt toch wel een seconde of 5 voor er wat gebeurd, is dat altijd zo? Is dat eventueel sneller met Z-wave?
Is het niet zo dat deze schakelaar (zoals meer kika schakelaars en zoals eerder besproken) een burst signaal van enkele seconden stuurt en de rfxcomm wacht tot het signaal gestopt is voor het iets uitzend. Dit is bij de bewegingssensor en deursensor van kika bijvoorbeeld het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Bij de deursensor heb ik precies hetzelfde inderdaad, al is dit een inbouwschakelaar. Het ledje op de KIKA-transmitter knippert wel een flink tijdje, en als ie uit is wordt de schakelaar geschakeld. Lijkt er dus inderdaad op dat daar de oorzaak ligt! Niks aan te doen dan lijkt me, behalve dan overstappen op Z-Wave lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 19:23
Ik heb dezelfde ervaring met kika, lijkt mij ook niets aan te doen.. heb op aliexpress vorige week de eerste paar z-wave producten besteld.. nu maar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Welke producten heb je besteld als ik vragen mag? Naar mijn ervaring scheelde de prijzen met Ali niet veel van Nederlandse leveranciers namelijk, en dan is vervanging toch nog wel prijzig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 20:27
Lamp in de hal gaat niet aan, zie ik iets over het hoofd?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qkEqg7D.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

JvdW schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 16:02:
Lamp in de hal gaat niet aan, zie ik iets over het hoofd?
[afbeelding]
Volgens mij gaat het bij de eerste regel al fout?

"Draadloze schakelaar = On" staat nu niet bij elkaar volgens mij. 'On' behoort tot een andere blok.

*Heb nog geen praktijk ervaring met blocky momenteel, maar dat is iig het eerste wat me opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y7THr3y.png

Eh ja, kon je wel eens gelijk in hebben.
Echter gaat de lamp nog steeds niet aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

JvdW schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 17:04:
[afbeelding]

Moet er ook niet een soort "Wait" statement zitten tussen het aanzetten van je lamp en het uitzetten van je schakelaar?
Ik weet niet wat die schakelaar precies doet, maar als deze is verbonden met je lamp dan stuur je het "uit" commando tegelijkertijd met het "aan" commando.
*Dat is natuurlijk de deurbel... _O-

Volgens mij werkt jouw blocky nu ook niet als je per ongeluk je lamp een keer aan laat staan?
Want de voorwaarde is dat lamp uit móet staan voordat de mail etc verzonden wordt.

Je krijgt wel de email binnen?

[ Voor 15% gewijzigd door Kraz op 26-12-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Het is de deurbel ja :+

Als er op de bel gedrukt wordt en de lamp in de hal is uit moet deze een mail sturen en de lamp in de hal aanzetten voor 2 minuten. Daarna moet de status van de schakelaar weer op 'off' komen.

Als de lamp al aan staat dan hoeft ie alleen maar een mail te sturen, vandaar de else if onderaan waarbij niet naar de status van de lamp gekeken wordt.

Mailtjes krijg ik wel binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 26-12-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 17:18
ThinkPadd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 22:47:
..
Heb er zo 123 nog geen toepassing voor maar dat komt vast wel. Paar maanden terug geexperimenteerd met een goedkope draadloze deurbel waarvan ik de zender gemodificeerd had zodat hij van m'n brievenbusklepje het opengaan kon detecteren. Maar bereik helaas niet ver genoeg (beneden in portiek) + metalen brievenbus boxjes (=kooi van Faraday)

Dit soort goedkope hacks zijn leuk om je domotica op een goedkope manier uit te breiden :Y Helemaal omdat er bijv. ook PIR's (bewegingsmelder) zijn met deze chip.
...
bij de .BE-users ;) kan dit bvb. gebruikt worden om de gasmeter/waterteller bij de houden. De meeste gasmeters hebben een magneetje bij het laatste nummer dat getriggered kan worden met een reedcontact/hallsensor. Kwestie van impulsen tellen en onder utility sensors te gooien 8)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

JvdW schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 17:04:
[afbeelding]

Volgens mij moet je die tweede regel(Else if)of weghalen of "and Lamp Hal = on", erbij plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Eh ja maar ook als de lamp uit is moet er een mail verstuurd worden, ongeacht de status van de lamp dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 07-07 11:01
JvdW schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 00:04:
Eh ja maar ook als de lamp uit is moet er een mail verstuurd worden, ongeacht de status van de lamp dus.
Mijn advies is altijd bouw het in stukken op en ga dan langzaam combineren. Haal eerst eens de set draadloze schakelaar weg en test dan nog eens.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

JvdW schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 00:04:
Maar dat doet ie dan toch ook?
De eerste regel is voor als ie uit is, en de tweede regel zou dan zijn voor als ie aan staat.

Maar beter is idd zoals de persoon boven mij zegt het in stukjes te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:37
Camiel schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:53:
Weet er iemand of het mogelijk is om naast domoticz op dezelfde raspberry ook Hyperion (ambilight) te installeren. Twee losse lijkt me wat veel van het goede.
Ik begin me pas net te verdiepen in deze spullen dus misschien zie ik het wel niet helemaal goed allemaal.
Jahoor, dat kan. Je kunt het Domoticz image gebruiken en daar hyperion opzetten (want dat kan zelfs op OpenELEC) en je kunt ook een willekeurige distributie voor je raspberry nemen en daar domoticz voor compileren en hyperion erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand hier ervaring met Domoticz op FreeNAS?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

^ das niets anders dan domoticz op linux. Freenas is gewoon een uitgeklede distro geënt op nas taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 23:46

Timple

Dag allemaal,

Ik ben al een tijdje mee aan het lezen op dit topic omdat ik ook met domoticz wilde beginnen. Nu met kerst heb ik mijn spulletjes binnen gekregen :-).

Echter onderstaand blockly schema geeft een onverwacht resultaat. Kan iemand me hiermee helpen?

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2llc6xg.png

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
2014-12-27 22:54:00 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2014-12-27 22:54:17 Too cool
2014-12-27 22:54:17 22.2
2014-12-27 22:54:17 23.1
2014-12-27 22:54:17 Event: triggered: Test_1
2014-12-27 22:54:17 Too hot
2014-12-27 22:54:17 22.2
2014-12-27 22:54:17 23.1
2014-12-27 22:54:17 Event: triggered: Test_2
2014-12-27 22:54:17 (OpenZWave USB) Temp (Eye - Temperature)
2014-12-27 22:54:30 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2014-12-27 22:55:00 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2014-12-27 22:55:06 (OpenZWave USB) Lighting 2 (General)
2014-12-27 22:55:16 Too cool
2014-12-27 22:55:16 22.2
2014-12-27 22:55:16 23.1
2014-12-27 22:55:16 Event: triggered: Test_1
2014-12-27 22:55:16 Too hot
2014-12-27 22:55:16 22.2
2014-12-27 22:55:16 23.1
2014-12-27 22:55:16 Event: triggered: Test_2
2014-12-27 22:55:16 (OpenZWave USB) Temp (Eye - Temperature)
2014-12-27 22:55:30 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2014-12-27 22:56:00 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2014-12-27 22:56:16 Too cool
2014-12-27 22:56:16 22.2
2014-12-27 22:56:16 23.1
2014-12-27 22:56:16 Event: triggered: Test_1
2014-12-27 22:56:16 Too hot
2014-12-27 22:56:16 22.2
2014-12-27 22:56:16 23.1
2014-12-27 22:56:16 Event: triggered: Test_2
2014-12-27 22:56:16 (OpenZWave USB) Temp (Eye - Temperature)

Dus beide statements worden doorlopen terwijl ik dit niet verwacht bij een 'else if'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het vergelijken op temperatuur kan volgens mij (nog) niet echt. Heb al veel vaker mensen gezien die een temperatuur als voorwaarde hadden in een event, maar waar het event ook raar ging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Het is ook geen echte else if.. het enige dat de else if afdwingt bij domoticz is de volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple

Timple

ThinkPadd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 23:02:
Het vergelijken op temperatuur kan volgens mij (nog) niet echt. Heb al veel vaker mensen gezien die een temperatuur als voorwaarde hadden in een event, maar waar het event ook raar ging doen.
Is er misschien een andere manier waarop ik dit kan doen? Ik probeer een thermostaat voor thuis te bouwen.

Met LUA krijg ik de temperatuur ook niet binnen:
code:
1
for i, v in pairs(devicechanged) do print(i, v) end

Geef dit:
code:
1
2
2014-12-28 10:31:31 LUA: EyeTemperature
2014-12-28 10:31:31 LUA:

Terwijl voor andere sensoren (disk space) ik er wel getallen te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Kom ik vanmorgen beneden. 15 graden brrrrrr.....het zou 20.5 moeten zijn.

Liep mijn opentherm na 8 dagen tegen de end of file melding aan (vannacht dus) terwijl er een usb hub tussen zit. Dit is een bekend iets als je de opentherm aansluit op de TP-link met wifi. Dan maar iedere dag het kastje herstarten.

Ik wil straks mijn slimme meter uit gaan lezen maar ik heb geen netwerkmogelijkheid daar. Nu lijkt het mij mogelijk om dit ook via een TP-link te maken ipv een extra rapsberry. De TP-link kost namelijk maar €12,5 dus ik ga dat ook proberen via ser2net. Iemand al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je geen reboot schedulen via cron op dat TP-Link doosje?

En om van WiFi naar Serial te gaan zou je ook de HLK-RM04 module of ESP8266 kunnen pakken. Of uitlezen via een Bluetooth > Serial module (heeft DealExtreme volgens mij wel). Maar dat zijn meer dingen voor de wat handigere tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-04 10:20
martjah schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:47:
Liep mijn opentherm na 8 dagen tegen de end of file melding aan (vannacht dus) terwijl er een usb hub tussen zit. Dit is een bekend iets als je de opentherm aansluit op de TP-link met wifi. Dan maar iedere dag het kastje herstarten.
Is dit dan ook via LAN op de TP-link?

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Gamerkoe schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:58:
[...]

Is dit dan ook via LAN op de TP-link?
Dit komt blijkbaar voor als je wifi hebt aan staan.
ThinkPadd schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:57:
Kun je geen reboot schedulen via cron op dat TP-Link doosje?

En om van WiFi naar Serial te gaan zou je ook de HLK-RM04 module of ESP8266 kunnen pakken. Of uitlezen via een Bluetooth > Serial module (heeft DealExtreme volgens mij wel). Maar dat zijn meer dingen voor de wat handigere tweaker ;)
Ik heb via de crontab een dagelijkse herstart erin gezet.

Zo handig ben ik ook weer niet denk ik. Ik Google alles bij elkaar en met wat logisch nadenken kom ik een eind. Ik heb alvast een tp-link besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag even bezig geweest om de skin van Domoticz wat te moderniseren ( ;) ):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iPfDZWW2hPv1a3llIeKPpTG4/full.png

Zie hier hoe je hem kunt installeren. Zitten nog wel wat kleine dingetjes in waar ik nog niet tevreden over ben.

Credits gaan grotendeels naar Dountill trouwens. Ik heb voornamelijk wat lettertypes en kleuren aangepast.

En mocht de kleurstelling je bekend voorkomen, dat kan kloppen. Ik heb gekeken naar de kleurstelling van de Zipato Zipabox interface: http://www.domotica-blog.nl/post/zipato-nieuwe-interface

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 28-12-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 07:59
ZIet er mooi uit, net geprobeerd te installeren maar ik blijf de oude theme zien, ook na browser cache clear (Chrome that is).

[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 28-12-2014 17:07 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Moest blijkbaar alles van 192.168.1.16 (domoticz ip) verwijderen in chrome ;)

Heb het nu aant werk maar zie wel 2 bugs :)

De headers blijven bij mij licht grijs van de opties en domoticz staat te ver naar boven:

Afbeeldingslocatie: http://www.techconnect.nl/tmp/domoticz2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi :)

En die bugs, hmmm dat komt doordat je een nieuwere versie hebt. Kan ik helaas niet zoveel aan doen. Die uitlijning sowieso niet, zover gaat mijn CSS kennis niet :P En dat de headers licht blijven komt ook doordat het een nieuwere Domoticz versie is denk ik.

Dat sunrise/sunset dingetje werkt bij jou ook niet goed zie ik.

Helaas :P

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 28-12-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ok thx anyway :) Back to basics dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja had je graag geholpen, maar zoals ik in m'n post al zei is de code door iemand anders gemaakt, en heb ik voornamelijk wat met de kleurtjes en lettertypes zitten spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Weet iemand of het ook mogelijk om zoiets als het waterverbruik te loggen? Op een Homewizard is dat mogelijk, bij Domoticz ook? Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Mooi gedaan Thinkpad! (en Dountill dus ook!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
vmb schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:40:
Weet iemand of het ook mogelijk om zoiets als het waterverbruik te loggen? Op een Homewizard is dat mogelijk, bij Domoticz ook? Wie weet raad?
dat kan makkelijk, moet je op het domoticz forum zoeken naar voorbeelden
moet je wel zelf iets voor maken, of een meter met een pulsgever zien te vinden, en die dan uitlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

hendrik12345678 schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:58:
[...]

dat kan makkelijk, moet je op het domoticz forum zoeken naar voorbeelden
moet je wel zelf iets voor maken, of een meter met een pulsgever zien te vinden, en die dan uitlezen
Heb idd op Domoticz forum gekeken/gezocht. Ik kwam echter alleen een aantal vrij technisch ingewikkelde (voor mij althans) opties tegen. Bij Homewizard kwam ik daarentegen juist super eenvoudige (plug-and-play) opties tegen. Vandaar... Wie heeft er tips voor mij en evt. andere geïnteresseerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
vmb schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:35:
[...]

Heb idd op Domoticz forum gekeken/gezocht. Ik kwam echter alleen een aantal vrij technisch ingewikkelde (voor mij althans) opties tegen. Bij Homewizard kwam ik daarentegen juist super eenvoudige (plug-and-play) opties tegen. Vandaar... Wie heeft er tips voor mij en evt. andere geïnteresseerden?
Als je het in domoticz wilt doen zul je nog altijd iets zelf moeten fabriceren. Misschien komt er iemand met een "kit" ala openthermgateway. maar voor zover ik nu weet zijn die er niet.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Laatst online: 04-07 20:08
Ik heb een blocky event ala

if time == sunset
do alleLampen = aan

Dit werkt echter niet, waarschijnlijk omdat de tijd nooit exact gelijk is op het moment van controleren. Iemand hier een oplossing voor?

En ik zou eigenlijk graag hebben dat een uur vóór sunset de lampen aan gaan, maar kan niet vinden dat je waardes van tijd kan aftrekken. Is dit ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:09
Yvad schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:03:
Ik heb een blocky event ala

if time == sunset
do alleLampen = aan

Dit werkt echter niet, waarschijnlijk omdat de tijd nooit exact gelijk is op het moment van controleren. Iemand hier een oplossing voor?

En ik zou eigenlijk graag hebben dat een uur vóór sunset de lampen aan gaan, maar kan niet vinden dat je waardes van tijd kan aftrekken. Is dit ook mogelijk?
Waarom maak je niet gewoon een Group aan waar je al je lampen inzet, en dan via de Timers van de Group het volgende instelt:

Group On 1 minute before Sunset.

Heb je geen Blockly voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
McPoowl schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:09:
[...]

Waarom maak je niet gewoon een Group aan waar je al je lampen inzet, en dan via de Timers van de Group het volgende instelt:

Group On 1 minute before Sunset.

Heb je geen Blockly voor nodig.
Ah ja, dit heb ik met Blocky gedaan zodat ik nog als extra controle heb dat dit alleen gebeurt wanneer ik thuis ben (virtuele lamp staat aan). Dit kan niet met timer geloof ik? Maar wat je daar instelt is wel precies wat ik bedoel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-07 15:56
De andere manier is met lua, dan kun je wel naar de tijden kijken en afhankelijk daarvan een lamp schakelen. Maar als je helemaal niet thuis bent in scripting is dat wellicht erg lastig.
ik merk zelf dat ik af en toe wat wijzig aan een script omdat het of nog niet helemaal doet wat ik wil of dat blijkt dat ik een uitzondering toch wil toevoegen omdat het vaker voorkomt dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om de lampen een uur voor zonsondergang aan te laten gaan kun je een virtuele switch aanmaken. Bij die switch stel je de timer in op een uur before sunset.

Die switch gebruik je vervolgens in je Blockly event. De lampen kun je ieder apart aanroepen in je event, of in een scene gooien.

Resultaat is dan zoiets:
code:
1
2
3
4
5
IF IemandThuis = On AND 1hBeforeSunset = On AND lamp1 = Off
DO SET 
lamp1 = On
lamp2 = On
lamp3 = On

Of zo:
code:
1
2
3
IF IemandThuis = On AND 1hBeforeSunset = On AND lamp1 = Off
DO SET
Scene 'AlleLampen' = On

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarbij die laatste de (mijn) voorkeur heeft omdat hij dan met een korte pauze, dus 1 voor 1, de lampen schakelt. Bij de 1e optie doet hij alles in 1 keer en dan is de kans aanwezig dat tijdens deze 'burst' er een lamp niet wordt bereikt en die bniet wordt geschakeld. Am I correct :) ?

[ Voor 3% gewijzigd door M.v.Veelen op 29-12-2014 11:21 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
M.v.Veelen schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:21:
Waarbij die laatste de (mijn) voorkeur heeft omdat hij dan met een korte pauze, dus 1 voor 1, de lampen schakelt. Bij de 1e optie doet hij alles in 1 keer en dan is de kans aanwezig dat tijdens deze 'burst' er een lamp niet wordt bereikt en die bniet wordt geschakeld. Am I correct :) ?
Bij mij gaan de scene's ook 1 voor 1 aan. Zeker als je de lampen/schakelaars allemaal los in domoticz hebt staan.

Als je de lampen/schakelaar allemaal met dezelfde ID toevoegt in Domoticz dan gaan ze allemaal gelijktijdig aan.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:21:
Nee :+

Domoticz schakelt de lampen één voor één aan ipv alle commando's tegelijk af te vuren. Werkt perfect hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
@Thinkpad Dank! Op diezelfde manier kan ik de virtuele switch ook weer uitzetten op zonsondergang zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Laatst online: 07-07 17:18
Voor de Belgen onder ons - heb een scriptje gemaakt die je op de hoogte houdt van het (mogelijke) electriciteitstekort.

Maak eerst een virtuele alert-switch "Belgian Power Monitor".

Plaats dan een klein bash script in de homedir van je domoticz-user genaamd "offon.sh"
code:
1
2
3
4
5
#!/bin/bash
APIURL="http://versie1.powerindex.api.kunstmaan.be/states.json"
CURL=$(which curl)

$CURL -s $APIURL | awk -F \" '{printf $10}'

Plaats dan onderstaand script in de LUA-folder (met als naam "script_time_offon.lua") - verander wel je sensor-ID naar hetgeen je gebruikt ipv '72'
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
commandArray = {}
-- Scriptname script_time_offon.lua
-- Description Monitor the Belgian power alert
-- v1.0 20141229

TabColor = {['grey']="0",['green']="1", ['yellow']="2", ['orange']="3", ['red']="4"}

local handle = io.popen('~/offon.sh')
local color = handle:read("*a")
handle:close()
commandArray['UpdateDevice'] = '72|'..TabColor[color]..'|'..color

Zorg er verder voor dat offon.sh executable is:
code:
1
chmod +x offon.sh

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Z Wave gebruikers, even een hersenkraker, misschien weten jullie raad:

Ik heb een RPi met Aeon stick. Op een kleine 4mtr afstand een Aeon repeater en bij de voordeur, achterdeur, openslaande deuren, garagedeur en overheaddeur elk een deurcontact en bij de laatste een garagedeur sensor (kantelsensor). Dit werkte allemaal uiteindelijk heel goed. Bij elke opening van een deur en bij elke sluiting kreeg ik gedurende 2 weken telkens een melding. 100% werkend.

Sinds een paar dagen een Fibaro Wall Plug (dankjewel Kerstvrouw) erbij en die op zolder geplaatst. Het gaat dan een dag goed en vervolgens een uitroepteken: buiten bereik. Na rebooten van de RPi is hij ineens weer in orde en geeft hij de verbruikswaardes weer door. Hmmm.....toch maar een extra Aeon repeater op de 1e etage erbij plaatsen??

En: de voordeur geeft geen openen/sluiten meer door, terwijl de achterdeur dit nog wel keurig doet.

Wat kan er nou mis zijn? Ik heb geen uitroeptekens meer, maar het Z Wave netwerk lijkt wel minder stabiel geworden sinds ik de Fibaro Wall plug erbij heb. Wat is wijsheid: toch een extra Aeon repeater erbij plaatsen?

-> ik heb polling aan staan voor zowel de repeater als de Fibaro Wall plug.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Laatst online: 07:02

Pocketware

martjah schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:47:
Kom ik vanmorgen beneden. 15 graden brrrrrr.....het zou 20.5 moeten zijn.

Ik wil straks mijn slimme meter uit gaan lezen maar ik heb geen netwerkmogelijkheid daar. Nu lijkt het mij mogelijk om dit ook via een TP-link te maken ipv een extra rapsberry. De TP-link kost namelijk maar €12,5 dus ik ga dat ook proberen via ser2net. Iemand al ervaring mee?
Ik heb nog nooit een EOF error gehad. De combinatie van OpenthermGateway met TP-link draait nu al 38d 7h 32m 1s zonder problemen. En de reset van 38 dagen geleden is i.v.m. de CV ketel controle.

Misschien toch een ander probleem zoals slecht WIFI bereik? Voordat ik op zolder een extra WIFI router had geplaatst had ik ook vaak problemen met de communicatie.

P1 Smartmeter heb ik draaien via een (dure) P1-WIFI V2 Converter Module. Intern zorgt een Wifi module van http://en.usr.cn/ daar voor de WIFI communicatie. Als oplossing zou je een Serial2Wifi module (bijv. http://en.usr.cn/Serial-t...Embedded-WiFi-Module.html) kunnen aanschaffen en op die manier de RS232 data transporteren.

P1 module intern: Afbeeldingslocatie: http://www.netmere.nl/domoticz/p1_1.jpg en Afbeeldingslocatie: http://www.netmere.nl/domoticz/p1_2.jpg

Indien gewenst kan ik ook nog wel een foto van de onderkant van de printplaat maken (moet dan wel even uitelkaar halen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

M.v.Veelen schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:24:
Z Wave gebruikers, even een hersenkraker, misschien weten jullie raad:

Ik heb een RPi met Aeon stick. Op een kleine 4mtr afstand een Aeon repeater en bij de voordeur, achterdeur, openslaande deuren, garagedeur en overheaddeur elk een deurcontact en bij de laatste een garagedeur sensor (kantelsensor). Dit werkte allemaal uiteindelijk heel goed. Bij elke opening van een deur en bij elke sluiting kreeg ik gedurende 2 weken telkens een melding. 100% werkend.

Sinds een paar dagen een Fibaro Wall Plug (dankjewel Kerstvrouw) erbij en die op zolder geplaatst. Het gaat dan een dag goed en vervolgens een uitroepteken: buiten bereik. Na rebooten van de RPi is hij ineens weer in orde en geeft hij de verbruikswaardes weer door. Hmmm.....toch maar een extra Aeon repeater op de 1e etage erbij plaatsen??

En: de voordeur geeft geen openen/sluiten meer door, terwijl de achterdeur dit nog wel keurig doet.

Wat kan er nou mis zijn? Ik heb geen uitroeptekens meer, maar het Z Wave netwerk lijkt wel minder stabiel geworden sinds ik de Fibaro Wall plug erbij heb. Wat is wijsheid: toch een extra Aeon repeater erbij plaatsen?

-> ik heb polling aan staan voor zowel de repeater als de Fibaro Wall plug.
Heb je een "heal network" gedaan?
het lijkt erop alsof het systeem een bepaalde route wil volgen (enkele via de plug dus) en die niet goed in het bereik ligt.
het is een gokje maar probeer het eens:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die heal network heb ik wel al eerder gedaan, maar na de laatste reboot nog niet. Net toch even gedaan en de CPU usage schoot omhoog naar > 70%, maar is nu weer zo'n 6%.

Helaas hierna ook nog geen meldingen bij het openen en sluiten van de voordeur. De sensor lijkt verder wel OK te werken (LEDje registreert het sluiten/openen). Kan het worden opgelost met een extra repeater denk je?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

de voordeur zit neem ik aan dichtbij je pi?
Die zou ik dan ff excluden en weer includen…
Geen idee waarom hij het niet zou moeten doen als de unit het zelf wel doet.
Een extra extender zal beste werken maar volgens mij gaat zwave niet van controller naar unit naar unit naar sensor. Mesh netwerk gaat volgens mij alleen naar de eerste laag maar een extender geeft wel weer een extra route optie dus net als een relay module zal het zeker helpen vermoed ik.
Zit er iets tussen de plaats van de controller en de zolderplug (iets op de eerste verdieping)? wellicht is die afstand net iets te groot voor een stabiele verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat is het 'm juist. De RPi zit midden in de kamer. Zelfde afstand vanaf de RPi naar de achterdeur als naar de voordeur. Er tussenin zit de repeater. Op de 1e etage zit (nog) niet, pas op de 2e etage zit de Fibaro Wall plug (die een groene LED ring aangeeft als ik hem in het stopcontact steek, dus je zou denken dat het een goede verbinding is als ik de handleiding moet geloven).

Excluden en include is een allerlaatste optie, want ik heb er behoorlijk veel ellende mee gehad om het aan de praat te krijgen. Zou de Beta versie van Domoticz een optie kunnen zijn (heb gelezen dat het vooral voor Z Wave veel verbeteringen had)? Ik neig naar een extra repeater (of extender, net hoe je het wilt noemen), maar of de symptomen wijzen op een bereik-probleem dat wil ik eerst helder hebben voordat ik er weer een hoop geld tegenaan smijt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple

Timple

Timple schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:57:
Dag allemaal,

Ik ben al een tijdje mee aan het lezen op dit topic omdat ik ook met domoticz wilde beginnen. Nu met kerst heb ik mijn spulletjes binnen gekregen :-).

Echter onderstaand blockly schema geeft een onverwacht resultaat. Kan iemand me hiermee helpen?

[afbeelding]

code:
1
<knip>

Dus beide statements worden doorlopen terwijl ik dit niet verwacht bij een 'else if'.
Ik heb het nu opgelost met een lua timer script op de onderstaande manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
-- script_time_thermostat.lua
commandArray = {}

nowtemp = tonumber(otherdevices_svalues['EyeTemperature'])
print('Current Temperature: '..nowtemp)
settemp = tonumber(otherdevices_svalues['Thermostat'])
print('Setting Temperature: '..settemp)
heating = otherdevices['Heating']
print('Heating is '..heating)

(nowtemp < settemp and heating == 'Off') then
    commandArray['Heating']='On'
    print('Swiching the heating on')
elseif (nowtemp >= settemp and heating == 'On') then
    commandArray['Heating']='Off'
    print('Swiching the heating off')
end

return commandArray

Dit kan vast nog netter door het te triggeren op een temperatuurs verandering e.d. maar dat is dan voor later.

Ik denk dat de blockly fout gaat doordat de temperatuur een string is (gok ik). Vanaf vandaag vakantie, dus ik zal eens kijken of ik iets kan vinden in de source code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-06 12:00

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Wie heeft Hue werken in Domoticz??
Ik heb plotseling 1 lamp [ van de 4 ] die niet meer luistert naar domoticz...

Zat gewoon in een groep, en nu gaat hij ineens niet meer mee aan en uit, terwijl als ik hem direct aan klik in Domoticz hij wel weer werk...

Rara

@ M.v.V.

RPI icm Zwave is een zwakke setup.... [ CB2 is beter ]

Polling moet uit.
Zorg dat je de settings goed leest...

En helaas die wall geeft bij mij ook vaak een uitroepteken [ ik heb de beta ]

[ Voor 28% gewijzigd door Dylantje2 op 29-12-2014 22:26 ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 13:04
ThinkPadd schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:16:
Vandaag even bezig geweest om de skin van Domoticz wat te moderniseren ( ;) ):
[afbeelding]

Zie hier hoe je hem kunt installeren. Zitten nog wel wat kleine dingetjes in waar ik nog niet tevreden over ben.

Credits gaan grotendeels naar Dountill trouwens. Ik heb voornamelijk wat lettertypes en kleuren aangepast.

En mocht de kleurstelling je bekend voorkomen, dat kan kloppen. Ik heb gekeken naar de kleurstelling van de Zipato Zipabox interface: http://www.domotica-blog.nl/post/zipato-nieuwe-interface
ik gebruik de zelfde versie als jou maar bij mij zijn de headers ook lichtgrijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Rpi met zwave zwakke setup?
Er draaien er genoeg mee (incl de domoticz ontwikkelaars als ik me niet vergis...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRuw schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:42:
Rpi met zwave zwakke setup?
Er draaien er genoeg mee (incl de domoticz ontwikkelaars als ik me niet vergis...)
Wat bedoel je precies?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pocketware schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:54:
[...]
P1 Smartmeter heb ik draaien via een (dure) P1-WIFI V2 Converter Module.
[..]
Waarschijnlijk heb je dit al een tijdje terug gemaakt? Ik denk dat je dit tegenwoordig goedkoop met een HLK-RM04 of ESP8266 module kunt maken. Kosten beiden maar een paar euro's en doen Serial naar WiFi :)
alexswart schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:42:
[...]

ik gebruik de zelfde versie als jou maar bij mij zijn de headers ook lichtgrijs.
Jammer! Ik denk dat het stukje wat de headers een kleur geeft ergens in de Domoticz code zelf zit. Helaas kan/weet ik niet hoe ik dat moet aanpassen.

Overigens wel weer gek dat het bij mij dan wel werkt, maarja :?

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- crap, dubbelpost :F -

[ Voor 93% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrylglenn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Hi All,

Ik ben aardig enthousiast geworden over Domoticz en ben van plan deze op een Raspberry Pi te gaan draaien.

Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom ik een RFXcom USB Transceiver zou aanschaffen van rond de 100 euro terwijl ik ook losse senders en ontvangers kan kopen vanaf Ebay voor een paar euro?
Is dit niet ondersteund of lastiger?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik reageerde even op Dylantje2...

Pagina: 1 ... 37 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door