Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 16:32
vanputten80 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:43:
[...]

Ik loop wel tegen steeds meer beperkingen aan. Ik kan een Linux versie installeren in een VM en dan alles erop laten draaien.
Ik raak dan wel mijn history kwijt van mijn slimme meter.

Ik ga dit overwegen

EDIT
Ik probeer het met LUA. Verschillende nu geprobeerd, helaas krijg ik elke keer status LUA: ping fail terug.

http://www.domoticz.com/f...74&p=3724&hilit=ping#p907
Als je een db backup maakt en importeert in je nieuwe installatie heb je de history van de p1 meter toch terug?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-07 12:40
Ik zat er net een stuk over te lezen. Het is idd niet moeilijk.
Ik ga het proberen. Eerst Linux installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een idee voor iemand om net als voor de Raspberry ook een ready2go VM-image te maken. (een .vmdk of .vhd bijv.). Is best handig voor testdoeleinden, of om VM gebruikers snel op weg te helpen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

ThinkPadd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:59:
Misschien een idee voor iemand om net als voor de Raspberry ook een ready2go VM-image te maken. (een .vmdk of .vhd bijv.). Is best handig voor testdoeleinden, of om VM gebruikers snel op weg te helpen :Y
+1

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:30
ThinkPadd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:59:
Maak dan een OVA :)
Nouja kijk aan :D, ik ben er al een tijdje uit (2 jaar geleden ESXi op m'n thuisserver gehad, nu een Synology NAS neergezet) dus heb geen idee wat er nu speelt op VM gebied.. Maar het idee is duidelijk. Iets maken wat VM gebruikers ook zo uit kunnen rollen.

Gewoon een Linux OS (CentOS? Lekker light-weight), daar Domoticz op installeren, en nog wat evt. tweaks op het onderliggende Linux OS uitvoeren.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 18-12-2014 07:48 ]

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:49
ThinkPadd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:35:
Het werkt via een Python script, en dat kun je niet zomaar uitvoeren onder Windows. Helaas.
Waarom zou Python niet werken onder Windows?

Oké, het is misschien minder toegankelijk, maar het zou gewoon moeten werken.
https://www.python.org/downloads/windows/
Vandaar ook mijn 'niet zomaar'. Het zal vast kunnen, maar of het praktisch is, is een tweede :P

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:30
Thinkpad, Centos lijkt mij een goed idee.
Ik heb via mijn werk daar nogal eens mee te maken.
Ik kan mee echter voorstellen dat er ook behoefte is aan en Debian variant.

Zelf heb ik thuis een esxi server en een synology Nas.
Debian is wel meer in lijn met de Raspberry, waar Raspbian op draait. Dat maakt e.e.a. makkelijker over te nemen uit tutorials.

Mooie VM image maken + Wiki pagina met handleiding over de image (hoe te updaten enzo). Heb er alleen zelf geen tijd voor, en al een hele tijd niet meer met VM's bezig geweest.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 18-12-2014 08:28 ]

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07 12:37

martjah

Appel

vanputten80 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:43:
[...]

Ik loop wel tegen steeds meer beperkingen aan. Ik kan een Linux versie installeren in een VM en dan alles erop laten draaien.
Ik raak dan wel mijn history kwijt van mijn slimme meter.

Ik ga dit overwegen

EDIT
Ik probeer het met LUA. Verschillende nu geprobeerd, helaas krijg ik elke keer status LUA: ping fail terug.

http://www.domoticz.com/f...74&p=3724&hilit=ping#p907
Je kan toch de database etc. overzetten?

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-07 14:15
Ik heb een apart iets.. Als ik het goed heb werkt '> sunset' alleen tot 0.00, daarna komt daar false uit.. Nu heb ik het volgende event:

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/ivk0se7ij/Screen_Shot_2014_12_18_at_12_53_49.png

Volgens mij zouden mijn lampen niet aan moeten gaan als ik 's ochtends rond 8.15 de deur uit ga toch? Dat gebeurd nu namelijk wel, maar zou ik liever niet willen. Hoe fix ik dit?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Sinds de laatste (beta) update crashed domoticz binnen een minuut na het starten.. :(

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:36

Nhz

DVNTR

Weet iemand toevallig uit zijn hoofd of er ook z-wave schakelaars zijn welke je achter een (inbouw)stopcontact kan plaatsen en waarmee je dat ene stopcontact kan schakelen en direct het verbruik kan meten?

Op de site van RobbShop staat de Qubino onder het kopje energiemeting, dus heb even op de site van Qubino zelf gekeken en daar hebben ze het ook over het meten van gebruik.

Iemand hier ervaring met deze units? :)

Groetjes

endness schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:00:
Ik heb een apart iets.. Als ik het goed heb werkt '> sunset' alleen tot 0.00, daarna komt daar false uit.. Nu heb ik het volgende event:

[afbeelding]

Volgens mij zouden mijn lampen niet aan moeten gaan als ik 's ochtends rond 8.15 de deur uit ga toch? Dat gebeurd nu namelijk wel, maar zou ik liever niet willen. Hoe fix ik dit?
Time >= Sunset AND Time <= 23:59 zou dit op moeten lossen denk ik.

Maar je kunt het ook anders doen, een virtuele switch 'IsDonker' aanmaken, en die laat je met de timers (knopje onder de switch) inschakelen bij zonsondergang en uitschakelen bij zonsopkomst.

Dan kun je gewoon kijken IF deur open AND isdonker = on
Dan pak je ook de nacht mee, wat je op de huidige manier niet lukt ;) Wel handig voor als je een keer na 23:59 thuiskomt.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 18-12-2014 13:30 ]

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 11:01
DukeBox schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:16:
Sinds de laatste (beta) update crashed domoticz binnen een minuut na het starten.. :(
update eens op deze manier:

inloggen op de raspbery met de 'pi' user (default password is raspberry)

cd domoticz
wget http://domoticz.sourceforge.net/beta/domoticz_linux_armv6l.tgz
tar xvfz domoticz_linux_armv6l.tgz
rm domoticz_linux_armv6l.tgz

Bing

• DukeBox

DukeBox

Waarom zou dat beter werken ? De zelfde bestanden worden geudpate. Daarnaast ga je er vanuit dat ik een pi draai, dat is niet het geval.

@gizmocuz, waar haalt Domoticz de tijden voor sunrise/sunset eigenlijk weg? Zag net in het HomeWizard topic een discussie over de verschillende soorten schemering (nautische/civiele etc.). De civiele schemering is volgens mij voor een domotica toepassing het meest interessante.

• bing69
  • Laatst online: 07-07 11:01
DukeBox schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:20:
Waarom zou dat beter werken ? De zelfde bestanden worden geudpate. Daarnaast ga je er vanuit dat ik een pi draai, dat is niet het geval.
Sorry ik probeerde maar te helpen, veel mensen draaien net als ik op de Pi en jij gaf niet aan op welk systeem je wel draaide.

Ik heb op Pi het zelfde probleem gehad, en het via gizmocuz zo opgelost.

Bing

Hoe zit het met toegang van buitenaf tot Domoticz?

Ik had voorheen onder Setup > Application settings een username/wachtwoord ingevoerd. Maar wil voor m'n vriendin een aantal switches verbergen. Maar toen kon ik er zelf niet meer in via die user/ww die ik bij Application settings had ingevuld.

TL;DR: Wanneer gebruik je die user onder 'Website protection', en wanneer maak je individuele users aan :?

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:56
hm, ik wordt een beetje wild van de corrupte sd-kaart. Kom er bovendien achter dat het filesysteem op mijn image ook corrupt is, zucht. Zit elke week een avond de boel weer in orde te maken.

Wellicht eens een nieuwe sd-kaart kopen en alles opnieuw installeren.
Zo, net even een optocoupler schakelingetje in elkaar gezet om de deurbel te kunnen detecteren. Op mn bureau gaat de virtuele switch in Domoticz netjes van 'off' naar 'on' als ik een 12V AC adapter op de schakeling aansluit.

Van het weekend even aansluiten op de bel in de meterkast.

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:45
Nhz schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:27:
Weet iemand toevallig uit zijn hoofd of er ook z-wave schakelaars zijn welke je achter een (inbouw)stopcontact kan plaatsen en waarmee je dat ene stopcontact kan schakelen en direct het verbruik kan meten?

Op de site van RobbShop staat de Qubino onder het kopje energiemeting, dus heb even op de site van Qubino zelf gekeken en daar hebben ze het ook over het meten van gebruik.

Ik heb sinds vorige week deze

http://www.domotica-blog.nl/post/aeon-labs-smart-switch-gen5

Maar heb m nog niet goed aan de praat op de razberry z wave.me :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:38
Nhz schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:27:

De fibaro wallplug is erg klein, en je krijgt er zo'n 2cm extra uitsteek door
Elke inbouw schakelaar zou ook moeten voldoen, meestal is dit echter voor een combinatie met een echte wand schakelaar, maar hoeft natuurlijk niet

Ik zou kiezen voor een fibaro wallplug, kan je deze ook nog verplaatsen naar een andere plek om te meten

Let op het vemogen wat de schakelaar aan kan, iemand kan er maar zo een stofzuiger in stoppen !

[ Voor 5% gewijzigd door gizmocuz op 19-12-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Fibaro gaat binnenkort ook mijn Z Wave netwerk verrijken. Je kunt er inderdaad niet onbeperkt apparatuur aan hangen, dus niet geschikt om de stofzuiger, wasmachine, droger, enz. op aan te sluiten. Wel leuk om groepen te meten zoals TV, decoder, mediaspeler, enz.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:25
Ben al een geruime tijd een zeer tevreden gebruiker van Domoticz, alleen loop ik nu tegen een probleem aan.
Sinds een paar dagen is Domoticz 1 keer per dag niet of nauwelijks bereikbaar, via ssh is mijn Rpi wel gewoon bereikbaar. Na een reboot werkt alles weer top.

Het lijkt er op dat ik een geheugen probleem heb , tja dat wist ik al maar nu heeft mijn Raspberry er ook al last van.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/nsyud.png
Gisteren rond 17:30uur heb ik hem weer gereboot en het geheugen gebruik loopt gestaag op.

Ik heb 3 scripts draaien, 2 ping aanwezigheids scripts en 1 XBMC/Kodi scripts, deze heb ik al stopgezet en de Pi gereboot maar dat mag helaas helpen.

Heeft iemand anders dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

M.v.Veelen schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:11:
De Fibaro gaat binnenkort ook mijn Z Wave netwerk verrijken. Je kunt er inderdaad niet onbeperkt apparatuur aan hangen, dus niet geschikt om de stofzuiger, wasmachine, droger, enz. op aan te sluiten. Wel leuk om groepen te meten zoals TV, decoder, mediaspeler, enz.
Tja, ik moet zeggen, ik heb hem nu even voor een garageverwarming in gebruik zodat ik er ook niet iedere keer heen om het aan en uit te zetten:)
het ding trekt ongeveer 2kw met een piekje aan het begin maar houd het aardig vol (al wordt hij knalrood als hij aan staat:))
boven de 2kw moet je wel uitkijken want bij langdurige belasting gaat hij er thermisch uitknallen gok ik O-)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 18:51
Supergroover76 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:06:
Ben al een geruime tijd een zeer tevreden gebruiker van Domoticz, alleen loop ik nu tegen een probleem aan.
Sinds een paar dagen is Domoticz 1 keer per dag niet of nauwelijks bereikbaar, via ssh is mijn Rpi wel gewoon bereikbaar. Na een reboot werkt alles weer top.

Het lijkt er op dat ik een geheugen probleem heb , tja dat wist ik al maar nu heeft mijn Raspberry er ook al last van.
[afbeelding]
Gisteren rond 17:30uur heb ik hem weer gereboot en het geheugen gebruik loopt gestaag op.

Ik heb 3 scripts draaien, 2 ping aanwezigheids scripts en 1 XBMC/Kodi scripts, deze heb ik al stopgezet en de Pi gereboot maar dat mag helaas helpen.

Heeft iemand anders dit probleem ook?
Zelf had ik dit probleem ook en dat is ondertussen bij mij verholpen. Wat ik heb gedaan is Monit installeren en configureren zoals beschreven is in de wiki op de Domiticz site zelf url: http://domoticz.com/wiki/Monitoring_domoticz

Daarnaast heb ik een crontab job die dagelijks om 7 uur 's ochtends het volgende commando aftrapt
code:
1
0 7 * * * sudo sh -c "sync; echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches"

Hierdoor zakt mijn geheugen gebruik van 85% naar 30% en loopt dan weer langzaam op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe zit dat eigenlijk als je een stofzuiger op een geschakelde WCD aansluit? Zoland er 220V wordt afgegeven zou dit toch geen probleem moeten zijn.

Ik wil ook met Domoticz en fibraro of cubino aan de slag binnenkort.

[ Voor 19% gewijzigd door Bartoz op 19-12-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:25
Daarnaast heb ik een crontab job die dagelijks om 7 uur 's ochtends het volgende commando aftrapt
code:
1

Hierdoor zakt mijn geheugen gebruik van 85% naar 30% en loopt dan weer langzaam op.
bedankt, ik ga er eens mee aan de slag...

Er loopt ook een draadje op het forum van domoticz daar heb ik je tip meteen maar vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Bartoz schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:46:
Hoe zit dat eigenlijk als je een stofzuiger op een geschakelde WCD aansluit? Zoland er 220V wordt afgegeven zou dit toch geen probleem moeten zijn.
Houd er wel rekening mee dat de meeste schakelaar beperkt zijn in wattage, een stofzuiger trekt als snel 2500 bij inschakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
DukeBox schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:39:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de meeste schakelaar beperkt zijn in wattage, een stofzuiger trekt als snel 2500 bij inschakeling.
Ik ben me ook nog even aan het inlezen over hoe en wat. Maar ik moet komend weekend draden gaan trekken dus ik heb wat weinig tijd. Ik ga een aantal lampen dimmen door de bestaande dimmers (erg oud) te vervangen door een z-wave dimmer gecombineerd met een pulsschakelaar (dus 3 draden naar het schakel / dimpunt in de muur: blaauw , bruin, zwart). Tevens wil ik een aantal dubbele wcd's vervangen door 1 vaste en 1 geschakelde (waar ik bijvoorbeeld een stalamp aan kan sluiten die ik aan en uit kan schakelen via z-wave).

Dat alles ga ik aansturen via Rasp PI en Domotics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Dubbele wcd's kun je meestal niet splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:45
Weet iemand of een oplossing voor een deurbel notificatie mbv een binaire sensor mogelijk is in Domoticz + Razberry ? Zoals hier is beschreven: http://www.robbshop.nl/ov...-projecten/z-wave-deurbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
DukeBox schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:20:
Dubbele wcd's kun je meestal niet splitsen.
Klopt, ik ga van 1 wcd ook twee maken door er een extra inbouwdoos bij te plaatsen. De boel moet toch opnieuw gestuct worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik probeer voor het eerst iets met Ubuntu Desktop. Wil graag Domoticz daarin testen.

Moet ik deze regel bij het installeren aanpassen? Zo ja naar wat? Ik krijg namelijk een error.

cmake -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release .

http://www.domoticz.com/wiki/Install.txt#Getting_the_source_code

Of weet iemand een gedetailleerde handleiding voor ubuntu installaties?

[ Voor 10% gewijzigd door vanputten80 op 19-12-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Ik kan niet goed terugvinden of meerdere applampen alleen via een group zijn te bedienen, of ook als bijvoorbeeld 4 losse lampen met elke een eigen switch etc?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
vanputten80 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:03:
Ik probeer voor het eerst iets met Ubuntu Desktop. Wil graag Domoticz daarin testen.

Moet ik deze regel bij het installeren aanpassen? Zo ja naar wat? Ik krijg namelijk een error.

cmake -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release .

http://www.domoticz.com/wiki/Install.txt#Getting_the_source_code

Of weet iemand een gedetailleerde handleiding voor ubuntu installaties?
Heb je de benodigde packages geïnstalleerd?
http://www.domoticz.com/w...Raspberry_Pi_.28wheezy.29

Volgens mij hoef je dat commando niet aan te passen nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ja die heb ik gedaan.

CMAKE voer ik uit. Dat gaat goed.

Dan kies ik MAKE en gaat hij draaien. Uiteindelijk krijg ik de error:

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/2uyj403.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Heb je per ongeluk een subfolder domoticz aangemaakt?
~/domoticz/domoticz?

Daar lijkt de linker over te klagen; die wil de file domoticz wegschrijven, maar er bestaat al een map met die naam.

code:
1
2
3
4
5
6
[ 63%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/tcpserver/TCPServer.cpp.o
[ 63%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/webserver/cWebem.cpp.o
[ 64%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/webserver/request_handler.cpp.o
Linking CXX executable domoticz
[100%] Built target domoticz
root@domoticz:/home/domoticz/domoticz#

Edit: Misschien verwarrend: Ik heb een user domoticz op m'n systeem met als homefolder /home/domoticz/ daarin heb ik een folder domoticz met de code van domoticz. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door RudolfR op 19-12-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Hmm geen idee wat ik nu anders heb gedaan maar het werkt. Volgens de stappen op de site. Ubuntu her Installatie gedaan in VirtualBox. Alle updates binnengehaald en toen de stappen gevolgd.

Opgelost.
Testen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17

tozzke

aka tozzert

neorider schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:41:
[...]

code:
1

dit commando ook eens uitgevoerd (niet zozeer vanwege problemen maar ik vond 90+% wat aan de hoge kant) maar om middernacht stijgt het in 5 minuten weer naar zowat het oude niveau van 90-ish?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H6VAcN7.png

dat noem ik niet 'langzaam' :+

edit:

en om 12:00uu doet hij hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s9fBMFg.png

[ Voor 7% gewijzigd door tozzke op 20-12-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

ny-hardcore schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:09:
Ik kan niet goed terugvinden of meerdere applampen alleen via een group zijn te bedienen, of ook als bijvoorbeeld 4 losse lampen met elke een eigen switch etc?
Ik zie niet wat dit met domoticz te maken heeft maar de applight e.d. kan je gewoon als losse lamp aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-04 10:20
Ik ervaar hetzelfde als Supergroover.

De API (en daardoor de webinterface) is niet bereikbaar en na een reboot werkt alles weer. De temperatuur sensoren die ik heb staan werken wel gewoon, er wordt geen temperatuur moment gemist. Bij mij ongeveer dezelfde grafieken, na een reboot zakt alles en loopt het langzaam weer op.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
DukeBox schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:00:
[...]

Ik zie niet wat dit met domoticz te maken heeft maar de applight e.d. kan je gewoon als losse lamp aansturen.
Dat wilde ik dus weten, of elke lamp apart te bedienen is in domoticz

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Waarom zou dat niet zo zijn ? Het is niets anders dan je wifi box aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
DukeBox schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:01:
Waarom zou dat niet zo zijn ? Het is niets anders dan je wifi box aansturen.
ik heb (nog) geen applight en wilde weten in hoeverre de applampen ondersteund worden in domoticz

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Niet anders dan met andere schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:56
Er zit idd ergens een memoryleak in het spul dat op de raspberry pi draait. Ik gebruik de laatste stabiele versie, dus ik weet niet of dit in een latere versie is opgelost. Ik weet zo niet welk proces dat is, als iemand een commando heeft om dat in linux voor elkaar te krijgen....met top zie ik vooralsnog niets vreemds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik heb nu Domoticz op Linux geïnstalleerd, in HyperV.

Weet iemand hoe ik de USB devices er in kan krijgen?

EDIT: Is niet mogelijk. Met een omweg, USB/LAN converters. Ik ga VMware installeren.

[ Voor 30% gewijzigd door vanputten80 op 20-12-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 12:54
Yihaaa schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:51:
Weet iemand of een oplossing voor een deurbel notificatie mbv een binaire sensor mogelijk is in Domoticz + Razberry ? Zoals hier is beschreven: http://www.robbshop.nl/ov...-projecten/z-wave-deurbel
Die doet het hier prima! Het schema gaat uit van een DC deurbel. Helaas had ik AC/DC dus ik heb wat gewijzigd in het schema. Ook bevatte de drukknop een lampje. Dat werkte erna ook niet meer.

Met wat geknutsel is het dus te doen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phone7
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-05 10:09
2014-12-21 09:15:30 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2014-12-21 09:15:36 RFXCOM: Using serial port: /dev/ttyUSB0
2014-12-21 09:15:36 Error: input buffer out of sync, going to restart!....
2014-12-21 09:15:37 RFXCOM: retrying in 30 seconds...
2014-12-21 09:16:00 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2014-12-21 09:16:06 RFXCOM: Using serial port: /dev/ttyUSB0
2014-12-21 09:16:16 Error: input buffer out of sync, going to restart!....
2014-12-21 09:16:17 RFXCOM: retrying in 30 seconds...
2014-12-21 09:16:30 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)

Deze melding heb ik nu ook. Dit is gekomen nadat ik en extra usb kabel in de raspberry heb gedrukt..

Usb0 = rfxcom
Usb1 = p1 kabel (rj11 naar usb)

Iemand een idee hoe dit op te lossen. Ik ben wel beide usb devices nodig.

[ Voor 56% gewijzigd door Phone7 op 21-12-2014 09:17 . Reden: melding erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
Phone7 schreef op zondag 21 december 2014 @ 09:13:
2014-12-21 09:15:30 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2014-12-21 09:15:36 RFXCOM: Using serial port: /dev/ttyUSB0
2014-12-21 09:15:36 Error: input buffer out of sync, going to restart!....
2014-12-21 09:15:37 RFXCOM: retrying in 30 seconds...
2014-12-21 09:16:00 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2014-12-21 09:16:06 RFXCOM: Using serial port: /dev/ttyUSB0
2014-12-21 09:16:16 Error: input buffer out of sync, going to restart!....
2014-12-21 09:16:17 RFXCOM: retrying in 30 seconds...
2014-12-21 09:16:30 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)

Deze melding heb ik nu ook. Dit is gekomen nadat ik en extra usb kabel in de raspberry heb gedrukt..

Usb0 = rfxcom
Usb1 = p1 kabel (rj11 naar usb)

Iemand een idee hoe dit op te lossen. Ik ben wel beide usb devices nodig.
http://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
ThinkPadd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:52:
@gizmocuz, waar haalt Domoticz de tijden voor sunrise/sunset eigenlijk weg? Zag net in het HomeWizard topic een discussie over de verschillende soorten schemering (nautische/civiele etc.). De civiele schemering is volgens mij voor een domotica toepassing het meest interessante.
Dit is een berekening, zie de file SunRiseSet.cpp

Ik heb mijn schakelaars +/- een half uur voor deze tijd gezet, en dat werkt prima.
Natuurlijk als het slecht weer is dan is het eerder donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49
probeer proxmox eens, echt een super virtualisatie platform, met name voor linux omdat je met containers kunt werken die veel sneller en efficienter zijn dan echte virtuele machines

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Tweakers die een bestaande deurbel willen combineren met een KAKU zender om zo ook een notificatie op de smartphone te krijgen of bijvoorbeeld verlichting te schakelen, staat hier een interessant stukje: http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=1546

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gizmocuz schreef op zondag 21 december 2014 @ 09:53:
[...]

Dit is een berekening, zie de file SunRiseSet.cpp

Ik heb mijn schakelaars +/- een half uur voor deze tijd gezet, en dat werkt prima.
Natuurlijk als het slecht weer is dan is het eerder donker
Thanks. Net op GitHub even de code doorgekeken en zie wat dingen langs komen als 'CivilTime'. Dus dat zit wel goed ;) Code zag er voor mij wel heel ingewikkeld uit :P Had verwacht dat je de tijden gewoon ergens zou ophalen. Maar dit werkt ook goed en kost geen resources om het telkens op te vragen ergens.
M.v.Veelen schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:28:
Voor de Tweakers die een bestaande deurbel willen combineren met een KAKU zender om zo ook een notificatie op de smartphone te krijgen of bijvoorbeeld verlichting te schakelen, staat hier een interessant stukje: http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=1546
En als deurbelzender kun je misschien dat goedkope deurcontact van Banggood molesteren en gebruiken :9 Die kost maar 3 euro, terwijl een KaKu zender een stuk duurder is.

[ Voor 95% gewijzigd door ThinkPad op 21-12-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Z Wave: is er een manier om de batterij status op te vragen van de Fibaro FGK 101 deursensoren binnen Domoticz? Zo ja: hoe? Zo nee: krijg je dan wel een melding als de batterijen leeg dreigen te raken?

Edit: ik heb dit lua script nu in gebruik : http://www.domoticz.com/wiki/Battery_level_check

Maar krijg een foutmelding:

code:
1
Error: /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_battery.lua:29: attempt to get length of global 'DeviceNames' (a nil value)

Ik heb een gebruikersvariabele (string) aangemaakt met de naam DevicesWithBatteries en de Device ID's achter elkaar gezet: 94|97|98|99

Begrijp dus niet goed wat er nu mis gaat.

[ Voor 63% gewijzigd door M.v.Veelen op 21-12-2014 16:03 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik heb Domoticz geinstalleerd in een VM. Heb het draaiend, echter krijg na elke herstart de error melding:

RFXCOM: Error opening serial port!

Nu weet ik dat ik het kan oplossen daar mezelf R/W rechten te geven op /dev/ttyUSB0 of de volledige dev folder.
Simpele actie maar ik wil dit niet elke keer moeten doen.

Heeft iemand een idee met welk commando ik het voor altijd kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij kun je dat soort commando's in /etc/rc.local zetten (bij Raspbian iig). Dan wordt het bij het starten uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:28

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Dat heb ik uitgevoerd. Maar reboot blijf ik melding houden. Na het overnemen van de rechten van Root naar mezelf is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wat anders. Daarmee zorg je dat de USB devices elke keer dezelfde naam krijgen toegewezen. In dit geval heeft de user waaronder zijn Domoticz draait geen rechten op de USB-poort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
ThinkPadd schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:47:
[...]

Dat is wat anders. Daarmee zorg je dat de USB devices elke keer dezelfde naam krijgen toegewezen. In dit geval heeft de user waaronder zijn Domoticz draait geen rechten op de USB-poort ;)
Klopt! Root is degene met die rechten, krijg het dus niet permanent over naar mijn account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Oh excuses, dan had ik het verkeerd begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand een idee hoe je jq op de RPi kunt installeren? Heb diverse pogingen gedaan, maar loop bij 'make install' vast. Zou dan ook al 'make' moeten installeren en misschien nog wel meer. Heb jq nodig voor het Lua script om het aan de praat te krijgen en het zit niet in het SD image van Domoticz helaas.

Edit: dit is wat ik probeer, maar krijg dus foutmelding bij de regel 'make'

code:
1
2
3
4
5
6
curl -O http://stedolan.github.io/jq/download/source/jq-1.4.tar.gz
tar xfvz jq-1.4.tar.gz
cd jq-1.4
./configure
make
make install

edit: ik loop al eerder vast:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
pi@domoticzpi ~/jq-1.4 $ ./configure
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for a thread-safe mkdir -p... /bin/mkdir -p
checking for gawk... no
checking for mawk... mawk
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking whether make supports nested variables... yes
checking whether make supports nested variables... (cached) yes
checking for style of include used by make... GNU
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cl.exe... no
configure: error: in `/home/pi/jq-1.4':
configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
See `config.log' for more details

[ Voor 67% gewijzigd door M.v.Veelen op 21-12-2014 21:24 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

M.v.Veelen schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:17:
Iemand een idee hoe je jq op de RPi kunt installeren? Heb diverse pogingen gedaan, maar loop bij 'make install' vast. Zou dan ook al 'make' moeten installeren en misschien nog wel meer. Heb jq nodig voor het Lua script om het aan de praat te krijgen en het zit niet in het SD image van Domoticz helaas.

Edit: dit is wat ik probeer, maar krijg dus foutmelding bij de regel 'make'

code:
1
2
3
4
5
6
curl -O http://stedolan.github.io/jq/download/source/jq-1.4.tar.gz
tar xfvz jq-1.4.tar.gz
cd jq-1.4
./configure
make
make install

edit: ik loop al eerder vast:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
pi@domoticzpi ~/jq-1.4 $ ./configure
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for a thread-safe mkdir -p... /bin/mkdir -p
checking for gawk... no
checking for mawk... mawk
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking whether make supports nested variables... yes
checking whether make supports nested variables... (cached) yes
checking for style of include used by make... GNU
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cl.exe... no
configure: error: in `/home/pi/jq-1.4':
See `config.log' for more details
Ik ken je distro niet, maar het ziet er naar uit dat je je tool chain niet (of niet goed) geïnstalleerd heb. Redelijk makkelijk op te lossen. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het image van Domoticz op een SD kaart gezet. Verder niets.

Maar waarom, als het dan zo makkelijk is, geef je dan niet even aan wat ik nog precies moet doen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Laatst online: 17:18

..even gcc halen dus dus :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eens
sudo apt-get update

sudo apt-get install make

sudo apt-get install gcc

Ik had bij het instellen van de GPIO pinnen ook problemen met een missende compiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:13
ThinkPadd schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:34:
[..]
En als deurbelzender kun je misschien dat goedkope deurcontact van Banggood molesteren en gebruiken :9 Die kost maar 3 euro, terwijl een KaKu zender een stuk duurder is.
Je link werkt niet

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

op een telefoon werkt ie niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt allemaal goed te gaan, alleen bij het laatste commando 'make install' krijg ik

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
pi@domoticzpi ~/jq-1.4 $ make install
make  install-am
make[1]: Entering directory '/home/pi/jq-1.4'
make[2]: Entering directory '/home/pi/jq-1.4'
 /bin/mkdir -p '/usr/local/lib'
 /bin/bash ./libtool   --mode=install /usr/bin/install -c   libjq.la '/usr/local/lib'
libtool: install: /usr/bin/install -c .libs/libjq.so.1.0.4 /usr/local/lib/libjq.so.1.0.4
/usr/bin/install: cannot create regular file `/usr/local/lib/libjq.so.1.0.4': Permission denied
Makefile:677: recipe for target 'install-libLTLIBRARIES' failed
make[2]: *** [install-libLTLIBRARIES] Error 1
make[2]: Leaving directory '/home/pi/jq-1.4'
Makefile:1314: recipe for target 'install-am' failed
make[1]: *** [install-am] Error 2
make[1]: Leaving directory '/home/pi/jq-1.4'
Makefile:1308: recipe for target 'install' failed
make: *** [install] Error 2

Én, kan ik hierna de map jg-1.4 in de root verwijderen? Ja toch?

Edit: ik heb met sudo make install meer succes. Vraag blijft: kan ik de map jq-1.4 verwijderen?

[ Voor 4% gewijzigd door M.v.Veelen op 22-12-2014 10:04 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Laatst online: 19:39

QuasaR

One ring to rule them all

probeer eens sudo make install

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie mijn edit die ik maakte ;) Dat heeft idd geholpen. Ik krijg echter met het script nog steeds een foutmelding helaas.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06 09:36
Als je een Pi gebruikt in de meterkast, dan kun je van het schema uit de link ook die ook KaKu belzender weglaten en meteen het relais op de GPIO aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True. Ik had mijn RPi wel in de meterkast, maar omdat het bereik in de garage niet voldoende was heb ik de RPi nu centraal in de kamer in een kast liggen :) Maar voor anderen zou dat wel een optie kunnen zijn idd.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Voor degene die nog in alternatieven geinteresseerd zijn ik heb zelf dit gekocht voor de bel: http://www.hashop.nl/habel Tis misschien ietsjes duurder, maar het werkt super goed icm z-wave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 16:40

MavhRik

Marcel

Ik gebruik al enige tijd Domoticz icm. een RFXcom tranciever op Windows 8.1 x64 om verschillende AC / KAKU gebaseerde dingen te schakelen. Nu heb ik na wat ervaring opgedaan te hebben besloten om toch z-wave te gaan gebruiken vanwege de mesh netwerk functionaliteit, beveiliging en oa. terugkoppeling.

Nu heb ik dus een USB dongle nodig die onder Windows werkt en icm. Domoticz.

Ik heb ook gezien dat je tegenwoordig z-wave plus hebt gebaseerd op de 500 series chips. Uiteraard wil ik meteen instappen op de nieuwste versie.

Iemand enig idee welke USB dongle / stick ik het beste kan kopen?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
als ik deze schakelaar http://www.robbshop.nl/qubino-dubbele-inbouwschakelaar
met domoticz wil gebruiken, kan ik dan ook de stroomuitlezing gebruiken?
en hoe rapporteert hij dit?
is de temp aansluiting ook te gebruiken, en wat voor voeler moet hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Als je meteen een AC relais neemt heb je die brugcel niet meer nodig. Hoe dan ook zou ik er eerder voor kiezen om je voeding aan te sturen. Zeker wanneer het een ouderwetse trafo is zijn dat meestal van die (naar verhouding) energie slurpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
hendrik12345678 schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:54:
als ik deze schakelaar http://www.robbshop.nl/qubino-dubbele-inbouwschakelaar
met domoticz wil gebruiken, kan ik dan ook de stroomuitlezing gebruiken?
en hoe rapporteert hij dit?
is de temp aansluiting ook te gebruiken, en wat voor voeler moet hieraan?
Ik gebruik de Flush Dimmer van Qubino en het blokje wordt Domoticz gezien als 2 aparte devices: een switch en een stroommeter. Dus die heb je dan beide apart in de lijst.
Voor de temperatuurmeting gebruikt je voor de Qubino een DS18B20. Heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
hondapower schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:22:
[...]

Ik gebruik de Flush Dimmer van Qubino en het blokje wordt Domoticz gezien als 2 aparte devices: een switch en een stroommeter. Dus die heb je dan beide apart in de lijst.
Voor de temperatuurmeting gebruikt je voor de Qubino een DS18B20. Heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Dank je, ga er dan eentje bestellen, om te proberen
DS18B20 heb ik nog wel liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
ThinkPadd schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:27:
DS18B20 kan je goedkoop via eBay krijgen.
of bij dx.com, geen verzendkosten, en je hebt verschillende, ik heb de meeste met een snoertje, deze zijn ook waterdicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Hou er wel rekening mee dat die DS18B20 uit China in de regel allemaal 'neppers' zijn.

Hieronder het aansluitschema:
Afbeeldingslocatie: http://domotique-info.fr/wp-content/uploads/2014/05/domotique-info-qubino-sonde-ds18b20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

wat is dat voor en plugje trouwens die op de qubino moet?

(en wat maakt het uit dat die DS18B20 dingen nep zijn? temperatuur meten ze volgens mij allemaal wel;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:13
ny-hardcore schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:07:
[...]

Kijk maar of het werkt....

r2105:
cedarview:
https://dl.dropboxusercon...icz_cedarview_2105-10.spk

en ook nog een snelle update van de armada370:
https://dl.dropboxusercon...icz_armada370_2105-10.spk

Alle credits zijn voor https://github.com/jorikcaljouw hij heeft de spkrc dingen gemaakt voor domoticz.
Ik compile alleen maar :)
Van mij mag je de spk op domoticz forum linken.

FYI de ftdi drivers voor de USB receivers staan hier:
http://forum.synology.com...7dd88ac43fe7bf2d3&start=0
Zou je misschien nog de nieuwste cedarview willen bouwen van Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-07 14:19
hondapower schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:11:
Hou er wel rekening mee dat die DS18B20 uit China in de regel allemaal 'neppers' zijn.
Ik heb verschillende van dit soort sensoren (de waterdichte en de soldeer variant) en ik merk zelf geen verschil met de sensoren die "echt" zouden zijn. De nauwkeurigheid van alle sensoren is gelijk en als ik deze langs een andere thermometer leg dan zijn zijn de temperaturen gelijk.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@de mensen die last hadden van een geheugen lek: Op de Pi gebeurt dit bij mij ook. Het geheugen loopt heeeeeel langzaam vol. Ik zie in de grafiek de lijn heel langzaam stijgen. Het zit nu op 54%

V2.2171 overigens

Dit:
neorider schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:41:
[...]
code:
1

[..]
Helpt wel. Daarmee ging hij net van 54% naar 12%. Zal hem ook ff in de cronjob zetten.

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 22-12-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-07 14:19
ThinkPadd schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:23:
@de mensen die last hadden van een geheugen lek: Op de Pi gebeurt dit bij mij ook. Het geheugen loopt heeeeeel langzaam vol. Ik zie in de grafiek de lijn heel langzaam stijgen. Het zit nu op 54%

V2.2171 overigens

Dit:

[...]

Helpt wel. Daarmee ging hij net van 54% naar 12%. Zal hem ook ff in de cronjob zetten.
Bij mij leverde deze job het issue op dat de raspberry helemaal vast liep.. Dus heb ik deze job weer gestopt. Verder heb ik geen problemen met het geheugen. Hij zit bij mij rond de 70% continu maar merk daar niets van.

Ook V2.2171 en de raspberry image van Domoticz.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm ik lees hier: https://www.kernel.org/doc/Documentation/sysctl/vm.txt dat het zelfs een negatieve impact op je performance kan hebben.
Use of this file can cause performance problems. Since it discards cached
objects, it may cost a significant amount of I/O and CPU to recreate the
dropped objects, especially if they were under heavy use. Because of this,
use outside of a testing or debugging environment is not recommended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Als ik mijn Pi via een crontab job wil rebooten, kan ik dan 'gewoon' sudo shutdown -r now invoeren?
Op een bepaalde tijd uiteraard. Thnx.

Kan dit ook veilig met een tijdupdate via sudo ntpdate -u ntp.ubuntu.com?

[ Voor 21% gewijzigd door vmb op 22-12-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

M.v.Veelen schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:03:
Het lijkt allemaal goed te gaan, alleen bij het laatste commando 'make install' krijg ik

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
pi@domoticzpi ~/jq-1.4 $ make install
make  install-am
make[1]: Entering directory '/home/pi/jq-1.4'
make[2]: Entering directory '/home/pi/jq-1.4'
 /bin/mkdir -p '/usr/local/lib'
 /bin/bash ./libtool   --mode=install /usr/bin/install -c   libjq.la '/usr/local/lib'
libtool: install: /usr/bin/install -c .libs/libjq.so.1.0.4 /usr/local/lib/libjq.so.1.0.4
/usr/bin/install: cannot create regular file `/usr/local/lib/libjq.so.1.0.4': Permission denied
Makefile:677: recipe for target 'install-libLTLIBRARIES' failed
make[2]: *** [install-libLTLIBRARIES] Error 1
make[2]: Leaving directory '/home/pi/jq-1.4'
Makefile:1314: recipe for target 'install-am' failed
make[1]: *** [install-am] Error 2
make[1]: Leaving directory '/home/pi/jq-1.4'
Makefile:1308: recipe for target 'install' failed
make: *** [install] Error 2

Én, kan ik hierna de map jg-1.4 in de root verwijderen? Ja toch?

Edit: ik heb met sudo make install meer succes. Vraag blijft: kan ik de map jq-1.4 verwijderen?
Volgens je error heb je geen schrijf rechten in /usr/local/lib/ . Ondanks dat je claimt sudo gedaan te hebben doet deze error anders vermoeden. Ga anders eens in je systeem met een 'su' en probeer opnieuw make install in die folder. Als dat nog niet lukt, graag die log hier posten. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inmiddels wel al gelukt hoor :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

M.v.Veelen schreef op zondag 21 december 2014 @ 23:31:
Ik heb het image van Domoticz op een SD kaart gezet. Verder niets.

Maar waarom, als het dan zo makkelijk is, geef je dan niet even aan wat ik nog precies moet doen?
Omdat ik je distributie niet ken! 8)7
M.v.Veelen schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:27:
Het is inmiddels wel al gelukt hoor :)
Goed om te horen! :)

Ik ben dit topic aan het rondstruinen om te kijken of Domotics icm rpi wat is. Ik moet nog veel leren. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Arx op 22-12-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
schmm schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:55:
[...]
Ik heb verschillende van dit soort sensoren (de waterdichte en de soldeer variant) en ik merk zelf geen verschil met de sensoren die "echt" zouden zijn. De nauwkeurigheid van alle sensoren is gelijk en als ik deze langs een andere thermometer leg dan zijn zijn de temperaturen gelijk.
Ik heb er een stuk of 15 (ook beide varianten) maar de onderlinge verschillen zijn bij sommige ruim 2 graden. En dat is echt teveel voor die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Vraag: ervaringen met Flamingo draadloos koppelbare rookmelder (FA20RF of FA21RF).

Ik lees in dit topic dat diverse mensen deze rookmelders hebben aangeschaft in combinatie met Domoticz en RFXcom. Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen tot dusver. En dan doel ik met name op het al dan niet optreden van valse meldingen en de batterijduur.
Ik overweeg deze rookmelders aan te schaffen (voor uitbreiding van mijn domotica-systeem op basis van Vera 3 controller en RFXcom).
Indien je reageert, meldt dan svp ook even hoe lang je de rookmelder(s) in bezit hebt. Bij voorbaat dank!
Pagina: 1 ... 36 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door