Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 21:22:
Hebben jullie allemaal betaald voor Pushover?
Ik vind het jammer dat Pushbullet niet ondersteund wordt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:30
Vreemd, Domoticz draaide een week goed (op de 99% CPU belasting na op de Mac), en ineens gisteravond doet de RFXCOM vreemd. Nu in de ochtend eens bekeken en moest de RFXCOM uit de USB trekken en weer insteken om alles weer aan de gang te krijgen. Geen foutmeldingen van Domoticz, die dacht gewoon netjes te schakelen. Is dit bekend?
Ik ben aan het denken of ik niet de handel op een Linux VM moet gaan draaien ipv native op OSX, want volgens mij is dat nog niet zo stabiel qua communicatie met de RFXCOM.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 641652

Ik ben al een tijdje bezig met Domoticz. Nou had ik het idee om met behulp van floorplanner een plattegrond te maken en deze te gaan gebruiken in Domoticz. Het maken van een plattegrond is gelukt, ik heb geen idee hoe ik de plattegrond in domoticz moet krijgen. Weet iemand hier hoe ik dat voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:38
Joepv schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:38:
Vreemd, Domoticz draaide een week goed (op de 99% CPU belasting na op de Mac), en ineens gisteravond doet de RFXCOM vreemd. Nu in de ochtend eens bekeken en moest de RFXCOM uit de USB trekken en weer insteken om alles weer aan de gang te krijgen. Geen foutmeldingen van Domoticz, die dacht gewoon netjes te schakelen. Is dit bekend?
Ik ben aan het denken of ik niet de handel op een Linux VM moet gaan draaien ipv native op OSX, want volgens mij is dat nog niet zo stabiel qua communicatie met de RFXCOM.
probeer eens een cubietruck/board, ook nog eens minder in stroom verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:38
Anoniem: 641652 schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:15:
Ik ben al een tijdje bezig met Domoticz. Nou had ik het idee om met behulp van floorplanner een plattegrond te maken en deze te gaan gebruiken in Domoticz. Het maken van een plattegrond is gelukt, ik heb geen idee hoe ik de plattegrond in domoticz moet krijgen. Weet iemand hier hoe ik dat voor elkaar krijg?
je moet je floorplan uploaden in de folder www/images/floorplans, daarna zou hij zichtbaar zijn in de editor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gizmocuz schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:41:
[...]

je moet je floorplan uploaden in de folder www/images/floorplans, daarna zou hij zichtbaar zijn in de editor
Bedankt voor je snelle reactie. d:)b ik kan deze folder niet vinden op de sd-kaart die in raspberry zit. Moet ik deze folder dan eerst maken? Of werkt dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:07
Anoniem: 641652 schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:45:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. d:)b ik kan deze folder niet vinden op de sd-kaart die in raspberry zit. Moet ik deze folder dan eerst maken? Of werkt dat niet zo?
Bij mij bestond deze wel, en er stond een example.jpg in welke al gebruikt werd. Je kunt via Setup > More Options > Plans > Floorplan even kijken welke afbeelding er nu gebruikt wordt - en waar deze relatief aan de website-map staat. Waarschijnlijk staat er /images/www/example.jpg (zoals bij mij eerst ook het geval was).

Kijk je overigens wel in de domoticz www-map, en niet de nginx (port 80) webserver? Het volledige pad is bij mij /home/pi/domoticz/www/images/floorplans/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-06 23:56
Hi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee in de domotica topics op Tweakers en heb dan laatst ook de stap gemaakt om te beginnen. Heb nu een RPI draaien met Domoticz en heb hier meerdere Philips Hue lampen aan gekoppeld.

Ik heb een groep aangemaakt waarmee ik alle hue lampen samen aan/uit kan schakelen genaamd "Hue groep". Dit werkt prima, alleen nu heb ik het probleem; Wanneer ik de lampen uitschakel door middel van de "alles uit" scene in de widget van de Philips Hue app op mijn iPhone, schakelen alle lampen uit zoals het hoort. Ook gaat de status van alle afzonderlijke lampen op de schakelaar pagina van Domoticz op uit.

Echter blijft de status van de groep "Hue groep" op aan staan, terwijl alle lampen uit staan.

Is dit een bug of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 18:45
SkorpionNL, ik heb hetzelfde. Heb ook meerdere lampen in een groep en als ik deze uitzet (via Domoticz) dan blijft de groep op 'AAN' staan, terwijl alle lampen afzonderlijk wel op uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mbitter schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:00:
[...]

Bij mij bestond deze wel, en er stond een example.jpg in welke al gebruikt werd. Je kunt via Setup > More Options > Plans > Floorplan even kijken welke afbeelding er nu gebruikt wordt - en waar deze relatief aan de website-map staat. Waarschijnlijk staat er /images/www/example.jpg (zoals bij mij eerst ook het geval was).

Kijk je overigens wel in de domoticz www-map, en niet de nginx (port 80) webserver? Het volledige pad is bij mij /home/pi/domoticz/www/images/floorplans/
Bedankt voor je hulp, het is gelukt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:37

martjah

Appel

Heeft er iemand al gespeeld met een klapfunctie en/of voice commands?
Mijn raspberry ligt op de computerkamer en de slaapkamer grenst hieraan dus ik kan makkelijk een microfoon naar de slaapkamer leggen.

Ik wil eigenlijk door middel van klappen (of wat roepen) de lamp aan/uit kunnen schakelen. De schakelaar zit al in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
gizmocuz schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:40:
[...]

probeer eens een cubietruck/board, ook nog eens minder in stroom verbruik
Ik draai al een Mac mini als server voor mijn e-mail, website en mediacenter. Het liefste draai ik alles native op deze machine. Daarom ben ik overgestapt op Domoticz. Ik test nog een week door. Misschien zijn de hick-ups wel van al het spelen.

Ik heb ook nog een Pi liggen, misschien ga ik die inzetten, al heb ik dan weer een extra kastje liggen en dat wil ik juist zo minimaal houden.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
martjah schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:10:
Heeft er iemand al gespeeld met een klapfunctie en/of voice commands?
Met tasker (en autovoice) is dit heel makkelijk te regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:19

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Joepv schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:30:
Ik heb ook nog een Pi liggen, misschien ga ik die inzetten, al heb ik dan weer een extra kastje liggen en dat wil ik juist zo minimaal houden.
Als je CPU nu 100% trekt dan heb je het qua stroom verbruik wel heel snel teruggewonnen door de Pi in te zetten. Je kan ook nog aan een slave/master setup denken.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 14-12-2014 17:14 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Het CPU verbruik is een probleem zodra ik de RFXCOM koppel. Dit heb ik opgelost door Domoticz maar max 5% CPU tijd te geven. Deze pakt nu dus non-stop 5% maar zo hou ik de CPU koel en het verbruik laag terwijl Domoticz gewoon net zo snel is. Een workaround en ik hoop dat in de toekomst dit op OSX wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-07 14:19
Zo, vandaag ook mijn OpenTherm Gateway aangesloten!

Dit is nu mijn complete installatie:

1x Raspberry Master
1x Raspberry Slave
2x 1wire temperatuur sensor
1x RFXcom 433E
1x Serial to USB voor Slimme energiemeter
9x AMST-606 Draadloos magneetcontact
8x brand/rookmelder
8x ACD-3500 Stekkerdoos schakelaar
2x AGD2-3500R stekkerdoos schakelaars (buiten)
2x ACM-1000 Inbouw schakelaar
1x ASUN-650 Zonwering schakelaar
3x THGR328 temperatuur sensor
1x THGR122 temperatuur sensor
1x Opentherm Gateway

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

^ Heb je je otg aan je slave of master zitten ? Ik heb het nog niet voor elkaar om op de master de temp in te stellen. Op de slave werkt dat wel. Ik gebruik nu dus een dummy met json op de master naar de slave toe.
b.t.w. lijstje doet me voor een groot deel aan die van mij denken :)

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 14-12-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
^ Ik heb de OTGW via zo'n usb naar wifi TP link kastje aangesloten op mijn master.

Op de slave heb ik alleen 2 1wire temp sensoren zitten. Een om de water temperatuur van het aquarium te meten en een om de woonkamer temp. te meten.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 641730

Iemand een beschrijving hoe ik mijn bewegingsmelder van klikaanklikuit type apir-2150 kan toevoegen?
Ik wil er niets mee schakelen maar alleen in het log zien of er personen bij mijn voordeur hebben gestaan.
Ik krijg het niet voor elkaar.Tips zijn meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Switches > "Learn Light/Switch" en dan ff met je handjes er voor wapperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-07 23:18

zaadstra

Überprutser

Ik heb geprobeerd de vaste lijn te registeren, maar da's een invalid number.

Deed dat met de portable desktop app van https://desktop.telegram.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog steeds m'n ZWave niet aan de praat gekregen op m'n RPi met Domoticz. Ik heb hiervoor een topic geopend op het Domoticz forum (hier: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=4331), maar ik hoop hier ook wel op wat tips & tricks.

Ik heb m'n Aeon Labs USB stick van de laatste firmware voorzien, ik draai Domoticz 2025 (stable) en krijg het maar niet voor elkaar om de nodes (4 x FGK101 deurcontact, 1x Aeon Labs repeater en 1 x garagedeur sensor) goed toe te voegen zodat ook het description veld netjes gevuld wordt (dit is in het verleden wel gelukt, maar nu niet meer). Daarnaast, al zou ik het description veld voor lief nemen, werken de nodes ook niet: Domoticz registreert niet dat ze open of dicht gaan. De repeteer heb ik 1 keer kunnen toevoegen en vervolgens kon ik onder netwerk op een '+' drukken om het netwerk samen te voegen, maar dat is slechts 1 keer geweest. Alle keren erna is er geen '+' zichtbaar geweest. Ook heel raar dus.

Ik weet gewoon niet wat ik nu nog kan proberen en kan me niet voorstellen dat het zo moeilijk moet zijn. Ik lees tenminste weinig problemen hierover. Ik hoop op iemand die me stap-voor-stap hier doorheen kan loodsen. Misschien sla ik wel een stap over of doe ik 1 van de stappen niet goed. Ben ik te snel of heb ik misschien iets anders niet goed ingesteld. Eventueel kan iemand op afstand in mijn setup meekijken, vind ik ook goed. Als ik nu maar es een keer iets aan de praat weet te krijgen. Ik hoop op een berichtje hier of desnoods via DM. Alvast bedankt!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179336

zaadstra schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:15:

Heb je wel +31 gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Ja, dat stond er standaard al!

Netherlands, +31 en dan vakje Your phone number, dus mijn vaste foon nummer zonder 0 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179336

zaadstra schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:44:
Ja, dat stond er standaard al!

Netherlands, +31 en dan vakje Your phone number, dus mijn vaste foon nummer zonder 0 ...
Je kan anders ook je 06 nummer gebruiken. Je berichten komen dan op al je apparaten binnen (smartphone, tablet, pc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

M.v.Veelen schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:39:
Ik heb nog steeds m'n ZWave niet aan de praat gekregen op m'n RPi met Domoticz.
Ik heb die stok ook en na wat puzzelen werkt het best goed. Ik voeg devices op een andere manier toe, nl. vanuit Domoticz en de stok gewoon in de Pi.

Ik klik in Domoticz op Setup - Hardware - OpenZWave USB [Setup] , en daar op de knop [Node Management] op Include node. Daarna moet je het toe te voegen device in de koppel-modus zetten binnen 20 seconden.
Als het goed gaad dan wordt de koppeling gemaakt en floept het nieuwe device in de lijst Device: Aeon Labs ZStick S2, en kan je het configureren (indien nodig).

Ik ben benieuwd hoe je de firmware vernieuwd heb, ik heb wel eens gezocht en een tool gedraaid, ik herinner me dat er weinig gebeurde. Ik vraag me ook af of het nodig is, is er een change list? If it ain't broke, maak het dan niet stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Anoniem: 179336 schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:46:
[...]

Je kan anders ook je 06 nummer gebruiken. Je berichten komen dan op al je apparaten binnen (smartphone, tablet, pc etc).
Ja, maar ik lees dat je geen notificaties krijgt als je Telegrammed op je eigen nummer. Ik heb al telegram op een 06, en wil wel meldingen hebben en moet als het goed is dus vanaf een ander nummer komen.
Het geven van commando's via Telegram vind ik wel cool! Ik ben er nog niet uit, beide systemen zijn niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zaadstra schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:53:
[...]

Ik heb die stok ook en na wat puzzelen werkt het best goed. Ik voeg devices op een andere manier toe, nl. vanuit Domoticz en de stok gewoon in de Pi.

Ik klik in Domoticz op Setup - Hardware - OpenZWave USB [Setup] , en daar op de knop [Node Management] op Include node. Daarna moet je het toe te voegen device in de koppel-modus zetten binnen 20 seconden.
Als het goed gaad dan wordt de koppeling gemaakt en floept het nieuwe device in de lijst Device: Aeon Labs ZStick S2, en kan je het configureren (indien nodig).

Ik ben benieuwd hoe je de firmware vernieuwd heb, ik heb wel eens gezocht en een tool gedraaid, ik herinner me dat er weinig gebeurde. Ik vraag me ook af of het nodig is, is er een change list? If it ain't broke, maak het dan niet stuk ;)
De tool kun je downloaden vanaf de Aeon website. Je houdt de knop ingedrukt en binnen 20 sec. staat de nieuwe firmware erop.

Welke versie van Domoticz draai jij? Ik ga nu de Beta versie eens proberen, want ik draai de 2025 tot nog toe.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zaadstra schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:15:

Registratie met vaste lijn schijnt tegenwoordig niet meer te werken bij iedereen. Was in verleden geen probleem.
Je kan toch ook een goedkoop prepaid sim kaartje kopen van een paar euro? Je hebt m alleen nodig voor registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

M.v.Veelen schreef op zondag 14 december 2014 @ 23:01:
[...]
Welke versie van Domoticz draai jij? Ik ga nu de Beta versie eens proberen, want ik draai de 2025 tot nog toe.
Domoticz V2.2025 (geen beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

WillemJan schreef op zondag 14 december 2014 @ 23:04:
[...]

Registratie met vaste lijn schijnt tegenwoordig niet meer te werken bij iedereen. Was in verleden geen probleem.
Je kan toch ook een goedkoop prepaid sim kaartje kopen van een paar euro? Je hebt m alleen nodig voor registratie.
Een paar euro is dan net zo duur als die app. :o

Ik bedenk me net dat ik misschien wel een account+nummer kan lenen 8) van iemand die er mee gestopt is. Veel mensen om mij heen (inclusief ikke) hebben Telegram de deur uitgegooid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, dan snap ik er helemaal geen hout meer van. Ik ga nog 1 keer een volledig schoon image erop zetten. Dan de USB stick toevoegen en de RFXCOM. Dan de USB poorten 'vastzetten' en eens kijken of er dan iets gebeurt als ik de nodes toevoeg onder Domoticz.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Succes! En tip, kijk in de log, daar wordt het e.e.a. geroepen bij succes of faal, dat kan helpen.

Er is ook nog zo'n instinker in de Setup - Application Settings - Hardware/Devices: Accept new Hardware Devices en die knop 'Allow for 5 minutes' en een vinkje daarvoor. De exacte logica is me niet helemaal duidelijk, maar als een nieuw device toevoegen niet wil, en ik klik op die rode knop 'Allow for 5 minutes', dan lukt het vaak wel. Kijk ook weer in de log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch nog op de stable version (2025) geprobeerd. De repeteer heb ik dichterbij de RPi in een stopcontact gedaan en deze heb ik toegevoegd. Geen rood uitroepteken meer (vermoedelijk was hij dan toch buiten bereik van de USB stick?), maar hij wordt nu zo herkend:

NodeID
007 (0x07)

Name
Aeon Labs Repeater

Description
Aeon Labs Unknown: type=0004, id=0025

Enable Polling
V

Status
V

De naam heb ik zelf ingevuld. Het Description veld geeft nu dit aan, terwijl de 1e keer er wel iets stond als Aeon Labs Repeater.

De deursensoren heb ik zo snel niet kunnen toevoegen, dat ga ik donderdag wel weer proberen. In de tussentijd hoop ik op nog meer tips&tricks :)

[ Voor 13% gewijzigd door M.v.Veelen op 14-12-2014 23:55 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Ik heb meen ik ook eens gelezen dat om te koppelen de controller en device dicht bij elkaar moeten zijn, < 1 meter. Bij mijn inmiddels eeuwigdurende testfase was dat ook altijd het geval.
Bij je vaste deursensoren zou het dan toch wandelen worden met de stick maar ik heb daar geen ervaring mee. Ik weet niet eens of je de Zwave stick wel zo los mag trekken uit een draaiende Domoticz. En of dat na remote koppelen en stick weer insteken, het device in Domoticz naar binnen ploept ... Geen docu over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
zaadstra schreef op zondag 14 december 2014 @ 23:14:
[...]

Een paar euro is dan net zo duur als die app. :o
Tja, als je op zwart zaad zit...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zaadstra schreef op maandag 15 december 2014 @ 00:07:
Ik heb meen ik ook eens gelezen dat om te koppelen de controller en device dicht bij elkaar moeten zijn, < 1 meter. Bij mijn inmiddels eeuwigdurende testfase was dat ook altijd het geval.
Bij je vaste deursensoren zou het dan toch wandelen worden met de stick maar ik heb daar geen ervaring mee. Ik weet niet eens of je de Zwave stick wel zo los mag trekken uit een draaiende Domoticz. En of dat na remote koppelen en stick weer insteken, het device in Domoticz naar binnen ploept ... Geen docu over gevonden.
Dat is ook precies wat ik telkens heb gedaan: met de stick naar de nodes lopen en daar (ont)koppelen. Verder sluit ik altijd Domoticz af en haal dan pas de stick eruit. Erna de stick er weer in en de RPi weer opstarten. Ik dénk dus dat ik alle stappen wel goed doe, maar weet het niet zeker. En áls ik ze dan goed doe, waarom lukt het dan niet en blijft bijv. het descriptionveld leeg? De allereerste keer heb ik ze gekoppeld terwijl ze nog niet gemonteerd waren en toen ik ze op de bank bij me had. Daarna even mee getest en dat ging goed. Nadat ik de batterijen had verwijderd om ze te kunnen monteren is de ellende begonnen eigenlijk....

Edit:

gisteren tot (te) laat bezig geweest en ik denk 1 stapje verder te zijn:

De nodes voegde ik altijd toe door de USB stick in de buurt te houden. Daarna de USB stick weer in de RPI te doen (die zich in het midden van de kamer bevindt) en vervolgens had ik problemen dat de sensoren niet werden geschakeld / gezien en dat de repeater een rood uitroepteken gaf onder Status.
Nu ik de repeater op 3 meter van de RPI in een stopcontact heb gestoken is het uitroepteken verdwenen en lijkt het erop dat het een probleem was met het bereik van het netwerk vanaf de USB stick. Vandaard de repeater, maar die was dus in eerste instantie bllijkbaar te ver verwijderd van de RPi ?

Nu ik de repeater dichterbij heb geplaatst zou in theorie het netwerk uitgebreider moeten zijn of uitgebreider moeten kunnen worden. Ik moet dan denk ik onder Setup -> Hardware -> OpenZWave USB (Setup) gaan naar Node Management en daar kiezen voor Groups & Network. Bij de Controller staat niets en bij bijde repeaters heb ik de controller + de andere repeater toegevoegd door op het plusje te klikken. Zie afbeelding hieronder. Heb ik dat dan wel goed gegaan? Want het lijkt nu wel alsof de controller de andere 2 repeaters niet bereikt? Of hoe moet ik dit precies zien?

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2rwakit.jpg

De repeaters zie ik als volgt in het hardware overzicht (allebei dezelfde Description):

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1zd2fjb.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door M.v.Veelen op 15-12-2014 08:14 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Even een (denk ik) newbee vraagje...

Hoe voegen jullie Klik Aan Klik Uit schakelaars toe?

Ik heb ze zelf toegevoegd via de optie "handmatig" en dan kies ik bij het ARC protocol een huiscode en een Unit Code.

Nu kwam ik er gisteren achter dat de buren ook een kaku hebben op housecode A en ID 2. Hierdoor schakel ik ook hun kerstboom en zij de onze!

Nu weet ik dat KAKU tegenwoordig ook de mogelijkheid heeft om automatisch te pairen. Mijn schakelaars zijn allemaal van dat nieuwe type.

Nu is mijn vraag, hoe krijg ik ze op tie manier toegevoegd dat KAKU dat automatische ID genegeerd zoals ik de FAQ van KAKU beschreven staat?
Codesysteem
Vrijwel alle huidige KlikAanKlikUit zenders en ontvangers werken met het automatisch codesysteem (dat met automatische geheugenadressering werkt = 67 miljoen verschillende codes). De vorige reeks KlikAanKlikUit zenders en ontvangers werken met codeschijfjes (een letter-cijfer combinatie die u handmatig kunt instellen = 256 verschillende codes).

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet ze toevoegen als AC code, dan heb je dat geouwehoer met je buren niet ;) ARC is nog voor de oudere setjes met een draaiwieltje (of een Action setje van 'Intertek/Eurodomest', die werken ook volgens ARC).

Eerst ff de stekkerontvanger resetten (inpluggen, wachten tot hij gaat knipperen, en dan op 'Group off' knop (kleine ronde knopje als je een APA3-1500R set hebt) drukken. Dan is het geheugen van de stekker weer leeg.

Daarna in Domoticz switch toevoegen, type 'AC', dan een random code invullen. Stekker inpluggen, hij gaat knipperen (=inleermodus) en dan op de 'Test' knop in Domoticz drukken. Als het goed is zal de ontvanger dan 3x klikken om aan te geven dat hij gekoppeld is. De kans is heeeel klein dat je buren dan nog jouw spul zullen beinvloeden omdat ze ook net die random code hebben.

Mocht je trouwens de ontvangers ook nog met de afstandsbediening willen schakelen ipv alleen met Domoticz dan moet je de ontvanger ff weer loskoppelen, weer insteken en in de inleerperiode op een 'on' knop van je afstandsbediening drukken. Dan is de ontvanger gekoppeld aan Domoticz EN aan je afstandsbediening :)

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

ThinkPadd schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:24:
Eerst ff de stekkerontvanger resetten (inpluggen, wachten tot hij gaat knipperen, en dan op 'Group off' knop (kleine ronde knopje als je een APA3-1500R set hebt) drukken. Dan is het geheugen van de stekker weer leeg.
Nee dat klopt niet, on is toevoegen off is verwijderen groep off haalt alleen id 4 weg welke bij de 1500r default wordt toegrvoegd.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 15-12-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
ThinkPadd schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:24:
Je moet ze toevoegen als AC code, dan heb je dat geouwehoer met je buren niet ;) ARC is nog voor de oudere setjes met een draaiwieltje (of een Action setje van 'Intertek/Eurodomest', die werken ook volgens ARC).

Daarna in Domoticz switch toevoegen, type 'AC', dan een random code invullen. Stekker inpluggen, hij gaat knipperen (=inleermodus) en dan op de 'Test' knop in Domoticz drukken. Als het goed is zal de ontvanger dan 3x klikken om aan te geven dat hij gekoppeld is. De kans is heeeel klein dat je buren dan nog jouw spul zullen beinvloeden omdat ze ook net die random code hebben.

Mocht je trouwens de ontvangers ook nog met de afstandsbediening willen schakelen ipv alleen met Domoticz dan moet je de ontvanger ff weer loskoppelen, weer insteken en in de inleerperiode op een 'on' knop van je afstandsbediening drukken. Dan is de ontvanger gekoppeld aan Domoticz EN aan je afstandsbediening :)
tnx! Heb ik vanavond weer wat te doen :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:35:
[...]

Nee dat klopt niet, on is toevoegen off is verwijderen groep off haalt alleen id 4 weg welke bij de 1500r default wordt toegrvoegd.
You sure ;) ? http://www.klikaanklikuit...apa3-1500r_nl_updated.pdf (blz 7)
7b Het geheugen geheel wissen
Zend (tijdens deze 5 seconden) een uit-signaal
met de groepstoets “G”, om alle codes uit het
geheugen van de stekkerdoos schakelaar te
verwijderen.
Ik denk dat jij in de war bent met een andere set. De APA3-1500R set heeft alleen een 'Group off' knopje, geen knop om een hele group aan te zetten. Andere KaKu afstandsbedieningen hebben dat wel zie ik.

Ik weet trouwens niet of ik dit wel zo handig vind, had liever een klein gaatje in de ontvanger gehad waar je een paperclip in moet steken. Als je nu de afstandsbediening kwijt raakt kun je de ontvanger niet meer resetten (of je moet met een andere afstandsbediening resetten, als dat werkt).

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

We hebben het beiden over iets anders :)
Jouw procedure (7b) is de complete unit wissen, ik beschreef alleen de betreffende zender/ab verwijderen (7a).
Precies zoals het in de handleiding staat:

Zend (tijdens deze 5 seconden) met de zender
die u wilt afmelden een uit-signaal, om de
zendcode uit het geheugen van de ontvanger
te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

anandus schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:32:
[...]
Met tasker (en autovoice) is dit heel makkelijk te regelen :)
Daar was ik van op de hoogte (dit heb je een hele tijd geleden gepost meen ik).
Ik heb echter geen Android en geen fancy horloge ;)

Ik wil dit realiseren met een USB mic die dan in de slaapkamer hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Een horloge heb je er niet voor nodig, gewoon een telefoon. En het is ook vast met Siri te doen (ervanuitgaande dat je Apple hebt), in principe is het enige wat je hoeft te doen zorgen dat voice commands omgezet worden in url's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Duidelijk :). Maar als ik in bed lig wil ik kunnen klappen of roepen zonder eerst mijn telefoon te pakken.
Vandaar dat ik een microfoon wil ophangen die aan de Raspberry hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
anandus schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:26:
Een horloge heb je er niet voor nodig, gewoon een telefoon. En het is ook vast met Siri te doen (ervanuitgaande dat je Apple hebt), in principe is het enige wat je hoeft te doen zorgen dat voice commands omgezet worden in url's.
Ik heb een app gemaakt voor mijn Pebble (en ben deze nu aan het aanpassen voor mijn Domoticz back-end) en ik kan toch vertellen dat dit vaak handiger werkt als je telefoon pakken. Deze moet je eerst uit je zak halen, unlocken of wat tegen roepen. Met mijn Pebble is het nu gewoon knopje drukken en klaar.

Eerst deed ik alles via de telefoon en Siri (proxy), maar dit is velen malen handiger. Ik heb ook nog ouderwetse schakelaars, want als ik naar bed ga ik het gewoon makkelijk om de schakelaar om te zetten in de gang en dan gaat al het licht uit. Ander moet ik weer de telefoon pakken... Domotica is voor mij niet alleen technisch schakelen maar ook gemak en comfort.

[ Voor 20% gewijzigd door Joepv op 15-12-2014 12:51 . Reden: Quite vergeten bij te voegen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Joepv schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:50:
[...]
Domotica is voor mij niet alleen technisch schakelen maar ook gemak en comfort.
Uiteraard :)
Ik heb mijn telefoon meestal op tafel of naast het bed liggen, dus ik hoef gewoon wat te zeggen om te schakelen (oppaken of unlocken hoeft niet, telefoon staat in principe altijd op luister-stand ook met scherm uit).

Maar we drijven een beetje af van de originele vraag van martjah :)

[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 15-12-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Joepv schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:50:
[...]

Ik heb een app gemaakt voor mijn Pebble (en ben deze nu aan het aanpassen voor mijn Domoticz back-end) en ik kan toch vertellen dat dit vaak handiger werkt als je telefoon pakken. Deze moet je eerst uit je zak halen, unlocken of wat tegen roepen. Met mijn Pebble is het nu gewoon knopje drukken en klaar.
Komt deze app ook als download beschikbaar?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Mijn apps en front-end zijn volledig maatwerk op mijn systeem. Op het moment ben ik alles aan het omzetten naar Domoticz, maar ik maak er geen universele app van, want dan kan ik bepaalde handigheidjes die ik graag wil niet maken. (zoals dat het weggaan knopje na 21u veranderd in slapen, om de menu structuur eenvoudig te houden).

Ik wil de code wel vrijgeven, zodat je het kan aanpassen en compileren voor je Pebble. De code voor mijn telefoon front-end moet ik ook nog aanpassen en dan zet ik deze ook online. Maar dit kan nog even duren, want wil deze waarschijnlijk volledig dynamisch maken.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2632444/iphone_black_portrait-1.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2632444/pebble-screenshot_2014-03-06_12-59-14.png

De iconen in de apps heb ik ook gelijk gehouden, ik wil een zo uniform mogelijke interface die er gelikt uit ziet. De meeste Domotica apps zijn zo 1995. Bij mij moet het hele pakket kloppen, zowel huis inrichting, domotica, gelikte interface op een display aan de muur, telefoon, horloge, enz...

Maar eerst alles overzetten naar Domoticz. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor het maken van floorplans is deze volgens mij wel leuk: http://www.floorplanner.com/
Meen dat ik die site in het verleden wel eens heb gebruikt voor inrichting van m'n woning, maar weet het niet zeker meer.

Is gratis. Geen idee of je plaatjes kunt opslaan in de gratis versie, maar een screenshot is misschien ook voldoende om te gebruiken in Domoticz?

Demo: http://www.floorplanner.com/demo

Op YouTube staan instructiefilmpjes: https://www.youtube.com/w...R9QUqcq2Rvz8bq7DUC-yxI7-d

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:01
schmm schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:03:
[...]

Komt deze app ook als download beschikbaar?
+1 :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:57

Kraz

Saving the world

ThinkPadd schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:11:
Voor het maken van floorplans is deze volgens mij wel leuk: http://www.floorplanner.com/
Meen dat ik die site in het verleden wel eens heb gebruikt voor inrichting van m'n woning, maar weet het niet zeker meer.

Is gratis. Geen idee of je plaatjes kunt opslaan in de gratis versie, maar een screenshot is misschien ook voldoende om te gebruiken in Domoticz?

Demo: http://www.floorplanner.com/demo

Op YouTube staan instructiefilmpjes: https://www.youtube.com/w...R9QUqcq2Rvz8bq7DUC-yxI7-d
Plaatjes kun je opslaag, maar dan komt er wel een logo doorheen dacht ik.
Ik heb het iig met een screenshotje opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 23:15

Struis

Tis wat he.....

Ben al eventjes aan stoeien met soort van deurbel op een dummy on/off schakelaar maar krijg het eea niet helemaal werkende.

heb het volgende script in /domoticz/scripts/lua gezet. ( deurbel.lua )
code:
1
2
3
4
5
commandArray = {}
            if (devicechanged['Deurbel'] == 'On') then
            os.execute('cd /home/pi/tg/ && sudo -u pi ./bin/telegram-cli -k tg-server.pub -WR -e "msg voor_achternaam Er wordt aangebeld"')
end
return commandArray

Als ik de regel achter os.execute rechtstreeks run dan werkt het wel. Echter op het moment dat ik deurbel.lua run krijg ik foutmeldingen. ./deurbel.lua: line 1: commandArray: command not found

Vanuit domoticz gaat het ook niet goed maar denk dat het eerst vanaf de cli moet werken voordat het ooit in domoticz werkt. Volgens mij haal ik verschillende dingen door elkaar maar heb telegram geïnstalleerd via de stappen op http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=1985 maar maak geen gebruik van een .sh file want begreep dat dat niet meer nodig was.

Gebruik ik een verkeerde dummy schakelaar of is het een combinatie van fouten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

kraz247 schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:52:
[...]

Plaatjes kun je opslaag, maar dan komt er wel een logo doorheen dacht ik.
Ik heb het iig met een screenshotje opgelost :D
Nog makkelijker (en een stuk mooier): als pdf exporteren, netjes uitsnijden in GIMP, wit er omheen selecteren en kleur omzetten naar alpha (transparant). Ziet er zeer gelikt en netjes uit. Zelfs mijn vrouw zei dat dat er toch wel erg makkelijk en eenvoudig (lees: makkelijk te gebruiken) uitzag. 8)

Ik heb alleen iets geks, heb 'huiskamer' toegevoegd met een aantal schakelaars maar die komen niet te voorschijn als ik op het dashboard (in Domoticz zelf dus) 'kamer: allemaal' aanklik. Kies ik voor 'huiskamer' zie ik ze wel? :?
Op zich geen ramp maar wel funest voor de WAF als ik haar Dromotica wil laten gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 16:40

MavhRik

Marcel

Hallo,

Ik heb van de zomer een ACD-3500 gekocht voor in de partytent buiten, heeft allemaal goed gewerkt. Nu wordt die in de winter niet gebruikt dus wil ik hem gebruiken om de kerstboom mee te schakelen.

Nu schakelt hij dus opeens heeeeeeel erg slecht, zelfs met een normale ab van KAKU moet ik hem op maximaal 2 meter houden anders reageert hij niet. Mijn Domoticz zender staat op 7 meter afstand en doet het dus niet (heeeel soms reageert hij). In de zomer was de afstand 10+ meter.

Ik heb de schakelaar al aan de andere kant van de kamer in een stopcontact gestoken, maar ook daar is het maximaal 2 meter, gewoon vrij zicht.

Iemand een idee wat dat kan zijn?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Struis schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:17:
Ben al eventjes aan stoeien met soort van deurbel op een dummy on/off schakelaar maar krijg het eea niet helemaal werkende.
[..]
Je kunt ook een 'On' action toevoegen bij een switch in Domoticz he. Heb je dat al bekeken?

Mocht je toch verder gaan met het schrijven van een Lua dingetje, je wilt ook een soort 'wachttijd' erop lijkt mij. Als ik als een bezetene op jouw bel ga drukken krijg je op deze manier 20+ berichtjes lijkt mij. Ik zou iets toevoegen dat er een berichtje wordt verstuurd, en dat het script dan pas na 30s ofzo weer een berichtje stuurt.
inVision schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:54:
Hallo,

Ik heb van de zomer een ACD-3500 gekocht voor in de partytent buiten, heeft allemaal goed gewerkt. Nu wordt die in de winter niet gebruikt dus wil ik hem gebruiken om de kerstboom mee te schakelen.

Nu schakelt hij dus opeens heeeeeeel erg slecht, zelfs met een normale ab van KAKU moet ik hem op maximaal 2 meter houden anders reageert hij niet. Mijn Domoticz zender staat op 7 meter afstand en doet het dus niet (heeeel soms reageert hij). In de zomer was de afstand 10+ meter.

Ik heb de schakelaar al aan de andere kant van de kamer in een stopcontact gestoken, maar ook daar is het maximaal 2 meter, gewoon vrij zicht.

Iemand een idee wat dat kan zijn?
Ik denk dat het ding gewoon 'verlopen' is en daarom van de juiste frequentie is afgevallen. Gebeurt wel vaker, zie: http://www.circuitsonline.net/forum/view/123310

Ik zou even contact op nemen met KAKU, misschien dat ze wat voor je kunnen betekenen (omruilen / korting op een nieuwe).

Heb je al geprobeerd om hem opnieuw te koppelen aan Domoticz? Misschien dat het op een ander kanaal net wat beter werkt.

[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 16-12-2014 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Gisteravond Domoticz op een Linux VM gezet als test, omdat ik nog steeds problemen heb met de CPU van 99%, onder de Linux VM is de CPU non-stop 40% zodra ik de RFXCOM koppel. Ik begin langzaam te twijfelen of het niet de combinatie usbdrivers met VMware is.
Hoe loopt bij jullie de CPU als Domoticz gewoon staat the idlen met standaard scripties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de Raspberry is de load idle tussen de 2% en 4% bij mij. Lijkt mij dus inderdaad iets met de driver, dat hij je apparaat constant staat te pollen ofzo.

FTDI driver al geupdate?

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 16-12-2014 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:56
@struis, je returned een lege commandArray lijkt. Dat zou de fout kunnen verklaren. Als je niks returned/schakelt kun je commandArray weghalen. Met een losse return kun je een lua script stoppen zonder wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
ThinkPadd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:45:
Op de Raspberry is de load idle tussen de 2% en 4% bij mij. Lijkt mij dus inderdaad iets met de driver, dat hij je apparaat constant staat te pollen ofzo.

FTDI driver al geupdate?
Apple heeft zijn eigen driver sinds Mavericks. Ik ga verder experimenteren. Bedankt, nu weet ik lig dat ik niet geesten aan het jagen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:21
Joepv schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:38:
Gisteravond Domoticz op een Linux VM gezet als test, omdat ik nog steeds problemen heb met de CPU van 99%, onder de Linux VM is de CPU non-stop 40% zodra ik de RFXCOM koppel. Ik begin langzaam te twijfelen of het niet de combinatie usbdrivers met VMware is.
Hoe loopt bij jullie de CPU als Domoticz gewoon staat the idlen met standaard scripties?
ik draai domoticz als vm (openvz container) in proxmox, load is 0,1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Joepv schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:24:
Mijn apps en front-end zijn volledig maatwerk op mijn systeem. Op het moment ben ik alles aan het omzetten naar Domoticz, maar ik maak er geen universele app van, want dan kan ik bepaalde handigheidjes die ik graag wil niet maken. (zoals dat het weggaan knopje na 21u veranderd in slapen, om de menu structuur eenvoudig te houden).

Ik wil de code wel vrijgeven, zodat je het kan aanpassen en compileren voor je Pebble. De code voor mijn telefoon front-end moet ik ook nog aanpassen en dan zet ik deze ook online. Maar dit kan nog even duren, want wil deze waarschijnlijk volledig dynamisch maken.

[afbeelding]
Erg netjes. Dit is ook hoe ik het idealiter voor me zou zien, alleen mis ik de handigheid om het zelf te maken. Mocht er iets dergelijks op de markt komen, dan ben ik de eerste die het zou kopen. Tot €100 zou ik er blind voor neertellen, als het bijv. net zo goed werkt als iPeng voor Squeezebox. Helaas zijn er maar weinig mensen die dat er voor over hebben denk ik en de markt is te klein om de kosten eruit te halen als je €7,99 voor je app vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis

Struis

Tis wat he.....

ThinkPadd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:08:
[...]

Je kunt ook een 'On' action toevoegen bij een switch in Domoticz he. Heb je dat al bekeken?

Mocht je toch verder gaan met het schrijven van een Lua dingetje, je wilt ook een soort 'wachttijd' erop lijkt mij. Als ik als een bezetene op jouw bel ga drukken krijg je op deze manier 20+ berichtjes lijkt mij. Ik zou iets toevoegen dat er een berichtje wordt verstuurd, en dat het script dan pas na 30s ofzo weer een berichtje stuurt.
Heb zojuist even verder zitten lezen en zie nu pas dat scripts, mits ze de juiste naam hebben en in de /scripts/lua map zitten soort van constant actief zijn. :)
Als het werkt dan is dit natuurlijk mooier dan de aan/uit scripts op de (dummy) schakelaar zelf.
Dan is zo'n on/off schakelaar inderdaad niet echt de juiste keuze!

Heb mn scriptnaam aangepast naar script_device_Deurbel.lua
code:
1
2
3
4
5
6
commandArray = {}
            os.execute('/home/pi/domoticz/scripts/lua/deurbel.sh')
end

return commandArray

en mn deurbel.sh (zit in dezelfde map)
code:
1
cd /home/pi/tg/ && sudo -u pi ./bin/telegram-cli -k tg-server.pub -WR -e "msg voor_achternaam Er wordt aangebeld"

deurbel.sh wil ik straks nog uitbreiden met meerdere mobieltjes en foto erbij. Maar eerst maar eens zo werkende krijgen.

Verder heb ik de dummy on/off aangepast naar een doorbell met de naam Deurbel (in apparaten lijst zie ik wel dat het een type Lighting 2 is?)

De op de Deurbel aan/uit script acties heb ik nu leeg gelaten.

In het log (webinterface domoticz) zie ik nu niet meer dat hij hem aanroept.. waarschijnlijk vanwege het feit dat het aan/uit script actie veld nu leeg is.

Verder als ik via de cli de deurbel.sh uitvoer krijg ik keurig een berichtje. Echter als ik het .lua bestand uitvoer krijg ik de volgende foutmelding.
code:
1
2
3
4
5
pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts/lua $ ./script_device_Deurbel.lua
./script_device_Deurbel.lua: line 1: commandArray: command not found
./script_device_Deurbel.lua: line 3: syntax error near unexpected token `'/home/pi/domoticz/scripts/lua/deurbel.sh''
./script_device_Deurbel.lua: line 3: `            os.execute('/home/pi/domoticz/scripts/lua/deurbel.sh') '
pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts/lua $

Denk dat het handig is dat het eerst vanuit de cli werkt voordat ik in Domoticz allerlei tussen oplossingen ga maken.
Heb eigenlijk het vermoeden dat mijn rpi helemaal geen .lua scripts wil/kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis

Struis

Tis wat he.....

janne_nl schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 08:27:
@struis, je returned een lege commandArray lijkt. Dat zou de fout kunnen verklaren. Als je niks returned/schakelt kun je commandArray weghalen. Met een losse return kun je een lua script stoppen zonder wat te doen.
Moet zeggen ben geen expert in lua scripts maar zonder de commandArray krijg ik nog steeds foutmeldingen op de overige regels in het script. Dus het lijkt er los van te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Struis: wat voor deurbel heb je dan? Geen KAKU soms? Want dan was je snel klaar geweest denk ik. Ik gluur nog even mee :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
HvB83 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:07:
[...]

Erg netjes. Dit is ook hoe ik het idealiter voor me zou zien, alleen mis ik de handigheid om het zelf te maken. Mocht er iets dergelijks op de markt komen, dan ben ik de eerste die het zou kopen. Tot €100 zou ik er blind voor neertellen, als het bijv. net zo goed werkt als iPeng voor Squeezebox. Helaas zijn er maar weinig mensen die dat er voor over hebben denk ik en de markt is te klein om de kosten eruit te halen als je €7,99 voor je app vraagt.
Je hoeft er niks voor te kopen ;), als ik klaar ben met overzetten naar Domoticz zet ik de code op GitHub en kun je zelf alles aanpassen naar je eigen systeem. Ik krijg inmiddels zoveel aanvragen. Maar het kan nog even duren, want ik heb erg weinig tijd om te hobbyen om dit moment...

Het probleem met zo'n app voor de massa maken is dat iedereen de layout anders wil. Daarom zijn de meeste apps alleen menu's met lijstjes schakelaars die worden uitgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis

Struis

Tis wat he.....

M.v.Veelen schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:49:
@Struis: wat voor deurbel heb je dan? Geen KAKU soms? Want dan was je snel klaar geweest denk ik. Ik gluur nog even mee :)
Nog geen deurbel :) Daarom dacht ik gebruik tot die tijd een dummy switch om te kijken of het een beetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Dat zou mooi zijn mindfreaker, ben erg benieuwd hoe het gaat werken en of het ook voor prutsers als ik bruikbaar te maken is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Volgens mij probeer je het lua script commandline (cli) uit te voeren? Dat gaat volgens mij niet, niet in Domoticz/pi in ieder geval. Op de deurbel drukken en in de Domoticz logging kijken. menu: Instellingen->log

[ Voor 10% gewijzigd door janne_nl op 16-12-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis

Struis

Tis wat he.....

janne_nl schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:50:
Volgens mij probeer je het lua script commandline (cli) uit te voeren? Dat gaat volgens mij niet, niet in Domoticz/pi in ieder geval. Op de deurbel drukken en in de Domoticz logging kijken. menu: Instellingen->log
Klopt omdat ik niets zag in de Domoticz logging probeerde ik hem met de hand te starten vanaf de cli

als ik de deurbel.sh aanroep via de aan-actie op de dummy schakelaar dan zie ik keurig in het log voorbij komen dat hij het script aanroept en werkt het ook.

Maar als ik deze leeg laat dan gebeurt er niks. Is er een manier om te controleren of het lua script werkt/actief is? Of begrijp ik het niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
via
print ('Laat zien')
kun je logging toevoegen om te kijken of het script doet wat je wil.
de os.execute regel zal toch ook iets doen? Kun je daar niets uit afleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 16:40

MavhRik

Marcel

ThinkPadd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:08:
[...]

[...]

Ik denk dat het ding gewoon 'verlopen' is en daarom van de juiste frequentie is afgevallen. Gebeurt wel vaker, zie: http://www.circuitsonline.net/forum/view/123310

Ik zou even contact op nemen met KAKU, misschien dat ze wat voor je kunnen betekenen (omruilen / korting op een nieuwe).

Heb je al geprobeerd om hem opnieuw te koppelen aan Domoticz? Misschien dat het op een ander kanaal net wat beter werkt.
Hij is een paar maanden oud... en heb hem opnieuw gekoppeld. Ik dacht eerst dat het aan Domoticz lag, maar zelfde probleem met een normale KAKU schakelaar.

Ik denk dat ik hem voor garantie ga opgeven.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
@mindfreaker, ziet er goed uit!

Heb sinds vandaag een Fibaro motion sensor gekoppeld aan Domoticz. Alle waardes lijken goed uitgelezen te worden. Echter krijg ik het niet voor elkaar dat mijn lampen gaan branden als de sensor beweging detecteert. Mankeert er iets aan mijn script dat roet in het eten gooit?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/qp5sw7.png

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis

Struis

Tis wat he.....

janne_nl schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:24:
via
print ('Laat zien')
kun je logging toevoegen om te kijken of het script doet wat je wil.
de os.execute regel zal toch ook iets doen? Kun je daar niets uit afleiden?
Ben nog niet echt thuis in de lua scripts dus waar zou die print regel tussen moeten komen te staan?
Mbt de os.execute geen idee ik hoe ik dat doe. Dacht het te kunnen troubleshooten via de cli maar dat gaat dus blijkbaar niet :)

Klopt de naam in mijn script wel? Deze is nu gelijk aan Domoticz > instellingen > apparaten en dan is hij gelijk aan de naam die ik zie in de kolom naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkorpionNL schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:15:
@mindfreaker, ziet er goed uit!

Heb sinds vandaag een Fibaro motion sensor gekoppeld aan Domoticz. Alle waardes lijken goed uitgelezen te worden. Echter krijg ik het niet voor elkaar dat mijn lampen gaan branden als de sensor beweging detecteert. Mankeert er iets aan mijn script dat roet in het eten gooit?

[afbeelding]

Alvast bedankt :)
Script ziet er goed uit, maar ik denk dat de status van je bewegingssensor niet klopt. Spuugt hij niet gewoon 'on' of 'off' uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
@struis, naam van het script maakt niet zo heel veel uit.....tenminste
Scripts waarvan de naam begint met script_time_ worden elke minuut uitgevoerd
Scripts waarvan de naam begint met script_device_ worden elke keer als een device van status verandert uitgevoerd. script_variabele_ voor scripts waarin iets met een uservariabele gebeurt
Die print regel zou binnen de if kunnen, dan weet je in ieder geval of aan de voorwaarde van de if wordt voldaan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray = {}

print('Op de deurbel gedrukt')
            os.execute('cd /home/pi/tg/ && sudo -u pi ./bin/telegram-cli -k tg-server.pub -WR -e "msg voor_achternaam Er wordt aangebeld"')
end

return commandArray

[ Voor 24% gewijzigd door janne_nl op 16-12-2014 19:49 . Reden: code voorbeeldje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
ThinkPadd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:29:
[...]

Script ziet er goed uit, maar ik denk dat de status van je bewegingssensor niet klopt. Spuugt hij niet gewoon 'on' of 'off' uit?
Klopt inderdaad, maar hij staat eigenlijk continue op "ON" zonder dat hij beweging registreert. Ik dacht dus dat dit niet zozeer met wel of geen beweging te maken had, maar dit is dus wel het geval?

[ Voor 4% gewijzigd door SkorpionNL op 16-12-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouja er moet wel iets veranderen als hij beweging detecteert. Of dat nou 'on' of 'off' is, of 'motion', 'no motion'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Haha grappig, heb dat net ook in lua scripts toegevoegd.
Voor het gemak een extra virtuele switch gemaakt 'kerstmis'.
Boom gaat uit als we weg zijn of handmatig.
Hij gaat aan als er na 6 uur 's ochtends iemand de trap af loopt of als er iemand thuiskomt. Wij willen de boom altijd aan als er iemand thuis is, ook overdag. En pas uit als we naar bed gaan, vandaar handmatig.

O ja, en aangezien de trap sensor er maar eentje is, na de 'naarbed' zending, gaat de boom 15 minuten niet aan als er iemand langs de sensor loopt aangezien ik de richting niet kan detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Het gekke is dat hij zowel in de logs als hier wel de status verandert tussen OFF en ON.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/11l0x0k.png

Op de schakelaar pagina en hier blijft hij echter constant op ON staan.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/kdn8uv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis

Struis

Tis wat he.....

janne_nl schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:41:
@struis, naam van het script maakt niet zo heel veel uit.....tenminste
Scripts waarvan de naam begint met script_time_ worden elke minuut uitgevoerd
Scripts waarvan de naam begint met script_device_ worden elke keer als een device van status verandert uitgevoerd. script_variabele_ voor scripts waarin iets met een uservariabele gebeurt
Die print regel zou binnen de if kunnen, dan weet je in ieder geval of aan de voorwaarde van de if wordt voldaan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray = {}

end

return commandArray
Janne_nl ik bedoelde niet de naam van het lua script maar de naam van het device in het script zelf achter (devicechanged[ of die wel klopt :)

De dummy schakelaar binnen Domoticz is van het type Doorbell, geeft deze uberhaubt wel een on waarde terug zodat het lua script erop reageert?

En even nog te bevestiging voor mezelf de ''aan actie'' en of de ''uit actie'' heb ik nu niet nodig toch?

Het enige wat ik zie in de Domoticz logging na het drukken van de schakelaar is:
2014-12-16 20:13:34 (Dummy switch) Lighting 2 (Deurbel)

Het toevoegen van de print regel heeft helaas nog geen effect op de logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
De naam van het device is de naam die je ziet in Domoticz, let wel op hoofdletters en evt. spaties.

Ik gebruik voor virtuele knoppen soms het type 'Push on'

aan/uit actie lijkt me niet nodig nee.

Controleren of het device Deurbel heet en het script iets van script_device_deurbel.lua en in de domoticz/scripts/lua directory staat.

Jan

[ Voor 60% gewijzigd door janne_nl op 16-12-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:28
Ik heb een eenvoudig blockly event gemaakt dat als ik 's ochtends in de woonkamer kom een aantal lampen aangaat. Als ik nu handmatig de lampen uitzet en daarna omdat ik bijvoorbeeld iets vergeten ben weer de woonkamer binnen kom gaan m'n lampen weer aan. Dit is natuurlijk irritant.
Kan iemand mij helpen hoe dit op te lossen. Ik heb iets over user variabelen gelezen maar ben een noob op dit gebied.

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/VSzTMXedlz/3e938375b2ccb2220931225ae9c0d87f.PNG

[ Voor 8% gewijzigd door Yihaaa op 16-12-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
User variabele aanmaken via Setup > More options > User variables (naam geven en op 0 zetten).

En verder mis je idd nog de check of de lamp(en) niet al aan staan, zoals janne_nl zegt.
Altijd meenemen in je event, anders blijft Domoticz een 'on' signaal sturen zolang er aan de voorwaarde wordt voldaan. Die voorwaarde kun je 'breken' door een check op de lamp toe te voegen. Als de lamp immers aan is hoeft hij geen 'on' signaal meer te sturen ;)

IF [Time >= 6 AND <= Sunrise] AND [Woonkamerdeur = open] AND uservar123 = 0 AND lamp1 = Off
DO SET lamp1 = On
DO SET lamp2 = On
DO SET uservar123 = 1
ELSE IF voordeur = open AND lamp1 = On AND [Time >= 06:30 AND <= 06:55]
DO SET lamp1 = Off
DO SET lamp2 = Off
DO SET uservar123 = 0

Kijk ook eens naar o.a. mijn events in dit topic (ff zoeken op m'n username), en kijk ook eens hier: http://www.domoticz.com/forum/viewforum.php?f=15 voor voorbeelden.

[ Voor 188% gewijzigd door ThinkPad op 16-12-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Wat thinkpad zegt en bovendien controleren of de lamp al aan is en dan niet opnieuw aan zetten, dat vervuilt de 433 band en Domoticz blijft bezig. Daarnaast kun je dan niet meer controleren hoe lang een lamp al aan is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis

Struis

Tis wat he.....

janne_nl schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:28:
De naam van het device is de naam die je ziet in Domoticz, let wel op hoofdletters en evt. spaties.

Ik gebruik voor virtuele knoppen soms het type 'Push on'

aan/uit actie lijkt me niet nodig nee.

Controleren of het device Deurbel heet en het script iets van script_device_deurbel.lua en in de domoticz/scripts/lua directory staat.

Jan
Thanx Jan, dat was hem Push on was het laatste wat ik nodig had!!! :)
Tekst bericht komt binnen maar rol wel gelijk in een ander probleem.

Heb het lua script uitgebreid met wat extra regels om een snapshot mee te sturen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
commandArray = {}

os.execute('cd /home/pi/tg/ && sudo -u pi ./bin/telegram-cli -k tg-server.pub -WR -e "msg voornaam_achternaam Er wordt aangebeld"')
            os.execute('cd /home/pi/domoticz/camera && sudo wget http://192.168.2.150:8080/camsnapshot.jpg?idx=1 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=1 snapshot.jpg')
            os.execute('cd /home/pi/tg/ && ./bin/telegram-cli -k -U tg-server.pub -WR -e "send_photo voornaam_achternaam /home/pi/domoticz/camera/snapshot.jpg"')
end

return commandArray

Hierbij stuurt hij alleen de melding ''Er wordt aangebeld''
Verder zie ik in het log:
Error: Warning: lua script /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_device_Deurbel.lua has been running for more than 10 seconds

Ben even verder aan het testen gegaan en het vreemde hiervan is dat wanneer ik het eea in bijvoorbeeld deurbel.sh stop en het aanroep via de CLI dan werkt het weer wel en krijg ik wel de tekst en snapshot.

Roep ik de deurbel.sh aan via Domoticz dan werkt het weer niet.

Lijkt dus in Domoticz te zitten. Enig idee?
Leuk dat Domoticz het is dat ik vakantie heb want anders blijft er niks over van je vrije tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
Struis schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:51:
Heb het lua script uitgebreid met wat extra regels om een snapshot mee te sturen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
commandArray = {}

os.execute('cd /home/pi/tg/ && sudo -u pi ./bin/telegram-cli -k tg-server.pub -WR -e "msg voornaam_achternaam Er wordt aangebeld"')
            os.execute('cd /home/pi/domoticz/camera && sudo wget http://192.168.2.150:8080/camsnapshot.jpg?idx=1 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=1 snapshot.jpg')
            os.execute('cd /home/pi/tg/ && ./bin/telegram-cli -k -U tg-server.pub -WR -e "send_photo voornaam_achternaam /home/pi/domoticz/camera/snapshot.jpg"')
end

return commandArray

Hierbij stuurt hij alleen de melding ''Er wordt aangebeld''
Zet die sudo -u pi ook eens in de laatste os.execute regel van je script?
Komt de snapshot.jpg daadwerkelijk in /home/pi/domoticz/camera terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:28
ThinkPadd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:42:
User variabele aanmaken via Setup > More options > User variables (naam geven en op 0 zetten).

En verder mis je idd nog de check of de lamp(en) niet al aan staan, zoals janne_nl zegt.
Altijd meenemen in je event, anders blijft Domoticz een 'on' signaal sturen zolang er aan de voorwaarde wordt voldaan. Die voorwaarde kun je 'breken' door een check op de lamp toe te voegen. Als de lamp immers aan is hoeft hij geen 'on' signaal meer te sturen ;)

IF [Time >= 6 AND <= Sunrise] AND [Woonkamerdeur = open] AND uservar123 = 0 AND lamp1 = Off
DO SET lamp1 = On
DO SET lamp2 = On
DO SET uservar123 = 1
ELSE IF voordeur = open AND lamp1 = On AND [Time >= 06:30 AND <= 06:55]
DO SET lamp1 = Off
DO SET lamp2 = Off
DO SET uservar123 = 0

Kijk ook eens naar o.a. mijn events in dit topic (ff zoeken op m'n username), en kijk ook eens hier: http://www.domoticz.com/forum/viewforum.php?f=15 voor voorbeelden.
Dankjewel! Voor een noob op dit gebied is het wel een aardige leercurve. Heb nu dit in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/qWQhyyU8Zq/15609a5b015851c8f74e7066e4b009f2.PNG

Gaat dit zo werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-07 12:40
Ik ben nog een beginner met scripts. Ik wil een Ping script gebruiken, deze heb ik gevonden. Tevens heb ik deze geplaatst in LUA script folder.
Echter kan ik niet gemakkelijk vinden op welke manier ik het script kan activeren en zichtbaar kan maken in Domoticz?
Wie kan me een klein duwtje in de goede richiting geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Onder schakelaars kun je een aan/uit commando geven. Hier vul je het pad in van je script als dat is wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:36

Nhz

DVNTR

Dag allemaal! Aangezien wij bezig zijn met het plannen van een grote verbouwing (net woning gekocht), ben ik op domotica onderzoek uit gegaan. Heb veel dingen gezien en gelezen, waaronder Domoticz. Vandaag dit hele topic doorgelezen en even snel door de Win32 app heen geklikt. Het open-source idee, op een linux systeem (raspberry) vind ik een mooi uitgangspunt. Ik ben erg enthousiast! :)

Omdat we onze nieuwe woning helemaal moeten strippen en opnieuw gaan voorzien van onder andere kozijnen, deuren, vloeren, plafonds, electra en verwarming is dit een mooie kans om de woning ook volledig te voorzien van domotica. Heb mooie dingen gezien en heb uiteraard al wat vluchtige plannen bedacht.

Sta op het punt om een Raspberry te bestellen, in combinatie met een z wave module, ik wil eigenlijk zoveel mogelijk met z wave aan gaan sturen. Met name vanwege de veiligheid. Welke module raden jullie aan, de Aeon, of de Razberry?

We hebben in onze huidige woning al een draadloze deurbel en een paar KAKU units. Om nu al wat te kunnen testen en ervaring op te doen wil ik dus ook direct een RFXCom unit mee bestellen.

Verder nog niet echt vragen, wilde alleen even mijn enthousiasme over dit systeem hier delen. :*)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Wil de resultaten van de ping kunnen zien in het dashboard. Ik voeg dus een knop toe en vervolgens zet ik het path van het script erin..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Ik begrijp niet helemaal wat je wil. Wil je bijvoorbeeld weten of een telefoon actief is aan de hand van je ping? Zodat je een aan/uit status krijgt?

http://www.domoticz.com/w...hing_a_device,_using_Perl

Misschien dat je hier iets aan hebt dan

[ Voor 31% gewijzigd door slayer007 op 16-12-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yihaaa schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 22:13:
[...]

Dankjewel! Voor een noob op dit gebied is het wel een aardige leercurve. Heb nu dit in elkaar gezet:

[afbeelding]

Gaat dit zo werken?
Lijkt in orde. Gewoon proberen, merk je snel genoeg of het niet werkt en waar je je event dus moet bijslijpen.
Nhz schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 22:55:
[..]
Welke module raden jullie aan, de Aeon, of de Razberry?
[..]
Ik zou voor de Aeon gaan. Dat is een USB-stick, dus op meerdere platformen te gebruiken. De Razberry past alleen op de Raspberry, dus als je over een jaar ineens Domoticz op je NAS / server wilt draaien heb je niks meer aan de Razberry en is een USB-stick een stuk handiger ;)
vanputten80 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:05:
Wil de resultaten van de ping kunnen zien in het dashboard. Ik voeg dus een knop toe en vervolgens zet ik het path van het script erin..?
Deze werkt beter: http://www.domoticz.com/wiki/Presence_detection

Gewoon stap voor stap doornemen en dan moet het goedkomen. Invullen van het script pad is niet nodig bij de schakelaar 8)7 Als je het script in de crontab hebt geplaatst zal het regelmatig worden aangeroepen (op de achtergrond).

Met script uit bovenstaande link gaat een switch op 'aan' als een apparaat reageert op pings. En gaat 'uit' als een apparaat een XX periode niet meer heeft gereageerd op pings. Ik gebruik het hier voor m'n telefoon, gaat perfect. Switch gaat aan als ik bij de voordeur bezig ben met m'n sleutels, en switch gaat uit 2 min nadat ik van huis ben vertrokken.
Op een Android toestel wel zorgen dat WiFi aan blijft als je je scherm uitzet (Google: 'android keep wifi on when screen off').

[ Voor 150% gewijzigd door ThinkPad op 17-12-2014 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou idd de USB stick kiezen. Zie alleen al de reden die ThinkPad aangeeft, en daarnaast: als je Z Wave sensoren wilt toevoegen, kun je deze module meenemen en terwijl je bij de sensoren bent deze toevoegen (of verwijderen) dmv 1 simpele druk op de knop.

Waar ik zelf tegenaan ben gelopen is het beperkte bereik van de module omdat ik deze in een kast met allerlei apparatuur en stroomadapters heb liggen. Een powered module zoals een Aeon Labs Repeater heeft voor mij het netwerk aanzienlijk vergroot. Dus dat even als tipje.

Mocht je een iPhone hebben, dan wordt je WiFi na 10 seconden in de slaapstand uitgeschakeld, dus dat is even een minpunt als je aan dit script zit te denken. WiFi blijft alleen aan als je de dataverbinding (3G/4G) uitzet in de instellingen (iets wat je vast niet elke keer zult doen). Ik gebruik hiervoor dus nu niet het script, maar een app als Pilot.

Succes!

Over het WiFi op de iPhone lees ik net dit:

Solution:

Turn auto-lock to "NEVER", and wifi will stay connected while screen off. I've tested it after waiting 1 hour with screen manually turned off.

Of dit ook echt zo werkt weet ik niet, kan iemand dit proberen?

(voordat ik zelf m'n werkmail van het toestel moet verwijderen dat een autolock afdwingt...)

[ Voor 20% gewijzigd door M.v.Veelen op 17-12-2014 11:57 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik gebruik Windows, kan ik dit dan ook gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm nee, denk het niet. Het werkt via een Python script, en dat kun je niet zomaar uitvoeren onder Windows. Helaas.

Wil je niet liever het op een Pi of op een linux basis draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
ThinkPadd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:35:

Wil je niet liever het op een Pi of op een linux basis draaien?
Ik loop wel tegen steeds meer beperkingen aan. Ik kan een Linux versie installeren in een VM en dan alles erop laten draaien.
Ik raak dan wel mijn history kwijt van mijn slimme meter.

Ik ga dit overwegen

EDIT
Ik probeer het met LUA. Verschillende nu geprobeerd, helaas krijg ik elke keer status LUA: ping fail terug.

http://www.domoticz.com/f...74&p=3724&hilit=ping#p907

[ Voor 28% gewijzigd door vanputten80 op 17-12-2014 20:43 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door