Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:21:
[...]

Dat heb je eerder ook al eens geschreven en dat is sinds de AC versies niet meer zo. Alleen bij ARC werkte de PIR met bursts.
Klopt, is sinds AC niet meer zo idd. Maar met die goedkope meuk is het wel belangrijk om daar op te letten.
Maar die sensor van Banggood lijkt dat niet te doen als ik het uitgebreide topic op het Domoticz forum zie.

Er is ook iemand die het ding in z'n brievenbus heeft gemonteerd: http://www.domoticz.com/f...=5&t=1985&start=60#p16136
Zoiets ben ik een tijdje terug ook al mee bezig geweest (draadloze deurbel en een Arduino), maar omdat ik in een flat woon lukte het qua bereik niet vanuit portiek naar boven. Misschien dat het met zo'n sensor en de RFXCOM beter gaat. Ik ga er ook eentje bestellen :)

[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 08-12-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 12:12

bvp

Anjos schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:34:
[...]

Ik ben het hele weekend bezig geweest, maar helaas nog geen oplossing.
Vandaar even een vraag. Is er iemand die de Fibaro FGMS001 bewegingssensor goed heeft draaien in Domoticz op een Rasp Pi met Aeon zwave?
Ik heb hem inmiddels een paar dagen draaien en temp verschillen, lux waardes en motion detection lijkt het (nu) allemaal goed te doen. Ik heb er overigens nog geen events aan gekoppeld om bijv lichtschakelaars te switchen op basis van motion / lux.
Heb je wel ook met de settings gespeeld van de motion detector zelf? By default worden er namelijk geen updates gestuurd voor lux/temp waarde veranderingen.
Je moet dus naar hardware en dan op motion sensor klikken. Dan krijg je erg veel settings te zien die je allemaal goed moet doorlopen. Speel daar eens wat mee zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-07 09:30
ThinkPadd schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:18:
Grappig, maar stuurt dat ding geen 'burst' van signalen, waardoor hij ander verkeer op de 433Mhz band blokkeert? Dat doen de KaKu PIR's namelijk wel.
Ik heb die van KaKu en die bursten inderdaad. Dit heb ik opgelost met mijn huidige scripts om binnen 10 seconden niets meer met het signaal te doen. Hoe gaat Domoticz hiermee om? (deze scripts heb ik nog niet omgezet). Voor storing op de 433 band maak ik me niet druk, dit draait al jaren zo en nog nooit problemen gehad.
remcoXP schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:16:
Maar nu heb ik ook een carport met daarin een Hofmann garagedeur die open en dicht gaat door een ecostar motor met 433 collingcode afstandsbediening. Nu zou ik die graag uitlezen maar nog liever ook willen bedienen met domoticz. Maar hoe?
Deze uitdaging had ik ook en wilde geen KaKu schakelaar op mijn garagepoort omdat je meteen in het woonhuis kunt komen via de garage. En KaKu is nu niet echt veilig.
Ik heb het opgelost met een Arduino en een relais aangesloten op de potentiaal vrije aansluiting van de garagedeur motor. Op de Arduino draait een simpele webserver en als ik de url aanroep flipt deze even de relais en gaat de poort open. Tevens heb ik mijn Home Control app zo gemaakt dat de deur alleen te bedienen is als ik op mijn eigen Wi-Fi netwerk zit. Anders zou ik per ongeluk de deur op mijn werk kunnen openen.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool, zie net op de kaart van Weather Underground dat er bij mij in de buurt een nieuw weerstation is bijgekomen. Deze staat nog net weer wat dichter bij m'n huis. Dus nog beter betrouwbare gegevens :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:23

tozzke

aka tozzert

als ik Weather Underground toe wil voegen, krijg ik dit als resultaat in het log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
2014-12-08 12:50:24 Wunderground: Worker stopped...
2014-12-08 12:50:25 EventSystem stopped...
2014-12-08 12:50:27 (Weer in Tilburg) Temp + Humidity + Baro (Unknown)
2014-12-08 12:50:27 (Weer in Tilburg) Wind (Unknown)
2014-12-08 12:50:27 (Weer in Tilburg) UV (Unknown)
2014-12-08 12:50:27 (Weer in Tilburg) Rain (Unknown)
2014-12-08 12:50:27 (Weer in Tilburg) General/Visibility (Unknown)
2014-12-08 12:50:27 (Weer in Tilburg) General/Solar Radiation (Unknown)

terwijl wanneer ik naar http://api.wunderground.com/api/<mijn api key>/conditions/q/pws:INOORDBR18.json surf, ik het volgende te zien krijg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
{
  "response": {
  "version":"0.1",
  "termsofService":"http://www.wunderground.com/weather/api/d/terms.html",
  "features": {
  "conditions": 1
  }
    }
  , "current_observation": {
        "image": {
        "url":"http://icons.wxug.com/graphics/wu2/logo_130x80.png",
        "title":"Weather Underground",
        "link":"http://www.wunderground.com"
        },
        "display_location": {
        "full":"Tilburg, Netherlands",
        "city":"Tilburg",
        "state":"",
        "state_name":"Netherlands",
        "country":"NL",
        "country_iso3166":"NL",
        "zip":"00000",
        "magic":"15",
        "wmo":"06350",
        "latitude":"51.553448",
        "longitude":"5.094855",
        "elevation":"11.00000000"
        },
        "observation_location": {
        "full":"Tilburg Centrum, Tilburg, NOORD-BRABANT",
        "city":"Tilburg Centrum, Tilburg",
        "state":"NOORD-BRABANT",
        "country":"NETHERLANDS",
        "country_iso3166":"NL",
        "latitude":"51.553448",
        "longitude":"5.094855",
        "elevation":"46 ft"
        },
        "estimated": {
        },
        "station_id":"INOORDBR18",
        "observation_time":"Last Updated on December 8, 12:55 PM CET",
        "observation_time_rfc822":"Mon, 08 Dec 2014 12:55:27 +0100",
        "observation_epoch":"1418039727",
        "local_time_rfc822":"Mon, 08 Dec 2014 12:55:28 +0100",
        "local_epoch":"1418039728",
        "local_tz_short":"CET",
        "local_tz_long":"Europe/Amsterdam",
        "local_tz_offset":"+0100",
        "weather":"Overcast",
        "temperature_string":"41.5 F (5.3 C)",
        "temp_f":41.5,
        "temp_c":5.3,
        "relative_humidity":"86%",
        "wind_string":"From the South at 5.8 MPH Gusting to 5.8 MPH",
        "wind_dir":"South",
        "wind_degrees":180,
        "wind_mph":5.8,
        "wind_gust_mph":"5.8",
        "wind_kph":9.3,
        "wind_gust_kph":"9.3",
        "pressure_mb":"1016",
        "pressure_in":"30.01",
        "pressure_trend":"0",
        "dewpoint_string":"38 F (3 C)",
        "dewpoint_f":38,
        "dewpoint_c":3,
        "heat_index_string":"NA",
        "heat_index_f":"NA",
        "heat_index_c":"NA",
        "windchill_string":"38 F (3 C)",
        "windchill_f":"38",
        "windchill_c":"3",
        "feelslike_string":"38 F (3 C)",
        "feelslike_f":"38",
        "feelslike_c":"3",
        "visibility_mi":"6.2",
        "visibility_km":"10.0",
        "solarradiation":"--",
        "UV":"0","precip_1hr_string":"0.00 in ( 0 mm)",
        "precip_1hr_in":"0.00",
        "precip_1hr_metric":" 0",
        "precip_today_string":"0.00 in (0 mm)",
        "precip_today_in":"0.00",
        "precip_today_metric":"0",
        "icon":"cloudy",
        "icon_url":"http://icons.wxug.com/i/c/k/cloudy.gif",
        "forecast_url":"http://www.wunderground.com/global/stations/06350.html",
        "history_url":"http://www.wunderground.com/weatherstation/WXDailyHistory.asp?ID=INOORDBR18",
        "ob_url":"http://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?query=51.553448,5.094855",
        "nowcast":""
    }
}

wat doe ik fout? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

yep, anders was ik zover al niet gekomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:06

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
DukeBox schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:42:
[...]

Dat is niet hier (NL) maar US.
Die zender zelf komt daar ook vandaan dus wachten moet je toch al. Met de prijs hier, had ik hem namelijk ook laten liggen als de batterij duurder is dan het apparaat zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door Dountill op 08-12-2014 21:06 . Reden: niet goed gelezen ]

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 640222

@allen: Heb net een set raspbarry gekocht met rfxcom en z-wave.
Lokaal 192.168.0.25:8080 krijg ik netjes toegang tot domotcz server en kan ik sensoren enzo toevoegen.
Echter kan ik niet via de wan (lees internet) verbinding maken met de domoticz server.
Op de router poort forwarding ingesteld dat WAN 8080 gekoppeld is aan de LAN 8080 (TCP/UPC).
87.xxx.xxx.xxx:8080 wordt geforward naar 192.168.0.25:8080
Het lijkt of domoticz het WAN adres niet acepteerd.
(heb ook andere poorten geprobeerd maar helaas)

Heb ook een poort forwarding ingestel voor mijn youless energie meter en die is wel te bereiken via het internet bijvoorbeeld door 87.xxx.xxx.xxx:5050 geforward naar 192.168.1.60:80 en dan wordt netjes de interne pagina van youless getoond.

Kan iemand mij op weg helpen om de domoticz via het internet te bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Ik heb eindelijk mijn milight wifi-bridges werkend gekregen in Domoticz :D
Probleem was dat mijn bridges regelmatig hun 'link' verloren.
Nu maar 's gaan uitzoeken hoe ik color temperature control en brightness kan omzetten in switches.
Zijn er nog aanraders qua iOS apps icm Domoticz btw?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-06 10:25
bvp schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:52:
[...]

Ik heb hem inmiddels een paar dagen draaien en temp verschillen, lux waardes en motion detection lijkt het (nu) allemaal goed te doen. Ik heb er overigens nog geen events aan gekoppeld om bijv lichtschakelaars te switchen op basis van motion / lux.
Heb je wel ook met de settings gespeeld van de motion detector zelf? By default worden er namelijk geen updates gestuurd voor lux/temp waarde veranderingen.
Je moet dus naar hardware en dan op motion sensor klikken. Dan krijg je erg veel settings te zien die je allemaal goed moet doorlopen. Speel daar eens wat mee zou ik zeggen ;)
Dank voor je reactie.
Mijn grootste probleem is dat de beweging niet wordt gedetecteerd. Omdat deze het eerste uur na include wel goed werkt, lijkt het geen probleem van de instellingen. Maar inderdaad voor temperatuur/lux staan de parameters standaard uit. Dat had ik mij niet gerealiseerd.
Goed echter om te weten dat ook beweging moet kunnen werken. Dan zet ik nog even door :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anjos op 13-12-2014 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 12:12

bvp

Anjos schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 04:43:
[...]

Dank voor je reactie.
Mijn grootste probleem is dat de beweging niet wordt gedetecteerd. Omdat deze het eerste uur na include wel goed werkt, lijkt het geen probleem van de instellingen. Maar inderdaad voor temperatuur/lux staan de parameters standaard uit. Dat had ik mij niet gerealiseerd.
Goed echter om te weten dat ook beweging moet kunnen werken. Dan zet ik nog even door :)
Vreemd inderdaad dat ie er na een uur mee stopt.
Zal vanavond nog ff kijken of ik wat aanvullende settings kan vinden die bij jou roet in het eten kunnen gooien. Mocht ik iets vreemds zien dan laat ik het nog ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, heb domoticz op mijn raspberry pi gezet (is tevens media center, staat toch altijd aan).

Nu wil ik mijn Homewizard via url's aan gaan sturen.
De url's zijn geen probleem, die gebruik ik nu al.

Maar hoe moet ik precies IP-switches maken?
Ik kan een dummy-device aanmaken. En dan onder switches bij manual switch het dummy device kiezen, maar ik weet niet hoe ik verder moet, ik moet dan een 'type' uitkiezen, maar zie er niet iets van "ip switch" ofzo tussenstaan.

Kan iemand deze n00b even op weg helpen? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Vat versta je onder een IP switch ? In een dummy switch kun je een URI opgeven bij de aan&uit actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:50:
Vat versta je onder een IP switch ? In een dummy switch kun je een URI opgeven bij de aan&uit actie.
Dat wil ik dus doen, inderdaad ("http://blablaX" is aan, "http://blablaY" is uit), maar bij het toevoegen van een dummy switch moet ik een 'type' kiezen en daar loop ik vast, ik weet niet welke ik moet kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:36
On/Off, denk ik.

Welke distributie heb je op je XBMC/Domoticz Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Nu online
Iemand een idee waarom mijn cronjobs niet werken op de Pi? Als ik het script handmatig uitvoer werkt het wel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fXAg2IZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

anandus schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:00:
ik weet niet welke ik moet kiezen :)
Maakt op zich niet uit, zolang het maar aansluit bij je toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-07 13:03
Dountill schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:21:
Iemand een idee waarom mijn cronjobs niet werken op de Pi? Als ik het script handmatig uitvoer werkt het wel.

[afbeelding]
Ben geen Linux expert, maar ik verwacht dat het probleem bij de sudo zit. Ik zou proberen de crontab toe te wijzen aan de root user, en sudo weg te halen. Bron en extra info: http://v1.corenominal.org/howto-setup-a-crontab-file/ - met name de comments zijn nuttig.
anandus schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:34:
...
Maar hoe moet ik precies IP-switches maken?
Ik kan een dummy-device aanmaken. En dan onder switches bij manual switch het dummy device kiezen, maar ik weet niet hoe ik verder moet, ik moet dan een 'type' uitkiezen, maar zie er niet iets van "ip switch" ofzo tussenstaan.
...
Bij een on/off switch, dummy of andere types, kun je on en off actions instellen. Hier kun je een URL invoeren. Ik gebruik dit zelf om de Philips Hue API aan te roepen. Is dit wat je zoekt?

[ Voor 34% gewijzigd door mbitter op 09-12-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-07 17:46
Dountill schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:21:

[afbeelding]
Cron kent standaard geen Python files. Wijzig de cron files door voor je Py file het woord "python " neer te zetten.(zonder ""). En zorg dat de files executable zijn.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:24:
[...]

Maakt op zich niet uit, zolang het maar aansluit bij je toepassing.
Oh, ik zie het!
Heb alles verder standaard gelaten en kan dan de switch editten en url's invullen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik krijg binnenkort een slimme meter voor electra en gas in mijn huis. Nu Zie ik dat je voor domoticz een P1 kabel nodig hebt. Helaas zie ik deze alleen met een USB uiteinde. Zijn deze (welke ik niet kan vinden), met een netwerk rj45 uiteinde? Mijn domoticz draait namelijk in de woonkamer en niet in de meterkast.

Mocht deze er niet zijn, is het dan verstandig om een tweede domoticz op een PI te installeren en deze in de meterkast te plaatsen en vervolgens deze te koppelen aan mijn domoticz in de woonkamer?

Alvast bedankt voor de reacties/tips,

Smika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNMageDDoN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 18:09
@Dountill volgens mij moet je iig crontab -e gebruiken om de crontab te updaten, maar zo te zien doe je dat al (nano geeft een tempfile in de titel) anders wordt deze niet meteen effectief na de edit. Denk eraan dat je de crontab aanpast voor de gebruiker waaronder je dat doet, klinkt logisch maar als je bijv als gebruiker "pi" bent aangemeld moeten die commandos ook werken onder die user. Of sudo werkt in scripting....denk het niet. Wat je waarschijnlijk wil doen is dus eerst een sudo -s om een root shell te krijgen en daarna pas de crontab -e
0 * * ... wat zou moeten matchen op iedere keer dat de minuut 0 is, volgens mij niks mis mee.

Doe een tail -f /var/log/syslog en kijk of er inderdaad op het hele uur je commandos worden uitgevoerd.
Zelf heb ik bijvoorbeeld onder een beperkte gebruiker iedere 5 minuten een check lopen of mijn oudere backupserver klaar is met backuppen zodat de stroom eraf kan:
*/5 * * * * ~/scripts/chkserverddlin1.sh > /dev/null

Je zal waarschijnlijk ook de > /dev/null erbij willen hebben zodat je alleen de stderr (itt stdout) output gemaild krijgt indien er iets mis gaat en sendmail geconfigureerd is.

Dan aan iedereen: het kaku spul is weer in de aanbieding bij de gamma: 25% korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Nu online
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:07:
[...]

Cron kent standaard geen Python files. Wijzig de cron files door voor je Py file het woord "python " neer te zetten.(zonder ""). En zorg dat de files executable zijn.
Lijkt nu inderdaad te werken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaaNMageDDoN schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:07:
[..]

Dan aan iedereen: het kaku spul is weer in de aanbieding bij de gamma: 25% korting :)
Geen hele spectaculaire aanbieding, het is soms nog wel eens goedkoper: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Ik zie dat het startsetje (APA3-1500R, 3x stekkerdoos, 1x AB) nu zo'n 26 euro kost. Heb er ook wel eens 19 euro ofzo voor betaald (zie m'n link). Dus even afwachten kan soms lonen als je veel moet hebben :P

Die 25% korting die ze nu hebben is met de 20% keuzekorting inbegrepen. De vorige keer was het los van elkaar geloof ik.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 09-12-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:16
Vorige week was de startersset in de aanbieding bij de Gamma (19,95), de kortingsbon van 20% werkte ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

ThinkPadd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:15:
Ik zie dat het startsetje (APA3-1500R, 3x stekkerdoos, 1x AB) nu zo'n 26 euro kost. Heb er ook wel eens 19 euro ofzo voor betaald (zie m'n link).
Ligt standaard voor voor €18,65 bij de hornbach.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 09-12-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk, ff zoeken loont dus wel :) Jammer dat de dichtstbijzijnde Hornbach hier op 45min rijden (enkele reis) zit. Ben nog nooit in een Hornbach geweest :p

[ Voor 71% gewijzigd door ThinkPad op 09-12-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNMageDDoN
ThinkPadd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:15:
[...]

Geen hele spectaculaire aanbieding, het is soms nog wel eens goedkoper: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Ik zie dat het startsetje (APA3-1500R, 3x stekkerdoos, 1x AB) nu zo'n 26 euro kost. Heb er ook wel eens 19 euro ofzo voor betaald (zie m'n link). Dus even afwachten kan soms lonen als je veel moet hebben :P

Die 25% korting die ze nu hebben is met de 20% keuzekorting inbegrepen. De vorige keer was het los van elkaar geloof ik.
Argh, en ik maar denken dat ik toch nog iets nuttigs had gemeld hier...is het dan niet zo dat bijv. de acd-200 nu voor 18,24 te koop is ipv 24,32 en daarmee de goedkoopste is van de dimmers die te krijgen is?
Bedankt voor de link trouwens, maar ik heb al bijna niks nieuws meer nodig dus een beetje te laat haha.
Was toevallig op zoek naar wat de goedkoopste oplossing was: rip-off arduino+ethershield combineren of de acd-200. De "zelfbouwoplossing" is hoe dan ook goedkoper, mits ik de aansturing van de action ledstring kan hyjacken net zoals bij de dioder ledstrands van de ikea. En ja ik weet de action ledstring is niet rgb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ACD-200 is nu 19,46 (dat is de actieprijs minus de 20% keuzekorting). Gisteravond nog eentje gehaald bij de plaatselijke Gamma.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-06 10:25
Smika schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:59:
Ik krijg binnenkort een slimme meter voor electra en gas in mijn huis. Nu Zie ik dat je voor domoticz een P1 kabel nodig hebt. Helaas zie ik deze alleen met een USB uiteinde. Zijn deze (welke ik niet kan vinden), met een netwerk rj45 uiteinde? Mijn domoticz draait namelijk in de woonkamer en niet in de meterkast.

Mocht deze er niet zijn, is het dan verstandig om een tweede domoticz op een PI te installeren en deze in de meterkast te plaatsen en vervolgens deze te koppelen aan mijn domoticz in de woonkamer?

Alvast bedankt voor de reacties/tips,

Smika
Ik heb twee rasp pi's draaien met Domoticz. Hierbij kun je de sensoren op de tweede delen zodat die op de master ook zichtbaar worden. Dat werkt met temperatuursensoren, dus zou volgens mij ook moeten werken met een P1 meter.

info: http://www.domoticz.com/wiki/Setting_up_Device_sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:13:
[...]

Oh, ik zie het!
Heb alles verder standaard gelaten en kan dan de switch editten en url's invullen *O*
Zo, alles goed ingesteld, kan nu alle switches en de Heatlink van mijn Homewizard aansturen via Domoticz. Eigenlijk is mijn HW nu een veredelde RFXCOM :+

Nu heb ik nog 2 uitdagingen:
Het uitlezen van de Wattcher en het uitlezen van de thermometer. Dit omdat ik er conditioneel mee wil schakelen. Beiden zijn uit te lezen via een url in JSON.
Kan ik hier iets mee met domoticz? Eventueel met reguliere expressies?

Voorbeeld:
code:
1
{"status": "ok", "version": "2.811", "request": {"route": "/telist" }, "response": [{"id":0,"name":"Badkamer","channel":3,"model":0,"te":16.8,"hu":63,"te+":16.9,"te+t":"16:13","te-":15.6,"te-t":"07:32","hu+":66,"hu+t":"00:00","hu-":60,"hu-t":"08:19","outside":"yes","favorite":"no"}]}
Hieruit wil ik variabele 'te' en 'hu' vissen (temperatuur en vochtigheid).

Kan iemand me op weg helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Sinds gisteren heb ik 95% overgezet naar Domoticz op OSX en het werkt allemaal naar tevredenheid.
Alleen de domoticz binary eet non-stop 99% CPU op mijn Mac mini. Ik heb alleen een RFXCOM, OTGW en Wunderground API gekoppeld. Er draaien nog geen LUA scripts, alleen mijn oude Ruby scripts worden afgevuurd bij het drukken op de deurbel, enz...

Ik draai SVN rev 2148, want een nieuwere wilde niet compileren op een "COpenZWave' was not declared.." error. Ik kreeg wel een hoop warnings, maar alles lijkt op de CPU na te functioneren.

Is dit een bekend probleem?

Edit: Als ik de RFXCOM uitschakel zakt de CPU meteen in. RFXCOM probleem misschien. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Joepv op 09-12-2014 19:40 ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Waar ik ook nog tegenaan loop, is dat wanneer ik wat Philips LivingWhites verlichting schakel/regel met de bijbehorende afstandsbediening, Domoticz de status wél in het Switch-overzicht overneemt maar Events er vervolgens niets mee (kunnen?) doen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QXgbGTT.png
Deze variabelen schakelen dus alléén om als ze met Domoticz aangezet/op een waarde gezet zijn (al dan niet mbv een event)
Dit is soms best onhandig omdat ik de afstandsbediening ook weleens gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 06:50
Vraagje ivm ontbreken Wiki:

Ik heb een Synology NAS en inbouwdimmers van KAKU. Wat heb ik verder nog nodig om Domoticz te kunnen draaien? Iemand een korte introductie misschien? En wat kan Domoticz meer/beter dan een ICS-1000?

[ Voor 24% gewijzigd door .GoO op 09-12-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een RFXCOM rfxtrx433e transceiver (433.92). En Domoticz is veeeeel veelzijdiger. Je kunt allerlei events bouwen en daarmee dingen schakelen. Ook je slimme meter, weerstation etc etc kun je uitlezen.

En een wiki is er wel hoor ;) http://www.domoticz.com/wiki/Main_Page

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 09-12-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
misschien een domme vraag,
ik heb z-wave, een multisensor met een aeon stick2, deze zijn gekoppeld
nu kun je ook de optie polling aan zetten, wat is dit precies?
wat is hier het voordeel van?

ik heb nu mijn interval op 180 seconden staan, en zie dat hij ook netjes om de 3 minuten de data ophaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedFire
  • Niet online
Iemand die weet hoe je de error "Error: UNHANDLED PACKET TYPE: FS20 00" moet oplossen? Dit gebeurt wanneer ik modes set van de RFXCOM RFXtrx433E. Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals, andere voeding, beta versies en niet beta versies, Windows of Raspberry Pi, firmware updaten van de RFXCOM.

Heb hier namelijk een SilverCrest 91089 setje die ik probeer werkend te maken met Domoticz dit is wat ik ontvang op RFXmngr:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
09130000000554015E70
Packettype    = Lighting4
subtype       = PT2262
Sequence nbr  = 0
Code          = 000554
S1- S24  = 0000 0000 0000 0101 0101 0100 
Pulse         = 350 usec
Signal level  = 7
------------------------------------------------
09130001000551015E70
subtype       = PT2262
Sequence nbr  = 1
Code          = 000551
S1- S24  = 0000 0000 0000 0101 0101 0001 
Pulse         = 350 usec
Signal level  = 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNMageDDoN
@SpeedFire: liep ik ook tegenaan, even wachten, meneer Weijenberg is ermee bezig ;)
http://www.domoticz.com/f...ic.php?f=30&t=3806#p25906

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:31
Domoticz versie r2151 is uit.. Met.. extra kerstboom-icon :P *O*

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Laatst online: 05-07 14:56
anandus schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:35:
Nu heb ik nog 2 uitdagingen:
Het uitlezen van de Wattcher en het uitlezen van de thermometer. Dit omdat ik er conditioneel mee wil schakelen. Beiden zijn uit te lezen via een url in JSON.
Kan ik hier iets mee met domoticz? Eventueel met reguliere expressies?

Voorbeeld:
code:
1
{"status": "ok", "version": "2.811", "request": {"route": "/telist" }, "response": [{"id":0,"name":"Badkamer","channel":3,"model":0,"te":16.8,"hu":63,"te+":16.9,"te+t":"16:13","te-":15.6,"te-t":"07:32","hu+":66,"hu+t":"00:00","hu-":60,"hu-t":"08:19","outside":"yes","favorite":"no"}]}
Hieruit wil ik variabele 'te' en 'hu' vissen (temperatuur en vochtigheid).

Kan iemand me op weg helpen? :)
Je zou die waardes naar virtuele devices kunnen sturen via de API van Domoticz door een script te laten draaien op gezette tijden / interval. Domoticz heeft standaard LUA support waar je gebruik van kan maken. Desnoods draai je een NodeJS script dat je via cron om de paar minuten aanroept.

Meer informatie over events, een voorbeeld met energie metingen en de URL's voor de API staan in de wiki.
hendrik12345678 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:32:
misschien een domme vraag,
ik heb z-wave, een multisensor met een aeon stick2, deze zijn gekoppeld
nu kun je ook de optie polling aan zetten, wat is dit precies?
wat is hier het voordeel van?

ik heb nu mijn interval op 180 seconden staan, en zie dat hij ook netjes om de 3 minuten de data ophaald
Zoals je zelf aangeeft, daarmee haal je de data op. Sensoren sturen niet altijd zelf hun data door naar Domoticz. Door polling aan te zetten zal Domoticz de data zelf opvragen bij je sensoren.

[ Voor 17% gewijzigd door s_schimmel op 10-12-2014 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 16:12
Volgens mij is mijn domoticz instalatie bij de laatste update overleden.
Ik kan nog wel naar binnen met SSL, iemand enig idee hoe ik de laatste beta update via SSL kan binnenharken?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 23:08
ny-hardcore schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:07:
[...]

Kijk maar of het werkt....

r2105:
cedarview:
https://dl.dropboxusercon...icz_cedarview_2105-10.spk

en ook nog een snelle update van de armada370:
https://dl.dropboxusercon...icz_armada370_2105-10.spk

Alle credits zijn voor https://github.com/jorikcaljouw hij heeft de spkrc dingen gemaakt voor domoticz.
Ik compile alleen maar :)
Van mij mag je de spk op domoticz forum linken.

FYI de ftdi drivers voor de USB receivers staan hier:
http://forum.synology.com...7dd88ac43fe7bf2d3&start=0
Kun je misschien nog een nieuwe build maken? Ben wel geïnteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
s_schimmel schreef op woensdag 10 december 2014 @ 07:30:
[...]

Je zou die waardes naar virtuele devices kunnen sturen via de API van Domoticz door een script te laten draaien op gezette tijden / interval. Domoticz heeft standaard LUA support waar je gebruik van kan maken. Desnoods draai je een NodeJS script dat je via cron om de paar minuten aanroept.

Meer informatie over events, een voorbeeld met energie metingen en de URL's voor de API staan in de wiki.
Dank, ik zal even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Niemand problemen met de CPU usage van 90-100% op OSX?
Ik zie dat ik nog oude firmware draai (64), welke firmware draaien OSX gebruikers in hun RFXCOM?
Misschien is dit het probleem, maar ik durf niet te updaten, want alles werkt nu en heb daar slechte ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand een idee hoe ik een S0-uitgang kan uitlezen met Domoticz? Kan ik het spul aansluiten op GPIO en dan gaan, of moet ik nog iets er tussen hebben qua hardware/software?

Wil bij m'n ouders de kWh-meter (pulsled) en gasmeter (reedcontact of IR-led + sensor) gaan uitlezen.

Edit: Om S0 uit te lezen heb je een PiFace nodig zie ik. Beetje jammer dat die gelijk 33 euro kost :/
Moet toch ook wel zonder de PiFace kunnen? Ik wil gewoon een GPIO input als counter kunnen gebruiken.

Heb hier: http://www.domoticz.com/f...=14&t=3340&p=27647#p27647 ook maar ff gereageerd, die persoon heeft hetzelfde idee.

[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 10-12-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06 09:36
ThinkPadd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:52:
Heeft iemand een idee hoe ik een S0-uitgang kan uitlezen met Domoticz? Kan ik het spul aansluiten op GPIO en dan gaan, of moet ik nog iets er tussen hebben qua hardware/software?

Wil bij m'n ouders de kWh-meter (pulsled) en gasmeter (reedcontact of IR-led + sensor) gaan uitlezen.

Edit: Om S0 uit te lezen heb je een PiFace nodig zie ik. Beetje jammer dat die gelijk 33 euro kost :/
Moet toch ook wel zonder de PiFace kunnen? Ik wil gewoon een GPIO input als counter kunnen gebruiken.

Heb hier: http://www.domoticz.com/f...=14&t=3340&p=27647#p27647 ook maar ff gereageerd, die persoon heeft hetzelfde idee.
Als je een jaar wacht dan heeft (bijna) iedereen een slimme meter en dan kun je een serial to usb kabel gebruiken van 5 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-07 13:15
Wirehead schreef op woensdag 10 december 2014 @ 07:16:
Domoticz versie r2151 is uit.. Met.. extra kerstboom-icon :P *O*
Is dit een release versie? Ik zit op m'n raspberry pi met de Version 2.0.2025 . Bij check voor updates, geeft die niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:25

Kraz

Saving the world

coase schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:32:
[...]

Is dit een release versie? Ik zit op m'n raspberry pi met de Version 2.0.2025 . Bij check voor updates, geeft die niets aan.
Moet je de beta aanzetten idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hondapower schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:16:
[...]

Als je een jaar wacht dan heeft (bijna) iedereen een slimme meter en dan kun je een serial to usb kabel gebruiken van 5 Euro.
Dat kan nog wel een tijdje duren. En dan kan je de watermeter ook nog niet uitlezen.

Ik heb gewoon het idee dat het ook prima zonder PiFace mogelijk moet zijn om een aan/uit puls aan te bieden op de GPIO pins en daarmee een counter te realiseren.

Edit: Volgens mij moet het hiermee: http://www.domoticz.com/f...5581&hilit=wiringpi#p9956 kunnen. Dat scriptje is een goede basis :Y En verderop in dat topic is ook iemand die het via GPIO doet ipv draadloos.
kraz247 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:36:
[...]

Moet je de beta aanzetten idd. :)
Zou daar wel mee oppassen. Bij mij ging de boel heel raar doen toen ik van stable naar beta ging. Events werkten ineens niet meer bijv.

Uiteindelijk backup van domoticz.db terug moeten zetten. Ik zit nu op 2139 geloof ik.

[ Voor 71% gewijzigd door ThinkPad op 11-12-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-07 19:03
Philos31 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:48:
Volgens mij is mijn domoticz instalatie bij de laatste update overleden.
Ik kan nog wel naar binnen met SSL, iemand enig idee hoe ik de laatste beta update via SSL kan binnenharken?
Ik zit met hetzelfde probleem ,kan binnenkomen met ssl, als ik de webpagina aanroep krijg ik "Domoticz offline"
Terwijl als ik de status opvraag met sudo service domoticz.sh status krijg ik de meldig "Domoticz is running"
Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

stop domoticz en start domoticz?
Had het ook laatst, daarna niet meer:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-07 19:03
Als ik de status opvraag krijg ik Domoticz is running, Als ik daarna start doe krijg ik: Starting Domoticz Home Automation System:. terwijl er eigenlijk moet staan Domoticz already running.
Ook verschillende keren start en stop gedaan, werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenson37
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-07 19:06
19roland70 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:54:
Als ik de status opvraag krijg ik Domoticz is running, Als ik daarna start doe krijg ik: Starting Domoticz Home Automation System:. terwijl er eigenlijk moet staan Domoticz already running.
Ook verschillende keren start en stop gedaan, werkt ook niet.
Ik kreeg de melding "Domoticz offline" ook regelmatig als ik vanaf android(chrome) verbinding maakte met domoticz over ssl. Bij mij was het een client side probleem. Als oplossing verwijderede ik de browser cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
s_schimmel schreef op woensdag 10 december 2014 @ 07:30:
[...]

[...]

Zoals je zelf aangeeft, daarmee haal je de data op. Sensoren sturen niet altijd zelf hun data door naar Domoticz. Door polling aan te zetten zal Domoticz de data zelf opvragen bij je sensoren.
ok, maar ik heb polling nu uitstaan op de sensor, deze geeft echter wel de waardes door, om de drie minuten, dit heb ik bij interval ingesteld.
daarom mijn vraag, wat voegt polling toe hieraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Laatst online: 05-07 14:56
hendrik12345678 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:23:
[...]

ok, maar ik heb polling nu uitstaan op de sensor, deze geeft echter wel de waardes door, om de drie minuten, dit heb ik bij interval ingesteld.
daarom mijn vraag, wat voegt polling toe hieraan.
Blijkbaar in dat geval niets. De Greenwave Powernode bijv. geeft zelf niet het energie gebruik door, dat moet je doen door de data op te halen. In dat geval zet je polling aan om die data op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Laatst online: 11-07 09:46
Weet iemand wat de poll frequentie is van de 1-wire en of dat instelbaar is.
voor de Cresta is dit volgens mij 30 sec. ik zou graag 10 sec hebben bij de 1-wire.

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svenson37 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:20:
[...]

Ik kreeg de melding "Domoticz offline" ook regelmatig als ik vanaf android(chrome) verbinding maakte met domoticz over ssl. Bij mij was het een client side probleem. Als oplossing verwijderede ik de browser cache.
Dit was de oplossing voor Philos: http://www.domoticz.com/f...pic.php?f=4&t=4266#p27675
MarFan schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:22:
Weet iemand wat de poll frequentie is van de 1-wire en of dat instelbaar is.
voor de Cresta is dit volgens mij 30 sec. ik zou graag 10 sec hebben bij de 1-wire.
1-wire gaat bij mij elke 30sec zie ik in de logs. Heb overigens geen idee hoe je dat kunt aanpassen. Is voor mij ook snel genoeg opzich.

[ Voor 72% gewijzigd door ThinkPad op 11-12-2014 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Laatst online: 11-07 09:46
ThinkPadd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:25:
1-wire gaat bij mij elke 30sec zie ik in de logs. Heb overigens geen idee hoe je dat kunt aanpassen. Is voor mij ook snel genoeg opzich.
Ik wil het vergelijken (naast leggen) met en ander systeem, deze heeft een sample van 10 en de periode waar ik naar kijk is 5 minuten. Een sample van 1-wire van 30 sec kan in theorie een fout van 1 min geven = 20% fout marge... is me net te veel...

Pana WC12H9E8 / 1000L

• coase
Iemand ervaring met de Popp Schakelaar?
(https://www.betaalbare-do...opp-schakelaar-be-fr.html)

Ik heb deze aangeschaft, maar lijkt niet goed te werken met domoticz (raspberry + aeon stick) .

De verlichting is aangesprongen op het afgesproken uur, maar de 'schakel uit' commando is niet ontvangen. Bij nodes zie ik dat deze in het rood staat opeens. Hoe kan dit plots komen?

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:16

Simkin

Bzzzzz

Is er nog een truc om gebeurtenissen te activeren? Het lijkt erop dat ze bij mij niet werken.
e.g. de volgende actieve gebeurtenis werd niet getriggered (Zonsopgang staat vandaag om: 08:34):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CLJCamc.png
(er staat nog een lamp aan)

In de log zie ik ook niets terug komen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
2014-12-11 08:30:05 (Forecast.io) General/Visibility (Visibility)
2014-12-11 08:30:05 (Forecast.io) General/Solar Radiation (Solar Radiation)
2014-12-11 08:30:06 (Weather underground) Temp + Humidity + Baro (Temp Humidity Baro)
2014-12-11 08:30:06 (Weather underground) Wind (Wind)
2014-12-11 08:30:06 (Weather underground) UV (UV)
2014-12-11 08:30:06 (Weather underground) Rain (Rain)
2014-12-11 08:30:06 (Weather underground) General/Visibility (Visibility)
2014-12-11 08:30:06 (Weather underground) General/Solar Radiation (Solar Radiation)
2014-12-11 08:40:05 (Forecast.io) Temp + Humidity + Baro (Temp Humidity Baro)
2014-12-11 08:40:05 (Forecast.io) Wind (Wind)
2014-12-11 08:40:05 (Forecast.io) Rain (Rain)
2014-12-11 08:40:05 (Forecast.io) General/Visibility (Visibility)
2014-12-11 08:40:05 (Forecast.io) General/Solar Radiation (Solar Radiation)
2014-12-11 08:40:05 (Weather underground) Temp + Humidity + Baro (Temp Humidity Baro)
2014-12-11 08:40:05 (Weather underground) Wind (Wind)
2014-12-11 08:40:05 (Weather underground) UV (UV)
2014-12-11 08:40:05 (Weather underground) Rain (Rain)
2014-12-11 08:40:05 (Weather underground) General/Visibility (Visibility)
2014-12-11 08:40:05 (Weather underground) General/Solar Radiation (Solar Radiation)

Hoe kan ik dit het beste debuggen?
Je moet iets met 'Time' doen ;)

IF Time > Sunrise
DO ...

;)

Ik kan je aanraden om hier eens te kijken: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=31
Dan heb je een beetje een idee hoe je de Blockly events moet opbouwen.

En nog een tip: je schakelt nu trouwens een scene, maar als je een losse lamp wil schakelen is het belangrijk dat je ook checkt of de lamp uit is. Anders blijft Domoticz de hele tijd een 'On' signaal sturen. Dus je event zou er dan zo uit moeten zien:
IF [voowaarde = XYZ] AND lamp1 = Off
DO SET lamp1 = On

Zou je dat niet doen dan blijft Domoticz een 'On' signaal sturen zolang de voorwaarde geldig is.

[ Voor 88% gewijzigd door ThinkPad op 11-12-2014 09:10 ]

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:16

Simkin

Bzzzzz

ThinkPadd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:05:
Je moet iets met 'Time' doen ;)

IF Time > Sunrise
DO ...

;)

Ik kan je aanraden om hier eens te kijken: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=31
Dan heb je een beetje een idee hoe je de Blockly events moet opbouwen.

En nog een tip: je schakelt nu trouwens een scene, maar als je een losse lamp wil schakelen is het belangrijk dat je ook checkt of de lamp uit is. Anders blijft Domoticz de hele tijd een 'On' signaal sturen. Dus je event zou er dan zo uit moeten zien:
IF [voowaarde = XYZ] AND lamp1 = Off
DO SET lamp1 = On

Zou je dat niet doen dan blijft Domoticz een 'On' signaal sturen zolang de voorwaarde geldig is.
Bedankt! heb hem aangepast naar dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R2O1ezy.png
Kan je me uitleggen hoe de checks werken "Group On/off"? Ik kan namelijk enkel een switch toevoegen en niet een groep.
Die check op Bios1 is bij het schakelen van een group volgens mij niet nodig ;)

Event zoals je het nu hebt zou moeten werken. Wat die 'Group on/off' in deze situatie doet weet ik niet precies. De normale 'Off' is prima.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 11-12-2014 09:40 ]

Ik ga nog eens ene poging wagen om iets verder te komen met de ZWave hardware icm Domoticz. Omdat ik het idee had dat de deurcontacten toch niet helemaal lekker mijn Raspberry Pi met Aeon Labs ZWave controller kon bereiken, heb ik een Aeon Labs Extender besteld. Deze heb ik nu gekoppeld, maar ik krijg onder Hardware -> Setup een (rood) uitroepteken te zien in de kolom 'status'. Ik heb een 2e extender geprobeerd: zelfde resultaat. De extender heb ik toegevoegd door de USB stick mee te nemen naar het stopcontact waar hij zit, de USB knop 1 x kort in te drukken waarna het blauwe LEDje ging knipperen en vervolgens 3 x op de knop van de extender gedrukt. De blauwe LED bleef even branden zodat ik wist dat ze waren aangemeld. Verder heb ik geen devices kunnen toevoegen en ben ik meteen naar Hardware -> Setup gegaan.

Vergeet ik iets? Wat betekent het rode uitroepteken? Ik heb polling aangezet voor de extender trouwens.

Edit:

het log na een reboot:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Thu Dec 11 12:44:06 2014 Domoticz V2.2025 (c)2012-2014 GizMoCuz
Thu Dec 11 12:44:06 2014 System: Raspberry Pi
Thu Dec 11 12:44:06 2014 Startup Path: /home/pi/domoticz/
Thu Dec 11 12:44:06 2014 1-Wire support available (By Kernel)...
Thu Dec 11 12:44:06 2014 1-Wire: Using Kernel...
Thu Dec 11 12:44:06 2014 Error: 1Wire: Device not yet supported in Kernel mode (Please report!) ID:not found., family: 00
Thu Dec 11 12:44:06 2014 Webserver started on port: 8080
Thu Dec 11 12:44:06 2014 Incoming connection from: 192.168.0.2
Thu Dec 11 12:44:09 2014 OpenZWave: Starting...
Thu Dec 11 12:44:09 2014 OpenZWave: using config in: /home/pi/domoticz/Config/
Thu Dec 11 12:44:09 2014 OpenZWave: Driver Ready
Thu Dec 11 12:44:09 2014 RFXCOM: Using serial port: /dev/ttyUSB1
Thu Dec 11 12:44:09 2014 OpenZWave: All Nodes queried
Thu Dec 11 12:44:10 2014 (Weerstation) Temp + Humidity + Baro (Temp/Hum/Baro)
Thu Dec 11 12:44:10 2014 (Weerstation) Wind (Wind)
Thu Dec 11 12:44:10 2014 (Weerstation) UV (Unknown)
Thu Dec 11 12:44:10 2014 (Weerstation) Rain (Unknown)
Thu Dec 11 12:44:10 2014 (Weerstation) General/Visibility (View)
Thu Dec 11 12:44:10 2014 (Weerstation) General/Solar Radiation (Unknown)

[ Voor 40% gewijzigd door M.v.Veelen op 11-12-2014 12:45 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Wirehead
Wanneer ikzelf een nieuwe instance van Domoticz start; dan krijg ik tussen lijn 11 en 13 alle nodes te zien. De jouwe vindt absoluut *niks* - heb je de firmware van de stick al eens geupdate?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Nee.... wel van de RFXCOM, maar nog niet van de Aeon Labs. Na een herstart en nog wat gerommel om de ZWave devices toe te voegen staat dit in het log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Thu Dec 11 20:36:00 2014 Domoticz V2.2025 (c)2012-2014 GizMoCuz
Thu Dec 11 20:36:00 2014 System: Raspberry Pi
Thu Dec 11 20:36:00 2014 Startup Path: /home/pi/domoticz/
Thu Dec 11 20:36:00 2014 1-Wire support available (By Kernel)...
Thu Dec 11 20:36:00 2014 1-Wire: Using Kernel...
Thu Dec 11 20:36:00 2014 Error: 1Wire: Device not yet supported in Kernel mode (Please report!) ID:not found., family: 00
Thu Dec 11 20:36:01 2014 Webserver started on port: 8080
Thu Dec 11 20:36:03 2014 Incoming connection from: 192.168.0.2
Thu Dec 11 20:36:03 2014 OpenZWave: Starting...
Thu Dec 11 20:36:03 2014 OpenZWave: using config in: /home/pi/domoticz/Config/
Thu Dec 11 20:36:03 2014 OpenZWave: Driver Ready
Thu Dec 11 20:36:03 2014 OpenZWave: Value_Added: Node: 3, CommandClass: SENSOR BINARY, Label: Sensor, Instance: 0
Thu Dec 11 20:36:03 2014 OpenZWave: Value_Added: Node: 4, CommandClass: SENSOR BINARY, Label: Sensor, Instance: 0
Thu Dec 11 20:36:03 2014 OpenZWave: Value_Added: Node: 7, CommandClass: SENSOR BINARY, Label: Sensor, Instance: 0
Thu Dec 11 20:36:03 2014 OpenZWave: Value_Added: Node: 9, CommandClass: SENSOR BINARY, Label: Sensor, Instance: 0
Thu Dec 11 20:36:03 2014 OpenZWave: Value_Added: Node: 9, CommandClass: BATTERY, Label: Battery Level, Instance: 1
Thu Dec 11 20:36:04 2014 RFXCOM: Using serial port: /dev/ttyUSB1
Thu Dec 11 20:36:04 2014 (Weerstation) Temp + Humidity + Baro (Temp/Hum/Baro)
Thu Dec 11 20:36:04 2014 (Weerstation) Wind (Wind)
Thu Dec 11 20:36:04 2014 (Weerstation) UV (Unknown)
Thu Dec 11 20:36:04 2014 (Weerstation) Rain (Unknown)
Thu Dec 11 20:36:04 2014 (Weerstation) General/Visibility (View)
Thu Dec 11 20:36:04 2014 (Weerstation) General/Solar Radiation (Unknown)

Het vreemde is ook dat de 1e keer toen ik de extender had toegevoegd, kon ik onder Hardware -> Setup -> Groups and Network de extender kiezen en dan daar op een '+' drukken. Dat kan na het verwijderen en opnieuw toevoegen niet meer. Ook niet toen ik de 2e extender pakte (voor mijn schoonvader) om daar eens mee te proberen. Er is nu 1 deurcontact waar dit wel achter staat (terwijl je juist zou verwachten dat dit bij een batterij-gevoede niet zou horen), maar dus niet bij de extender.

Het kan zijn dat ik het hele principe van ZWave nog niet goed begrijp, maar dit zijn wel dingen die naar mijn idee niet helemaal kloppen. Ik ga om zaken uit te kunnen sluiten wel de USB stick proberen te updaten. Eerst even bekijken hoe.

Edit:

De USB stick net een update gegeven. Tenminste, ik kon niet zien welke versie ik had en welke ik nu heb, want de tool haalt gewoon de nieuwste firmware binnen en that's it.

[ Voor 3% gewijzigd door M.v.Veelen op 11-12-2014 21:32 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
M.v.Veelen schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:42:
Nee.... wel van de RFXCOM, maar nog niet van de Aeon Labs. Na een herstart en nog wat gerommel om de ZWave devices toe te voegen staat dit in het log:

code:
1
..log..

Het vreemde is ook dat de 1e keer toen ik de extender had toegevoegd, kon ik onder Hardware -> Setup -> Groups and Network de extender kiezen en dan daar op een '+' drukken. Dat kan na het verwijderen en opnieuw toevoegen niet meer. Ook niet toen ik de 2e extender pakte (voor mijn schoonvader) om daar eens mee te proberen. Er is nu 1 deurcontact waar dit wel achter staat (terwijl je juist zou verwachten dat dit bij een batterij-gevoede niet zou horen), maar dus niet bij de extender.

Het kan zijn dat ik het hele principe van ZWave nog niet goed begrijp, maar dit zijn wel dingen die naar mijn idee niet helemaal kloppen. Ik ga om zaken uit te kunnen sluiten wel de USB stick proberen te updaten. Eerst even bekijken hoe.

Edit:

De USB stick net een update gegeven. Tenminste, ik kon niet zien welke versie ik had en welke ik nu heb, want de tool haalt gewoon de nieuwste firmware binnen en that's it.
Kijk, dat is al beter. Je nodes worden nu ook gedetecteerd. Onder setup > hardware > "OpenZWave USB knop: Setup" moet je je nodes zien. Je devices zie je onder setup > devices (en van daaruit assignen in domoticz). Zelf je groups maken en toevoegen aan de extender zou ik niet doen. Z-Wave "healed" dat normaal, en bekijkt zelf wat het beste pad is om het signaal tot een module te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had bij alle nodes een notificatie aangezet en vanmorgen toen ik de auto instapte zag ik dat de voordeur geopend en gesloten was. Hey, dat werkt dus ineens? Misschien toch die firmware upgrade geweest?

Ik heb alleen nu nog steeds een paar nodes onder Setup staan die als Description een leeg veld hebben. Ik zie dat de garagedeursensor nu ineens wel herkend wordt als "Vision ZG8101 Garage Door Detector", dus die hebben 'gebabbeld' met elkaar. En verder heb ik van de 4 Fibaro FGK101 sensoren de volgende Descriptions:

-FIBARO System FGK101 Door Opening Sensor (deze is dus goed, en misschien wel van de voordeur)
-Aeon LAbs Unknown: type=0004, id=0025 (vreemde omschrijving)
- leeg
- leeg

Dus er zijn er 3 die ik opnieuw moet toevoegen, of misschien beter om allemaal opnieuw aan te melden.
De ZWave extender heeft ook een leeg descriptionveld en nog steeds een rood uitroepteken onder de status, waarvan ik niet begrijp wat ik daarmee moet.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Iemand enig idee wat deze kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wuE4Xiel.png

Heel mijn domitica (raspberry) moest ik uit het stopcontact halen want mijn zwave hardware was zogezegd leeg .. Zouden deze rare regels iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 17:38
Ja, dit lijkt op een corrupte database
waarom uit het stopcontact? je zou met ssh kunnen inloggen en een reboot kunnen uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zomaar de voeding eruit trekken is niet echt een goed idee nee. Je hebt nog geluk dat je Domoticz weer online is gekomen. Bij het niet netjes afsluiten heb je grote kans op het corrupt raken van je SD-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Heb eerst verschillende keren gereboot. Maar geen succes. Dan gewoon shutdown en uit stopcontact. Dus volgens mij geen corrupte database. En alles werkt terug. Maar die vreemde lijnen blijven bestaan
gizmocuz schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:07:
Ja, dit lijkt op een corrupte database
waarom uit het stopcontact? je zou met ssh kunnen inloggen en een reboot kunnen uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 17:38
Zijn dat je echte devices? Zo niet, dan zou ik ze verwijderen, zo wel, dan zou ik de naam weer goedzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
gizmocuz schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:36:
Zijn dat je echte devices? Zo niet, dan zou ik ze verwijderen, zo wel, dan zou ik de naam weer goedzetten
Neen, geen bekende devices voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:24
Zojuist m'n kerstlichting aangesloten met KAKU die ik afgelopen zomer bij de Gamma in de aanbieding heb gekocht. Heb er nu 6 stuks:

- Eiffeltoren
- Staande lamp
- Kerstboom
- Kerstverlichting dak
- Kerstster
- Kerstman

Vreemde is dat ik ze allemaal los van elkaar kan schakelen, behalve wanneer ik "Kerstverlichting dak" aan zet, gaat ook "Staande lamp" aan. Beide zitten toevallig op nummer 2 van de KAKU afstandsbediening (die heb ik dus 2). Ik heb "Staande lamp" al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd, zelf euvel.

Waar kan dit aan liggen? En belangrijker, hoe kan ik het oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

^ Wat heeft dat met domoticz te maken ?
Als je de devices allebei op knop 2 hebt zitten lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze allebei schakelen.
Hoe dan ook kun je hier niets over zeggen zonder te weten welke schakelaar en ab's je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
DukeBox schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:14:
^ Wat heeft dat met domoticz te maken ?
Als je de devices allebei op knop 2 hebt zitten lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze allebei schakelen.
Hoe dan ook kun je hier niets over zeggen zonder te weten welke schakelaar en ab's je gebruikt.
Het feit dat ik ze via de bijgeleverde afstandbediening aan domoticz toe moet voegen?

Ik heb 2x de APA3-1500R (set van 3 stuks KAKU met 1 afstandbediening) in gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door vespino op 13-12-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een van de stekkers er even uittrekken. Dan even wachten tot rode lampje uit is. Dan weer insteken, en als het lampje gaat knipperen op het kleine ronde knopje van de afstandsbediening drukken. Daarmee ontkoppelen je de stekkerdoos van alle zenders dacht ik.

Daarna weer opnieuw toevoegen in Domoticz (apparaat weer in inleermodus (=knipperende lampje) zetten) en in Domoticz toevoegen (manual switch, type AC en random een code invullen).

Je kunt je afstandsbediening ook opnieuw toevoegen, ontvanger in inleermodus en dan op 'aan' drukken op de AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Ben gisteren begonnen met domoticz en het werkt best heel erg fijn alleen een (wellicht stomme) vraag. Ik schakel er hele antieke Elro AB440's mee. Via ARC/Undef kon ik alleen knop D als on/off switch actief krijgen maar via lighting 4 allemaal, enige is dat ik deze apart voor aan en uit moest toevoegen met de learn functie dus ik heb nu aparte knoppen voor aan en uit, liever heb ik 1 on/off switch per schakelaar. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

vespino schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:16:
Het feit dat ik ze via de bijgeleverde afstandbediening aan domoticz toe moet voegen?
Dat hoeft helemaal niet. Je kan gewoon een ac switch maken en deze je stopcontact leren zoals ThinkPad aangeeft (verwijderen is gewoon off, niet de groep off).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
ThinkPadd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:21:
Een van de stekkers er even uittrekken. Dan even wachten tot rode lampje uit is. Dan weer insteken, en als het lampje gaat knipperen op het kleine ronde knopje van de afstandsbediening drukken. Daarmee ontkoppelen je de stekkerdoos van alle zenders dacht ik.

Daarna weer opnieuw toevoegen in Domoticz (apparaat weer in inleermodus (=knipperende lampje) zetten) en in Domoticz toevoegen (manual switch, type AC en random een code invullen).

Je kunt je afstandsbediening ook opnieuw toevoegen, ontvanger in inleermodus en dan op 'aan' drukken op de AB.
De laatste heb ik geprobeerd, zelfde resultaat. Ik zal hem dus handmatig toe moeten voegen, probleem is alleen dat ik niet weet welke waardes ik moet gebruiken. Het begint al bij het feit dat ik geen AC of manual switch optie lijk te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door vespino op 13-12-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:12

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Anoniem: 239170 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:26:
Ben gisteren begonnen met domoticz en het werkt best heel erg fijn alleen een (wellicht stomme) vraag. Ik schakel er hele antieke Elro AB440's mee. Via ARC/Undef kon ik alleen knop D als on/off switch actief krijgen maar via lighting 4 allemaal, enige is dat ik deze apart voor aan en uit moest toevoegen met de learn functie dus ik heb nu aparte knoppen voor aan en uit, liever heb ik 1 on/off switch per schakelaar. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? :?
Door de Elro's (ik heb ze ook) handmatig toe te voegen.
http://www.rfxcom.com/Documents/RFXtrx%20User%20Guide.pdf H 7.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Ik weet niet wat ik heb gedaan, maar ik lijk ze nu alle zes apart van elkaar te kunnen bedienen. Missie geslaagd, fijne Kerst :)

Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Dat had ik idd gevonden en ik durf het bijna niet te zeggen maar ik snap niet zo goed hoe ik dit toe moet passen? :F

|:( Okee, kijk niet naar de aanduidingen op de schakelaars en lees de code van de dipswitches als binaire waarde. Lekker slim van me weer. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 239170 op 13-12-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedFire
  • Niet online
Iemand die weet hoe ik deze kan toevoegen in Domoticz:
Aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
09130000000000015E60
subtype       = PT2262
Sequence nbr  = 0
Code          = 000000
S1- S24  = 0000 0000 0000 0000 0000 0000 
Pulse         = 350 usec
Signal level  = 6

Uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
09130001000000015E60
subtype       = PT2262
Sequence nbr  = 1
Code          = 000000
Pulse         = 350 usec
Signal level  = 6

Het gaat hierbij om buitenverlichting (merk/fabrikant onbekend). Aan knop kan ik toevoegen in Domoticz maar werkt niet, en als ik de uit knop wil toevoegen zegt hij dat dit al bezit is door de aan knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:12

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

SpeedFire schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:46:
Iemand die weet hoe ik deze kan toevoegen in Domoticz:
Aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
09130000000000015E60
subtype       = PT2262
Sequence nbr  = 0
Code          = 000000
Pulse         = 350 usec
Signal level  = 6

Uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
09130001000000015E60
subtype       = PT2262
Sequence nbr  = 1
Code          = 000000
Pulse         = 350 usec
Signal level  = 6

Het gaat hierbij om buitenverlichting (merk/fabrikant onbekend). Aan knop kan ik toevoegen in Domoticz maar werkt niet, en als ik de uit knop wil toevoegen zegt hij dat dit al bezit is door de aan knop.
Is de afstandsbediening met ronde boven en onderkant, toevallig van de Action?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie allemaal betaald voor Pushover? Heb net ff accountje gemaakt, en werkt goed (en supersnel!) maar zie dat je het maar 5 dagen gratis kunt gebruiken? En aanschaffen van licentie voor Android kost €4 ... Beetje duur :/ Zijn er net zo goed werkende gratis alternatieven?

@Die codes hierboven... De PT2262 staat wel op de supported lijst van de RFXCOM... zou dus in principe moeten werken... Misschien ff met RFXCOM contact opnemen

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 13-12-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 21:22:
Hebben jullie allemaal betaald voor Pushover? Heb net ff accountje gemaakt, en werkt goed (en supersnel!) maar zie dat je het maar 5 dagen gratis kunt gebruiken? En aanschaffen van licentie voor Android kost €4 ... Beetje duur :/ Zijn er net zo goed werkende gratis alternatieven?
Telegram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedFire
  • Niet online
niki_lauda schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:45:
[...]

Is de afstandsbediening met ronde boven en onderkant, toevallig van de Action?
Het gaat om de linker afstandsbediening van de onderstaande afbeelding. Diegene die jij denk ik bedoeld is de rechter (LIDL Libra TR-502MSV), die kan ik helaas niet ontvangen op RFXmngr dus dat zou betekenen dat hij (nog) niet ondersteund is door de RFXtrx433E.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RtJCHxAl.jpg
@Die codes hierboven... De PT2262 staat wel op de supported lijst van de RFXCOM... zou dus in principe moeten werken... Misschien ff met RFXCOM contact opnemen
Zou het er niet aanliggen dat hij nog niet wordt ondersteund in Domoticz zelf? Want ik kan hem namelijk wel ontvangen op de RFXtrx433E. Ik draai trouwens de stable (V2.2025) versie.

Aan de ontwikkelaars van Domoticz:
Als het technisch haalbaar is, zou er dan een functie kunnen worden ingebouwd om 'ruwe' code wat is ontvangen door RFXmngr te kunnen koppelen aan een schakelaar.
Dit is reeds al eerder door iemand aangevraagd: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=646

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het moet volgens mij wel te doen zijn. Er zijn wel een aantal mensen die met de PT2262 hebben gestoeid, en ik lees ook reacties van mensen die het werkend hebben gekregen: http://www.domoticz.com/forum/search.php?keywords=pt2262

De chip wordt echter in meerdere apparaten gebruikt, ook in deurcontacten etc.

Hmmm, ik probeer de flitsjes van het knipperende LEDje op m'n kWh meter uit te lezen door deze tutorial gedeeltelijk te gebruiken. Maar via Domoticz gaat het te traag, de flitsjes zijn niet lang genoeg om een 'On' te genereren in Domoticz. Als ik met een zaklamp rustig over de fotodiode heen beweeg dan zie ik wel netjes de grafiek omhoog en omlaag gaan van 'on' naar 'off'.

Terwijl het wel schijnt te kunnen via de GPIO: http://www.hyggeit.dk/201...ap-web-enabled-power.html

Heb op het Domoticz forum ook maar ff gereageerd: http://www.domoticz.com/f...=32&t=3151&p=27971#p27971

[ Voor 194% gewijzigd door ThinkPad op 13-12-2014 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 22:13

zaadstra

Überprutser

Ik zit toevallig ook net 5 dagen te knoeien. Goeiekoop is het niet, 4 euro, maar wel te overzien. Wel irritant is dat je het voor elk systeem opnieuw mag lappen, ook voor destop (browser only...). Er is voor de desktop een alternatief project, maar nog steeds opnieuw dokken. zie hierrrr

Ook kan het niet zoveel meer als een notificatie maken - die je makkelijk mist, en twee soorten geluid produceren. Ik had er wel iets meer van verwacht. Selectie op event e.d. is er niet.
Grappig is wel dat je er tegenaan kan mailen en het werkt ook behoorlijk snel.
Nog 4 dagen testen en leuke dingen bedenken, en dan kiezen .....

Voor telegram heb je een tweede nummer nodig met alle gedoe van dien, en dan voegt het weinig toe. Lijkt me niks.

Ik ga nog wel op zoek naar een oplossing op op het lokale netwerk notificaties uit Domoticz te krijgen, een bliepje bij een deur open e.d. Een tray app met een ballonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-07 14:23
Bovenstaand systeem heb ik maanden gebruikt. Werkt eigenlijk best goed. Alleen zit je met het volgende dat om een betrouwbare meting te kunnen maken je het programmatie in een loop moet draaien. Hierdoor heb je continu een 100% CPU belasting en reageert de website altijd erg traag!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm dat moet wel anders kunnen toch? Het werkt nu ook wel, maar NET niet snel genoeg. CPU load is op dit moment ook niet enorm, zit rond de 3,3% continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-07 14:23
ThinkPadd schreef op zondag 14 december 2014 @ 09:19:
Hmm dat moet wel anders kunnen toch? Het werkt nu ook wel, maar NET niet snel genoeg. CPU load is op dit moment ook niet enorm, zit rond de 3,3% continu.
Het linkje wat je aangeeft werkt eigenlijk op de volgende manier:

iedere (milli)seconde (weet het niet meer precies) wordt de lichtwaarde gemeten en die wordt als die hoger is dan een bepaalde waarde weggeschreven in de database. Ieder record in de database is dan 1 puls.

Omdat je niet weet wanneer de puls voorbij komt wordt moet het scriptje continu loopen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 09-07 08:47

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 09-07 08:47
zaadstra schreef op zondag 14 december 2014 @ 01:06:
[...]

Ik zit toevallig ook net 5 dagen te knoeien. Goeiekoop is het niet, 4 euro, maar wel te overzien. Wel irritant is dat je het voor elk systeem opnieuw mag lappen, ook voor destop (browser only...). Er is voor de desktop een alternatief project, maar nog steeds opnieuw dokken. zie hierrrr

Ook kan het niet zoveel meer als een notificatie maken - die je makkelijk mist, en twee soorten geluid produceren. Ik had er wel iets meer van verwacht. Selectie op event e.d. is er niet.
Grappig is wel dat je er tegenaan kan mailen en het werkt ook behoorlijk snel.
Nog 4 dagen testen en leuke dingen bedenken, en dan kiezen .....

Voor telegram heb je een tweede nummer nodig met alle gedoe van dien, en dan voegt het weinig toe. Lijkt me niks.

Ik ga nog wel op zoek naar een oplossing op op het lokale netwerk notificaties uit Domoticz te krijgen, een bliepje bij een deur open e.d. Een tray app met een ballonnetje.
Je kunt het op de vaste lijn registreren of bv op het nummer van de vrouw of wat dan ook, je hebt het maar eenmalig nodig.
Heb pushover ook gebruikt maar telegram werkt sneller en beter, je foto's opsturen en je kunt ook de status opvragen van bv de temperatuur of van de Pi etc etc....

Bing

Pagina: 1 ... 34 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door