Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 14:56
ThinkPadd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:43:
s_schimmel, ik vind de Dromotica app erg fijn, maar op m'n Nexus 5 werkt geofencing niet betrouwbaar genoeg.
Ik zie in m'n notificatiebalk keurig dat hij het weggaan van huis heeft gedetecteerd. Maar in Domoticz stond de virtuele switch nog op 'On'. Hierdoor stond de CV te draaien terwijl er niemand thuis was :(

Ik ga daarom weer terug naar een script op de Pi wat m'n telefoon pingt en adhdv een switch bedient. Dat werkt feilloos.

Het probleem ligt aan m'n telefoon (Nexus 5), want het is niet zo dat m'n Domoticz van buitenaf niet goed bereikbaar is ofzo. Ik kan op afstand prima m'n Domoticz bedienen over 3G namelijk. Het thuiskomen gaat ook 99/100 keer wel goed. Het weggaan is iets wat lastig is. Ik denk dat het komt omdat hij van WiFi overschakelt naar mobiel netwerk, en dat ook net in die tijd jouw app aan Domoticz de status doorgeeft.
Maar ik heb ook vaak problemen dat WhatsAppjes soms erg laat binnenkomen als ik op mobiel netwerk zit, dus echt een probleem van m'n telefoon.
Bummer :-( Ik zal in de communicatie met Domoticz duiken. Waarschijnlijk idd net de overstap van Wifi naar 3G die roet in het eten gooit. Het versturen van het commando naar Domoticz wordt niet opnieuw geprobeerd als het mislukt. Als dan net tussen bepalen of de local of remote settings gebruikt moet worden en het versturen van het commando de Wifi weg valt dan gaat het mis. Normaliter niet zo erg want dan druk je nog een keer op de knop maar met Geofencing wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt.

MIsschien opvragen of de status inderdaad gewijzigd is? En als dat niet zo is het nog een aantal keer proberen? (wel een max. op zetten anders trekt de app je batterij leeg :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 16:12
s_schimmel schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:17:
[...]

Bummer :-( Ik zal in de communicatie met Domoticz duiken. Waarschijnlijk idd net de overstap van Wifi naar 3G die roet in het eten gooit. Het versturen van het commando naar Domoticz wordt niet opnieuw geprobeerd als het mislukt. Als dan net tussen bepalen of de local of remote settings gebruikt moet worden en het versturen van het commando de Wifi weg valt dan gaat het mis. Normaliter niet zo erg want dan druk je nog een keer op de knop maar met Geofencing wel.
Hmm, ik wilde er eigenlijk net iets over schrijven.
Hier ook Nexus 5 en Geofencing zet bij mij de knop ook niet om hoewel ik wel netjes de melding krijg.

BTW: Met NFC gespeeld, werk leuk, mn dochter van 6 vind het magie :) Nu nog kijken of ik het met het scherm uit voor elkaar krijg.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
ThinkPadd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:26:
Klopt.

MIsschien opvragen of de status inderdaad gewijzigd is? En als dat niet zo is het nog een aantal keer proberen? (wel een max. op zetten anders trekt de app je batterij leeg :+ )
Lol, hij zal en moet die knop omzetten :+ Zit te denken aan 3 keer proberen met 10 seconden pauze. Dan moet je wel van wifi naar 3g zijn.
Philos31 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:54:
[...]

Hmm, ik wilde er eigenlijk net iets over schrijven.
Hier ook Nexus 5 en Geofencing zet bij mij de knop ook niet om hoewel ik wel netjes de melding krijg.

BTW: Met NFC gespeeld, werk leuk, mn dochter van 6 vind het magie :) Nu nog kijken of ik het met het scherm uit voor elkaar krijg.
Met scherm uit werkt alleen als je de telefoon root. Lollipop schijnt een functie te hebben waarmee je vertrouwde tags kan instellen. Heb nog geen Lollipop op mijn Z2 dus niet zelf kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool, ben benieuwd of het dan werkt. Ik zie de update wel verschijnen via de playstore ;)

Ik heb NFC tags (NTAG203) besteld, over twee weken binnen (China). En heb Lollipop op mn Nexus 5 staan, dus benieuwd. Scherm uit laten is natuurlijk nog makkelijker dan eerst unlocken en dan pas kunnen scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 16:12
s_schimmel schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:03:

Met scherm uit werkt alleen als je de telefoon root. Lollipop schijnt een functie te hebben waarmee je vertrouwde tags kan instellen. Heb nog geen Lollipop op mijn Z2 dus niet zelf kunnen testen.
Ja dat klopt, je kunt unlocken met NFC en dat werkt, maar hij leest de NFC tag pas als je het scherm aanzet.
Maar goed, dat is hier eigenlijk off topic.

Ik wacht ook op de update uit de playstore, hoewel ik niet het gevoel heb dat het aan het 3g/wifi ligt.
Ik heb mijn fence op 500 meter staan en ben VER buiten mn wifi als hij uit gaat.
Wellicht is het een nexus5 dingetje omdat het 2 nexus5'en zijn?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
M.v.Veelen schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:40:
[...]

Als je deze stappen volgt, dan heb je het zo voor elkaar. Ik ben ook een echte n00b op dit gebied maar heb het toch voor elkaar gekregen (en met wat hulp van een fijne Tweaker hier :*) )

https://www.youtube.com/watch?v=O7D7UkA3IKQ
Ik heb dat openvpn nu ook sinds een week geïnstalleerd op de pi. Werkt allemaal prima en heb in mijn router alle poorten dicht staan. Het enige wat ik mij afvraag, volgens dat filmpje hoef je verder geen gebruikersnaam of wachtwoord in te voeren. Ik kan via de openvpn-app gewoon bij mijn interne IP-adres zonder wachtwoord enzo. Nu ben ik een beetje n00b op dat gebied, maar is het dan nog steeds veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
DukeBox schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:30:
[...]

Werkt probleemloos middels opentherm. Heb er zelf ook een.
Zou je nog eens willen uitleggen hoe je e.e.a. precies hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slayer007 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:39:
[...]

Ik heb dat openvpn nu ook sinds een week geïnstalleerd op de pi. Werkt allemaal prima en heb in mijn router alle poorten dicht staan. Het enige wat ik mij afvraag, volgens dat filmpje hoef je verder geen gebruikersnaam of wachtwoord in te voeren. Ik kan via de openvpn-app gewoon bij mijn interne IP-adres zonder wachtwoord enzo. Nu ben ik een beetje n00b op dat gebied, maar is het dan nog steeds veilig?
Jawel, want je hebt de certificaten en keys moeten inladen in de tool. Ik heb er echter voor gekozen om OOK een username en password te gebruiken. Just to be sure.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Thnx. Ga ik dat voor de zekerheid ook maar even doen. Werkt in ieder geval prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-07 09:30
Ik werk met een losse webserver (apache) met een 2-weg SSL certificaat. Door een client-certificaat op de telefoons te installeren krijg ik toegang. Zo hoef ik nooit een wachtwoord in te voeren en is het toch veilig (zonder client certificaat kom je niet op de server).

Ik draai een eigen gemaakte front-end HTML5 app, maar je kunt ook je Domoticz rechtstreeks benaderen door met Apache een reverse proxy te maken met het 2-weg SSL certificaat.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 17:38
Natuurlijk als je iets openzet naar buiten moet je een username/password gebruiken
de default raspberry pi sd-card image heeft nginx draaien wat zorgt dat je ook via poort 433 (https) kan connecten.
Ikzelf log gewoon in van remote met vpn, en dan nog laat ik domoticz om een username/password vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Laatst online: 21:48
Ik ben bezig met wat lichte aanpassingen op Domoticz. Ik probeer me zoveel mogelijk te focussen op CSS aangezien de meeste code in javascript staat geschreven en ik daar niks mee kan. Als jullie mee willen denken of leuke design ideeën hebben hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AugKBrp.png

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Controleren jullie of een telefoon aanwezig is met een ping? Mijn iPhone zet op een gegeven moment de Wi-Fi uit heb ik gemerkt en dan denkt "het systeem" dat de iPhone niet meer aanwezig is. Dat is heel lastig.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan op twee manieren:
- Pilot Home Automation app, en dan de geofence optie kopen voor €1,79
- Ping script. Aanzetten gaat met het ping script prima, maar lampen/CV uitzetten als je weggaat heeft een vertraging (het script moet de periodes dat WiFi uitgaat opvangen dmv een cooldown periode).

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 04-12-2014 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-07 15:31
Dountill schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:16:
Ik ben bezig met wat lichte aanpassingen op Domoticz. Ik probeer me zoveel mogelijk te focussen op CSS aangezien de meeste code in javascript staat geschreven en ik daar niks mee kan. Als jullie mee willen denken of leuke design ideeën hebben hoor ik het graag.
Ikzelf heb op het dashboard "donkere" buttons; wat het net wat prettiger maakt op een tablet die ik als fixed controller gebruik. Verder heb ik een fix voor de "manual switch"/"learn" buttons in css. Die nemen op de mobile view op bvb een iPhone 5 nl. meerdere lijnen in. Kleine modificatie voor een iets nettere view :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 01:00
Waarom zet je dit niet op github / domoticz forum zodat iedereen kan helpen of het iig kan gebruiken?
Dountill schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:16:

[afbeelding]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
ThinkPadd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:22:
Kan op twee manieren:
- Pilot Home Automation app, en dan de geofence optie kopen voor €1,79
- Ping script. Aanzetten gaat met het ping script prima, maar lampen/CV uitzetten als je weggaat heeft een vertraging (het script moet de periodes dat WiFi uitgaat opvangen dmv een cooldown periode).
Dank je! Maar schakelt je telefoon de Wi-Fi niet uit? Ik had voor Domoticz een ping script gemaakt, maar ineens zaten we in het donker omdat de telefoons de Wi-Fi uitschakelde om batterij te sparen (denk ik).

Ik heb een Ruby script gemaakt om je locatie uit Find my iPhone uit te lezen, dan weet je hemelsbreed hoe ver je telefoon van je huis is, maar dat heb ik nooit verder uitgewerkt met acties. Misschien moet ik dit eens porten naar iets wat Domoticz snapt. Ik ga me eens in de Domoticz code verdiepen deze winter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Android kun je dat instellen, dat WiFi aanblijft als het scherm uit is. Dat is voor domotica handig, maar ook om je databundel een beetje te ontlasten ;)
Een iPhone zet z'n WiFi uit kort nadat je hem locked. Om te voorkomen dat de switch in Domoticz dan gaat staan 'klapperen' zit er in het script uit m'n link (script niet door mij geschreven hoor, door 'Chopper_rob') een cooldown periode. Als er gedurende die periode geen goede ping terugkomt zet hij na die periode de switch in Domoticz uit.

Voor Android heb je overigens de app 'Dromotica', van Tweaker 's_schimmel'. Die app kan ook met geofencing je Domoticz besturen.

Dat Ruby script klinkt ook erg leuk. Vreet dat niet veel batterij omdat je via Find my iPhone steeds de locatie van de iPhone opvraagt? Maar als je denkt dat anderen er ook wat aan hebben dan staat het je vrij om het op de wiki te zetten. Altijd handig als er een goede tutorial voor is. Inloggegevens voor de wiki zijn gelijk aan die voor het Domoticz forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-07 12:54
Ik heb een vergelijkbaar script in Perl gemaakt (geen zin om Python te doorgronden). Gemaakt.. beetje gejat beetje bedacht.

Voor die ene iPhone hier in huis zit een wegval vertraging van een half uur ingebouwd. De android's vallen na een paar minuten vertraging weg, dit om hiks in de wifi verbinding op te vangen.

Enige dat ik blijkbaar nog moet toevoegen is een controle of er meer dan 1 vlak na elkaar thuis komen, dat gebeurt nauwelijks en zal een gezamelijkethuiskomst zijn. Ik bedoel hiermee licht hoeft dan niet te schakelen. Met name het licht in de gang gaat een minuutje aan als iemand thuis komt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou het licht niet aan moeten gaan als er meerdere mensen thuiskomen? Dan is het toch ook donker en wil je toch licht hebben :?

Ik baseer m'n events niet op de losse telefoons, maar op een virtuele switch; 'IemandThuis'.
code:
1
2
IF lamp1 = Off AND IemandThuis = On
DO SET lamp1 = On

Als er dus al iemand thuis is zal het licht niet weer opnieuw aanspringen, omdat er al iemand thuis is.

Hoe die 'IemandThuis' werkt heb ik op de wiki pagina die ik hierboven linkte uitgelegd.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 04-12-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-07 14:52
ThinkPadd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:49:
Voor Android heb je overigens de app 'Dromotica', van Tweaker 's_schimmel'. Die app kan ook met geofencing je Domoticz besturen.
Binnen de gehele familie hebben we dezelfde wifi-instellingen, werkt deze functie dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
@Thinkpad. IemandThuis gebruik ik ook (al lang voordat het op het forum stond ;-) )

Wat ik bedoel is: Als er niemand thuis is en het is donker is er 1 lampje aan. Als de eerste thuiskomst, springt alle woonkamerverlichting EN het licht in de gang. Als er later nog iemand thuiskomt gaat alleen het licht in de gang aan, de rest is immers al aan. Probleempje nu is, dat als we met meer tegelijk thuiskomen en de wifi detectie hikt (omdat de ene telefoon zich wel een wat later meld dan de andere) gebeurt het incidenteel dat het licht in de gang nog eens aanspringt terwijl iedereen al lang binnen is. Schoonheidsfoutje dus eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kun je wel oplossen met een user variabele, zodat het event maar 1x triggert.
User variabele is default 0, en wordt bij uitvoeren van het event (en dus aanzetten van de verlichting) op 1 gezet. In het event zet je dan als voorwaarde dat licht alleen aan mag als var. 0 is.
De variabele reset je weer als IemandThuis off is bijv.
nielsn schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:07:
[...]

Binnen de gehele familie hebben we dezelfde wifi-instellingen, werkt deze functie dan nog?
Ik snap je vraag niet. Het wifi script en geofencing staan los van elkaar. Graag even inlezen in de materie svp, staat allemaal duidelijk uitgelegd.

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 04-12-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Uservar's gebruik ik ook hiervoor. Maar daar mee alleen los ik dit probleem niet op. Immers de uservariabele wordt 1 als de telefoon gedetecteerd wordt. En als dat toevallig net wat later is omdat de telefoon langzaam is/wifi uit had/.... dan wil ik liefst niet dat het ganglicht nog eens aangaat. Hier wil ik iets slimmers voor bedenken.

Helemaal oplossen gaat dat niet, als iemand zijn wifi een half uur later pas aanzet ligt het te ver uit elkaar voor een gezamenlijke thuiskomst. Maar een beetje hobbyen blijft leuk natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNMageDDoN
  • Laatst online: 16-05 18:09
Denk dat Thinkpad een globale uservar bedoeld die op 1 komt als de eerste persoon thuis komt, zodat je bij de volgende persoon kan kijken of deze al op 1 staat en zo de lamp niet nog eens aangaat...tenminste zo zou ik t doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies ;) Zo gebruik ik ook een user var in een event die het licht aanzet als het gaat schemeren, mits er iemand thuis is.

Zou ik daar geen user var gebruiken dan kreeg ik het licht niet meer uit, omdat de voorwaarden constant geldig bleven. Met user var triggert het event maar 1x, de user variabele laat ik volgens mij om 0:01 (volgende dag dus eigenlijk) weer op 0 zetten dacht ik.

[ Voor 94% gewijzigd door ThinkPad op 04-12-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:35
Dat kun je beter oplossen door te kijken of er een verandering was in IemandThuis of in IsDonker.
Alleen dan wil je schakelen, anders niet. Dat vind ik het meest chic.

[ Voor 60% gewijzigd door RudolfR op 04-12-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:46

Nicap

Tsssk....

ThinkPadd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:42:
Precies ;) Zo gebruik ik ook een user var in een event die het licht aanzet als het gaat schemeren, mits er iemand thuis is.

Zou ik daar geen user var gebruiken dan kreeg ik het licht niet meer uit, omdat de voorwaarden constant geldig bleven. Met user var triggert het event maar 1x, de user variabele laat ik volgens mij om 0:01 (volgende dag dus eigenlijk) weer op 0 zetten dacht ik.
Het kan wel met een extra virtuele switch. Maar met uservariabele is net zo handig. Ik heb het nu met een vurtuele switch en heb nog geen noodzaak ok een uservariabele te gebruiken. Maar het kan dus wel. Kan gewoon de lichten uit doen als ik thuis kom.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Laatst online: 21:48
remcoXP schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:51:
Waarom zet je dit niet op github / domoticz forum zodat iedereen kan helpen of het iig kan gebruiken?

[...]
Ik vind dat ik niet nog niet ver genoeg ben om dit te kunnen delen zodat men het kan gebruiken.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:36
tozzke schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 13:11:
maar dat heb ik toch al afgevangen door 'http://$DOMO_LOGIN:$DOMO_PASS@$DOMO_IP:$DOMO_PORT' te gebruiken?

dit werkt namelijk prima voor de temperaturen van de schijven, ik zit nu alleen nog met de hdd space
Hoi Tozzke,

heb je de "hdd space" toevallig al werkend want ik heb exact hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:30:
[...]

Werkt probleemloos middels opentherm. Heb er zelf ook een.
M.v.Veelen schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:22:
Ehm, kun je iets uitgebreider zijn in wat je dan precies hebt en hoe je dit voor elkaar hebt gekregen (of een linkje)?

Ik heb zelf een Nefit ketel, ik weet niet of dat nog voor problemen gaat zorgen?
Ik hoop toch op een stukje uitleg, want ik zou met mijn Nefit Smartline HRC24/CW4 ketel icm de Nefit Easy toch e.e.a. aan willen kunnen sturen met Domoticz.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

Supergroover76 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:28:
[...]

Hoi Ttozzke,

heb je de "hdd space" toevallig al werkend want ik heb exact hetzelfde probleem.
Helaas niet meer aan de gang gekregen nee. Eerlijk gezegd ook niet echt meer mee bezig gehouden na diverse verhalen gelezen te hebben dat het in DSM 5.1 niet meer (op die manier) mogelijk is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
[b][message=43352820,noline]M.v.Veelen schreef op donderdag 04 december 2014 @

Ik hoop toch op een stukje uitleg, want ik zou met mijn Nefit Smartline HRC24/CW4 ketel icm de Nefit Easy toch e.e.a. aan willen kunnen sturen met Domoticz.
Ik probeer te bedenken wat je via Domoticz wil sturen aan de Nefit Easy wat die al niet zelf kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:50
janne_nl schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:38:
[...]

Ik probeer te bedenken wat je via Domoticz wil sturen aan de Nefit Easy wat die al niet zelf kan?
Je hebt duidelijk geen idee wat domoticz allemaal kan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
E jij niet wat de Easy allemaal kan?

Ik vraag om een voorbeeld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Externe (luchtvochtigheid) sensoren, aanwezigheids sensoren, directe aansturing van externe thermostaten, wtw afhankelijkheden enz..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
ok, dat weet ik allemaal wel (meeste van die dingen heb/gebruik ik al of staan (deels) op de planning), maar dat zijn allemaal zaken waar de Easy niet voor bedoeld is.

Ik denk dat je als je dat allemaal wil helemaal geen aparte thermostaat moet gebruiken, maar alles door Domoticz moet laten regelen, die twee regelaars gaan elkaar ongetwijfeld in weg zitten.

Blijkbaar was mijn vraag niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

janne_nl schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:22:
Ik denk dat je als je dat allemaal wil helemaal geen aparte thermostaat moet gebruiken, maar alles door Domoticz moet laten regelen...
Je gaat door voor de hoofdprijs ;)

Maar opzich kun je domoticz prima naast je bestaande dingen gebruiken. Al mijn kaku/zwave werkt onafhankelijk van domoticz net als mijn thermostaat. Ik kan daar alleen centraal de status van alles uitlezen en evt. bijsturen wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Tuurlijk, zo begint iedereen denk ik. Kaku gebruik ik al jaaaaren, nu via Domoticz. Als ik een zak met geld had, kan ik nog lang doorgaan met hobbyen. Alhoewel, de andere huisgenoten moeten er ook mee om kunnen gaan, dus vooral ook niet te snel alles automatiseren.

Belangrijkste wat ik voor de verwarming nog wil is een thermostaatknop die ik op afstand kan besturen, maar mag natuurlijk niet te veel kosten. Wellicht dat ik hier naar iets anders moet gaan kijken dan Kaku ivm de terugmelding die dan weer handiger is. Ik bedoel een lamp die eens aanblijft vind ik minder schokkend dan een radiator die warmte staat af te geven terwijl een raam open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
DukeBox schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:44:
[...]

Je gaat door voor de hoofdprijs ;)

Maar opzich kun je domoticz prima naast je bestaande dingen gebruiken. Al mijn kaku/zwave werkt onafhankelijk van domoticz net als mijn thermostaat. Ik kan daar alleen centraal de status van alles uitlezen en evt. bijsturen wanneer nodig.
Hoe lees je de easy dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Volgens mij leest nog niemand de Easy uit en wachten we met smart op de web-interface van de Easy en de hoop dat iemand uitvogelt hoe Domoticz daarmee om kan gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Middels de OT gateway, ook al eerder vermeld in dit topic.
janne_nl schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:52:
Tuurlijk, zo begint iedereen denk ik. Kaku gebruik ik al jaaaaren, nu via Domoticz. Als ik een zak met geld had, kan ik nog lang doorgaan met hobbyen. Alhoewel, de andere huisgenoten moeten er ook mee om kunnen gaan, dus vooral ook niet te snel alles automatiseren.
Dat is juist het mooie, je begint goedkoop met kaku en afhankelijk van je eisen kun je duurder gaan.. én gewoon alles door elkaar blijven gebruiken.

Ik gebruik draadloze thermostaatknoppen i.c.m. deur/raam sensoren en temp/luchtvochtigheid sensoren in alle ruimtes waar van toepassing. Ook kan ik mijn centrale afzuiging en warmtewisselaar aansturen via domoticz. Alles blijft op zichzelf gewoon werken maar bij afwezigheid of verspilling door verkeerde instelling laat ik domoticz ingrijpen.

[ Voor 68% gewijzigd door DukeBox op 04-12-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
[quote]DukeBox schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:45:
[...]

Middels de OT gateway, ook al eerder vermeld in dit topic.

[...]

Inderdaad al eerder vermeld, maar hoe precies :? Of wil je dat niet delen :? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Hoe bedoel je ? Je voegt hem als device toe en stuurt de commando's er op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Welke thermostaatknoppen gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
DukeBox schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:12:
Hoe bedoel je ? Je voegt hem als device toe en stuurt de commando's er op af.
ok thx is me nu meer duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

janne_nl schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:13:
Welke thermostaatknoppen gebruik je?
De Danfoss Z-wave living. Via e-bay voor nog geen €20 per stuk.

@hieronder, http://www.robbshop.nl/danfoss-radiator-thermostat

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 04-12-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-07 12:11

LoneWolf

Just a Byte

Heb je een linkje van die danfoss ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ok, thx. Moet ik ook een zwave module scoren voor mijn pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-06 10:25
Als nieuwe domoticz gebruiker heb ik wat problemen met mijn FIBARO FGMS001 bewegingssensor oog. Na toevoegen aan domotics in Zwave setup werkt de bewegingsdetectie prima. Ik kan ook de sensor gebruiken als trigger voor een blocky.
Na een uur worden de bewegingen niet meer doorgegeven aan Domoticz.
Ook de luxmeter geeft geen waarden meer door. De shocksensor doet het nog wel.

De led op het Fibaro oog blijft keurig aangeven dat er beweging is.

Iemand wellicht een idee?

Na het verwijderen van de hardware in domoticz (via exclude) en het opnieuw toevoegen doet hij het weer. Na ca een uur weer hetzelfde probleem

[ Voor 4% gewijzigd door Anjos op 05-12-2014 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNMageDDoN
  • Laatst online: 16-05 18:09
DukeBox schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:36:
[...]

De Danfoss Z-wave living. Via e-bay voor nog geen €20 per stuk.

@hieronder, http://www.robbshop.nl/danfoss-radiator-thermostat
Dan kun je goed zoeken, ik vind ze niet :(
Ben ook op zoek naar een goedkope oplossing aangezien t per radiator anders ongeveer 60 euro gaat kosten....heb je het misschien over imitatie of kun je een voorbeeld sturen?

En aangezien er hier wat mensen zijn met vragen over de opentherm gateway waar ik ook mee zat: die plaats je tussen de thermostaat en de ketel en kan via verschillende manieren geïntegreerd worden in Domoticz. Je kan monitoren maar ook aansturen. Voor zover ik begrepen heb, is een ser2net oplossing voldoende of rechtstreeks via gpio op een rpi om hem in Domoticz te kunnen gebruiken. Of als dat te spannend is via de USB aansluiting wanneer je kiest voor de USB versie. Ik zit met smart te wachten op 4 transistortjes dan kan ik m eindelijk afmaken, de rest staat al klaar.
Ook wacht ik op dit, wat volgens mij de meest simpele en goedkope manier is om de OTgw te integreren in je netwerk, eerst zal ik het proberen met een rpi die een slave domoticz draait.
Wat je kan regelen is afhankelijk van je combinatie thermostaat&ketel, hier staat een matrix om je een idee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

DaaNMageDDoN schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:10:
Dan kun je goed zoeken, ik vind ze niet :(
Heb ze van een Duitse opkoper (?) gekocht, doos met 10 stuks.
Conrad heeft ook diverse z-wave compattible staan alleen pasten die niet op mijn ventiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Herman1550 schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:33:
Bij het uitvoeren van post-mindergas.sh krijg het het volgende:
De meterstand wordt correct in gevuld maar de rest niet.

/home/pi/domoticz/scripts/post-mindergas.sh: 14: /home/pi/domoticz/scripts/post-mindergas.sh: JSON+=", "reading": 345.293: not found
/home/pi/domoticz/scripts/post-mindergas.sh: 15: /home/pi/domoticz/scripts/post-mindergas.sh: JSON+= }: not found
* About to connect() to www.mindergas.nl port 443 (#0)
* Trying 213.207.97.49...
* connected
* Connected to www.mindergas.nl (213.207.97.49) port 443 (#0)

Heb de regel handmatig ingevuld en die werkte hij heeft een meterstand op mindergas.nl gezet

deze regels werken niet.

JSON='{ "date": "'$NOW
JSON+='", "reading": '$METERSTAND
JSON+=' }'

Wie weet de oplossing??
Heb je dit uiteindelijk nog weten op te lossen? Bij mij gaat hij op dezelfde plek fout. Bij mij lukt het ook niet om autotools te installeren, die is niet gevonden in de repository echter krijg ik bij het uitvoeren van ./configure geen foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 13-07 10:25

Kraz

Saving the world

tozzke schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:30:
[...]

Helaas niet meer aan de gang gekregen nee. Eerlijk gezegd ook niet echt meer mee bezig gehouden na diverse verhalen gelezen te hebben dat het in DSM 5.1 niet meer (op die manier) mogelijk is :/
Dat kan ik beamen.

Sinds de update van m'n DS415 naar 5.1 werkt de HDD space niet meer.
Daarvoor was t geen probleem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:20
Hoe kan ik een externe pagina onder de custom pagina laten laden?

Wil een pagina van een andere systeem daarin tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 10:11

martjah

Appel

@daan. Volgens mij kan je ook het wifi kastje los kopen die de lan/wifi functionaliteit biedt van de opentherm gateway.
Het is de TP-Link TL-WR703N, hierop draait dan openwrt :) ik heb deze op eBay gekocht voor 17euro incl. Verzendkosten.

[ Voor 10% gewijzigd door martjah op 05-12-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Blueone schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:00:
[...]

Heb je dit uiteindelijk nog weten op te lossen? Bij mij gaat hij op dezelfde plek fout. Bij mij lukt het ook niet om autotools te installeren, die is niet gevonden in de repository echter krijg ik bij het uitvoeren van ./configure geen foutmeldingen.
Na wat uitvogelen is het gelukt, er waren twee dingen fout. Ten eerste had ik 127.0.0.1 niet als lokaal netwerk binnen domoticz staan waardoor ik een autorisatie fout kreeg, daarnaast staat er een kleine fout in de wiki. Er zit een syntax fout bij het Json gedeelte van het script. De juiste regel moet zijn:

Volgens de wiki:
code:
1
2
3
 JSON+=' }'

Hoe het moet zijn (in dit geval zonder het op te breken:
code:
1
JSON='{ "date":"'$NOW'", "reading":"'$METERSTAND'"  }'

De waardes zelf moeten ook met een quote eromheen aangeboden worden aan mindergas.

Weet iemand of ik dit gewoon aan kan passen in de wiki of moet dit goedgekeurd worden?

[ Voor 13% gewijzigd door Avvd op 05-12-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
Blueone schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 23:17:
[...]

Na wat uitvogelen is het gelukt, er waren twee dingen fout. Ten eerste had ik 127.0.0.1 niet als lokaal netwerk binnen domoticz staan waardoor ik een autorisatie fout kreeg, daarnaast staat er een kleine fout in de wiki. Er zit een syntax fout bij het Json gedeelte van het script. De juiste regel moet zijn:

Volgens de wiki:
code:
1
2
3
 JSON+=' }'

Hoe het moet zijn (in dit geval zonder het op te breken:
code:
1
JSON='{ "date":"'$NOW'", "reading":"'$METERSTAND'"  }'

De waardes zelf moeten ook met een quote eromheen aangeboden worden aan mindergas.

Weet iemand of ik dit gewoon aan kan passen in de wiki of moet dit goedgekeurd worden?
De wiki kan je zelf bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep, kan je gewoon zelf bijwerken. Inloggegevens zijn gelijk aan die van het Domoticz forum. Dus als je nog geen gegevens hebt, ff account aanmaken op het forum.

Daarna kun je het gewoon aanpassen. En op de wiki wordt een version history van elke pagina bijgehouden, dus als jij er complete bagger op zet dan kan er altijd nog terug worden gegaan naar een vorige versie. Dus aanpassen die hap :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405626

Hallo kan er messchien ook de http://busware.de/tiki-index.php?page=COC adapter ondersteund worden bij domoticz voor mijn https://www.conrad.nl/nl/...557493.html?sc.ref=Browse dit zou echt top zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-07 14:23
Hi,

Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat domoticz continu blijft crashen.

Ik heb monit draaien en als ik daar naar het proces domoitcz kijk dan zie ik verschillende uptimes van 10 minuten to een half uur. Maar niet meer zoals eerst enkele dagen.

Ik heb al diverse zaken geprobeerd, draai nu de laatste beta. Het probleem begon met de laatste stable.

Monit herstart Domoticz netjes, maar het lijkt me niet zoals het hoort :).

Database heb ik gecontroleerd en geen fouten in gevonden!

In de logging zie ik geen gekke zaken.

Heeft iemand dit ook? of ooit gehad?

Of weet iemand waar ik een aanknopingspunt kan vinden?

[ Voor 4% gewijzigd door schmm op 07-12-2014 14:55 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eens een andere voeding. Ik heb er eentje van een oude iPhone. Is een 1A voeding.
De USB-voedingen van Apple schijnen erg goed te zijn, mooi 'schone' output zonder rotzooi op de voedingslijnen.

En kijk ook eens naar je microUSB kabel, dat maakte hier ook verschil. Heb nu voeding + kabel van een goed A-merk gepakt.

En je hebt in je events ook geen rare loops die de CPU helemaal dichttrekken ofzo? Wat is je CPU load trouwens? Zit bij mij op zo'n 2,7% gemiddeld (Via devices ff de CPU % toevoegen, dan kun je hem onder 'Utility' zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
ThinkPadd schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:04:
Probeer eens een andere voeding. Ik heb er eentje van een oude iPhone. Is een 1A voeding.
De USB-voedingen van Apple schijnen erg goed te zijn, mooi 'schone' output zonder rotzooi op de voedingslijnen.

En kijk ook eens naar je microUSB kabel, dat maakte hier ook verschil. Heb nu voeding + kabel van een goed A-merk gepakt.
Ik heb al een Iphone voeding. Die gebruik ik van het begin af aan! Ook de USB kabel is een gewone A-merk.
ThinkPadd schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:04:
En je hebt in je events ook geen rare loops die de CPU helemaal dichttrekken ofzo? Wat is je CPU load trouwens? Zit bij mij op zo'n 2,7% gemiddeld (Via devices ff de CPU % toevoegen, dan kun je hem onder 'Utility' zien).
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/27465629/tweakers/chart.png

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er niet heel spannend uit... Dan weet ik het zo ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
ThinkPadd schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:37:
Ziet er niet heel spannend uit... Dan weet ik het zo ook niet
Dat dacht ik ook!. Ik ga nog wat verder zoeken! tot mijn verbazing blijft domoticz nu wel draaien.... Heb nu een proces uptime van iets meer dan een uur!

Dit heb ik de laatste 2 dagen niet meer gehad!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ander vraagje: wat voor opties heb ik als ik een lichtsensor wil gebruiken in m'n events? Ik schakel m'n verlichting nu op zonsondergang, maar als het zoals vandaag een grauwe grijze dag is dan zit je al vanaf 14:00 ofzo in de schemer.

Maar wat voor lichtsensoren zijn er beschikbaar icm. RFXCOM?

Ik zit er ook om te denken om misschien zelf wat te maken met een simpele LDR-module die ik via GPIO aan de Pi hang.

[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 07-12-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
ThinkPadd schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:41:
Ander vraagje: wat voor opties heb ik als ik een lichtsensor wil gebruiken in m'n events? Ik schakel m'n verlichting nu op zonsondergang, maar als het zoals vandaag een grauwe grijze dag is dan zit je al vanaf 14:00 ofzo in de schemer.

Maar wat voor lichtsensoren zijn er beschikbaar icm. RFXCOM?

Ik zit er ook om te denken om misschien zelf wat te maken met een simpele LDR-module die ik via GPIO aan de Pi hang.
Bijvoorbeeld:
ABST-604 Draadloze schemersensor (signaal AAN op het moment van schemer, Signaal Uit op het moment van licht), Volgens mij kun je bij deze geen waarde ingeven wanneer het schemer is zeg maar!
(kost ongeveer 25 euro).

of
Aeon Labs Multisensor 4in1 (z-wave) ongeveer 50 euro

Met de LDR zou ook moeten lukken, Ik heb zelf altijd een energiemeter gehad op basis van een LDR welke ik zelf gefabriceerd had. Het enige waar ik tegen aan liep met de LDR icm de Raspberry (en dat ik een loop geprogrammeerd had om hem uit te lezen) dat hij veel CPU gebruikte. Maar in principe hoef je maar 1x per kwartier even te kijken wat het lichtniveau is.

Je zal zelf wel even goed moeten kijken wat de juiste waardes zijn voor de schakeling.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Tjsa, het gewone licht in de woonkamer schakel ik liever handmatig in en uit als ik (iemand) thuis ben. Het is naar mijn mening niet alleen een kwestie van het genoeg licht maar ook van een gevoel of waar je net mee bezig bent, dat krijg ik nooit naar ieders tevredenheid geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
janne_nl schreef op zondag 07 december 2014 @ 16:05:
Tjsa, het gewone licht in de woonkamer schakel ik liever handmatig in en uit als ik (iemand) thuis ben. Het is naar mijn mening niet alleen een kwestie van het genoeg licht maar ook van een gevoel of waar je net mee bezig bent, dat krijg ik nooit naar ieders tevredenheid geprogrammeerd.
Voor een gedeelte mee eens!

Ik heb de sfeer/accent verlichting automatisch staan op zonsondergang met een willekeur van 15 minuten. Het voordeel wat dit ook meebrengt is, dat het "lijkt" of dat er iemand thuis is. Ook het uitschakelen gaat met een willekeur van 30 minuten.

Functioneel licht schakel ik ook handmatig.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Voor de tuinverlichting en een lamp in de kamer heb ik dat ook. Buiten altijd, binnen alleen als er niemand thuis is. Ik heb geen extra willekeur, alleen het verschil van de zonsondergang, dat is naar mijn idee genoeg om het evt. boevengilde te misleiden.

Om naar bed te gaan heb ik vooralsnog een knop op een afstandsbediening die alle verlichting uitschakeld en een paar lampen kortere tijd aan. Dat ga ik nog verfijnen met extra sensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07

Pocketware

schmm schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:55:
Hi,

Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat domoticz continu blijft crashen.

Ik heb monit draaien en als ik daar naar het proces domoitcz kijk dan zie ik verschillende uptimes van 10 minuten to een half uur. Maar niet meer zoals eerst enkele dagen.

Ik heb al diverse zaken geprobeerd, draai nu de laatste beta. Het probleem begon met de laatste stable.

Monit herstart Domoticz netjes, maar het lijkt me niet zoals het hoort :).

Database heb ik gecontroleerd en geen fouten in gevonden!

In de logging zie ik geen gekke zaken.

Heeft iemand dit ook? of ooit gehad?

Of weet iemand waar ik een aanknopingspunt kan vinden?
De oplossing bij mij was een upgrade van het OS; heel vreemd maar hierna geen restarts van Domoticz meer gehad.

Commando's: 'sudo apt-get update' en daarna 'sudo apt-get upgrade'.

Waar ik nog wel last van heb ik het oplopende geheugengebruik. Hierbij een overzicht van de afgelopen 24 uur.
Afbeeldingslocatie: http://netmere.nl/domoticz/pi-mem.png

Piekje aan het einde van de grafiek is inloggen op de PI en uitvoeren commando 'sudo apt-get update'

Iemand een idee wat dit kan veroorzaken? De PI wordt alleen gebruikt voor Domoticz...

[ Voor 16% gewijzigd door Pocketware op 07-12-2014 17:30 . Reden: Tekst over memory gebruik toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-06 10:25
Anjos schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 06:59:
Als nieuwe domoticz gebruiker heb ik wat problemen met mijn FIBARO FGMS001 bewegingssensor oog. Na toevoegen aan domotics in Zwave setup werkt de bewegingsdetectie prima. Ik kan ook de sensor gebruiken als trigger voor een blocky.
Na een uur worden de bewegingen niet meer doorgegeven aan Domoticz.
Ook de luxmeter geeft geen waarden meer door. De shocksensor doet het nog wel.
De led op het Fibaro oog blijft keurig aangeven dat er beweging is.
Na het verwijderen van de hardware in domoticz (via exclude) en het opnieuw toevoegen doet hij het weer. Na ca een uur weer hetzelfde probleem
Ik ben het hele weekend bezig geweest, maar helaas nog geen oplossing.
Vandaar even een vraag. Is er iemand die de Fibaro FGMS001 bewegingssensor goed heeft draaien in Domoticz op een Rasp Pi met Aeon zwave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
n00b vraag, maar welke poort gebruikt de MiLight Wifi bridge?
Ik kom zoveel verschillende antwoorden tegen, en geen één die werkt.
Ik kan mijn 2 bridges met apps op zowel iOS en Android bedienen, maar zou graag Domoticz gebruiken om 1 grote remote te maken voor mijn hele led-install.

[ Voor 37% gewijzigd door dodge_911 op 07-12-2014 18:36 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

^ v2 en v3 poort 8899.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmoon
  • Laatst online: 28-05-2024
Wil even met jullie delen dat de volgende magneetsensor prima werkt.
Hij stuurt een "on" signaal, stel hem in op 3.3 en je hebt voor weinig geld een prima sensor.

https://www.banggood.com/...em-Detector-p-946761.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

WAHAHAH 3,17 voor een deursensor incl shipping:)
krijg je wel een mooie walkie talkie antenne erbij maar hoe kunnen ze het ervan maken:)
wat voor batterijen gaan erin?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

DRuw schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:14:
wat voor batterijen gaan erin?
Een 23A die hier 2x zo duur is als de betreffende sensor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schmm schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:54:
[...]

Bijvoorbeeld:
ABST-604 Draadloze schemersensor (signaal AAN op het moment van schemer, Signaal Uit op het moment van licht), Volgens mij kun je bij deze geen waarde ingeven wanneer het schemer is zeg maar!
(kost ongeveer 25 euro).

of
Aeon Labs Multisensor 4in1 (z-wave) ongeveer 50 euro

Met de LDR zou ook moeten lukken, Ik heb zelf altijd een energiemeter gehad op basis van een LDR welke ik zelf gefabriceerd had. Het enige waar ik tegen aan liep met de LDR icm de Raspberry (en dat ik een loop geprogrammeerd had om hem uit te lezen) dat hij veel CPU gebruikte. Maar in principe hoef je maar 1x per kwartier even te kijken wat het lichtniveau is.

Je zal zelf wel even goed moeten kijken wat de juiste waardes zijn voor de schakeling.
Bedankt. Is toch allemaal nog vrij prijzig. Denk dat ik gewoon zelf aan de knutsel ga.

CPU verbruik wil ik voorkomen door deze te gebruiken: http://www.ebay.com/itm/P...ain_0&hash=item5412a5e234
Heb een soortgelijke module en je kunt hem met dat stelschroefje zo afregelen dat hij hoog is (dus gewoon 3V3 of 5V uitspuugt) bij een bepaald niveau en laag (0V) is onder dat niveau. Dan een virtuele switch en dan ben ik er hopelijk.
madmoon schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:11:
Wil even met jullie delen dat de volgende magneetsensor prima werkt.
Hij stuurt een "on" signaal, stel hem in op 3.3 en je hebt voor weinig geld een prima sensor.

https://www.banggood.com/...em-Detector-p-946761.html
Grappig, maar stuurt dat ding geen 'burst' van signalen, waardoor hij ander verkeer op de 433Mhz band blokkeert? Dat doen de KaKu PIR's namelijk wel.

Ze verkopen daar trouwens ook een 433Mhz bewegingsmelder voor €5,25: https://www.banggood.com/...me-Security-p-941723.html

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 07-12-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
ThinkPadd schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:18:
[...]

Bedankt. Is toch allemaal nog vrij prijzig. Denk dat ik gewoon zelf aan de knutsel ga.
Dat zelf knutselen heeft voor mij ook zijn voorkeur. Alleen moet ik altijd opletten dat ik onder de streep toch niet duurder uitmaak :s.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah, heb dat moduletje uit m'n link net besteld, voor €0,84 durf ik het wel te proberen. Stuk snoer heb ik zelf nog wel liggen, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmoon
  • Laatst online: 28-05-2024
Of het een "Burst" zend durf ik niet te zeggen.
Het maakt gebruik van de PT2262 chip http://www.escol.com.my/Datasheets_specs/pt2262_1.pdf

En met deze ben ik nog aan het testen, heb hem (nog) niet aan de praat gekregen.
https://www.banggood.com/...Strip-DC-12V-p-91895.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
ThinkPadd schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:26:
Mwah, heb dat moduletje uit m'n link net besteld, voor €0,84 durf ik het wel te proberen. Stuk snoer heb ik zelf nog wel liggen, klaar :)
En waar sluit je hem op aan? op een raspberry?

gr.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, gewoon op de GPIO poort. http://www.domoticz.com/wiki/GPIO (en dan configureren als input).
Volgens mij is het GND, 5V of 3V3 en output aansluiten en klaar. Afregelen met stelschroefje tot hij bij juiste lichthoeveelheid een hoog signaal gaat geven (kan je zien aan LEDje op de module).

Wil ook nog een optocoupler aansluiten op m'n deurbel, zodat ik daar ook wat mee kan doen. Moet alleen nog even kijken hoe, heb zo'n intercom (woon in een flat). Maar er zit wel een vrij sterke zoemer in, dus is vast wel iets af te tappen.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 07-12-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
ThinkPadd schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:57:
Ja, gewoon op de GPIO poort. http://www.domoticz.com/wiki/GPIO (en dan configureren als input).
Volgens mij is het GND, 5V of 3V3 en output aansluiten en klaar. Afregelen met stelschroefje tot hij bij juiste lichthoeveelheid een hoog signaal gaat geven (kan je zien aan LEDje op de module).
Laat maar weten als het gelukt is :).
ThinkPadd schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:57:
Wil ook nog een optocoupler aansluiten op m'n deurbel, zodat ik daar ook wat mee kan doen. Moet alleen nog even kijken hoe, heb zo'n intercom (woon in een flat). Maar er zit wel een vrij sterke zoemer in, dus is vast wel iets af te tappen.
Hoe wil je dat doen? ik heb zelf een "normale" deurbel met een gong in de hal. Ik zit ook te kijken om hier iets tussen te zetten om als er op de bel gedrukt wordt ook een signaal richting domoticz gaat. Alleen heb ik hier nog niet een ingeving voor gekregen. Ik denk dat het makkelijk is maar heb even een zetje op de goede weg voor nodig :S.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 13-07 01:00
Ik heb een vraag waar ik niet echt uitkom. Ik heb alles op 433 en op mijn piface een somfy afstandsbediening voor het zonnescherm. Alles werkt top. Maar nu heb ik ook een carport met daarin een Hofmann garagedeur die open en dicht gaat door een ecostar motor met 433 collingcode afstandsbediening. Nu zou ik die graag uitlezen maar nog liever ook willen bedienen met domoticz. Maar hoe?

Ik had zelf een gedachten: een extra remote kopen en die aan mijn piface hangen. Maar in de meterkast kan ik met mijn huidige zender mijn port niet altijd bedienen door het dikke glas van schuifpui. Terwijl de inboudimmer ernaast van kaku het wel doet.

Op de motor zitten ook nog twee vrije draden voor bedrade keypads of schakelaar. Maar beschrijvingen van de ecostar 800 gaan niet verder dan hoe te pairen. En ik weet dus niet wat ik met die porten en bv klikaanklikuit modeles zou kunnen doen.

Mijn kennis van elektronica is beperkt. Op het forum ben ik toen op weg geholpen en heb ik wel soldeersetje enz gekocht. Wie kan mij vertellen hoe ik dit aanvlieg?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb op dit moment een Homewizard en zit met een schuin oog naar Domoticz te kijken, maar vraag me af of het met de volgende twee dingen compatible is:
* Wattcher
* De Heatlink van Homewizard

Iemand ervaring met (een van) deze twee dingen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Thx. Helaas niet de oplossing voor mij.
Onderstaand heb ik tweemaal :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/krTekGf.jpg
Had ook gelezen dat er een webadmin is, maar daar raak ik bij beide bridges dus ook niet aan. Ik zie ze wel als ik een volledige scan van mijn netwerk maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
dodge_911 schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:11:
[...]

[afbeelding]
Had ook gelezen dat er een webadmin is, maar daar raak ik bij beide bridges dus ook niet aan. Ik zie ze wel als ik een volledige scan van mijn netwerk maak.
http://www.domoticz.com/f...?f=4&t=1526&hilit=milight

[ Voor 1% gewijzigd door schmm op 08-12-2014 06:42 . Reden: opmaak herstellen ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schmm schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:02:
[...]
Laat maar weten als het gelukt is :).
[...]
Hoe wil je dat doen? ik heb zelf een "normale" deurbel met een gong in de hal. Ik zit ook te kijken om hier iets tussen te zetten om als er op de bel gedrukt wordt ook een signaal richting domoticz gaat. Alleen heb ik hier nog niet een ingeving voor gekregen. Ik denk dat het makkelijk is maar heb even een zetje op de goede weg voor nodig :S.
Komt goed. Heb wel vaker dingen met bijv. Arduino gemaakt, dus qua hardware verwacht ik weinig problemen. Het is meer de configuratie in Domoticz.

Deurbel zijn ook wel schakelingen voor, zoek op Google maar eens op 'deurbel optocoupler' of 'doorbell optocoupler'. Ik denk dat ik ga kijken of ik een LEDje kan aansluiten op m'n bel, en het licht daar van kan oppikken met een photodiode module (ook op eBay). Dan heb ik het elektrisch ook gescheiden, kan ik nooit rare problemen krijgen.
anandus schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:46:
Ik heb op dit moment een Homewizard en zit met een schuin oog naar Domoticz te kijken, maar vraag me af of het met de volgende twee dingen compatible is:
* Wattcher
* De Heatlink van Homewizard

Iemand ervaring met (een van) deze twee dingen?
Wattcher volgens mij niet, kan er niks over terugvinden in dit topic.
Heatlink volgens mij ook niet default, maar ik zie wel dat je hem kunt besturen via het aanroepen van URL's: _ferry_ in "Domoticz - Open source domotica systeem"

[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 08-12-2014 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Nog even terugkomend op mijn crash probleem...

Vannacht is mijn raspberry compleet gecrasht. Ik weet niet wat de oorzaak is. Vanmorgen toch maar even de voeding door een andere iphone voeding vervangen. Maar het proces blijft nog regelmatig crashen.

Nu is mijn vraag,

Ik heb een RFXcom433E + een usb Serial Cable (voor de slimme meter) aangesloten rechtstreeks op mijn raspberry.

Kan het zijn dat dit te veel is? dat de RFXcom bijvoorbeeld te veel energie verbruikt op bepaalde momenten?

Via de RFXcom haal ik 4 temperatuur sensoren op, Plus heb ik 8 deurcontacten staan. (deze gebruiken de rfxcom alleen maar bij een schakeling). Maar wat me op valt is, is dat de crash wel eens voor lijkt te komen op het moment dat er bijvoorbeeld een deurschakeling heeft plaatsgevonden.

Maar vannacht heeft de raspberry 2x een herstart gekregen waarvan hij tijdens de 2de herstart is blijven hangen tijdens de shutdown.

Hoe hebben jullie de randapparatuur aangesloten?

en

Is er een mogelijkheid om online de power consumption van een raspberry te monitoren?

[ Voor 4% gewijzigd door schmm op 08-12-2014 08:40 . Reden: aanvulling + Correctie ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 22:31
Ik heb dezelfde setup, en bij mij was het ook niet helemaal stabiel. Ik heb nu een 5.2V 2A voeding eraan hangen, en sindsdien is het nooit meer voorgekomen,

http://www.kiwi-electroni...ing-5V2-2A?search=adapter

ThinkPad, thanks voor de link naar de module, meteen besteld!

Deurbel en filter vervang indicatie led van mijn WTW installatie staan ook op de nominatie om GPIO aan te sluiten, ik heb de WTW standen al via relais aangestuurd. Wacht nu op een lading componentjes uit China.

Deurbel is een kwestie van een gelijkrichter over de bel zetten en daar dan de led kant van een optocoupler mee aan te sturen.

Als ik wat in elkaar heb zitten post ik het hier.

[ Voor 50% gewijzigd door Pino op 08-12-2014 08:53 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor die 'filter vervang indicatie LED' kun je deze gebruiken: http://www.ebay.com/itm/4...ain_0&hash=item19ed848017
Die heeft ook een digitale uitgang die hoog (3V3 / 5V) of laag (0V) schakelt. (schakeldrempel te bepalen met instelschroefje).

Daar heb ik er al eentje van thuis liggen (Arduino projectje om LED van kWh-meter uit te lezen). Voor de gein eens getest met LEDje van m'n router. Module voor het lampje op de router gehouden en dan heel voorzichtig aan het stelschroefje draaien. Op een gegeven moment ging het LEDje op de module netjes meeknipperen met die van m'n router :9

Ik heb trouwens ook een '26pin ribbon cable' besteld, dan kan ik e.e.a. wat netter aansluiten (via een experimenteerprintplaatje). Zit nu allemaal met van die header cables en kroonsteentjes enzo aangesloten 8)7 Werkt wel, maar is verre van netjes

Heb hier ook RFXCOM en USB>Serial kabeltje om m'n P1 poort van slimme meter uit te lezen. Verder nog een relais en 3x DS18B20 temperatuursensoren die gevoed worden door de Pi.
En dat gaat prima, Pi is nog nooit gecrashed hier.

Ligt toch echt aan je voeding en/of kabels. Je kunt geloof ik meten wat de Pi aan spanning binnenkrijgt, zijn bepaalde testpunten voor op de printplaat (TP1 en TP2 dacht ik). Ga dat eens meten. Met een Pi waar OpenELEC op stond om films te kijken had ik soms ook rare problemen, daar bleek dat de spanning krap aan 4,75V was. Toen dus een andere voeding en kabel gebruikt en het probleem was over.

Probeer anders eens de standaard Raspbian image, of een XBMC image ofzo, en dan uurtje laten draaien met een film aan het afspelen oid. Dan zal een probleem sneller aan het licht komen (zwaardere belasting immers). Wellicht is je Pi gewoon brak.

[ Voor 83% gewijzigd door ThinkPad op 08-12-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06 09:36
remcoXP schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:16:
Ik heb een vraag waar ik niet echt uitkom. Ik heb alles op 433 en op mijn piface een somfy afstandsbediening voor het zonnescherm. Alles werkt top. Maar nu heb ik ook een carport met daarin een Hofmann garagedeur die open en dicht gaat door een ecostar motor met 433 collingcode afstandsbediening. Nu zou ik die graag uitlezen maar nog liever ook willen bedienen met domoticz. Maar hoe?

Ik had zelf een gedachten: een extra remote kopen en die aan mijn piface hangen. Maar in de meterkast kan ik met mijn huidige zender mijn port niet altijd bedienen door het dikke glas van schuifpui. Terwijl de inboudimmer ernaast van kaku het wel doet.

Op de motor zitten ook nog twee vrije draden voor bedrade keypads of schakelaar. Maar beschrijvingen van de ecostar 800 gaan niet verder dan hoe te pairen. En ik weet dus niet wat ik met die porten en bv klikaanklikuit modeles zou kunnen doen.

Mijn kennis van elektronica is beperkt. Op het forum ben ik toen op weg geholpen en heb ik wel soldeersetje enz gekocht. Wie kan mij vertellen hoe ik dit aanvlieg?
Je kunt een deurbeldrukker aansluiten op die motoren.
Kijk maar op afbeelding 12 in de manual http://manuals.easygates...._de_en_fr_nl_es_it_pt.pdf

M.a.w. je kunt dus met de PiFace een maakcontact simuleren met een van de relais op dat bordje.
Motor in en uit schakelen gaat dan met een puls en dus door heel kort het relais te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand of het ondertussen al mogelijk is om via Blocky de temperatuur voor Toon in te stellen?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Heb helaas geen RP, dus niet echt van toepassing, maar toch bedankty voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
ThinkPadd schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:01:

Heb hier ook RFXCOM en USB>Serial kabeltje om m'n P1 poort van slimme meter uit te lezen. Verder nog een relais en 3x DS18B20 temperatuursensoren die gevoed worden door de Pi.
En dat gaat prima, Pi is nog nooit gecrashed hier.

Ligt toch echt aan je voeding en/of kabels. Je kunt geloof ik meten wat de Pi aan spanning binnenkrijgt, zijn bepaalde testpunten voor op de printplaat (TP1 en TP2 dacht ik). Ga dat eens meten. Met een Pi waar OpenELEC op stond om films te kijken had ik soms ook rare problemen, daar bleek dat de spanning krap aan 4,75V was. Toen dus een andere voeding en kabel gebruikt en het probleem was over.

Probeer anders eens de standaard Raspbian image, of een XBMC image ofzo, en dan uurtje laten draaien met een film aan het afspelen oid. Dan zal een probleem sneller aan het licht komen (zwaardere belasting immers). Wellicht is je Pi gewoon brak.
Ik ga dit vanavond eens meten en kijken wat er uit komt... Ik heb nog een rasperry draaien. toch eens sd kaartjes wisselen of misschien idd even een clean install doen.

De instellingen van Domoticz staan toch allemaal in de Database he? Dus de script directory en de Database is toch voldoende voor de backup?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

ThinkPadd schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:18:
Grappig, maar stuurt dat ding geen 'burst' van signalen, waardoor hij ander verkeer op de 433Mhz band blokkeert? Dat doen de KaKu PIR's namelijk wel.
Dat heb je eerder ook al eens geschreven en dat is sinds de AC versies niet meer zo. Alleen bij ARC werkte de PIR met bursts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

dodge_911 schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:11:
De afbeelding is van de v3, daar zit geen webadmin meer in. Alleen een status pagina waar je verder niets mee kan. Middels UDP kan je de instellingen en/of de lampen aanpassen.
Ik heb ooit dit gemaakt, misschien kan je er wat mee: http://lightbox.qik.nl/index_v0.2.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 08 december 2014 @ 07:12:
[...]
Wattcher volgens mij niet, kan er niks over terugvinden in dit topic.
Heatlink volgens mij ook niet default, maar ik zie wel dat je hem kunt besturen via het aanroepen van URL's: _ferry_ in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Dank voor het antwoord :)
Jammer, dan blijft het voorlopig bij de HW.
Het aanroepen via URL's doe ik al :P

Al zal ik dit topic nog wel een beetje blijven volgen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 ... 33 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door