Dit ga ik zeker volgen en ziet er veel belovend uit!!
Het enige nadeel wat ik heb is dat ik niet zo handig ben met de soldeerbout.. maar ja... Dan maar wat leren
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Met nog een 12v voeding erbij zou dat moeten werken inderdaad!schmm schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:04:
dus als LED strip zou je deze kunnen gebruiken:
http://www.ebay.com/itm/5...ights&hash=item5b0a7367c2
Dan de Mi-Light nog:
http://www.ebay.com/itm/W...ories&hash=item1e9259fa7a
klopt dit?
Leuk gemaakt, maar gebruik aub enkel rechte tracks en hoeken van 45graden in je PCB design.Quindor schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:11:
Er zijn op dit moment PCB bordjes die ik heb ontwerpen onderweg, als die er eenmaal zijn moet het maken ook nog eens haast geen tijd kosten!![]()
Uiteraard zal ik het design publiceren zodat iedereen er vervolgens gebruik van kan maken.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Thnx! Ik ben nog wat nieuw met PCB design (eigenlijk met alles wat ik gedaan heb de laatste 2 weken, maar ik leer snelA1AD schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:55:
[...]
Leuk gemaakt, maar gebruik aub enkel rechte tracks en hoeken van 45graden in je PCB design.
Heerlijk goedkoop wifi module heb je daar zeg. Kan deze zonder extra controller communiceren met domoticz?
je kunt bij de hardware een time out instellenschmm schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:51:
Is er een mogelijk om een controle in te bouwen dat bijvoorbeeld als een sensor voor x uren niet gezien is dat er een alarm af gaat?
Bij mij is namelijk gisteren om de een of andere reden iets fout gegaan waardoor de weer en beveiliging sensoren geen updates meer verstuurde naar Domoticz over de RFXCOM. KAKU werkte nog wel.
Op Ebay kun je die ESP8266 al voor ca 3 dollar vinden.. Ik heb een paar weken terug een stuk of 5 van die printjes besteld.. kan niet wachten tot ze binnen zijn haha.. De oplossing op jouw BLOG is erg cool! Ga ik gebruiken voor mijn toepassing.Quindor schreef op zondag 04 januari 2015 @ 02:50:
[...]
Thnx! Ik ben nog wat nieuw met PCB design (eigenlijk met alles wat ik gedaan heb de laatste 2 weken, maar ik leer snel) en ik las op internet erg conflicterende berichten over het gebruik van ronde hoeken, 45 graden, 90 graden, etc. Dus ik heb uiteindelijk maar een eerste print ontworpen en die komt binnenkort binnen. Daarna wil ik een revisie maken en dat design beschikbaar maken.
Er waren wel meer zaken die ik waarschijnlijk niet helemaal correct heb (grootte van de gaten, boven en onder over elkaar soms met verkeerde lijnen?, etc.)
Over de WiFi module, yes, dat is het enige wat je nodig hebt.
De ESP8266 is een WiFi chip + Microcontroller gecombineerd! Hij is pas enkele weken beschikbaar dus nog niet alles erover is bekend, maar de super lage prijs maakt hem erg interessant om kleine dingen mee te doen.
Waar mijn vorige design ~18$ was is deze nog maar 7$! Van niet heel erg duur naar best wel goedkoop.![]()
32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan
hij ontvangt wel de temp ed, maar de status van de bewegingsmelder veranderd niet, tevens geeft hij een rood uitroepteken aan, bij de nodes.gizmocuz schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:44:
Als je configuratie parameters veranderd, eerst even de node wakker maken, zit meestal een knopje ergens, dan sturen
Ik had na het updaten naar de nieuwste Beta versie ook ineens dat de temperatuur sensoren niet meer werden ontvangen. Zag dit topic en vervolgens ook de RFXCOM geupdated. Daarna werkte alles weer goed.schmm schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:51:
Is er een mogelijk om een controle in te bouwen dat bijvoorbeeld als een sensor voor x uren niet gezien is dat er een alarm af gaat?
Bij mij is namelijk gisteren om de een of andere reden iets fout gegaan waardoor de weer en beveiliging sensoren geen updates meer verstuurde naar Domoticz over de RFXCOM. KAKU werkte nog wel.
Dit betreft idd bij de hardware. Echter de RFXcom werkte gewoon. De KAKU schakelingen werkte ook nog gewoon. Het betreft puur de temperatuur sensoren en de deur contacten.hendrik12345678 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:16:
[...]
je kunt bij de hardware een time out instellen
Was idd na de update naar de toen laatste beta. echter vanmorgen de update naar de allerlaatste beta loste het probleem niet op. Ik zag ook de melding van de RFXcom voorbij komen en was deze dus ook aan het voorbereiden, maar een reboot van de raspberry was voldoende in deze.Yihaaa schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:54:
[...]
Ik had na het updaten naar de nieuwste Beta versie ook ineens dat de temperatuur sensoren niet meer werden ontvangen. Zag dit topic en vervolgens ook de RFXCOM geupdated. Daarna werkte alles weer goed.
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=4775
¯\_(ツ)_/¯
Zie de link met domoticz niet ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Mi-light controllers kun je RGB strips aansturen via domoticz. Deze zijn te koop op E-bay. er is al meer hiervoor voorbij gekomen. Vandaar mijn vraag.
Kijk maar eens in Domoticz. Die opties heb ik niet......janne_nl schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:25:
Je kunt toch gewoon op wissen klikken onderaan een log?
¯\_(ツ)_/¯
M'n wasmachine kan ik ook aansturen via domoticz, maar dan nog is dit niet de plek om te vragen wat voor wasmiddel er in moet.schmm schreef op maandag 05 januari 2015 @ 06:41:
Mi-light controllers kun je RGB strips aansturen via domoticz. Deze zijn te koop op E-bay. er is al meer hiervoor voorbij gekomen. Vandaar mijn vraag.
Beste is vloeibaar wasmiddel, merk maakt niet zo veel uit.DukeBox schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:22:
[...]
M'n wasmachine kan ik ook aansturen via domoticz, maar dan nog is dit niet de plek om te vragen wat voor wasmiddel er in moet.
Ik heb de code opgepakt en naar eigen smaak wat CSS aanpassingen gedaan, wellicht dat meer mensen het kunnen waarderen. Mijn versie is hier te vinden.
sorry hoor.. ik wist niet dat je kwaad werd...DukeBox schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:22:
[...]
M'n wasmachine kan ik ook aansturen via domoticz, maar dan nog is dit niet de plek om te vragen wat voor wasmiddel er in moet.
Ehm. Daar keek ik uiteraard ook. In een log naar beneden scrollen. Bij de pagina.s staat bij mij wissen. Ik gebruik de laatste stable.M.v.Veelen schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:07:
[...]
Kijk maar eens in Domoticz. Die opties heb ik niet......
janne_nl schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:10:
[...]
Ehm. Daar keek ik uiteraard ook. In een log naar beneden scrollen. Bij de pagina.s staat bij mij wissen. Ik gebruik de laatste stable.
¯\_(ツ)_/¯
ikzelf heb het aan de praat gekregen, via Max!Buddy. Zie hier: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=841vanputten80 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:24:
Heb het wel eens eerder gevraagd maar niet echt een antwoord gehad. Heeft iemand de Max Cube (EQ-3 Max) (de goedkope Honeywell Evohome) gekoppeld aan Domoticz? Zo`ja hoe? Er is wel eea te vinden alleen niet voor Linux, tenminste het lukt mij niet.
Je kan tegenwoordig gewoon een dummy thermostaat aanmakenmaxtrash schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:41:
[...]
Er zijn in Domoticz echter geen goede manieren (ik zou althans niet weten hoe), om een thermostaat te maken in de GUI, Er ontbreekt een dummy device. Ik zou graag een multi-state device willen, maar de developer heeft andere prioriteiten. Dat mag natuurlijk, ben zelf nu alleen een beetje gestopt met hobbyen met Domoticz.
Helaas lijkt maxbuddy niet meer te downloaden. Ik ga nog is verder zoeken. Thanks zovermaxtrash schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:41:
[...]
ikzelf heb het aan de praat gekregen, via Max!Buddy. Zie hier: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=841
Ook iemand anders heeft dingen gedaan met Max!Buddy (http://www.domoticz.com/f...php?f=17&t=3728&hilit=eq3)
Max!buddy is er ook voor Linux.
Ben zelf ook bezig geweest met een MQTT koppeling. Ik wilde dan een javscript driver maken in node.js en via MQTT koppelen aan Domoticz. Je hebt max!buddy dan niet meer nodig.
Er zijn in Domoticz echter geen goede manieren (ik zou althans niet weten hoe), om een thermostaat te maken in de GUI, Er ontbreekt een dummy device. Ik zou graag een multi-state device willen, maar de developer heeft andere prioriteiten. Dat mag natuurlijk, ben zelf nu alleen een beetje gestopt met hobbyen met Domoticz.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
1
2
3
4
5
6
7
8
| 2015-01-05 21:06:01 User: admin initiated a switch command 2015-01-05 21:06:01 Event: triggered: TEST knipperen_1 2015-01-05 21:06:01 (TESTknop) Lighting 1 (TESTknop) 2015-01-05 21:06:11 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC) 2015-01-05 21:06:21 User: admin initiated a switch command 2015-01-05 21:06:21 Event: triggered: TEST knipperen_2 2015-01-05 21:06:21 (TESTknop) Lighting 1 (TESTknop) 2015-01-05 21:06:30 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors) |
[ Voor 76% gewijzigd door DukeBox op 05-01-2015 21:28 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
| 2015-01-05 21:51:39 User: admin initiated a switch command 2015-01-05 21:51:39 Event: triggered: TEST knipperen_1 2015-01-05 21:51:39 (TESTknop) Lighting 1 (TESTknop) 2015-01-05 21:51:43 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC) 2015-01-05 21:51:46 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC) 2015-01-05 21:51:49 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC) 2015-01-05 21:51:52 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC) 2015-01-05 21:51:55 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC) |
[ Voor 90% gewijzigd door tozzke op 05-01-2015 22:28 ]
top, ga ik eens mee aan de slagalberthakvoort schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:48:
[...]
Je kan tegenwoordig gewoon een dummy thermostaat aanmaken
[afbeelding]
download link is nog te vinden en met wat kunstgrepen zou het ook nog moeten werken. Desalnietemin allemaal niet ideaal natuurlijk. Heb het idee dat de ontwikkelaar er een beetje op uitgekeken is.vanputten80 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:59:
[...]
Helaas lijkt maxbuddy niet meer te downloaden. Ik ga nog is verder zoeken. Thanks zover
Gaaf hoor!Quindor schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:11:
Ik heb onlangs een via WiFi bestuurbare LED PWM dimmer gebouwd met een ESP8266 module.....
Schitterend idee! Wat heb je hier juist voor moeten doen/installeren/configureren? (een OpenWRT router heb ik al uiteraard)RudolfR schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:47:
Mijn RFXCOM hangt aan m'n router (WNDR3700v2) met OpenWRT.
Ergens zal je iets moeten maken wat een extra switch/user var triggerd (deurcontact?). Ik heb ook een soortgelijk scenario wat mijn verlichting aanzet bij binnenkomst. Ik heb een virtuele schakelaar "iemand aanwezig?" die geschakeld wordt bij vinden van mijn telefoon, maar ook bij het uitzetten van het alarm. Het aanzetten van de switch zorgt ook voor het activeren van een timer die 30 minuten aftelt. Na het verstrijken van de 30 minuten, en het niet vinden van de telefoon, schakelt hij de switch weer uit. Dit is vooral handig als iemand anders je huis binnen moet om je dieren te verzorgen oid. Of je moet je telefoon al mee willen gevenYvad schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 01:39:
Ik heb ergens een denkfoutje in mijn systeem. Ik ping elke 15 min naar mijn telefoon om te kijken of ik 'aanwezig' ben thuis. Zo niet gaan de lampen uit. Dit werkt perfect.
Script ziet er ongeveer zo uit
If telefoonAanwezig = off AND ( lamp1 = aan ANDOR lamp2 = aan )
do alleLampen = uit
Echter wanneer ik thuis kom duurt het even voor ik wifi verbinding heb. Gevolg is dat na het aanzetten van de lampen deze direct weer worden uitgezet. Dit heb ik gedeeltelijk opgelost door bij het aanzetten van de lampen te zeggen dat ik thuis ben (virtuele switch aan).
Het switchen van die virtual switch duurt echter eventjes. Als ik nu thuis kom moet ik eerst 1x het licht aan doen, waarna ik op 'aanwezig' sta, maar ondertussen heeft Domoticz de lampen alweer uitgezet en moet ik ze een 2e keer aanzetten waarna ze aan blijven.
Is er een manier om ervoor te zorgen dat de check of ik 'afwezig' ben slechts 1x per minuut uitgevoerd wordt ipv continu? Of is er een andere manier om dit op te lossen?
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 06-01-2015 08:46 ]
Installeren:A1AD schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 06:10:
[...]
Schitterend idee! Wat heb je hier juist voor moeten doen/installeren/configureren? (een OpenWRT router heb ik al uiteraard)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| root@OpenWrt ~# dmesg | grep usb [ 6.370000] usbcore: registered new interface driver usbfs [ 6.380000] usbcore: registered new interface driver hub [ 6.380000] usbcore: registered new device driver usb [ 6.600000] usbcore: registered new interface driver usb-storage [ 7.390000] usb 2-1: new full-speed USB device number 2 using ohci-platform [ 15.340000] usbcore: registered new interface driver usbserial [ 15.350000] usbcore: registered new interface driver usbserial_generic [ 15.370000] usbserial: USB Serial support registered for generic [ 15.490000] usbcore: registered new interface driver ftdi_sio [ 15.500000] usbserial: USB Serial support registered for FTDI USB Serial Device [ 15.530000] usb 2-1: Detected FT232RL [ 15.530000] usb 2-1: Number of endpoints 2 [ 15.530000] usb 2-1: Endpoint 1 MaxPacketSize 16384 [ 15.540000] usb 2-1: Endpoint 2 MaxPacketSize 16384 [ 15.540000] usb 2-1: Setting MaxPacketSize 64 [ 15.660000] usb 2-1: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0 |
1
2
| stty -F /dev/ttyUSB0 38400 socat tcp-listen:10001,fork,reuseaddr file:/dev/ttyUSB0,raw & |
Volgens mij wil je ervoor zorgen dat het script alleen wordt uitgevoerd als 'telefoonAanwezig' naar false is gegaan.Yvad schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 01:39:
Script ziet er ongeveer zo uit
If telefoonAanwezig = off AND ( lamp1 = aan ANDOR lamp2 = aan )
do alleLampen = uit
1
2
3
4
5
| function isVeranderingTelefoonAanwezig () local a = devicechanged ~= nil and (devicechanged["telefoonAanwezig"] == "On" or devicechanged["telefoonAanwezig"] == "Off") return a end |
1
2
3
4
5
| function isHuisVerlaten() local a = devicechanged ~= nil and devicechanged["telefoonAanwezig"] == "Off") return a end |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| -- methodes 'isVerandering<variabelenaam> om te achterhalen of het script werd getriggerd door een wijziging in <variabelenaam> function isVeranderingIemandThuis() local a = devicechanged["IemandThuis"] == "On" or devicechanged["IemandThuis"] == "Off" return a end function isVeranderingDonkerBinnen() local a = devicechanged["DonkerBinnen"] == "On" or devicechanged["DonkerBinnen"] == "Off" return a end function isVeranderingDonker() local a = devicechanged["Donker"] == "On" or devicechanged["Donker"] == "Off" return a end function isVeranderingBedtijd() local a = devicechanged["Bedtijd"] == "On" or devicechanged["Bedtijd"] == "Off" return a end -- Method om te bepalen of het gewenst is om het script uit te voeren: -- Donker, DonkerBinnen, Bedtijd, IemandThuis. -- Andere wijzigingen triggeren het script niet. -- Dit zorgt ervoor dat handmatige controle mogelijk blijft. function scriptMagWordenUitgevoerd() local a, b, c, d = false, false, false if (devicechanged ~= nil) then a = isVeranderingDonker() b = isVeranderingDonkerBinnen() c = isVeranderingBedtijd() d = isVeranderingIemandThuis() end -- print('scriptMagWordenUitgevoerd() A: '..tostring(a)..' B: '..tostring(b)..' C: '..tostring(c)..' D: '..tostring(d)) return a or b or c or d end -- Controleer of het script mag worden uitgevoerd en breek af. if (scriptMagWordenUitgevoerd() == false) then -- print('Geen geldige input voor script. Afgebroken.') return commandArray end |
Thanks hiervoor. Ik ga hiermee spelen ":)maxtrash schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:20:
[...]
download link is nog te vinden en met wat kunstgrepen zou het ook nog moeten werken. Desalnietemin allemaal niet ideaal natuurlijk. Heb het idee dat de ontwikkelaar er een beetje op uitgekeken is.
De standaard software van ELV Max toont inmiddels ook de IST-temperatuur, dus een van de grootste voordelen van Max!buddy (voor gewone users) is ook verdwenen. Misschien dat dat een rol speelt.
Zie verder overigens hier en hier als je toch ermee verder wilt:
http://download.maxbuddy.de/
http://bugs.maxbuddy.de/boards/1/topics/3228?page=1
Bedankt! Dit werkt nu perfect. Heb een 2e dummy switch gemaakt "huisVerlaten" die alleen aan gaat wanneer de state naar 'off' is veranderd. Met deze dummy schakel ik de lampen uitRudolfR schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:24:
[...]
Volgens mij wil je ervoor zorgen dat het script alleen wordt uitgevoerd als 'telefoonAanwezig' naar false is gegaan.
In Lua kun je dat achterhalen door 'deviceChanged' te checken.
[...]
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Dit had ik laats ook gemerkt. Via instellingen beta updates aanvinken en hij staat er wel bij.Mr Orange schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:39:
Na even op Windows met Domoticz gespeeld te hebben, heb ik het nu op mijn eerste RaspberryPi gezet. Na wat geklungel is het me gelukt. Nu had ik onder Windows ook mijn Hue lampen aan de praat gekregen, ik kon daar gewoon mijn bridge koppelen, want hij stond in de hardwarelijst.
In mijn Raspberry Pi kan ik de Hue Bridge niet meer selecteren. Klopt dit? Zijn er functionele verschillen tussen de verschillende OSen?
[ Voor 49% gewijzigd door Zendur77 op 06-01-2015 19:57 ]
Je zal denk ik een manual switch moeten maken, en de test-button moeten gebruiken om de schakelaar te laten weten dat ie gekoppeld is (en op welke code hij moet gaan reageren). Je mag de code zelf verzinnen, maar het type moet denk ik wel kloppen. De grote vraag is dan welk type je moet hebben... AC? Ik weet 't niet. Probeer er wat, en druk meerdere keren op de test-knop om te zien of er wat gebeurt! Als je actie ziet sla je hem op en onthoud je het 'type' (en pak bij de volgende een andere code).pcready schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:07:
...
Laatst bij de Kruidvat deze voor 9,95 uit de aanbiedingenbak gevist:
http://www.elro.eu/nl/m/p...rs-met-afstandsbediening7
Domoticz regeert in learning mode en voegt een schakelaar toe maar deze reageert daarna verder niet.
...
als ik een ON signaal stuur met de bijgeleverde afstandbediening staat er in het log:
Tue Jan 6 21:59:49 2015 (RFXCOM) Lighting 4 (Unknown)
Tue Jan 6 21:59:49 2015 (RFXCOM) Lighting 2 (Unknown)
...je koppelt ze met de afstandbediening door hem in het stopcontact te steken en binnen 10 sec. op de afstandbedieneing een ON signaal te zenden. het lijkt er dus op dat de wall sockets de 1e 10 sec. in pairing mode staan maar ook met handmatig toevoegen, zoals een KAKU schakelaar, gebeurt er daarna niets.
...
[ Voor 12% gewijzigd door mbitter op 06-01-2015 22:58 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| cd domoticz wget http://domoticz.sourceforge.net/beta/domoticz_linux_armv6l.tgz tar xvfz domoticz_linux_armv6l.tgz rm domoticz_linux_armv6l.tgz sudo service domoticz.sh start |
Je pakt de USB stick in de hand en loopt ermee naar de Wall Plug. Je klikt 1 keer kort op de knop op de USB stick en deze zal dan langzaam gaan knipperen. Vervolgens druk je een paar keer op de knop van de Wall plug en de blauwe LED op de USB stick zal even oplichten en daarna weer langzaam gaan knipperen.basa schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:38:
Sinds enkele weken ben ik ook helemaal in de domotica gestort. Als tweaker nam ik de uitdaging aan om Domoticz op mijn Synology nas (DS214) te krijgen met als controller een Aeon Labs Zwave stick (i.p.v. een Vera toestel).
Als Linux noob heeft mij dit een 2tal weken gekost om het eindelijk draaiende te krijgen! Vol enthousiasme probeerde ik nu mijn eerste Zwave Wall plug (Fibaro Wall plug type FGWPE-101)...Ik krijg dit ding echter niet gekoppeld...Ik zit al in angst om aan de slag te gaan met mijn inbouw Fibaro schakelaar![]()
In allehande forums, de handleiding enz. zie ik telkens dat alles praktisch vanzelf zou gaan. Ik heb echter al van alles geprobeerd. Na ettelijke uren dan maar als een zot op de knopjes van de Aeon stick, Wall plug en in de software zelf gedrukt. De handleiding van de stick en de wall plug staat er ook uitleg...maar hoe vaak ik het ook probeer, de wall plug komt niet te voorschijn in Domoticz...
Kan iemand mij uitleggen hoe je nodes moet toevoegen? Je zou op den duur aan jezelf twijfelen... Of is er toch nog iets fout in mijn installatie?
Ik zie namelijk (in Domoticz) bij Hardware mijn Zwave stick, ik duw daarna op Setup. Ik veronderstel dat daar de verschillende Nodes moeten komen?
Kan iemand mij een duwtje geven?
Alvast bedankt
¯\_(ツ)_/¯
Bedankt voor de snelle reactie en de goede uitlegM.v.Veelen schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:02:
[...]
Je pakt de USB stick in de hand en loopt ermee naar de Wall Plug. Je klikt 1 keer kort op de knop op de USB stick en deze zal dan langzaam gaan knipperen. Vervolgens druk je een paar keer op de knop van de Wall plug en de blauwe LED op de USB stick zal even oplichten en daarna weer langzaam gaan knipperen.
De Wall plug is nu toegevoegd en je kunt de USB stick 'uit' zetten door weer 1 keer kort op de knop te drukken.
Stick in de USB poort steken, Domoticz opstarten en in je log kijken of de Wall plug inderdaad herkend wordt. Dan onder Hardware - Setup kijken of hij erbij staat.
Je meldt 'm namelijk aan op de stick en eenmaal aangemeld zou Domoticz 'm ook moeten herkennen.
[ Voor 8% gewijzigd door basa op 08-01-2015 09:18 ]
Zodra ik dat probeer gebeurd er niets: Heb er een recording van gemaakt: https://www.youtube.com/w...SkTABWJc&feature=youtu.be
[ Voor 13% gewijzigd door Simkin op 07-01-2015 11:37 ]
Je moet hem in hetzelfde vakje eronder in slepen (rechts ervan). Dus niet in je eigenlijke blocky erboven.Simkin schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:34:
[...]
Zodra ik dat probeer gebeurd er niets: Heb er een recording van gemaakt: https://www.youtube.com/w...SkTABWJc&feature=youtu.be
Weet niet wat ik fout doe
[ Voor 87% gewijzigd door Simkin op 07-01-2015 13:10 ]
Voor zover ik kan beoordelen en kan zien is dit "NIET" mogelijk. Wellicht dat dit nog in de toekomst veranderd wordt.Simkin schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:14:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de tint/helderheid van Hue lampen aan te passen als ze al aan een groep zijn toegevoegd?
Zodra ik een lamp selecteer kan ik onderin wel de tint/helderheid waarde wijzigen maar deze wijziging wordt niet opgeslagen.
[afbeelding]
Een workaround is om ALLE lampen te verwijderen en 1 voor 1 opnieuw toe te voegen met de gewenste waardes, dit doe ik liever niet.
Alvast bedankt voor het meedenken!
KlikAanKlikUit heeft ook gewoon wandschakelaars hoorkoelkast schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:05:
Ons huis is voorzien van ouderwetse schakelaars die ik graag wil houden (voor de looks). Daarom lijkt het me handig om een 433Mhz knop ergens te hebben.
Ik bedoel dan zoiets als de Flic: http://flic.io/#/ of de BTTN http://bt.tn, maar dan in 433 Mhz. En dan moet het niet in een standaardvorm zijn als een afstandsbediening, maar dus echt één knop.
Het zou overigens ook gaaf zijn als er ondersteuning zou komen voor de Flic en/of de BTTN :-)
Dat weet ik, maar dat zijn van die grote dingen. Het zou mooi zijn als er zo'n soort knop (die je op een kastje kan plakken / kunt inbouwen). Zoiets dus:ThinkPadd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:31:
[...]
KlikAanKlikUit heeft ook gewoon wandschakelaars hoor
[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 07-01-2015 14:47 ]
Als. Je er even een scene van maakt kan je dat wel. Daarna weer op groep zetten.Simkin schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:14:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de tint/helderheid van Hue lampen aan te passen als ze al aan een groep zijn toegevoegd?
Zodra ik een lamp selecteer kan ik onderin wel de tint/helderheid waarde wijzigen maar deze wijziging wordt niet opgeslagen.
......
Een workaround is om ALLE lampen te verwijderen en 1 voor 1 opnieuw toe te voegen met de gewenste waardes, dit doe ik liever niet.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
[ Voor 5% gewijzigd door Timple op 07-01-2015 15:57 ]
Dat lijkt bij mij niet te werken:LoneWolf schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:17:
[...]
Als. Je er even een scene van maakt kan je dat wel. Daarna weer op groep zetten.
Met deze instellingen zal de batterij inderdaad een heel stuk sneller leeg gaan.Timple schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:56:
Nou, helaas.
Ik had een Fibaro Motion Sensor voor kerst gekregen:
[afbeelding]
http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/motion-sensor
Deze werkt op een batterij en gaat wel 3 jaar mee (volgens de advertentie). Nu heb ik alle standaard instelling laten staan behalve de temperatuur. Deze laat ik om de minuut meten (i.p.v. 10 minuten) en vervolgens via z-wave een melding geven bij een 0.1C temperatuur verandering (i.p.v. 1C).
Nu is de batterij na 10 dagen al leeg.![]()
Natuurlijk zal de sensor nu vaker wakker worden door mijn instelling maar dit is toch wel erg snel niet?
[ Voor 3% gewijzigd door Brutuss op 07-01-2015 16:39 ]
Stap 3: Save klikken na stap 2. Stap 7 op groep zetten, stap 8 opslaan.Simkin schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:04:
[...]
Dat lijkt bij mij niet te werken:Zodra ik de groep opnieuw open staat de oude waard eer nog steeds. Mis ik een bepaalde stap?
- Open groep
- Verander type naar scene
- Selecteer lamp
- Verander helderheid/tint
- Click Opslaan
[ Voor 6% gewijzigd door LoneWolf op 07-01-2015 17:17 ]
Meten doet ie sowieso, maar een rapport sturen met de metingen zou ik Elke 15 min doenTimple schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:56:
Nou, helaas.
[afbeelding]
Deze werkt op een batterij en gaat wel 3 jaar mee (volgens de advertentie). Nu heb ik alle standaard instelling laten staan behalve de temperatuur. Deze laat ik om de minuut meten (i.p.v. 10 minuten) en vervolgens via z-wave een melding geven bij een 0.1C temperatuur verandering (i.p.v. 1C).
Natuurlijk zal de sensor nu vaker wakker worden door mijn instelling maar dit is toch wel erg snel niet?
Ik heb een fibaro rookmelder die ook 3jaar zou moeten meegaan, en die stuurt om de 15minuten een update. Echter was deze ook plat in een paar maand tijd.Timple schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:56:
Nou, helaas.
[afbeelding]
The parameter is relevant for the battery powering mode only. Longer
time interval means less frequent communication and thus a longer battery life.
[ Voor 9% gewijzigd door beOnt op 07-01-2015 17:29 ]
Whahaha... Nu moet je natuurlijk al die berekeningen met een korreltje zout nemen. Zelfde als met de actieradius van de auto enz.beOnt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:26:
[...]
Ik heb een fibaro rookmelder die ook 3jaar zou moeten meegaan, en die stuurt om de 15minuten een update. Echter was deze ook plat in een paar maand tijd.
Ik weet niet hoe ze die berekeningen doen, maar als je dat plastiekske tussen de batterij laat zitten gaat hij inderdaad 3 jaar meegaan...
ja inderdaad, maar ik had gehoopt op een jaarBrutuss schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:30:
[...]
Whahaha... Nu moet je natuurlijk al die berekeningen met een korreltje zout nemen. Zelfde als met de actieradius van de auto enz.
Ook met de update van 2194 naar 2195 dit probleem... niemand anders last van?schmm schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:53:
Ik heb gisteren getracht om de laatste beta te installeren op mijn beide raspberry's echter op beide liep deze niet door.
Wat ik te zien kreeg:
Stap 1: Download van update
Stap 2: Raspberri krijgt een reboot
Stap 3: Refresh naar dashboard
Beide rapspberry's deden hetzelfde. Ook de reboot werd niet doorgevoord alleen een melding gegeven met een voortgangsbalk. Toen deze op 100% stond kregen we een refresh naar het dashboard.
Daarna heb ik beide raspberry's geupdate via deze manier en dat ging verder zonder problemen
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 cd domoticz wget http://domoticz.sourceforge.net/beta/domoticz_linux_armv6l.tgz tar xvfz domoticz_linux_armv6l.tgz rm domoticz_linux_armv6l.tgz sudo service domoticz.sh start
Betrof de update naar naar 2194
Dat is vreemd, Ik heb Hue gewoon kunnen toevoegen en ook alle lampen waren zichtbaar.Mr Orange schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:01:
Ik heb dit ook, maar met de genoemde manier via putty zit hij nu wel op 2195.
Ik heb alleen wel nog problemen met Hue. Inmiddels heb ik dmv de overstap naar de beta versie wel de mogelijkheid om hue als apparaat toe te voegen, alleen gebeurd er verder niets. Hij laat geen enkele lamp zien. Terwijl ik onder Windows wel gewoon al mijn lampen zag.
Hij geeft in de log dit aan:
2015-01-07 19:56:30 Error: Philips HUE hardware (3) thread seems to have ended unexpectedly
Ehm... tja... en nu?
Een apparaat wordt niet ineens een repeater hoor... Hij heeft de router functie of niet. Het is niet iets wat aan of uit gezet wordt door de voeding...beOnt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:31:
[...]
ja inderdaad, maar ik had gehoopt op een jaaranyway ik ga een power adapter kopen, dan doet hij ook dienst als z-wave repeater
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Heb je bij instellingen wel aan staan dat nieuwe apparaten toestaat? daar ben ik nl ook al eens tegenaan gelopen.Mr Orange schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:39:
Ja hoor, verder werkt mijn hue prima.
Ik heb al geprobeerd de hue te verwijderen en weer opnieuw toe te voegen, maar helaas.. Hetzelfde probleem.
[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 07-01-2015 22:06 ]
Dit is niet waar. Zowel python als perl zijn prima te gebruiken onder windows.Brutuss schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:25:
Ik heb andere oplossingen gezien als een Python of Perl script. Maar deze kan ik in Windows niet gebruiken.
Wat wil je met het script doen, en welke trigger wil je gebruiken?Brutuss schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:25:
Ik ben overgestapt van een Raspberry Pi met Domoticz naar een Intel NUC met Windows 8 en Domoticz V2.2186
Naar mijn mening zijn in Windows alleen de LUA scripts mogelijk om uit te voeren. Hier ben ik helaas totaal niet mee bekend... Ik heb een ping script gekopieerd van het Domoticz forum en aangepast naar mijn omgeving:
...
Nu werkt dit script prima maar in Domoticz krijg ik iedere minuut een entry in de logfile per schakelaar. wat inhoud dat ik in een week tijd 11.354 entries heb verdeeld over 455 pagina's. Deze lijst laden is zelfs voor een I5 even zoeken. Hierna even kijken wanneer gisteren de TV aan of uit was kost ook onnodig veel tijd.
Ik wil dan ook graag dat het ping script alleen een change stuurt is dit daadwerkelijk nodig is.
Ik heb zowel dit forum als het domoticz forum meerdere malen bestudeerd maar ik kan er niet in slagen om een LUA script te vinden welke dit wel kan.
...
In device scripts, *always* do a check on the state of the changed device first. The device scripts are triggered fairly often, especially when you have a lot of thermometers and other measurement devices. If you just set the commandArray without any conditions, the script always just execute those commands at every device change, and those changes will trigger the scripts again and again resulting in a loop.
Die snap ik niet helemaal. Hoe kan ik van een deurcontact nu een schakelaar maken?ThinkPadd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:47:
Of je koopt gewoon een schakelaar naar keuze en gebruikt idd een KaKu zender, of nog beter: molesteert een goedkoop deurcontact ofzo(zie eerder in dit topic voor een deurcontact van Banggood voor 3 euro).
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq