Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
_/-\o_ _/-\o_ Quindor _/-\o_ _/-\o_

Dit ga ik zeker volgen en ziet er veel belovend uit!!

Het enige nadeel wat ik heb is dat ik niet zo handig ben met de soldeerbout.. maar ja... Dan maar wat leren 8)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Als ik nu op E-Bay zo'n RGB led strip wil aanschaffen met zo'n mi-light module

wat moet ik dan allemaal hebben?

Als ik op RGB led strip zoek op ebay kom ik uch mogelijkheden tegen... (iets van bomen en bos)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 21:58
De led strip zelf en de Mi-Light module voor aan de led strip heb je sowieso nodig. Wil je de strip aansturen met Domoticz dan heb je de RF naar WIFI module ook nodig. Wil je hem aansturen met een afstandbediening, dan moet je die er uiteraard bij aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
^ Sorry, dat had ik erbij moeten zetten.. Die RF naar WIFI is mij duidelijk. Ook dat je de controller nodig hebt,

Maar welke rgb strips kun je daarvoor gebruiken?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt ook een TRC02 RGB controller halen, die werkt op 433Mhz en schijnt door de RFXCOM ondersteund te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 21:58
In principe elke strip die 3 of 4 aparte kanalen (rgb of rgbw) heeft, en een gemeenschappelijke plus. Soms zitten er connectortjes aan, maar die kan je er prima zelf afknippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Pas wel op dat de RGBW module van Applamp/Mi.Light niet echt RGBW is. Het is RGB of W, nooit tegelijk. Dat maakte ze voor mij iig niet echt bruikbaar. Verder werkt het systeem wel leuk!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
dus als LED strip zou je deze kunnen gebruiken:
http://www.ebay.com/itm/5...ights&hash=item5b0a7367c2

Dan de Mi-Light nog:
http://www.ebay.com/itm/W...ories&hash=item1e9259fa7a

klopt dit?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Met nog een 12v voeding erbij zou dat moeten werken inderdaad!

Dat eerste plaatje bij die LED strip is trouwens wel erg fout. No way dat dit een individueel adresseerbare LED strip is. Maar goed, ziet er prima uit dus. Wel eventjes kabeltjes knippen en strippen, maar dat moet geen issue zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
Quindor schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:11:
Er zijn op dit moment PCB bordjes die ik heb ontwerpen onderweg, als die er eenmaal zijn moet het maken ook nog eens haast geen tijd kosten! :D :D Uiteraard zal ik het design publiceren zodat iedereen er vervolgens gebruik van kan maken.
Leuk gemaakt, maar gebruik aub enkel rechte tracks en hoeken van 45graden in je PCB design.

Heerlijk goedkoop wifi module heb je daar zeg. Kan deze zonder extra controller communiceren met domoticz?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

A1AD schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:55:
[...]

Leuk gemaakt, maar gebruik aub enkel rechte tracks en hoeken van 45graden in je PCB design.

Heerlijk goedkoop wifi module heb je daar zeg. Kan deze zonder extra controller communiceren met domoticz?
Thnx! Ik ben nog wat nieuw met PCB design (eigenlijk met alles wat ik gedaan heb de laatste 2 weken, maar ik leer snel :+ ) en ik las op internet erg conflicterende berichten over het gebruik van ronde hoeken, 45 graden, 90 graden, etc. Dus ik heb uiteindelijk maar een eerste print ontworpen en die komt binnenkort binnen. Daarna wil ik een revisie maken en dat design beschikbaar maken.
Er waren wel meer zaken die ik waarschijnlijk niet helemaal correct heb (grootte van de gaten, boven en onder over elkaar soms met verkeerde lijnen?, etc.)

Over de WiFi module, yes, dat is het enige wat je nodig hebt.

De ESP8266 is een WiFi chip + Microcontroller gecombineerd! Hij is pas enkele weken beschikbaar dus nog niet alles erover is bekend, maar de super lage prijs maakt hem erg interessant om kleine dingen mee te doen.
Waar mijn vorige design ~18$ was is deze nog maar 7$! Van niet heel erg duur naar best wel goedkoop. :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Is er een mogelijk om een controle in te bouwen dat bijvoorbeeld als een sensor voor x uren niet gezien is dat er een alarm af gaat?

Bij mij is namelijk gisteren om de een of andere reden iets fout gegaan waardoor de weer en beveiliging sensoren geen updates meer verstuurde naar Domoticz over de RFXCOM. KAKU werkte nog wel.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
schmm schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:51:
Is er een mogelijk om een controle in te bouwen dat bijvoorbeeld als een sensor voor x uren niet gezien is dat er een alarm af gaat?

Bij mij is namelijk gisteren om de een of andere reden iets fout gegaan waardoor de weer en beveiliging sensoren geen updates meer verstuurde naar Domoticz over de RFXCOM. KAKU werkte nog wel.
je kunt bij de hardware een time out instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:38
Ja. Met lua is dat mogelijk met een time script. Zie de wiki voor een voorbeeld .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 19:51
Quindor schreef op zondag 04 januari 2015 @ 02:50:
[...]

Thnx! Ik ben nog wat nieuw met PCB design (eigenlijk met alles wat ik gedaan heb de laatste 2 weken, maar ik leer snel :+ ) en ik las op internet erg conflicterende berichten over het gebruik van ronde hoeken, 45 graden, 90 graden, etc. Dus ik heb uiteindelijk maar een eerste print ontworpen en die komt binnenkort binnen. Daarna wil ik een revisie maken en dat design beschikbaar maken.
Er waren wel meer zaken die ik waarschijnlijk niet helemaal correct heb (grootte van de gaten, boven en onder over elkaar soms met verkeerde lijnen?, etc.)

Over de WiFi module, yes, dat is het enige wat je nodig hebt.

De ESP8266 is een WiFi chip + Microcontroller gecombineerd! Hij is pas enkele weken beschikbaar dus nog niet alles erover is bekend, maar de super lage prijs maakt hem erg interessant om kleine dingen mee te doen.
Waar mijn vorige design ~18$ was is deze nog maar 7$! Van niet heel erg duur naar best wel goedkoop. :9~ _/-\o_
Op Ebay kun je die ESP8266 al voor ca 3 dollar vinden.. Ik heb een paar weken terug een stuk of 5 van die printjes besteld.. kan niet wachten tot ze binnen zijn haha.. De oplossing op jouw BLOG is erg cool! Ga ik gebruiken voor mijn toepassing.

NB wat ik mij herinner van mijn colleges over EMC (bijna 20 jaar geleden...), dan zijn 45 graden bochten op een printje een stuk beter dan haakse bochten..

<EDIT> Laat maar.. ik lees net op je blog dat die 7 dollar over de totale kosten gaan :-)

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
gizmocuz schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:44:
Als je configuratie parameters veranderd, eerst even de node wakker maken, zit meestal een knopje ergens, dan sturen
hij ontvangt wel de temp ed, maar de status van de bewegingsmelder veranderd niet, tevens geeft hij een rood uitroepteken aan, bij de nodes.
heb de stroom er al afgehaald, en dan er weer op, dan blijft hij als het goed is tien minuten wakker. toen het commando gestuurd, maar geeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:15
schmm schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:51:

Ik had na het updaten naar de nieuwste Beta versie ook ineens dat de temperatuur sensoren niet meer werden ontvangen. Zag dit topic en vervolgens ook de RFXCOM geupdated. Daarna werkte alles weer goed.

http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=4775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
hendrik12345678 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:16:
[...]

je kunt bij de hardware een time out instellen
Dit betreft idd bij de hardware. Echter de RFXcom werkte gewoon. De KAKU schakelingen werkte ook nog gewoon. Het betreft puur de temperatuur sensoren en de deur contacten.

Een time-out helpt dan mijns inziens niet in dit probleem.
Yihaaa schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:54:
[...]

Ik had na het updaten naar de nieuwste Beta versie ook ineens dat de temperatuur sensoren niet meer werden ontvangen. Zag dit topic en vervolgens ook de RFXCOM geupdated. Daarna werkte alles weer goed.

http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=4775
Was idd na de update naar de toen laatste beta. echter vanmorgen de update naar de allerlaatste beta loste het probleem niet op. Ik zag ook de melding van de RFXcom voorbij komen en was deze dus ook aan het voorbereiden, maar een reboot van de raspberry was voldoende in deze.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Reboot zou je kunnen doen via lua. Zorg er wel voor dat je niet in een reboot loop terecht komt, zoals ik had met de UPS controle. Betrof in mijn geval een shutdown via lua, die ik gelukkig via een json commando kon oplossen omdat domotica wel steeds heel even online kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Nog even over die milight dingen..

wat is nu het verschil tussen de RGB en de RGBW controllers?

en welke moet je hebben voor een default RGB led strip.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand een idee hoe je bepaalde (niet alle) logs kunt legen? Entry voor entry kan wel dmv de Shift knop ingedrukt te houden, maar het zijn er zoveel en ik wil graag op 0 beginnen met enkele logs. Bijvoorbeeld de logs van m'n Fibaro wall plug en het verbruik dat hij opslaat in het log.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Je kunt toch gewoon op wissen klikken onderaan een log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:28

DukeBox

loves wheat smoothies

Zie de link met domoticz niet ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
DukeBox schreef op maandag 05 januari 2015 @ 00:59:
[...]

Zie de link met domoticz niet ?
Mi-light controllers kun je RGB strips aansturen via domoticz. Deze zijn te koop op E-bay. er is al meer hiervoor voorbij gekomen. Vandaar mijn vraag.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:25:
Je kunt toch gewoon op wissen klikken onderaan een log?
Kijk maar eens in Domoticz. Die opties heb ik niet......

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

schmm schreef op maandag 05 januari 2015 @ 06:41:
Mi-light controllers kun je RGB strips aansturen via domoticz. Deze zijn te koop op E-bay. er is al meer hiervoor voorbij gekomen. Vandaar mijn vraag.
M'n wasmachine kan ik ook aansturen via domoticz, maar dan nog is dit niet de plek om te vragen wat voor wasmiddel er in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:22:
[...]

M'n wasmachine kan ik ook aansturen via domoticz, maar dan nog is dit niet de plek om te vragen wat voor wasmiddel er in moet.
Beste is vloeibaar wasmiddel, merk maakt niet zo veel uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 23:06
Heb het wel eens eerder gevraagd maar niet echt een antwoord gehad. Heeft iemand de Max Cube (EQ-3 Max) (de goedkope Honeywell Evohome) gekoppeld aan Domoticz? Zo`ja hoe? Er is wel eea te vinden alleen niet voor Linux, tenminste het lukt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:36
Ik heb de code opgepakt en naar eigen smaak wat CSS aanpassingen gedaan, wellicht dat meer mensen het kunnen waarderen. Mijn versie is hier te vinden.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Even een vraagje tussendoor: hebben jullie allemaal een Pi? Ik had graag een server bij aangemaakt op mijn ESX machine in de kelder om er domoticz op te draaien, maar om nu de RFXCOM USB in de kelder te plaatsten...

Hoe doen jullie dit? Ik zie dat er ooit een RFXCOM LAN verkocht werd maar ik vind nergens nog een webshop die hem verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
RFXLAN wordt niet door Domoticz ondersteund.
Koppel de USB RFXtrx433 aan een Raspberry PI met socat of ser2com of neem een Conrad LAN-USB hub en je kunt de RFXtrx433 via LAN benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
DukeBox schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:22:
[...]

sorry hoor.. ik wist niet dat je kwaad werd...

Dan ga ik het wel ergens anders zoeken... Maar aangezien hier diverse randproducten voor domoticz voorbij komen zoals dacht ik wel dat deze vraag hier ook wel mocht.....

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:10
Mijn RFXCOM hangt aan m'n router (WNDR3700v2) met OpenWRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
M.v.Veelen schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:07:
[...]

Kijk maar eens in Domoticz. Die opties heb ik niet......
Ehm. Daar keek ik uiteraard ook. In een log naar beneden scrollen. Bij de pagina.s staat bij mij wissen. Ik gebruik de laatste stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:10:
[...]

Ehm. Daar keek ik uiteraard ook. In een log naar beneden scrollen. Bij de pagina.s staat bij mij wissen. Ik gebruik de laatste stable.
:)

Ik heb (bijv) een Fibaro Wall plug en als ik naar het log ga en naar beneden scroll, dan zie ik echt geen 'wissen' staan oid. Ik heb ook de laatste stable in gebruik. Ik bedoel dus niet de logs die bewaard worden van de switches (aan / uit), want daar heb ik wel een wis-knop....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:16
vanputten80 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:24:
Heb het wel eens eerder gevraagd maar niet echt een antwoord gehad. Heeft iemand de Max Cube (EQ-3 Max) (de goedkope Honeywell Evohome) gekoppeld aan Domoticz? Zo`ja hoe? Er is wel eea te vinden alleen niet voor Linux, tenminste het lukt mij niet.
ikzelf heb het aan de praat gekregen, via Max!Buddy. Zie hier: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=841

Ook iemand anders heeft dingen gedaan met Max!Buddy (http://www.domoticz.com/f...php?f=17&t=3728&hilit=eq3)

Max!buddy is er ook voor Linux.

Ben zelf ook bezig geweest met een MQTT koppeling. Ik wilde dan een javscript driver maken in node.js en via MQTT koppelen aan Domoticz. Je hebt max!buddy dan niet meer nodig.
Er zijn in Domoticz echter geen goede manieren (ik zou althans niet weten hoe), om een thermostaat te maken in de GUI, Er ontbreekt een dummy device. Ik zou graag een multi-state device willen, maar de developer heeft andere prioriteiten. Dat mag natuurlijk, ben zelf nu alleen een beetje gestopt met hobbyen met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ok. Sorry. Die bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-10 23:58
maxtrash schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:41:
[...]

Er zijn in Domoticz echter geen goede manieren (ik zou althans niet weten hoe), om een thermostaat te maken in de GUI, Er ontbreekt een dummy device. Ik zou graag een multi-state device willen, maar de developer heeft andere prioriteiten. Dat mag natuurlijk, ben zelf nu alleen een beetje gestopt met hobbyen met Domoticz.
Je kan tegenwoordig gewoon een dummy thermostaat aanmaken

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U73Itii.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
maxtrash schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:41:
[...]

ikzelf heb het aan de praat gekregen, via Max!Buddy. Zie hier: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=841

Ook iemand anders heeft dingen gedaan met Max!Buddy (http://www.domoticz.com/f...php?f=17&t=3728&hilit=eq3)

Max!buddy is er ook voor Linux.

Ben zelf ook bezig geweest met een MQTT koppeling. Ik wilde dan een javscript driver maken in node.js en via MQTT koppelen aan Domoticz. Je hebt max!buddy dan niet meer nodig.
Helaas lijkt maxbuddy niet meer te downloaden. Ik ga nog is verder zoeken. Thanks zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Nadat ik een iPad mini had gewonnen was natuurlijk meteen duidelijk dat deze als dashboard ergens kwam te hangen. Na wat research kan ik uit op MagBak (World's tinnes iPad mount).
Vandaag is deze aan gekomen vanuit de USA en meteen "gemonteerd" natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2632444/IMG_0010_2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2632444/IMG_0012_2.jpg

De iPad snapt vast aan de metalen strip (met aardmagneten) en hangt slick strak tegen de zijkant van de koelkast naast de deur naar het portaal bij de voordeur. De iPad hangt zo ook keurig uit het buiten zicht (i.v.m. diefstal) en kunnen we toch makkelijk aan de knoppen bij binnenkomst of vertrek. De ideale plek dus.

Door de magneten kan ik de iPad makkelijk af pakken om te laden. Zo "verdwijnt" de iPad mooi in het interieur van het huis zonder lelijke kabels ed.. :)

* Joepv is happy voor $39 :9

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

hmmmm, ik wil m'n "wakeup light" uitbreiden met lampen die gaan knipperen maar dat wil vooralsnog niet lukken... :/
Uiteindelijk maar heel klein gemaakt met de volgende testopstelling:

dit ('TEST knipperen'):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D2akZBl.png
resulteert in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
2015-01-05 21:06:01 User: admin initiated a switch command
2015-01-05 21:06:01 Event: triggered: TEST knipperen_1
2015-01-05 21:06:01 (TESTknop) Lighting 1 (TESTknop)
2015-01-05 21:06:11 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC)
2015-01-05 21:06:21 User: admin initiated a switch command
2015-01-05 21:06:21 Event: triggered: TEST knipperen_2
2015-01-05 21:06:21 (TESTknop) Lighting 1 (TESTknop)
2015-01-05 21:06:30 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)

Ik druk dus de softwarematige 'TESTknop' in... het event start... maar slaat vervolgens vrolijk alle stappen op 2, 4, 6 en 8 seconden over om op de 10e seconde pas aan te gaan :?

doe ik wat fout? zit ik me helemaal blind te staren op een verkeerd iets? :P

Ik draai overigens op het moment V2.2186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat klopt je kan een switch maar 1 keer setten per IF.

[ Voor 76% gewijzigd door DukeBox op 05-01-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

is dat dan pas sinds kort of alleen bij Philips Hue lampen?
Ik heb een tijd een soortgelijke blockly gehad alleen dan met een livingwhites dimmer plug en dat werkte prima op deze manier.

edit:

Die bewering lijkt me trouwens bij nader inzien niet te kloppen aangezien onderstaande prima werkt
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DRXnRWL.png
Dan kan ik me alleen nog maar voorstellen dat het probleem hem zit in de korte tijd die ertussen zit :?

[edit2]
met 3 sec tussenpozen werkt het wel... alleen is er dan niet echt meer sprake van knipperen :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F47QNTR.png
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
2015-01-05 21:51:39 User: admin initiated a switch command
2015-01-05 21:51:39 Event: triggered: TEST knipperen_1
2015-01-05 21:51:39 (TESTknop) Lighting 1 (TESTknop)
2015-01-05 21:51:43 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC)
2015-01-05 21:51:46 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC)
2015-01-05 21:51:49 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC)
2015-01-05 21:51:52 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC)
2015-01-05 21:51:55 (Philips Hue) Lighting Limitless/Applamp (Plafond PC)

[/edit2]
edit:

dit is dan zeker sinds kort, ik heb voorheen namelijk ook events gehad met maar 1 sec tussenpozen

[ Voor 90% gewijzigd door tozzke op 05-01-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
alberthakvoort schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:48:
[...]

Je kan tegenwoordig gewoon een dummy thermostaat aanmaken

[afbeelding]
top, ga ik eens mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
vanputten80 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:59:
[...]

Helaas lijkt maxbuddy niet meer te downloaden. Ik ga nog is verder zoeken. Thanks zover
download link is nog te vinden en met wat kunstgrepen zou het ook nog moeten werken. Desalnietemin allemaal niet ideaal natuurlijk. Heb het idee dat de ontwikkelaar er een beetje op uitgekeken is.
De standaard software van ELV Max toont inmiddels ook de IST-temperatuur, dus een van de grootste voordelen van Max!buddy (voor gewone users) is ook verdwenen. Misschien dat dat een rol speelt.

Zie verder overigens hier en hier als je toch ermee verder wilt:
http://download.maxbuddy.de/
http://bugs.maxbuddy.de/boards/1/topics/3228?page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-11-2023
Quindor schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:11:
Ik heb onlangs een via WiFi bestuurbare LED PWM dimmer gebouwd met een ESP8266 module.....
Gaaf hoor! _/-\o_

Bedankt voor het delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 13:13
Ik heb ergens een denkfoutje in mijn systeem. Ik ping elke 15 min naar mijn telefoon om te kijken of ik 'aanwezig' ben thuis. Zo niet gaan de lampen uit. Dit werkt perfect.

Script ziet er ongeveer zo uit
If telefoonAanwezig = off AND ( lamp1 = aan ANDOR lamp2 = aan )
do alleLampen = uit

Echter wanneer ik thuis kom duurt het even voor ik wifi verbinding heb. Gevolg is dat na het aanzetten van de lampen deze direct weer worden uitgezet. Dit heb ik gedeeltelijk opgelost door bij het aanzetten van de lampen te zeggen dat ik thuis ben (virtuele switch aan).

Het switchen van die virtual switch duurt echter eventjes. Als ik nu thuis kom moet ik eerst 1x het licht aan doen, waarna ik op 'aanwezig' sta, maar ondertussen heeft Domoticz de lampen alweer uitgezet en moet ik ze een 2e keer aanzetten waarna ze aan blijven.

Is er een manier om ervoor te zorgen dat de check of ik 'afwezig' ben slechts 1x per minuut uitgevoerd wordt ipv continu? Of is er een andere manier om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
RudolfR schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:47:
Mijn RFXCOM hangt aan m'n router (WNDR3700v2) met OpenWRT.
Schitterend idee! Wat heb je hier juist voor moeten doen/installeren/configureren? (een OpenWRT router heb ik al uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 16:56
(jarig!)
Yvad schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 01:39:
Ik heb ergens een denkfoutje in mijn systeem. Ik ping elke 15 min naar mijn telefoon om te kijken of ik 'aanwezig' ben thuis. Zo niet gaan de lampen uit. Dit werkt perfect.

do alleLampen = uit

Echter wanneer ik thuis kom duurt het even voor ik wifi verbinding heb. Gevolg is dat na het aanzetten van de lampen deze direct weer worden uitgezet. Dit heb ik gedeeltelijk opgelost door bij het aanzetten van de lampen te zeggen dat ik thuis ben (virtuele switch aan).

Het switchen van die virtual switch duurt echter eventjes. Als ik nu thuis kom moet ik eerst 1x het licht aan doen, waarna ik op 'aanwezig' sta, maar ondertussen heeft Domoticz de lampen alweer uitgezet en moet ik ze een 2e keer aanzetten waarna ze aan blijven.

Is er een manier om ervoor te zorgen dat de check of ik 'afwezig' ben slechts 1x per minuut uitgevoerd wordt ipv continu? Of is er een andere manier om dit op te lossen?
Ergens zal je iets moeten maken wat een extra switch/user var triggerd (deurcontact?). Ik heb ook een soortgelijk scenario wat mijn verlichting aanzet bij binnenkomst. Ik heb een virtuele schakelaar "iemand aanwezig?" die geschakeld wordt bij vinden van mijn telefoon, maar ook bij het uitzetten van het alarm. Het aanzetten van de switch zorgt ook voor het activeren van een timer die 30 minuten aftelt. Na het verstrijken van de 30 minuten, en het niet vinden van de telefoon, schakelt hij de switch weer uit. Dit is vooral handig als iemand anders je huis binnen moet om je dieren te verzorgen oid. Of je moet je telefoon al mee willen geven :P

Dus zoals gezegd, het alleen schakelen op de status van je telefoon gaat niet handig werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik schakel eigenlijk ook alleen op basis van telefoons en dat werkt eigenlijk prima. Bekijk goed de scripts die hiervoor op de wiki staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook alleen met de telefoon en dat gaat ook prima. Ik denk dat je de interval gewoon korter moet zetten. Bij mij staat hij op 15 seconden ofzo. Zal iets meer batterij vragen van m'n telefoon, maar tot nu toe ondervind ik daar geen hinder van. En ik laad hem toch elke avond op.

Dat uitschakelen klopt sowieso niet, want als hij je telefoon niet ziet mag hij het licht niet eens aanzetten. Al begrijp ik dat je het licht met de hand aan zet?
Script nog ff goed doorlezen: http://domoticz.com/wiki/Presence_detection

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 06-01-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
A1AD schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 06:10:
[...]

Schitterend idee! Wat heb je hier juist voor moeten doen/installeren/configureren? (een OpenWRT router heb ik al uiteraard)
Installeren:
kmod-usb-serial-ftdi
socat

Zou zou je dmesg tijdens boot eruit moeten zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
root@OpenWrt ~# dmesg | grep usb
[    6.370000] usbcore: registered new interface driver usbfs
[    6.380000] usbcore: registered new interface driver hub
[    6.380000] usbcore: registered new device driver usb
[    6.600000] usbcore: registered new interface driver usb-storage
[    7.390000] usb 2-1: new full-speed USB device number 2 using ohci-platform
[   15.340000] usbcore: registered new interface driver usbserial
[   15.350000] usbcore: registered new interface driver usbserial_generic
[   15.370000] usbserial: USB Serial support registered for generic
[   15.490000] usbcore: registered new interface driver ftdi_sio
[   15.500000] usbserial: USB Serial support registered for FTDI USB Serial Device
[   15.530000] usb 2-1: Detected FT232RL
[   15.530000] usb 2-1: Number of endpoints 2
[   15.530000] usb 2-1: Endpoint 1 MaxPacketSize 16384
[   15.540000] usb 2-1: Endpoint 2 MaxPacketSize 16384
[   15.540000] usb 2-1: Setting MaxPacketSize 64
[   15.660000] usb 2-1: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0

Configuratie OpenWRT:
in /etc/rc.local:
(regel 1 is mogelijk niet eens nodig?)
code:
1
2
stty -F /dev/ttyUSB0 38400
socat tcp-listen:10001,fork,reuseaddr file:/dev/ttyUSB0,raw &

Configuratie Domoticz:
Hardware:
RFXCOM - RFXtrx shared over lan
Data timeout disabled
Address: hostname of ip van je router
Port: 10001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Yvad schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 01:39:
do alleLampen = uit
Volgens mij wil je ervoor zorgen dat het script alleen wordt uitgevoerd als 'telefoonAanwezig' naar false is gegaan.
In Lua kun je dat achterhalen door 'deviceChanged' te checken.

Ongeteste voorbeelden:
code:
1
2
3
4
5
function isVeranderingTelefoonAanwezig ()
    local a = devicechanged ~= nil and (devicechanged["telefoonAanwezig"] == "On" or devicechanged["telefoonAanwezig"] == "Off")

return a
end

code:
1
2
3
4
5
function isHuisVerlaten()
    local a = devicechanged ~= nil and devicechanged["telefoonAanwezig"] == "Off")

return a
end

Ik doe dat zelf zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
-- methodes 'isVerandering<variabelenaam> om te achterhalen of het script werd getriggerd door een wijziging in <variabelenaam>
function isVeranderingIemandThuis()
    local a = devicechanged["IemandThuis"] == "On" or devicechanged["IemandThuis"] == "Off"

return a
end

function isVeranderingDonkerBinnen()
    local a = devicechanged["DonkerBinnen"] == "On" or devicechanged["DonkerBinnen"] == "Off"

return a
end

function isVeranderingDonker()
    local a = devicechanged["Donker"] == "On" or devicechanged["Donker"] == "Off"

return a
end

function isVeranderingBedtijd()
    local a = devicechanged["Bedtijd"] == "On" or devicechanged["Bedtijd"] == "Off"

return a
end

-- Method om te bepalen of het gewenst is om het script uit te voeren:
-- Donker, DonkerBinnen, Bedtijd, IemandThuis.
-- Andere wijzigingen triggeren het script niet.
-- Dit zorgt ervoor dat handmatige controle mogelijk blijft.
function scriptMagWordenUitgevoerd()
    local a, b, c, d = false, false, false

if (devicechanged ~= nil) then
        a = isVeranderingDonker()
        b = isVeranderingDonkerBinnen()
        c = isVeranderingBedtijd()
        d = isVeranderingIemandThuis()
    end

--    print('scriptMagWordenUitgevoerd() A: '..tostring(a)..' B: '..tostring(b)..' C: '..tostring(c)..' D: '..tostring(d))
    return a or b or c or d
end

-- Controleer of het script mag worden uitgevoerd en breek af.
if (scriptMagWordenUitgevoerd() == false) then
--    print('Geen geldige input voor script. Afgebroken.')
    return commandArray
end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
maxtrash schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:20:
[...]

download link is nog te vinden en met wat kunstgrepen zou het ook nog moeten werken. Desalnietemin allemaal niet ideaal natuurlijk. Heb het idee dat de ontwikkelaar er een beetje op uitgekeken is.
De standaard software van ELV Max toont inmiddels ook de IST-temperatuur, dus een van de grootste voordelen van Max!buddy (voor gewone users) is ook verdwenen. Misschien dat dat een rol speelt.

Zie verder overigens hier en hier als je toch ermee verder wilt:
http://download.maxbuddy.de/
http://bugs.maxbuddy.de/boards/1/topics/3228?page=1
Thanks hiervoor. Ik ga hiermee spelen ":)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Laatst online: 03-10 13:13
RudolfR schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:24:
[...]

Volgens mij wil je ervoor zorgen dat het script alleen wordt uitgevoerd als 'telefoonAanwezig' naar false is gegaan.
In Lua kun je dat achterhalen door 'deviceChanged' te checken.

[...]
Bedankt! Dit werkt nu perfect. Heb een 2e dummy switch gemaakt "huisVerlaten" die alleen aan gaat wanneer de state naar 'off' is veranderd. Met deze dummy schakel ik de lampen uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 20:16
Na even op Windows met Domoticz gespeeld te hebben, heb ik het nu op mijn eerste RaspberryPi gezet. Na wat geklungel is het me gelukt. Nu had ik onder Windows ook mijn Hue lampen aan de praat gekregen, ik kon daar gewoon mijn bridge koppelen, want hij stond in de hardwarelijst.

In mijn Raspberry Pi kan ik de Hue Bridge niet meer selecteren. Klopt dit? Zijn er functionele verschillen tussen de verschillende OSen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Als het goed is niet…
alles up to date?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zendur77
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 16:16
Mr Orange schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:39:
Na even op Windows met Domoticz gespeeld te hebben, heb ik het nu op mijn eerste RaspberryPi gezet. Na wat geklungel is het me gelukt. Nu had ik onder Windows ook mijn Hue lampen aan de praat gekregen, ik kon daar gewoon mijn bridge koppelen, want hij stond in de hardwarelijst.

In mijn Raspberry Pi kan ik de Hue Bridge niet meer selecteren. Klopt dit? Zijn er functionele verschillen tussen de verschillende OSen?
Dit had ik laats ook gemerkt. Via instellingen beta updates aanvinken en hij staat er wel bij.

[ Voor 49% gewijzigd door Zendur77 op 06-01-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
Hij is inderdaad up to date. Maar ik heb dat van de beta updates nog niet aan staan. Ga ik meteen doen. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 11:44
Dus de versie 2025 is de allerlaatste stabiele versie voor de PI ? (http://sourceforge.net/projects/domoticz/files/ )
Enig idee wanneer de finale versie zal uitkomen met huevoor de rasp pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verhoeven77
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-12-2024
Erg bedankt iedereen voor de nuttige info en het geweldige Domoticz.
Heb ongeveer 15 diverse schakelaars en dat werkt allemaal prima. Impuls van de Action en KAKU inbouw. Harmony Ultimate werkt ook super.

Laatst bij de Kruidvat deze voor 9,95 uit de aanbiedingenbak gevist:

http://www.elro.eu/nl/m/p...rs-met-afstandsbediening7

Domoticz regeert in learning mode en voegt een schakelaar toe maar deze reageert daarna verder niet.

iemand ervaring met deze schakelaars?

als ik een ON signaal stuur met de bijgeleverde afstandbediening staat er in het log:
Tue Jan 6 21:59:49 2015 (RFXCOM) Lighting 4 (Unknown)
Tue Jan 6 21:59:49 2015 (RFXCOM) Lighting 2 (Unknown)

Ook als ik Lighting 4 inschakel bij Set Mode bij de RFXCom werkt het niet.

De schakelaars zelf hebben geen mogelijkheid om een code in te stellen, je koppelt ze met de afstandbediening door hem in het stopcontact te steken en binnen 10 sec. op de afstandbedieneing een ON signaal te zenden. het lijkt er dus op dat de wall sockets de 1e 10 sec. in pairing mode staan maar ook met handmatig toevoegen, zoals een KAKU schakelaar, gebeurt er daarna niets.

alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
pcready schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:07:
...
Laatst bij de Kruidvat deze voor 9,95 uit de aanbiedingenbak gevist:

http://www.elro.eu/nl/m/p...rs-met-afstandsbediening7

Domoticz regeert in learning mode en voegt een schakelaar toe maar deze reageert daarna verder niet.
...
als ik een ON signaal stuur met de bijgeleverde afstandbediening staat er in het log:
Tue Jan 6 21:59:49 2015 (RFXCOM) Lighting 4 (Unknown)
Tue Jan 6 21:59:49 2015 (RFXCOM) Lighting 2 (Unknown)

...je koppelt ze met de afstandbediening door hem in het stopcontact te steken en binnen 10 sec. op de afstandbedieneing een ON signaal te zenden. het lijkt er dus op dat de wall sockets de 1e 10 sec. in pairing mode staan maar ook met handmatig toevoegen, zoals een KAKU schakelaar, gebeurt er daarna niets.
...
Je zal denk ik een manual switch moeten maken, en de test-button moeten gebruiken om de schakelaar te laten weten dat ie gekoppeld is (en op welke code hij moet gaan reageren). Je mag de code zelf verzinnen, maar het type moet denk ik wel kloppen. De grote vraag is dan welk type je moet hebben... AC? Ik weet 't niet. Probeer er wat, en druk meerdere keren op de test-knop om te zien of er wat gebeurt! Als je actie ziet sla je hem op en onthoud je het 'type' (en pak bij de volgende een andere code).

Je kan ook even goed zoeken op het domoticz-forum, er staan aardig wat ervaringen.

[ Voor 12% gewijzigd door mbitter op 06-01-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:32
Weet iemand of de spullen in de aanbieding bij ibood werken met rfxcom?
bv deze http://www.ibood.com/extr.../529/1134/rookmelder.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 22:00
Sinds enkele weken ben ik ook helemaal in de domotica gestort. Als tweaker nam ik de uitdaging aan om Domoticz op mijn Synology nas (DS214) te krijgen met als controller een Aeon Labs Zwave stick (i.p.v. een Vera toestel).
Als Linux noob heeft mij dit een 2tal weken gekost om het eindelijk draaiende te krijgen! Vol enthousiasme probeerde ik nu mijn eerste Zwave Wall plug (Fibaro Wall plug type FGWPE-101)...Ik krijg dit ding echter niet gekoppeld...Ik zit al in angst om aan de slag te gaan met mijn inbouw Fibaro schakelaar 8)7
In allehande forums, de handleiding enz. zie ik telkens dat alles praktisch vanzelf zou gaan. Ik heb echter al van alles geprobeerd. Na ettelijke uren dan maar als een zot op de knopjes van de Aeon stick, Wall plug en in de software zelf gedrukt. De handleiding van de stick en de wall plug staat er ook uitleg...maar hoe vaak ik het ook probeer, de wall plug komt niet te voorschijn in Domoticz...
Kan iemand mij uitleggen hoe je nodes moet toevoegen? Je zou op den duur aan jezelf twijfelen... Of is er toch nog iets fout in mijn installatie?
Ik zie namelijk (in Domoticz) bij Hardware mijn Zwave stick, ik duw daarna op Setup. Ik veronderstel dat daar de verschillende Nodes moeten komen?
Kan iemand mij een duwtje geven?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Ik heb gisteren getracht om de laatste beta te installeren op mijn beide raspberry's echter op beide liep deze niet door.

Wat ik te zien kreeg:

Stap 1: Download van update
Stap 2: Raspberri krijgt een reboot
Stap 3: Refresh naar dashboard

Beide rapspberry's deden hetzelfde. Ook de reboot werd niet doorgevoord alleen een melding gegeven met een voortgangsbalk. Toen deze op 100% stond kregen we een refresh naar het dashboard.

Daarna heb ik beide raspberry's geupdate via deze manier en dat ging verder zonder problemen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
cd domoticz

wget http://domoticz.sourceforge.net/beta/domoticz_linux_armv6l.tgz

tar xvfz domoticz_linux_armv6l.tgz

rm domoticz_linux_armv6l.tgz

sudo service domoticz.sh start

Betrof de update naar naar 2194

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basa schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:38:
Sinds enkele weken ben ik ook helemaal in de domotica gestort. Als tweaker nam ik de uitdaging aan om Domoticz op mijn Synology nas (DS214) te krijgen met als controller een Aeon Labs Zwave stick (i.p.v. een Vera toestel).
Als Linux noob heeft mij dit een 2tal weken gekost om het eindelijk draaiende te krijgen! Vol enthousiasme probeerde ik nu mijn eerste Zwave Wall plug (Fibaro Wall plug type FGWPE-101)...Ik krijg dit ding echter niet gekoppeld...Ik zit al in angst om aan de slag te gaan met mijn inbouw Fibaro schakelaar 8)7
In allehande forums, de handleiding enz. zie ik telkens dat alles praktisch vanzelf zou gaan. Ik heb echter al van alles geprobeerd. Na ettelijke uren dan maar als een zot op de knopjes van de Aeon stick, Wall plug en in de software zelf gedrukt. De handleiding van de stick en de wall plug staat er ook uitleg...maar hoe vaak ik het ook probeer, de wall plug komt niet te voorschijn in Domoticz...
Kan iemand mij uitleggen hoe je nodes moet toevoegen? Je zou op den duur aan jezelf twijfelen... Of is er toch nog iets fout in mijn installatie?
Ik zie namelijk (in Domoticz) bij Hardware mijn Zwave stick, ik duw daarna op Setup. Ik veronderstel dat daar de verschillende Nodes moeten komen?
Kan iemand mij een duwtje geven?

Alvast bedankt
Je pakt de USB stick in de hand en loopt ermee naar de Wall Plug. Je klikt 1 keer kort op de knop op de USB stick en deze zal dan langzaam gaan knipperen. Vervolgens druk je een paar keer op de knop van de Wall plug en de blauwe LED op de USB stick zal even oplichten en daarna weer langzaam gaan knipperen.
De Wall plug is nu toegevoegd en je kunt de USB stick 'uit' zetten door weer 1 keer kort op de knop te drukken.

Stick in de USB poort steken, Domoticz opstarten en in je log kijken of de Wall plug inderdaad herkend wordt. Dan onder Hardware - Setup kijken of hij erbij staat.

Je meldt 'm namelijk aan op de stick en eenmaal aangemeld zou Domoticz 'm ook moeten herkennen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 22:00
M.v.Veelen schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:02:
[...]
Je pakt de USB stick in de hand en loopt ermee naar de Wall Plug. Je klikt 1 keer kort op de knop op de USB stick en deze zal dan langzaam gaan knipperen. Vervolgens druk je een paar keer op de knop van de Wall plug en de blauwe LED op de USB stick zal even oplichten en daarna weer langzaam gaan knipperen.
De Wall plug is nu toegevoegd en je kunt de USB stick 'uit' zetten door weer 1 keer kort op de knop te drukken.

Stick in de USB poort steken, Domoticz opstarten en in je log kijken of de Wall plug inderdaad herkend wordt. Dan onder Hardware - Setup kijken of hij erbij staat.

Je meldt 'm namelijk aan op de stick en eenmaal aangemeld zou Domoticz 'm ook moeten herkennen.
Bedankt voor de snelle reactie en de goede uitleg _/-\o_ ! Nu ben ik al zeker dat het zo moet zoals in de handleiding van het stickje en ik geen extra handelingen in Domoticz moet doen. Ik ga er deze namiddag nog eens werk van maken! Hopelijk werkt het allemaal wat mee.

Edit: Dikke merci! Het is me gelukt... Het zou wel eens in de handleiding mogen staan dat je moet blijven de wall plug aan en uit zetten tot hij hem gevonden heeft. Voor de rest: fluitje van een cent!

[ Voor 8% gewijzigd door basa op 08-01-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 13:09

Simkin

Bzzzzz

Kan iemand mij vertellen hoe je een 'else if' statement toevoegt aan een blocky script?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/19c1H0Y.png
Drag and drop lijkt niet te werken, wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

ThinkPadd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:41:
De ELSE IF sleep je onder de IF in die popup ;)
Zodra ik dat probeer gebeurd er niets: Heb er een recording van gemaakt: https://www.youtube.com/w...SkTABWJc&feature=youtu.be

Weet niet wat ik fout doe :/

[ Voor 13% gewijzigd door Simkin op 07-01-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
Simkin schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:34:
[...]

Zodra ik dat probeer gebeurd er niets: Heb er een recording van gemaakt: https://www.youtube.com/w...SkTABWJc&feature=youtu.be

Weet niet wat ik fout doe :/
Je moet hem in hetzelfde vakje eronder in slepen (rechts ervan). Dus niet in je eigenlijke blocky erboven.

Hoop dat het je nu wil lukken.

Groeten Brutus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ons huis is voorzien van ouderwetse schakelaars die ik graag wil houden (voor de looks). Daarom lijkt het me handig om een 433Mhz knop ergens te hebben.

Ik bedoel dan zoiets als de Flic: http://flic.io/#/ of de BTTN http://bt.tn, maar dan in 433 Mhz. En dan moet het niet in een standaardvorm zijn als een afstandsbediening, maar dus echt één knop.

Het zou overigens ook gaaf zijn als er ondersteuning zou komen voor de Flic en/of de BTTN :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de tint/helderheid van Hue lampen aan te passen als ze al aan een groep zijn toegevoegd?

Zodra ik een lamp selecteer kan ik onderin wel de tint/helderheid waarde wijzigen maar deze wijziging wordt niet opgeslagen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0dYd2W8.png

Een workaround is om ALLE lampen te verwijderen en 1 voor 1 opnieuw toe te voegen met de gewenste waardes, dit doe ik liever niet.

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 87% gewijzigd door Simkin op 07-01-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Simkin schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:14:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de tint/helderheid van Hue lampen aan te passen als ze al aan een groep zijn toegevoegd?

Zodra ik een lamp selecteer kan ik onderin wel de tint/helderheid waarde wijzigen maar deze wijziging wordt niet opgeslagen.
[afbeelding]

Een workaround is om ALLE lampen te verwijderen en 1 voor 1 opnieuw toe te voegen met de gewenste waardes, dit doe ik liever niet.

Voor zover ik kan beoordelen en kan zien is dit "NIET" mogelijk. Wellicht dat dit nog in de toekomst veranderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koelkast schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:05:
Ons huis is voorzien van ouderwetse schakelaars die ik graag wil houden (voor de looks). Daarom lijkt het me handig om een 433Mhz knop ergens te hebben.

Ik bedoel dan zoiets als de Flic: http://flic.io/#/ of de BTTN http://bt.tn, maar dan in 433 Mhz. En dan moet het niet in een standaardvorm zijn als een afstandsbediening, maar dus echt één knop.

Het zou overigens ook gaaf zijn als er ondersteuning zou komen voor de Flic en/of de BTTN :-)
KlikAanKlikUit heeft ook gewoon wandschakelaars hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:31:
[...]

KlikAanKlikUit heeft ook gewoon wandschakelaars hoor :)
Dat weet ik, maar dat zijn van die grote dingen. Het zou mooi zijn als er zo'n soort knop (die je op een kastje kan plakken / kunt inbouwen). Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/332cvgo.jpg

Maar dan iets minder opvallend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Je kunt ook een Kaku zender kopen die je op een gewone schakelaar kunt aansluiten. Wel even de 220 loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je koopt gewoon een schakelaar naar keuze en gebruikt idd een KaKu zender, of nog beter: molesteert een goedkoop deurcontact ofzo :) (zie eerder in dit topic voor een deurcontact van Banggood voor 3 euro).

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 07-01-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Simkin schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:14:

......

Als. Je er even een scene van maakt kan je dat wel. Daarna weer op groep zetten.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Laatst online: 05-10 20:55

Timple

Nou, helaas.

Ik had een Fibaro Motion Sensor voor kerst gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://www.fibaro.com/sites/all/themes/fibaro/images/motion-sensor/en/motion_sensor_02.png
http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/motion-sensor

Deze werkt op een batterij en gaat wel 3 jaar mee (volgens de advertentie). Nu heb ik alle standaard instelling laten staan behalve de temperatuur. Deze laat ik om de minuut meten (i.p.v. 10 minuten) en vervolgens via z-wave een melding geven bij een 0.1C temperatuur verandering (i.p.v. 1C).

Nu is de batterij na 10 dagen al leeg. :/
Natuurlijk zal de sensor nu vaker wakker worden door mijn instelling maar dit is toch wel erg snel niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Timple op 07-01-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

LoneWolf schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:17:
[...]

Als. Je er even een scene van maakt kan je dat wel. Daarna weer op groep zetten.
Dat lijkt bij mij niet te werken:
  1. Open groep
  2. Verander type naar scene
  3. Selecteer lamp
  4. Verander helderheid/tint
  5. Click Opslaan
Zodra ik de groep opnieuw open staat de oude waard eer nog steeds. Mis ik een bepaalde stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Timple schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:56:
Nou, helaas.

[afbeelding]

Deze werkt op een batterij en gaat wel 3 jaar mee (volgens de advertentie). Nu heb ik alle standaard instelling laten staan behalve de temperatuur. Deze laat ik om de minuut meten (i.p.v. 10 minuten) en vervolgens via z-wave een melding geven bij een 0.1C temperatuur verandering (i.p.v. 1C).

Natuurlijk zal de sensor nu vaker wakker worden door mijn instelling maar dit is toch wel erg snel niet?
Met deze instellingen zal de batterij inderdaad een heel stuk sneller leeg gaan.
Ik zelf heb deze op 1 keer per 15 min staan. Als je even een simpel sommetje maakt vraag jij 60 min x 24 uur = 1440 keer de temperatuur op per 24 uur. Ik zelf doe dit maar: 4 x 24 = 96 keer. De batterij gaat dan veel sneller leeg. Of de 10 dagen dan kloppen is natuurlijk moeilijk te zeggen.

Moet je het nog eens testen met een nieuwe batterij ;) Je weet natuurlijk niet of de batterij helemaal vol was. Maar daar zou je wel van uit mogen gaan.

Wellicht scheelt het ook als je de LED verlichting uitgezet welke aanspringt als je langs loopt. (Parameter: 80).

[ Voor 3% gewijzigd door Brutuss op 07-01-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Simkin schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:04:
[...]

Dat lijkt bij mij niet te werken:
  1. Open groep
  2. Verander type naar scene
  3. Selecteer lamp
  4. Verander helderheid/tint
  5. Click Opslaan
Zodra ik de groep opnieuw open staat de oude waard eer nog steeds. Mis ik een bepaalde stap?
Stap 3: Save klikken na stap 2. Stap 7 op groep zetten, stap 8 opslaan.
Als je hem niet opslaat na stap 2 is t nog geen scene......

[ Voor 6% gewijzigd door LoneWolf op 07-01-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Nou, helaas.

[afbeelding]

Meten doet ie sowieso, maar een rapport sturen met de metingen zou ik Elke 15 min doen
Verder is Elke 0.1 graden verschil een rapport wel heel rigoureus... Staat bij mij op 0.3... batterij gaat bij mij nu al een aantal maanden mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:04
Nou, helaas.

[afbeelding]

Ik heb een fibaro rookmelder die ook 3jaar zou moeten meegaan, en die stuurt om de 15minuten een update. Echter was deze ook plat in een paar maand tijd.

Ik weet niet hoe ze die berekeningen doen, maar als je dat plastiekske tussen de batterij laat zitten gaat hij inderdaad 3 jaar meegaan... |:( (lees: communicatie in het geheel uit laten staan)
The parameter is relevant for the battery powering mode only. Longer
time interval means less frequent communication and thus a longer battery life.

[ Voor 9% gewijzigd door beOnt op 07-01-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
beOnt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:26:
[...]

Ik heb een fibaro rookmelder die ook 3jaar zou moeten meegaan, en die stuurt om de 15minuten een update. Echter was deze ook plat in een paar maand tijd.

Ik weet niet hoe ze die berekeningen doen, maar als je dat plastiekske tussen de batterij laat zitten gaat hij inderdaad 3 jaar meegaan... |:(
Whahaha... Nu moet je natuurlijk al die berekeningen met een korreltje zout nemen. Zelfde als met de actieradius van de auto enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:04
Brutuss schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:30:
[...]

Whahaha... Nu moet je natuurlijk al die berekeningen met een korreltje zout nemen. Zelfde als met de actieradius van de auto enz.
ja inderdaad, maar ik had gehoopt op een jaar :) anyway ik ga een power adapter kopen, dan doet hij ook dienst als z-wave repeater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
schmm schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:53:
Ik heb gisteren getracht om de laatste beta te installeren op mijn beide raspberry's echter op beide liep deze niet door.

Wat ik te zien kreeg:

Stap 1: Download van update
Stap 2: Raspberri krijgt een reboot
Stap 3: Refresh naar dashboard

Beide rapspberry's deden hetzelfde. Ook de reboot werd niet doorgevoord alleen een melding gegeven met een voortgangsbalk. Toen deze op 100% stond kregen we een refresh naar het dashboard.

Daarna heb ik beide raspberry's geupdate via deze manier en dat ging verder zonder problemen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
cd domoticz

wget http://domoticz.sourceforge.net/beta/domoticz_linux_armv6l.tgz

tar xvfz domoticz_linux_armv6l.tgz

rm domoticz_linux_armv6l.tgz

sudo service domoticz.sh start

Betrof de update naar naar 2194
Ook met de update van 2194 naar 2195 dit probleem... niemand anders last van?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
Ik heb dit ook, maar met de genoemde manier via putty zit hij nu wel op 2195.

Ik heb alleen wel nog problemen met Hue. Inmiddels heb ik dmv de overstap naar de beta versie wel de mogelijkheid om hue als apparaat toe te voegen, alleen gebeurd er verder niets. Hij laat geen enkele lamp zien. Terwijl ik onder Windows wel gewoon al mijn lampen zag.

Hij geeft in de log dit aan:
2015-01-07 19:56:30 Error: Philips HUE hardware (3) thread seems to have ended unexpectedly

Ehm... tja... en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Mr Orange schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:01:
Ik heb dit ook, maar met de genoemde manier via putty zit hij nu wel op 2195.

Ik heb alleen wel nog problemen met Hue. Inmiddels heb ik dmv de overstap naar de beta versie wel de mogelijkheid om hue als apparaat toe te voegen, alleen gebeurd er verder niets. Hij laat geen enkele lamp zien. Terwijl ik onder Windows wel gewoon al mijn lampen zag.

Hij geeft in de log dit aan:
2015-01-07 19:56:30 Error: Philips HUE hardware (3) thread seems to have ended unexpectedly

Ehm... tja... en nu?
Dat is vreemd, Ik heb Hue gewoon kunnen toevoegen en ook alle lampen waren zichtbaar.

Als je de Hue app gebruikt op de telefoon, werkt het dan wel?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
Ja hoor, verder werkt mijn hue prima.
Ik heb al geprobeerd de hue te verwijderen en weer opnieuw toe te voegen, maar helaas.. Hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

beOnt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:31:
[...]

ja inderdaad, maar ik had gehoopt op een jaar :) anyway ik ga een power adapter kopen, dan doet hij ook dienst als z-wave repeater
Een apparaat wordt niet ineens een repeater hoor... Hij heeft de router functie of niet. Het is niet iets wat aan of uit gezet wordt door de voeding...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Mr Orange schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:39:
Ja hoor, verder werkt mijn hue prima.
Ik heb al geprobeerd de hue te verwijderen en weer opnieuw toe te voegen, maar helaas.. Hetzelfde probleem.
Heb je bij instellingen wel aan staan dat nieuwe apparaten toestaat? daar ben ik nl ook al eens tegenaan gelopen.

Je kan dan wel hardware toevoegen, maar je ziet dan geen nieuwe devices. (zit onder applicatie instellingen)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Ik ben overgestapt van een Raspberry Pi met Domoticz naar een Intel NUC met Windows 8 en Domoticz V2.2186

Naar mijn mening zijn in Windows alleen de LUA scripts mogelijk om uit te voeren. Hier ben ik helaas totaal niet mee bekend... Ik heb een ping script gekopieerd van het Domoticz forum en aangepast naar mijn omgeving:

commandArray = {}

ping_success=os.execute('ping 192.168.1.50 -n 2 -w 100>nul')
if ping_success then
print("TV Woonkamer On")
commandArray['TV Woonkamer']='On'
else
print("TV Woonkamer Off")
commandArray['TV Woonkamer']='Off'
end

return commandArray

Nu werkt dit script prima maar in Domoticz krijg ik iedere minuut een entry in de logfile per schakelaar. wat inhoud dat ik in een week tijd 11.354 entries heb verdeeld over 455 pagina's. Deze lijst laden is zelfs voor een I5 even zoeken. Hierna even kijken wanneer gisteren de TV aan of uit was kost ook onnodig veel tijd.

Ik wil dan ook graag dat het ping script alleen een change stuurt is dit daadwerkelijk nodig is.

Ik heb zowel dit forum als het domoticz forum meerdere malen bestudeerd maar ik kan er niet in slagen om een LUA script te vinden welke dit wel kan.

Ik heb andere oplossingen gezien als een Python of Perl script. Maar deze kan ik in Windows niet gebruiken.

Heeft iemand raad of kan mij helpen?

Alvast bedankt voor de gedane moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit werkt: (een bestaande hotelschakeling combineren met een ACM-1000)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GVYXoBbyRymuEvlN8QASujHW/full.jpg

Wat kan wel:
Lamp aanzetten via bestaande hotelschakeling
Lamp aanzetten via ACM-1000

Wat kan niet:
Als lamp door ACM-1000 is aangezet, met wandschakelaar(s) uitzetten
Als lamp door wandschakelaar(s) is aangezet, met KaKu uitzetten
Als lamp door wandschakelaar(s) is aangezet, in Domoticz zien of de lamp aan is

KlikAanKlikUit zegt op hun site dat je de bestaande hotelschakeling moet demonteren, en achter elke wandschakelaar een KAKU zender moet zetten.
Als je alleen maar als extraatje wilt dat je de lamp ook via Domoticz kunt schakelen is dat dus niet nodig. Ik gebruik het met de goedkope deursensor (Banggood) die eerder werd genoemd. Voordeur open? Licht in de hal 1 minuut aan (mits het donker is).

Ik had het geluk dat in de inbouwdoos onder de lamp (plafondlamp) alle 3 de draden aanwezig waren (bruin/blauw/zwart). Als je geen bruin aanwezig hebt, en niet kunt trekken naar die plaats: ;w , dan is het niet mogelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 07-01-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Brutuss schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:25:

Ik heb andere oplossingen gezien als een Python of Perl script. Maar deze kan ik in Windows niet gebruiken.
Dit is niet waar. Zowel python als perl zijn prima te gebruiken onder windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
Brutuss schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:25:
Ik ben overgestapt van een Raspberry Pi met Domoticz naar een Intel NUC met Windows 8 en Domoticz V2.2186
Naar mijn mening zijn in Windows alleen de LUA scripts mogelijk om uit te voeren. Hier ben ik helaas totaal niet mee bekend... Ik heb een ping script gekopieerd van het Domoticz forum en aangepast naar mijn omgeving:
...
Nu werkt dit script prima maar in Domoticz krijg ik iedere minuut een entry in de logfile per schakelaar. wat inhoud dat ik in een week tijd 11.354 entries heb verdeeld over 455 pagina's. Deze lijst laden is zelfs voor een I5 even zoeken. Hierna even kijken wanneer gisteren de TV aan of uit was kost ook onnodig veel tijd.

Ik wil dan ook graag dat het ping script alleen een change stuurt is dit daadwerkelijk nodig is.

Ik heb zowel dit forum als het domoticz forum meerdere malen bestudeerd maar ik kan er niet in slagen om een LUA script te vinden welke dit wel kan.
...
Wat wil je met het script doen, en welke trigger wil je gebruiken?

Ik heb geen ervaring met Lua, maar heb al wel wat informatie gevonden. De Wiki is bijvoorbeeld een aardig begin, maar het gelinkte topic kan je waarschijnlijk ook helpen.

En om een van je problemen te targeten, op de eerder gelinkte wiki staat onderstaande:
In device scripts, *always* do a check on the state of the changed device first. The device scripts are triggered fairly often, especially when you have a lot of thermometers and other measurement devices. If you just set the commandArray without any conditions, the script always just execute those commands at every device change, and those changes will trigger the scripts again and again resulting in a loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:47:
Of je koopt gewoon een schakelaar naar keuze en gebruikt idd een KaKu zender, of nog beter: molesteert een goedkoop deurcontact ofzo :) (zie eerder in dit topic voor een deurcontact van Banggood voor 3 euro).
Die snap ik niet helemaal. Hoe kan ik van een deurcontact nu een schakelaar maken?
Pagina: 1 ... 39 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door