Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:23
nielsn schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:00:
Heb mijn vorige post aangepast, nu werkt het wel. Heb inderdaad de poorten softwarematig aangepast.
Zelfde als bij mij dus, scheelt misschien anderen weer een hoop zoekwerk.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er is een nieuwe sd card img beschikbaar (incl ondersteuning voor de nieuwe Pi:
http://sourceforge.net/projects/domoticz/files/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben ook wat met Domoticz aan het scripten geslagen. Werkt allemaal al best wel goed moet ik zeggen. Loop alleen tegen het volgende aan. Als ik in een lua-script een variabele verander, dan lijkt het alsof de triggers die ik voor die variabele heb gemaakt niet werken. Als ik met de hand (via de webinterface) dezelfde variabele verander, dan draaien de triggers wel.

Voorbeeld: Onderstaand lua ping-script update de variabele: PingTelefoons. Dit werkt, de waarde PingTelefoons zie ik ook geüpdate worden in de webinterface naar 0 (indien ping mislukt) of 1 (indien ping succesvol).

Lua: script_time_ping.lua
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
commandArray = {}
ping_success=os.execute('ping -c1 -w1 192.168.1.11')
if ping_success then
  print("ping success")
  commandArray['Variable:PingTelefoons']='1'
else
  print("ping fail")
  commandArray['Variable:PingTelefoons']='0'
end
return commandArray

Ook heb ik onderstaand lua-script gemaakt om te testen wanneer een variabele veranderd wordt.

Lua: script_variable_telefoon.lua
1
2
3
4
5
6
7
commandArray = {}
if uservariables["PingTelefoons"] == 1 then
  print("Telefoon aangemeld")
else
  print("Telefoon afgemeld")
end
return commandArray

Dit tweede script zie ik wel draaien zodra ik de variabele met de hand wijzig naar 0 of 1, maar als deze waarde gewijzigd wordt door het eerste script, gebeurt er niets.

Iemand enig idee of dit een bugje is, of een fout van mijn kant? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:21

DukeBox

loves wheat smoothies

Hoe heb je de triggers gemaakt ? Via blockly ?
Beetje offtopic: is het niet beter om te controleren op DHCP lease refresh of ARP registratie ? Anders gaat je telefoon nooit in power save.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
Nee, die triggers heb ik gewoon met de hand geplaast in de scripts/lua directory.

Of de telefoon niet in powersafe gaat door een ping, zou ik eigenlijk niet weten. Zal het binnenkort eens testen, maar dit principe met triggeren op variabelen denk ik nog wel vaker te kunnen gebruiken. Misschien is het ook wel mogelijk om te werken met virtuele Switches, maar dit leek me wel handig voor bepaalde waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-08 13:41
Philos31 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:52:
[...]

Ugh, zo'n hekel aan dat belerende in plaats van helpen.
Hoezo hoort dit niet op dit forum thuis? Hij heeft gewoon de stappen doorgelopen die op de domoticz site staan en dan werkt het dus niet op een B+ omdat het image niet up-to-date is.
En nu komt hij hier vragen hoe hij dat moet doen... Ik vind het een heel normale vraag, volledig on topic.

En als antwoord: hier staat een 2Gb sd image dat geschikt is om op een rapberry pi B+ te draaien:

https://www.dropbox.com/s...AAD53aeIGPGWzbAyC3b2Avb7a

als je al een SD kaart uit een oude PI hebt en je wilt opgraden naar de B+ doe dan eerst even een update

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Super! Dit heeft geholpen.

Ik heb inmiddels m'n somfy rolgordijnen werkend. Helaas krijg ik de Fibaro Wall plug niet gekoppeld. In de handleiding staat dat ik 3x op het knopje moet drukken maar dit schijnt niet te werken.. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Welke zwave software gebruik je? Je moet even kijken of die de wall plug ondersteund.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:33
MadMurdock schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:09:

Dit tweede script zie ik wel draaien zodra ik de variabele met de hand wijzig naar 0 of 1, maar als deze waarde gewijzigd wordt door het eerste script, gebeurt er niets.

Iemand enig idee of dit een bugje is, of een fout van mijn kant? :)
Volgens mij is dat zo bedoeld. Een variable die gezet wordt vanuit een script/event triggert niet opnieuw het event systeem.
"When you set a variable through an event, this not trigger the event logic again since this will lead to possible loops in the system that will hang Domoticz."
Van:
http://www.domoticz.com/f...pic.php?f=5&t=2816#p18674

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
RudolfR schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:12:
[...]

Volgens mij is dat zo bedoeld. Een variable die gezet wordt vanuit een script/event triggert niet opnieuw het event systeem.

[...]

Van:
http://www.domoticz.com/f...pic.php?f=5&t=2816#p18674
Thanks, zo te zien heb je daar gelijk in. Blijkbaar zijn ze bang voor loops. Vraag me wel af of ik via een virtuele switch niet net zo goed een loop kan maken. Maar goed, eventueel zou de variabele ook nog via de API gezet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
DRuw schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:05:
Welke zwave software gebruik je? Je moet even kijken of die de wall plug ondersteund.
Ik gebruik Domoticz v1.1909 op een Raspberry Pi B+. Dit zou de laatste versie moeten zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Heb nu ook een p1-meterkabel aangesloten en krijg in domoticz netjes de waardes binnen. Gas pajt ie volgens mij elke 5 minuten en electra elke 10sec. Alleen nu staat bij electra de totale waarde. Dus hoog en laag bij elkaar. Kan ik dit op 1 of andere manier uit elkaar trekken? Heb al snel ff rondgegoogeled, maar kom er nog niet echt verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Bumperke schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:21:
[...]

Ik gebruik Domoticz v1.1909 op een Raspberry Pi B+. Dit zou de laatste versie moeten zijn :?
Wat gebruik je voor zwave software bedoelde ik: Openzwave of Zway (en met de razberry of een aeonlabs stick?)
Je moet even kijken bij de software die je gebruikt of hij de plug snapt (en die software dus updaten indien nodig)

gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
DRuw schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:58:
[...]

Wat gebruik je voor zwave software bedoelde ik: Openzwave of Zway (en met de razberry of een aeonlabs stick?)
Je moet even kijken bij de software die je gebruikt of hij de plug snapt (en die software dus updaten indien nodig)

gok ik
Ik heb er een rfxcom RFXtrx433e aanhangen. Na de installatie kon ik mijn somfy rts rolgordijnen meteen toevoegen maar moet ik voor zwave nog een extra stap uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Bumperke schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:33:
[...]

Ik heb er een rfxcom RFXtrx433e aanhangen. Na de installatie kon ik mijn somfy rts rolgordijnen meteen toevoegen maar moet ik voor zwave nog een extra stap uitvoeren?
Als je geen Z-stick of opprikbordje hebt, moet je dat nog aanschaffen. Die rfx module werkt volgens het klik aan klik uit principe op 433MHz, Z-Wave werkt ergens in de 880MHz via een ander protocol.

Heb je wel één van die twee apparaten, dan zie je in het hardware scherm een Z-wave controller met een setup knopje. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Tja, die zwave module herken je wel als je hem hebt:
Deze: http://www.wirelesswonen.nl/Razberry
Of deze: http://www.wirelesswonen.nl/AEO_USB
Met de laatste kun je zonder programmeerwerk in domoticz de zwave spullen bedienen nadat je hem bij hardware hebt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 20:51
DRuw schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:52:
...
Met de laatste kun je zonder programmeerwerk in domoticz de zwave spullen bedienen nadat je hem bij hardware hebt toegevoegd.
Met die eerste ook, mits je de handleidingen goed volgt. Voordeel van de RaZberry vind ik dat deze in de case van de raspberry past, waardoor het geheel beter is afgesloten, maar het klopt dat het wat meer moeite kost om het draaiende te krijgen. Zie mijn eerdere posts voor de juiste richtlijnen.

Weet iemand trouwens of er bereik verschillen zijn tussen de stick en de RaZberry? en qua verbruik?

Ik heb dus momenteel de RaZberry draaien, dit hou ik ook zo. Ik heb nog een stick liggen, mocht iemand belang hebben, PM gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Je kan een paar switches toevoegen aan je zwave installatie. Dan maken ze een mesh en kom je een stuk verder.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
@asing, DRuw; Nu voel ik me wel een klein beetje stom.. haha. Ik dacht dat ik goed onderzoek gedaan had maar dat heb ik blijkbaar dus niet.. Ik wil alle z-wave producten ook aan gaan sturen via de HC maar omdat ik deze nog niet binnen heb wilde ik deze tijdelijk koppelen aan Domoticz.

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik had al een vermoeden door je vorige reacties;)
Maakt niet uit hoor, je bent echt de eerste niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:38
Is er iemand die ook met X10 modules werkt en een CM15pro direct op de Pi aangesloten heeft?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Dit weekend ben ik voor het eerst bezig geweest met Domoticz. De meeste dingen werken heel eenvoudig zoals het uitlezen van mijn slimme meter, het aansturen van z-wave schakelaars en Raspberry PI GPIO output poorten.

Echter zou ik ook graag gebruik willen maken Raspberry PI GPIO input om op deze manier te kunnen detecteren wanneer iemand mijn deurbel indrukt. Wat ik tot nu toe gedaan heb - zonder succes helaas - is het volgende:

- Vanaf mijn bel de 8V wisselspanning omzetten naar gelijkspanning door middel van 4 diodes. Vervolgens heb ik hieraan een led inclusief voorschakel weerstand gezet zodat de uitgangsspanning niet boven de 3 volt komt met 10ma.
- Deze heb ik vervolgens aangesloten op een van mijn Raspberry PI GPIO poorten en deze poort als een input geconfigureerd.
- Voor deze GPIO heb ik contact switch aangemaakt in Domoticz.

Echter wanneer ik op de deurbel druk merkt Domoticz dit niet op. Wel gaat het ledje aan en komt er spanning op de GPIO poort te staan.

Na wat zoeken kwam ik onderstaande website tegen die min of meer hetzelfde doet als ik voor ogen had.
http://raspberrypihelp.ne...y-pi-pushmessage-doorbell

Helaas werkt ook deze oplossing niet voor mij met Domoticz. Helaas gaat mijn kennis over electronica niet zover dat mij duidelijk is wat er nu fout gaat |:( . Nu wil ik niet mijn bel vervangen door een andere bel aangezien de Raspberry PI ongeveer 1.5 meter onder de duurbel hangt. Heeft een van jullie misschien nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Ik gebruik sinds dit weekend Domoticz, en bij apparaten komen er steeds automatisch dingen bij. Wat kan dit zijn?

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/qyfvx1cvd/Apparaten_Domoticz.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Bumperke op 18-08-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:05
slayer007 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:21:
Heb nu ook een p1-meterkabel aangesloten en krijg in domoticz netjes de waardes binnen. Gas pajt ie volgens mij elke 5 minuten en electra elke 10sec. Alleen nu staat bij electra de totale waarde. Dus hoog en laag bij elkaar. Kan ik dit op 1 of andere manier uit elkaar trekken? Heb al snel ff rondgegoogeled, maar kom er nog niet echt verder mee.
Heb je geen Usage_1 en Usage_2?
In het weekend heb je hetzelfde tarief als 's avonds. Misschien lijkt het daardoor dat er maar 1 meter wordt uitgelezen.
Bumperke schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:29:
Ik gebruik sinds dit weekend Domoticz, en bij apparaten komen er steeds automatisch dingen bij. Wat kan dit zijn?

[afbeelding]
Om welke apparaten gaat het? Het kunnen apparaten zijn welke binnen het bereik van je transceiver staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
Bumperke; als je zelf geen TFA sensor en/of KAKU spullen hebt is dit waarschijnlijk iets uit je omgeving.
Je kunt deze devices dan verwijderen en automatisch toevoegen van sensors in Domoticz uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
nielsn schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:41:
[...]
Heb je geen Usage_1 en Usage_2?
In het weekend heb je hetzelfde tarief als 's avonds. Misschien lijkt het daardoor dat er maar 1 meter wordt uitgelezen.
Heb idd wel usage 1 en usage 2. Schrijft domoticz deze waardes ergens weg? Ik wil namelijk mijn meterstand weten zonder naar de meter te hoeven lopen. :) niet alleen wat ik nu verbruik,maar ook de meterstand zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Laatst online: 15:50

Pocketware

Bumperke schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:29:

[afbeelding]
Devices van je buren?

Device 12 is denk ik een buiten temp/hum. meter en 13 lijkt me binnen, maar dan is het daar wel lekker warm :)

Wat je kunt doen is eens kijken of je je buren gek kunt krijgen door de lampen diverse keren aan en uit te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Vraagje:
Ik heb ales netjes geinstalleerd en via dashboard kan ik e.e.a. aan/uit doen...
en nu
denk voordat ik het scripten ga proberen eerst maar eens met blockly wat doen
dus iets als:
tijd groter dan 19:00 and lampx is uit set lampx aan for 3 minutes..opslaan.

1. moet je opslaan met extensie lua en moet dit volgens scripting naamgeving.
2. waar komt het te staan als je opgeslagen hebt.

Heb hem met .lua opgeslagen, maar zie hem niet in de dir. scripting/lua staan.

3. komen er nog meer opties in blockly, zals before and after enz. of kan je beter maar op
scripting overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
In blockly geef je het gewoon een naam die je makkelijk vind, worden geen lua scripts.
Ze blijven in blockly staan onder de naam die je ze gegeven hebt.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
@Philos31.
Is er dan ook mapje blockly, die zie ik niet onder domoticz staan. Als het niet goed was dan zou ik toch wat terug moeten zien in de log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Nee ze blijven gewoon in blockly staan, dus via je browser te benaderen.
Als je een scriptje wilt testen zet je toch gewoon de tijd op "over 1 inuut" slaat het op (wel event active aanklikken) en wachten of er iets gebeurt.

Ik heb ik blockly bijvoorbeeld (met 4 events) een schakeling gebouwd dat als er iemand in de badkamer komt tussen 7 uur 's morgens en 7 uur 's avond alle lichten aan gaan, en 's nachts alleen de 3 apotjes boven de wc

Je kunt er dus best leuke dingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
@Philos31
Ik zal het nog eens proberen.
Zou je ook een pintscreen van een event van jou kunnen plaatsen als voorbeeld.

Bedankt voor het mee denken.

Heb inderdaad nu heel eenvoudig aan laten gaan en dit werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door seabird op 18-08-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
seabird schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:01:
@Philos31
Ik zal het nog eens proberen.
Zou je ook een pintscreen van een event van jou kunnen plaatsen als voorbeeld.

Bedankt voor het mee denken.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/eu0l4z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
@Philos31
Thnks!
Zie nu wat ik fout deed. controleerde bij if of de status uit was en deed daarna do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Is er iemand die de Domoticz API gebruikt in Javascript om deze uit te lezen? Ik krijg een foutmelding die ik niet goed kan plaatsen.

Mijn code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    function DomoticzCall(sType){
        var sResult = $.get( "http://" + sDomoticzIP + ":" + sDomoticzPort + "/json.htm?type=" + sType );

//var oResult = $.parseJSON(sResult);
        var oResult = JSON.parse(sResult);

return sResult;
    }

var mResult = DomoticzCall('devices');
console.log(mResult);

Response:
code:
1
2
200 OK 434ms
SyntaxError: JSON.parse: unexpected character at line 1 column 2 of the JSON data

Zowel jQuery JSON parser als Javascript JSON parser geeft een foutmelding. De JSON zelf lijkt valide en een online JSON parser vindt dit ook :P . De JSON kan ik plaatsen maar is nogal lang met het aantal devices die ik gekoppeld heb.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb heel wat jquery met json in gebruik in mijn aanpassingen maar ben nog nooit tegen een parse error aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
In PHP ervaar ik ook geen problemen, maar in Javascript helaas wel.

Ik had het idee om een soort control panel (op een iPad) te maken, die als puur HTML bestand draait in de webserver van Domoticz. Dus zonder PHP.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Kijk anders eens naar secpanel, dat doet alles in js i.c.m. ajax en json. In mijn aangepaste versie staan nog wat meer voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
Heeft iemand ook een voorbeeld van een x tijd voor of na sunset/rise (blockly)
ZIt me blind te staren, maar zie 123 niet een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:19
seabird schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:40:
Ik heb dit opgelost via de timers van de schakelaar zelf in domoticz. Weet niet precies wat je doel is, maar ik kon bij Timers heel makkelijk instellen dat er een 'On' command wordt verstuurd 1 uur voor Sunset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
seabird schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:40:
Via timers bij de schakelaar is het het makkelijkst maar in blockly kan het ook zo:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2dguqrq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Laatst online: 16:12

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Ik heb een Dummy Schakelaar gemaakt die een half uur voor Zonsopgang inschakelt.
Die kun je dan in blockly afvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Die timer 'after x seconds' zit overigens pas in een recente release.
Als je het nog in de oude versie wilt, kan dat door een dummyswitch te gerbruiken met een timeout van 60 min.

[ Voor 44% gewijzigd door DukeBox op 19-08-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
Bedankt. Heb de nieuwe versie geinstalleerd. Zie inderdaad dat er meer wegen naar Rome ijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:23
Voor de mensen die een kleine tablet aan de muur willen, check dit, (vandaag besteld en werkt ook prima met domoticz/fibaro etc): http://www.domotica-shop.nl/zipato-tablet-p-16485.html

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ligt het nou aan mij of is dat best een dure oplossing voor de functie?
Ik bedoel, je kunt ook een redelijk willekeurige 7" tablet nemen… waarom heb je deze genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier even kijken: Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets dan heb je voor <100 een apparaat met betere specs.

@tcviper, je ging toch een iPad aan de muur hangen :?

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 19-08-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:23
Ik heb me bedacht en die zipato tablet (Android) besteld in de plaats, daar zit alles bij en is een stuk goedkoper ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:25

HeroS

SmartHome Nerd

Ben benieuwd hoe die bevalt...hoor graag een terug koppeling :)

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er iemand ervaring met een WiFi RGB controller uit China? Ik weet dat er een tweetal 433Mhz RGB controllers van DX zijn die werken met de RFXcom, maar via WiFi zou ik handiger vinden (dan kan ik er ook zonder RFXcom mee babbelen).

Ik vond wel deze post, waar iemand de MiLight reverse-engineered: http://www.philippinestuf...i-controlled-light-bulbs/ helaas heeft hij zijn code niet gedeeld :(

Mooiste zou zijn als je gewoon http://<ip>?r=40&g=80&b=255 (dus waarden voor R, G, B in een GET request) tegen het doosje kan zeggen, en hij dan de kleur instelt. Valt met een Arduino ook wel te maken, maar daar heb ik geen tijd voor nu :+

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 20-08-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, werkt out of the box. (applight, milight enz.. is allemaal hetzelfde).
Overigens het is wel 2.4MHz maar geen WiFi, alleen middels een bridge kun je ze via WiFi (udp) aansturen.

[ Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 20-08-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Kan iemand me helpen met het handmatig toevoegen van verlichting? Ik heb een AWMR-300
Dit is wat ik krijg met rfx-mngr:

0B11000000AE964E02010F70
Packettype = Lighting2
subtype = AC
Sequence nbr = 0
ID = 0AE964E
Unit = 2
Command = On
Signal level = 7
------------------------------------------------
0B11000100AE964E02000070
Packettype = Lighting2
subtype = AC
Sequence nbr = 1
ID = 0AE964E
Unit = 2
Command = Off
Signal level = 7

Dit krijg ik binnen als ik de afstandsbediening (zender) gebruik. Nu wil ik deze ontvanger handmatig toevoegen, zodat ik de knop op de ab voor andere apparaten kan gebruiken. Volgens mij moet dat kunnen.
Wat ik gedaan heb is hetvolgende:
-in domoticz handmatig schakelaar toevoegen
- ac aangeklikt
- id zoals in rfx-mngr
- unit ook zoals in rfx-mngr Alleen die unit-code is nog gelinkt aan de ab en dat moet dus eigenlijk niet)

Heb de AWMR in pair gezet en commando's verstuurd met domoticz. Er gebeurd alleen niks. Wat doe ik fout? Heb id ook hetzelfde gelaten en alle unitcodes geprobeerd, maar er gebeurd niks.
Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Gewoon een willekeurige ac switch aanmaken, juist niet het ID wat je huidige rc is.
Vervolgens je awmr in learn zetten en het (aan) signaal verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Net nog maar even geprobeerd, maar op 1 of andere manier ontvangt ie niks. A-C switch aangemaakt met willekeurig id, pair modus gezet en test-commando gegeven. Daarna gebeurd er niks. Add-device gedaan en nogmaals aan en uitzetten, maar geen reactie.... :(

• Stormarknad
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-05 22:27
Heb je niet met proberen het hele geheugen (Max. 6) volgezet met de zelfde zendercode?
geheugen wissen (zie handleiding) en opnieuw proberen.

• Hansk53
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08-2014
Mijn Domoticz draai ik op een Rasp PI samen met een Rftxcom-module een een OTGW.
Draai de laatste beta versie van Domoticz.

Mijn Domoticz heeft ruim 3 maanden zonder fouten gewerkt maar nu heb ik al 2 weken dat het systeem regelmatig lijkt vast te lopen op een bepaalde tijd. Na een reboot in de Rpi werkt het systeem weer. Gelukkig heeft de ontwikkelaar een optie ingebouwd zodat na een bepaalde tijd van het niet zien van de Rftxcom of OTGW de Domoticz wordt gerestart. Nu heb ik gezien dat inderdaad op een bepaalt tijdstip (iedere morgen om 07:25 + 30 min) de programmatuur wordt herstart. Nu wil ik de logs uitlezen maar waar kan ik deze allemaal vinden. Ook de korte log welke onder instellingen staat maar dan over een langere tijd dan 3 minuten, zodat ik kan zien waar de problemen zich voordoen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hansk53 op 21-08-2014 08:20 . Reden: nog info toegevoegd. ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Stormarknad schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:25:
Heb je niet met proberen het hele geheugen (Max. 6) volgezet met de zelfde zendercode?
Dat kan niet met kaku/coco, je kan iedere combinatie van id en subid code maar 1 keer opslaan.
Hansk53 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:12:
Draai de laatste beta versie van Domoticz.
Mijn Domoticz heeft ruim 3 maanden zonder fouten gewerkt maar nu heb ik al 2 weken dat het systeem
Meld dan voor de zekerheid even het release nummer en platform want binnen de laatste 3 maanden zijn er al heel wat nieuwe beta releases geweest.
..regelmatig lijkt vast te lopen op een bepaalde tijd. Na een reboot in de Rpi werkt het systeem weer.
Nu wil ik de logs uitlezen maar waar kan ik deze allemaal vinden. Ook de korte log welke onder instellingen staat maar dan over een langere tijd dan 3 minuten, zodat ik kan zien waar de problemen zich voordoen.
Toevallig een paar posts terug al behandeld, als je deze hebt aangezet gewoon onder de /log directory.

[ Voor 58% gewijzigd door DukeBox op 21-08-2014 09:18 ]

• RinusS
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 09:28
Klopt het dat dat timeswitches in Blocky niet werken ?

Ok heb namelijk een blocky aangemaakt dat zodra de achterdeur na 23:00 uur en voor 07:00 uur opengaat er een lamp aangaat. Echter bij het testen blijkt dat de lamp altijd aangaat.

BvD,

Rinus

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee, dat klopt niet.. hoe ziet je blockly er uit ?

• bing69
RinusS schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:51:
Klopt het dat dat timeswitches in Blocky niet werken ?

Ok heb namelijk een blocky aangemaakt dat zodra de achterdeur na 23:00 uur en voor 07:00 uur opengaat er een lamp aangaat. Echter bij het testen blijkt dat de lamp altijd aangaat.

BvD,

Rinus
Hier een voorbeeld dat werkt (ik weet dat die lampen in een groep kunnen)
Afbeeldingslocatie: http://www.vanliempt.org/licht.png

Bing

• RinusS
bing69 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:35:
[...]

Hier een voorbeeld dat werkt (ik weet dat die lampen in een groep kunnen)
[afbeelding]
Ik heb het precies zo aangepast echter de lamp gaat nu (14:50 uur) gewoon aan ?????

• RinusS

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je hem zo hebt dan klopt het dat ie altijd aan gaat :P
Je moet je 'and' blok niet in je 'logic condition' zetten ;)
Kijk nog maar eens goed het voorbeeld van bing69

• RinusS
DukeBox schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:09:
Nee, dat klopt niet.. hoe ziet je blockly er uit ?
En nog een keer aangepast, werkt ook niet

http://rspijkers.nl/photo...7a_426c6f636b79322e706e67

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Is nog steeds verkeerd.. kijk nog eens goed.. in 'schemer sensor=on' heb jij een 'and' block geplakt, dat kan niet.

Begin anders eens 'basic' en trek alles uit elkaar:
blockly1

[ Voor 48% gewijzigd door DukeBox op 21-08-2014 15:53 ]

• slayer007
DukeBox schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:16:
Gewoon een willekeurige ac switch aanmaken, juist niet het ID wat je huidige rc is.
Vervolgens je awmr in learn zetten en het (aan) signaal verzenden.
Thnx. Is toch gelukt👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
ik heb een raspberry B+ en versie 1907 van domoticz maar krijg het niet aan het werk. tijdens het opstarten krijg ik volgende foutmelding:
"startpar: service returned failure: domoticz.sh failed"
als ik het manueel probeer te starten lukt het ook niet is er een of andere truc om het werkend te krijgen op de B+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Opnieuw de image erop zetten?
Die image werkt gewoon wel bij anderen volgens mij....
Ander sd kaartje proberen anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
chundo schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:13:
ik heb een raspberry B+ en versie 1907 van domoticz maar krijg het niet aan het werk. tijdens het opstarten krijg ik volgende foutmelding:
"startpar: service returned failure: domoticz.sh failed"
als ik het manueel probeer te starten lukt het ook niet is er een of andere truc om het werkend te krijgen op de B+?
Die truck ben ik in het begin ook ingevlogen. (Hopelijk is het hetzelfde euvel)
Je hebt hem aan een scherm hangen als je dat ziet toch?

Er zit schijnbaar ergens een foutje in het opstartscript, maar Domoticz start wel.
Ga eens met een browser naar http://ip.van.de.pi:8080 en zie daar, het werkt....

Je ziet de melding ook alleen maar als je een scherm hebt gekoppeld bij het opstarten, via SSH zie je dat niet, dus valt het de meesten niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik heb de image al een paar opnieuw erop gezet en een sneller sd maar het blijft hetzelfde

het is mijn eerste ervaring met de pi en ik ken er niet veel van, hoe open ik de brouwser? ik heb eens via raspi-config geprobeerd naar desktopmodus te gaan maar dat wil die ook niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:33
Ik denk dat Philos31 een willekeurige browser van een computer uit je netwerk bedoelt.
Dus gewoon Firefox van je desktop, daarmee kun je de webinterface van Domoticz benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:50
Klopt er zit een fout in het opstart script, en tot nu toe heeft niemand me kunnen vertellen wat er fout gaat.
Dus die melding kan je negeren, domoticz is wel degelijk gestart
In je router kan je bij de DHCP clients zien wat de raspberry is (IP address), als je daarheen gaat op poort 8080, bijvoorbeeld
http://192.168.0.201:8080
dan zou je domoticz kunnen benaderen

ik raad aan om een eerste keer even in de applicatie settings de release channel op 'beta' te zetten, de beta downloaden (check for updates) en dan weer op release.

waarschijnlijk dit weekend een nieuwe stable build

mocht iemand nog in de tussentijd een 'fix' hebben voor het startup script, stuur me een PM op het domoticz forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Is er niemand die ervaring heeft met het uitlezen van de ferrarisschijf, icm de pi en domoticz?
Ik snap dat het uitlezen van een slimme meter eenvoudiger is, maar stel dat dat geen oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
rik schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:36:
Is er niemand die ervaring heeft met het uitlezen van de ferrarisschijf, icm de pi en domoticz?
Ik snap dat het uitlezen van een slimme meter eenvoudiger is, maar stel dat dat geen oplossing is?
Dat kan toch gewoon met een youless en deze dan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 20:51
Philos31 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:45:
[...]

Dat kan toch gewoon met een youless en deze dan koppelen?
Zeker weten! YouLess kopen en genieten maar! Tevens voorbereid op de toekomst, als je wel een slimme meter krijgt. Daarnaast is de service van YouLess super, dus je krijgt het altijd aan de praat. En anders vvraag je mij maar.

(nee, ik werk niet voor YouLess)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist een foutje gemaakt bij mijn razberry controller. Ik ben zo slim geweest om op reset controller te drukken waardoor nu alle fibaro modules weg zijn.

Zijn er nog mogelijkheden om dit nog te herstellen? Ik krijg het namelijk niet voor mekaar om een fibaro module te excluden aangezien die nog naar de oude razberry configuratie verwijzen. In de handleiding heb ik gelezend dat je moet zorgen dat de schakelaars op uit staan en dan net na het inschakelen van de stroom het knopje 3 seconde moet inhouden. Helaas werkt dit dus niet, bij één module lukte het op een gegeven moment maar ik weet niet hoe dat precies was gelukt.

Zijn er ook manieren om een module te excluden zonder bij de module zelf te zijn? De helft zit namelijk achter lampen.

Edit: Het is gelukt, het kan gewoon met de muur schakelaar maar je moet gewoon heel snel schakelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Avvd op 24-08-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
PolderPloer! schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:02:
[...]

Zeker weten! YouLess kopen en genieten maar! Tevens voorbereid op de toekomst, als je wel een slimme meter krijgt. Daarnaast is de service van YouLess super, dus je krijgt het altijd aan de praat. En anders vvraag je mij maar.

Wat bedoel je met "Tevens voorbereid op de toekomst, als je wel een slimme meter krijgt." Dan heb je de youless toch niet meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De Youless schijt wel te kunnen bij een slimme meter, dus geheel overbodig hoeft het niet meteen te zijn. Het is zelfs wel handig omdat je dan niet je infrastructuur om hoeft te gooien. Dat het uitlezen via de daarvoor bestemde poort handiger is ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

PolderPloer! schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:02:
[...]

Thanks beiden, ik zie nu idd dat de ferrarisschijf daarmee uit te lezen is.
Hoopte stiekem op een oplossing a-la http://www.engineerathome...gieverbruik+met+arduino/9, maar dan met de rasp pi, en dat Domoticz er dan ook nog iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:50
Kan iemand mij uit de brand helpen. Heb ik nu wel of niet nu al een slimme energiemeter.
https://dl.dropboxusercon...o_2014-08-24_21-37-34.jpg

Dat hobby bob blokje hout is om de huidige photo sensor op zijn plek te houden. Hopelijk is het gewoon een slimme meter en kan ik een p0 aansluiting gebruiken. Dan vraag ik me wel af waar de aansluiting zit. Mogelijk achter dat onderste kapje waar de zegels op zitten.

Ik zie op plaatjes dat de p0 poort aan de buitenkant moet zitten. Tevens moet ik ook de meterstanden handmatig doorgeven. Ik heb daarom het vermoeden dat ik een niet slimme meter heb van hetzelfde merk. Helaas woon ik hier pas 3 jaar en heeft de netwerkbeheerder mogelijk bespaart?

[ Voor 24% gewijzigd door GAEvakYD op 24-08-2014 21:53 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ja, aan de rechter kant ongeveer bij die gele verzegeling.
Daar kan die slimme meter kabel in:)
Ik heb bijna dezelfde maar mijn gasaansluitingskabel zit bij die gele verzegeling ongeveer. Heb jij een draadloze gasmeter? (of gewoon geen)

[ Voor 33% gewijzigd door DRuw op 24-08-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duur kabeltje.... Knijp hier een RJ11 stekkertje (10 cent) aan en je bent er ook.

Typenummer is in de foto niet leesbaar trouwens. Gooi typenummer eens door Google anders?

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 24-08-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik zie trouwens wel verschillende slimme meters (Google slimme meters).
Iemand enig idee of die allemaal een p1 poort hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij als je tegenwoordig een slimme meter krijgt/aanvraagt hebben ze allen een P1 poort. Vorige week is hier slimme meter opgehangen (op mijn verzoek, zie blog in signature ;) ) en die (Kaifa MA105) heeft netjes P1 poort (115200 baud @ 8N1, geïnverteerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Die baudrate is volgens mij wel anders.
Mijne is 9600 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, zit wel verschil in tussen de verschillende meters. Je hebt ook meters die 9600 @ 7N1 bits zijn, wel geïnverteerd/niet geïnverteerd etc. Tot zo ver de richtlijn DSMR 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Laatst online: 11:05
vespino schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:59:
Iemand tips voor een weerstation? Ik heb wunderground geprobeerd, maar deze data vind ik niet betrouwbaar. Ik zou voor mijn locatie graag regen, uv en temperatuur data willen om op basis van die gegevens mijn luifel te besturen. Wind data is ook welkom overigens. Zijn hier complete sets voor?

Ander probleem waar ik tegen aan loop, is bereik van sensoren buitenshuis. Zodra ik mijn bewegingsmelder buiten neer zet, in een rechte lijn misschien 8 meter van de receiver, komt geen enkel signaal door. Te goed gebouwd huis?
Ik zit zelf te kijken voor de Oregon WMR88. De sensoren zouden compatible zijn met Domoticz en als set is het goedkoper als los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Nu ik een tijdje geleden mijn Domoticz een hardware upgrade heb gegeven (van 256 versie naar 512versie) kan ik geen KaKu schakelaars meer toevoegen.

Bij het handmatig toevoegen krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/ljrf84ctp/Naamloos.png

Error finding switch in Database!?!? :(

Tijdens de foutmelding komen er geen fouten in het log....

Nu dacht ik misschien heeft het met permissies te maken op de /home/pi/domoticz/domoticz.db
en heb de ownership gezet met:

sudo chown pi /home/pi/domoticz/* -c -v 

echter zelfde resultaat.....

Wie weet waar ik dieper in welke logs kan kijken? Of nog beter wat te doen?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:25
ThinkPadd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:59:
Duur kabeltje.... Knijp hier een RJ11 stekkertje (10 cent) aan en je bent er ook.
[...]
Kijk, dat is handige informatie, alleen welk kabeltje moet op welke pin van de RJ11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
heeft er al iemand een ip camera aan het werk, mij lukt het niet, ik heb een d-link en een foscam maar beide krijg ik niet via domoticz aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Heeft iemand ervaring met het werkend krijgen van Z Wave icm Domoticz op een Raspberry Pi?
Ik heb echt geen flauw idee waar ik moet beginnen...

De wiki lijkt erop geschreven dat je je pi op linux moet hebben draaien zonder daar nog Domoticz op te hebben. Echter heb ik Domoticz via de SD image van Domoticz zelf geinstalleerd (niet gecompiled) en wil ik daar Z Wave werkend op krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
chundo schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:03:
heeft er al iemand een ip camera aan het werk, mij lukt het niet, ik heb een d-link en een foscam maar beide krijg ik niet via domoticz aan de praat
Kan je de camera wel benaderen via de web interface van de camera zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik kan de camera via mijn brouwser benaderen en bekijken, de foscam ff ik en kan ik via no-ip ook bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Laatst online: 11:13

QuasaR

One ring to rule them all

JJnJ schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:12:
Heeft iemand ervaring met het werkend krijgen van Z Wave icm Domoticz op een Raspberry Pi?
Ik heb echt geen flauw idee waar ik moet beginnen...

De wiki lijkt erop geschreven dat je je pi op linux moet hebben draaien zonder daar nog Domoticz op te hebben. Echter heb ik Domoticz via de SD image van Domoticz zelf geinstalleerd (niet gecompiled) en wil ik daar Z Wave werkend op krijgen...
Kijk eens op deze site.

http://www.vesternet.com/...otes/apnt-85#.U-JQ3_l_t8E

Het enige wat jij volgens mij nog moet doen is de stap
The RaZberry is connected to the GPIO pins on the Raspberry Pi and installs as a device on the "ttyAMA0" port. Domoticz can only access "ttyUSBX" ports so we'll be adding a rule that creates a link on boot to a port that Domoticz can use
We create the link as "ttyUSB20" so that it is out of the way of any other USB devices that you may have or add at a later date!
To save us rebooting now, we can create the link manually too:
En dan zou je bij hardware OpenZWave USB aan kunnen maken met de zojuist genoemde poort (ttyUSB20)

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Phoolie schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:56:
[...]

Kijk, dat is handige informatie, alleen welk kabeltje moet op welke pin van de RJ11?
Iemand die zo'n kabeltje eens kan doormeten? Scheelt een hoop geld inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:56:
[...]

rik schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:46:
[...]

Iemand die zo'n kabeltje eens kan doormeten? Scheelt een hoop geld inderdaad!
Pinout is volgens mij voor alle slimme meters hetzelfde, namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WChAqL4gQ1ZcUf20gjRQA0YY/full.png
Je hebt alleen RTS, RXD, GND nodig.

RTS knoop je +5V aan (dan begint je meter met uitspugen data), GND aan GND, RXD is de RX pin van de USB serial kabel.

Welk draadje wat is weet ik niet, dat weet je nooit zeker bij die China meuk. Zwart is waarschijnlijk GND, rood de +5V en wit/groen TX/RX of net andersom... Maar de 5V wel even nameten. In de comments zei iemand dat bij hem de +5V op zwart stond :X

Pin 1 en 6 heb je niet, RJ11 heeft maar 4 pinnetjes.

Mocht je zelf niet handig genoeg zijn dan wil ik er ook wel eentje voor je maken tegen kleine vergoeding. Stuur maar een DM.

[ Voor 124% gewijzigd door ThinkPad op 25-08-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Gebruikt iemand rookmelders als alarm? Ik krijg het in een event niet voor elkaar. Ik wil graag dat als de woonkamerdeur open gaat tussen een bepaald tijdstip de rookmelder een panicsignaal geeft en NMa verstuurd, echter als ik dit doe en de deur blijft open staan dan krijg ik om de minuut een NMa, wat ik niet wil. Het moet gewoon eenmalig. Nu heb ik dat in luascript geprobeerd, maar ik krijg het tijdstip er niet in. Wel eenmalig een melding (wat ik dus wil), maar zodra ik een tijdsperiode ga toevoegen doet ie het niet. Weet iemand hoe je een tijdvak in een luascript verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
stuffer schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:13:
Nu ik een tijdje geleden mijn Domoticz een hardware upgrade heb gegeven (van 256 versie naar 512versie) kan ik geen KaKu schakelaars meer toevoegen.

Bij het handmatig toevoegen krijg ik de volgende melding:

[afbeelding]

Error finding switch in Database!?!? :(

Tijdens de foutmelding komen er geen fouten in het log....

Nu dacht ik misschien heeft het met permissies te maken op de /home/pi/domoticz/domoticz.db
en heb de ownership gezet met:

sudo chown pi /home/pi/domoticz/* -c -v 

echter zelfde resultaat.....

Wie weet waar ik dieper in welke logs kan kijken? Of nog beter wat te doen?
Ik denk dat het gemakkelijker is dan je denkt. Je moet onder Instellingen-Aplicatieinstelingen even een vinkje zetten bij toestaan van nieuwe hardware....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
chundo schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:03:
Heb een foscam en foscam kloon werkende.

Bij mij staat bij imageURL: snapshot.cgi?user=#USERNAME&pwd=#PASSWORD
dit is letterlijk zo, dus geen password of Username in deze string zetten!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:15

martjah

Appel

Ik zie vast iets over het hoofd. Ik heb het volgende in mijn crontab staan (crontab -e)

*/5 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/nas.sh
@reboot /home/pi/domoticz/scripts/Devicecheck.sh 192.168.0.205 103 20 300
@reboot /home/pi/domoticz/scripts/Devicecheck.sh 192.168.0.206 104 20 300

Mijn NAS script start hij zonder problemen iedere 5 minuten. Alleen mijn devicecheck doet niks. Als ik het met de hand doe, dan werkt deze wel (zonder de @reboot) ervoor. Ik wil dat het script begint te lopen als ik de raspberry opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Er staat 430Mhz, of is dat gelijkwaardig aan 433Mhz qua antenne?
Heb je hierbij nog een verloopje nodig denk je (ik zie het niet zo snel)?
Pagina: 1 ... 17 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door