BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
http://sourceforge.net/projects/domoticz/files/
Voorbeeld: Onderstaand lua ping-script update de variabele: PingTelefoons. Dit werkt, de waarde PingTelefoons zie ik ook geüpdate worden in de webinterface naar 0 (indien ping mislukt) of 1 (indien ping succesvol).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| commandArray = {} ping_success=os.execute('ping -c1 -w1 192.168.1.11') if ping_success then print("ping success") commandArray['Variable:PingTelefoons']='1' else print("ping fail") commandArray['Variable:PingTelefoons']='0' end return commandArray |
Ook heb ik onderstaand lua-script gemaakt om te testen wanneer een variabele veranderd wordt.
1
2
3
4
5
6
7
| commandArray = {} if uservariables["PingTelefoons"] == 1 then print("Telefoon aangemeld") else print("Telefoon afgemeld") end return commandArray |
Dit tweede script zie ik wel draaien zodra ik de variabele met de hand wijzig naar 0 of 1, maar als deze waarde gewijzigd wordt door het eerste script, gebeurt er niets.
Iemand enig idee of dit een bugje is, of een fout van mijn kant?
Beetje offtopic: is het niet beter om te controleren op DHCP lease refresh of ARP registratie ? Anders gaat je telefoon nooit in power save.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Of de telefoon niet in powersafe gaat door een ping, zou ik eigenlijk niet weten. Zal het binnenkort eens testen, maar dit principe met triggeren op variabelen denk ik nog wel vaker te kunnen gebruiken. Misschien is het ook wel mogelijk om te werken met virtuele Switches, maar dit leek me wel handig voor bepaalde waardes.
Super! Dit heeft geholpen.Philos31 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:52:
[...]
Ugh, zo'n hekel aan dat belerende in plaats van helpen.
Hoezo hoort dit niet op dit forum thuis? Hij heeft gewoon de stappen doorgelopen die op de domoticz site staan en dan werkt het dus niet op een B+ omdat het image niet up-to-date is.
En nu komt hij hier vragen hoe hij dat moet doen... Ik vind het een heel normale vraag, volledig on topic.
En als antwoord: hier staat een 2Gb sd image dat geschikt is om op een rapberry pi B+ te draaien:
https://www.dropbox.com/s...AAD53aeIGPGWzbAyC3b2Avb7a
als je al een SD kaart uit een oude PI hebt en je wilt opgraden naar de B+ doe dan eerst even een update
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Ik heb inmiddels m'n somfy rolgordijnen werkend. Helaas krijg ik de Fibaro Wall plug niet gekoppeld. In de handleiding staat dat ik 3x op het knopje moet drukken maar dit schijnt niet te werken.. Heeft iemand hier ervaring mee?
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Volgens mij is dat zo bedoeld. Een variable die gezet wordt vanuit een script/event triggert niet opnieuw het event systeem.MadMurdock schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:09:
Dit tweede script zie ik wel draaien zodra ik de variabele met de hand wijzig naar 0 of 1, maar als deze waarde gewijzigd wordt door het eerste script, gebeurt er niets.
Iemand enig idee of dit een bugje is, of een fout van mijn kant?
Van:"When you set a variable through an event, this not trigger the event logic again since this will lead to possible loops in the system that will hang Domoticz."
http://www.domoticz.com/f...pic.php?f=5&t=2816#p18674
Thanks, zo te zien heb je daar gelijk in. Blijkbaar zijn ze bang voor loops. Vraag me wel af of ik via een virtuele switch niet net zo goed een loop kan maken. Maar goed, eventueel zou de variabele ook nog via de API gezet kunnen worden.RudolfR schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:12:
[...]
Volgens mij is dat zo bedoeld. Een variable die gezet wordt vanuit een script/event triggert niet opnieuw het event systeem.
[...]
Van:
http://www.domoticz.com/f...pic.php?f=5&t=2816#p18674
Ik gebruik Domoticz v1.1909 op een Raspberry Pi B+. Dit zou de laatste versie moeten zijnDRuw schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:05:
Welke zwave software gebruik je? Je moet even kijken of die de wall plug ondersteund.
Wat gebruik je voor zwave software bedoelde ik: Openzwave of Zway (en met de razberry of een aeonlabs stick?)Bumperke schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:21:
[...]
Ik gebruik Domoticz v1.1909 op een Raspberry Pi B+. Dit zou de laatste versie moeten zijn
Je moet even kijken bij de software die je gebruikt of hij de plug snapt (en die software dus updaten indien nodig)
gok ik
Ik heb er een rfxcom RFXtrx433e aanhangen. Na de installatie kon ik mijn somfy rts rolgordijnen meteen toevoegen maar moet ik voor zwave nog een extra stap uitvoeren?DRuw schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:58:
[...]
Wat gebruik je voor zwave software bedoelde ik: Openzwave of Zway (en met de razberry of een aeonlabs stick?)
Je moet even kijken bij de software die je gebruikt of hij de plug snapt (en die software dus updaten indien nodig)
gok ik
Als je geen Z-stick of opprikbordje hebt, moet je dat nog aanschaffen. Die rfx module werkt volgens het klik aan klik uit principe op 433MHz, Z-Wave werkt ergens in de 880MHz via een ander protocol.Bumperke schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:33:
[...]
Ik heb er een rfxcom RFXtrx433e aanhangen. Na de installatie kon ik mijn somfy rts rolgordijnen meteen toevoegen maar moet ik voor zwave nog een extra stap uitvoeren?
Heb je wel één van die twee apparaten, dan zie je in het hardware scherm een Z-wave controller met een setup knopje.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Deze: http://www.wirelesswonen.nl/Razberry
Of deze: http://www.wirelesswonen.nl/AEO_USB
Met de laatste kun je zonder programmeerwerk in domoticz de zwave spullen bedienen nadat je hem bij hardware hebt toegevoegd.
Met die eerste ook, mits je de handleidingen goed volgt. Voordeel van de RaZberry vind ik dat deze in de case van de raspberry past, waardoor het geheel beter is afgesloten, maar het klopt dat het wat meer moeite kost om het draaiende te krijgen. Zie mijn eerdere posts voor de juiste richtlijnen.DRuw schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:52:
...
Met de laatste kun je zonder programmeerwerk in domoticz de zwave spullen bedienen nadat je hem bij hardware hebt toegevoegd.
Weet iemand trouwens of er bereik verschillen zijn tussen de stick en de RaZberry? en qua verbruik?
Ik heb dus momenteel de RaZberry draaien, dit hou ik ook zo. Ik heb nog een stick liggen, mocht iemand belang hebben, PM gerust.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Bedankt voor jullie hulp!
Maakt niet uit hoor, je bent echt de eerste niet!
Bing
Echter zou ik ook graag gebruik willen maken Raspberry PI GPIO input om op deze manier te kunnen detecteren wanneer iemand mijn deurbel indrukt. Wat ik tot nu toe gedaan heb - zonder succes helaas - is het volgende:
- Vanaf mijn bel de 8V wisselspanning omzetten naar gelijkspanning door middel van 4 diodes. Vervolgens heb ik hieraan een led inclusief voorschakel weerstand gezet zodat de uitgangsspanning niet boven de 3 volt komt met 10ma.
- Deze heb ik vervolgens aangesloten op een van mijn Raspberry PI GPIO poorten en deze poort als een input geconfigureerd.
- Voor deze GPIO heb ik contact switch aangemaakt in Domoticz.
Echter wanneer ik op de deurbel druk merkt Domoticz dit niet op. Wel gaat het ledje aan en komt er spanning op de GPIO poort te staan.
Na wat zoeken kwam ik onderstaande website tegen die min of meer hetzelfde doet als ik voor ogen had.
http://raspberrypihelp.ne...y-pi-pushmessage-doorbell
Helaas werkt ook deze oplossing niet voor mij met Domoticz. Helaas gaat mijn kennis over electronica niet zover dat mij duidelijk is wat er nu fout gaat

[ Voor 16% gewijzigd door Bumperke op 18-08-2014 14:33 ]
Heb je geen Usage_1 en Usage_2?slayer007 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:21:
Heb nu ook een p1-meterkabel aangesloten en krijg in domoticz netjes de waardes binnen. Gas pajt ie volgens mij elke 5 minuten en electra elke 10sec. Alleen nu staat bij electra de totale waarde. Dus hoog en laag bij elkaar. Kan ik dit op 1 of andere manier uit elkaar trekken? Heb al snel ff rondgegoogeled, maar kom er nog niet echt verder mee.
In het weekend heb je hetzelfde tarief als 's avonds. Misschien lijkt het daardoor dat er maar 1 meter wordt uitgelezen.
Om welke apparaten gaat het? Het kunnen apparaten zijn welke binnen het bereik van je transceiver staan.Bumperke schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:29:
Ik gebruik sinds dit weekend Domoticz, en bij apparaten komen er steeds automatisch dingen bij. Wat kan dit zijn?
[afbeelding]
Je kunt deze devices dan verwijderen en automatisch toevoegen van sensors in Domoticz uitschakelen.
Heb idd wel usage 1 en usage 2. Schrijft domoticz deze waardes ergens weg? Ik wil namelijk mijn meterstand weten zonder naar de meter te hoeven lopen.nielsn schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:41:
[...]
Heb je geen Usage_1 en Usage_2?
In het weekend heb je hetzelfde tarief als 's avonds. Misschien lijkt het daardoor dat er maar 1 meter wordt uitgelezen.
Devices van je buren?Bumperke schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:29:
Ik gebruik sinds dit weekend Domoticz, en bij apparaten komen er steeds automatisch dingen bij. Wat kan dit zijn?
[afbeelding]
Device 12 is denk ik een buiten temp/hum. meter en 13 lijkt me binnen, maar dan is het daar wel lekker warm
Wat je kunt doen is eens kijken of je je buren gek kunt krijgen door de lampen diverse keren aan en uit te doen
dus iets als:
tijd groter dan 19:00 and lampx is uit set lampx aan for 3 minutes..opslaan.
1. moet je opslaan met extensie lua en moet dit volgens scripting naamgeving.
2. waar komt het te staan als je opgeslagen hebt.
Heb hem met .lua opgeslagen, maar zie hem niet in de dir. scripting/lua staan.
3. komen er nog meer opties in blockly, zals before and after enz. of kan je beter maar op
scripting overstappen.
Ze blijven in blockly staan onder de naam die je ze gegeven hebt.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Is er dan ook mapje blockly, die zie ik niet onder domoticz staan. Als het niet goed was dan zou ik toch wat terug moeten zien in de log.
Als je een scriptje wilt testen zet je toch gewoon de tijd op "over 1 inuut" slaat het op (wel event active aanklikken) en wachten of er iets gebeurt.
Ik heb ik blockly bijvoorbeeld (met 4 events) een schakeling gebouwd dat als er iemand in de badkamer komt tussen 7 uur 's morgens en 7 uur 's avond alle lichten aan gaan, en 's nachts alleen de 3 apotjes boven de wc
Je kunt er dus best leuke dingen mee.
Ik zal het nog eens proberen.
Zou je ook een pintscreen van een event van jou kunnen plaatsen als voorbeeld.
Bedankt voor het mee denken.
Heb inderdaad nu heel eenvoudig aan laten gaan en dit werkt.
[ Voor 17% gewijzigd door seabird op 18-08-2014 21:12 ]
seabird schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:01:
@Philos31
Ik zal het nog eens proberen.
Zou je ook een pintscreen van een event van jou kunnen plaatsen als voorbeeld.
Bedankt voor het mee denken.

Thnks!
Zie nu wat ik fout deed. controleerde bij if of de status uit was en deed daarna do.
Mijn code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| function DomoticzCall(sType){ var sResult = $.get( "http://" + sDomoticzIP + ":" + sDomoticzPort + "/json.htm?type=" + sType ); //var oResult = $.parseJSON(sResult); var oResult = JSON.parse(sResult); return sResult; } var mResult = DomoticzCall('devices'); console.log(mResult); |
Response:
1
2
| 200 OK 434ms SyntaxError: JSON.parse: unexpected character at line 1 column 2 of the JSON data |
Zowel jQuery JSON parser als Javascript JSON parser geeft een foutmelding. De JSON zelf lijkt valide en een online JSON parser vindt dit ook
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
Ik had het idee om een soort control panel (op een iPad) te maken, die als puur HTML bestand draait in de webserver van Domoticz. Dus zonder PHP.
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
ZIt me blind te staren, maar zie 123 niet een oplossing.
Ik heb dit opgelost via de timers van de schakelaar zelf in domoticz. Weet niet precies wat je doel is, maar ik kon bij Timers heel makkelijk instellen dat er een 'On' command wordt verstuurd 1 uur voor Sunsetseabird schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:40:
Heeft iemand ook een voorbeeld van een x tijd voor of na sunset/rise (blockly)
Via timers bij de schakelaar is het het makkelijkst maar in blockly kan het ook zo:seabird schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:40:
Heeft iemand ook een voorbeeld van een x tijd voor of na sunset/rise (blockly)

Die kun je dan in blockly afvragen.
Als je het nog in de oude versie wilt, kan dat door een dummyswitch te gerbruiken met een timeout van 60 min.
[ Voor 44% gewijzigd door DukeBox op 19-08-2014 16:11 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ik bedoel, je kunt ook een redelijk willekeurige 7" tablet nemen… waarom heb je deze genomen?
@tcviper, je ging toch een iPad aan de muur hangen
[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 19-08-2014 20:24 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Ik vond wel deze post, waar iemand de MiLight reverse-engineered: http://www.philippinestuf...i-controlled-light-bulbs/ helaas heeft hij zijn code niet gedeeld
Mooiste zou zijn als je gewoon http://<ip>?r=40&g=80&b=255 (dus waarden voor R, G, B in een GET request) tegen het doosje kan zeggen, en hij dan de kleur instelt. Valt met een Arduino ook wel te maken, maar daar heb ik geen tijd voor nu
[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 20-08-2014 10:56 ]
Overigens het is wel 2.4MHz maar geen WiFi, alleen middels een bridge kun je ze via WiFi (udp) aansturen.
[ Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 20-08-2014 12:56 ]
Dit is wat ik krijg met rfx-mngr:
0B11000000AE964E02010F70
Packettype = Lighting2
subtype = AC
Sequence nbr = 0
ID = 0AE964E
Unit = 2
Command = On
Signal level = 7
------------------------------------------------
0B11000100AE964E02000070
Packettype = Lighting2
subtype = AC
Sequence nbr = 1
ID = 0AE964E
Unit = 2
Command = Off
Signal level = 7
Dit krijg ik binnen als ik de afstandsbediening (zender) gebruik. Nu wil ik deze ontvanger handmatig toevoegen, zodat ik de knop op de ab voor andere apparaten kan gebruiken. Volgens mij moet dat kunnen.
Wat ik gedaan heb is hetvolgende:
-in domoticz handmatig schakelaar toevoegen
- ac aangeklikt
- id zoals in rfx-mngr
- unit ook zoals in rfx-mngr Alleen die unit-code is nog gelinkt aan de ab en dat moet dus eigenlijk niet)
Heb de AWMR in pair gezet en commando's verstuurd met domoticz. Er gebeurd alleen niks. Wat doe ik fout? Heb id ook hetzelfde gelaten en alle unitcodes geprobeerd, maar er gebeurd niks.
Thnx alvast!
Vervolgens je awmr in learn zetten en het (aan) signaal verzenden.
geheugen wissen (zie handleiding) en opnieuw proberen.
Draai de laatste beta versie van Domoticz.
Mijn Domoticz heeft ruim 3 maanden zonder fouten gewerkt maar nu heb ik al 2 weken dat het systeem regelmatig lijkt vast te lopen op een bepaalde tijd. Na een reboot in de Rpi werkt het systeem weer. Gelukkig heeft de ontwikkelaar een optie ingebouwd zodat na een bepaalde tijd van het niet zien van de Rftxcom of OTGW de Domoticz wordt gerestart. Nu heb ik gezien dat inderdaad op een bepaalt tijdstip (iedere morgen om 07:25 + 30 min) de programmatuur wordt herstart. Nu wil ik de logs uitlezen maar waar kan ik deze allemaal vinden. Ook de korte log welke onder instellingen staat maar dan over een langere tijd dan 3 minuten, zodat ik kan zien waar de problemen zich voordoen.
[ Voor 8% gewijzigd door Hansk53 op 21-08-2014 08:20 . Reden: nog info toegevoegd. ]
Dat kan niet met kaku/coco, je kan iedere combinatie van id en subid code maar 1 keer opslaan.Stormarknad schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:25:
Heb je niet met proberen het hele geheugen (Max. 6) volgezet met de zelfde zendercode?
Meld dan voor de zekerheid even het release nummer en platform want binnen de laatste 3 maanden zijn er al heel wat nieuwe beta releases geweest.Hansk53 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:12:
Draai de laatste beta versie van Domoticz.
Mijn Domoticz heeft ruim 3 maanden zonder fouten gewerkt maar nu heb ik al 2 weken dat het systeem
Toevallig een paar posts terug al behandeld, als je deze hebt aangezet gewoon onder de /log directory...regelmatig lijkt vast te lopen op een bepaalde tijd. Na een reboot in de Rpi werkt het systeem weer.
Nu wil ik de logs uitlezen maar waar kan ik deze allemaal vinden. Ook de korte log welke onder instellingen staat maar dan over een langere tijd dan 3 minuten, zodat ik kan zien waar de problemen zich voordoen.
[ Voor 58% gewijzigd door DukeBox op 21-08-2014 09:18 ]
Ok heb namelijk een blocky aangemaakt dat zodra de achterdeur na 23:00 uur en voor 07:00 uur opengaat er een lamp aangaat. Echter bij het testen blijkt dat de lamp altijd aangaat.
BvD,
Rinus
Hier een voorbeeld dat werkt (ik weet dat die lampen in een groep kunnen)RinusS schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:51:
Klopt het dat dat timeswitches in Blocky niet werken ?
Ok heb namelijk een blocky aangemaakt dat zodra de achterdeur na 23:00 uur en voor 07:00 uur opengaat er een lamp aangaat. Echter bij het testen blijkt dat de lamp altijd aangaat.
BvD,
Rinus

Bing
Ik heb het precies zo aangepast echter de lamp gaat nu (14:50 uur) gewoon aan ?????bing69 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:35:
[...]
Hier een voorbeeld dat werkt (ik weet dat die lampen in een groep kunnen)
[afbeelding]
Nee, dat klopt niet.. hoe ziet je blockly er uit ?
http://rspijkers.nl/photo/#Albums/album_446f6d6f7469637a
Je moet je 'and' blok niet in je 'logic condition' zetten
Kijk nog maar eens goed het voorbeeld van bing69
En nog een keer aangepast, werkt ook nietDukeBox schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:09:
Nee, dat klopt niet.. hoe ziet je blockly er uit ?
http://rspijkers.nl/photo...7a_426c6f636b79322e706e67
Begin anders eens 'basic' en trek alles uit elkaar:

[ Voor 48% gewijzigd door DukeBox op 21-08-2014 15:53 ]
Thnx. Is toch gelukt👍DukeBox schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:16:
Gewoon een willekeurige ac switch aanmaken, juist niet het ID wat je huidige rc is.
Vervolgens je awmr in learn zetten en het (aan) signaal verzenden.
"startpar: service returned failure: domoticz.sh failed"
als ik het manueel probeer te starten lukt het ook niet is er een of andere truc om het werkend te krijgen op de B+?
Die image werkt gewoon wel bij anderen volgens mij....
Ander sd kaartje proberen anders?
Die truck ben ik in het begin ook ingevlogen. (Hopelijk is het hetzelfde euvel)chundo schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:13:
ik heb een raspberry B+ en versie 1907 van domoticz maar krijg het niet aan het werk. tijdens het opstarten krijg ik volgende foutmelding:
"startpar: service returned failure: domoticz.sh failed"
als ik het manueel probeer te starten lukt het ook niet is er een of andere truc om het werkend te krijgen op de B+?
Je hebt hem aan een scherm hangen als je dat ziet toch?
Er zit schijnbaar ergens een foutje in het opstartscript, maar Domoticz start wel.
Ga eens met een browser naar http://ip.van.de.pi:8080 en zie daar, het werkt....
Je ziet de melding ook alleen maar als je een scherm hebt gekoppeld bij het opstarten, via SSH zie je dat niet, dus valt het de meesten niet op.
het is mijn eerste ervaring met de pi en ik ken er niet veel van, hoe open ik de brouwser? ik heb eens via raspi-config geprobeerd naar desktopmodus te gaan maar dat wil die ook niet doen
Dus gewoon Firefox van je desktop, daarmee kun je de webinterface van Domoticz benaderen.
Dus die melding kan je negeren, domoticz is wel degelijk gestart
In je router kan je bij de DHCP clients zien wat de raspberry is (IP address), als je daarheen gaat op poort 8080, bijvoorbeeld
http://192.168.0.201:8080
dan zou je domoticz kunnen benaderen
ik raad aan om een eerste keer even in de applicatie settings de release channel op 'beta' te zetten, de beta downloaden (check for updates) en dan weer op release.
waarschijnlijk dit weekend een nieuwe stable build
mocht iemand nog in de tussentijd een 'fix' hebben voor het startup script, stuur me een PM op het domoticz forum
Ik snap dat het uitlezen van een slimme meter eenvoudiger is, maar stel dat dat geen oplossing is?
Dat kan toch gewoon met een youless en deze dan koppelen?rik schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:36:
Is er niemand die ervaring heeft met het uitlezen van de ferrarisschijf, icm de pi en domoticz?
Ik snap dat het uitlezen van een slimme meter eenvoudiger is, maar stel dat dat geen oplossing is?
Zeker weten! YouLess kopen en genieten maar! Tevens voorbereid op de toekomst, als je wel een slimme meter krijgt. Daarnaast is de service van YouLess super, dus je krijgt het altijd aan de praat. En anders vvraag je mij maar.Philos31 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:45:
[...]
Dat kan toch gewoon met een youless en deze dan koppelen?
(nee, ik werk niet voor YouLess)
Zijn er nog mogelijkheden om dit nog te herstellen? Ik krijg het namelijk niet voor mekaar om een fibaro module te excluden aangezien die nog naar de oude razberry configuratie verwijzen. In de handleiding heb ik gelezend dat je moet zorgen dat de schakelaars op uit staan en dan net na het inschakelen van de stroom het knopje 3 seconde moet inhouden. Helaas werkt dit dus niet, bij één module lukte het op een gegeven moment maar ik weet niet hoe dat precies was gelukt.
Zijn er ook manieren om een module te excluden zonder bij de module zelf te zijn? De helft zit namelijk achter lampen.
Edit: Het is gelukt, het kan gewoon met de muur schakelaar maar je moet gewoon heel snel schakelen.
[ Voor 14% gewijzigd door Avvd op 24-08-2014 10:57 ]
Wat bedoel je met "Tevens voorbereid op de toekomst, als je wel een slimme meter krijgt." Dan heb je de youless toch niet meer nodig?PolderPloer! schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:02:
[...]
Zeker weten! YouLess kopen en genieten maar! Tevens voorbereid op de toekomst, als je wel een slimme meter krijgt. Daarnaast is de service van YouLess super, dus je krijgt het altijd aan de praat. En anders vvraag je mij maar.
Thanks beiden, ik zie nu idd dat de ferrarisschijf daarmee uit te lezen is.PolderPloer! schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:02:
[...]
Zeker weten! YouLess kopen en genieten maar! Tevens voorbereid op de toekomst, als je wel een slimme meter krijgt. Daarnaast is de service van YouLess super, dus je krijgt het altijd aan de praat. En anders vvraag je mij maar.
Hoopte stiekem op een oplossing a-la http://www.engineerathome...gieverbruik+met+arduino/9, maar dan met de rasp pi, en dat Domoticz er dan ook nog iets mee kan.
https://dl.dropboxusercon...o_2014-08-24_21-37-34.jpg
Dat hobby bob blokje hout is om de huidige photo sensor op zijn plek te houden. Hopelijk is het gewoon een slimme meter en kan ik een p0 aansluiting gebruiken. Dan vraag ik me wel af waar de aansluiting zit. Mogelijk achter dat onderste kapje waar de zegels op zitten.
Ik zie op plaatjes dat de p0 poort aan de buitenkant moet zitten. Tevens moet ik ook de meterstanden handmatig doorgeven. Ik heb daarom het vermoeden dat ik een niet slimme meter heb van hetzelfde merk. Helaas woon ik hier pas 3 jaar en heeft de netwerkbeheerder mogelijk bespaart?
[ Voor 24% gewijzigd door GAEvakYD op 24-08-2014 21:53 ]
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Daar kan die slimme meter kabel in:)
Ik heb bijna dezelfde maar mijn gasaansluitingskabel zit bij die gele verzegeling ongeveer. Heb jij een draadloze gasmeter? (of gewoon geen)
[ Voor 33% gewijzigd door DRuw op 24-08-2014 21:59 ]
Iemand enig idee of die allemaal een p1 poort hebben?
Mijne is 9600 dacht ik

Ik zit zelf te kijken voor de Oregon WMR88. De sensoren zouden compatible zijn met Domoticz en als set is het goedkoper als los.vespino schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:59:
Iemand tips voor een weerstation? Ik heb wunderground geprobeerd, maar deze data vind ik niet betrouwbaar. Ik zou voor mijn locatie graag regen, uv en temperatuur data willen om op basis van die gegevens mijn luifel te besturen. Wind data is ook welkom overigens. Zijn hier complete sets voor?
Ander probleem waar ik tegen aan loop, is bereik van sensoren buitenshuis. Zodra ik mijn bewegingsmelder buiten neer zet, in een rechte lijn misschien 8 meter van de receiver, komt geen enkel signaal door. Te goed gebouwd huis?
Bij het handmatig toevoegen krijg ik de volgende melding:

Error finding switch in Database!?!?
Tijdens de foutmelding komen er geen fouten in het log....
Nu dacht ik misschien heeft het met permissies te maken op de /home/pi/domoticz/domoticz.db
en heb de ownership gezet met:
sudo chown pi /home/pi/domoticz/* -c -v
echter zelfde resultaat.....
Wie weet waar ik dieper in welke logs kan kijken? Of nog beter wat te doen?
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Kijk, dat is handige informatie, alleen welk kabeltje moet op welke pin van de RJ11?ThinkPadd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:59:
Duur kabeltje.... Knijp hier een RJ11 stekkertje (10 cent) aan en je bent er ook.
[...]
Ik heb echt geen flauw idee waar ik moet beginnen...
De wiki lijkt erop geschreven dat je je pi op linux moet hebben draaien zonder daar nog Domoticz op te hebben. Echter heb ik Domoticz via de SD image van Domoticz zelf geinstalleerd (niet gecompiled) en wil ik daar Z Wave werkend op krijgen...
Kan je de camera wel benaderen via de web interface van de camera zelf?chundo schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:03:
heeft er al iemand een ip camera aan het werk, mij lukt het niet, ik heb een d-link en een foscam maar beide krijg ik niet via domoticz aan de praat
Kijk eens op deze site.JJnJ schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:12:
Heeft iemand ervaring met het werkend krijgen van Z Wave icm Domoticz op een Raspberry Pi?
Ik heb echt geen flauw idee waar ik moet beginnen...
De wiki lijkt erop geschreven dat je je pi op linux moet hebben draaien zonder daar nog Domoticz op te hebben. Echter heb ik Domoticz via de SD image van Domoticz zelf geinstalleerd (niet gecompiled) en wil ik daar Z Wave werkend op krijgen...
http://www.vesternet.com/...otes/apnt-85#.U-JQ3_l_t8E
Het enige wat jij volgens mij nog moet doen is de stap
The RaZberry is connected to the GPIO pins on the Raspberry Pi and installs as a device on the "ttyAMA0" port. Domoticz can only access "ttyUSBX" ports so we'll be adding a rule that creates a link on boot to a port that Domoticz can use
En dan zou je bij hardware OpenZWave USB aan kunnen maken met de zojuist genoemde poort (ttyUSB20)We create the link as "ttyUSB20" so that it is out of the way of any other USB devices that you may have or add at a later date!
To save us rebooting now, we can create the link manually too:
Daddy of 3 :)
Iemand die zo'n kabeltje eens kan doormeten? Scheelt een hoop geld inderdaad!Phoolie schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:56:
[...]
Kijk, dat is handige informatie, alleen welk kabeltje moet op welke pin van de RJ11?
Phoolie schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:56:
[...]
Kijk, dat is handige informatie, alleen welk kabeltje moet op welke pin van de RJ11?
Pinout is volgens mij voor alle slimme meters hetzelfde, namelijk:rik schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:46:
[...]
Iemand die zo'n kabeltje eens kan doormeten? Scheelt een hoop geld inderdaad!

Je hebt alleen RTS, RXD, GND nodig.
RTS knoop je +5V aan (dan begint je meter met uitspugen data), GND aan GND, RXD is de RX pin van de USB serial kabel.
Welk draadje wat is weet ik niet, dat weet je nooit zeker bij die China meuk. Zwart is waarschijnlijk GND, rood de +5V en wit/groen TX/RX of net andersom... Maar de 5V wel even nameten. In de comments zei iemand dat bij hem de +5V op zwart stond

Pin 1 en 6 heb je niet, RJ11 heeft maar 4 pinnetjes.
Mocht je zelf niet handig genoeg zijn dan wil ik er ook wel eentje voor je maken tegen kleine vergoeding. Stuur maar een DM.
[ Voor 124% gewijzigd door ThinkPad op 25-08-2014 17:22 ]
Ik denk dat het gemakkelijker is dan je denkt. Je moet onder Instellingen-Aplicatieinstelingen even een vinkje zetten bij toestaan van nieuwe hardware....stuffer schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:13:
Nu ik een tijdje geleden mijn Domoticz een hardware upgrade heb gegeven (van 256 versie naar 512versie) kan ik geen KaKu schakelaars meer toevoegen.
Bij het handmatig toevoegen krijg ik de volgende melding:
[afbeelding]
Error finding switch in Database!?!?![]()
Tijdens de foutmelding komen er geen fouten in het log....
Nu dacht ik misschien heeft het met permissies te maken op de /home/pi/domoticz/domoticz.db
en heb de ownership gezet met:
sudo chown pi /home/pi/domoticz/* -c -v
echter zelfde resultaat.....
Wie weet waar ik dieper in welke logs kan kijken? Of nog beter wat te doen?
Bing
Heb een foscam en foscam kloon werkende.chundo schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:03:
heeft er al iemand een ip camera aan het werk, mij lukt het niet, ik heb een d-link en een foscam maar beide krijg ik niet via domoticz aan de praat
Bij mij staat bij imageURL: snapshot.cgi?user=#USERNAME&pwd=#PASSWORD
dit is letterlijk zo, dus geen password of Username in deze string zetten!
Bing
*/5 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/nas.sh
@reboot /home/pi/domoticz/scripts/Devicecheck.sh 192.168.0.205 103 20 300
@reboot /home/pi/domoticz/scripts/Devicecheck.sh 192.168.0.206 104 20 300
Mijn NAS script start hij zonder problemen iedere 5 minuten. Alleen mijn devicecheck doet niks. Als ik het met de hand doe, dan werkt deze wel (zonder de @reboot) ervoor. Ik wil dat het script begint te lopen als ik de raspberry opnieuw opstart.
Er staat 430Mhz, of is dat gelijkwaardig aan 433Mhz qua antenne?martjah schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:42:
Ik heb deze antenne besteld: http://www.ebay.com/itm/N...ennas&hash=item3f1ac69818
ik ben benieuwd.
Heb je hierbij nog een verloopje nodig denk je (ik zie het niet zo snel)?
Dit topic is gesloten.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door