Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Het lijkt er toch op dat ik wel een aardig nieuwe meter heb, maar zonder SIM en p0 poort. Geen idee hoe en waar ze dat hebben gedaan. Geen aansluiting te bekennen. Toch maar eens met Liander bellen. Heb weinig zin in 79 euro betalen voor iets wat ze zelf binnen 6 jaar voor hun rekening moeten doen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

bing69 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:37:
[...]

Ik denk dat het gemakkelijker is dan je denkt. Je moet onder Instellingen-Aplicatieinstelingen even een vinkje zetten bij toestaan van nieuwe hardware....
Damn das wel een makkelijke....het is mij nooit opgevallen dat je dat kan blocken.

Thanx, ik zat echt veels te ver te denken....... :z

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

slayer007 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:38:
Gebruikt iemand rookmelders als alarm?
Ja, als sirene dan wel te verstaan.
Ik gebruik echter gewoon een blockly event ((IF switch 'deur' = on) AND (time>start OR time<eind)) set alarm switch=on.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

stuffer schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:57:
[...]

Damn das wel een makkelijke....het is mij nooit opgevallen dat je dat kan blocken.

Thanx, ik zat echt veels te ver te denken....... :z
Gelukkig wel, anders blijft hij de Kaku van de buren toevoegen;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
DukeBox schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:29:
[...]

Ja, als sirene dan wel te verstaan.
Ik gebruik echter gewoon een blockly event ((IF switch 'deur' = on) AND (time>start OR time<eind)) set alarm switch=on.
Thnx! Ik zie het probleem al. In de tijdbalken gebruikt ik "and".
Ff opnieuw proberen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martjah schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:35:
Ik zie vast iets over het hoofd. Ik heb het volgende in mijn crontab staan (crontab -e)

*/5 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/nas.sh
@reboot /home/pi/domoticz/scripts/Devicecheck.sh 192.168.0.205 103 20 300
@reboot /home/pi/domoticz/scripts/Devicecheck.sh 192.168.0.206 104 20 300

Mijn NAS script start hij zonder problemen iedere 5 minuten. Alleen mijn devicecheck doet niks. Als ik het met de hand doe, dan werkt deze wel (zonder de @reboot) ervoor. Ik wil dat het script begint te lopen als ik de raspberry opnieuw opstart.
Ik denk dat het pad naar het programma wat het script uitvoert er nog bij moet. Een .sh script wordt door Bash uitgevoerd toch? Denk dat je dan iets van /bin/bash er nog voor moet zetten. Crontab wordt dan uiteindelijk zoiets:
@reboot /bin/bash /home/pi/domoticz/<rest van blablbla>

Zie ook deze thread: http://nixcraft.com/showt...permissions-look-OK-weird!

Heb zelf het zelfde probleem gehad met een PHP script op m'n NAS. Daar moest ik ook het pad naar de PHP executable toevoegen.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 25-08-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:25
ThinkPadd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:14:
[...]

[...]

Pinout is volgens mij voor alle slimme meters hetzelfde, namelijk:
[afbeelding]
Je hebt alleen RTS, RXD, GND nodig.

RTS knoop je +5V aan (dan begint je meter met uitspugen data), GND aan GND, RXD is de RX pin van de USB serial kabel.

Welk draadje wat is weet ik niet, dat weet je nooit zeker bij die China meuk. Zwart is waarschijnlijk GND, rood de +5V en wit/groen TX/RX of net andersom... Maar de 5V wel even nameten. In de comments zei iemand dat bij hem de +5V op zwart stond :X

Pin 1 en 6 heb je niet, RJ11 heeft maar 4 pinnetjes.

Mocht je zelf niet handig genoeg zijn dan wil ik er ook wel eentje voor je maken tegen kleine vergoeding. Stuur maar een DM.
Bij deze comment geeft men idd aan dat zwart GND is, Rood de +5V (Vcc staat er maar dat is +5V toch?), wit de TX & groen de RX.

Die 5V nameten dat kan gewoon door een multimeter te pakken, daarvan de zwarte pen op de zwarte kabel te hangen en de rode pen op de rode of kan je dan beter het metaal van de usb connector als GND pakken?

Net maar even een kabeltje besteld, moet alleen nog even een manier zien te vinden om hem wat te verlengen, moet een meter of 5 zien te overbruggen, maar daar moet vast wel iets voor te vinden zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Phoolie op 26-08-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:23
Phoolie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:44:
[...]

Net maar even een kabeltje besteld, moet alleen nog even een manier zien te vinden om hem wat te verlengen, moet een meter of 5 zien te overbruggen, maar daar moet vast wel iets voor te vinden zijn.
http://www.ebay.nl/itm/US...ash=item53df134ad3&_uhb=1

5 meter usb verlengkabel, hou je er wel rekening mee dat je de juiste chipset in je kabeltje moet hebben omdat je hem ook nog moet programeren? Niet alle cheap kabeltjes van uit china doen het namelijk, ik ben door schade en schande wijs geworden.
Knijp ze ook voor vrieden tegenwoordig.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat wil je programmeren? Dat de data geïnverteerd binnenkomt? Veel van die kabeltjes doen dat automatisch al blijkbaar (kabeltje met CH340 chipset die ik had iig wel. Ook een Sitecom-CN104 met PL2303 chipset deed het automatisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Volgens mij was er maar 1 bepaalde chipset die het deed met die slimme meters.. weet het niet zeker hoor maar zeker met die china crap is het nog weleens hit-and-mis (ook degene die moeten werken zitten weleens gewoonweg verkeerd gesoldeerd dus ik maak dergelijk spul altijd gewoon open).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
DRuw schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:33:
Volgens mij was er maar 1 bepaalde chipset die het deed met die slimme meters.. weet het niet zeker hoor maar zeker met die china crap is het nog weleens hit-and-mis (ook degene die moeten werken zitten weleens gewoonweg verkeerd gesoldeerd dus ik maak dergelijk spul altijd gewoon open).
Denk inderdaad dat ik de kabel gewoon open maak en er dan een lange RJ11 kabel op soldeer, dan heb ik 1 kabel, dit lijkt mij het meest wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 17:53
Na een x aantal keer goed in/uitgeschakeld te zijn, schakelt de aangemaakte groep nog maar één lamp (ipv 2) uit. Hierdoor kom ik 's morgens beneden en blijkt een lamp de hele nacht te hebben gebrand. Daar gaat het idee van kostenbesparing. Het systeem geeft echter wel aan dat de lampen allebei uit zijn.

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
vespino schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:51:
Na een x aantal keer goed in/uitgeschakeld te zijn, schakelt de aangemaakte groep nog maar één lamp (ipv 2) uit. Hierdoor kom ik 's morgens beneden en blijkt een lamp de hele nacht te hebben gebrand. Daar gaat het idee van kostenbesparing. Het systeem geeft echter wel aan dat de lampen allebei uit zijn.

Waar kan dit aan liggen?
Heb je de ontvangers misschien te dicht bij elkaar zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Phoolie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:59:
[...]
Heb je de ontvangers misschien te dicht bij elkaar zitten?
Dat is een hele goede tip inderdaad, en verder, niet te dicht bij een metalen voorwerp, niet te dicht bij de grond.
Verplaats je antenne eens, een klein beetje kan al veel effect hebben.
De lampen boven de eettafel schakelden niet als je met meer als 4 personen aan de tafel zat (ja klink heel vreemd), rfxcom aan de andere kant van de meterkast opgehangen, probleem weg....

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik heb nu een ASUN-650 aangeschaft, alleen zou ik het liefst de huidige schakelaar gewoon laten zitten en gebruiken. Weet iemand of hier een oplossing voor is? Zat zelf al te denken om een KaKu wandschakelaar uit elkaar te halen en daar deze schakelaar dan op aan te sluiten, maar ik weet niet zeker of dit technisch ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Zie ook eerdere tips met als aanvulling: tijddelay tussen de signalen? signalen vor de zekerheid meerdere keren sturen?
Als hij in het overzicht wel op "uit" staat houd het in sat het signal wel is gestuurd iig...
Ik laat kritische signalen ook dubbel versturen met delay van 2 seconden ertussen (zoals het uitgaan van mijn gashaard bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Phoolie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:27:
Ik heb nu een ASUN-650 aangeschaft, alleen zou ik het liefst de huidige schakelaar gewoon laten zitten en gebruiken.
Dat is niet mogelijk. Je kan hem wel vervangen door een kaku schakelaar.
Een kaku uit elkaar halen gaat niet werken om dat deze met pulsen werkt en je zonwerings schakelaar met maak/verbreek contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00
vespino schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:51:

Waar kan dit aan liggen?
Heb ik ook met een groep van 5 schakelaars, de vijfde doet wel of niet. Geen pijl op te trekken.
Ga de vijfde vervangen door een X10 module. nl ook het vanuit app schakelen van de lamp gaat vaak niet.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 17:53
Philos31 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:12:
[...]

Dat is een hele goede tip inderdaad, en verder, niet te dicht bij een metalen voorwerp, niet te dicht bij de grond.
Verplaats je antenne eens, een klein beetje kan al veel effect hebben.
De lampen boven de eettafel schakelden niet als je met meer als 4 personen aan de tafel zat (ja klink heel vreemd), rfxcom aan de andere kant van de meterkast opgehangen, probleem weg....
M'n server waar de antenne aan hangt staat boven, de ontvangers beneden. Verplaatsen van de antenne is geen optie. KAKU1 aan de ene kant van de woonkamer, KAKU2 aan de andere met zeker 6 meter er tussen.

Als ik m'n server opnieuw opstart, lijkt het een tijdje goed te gaan, daarna niet meer. Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik zit met een probleem/vraag, ik heb mijn ventilatiesysteem aangesloten op een KAKU unit, hij staat altijd aan en met een switch gaat hij op de volle stand (er zit nu geen mechanische schakeling meer tussen). Waar de normale mechanische switch zit heb ik nu een KAKU zendertje hangen.

Ik heb in blocky een setting gemaakt dat wanneer de luchtvochtigheid in mijn rookhokje (even een testruimte) boven de 65% komt moet hij aan gaan, komt het er beneden moet hij uit gaan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tO275nc.jpg

Dit werkt. Maar het probleem wat ik nu heb is dat iedere keer wanneer mijn sensor de vochtigheid doorgeeft Blocky hem aan of uit zet ookal staat hij al aan of uit (getest door notificatie aan te zetten) Nu kan je dit verhelpen door het volgende in te stellen: If fan is on, switch off, if fan is off switch on. Maar dit betekend dan wel dat hij niet meer handmatig aan te zetten is, als ik aan het koken ben wil ik hem gewoon zelf aan of uit kunnen zetten, maar door de Blocky settings gaat dit niet.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
- En niet continu aan of uit willen zetten maar gewoon eenmalig wanneer de threshold is bereikt
- En hem nog handmatig via domoticz of een switch aan of uit kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
JJnJ schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:36:

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
- En niet continu aan of uit willen zetten maar gewoon eenmalig wanneer de threshold is bereikt
- En hem nog handmatig via domoticz of een switch aan of uit kunnen zetten
Mooi, dat wil ik ook gaan doen binnenkort, moet nog een nieuwe ventiltaiebox komen en die wil ik ook zo gaan schakelen.

Maar goed, is het niet zo dat hij nu (als je hem handmatig aanzet) en de luchtvochtigheid is onder limiet dat hij dan ook uit gaat?

Ik zou een dummy schakelaar maken en die in je script meenemen, dus zet uit BEHALVE als dummy schakelaar aan is.
De dummy schakelaar laat je dan ook de KAKU schakelaar schakelen, dan is je dummy de override.

Tenminste, uit mn hoofd en die werkt op dit moment niet zo helder (griepje)

Else if rookhookje hum < 65 and Afzuiger = on and Dummy = off
Afzuiger = off

[ Voor 4% gewijzigd door Philos31 op 26-08-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op de P1 van mijn Iskra ME382 zit een M-bus RF-Module. Deze is destijds door de monteur geinstalleerd.
Nu vermoed ik dat ik deze wel ergens mee kan uitlezen maar ik kan nergens vinden hoe of wat. Zijn er mensen met ervaring met deze module?

edit: zit dus niet aan de P1 vast

Afbeeldingslocatie: http://weijma.net/got/rfmodule.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Gumball op 26-08-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Philos31 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:21:
[...]

Mooi, dat wil ik ook gaan doen binnenkort, moet nog een nieuwe ventiltaiebox komen en die wil ik ook zo gaan schakelen.

Maar goed, is het niet zo dat hij nu (als je hem handmatig aanzet) en de luchtvochtigheid is onder limiet dat hij dan ook uit gaat?

Ik zou een dummy schakelaar maken en die in je script meenemen, dus zet uit BEHALVE als dummy schakelaar aan is.
De dummy schakelaar laat je dan ook de KAKU schakelaar schakelen, dan is je dummy de override.

Tenminste, uit mn hoofd en die werkt op dit moment niet zo helder (griepje)

Afzuiger = off
Maar dan blijft hij alsnog elke keer wanneer de humidity binnenkomt de schakeling doen tenzij je de dummy doet dus dan heeft het automatiseren weer geen zin want dan moet je altijd de dummy gebruiken om hem weer uit te zetten :)

De bedoeling is dat hij maar 1 keer switched onder de 65, en maar 1 keer daarboven, niet iedere keer wanneer hij de info binnen krijgt. Dat moet toch wel mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
JJnJ schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:36:
: If fan is on, switch off, if fan is off switch on. Maar dit betekend dan wel dat hij niet meer handmatig aan te zetten is, als ik aan het koken ben wil ik hem gewoon zelf aan of uit kunnen zetten, maar door de Blocky settings gaat dit niet.
Je geeft het hier zelf aan hoe je dat oplost, en met de dummy schakelaar kun je dan als je gaat koken, de afzuiger toch aan en uit zetten. Dan ben je er toch? Of begrijp ik nu niet wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Philos31 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:52:
[...]

Je geeft het hier zelf aan hoe je dat oplost, en met de dummy schakelaar kun je dan als je gaat koken, de afzuiger toch aan en uit zetten. Dan ben je er toch? Of begrijp ik nu niet wat je wilt?
Ja dat is 1 van de items, maar dan alsnog als ik niet aan het koken ben gaat hij elke keer wanneer de luchtvochtigheid doorgevend wordt de ventilator aan of uit zetten (bij iedere melding ipv van eenmalig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Nee, dat doet hij niet:

Als je aan het koken bent en je fan staat uit, en in je rookkamer gaat de luchtvochtigheid omhoog, dan doet het script precies wat je wilt.
Als je aan het koken bent en je hebt de dummy knop aangezet (want je gaat koken) dan gaat de fan niet meer uit tot je de dummy weer uit zet.

If rookhokje >65 and afzuiger = off
do
Set afzuiger=on

do
set Afzuiger = off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Philos31 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:00:
Nee, dat doet hij niet:

Als je aan het koken bent en je fan staat uit, en in je rookkamer gaat de luchtvochtigheid omhoog, dan doet het script precies wat je wilt.
Als je aan het koken bent en je hebt de dummy knop aangezet (want je gaat koken) dan gaat de fan niet meer uit tot je de dummy weer uit zet.

If rookhokje >65 and afzuiger = off
do
Set afzuiger=on

do
set Afzuiger = off
Nogmaals: het probleem is dat hij (even de dummy buiten wegen gelaten) iedere keer wanneer Domoticz van de humidity sensor de status ontvangt hij kijkt in het scipt, ziet dat de vochtigheid bijvoorbeeld <65 staat en probeerd dan de fan uit te zetten terwijl hij dus al uit staat, dat betekend dat hij onnodig gaat sturen en ook notificaties gaat sturen elke keer als de info binnen komt van de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
and afzuiger = off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JJnJ schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:04:
..dat betekend dat hij onnodig gaat sturen en ook notificaties gaat sturen elke keer als de info binnen komt van de sensor.
Nogmaals, zoals iedereen hiervoor al aangeeft, je moet een extra conditie toevoegen. Het makkelijkst is de afzuiger zelf, dus alleen als deze NIET in de stand staat waar je deze in wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
DukeBox schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:19:
[...]

Nogmaals, zoals iedereen hiervoor al aangeeft, je moet een extra conditie toevoegen. Het makkelijkst is de afzuiger zelf, dus alleen als deze NIET in de stand staat waar je deze in wilt zetten.
Dus dit zou hem dan moeten zijn?
Waar afzuiger dummy ook in de KAKU is ingeleerd

Afbeeldingslocatie: http://resize2mail.com/resized/27/varwwwclientsclient1web2tmpphpHei3HB.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door JJnJ op 26-08-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat wil je zo met die 'Set dummy' bereiken ? Je wilt je afzuiger toch alleen aan/uit zetten en de dummy alleen gebruiken om te overrulen (handmatige bediening) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
ik krijg vandaag of morgen mijn pi b+ incl. domoticz binnen. Nu ben ik ook aan het rondkijken voor een zwave module. Welke adviseren jullie in gebruik met domiticz?

http://www.robbshop.nl/aeon-labs-usb-adapter-op-batterijen

http://www.robbshop.nl/vision-usb-stick-z-wave

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

http://www.wirelesswonen.nl/AEO_USB werkt out-of-the-box
Die vision volgens mij niet direct (weet ik niet zeker, maar de aeon labs wel;))
Edit: de razberry kan ook het trouwens: http://www.wirelesswonen.nl/Razberry
die kan op de GPIO poort en in je behuizing

[ Voor 30% gewijzigd door DRuw op 27-08-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Maar voor die razberry moet je toch ook nog vanalles installeren naast domoticz? Dan lijkt me een usb stick handiger. Of heb ik het mis?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Installeren is een regel in de commanf line, wordt op een briefje meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
en dan is het al in domoticz te gebruiken? dat is dan wel een nettere oplossing.
Blueone schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:09:
Installeren is een regel in de commanf line, wordt op een briefje meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:09
anconakip schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:10:
en dan is het al in domoticz te gebruiken? dat is dan wel een nettere oplossing.

[...]
Als je het installeert zoals op dat briefje wordt meegeleverd, wordt er een Z-way server op je raspberry gezet, deze is te benaderen via poort 8083. Je Z-wave devices moet je eerst toevoegen in deze omgeving, voordat je ze in Domoticz terug kunt vinden. (Natuurlijk moet je in Domoticz dan wel de Hardware Razberry Zwave via LAN interface toevoegen)

Je kunt ze ook rechtstreeks toevoegen aan domoticz, via OpenZwave:

http://www.vesternet.com/...otes/apnt-85#.U_2hslWPn7t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
McPoowl schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:15:
[...]

Als je het installeert zoals op dat briefje wordt meegeleverd, wordt er een Z-way server op je raspberry gezet, deze is te benaderen via poort 8083. Je Z-wave devices moet je eerst toevoegen in deze omgeving, voordat je ze in Domoticz terug kunt vinden. (Natuurlijk moet je in Domoticz dan wel de Hardware Razberry Zwave via LAN interface toevoegen)

Bedankt. Die laatste optie is de mooiste oplossing vind ik. Nu dus meteen maar een Razberry bestellen. Voor de prijs hoef ik het niet te laten. Dat is nou 1 van de voordelen van dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Tja, met de raz kun je kiezen qua software. Bij de stick zit de openzwave.
Beiden zijn niet slecht hoor maar als je de keuze hebt kun je altijd nog kijken.
Bij de raz kun je eventueel nog de antenne verlengen trouwens, niet dat ik mensen ken die dat hebben moeten doen maargoed:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Nu heb ik eens een dom vraagje:
Ik heb een Cresta TX320 gekocht, maar hoe krijg ik die nu werkend in Domoticz?
Is het gewoon een kwestie van wachten en dan vind ik hem tussen de apparaten? Want ik zie hem er nog niet tussen staan.
Of moet ik hem ergens configureren?

Nevermind, je moet natuurlijk wel het juiste protocol aan hebben staan op je RFXcom.....

[ Voor 14% gewijzigd door Philos31 op 27-08-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Volgens mij heb ook ik een domme vraag: ik heb 3 kaku losse 220v schakelaars in zo'n setje met afstandsbediening. Om die te koppelen steek je de kaku in de muur zodat het ledje gaat knipperen. Je zet dan Domoticz in de leerstand en drukt op een knop van de afstandsbediening. Domoticz ziet de zendcode en slaat hem op, en vervolgens kan je de schakelaar dus bedienen vanuit Domoticz. Of je kijkt in de lijst met apparaten om te zien welke apparaten zijn opgevangen, en voegt hem van daaruit toe.

Wil ik nu extra schakelaars koppelen, moet ik dan straks ook meerdere afstandsbedieningen hebben? Want die ik nu gebruik heeft 4 aan-knoppen, dus zal ook maar 4 apparaten afzonderlijk kunnen aansturen (vier verschillende signalen aanbieden aan Domoticz)?

Als de buurman ook Domoticz heeft, dan heeft hij ook al mijn apparaten in zijn lijst staan, en zou hij ze ook gewoon kunnen koppelen? Lijkt me niet heel handig.

[ Voor 5% gewijzigd door rik op 27-08-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Je kunt met domoticz natuurlijk een kaku schakelaar zelf toevoegen, deze geef je een apparte code. Je steekt de kaku stekker in het stopcontact, in de leermodus en zend vanuit domotics het signaal, dat zou in mijn beleving moeten werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

En ja, een kaku signaal kan de buurman ook opvangen. Dat ia het risico van dit protocol.
Zwave heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de oudere setjes van KaKu ja, de nieuwe moet je, zoals Philos31 zegt, eerst pairen voordat je ze in gebruik kunt nemen.

Ontvanger in stopcontact steken, LEDje gaat knipperen, een signaal uitzenden, ontvanger schakelt 3x om te laten weten dat ie gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55
Voor mijn temperatuur sensors (DS18B20) ben ik op zoek naar een apparaat wat 1 wire signaal omzet naar ethernet en vervolgens weer terug naar 1 wire zodat mijn sensoren kan koppelen aan mijn netwerk en ze vervolgens weer kan uitlezen via domoticz.

Na was zoeken kom ik wel wat dingen tegen die werken met eigen software wat het uitlezen door domoticz weer bemoeilijkt. Hebben jullie misschien tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
DukeBox schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:09:
Wat wil je zo met die 'Set dummy' bereiken ? Je wilt je afzuiger toch alleen aan/uit zetten en de dummy alleen gebruiken om te overrulen (handmatige bediening) ?
Ja dat is mijn eigen stomme logica, de handmatig in te tikken switch KAKU is de afzuiger en de dummy is de aan/uit van domoticz zelf maar die is ook gekoppeld aan de KAKU ontvanger.

[ Voor 7% gewijzigd door JJnJ op 27-08-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Voor de liefhebbers...
Kruidvat arnhem centrum, de kleine kruidvat vlakbij de haphoek heeft nog van die koppelbare rf rookmelders.... 6,50 per 2.....(staat 12,99 op de doos, en je krijgt 50% kassa korting)
Liggen onderin in t actie schap bijna bij vlak bij de kassa's.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb ook eindelijk iets nuttigs gevonden voor mijn oude telefoons :)
Afbeeldingslocatie: http://imageserver.qik.nl/~dukebox/phone_secpanel.png
Ga nog een alu kastje eromheen buigen en klaar.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 28-08-2014 01:30 ]

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
DukeBox schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 01:27:
Heb ook eindelijk iets nuttigs gevonden voor mijn oude telefoons :)
Ga nog een alu kastje eromheen buigen en klaar.
Wat doe jij eigenlijk met dat alarmpaneel van Domoticz? heb je een alarmsysteem in je setup meegenomen of gaan je rookmelders loeien als er een sensor afgaat ofzo?

ehhhh..HOI

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Beide, ik lees de IR sensors en contact sensors parallel uit met zowel domoticz als m'n alarm systeem. Omdat ik meer mogelijkheden wilde hebben is het de bedoeling dat ik straks 100% op domoticz draai voor de aansturing (arm/disarm inschakel vertraging e.d.). De trigger zal eerst via beiden blijven lopen met domoticz primair en het alarm systeem als failover.
Ik gebruik idd rookmelders als sirene, maar heb ook een buiten sirene met lamp.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 28-08-2014 09:28 ]

• krizzziz
DukeBox schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:27:
Beide, ik lees de IR sensors en contact sensors parallel uit met zowel domoticz als m'n alarm systeem. Omdat ik meer mogelijkheden wilde hebben is het de bedoeling dat ik straks 100% op domoticz draai voor de aansturing (arm/disarm inschakel vertraging e.d.). De trigger zal eerst via beiden blijven lopen met domoticz primair en het alarm systeem als failover.
Ik gebruik idd rookmelders als sirene, maar heb ook een buiten sirene met lamp.
Gebruik je het dagelijks? Bevalt het?

ehhhh..HOI

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Hoe krijg je t panel zo mooi beeldvullend op je tel, bij mij is deze altijd vrij klein. En moet ik altijd inzoomen ? (Zowel op de iphone als op mn moto e )

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb een beetje gezocht naar de mogelijkheden die het alarmsysteem van Domoticz biedt, maar kan geen uitgebreide beschrijving vinden. Aangezien ik dat op de HC2 echt mis, ben ik daar wel benieuwd naar. Heb jij misschien wat screenshots of een beschrijving DukeBox?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

krizzziz schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:25:
Gebruik je het dagelijks? Bevalt het?
Ja, zolang ik het niet vergeet.. m'n oude alarm wilde nog wel eens een signaal missen van een contact sensor, op m'n raspberry heb ik vooralsnog geen enkele melding gemist (beiden hangen in dezelfde meterkast in dezelfde rs485 lus).
LoneWolf schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:25:
Hoe krijg je t panel zo mooi beeldvullend op je tel, bij mij is deze altijd vrij klein. En moet ik altijd inzoomen ?
Ik heb wat aanpassingen gemaakt en gebruik de portview functie met zoom lock. Ik heb de aangepaste css en html op http://secpanel.qik.nl gezet met wat voorbeelden.
HvB83 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:21:
Ik heb een beetje gezocht naar de mogelijkheden die het alarmsysteem van Domoticz biedt, maar kan geen uitgebreide beschrijving vinden.
Wat bedoel je precies ? Het is niets anders dan een switch met 3 standen, voorzien van code en evt. delay optie. a.d.h.v. de standen kun je deze bijv. middels blockly gebruiken.

Simpele opzet:
IF alarm=disarmed SET siren=off
ELSEIF alarm!=disarmed AND sensor=open SET siren=on

Of met zowel home als away:
IF alarm=disarmed SET siren=off
ELSEIF alarm=armedhome AND zone!=off SET siren=on
ELSEIF alarm=armedaway AND zone!=off SET siren=on AFTER 20 seconds

Meerdere sensoren kan je in een groep samenvoegen en zo eenvoudig als zone behandelen. Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om de zones aan (virtuele) gpio switches te hangen. Zo kan ik de status makkelijker koppelen aan mijn oude alarm systeem.

• RinusS
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 09:28
Iemand een idee hoe ik de Z-way software kan verwijderen. Wil namelijk over op Openzwave maar ik begrijp dat de Z-way service dan moet uit moet staan en ook niet automatisch mag starten

BvD,

Rinus

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-07 19:43
McPoowl schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:15:
[...]

Ik heb deze optie geprobeerd, maar loop tegen een aantal zaken aan.

1) ik zie 3 NodeID's

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/940x272q90/r/540/lF34cG.jpg

2) Ik wil een greenWave/Nuon Smart node includen, maar die geeft geen reactie.
Wel zie ik 3 devices
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/830x126q90/r/539/8i1LaS.jpg

Dit moeten er 6 nodes x 3 devices zijn (een switch een meter en power)

Waar ga ik mis en hoe te debuggen.
De Z-wave werkte ook niet fijn, maar daar had ik wel al mijn devices :P

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
Ben iets verder.
Ten eerste heb ik een hard reset controller gedaan, hierdoor ben ik de andere nodes kwijt.
Denk dat dit oude rommel was, dus begin nu schoon.

Wel heb ik nu bij Node1 een Unknown melding, vreemd zou toch mijn RazB moeten zijn.

001 (0x01) Controller Unknown: id=0147 Unknown: type=0002, id=0003

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Laatst online: 19:47

QuasaR

One ring to rule them all

MarFan schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:52:
Ben iets verder.
Ten eerste heb ik een hard reset controller gedaan, hierdoor ben ik de andere nodes kwijt.
Denk dat dit oude rommel was, dus begin nu schoon.

Wel heb ik nu bij Node1 een Unknown melding, vreemd zou toch mijn RazB moeten zijn.

001 (0x01) Controller Unknown: id=0147 Unknown: type=0002, id=0003
Die heb ik ook maar mn razberry werkt perfect.

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
ik heb thuis een Sensus 620 watermeter. Kan ik deze ook op de een of andere manier uitlezen met domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Als je de zwave controller een hard reset doet moet je eigenlijk ook de gebruikte zwcfg file wegmikken omdat die je oude config nog cachet. Daarnaast kan het dan ook nog helpen bij devices die raar doen om ze eerst een keer te excluden voordat je weer een include doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
CopyCatz schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:48:
Als je de zwave controller een hard reset doet moet je eigenlijk ook de gebruikte zwcfg file wegmikken omdat die je oude config nog cachet. Daarnaast kan het dan ook nog helpen bij devices die raar doen om ze eerst een keer te excluden voordat je weer een include doet.
Om er zeker van te zijn dat ik geen rotzooi meer heb, nieuwe image erop gezet, en de stappen allemaal doorlopen.
Node1 komt prima (nu zonder description), maar GreenWave 6 kan ik niet includen ?

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
De Greenwaves zijn vrij typisch, heb er ook problemen mee gehad. In ieder geval moest ik vrij dicht in de buurt van de controller includen, anders wilde het niet (heb een aeon stick).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

anconakip schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:38:
ik heb thuis een Sensus 620 watermeter. Kan ik deze ook op de een of andere manier uitlezen met domoticz?
Aangezien de homewizard er mee werkt zal het met domoticz ook werken. http://www.homewizard.nl/...LbM98LquMACFUjlwgodkXUA-Q

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 29-08-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

LoneWolf schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:25:
Hoe krijg je t panel zo mooi beeldvullend op je tel, bij mij is deze altijd vrij klein.
Heb nu ook een voorbeeld van landscape, in mijn geval komt dat beter uit i.v.m. de locatie van de micro-usb aansluiting op de telefoon.
Afbeeldingslocatie: http://imageserver.qik.nl/~dukebox/phone_secpanel2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

DukeBox schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:53:
[...]
i.v.m. de locatie van de micro-usb aansluiting op de telefoon.
[afbeelding]
Wie verzint die nou aan de bovenkant?!?!? 8)7 }:O 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Aan de onderkant is ook niet altijd even handig. Als ik bijv. In bed lig met de tel aan de lader zit dat stekkertje altijd in de weg. Opzich was de s1 juist wel handig , koptelefoon zit er ook naast dus alle kabels aan een kant. Omdat ze beiden amoled zijn maakt de inkijkhoek niet uit. Maar dit is natuurlijk geheel offtopic ;)

De ips touch schermpjes die verkrijgbaar zijn voor de rpi hebben horizontaal ook een iets betere inkijkhoek. Daar kan het dus ook handig voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 09:02
Ik krijg m'n Elro (AB440R) lightswitches niet meer aan de praat. Ik heb hier al eerder iets over gepost, maar het linkje naar het forum waar ik eerder de informatie vandaan haalde werkt niet meer. Ik heb geen idee hoe ik het moet instellen.

Dit is de info die ik uit de RFXmngr haal als ik op A druk:

0913003A010551015E60
Packettype = Lighting4
subtype = PT2262
Sequence nbr = 58
Code = 010551
S1- S24 = 0000 0001 0000 0101 0101 0001
Pulse = 350 usec
Signal level = 6
------------------------------------------------
0913003B01155F015E60
Packettype = Lighting4
subtype = PT2262
Sequence nbr = 59
Code = 01155F
S1- S24 = 0000 0001 0001 0101 0101 1111
Pulse = 350 usec
Signal level = 6

Iemand enig idee?

Het lijkt er trouwens op dat ik de mode van de RFXcom niet meer kan instellen.
In het log van Domoticz zie ik:
Error: UNHANDLED PACKET TYPE: FS20 00
Als ik de mode wijzig.

[ Voor 11% gewijzigd door onok op 30-08-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
Zie hfdstk 7.3 in de RFXtrx User Guide voor de switch settings in de AB400 module en de daarbij behorende huis en unitcode
http://rfxcom.com/Documents/RFXtrx%20User%20Guide.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat soms verwarrend werkt is dat de eerste 5 dipswitches als unit housecode wordt aangegeven maar 5 eigenlijk al deel is van de unit id. (Dus 1234 is house 5abcde is id)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
CopyCatz schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:19:
De Greenwaves zijn vrij typisch, heb er ook problemen mee gehad. In ieder geval moest ik vrij dicht in de buurt van de controller includen, anders wilde het niet (heb een aeon stick).
Het lijkt nu te werken, het enige is, ik heb een schakelaar en vermogen, maar verbruik krijg ik er niet bij als device. Heb jij dat wel ?

te snel, na een tijdje wel zichtbaar, lijkt dus opgelost.
Leuk spul dat Zwave, maar als je overnieuw wilt beginnen is het een behoorlijke klus om alles over uit te krijgen.

Op naar uitdaging 2.
De huidige RazBerry en een S2 (op een andere PI) samen in een netwerk krijgen (tbv bereik door heel het huis).

[ Voor 26% gewijzigd door MarFan op 01-09-2014 13:18 ]

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-09 17:33

MavhRik

Marcel

Ik ben een beetje aan het spelen met de events in Domoticz en heb nu (meer van de grap) dat als mijn deurbel ingedrukt wordt niet alleen de twee bellen afgaan, maar ook me verlichting in me partytent aan, uit, aan en uit gaat.

Nu wil ik eigenlijk dat me verlichting eindigd in de stand waarin hij was voordat me deurbel event getriggerd werd.

Hoe doe ik dat?

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/slvnkwc35/partytent.jpg

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
inVision schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 00:09:
Ik ben een beetje aan het spelen met de events in Domoticz en heb nu (meer van de grap) dat als mijn deurbel ingedrukt wordt niet alleen de twee bellen afgaan, maar ook me m'n verlichting in me m'n partytent aan, uit, aan en uit gaat.

Nu wil ik eigenlijk dat me m'n verlichting eindigd in de stand waarin hij was voordat me m'n deurbel event getriggerd werd.

Hoe doe ik dat?

[afbeelding]
Allereest zou ik stoppen met "me" te schrijven als je mijn of m'n bedoeld, daarna zou ik een if else block nemen.
Bij de eerste if deurbel = groep on and partytent is off
do aan uit aan uit (endigd in uit)
else if deurbel = groep on and partytent is on
do uit aan uit aan

[ Voor 5% gewijzigd door Philos31 op 02-09-2014 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Philos31 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 07:41:
[...]
Allereest zou ik stoppen met "me" te schrijven als je mijn of m'n bedoeld,
:)F _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
ik wil mijn domotcz gaan uitbreiden met een regen en windsensor. Welke kan ik het beste nemen? waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat is je budget ? Opzich werkt de alecto set prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
DukeBox schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:45:
Wat is je budget ? Opzich werkt de alecto set prima.
Budget is natuurlijk niet ongelimiteerd, maar hoe niet perse voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten.
En welke alecto set? ik heb namelijke een oude set (ws-3000) liggen, maar die werkt niet.

[ Voor 14% gewijzigd door anconakip op 02-09-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Deze kun je middels een 868MHz z-wave reciever wel ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
DukeBox schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:22:
Deze kun je middels een 868MHz z-wave reciever wel ontvangen.
En hoe moet ik dat dan instellen? ik heb een razberry in mijn pi zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-09 17:33

MavhRik

Marcel

Philos31 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 07:41:
[...]

Allereest zou ik stoppen met "me" te schrijven als je mijn of m'n bedoeld, daarna zou ik een if else block nemen.
Bij de eerste if deurbel = groep on and partytent is off
do aan uit aan uit (endigd in uit)
else if deurbel = groep on and partytent is on
do uit aan uit aan
Bedankt, dat had ik al geprobeerd, maar ik kreeg die else er niet in... nu net kom ik er per ongeluk achter dat je die in dat rechter vak kan vastklikken.

Ik heb nu dit: Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/sgmr30eo1/Clipboard_2.jpg

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinusS
Bij de Kijkshop zag ik de Alecto WS-2900 voor 50 euro.
anconakip schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:40:
ik wil mijn domotcz gaan uitbreiden met een regen en windsensor. Welke kan ik het beste nemen? waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
Niet nodig denk ik, Domoticz heeft een Weather Underground plugin. Als iemand in de buurt is aangesloten kan je zo meeliften.

www.wunderground.com

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinusS
Zag er leuk uit, dacht ik, dus geprobeerd maar bij mij blijft de lamp in een " Loop" hangen, continu aan en uit wat dus niet meer stopt. Wie weet een oplossing ?
inVision schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:47:
[...]

Bedankt, dat had ik al geprobeerd, maar ik kreeg die else er niet in... nu net kom ik er per ongeluk achter dat je die in dat rechter vak kan vastklikken.

Ik heb nu dit: [afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
asing schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:00:
[...]

Niet nodig denk ik, Domoticz heeft een Weather Underground plugin. Als iemand in de buurt is aangesloten kan je zo meeliften.

www.wunderground.com
Er is niemand in de buurt helaas. Dus ik wil een eigen setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
RinusS schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:51:
Bij de Kijkshop zag ik de Alecto WS-2900 voor 50 euro.

[...]
Zo te zien is die ook op 868 mhz. Werkt dat dan met domoticz en zo ja hoe?

Ik heb nu een ws-3000 hier thuis die ik niet vind in domoticz. Of ik doe iets fout.

[ Voor 14% gewijzigd door anconakip op 02-09-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
inVision schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:47:
[...]

Ik heb nu dit: [afbeelding]
Ik denk dat ik een denkfout gemaakt heb, dat gebeurt wel vaker.
Zoals ergens hierboven staat zal hij misschien in een loop raken.

Bij beide do´s moet als eerste misschien nog een set deurbell off komen denk ik, anders blijft hij in een loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
anconakip schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:34:
[...]

Zo te zien is die ook op 868 mhz. Werkt dat dan met domoticz en zo ja hoe?

Ik heb nu een ws-3000 hier thuis die ik niet vind in domoticz. Of ik doe iets fout.
Nope, niet supported by RFXCOM.....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
krizzziz schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:42:
[...]

Nope, niet supported by RFXCOM.....
Ok. Andere tips voor welke wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb deze tfa windmeter en deze tfa regen meter
Ik heb ze niet los gekocht, maar had deze in deze tfa nexus set

[ Voor 56% gewijzigd door LoneWolf op 02-09-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
anconakip schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:40:
[...]

Ok. Andere tips voor welke wel?
Ik kan je niet anders melden om even te kijken naar de user guide van RFXrtx.

Daar staat bijvoorbeeld dat de Alecto WS-1200 ondersteund word....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
asing schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:00:
[...]

www.wunderground.com
Dat dacht ik ook maar krijg het niet aan de gang. Ik gebruik het al om de temperatuur in pvoutput.org te zetten en dat werkt dus mijn gegevens zijn goed..
In Domoticz krijg echter niets, zal ongetwijfeld iets fout doen maar wat?
Afbeeldingslocatie: http://www.vanliempt.org/weer.png.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
bing69 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:01:
[...]

Dat dacht ik ook maar krijg het niet aan de gang. Ik gebruik het al om de temperatuur in pvoutput.org te zetten en dat werkt dus mijn gegevens zijn goed..
In Domoticz krijg echter niets, zal ongetwijfeld iets fout doen maar wat?
[afbeelding].
Als je bij de locatie:

pws:

ervoor zet dan werkt het zeer waarschijnlijk wel. Dit moest ik ook doen voor het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
anconakip schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:03:
[...]

Als je bij de locatie:

pws:

ervoor zet dan werkt het zeer waarschijnlijk wel. Dit moest ik ook doen voor het werkend te krijgen.
_/-\o_ thanks!! _/-\o_

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ThinkPadd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:54:
Heeft er iemand ervaring met een WiFi RGB controller uit China? Ik weet dat er een tweetal 433Mhz RGB controllers van DX zijn die werken met de RFXcom, maar via WiFi zou ik handiger vinden (dan kan ik er ook zonder RFXcom mee babbelen).

Ik vond wel deze post, waar iemand de MiLight reverse-engineered: http://www.philippinestuf...i-controlled-light-bulbs/ helaas heeft hij zijn code niet gedeeld :(

Mooiste zou zijn als je gewoon http://<ip>?r=40&g=80&b=255 (dus waarden voor R, G, B in een GET request) tegen het doosje kan zeggen, en hij dan de kleur instelt. Valt met een Arduino ook wel te maken, maar daar heb ik geen tijd voor nu :+
Zoiets ? http://lightbox.qik.nl/ ( source: http://lightbox.qik.nl/index_v0.2.7z ) Ff snel in elkaar geflanst..

[ Voor 40% gewijzigd door DukeBox op 03-09-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Ik heb een camera toegevoegd in domoticz. Alleen ik zie er niets mee. Ik heb de image link ingevuld die werkt als ik hem direct benader via bv. IE. Maar in domotics blijf ik een groen plaatje met een camera zien. Doe ik iets fout?
opgleost. alleen snapshot.cgi is voldoende.

[ Voor 10% gewijzigd door anconakip op 03-09-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:34
Bevalt die set een beetje, ik hoor/lees er wisselende verhalen over. Met name de nauwkeurigheid zou weleens te wensen overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:23

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Ik heb die van mijn buurman genomen >:) die ving ik toevallig op. en verder gebruik ik de Forecast wind meter die een paar kilometer verder op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

@raven,
Ik heb er geen vergelijk mee met andere.
en ik zit 4 hoog en geen buren in de buurt met zelfde soort meters om te vergelijken.
regen is sowieso tricky, omdat als de wind uit een bepaalde richting komt, de meter droog blijft. (Kan m niet op t dak zetten helaas)

[ Voor 3% gewijzigd door LoneWolf op 03-09-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Omdat ik thuis een Synology NAS heb staan en een Aeon labs z-wave stick had liggen, dacht ik, dit kan ik vast mooi combineren. Ben dus bij Domoticz uitgekomen.
Helaas krijg ik de boel niet aan de praat na de installatie. Ik heb deze handleiding gebruikt http://www.domoticz.com/wiki/DomoticzSynology . De bootstrap lukt prima, packages krijg ik geinstalleerd, Cmake lukt me nog, maar een tweetal stappen in de installatie van Domoticz werkt niet, namelijk de " cmake CMakeLists.txt" geeft de melding (in putty) ash: cmake: not found.

De rest van de stappen heb ik wel goed doorlopen, maar ik krijg op geen enkele manier domoticz benaderd. Niet via de localhost maar ook niet met het aanroepen van de status, er draait geen proces in Synology en ook kan ik DomoticzIP niet pingen.

Helaas heb ik nog niet eerder met Linux gewerkt dus ligt de oplossing vast redelijk voor de hand. Maar wat is kan ik nu het beste eerst checken? Ik heb de juiste packages gebruikt voor mijn processor en heb ook een oudere variant geprobeerd van Cmake, maar dat lijkt niks uit te maken
Ik heb overigens de drivers voor de z-wave stick nog niet gecompiled, maar volgens mij maakt dat niks uit of de boel wil starten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:23

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Ik heb het op mijn DS209 draaiend gehad. Door een update van DSM werkte hij niet meer.
Er zijn toch nog pogingen om een package te maken.
http://www.domoticz.com/f...369&hilit=synology#p21369

Ik denk als dat lukt dat de combinatie Syno en en domoticz veel nieuwe installaties zal opleveren.

• Philos31
Iemand enig idee hoe ik Domoticz de domoticz.log kan laten schrijven in /tmp?
Ik probeer de watchdog te gebruiken zodat ik een rebootje krijg als domoticz het niet meer doet.
Overal gezocht, handleiding doorgespit maar nergens kunnen vinden.

Pagina: 1 ... 18 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door