• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
theHoff schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:03:
Omdat ik thuis een Synology NAS heb staan en een Aeon labs z-wave stick had liggen, dacht ik, dit kan ik vast mooi combineren. Ben dus bij Domoticz uitgekomen.
Helaas krijg ik de boel niet aan de praat na de installatie. Ik heb deze handleiding gebruikt http://www.domoticz.com/wiki/DomoticzSynology . De bootstrap lukt prima, packages krijg ik geinstalleerd, Cmake lukt me nog, maar een tweetal stappen in de installatie van Domoticz werkt niet, namelijk de " cmake CMakeLists.txt" geeft de melding (in putty) ash: cmake: not found.

De rest van de stappen heb ik wel goed doorlopen, maar ik krijg op geen enkele manier domoticz benaderd. Niet via de localhost maar ook niet met het aanroepen van de status, er draait geen proces in Synology en ook kan ik DomoticzIP niet pingen.

Helaas heb ik nog niet eerder met Linux gewerkt dus ligt de oplossing vast redelijk voor de hand. Maar wat is kan ik nu het beste eerst checken? Ik heb de juiste packages gebruikt voor mijn processor en heb ook een oudere variant geprobeerd van Cmake, maar dat lijkt niks uit te maken
Ik heb overigens de drivers voor de z-wave stick nog niet gecompiled, maar volgens mij maakt dat niks uit of de boel wil starten of niet.
Je geeft aan dat installatie van Cmake is gelukt maar volgens mij krijg je de melding "ash: cmake: not found." als Cmake niet is geïnstalleerd. Ik was afgelopen weekend ook twee dagen mee bezig geweest op 112j en uiteindelijk was het niet gelukt. De error logs die ik krijg staan op

https://dl.dropboxusercontent.com/u/63137351/cmake/CMakeError.log

Ik heb een vraag uitgezet in de Cmake mailinglist maar helaas geen reacties. Ik neig ernaar om een raspberry te gaan gebruiken

• ccie15497
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 06:28
Wellicht is deze vraag al voorbij gekomen , maar ik kan 'm in ieder geval niet vinden.

Ik heb een vraag over de status van een kaku-switch of somfy RTS motor in Domoticz.
Gezien beide 433 MHz gebruiken , en dus geen terugkoppeling geven over een uitgevoerde handeling , kan Domoticz niet de "echte" status weten.

Ik neem bij deze aan , dat Domoticz dus een aanname doet , dat de handeling lukt , en de status bij deze aanpast.
Wellicht wat ver gezocht , maar wat gebeurd er als het draadloze signaal niet aankomt bij de Schakelaar / Somfy RTS ?
Dan is er dus een verschil in werkelijke status , en de status die Domoticz aangeeft, toch ?

Indien mijn aanname klopt , hoe wordt er met een dergelijk status verschil omgegaan ?
Ik bedoel , ik neem aan dat je dit met een handmatige actie zou kunnen herstellen.

Daarnaast ben ik benieuwd wat er gebeurd met de statussen van je verschillende apparaten (kaku-schakelaars/Somfy RTS) als je met bestaande kaku/somfy-rts afstandbedieningen gaat werken , langs het gebruik van Domoticz.
Ik bedoel dus , als je de ontvangers zowel bedient met Domoticz als met traditionele afstandsbedieningen.

Bij de Homewizard heb ik gelezen , dat deze "meeluistert" en de 433 MHz signalen van de afstandsbedieningen herkent , en kan relateren aan het gekoppelde apparaat , zodoende de status van dit apparaat aangepast kan worden.

Ik ben benieuwd of Domoticz ook "meeluistert" naar traditionele afstandsbedieningen , en of dit geld voor zowel Kaku als Somfy (RTS).

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Domoticz zet de staus van een switch nav het ontvangen signaal. Je leert domoticz wat je signaal is.
Heb je meer schakelaars voor 1 switch, dan voeg je de extra schakelaars als slave toe aan de master schakelaaar.

Mijn kaku remote is master, en bv de wanddrukknoppen zijn slave. Als ik nu via de wanddrukknop een lamp aan of uit doe wordt dat ook in domoticz weergegeven. Ik heb dus mijn wandschakelasrs ook in mijn kaku switches geleerd.

Je ziet in domoticz niet de knoppen maar het geschakelde item.

In de homewizard kon ik meerdere wandschakelaars ook aan een scene koppelen, dat gaat in domoticz niet. ( schakelaar drukken, die zet dan scene aan of uit) zo had ik bv een scene die met een knop bij de voordeur, als met een knop bij de slaapkamer bediend kon worden, om snel alle lichten aan of uit te doen.
(Beter voor de waf factor om nog wat knoppen te hebben die werken)

[ Voor 34% gewijzigd door LoneWolf op 04-09-2014 11:43 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

ccie15497 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:40:
Ik neem bij deze aan , dat Domoticz dus een aanname doet , dat de handeling lukt , en de status bij deze aanpast.
Jup.
Wellicht wat ver gezocht , maar wat gebeurd er als het draadloze signaal niet aankomt bij de Schakelaar / Somfy RTS ?
Dan is er dus een verschil in werkelijke status , en de status die Domoticz aangeeft, toch ?
Als in het geval je bijv. een lamp wilt aanzetten, dan gaat deze dus niet aan maar gaat domoticz er vanuit dat deze wel aanstaat.
Indien mijn aanname klopt , hoe wordt er met een dergelijk status verschil omgegaan ?
Ik bedoel , ik neem aan dat je dit met een handmatige actie zou kunnen herstellen.
Ja, kan op meerdere manieren. Of nogmaals aan/uit verzenden of de status veranderen.
Daarnaast ben ik benieuwd wat er gebeurd met de statussen van je verschillende apparaten (kaku-schakelaars/Somfy RTS) als je met bestaande kaku/somfy-rts afstandbedieningen gaat werken , langs het gebruik van Domoticz.
Ik bedoel dus , als je de ontvangers zowel bedient met Domoticz als met traditionele afstandsbedieningen.
Bij de Homewizard heb ik gelezen , dat deze "meeluistert" en de 433 MHz signalen van de afstandsbedieningen herkent , en kan relateren aan het gekoppelde apparaat , zodoende de status van dit apparaat aangepast kan worden.
Ik ben benieuwd of Domoticz ook "meeluistert" naar traditionele afstandsbedieningen , en of dit geld voor zowel Kaku als Somfy (RTS).
Ja, exact zoals je daar beschrijft.
Dus als jij met je kaku rc een lamp uitzet, 'ziet' domoticz dat ook en gaat er vanuit dat deze uit is (gegaan).
Als je de boel een beetje overdenkt kun je vrijwel alles 'parallel' aan domoticz laten lopen.

Somfy gebruik ik niet dus dat moet iemand anders even bevestigen.

Het is vrij eenvoudig om ook met kaku terugmelding te doen. Als je na een ontvanger/schakelaar een zender plaatst krijg je ook een status signaal terug. Zo los ik het op wanneer iemand een fysieke schakelaar overhaalt de status correct is in domoticz. Deze oplossing (dus ontvanger+zender) is goedkoper dan een z-wave schakelaar én werkt ook bij gebruik van extra zenders (tot 6) zonder dat je domoticz nodig hebt.
Ook kun je altijd een commando 'herhalen' voor het geval je (meer) zeker wilt zijn dat iets uit of aan is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 17:55
KoBolD54 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:27:
Dit weekend ben ik voor het eerst bezig geweest met Domoticz. De meeste dingen werken heel eenvoudig zoals het uitlezen van mijn slimme meter, het aansturen van z-wave schakelaars en Raspberry PI GPIO output poorten.

Echter zou ik ook graag gebruik willen maken Raspberry PI GPIO input om op deze manier te kunnen detecteren wanneer iemand mijn deurbel indrukt. Wat ik tot nu toe gedaan heb - zonder succes helaas - is het volgende:

- Vanaf mijn bel de 8V wisselspanning omzetten naar gelijkspanning door middel van 4 diodes. Vervolgens heb ik hieraan een led inclusief voorschakel weerstand gezet zodat de uitgangsspanning niet boven de 3 volt komt met 10ma.
- Deze heb ik vervolgens aangesloten op een van mijn Raspberry PI GPIO poorten en deze poort als een input geconfigureerd.
- Voor deze GPIO heb ik contact switch aangemaakt in Domoticz.

Echter wanneer ik op de deurbel druk merkt Domoticz dit niet op. Wel gaat het ledje aan en komt er spanning op de GPIO poort te staan.

Na wat zoeken kwam ik onderstaande website tegen die min of meer hetzelfde doet als ik voor ogen had.
http://raspberrypihelp.ne...y-pi-pushmessage-doorbell

Helaas werkt ook deze oplossing niet voor mij met Domoticz. Helaas gaat mijn kennis over electronica niet zover dat mij duidelijk is wat er nu fout gaat |:( . Nu wil ik niet mijn bel vervangen door een andere bel aangezien de Raspberry PI ongeveer 1.5 meter onder de duurbel hangt. Heeft een van jullie misschien nog een idee?
Bovenstaande heb ik nu ondertussen opgelost. In /etc/rc.local heb ik nu het volgende opgenomen
/usr/local/bin/gpio export 18 in
/usr/local/bin/gpio edge 18 rising

Zoals duidelijk is zit mijn bel dus aan pin 18. Helaas moet ik na het rebooten van mijn raspberry pi domoticz nogmaals restarten voordat het werkt. Nu krijg ik netjes een notificatie als iemand op me bel drukt _/-\o_
Enige nadeel is dat als ik de stekker uit de GPIO trek ik veel / oneindig notifications krijg.

• ccie15497
Zowel Lonewolf als Dukebox erg bedankt voor de heldere uitleg.

Wellicht klinkt het raar , maar met deze informatie wordt m'n keuze voor een domotica systeem een beetje lastiger.
Ik had de keuze voor een homewizard eigenlijk al gemaakt , alleen de aankoop uitgesteld totdat er weer hobby tijd beschikbaar is.
Maar nu begin ik erg te twijfelen.
In mijn situatie denk ik dat een Domoticz namelijk best wel eens een betere keuze zou kunnen zijn.
- Meerdere hardware en software platformen
- Opensource
Daarnaast wil ik een aantal Kaku ontvangers , en Somfy RTS motoren aansturen. Wat met beide mogelijk is.
Ik bedoel dus , dat ik eigenlijk niet zo'n spannende wensen en eisen heb.

Als laatste heb ik dan wederom een vraag over het aansluiten van de RFXCom-e USB module.
Ik zou bij de keuze voor Domoticz , deze als een VM op een bestaande VMWare ESXi server willen laten draaien. En de RFXCom module dus middels USB-Passthru aan de host aanbieden.

Nu heb ik de ervaring dat een USB pass-thru in VMWare nogal vertragend werkt.
Voor zover mijn ervaring rijkt tenminste. Een DVB-C usb tuner wordt namelijk traag met zappen. Een USB hdd wordt ook een stuk trager met I/O.
Dus ik neem aan dat de RFXCom module ook in mindere mate "performt"

Weliswaar zou ik direct-path-io kunnen doen (de hele usb controller aan de betreffende host aanbieden) en dan heb je normale performance. Maar dan ben ik de hele usb controller van m'n esxi server kwijt.

Bij deze ben ik dus opzoek naar ervaringen met Domoticz als VMmetje op een ESXi servertje. Waarbij de RFXCom module via USB is "ge-passed" naar de VM.

Alvast m'n dank

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:23
Nevermind, opgesolved.

Wie helpt mij even:

In /etc/init.d/domoticz.sh heb ik staan:

OPTIONS="-www 8080 -loglevel=1 -log /tmp"

maar ik zie geen log file verschijnen in /tmp

Moest zijn:
OPTIONS="-www 8080 -loglevel=1 -log /tmp/domoticz.log"

[ Voor 23% gewijzigd door Philos31 op 05-09-2014 08:19 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ccie15497 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:31:
Bij deze ben ik dus opzoek naar ervaringen met Domoticz als VMmetje op een ESXi servertje. Waarbij de RFXCom module via USB is "ge-passed" naar de VM.
Offtopic, Een losse pcie usb controller kan je appart van je onboard via direct io aan je vm koppelen.

Ik zou gewoon een rpi nemen. Zijn niet duur en kan je ook gemakkelijk op iedere plek plaatsen waar deze optimaal ontvangst /bereik heeft.

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Ik gebruik al tijden (~6 maanden?) USB pass-through voor mijn RFXcom en Aeon z-stick. Aangezien ik ze nog nooit direct heb aangesloten durf ik niet te zeggen wat het verschil is tussen wel of niet met ESXi 5.5 er tussen, maar mijn ervaring ermee is iig 100% stabiel en het werkt prima.

Eventjes snel getest, maar om 7 modules (3x ELRO, 4xHE EU) in 4 verschillende groepen (kanalen) aan te sturen vanaf het moment dat ik op het knopje druk en dat het uitgevoerd is gaat er nog geen seconde voorbij. Toppie! :D

Technisch gezien, aangezien beide USB-to-Serial chips bevatten verwacht ik dat de maximale snelheid nooit boven de ~1Mbit ala 115.200 baud uit kan/zal komen. En zelfs dat nog niet omdat er geen enorme data pakketten verstuurd hoeven worden. Wellicht dat het daarom wel prima werkt. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Quindor op 04-09-2014 21:37 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccie15497
Quindor,

Dank je voor het testen , en bevestigen.
Ik ga alvast een RFXCom bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Heeft iemand ervaring met het aansturen van Twidge via Domoticz?
Of het aan mijn matige Linux kennis ligt weet ik niet, maar het lukt me niet om via een LUA script Twidge een tweet te laten versturen.
Ik heb een extreem simpel scriptje genaamd starttwidge.ch (executable gemaakt natuurlijk):

#!/bin/bash
echo $1|twidge update

Als ik dit test vanaf de console werkt het prima.
Aanroepen met LUA werkt echter niet.
Om te kijken of het überhaupt werkt heb ik een (onzinnig) LUA scriptje gemaakt, dat op basis van tijd zelf Twidge aanroept. Ook dit werkt echter niet:

print('Tijdtest')
time = os.date("*t")
commandArray = {}
if (time.hour == 14) then
gelukt=os.execute('/usr/bin/twidge update "Het is nu tussen 14 en 15 uur"');
if gelukt then
print('tweet verzonden.')
else
print('tweet niet verzonden.')
end
end
return commandArray

Het lijkt wel of de os.execute nooit wordt uitgevoerd. Wat ik ook doe, de tweet wordt nooit verzonden. Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:22
Ik heb besloten om na mijn verhuizing van vorige week m'n raspberry pi met Domoticz opnieuw te installeren en alles opnieuw te configureren. Hierbij zou ik nu graag gebruik gaan maken van openzwave in plaats van zway.

Nu heb ik al een hoop verwijzingen zien staan naar de volgende how to:
http://www.vesternet.com/...otes/apnt-85#.VAoUyP503IV
Als ik deze how to volg kom ik er echter niet uit... Ik heb de stappen gevolgd die zij beschrijven echter krijg ik de volgende foutmelding in het log van domoticz als ik op "setup" klik op het "OpenZWave USB" device en vervolgens op "Refresh":

Fri Sep 5 22:40:03 2014 Incoming connection from: 192.168.0.50
Fri Sep 5 22:40:08 2014 1-Wire support available (By Kernel)...
Fri Sep 5 22:40:21 2014 OpenZWave: Starting...
Fri Sep 5 22:40:21 2014 OpenZWave: using config in: /home/pi/domoticz/Config/
Fri Sep 5 22:40:30 2014 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
Fri Sep 5 22:40:30 2014 (System) Temperature
Fri Sep 5 22:40:41 2014 Error: OpenZWave: Driver Failed!!

In het kort wat ik heb gedaan:

- Formateer SD kaart en schrijf image weg (domoticz-raspberrypi-sdcard-r1_1907)
- Inloggen en tijdzone goed gezet, file system uitgebreid, en de boel bijgewerkt via sudo apt-get update en sudo apt-get upgrade.
- Vervolgens via de browser ingelogd en gekeken of er nog een verdere update van Domoticz was
- De stappen gevolgd zoals beschreven in de URL eerder in deze post.

Bovenstaande een aantal malen opnieuw geprobeerd om zeker te zijn dat het niet te wijten was aan typo's etc...

Mis ik nu nog iets wat ik zou moeten doen wat niet in de how to staat? Ik dacht "eventjes" de boel opnieuw te installeren maar ben inmiddels al de hele avond aan het prutsen en nog niets opgeschoten 8)7 .

edit: het gaat om een pi icm een razberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-07 19:43
@Robsta86, geen idee of het er mee te maken heeft, maar ik had last dat mijn z-wave devices nog in het 'oude' node-network zaten.

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Ik ga mijn vraag opnieuw - simpeler - stellen, want ik denk dat het onduidelijk was:

Ik kan Domoticz niet zover krijgen dat hij met een LUA script door middel van os.execute een simpel scriptje start. Iemand enig idee hoe dat zou kunnen?
De LUA code is:

time = os.date("*t")
commandArray = {}
datumtijd = os.date("%H:%M:%S",now)
regel = '~/domoticz/scripts/lua/starttwidge.ch '..datumtijd
gelukt = os.execute(regel)
if gelukt then
print('verzonden.')
else
print('niet verzonden.')
end
return commandArray

Als ik het commando achter regel handmatig invoer werkt het wel, dus ligt het m.i. aan os.execute. Maar ik kan er niet achter komen waarom... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensPV
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 14:47
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:25:
Iemand ervaring met de Flamingo FA500 schakelunits? Het signaal ontvangen (learn) van de afstandsbediening werkt goed in Domoticz...althans dat lijkt zo. Het schakelen doet helemaal niets.
Ik heb hetzelfde probleem. Voor de arduino vond ik informatie over dit probleem op dit forum:
http://forum.arduino.cc/index.php?topic=201771.0

Heeft iemand ook een oplossing om de Flamingo FA500 werkend te krijgen voor Domoticz (op de raspberry pi)? Of een ander platform die het RF433 protocol voor de Flamingo kaku's wel ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
MarFan schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:27:
@Robsta86, geen idee of het er mee te maken heeft, maar ik had last dat mijn z-wave devices nog in het 'oude' node-network zaten.
Ik ben bang dat ik daar straks ook nog tegen aan ga lopen, maar op dit moment ben ik nog niet eens zo ver omdat ik de razberry nog niet aan de praat krijg als openzwave device...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
laurensPV schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:44:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Voor de arduino vond ik informatie over dit probleem op dit forum:
http://forum.arduino.cc/index.php?topic=201771.0

Heeft iemand ook een oplossing om de Flamingo FA500 werkend te krijgen voor Domoticz (op de raspberry pi)? Of een ander platform die het RF433 protocol voor de Flamingo kaku's wel ondersteund?
Ik heb een beetje in andere fora zitten lezen en dat lijkt me nogal een dingetje,
misschien dat deze vraag het beste in het domoticz forum gesteld kan worden, daar leest Bert (b_weijenberg) volgens mij wat actiever mee als hier, hij kan (als het mogelijk is) die protocollen uitlezen en de ondersteuning voor RFXcom regelen, want zonder ondersteuning in de RFXcom gaat Domoticz ze niet schakelen.

Goed nieuws is wel dat ik zie dat ze met andere systemen uiteindelijk met raw data ze wel kunnen aansturen, dus het is niet helemaal een "magisch" protocol

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenson37
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 02:50
Is het mogelijk om Domoticz met een SSL certificaat te laten draaien? Op de wiki pagina kom ik daarvoor wel een manual tegen voor de linux variant maar Domoticz draait bij mij op een windows server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Neem aan dat je http://www.domoticz.com/wiki/Secure_Remote_Access bedoelt ?
Voor windows is een reverse proxy niet veel anders. Het makkelijkst is om apache te gebruiken i.v.m. de vele handleidingen. Uiteraard hoeft een reverse proxy ook niet op het systeem te draaien waar domoticz op staat.

[ Voor 82% gewijzigd door DukeBox op 07-09-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Niemand die me met dit probleem kan helpen?
Sun Sep 7 22:29:00 2014 Error: OpenZWave: Driver Failed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Sinds kort ben ik me gaan verdiepen in Domoticz, heb een RFXtrx433 gekocht aangesloten op een RPI.

Nu kwam ik de volgende website tegen
http://nathan.chantrell.net/tinytx-wireless-sensor/
En vroeg mij af of er mensen zijn die hoer ervaring mee hebben.

Ik ben opzoek naar een diy transmitter waar ik dan een sensor naar keuze aan kan hangen.
Bestaande sensoren zijn er genoeg maar ik vind het leuk om het zelf te bouwen onder het mom "omdat het kan"

Ik heb bv verschillende bewegingssensoren liggen, en wil dan een contact draadloos versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccie15497
Een soort gelijke vraag , vanuit het oogpunt ondersteuning in domoticz.

Ik heb de volgende 433 Mhz module op het oog:

http://www.produktinfo.co...ml-FUNKSET_ZB40_de_en.pdf

De ondersteuning zal in domoticz wellicht nog ontbreken. En zeker zullen er legio 433 Mhz producten te vinden zijn die nog niet bekend zijn binnen domoticz.

Ik ben dan ook benieuwd hoe te werk te gaan , als je een dergelijke module wilt toevoegen aan domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
ccie15497 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:02:
Een soort gelijke vraag , vanuit het oogpunt ondersteuning in domoticz.

Ik heb de volgende 433 Mhz module op het oog:

http://www.produktinfo.co...ml-FUNKSET_ZB40_de_en.pdf

De ondersteuning zal in domoticz wellicht nog ontbreken. En zeker zullen er legio 433 Mhz producten te vinden zijn die nog niet bekend zijn binnen domoticz.

Ik ben dan ook benieuwd hoe te werk te gaan , als je een dergelijke module wilt toevoegen aan domoticz.
Eigenlijk is het heel simpel, Domoticz is een Front-end voor de RFXcom als het gaat om 433Mhz, als RFXcom het niet ondersteund dan kan Domoticz er niets mee.
http://www.rfxcom.com/

Dus ondersteuning vragen als het niet door de hardware ondersteund word heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccie15497
Dank je , dat je dat alvast verhelderd hebt Philos.

Ik heb al eerder op die rfxcom website zitten rondneuzen.
Daar kom echter niet verder dan de faq (dat ze kaku lichtelijk afraden).

Is het niet zo , dat rfxcom ook niet kan vertellen of een bepaalde ontvanger werkt op hun apparatuur?

Wellicht is het zo , dat elke (nog) onbekende 433 Mhz ontvanger gewoon uitgeprobeerd dient te worden of deze wel of niet werkt ?

Indien dit zo is , hoe gaat zoiets in het werk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Ik denk dat een mailtje aan support (at) rfxcom een goed idee is.
Ik weet zelf ook niet precies hoe het werkt. Ik heb wel contact gehad over ondersteuning met een deurbel die ik heb, en er wordt serieus naar gekeken. Maar ik weet ook niet of alles ondersteund kan worden.

Ik zag ergens (volgens mij in dit forum) iemand die een "vertaler" voor chinese goedkope 433mhz hardware had gemaakt, die er dan vervolgens KaKu signalen van maakte, dat zou ook een optie kunnen zijn...

Kan zo snel de link niet vinden.

NB: Mijn vorige reaktie klink na het nalezen nogal bot op het eind, dat was eigenlijk niet de bedoeling :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccie15497
Ah die reactie geeft niet, hij is tenminste duidelijk.
En achteraf gezien heb je nog gelijk ook. gewoon gevalletje RTFM :-)

Ik had dat mailtje al de deur uit.
En ook nog een snelle reactie.
Er wordt verwezen naar de user manual , waarin eigenlijk alle vendoren (met hun specifieke protocollen) genoemd worden.

http://www.rfxcom.com/Doc...Quick%20Start%20Guide.pdf

Gezien de superrollo er niet tussen staat , zal het dus glad ijs worden als je hiermee verder gaat.

De vertaler die je aanhaalt is wellicht een interessante optie.

In de situatie van de superrollo , deze heeft namelijk ook drukschakelaars.
zou je ook nog de soldeerbout kunnen pakken.
En dan een 433 module eraan "palkken" welke wel werkt.

Voor de duidelijkheid , ik heb (nog steeds) geen domoticz of andere spullen draaien.
Ik bedoel m'n referentiekader is nulkommaniks :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Robsta86 schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:30:
Niemand die me met dit probleem kan helpen?
Sun Sep 7 22:29:00 2014 Error: OpenZWave: Driver Failed!!
Ik ben er inmiddels al uit....

Ik ging fout met het volgende: KERNEL=="ttyAMA0", SYMLINK+="ttyUSB20"
Ik las ttyAMAO(oooo) in plaats van ttyAMA0 (nul) 8)7 |:(

Nu alleen nog ruzie maken met een paar zwave modules die ik niet netjes geëxclude had in de oude omgeving voor de herinstallatie... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krammie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik gebruik Domoticz icm een Aeon Labs USB Z-Stick S2.
Bij de Nuon Energiewinkel heb ik de Nuon Smart light LED en de GreenWave Nuon E-manager meterlezer gekocht.

Het includen van deze twee apparaten met de Aeon stick krijg ik echter niet voor elkaar. Het knipperende blauwe lampje op de stick blijft rustig knipperen en krijgt kennelijk geen signaal binnen zodra ik de betreffende apparaten inschakel en wil koppelen. Eerder heb ik ook de Nuon Smartplug 6 gekoppeld en deze werkt uitstekend.

Heeft iemand deze ervaring ook? Is het iemand al gelukt deze apparaten te koppelen en op te nemen in Domoticz?

[ Voor 7% gewijzigd door Krammie op 09-09-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krammie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
peterv999 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:31:
Net echt begonnen om Domoticz te gebruiken met Razberry samen met mijn bestaande z-wave producten. Ik heb een probleempje, de Aeon multi-sensor die ik maar niet zichtbaar krijg als sensor, wel perfect zichtbaar in het 8083 adres maar alleen als een paar switch in de 8080. Ik las net dat het interview 100% moet zijn en het device in een room geplaatst moet worden om dat wel correct in het Domoticz gedeelte op te kunnen pakken bij het menu 'device'?

De PIR is nu werkzaam maar temperatuur en humidity nog niet :?
Piet
Ik heb een vergelijkbare situatie met deze sensor. Is het intussen gelukt om de sensor aan de praat te krijgen binnen Domoticz met alle beschikbare sensoren in de Aeon en zo ja, wat was de truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Robsta86 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:14:
Nu alleen nog ruzie maken met een paar zwave modules die ik niet netjes geëxclude had in de oude omgeving voor de herinstallatie... :F
Dat kan heel simpel, gewoon de module excluden vanuit de nieuwe installatie (ook al staat hij er dus niet tussen). De module gooit dan het oude netwerk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
Is er ook dat jullie weten een optie om alles in 1x over te gooien van bijv Fibaro naar Domoticz (z-wave)? heb namelijk zo'n 26 z-wave modules door het huis en om die 1 voor 1 af te lopen is echt niet easy vooral niet omdat sommige modules in de muur zitten nu achter stop contact.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Op de vraag over het overzetten kan ik je helaas geen antwoord geven.

Maar als je pulsdrukkers hebt, kan je ze gewoon via die knop includen/excluden. Lastiger wordt het wanneer je geen knop eraan hebt hangen, dan zul je inderdaad fysiek bij je module moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Met gewone schakelaars ook, je moet hem dan heel snel 3x op en neer drukken. Zo heb ik het ook goed, in 10 minuten was het geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Heeft er iemand een kaku schemer schakelaar in gebruik ? Ik loop tegen issues aan met de RFXCom.. en vroeg me af of ik de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenson37
DukeBox schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:16:
Neem aan dat je http://www.domoticz.com/wiki/Secure_Remote_Access bedoelt ?
Voor windows is een reverse proxy niet veel anders. Het makkelijkst is om apache te gebruiken i.v.m. de vele handleidingen. Uiteraard hoeft een reverse proxy ook niet op het systeem te draaien waar domoticz op staat.
Die bedoel ik idd.

Heb het onder windows voor elkaar gekregen met de installatie van IIS op dezelfde windows server als waar Domoticz op draait. Vervolgens een website met URL rewrite inbound rule naar de domoticz poort aangemaakt. Vanuit mijn cerificaat server (CA) een SSL ceritificaat voor de website aangemaakt en gekoppeld aan de website. Een extern vertrouwd certificaat kan natuurlijk ook.

Er zullen vast meer manieren zijn om het op te lossen. Maar voor diegene die ook volledig windows based willen draaien icm een secure site in IIS is deze link erg handig:
http://weblogs.asp.net/ow...-with-url-rewrite-for-iis

Thanks DukeBox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenson37
DukeBox schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:05:
Heeft er iemand een kaku schemer schakelaar in gebruik ? Ik loop tegen issues aan met de RFXCom.. en vroeg me af of ik de enige ben.
Ja, ik maak inmiddels een maand zonder problemen gebruik van de kaku acd-300 stekkerdoos dimmer. Wat gaat er niet goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Schemer schakelaar is wat anders dan een dimmer.
Het gaat om de ABST-604.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Ik krijg met gemak echt een punthoofd van de combinatie: Domoticz op raspberry pi met razberry en openzwave...

Krijg nu met geen mogelijkheid meer mijn fibaro devices geïnclude.... (Rookmelder, flood sensor, rolluik sensor, licht schakelaar...)

Volgende melding in het log van Domoticz:

Tue Sep 9 21:13:45 2014 OpenZWave: Node Include command initiated...
Tue Sep 9 21:13:45 2014 OpenZWave: Device Response: Controller is waiting for a user action
Tue Sep 9 21:14:00 2014 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
Tue Sep 9 21:14:00 2014 (System) Temp (Unknown)
Tue Sep 9 21:14:05 2014 Error: ZWave: Stopping Controller command (Timeout!)
Tue Sep 9 21:14:05 2014 OpenZWave: Device Response: The command has completed successfully

Wie o wie kan mij hier mee helpen....? Sta op het punt om de RaZberry in de kliko te smijten en een andere controller aan te schaffen... |:( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:34
Robsta86 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:17:
Ik krijg met gemak echt een punthoofd van de combinatie: Domoticz op raspberry pi met razberry en openzwave...

Krijg nu met geen mogelijkheid meer mijn fibaro devices geïnclude.... (Rookmelder, flood sensor, rolluik sensor, licht schakelaar...)

Tue Sep 9 21:13:45 2014 OpenZWave: Device Response: Controller is waiting for a user action
Tue Sep 9 21:14:05 2014 OpenZWave: Device Response: The command has completed successfully

Wie o wie kan mij hier mee helpen....? Sta op het punt om de RaZberry in de kliko te smijten en een andere controller aan te schaffen... |:( :-(
Ik had een soortgelijk probleem met mijn fibaro rolluik switches.
De enige manier om die geinclude te krijgen is om die knop op de module in te blijven drukken, tot dat het groen lampje brandt, en dan los te laten. Vervolgens blijft hij een momentje groen branden, en dan kan je snel gaan includen.

Ik heb er een halve dag zitten op zoeken, klopt niet met de handleiding. Ik heb nog steeds geen idee hoe het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
was nog verder aan het zoeken en kwam het volgende tegen, zo te zien hebben ze iemand nodig wie programmeer kennis heeft.

http://forum.mysensors.or...moticz-full-integration/4

http://www.mysensors.org/build/dimmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willtc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 13:18

Ik had/heb dezelfde problemen. Uiteindelijk uit frustratie de SD kaart er uit gerukt en opnieuw geflasht. Toen begonnen de problemen pas echt want het bleek dat je de zwave modules eerst netjes moest excluden voordat je ze weer kan includen... Dus alle handleidingen opzoeken hoe de include/exclude procedures ook alweer zijn voor de verschillende devices.
Ook wat beOnt zegt: includen en excluden van apparaten gaat vaak niet in een keer goed. Geduld dus en blijven proberen.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
DukeBox schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:05:
Een klein jaar er een in gebruik, in eerste instantie met de Homewizzard. Korte tijd nadat ik overgestap was naar Domoticz werkte hij niet goed meer. Lag aan de schemerschakelaar zelf....
Een nieuwe gehad van Kaku en sindsdien werkt het weer perfect.

Bing

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^Tnx, Punt is dat ie prima werkt op een kaku schakelaar maar domoticz mist 7 van de 10 keer het aan/uit signaal.

- Zover ik weet heb ik alles uitgesloten wat te maken kan hebben met het bereik en/of mogelijke storing.
- Lokatie van de schemer sensor en rfxcom maakt niet uit (beiden op diverse andere locaties gehad).
- De kaku schakelaar en rfxcom letterlijk naast elkaar gezet, van de 100+ schakel momenten van de schemer sensor heeft rfxcom er 70 gemist maar de kaku schakelaar geen enkele.

Net of er een soort van incompatibiliteit is.. maar dat verklaart niet waarom deze soms wel goed aankomt.

• Robsta86

Zou dit beter gaan als ik een zwave usb stick aanschaf ter vervanging van de RaZberry?
Zelfs als ik een rookmelder of floodsensor naast de PI leg en probeer te includen weigert het gewoon |:(

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

DukeBox schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:33:
^Tnx, Punt is dat ie prima werkt op een kaku schakelaar maar domoticz mist 7 van de 10 keer het aan/uit signaal.

- Zover ik weet heb ik alles uitgesloten wat te maken kan hebben met het bereik en/of mogelijke storing.
- Lokatie van de schemer sensor en rfxcom maakt niet uit (beiden op diverse andere locaties gehad).
- De kaku schakelaar en rfxcom letterlijk naast elkaar gezet, van de 100+ schakel momenten van de schemer sensor heeft rfxcom er 70 gemist maar de kaku schakelaar geen enkele.

Net of er een soort van incompatibiliteit is.. maar dat verklaart niet waarom deze soms wel goed aankomt.
T schijnt dat bepaalde kaku schakelaars een soort van burst van signalen sturen, waardoor misschien de rfxcom even van slag raakt, en dan t signaal mist ? Ik merk het met een mag eet schakelaar, die mist ie dan wel niet, maar ik zie hem soms dubbel worden geactiveerd (krijg ik 2 meldingen te zien op mn iphone)

Weet ook niet welke protocollen je allemaal aan hebt staan in je rfxcom, hoe meer je aanvinkt, hoe onnauwkeuriger t wordt. Ik heb in domoticz alleen de "default" protocollen aan, en er zou zelfs daar nog wel wat van uit kunnen denk ik.
(Keer goed kijken wat welk potocol gebruikt)
Ik heb bv arc en ac aan, en vlgs mij heb ik geen "oude" kaku dingen op arc dus zou die zelfs uit kunnen.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb hem ook op default staan maar denk idd dat ik wel e.e.a. kan utizetten. Tnx voor de tip, ik laat wel weten of dit geholpen heeft.

edit: hmm er valt niet veel uit te zetten wat ik niet gebruik. Volgens mij alleen HomeEasy EU en LaCrosse.. eens kijken of dat helpt, anders maar de rest uitzetten om te bepalen of het daar in zit.

Heb overigens 16 kaku contact sensoren en geen van hen heb ik problemen mee (heb veel kaku en alleen de schemer sensor geeft problemen). Zal ook nog even controleren op een firmware update maar dat had ik vorige maand ook al gedaan.

[ Voor 62% gewijzigd door DukeBox op 10-09-2014 13:23 ]

• bing69
DukeBox schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:33:

Lijkt toch op het probleem wat ik had, er is een test methode (hij moet op een bepaalde manier een aan/uit signaal sturen). Als je hem ff aan een win pc met het RFXcom programma hangt kun je exakt zien wat hij doet!

Bing

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ jup doe ik ook.. schakelaar op 1 en dan kun je het learn (=aan) commando sturen. Vervolgens zie je 7 van de 10 keer niets binnen komen in de windows rfxcom app MAAR de schakelaar die er ook op zit doet het probleemloos.
Ook gewoon de sensor plat op tafel leggen op het oogje (= donker, aan) en weer rechtop zetten (=licht, uit) geeft het zelfde resultaat.

@hieronder, zal ik doen, tnx !

[ Voor 72% gewijzigd door DukeBox op 10-09-2014 16:14 ]

• bing69
DukeBox schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:19:
^ jup doe ik ook.. schakelaar op 1 en dan kun je het learn (=aan) commando sturen. Vervolgens zie je 7 van de 10 keer niets binnen komen in de windows rfxcom app MAAR de schakelaar die er ook op zit doet het probleemloos.
Ook gewoon de sensor plat op tafel leggen op het oogje (= donker, aan) en weer rechtop zetten (=licht, uit) geeft het zelfde resultaat.
Nee een van de schakelaars geeft een aan en een uit stand. Neem even contact op met KaKu. Die weten ervan en doen ook niet moeilijk met ruilen.

Bing

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar HomeWizard voor een aantal eenvoudige dingen die ik vanaf afstand wil aansturen.

Wat ik aan wil sturen:
- Somfy zonwering (RTS zon+wind sensor/afstandsbediening)
- Klik Aan/Klik Uit buitenschakelaar tbv tuinverlichting
- Eventueel binnenhuis verlichting (heb ik nog niet, was aan het denken aan Philips HUE)

En toen zag ik deze thread. Ik heb al een Windows HTPC met EventGhost en XBMC, volgens mij kan ik deze prima gebruiken om Domoticz op installeren met een rfxcom RF transceiver. Toch?

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-09 17:33

MavhRik

Marcel

Abom schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:44:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar HomeWizard voor een aantal eenvoudige dingen die ik vanaf afstand wil aansturen.

Wat ik aan wil sturen:
- Somfy zonwering (RTS zon+wind sensor/afstandsbediening)
- Klik Aan/Klik Uit buitenschakelaar tbv tuinverlichting
- Eventueel binnenhuis verlichting (heb ik nog niet, was aan het denken aan Philips HUE)

En toen zag ik deze thread. Ik heb al een Windows HTPC met EventGhost en XBMC, volgens mij kan ik deze prima gebruiken om Domoticz op installeren met een rfxcom RF transceiver. Toch?
Dat laatste kan zeker en KAKU werkt ook goed, de Somfy en HUE kan ik (nog) niet over meepraten

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

I.p.v. philips hue kun je ook kijken naar milight / applight / limitlessled.. werkt out-of-the box en kost aanzienlijk minder dan hue.

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Homewizard kan geen combo van zon wind sensor voor je scherm doen., je kan met een homewizard nl niet echt conditioneel schakelen. Allen op zon, en je kan dan 1 tijd aangeven waartussen hij dat moet.

Fatsoenlijk geconditioneerd schakelen was de reden van mijn overstap van hw naar domoticz.

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
Weet iemand of het ook mogelijk is om via Domoticz een IP camera aan te sturen naar een bepaalde PTZ positie?
Ik zou graag het volgende ook willen: http://youtu.be/ijnYyyhoRIE
En ietwat offtopic: hoe zou ik de beelden op m'n NAS kunnen opnemen? Is dit mogelijk zonder Synology Surveillance station te gebruiken?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Hangt van je cam af.. kan ie naar een share schrijven en/of is er een api om hem aan te sturen.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
DukeBox schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:02:
I.p.v. philips hue kun je ook kijken naar milight / applight / limitlessled.. werkt out-of-the box en kost aanzienlijk minder dan hue.
Goeie tip, ik vind HUE ook erg duur. Voor de milight/limitlessled enzo, heb ik daar toch nog een wifi bridge voor nodig of kan de rfxcom rechtstreeks de lampen aansturen?

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

volgens mij is het een ander protocol (hue is zigbee dacht ik) dus die bridge is nodig voor die interface...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• RoJan
Iemand hier die os.execute gebruikt in een LUA script? En? Werkt dat? Bij mij dus niet. Is er iemand die een extreem simpel voorbeeldje wil delen om te kijken of dat dan wél werkt in mijn versie (Linux)?

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:06
Ik heb een script wat een ssh sessie start en een commando uitvoert op de remote machine, volgens mij ook mbv os.execute.

In de documentatie staat de commandoregel tussen ", in de voorbeelden die jij gepost hebt staat iedere keer een enkele '.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
os.execute([command])

Execute an operating system shell command. This is like the C system() function. The system dependent status code is returned.

> = os.execute("echo hello")
    hello
    0
    > = os.execute("mmmmm")  -- generate an error
    'mmmmm' is not recognized as an internal or external command,
    operable program or batch file.
    1

[ Voor 68% gewijzigd door RudolfR op 11-09-2014 15:26 ]

• RoJan
RudolfR schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:17:
Ik heb een script wat een ssh sessie start en een commando uitvoert op de remote machine, volgens mij ook mbv os.execute.

In de documentatie staat de commandoregel tussen ", in de voorbeelden die jij gepost hebt staat iedere keer een enkele '.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
os.execute([command])

Execute an operating system shell command. This is like the C system() function. The system dependent status code is returned.

> = os.execute("echo hello")
    hello
    0
    > = os.execute("mmmmm")  -- generate an error
    'mmmmm' is not recognized as an internal or external command,
    operable program or batch file.
    1
Bedankt voor je reactie. Ik had dat ook al geprobeerd, maar heb het nu nogmaals helemaal opnieuw gedaan. Het is nu voor het eerst gelukt om een commando uit te voeren, namelijk os.execute("echo hello"). Het maakt dan niet uit of je enkele of dubbele quotes gebruikt. Maar zodra ik iets anders probeer gaat het weer fout.
Ik heb om te beginnen de variabele geskipt en voer het commando rechtstreeks in de os.execute in. Ook dat maakt echter niets uit. Wanneer ik een commando invoer dat door Cron gewoon wordt uitgevoerd doet hij het ook niet. Daarom had ik het idee dat het helemaal niet werkt. Maar ik kan nu dus in elk geval os.execute("echo hallo") draaien en dat is winst.
Zou je zo vriendelijk willen zijn te kijken welk commando je uitvoert? hopelijk helpt dat me verder. _/-\o_

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Abom schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:19:
..heb ik daar toch nog een wifi bridge voor nodig of kan de rfxcom rechtstreeks de lampen aansturen?
Ja, maar die is hoe dan ook handig om met je telefoon ook te kunnen bedienen.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:06
@RoJan
Ik heb een switch om het afsluiten van m'n esxi-server te triggeren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
commandArray = {}
            if (otherdevices['shutdown-server'] == 'On') then
            os.execute('ssh -i /storage/.ssh/id_rsa esxi-host "cd /vmfs/volumes/datastore/ ; ./esxidown.sh" > /var/log/esxidown.log')
            commandArray['shutdown-server'] = 'Off'
            print('shudown esxi-host script triggered.')
end
return commandArray

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:23

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

RoJan schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:08:
Iemand hier die os.execute gebruikt in een LUA script? En? Werkt dat? Bij mij dus niet. Is er iemand die een extreem simpel voorbeeldje wil delen om te kijken of dat dan wél werkt in mijn versie (Linux)?
Op het domoticz forum is een topic over een lua debugger.
Kun je daar mee vooruit?
http://www.domoticz.com/f...=31&t=3260&hilit=debugger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
@RudolfR en @niki_lauda: bedankt voor de informatie!
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat er iets niet goed zit waardoor systeemcommando's als 'echo' wel worden uitgevoerd, maar andere niet. Wellicht dat jullie info me weer verder helpt.
Als ik de oorzaak vind zal ik het zeker hier melden.

• RinusS
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 09:28
Ik heb het volgende probleem:
Heb een rasr pi met Razberry draaien met o.a openzwave, verder heb ik wat kaku spullen die(dmv RFX)
tot nu toe draaide alles perfect. Onlangs 3 deursensoren gekocht van Evergreen (zwave), deze heb ik ook werkend gekregen echter bij de voordeur geen ontvangst ( probleem van de Razbery qua bereik denk ik).
Om het netwerk te verbeteren heb ik een plugin gekocht van Duwi (tussenstekker) Als ik deze include in Openzwave gaat het in eerste instantie goed maar al heel snel is de plugin daarna niet meer aan te sturen en vervalt ook het voordeel van de uitbreiding van het netwerk. Als ik in zwave kijk (na dat hij het niet meer doet) zie ik een rood uitroepteken waar eerst het vinkje stond van alles oké. Ik heb een aantal maal geprobeerd om opnieuw te includen, dit lukt ook heel even waarna hij al weer hel snel niet meer werkt (rood uitroepteken). Iemand een suggestie of oplossing of tip.

BvD,

Rinus

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Heb je al eens een "heal" geprobeerd ? En de duwi stekker die je hebt staat ook in de lijst van openzwave compatiblme producten ?

• remcoaak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 13:54
RinusS schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:47:
Ik heb het volgende probleem:
Heb een rasr pi met Razberry draaien met o.a openzwave, verder heb ik wat kaku spullen die(dmv RFX)
tot nu toe draaide alles perfect. Onlangs 3 deursensoren gekocht van Evergreen (zwave), deze heb ik ook werkend gekregen echter bij de voordeur geen ontvangst ( probleem van de Razbery qua bereik denk ik).
Om het netwerk te verbeteren heb ik een plugin gekocht van Duwi (tussenstekker) Als ik deze include in Openzwave gaat het in eerste instantie goed maar al heel snel is de plugin daarna niet meer aan te sturen en vervalt ook het voordeel van de uitbreiding van het netwerk. Als ik in zwave kijk (na dat hij het niet meer doet) zie ik een rood uitroepteken waar eerst het vinkje stond van alles oké. Ik heb een aantal maal geprobeerd om opnieuw te includen, dit lukt ook heel even waarna hij al weer hel snel niet meer werkt (rood uitroepteken). Iemand een suggestie of oplossing of tip.
Ik heb ditzelfde probleem ook gehad, uiteindelijk lag de oplossing bij mij bij een zwaardere voeding voor de rasp pi (was een 1,2 A voeding, is nu een Pi Hub). Wat je ook kan proberen is de locatie van de rasp pi veranderen en deze meer centraal in je huis plaatsen.

-

• DRuw

DRuw

LoneWolf schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 11:14:
Heb je al eens een "heal" geprobeerd ? En de duwi stekker die je hebt staat ook in de lijst van openzwave compatiblme producten ?
Moet wel anders zou hij het helemaal niet doen, ook niet even..
Ik denk dat, gezien je al wat bereik issues had met de raz je het in die hoek moet zoeken. Extra antenne geprobeerd op de raz? (draadje van 86mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:03
Een week gebruik ik nu Domoticz. Hele vooruitgang tov HomeWizard.

Als laatste wil ik mijn ELRO IP Camera (C704IP.2) toevoegen. Ik heb de wizard gevolgd en ook de instructies van Domoticz WIKI maar ik krijg geen verbinding.

Ik heb alles ingevuld zoals gevraagd. Verschillende dingen al geprobeerd maar hij blijft zeggen dat er geen verbinding mogelijk is.

Iemand ervaring met het koppelen van ELRO ip camera? Kun je alle camera`s koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Hangt vaak van de url af waarmee het snapshot gemaakt wordt, ik moest voor mijn foscam snapshot.cgi invullen .
Kan je de camera ook met een url benaderen ? Http://username:wachtwoord@ipnummer:poort/snapshot.cgi ?
Dat snapshot.cgi kan dus voor jouw camera wel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-09 17:33

MavhRik

Marcel

Ik heb nu her en der een KAKU inbouw dimmer achter een dimbare LEDlamp hangen, maar ik wil eigenlijk naar lampen die je rechtstreeks kan schakelen, dimmen en kan kleuren zoals de Philips HUE, maar dan ZONDER bridge, dus rechtstreeks aan te sturen vanuit Domoticz en mijn RFXCOM zender.

Wat ik nu allemaal tegenkom vereist allemaal een extra bridge... iemand die mij in de goede richting kan duwen qua lampen?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Dat wordt lastig, philips hue is altijd met de Philips bridge, maar dat is ook je voordeel, kan j ze ook direct no aansturen.
Applamp enz hebben ook allemaal een bridge.
Zal dan ook niet via de rfxcom gaan, maar via t netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
LoneWolf schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:50:
Hangt vaak van de url af waarmee het snapshot gemaakt wordt, ik moest voor mijn foscam snapshot.cgi invullen .
Kan je de camera ook met een url benaderen ? Http://username:wachtwoord@ipnummer:poort/snapshot.cgi ?
Dat snapshot.cgi kan dus voor jouw camera wel anders zijn.
Ik heb de volledige URL voor snapshot. Het werkt op elke pc. Helaas niet in Domoticz.

http://IP:POORT/snapshot.cgi?user=USERNAME&pwd=PASSWORD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

@ dukebox..

dit is het probleem:
Heb overigens 16 kaku contact sensoren en geen van hen heb ik problemen mee (heb veel kaku en alleen de schemer sensor geeft problemen). Zal ook nog even controleren op een firmware update maar dat had ik vorige maand ook al gedaan.

Deze contacten verzenden een boost signaal, dus ong. 5 seceonden een signaal.
Dat betekend dat je systeem op dat moment niets kan ontvangen...
En als je schemer op zo'n moment net omschakelt, van dag naar nacht.
Mist domoticz dus dat signaal.
Met 16 van deze en misschien wel een paar pirren van kaku of kaku achtig heb je een niet goed werkend domotica systeem....
Lees maar eens:
http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=27&t=7337

@ invision
Zal je niet lukken.
Het is al uniek dat je 1 domotica systeem meerdere protocollen kunt aansturen. dus met een kaku ab een zwave aansturen, is uniek.
Dus je zult een bridge moeten hebben.
Maar wat is daarbvan het probleem
App/ledlamp werkt perfect icm domoticz..
Hardware toevoegen, ip van de bridge poort, en het werkt al.

@ all..
Voor de liefhebbers een stel wifi lampen [ applamp/slimmeledlamp ] evt incl bridge, 4 wit en 1x rgbw, te bedienen via smartphone, dus geen ab. werkt inc Domoticz! [ goedkoper dan een slimme of applamp ]
Heb ook nog enkele livolo 433Mhz schakelaars...[ werken op rfxcom ]
More info:
Google: livolo Full Moon Switch

send me a pm...

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ vanputten80

Read this:
http://www.domoticz.com/wiki/Camera_Setup

and here you will see..:
http://www.ispyconnect.com/sources.aspx

En probeer de jouwe te vinden

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

iceme schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:50:
[...]

Altijd leuk om jezelf te quoten..... op het domoticz forum vond ik deze oplossing

[knip]
You need to do the next I think.

- Enable AC on the RFXCOM
- go to the tab switches
- click manual light/switch
- there choose your RFXCOM, a name for the switch, select type: like on/off, select AC, choose an code and then take unit code 1.
- then press add device.

- then you need to get you DI-O switch in learning mode (don't know how, read your manual for that)
- then press the switch you just added too domoticz.

[/plak]
Je bericht van iets meer als een jaar geleden heeft zojuist ervoor gezorgd dat de dimmer het doet.

Zoekmodus Tweakers FTW!! :)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Dank Dylantje2, stukken had ik reeds gelezen. Alles klopt zoals omschreven.

Mochten er mensen tips hebben hoor ik het graag. ik zoek/probeer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dylantje2 schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:47:
@ dukebox..
Deze contacten verzenden een boost signaal, dus ong. 5 seceonden een signaal.
Dat betekend dat je systeem op dat moment niets kan ontvangen...
En als je schemer op zo'n moment net omschakelt, van dag naar nacht.
Mist domoticz dus dat signaal.
Mogelijk dat de AC's dat deden, maar de ARC sensoren sturen gewoon een aan/uit net als iedere andere schakelaar.

Uiteraard neemt dat niet weg dat er een 'rf collission' zou kunnen ontstaan maar in dit geval is dat niet zo. Iedere sensor wordt keurig gelogd en de acm-3-3500 die naast mijn rfxcom hangt gaat altijd keurig aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

[/quote]Mogelijk dat de AC's dat deden, maar de ARC sensoren sturen gewoon een aan/uit net als iedere andere schakelaar.
[quote]

Probeer eea eens met alle pir en contacten uit!!!
Het gaat niet om en uit.
Het om de LENGTE van het signaal.......

Zwave en rfxcom icm Pi / domoticz is zwakjes..
dus de er minmaal een usb voeding bij.
Of neem een Cunieboard oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb een spectrum analyzer aangezet en het signaal is 1 korte burst, 100% gelijk aan dat van iedere andere remote/schakelaar. Ook detecteerd rfxcom maar 1 signaal.

Dus wat ik al dacht klopt, de ARC heeft een 'normaal' signaal en blijkbaar niet zoals de AC sensoren welke enkele secondes lang blijven zenden.

En nogmaals, dit heeft dit er niets mee te maken want het gaat om de schemer sensor (die overigens ook eenmalig een on/off signaal zend) en niet om mijn contact sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Dylantje2 schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:40:

Zwave en rfxcom icm Pi / domoticz is zwakjes..
Waar haal je die wijsheid vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccie15497
Graag wil ik nog een domoticz beginners vraagje stellen.
Ik heb een aantal somfy motoren (blinds) welke netjes werken in domoticz.

De My button op de traditionele RTS afstandsbediening komt overeen met STOP in domoticz.

In mijn geval heb ik de My button ook "geprogrammeerd" zodat de zonwering op een bepaalde stand stopt.
Dit werkt zowel vanuit de traditionele ab , als vanuit de stop knop in domoticz.

Echter als ik in Domoticz de betreffende somfymotor (blind) in een scene wil opnemen , kan ik alleen aan of uit kiezen (en dus niet STOP).
Dit houdt dus in dat de zonwering helemaal omhoog of omlaag gaat , en dus niet in de "my" stand.

Ik wil dus graag de "my" stand oftewel de stop knop , van de betreffende "switch" in een scene kunnen gebruiken.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 12-09 13:11
Ik gebruik nu een aantal maanden, naar volle tevredenheid, domoticz op een Pi met een aantal KIKU schakelaars in een groep om een setje lampen aan en uit te zetten. Nu lijkt het alsof er steeds vaker een willekeurige lamp niet schakelt; dus niet aan of niet uit gaat. Er is niets veranderd in de setup, maar het lijkt alsof het signaal vanuit de rfxcom zwakker geworden is. Ik kan nu wel een dubbele uitschakel actie erin zetten om alsnog een aangebleven lamp uit te zetten, maar dat vind ik eigenlijk niet zo chic.

Herkent iemand dit?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Kaku (neem aan dat je dat bedoeld met kiku) is over het algemeen vrij betrouwbaar. Bekijk eens de handleiding van je rfxcom, daar gaan ze vrij diep in op signaal sterkte bij plaatsing i.c.m. muren e.d.

Ikzelf had met de AB440 in de woonkamer af en toe dat deze niet schakelden, ondanks dat de rfxcom en de schakelaar vrij dichtbij elkaar zaten. M'n rpi staat in de meterkast en kaku op zonder doet het probleemloos.
Na het plaatsen van een andere antenne nooit meer issues gehad (op mijn schemer schakelaar na ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 12-09 13:11
Klopt, bedoel natuurlijk KaKu, maar er is niets gewijzigd, de rpi staat bij mij ook in de meterkast en de rfxcom antenne staat al maanden op dezelfde plek (ook in de meterkast) en er is niets in de woonkamer gewijzigd; de opstelling is precies hetzelfde.

Dus alle afstanden naar de kaku schakelaars en de objecten ertussen zijn allemaal 100% hetzelfde, toch schakelt ie nu slechter. 8)7

Maar als ik het goed begrijp heb jij een andere antenne aan je rfxcom hangen, welke is dit dan en heb je een linkje? :P

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Laatst online: 21:08
Is het al iemand gelukt om het NetAtmo weerstation (inclusief regenmeter) te installeren onder Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Kan natuurlijk ook zo zijn dat er ergens anders een storing op de 433MHz wordt gegenereerd.. soms kan een halve meter verplaatsen al invloed hebben op het bereik.
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:11:
Maar als ik het goed begrijp heb jij een andere antenne aan je rfxcom hangen, welke is dit dan en heb je een linkje? :P
Ik heb een hl omni genomen aangezien dat het meest aansloot bij mijn sensoren e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Gamerkoe schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:16:
Hoe zit er met ondersteuning van alternatieve (USB) transceivers? Ik lees namelijk veel over de RFXCOM RFXtrx433 en Zwave (usb stick ofwel RazBerry). Dit zijn in principe de 433mHz en 868mHz frequentie, maar geen open 868mHz frequentie.

Ik heb zelf een Max! EQ-3 thermostaat en enkele TFA temperatuur sensors die ik mogelijk zou kunnen aansluiten. Beide werken op de 868 band.

Daarnaast heb ik nog een Radio front end bordje gevonden welke in de frequenties 433, 868 en 915mHz werkt (Busware COC: http://busware.de/tiki-index.php?page=COC), maar het is me niet gelukt om te vinden of deze wordt ondersteund in Domoticz en of deze zowel kan verzenden als ontvangen.
Heb jij inmiddels Max! EQ-3 thermostaat aan de praat gekregen binnen Domoticz? Ik ben benieuwd hoe je het anders hebt opgelost. Overweeg zelf ook om het systeem te kopen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Mwhaaaa.

Als jij het zeker weet dat de pirren goed zijn zonder boost...
Zou je dan contact op willen nemen met Bert van RFXcom...
Want als er geen bomsignaal is....
Zou dat perspectieven bieden...[ ik zoek namelijk nog goede pirren voor buiten...]

En Bert kan je misschien ook verder helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

DRuw schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:01:
[...]

Waar haal je die wijsheid vandaan?
Ervaring... :'( :'( :'(

Alles op een rpi probleempjes

alles op een Cubieboard goan met die banaon....

• Cranberry
  • Laatst online: 22:30
Wat is alles?

Draai hier opde RPi Logitech Media Server, Domoticz, BTSync, print server, NAS-functionaliteit en dat werkt gelukkig heerlijk stabiel ;)

Wel zou ik graag overgaan naar de BananaPi of Cubieboard-achtig device i.v.m. performance.

• DRuw

DRuw

Volgens mij draaien er behoorlijk veel met een rpi (niet voor niets een aparte image voor ook).
Beetje overklokken geprobeerd?
Mijn media pi gaat als een speer met iets hogere klok!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Vreemd, heb vrijwel 0.0 load op m'n Pi waar overigens alleen Domoticz op draait en heb hem zelfs de cpu onder geclocked naar 500 (en en gpu uitgezet). Dit voornamelijk om de core temp. zo laag mogelijk te houden.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
RPI werkt prima, met z-wave onboard (ca 16 devices), RFXCom (ca 8 devices) erop, zonnepanelen via sbfspot, P1 meter meting en connectie met toon, zonder problemen.

[ Voor 15% gewijzigd door tcviper op 17-09-2014 09:40 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Hier ook een pi met rfxcom en Razzberry.
Draait prima maar het ligt volgens mij ook meer aan de omgeving en gebruikte losse ontvangers.
Gisteren een kaku aws3500 ingebouwd die op 6 meter vrij zicht geen respons gaf. Als ik dichterbij met de pi ging zitten deed hij het wel (vanaf 3meter).
In het stopcontact ernaast een kaku ACD-200R die wel altijd goed reageert. Verder doen de Zwave schakelaars, kaku's en hygrometers die door het hele huis en tuin geplaatst zijn het altijd prima.

Ik denk dat de Pi het prima aan maar het is ook vaak een kwestie van geluk wbt je omgeving (interferentie) en gebruikte schakelaars.

*** NIKS ***

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Een Cubox (i4-pro) is ook een mooi alternatief met power

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Smika schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:10:
Een Cubox (i4-pro) is ook een mooi alternatief met power
Voor alleen Domoticz vind ik het persoonlijk te prijzig. $139.99 en dan komt je randapparatuur er nog bij. Verder verbruikt Domoticz niet super veel recource bij mij.

*** NIKS ***

• ccie15497
ccie15497 schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:03:
Graag wil ik nog een domoticz beginners vraagje stellen.
Ik heb een aantal somfy motoren (blinds) welke netjes werken in domoticz.

De My button op de traditionele RTS afstandsbediening komt overeen met STOP in domoticz.

In mijn geval heb ik de My button ook "geprogrammeerd" zodat de zonwering op een bepaalde stand stopt.
Dit werkt zowel vanuit de traditionele ab , als vanuit de stop knop in domoticz.

Echter als ik in Domoticz de betreffende somfymotor (blind) in een scene wil opnemen , kan ik alleen aan of uit kiezen (en dus niet STOP).
Dit houdt dus in dat de zonwering helemaal omhoog of omlaag gaat , en dus niet in de "my" stand.

Ik wil dus graag de "my" stand oftewel de stop knop , van de betreffende "switch" in een scene kunnen gebruiken.

Alvast bedankt voor de reacties.
Langs deze vragen , heb ik nog een nieuwe vraag.

Is het mogelijk om in Domoticz gebruik te maken van een SMS api ?
Graag zou ik de sms http api van intervoip willen gebruiken voor het versturen van bepaalde meldingen.

Alvast bedankt

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Ja, diversen. Zie de handleiding, echter staat intervoip daar niet tussen.

• ccie15497
DukeBox, ik heb de handleiding doorgespit , en de wiki ook maar even.
Maar ik kan geen SMS instellingen vinden.

De manual dit ik bekijk is deze : http://www.domoticz.com/DomoticzManual.pdf
De wiki : http://www.domoticz.com/wiki/Main_Page

Op het forum kom je wel wat scriptjes e.d. tegen : http://www.domoticz.com/f...32fe6411d7ed399040261f453

Het lijkt erop dat je zelf een scriptje moet maken, klopt dat ?
Pagina: 1 ... 19 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door