Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
ThinkPad: hetzelfde als met een alarmsysteem, het geeft je in ieder geval de mogelijkheid de buren te bellen met de vraag of ze even willen controleren of er rook uit de ruimte komt waar de rookmelder afgaat en of ze dan 112 willen bellen. Heb je geen buren dan is de schrik niet zo groot als je thuiskomt;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Als je huis er nog staat;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duidelijk :)

Nog een vraag: Hoe zit het met een 433Mhz zender? Moet ik perse die dure RFX hebben, of kan het ook met een goedkopere 433Mhz module van eBay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

die vraag is al meerdere keren voorbij gekomen.
Je kunt testen wat je wilt maar uiteindelijk kom je bij de RFX uit.
Is ook de enige die domoticz ondersteund en het is een ding wat zijn geld gewoon waard is in mijn optiek.
als je goedkoper uit wilt zijn is de vorige editie ook nog te koop (zonder somfy ondersteuning) maar dan moet je snel zijn gok ik (deze dus: http://www.wirelesswonen.nl/RFXtrx433)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57
ThinkPadd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:44:
Kan iemand mij uitleggen wat de lol er van is om rookmelders in je domotica installatie op te nemen?

Is mij al een aantal keren opgevallen, men begint met domotica en hop gelijk een set dure rookmelders die op domotica systeem aangesloten kunnen worden.

Juist ivm storingen wil je toch een standalone systeem? Heb hier gewoon rookmelders van de bouwmarkt, als de toko in de hens staat dan wil ik dat die dingen gaan blèren. Dat ik dat ook op m'n telefoon kan zien heeft voor mij 0,0 meerwaarde.

Tenzij je van huis bent, maar dan ben je helemaal ongerust als het om een valse melding gaat...
Eh, flamengo's gaan voor pak 'm beet 15 euro per 2 bij de kruidvat. Het zijn doodnormale melders die gewoon bleren bij rook. De pluspunten zitten in de mogelijkheid om te linken, het feit dat domoticz *ook* een signaal krijgt en je ze ook als sirene kan activeren. Is je dus niet helemaal goed opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 22:38

martjah

Appel

CopyCatz schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 00:18:
[...]

Eh, flamengo's gaan voor pak 'm beet 15 euro per 2 bij de kruidvat. Het zijn doodnormale melders die gewoon bleren bij rook. De pluspunten zitten in de mogelijkheid om te linken, het feit dat domoticz *ook* een signaal krijgt en je ze ook als sirene kan activeren. Is je dus niet helemaal goed opgevallen...
Wat hij zegt.......13 of 14 euro. Ik zag ze gisteren bij de Praxis liggen voor €45!!!!....afzetters.
Als je op vakantie bent, kun je ze koppelen aan je bewegingsmelders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Hi allemaal,

Ik ben net begonnen met domoticz op de Pi en ik vraag me nog één ding af, ik wil er graag een centraal systeem van maken met touchscreen erbij.
Kan domoticz icm met de Pi werken op een touchscreen (zijn de drivers aanwezig) zoals bijvoorbeeld:
http://www.sainsmart.com/...r-board-hdmi-vga-2av.html

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:19
Of dat werkt weet ik eigenlijk niet, maar je kunt ook altijd nog een goedkope tablet uit V&A oppikken en die aan de muur schroeven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook al eens gespeeld met een 433 zender/ontvanger icm een Arduino. Maar het bereik was verre van toereikend. Ben dan ook benieuwd of die RFXcom dat beter is met de arduino. Iemand ervaringen? Als het ongeveer gelijk is aan wifi bereik dan ben ik al happy.

[ Voor 13% gewijzigd door DRaakje op 22-07-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Robsta86 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:47:
Of dat werkt weet ik eigenlijk niet, maar je kunt ook altijd nog een goedkope tablet uit V&A oppikken en die aan de muur schroeven? :)
Ja daar zat ik ook al over na te denken maar dan zou je elke keer opnieuw moeten inloggen via de web interface of een app gebruiken (apps vind ik nu nog niet echt super werken). Zou mooi zijn om het gewoon in 1 systeem te zetten, Ik ga er maar eens verder in duiken. Mocht iemand nog een briljant plan hebben, ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat inloggen kun je toch wel aanpassen? Lijkt me dat dat vast ergens in de code te slopen valt >:)
Of de time-out periode (de periode die bepaalt wanneer je na inactiviteit eruit geschopt wordt) naar extreem lang wijzigen.

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 22-07-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47
Even een vraagje erin gooien... Ik ben bezig om Domoticz op een Fedora 20 server aan de gang te krijgen. Installatie gaat prima, starten als een service ook en het ding hobbelt al 4 dagen probleemloos.

Toen de volgende uitdaging : Telegram meldingen. Ik heb Telegram geinstalleerd, kan ook vanaf de terminal een berichtje versturen. Ik heb vervolgens een lua script van piet gepakt om Domoticz een berichtje te laten sturen. Vanaf de shell gaat het prima met het commando "lua script.lua".

Vervolgens een dummy lamp aangemaakt, en het script in "on action" geplakt. Als ik de lamp aanzet krijg ik echter geen bericht.

ingevuld is :

script://var/install/domoticz-code/scripts/lua/script.lua

de inhoud van het script roept dit aan :

commandArray = {}
-- if (devicechanged['Dummy switch'] == 'On') then
os.execute('sudo /var/install/domoticz-code/scripts/lua/Telegram.sh **NAAM** "Dummy Switch On"')
-- end
return commandArray

Dus alle checks zijn even uitgecommentarieerd. Ik zie alleen niet wat ik fout doe.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Je kunt aangeven of je met een bepaald ip-adres gewoon kunt inloggen. Hoef je niet telkens naam+ww. in te voeren. Enige nadeel is dat ie even weer op moet starten. Duurt een paar seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Heb je het topic nog doorgelezen? Daar staan nog wat handige tips. Ik weet niet welk telegram-script je gebruikt, dus kan daar niet over oordelen. Werkt je os.execute regel wel als je dit uitvoert in putty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asing schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:27:
[..]
Dus alle checks zijn even uitgecommentarieerd. Ik zie alleen niet wat ik fout doe.
Draait dat script niet toevallig onder een andere user die geen rechten heeft op het telegram dingetje? (chmodden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
slayer007 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:32:
Heb je het topic nog doorgelezen? Daar staan nog wat handige tips. Ik weet niet welk telegram-script je gebruikt, dus kan daar niet over oordelen. Werkt je os.execute regel wel als je dit uitvoert in putty?
os.execute werkt prima in putty. Ik heb overigens geen andere gebruiker aangemaakt, dus ik zou verwachten dat Domoticz draait onder root.

[root@localhost lua]# service domoticz status
Redirecting to /bin/systemctl status domoticz.service
domoticz.service - domoticz_service
Loaded: loaded (/etc/systemd/system/domoticz.service; enabled)
Active: active (running) since Thu 2014-07-17 15:01:42 CEST; 5 days ago
Main PID: 29325 (domoticz)
CGroup: /system.slice/domoticz.service
└─29325 /var/install/domoticz-code/domoticz

Jul 17 15:01:42 localhost.localdomain systemd[1]: Started domoticz_service.

Het Telegram.sh script komt ook direct van Piet. Ik heb zijn how-to tot op de letter gevolgd.

chmod 777 gaf geen effect.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Ik denk ook wat thinkpad zegt dat het een rechtenkwestie is. Gebruik je, even tussendoor, het laatste telegram.sh van piet? Er waren trouwens in dat topic meer mensen die problemen hadden met rechten enz.

[ Voor 24% gewijzigd door slayer007 op 22-07-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Dit staat erin :

#!/bin/bash
cd /etc/telegram/server.pub/ && telegram -k tg-server.pub -W <<AAA
msg $1 $2
safe_quit
AAA

Een beetje aangepast voor Fedora. :)

[ Voor 13% gewijzigd door asing op 22-07-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

DRaakje schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:02:
Ik heb zelf ook al eens gespeeld met een 433 zender/ontvanger icm een Arduino. Maar het bereik was verre van toereikend. Ben dan ook benieuwd of die RFXcom dat beter is met de arduino. Iemand ervaringen? Als het ongeveer gelijk is aan wifi bereik dan ben ik al happy.
Dat ligt geheel aan hoe je huis in elkaar zit.
Ik heb hem in de meterkast en alles op de begane grond en 1e verdieping voor 80% pakt het ding mee.
Op zolder niet en daar heb ik ook geen wifi meer dus bij mij klopt het aardig maar het is bijvoorbeeld ook afhankelijk van hoeveel protocollen je bij de rfxcom aan hebt staan.
Alles opengooien (kan trouwens niet maar stel) neemt je bereik ook door af..
Zie de rfxcom manual O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
asing schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:27:
Je verwart een paar dingen. De device actions zijn bedoeld voor shell scripts. De lua files horen bij de event engine en moeten in domoticz/scripts/lua. Deze files worden getriggerd door een verandering in een device, op tijd of door een user variabele. Als je aan het testen bent met een apparaat moet je een script aanmaken met de naam script_device_telegramtest.lua.

Als ik jou was zou ik ff http://www.domoticz.com/wiki/Events doornemen, of switchen naar een shell script als je via de device action wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
CopyCatz schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:01:
[...]

Je verwart een paar dingen. De device actions zijn bedoeld voor shell scripts. De lua files horen bij de event engine en moeten in domoticz/scripts/lua. Deze files worden getriggerd door een verandering in een device, op tijd of door een user variabele. Als je aan het testen bent met een apparaat moet je een script aanmaken met de naam script_device_telegramtest.lua.

Als ik jou was zou ik ff http://www.domoticz.com/wiki/Events doornemen, of switchen naar een shell script als je via de device action wil werken.
Dank je :9 _/-\o_ !

On Action kan je dus Telegram.sh met parameters afvuren. Dat werkt prima!

Edit : ook het LUA script aan de praat.

commandArray = {}
if (devicechanged['Dummy switch'] == 'On') then
os.execute('cd /var/install/domoticz-code/scripts/lua/ && ./Telegram.sh naam "Dummy Switch On"')
end
return commandArray

Eerst een CD in de map en dan een ./ om het script af te trappen! O-)

[ Voor 17% gewijzigd door asing op 22-07-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Zojuist de eerste testen gedaan en bijna alles lijkt te functioneren.
Zojuist handmatig KaKu schakelaars toegevoegd want Domoticz herkend zelf helaas niets.
Ook in learning mode vind hij niets. De gebruikte hardware is een RP met RFXCOM rfxtrx433 e-variant (firmware versie 177).

Zenden lijkt dus wel te lukken maar het ontvangen van RF niet. Learning mode geeft de volgende foutmelding: Timeout...
Please try again

Iemand dit probleem ook al gehad?

[ Voor 11% gewijzigd door JJnJ op 22-07-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Heb je in de rfxmanager de goede protocollen aangezet? Zie manual:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
DRuw schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:34:
Heb je in de rfxmanager de goede protocollen aangezet? Zie manual:)
Ja die staan aan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HYzwh1C.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Nu nog even kijken wat er gebeurd in rfxmanager als je een signaal verstuurd. Kun je gelijk zien of de rfx 'm oppikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
Een KAKU module zendt geen code uit maar kan alleen ontvangen.
Je kunt in principe Domoticz zend mode vergelijken met een KAKU remote.

Als je AC aanzet kan je een KAKU remote of draadloze schakelaar ontvangen. Heb je een KAKU module ingeleerd met deze remote of schakelaar dan kan je de ontvangen code gebruiken om een KAKU module mee aan te sturen.
Je kunt tot 6 remotes in een KAKU module inleren en dus ook een Domoticz device toevoegen.

Tip: je zou een aparte code in elke module in de woonkamer inleren zodat je elke module afzonderlijk kunt aansturen. Zet ook 1 code in alle modules in de woonkamer en je kunt met 1 commando alle lampen aan of uit schakelen of dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
slayer007 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:20:
Nu nog even kijken wat er gebeurd in rfxmanager als je een signaal verstuurd. Kun je gelijk zien of de rfx 'm oppikt
Ik kan gewoon signalen versturen, dit werkt. Lampen gaan aan en uit maar leren werkt niet. Ik wil bijvoorbeeld ook een Elro deurbel toevoegen die een vaste code heeft die niet gewijzigd kan worden. Het is niet te doen om alle mogelijke codes uit te proberen met 'ad manual'
b_weijenberg schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:24:
Een KAKU module zendt geen code uit maar kan alleen ontvangen.
Je kunt in principe Domoticz zend mode vergelijken met een KAKU remote.

Als je AC aanzet kan je een KAKU remote of draadloze schakelaar ontvangen. Heb je een KAKU module ingeleerd met deze remote of schakelaar dan kan je de ontvangen code gebruiken om een KAKU module mee aan te sturen.
Je kunt tot 6 remotes in een KAKU module inleren en dus ook een Domoticz device toevoegen.

Tip: je zou een aparte code in elke module in de woonkamer inleren zodat je elke module afzonderlijk kunt aansturen. Zet ook 1 code in alle modules in de woonkamer en je kunt met 1 commando alle lampen aan of uit schakelen of dimmen.
De RFXCOM icm Domoticz zou toch de KAKU remote moeten oppikken?
* zet leerfunctie aan in Domoticz, klik op de knop van de KAKU remote (of een Elro deurbel) en dan zou Domoticz deze RF code toch moeten overnemen? Of bijvoorbeeld het signaal van een bewegingssensor oppikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Lijkt mij wel ja. Op die manier heb ik de kaku ook toegevoegd. Ik heb eerst de modules gekoppeld aan de remote. En daarna heb ik via de learn mode de dingen toegevoegd door op de remote te drukken. Volgens mij moet je in rfxmanager kunnen zien dat de rfx een signaal ontvangt als je op de remote drukt. Krijg je dat wel dan? Misschien dat oudere kaku's niet automatisch gaan, maar alleen handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
slayer007 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:21:
Lijkt mij wel ja. Op die manier heb ik de kaku ook toegevoegd. Ik heb eerst de modules gekoppeld aan de remote. En daarna heb ik via de learn mode de dingen toegevoegd door op de remote te drukken. Volgens mij moet je in rfxmanager kunnen zien dat de rfx een signaal ontvangt als je op de remote drukt. Krijg je dat wel dan? Misschien dat oudere kaku's niet automatisch gaan, maar alleen handmatig.
Ik zie in rfxmanager niets gebeuren als ik knoppen indruk op mijn remote. Morgen krijg ik 3 setjes KAKU ontvangers met remotes erbij, zal eens kijken of ik dan wel wat zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:32
JJnJ schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:30:
[...]

Ik zie in rfxmanager niets gebeuren als ik knoppen indruk op mijn remote. Morgen krijg ik 3 setjes KAKU ontvangers met remotes erbij, zal eens kijken of ik dan wel wat zie...
Begrijp dat je op windows werkt, staat hij wel op de goede comm poort?? Als je op een remote drukt moet je iets voorbij zien komen.....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 17:53
Ik ben van plan domotica in te gaan zetten als beveiliging, m.a.w. bewegingsmelders en magneetcontacten, wellicht een weerstation voor de fun. Kan iemand me wijzen naar (goedkope) onderdelen voor een dergelijke opstelling of is makkelijker om een starterspakket van homewizard te kopen? Ik heb overigens een somfy voor mijn luiffel, kan die aangestuurd worden door domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
vespino: met Domoticz is dat mogelijk.
Met de RFXtrx433E kan je dan Somfy aansturen en kan je ook X10 DS90 en MS90 beveiligingssensors ontvangen. Het is niet aan te raden om KlikAanKlikUit deur/raam sensors te gebruiken!
Je kunt dan ook een hele serie sensors ontvangen zoals Cresta, Oregon, LaCrosse.
En je kunt ook nog een Z-Wave stick toevoegen.
Voor de volledige lijst van ondersteunde apparaten en sensors zie hoofdstuk 2:
http://rfxcom.com/Documents/RFXtrx%20User%20Guide.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
bing69 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:59:
[...]

Begrijp dat je op windows werkt, staat hij wel op de goede comm poort?? Als je op een remote drukt moet je iets voorbij zien komen.....
Hij stond op de goede comport. Na contact met RFXCOM zelf bleek dat mijn oude KAKU setje niet werd ondersteund (met ontvangen).
Heb nu bij de Gamma een paar nieuwe setjes gekocht (bijna 50% korting https://www.gamma.nl/asso...lset-apa3-1500r/p/B364802 en deze ontvangt hij zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
b_weijenberg schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:52:
Met de RFXtrx433E kan je dan Somfy aansturen en kan je ook X10 DS90 en MS90 beveiligingssensors ontvangen. Het is niet aan te raden om KlikAanKlikUit deur/raam sensors te gebruiken!
Je kunt dan ook een hele serie sensors ontvangen zoals Cresta, Oregon, LaCrosse.
En je kunt ook nog een Z-Wave stick toevoegen.
Voor de volledige lijst van ondersteunde apparaten en sensors zie hoofdstuk 2:
http://rfxcom.com/Documents/RFXtrx%20User%20Guide.pdf
De genoemde bewegingssensors zijn nog best prijzig. Waarom dan niet voor homewizard kiezen waarbij zo'n sensor (voor buiten) maar € 31,95 kost? En een Magneetcontact maar € 9,95 trouwens.

Homewizard heeft nu een mooie aanbieding: http://www.homewizard.nl/...zard-vakantie-pakket.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:52
b_weijenberg schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:52:
Het is niet aan te raden om KlikAanKlikUit deur/raam sensors te gebruiken!
Waarom is dat? Bij mij werken ze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
1 KAKU sensors hebben geen heart-beat signaal,
2 en geen batterij leeg indicatie,
3 en ze sturen voor 3 tot 5 seconden een RF signaal waardoor andere sensors gestoord kunnen worden en als je een transmit signaal wilt versturen getriggerd door de sensor dan zal dit gebeuren met een vertraging van 3 tot 5 seconden zodra de KAKU sensor stopt met zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
vespino: je kunt die zelfde sensors bij Domoticz gebruiken maar je vraag was om sensors voor beveiliging te nemen en daar zijn die minder geschikt voor, zie vorige antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
b_weijenberg schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:27:
vespino: je kunt die zelfde sensors bij Domoticz gebruiken maar je vraag was om sensors voor beveiliging te nemen en daar zijn die minder geschikt voor, zie vorige antwoord.
Duidelijk antwoord! Welke sensoren zou jij adviseren rekening houdend met welke het goedkoopste is? Zeg maar beste prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
JJnJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:14:
[...]

Hij stond op de goede comport. Na contact met RFXCOM zelf bleek dat mijn oude KAKU setje niet werd ondersteund (met ontvangen).
Heb nu bij de Gamma een paar nieuwe setjes gekocht (bijna 50% korting https://www.gamma.nl/asso...lset-apa3-1500r/p/B364802 en deze ontvangt hij zonder problemen.
Mooi dat het nu werkt! Ik stap zo zelf ook ff in de auto. 15,- is niet duur voor zo'n setje. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Wie heeft een ip cam buiten hangen, die snapshots kan maken als ik dat wil en door kan sturen. En welk merk en type gebruiken jullie? Vaak zijn de buitencameras een stuk duurder en binnencameras zien er vaak ook weer wat compacter uit. Ben al een tijdje aan het zoeken, maar kan nog geen goede prijs/kwaliteit verhouding vinden. Mag bij voorkeur ook hd zijn 😬 alleen wordt er volgens mij ook veel nepkwaliteit op internet aangeboden.

Ps. Hebben trouwens alle deur/raamsensoren dat via 433 werkt zo'n lange burst? Of zijn er ook betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Inmiddels een Rfxcom besteld, maar ik wil toch graag de ferrarisschijf uitlezen in de meterkast. Dat kan met een Youless module las ik al, maar zijn er ook meer opties? Goedkopere? :)
Ik zag dat zo'n uitlezer ook zelf te bouwen valt, maar hoe die dan aan te sluiten valt op de Domoticz raspberry pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

@rik, alle meterkastmeters gaan in de loop der tijd vervangen worder door de slimme meters welke met een slimme meter kabel uit te lezen is.
Geen idee of ergens te vinden is hoe dat vervangingsverhaal wordt uitgerold maar ik denk ik laat het even weten.
Ik heb in ieder geval zelf het ding laten vervangen en dan ben je +/-70 euro kwijt (en 22 euro voor de kabel om het uit te lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
slayer007 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:44:
Wie heeft een ip cam buiten hangen, die snapshots kan maken als ik dat wil en door kan sturen. En welk merk en type gebruiken jullie? Vaak zijn de buitencameras een stuk duurder en binnencameras zien er vaak ook weer wat compacter uit. Ben al een tijdje aan het zoeken, maar kan nog geen goede prijs/kwaliteit verhouding vinden. Mag bij voorkeur ook hd zijn 😬 alleen wordt er volgens mij ook veel nepkwaliteit op internet aangeboden.

Ps. Hebben trouwens alle deur/raamsensoren dat via 433 werkt zo'n lange burst? Of zijn er ook betere?
Heb een foscam FI8904W buiten hangen en een foscam FI8918W onder de carpoort. Beide zijn geen HD maar doen het al jaren goed. Ook heb ik nog een Tenvis hangen die vergelijkbaar is met de FI8918W ook wbt de kwaliteit. Allen trouwens wel bedraad (of via een homeplug).

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
DRuw schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:56:
@rik, alle meterkastmeters gaan in de loop der tijd vervangen worder door de slimme meters welke met een slimme meter kabel uit te lezen is.
Geen idee of ergens te vinden is hoe dat vervangingsverhaal wordt uitgerold maar ik denk ik laat het even weten.
Ik heb in ieder geval zelf het ding laten vervangen en dan ben je +/-70 euro kwijt (en 22 euro voor de kabel om het uit te lezen).
Bij mij gaat tie er de komende 20 jaar niet uit. Tenminste zolang salderen niet definitief vastgelegd wordt. Anders moet ik straks nog energiebelasting betalen over mijn eigen opgewekte stroom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
bing69 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:56:
[...]

Heb een foscam FI8904W buiten hangen en een foscam FI8918W onder de carpoort. Beide zijn geen HD maar doen het al jaren goed. Ook heb ik nog een Tenvis hangen die vergelijkbaar is met de FI8918W ook wbt de kwaliteit. Allen trouwens wel bedraad (of via een homeplug).
En die werken ook prima met domoticz? Kun je ook op commando dan een snapshot maken? En je bedoeld dat je stroom bekabeld hebt en netwerk gewoon via wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JJnJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:14:
[...]

Is dat nog dat oude spul die je met schakelaartjes op hetzelfde kanaal moet zetten? Of de nieuwere die je moet inleren?

Die oude set is minder betrouwbaar, en kan door de buren worden beïnvloed namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
ThinkPadd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:21:
[...]

Is dat nog dat oude spul die je met schakelaartjes op hetzelfde kanaal moet zetten? Of de nieuwere die je moet inleren?

Die oude set is minder betrouwbaar, en kan door de buren worden beïnvloed namelijk.
Nieuwe die je moet inleren, geloof tot 3 afstandsbedieningen totaal.
Heb in totaal 4 setjes gekocht en net geen 60 euro kwijt, lijkt me een goede prijs voor 12 schakelaars >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

goed plan, voor 15 euro per stuk:)
ga er morgen ook ff 2 halen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Het script werkt bij mij niet. Hij start domoticz.sh niet als die service gestopt is. De volgende melding zie ik dan in mijn ssh sessie:

pi@domoticz ~/scripts $ sudo ./monitor-domoticz.sh
[FAIL] domoticz.sh is not running ... failed!
Domoticz running - do nothing

Iemand enig idee wat er mis is met het script of met mijn situatie? Ik draai domoticz op een pi.

Dit is het script:

#!/bin/bash
# check domoticz
sudo service domoticz.sh status
# if not found - equals to 1, start it
if [ $? -eq 1 ]
then
sudo service domoticz.sh start
/home/pi/domoticz/scripts/lua/Telegram.sh msg Mijn_Telegram_Name "Domoticzpi: Domoticz was gestopt. Is weer gestart." > /dev/null
else
echo "Domoticz running - do nothing"
fi
bing69 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:10:
[...]

Thanks, de mijne loopt ook vaker vast dan eerst. Mogelijk te maken met benaderen vanaf de iphone.
Heb je script toegepast!!! :) Kijken of het werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door garp op 23-07-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Hmm.. Heb net ook nog even bij mezelf geprobeerd. Domoticz even afgesloten en het script gedraaid.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
@domoticzpi ~ $ sudo service domoticz.sh stop
[ ok ] Stopping Domoticz Home Automation System:.
pi@domoticzpi ~ $ /home/pi/domoticz/scripts/domoticz_offline_script.sh
[FAIL] domoticz is not running ... failed!
[ ok ] Starting Domoticz Home Automation System:.
Telegram-client version 0.01-beta, Copyright (C) 2013 Vitaly Valtman
Telegram-client comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY; for details type `show_license'.
This is free software, and you are welcome to redistribute it
under certain conditions; type `show_license' for details.
User Domoticz: 0 unread
User Telegram Notifications: 0 unread

Dus het moet wel werken. Ik weet niet of het daaraan ligt, maar heb je het gerechtigd? Chmod? Wat gebeurd er als je het volgende intoetst in putty: sudo service domoticz start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
slayer007 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:16:
[...]

En die werken ook prima met domoticz? Kun je ook op commando dan een snapshot maken? En je bedoeld dat je stroom bekabeld hebt en netwerk gewoon via wifi?
Ik bedoel netwerk over stroom. Betrouwbaarder dan Wifi.
En ja als er gebeld wordt krijg ik via Telegram een foto toegestuurd.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:34
DRuw schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:56:
Ik had begrepen dat dat niet voor elke slimme meter gold, dat je sommige niet zo kan uitlezen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JJnJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:24:
[...]

Nieuwe die je moet inleren, geloof tot 3 afstandsbedieningen totaal.
Heb in totaal 4 setjes gekocht en net geen 60 euro kwijt, lijkt me een goede prijs voor 12 schakelaars >:)
Hier net ook even bij de Gamma geweest, en het schap was leeg. Maar op de website kun je ze ook bestellen en thuis af laten leveren, of in je Gamma vestiging. Dat laatste ga ik even doen (heb nog een VVV-bon waar ik vanaf moet).

https://www.gamma.nl/asso...lset-apa3-1500r/p/B364802

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 24-07-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

datadevil schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:38:
[...]

Ik had begrepen dat dat niet voor elke slimme meter gold, dat je sommige niet zo kan uitlezen..?
Er schijnen nu meters geinstalleerd te worden door energieleveranciers die op een of andere manier afgeschermd zijn maar ik heb dat tot nu toe alleen als roddel gehoord...
sowieso als je heb door de netwerkbeheerder laat installeren heb je daar geen last van en ik heb zelfs het idee dat die afgeschermde niet mogen wetstechnisch gezien maargoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Een aantal praktijkvoorbeelden met daarbij de vraag "gaat dit werken met domoticz":

- Er staat iemand (tussen bepaalde tijden) aan de achterdeur waar een bewegingsmelder hangt (er vanuit gaande dat diegene daar niet hoort) dan wil ik de lampen binnen aan doen om hem af te schrikken.
- De lampen tussen bepaalde tijden aan/uit doek.
- De lampen een half uur voor zonsondergang aan doen en vervolgens om 23 uur uit.
- Temperatuur meten in verschillende ruimtes.
- Weerstationgegevens bijhouden.

Kan iemand nog meer praktijkvoorbeelden noemen met een combinatie van bewegingsmelders, magneetcontacten en/of brand/rookmelders?

[ Voor 6% gewijzigd door vespino op 25-07-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Ik ben op het moment bezig met enkele scenario's om afzuigingen, rolluiken en zonneschermen aan te sturen. Heb nu een script draaien die nog test notificaties stuurt, daarna wil ik geautomatiseerd dit gaan doen. Doel is warmte tegen te gaan.

Nu draait al een script die mij verteld of ik ramen dicht moet doen c.q. moet sluiten om warmte buiten te houden :).

Denk bijv ook aan afzuiging welke aangaat als je aan het douchen bent, of wanneer er beweging in een WC is gedetecteerd..

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Het mooiste zou zijn als je de ramen ook nog kunt automatiseren. Axa heeft SKG** motortjes die ook nog eens behoorlijk betaalbaar zijn (+/- € 80), maar voor domotica eigenlijk niet toepasbaar omdat ze met IR worden aangestuurd. Axa geeft zelf ook aan voorlopig niet van plan te zijn om eventueel op een ander protocol over te stappen.

Mocht iemand nog suggesties hebben, dan zijn die welkom. De Somfy ken ik al, maar € 450,- per motortje is een beetje te dol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Zou je geen bypass kunnen maken om die IR commando's te omzeilen? Bijvoorbeeld meten welk deel een spanning krijgt krijgt na ontvangst van IR signaal, en dit vervolgens aansturen met bijvoorbeeld een fibaro module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Via zwave zijn er wel betere oplossingen maar ik vind ze nog steeds te duur, bv http://www.betaalbare-dom...ro-dakraam-bediening.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
vespino schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:01:
Een aantal praktijkvoorbeelden met daarbij de vraag "gaat dit werken met domoticz":

- Er staat iemand (tussen bepaalde tijden) aan de achterdeur waar een bewegingsmelder hangt (er vanuit gaande dat diegene daar niet hoort) dan wil ik de lampen binnen aan doen om hem af te schrikken.
- De lampen een half uur voor zonsondergang aan doen en vervolgens om 23 uur uit.

Kan iemand nog meer praktijkvoorbeelden noemen met een combinatie van bewegingsmelders, magneetcontacten en/of brand/rookmelders?
Al je voorbeelden zijn prima te doen met Domoticz, wat ik zelf er nog bij heb:
- Als er op mijn deurbel wordt gedrukt krijg ik een melding via NMA op mijn telefoon
- Gaat er een rookmelder af krijg ik een melding via NMA op mijn telefoon
- Weerstation gegevens bijhouden kan heel mooi via wunderground.com (ik heb de mazzel dat er een station vlak bij mijn huis staat) en hoef je niet zelf dure apparatuur aan te schaffen
Gamerkoe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:40:
Ik ben op het moment bezig met enkele scenario's om afzuigingen, rolluiken en zonneschermen aan te sturen. Heb nu een script draaien die nog test notificaties stuurt, daarna wil ik geautomatiseerd dit gaan doen. Doel is warmte tegen te gaan.

Nu draait al een script die mij verteld of ik ramen dicht moet doen c.q. moet sluiten om warmte buiten te houden :).

Denk bijv ook aan afzuiging welke aangaat als je aan het douchen bent, of wanneer er beweging in een WC is gedetecteerd..
Je afzuiging, zet je die alleen aan/uit of ook op verschillende standen?

[ Voor 46% gewijzigd door JJnJ op 25-07-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
Ik heb thuis een ISKRA Digitale Meter zonder P1 poort. Nu heb ik via duitsland voor 30 euro de IR Reader gekocht welke op het IR oogje de standen uitleest.

Er draait nu een script welke elke keer de stand opvraagt uit het apparaat.
Elke keer dat het getal veranderd word dit gelogt in een textfile.

$ tail -10 domoticz/scripts/meterdata.txt
['46918647', '2014-07-24 18:29:49', '0008960']
['46918647', '2014-07-24 19:39:31', '0008961']
['46918647', '2014-07-24 21:12:16', '0008962']
['46918647', '2014-07-24 22:42:13', '0008963']
['46918647', '2014-07-25 00:01:57', '0008964']
['46918647', '2014-07-25 02:53:03', '0008965']
['46918647', '2014-07-25 07:59:34', '0008966']
['46918647', '2014-07-25 08:49:29', '0008967']
['46918647', '2014-07-25 11:08:43', '0008968']
['46918647', '2014-07-25 13:33:50', '0008969']

Is dit automatisch op te pakken door Domoticz wanneer er weer een KWH bij komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
CopyCatz schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:31:
Via zwave zijn er wel betere oplossingen maar ik vind ze nog steeds te duur, bv http://www.betaalbare-dom...ro-dakraam-bediening.html
Die is inderdaad wel aardig aan de prijs... En geen keurmerk. Al denk ik dat je je ook niet meer kan beroepen op het keurmerk van de AXA uitzetter als je er zelf een aanstuur module bij aan knoopt... Of zou dat niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
In geval van mechanische braakschade en dat ze via die weg zijn binnengekomen lijkt me dat niet zo'n probleem. Als er geen braakschade is heb je wel een discussiepuntje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Eerste stap gezet, RFXtrx433 besteld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
HvB83 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:16:
In geval van mechanische braakschade en dat ze via die weg zijn binnengekomen lijkt me dat niet zo'n probleem. Als er geen braakschade is heb je wel een discussiepuntje natuurlijk.
Kunt altijd nog zelf een ruit ingooien natuurlijk.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:39
Ik zit met een dilemma. Om Domoticz te proberen heb ik het op een virtuele Ubuntu machine geinstalleerd. Deze virtual draait onder Server 2012 R2 Hyper-V.
Ben na deze kennismaking zo enthousiast dat ik verder wil, z-wave en rfxcom.
Alleen loop ik nu tegen een probleem aan. Hoe krijg ik die usb apparatuur beschikbaar in die virtual.

Wie heeft een zelfde soort opstelling en hoe heb je dat opgelost? Ik had zelf de volgende mogelijkheden bedacht. Wat is hier de beste van?
-Usb device delen middels USB anywhere apparaat (kan dit überhaupt?)
-Domoticz rechtstreeks op de virtuele host installeren (nadeel Domoticz draait dan onder Windows)
-Razberry pi aanschaffen en deze inzetten als host voor Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:19

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

vespino schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:01:

Ik heb alles wat je hierboven noemt.
Ben bezig met de detectie of mij telefoon thuis is om automatisch de masterswitch van de audio video uit en aan te zetten.
Automatisch de vloerverwarmingspomp aan als de buiten temperatuur < 13 graden.
Automatisch de warmte uit mijn zonneboiler de vloer in pompen als buitentemperatuur < x, zonneboilertemperatuur > y.

Geofencing: lampen aan als ik binnen een straal van 3 kilometer kom lijkt me ook erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
niki_lauda schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:30:
[...]

Ik heb alles wat je hierboven noemt.
Ben bezig met de detectie of mij telefoon thuis is om automatisch de masterswitch van de audio video uit en aan te zetten.
Automatisch de vloerverwarmingspomp aan als de buiten temperatuur < 13 graden.
Automatisch de warmte uit mijn zonneboiler de vloer in pompen als buitentemperatuur < x, zonneboilertemperatuur > y.

Geofencing: lampen aan als ik binnen een straal van 3 kilometer kom lijkt me ook erg leuk.
Dat laatste zou via tasker moeten kunnen, ik ben er alleen nog niet helemaal achter hoe je dat er allemaal goed in krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
AEZscf schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:07:
Ik zit met een dilemma. Om Domoticz te proberen heb ik het op een virtuele Ubuntu machine geinstalleerd. Deze virtual draait onder Server 2012 R2 Hyper-V.
Alleen loop ik nu tegen een probleem aan. Hoe krijg ik die usb apparatuur beschikbaar in die virtual.

Wie heeft een zelfde soort opstelling en hoe heb je dat opgelost? Ik had zelf de volgende mogelijkheden bedacht. Wat is hier de beste van?
-Domoticz rechtstreeks op de virtuele host installeren (nadeel Domoticz draait dan onder Windows)
In ESXi (vmWare dus) kan je een machine een virtuele usb controller geven en dan een fysiek usb device doormappen. :+

Sorry, weinig ervaring met Hyper-V :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

JJnJ schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:31:
[...]

Dat laatste zou via tasker moeten kunnen, ik ben er alleen nog niet helemaal achter hoe je dat er allemaal goed in krijgt
http://www.domoticz.com/f...p=2998&hilit=tasker#p2998

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

JJnJ schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:31:
[...]

Tasker werkt goed met Android maar ik heb nog WP8.0. WP8.1 krijgt als het goed is ook die mogelijkheden.
Dus nog effe wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
AEZscf schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:07:

Ik virtualiseer met proxmox, en daar kun je een usb device koppelen aan een VM of zoals in mijn geval een openvz container. Zoiets moet in hyper-v vast ook kunnen.
Hoe doe je dat bv met een printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

vespino schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:31:
Eerste stap gezet, RFXtrx433 besteld !
Er zijn er 2 he, de rfxcom en rfxcom-e (nieuwe)
Waar heb je hem besteld trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Ik probeer het scrypt http://(username:password)@(ip-address)/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=(switch ID number)&switchcmd=On&level=0 in mijn browser maar krijg { "status" : "ERR" } terug dus werkt niet helemaal lekker. ga een kijken of ik een oplossing kan vinden, bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
JJnJ schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:38:
Je afzuiging, zet je die alleen aan/uit of ook op verschillende standen?
Alleen aan/uit. Je kan helaas geen dubbel signaal versturen of schakelen op twee standen.

Edit: Wat is trouwens het verschil tussen de RFCXOM en RFXCOM-E? Niet dat ik een nieuwe ga halen, maar kon het op hun website niet zo snel vinden?

[ Voor 21% gewijzigd door Gamerkoe op 25-07-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

JJnJ schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:46:
[...]

Ik probeer het scrypt http://(username:password)@(ip-address)/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=(switch ID number)&switchcmd=On&level=0 in mijn browser maar krijg { "status" : "ERR" } terug dus werkt niet helemaal lekker. ga een kijken of ik een oplossing kan vinden, bedankt voor de link!
Poort :8080 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
Gamerkoe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:51:
[...]

Alleen aan/uit. Je kan helaas geen dubbel signaal versturen of schakelen op twee standen.

Edit: Wat is trouwens het verschil tussen de RFCXOM en RFXCOM-E? Niet dat ik een nieuwe ga halen, maar kon het op hun website niet zo snel vinden?
ik las het volgende.. Ondersteuning voor Somfy RTS motoren
volgens mij is dat het verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Ja gedaan, krijg hem nu wel aan de praat via json wiki van Domoticz, alleen via tasker nu nog niet. maar stapje voor stapje komen we er :)

Ik heb het nu zover dat tasker een URL opent, maar hij zou gewoon het commando moeten sturen naar Domoticz ipv een pagina in mijn browser te openen

[ Voor 36% gewijzigd door JJnJ op 26-07-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Verschil rfxcom en de "e" is inderdaad de somfy ondersteuning. Verder is de hardware identiek.
Stond een paar pagina's terug volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Zou dit een leuke aanbieding zijn en werken met domoticz?
http://www.ibood.com/nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat dus om een "MrSafe HD Outdoor IP camera" voor €79,95 + 5,95 verzendkosten. Voor de mensen die dit topic morgen pas bekijken en de iBood pagina alweer wat anders te koop heeft staan ;)

Of hij voor Domoticz interessant ligt eraan of hij een stream uitspuugt die Domoticz accepteert.
Maar als ik dit zo lees dan denk ik dat het niet gaat lukken. Gaat wel over een iets ander model

Hier op Tweakers ook nog een topic over dat model: Mr Safe IP Camera

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 26-07-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Trouwens nog een enige correctie op mijn schakelaar. Deze is in nog wel aan uit, maar dan wel geschakeld achter een dubbele schakelaar. In de keuken zit zo'n twee standen (+ uit) schakelaar. Daar kan ik de afzuiging dus uit, op automatisch/schema (via KAKU) of altijd aan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 11:41
Heeft er iemand ervaring met een Z-wave bewegingssensor voor buiten?
Ik ben op zoek naar iets zonder batterijen, maar blijkbaar is dat niet zo makkelijk te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon op netspanning bedoel je? Misschien dat je een kant en klare bewegingssensor van de Gamma kan aanpassen zodat hij ipv. een lamp een z-wave inbouwmodule (bestaan die?) schakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 11:41
ThinkPadd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:25:
Gewoon op netspanning bedoel je? Misschien dat je een kant en klare bewegingssensor van de Gamma kan aanpassen zodat hij ipv. een lamp een z-wave inbouwmodule (bestaan die?) schakelt?
Inderdaad, dat was ook één van de opties. Ik wou gewoon even polsen of iemand een kant en klare oplossing had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Heb ik ook :gamma bewegingssensor naar fibaro module, werkt prima! (en als je er je buitenlamp op zet kun je die ook vervolgens handmatig bedienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
ThinkPadd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 12:36:
Het gaat dus om een "MrSafe HD Outdoor IP camera" voor €79,95 + 5,95 verzendkosten. Voor de mensen die dit topic morgen pas bekijken en de iBood pagina alweer wat anders te koop heeft staan ;)

Of hij voor Domoticz interessant ligt eraan of hij een stream uitspuugt die Domoticz accepteert.
Maar als ik dit zo lees dan denk ik dat het niet gaat lukken. Gaat wel over een iets ander model

Hier op Tweakers ook nog een topic over dat model: Mr Safe IP Camera
Bedankt voor de aanvulling. Als ik het zo lees zou het voor domoticz niets zijn, aangezien alles dichtgetimmerd is en alleen met bestaande apps kunt bedienen. Wel jammer, want ik vond de prijs voor een hd buitencamera wel heel aantrekkelijk. Heb nog geen vergelijkbaar model kunnen vinden die dat wel kan en rond dezelfde prijs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Die foscams komen ook weleens langs op Ibood volgens mij.
Overigens, die foscams zijn toch ook niet zo heel duur (als je al in het 85 euro segment kijkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Is het iemand al gelukt om (oude) elro sa50p motion sensor te koppelen (via de RFXtrx433) ? Dat is zo'n ding met 8 dip switches als house id code.

[ Voor 60% gewijzigd door DukeBox op 30-07-2014 22:41 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
beOnt schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:20:
Heeft er iemand ervaring met een Z-wave bewegingssensor voor buiten?
Ik ben op zoek naar iets zonder batterijen, maar blijkbaar is dat niet zo makkelijk te vinden
De Aeon 4 in 1 sensor beschikt over een USB aansluiting in de behuizing. Hij kan dus eenvoudig via USB gevoed worden. Je moet alleen een manier vinden om dan de behuizing weer waterdicht te krijgen, of deze onder een afdak hangen. :)

Ik heb overigens net mijn eerste hardware aangesloten. Dat valt voor een beginner nog niet zo mee!

Dit is wat ik heb :
- Fedora 20
- Aeon Z stick
- Aeon 4 in 1 sensor voor buiten
- Fibaro motion sensor voor binnen (dat ziet er echt mooi uit)
- Fibaro universal zender voor de deurbel
- Foscam IP cam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
DRuw schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:49:
Die foscams komen ook weleens langs op Ibood volgens mij.
Overigens, die foscams zijn toch ook niet zo heel duur (als je al in het 85 euro segment kijkt)?
Nee, ben het met je eens dat ze er rond de 85,- al zijn ja. Alleen deze was hd en die foscam begint dan bij 120,-. Van foscam weet ik dat het wordt ondersteund, en andere goede merken weet ik niet, want er is zoveel van dat nepspul op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Zelfs van Foscam is er nepspul. Staat ook op hun website. Zelfde behuizing, zelfde merkje, andere componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Even een vraagje: Ik heb behoefte aan een soort digitale regenmeter/verdampingsmeter. Dus hoe kan ik als het bijv maandag 5 mm heeft en daarna niet meer dat ik bijv iedere dag er 1 mm kan aftellen zodat als de teller 0 is, Domoticz de tuinsproeiers kan inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asing schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:04:
Zelfs van Foscam is er nepspul. Staat ook op hun website. Zelfde behuizing, zelfde merkje, andere componenten.
Gewoon goed de reviews lezen. Op DX staan ook een heel aantal IP-camera's. Misschien dat daar nog wat tussenzit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
ThinkPadd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 01:36:
[...]

Gewoon goed de reviews lezen. Op DX staan ook een heel aantal IP-camera's. Misschien dat daar nog wat tussenzit :)
Ik heb gewoon bij Foscam zelf besteld. Kost ietsjes meer, maar dan weet je zeker wat erin zit en wat het kant. Het is wel leuk spul overigens.

Ik zie overigens dat sommige sensoren een tijd niet niet reageren. Heel vreemd. Zo heeft de lichtsensor in mijn Aeon 4 in1 vanacht om 3:30 voor het laatst data verstuurd, en de temp/vocht sensor in hetzelfde apparaat heeft voor het laatst gerapporteerd om iets na 10 uur vanmorgen. Iemand een idee?

Gisteren ook gestoeid met de Foscam FW9818W v2, maar ik krijg met het script geen foto uit het ding.

Dit is het commando:

curl -s http://x.x.x.x:88/CGIProx...cture2&usr=xxxxx&pwd=xxxx > /tmp/snapshot.jpg

Edit : sensor buiten is een keer wakker geworden en de verzamelde data sinds half 4 is doorgestuurd. :9

De bewegingssensor was ook een beetje koekkoek, die bleef aan. Geen idee waarom.

[ Voor 9% gewijzigd door asing op 27-07-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhlvdijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-02-2023
Goedemiddag allen,

Sinds van de week heb ik een veranda, die geplaatst is met verlichting. De verlichting wordt aangestuurd door een Somfy dimmer. Nu had ik in huis al allemaal klik-aan-klik-uit met een ICS-1000. Helaas gaat mijn verlichting in de veranda daar niet mee werken ;-) Dus op zoek naar iets anders en zo dit weekend heel veel gelezen, o.a. op dit forum. Nu lijkt mij de Raspberry met de RFXCOM-E module mij wel wat, maar nu staat daar specifiek bij dat deze werkt met Somfy motoren... En dat is niet verlichting in mijn ogen. Ook wordt Somfy niet in het lijstje genoemd waar ik wel klik-aan-klik-uit zie staan....
Kortom: gaat dit wel werken of zit ik voorlopig echt aan een Homewizard vast die ik dan moet kopen?
Groet en dank! Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
Domoticz kan Somfy RTS aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Staat inderdaad niet in de manual... Alleen specifiek bij de motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 22:38

martjah

Appel

Gamerkoe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:51:
[...]

Ligt eraan hoe je het doet.
Ik heb een kaku ACM-3500 ertussen zitten. Ik kan de mechanische ventilatie dus op 3 standen schakelen (helaas heeft de mijne er maar 2).

"Stand 1" schakelt alleen de eerste poort.
"Stand 2" schakelt alleen de tweede poort.

Voor stand 1 hoef ik alleen maar poort 1 aan te zetten. Voor stand 2 moet ik poort 1 + 2 aanzetten.
De "badkamer links" is een schakelaar die op de badkamer hangt voor het geval dat iemand de grote beurt doet.

Ik heb alleen het idee dat hij constant de signalen stuurt.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/o6a0dc.jpg
Pagina: 1 ... 12 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door