Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
En zit in jouw subnet?. Anders gaat jouw pc dat ip niet vinden he?LCP schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:11:
Het IP adres is fixed.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Natuurlijk. De IP configuratie is niet het probleem. Het vinden van de stream is het issue.leuk_he schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:58:
[...]
En zit in jouw subnet?. Anders gaat jouw pc dat ip niet vinden he?
eventjes rond geneusd en synology zou hem kunne gebruiken als een Medisana, maar is niet getest: http://www.synology-forum...afe-ip-camera-aansluiten/
[ Voor 35% gewijzigd door Damic op 11-06-2014 21:53 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
CISSP! Drop your encryption keys!
Momenteel gebruik ik iSpy, een programma die alle URL's kan scannen van je camera. Tot nu toe zonder resultaat...
download superscan (oid) en voer een portscan uit op het ip van je camera
anders idd met wireshark aan de slag
CISSP! Drop your encryption keys!
Ja, wireshark opstarten, evt filteren op het ip van je cam, en capturen tijdens opstartenLCP schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:42:
Bedankt voor het rondneuzen Damic! Ik had dat idd ook gezien. Maar als de app een p2p stream opstart, dan zou deze toch in principe te vinden moeten zijn? Al dan niet met Wireshark oid? Want de stream is gewoon een h264 stream...
Geen idee wat "gewoon een h264 stream" is. Een stream heeft een formaat. H264 in een video compressie methode. Welk formaat je daar hebt? geen idee
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Is het je al gelukt de cam zonder de software te laten werken ?
Ben er zelf ook een tijdje mee bezig geweest, maar zonder succes. Grappig om te zien dat mijn post op het synology forum hier ook gelinkt wordt.
Laat je het weten ?
[ Voor 4% gewijzigd door Noppesnada op 28-06-2014 15:14 ]
Bij de informatie op iBOOD kon je toch zien waar hij op werkt?
Installatie op de PC ging overigens wel makkelijk, heb zoveel mogelijk voor de voorkeuren gekozen.
Thuis gewoon draadloos en als je weg bent kun je inderdaad met Android kijken wat de camera ziet, als hij aan staat. Overigens wel vreemd als je dat niet gewend bent.
Ben hem nog aan het uitvogelen, was allang blij dat ik beeld heb op een redelijke makkelijke manier, zonder moeilijke instelling.
De gegevens onderop heb je nodig om via Android in te loggen op de Mr. Safe server.
Geen idee op welke apps deze camera nog meer werkt, gratis dan.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Klopt het dat dit apparaat automatisch wegschrijft naar een cloudomgeving zodat je niet voortdurend de pc of iets dergelijks moet hebben aan staan? En dat deze cloudomgeving gratis is bij MrSafe?
Heb je hem ook al eens in het donker getest? Ik zoek namelijk een niet te duren oplossing voor in het donker te kunnen observeren.
Alvast bedankt!!
Dave
Staat er een voor Windows, dan kun je in iedergeval via de computer de camera bedienen en ook via Windows opname maken.
De andere is voor Android, die App werkt ook goed.
Al met al wel wat gedoe, maar daar hebben de meeste mensen wel een probleem mee, de een meer dan de ander.
Maar na rondsnuffelen ben ik er nog niet achter gekomen hoe ik de "stream" kan starten met bijvb vlc. Protocol analyse is niet mijn ding.
Je kan wel fijne dingen doen met de linux. ;-)
Maar dus, ik zou graag via mijn vpn kunnen kijken op mijn smartphone. Met de huidige mrsafe app lukt dit niet.
Commented met telefoon, als iemand meet ontdekkingen wilt horen, dat kan, zodra ik achter mijn pc zit.. ;-)
Ps. Goede raad: blokkeer de call home!
[ Voor 12% gewijzigd door harrydg op 20-01-2015 13:50 ]
Even met wireshark proberen wat voor verbindingen er langs komen?tomskio schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:49:
Goed topic. Jammer dat er nog geen oplossing is. Iemand al succes met dit ding op een synology ofzo?
/mnt/spinand/sif/bin # ps aux
PID USER VSZ STAT COMMAND
1 admin 1884 S init
2 admin 0 SWN [ksoftirqd/0]
3 admin 0 SW< [events/0]
4 admin 0 SW< [khelper]
5 admin 0 SW< [kthread]
30 admin 0 SW< [kblockd/0]
33 admin 0 SW< [khubd]
48 admin 0 SW< [kswapd0]
49 admin 0 SW [pdflush]
50 admin 0 SW [pdflush]
51 admin 0 SW< [aio/0]
618 admin 0 SW [mtdblockd]
660 admin 0 SW< [scsi_eh_0]
661 admin 0 SW< [usb-storage]
671 admin 1368 S nvram_daemon
675 admin 0 SWN [jffs2_gcd_mtd5]
693 admin 1392 S watchdog
758 admin 1796 S /mnt/sif/bin/globefish
774 admin 0 SW [RtmpCmdQTask]
775 admin 0 SW [RtmpWscTask]
857 admin 1880 S /sbin/udhcpc -b -i ra0 -n -s /mnt/sif/wudhcpc.conf
863 admin 1888 R telnetd
891 admin 1896 S -/bin/sh
929 admin 11532 S bin/hkipc A14A000100 1erdex www.quintezz.info 8080
Lijkt er op dat die hkipc binary de beelden maakt.
Verwijderd

* Live video stream (gebruik bijv. VLC):
rtsp://<ip-van-de cam>:8554/1.3gp
* Aansluiten op een Synology met Surveillance Station:
Eerst de optie ONVIF aanzetten in de cam:
Ga naar: http://<ip-van-de cam>
Login met: admin / admin
Klik op: SystemSet
Klik op: System settings
Klik op: ONVIF settings
Zet het vinkje aan bij "Start onvif"
Klik op: Determine
Herstart de cam bij Device maintenance
Installeer nu op de Synology de Surveillance Station app.
Voeg een camara toe, snelle installatie.
Vul een naam in en het ip address van de cam.
Vul als poort nummer 8000 in.
Kies als merk: [ONVIF]
Cameramodel: [Generic_ONVIF]
Bij gebruikersnaam en wachtwoord niks invullen, de camera doet er niks mee volgens mij...
(Bij verbinding testen zal er geen beeld verschijnen maar wel een groen vinkje als alles goed is)
Klik op: voltooien
* Met het programma ONVIF Device Manager kun je de instellingen van de cam verder bekijken (alleen voor Windows helaas):
https://sourceforge.net/projects/onvifdm/
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2016 01:04 ]
Dit klinkt als een helder stappenplan. Heb er bij de iBood aanbieding van vandaag ook direct 3 aangeschaft. Wordt weer een leuk projectje om alles netjes weg te werken en te configureren. Ben benieuwd of mijn wifi het ook fatsoenlijk trekt of toch ethernet nodig is op de aansluitplaatsen ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:56:
Enkele tips voor de nieuwere versie van deze IP Cam. (Gekocht bij de laatste iBood hunt)
Bij gebruikersnaam en wachtwoord niks invullen, de camera doet er niks mee volgens mij...
(Bij verbinding testen zal er geen beeld verschijnen maar wel een groen vinkje als alles goed is)
one life, live it!
10FPS met compressie op LOW quality: 320Kbps
30FPS met compressie op HIGH quality: 5,8Mbps
Dit is bits per seconde dus dezelfde eenheid dewelke aangegeven is in je wifi snelheid.
Deftig opnemen wil voor mij (is persoonlijk natuurlijk) zeggen minimum 20FPS op een medium quality, wat een dikke 2,5Mbps kost aan bandbreedte.
Op de serieus vervuilde 2,4GHz band (in een stad bijvoorbeeld/appartementsblok) haal je met een N verbinding toch nog snel een 20 Mbps, op de buiten zonder veel vervuiling kan dat oplopen tot een 80 Mbps!
M.a.w. enkele van die camera's gaan normaal gezien perfect werken en geen al te grote deuk in je netwerk capaciteit maken.
Dit gezegd zijnde, wanneer je de mogelijkheid hebt van netwerk kabel te leggen, doe dit dan! Altijd beter, zeker wanneer het voor een veiligheidssysteem is!
klinkt simpel maar kom er niet op bij de mr safe hd camera.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:56:
Enkele tips voor de nieuwere versie van deze IP Cam. (Gekocht bij de laatste iBood hunt)
[afbeelding]
* Met het programma ONVIF Device Manager kun je de instellingen van de cam verder bekijken (alleen voor Windows helaas):
onvif vind het ook niet.
De 2e camera heeft keurig een IP-adres gekregen en kan ik al via de standaard App van Mr Safe op inloggen en heb uiteraard inlogwachtwoord gewijzigd (net als bij de 1e camera)..
Nu dus de truuk om even via Http:<ip-van-de-cam> in te loggen met admin/admin om ONVIF aan te zetten. Krijg keurig het login-schermpje, net als bij de 1e camera, maar als ik met admin/admin inlog krijg ik de foutmelding 'logon failure, please logon again'. Diezelfde foutmelding krijg ik nu ook op de 1e camera.
Heb al op diverse apparaten en met diverse browsers geprobeerd, maar krijg elke keer dezelfde foutmelding....
anybody?
one life, live it!
Doel de drie eerder aangeschafte mr.Safe camera's aan de ebode 'recorder' hangen via ONVIF. Ik kan op geen van de drie camera's inloggen via de web interface. drie computers, met minstens 6 browser (Versies) geprobeerd. idem met IE7 simulatie. niks nada noppes. 1 device was nog nooit gebruikt. heb firmware update geklikt (weet niet of dit werkelijk iets doet...) en ook alles terug laten zetten naar fabrieksinstellingen.
nog steeds geluk.
Heb vanochtend een mail gestuurd naar support van mr.safe. hopelijk komt daar wat uit. En zo niet... dan meld ik het hele zaakje aan voor defect onder garantie.
nog niet kunnen testen, maar het geeft de burger moed!Bedankt voor uw e-mail.
Na een firmware update werden inderdaad de logingegevens gewijzigd.
U kan nu inloggen met:
Login: admin
Pasw: adminadmin
Onze excuses voor dit ongemak.
Heb nu ingesteld staan op 'bewegingsdetectie'. Zou helemaal mooi zijn als de camera dan ook daadwerkelijk de beweging 'volgt' want heb nu enkel bereik in kunnen stellen rond de bewegende delen zoals deuren en ramen, maar zou helemaal mooi zijn als hij ook filmt wat er in de ruimtes zelf gebeurt. Of wordt het daar overdag veel te zenuwachtig van ;-)
Enige wat ik nog niet aan de praat heb gekregen is geluid opnemen. Heb alle 3 de codecs geprobeerd maar blijft stil als ik de video files afspeel. Of moet hiervoor een externe microfoon aangesloten worden ofzo?
[ Voor 100% gewijzigd door erwin.heukels op 13-12-2016 19:12 ]
one life, live it!
Ik neem aan dat dit alleen met de nieuwe versie kan? Ik kan me niet heugen dat ik op mijn versie kan inloggen via een browser...?Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:56:
Lang geleden dat ik hier ging kijken, excuus. Intussen nog steeds niet verder gekomen met dat ding behalve normaal met de Windows en de iOS app...Noppesnada schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:13:
@LCP
Is het je al gelukt de cam zonder de software te laten werken ?
Ben er zelf ook een tijdje mee bezig geweest, maar zonder succes. Grappig om te zien dat mijn post op het synology forum hier ook gelinkt wordt.
Laat je het weten ?
edoch... als men ooit op 'update firmware' heeft gedrukt is deze undocumented veranderd in 'admin' met wachtwoord 'adminadmin'
Dit geeft een werkende ONVIF stream, want ik kan nu beelden bekijken met het opensource programma https://sourceforge.net/projects/onvifdm/. Deze kan de camera automatisch detecteren en daar wat algemene informatie uitlezen.
Het lukt met echter (nog) niet om de camera op te nemen in de 'ebode' NVR (IPV4) uit de laatste iBood hunt. automatisch detecteren werkt niet en ook handmatig toevoegen lukt niet...
iemand een tip voor de juiste instelling?
TNX
[EDIT]helaas wel een extra Synology Surveillance Device License Pack moeten aanschaffen voor het toevoegen van de 3e camera in de NAS opslag.... Zater blijkbaar standaard 2 licenties bij de DS213j die ik heb draaien
[ Voor 30% gewijzigd door erwin.heukels op 08-01-2017 12:11 ]
one life, live it!
Weet iemand misschien wat de juiste reset procedure is? In de handleiding staat iets over een knopje wat aan de bekabeling vast zou zitten, dat heeft deze versie niet. Als je de behuizing terugschuift en de voorkant los schroeft dan zit er wel een knopje. Daarmee heb ik alle voor mij logische reset procedures al geprobeerd: indrukken, 10 seconden inhouden, inhouden tijdens starten, allemaal geen verschil.
Heb ook al gemailed met mrSafe maar ja, weekend. Dus mocht er hier iemand zitten die het weet: graag!
[ Voor 3% gewijzigd door jsiegmund op 18-03-2017 21:00 ]
Verwijderd
Ook 2 cameras besteld, werkte prima met standaard software, maar niet compatibel met andere camera's..
Aam het zoeken geweest, uiteindelijk uitgekomen bij Blue Iris software.
Na ONVIF aangezet te hebben werkt het perfect !
Ik heb een vraagje rond de Outdoor HD IP CAMERA (http://www.mrsafe.be/?portfolio=outdoor-hd-ip-camera) Ik zou de kabelboom graag willen verlengen om de camera iets hoger te plaatsen om zo een volledig overzicht te hebben. Weten jullie waar ik een soort verlengkabel kan bekomen of andere mogelijkheden om deze te verlengen...
Groeten,
Bagi
Voor mijn Wanscam camera heb ik een verlengsnoer gekocht http://tinyurl.com/m8xlrje op Ebay, samen met een platte UTP-kabel http://tinyurl.com/llsxs58 gaat het via het raamkozijn naar binnen (gleufje van een paar milimeter gezaagd). https://www.wanscamshop.nl/ verkoopt ook kabels.Bagi1234 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:07:
Hallo jongens,
Ik heb een vraagje rond de Outdoor HD IP CAMERA (http://www.mrsafe.be/?portfolio=outdoor-hd-ip-camera) Ik zou de kabelboom graag willen verlengen om de camera iets hoger te plaatsen om zo een volledig overzicht te hebben. Weten jullie waar ik een soort verlengkabel kan bekomen of andere mogelijkheden om deze te verlengen...
Groeten,
Bagi
http://www.ibood.com/diy-...indoor-hd-camera-pro.html
Interessant om aan te kopen, koppelbaar met domotica Loxone ?
Mvg
Zit overigens op firmware 2.4
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
Lang verhaal kort: De Outdoor Pro heb ik op die manier aan de praat gekregen, de Indoor Pro weigert aan alle kanten. Surveillance Station ziet 'm niet en bij "Test connection" krijg ik na een minuut steeds de melding "Operation failed". Blijkbaar is er toch een verschil in de werking van de camerasoftware, dat het bij de ene wel en bij de andere niet werkt. Heeft iemand de Indoor Pro wel werkend gekregen met Surveillance Station en hoe?
Edit: het vreemde is dat Surveillance Station de camera wel ziet als ik bij "Add" op het zoekicoontje klik. Ik kan hem daar ook selecteren, maar als ik 'm dan Test connection klik of op Finish om toe te voegen, gaat het mis. Lijkt op een issue met username/ww dacht ik, maar ook na reset naar fabrieksinstellingen kom ik er niet in met het default ww, terwijl ik met de MrSafe software zowel voor als na de hard reset wel kan inloggen op de camera met de credentials.
[ Voor 20% gewijzigd door koksie op 15-01-2018 22:21 ]
Helaas is het probleem bij de Indoor Pro cam niet helemaal op te lossen. Volgens MrSafe ligt het aan het Synology Surveillance Station en ze hebben een andere manier doorgegeven om de camera te koppelen, niet via ONVIF. Dat is wel gelukt en ik kan de camera nu wel zien in de Synology en beelden opnemen, maar een aantal functies is niet te gebruiken, waarschijnlijk omdat het niet via ONVIF gaat. Zo kan bij de Indoor camera de pan, tilt en zoom niet bediend worden, wat wel zou moeten kunnen als je ONVIF gebruikt. Ik twijfel dus nog of ik de camera niet terug zal sturen.
Zou je kunnen delen hoe je volgens support@te-group.com de camera met Synology zonder ONVIF kunt gebruiken?koksie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:18:
Inmiddels via support@te-group.com antwoord gekregen op mijn vragen.
Helaas is het probleem bij de Indoor Pro cam niet helemaal op te lossen. Volgens MrSafe ligt het aan het Synology Surveillance Station en ze hebben een andere manier doorgegeven om de camera te koppelen, niet via ONVIF. Dat is wel gelukt en ik kan de camera nu wel zien in de Synology en beelden opnemen, maar een aantal functies is niet te gebruiken, waarschijnlijk omdat het niet via ONVIF gaat. Zo kan bij de Indoor camera de pan, tilt en zoom niet bediend worden, wat wel zou moeten kunnen als je ONVIF gebruikt. Ik twijfel dus nog of ik de camera niet terug zal sturen.
Met de volgende instellingen lukte het:Allessendro schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:51:
[...]
Zou je kunnen delen hoe je volgens support@te-group.com de camera met Synology zonder ONVIF kunt gebruiken?
Naam: kun je zelf kiezen.
IP-adres: IP van je camera
Poort: 8554
Merk: [Door de gebruiker gedefinieerd]
Bronpad: /test.264
Gebruikersnaam: admin
Passw: het ww dat je ingegeven hebt of anders het standaard ww van de camera.
Ik kreeg van support een screenshot door maar ik kan dat hier zo snel niet plaatsen. Het bevatte iig deze gegevens en bij mij werkte de camera. Maar, zoals gezegd, ik miste te veel ONVIF opties op mijn NAS, dus ik heb hem teruggestuurd,
[ Voor 19% gewijzigd door koksie op 06-03-2018 19:44 ]
Cameramerk : Generic Model
Cameramodel : Generic RTSP
HTTP URL : /1.3gp
Cameranaam : (vrij te kiezen)
IP-adres : (het IP-adres van de camera)
Poort : 8000
RTSP-poort : 8554
Gebruikersnaam : admin
Wachtwoord : admin
Met deze instellingen kun je de beelden opnemen en met Qmon live bekijken.
De PTZ-functie werkt dan wel niet.
Zal een alternatief moeten bedenken, of weet iemand wat?
[ Voor 8% gewijzigd door Robertwillem op 20-06-2022 15:01 ]
ik heb dezelfde ervaring: van de ene op de andere dag geen camerabeelden meer op de Mr Safe app! Inderdaad zijn ze failliet. Toch zonde van de aanschaf
Ik ben ook op zoek naar een manier om contact met mijn 2 camera's te zoeken. Want ze geven signaal (ca72 Mbps), IP adres is bekend, dan moet er toch een manier zijn om, ook zonder de Mr Safe app, dat signaal om te zetten naar beeld? Maar ik mis zelf de kennis om dat voor elkaar te krijgen. Wie kan helpen?
Binnen je lokale netwerk kan je het beeld zien met elk IPcam prog. bijv ONVIF Device manager. Moet je wel ONVIF aanzetten in de cam settings.
Ik heb geëxperimenteerd met benaderen via internet. Dat lukt ook wel als je de juiste poort (8000 en 8554 in je router forward. Maar met twee cams lukt dat niet omdat je de poort van de cam niet kan aanpassen.
Ik snap uw tip niet helemaal...
Beschikt er iemand nog over de windows software voor de MrSafe Outdoor HD Dome Pro? Deze is niet meer via de website te downloaden.
We kunnen wel beelden bekijken met andere software maar de bediening van PTZ lukt totaal niet. We zouden het dan ook eens willen proberen met de originele software.
dank bij voorbaat.
Als je daar wat aan hebt?
Dit zou zeker welkom zijn. Via welke weg kan je me dit bezorgen?Robertwillem schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:43:
Ik heb nog wel de pc software voor de binnen camera. mrsafepc29032016
Als je daar wat aan hebt?
Zou het wel willen doen maar momenteel weigert m'n PC waar het op staat alle medewerking...
Zodra de boel weer werkt (probeer een backup terug te plaatsen wat niet wil..) stuur ik een linkje.
Ik ben ook op zoek naar de PC software voor de binnen camera. "mrsafepc29032016"
Is het mogelijk deze software beschikbaar te maken?
Thanks
Bij deze!
Graag even melden als je het bestand binnen hebt dan verwijder ik de link weer.
Groet,
Rob
https://www.dropbox.com/s...mrsafepc29032016.exe?dl=0
bij mij geven ze lokaal ook geen beeld.
moet je ze op 1 of andere manier eerst aanzetten?
gr
6 antwoorden omhoog ?hjdekker1 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:51:
Waar kan ik die software vinden?
Inloggen met admin admin.
Via VLC met dit commando kan je ook kijken. stream: rtsp://<ip adres van de camera>:8554/1.3gp
Succes!
https://felipe.astroza.cl/hacking-hi3815-based-ip-camera/
Ik ga hier zelf ook nog even mee stoeien. Ik heb de camera nog wel gewoon werkend op mijn Synology NAS. Maar vind het wel leuk om er wat mee te knutsellen.
Heb jij deze software toevallig nog?Robertwillem schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:58:
Hallo,
Bij deze!
Graag even melden als je het bestand binnen hebt dan verwijder ik de link weer.
Groet,
Rob
https://www.dropbox.com/s...mrsafepc29032016.exe?dl=0

:strip_exif()/f/image/CCDK9lRvA23dxeNxdrQ5a5Qe.jpg?f=fotoalbum_large)