Mr Safe IP Camera

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11

LCP

Biertje?

Topicstarter
Via iBood kocht ik laatst een Mr Safe IP Camera.

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/product/11379_25_hi_1392303461.jpg

Het ding kan aangestuurd worden via een Windows applicatie, Android en iOS app.
Dat kan via LAN en via WAN. Wat dat betekend is dat via LAN hij direct streamt via je router naar de applicaties en via WAN streamt hij via een externe server. Ik probeer al een tijdje erachter te komen of via LAN het ding de "normale" protocollen gebruikt, maar tot nu toe geen succes :( Ik heb geen Android of iOS apparaat, dus wilde 'm gebruiken via een "reguliere" IP Cam applicatie voor Windows en WinPhone, maar tot nu toe ben ik er niet in geslaagd om 'm aan de praat te krijgen. Onder aan het apparaat staat een QR code die de volgende code bevat:

p2p://dev/?u=IPCAMERANUMMER&p=PASSWORD&a=ACCESSCODE

Iemand een idee hoe je deze camera via LAN aan de praat krijgt? Ik heb Wireshark geprobeerd om de poort en stream url te capturen, maar mijn Wireshark kennis schiet tekort :+

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welk ip adres krijgt dat ding? Heb je al eens daar naartoe proberen te browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-06 11:12
Je kan eens kijken in de DHCP van je router om bovenstaande vraag te beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP

LCP

Biertje?

Topicstarter
Het IP adres is fixed. Dat is het probleem niet. Als ik ernaartoe browse, krijg je gewoon een "Unable to connect". Misschien is dat ding zo dichtgetimmerd dat je er voor de rest niets mee kunt, behalve de officiele apps te gebruiken. Maar ja, je bent een Tweaker of je bent het niet he :P

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En zit in jouw subnet?. Anders gaat jouw pc dat ip niet vinden he?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP

LCP

Biertje?

Topicstarter
leuk_he schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:58:
[...]

En zit in jouw subnet?. Anders gaat jouw pc dat ip niet vinden he?
Natuurlijk. De IP configuratie is niet het probleem. Het vinden van de stream is het issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:17

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Euhm zou kunnen dat ie dat niet via een browser kan maar wel via de app en daar dan via een poort een p2p stream opstart en dat dan omzet naar iets dat we kunnen zien.

eventjes rond geneusd en synology zou hem kunne gebruiken als een Medisana, maar is niet getest: http://www.synology-forum...afe-ip-camera-aansluiten/

[ Voor 35% gewijzigd door Damic op 11-06-2014 21:53 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP

LCP

Biertje?

Topicstarter
Bedankt voor het rondneuzen Damic! Ik had dat idd ook gezien. Maar als de app een p2p stream opstart, dan zou deze toch in principe te vinden moeten zijn? Al dan niet met Wireshark oid? Want de stream is gewoon een h264 stream...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:23
draai eens een portscan op het ip van de ip camera

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP

LCP

Biertje?

Topicstarter
Portscan? De camera gebruikt poort 5000. Als ik in de Mr Safe Windows applicatie namelijk een nieuwe camera toevoeg, kan ik de Mr Safe camera gewoon toevoegen als H264/MPEG4 camera op IP basis met poort 5000 (staat al ingevuld)

Momenteel gebruik ik iSpy, een programma die alle URL's kan scannen van je camera. Tot nu toe zonder resultaat... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:23
5000? dat is waars upnp

download superscan (oid) en voer een portscan uit op het ip van je camera
anders idd met wireshark aan de slag

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

LCP schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:42:
Bedankt voor het rondneuzen Damic! Ik had dat idd ook gezien. Maar als de app een p2p stream opstart, dan zou deze toch in principe te vinden moeten zijn? Al dan niet met Wireshark oid? Want de stream is gewoon een h264 stream...
Ja, wireshark opstarten, evt filteren op het ip van je cam, en capturen tijdens opstarten

Geen idee wat "gewoon een h264 stream" is. Een stream heeft een formaat. H264 in een video compressie methode. Welk formaat je daar hebt? geen idee

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:19
@LCP

Is het je al gelukt de cam zonder de software te laten werken ?

Ben er zelf ook een tijdje mee bezig geweest, maar zonder succes. Grappig om te zien dat mijn post op het synology forum hier ook gelinkt wordt.

Laat je het weten ?

[ Voor 4% gewijzigd door Noppesnada op 28-06-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Is het nog gelukt om hem aan de praat te krijgen?

Bij de informatie op iBOOD kon je toch zien waar hij op werkt?

Installatie op de PC ging overigens wel makkelijk, heb zoveel mogelijk voor de voorkeuren gekozen.
Thuis gewoon draadloos en als je weg bent kun je inderdaad met Android kijken wat de camera ziet, als hij aan staat. Overigens wel vreemd als je dat niet gewend bent.
Ben hem nog aan het uitvogelen, was allang blij dat ik beeld heb op een redelijke makkelijke manier, zonder moeilijke instelling.
De gegevens onderop heb je nodig om via Android in te loggen op de Mr. Safe server.
Geen idee op welke apps deze camera nog meer werkt, gratis dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je niet gewoon eens met een mediaplayer naar dat ip en poort connecten om te kijken of je wat krijgt? VLC ofzo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDeev
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 08:14
Hoi LCP,

Klopt het dat dit apparaat automatisch wegschrijft naar een cloudomgeving zodat je niet voortdurend de pc of iets dergelijks moet hebben aan staan? En dat deze cloudomgeving gratis is bij MrSafe?

Heb je hem ook al eens in het donker getest? Ik zoek namelijk een niet te duren oplossing voor in het donker te kunnen observeren.

Alvast bedankt!!

Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Is de software wel van de Mr.Safe site gehaald?

Staat er een voor Windows, dan kun je in iedergeval via de computer de camera bedienen en ook via Windows opname maken.
De andere is voor Android, die App werkt ook goed.
Al met al wel wat gedoe, maar daar hebben de meeste mensen wel een probleem mee, de een meer dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrydg
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-06 10:29
Telnet staat open en login/pass is zeer eenvoudig: admin/admin
Maar na rondsnuffelen ben ik er nog niet achter gekomen hoe ik de "stream" kan starten met bijvb vlc. Protocol analyse is niet mijn ding.

Je kan wel fijne dingen doen met de linux. ;-)

Maar dus, ik zou graag via mijn vpn kunnen kijken op mijn smartphone. Met de huidige mrsafe app lukt dit niet.

Commented met telefoon, als iemand meet ontdekkingen wilt horen, dat kan, zodra ik achter mijn pc zit.. ;-)

Ps. Goede raad: blokkeer de call home!

[ Voor 12% gewijzigd door harrydg op 20-01-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomskio
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-04 13:52
Goed topic. Jammer dat er nog geen oplossing is. Iemand al succes met dit ding op een synology ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 13:26
tomskio schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:49:
Goed topic. Jammer dat er nog geen oplossing is. Iemand al succes met dit ding op een synology ofzo?
Even met wireshark proberen wat voor verbindingen er langs komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomskio
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-04 13:52
Via telnet kom ik iig wel op de camera. Deze processen draaien er op.

/mnt/spinand/sif/bin # ps aux
PID USER VSZ STAT COMMAND
1 admin 1884 S init
2 admin 0 SWN [ksoftirqd/0]
3 admin 0 SW< [events/0]
4 admin 0 SW< [khelper]
5 admin 0 SW< [kthread]
30 admin 0 SW< [kblockd/0]
33 admin 0 SW< [khubd]
48 admin 0 SW< [kswapd0]
49 admin 0 SW [pdflush]
50 admin 0 SW [pdflush]
51 admin 0 SW< [aio/0]
618 admin 0 SW [mtdblockd]
660 admin 0 SW< [scsi_eh_0]
661 admin 0 SW< [usb-storage]
671 admin 1368 S nvram_daemon
675 admin 0 SWN [jffs2_gcd_mtd5]
693 admin 1392 S watchdog
758 admin 1796 S /mnt/sif/bin/globefish
774 admin 0 SW [RtmpCmdQTask]
775 admin 0 SW [RtmpWscTask]
857 admin 1880 S /sbin/udhcpc -b -i ra0 -n -s /mnt/sif/wudhcpc.conf
863 admin 1888 R telnetd
891 admin 1896 S -/bin/sh
929 admin 11532 S bin/hkipc A14A000100 1erdex www.quintezz.info 8080

Lijkt er op dat die hkipc binary de beelden maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 380125

Enkele tips voor de nieuwere versie van deze IP Cam. (Gekocht bij de laatste iBood hunt)

Afbeeldingslocatie: https://iboodimage.cachefly.net/59543/large/mrsafe-smart-wireless-hd-ip-camera-pro.jpg

* Live video stream (gebruik bijv. VLC):

rtsp://<ip-van-de cam>:8554/1.3gp

* Aansluiten op een Synology met Surveillance Station:

Eerst de optie ONVIF aanzetten in de cam:

Ga naar: http://<ip-van-de cam>
Login met: admin / admin
Klik op: SystemSet
Klik op: System settings
Klik op: ONVIF settings
Zet het vinkje aan bij "Start onvif"
Klik op: Determine
Herstart de cam bij Device maintenance

Installeer nu op de Synology de Surveillance Station app.

Voeg een camara toe, snelle installatie.
Vul een naam in en het ip address van de cam.
Vul als poort nummer 8000 in.
Kies als merk: [ONVIF]
Cameramodel: [Generic_ONVIF]
Bij gebruikersnaam en wachtwoord niks invullen, de camera doet er niks mee volgens mij...
(Bij verbinding testen zal er geen beeld verschijnen maar wel een groen vinkje als alles goed is)
Klik op: voltooien

* Met het programma ONVIF Device Manager kun je de instellingen van de cam verder bekijken (alleen voor Windows helaas):

https://sourceforge.net/projects/onvifdm/

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 380125 op 18-06-2016 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Anoniem: 380125 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:56:
Enkele tips voor de nieuwere versie van deze IP Cam. (Gekocht bij de laatste iBood hunt)

Bij gebruikersnaam en wachtwoord niks invullen, de camera doet er niks mee volgens mij...
(Bij verbinding testen zal er geen beeld verschijnen maar wel een groen vinkje als alles goed is)
Dit klinkt als een helder stappenplan. Heb er bij de iBood aanbieding van vandaag ook direct 3 aangeschaft. Wordt weer een leuk projectje om alles netjes weg te werken en te configureren. Ben benieuwd of mijn wifi het ook fatsoenlijk trekt of toch ethernet nodig is op de aansluitplaatsen ;-)

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berenod
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-06-2024
Zou perfect moeten lukken via wifi. Hij streamt in H264, dus hou rekening met volgende bandbreedtes:
10FPS met compressie op LOW quality: 320Kbps
30FPS met compressie op HIGH quality: 5,8Mbps
Dit is bits per seconde dus dezelfde eenheid dewelke aangegeven is in je wifi snelheid.

Deftig opnemen wil voor mij (is persoonlijk natuurlijk) zeggen minimum 20FPS op een medium quality, wat een dikke 2,5Mbps kost aan bandbreedte.

Op de serieus vervuilde 2,4GHz band (in een stad bijvoorbeeld/appartementsblok) haal je met een N verbinding toch nog snel een 20 Mbps, op de buiten zonder veel vervuiling kan dat oplopen tot een 80 Mbps!

M.a.w. enkele van die camera's gaan normaal gezien perfect werken en geen al te grote deuk in je netwerk capaciteit maken.
Dit gezegd zijnde, wanneer je de mogelijkheid hebt van netwerk kabel te leggen, doe dit dan! Altijd beter, zeker wanneer het voor een veiligheidssysteem is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calixtus_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11-2016

[afbeelding]

* Met het programma ONVIF Device Manager kun je de instellingen van de cam verder bekijken (alleen voor Windows helaas):

klinkt simpel maar kom er niet op bij de mr safe hd camera.

onvif vind het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin.heukels
vanmiddag even de tijd genomen om de camera's op hun plek te zetten en surveillance station te installeren. Eerste camera ging prima; bij de 2e loop ik nu alleen vast....

De 2e camera heeft keurig een IP-adres gekregen en kan ik al via de standaard App van Mr Safe op inloggen en heb uiteraard inlogwachtwoord gewijzigd (net als bij de 1e camera)..

Nu dus de truuk om even via Http:<ip-van-de-cam> in te loggen met admin/admin om ONVIF aan te zetten. Krijg keurig het login-schermpje, net als bij de 1e camera, maar als ik met admin/admin inlog krijg ik de foutmelding 'logon failure, please logon again'. Diezelfde foutmelding krijg ik nu ook op de 1e camera.

Heb al op diverse apparaten en met diverse browsers geprobeerd, maar krijg elke keer dezelfde foutmelding....

anybody?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeftSeat
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 09:27
Gisteren toevallig ook mee aan het stoeien geweest.

Doel de drie eerder aangeschafte mr.Safe camera's aan de ebode 'recorder' hangen via ONVIF. Ik kan op geen van de drie camera's inloggen via de web interface. drie computers, met minstens 6 browser (Versies) geprobeerd. idem met IE7 simulatie. niks nada noppes. 1 device was nog nooit gebruikt. heb firmware update geklikt (weet niet of dit werkelijk iets doet...) en ook alles terug laten zetten naar fabrieksinstellingen.
nog steeds geluk.

Heb vanochtend een mail gestuurd naar support van mr.safe. hopelijk komt daar wat uit. En zo niet... dan meld ik het hele zaakje aan voor defect onder garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeftSeat
YES! reactie! :)
Bedankt voor uw e-mail.

Na een firmware update werden inderdaad de logingegevens gewijzigd.

U kan nu inloggen met:

Login: admin
Pasw: adminadmin

Onze excuses voor dit ongemak.
nog niet kunnen testen, maar het geeft de burger moed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Kreeg ook exact die reactie. En getest, werkt!

Heb nu ingesteld staan op 'bewegingsdetectie'. Zou helemaal mooi zijn als de camera dan ook daadwerkelijk de beweging 'volgt' want heb nu enkel bereik in kunnen stellen rond de bewegende delen zoals deuren en ramen, maar zou helemaal mooi zijn als hij ook filmt wat er in de ruimtes zelf gebeurt. Of wordt het daar overdag veel te zenuwachtig van ;-)

Enige wat ik nog niet aan de praat heb gekregen is geluid opnemen. Heb alle 3 de codecs geprobeerd maar blijft stil als ik de video files afspeel. Of moet hiervoor een externe microfoon aangesloten worden ofzo?

[ Voor 100% gewijzigd door erwin.heukels op 13-12-2016 19:12 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP

LCP

Biertje?

Topicstarter

Ik neem aan dat dit alleen met de nieuwe versie kan? Ik kan me niet heugen dat ik op mijn versie kan inloggen via een browser...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP

LCP

Biertje?

Topicstarter
Noppesnada schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:13:
@LCP

Is het je al gelukt de cam zonder de software te laten werken ?

Ben er zelf ook een tijdje mee bezig geweest, maar zonder succes. Grappig om te zien dat mijn post op het synology forum hier ook gelinkt wordt.

Laat je het weten ?
Lang geleden dat ik hier ging kijken, excuus. Intussen nog steeds niet verder gekomen met dat ding behalve normaal met de Windows en de iOS app... :|

• LeftSeat
De 'laatste' Mr.Safe camera's, met de aanduiding 'PRO' ondersteunen ONVIF en hebben in ieder geval een web-interface uit het jaar 18noach. volgens de handleiding http://www.mrsafe.be/wp-c...OUTDOOR-IP-CAMERA-PRO.pdf is het wachtwoord daarvan 'admin' 'admin' :X
edoch... als men ooit op 'update firmware' heeft gedrukt is deze undocumented veranderd in 'admin' met wachtwoord 'adminadmin' 8)7 . Dan valt ONVIF idd 2x (?) aan te zetten.

Dit geeft een werkende ONVIF stream, want ik kan nu beelden bekijken met het opensource programma https://sourceforge.net/projects/onvifdm/. Deze kan de camera automatisch detecteren en daar wat algemene informatie uitlezen.

Het lukt met echter (nog) niet om de camera op te nemen in de 'ebode' NVR (IPV4) uit de laatste iBood hunt. automatisch detecteren werkt niet en ook handmatig toevoegen lukt niet...

iemand een tip voor de juiste instelling?

TNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
zo..... nu ook de 3e en laatste camera opgehangen. Daarvoor moest even wat meer geboord en doorgelust worden, maar hangt nu ook keurig aan de ethernet zodat de WiFi band niet overbelast raakt en dus ook niet op afstand de boel uitgeschakelt kan worden ;-)

[EDIT]helaas wel een extra Synology Surveillance Device License Pack moeten aanschaffen voor het toevoegen van de 3e camera in de NAS opslag.... Zater blijkbaar standaard 2 licenties bij de DS213j die ik heb draaien

[ Voor 30% gewijzigd door erwin.heukels op 08-01-2017 12:11 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-05 18:08
Hoe is de beeldkwaliteit van de pro versie? Wordt weer aangeboden bij IBood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:45
Ik heb de iBood versie besteld en binnen gehad. Vandaag een beetje mee zitten prullen, op zich werkte het prima. Werkte. Toen ik ingelogd zat in de beheer interface (je kunt via http naar de camera browsen) heb ik op "restart device" geklikt. Camera ging zoals verwacht offline en is nooit meer terug gekeerd. Kan 'm in het geheel niet meer vinden op het netwerk, ik snap er werkelijk niks van.

Weet iemand misschien wat de juiste reset procedure is? In de handleiding staat iets over een knopje wat aan de bekabeling vast zou zitten, dat heeft deze versie niet. Als je de behuizing terugschuift en de voorkant los schroeft dan zit er wel een knopje. Daarmee heb ik alle voor mij logische reset procedures al geprobeerd: indrukken, 10 seconden inhouden, inhouden tijdens starten, allemaal geen verschil.

Heb ook al gemailed met mrSafe maar ja, weekend. Dus mocht er hier iemand zitten die het weet: graag!

[ Voor 3% gewijzigd door jsiegmund op 18-03-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263171

IP scanner proberen ?

Ook 2 cameras besteld, werkte prima met standaard software, maar niet compatibel met andere camera's..
Aam het zoeken geweest, uiteindelijk uitgekomen bij Blue Iris software.

Na ONVIF aangezet te hebben werkt het perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bagi1234
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-06-2022
Hallo jongens,

Ik heb een vraagje rond de Outdoor HD IP CAMERA (http://www.mrsafe.be/?portfolio=outdoor-hd-ip-camera) Ik zou de kabelboom graag willen verlengen om de camera iets hoger te plaatsen om zo een volledig overzicht te hebben. Weten jullie waar ik een soort verlengkabel kan bekomen of andere mogelijkheden om deze te verlengen...

Groeten,

Bagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETET
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-10-2023
Bagi1234 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:07:
Hallo jongens,

Ik heb een vraagje rond de Outdoor HD IP CAMERA (http://www.mrsafe.be/?portfolio=outdoor-hd-ip-camera) Ik zou de kabelboom graag willen verlengen om de camera iets hoger te plaatsen om zo een volledig overzicht te hebben. Weten jullie waar ik een soort verlengkabel kan bekomen of andere mogelijkheden om deze te verlengen...

Groeten,

Bagi
Voor mijn Wanscam camera heb ik een verlengsnoer gekocht http://tinyurl.com/m8xlrje op Ebay, samen met een platte UTP-kabel http://tinyurl.com/llsxs58 gaat het via het raamkozijn naar binnen (gleufje van een paar milimeter gezaagd). https://www.wanscamshop.nl/ verkoopt ook kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnld1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08-2022
Ik heb een vraag kun je deze beveilingscamera ook gebruiken als een normale webcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KristofVerh
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-06 11:16
Vandaag terug in de aanbieding op Ibood.
http://www.ibood.com/diy-...indoor-hd-camera-pro.html

Interessant om aan te kopen, koppelbaar met domotica Loxone ?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 06:21
Iemand enig idee wat voor type camera de pro versie is? Het lijkt me dat mrsafe een oem is en ik heb wat last van een buggy firmware (geregeld blijft de stream hangen en moet ik hem resetten). Hoop dat een alternatieve firmware dat oplost.

Zit overigens op firmware 2.4

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 07:46
Ik heb laatst bij iBood twee MrSafe camera's gekocht, 1 Outdoor Pro en 1 Indoor Pro. Ik heb een Synology NAS en probeer met Surveillance Station de camera's te benaderen. Ik heb uiteraard het stappenplannetje uit de post van Ximi braaf gevolgd. Dat werkte bij mij niet helemaal: als username moest ik "admin" opgeven en als wachtwoord de toegangscode op de sticker onderop de camera, ook al had ik het wachtwoord inmiddels via de MrSafe software aangepast naar een ander wachtwoord...

Lang verhaal kort: De Outdoor Pro heb ik op die manier aan de praat gekregen, de Indoor Pro weigert aan alle kanten. Surveillance Station ziet 'm niet en bij "Test connection" krijg ik na een minuut steeds de melding "Operation failed". Blijkbaar is er toch een verschil in de werking van de camerasoftware, dat het bij de ene wel en bij de andere niet werkt. Heeft iemand de Indoor Pro wel werkend gekregen met Surveillance Station en hoe?

Edit: het vreemde is dat Surveillance Station de camera wel ziet als ik bij "Add" op het zoekicoontje klik. Ik kan hem daar ook selecteren, maar als ik 'm dan Test connection klik of op Finish om toe te voegen, gaat het mis. Lijkt op een issue met username/ww dacht ik, maar ook na reset naar fabrieksinstellingen kom ik er niet in met het default ww, terwijl ik met de MrSafe software zowel voor als na de hard reset wel kan inloggen op de camera met de credentials.

[ Voor 20% gewijzigd door koksie op 15-01-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Inmiddels via support@te-group.com antwoord gekregen op mijn vragen.

Helaas is het probleem bij de Indoor Pro cam niet helemaal op te lossen. Volgens MrSafe ligt het aan het Synology Surveillance Station en ze hebben een andere manier doorgegeven om de camera te koppelen, niet via ONVIF. Dat is wel gelukt en ik kan de camera nu wel zien in de Synology en beelden opnemen, maar een aantal functies is niet te gebruiken, waarschijnlijk omdat het niet via ONVIF gaat. Zo kan bij de Indoor camera de pan, tilt en zoom niet bediend worden, wat wel zou moeten kunnen als je ONVIF gebruikt. Ik twijfel dus nog of ik de camera niet terug zal sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Ik heb besloten de indoor cam terug te sturen, zonder ONVIF missen er teveel functies op m'n Synology. Ook in andere Onvif applicaties krijg ik de camera niet aan de praat, het ligt dus aan de camera en niet een Synology. Ben inmiddels wel klaar met de brakke software en de moeizame instelling ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allessendro
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-05 00:03
koksie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:18:
Inmiddels via support@te-group.com antwoord gekregen op mijn vragen.

Helaas is het probleem bij de Indoor Pro cam niet helemaal op te lossen. Volgens MrSafe ligt het aan het Synology Surveillance Station en ze hebben een andere manier doorgegeven om de camera te koppelen, niet via ONVIF. Dat is wel gelukt en ik kan de camera nu wel zien in de Synology en beelden opnemen, maar een aantal functies is niet te gebruiken, waarschijnlijk omdat het niet via ONVIF gaat. Zo kan bij de Indoor camera de pan, tilt en zoom niet bediend worden, wat wel zou moeten kunnen als je ONVIF gebruikt. Ik twijfel dus nog of ik de camera niet terug zal sturen.
Zou je kunnen delen hoe je volgens support@te-group.com de camera met Synology zonder ONVIF kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Allessendro schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:51:
[...]

Zou je kunnen delen hoe je volgens support@te-group.com de camera met Synology zonder ONVIF kunt gebruiken?
Met de volgende instellingen lukte het:
Naam: kun je zelf kiezen.
IP-adres: IP van je camera
Poort: 8554
Merk: [Door de gebruiker gedefinieerd]
Bronpad: /test.264
Gebruikersnaam: admin
Passw: het ww dat je ingegeven hebt of anders het standaard ww van de camera.

Ik kreeg van support een screenshot door maar ik kan dat hier zo snel niet plaatsen. Het bevatte iig deze gegevens en bij mij werkte de camera. Maar, zoals gezegd, ik miste te veel ONVIF opties op mijn NAS, dus ik heb hem teruggestuurd,

[ Voor 19% gewijzigd door koksie op 06-03-2018 19:44 ]

• drweb
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-01-2024
Wou nog even aanvullen dat het met deze settings werkt op een Qnap NAS :

Cameramerk : Generic Model
Cameramodel : Generic RTSP
HTTP URL : /1.3gp
Cameranaam : (vrij te kiezen)
IP-adres : (het IP-adres van de camera)
Poort : 8000
RTSP-poort : 8554
Gebruikersnaam : admin
Wachtwoord : admin

Met deze instellingen kun je de beelden opnemen en met Qmon live bekijken.
De PTZ-functie werkt dan wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertwillem
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 12:27
Helaas. Mr. Safe bestaat niet meer... Website is uit de lucht en de inlog server voor WAN gebruik doet ook niets meer. Jammer, maar helaas.
Zal een alternatief moeten bedenken, of weet iemand wat?

[ Voor 8% gewijzigd door Robertwillem op 20-06-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judith en Erwin
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-10-2024
Beste Robert Willem,
ik heb dezelfde ervaring: van de ene op de andere dag geen camerabeelden meer op de Mr Safe app! Inderdaad zijn ze failliet. Toch zonde van de aanschaf :? Zou je er nu niets meer aan hebben?
Ik ben ook op zoek naar een manier om contact met mijn 2 camera's te zoeken. Want ze geven signaal (ca72 Mbps), IP adres is bekend, dan moet er toch een manier zijn om, ook zonder de Mr Safe app, dat signaal om te zetten naar beeld? Maar ik mis zelf de kennis om dat voor elkaar te krijgen. Wie kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertwillem
@Judith en Erwin
Binnen je lokale netwerk kan je het beeld zien met elk IPcam prog. bijv ONVIF Device manager. Moet je wel ONVIF aanzetten in de cam settings.
Ik heb geëxperimenteerd met benaderen via internet. Dat lukt ook wel als je de juiste poort (8000 en 8554 in je router forward. Maar met twee cams lukt dat niet omdat je de poort van de cam niet kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judith en Erwin
Maar hoe zie je dan het camerabeeld op bijv. je telefoon als je niet thuis bent? Al is het dan van 1 camera?
Ik snap uw tip niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanfmp
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-03 23:49
Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen.
Beschikt er iemand nog over de windows software voor de MrSafe Outdoor HD Dome Pro? Deze is niet meer via de website te downloaden.

We kunnen wel beelden bekijken met andere software maar de bediening van PTZ lukt totaal niet. We zouden het dan ook eens willen proberen met de originele software.

dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertwillem
Ik heb nog wel de pc software voor de binnen camera. mrsafepc29032016
Als je daar wat aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanfmp
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-03 23:49
Robertwillem schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:43:
Ik heb nog wel de pc software voor de binnen camera. mrsafepc29032016
Als je daar wat aan hebt?
Dit zou zeker welkom zijn. Via welke weg kan je me dit bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertwillem
Hoi,
Zou het wel willen doen maar momenteel weigert m'n PC waar het op staat alle medewerking...
Zodra de boel weer werkt (probeer een backup terug te plaatsen wat niet wil..) stuur ik een linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarvr0
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 01-07-2023
Hi,
Ik ben ook op zoek naar de PC software voor de binnen camera. "mrsafepc29032016"
Is het mogelijk deze software beschikbaar te maken?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertwillem
Hallo,
Bij deze!

Graag even melden als je het bestand binnen hebt dan verwijder ik de link weer.

Groet,
Rob

https://www.dropbox.com/s...mrsafepc29032016.exe?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdekker1
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-01-2024

hjdekker1

9000 Wp

ik heb ze al een tijdje in de kast liggen, en wou ze nu aansluiten.

bij mij geven ze lokaal ook geen beeld.
moet je ze op 1 of andere manier eerst aanzetten?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdekker1

hjdekker1

9000 Wp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LX9QMCINyvEsApIHyNZYE7Gh6HE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCDK9lRvA23dxeNxdrQ5a5Qe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdekker1

hjdekker1

9000 Wp

geprobeerd om er met telnet in te kunnen komen.

in de oudere post staat dat admin/admin gebruikt werd.

dit werkt bij mij niet

ook admin/adminadmin geprobeerd.

werkt ook niet

iemand een idee hoe hier in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb ook nog zo'n camera liggen. Maar zijn deze een beetje veilig? Of hoe kan ik dit gebruiken zodat niet de halve wereld met mij mee kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertwillem
Probleem is dat deze camera's alleen werken bij connectie met een server van MrSave. Aangezien deze server uit de lucht is kan je ze dus op die manier niet meer gebruiken. Wel nog als stand alone camera met speciale software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdekker1

hjdekker1

9000 Wp

Waar kan ik die software vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

hjdekker1 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:51:
Waar kan ik die software vinden?
6 antwoorden omhoog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judith en Erwin
Robert Willem, ik heb je software gedownload, al was je aanbod gericht aan tarvr0. ;) Bedankt voor het beschikbaar stellen! Windows Defender geeft me echter diverse waarschuwingen die me huiverig maken. Hebben meer mensen dat? Kan ik de toepassing zonder gevaar starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertwillem
Ja hoor. Defender is wat streng wat dat betreft. Je kan met de software de camera instellingen aanpassen maar zoals ik al aangaf kan je de camera's daar niet mee gebruiken. Je moet zoeken naar software wat geschikt is voor ONVIF camera's en de camera via de MrSafe software ook instellen voor ONVIF gebruik. Doordat de camerás één vaste poort voor de stream gebruiken kan je maar één camera tegelijk gebruiken.
Inloggen met admin admin.
Via VLC met dit commando kan je ook kijken. stream: rtsp://<ip adres van de camera>:8554/1.3gp

Succes!

• Robertwillem
Nog even.... met de app IPCENT.COM kan je zowel op je PC als op Android meerdere MrSafe camera's via LAN en WAN zichtbaar maken. Werkt prima omdat je met deze app de RTSP poort kan overschrijven, wat nodig is als je een 2e MrSafe camera wilt gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMook
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-01-2024
Voor de knutselaars onder ons, onderstaande website kwam ik tegen met wat zoek acties.
https://felipe.astroza.cl/hacking-hi3815-based-ip-camera/

Ik ga hier zelf ook nog even mee stoeien. Ik heb de camera nog wel gewoon werkend op mijn Synology NAS. Maar vind het wel leuk om er wat mee te knutsellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:19

Dennisb1

VCDS 058

Robertwillem schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:58:
Hallo,
Bij deze!

Graag even melden als je het bestand binnen hebt dan verwijder ik de link weer.

Groet,
Rob

https://www.dropbox.com/s...mrsafepc29032016.exe?dl=0
Heb jij deze software toevallig nog? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertwillem
Pagina: 1