Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07 11:28
Was al bekend :*) ? De DMZ tussen west- en oost-duitsland kwam al in beeld in de Chinook video.

DCS heeft al aangegeven 2 onaangekondigde 'groene' maps in productie te hebben. Wags tegen Casmo: https://forum.dcs.world/t...ndComment&comment=5419818

Op basis van dit soort 'leaks' is Fulda daar waarschijnlijk 1 van. Over de 2e is volgens mij nog niks gelekt/bekend.

ED heeft wel aangegeven Vietnam te hebben 'gereserveerd' voor zodra de techniek zover is.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchJackal op 18-07-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchJackal schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:20:
[...]
Was al bekend :*) ? De DMZ tussen west- en oost-duitsland kwam al in beeld in de Chinook video.
Oh echt?
Dat was mij niet opgevallen.
Is pas sinds het zien van de screenshots en diens "real life" satellietfoto's die ik hierboven gelinkt had, dat het haast onvermijdelijk zeker is.

In welke Chinook video (en welke time stamp) was dat voor jou al duidelijk dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Bloedvat op 18-07-2024 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Bloedvat schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:08:
[...]

Oh echt?
Dat was mij niet opgevallen.
Is pas sinds het zien van de screenshots en diens "real life" satellietfoto's die ik hierboven gelinkt had, dat het haast onvermijdelijk zeker is.

In welke Chinook video (en welke time stamp) was dat voor jou al duidelijk dan?
Chinook pre-order video, 0:55:
YouTube: DCS: CH-47F | Pre-Order Video

Schijnbaar is dat de DMZ van oost- en west-duitsland. Ben er zelf niet bekend mee (te jong :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchJackal schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:47:
[...]

Chinook pre-order video, 0:55:
YouTube: DCS: CH-47F | Pre-Order Video

Schijnbaar is dat de DMZ van oost- en west-duitsland. Ben er zelf niet bekend mee (te jong :D )
Lijkt inderdaad een DMZ. Maar dit korte shot specifiek linken aan de DMZ tussen oost en west Duitsland, dat vind ik nogal knap/speculatief :P
Ik zie dat hier ook al lekke gespeculeerd werd: https://forum.dcs.world/topic/346010-fulda-gap/ (mooi man :+ )

Al lijkt het nu dus nogmaal "bevestigd" te worden:

Afbeeldingslocatie: https://forum.dcs.world/uploads/monthly_2024_07/Screenshot_28.thumb.jpg.e6049527bd0ae824c97148bba7382149.jpg

Afbeeldingslocatie: https://forum.dcs.world/uploads/monthly_2024_07/Screenshot_3.thumb.jpg.72df4abe40d6679e290f66aa65d975a6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://forum.dcs.world/uploads/monthly_2024_07/Screenshot_29.thumb.jpg.25dbf632cc1dbde782414180c996c0ee.jpg
(nog steeds speculatief natuurlijk ;) )

Als het echt klopt (Fulda), ben ik wel heel benieuwd naar hoe ze een map met zo'n hoge scenery dichtheid, toch speelbaar gaan krijgen. En laten we hopen dat er ook een stukje NL wordt meegepikt. Stel je voor: Met je Viper kunnen starten vanaf Volkel :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
Bloedvat schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:12:
[...]

Lijkt inderdaad een DMZ. Maar dit korte shot specifiek linken aan de DMZ tussen oost en west Duitsland, dat vind ik nogal knap/speculatief :P
Ik zie dat hier ook al lekke gespeculeerd werd: https://forum.dcs.world/topic/346010-fulda-gap/ (mooi man :+ )

Al lijkt het nu dus nogmaal "bevestigd" te worden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
(nog steeds speculatief natuurlijk ;) )

Als het echt klopt (Fulda), ben ik wel heel benieuwd naar hoe ze een map met zo'n hoge scenery dichtheid, toch speelbaar gaan krijgen. En laten we hopen dat er ook een stukje NL wordt meegepikt. Stel je voor: Met je Viper kunnen starten vanaf Volkel :9~
Kola is al bijna 150GB, hiervoor zul je een nieuwe SSD moeten aanschaffen denk :+

Ook hier zullen ze met high, med en low detail gebieden komen denk ik om de omvang te beperken.

Nederland zou mooi zijn maar denk dat ze meer op Oost Duitsland zullen concentreren.
Nog altijd jammer dat Nederland nooit is opgenomen in de The Channel map...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
DutchJackal schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:47:
[...]

Kola is al bijna 150GB, hiervoor zul je een nieuwe SSD moeten aanschaffen denk :+

Ook hier zullen ze met high, med en low detail gebieden komen denk ik om de omvang te beperken.

Nederland zou mooi zijn maar denk dat ze meer op Oost Duitsland zullen concentreren.
Nog altijd jammer dat Nederland nooit is opgenomen in de The Channel map...
Toevallig staat er nu een topic op Reddit waar ze de grootte van de map van Afghanistan op wat andere gebieden hebben losgelaten... Dat biedt kansen... oOo
https://www.reddit.com/r/hoggit/s/vm9LQRcfYj

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gD1CVyOzhjOOzI10fP0FgMxyfOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zOXKjKv3AmfabD3D22axcuva.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchJackal schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:13:
[...]

Toevallig staat er nu een topic op Reddit waar ze de grootte van de map van Afghanistan op wat andere gebieden hebben losgelaten... Dat biedt kansen... oOo
https://www.reddit.com/r/hoggit/s/vm9LQRcfYj

[Afbeelding]
Afghanistan --> 65 inw. per vierkante kilometer

Nederland --> 425 inw. per vierkante kilometer

(Dat zijn heel wat meer gebouwtjes :P )

Ik vrees dat we deze maps niet met elkaar kunnen gaan vergelijken qua grootte. Maar een (of meerdere) NL vliegbasis in DCS, zou natuurlijk fantastisch zijn. Fingers crossed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
Bloedvat schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:41:
[...]

Afghanistan --> 65 inw. per vierkante kilometer

Nederland --> 425 inw. per vierkante kilometer

(Dat zijn heel wat meer gebouwtjes :P )

Ik vrees dat we deze maps niet met elkaar kunnen gaan vergelijken qua grootte. Maar een (of meerdere) NL vliegbasis in DCS, zou natuurlijk fantastisch zijn. Fingers crossed
Dan laten ze England maar weg, maken ze Frankrijk, Denemarken, Tsjechië en Polen maar low detail. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben zo langzamerhand wel in een permanente staat van verontwaardiging als het gaat om de terreinen die we in DCS voorgeschoteld krijgen. Veel vliegvelden ontbreken en ook de kwaliteit van het terrein is vaak om te huilen. Ik koop voorlopig geen nieuwe terreinen meer.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 21:58

Schurem

Anytime, Anywhere

Gewoon lekker mee wachten tot de Early Access periode voorbij is. Ik ben echt superblij met Kola en Afghanistan. Herat is prachtig.

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schurem schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:09:
Gewoon lekker mee wachten tot de Early Access periode voorbij is. Ik ben echt superblij met Kola en Afghanistan. Herat is prachtig.
Helaas pindakaas, maar Baghain gaat toch echt nooit aan PG worden toegevoegd, dat is al wel duidelijk. En voor Kola heb ik van BigNewey al te horen gekregen dat ik niet moet zeuren over het bedroevende aantal vliegvelden dat aanwezig is in DCS t.o.v. de werkelijke hoeveelheid velden met militaire betekenis. (dus ook burgervelden die kunnen worden ingezet als terugvalmogelijkheid)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hallo allemaal.
Ik ben Bloedvat en ik heb gisteren een terugval gehad.

Het YouTube algoritme leidde mij naar een filmpje van een Chinook en daarna heb ik ED's Chinook ge-pre-ordered.. -O-

Ik ben natuurlijk niet trots op dit moment van zwakte (ik had me echt voorgenomen een tijdje op de DCS uitgaven te letten). Maar, in my defense; mijn buddy was er niet om me te stoppen, want die was zelf druk Afghanistan aan het verkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-07 17:34

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Bloedvat schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:46:
Hallo allemaal.

Het YouTube algoritme leidde mij naar een filmpje van een Chinook en daarna heb ik ED's Chinook ge-pre-ordered.. -O-

Ik ben natuurlijk niet trots op dit moment van zwakte (ik had me echt voorgenomen een tijdje op de DCS uitgaven te letten). Maar, in my defense; mijn buddy was er niet om me te stoppen, want die was zelf druk Afghanistan aan het verkennen.
Tis zondag, je komt er open voor uit, ik zie het voor deze keer door de vingers..

groetjes & Stay Strong,
Je Therapeut

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:46
Bloedvat schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:46:
Hallo allemaal.

Ben al weken aan het denken om een map te kopen, maar kan nog altijd de knoop niet doorhakken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:38

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Maps zou ik misschien nog wel eens aan kunnen gaan schaffen (Sinaï, Kola, S.A. en Afghanistan heb ik niet) maar toestellen koop ik niet meer.
Om elke kist net zo van binnen en buiten te kennen als bv in mijn geval de A-10 en wat minder de F18, dat gaat me niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 11:02
Wat zijn de meningen over de Chinook hier ?

Ben er vandaag een paar uur mee bezig geweest :
Zelfs met AFCS aan zit er wat vreemd gedrag in voor m'n gevoel : als de reet eerder de kop wilt inhalen.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:30
dierkx36 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:56:

Zelfs met AFCS aan zit er wat vreemd gedrag in voor m'n gevoel : als de reet eerder de kop wilt inhalen.
Ben je al met de trim aan de slag geweest?
Er zit wel een erg groot verschil in de cyclic tov de airspeed.

Erg veel trimmen, anders voelt het idd heel gek aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:56:

Vanmiddag een uurtje wat aangeklooid (hopelijk vanavond nog even).

Ik heb nooit in het echt in zo'n ding gevlogen, maar de huidige vliegeigenschappen komen heel erg overeen met de Gazelle...
Je kan momenteel in alle richtingen loopings maken (jep, ook nose down negatieve loopings oOo ) en daarna gewoon rustig recoveren.

Ik mis ook nog het authentieke Chinook geluid op afstand (het "flappen" van die bladen herken je uit duizenden en had ik stiekem wel verwacht. Maar dat komt mss nog).
Kleine correctie: Het herkenbare geluid is wel hoorbaar, maar niet zo prominent als in de werkelijkheid.

I know I know, early access en work in progress, maar huidig flight model heeft wel een heel hoog Mickey Mouse War Thunder gehalte. Tamelijk DCS onwaardig.

Maar ik heb geen spijt van de aankoop en alle vertrouwen dat het een Chinook waardige module gaat worden.

Vanavond eens wat cargo gaan verplaatsen en kijken hoe dat bevalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Bloedvat op 11-08-2024 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Ruben279 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:04:
[...]

Ben je al met de trim aan de slag geweest?
Er zit wel een erg groot verschil in de cyclic tov de airspeed.

Erg veel trimmen, anders voelt het idd heel gek aan....
Jep, volgens de manier zoals Wagner uitlegt (trim control gebruiken) en op de ouderwetse manier aka trim up, trim down etc etc
Zoals ik al zei, het lijkt alsof de reet de kop wilt inhalen.
Trim control werkt even en vervolgens na een aantal tellen zakt heel de Chinook weg, driftend de bocht door ...

Begreep wel van het grote forum dat AFCS nog niet af is, dus of dat of ik doe hier weer wat verkeerd.
Bloedvat schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:26:
[...]

Vanmiddag een uurtje wat aangeklooid (hopelijk vanavond nog even).

Ik heb nooit in het echt in zo'n ding gevlogen, maar de huidige vliegeigenschappen komen heel erg overeen met de Gazelle...
Je kan momenteel in alle richtingen loopings maken (jep, ook nose down negatieve loopings oOo ) en daarna gewoon rustig recoveren.

Ik mis ook nog het authentieke Chinook geluid op afstand (het "flappen" van die bladen herken je uit duizenden en had ik stiekem wel verwacht. Maar dat komt mss nog).

I know I know, early access en work in progress, maar huidig flight model heeft wel een heel hoog Mickey Mouse War Thunder gehalte. Tamelijk DCS onwaardig.

Maar ik heb geen spijt van de aankoop en alle vertrouwen dat het een Chinook waardige module gaat worden.

Vanavond eens wat cargo gaan verplaatsen en kijken hoe dat bevalt.
Enigste vergelijkings material wat ik heb is de Chinook van X-Plane, en MSFS dus niks.

Begreep wel van een oud-Chinook piloot dat als AFCS aanstaat de Chinook zich gedragt als een vliegtuig, letterlijk en figuurlijk met je pink te besturen.

Ben nog niet verder gekomen als een controller profiel maken en een paar uurtjes stoeien : opstijgen rechtuit vliegen en weer proberen te landen.
Moet nog uitdokteren hoe en waar dat cargo verhaal zit en hoe het werkt.

Flight model zoals het nu is voelt idd nogal dubieus aan.
Maar wel uitermate leuk om eens iets anders te hebben als een aanvals heli of jager.

En de Afghanistan map ziet er ook niet verkeert uit trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 11-08-2024 20:24 ]

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:36
Hi peeps,

Hoe zal het gaan met onderstaande specs als ik er een Oculus Quest 2 aan vast knoop?

Processor: Intel Core i5-12600K
Geheugen: Corsair Dominator Platinum 4x8gb 2800mts cl14
Videokaart: Acer Predator Bifrost AMD RX 7900 GRE

Ben nog niet overtuigt van VR maar zag een mooie deel op een Quest 2 dus dacht om het te gaan proberen.

Bij voorbaat dank!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:30
Ik ben sinds een aantal weken helemaal hooked aan DCS. Ben nu bezig met een Campaign in de FA18 en loop tegen twee dingen aan.

Ik heb de grootste moeite om aanvallende vliegtuigen te zien en wordt daardoor vaak uit de lucht geschoten voordat ik überhaupt de vijand heb kunnen selecteren. Ik vlieg in VR met een Bigscreen Beyond. Iemand hiervoor tips?? Beter leren omgaan met de radar??

Tweede wat ik heel erg mis is een save functie. Replay kan ik niet gebruiken omdat dan de missies niet gelden voor de voortgang van de campaign. Gelukkig is een save functie in de maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robbertvw schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:15:
Ik heb de grootste moeite om aanvallende vliegtuigen te zien en wordt daardoor vaak uit de lucht geschoten voordat ik überhaupt de vijand heb kunnen selecteren. Ik vlieg in VR met een Bigscreen Beyond. Iemand hiervoor tips?? Beter leren omgaan met de radar??
Beetje moeilijk om zo te zeggen waar het precies aan ligt waarom je geen of te laat pas iets ziet op je radar. Kan allerlei oorzaken hebben.
Ik weet niet hoe bekend/ervaren je al bent met de systemen in de Hornet, dus wellicht weet je dit al lang, maar wat veel beginners niet weten, is dat je zelf de radar enigszins moet "richten". Je moet de radar zien als een soort omgekeerde kegel vanaf de neus van je vliegtuig naar voren. Die kegel kun je richten en alles wat er buiten valt, zal je niet zien.
Afgezien van user guide pdf die bij de module wordt meegeleverd, zijn er ook tal van uitleg video's over hoe je de radar moet bedienen, zoals bijvoorbeeld deze:

Mocht je dit allemaal al weten en toch gewoon nog moeite hebben; dat is heel normaal. SA (situational awareness) is het allermoeilijktse van DCS, zeker omdat je ook tegelijkertijd allerlei andere zaken moet doen.
Er zijn wel systemen die helpen bij SA (zoals datalink), maar als je er alleen voor staat, heb je daar niks aan.
Wat je zelf al zegt, verder is het een kwestie van oefening baart kunst.

Ik heb inmiddels heel veel (veel te veel :P) uren in de DCS F/A-18C en (op dit moment) veel minder in de F-16. Toch lukt het mij in die laatste veel beter om targets te spotten via mijn radar. Het verschilt dus ook wel een beetje per kist hoe makkelijk/moeilijk het lukt.
eitje84 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:32:
Hi peeps,

Hoe zal het gaan met onderstaande specs als ik er een Oculus Quest 2 aan vast knoop?

Processor: Intel Core i5-12600K
Geheugen: Corsair Dominator Platinum 4x8gb 2800mts cl14
Videokaart: Acer Predator Bifrost AMD RX 7900 GRE

Ben nog niet overtuigt van VR maar zag een mooie deel op een Quest 2 dus dacht om het te gaan proberen.

Bij voorbaat dank!
Sorry maat. Ik was al enthousiast toen ik 6 jaar geleden met een Rift cv1 DCS speelde, dus aan mijn mening heb je niet veel ;)
Dit is ook een goede voor de Hornet radar.

• robbertvw
Bloedvat schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:40:
[...]

Beetje moeilijk om zo te zeggen waar het precies aan ligt waarom je geen of te laat pas iets ziet op je radar. Kan allerlei oorzaken hebben.
Ik weet niet hoe bekend/ervaren je al bent met de systemen in de Hornet, dus wellicht weet je dit al lang, maar wat veel beginners niet weten, is dat je zelf de radar enigszins moet "richten". Je moet de radar zien als een soort omgekeerde kegel vanaf de neus van je vliegtuig naar voren. Die kegel kun je richten en alles wat er buiten valt, zal je niet zien.
Afgezien van user guide pdf die bij de module wordt meegeleverd, zijn er ook tal van uitleg video's over hoe je de radar moet bedienen, zoals bijvoorbeeld deze:
[YouTube: DCS: F/A-18C Hornet | AA Radar Use]

Mocht je dit allemaal al weten en toch gewoon nog moeite hebben; dat is heel normaal. SA (situational awareness) is het allermoeilijktse van DCS, zeker omdat je ook tegelijkertijd allerlei andere zaken moet doen.
Er zijn wel systemen die helpen bij SA (zoals datalink), maar als je er alleen voor staat, heb je daar niks aan.
Wat je zelf al zegt, verder is het een kwestie van oefening baart kunst.

Ik heb inmiddels heel veel (veel te veel :P) uren in de DCS F/A-18C en (op dit moment) veel minder in de F-16. Toch lukt het mij in die laatste veel beter om targets te spotten via mijn radar. Het verschilt dus ook wel een beetje per kist hoe makkelijk/moeilijk het lukt.

[...]

Sorry maat. Ik was al enthousiast toen ik 6 jaar geleden met een Rift cv1 DCS speelde, dus aan mijn mening heb je niet veel ;)
De genoemde video's heb ik oa al gekeken en probeer dat toe te passen. Sowieso bij de meeste problemen die ik heb met de kist ga ik direct YouTube op voor raad. Het ding is ook dat bij snelle weapons practice missions het me wel of in ieder geval veel beter lukt maar dan in de Campaign missie niet. En daar is het veel moeilijker oefenen omdat het zelfs met versnelde tijd elke keer zo lang duurt en ik in veel gevallen heel snel wordt neergeschoten door de bandits.

In ieder geval nog veel te leren en te oefenen. En dat is ook wel het coole aan dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:36
Bloedvat schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:40:
[...]

Ok, nah, we gaat het gewoon proberen :Y :Y

Unless... hoeveel werk is het om de standalone versie van DCS op de Oculus te krijgen? Moet via Virtual Desktop, of is het plug&play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbertvw schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:03:
[...]

De genoemde video's heb ik oa al gekeken en probeer dat toe te passen. Sowieso bij de meeste problemen die ik heb met de kist ga ik direct YouTube op voor raad. Het ding is ook dat bij snelle weapons practice missions het me wel of in ieder geval veel beter lukt maar dan in de Campaign missie niet. En daar is het veel moeilijker oefenen omdat het zelfs met versnelde tijd elke keer zo lang duurt en ik in veel gevallen heel snel wordt neergeschoten door de bandits.

In ieder geval nog veel te leren en te oefenen. En dat is ook wel het coole aan dit spel.
Los van de campaigns. Het luchtruim is natuurlijk ontzettend groot. Het is dus zoeken naar een speld in een hooiberg, zelfs met een radar. De cone bestrijkt natuurlijk nog steeds maar een heel klein stukje.

Dus als je alleen bent is het heel erg lastig bandits te spotten. Echter in real life ben je natuurlijk nooit alleen. Met datalink en een heleboel militair materieel op de grond, in de lucht en op het water is het natuurlijk al wat makkelijker om situanational awareness te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
dawg schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:54:
[...]

Los van de campaigns. Het luchtruim is natuurlijk ontzettend groot. Het is dus zoeken naar een speld in een hooiberg, zelfs met een radar. De cone bestrijkt natuurlijk nog steeds maar een heel klein stukje.

Dus als je alleen bent is het heel erg lastig bandits te spotten. Echter in real life ben je natuurlijk nooit alleen. Met datalink en een heleboel militair materieel op de grond, in de lucht en op het water is het natuurlijk al wat makkelijker om situanational awareness te hebben.
Gisteravond nogmaals die missie geprobeerd. Eerste poging lukte het wel om ze op de radar te zien helaas was ik te langzaam en werd ik alsnog uit de lucht geschoten. Toen heb ik de replay gebruikt om te oefenen maar dat werkte totaal niet. Niets op de radar en geen lock van de AM9X terwijl ik besturing overnam op het punt dat ik een lock had. Ik had al gelezen dat de replay functie vaak niet werkt zoals zou moeten.
Tweede poging haalde ik het wel, met 1 kill van mij en 1 kill van mijn wingman. Toen keek ik hiervan de replay terug en werd ik in de replay neergeschoten. Daar gaat dus echt wat goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@robbertvw heb je al eens overwogen om Tacview te gebruiken om zo je bewegingen te analyseren? Met Tacview kan je uitgebreid analyseren hoe je vlucht is verlopen en wat je tegenstanderds deden. Het nadeel is wel dat je dan gelijk weet waar iedereen rondvliegt en de herspeelbaarheid van de missie wordt opgeofferd. Ga anders eens online en gebruik het daar. De meeste online servers laten Tacview wel toe, zij het met een vertraging van ca 10 minuten. Dus als je eerst 10 minuten wacht voordat je opstijgt, dan krijg je zo alsnog een volledig plaatje van alle handelingen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgLYMnr93yTaMUS7UdPGxISo410=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgDgtgAMbQURGkz46YAo1vDc.jpg?f=fotoalbum_large

Maar Noob vraagje?

Is het mogelijk om deze g29 pedalen bij DCS te gebruiken, als Rudder?

[ Voor 10% gewijzigd door Water_824 op 19-08-2024 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Water_824 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 01:25:
[Afbeelding]

Maar Noob vraagje?

Ja hoor
Je zou zelfs het middelste pedaal als rem kunnen gebruiken.
Zo lang het een controller as is, kan je hem binden in DCS.

(een "echt" setje rudder pedals met toe brakes is wel leuker natuurlijk en hoeft 2e hands echt niet veel te kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:26
Water_824 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 01:25:
[Afbeelding]

Maar Noob vraagje?

Jep :)
Tijden ook zo gedaan.. In de settings van de g29 de throttle+brake combineren naar 1 axis; die kun je in DCS dan mappen naar de rudders :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:35
Bloedvat schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:10:
[...]

Ja hoor

(een "echt" setje rudder pedals met toe brakes is wel leuker natuurlijk en hoeft 2e hands echt niet veel te kosten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_2CUewugBUIvdFnR7gS8Mz7qSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCcQscJ4Jrft5XQPdwoOL5oN.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik heb nog een noob vraag.

Heb ik met deze F16 een goede koop gedaan?

En is er al een Show Je Flight Sim Gaming Rig Topic op de Tweakers?

Idd 2 jaar niet meer gespeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Water_824 op 19-08-2024 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
Water_824 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:45:
[...]
Absoluut!
Persoonlijk vind ik de F18 ook erg fijn, maar vlieg ook heel veel in de viper!

Vind de video's van Matt Wagner wel prima, maar er zijn ook heeeel veel andere goede uitlegvideo's.
Maar wel eerst zorgen dat je het vliegen zelf onder controle hebt, anders wordt het gebruik van de weapon systems wel erg lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:10:
[...]

Ja hoor

Of je gaat aan de slag met je 3D-printer: CadetPedals F-16 mod

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

Maar ik heb nog een noob vraag.

het een veelzijdige kist die mee kan komen in het luchtgevecht gaat en ook veelzijdig is als het om grondaanvallen gaat. Ik heb hem zelf niet, maar VZIW is de F-16 nu wel aardig goed, in tegenstelling tot de staat van de module bij de uitgave ervan.

En is er al een Show Je Flight Sim Gaming Rig Topic op de Tweakers?

Idd 2 jaar niet meer gespeeld.
Ja, er is een topic voor: Rigs, cockpits en wheelstands

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik post niet vaak DCS memes, maar deze is toch wel steengoed:
https://old.reddit.com/r/...ents/1evr3ox/1800paynick/

Overigens is er ook een update voor Kola:
[Video: https://invidious.privacyredirect.com/watch?v=yaC_BigBHjU]

[ Voor 31% gewijzigd door ocf81 op 19-08-2024 22:04 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
DCS maar eens opgestart, wat spelen met de F-4E.

Altijd zit ik kl0t€n met aerial refueling, en dan voornamelijk probe.
En met welke lukt het (bijna) in 1 keer, zelfs midden in een wolk ?

Juist, 1 van de minst gemakkelijke toestellen die DCS rijk is :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb al veel mooie DCS cinematics voorbij zien komen op YT, maar het blijft maar indrukwekkender worden :o :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Is het iemand hier al gelukt om VR view reset/center view hoe je het wil noemen, te mappen op een controller ?

Zo ja, hoe ??
Heb al van alles geprobeerd en bij mij pakt hij alleen numkey 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-07 18:46
dierkx36 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:32:
Is het iemand hier al gelukt om VR view reset/center view hoe je het wil noemen, te mappen op een controller ?

Zo ja, hoe ??
ik gebruik voiceattack daarvoor. "recenter VR"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal

Zo ja, hoe ??
Ik gebruik Scroll Lock op het toetsenbord. Eenvoudig te vinden op de tast en nergens anders goed voor. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zo ja, hoe ??
Ja, ik gebruik daar al jaren een knop op m'n center stick voor.

Je gaat gewoon naar options, controls, UI layer en dan achter VR center dubbelklik in de kolom van je controller en dan op het gewenste knoppie van die controller. Gewoon zoals je de rest ook mapped.
UI layer controls zijn wel module overkoepelend he (dus die hotas knop die je toewijst hieraan, zal dan in al je modules de VR recenter functie hebben)

*ik heb 'm onder knoppie 5 van m'n Hornet grip ge-mapped, want dat knoppie gebruik ik verder toch niet:
Afbeeldingslocatie: https://ts.thrustmaster.com/download/pictures/PCMAC/FA18C/FA18_Buttons.jpg

(Ik heb zo'n vermoede dat je niet afwist van het bestaan van de UI layer controls, anders had je deze vraag waarschijnlijk niet gesteld ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:26:
[...]

Ja, ik gebruik daar al jaren een knop op m'n center stick voor.

Je gaat gewoon naar options, controls, UI layer en dan achter VR center dubbelklik in de kolom van je controller en dan op het gewenste knoppie van die controller. Gewoon zoals je de rest ook mapped.
UI layer controls zijn wel module overkoepelend he (dus die hotas knop die je toewijst hieraan, zal dan in al je modules de VR recenter functie hebben)

*ik heb 'm onder knoppie 5 van m'n Hornet grip ge-mapped, want dat knoppie gebruik ik verder toch niet:
[Afbeelding]

(Ik heb zo'n vermoede dat je niet afwist van het bestaan van de UI layer controls, anders had je deze vraag waarschijnlijk niet gesteld ;))
Klopt, ik zat de hele tijd onder general of het specifieke toestel te zoeken.

Tanx :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine heads-up voor wie geïnteresseerd is:

https://forum.dcs.world/topic/357006-evga-3080ti-with-reverb-g2-with-milesds-original-pointctrl-for-500-and-shippinginsured-cost/#comment-5511635

Wordt hier een RTX 3080ti, Reverb G2 en PointCtrl, samen aangeboden voor $500,-

Das toch echt wel een koopje volgens mij (nieuwe batterijtjes voor PointCtrl kosten maar een paar Euro)

Heb in het verleden wel eens contact met die gast gehad en is volgens mij wel te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-05 10:52
heeft er iemand enig idee hoe je DCS weer kan downgraden qua versie?

Ik zie momenteel heel veel gezeur online over hoe de performance van de nieuwere 2 versies echt dramatisch is gekelderd dus leek het mij een goed idee om mijn dcs te downgraden naar een versie voor al dit gezeik

Topic in kwestie:
https://forum.dcs.world/t...compared-to-dcs-29555918/

probleem is ik kan echt nergens online vinden hoe mensen dit soepel voor elkaar krijgen. alleen een video van 10 jaar geleden, en een gui tool die gigantisch ingewikkeld in elkaar zit en meer kapot maakt dan fixed.

heeft iemand van jullie enig idee om dit voor elkaar te boxen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
TimFrogt schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:09:
heeft er iemand enig idee hoe je DCS weer kan downgraden qua versie?

Ik zie momenteel heel veel gezeur online over hoe de performance van de nieuwere 2 versies echt dramatisch is gekelderd dus leek het mij een goed idee om mijn dcs te downgraden naar een versie voor al dit gezeik

Topic in kwestie:
https://forum.dcs.world/t...compared-to-dcs-29555918/

probleem is ik kan echt nergens online vinden hoe mensen dit soepel voor elkaar krijgen. alleen een video van 10 jaar geleden, en een gui tool die gigantisch ingewikkeld in elkaar zit en meer kapot maakt dan fixed.

heeft iemand van jullie enig idee om dit voor elkaar te boxen? :)
https://forum.dcs.world/t...ersion-numbers-module-ids

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Zijstraat: ik heb een A-10C caution panel, aangesloten op een phidgets bord, maar ik gebruik die niet (meer)..

Iemand hebben? Gratisch en voor nietsch (alleen verzendkosten :) )
(indien gewenst kan ik fotootje maken)
(evt. op te halen in Almelo/in overleg brengen in Twente)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-06 16:55
Damn, die is wel sick. Heb er alleen helaas geen plek voor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Robinblitz schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:34:
Damn, die is wel sick. Heb er alleen helaas geen plek voor. :(
Klinkt als een goed excuus om een grotere cockpit te bouwen :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
MTFDarkEagle schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:36:
[...]

Klinkt als een goed excuus om een grotere cockpit te bouwen :+
Meer als in ook geen ruimte op de kamer... Denk ook niet dat mijn vriendin het wardeert als ik een muur naar de woonkamer van mijn kantoor eruit tik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooi ding en tof van je dat je 'm weggeeft d:)b

(heb zelf een pure VR setup, dus niet zo erg zinvol voor mij ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Bloedvat schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:53:
[...]

Mooi ding en tof van je dat je 'm weggeeft d:)b

(heb zelf een pure VR setup, dus niet zo erg zinvol voor mij ;) )
Ach zinvol zinvol... kun je over discussieren :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
aaaaaaaaaaaaand it's gone *O*

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aan die MaxSenna?

(Die had ook al gratis mijn SFS Suncom F-15 hotas overgenomen. Die zal wel een aardig verzameling relics hebben onderhand :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Bloedvat schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:09:
[...]

Aan die MaxSenna?

(Die had ook al gratis mijn SFS Suncom F-15 hotas overgenomen. Die zal wel een aardig verzameling relics hebben onderhand :P )
Neen, de ontvanger zal t.z.t. vast wel een fotootje posten als hij aan de praat is :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BvHLarf.jpeg

Poah! Nu nog werkend krijgen in DCS :-D

En dan de cockpit zelf...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Jaaaaaaa mooi man *O*
Ben benieuwd naar het resultaat!

Gegroet! Lukas

• TweakerVincent
Mixed reality gaat stoppen met 24H2 update. Mijn reverb 2 g2 zal dan niet werken, ik las dat tot 2026 nog mogelijk is via steamVR.

Ik gebruik openXR en wil niet steam gebruiken, heb ik dan een probleem als ik 24H2 installeer? Of kan je via een omweg toch openXR blijven gebruiken tot 2026?

en wat is een mooi alternatief voor de reverb G2 mocht ik toch moeten switchen?

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 11-09-2024 14:27 ]

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:35
Vziw worden alleen de drivers niet meer meegeleverd. Het blijft gewoon werken toch initieel?
TweakerVincent schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:27:
Mixed reality gaat stoppen met 24H2 update. Mijn reverb 2 g2 zal dan niet werken, ik las dat tot 2026 nog mogelijk is via steamVR.

Ik gebruik openXR en wil niet steam gebruiken, heb ik dan een probleem als ik 24H2 installeer? Of kan je via een omweg toch openXR blijven gebruiken tot 2026?

en wat is een mooi alternatief voor de reverb G2 mocht ik toch moeten switchen?
Linux met Monado kan ook!

© ocf81 1981-infinity

• TweakerVincent
Ircghost schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:35:
Vziw worden alleen de drivers niet meer meegeleverd. Het blijft gewoon werken toch initieel?
nee mixed reality houdt op met werken/wordt verwijderd denk ik. Is een hoop over te vinden op internet. :(

• TweakerVincent
wil wel graag windows 11 blijven gebruiken
TweakerVincent schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:19:
[...]

wil wel graag windows 11 blijven gebruiken
Tja, het is kiezen of delen. Waarschijnlijk blijft WMR wel werken totdat je opnieuw moet installeren, maar zeker weten doe ik het ook niet.

Wat is er overigens mis met Linux? Het werkt bij mij prima.

© ocf81 1981-infinity

TweakerVincent schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:19:
[...]

nee mixed reality houdt op met werken/wordt verwijderd denk ik. Is een hoop over te vinden op internet. :(
Sorry, ik begrijp het niet helemaal.
Betekend dit dat DCS standalone niet meer zal gaan werken met een HP Reverb? (ik heb nog een G1)

• TweakerVincent
Bloedvat schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:06:
[...]

Sorry, ik begrijp het niet helemaal.
Betekend dit dat DCS standalone niet meer zal gaan werken met een HP Reverb? (ik heb nog een G1)
zie:

It will continue working if you don't update Windows. Here's what MS says about it:

Windows Mixed Reality is deprecated and will be removed in Windows 11, version 24H2. This deprecation includes the Mixed Reality Portal app, Windows Mixed Reality for SteamVR, and Steam VR Beta. Existing Windows Mixed Reality devices will continue to work with Steam through November 2026, if users remain on their current released version of Windows 11, version 23H2. After November 2026, Windows Mixed Reality will no longer receive security updates, nonsecurity updates, bug fixes, technical support, or online technical content updates.

https://www.reddit.com/r/...rk_after_the_wmr_removal/

is helaas heel veel over te vinden en ik ben bang dat openXR ook niet werkt omdat mixed reality verwijderd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 11-09-2024 19:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor wie geïnteresseerd is, ik heb een (simpele) missie gemaakt voor de Chinook (Syria map).

Had 'm eigenlijk voor mezelf gemaakt om wat te oefenen, dus verwacht geen fancy voiceovers of verhaallijn ofzo ;)

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3340515/

Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/userfiles/869/gpy45n9nb5n21ei69x664scfutemanut/Chinook_training_title_screen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Van de week begonnen aan de campagne: Rise of the Persian Lion 2. In de tweede missie moet je dan landen op de Carrier in slecht weer in de avond. Mijn god wat was dat peentjes zweten. En dan te bedenken dat piloten dat in het echt moeten doen...pfff

Heb inmiddels zo'n 140 uur in DCS zitten en voel me vaak nog steeds een grote noob.

Zijn er overigens hier meer mensen die de nieuwe Moza AB9 hebben besteld, of al hebben ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
robbertvw schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:09:
In de tweede missie moet je dan landen op de Carrier in slecht weer in de avond. Mijn god wat was dat peentjes zweten. En dan te bedenken dat piloten dat in het echt moeten doen...pfff
Moet je de video's van Growler Jams eens zien, kan je zien hoe dat allemaal in z'n werk gaat in het echt :9
https://www.youtube.com/@GrowlerJams

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbertvw schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:09:
Van de week begonnen aan de campagne: Rise of the Persian Lion 2. In de tweede missie moet je dan landen op de Carrier in slecht weer in de avond. Mijn god wat was dat peentjes zweten. En dan te bedenken dat piloten dat in het echt moeten doen...pfff

Heb inmiddels zo'n 140 uur in DCS zitten en voel me vaak nog steeds een grote noob.

Zijn er overigens hier meer mensen die de nieuwe Moza AB9 hebben besteld, of al hebben ontvangen?
Als je CASE III wat meer wil oefenen; ik heb daar ooit een training missie voor gemaakt:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/64249954#64249954

Ook weer nothing too fancy, maar wel to the point ;)
(is wel al weer lang geleden, dus geen idee of na alle DCS updates alles nog 100% werkt, maar ik denk van wel)

Overcast weather zou je zelf even moeten toevoegen via de mission editor (dat trekt mijn pc niet meer :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wederom, voor wie geinteresseerd is ;) :

Voor de F-16 heb ik een aerial refuel training missie gemaakt. Waar deze echter iets afwijkt van alle AAR training missies die er al zijn, is dat ik de focus gelegd heb op de correcte four-ship procedure (form up tanker left wing -> refuel -> form up tanker right wing). Helaas zit dit nog steeds niet standaard ingebakken in de DCS AI, dus dan maken we het zelf maar he :P

Ik heb een dag en een nacht versie gemaakt. Download linkjes en omschrijving vinden jullie in deze post op het ED forum:
https://forum.dcs.world/topic/357733-f-16c-aerial-refueling-training-mission-daytime-and-night-ops/#comment-5520023

Recent is het me (eindelijk) gelukt om voor een mooie prijs (minder dan de helft van de nieuwprijs) een 2e hands force sensor stick te bemachtigen. Het is toch een Realsimulator FSSB R3 geworden :9~
Mijn verwachtingen zijn overtroffen! AAR in de F-16 lukt direct de aller eerste keer dat ik het probeerde met deze stick (ongelogen). Bovengenoemde missie had ik gemaakt om mezelf te trainen, maar door het testen van mijn eigen missie is AAR inmiddels een routine handeling geworden. Gisteren lukte het zelfs 's nachts, zonder nvg! Wat een geweldige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:03:

Voor de F-16 heb ik een aerial refuel training missie gemaakt. Waar deze echter iets afwijkt van alle AAR training missies die er al zijn, is dat ik de focus gelegd heb op de correcte four-ship procedure (form up tanker left wing -> refuel -> form up tanker right wing). Helaas zit dit nog steeds niet standaard ingebakken in de DCS AI, dus dan maken we het zelf maar he :P

Ik heb een dag en een nacht versie gemaakt. Download linkjes en omschrijving vinden jullie in deze post op het ED forum:
https://forum.dcs.world/topic/357733-f-16c-aerial-refueling-training-mission-daytime-and-night-ops/#comment-5520023

Recent is het me (eindelijk) gelukt om voor een mooie prijs (minder dan de helft van de nieuwprijs) een 2e hands force sensor stick te bemachtigen. Het is toch een Realsimulator FSSB R3 geworden :9~
Mijn verwachtingen zijn overtroffen! AAR in de F-16 lukt direct de aller eerste keer dat ik het probeerde met deze stick (ongelogen). Bovengenoemde missie had ik gemaakt om mezelf te trainen, maar door het testen van mijn eigen missie is AAR inmiddels een routine handeling geworden. Gisteren lukte het zelfs 's nachts, zonder nvg! Wat een geweldige ervaring.
Doet je misschien ook aan verzoekjes ? :$
Een soortgelijk missie maar dan voor de F-4E ?

[ Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 16-09-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Bloedvat schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:03:

Super om te zien. Ben zelf nog bezig met een DCS campaign, maar duurt ff wat langer... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Robinblitz op 16-09-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:38:
[...]

Doet je misschien ook aan verzoekjes ? :$
Een soortgelijk missie maar dan voor de F-4E ?
Hehe
Dat is volgens mij heel simpel (minuutje werk)

Je veranderd de F-16's gewoon naar F-4's. Ben niet 100% zeker, maar denk dat alle triggers en actions gewoon overgenomen worden. Origineel had ik deze missie gemaakt voor de F-18 en toen ik alle kisten naar F-16 had veranderd (en de tanker naar de niet MPRS variant), werkte alles ook nog gewoon. Voor de F-4 hoef je de tankers niet te wijzigen.
  1. Open de missie in de ME
  2. klik op de units list in de linker balk (dat knoppie met het driehoekje, ruitje & blokje)
  3. klik op no.1 t/m no.4 en wijzig de kist van F-16 naar F-4
  4. Save en vliegen maar!
(wil ik wel doen, maar ik weet niet wanneer ik weer wat DCS tijd heb. Mss lukt het vanavond even, maar ik kan het niet beloven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:47:
[...]

Hehe
Dat is volgens mij heel simpel (minuutje werk)

Je veranderd de F-16's gewoon naar F-4's. Ben niet 100% zeker, maar denk dat alle triggers en actions gewoon overgenomen worden. Origineel had ik deze missie gemaakt voor de F-18 en toen ik alle kisten naar F-16 had veranderd (en de tanker naar de niet MPRS variant), werkte alles ook nog gewoon. Voor de F-4 hoef je de tankers niet te wijzigen.
  1. Open de missie in de ME
  2. klik op de units list in de linker balk (dat knoppie met het driehoekje, ruitje & blokje)
  3. klik op no.1 t/m no.4 en wijzig de kist van F-16 naar F-4
  4. Save en vliegen maar!
(wil ik wel doen, maar ik weet niet wanneer ik weer wat DCS tijd heb. Mss lukt het vanavond even, maar ik kan het niet beloven)
Ik probeer het wel van de week, als het niet lukt laat ik het weten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb gisteren de order geplaatst voor een Invictus F-16 sidestick. Hij is alsnog goedkoper dan een FSSR3, zelfs na import. Ik ben benieuwd of deze de prijs waard zal zijn. Nu nog BMS eens installeren op linux. Daar moet ik nog even in duiken.

© ocf81 1981-infinity

ocf81 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 06:40:
Ik heb gisteren de order geplaatst voor een Invictus F-16 sidestick. Hij is alsnog goedkoper dan een FSSR3, zelfs na import. Ik ben benieuwd of deze de prijs waard zal zijn. Nu nog BMS eens installeren op linux. Daar moet ik nog even in duiken.
Tof dat je voor die Invictus gegaan bent (paar keer ge-whatsappt met de eigenaar. Leek me een aardige gast)

Ik kreeg een Realsimulator FSSB offer I couldn't refuse ;)

BMS heb ik een paar maanden geleden ook opnieuw geinstallerd (op het moment dat er VR ondersteuning kwam). Delen van die sim zijn een verademing, t.o.v. een aantal tekortkomingen van DCS. Zo is ATC en uberhaupt alle comms mijlenver vooruit op DCS. Dat alleen, kun je je makkelijk lange tijd mee vermaken (paterns vliegen, touch en goes maken.. echt vet)

Maar, uiteindelijk kon ik de grond visuals van BMS toch echt niet meer aan. Niet zozeer de verouderde en repetieve textures en het gebrek aan scenery, maar voor mij is het vooral de zeer geringe viewing distance in VR die het spel mijns inziens nu nog de das om doet.

Maar... Nieuwe grond textures zijn kennelijk al een hele tijd in de maak.. dus wie weet BMS 4.38 binnekort? :)
Het is wel een tijdje geleden dat ik voor het laatst echt serieus Falcon 4. heb gedraaid. Destijds speelde ik het met de eFalcon en RP patches. Er is wel veel veranderd in de tussentijd. Maar na 20 jaar mag dat ook wel, denk ik.

Maar uiteindelijk zal ik die invictus invoermodule pas gaan gebruiken als mijn nieuwe pit af is. Want mijn huidige pit is denk ik niet stijf genoeg om er echt recht aan te doen. Dus ik denk niet dat ik hem gelijk ga gebruiken.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-05 10:52
ocf81 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:44:
Het is wel een tijdje geleden dat ik voor het laatst echt serieus Falcon 4. heb gedraaid. Destijds speelde ik het met de eFalcon en RP patches. Er is wel veel veranderd in de tussentijd. Maar na 20 jaar mag dat ook wel, denk ik.

Maar uiteindelijk zal ik die invictus invoermodule pas gaan gebruiken als mijn nieuwe pit af is. Want mijn huidige pit is denk ik niet stijf genoeg om er echt recht aan te doen. Dus ik denk niet dat ik hem gelijk ga gebruiken.
Ziet er goed uit!

Vraagje: in welke software bouw je deze rig? en is er dan vervolgens een plek waar je deze aluminium frames etc kan bestellen?

Ik heb momenteel al wel een simrig, maar zou er graag frames willen bijmonteren voor hotas, scherm etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
TimFrogt schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:19:
[...]

Ziet er goed uit!

Vraagje: in welke software bouw je deze rig? en is er dan vervolgens een plek waar je deze aluminium frames etc kan bestellen?

Ik heb momenteel al wel een simrig, maar zou er graag frames willen bijmonteren voor hotas, scherm etc :)
Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

In de OP staan links naar webshops, en dan verder doorscrollen.
Heb later nog wat webshops gepost die nog niet in de OP staan dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TimFrogt schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:19:
[...]

Ziet er goed uit!

Ik heb dit getekend in FreeCAD. Het is de bedoeling om ook de mechanische eigenschappen door te rekenen voordat ik het in elkaar ga zetten, maar daarvoor moet ik nog het een en ander leren op het gebied van FEM simulaties.

Adressen voor aluprofielen zijn o.a.: Dold Mechatronik en SMT Montagetechnik

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:02:
[...]

Ik heb dit getekend in FreeCAD. Het is de bedoeling om ook de mechanische eigenschappen door te rekenen voordat ik het in elkaar ga zetten, maar daarvoor moet ik nog het een en ander leren op het gebied van FEM simulaties.

Adressen voor aluprofielen zijn o.a.: Dold Mechatronik en SMT Montagetechnik
Een FEM op een simrig?! :D

Ga je er een 3dof motion rig van maken ofzo?
Want voor een standaard statische rig is een FEM analyse wel een tamelijke overkill (of je moet het leuk vinden om zo'n analyse te doen natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:07:
[...]

Een FEM op een simrig?! :D

Ga je er een 3dof motion rig van maken ofzo?
Want voor een standaard statische rig is een FEM analyse wel een tamelijke overkill (of je moet het leuk vinden om zo'n analyse te doen natuurlijk ;) )
Ik heb een hekel aan trillende schermen en ik wil weten hoe veel de uitslag is als ik mijn volle gewicht in de strijd gooi wanneer ik aan mijn invictus stick ga lopen sjorren. Momenteel ben ik gezegend met een tafel die de bewegingen van mijn stoel en alles wat daar aan hangt isoleert. Ik wil natuurlijk geen verslechtering op dat gebied. Dus eerst even rekenen en dan wellicht een steviger frame als dat nodig is.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:14:
[...]

Ik heb een hekel aan trillende schermen en ik wil weten hoe veel de uitslag is als ik mijn volle gewicht in de strijd gooi wanneer ik aan mijn invictus stick ga lopen sjorren. Momenteel ben ik gezegend met een tafel die de bewegingen van mijn stoel en alles wat daar aan hangt isoleert. Ik wil natuurlijk geen verslechtering op dat gebied. Dus eerst even rekenen en dan wellicht een steviger frame als dat nodig is.
Ah zo
Dan denk ik nog steeds dat FEM overdreven is ;) maar ik snap wat je bedoeld.
Trillen van scherm kan ik me voorstellen dat niet prettig is.

That said:
Ik gebruik zelf zo'n simshaker jetpad en ik vind het juist heel erg immersive als ik veel G's trek en de trilling van mijn jetpad helemaal doortrilt tot in m'n VR headset.
Bloedvat schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:26:
[...]

Ah zo
Dan denk ik nog steeds dat FEM overdreven is ;) maar ik snap wat je bedoeld.
Trillen van scherm kan ik me voorstellen dat niet prettig is.

That said:
Ik gebruik zelf zo'n simshaker jetpad en ik vind het juist heel erg immersive als ik veel G's trek en de trilling van mijn jetpad helemaal doortrilt tot in m'n VR headset.
Hoe zou jij dan de berekening uitvoeren? Niet berekenen is voor mij geen optie. Ik wil van te voren weten wat het gaat worden. Ik heb geen zin om met een frame te zitten dat niet doet wat ik er van wil.

[ Voor 13% gewijzigd door ocf81 op 21-09-2024 13:45 ]

© ocf81 1981-infinity

ocf81 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:42:
[...]

Hoe zou jij dan de berekening uitvoeren? Niet berekenen is voor mij geen optie. Ik wil van te voren weten wat het gaat worden. Ik heb geen zin om met een frame te zitten dat niet doet wat ik er van wil.
Die BSB profielen waar je (als ik je ontwerp zo bekijk) mee wil gaan bouwen, die krijg jij echt niet vervormd hoor. Of je moet wel iets heel geks doen (zoals een 3dof motion platform maken).

Daaraan gaan rekenen is mijns inziens verspilling van tijd (en geld als je ook nog dure FEM software moet aanschaffen). Als het je te doen is om trillingen: met FEM (of EEM in Nederlands), kun je bijvoorbeeld de eigenfrequentie van een structuur visualiseren en kun je achterhalen waar en wanneer iets breekt. Collega's van mij gebruiken het dagelijks om bijvoorbeeld aan te tonen dat een ontwerp van een leidingbrug in een aarbevingsgevoelig gebied, voldoet.
Voor een simrig op een zolderkamertje is het toepassen van dergelijke rekensoftware en uitvoeren van zulke analyses, tamelijk overdreven.

Maar goed, als je de kennis en software hebt en/of je vindt het gewoon leuk om je erin te verdiepen, leef je uit d:)b

Trouwens: Trillingen en het opvangen daarvan, zonder in te leveren in stijfheid, is trouwens heel complex. Dat ga je met een beetje hobby FEM'en, niet oplossen :P

• dierkx36
Ben weer wat met mission editor aan het prutsen :
Om een 1 of andere reden laat ATC je constant van de verkeerde startbaan richting opstijgen, ongeacht welke kant de wind staat.

Stel je heb een startbaan 05-23 (Incirlik uit m'n hoofd) en de wind komt van 210 , stuurt ATC je alsnog naar 05 :?
Dit is me nou al op meerdere mappen (Kola, Sinai en Syria opgevallen)

ATC kan je laten opstijgen in een bepaalde richting als er een obstructie is in de tegenover gestelde richting (lees bv berg) , okay, bij Bodo kan ik daar nog inkomen.

Alleen van Incirlik of Tel Nof is die obstructie er niet, toch stuurt ATC je stug naar de verkeerde richting van de startbaan.

Weet iemand hoe je dit kan corrigeren, veranderen, iets ??

dierkx36 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:00:
Ben weer wat met mission editor aan het prutsen :
Om een 1 of andere reden laat ATC je constant van de verkeerde startbaan richting opstijgen, ongeacht welke kant de wind staat.

Stel je heb een startbaan 05-23 (Incirlik uit m'n hoofd) en de wind komt van 210 , stuurt ATC je alsnog naar 05 :?
Dit is me nou al op meerdere mappen (Kola, Sinai en Syria opgevallen)

ATC kan je laten opstijgen in een bepaalde richting als er een obstructie is in de tegenover gestelde richting (lees bv berg) , okay, bij Bodo kan ik daar nog inkomen.

Alleen van Incirlik of Tel Nof is die obstructie er niet, toch stuurt ATC je stug naar de verkeerde richting van de startbaan.

Weet iemand hoe je dit kan corrigeren, veranderen, iets ??
Welke windkracht heb je ingesteld?
Bij heel lage windsnelheid, negeert ATC de wind bij het kiezen van de active runway.
Afgelopen jaar heeft ED dat ook nog naar boven bijgesteld.
Probeer eens met een iets hogere windsnelheid.

• dierkx36
Incirlik 6 knopen, richting 200 (dat gaat dus te laag zijn)
Bodo 15 knopen, richting 300, hier stuurt hij je wel de correcte richting op.

Check, windsnelheid moet dus ergens daartussen liggen, thanx

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:38:
Incirlik 6 knopen, richting 200 (dat gaat dus te laag zijn)
Bodo 15 knopen, richting 300, hier stuurt hij je wel de correcte richting op.

Check, windsnelheid moet dus ergens daartussen liggen, thanx
6 is volgens mij inderdaad te laag

(vorig jaar werkte 6 nog wel, maar opeens of andere wazige reden heeft ED dat veranderd...)
Bloedvat schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:38:
[...]

Die BSB profielen waar je (als ik je ontwerp zo bekijk) mee wil gaan bouwen, die krijg jij echt niet vervormd hoor. Of je moet wel iets heel geks doen (zoals een 3dof motion platform maken).

Daaraan gaan rekenen is mijns inziens verspilling van tijd (en geld als je ook nog dure FEM software moet aanschaffen). Als het je te doen is om trillingen: met FEM (of EEM in Nederlands), kun je bijvoorbeeld de eigenfrequentie van een structuur visualiseren en kun je achterhalen waar en wanneer iets breekt. Collega's van mij gebruiken het dagelijks om bijvoorbeeld aan te tonen dat een ontwerp van een leidingbrug in een aarbevingsgevoelig gebied, voldoet.
Voor een simrig op een zolderkamertje is het toepassen van dergelijke rekensoftware en uitvoeren van zulke analyses, tamelijk overdreven.

Maar goed, als je de kennis en software hebt en/of je vindt het gewoon leuk om je erin te verdiepen, leef je uit d:)b

Trouwens: Trillingen en het opvangen daarvan, zonder in te leveren in stijfheid, is trouwens heel complex. Dat ga je met een beetje hobby FEM'en, niet oplossen :P
Maar dat was niet de vraag die ik stelde hè. Ik vroeg je wat het alternatief dan was.
FEM kan ook in FreeCAD, hoewel ik niet weet welke beperkingen dat pakket heeft. Maar het hoeft dus geen cent te kosten qua aanschafkosten. En qua processorkracht is het ook geen probleem.
Ik vind het eerlijk gezegd, zonder dat vervelend te bedoelen, wel tamelijk gratuit om zo laatdunkend te doen over het goed onderbouwd in elkaar zetten van een cockpit. Ik snap totaal niet waarom dat de moeite niet waard zou zijn als je weet dat trillingen zeker wel een mogelijkheid zijn. (en als iets relatief stijf is, dan is dat eerder waarschijnlijk dan onwaarschijnlijk)

[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 21-09-2024 18:53 ]

© ocf81 1981-infinity

ocf81 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:49:
[...]

Maar dat was niet de vraag die ik stelde hè. Ik vroeg je wat het alternatief dan was.
FEM kan ook in FreeCAD, hoewel ik niet weet welke beperkingen dat pakket heeft. Maar het hoeft dus geen cent te kosten qua aanschafkosten. En qua processorkracht is het ook geen probleem.
Ik vind het eerlijk gezegd, zonder dat vervelend te bedoelen, wel tamelijk gratuit om zo laatdunkend te doen over het goed onderbouwd in elkaar zetten van een cockpit. Ik snap totaal niet waarom dat de moeite niet waard zou zijn als je weet dat trillingen zeker wel een mogelijkheid zijn. (en als iets relatief stijf is, dan is dat eerder waarschijnlijk dan onwaarschijnlijk)
Ah joh, echt? "Laatdunkend"? :/
Ik deel gewoon mijn mening en ervaring met FEM. Dat is toch normaal op een forum?
Als jij het nodig, belangrijk, leuk, of whatever vindt om te rekenen aan je simrig, laat mijn (goedbedoelde) feedback je dan vooral niet tegenhouden.
(Ik wilde je alleen helpen wat tijd te besparen)

Maar goed, dit is sowieso allemaal heel erg off-topic ;)

• dierkx36
Heeft iemand toevallig de Xag SH-60B mod voor DCS nog ergens op zijn harddisk geparkeerd staan en wilt die delen ?

Never mind found it :)

FYI :
Voor een free mod is de UH-60L/MH-60R best vermakkelijk :Y
Het is geen Apache/Chinook, graphisch kan de cockpit een stuk beter, maar toch : best vermakkelijk :)

[ Voor 48% gewijzigd door dierkx36 op 22-09-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Livestream van het afscheid van de F-16:

https://www.youtube.com/live/_vSoND2Z5wk?feature=shared

[ Voor 34% gewijzigd door DutchJackal op 27-09-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Er heeft hier niemand een Virpil TCS base of base plus zonder grip te koop zeker ?

[edit]
BOOT reset en hij doet het gelukkig weer *O*

[ Voor 26% gewijzigd door dierkx36 op 29-09-2024 16:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TweakerVincent
Waarschuwing voor Mixed reality gebruikers, al eerder gepost hier:

Als je naar windows 24H2 upgrade ben je mixed reality kwijt en dan werken sommige vr brillen niet meer. Bv de reverb 2 (die heb ik, ik blijf bij de oude versie, die krijgt voorlopig updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik lees nu ook op de OpenXR site:

https://github.com/mbucchia/OpenXR-Toolkit/releases

AS OF 2024, SUPPORT FOR OPENXR TOOLKIT IS DISCONTINUED. THERE IS NO NEW DEVELOPMENT AND NO TECH SUPPORT OF ANY SORT. THE DEVELOPER DOES NOT RECOMMEND TO INSTALL/USE OPENXR TOOLKIT, AS IT IS KNOWN TO CAUSE ISSUES WITH MANY OF THE NEWER GAMES RELEASED IN SINCE 2024

Ook wel bijzonder dit.

Ik denk dat ik toch maar ga upgraden naar de Quest 3. Nu alles lijkt te stoppen met de reverb 2 tijd voor een change.

Heeft iemand een quest 3 icm dcs? Hoe is je ervaring hiermee?

[ Voor 43% gewijzigd door TweakerVincent op 02-10-2024 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 21:58

Schurem

Anytime, Anywhere

Lelijk is dat ja. Ik wil geen quest3 want a) meta en b)geen echte upgrade en c) geen standalone vr hardware nodig voor mijn use case. Dus wacht ik nog even af en weiger de 24h2 upgrade tot er een behoorlijke upgrade beschikbaar is. Ik zit te denken aan een pimax crystal super de luxe, maar wil wel eerst reviews ervan lezen.

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:46:
Waarschuwing voor Mixed reality gebruikers, al eerder gepost hier:

Als je naar windows 24H2 upgrade ben je mixed reality kwijt en dan werken sommige vr brillen niet meer. Bv de reverb 2 (die heb ik, ik blijf bij de oude versie, die krijgt voorlopig updates)
Dit staat nu ook in de OP, waarmee het pinnen niet meer nodig is.
TweakerVincent schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:34:
Ik lees nu ook op de OpenXR site:

https://github.com/mbucchia/OpenXR-Toolkit/releases

AS OF 2024, SUPPORT FOR OPENXR TOOLKIT IS DISCONTINUED. THERE IS NO NEW DEVELOPMENT AND NO TECH SUPPORT OF ANY SORT. THE DEVELOPER DOES NOT RECOMMEND TO INSTALL/USE OPENXR TOOLKIT, AS IT IS KNOWN TO CAUSE ISSUES WITH MANY OF THE NEWER GAMES RELEASED IN SINCE 2024

Ook wel bijzonder dit.
Er staat op de website van OpenXR toolkit ook dat ontwikkelaars van VR-software de optimalisaties die de toolkit implementeert eigenlijk zelf in de eigen software zouden moeten verwerken en dat de toolkit eigenlijk maar bedoeld was als een tijdelijke oplossing totdat deze ontwikkelaars dit voltooid hadden. Ik snap wel dat de ontwikkelaar hiertoe is overgegaan. De tijdsinvestering staat niet in verhouding met wat hij er voor terug kreeg en een tijdelijke maatregel heeft soms wat aandringen nodig om weer afgeschaft te worden. Nu is het dus wachten op dat de ontwikkelaars van VR-software daar toe overgaan.

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1 ... 60 ... 63 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx