robbertvw schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:15:
Ik heb de grootste moeite om aanvallende vliegtuigen te zien en wordt daardoor vaak uit de lucht geschoten voordat ik überhaupt de vijand heb kunnen selecteren. Ik vlieg in VR met een Bigscreen Beyond. Iemand hiervoor tips?? Beter leren omgaan met de radar??
Beetje moeilijk om zo te zeggen waar het precies aan ligt waarom je geen of te laat pas iets ziet op je radar. Kan allerlei oorzaken hebben.
Ik weet niet hoe bekend/ervaren je al bent met de systemen in de Hornet, dus wellicht weet je dit al lang, maar wat veel beginners niet weten, is dat je zelf de radar enigszins moet "richten". Je moet de radar zien als een soort omgekeerde kegel vanaf de neus van je vliegtuig naar voren. Die kegel kun je richten en alles wat er buiten valt, zal je niet zien.
Afgezien van user guide pdf die bij de module wordt meegeleverd, zijn er ook tal van uitleg video's over hoe je de radar moet bedienen, zoals bijvoorbeeld deze:
Mocht je dit allemaal al weten en toch gewoon nog moeite hebben; dat is heel normaal. SA (situational awareness) is het allermoeilijktse van DCS, zeker omdat je ook tegelijkertijd allerlei andere zaken moet doen.
Er zijn wel systemen die helpen bij SA (zoals datalink), maar als je er alleen voor staat, heb je daar niks aan.
Wat je zelf al zegt, verder is het een kwestie van oefening baart kunst.
Ik heb inmiddels heel veel (veel te veel

) uren in de DCS F/A-18C en (op dit moment) veel minder in de F-16. Toch lukt het mij in die laatste veel beter om targets te spotten via mijn radar. Het verschilt dus ook wel een beetje per kist hoe makkelijk/moeilijk het lukt.
eitje84 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:32:
Hi peeps,
Hoe zal het gaan met onderstaande specs als ik er een Oculus Quest 2 aan vast knoop?
Processor: Intel Core i5-12600K
Geheugen: Corsair Dominator Platinum 4x8gb 2800mts cl14
Videokaart: Acer Predator Bifrost AMD RX 7900 GRE
Ben nog niet overtuigt van VR maar zag een mooie deel op een Quest 2 dus dacht om het te gaan proberen.
Bij voorbaat dank!
Sorry maat. Ik was al enthousiast toen ik 6 jaar geleden met een Rift cv1 DCS speelde, dus aan mijn mening heb je niet veel