Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Niet opgemerkt nee (laatste update nog niet geprobeerd echter)dierkx36 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:06:
Open deur vraag, maar meer mensen last van DCS (Cold war map) waarbij bijna alle RAM word volgegooid ?
Then again, op mijn ouwe bakkie met VR wordt alles "volgegooid", dus wellicht valt deze bottleneck me niet eens meer op
Het viel me vanmiddag op, was controller profielen voor de 14 B/U aan het controleren.Bloedvat schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 17:43:
[...]
Niet opgemerkt nee (laatste update nog niet geprobeerd echter)
Then again, op mijn ouwe bakkie met VR wordt alles "volgegooid", dus wellicht valt deze bottleneck me niet eens meer op
Cold war map lust zo ie zo wel een RAM gigje, vanmiddag was er (statisch op Ramstein) van 5Gb over van de 64 Gb
[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 23-07-2026 20:26 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Nope, Windowsocf81 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:42:
Is het geen RAM caching van Windows? (of gebruik je linux?)
Virtueel geheugen was vol gegooid en fysiek geheugen 5 GB over, FYI : dit was niet eens in VR.
Snap ook effe niet waar dit vandaan komt
Vanavond in VR geprobeerd : kleine stotteringen op de grond in rond Ramstein (daar is mee te leven), maar verschrikkelijk veel stotteren in de buurt van een KC-135 MRPS ... en daar was ik minder blij mee
Als iemand trouwens nog tips heeft voor air-to-air refueling met een F-14 :
Laat maar horen ... ben inmiddels goed voor een strak zitten wit jasje met uni-sex leren riempjes van dat kreng
Bomb modus selecteren voor de wingsweep is handig, zorgt ervoor dat ze in een vaste positie staan.dierkx36 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 00:30:
[...]
Nope, Windows
Virtueel geheugen was vol gegooid en fysiek geheugen 5 GB over, FYI : dit was niet eens in VR.
Snap ook effe niet waar dit vandaan komt![]()
Vanavond in VR geprobeerd : kleine stotteringen op de grond in rond Ramstein (daar is mee te leven), maar verschrikkelijk veel stotteren in de buurt van een KC-135 MRPS ... en daar was ik minder blij mee![]()
Als iemand trouwens nog tips heeft voor air-to-air refueling met een F-14 :
Laat maar horen ... ben inmiddels goed voor een strak zitten wit jasje met uni-sex leren riempjes van dat kreng![]()
Die zag ik gisteravond ook voorbij komen tanxSgtPoen schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 08:43:
[...]
Bomb modus selecteren voor de wingsweep is handig, zorgt ervoor dat ze in een vaste positie staan.
Welke indicated airspeed voor de KC-135/MPRS gebruiken jullie trouwens voor air-to-air refueling ?
(even uit m'n eigen topic van het DCS forum copy pasten) :
Ik hanteer nu tussen de 270 en 280 knopen bij FL300 voor de KC-135/MPRS :

[ Voor 26% gewijzigd door dierkx36 op 24-07-2026 09:52 ]
Misschien iets langzamer, 250 KIAS, Rustig naar het mandje vliegen en zodra je contact hebt vooral naar de tanker kijken en niet meer naar het mandje.dierkx36 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:50:
[...]
Die zag ik gisteravond ook voorbij komen tanx![]()
Welke indicated airspeed voor de KC-135/MPRS gebruiken jullie trouwens voor air-to-air refueling ?
(even uit m'n eigen topic van het DCS forum copy pasten) :
Ik hanteer nu tussen de 270 en 280 knopen voor de KC-135/MPRS :
[Afbeelding]
Die wist ikSgtPoen schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:52:
[...]
Misschien iets langzamer, 250 KIAS, Rustig naar het mandje vliegen en zodra je contact hebt vooral naar de tanker kijken en niet meer naar het mandje.
Heb alleen nogal een probleem om een reverentie punt te vinden op de 135 met de F-14 A/B/U
(Lees, iets waar je op kan concentreren en niet naar de mand kijken)
Hornet, M2000C an sich niet veel moeite, Harrier word al wat uitdagender, Tomcat is een drama.
[ Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 24-07-2026 09:56 ]
Ik heb het zelf maar even geprobeerd. Als je contact hebt kan je gewoon het hud kruis in het center van de refueling pod zetten, hud in A/A stand zetten dan zie je hem.dierkx36 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:55:
[...]
Die wist ik![]()
Heb alleen nogal een probleem om een reverentie punt te vinden op de 135 met de F-14 A/B/U![]()
(Lees, iets waar je op kan concentreren en niet naar de mand kijken)
Hornet, M2000C an sich niet veel moeite, Harrier word al wat uitdagender, Tomcat is een drama.
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx