Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 00:11
Mixing businees with pleasure :
Het is gelukt om de OH-58D en AH-64D een Forward Observer taak te geven.
Paar AI artillerie stukken ergens plaatsen,linken, en je kan als piloot, observer, of cp/g artillerie vuur aanvragen op een x positie inplaats van er zelf munitie aan te verspillen.

Het is me alleen nog niet gelukt CurrentHill addons te koppelen in dit script (krijg constant out of ammo melding)

Morgen proberen of het lukt via het CTLD script van DCS zelf CH's M270's te herbevoen, hopelijk zijn ze dan wel bruikbaar.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Vraagje aan iemand hier die ervaring met scenario's bouwen heeft :
Wat ik wil doen is een aantal artillerie stukken plaatsen, target nummers geven en op bevel van de client (pilot, cp/g ,cp/obs) vuur af laten geven.
De instinker, ik wil CH's M270 (of M148, of M777) hiervoor gebruiken, en die vuren alleen als je een fire on point command geeft (reageren dus niet op attack group of attack unit)

Die bedoeling is dus de M270 (of M148 etc) een fire on point te geven, MAAR het stuk, of stukken, pas laten te vuren zodra de client (pilot, cp/g jadajada etc) hier toe bevel heeft gegeven.

1) Kan dit ?
2) Hoe moet ik dit doen ? (graag in kant en klare brokken, think dumbass between chair and keyboard)

[edit]
Gevonden denk ik : push task

[edit]
Heb denk ik ook de reden gevonden waarom CurrentHill's mods niet willen samenwerken met CallArtilleryScript :
CH's M270, M777, M148 gebruiken hele specifieke munitie die buitenom de normale assets niet gebruikt worden vanweg hun dracht danwel sterkte.. dus deze munitie staat NIET in de CallArtillertScript lijst :
aka de unit geeft aan dat hij out-of-ammo omdat er van hem verwacht word munitie te verschieten die hij niet heeft.

Morgen het CallArtilleryScript aanpassen, kijken of het werkt

Al een aantal dagen me hier op kapot aan het staren.
Nu aan de quadrupples en spontaan heldere momenten :*)

[ Voor 39% gewijzigd door dierkx36 op 12-08-2025 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Idee was goed, uitvoering Kwalitatief Uitermate Teleurstellend }:|

Weet meteen weer waarom ik normaal niet aan scripting begin |:(

[ Voor 37% gewijzigd door dierkx36 op 13-08-2025 16:49 ]

Lijkt erop dat de Redfor liefhebbers niet lang meer hoeven wachten:

• dierkx36
Bloedvat schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 19:14:
Lijkt erop dat de Redfor liefhebbers niet lang meer hoeven wachten:

[YouTube: DCS: MiG-29A Fulcrum | Introduction]
September ...ish was het laatste wat ik er over de release gelezen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:00
Niks classifieds, kan zo naar DCS O+

https://www.youtube.com/watch?v=67WoNV1JDE4

[ Voor 6% gewijzigd door DutchJackal op 22-08-2025 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-10 16:27
Hi all,

Sinds een paar weken het issue dat als ik een AIM-9x afvuur, er meteen twee van de rails komen. Enkel bij de sidewiders dus, niet bij de AMRAAMs of andere wapens dus het lijkt niet hardwarematig.

Iemand het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met alle kisten?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-10 16:27
Geen idee, vlieg alleen de viper. Maar zal even overstappen naar de f-18 (ff kijken hoe ik daar een fox 2 vanaf krijg...)

• dierkx36
Stond de Heatblur Eurofighter nou nog gepland voor dit jaar of niet ?

[edit]
No ETA

[ Voor 12% gewijzigd door dierkx36 op 11-09-2025 20:59 ]

• dierkx36
Mig-29A is uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:30
Ik koop niks meer... zolang ik alles wat ik al heb niet uit- en afgevlogen heb.
En daartoe benodig ik nieuwe vacanties.... :/

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-10 13:41
Met de laatst uitgelekte zoom meetings tussen ED (Nick Grey) en Razbam hoef ik ook helemaal niks meer te kopen bij ED. Uitbuiter en een bullebak is die Nick Grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga wachten totdat de MiG-29A uit EA is en er 50% korting op zit voordat ik hem aanschaf.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SgtPoen schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:34:
Met de laatst uitgelekte zoom meetings tussen ED (Nick Grey) en Razbam hoef ik ook helemaal niks meer te kopen bij ED
Ik zal wel weer te naïef (DCS fanboy) zijn, maar is die "leaked" video in zijn volledigheid nog ergens te zien en is ook de authenticiteit ervan ergens bewezen?

Van wat ik er nu nog van kan zien op Reddit (overigens een mega betrouwbaar platform om info vandaan te halen natuurlijk...), is de hele consternatie ontstaan door een 30sec video knipsel (die ik zelf dus niet gezien heb). Joost mag weten welke verwensingen er voorafgaand aan dat moment richting het adres van Nick geslingerd zijn.

Dat Nick Grey uitgekotst wordt, interesseert mij overigens verder niet hoor (ik ken de kerel niet, maar hij heeft voldoende centjes om geen medelijden mee te hoeven hebben :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net het gelekte gesprek bekeken. Het is mij nu wel duidelijk dat Nick gewoon een corrupte kleptocraat is. Niet te geloven hoe hij zich opstelt. Ik kan mij niet voorstellen dat deze manier van handelen juridisch gezien stand kan houden, aangezien DCS en MCS onder verschillende juridische entiteiten vallen. Maar je gelijk krijgen is dan natuurlijk weer een kostbare en tijdrovende zaak.
Wat mij echter wel opvalt is dat de opstelling van Ron Zambrano ook redelijk naïef is. Hij praat ronduit en zonder veel voorbehouden of oog voor de juridische implicaties van wat hij zegt en loopt zo regelrecht in de val van NG. Het lijkt wat mij betreft ook op dat hij wat te goed van vertrouwen is. Het lijkt me waarschijnlijk dat dit ook een rol heeft gespeeld in het ontstaan van de hele situatie.

Wat wel opvallend is, is dat NG over Nick Dackard (Heatblur) zegt dat hij geen zaken mee wil doen met hem, wat zou inhouden dat Heatblur niet zo veel meer gaat doen voor ED. Ik ben benieuwd hoe dat zich over tijd gaat ontwikkelen na het openbaren van dit lek.

© ocf81 1981-infinity

ocf81 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 23:36:Ik ben benieuwd hoe dat zich over tijd gaat ontwikkelen na het openbaren van dit lek.
Again... Welk lek?

Heb je een link voor de rest van ons die (net als ik) de bewuste video niet hebben gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
Bloedvat schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 06:48:
[...]

Again... Welk lek?

Heb je een link voor de rest van ons die (net als ik) de bewuste video niet hebben gezien?
Het is een videogesprek van in totaal zo'n 50 minuten, volgens mij van zo'n 1,5 jaar geleden. Hoe het nu ineens zo gelekt wordt geen idee. Heb zelf de hele video zitten kijken dus niet alleen het stukje van 30 seconden. Part 1:

https://www.reddit.com/r/...al_zoom_call_leak_part_1/

• dierkx36
ocf81 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 23:36:
Ik heb net het gelekte gesprek bekeken. Het is mij nu wel duidelijk dat Nick gewoon een corrupte kleptocraat is. Niet te geloven hoe hij zich opstelt. Ik kan mij niet voorstellen dat deze manier van handelen juridisch gezien stand kan houden, aangezien DCS en MCS onder verschillende juridische entiteiten vallen. Maar je gelijk krijgen is dan natuurlijk weer een kostbare en tijdrovende zaak.
Wat mij echter wel opvalt is dat de opstelling van Ron Zambrano ook redelijk naïef is. Hij praat ronduit en zonder veel voorbehouden of oog voor de juridische implicaties van wat hij zegt en loopt zo regelrecht in de val van NG. Het lijkt wat mij betreft ook op dat hij wat te goed van vertrouwen is. Het lijkt me waarschijnlijk dat dit ook een rol heeft gespeeld in het ontstaan van de hele situatie.

Wat wel opvallend is, is dat NG over Nick Dackard (Heatblur) zegt dat hij geen zaken mee wil doen met hem, wat zou inhouden dat Heatblur niet zo veel meer gaat doen voor ED. Ik ben benieuwd hoe dat zich over tijd gaat ontwikkelen na het openbaren van dit lek.
Heatblur schijnt wel steeds meer te doen met FS2024.
Als Heatblur van het DCS toneel verdwijnt breekt de pleuris uit denk ik :/

Ben het eens met @Bloedvat : ken heel die NG niet, alleen wat er over hem word geschreven.
Wat NG doet in z'n vrije tijd is zijn probleem.

Dat gezegd, als de stuiptrekken van NG ED beschadigen, word het wel tijd dat meneer geloost word.
DCS is de laatste jaren in positieve zin gegroeit, het zou jammer zijn als DCS op termijn sneuveld (pune intended) door de kuren van zo'n figuur.

[ Voor 13% gewijzigd door dierkx36 op 20-09-2025 13:52 ]

dierkx36 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:15:
[...]

Dat gezegd, als de stuiptrekken van NG ED beschadigen, word het wel tijd dat meneer geloost word.
DCS is de laatste jaren in positieve zin gegroeit, het zou jammer zijn als DCS op termijn sneuveld (pune intended) door de kuren van zo'n figuur.
Nick Grey is eigenaar van ED (voor zover ik weet), dus hem "ditchen" zal niet zo eenvoudig zijn :P

[ Voor 22% gewijzigd door Bloedvat op 20-09-2025 20:57 ]

• dierkx36
Bloedvat schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:56:
[...]

Nick Grey is eigenaar van ED (voor zover ik weet), dus hem "ditchen" zal niet zo eenvoudig zijn :P
Niet eenvoudig ... maar niet onmogelijk :)
Board members kunnen er op aandringen dat de CEO een gouden handdrukje krijgt en gaat wieberen als blijkt dat hij/zij schadelijk is voor het bedrijf.

Om terug on-topic te gaan :
Vermaak me uitstekend met de 29 :Y
Wel erg zenuwachtig, en als je niet verdomd goed op de throttle let vlieg je van tankstation naar tankstation.

[ Voor 39% gewijzigd door dierkx36 op 20-09-2025 21:22 ]

• SgtPoen
De video van Enigma vat het ook wel mooi samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Weet iemand hoe je bij de F-16C, de band van het TACAN kanaal kan veranderen ?
Volgens de manual de 0 toets op je ICP .. op die manier verander ik alleen het TACAN kanaal zelf, niet de band.
En via Data Control Switch krijg ik de band ook niet geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel bijzonder om te zien hoe extreem er niks van deze hele discussie/reacties te zien zijn op het ED forum. Zal vast flink op gemodereerd worden door de CM's, maar ik had toch wel verwacht er íets over voorbij te zien komen. Tot dusver alleen een thread op het "chit chat" forum gezien (die er nog niet afgehaald is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zondag 28 september 2025 @ 15:21:
Weet iemand hoe je bij de F-16C, de band van het TACAN kanaal kan veranderen ?
Volgens de manual de 0 toets op je ICP .. op die manier verander ik alleen het TACAN kanaal zelf, niet de band.
En via Data Control Switch krijg ik de band ook niet geselecteerd.
Zou inderdaad via ICP 0 moeten lukken
Zie ook min 3:25 in deze video:

Maar ik heb al een tijdje niet meer in de Viper gevlogen, dus wellicht is het nu bugged door een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op zondag 28 september 2025 @ 15:36:
[...]

Zou inderdaad via ICP 0 moeten lukken
Zie ook min 3:25 in deze video:
[YouTube: DCS World: F-16 TACAN Tutorial]

Maar ik heb al een tijdje niet meer in de Viper gevlogen, dus wellicht is het nu bugged door een update?
Ga de bug lijst op het forum eens nazoeken, mij lukt het in ieder geval niet met ICP 0

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx