Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:15
ocf81 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:42:
*O* *O* *O* De F-4E doet het nu ook met Proton *O* *O* *O*

[...]

Ik ben wel benieuwd hoe deze bevalt, maar ik heb nu even geen zin om proefkonijn te zijn.
'k kan je momenteel niet helpen, zit nog anderhalve week gevangen op m'n werk.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

Ik heb vorige week een uur in een echte EC-135 simulator gevlogen. De Kiowa komt best heel aardig in de buurt..

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 15:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

nou ik heb er wel zin in :) steam code omgezet naar de standalone en wil als ik wat extra tijd heb de 2 weken trial van de F18 gaan testen.

nu heb ik voor het racen al een aluminum sim rig staan, en begint deze bundle mij wel aan te spreken:
Virpil

Afbeeldingslocatie: https://virpil-controls.eu/media/catalog/product/cache/a7ed4a3d53d2ddac040eb53775cd15b9/w/b/wbdhotas_01.jpg

Maar wat ik niet zo goed begrijp nog welke accessoires ik nodig heb om hem dan te gaan monteren op deze rig:
Afbeeldingslocatie: https://www.treq-sim.com/wp-content/uploads/2020/06/treq_one_1.jpg

heeft iemand daar ervaring mee? ik zou het zonde vinden om desktop mounts mee te bestellen die ik niet nodig heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Valkyre op 06-06-2024 16:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Zag net iets van Spudknocker voorbij komen dat de "samenwerking" tussen ED en Razbam is afgelopen ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:55:
Zag net iets van Spudknocker voorbij komen dat de "samenwerking" tussen ED en Razbam is afgelopen ?
Ach sorry hoor, maar sinds die gast zich voorgedaan heeft als ex-straaljagerpiloot (waar hij ook flink voor door het stof gegaan is), vind ik het een aandachtsjunk die alles doet voor views.. met z'n schreeuwerige YT click bait titels..

Zo lang ED geen officieel nieuws naar buiten gebracht heeft, is het gewoon de reinste speculatie (of zelfs "fake news").

Sure, ED is al ruim 2 maanden serieus in gesprek met Razbam, dus dat er iets speelt is wel duidelijk.. Of dat gaat leiden tot een definitieve breuk, weet nog niemand op dit moment. Alleen ED en Razbam weten echt hoe de vlag erbij hangt nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Bloedvat op 07-06-2024 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 21:02:
[...]

Ach sorry hoor, maar sinds die gast zich voorgedaan heeft als ex-straaljagerpiloot (waar hij ook flink voor door het stof gegaan is), vind ik het een aandachtsjunk die alles doet voor views.. met z'n schreeuwerige YT click bait titels..

Zo lang ED geen officieel nieuws naar buiten gebracht heeft, is het gewoon de reinste speculatie (of zelfs "fake news").

Sure, ED is al ruim 2 maanden serieus in gesprek met Razbam, dus dat er iets speelt is wel duidelijk.. Of dat gaat leiden tot een definitieve breuk, weet nog niemand op dit moment. Alleen ED en Razbam weten echt hoe de vlag erbij hangt nu.
Volg hem ook niet, zag het voorbij komen.

Hij heeft in ieder geval wel redelijk wat chaos aangezwengeld zo op het forum te zien (razbam gedeelte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:49:
[...]

Volg hem ook niet, zag het voorbij komen.

Hij heeft in ieder geval wel redelijk wat chaos aangezwengeld zo op het forum te zien (razbam gedeelte)
Oh, dat komt niet door Spudknocker hoor, die chaos thread draait daar al maanden op volle toeren (inmiddels is dat draadje door een paar individuen al meer dan 50 pagina's lang, vol inhoudsloze complot theorieën _O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:14
Ik had de drama nog niet meegekregen. Ik ken de onderliggende oorzaken niet, maar wat een shitshow. Eén waar iedereen bij verliest.

Zo blijkt ook weer dat een community managen nog lastiger is dan je product. Als je er dan zo van afhankelijk bent, omdat je wil dat zij je modules kopen, kun je daar maar beter in excelleren. Wat wordt hier de plank misgeslagen, zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02
Valkyre schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:20:
nou ik heb er wel zin in :) steam code omgezet naar de standalone en wil als ik wat extra tijd heb de 2 weken trial van de F18 gaan testen.

nu heb ik voor het racen al een aluminum sim rig staan, en begint deze bundle mij wel aan te spreken:
Virpil

[Afbeelding]

Maar wat ik niet zo goed begrijp nog welke accessoires ik nodig heb om hem dan te gaan monteren op deze rig:
[Afbeelding]

heeft iemand daar ervaring mee? ik zou het zonde vinden om desktop mounts mee te bestellen die ik niet nodig heb.
Je zou ergens kunnen proberen om aluminium platen van 3mm te bestellen met gaten om ze op het 4040 / 4080 profiel te monteren + gaten voor de poten van de joystick / throttle.

Ik heb samen met Treq destijds wat custom platen gemaakt voor mijn joystick set (x55).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ircghost schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:29:
[...]

Je zou ergens kunnen proberen om aluminium platen van 3mm te bestellen met gaten om ze op het 4040 / 4080 profiel te monteren + gaten voor de poten van de joystick / throttle.

Ik heb samen met Treq destijds wat custom platen gemaakt voor mijn joystick set (x55).
Of (makkelijker bewerkbaar) gebruik hout. Is net zo stevig voor dit doel en als je het zwart spuit ziet het er ook prima uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Is natuurlijk wel een beetje een stijlbreuk als je verder een mooi strak alu frame hebt, maar het kan zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:05:
Is natuurlijk wel een beetje een stijlbreuk als je verder een mooi strak alu frame hebt, maar het kan zeker!
Mja, ik vlieg alleen in VR, dus het zicht is niet belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Bloedvat schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:38:
[...]

Mja, ik vlieg alleen in VR, dus het zicht is niet belangrijk ;)
Haha! Loop je in het donker / met VR op naar je rig? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:25
Ircghost schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:45:
[...]

Gewoon je hele huis modelleren en altijd in VR leven :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Virpil

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inmiddels wegens gezondheidsredenen alles verkocht maar ik had het zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aaEuCw9Ga4SNR-GLEqKk9zZik1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fF4qUNwAhvpWofN121RHheCN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 21:02:
[...]

Ik weet er ook niet alles van maar de relatie tussen RB en ED is altijd moeizaam geweest omdat RB eerder met nieuwe modules aan de gang ging terwijl de rest buggy en onaf was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ircghost schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:45:
[...]

Ach ja, je begrijpt wat ik bedoel ;)

Ik gebruik zoveel mogelijk materialen die ik nog her en der in de garage heb liggen van andere projectjes. Een oud fotootje van m'n setup (heb 'm inmiddels nog wat verder getweaked) dat ik al eens eerder gedeeld heb hier:

Afbeeldingslocatie: https://forum.dcs.world/uploads/monthly_2021_08/01.jpg.e14aa2a725957a967d0db4ad30a9ff77.jpg

Geen onnodig dure materialen gebruikt en ik ben prima tevreden met de (ietwat robuuste :P ) look. Maargoed, ik heb 'm niet in de woonkamer staan nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Inmiddels wegens gezondheidsredenen alles verkocht maar ik had het zo:

[Afbeelding]
Ai, ik vroeg me al af waarom we je hier niet meer zoveel zagen.
Heb je de hobby definitief moeten opgeven, of is het meer een pauze?

Beterschap iig gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Beterschap @dawg! Klinkt serieus als je alles hebt moeten verkopen :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Bloedvat @Ircghost
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Helaas dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Open deur vraag maar de Sinai map is nog steeds dapper stotteren in VR ?

(Voordat 'k hier weer met settings begin te spelen)

Kiowa is best een leuk ding trouwens, vliegt eerrrggg soepel.
Loop alleen nog niet met die (co-piloot ?) stem weg.

[ Voor 31% gewijzigd door dierkx36 op 17-06-2024 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Op mijn rig loopt Sinai prima.

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 14:06
Ja het is een beetje wisselend op basis van je specs. Ik kan ook zeggen dat Sinai perfect loopt op mijn rig... Maar ik heb dan ook momenteel het beste van het beste, dus mijn antwoord is niet echt representatief.

Overigens, je kan al een hoop performance winnen door de Multithreaded .exe van DCS te gebruiken, iets wat in mijn ogen ED veel te weinig nadruk op heeft gelegd. Ik hoor nog veel te vaak dat mensen niet eens weten dat de multithreaded .exe van DCS bestaat. Deze is te vinden in <DCS install folder>\bin-mt\DCS.exe dacht ik uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:42
Robinblitz schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:50:
Ja het is een beetje wisselend op basis van je specs. Ik kan ook zeggen dat Sinai perfect loopt op mijn rig... Maar ik heb dan ook momenteel het beste van het beste, dus mijn antwoord is niet echt representatief.

Overigens, je kan al een hoop performance winnen door de Multithreaded .exe van DCS te gebruiken, iets wat in mijn ogen ED veel te weinig nadruk op heeft gelegd. Ik hoor nog veel te vaak dat mensen niet eens weten dat de multithreaded .exe van DCS bestaat. Deze is te vinden in <DCS install folder>\bin-mt\DCS.exe dacht ik uit mijn hoofd.
Het is waar wat je zegt, dat veel mensen nog niet eens weten van de multithreading executable. Ik wist het namelijk zelf ook niet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:23
Is de multithreading executable tegenwoordig niet de standaard?
Of vergis ik me nu?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:40:
[...]

Het is waar wat je zegt, dat veel mensen nog niet eens weten van de multithreading executable. Ik wist het namelijk zelf ook niet. :P
Nou ja, precies dat dus. Het word nergens advertised dat het er überhaupt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
MTFDarkEagle schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:47:
Is de multithreading executable tegenwoordig niet de standaard?
Of vergis ik me nu?
Ik dacht dat multithreaded officiëel nog steeds "in beta" is en dus nog niet de standaard. Of dit moet al aangepast zijn weer inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Als je de normale updater start gaat ie daarna direct maar mt. Is de standaard dus. Is te zien aan het start menu scherm rechts onderin.

Oh en beta bestaat niet meer: is identiek sinds een half jaar of zo.

[ Voor 20% gewijzigd door GurbY{nl} op 18-06-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Schurem schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:38:
Robinblitz schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:50:

7950X3D, 64Gb DRR5 6000MHz, RTX 4090, alles PCI-E SSD : heel de bende watergekoeld en een Pimax Crystal headset.
Denk da'k wel in de buurt van het hogere segment kom :+

Gebruik nog steeds die aparte multithread executable trouwens.

Tis ook alleen met de Sinai map dat het een stotter festijn is : Kola, South Atlantic, Normady etc niks aan de hand.
Zie met de Sinai map dat m'n GPU frametimes erg hoog zijn, constant boven de 20m/s

Maar we gaan maar weer met settings spelen dus :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schurem schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:38:
Ook op mijn "stoom aangedreven bak" draait Sinai heel prima (zelfs in VR)

(I.t.t. @Robinblitz heb ik een erg verouderd systeem: i7-8700k i.c.m. gtx1080ti)

SA map en (vooral) Marianas, draaien bij mij dan weer heel belabberd.
Toch bijzonder hoe dat bij iedereen weer net anders is.

[ Voor 17% gewijzigd door Bloedvat op 18-06-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nou, dan een echt hele tijd niks, dan komt er vast nog iemand, dan weer niks en dan komt mijn superrig met i-2600 en gtx970.
Op Syria map draai ik ca 45fps, waar ik allang blij mee ben. Textures etc high.
SA en Sinaï heb ik niet. Mariannas gaat eveneens redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 10:47
Sinai werkt op mijn middelmatige rig ook prima in VR.

Wel heb ik gemerkt dat er bepaalde vliegvelden zijn die slechter lopen dan de andere.
Er zijn bepaalde vliegvelden waar ik prima preformance op de grond heb, maar ook een aantal waar mn fps dropped naar onder de 30.

Enige wat mij opviel is dat er op die slecht presterende vliegvelden erg veel props staan als bomrekken en cargocrates. Misschien heeft dit er wat mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
TimFrogt schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:13:
Sinai werkt op mijn middelmatige rig ook prima in VR.

Wel heb ik gemerkt dat er bepaalde vliegvelden zijn die slechter lopen dan de andere.
Er zijn bepaalde vliegvelden waar ik prima preformance op de grond heb, maar ook een aantal waar mn fps dropped naar onder de 30.

Enige wat mij opviel is dat er op die slecht presterende vliegvelden erg veel props staan als bomrekken en cargocrates. Misschien heeft dit er wat mee te maken?
Tel Nof toevallig ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimFrogt
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 10:47
Zeker een schuldige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Jammer dat Sinai niet in een trial is, had ook graag de FPS willen weten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Shag, ligt het dus daar aan :Y

[ Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 19-06-2024 11:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toonen1988
Na twee jaar niet meer te hebben gespeeld, moet ik zeggen dat mijn eerste Carrier landing enigszins een succes was. Heeft wel een beetje geld gekost, maar echt maar een beetje. ;)

Het hing aan een zijde draadje. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjD_aZcAYgnpTf3tjsSaX69nhmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9wVUWTW1vwaXOA37iQ0fsiJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuZHvgCp3d4a2MMQiDzNEauLuBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmIVI2wH1bxRDRAGvvXOqPPf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVFgHsg67jRKs49RHRw_xsLmK5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dH8NyDsJ6T9ZiPBe2oJpjPya.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 19-06-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Toonen1988 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:07:
Na twee jaar niet meer te hebben gespeeld, moet ik zeggen dat mijn eerste Carrier landing enigszins een succes was. Heeft wel een beetje geld gekost, maar echt maar een beetje. ;)

Any landing you can walk away from is a good landing, toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
downtime schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Any landing you can walk away from is a good landing, toch ;)
Daar heb je helemaal gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Boeie. Betaald de belastingbetaler. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 07:51
Voor de geïnteresseerden: Moza, dat zich tot nu toe vooral bezig hield met simracing, gaat zich nu ook richten op flight gear met o.a. een force feedback base voor flight sticks welke ook compatible gaat zijn met de sticks van Thrustmaster: https://mozaracing.com/flight

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huugje schreef op zondag 23 juni 2024 @ 06:09:
Voor de geïnteresseerden: Moza, dat zich tot nu toe vooral bezig hield met simracing, gaat zich nu ook richten op flight gear met o.a. een force feedback base voor flight sticks welke ook compatible gaat zijn met de sticks van Thrustmaster: https://mozaracing.com/flight
Interessant. Ziet er prijzig uit wel. Maar hoe meer aanbieders hoe beter voor ons als consument (zo lang er een beetje naar compatibility gekeken blijft worden)

Ik heb trouwens eergisteren (met beetje korting ;) ) de Weasels over Syria campaign gekocht. Heb pas tijd gehad voor twee missies, maar die waren wel erg goed al. Nog iemand hier die campaign gespeeld?
De maker (Ground Pounder Sims) heeft veel aandacht besteed aan realistisch comms. En dat merk je! Echt een verademing. (alleen daarvoor ben ik recent toch maar weer eens naar BMS gestapt nu dat ook in VR werkt)

Dit soort campaigns laat pijnlijk zien hoe ontzettend DCS core correcte comms en procedures mist. Afgezien van een klein stukje rondom de Supercarrier, doet iedereen maar wat, omdat er gewoon geen ATC is (want let's face it, dat wat er nu in DCS zit aan take-off en landing comms, had er net zo goed niet in gehoeven).

Ik verlang heel erg naar die langverwachte DCS dynamic campaign, maar misschien nog wel meer naar correcte comms en procedures.

(Deze campaign maakt trouwens ook pijnlijk duidelijk dat ik mijn Weaseling skills moet bijschaven ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Ground pounder campaigns zijn allemaal zo tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier al eens iets van Winwing besteld?

Of beter gezegd: iemand enig idee waar ik qua verzendkosten en invoerrechten kosten aan zou moeten denken?

Ik ben al lange tijd op zoek naar een FSSB (force sensor) stick. Winwing's Orion2 MFSSB is een van de opties, maar de Winwing website accepteert mijn postcode niet, dus ik kan de verzendkosten niet checken.

(Ik verwacht overigens dat 't me te duur wordt bij Winwing en dat ik voor de Cougar force sensor mod van Invictus Cockpit Systems ga)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 14:49

4x2

lộn xộn quá

Via de EU store heb je geen invoerrechten.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4x2 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:28:
Via de EU store heb je geen invoerrechten.
Ah ok, dat scheelt wel een hoop (Invictus zit in de VS, dus daar ga ik sowieso wel invoerrechten moeten aftikken)

Alleen klote dat Winwing nog steeds mijn adres niet herkend. Wellicht komt het omdat er een ' (apostrof) in onze straatnaam zit..

Zo kan ik de verzendkosten niet zien en kan ik uberhaupt niks bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is de Realsimulator FSSB-R3 geen optie? Europees product!

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:08:
Is de Realsimulator FSSB-R3 geen optie? Europees product!
't zal een geweldig product zijn, maar €490,- ex verzendkosten?!

Nee, dat vind ik absurd voor (enkel) een stick base 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:23:
[...]

Wat iets is om in het achterhoofd te houden is dat Invictus alleen maar een onderdeel stuurt en geen hele basis. Prima als je de rest al hebt of kan maken, maar daar ben je daar ook wel weer minimaal €30 voor kwijt als je het zelf maakt en zo'n €150 als je een 2e-hands cougar op de kop wil tikken. Overigens is er niks mis met de DIY optie, daar ben ik zelf ook groot fan van.
Zelf zou ik niet zo snel Chinese waar kopen, dus winwing blijft hier buiten beschouwing.

[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 24-06-2024 22:41 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:27:
[...]

Wat iets is om in het achterhoofd te houden is dat Invictus alleen maar een onderdeel stuurt en geen hele basis. Prima als je de rest al hebt of kan maken, maar daar ben je daar ook wel weer minimaal €30 voor kwijt als je het zelf maakt en zo'n €150 als je een 2e-hands cougar op de kop wil tikken.
Zelf zou ik niet zo snel Chinese waar kopen, dus winwing blijft hier buiten beschouwing.
Ik ben al rechtstreeks in contact met Invictus.

Hij verkoopt een force sensor als inbouw setje voor de TM Cougar stick base (daar heb ik er twee van). In eerste instantie was ik daar niet zo van overtuigd, omdat ik de printplaat van de Cougar nooit zo geweldig gevonden heb. Maar nu is Invictus (Chris) een eigen pcb aan de sensor aan het toevoegen, waardoor de Cougar pcb niet meer nodig is.

Alleen:
€275 voor de mod + €55,- verzenden + ... invoerkosten -O-

Dan loopt het toch weer rap op, voor een mod...
Ik heb overigens wel een zwak voor dit soort "kleine" ondernemers. Support is vaak van ongekende klasse (PointCtrl is daar ook zo'n mooi voorbeeld van).

V.w.b. Winwing's MFSSB.. Ik lees daar toch best veel matige reviews over. Met name t.a.v. de gevoeligheid rondom het center (maar geen idee of die slechte reviews terecht zijn, of dat doe personen gewoon te kritisch zijn :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Bloedvat schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:23:
[...]

Voor 500 euro heb je de Thrustmaster Warthog HOTAS compleet, behalve de rudder pedals. Wat maakt deze stick base dan zo speciaal?

[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 24-06-2024 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:46:
[...]

Ik ben al rechtstreeks in contact met Invictus.

Hij verkoopt een force sensor als inbouw setje voor de TM Cougar stick base (daar heb ik er twee van). In eerste instantie was ik daar niet zo van overtuigd, omdat ik de printplaat van de Cougar nooit zo geweldig gevonden heb. Maar nu is Invictus (Chris) een eigen pcb aan de sensor aan het toevoegen, waardoor de Cougar pcb niet meer nodig is.
Ik zag op het forum ook al een onderdeel voor arduino, en dat deed mij denken aan een integratie met MMJoy2 of FreeJoy, wat natuurlijk de firmwares zijn die in de DIY gemeenschap populair zijn. Dus voor €7 heb je dan de electronica geregeld. Voor een rolletje PA6-CF van 500 gram betaal je zo'n €40 à €50, waarvan je dan ongeveer ⅔ gebruikt. Dan nog 8 schoeven (welke draad is mij onduidelijk, de instructies ontbreken) voor iets van €2 en dan heb je dus voor ca €60 een base. Ik denk dat ik een eigen bord van die gast zou overslaan, maar dat is omdat ik denk dat ik zelf wel de software kan aanpassen om het werkend te krijgen. Uiteindelijk is de cougar plaat op analoge signalen gebaseerd, dus het is enkel een kwestie van de juiste weerstandswaarden bepalen voor de analoge kanalen.
Alleen:
€275 voor de mod + €55,- verzenden + ... invoerkosten -O-

Dan loopt het toch weer rap op, voor een mod...
Ik heb overigens wel een zwak voor dit soort "kleine" ondernemers. Support is vaak van ongekende klasse (PointCtrl is daar ook zo'n mooi voorbeeld van).
Uiteindelijk kost het wat het kost. En hoe meer niche, hoe groter het aandeel van de overhead is per klant. En ik ben het met je eens dat MKB'ers ondersteuning verdienen. Dat is waar de innovatie vandaan komt in deze markt.
V.w.b. Winwing's MFSSB.. Ik lees daar toch best veel matige reviews over. Met name t.a.v. de gevoeligheid rondom het center (maar geen idee of die slechte reviews terecht zijn, of dat doe personen gewoon te kritisch zijn :P )
Dat is nog een van de redenen om WinWing te mijden: de kwaliteit is middelmatig en de kans op maandagmorgenmodellen is tamelijk aanwezig.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toonen1988 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:52:
[...]

Voor 500 euro heb je de Thrustmaster Warthog HOTAS compleet, behalve de rudder pedals. Wat maakt deze stick base dan zo speciaal?
Deze stick is gebaseerd op krachtsensoren, net als in de echte F-16. Daarmee kan je dus zonder de stick te bewegen voor invoer zorgen, omdat de invoer wordt bepaald met de kracht die je er op uitoefent. Er zit wat speling in omdat het anders heel onnatuurlijk aanvoelt, net als in sommige modellen van de echte F-16, maar dat is het dan wel. Voor de F-16 geeft dit dus een betere en realistischer ervaring. Het geeft een heel andere ervaring dan een stick met een gimbal, welke de invoer bepaalt aan de hand van de hoeveelheid uitslag van de stick.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:31:
Dat is waar de innovatie vandaan komt in deze markt.
Kwaliteit ligt vaak ook veel hoger omdat deze kleine ondernemers het product meestal vanuit passie ontwerpen en niet vanuit een winstoogmerk
Ik zag op het forum ook al een onderdeel voor arduino, en dat deed mij denken aan een integratie met MMJoy2 of FreeJoy, wat natuurlijk de firmwares zijn die in de DIY gemeenschap populair zijn. Dus voor €7 heb je dan de electronica geregeld. Voor een rolletje PA6-CF van 500 gram betaal je zo'n €40 à €50, waarvan je dan ongeveer ⅔ gebruikt. Dan nog 8 schoeven (welke draad is mij onduidelijk, de instructies ontbreken) voor iets van €2 en dan heb je dus voor ca €60 een base. Ik denk dat ik een eigen bord van die gast zou overslaan, maar dat is omdat ik denk dat ik zelf wel de software kan aanpassen om het werkend te krijgen. Uiteindelijk is de cougar plaat op analoge signalen gebaseerd, dus het is enkel een kwestie van de juiste weerstandswaarden bepalen voor de analoge kanalen.
Je bedoeld deze toch?
https://giovannimedici.wordpress.com/2020/10/04/tm-cougar-low-cost-force-sensor/

Ik had dat een tijd geleden ook gelezen. Heel gaaf en best uitgebreid omschreven, maar daar heeft deze eenvoudige jongen te weinig kennis van (en te weinig tijd om het te leren). Ik heb waarschijnlijk ook niet de juiste gereedschappen voor dergelijk klein werk.

[ Voor 68% gewijzigd door Bloedvat op 25-06-2024 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:02:
[...]

Kwaliteit ligt vaak ook veel hoger omdat deze kleine ondernemers het product meestal vanuit passie ontwerpen en niet vanuit een winstoogmerk
Wellicht nemen ze genoegen met minder winst, maar ik denk wel dat er een aardig winstoogmerk is hoor ;)
Bloedvat schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:02:
[...]

Je bedoeld deze toch?
https://giovannimedici.wordpress.com/2020/10/04/tm-cougar-low-cost-force-sensor/

Ik had dat een tijd geleden ook gelezen. Heel gaaf en best uitgebreid omschreven, maar daar heeft deze eenvoudige jongen te weinig kennis van (en te weinig tijd om het te leren). Ik heb waarschijnlijk ook niet de juiste gereedschappen voor dergelijk klein werk.
Ik bedoelde met "een onderdeel voor arduino" dit subforum op de site van Invictus. Maar waarom ik denk het zelf aansluiten op een Arduino met MMJoy2 firmware niet zo moeilijk is, is dat er echt geen speciale hardware voor nodig als de uitvoer van de sensoren analoog is. En aangezien de plaat van de Cougar analoge invoer verwacht, is dat hoogst waarschijnlijk het geval. De knoppen in de grips van TM en andere partijen die compatible zijn werken met gestapelde 74HC165 shift registers, of de emulatie daarvan. Je kan deze uitlezen met een Arduino Pro Micro dev bordje (3.3/5V, 8-bit), maar elke arduino op basis van een ATmega32u4 die op 5V werkt zou moeten werken. Misschien wel een aanpassing van de firmware die je op de MCU gebruikt, maar dan alleen voor zaken als kalibratie en het filteren van de analoge invoer. Waarschijnlijk ga je met een goed ingeregeld Kalman filter al genoeg winst halen om geen jitter te ervaren.

De optie die jij aanhaalt is ook interessant. Echter dan moet je zelf al het metaalwerk doen en daar heb ik wat minder trek in.

[ Voor 16% gewijzigd door ocf81 op 25-06-2024 09:53 . Reden: Cougar heeft 5V nodig, dus STM en RP2040 vallen af. ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:02:
[...]
Wellicht nemen ze genoegen met minder winst, maar ik denk wel dat er een aardig winstoogmerk is hoor ;)

[...]

Ik bedoelde met "een onderdeel voor arduino" dit subforum op de site van Invictus. Maar waarom ik denk het zelf aansluiten op een Arduino met MMJoy2 firmware niet zo moeilijk is, is dat er echt geen speciale hardware voor nodig als de uitvoer van de sensoren analoog is. En aangezien de plaat van de Cougar analoge invoer verwacht, is dat hoogst waarschijnlijk het geval. De knoppen in de grips van TM en andere partijen die compatible zijn werken met gestapelde 74HC165 shift registers, of de emulatie daarvan. Je kan deze uitlezen met een Arduino Pro Micro dev bordje (3.3/5V, 8-bit), maar elke arduino op basis van een ATmega32u4 die op 5V werkt zou moeten werken. Misschien wel een aanpassing van de firmware die je op de MCU gebruikt, maar dan alleen voor zaken als kalibratie en het filteren van de analoge invoer. Waarschijnlijk ga je met een goed ingeregeld Kalman filter al genoeg winst halen om geen jitter te ervaren.
Vrijwel alles wat je hier zegt, is voor mij al abracadabra :P

(Je hebt het hier tegen slechts een simpele industriële mechanical lead engineer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:05:
[...]

Vrijwel alles wat je hier zegt, is voor mij al abracadabra :P

(Je hebt het hier tegen slechts een simpele industriële mechanical lead engineer ;) )
Hmm, oké. Kort gezegd: het kan goedkoper als je er wat tijd in wil steken. Vereisten: 3D printer, wat kennis omtrent controller bordjes. De Invictus werkt op 5 Volt, dus je moet een bord hebben dat 5V I/O kan doen. Arduino Pro Micro kan, maar is 8 bit en "langzaam". (snel genoeg voor een joystick, maar voor het gebruik van 10-bit ADC waardes heb je extra wiskunde nodig, wat de compiler voor je doet, echter tegen een prijs in het aantal metingen per seconde) Arduino R4 kan ook en kan 32-bit, waardoor je zonder veel wiskunde >8bit analoge waardes kan gebruiken, maar is relatief omvangrijk voor dit soort toepassingen. Zie ook: https://old.reddit.com/r/HotasDIY als je meer wil weten over het zelf cheffen van dit soort gereedschappen.
Ik ben inmiddels van reddit af, maar ik heb daar een tijd meegedraaid en veel geleerd van het maken van HOTAS dingen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door ocf81 op 25-06-2024 10:33 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:12:
[...]

Hmm, oké. Kort gezegd: het kan goedkoper als je er wat tijd in wil steken. Vereisten: 3D printer, wat kennis omtrent controller bordjes. De Invictus werkt op 5 Volt, dus je moet een bord hebben dat 5V I/O kan doen. Arduino Pro Micro kan, maar is 8 bit en "langzaam". (snel genoeg voor een joystick, maar voor het gebruik van 10-bit ADC waardes heb je extra wiskunde nodig, wat de compiler voor je doet, echter tegen een prijs in het aantal metingen per seconde) Arduino R4 kan ook en kan 32-bit, waardoor je zonder veel wiskunde >8bit analoge waardes kan gebruiken, maar is relatief omvangrijk voor dit soort toepassingen. Zie ook: https://old.reddit.com/r/HotasDIY als je meer wil weten over het zelf cheffen van dit soort gereedschappen.
Ik ben inmiddels van reddit af, maar ik heb daar een tijd meegedraaid en veel geleerd van het maken van HOTAS dingen ;)
Ik heb sowieso al geen 3D printer (of kennissen met zo'n ding). Buiten dat; helemaal zelf zo'n sensor mod gaan proberen te maken, zal ook een kostbare rabbithole zijn... (zeker als ik in het proces ook nog iets verpruts/sloop.. wat niet ondenkbaar is)

Ik ga nog maar wat verder/langer onderzoek doen naar de opties en de prijs/kwaliteit daarvan. Net eens berekend, maar die Invictus gaat met transport en inklaringskosten vanuit VS ook naar €400,-... -O-

(Ik baal er nu van dat ik niet voor de Vipergear force sensor mod gegaan ben :F . Die zijn nu helemaal gestopt zo lijkt het en Invictus heeft dat ontwerp verder opgepakt)

Wellicht een keer geluk op de 2e hands markt (maar omdat het zo niche is, komt daar niet veel voorbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 07:51
Huugje schreef op zondag 23 juni 2024 @ 06:09:
De prijzen voor de FFB base en de flight stick van Moza zijn bekend:

https://mozaracing.com/product/moza-ab9-base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:23
600 euro vind ik om hééééééél eerlijk te zijn nog niet eens zo'n heel erg gekke prijs voor een FFB base..

Zou wel tof zijn als FFB systemen weer op de markt gaan komen :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:38:
600 euro vind ik om hééééééél eerlijk te zijn nog niet eens zo'n heel erg gekke prijs voor een FFB base..

Zou wel tof zijn als FFB systemen weer op de markt gaan komen :)
Ooit gehoord van de VPforce RHINO? Helaas is die wat minder goed verkrijgbaar omdat die base door een eenpitter wordt gemaakt die helaas niet verder wil gaan / gaat dan alles zelf met de hand bouwen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:38:
Mee eens
Ik bedoel, sure, het is allemaal nog steeds rete duur, maar als je het vergelijkt met alternatieven, valt het idd wel mee

Deze Brunner ffb base is met €1300,- bijvoorbeeld net een tikkie duurder 7(8)7

(Ik heb er zelf de investering niet voor over, meeste wat ik vlieg is toch fbw, maar ik snap dat simmers hier wel warm van worden)

[ Voor 0% gewijzigd door Bloedvat op 28-06-2024 08:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
Niet helemaal DCS gerelateerd, maar wel uitermate interessant voor de Hornet liefhebbers vermoed ik.
Stuikelde gisteren over dit youtube kanaal :
https://www.youtube.com/@GrowlerJams/videos

Is van een EA-18G Growler piloot.
Hij maakt soms van delen van zijn vluchten filmpjes en bij een stel geeft hij ook uitleg over hoe en wat hij doet, best interessant :Y

Heb er door de avond heen een aantal zitten bekijken (onder andere aerial refueling en carrier landingen) en heb inmiddels rustig kunnen vast stellen dat zoals ik het doe in DCS het totaal helemaal absoluut verkeert is en ook de reden waarom het maar 1 op de 100 keert lukt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:17:
Niet helemaal DCS gerelateerd, maar wel uitermate interessant voor de Hornet liefhebbers vermoed ik.
Stuikelde gisteren over dit youtube kanaal :
https://www.youtube.com/@GrowlerJams/videos

Is van een EA-18G Growler piloot.
Hij maakt soms van delen van zijn vluchten filmpjes en bij een stel geeft hij ook uitleg over hoe en wat hij doet, best interessant :Y
Ja, is idd een goed kanaal. En eindelijk eens geen cheesy "AC/DC" muziek eronder.

Dit kanaal is ook een aanrader (al heeft hij al lang niks nieuws meer gepost):

https://youtube.com/@alexbowman_ventures?si=iM30l0CZ3EdDG8_r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Virpil

[Afbeelding]
Whoop gisteren heeft de fedex dit pakketje gedropt, gisteravond uren bezig geweest in dcs en de virpil software met als winst dat ik de software goed begrijp nu. Maar nog geen stap verder ben met een definitieve configuratie.

In de summer sale de f18, Nevada en een campaign gekocht. Dus nog wel wat te doen.
Maar ik ben nog wel even aan het stoeien met de controle.
Het is wel cool als je een cold start doet met enkel knopjes op de throttle.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:33
Yeah bijna 2 jaar wachten, maar pointctrl advanced komt volgende week binnen :) Kreeg vandaag de invoice :)

wss moet ik invoerrechten betalen, iemand een idee hoeveel dat is? Ik heb 251 euro betaald?

[ Voor 30% gewijzigd door TweakerVincent op 02-07-2024 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:48:
Yeah bijna 2 jaar wachten, maar pointctrl advanced komt volgende week binnen :) Kreeg vandaag de invoice :)

wss moet ik invoerrechten betalen, iemand een idee hoeveel dat is? Ik heb 251 euro betaald?
Invoerrechten valt wel mee, maar btw gaat wel een beetje pijn doen

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/zijn-er-extra-kosten-als-ik-een-pakket-bestel-buiten-de-eu

Maar je gaat al die kosten er in plezier ruimschoots uithalen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Release van de Chinook morgen schijnt weer uitgesteld te zijn }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:03:
Release van de Chinook morgen schijnt weer uitgesteld te zijn }:|
Ah joh, hoort er een beetje bij, toch?

Ik hou er wel van. Lekker tradities in ere houden oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:38:
[...]

Ah joh, hoort er een beetje bij, toch?

Ik hou er wel van. Lekker tradities in ere houden oOo
Had het idd moeten weten, zat alleen al geruime tijd met smart op de Chinook te wachten }:|

Dan maar hopen dat ze in ieder geval morgen Afghanistan uitbrengen..
...and I have just jinxed it :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
Valkyre schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:30:
[...]

Whoop gisteren heeft de fedex dit pakketje gedropt, gisteravond uren bezig geweest in dcs en de virpil software met als winst dat ik de software goed begrijp nu. Maar nog geen stap verder ben met een definitieve configuratie.

In de summer sale de f18, Nevada en een campaign gekocht. Dus nog wel wat te doen.
Maar ik ben nog wel even aan het stoeien met de controle.
Het is wel cool als je een cold start doet met enkel knopjes op de throttle.
Probeer eens met meerdere control panels, word het echt interessant ;)

Gisteren anderhalf uur aan het k!0ten met de Hornet, viel iedere keer uit de lucht.
Wat is dit nou ?

Wing lock vergeten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

dierkx36 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:16:
[...]

Probeer eens met meerdere control panels, word het echt interessant ;)

Gisteren anderhalf uur aan het k!0ten met de Hornet, viel iedere keer uit de lucht.
Wat is dit nou ?

Wing lock vergeten |:(
Oef ja met een control panel word het nog lastiger.
Het was vooral even zoeken de Virpil software werkt, dat snap ik nu en heb er gisteren maar voor gekozen om zelf zoveel mogelijk knoppen toe te wijzen inclusief de 6 led knoppen, de 2 encoders en de 6 tuimelaars met een mode 1,2,3,4.
Kwam er toen later in game achter dat die rode knopjes maar 1 ‘Burton’ hebben waardoor je ze volgens mij enkel kan gebruik voor 1 actie. Terwijl je eigenlijk wil:
Omhoog is radar aan
Omlaag is radar uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
Valkyre schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:29:
[...]

Oef ja met een control panel word het nog lastiger.
Het was vooral even zoeken de Virpil software werkt, dat snap ik nu en heb er gisteren maar voor gekozen om zelf zoveel mogelijk knoppen toe te wijzen inclusief de 6 led knoppen, de 2 encoders en de 6 tuimelaars met een mode 1,2,3,4.
Kwam er toen later in game achter dat die rode knopjes maar 1 ‘Burton’ hebben waardoor je ze volgens mij enkel kan gebruik voor 1 actie. Terwijl je eigenlijk wil:
Omhoog is radar aan
Omlaag is radar uit.
Je kan dit wel ingesteld krijgen met de software van Virpel, maar is niet echt de gebruiksvriendelijkste software...

Ben sinds kort ook begonnen met DCS. Voorheen vooral een simracer. Dit is wel echt totaal iets anders maar ook heel gaaf. Heb de nieuwe Moza base en stick voorbesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

robbertvw schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:06:
[...]

Je kan dit wel ingesteld krijgen met de software van Virpel, maar is niet echt de gebruiksvriendelijkste software...

Ben sinds kort ook begonnen met DCS. Voorheen vooral een simracer. Dit is wel echt totaal iets anders maar ook heel gaaf. Heb de nieuwe Moza base en stick voorbesteld.
Nee klopt maandag 3 aan het ‘kloten’ geweest maar toen snapte ik wel hoe ik axis to button doe, en de logische buttons in windows, en hoe ik de mode knop gebruik.
Wat gelezen en toen heb ik gisteren maar met de hand alle knoppen met de hand geconfigureerd in de software.

En nu langzaam aan de buttons in dcs aan het mappen volgens deze config
https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3319673/
(Handmatig omdat importeren met een oudere versie was etc en sommige dingen toch net anders.)
Tsja en dan ook nog ergens leren hoe de f18 werkt …. Iets met gezin , werk en gebrek aan tijd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Het zal ook es niet. Ah well. Pappa Wags liet vallen dat het een megasuperdupermoddervette update gaat zijn, dus wat is een weekje meer of minder dan eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Schurem schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:56:
Het zal ook es niet. Ah well. Pappa Wags liet vallen dat het een megasuperdupermoddervette update gaat zijn, dus wat is een weekje meer of minder dan eh?
Er was nog geen nieuwe release date gegeven, tenminste niet toen ik gisteren keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik zag net een filmpje op yt. Die kerel klikte op een control in de cockpit en hij kreeg een manual met beschrijving van de knop. Is dat nieuw? en zoja hoe krijg je dat? Ik heb een paar maanden geen tijd voor vliegen gehad, dit zag er goed uit! of is dit een mod oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De F-4E heeft dat. Heatblur heeft dit nu als enige. Ik hoop dat anderen dit ook gaan implementeren.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was hier laatst niet iemand op zoek naar (of op de wachtlijst voor) een Pointctrl?

Wellicht is dit iets:

https://forum.dcs.world/topic/353061-for-sale-pointctrl-advanced-kit-and-vpc-rotor-tcs-plus-base-hawk-60-grip/

(Scheelt een hoop aan inklaringskosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier de nieuwe Afghanistan map al gekocht/getest?

Ik weet dat het EA is, maar van wat ik zoal lees en zie aan eerste berichten en YT video's, ben ik nog niet echt onder de indruk.
Slechte texture overgangen en sowieso lage resolutie textures. Ik had ook veel meer verwacht van het ruige rotsachtige landschap (maar wellicht heb ik daar gewoon niet de juiste filmpjes/screenshots voor gekeken)

(in eerste instantie was ik van plan 'm aan te schaffen, maar gebrek aan tijd en een echt snelle pc, hebben bij mij de vinger even op de knip gehouden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 16:16
Bloedvat schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:51:
Iemand hier de nieuwe Afghanistan map al gekocht/getest?

(in eerste instantie was ik van plan 'm aan te schaffen, maar gebrek aan tijd en een echt snelle pc, hebben bij mij de vinger even op de knip gehouden)
Yes, gekocht en getest. Nee beter dan verwacht, zeker on par met Syria, met meer potentieel mijn inziens.
Verwacht wel wat toffe missies en campaigns.

Maar geen must have denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:24
Heb vandaag de Afghanistan map gekocht, keur hem goed .
M'n eerste map voor DCS, soort Takistan (Arma) voor DCS, lekker sfeertje.
Zat eerst te denken aar de summer sale Nevada en Persian Gulf mappen, maar ben blij dat ik even gewacht heb voor Afghanistan (heb meteen de hele map gekocht).

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hellhound schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 02:50:
Heb vandaag de Afghanistan map gekocht, keur hem goed .
M'n eerste map voor DCS, soort Takistan (Arma) voor DCS, lekker sfeertje.
Zat eerst te denken aar de summer sale Nevada en Persian Gulf mappen, maar ben blij dat ik even gewacht heb voor Afghanistan (heb meteen de hele map gekocht).
NTTR (Nevada) vind ik zelf verschikkelijk outdated (en zelfs tijdens sale vind ik dat ED er nog teveel voor vraagt)

Goed om te zien dat jullie positief zijn over Afghanistan. Mss dat ik 'm t.z.t. ook nog koop (hele map, of niks).

Op het ED forum zie ik echter ook een hoop teleurgestelde lui en screenshots die 10 jaar oud lijken te zijn. Bergen, waar ik zoveel van verwachtte, schijnen minder mooi dan Caucasus te zijn (maar mss liggen die net buiten de huidige detail zone). Ik wacht iig nog heel even een paar updates af om te zien of het verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Er zijn hier mensen die DCS onder Linux spelen - hebben jullie problemen met de nieuwe launcher?

Ik draai de steam versie onder Linux, en de nieuwe launcher is een zwart window zonder knoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik kreeg vandaag bericht van postnl dat ik inklaringskosten moet betalen (zoals verwacht) ivm pointCTRL advanced.

Het bedrag is alleen super laag, 10,81 euro. Ik dacht dat ik veel meer moest betalen? Heb ik geluk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:37:
Ik kreeg vandaag bericht van postnl dat ik inklaringskosten moet betalen (zoals verwacht) ivm pointCTRL advanced.

Het bedrag is alleen super laag, 10,81 euro. Ik dacht dat ik veel meer moest betalen? Heb ik geluk?
Hmm, ik kan het me niet herinneren.
Wellicht dat je de btw al direct bij de bestselling betaald hebt dan

Ach ja, mooi toch ;)

(er gaat echt een nieuwe DCS dimensie voor je openen straks d:)b )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 08:02:
Er zijn hier mensen die DCS onder Linux spelen - hebben jullie problemen met de nieuwe launcher?

Ik draai de steam versie onder Linux, en de nieuwe launcher is een zwart window zonder knoppen...
Heb je al geprobeerd om
WINEDLLOVERRIDES='wbemprox=n' %command%
toe te passen in de command line opties? Dat moet ik wel doen om het onder Proton aan de praat te krijgen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
re: terreinen voor DCS:

Ik ben zelf niet te spreken over de verschillende terreinen die je voor DCS kan aanschaffen. Voor alle van de DLC terreinen geldt dat het aantal beschikbare vliegvelden veel minder groot is dan het aantal velden dat in het echt bestaat. Verder is het terreindetail nou niet om over huis te schrijven. Voor PG is zelfs heel Bahrein weggelaten. ED en partners mogen echt hard aan de bak als het om de terreinen gaat.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Tuurlijk, ik ben net weg voor 4 weken arbeit en DCS duwt die update en de Afghanistan map er door.

Perfecte timing mensen, dank je }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
ocf81 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:19:
[...]

Heb je al geprobeerd om
WINEDLLOVERRIDES='wbemprox=n' %command%
toe te passen in de command line opties? Dat moet ik wel doen om het onder Proton aan de praat te krijgen.
Ja, dat heb ik, en het werkte ook goed allemaal tot de update.

Maar er schijnen meer mensen launcher problemen te hebben, dus ik wacht maar even af, mss komt er een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:13:
[...]

Ja, dat heb ik, en het werkte ook goed allemaal tot de update.

Maar er schijnen meer mensen launcher problemen te hebben, dus ik wacht maar even af, mss komt er een fix.
Heb je toevallig een RDNA 3 kaart? Als dat zo is moet je eens proberen om dit toe te voegen aan je command line opties:
RADV_DEBUG=llvm

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Mooie update... bij starten krijg ik bericht dat Flaming Cliffs niet geautoriseerd is, en kan ik die daarna installeren. Dat duurt ca 5 seconden, de boel start opnieuw op, en... je raadt het al. Blijft zoals het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:17:
Mooie update... bij starten krijg ik bericht dat Flaming Cliffs niet geautoriseerd is, en kan ik die daarna installeren. Dat duurt ca 5 seconden, de boel start opnieuw op, en... je raadt het al. Blijft zoals het is...
Hmm dat is vreemd
Ik kreeg wel een popup melding dat ik FC kan updaten en zo'n rood stipje bij de DLC modules in het main menu, maar ik kon die popup gewoon wegklikken en alles werkt verder prima.
(ik doe toch nooit iets met FC, dus ga ook niet de moeite nemen om die te updaten).

Heb je al eens een cleanup/repair geprobeerd? (ik zag dat dat nu ook direct vanuit de launcher kan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

GurbY{nl} schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:17:
Ik had hetzelfde ik neem aan dat dat een bug is?

ow nee je moet hem opnieuw aanschaffen.. lekker dan ik heb echt de afgelopen periode voor zomaar 200 dollar aan modules gekocht en de bestaande verlies ik ineens als ik niet nog een keer 10 dollar lap:

Existing Flaming Cliffs 3 owners with F-15C, A-10A, Su-27, J-11, Su-33, Su-25, MiG-29, and MiG-29S, can upgrade to the new version for a early mover $9.99 USD fee, offering an affordable way to enjoy these great additions. This special offer will only be available until the end of July, thereafter the upgrade price will increase to $14.99. You can also purchase the FC: F-5E, FC: F-86F, and FC: MiG-15bis individually for the price of $14.99 USD each.

https://www.digitalcombat...df5aea3f35670954ae74ec4c/

[ Voor 50% gewijzigd door Valkyre op 15-07-2024 20:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Valkyre schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:49:
[...]

Ik had hetzelfde ik neem aan dat dat een bug is?

ow nee je moet hem opnieuw aanschaffen.. lekker dan ik heb echt de afgelopen periode voor zomaar 200 dollar aan modules gekocht en de bestaande verlies ik ineens als ik niet nog een keer 10 dollar lap:

Existing Flaming Cliffs 3 owners with F-15C, A-10A, Su-27, J-11, Su-33, Su-25, MiG-29, and MiG-29S, can upgrade to the new version for a early mover $9.99 USD fee, offering an affordable way to enjoy these great additions. This special offer will only be available until the end of July, thereafter the upgrade price will increase to $14.99. You can also purchase the FC: F-5E, FC: F-86F, and FC: MiG-15bis individually for the price of $14.99 USD each.

https://www.digitalcombat...df5aea3f35670954ae74ec4c/
Ja kwam ik ook achter. Helemaal lekker.... Ooit aangeschaft maar doet nu niets meer, tenzij je upgrade naar FC4. Dat uiteindelijk maar gedaan.
Alleen: als ik nu in de module manager kijk is er niets te installeren, en als ik naar Bundles ga, staat daar FC4, met daarachter een knop: "BUY". Tsja. Die heb ik dus gekocht. En de verschillende kisten staan erin en doen het.
Lekker buggy allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Bloedvat schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Hmm dat is vreemd
Ik kreeg wel een popup melding dat ik FC kan updaten en zo'n rood stipje bij de DLC modules in het main menu, maar ik kon die popup gewoon wegklikken en alles werkt verder prima.
(ik doe toch nooit iets met FC, dus ga ook niet de moeite nemen om die te updaten).

Heb je al eens een cleanup/repair geprobeerd? (ik zag dat dat nu ook direct vanuit de launcher kan)
Ja, had repair al gedraaid. To no avail. En ook ik doe geen ruk met FC, maar goed. Toch maar geupdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

* franssie is nieuw hier. Vlieg veel GA in Xplane en MSFS omdat ik die grote kisten niet leuk vind. Ik wist niet van deze Flight Simulator, dus nu aan het downloaden en morgen eens kijken hoe en wat (ik het aan de praat krijg)

Weer een nieuwe wereld om te leren (en wellicht een nieuw konijnenhol vwb hardware als ik hier wat rondlees).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!
franssie schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:59:
* franssie is nieuw hier. Vlieg veel GA in Xplane en MSFS omdat ik die grote kisten niet leuk vind. Ik wist niet van deze Flight Simulator, dus nu aan het downloaden en morgen eens kijken hoe en wat (ik het aan de praat krijg)

Weer een nieuwe wereld om te leren (en wellicht een nieuw konijnenhol vwb hardware als ik hier wat rondlees).
Tip. Begin eerst met de TF-51. Dat is het enige full fidelity toestel van de 2 die bij de gratis versie zitten.
De ander , de SU-25 niet, heeft geen clickable cockpit zoals de TF-51 wel heeft, en werkt met toetsenbord combinaties. Ook heeft de SU-25 een veel simpeler flight model dan de TF-51. Die laatste is zeer realistisch.

Verder, als je dan toch bommen wilt gaan gooien en raketten af wilt schieten, zou ik in plaats van de SU-25 de A-4E mod downloaden. Deze is ook full fidelity met clickable cockpit, en de meest realistische gratis mod van een toestel.

En veel plezier. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 17-07-2024 16:50 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx