Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloedvat schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Hele aarde, zijn ze mee bezig, al hoeft dat van mij niet zo (ben toch niet van plan om zulke lange afstanden te gaan afleggen :P). Heb bij zo'n "World Map" vooral weinig vertrouwen in het scenery detail niveau (en diens damage models).
Ik zou het wel mooi vinden als de huidige maps (en eventueel toekomstige) naadloos in elkaar over zouden gaan. Al zal dat wel te gecompliceerd zijn met alle verschillende 3rd parties.
De voornaamste reden dat ik dit aanhaalde was om dus de uitweg aan te geven die nodig is om alles samen te laten komen. En ED is er inderdaad al een jaar of twee mee bezig, maar ik verwacht geen concrete resultaten binnen afzienbare tijd.
Bloedvat schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:46:
Waar ik vooral heel erg op wacht, en waar ED m.i. alle aandacht op zou moeten vestigen, is die langverwachte Dynamic Campaign (inclusief betere AI).

Veruit het overgrote deel van de DCS spelers, spelen nog steeds offline en die zijn nu allemaal aangewezen op user created content (missies) en een handje vol dlc campaigns....
Bekend verhaal inderdaad. En ook iets dat wel een welkome aanvulling is. Maar met de scripted MP DCs die online te vinden zijn is er al een oplossing voor de mensen die wel online kunnen spelen. De voorwaarde is wel dat je de groep die op Enigma's servers rondhangt uit kan staan. Helaas ben ik als Discord weigeraar en linux gebruiker iemand die buiten de boot valt. Het zou wel leuk zijn als die source eens openbaar werd. (v1 is nu openbaar, maar v2 is veel interessanter)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:15
Bloedvat schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:35:
[...]

Yep!
Vet hoor, vliegen vanaf KAF (en t.z.t. Kabul)

[YouTube: DCS: AFGHANISTAN | Pre-Order Trailer]

In eerste instantie alleen het westen:
[Afbeelding]

Maar de rest volgt daarna

En alvast voor alle "haters": nee, Afghanistan is niet alleen maar woestijn/zand....
Ben nog aan het twijfelen :
+ het is CAS gebied.
- geen zee dus geen carriers

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:55:
[...]

Ben nog aan het twijfelen :
+ het is CAS gebied.
- geen zee dus geen carriers
Mja, ik snap wat je bedoeld. Ik hou ook van naval ops, maar minstens zo veel van AG combat en meer nog van helikopter vliegen. Dus, ja, voor mij is het wel de moeite waard.

€50 voor pre-order is trouwens behoorlijk fors (hoogste preorder prijs tot nu toe voor een map, als ik me niet vergis).

(Of je zou alleen voor het zuid-westelijk deel moeten gaan. Die is goedkoper.. al kan ik me niet voorstellen dat een beetje DCS liefhebber dat zou kiezen :P )

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/shop/terrains/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
CH-47F kan gepre-orderd worden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:03
dierkx36 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:56:
CH-47F kan gepre-orderd worden :*)
Tsja,, leuk om het een paar keer te vliegen maar wat gaan we er verder mee doen? Er is geen dynamic campaign / nut van transport vliegen?

Beter halen ze eerst de andere EA naar een full release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
replica17 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 23:24:
[...]

Tsja,, leuk om het een paar keer te vliegen maar wat gaan we er verder mee doen? Er is geen dynamic campaign / nut van transport vliegen?

Beter halen ze eerst de andere EA naar een full release...
Dat ligt aan de omgeving. In multiplayer missies met CTLD kan je met dit soort heli's troepen vervoeren. In zulke gevallen heeft het wel enige meerwaarde.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 23:54:
[...]

Dat ligt aan de omgeving. In multiplayer missies met CTLD kan je met dit soort heli's troepen vervoeren. In zulke gevallen heeft het wel enige meerwaarde.
Ik ben het volledig eens met @replica17.

CTLD is wel aardig, maar DCS heeft m.i. veel meer nodig om transport missies interessant te maken.

Ik ben groot fan van heli ops (75% van mijn DCS tijd, besteed ik in heli's), dus ik zal t.z.t. toch uit nieuwsgierigheid wel overstag gaan, maar zonder fatsoenlijk uitgewerkt logistics systeem en zonder fatsoenlijke infanterie units (die ook daadwerkelijk zichtbaar aan boord kunnen) verwacht ik dat ik/men snel uitgekeken raakt op de Chinook..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

Als je de Paradise Lost DLC voor Huey gevlogen hebt, dan weet je dat er voor de Chook *genoeg* te doen is en plezier te beleven valt. Daarbij, hoe kan je zo'n afghaanse verhuiswagen zien voorbijflappen en niet denken "daar zou ik nou wel eens een rondje mee willen vliegen?"

Een kennis die bij de luchtdebiele brigade gediend heeft vertelde me dat die dingen echt heel goor stinken. Een combinatie van (half)verbrande kerosine, hydraulische vloeistof, kots, scheten en algehele muffigheid. Dus jullie kamers zijn er al helemaal klaar voor!

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Schurem schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:56:
Als je de Paradise Lost DLC voor Huey gevlogen hebt, dan weet je dat er voor de Chook *genoeg* te doen is en plezier te beleven valt. Daarbij, hoe kan je zo'n afghaanse verhuiswagen zien voorbijflappen en niet denken "daar zou ik nou wel eens een rondje mee willen vliegen?"

Een kennis die bij de luchtdebiele brigade gediend heeft vertelde me dat die dingen echt heel goor stinken. Een combinatie van (half)verbrande kerosine, hydraulische vloeistof, kots, scheten en algehele muffigheid. Dus jullie kamers zijn er al helemaal klaar voor!
Consider me convinced :+

Mss moet je eens overwegen bij ED te solliciteren met zo'n sales pitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:59:
[...]

Consider me convinced :+

Mss moet je eens overwegen bij ED te solliciteren met zo'n sales pitch
Toevallig dat intro filmpje van de Chinook gezien ?

Lijkt er bijzonder op dat deze in de Afghanistan map gemaakt is.

[ Voor 12% gewijzigd door dierkx36 op 21-04-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
.

[ Voor 99% gewijzigd door dierkx36 op 21-04-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:03
Iemand hier in het bezit van de WinWing Orion Metal Flight Rudder Pedals (With Damper Edition)? Mijn Thrustmaster T.Flight Rudder Pedals zijn echt aan vervanging toe.

De prijs is een stuk beter 315 euro, 35% goedkoper dan de Virpil Ace pedalen.

Nu in bezit van het volgende:
Virpil CM3 throttle (nieuw)
VKB Gladiator NXT Evo Standard edition (2de hands)

Speel alleen DCS, wil sowieso een damper en toe brakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand al wat meer opgevangen over de Thrustmaster AVA base? Ik ben wel benieuwd wat ze gaan brengen. Ik hoop dat het iets gaat zijn dat competitief is met de concurrentie, maar ik vrees dat het prijskaartje ervan alles behalve competitief gaat zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:43
ocf81 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:16:
Heeft iemand al wat meer opgevangen over de Thrustmaster AVA base? Ik ben wel benieuwd wat ze gaan brengen. Ik hoop dat het iets gaat zijn dat competitief is met de concurrentie, maar ik vrees dat het prijskaartje ervan alles behalve competitief gaat zijn.
Hij staat al op Amazon: https://www.amazon.com/-/es/dp/B0CGRWC1CH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die listing is inderdaad mooi gelekt op Reddit. (wellicht door TM?) Maar verder is het allemaal erg summier. Er zou een discord chat over zijn gepland, maar ik heb geen discord, dus ik ben wat dat betreft niet echt in staat om dat te volgen.

Gaat het qua scripting hetzelfde doen als de Warthog, of zijn we terug bij af en is het puur een HID apparaat? Sihnds ik linux gebruik heb ik de scripting niet meer aangeraakt, maar het is toch wel een van de machtig mooie dingen die de Warthog stiekem heel goed kan. Als je de geavanceerde modus gebruikt heb je toch wel tamelijk low level toegang. Het draait op de stick zelf, als ik het goed heb begrepen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 14:06
ocf81 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:16:
De Thrustmaster pagina zelf lijkt in de lucht te zijn:

https://www.thrustmaster.com/en-us/products/ava-base/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Weet iemand wat hier nu echt de concurrent is? Virpil? Andere fabrikanten die zo'n base leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grapjas, de launch was gisteren. Toen ik de vraag stelde stond deze pagina nog niet live. O-)
Er is inmiddels ook al een demonstratievideo van de mogelijkheden: [Video: https://invidious.protokolla.fi/watch?v=L3UI2-V8tw4]

[ Voor 16% gewijzigd door ocf81 op 25-04-2024 08:39 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:14:
Weet iemand wat hier nu echt de concurrent is? Virpil? Andere fabrikanten die zo'n base leveren?
Ik denk dat TM de aansluiting probeert te zoeken bij VKB en Virpil, maar of ze dat met deze hardware gaat lukken moeten we nog even zien. De basisopzet van deze gimbal is best oké, maar ik vrees voor kwaliteitsproblemen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
3 mei pre-release Kola map

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
Kola staat al bij Orbx in de shop:
https://orbxdirect.com/product/orbx-kola-dcs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:25
Kola is iets van 165 GB install size lees ik op Reddit, slik. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:36:
Kola is iets van 165 GB install size lees ik op Reddit, slik. ;w
Opslagruimte is zo ongeveer het enige dat goed betaalbaar is tegenwoordig, dus dat zou geen showstopper moeten zijn.

Ik heb zelf al een hele poos geen pre-purchases meer gedaan (geen F4, geen Afghanistan, geen Kola), enkel omdat m'n pc gewoon te outdated is en ik de kosten van een nieuwe pc (lees: GPU) momenteel niet kan verantwoorden (zeker niet gezien het gebrek aan beschikbare speeltijd).

Kola ziet er wel gaaf uit zeg!

Staan best al wat preview videos op YT, zoals deze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nou.... zal aan mij liggen, maar kan er totaal niets mee. Fladdert alle kanten op. Heb overigens geprobeerd mijn profiles van de UH, en daarna de Ka te laden in de OH, maar wat ik ook doe: komt er niet in... Ook dat zal aan mij liggen, maar voorheen was het een kwestie van in controls bv de joystick column selecteren, load profile, naar de input dir van de gewenste kist en juiste profile aanklikken... Bij mij hou ik daarna gewoon de column zoals ie tijdens install is aangemaakt (met wonderlijke dubbelingen zoals pitch en roll bij rudder en zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Bloedvat schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:09:
[...]

Opslagruimte is zo ongeveer het enige dat goed betaalbaar is tegenwoordig, dus dat zou geen showstopper moeten zijn.
Dat wel, maar mijn maximale download speed is iets van 3 MB/s, dus dat gaat > 12 uur duren :X Alhoewel de downloadable hoeveelheid wel minder zal zijn, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:45:
[...]

Dat wel, maar mijn maximale download speed is iets van 3 MB/s, dus dat gaat > 12 uur duren :X Alhoewel de downloadable hoeveelheid wel minder zal zijn, maar toch...
Ah ja, daar had ik niet aan gedacht ;)

Iemand hier Kola al getest? En, ervaringen?

Ik zie zoveel mooie filmpjes op YT (die fjorden schreeuwen gewoon: "laagvliegen!" :9~ ), dat ik een beetje last krijg van fomo :P

En ja, als ik 'm dan toch een keer koop, dan beter nu met korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Bloedvat schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:00:
[...]

Ah ja, daar had ik niet aan gedacht ;)

Ik zie zoveel mooie filmpjes op YT (die fjorden schreeuwen gewoon: "laagvliegen!" :9~ ), dat ik een beetje last krijg van fomo :P

Of over een half jaar tijdens de vele actieperiodes... 8)

Hoewel het me een super map lijkt voor de Apache en F-16 kan ik me nog prima vwrmaken in Syrie, moet ik uberhaupt nog op Sinai gaan spelen en heb ik Afganistan net gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchJackal schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:09:
[...]

Of over een half jaar tijdens de vele actieperiodes... 8)

Hoewel het me een super map lijkt voor de Apache en F-16 kan ik me nog prima vwrmaken in Syrie, moet ik uberhaupt nog op Sinai gaan spelen en heb ik Afganistan net gekocht...
Hehe :P
Duurt (begrijpelijk) meestal toch wat langer voordat nieuwe modules in sale gaan. Heatblur modules bijvoorbeeld duurt vaak meerdere jaren voordat ze meedoen aan sales.

Maar ik heb nog een kleine 2 weken om te twijfelen ;)

Sinai is trouwens heel gaaf! Moet je echt gaan checken. Zowel vanaf grote hoogte, als laag bij de grond (vooral vliegvelden hebben heel veel details)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
[...]

Ja, me too. Ik weet eigenlijk dat ik'm vroeger of later toch aanschaf... Dan maar 's nachts een keer downloaden, of aanzetten voor ik naar m'n werk ga. :-D FS2020 is ook gelukt, met z'n >50GB

[ Voor 8% gewijzigd door durian op 05-05-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

[...]

Ja is een mooie map. Ze gaan wel nog even zoet zijn met het verder invullen. Veel lege plekken nog. Bodø airbase en omgeving zijn prachtig, evenals Murmansk.

Er zijn nog geen missies bijgeleverd. Je zult dus zelf aan de slag moeten met de missie-editor. Of het instant-action pack downloaden wat ik straks op de ED file repository kwak ;)

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schurem schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:36:
[...]

Ja is een mooie map. Ze gaan wel nog even zoet zijn met het verder invullen. Veel lege plekken nog. Bodø airbase en omgeving zijn prachtig, evenals Murmansk.

Er zijn nog geen missies bijgeleverd. Je zult dus zelf aan de slag moeten met de missie-editor. Of het instant-action pack downloaden wat ik straks op de ED file repository kwak ;)
Klinkt goed (y)

Er worden nooit missies meegeleverd met maps, dus dat had ik hier ook niet verwacht.

Maar ik zag al diverse lui op het ED forum, die zitten te wachten tot ED eindelijk de Kola map toevoegt aan de user file sectie, zodat ze hun missies kunnen uploaden. (Dat doet ED dus nog steeds niet automatisch waneer een nieuwe module uitgebracht wordt 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:34
Na een lange tijd, heb ik me weer eens ingelogd op hun website. Wat zijn er een hoop nieuwe mappen erbij gekomen.

Nu heb ik diverse modules waaronder de F/A-18C, F-16C, Supercarrier, AH-64D, AV-8B, Flaming Cliff 3, Combined arms en de oudere versie van de A-10 en Black Shark.

Nu hoef je niet alle modules te hebben, om plezier in DCS: World te hebben. Maar als het aankomt op terrains, voel ik toch altijd een druk om ze te kopen. Puur door het feit dat de community gesplits wordt, of dat bepaalde content zoals missies alleen voor bepaalde mappen zijn gemaakt. Geeft altijd een gevoel dat je achter blijft op de huidige versie.

Welke worden op dit moment aangeraden? De terrains die ik nog niet heb zijn, Kola, Afghanistan en de southwest of Afghanistan, Sanai, South Atlantic de Channel en Normandy 2.0 map.

Welke kunnen jullie aanraden? De laatste twee tot drie jaar weer minder gespeeld. Binnenkort toch weer eens opstarten, om het weer te gaan spelen. De laatste keer was ik afgehaakt, omdat ik de AH-64D niet helemaal onder de knie kreeg met het trimmen, omdat ik geen pedalen heb. Misschien toch eens kijken naar een leuke setje, die bij mijn thrustmaster warthog pas. Na 2 a 3 jaar nog altijd geen gekocht. :F

[ Voor 23% gewijzigd door Toonen1988 op 06-05-2024 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:34:
Welke worden op dit moment aangeraden? De terrains die ik nog niet heb zijn, Kola, Afghanistan en de southwest of Afghanistan, Sanai, South Atlantic de Channel en Normandy 2.0 map.

Welke kunnen jullie aanraden? De laatste twee tot drie jaar weer minder gespeeld. Binnenkort toch weer eens opstarten.
Heel eerlijk? Voor mijn gevoel is alleen Sinai het waard momenteel. Channel en Normandy zijn leuk voor WWII (zijn ook WWII themed uiteraard), Afghanistan is nog niet uit en bij South Atlantic vind ik (net als Kola van wat ik gezien heb) het terrein er best slecht uitzien voor een 2023 (of 2024 map in Kola's geval) map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:40:
[...]

Heel eerlijk? Voor mijn gevoel is alleen Sinai het waard momenteel. Channel en Normandy zijn leuk voor WWII (zijn ook WWII themed uiteraard), Afghanistan is nog niet uit en bij South Atlantic vind ik (net als Kola van wat ik gezien heb) het terrein er best slecht uitzien voor een 2023 (of 2024 map in Kola's geval) map.
Oef, straks als ik thuis ben toch maar even in verdiepen. Als de kwaliteit inderdaad slecht is voor een 2023/2024 map en straks maar door een handjevol mensen wordt gebruikt, dan is het inderdaad niet waard.

EDIT: Ik heb even snel opgezocht over Kola en zie inderdaad dat er diverse mensen kritiek op de map hebben.

Alhoewel er redenen worden gegeven waarom de grond textures van lage kwaliteit wordt gegeven, zie ik ook diverse fouten zoals deze terug komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQVhVLis7gW8RoPLgKxqeqLtn9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OhB5XrxXaPWtxdTwc9jCKYiA.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Toonen1988 op 06-05-2024 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:44:
[...]

Oef, straks als ik thuis ben toch maar even in verdiepen. Als de kwaliteit inderdaad slecht is voor een 2023/2024 map en straks maar door een handjevol mensen wordt gebruikt, dan is het inderdaad niet waard.
Ikzelf speel eigenlijk alleen Syria, Persian Gulf en Caucasus... Caucasus vooral omdat dat toch de map is die je gratis krijgt en dus het meeste gespeeld word op MP servers.

Ik moet nog wat meer tijd in Sinai steken, maar ook die word nog vrij weinig gespeeld heb ik het idee. Het is toch voornamelijk de bovengenoemde drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:53:
[...]

Ikzelf speel eigenlijk alleen Syria, Persian Gulf en Caucasus... Caucasus vooral omdat dat toch de map is die je gratis krijgt en dus het meeste gespeeld word op MP servers.

Ik moet nog wat meer tijd in Sinai steken, maar ook die word nog vrij weinig gespeeld heb ik het idee. Het is toch voornamelijk de bovengenoemde drie.
Oké, dankjewel voor je feedback. Ik zal eens kijken wat ik zal doen. Was ooit van plan om een leuke nacht air raid missie te maken, waarbij je gronddoelen in een stad moet vernietigen. Daar zou ik Syrië (die ik heb) of de toekomstige Afghanistan voor kunnen gebruiken (midden oosten map). Beetje zo'n soort missies wat we zagen in 2003, in de golf oorlog. :P

In Arma maakte ik ook vaker night raids missies. Waarbij je doelen, of een hogere hogere functionaris moest uitschakelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 06-05-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Normandy 2.0 is ook echt wel vet, en goed bruikbaar in MP.

Kola is nog best rauw, Sinai idem en Channel is eigenlijk overbodig geworden door Normandy 2.0

Afghanistan kan je of in een keer kopen, of in drie kleinere stukjes die de ene na de andere gereleased gaan worden.

Lijkt me duidelijk eigenlijk ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Robinblitz

21 Mei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Klopt het dat bij de F-15E een aantal koppelingen naar controllers/knoppen niet werken ?

(Sensor panel -> INS en RDR)

[ Voor 15% gewijzigd door dierkx36 op 08-05-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
De Apache heeft toch nog steeds die FCR update niet gehad ??

Zie regelmatig youtube filmpjes met how-to's met de FCR voorbij komen maar iets van een release heb ik niks van mee gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:08:
De Apache heeft toch nog steeds die FCR update niet gehad ??

Zie regelmatig youtube filmpjes met how-to's met de FCR voorbij komen maar iets van een release heb ik niks van mee gekregen.
FCR is maanden geleden al toegevoegd. Er komen wel nog steeds updates bij (nieuwe features)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:10:
[...]

FCR is maanden geleden al toegevoegd. Er komen wel nog steeds updates bij (nieuwe features)
Okay, dan doe ik iets verkeert want ik nog steeds die FCR dome niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:19:
[...]

Okay, dan doe ik iets verkeert want ik nog steeds die FCR dome niet gezien.
Hangt af van of de missie maker 'm heeft toegevoegd he.
Je kan 'm ook zelf toevoegen via het ingame rearm menu.

Je zal dan ook wel gemist hebben dat je (al lange tijd trouwens) de Robbie tank (die extra interne fuel tank) kan verwijderen, waardoor je ineens ruimte krijgt voor ongeveer 4x zoveel gun ammo :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
YouTube: DCS F-4E Phantom II by Heatblur Simulations | First Look #dcs

1:49 "And it answers the question if you put enough power on a brik, will it fly" _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 08:18
Ter info voor wie via Heatblur zelf heeft gekocht: Je kan de F-4E pre-order nu al redeemen via deze link.
Downloaden kan nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Homme op 20-05-2024 19:17 ]

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Ik bedenk me nu dat ik behalve het t-shirt verder niks heb gekregen? Wordt dat voucer gemailed ofzo? Vanavond maar eens door mijn spambox zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door durian op 21-05-2024 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
durian schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 05:56:
Ik bedenk me nu dat ik behalve het t-shirt verder niks heb gekregen? Wordt dat voucer gemailed ofzo? Vanavond maar eens door mijn spambox zoeken.
Bij de aankoop (30 /10/2023) kreeg ik eerst een orderbevestiging meteen gevolgd door een e-mail met de redemption code.

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Homme schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 06:00:
[...]

Bij de aankoop (30 /10/2023) kreeg ik eerst een orderbevestiging meteen gevolgd door een e-mail met de redemption code.
Dank! Gevonden, die had ik gemist (schaam schaam)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Homme schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:15:
Ter info voor wie via Heatblur zelf heeft gekocht: Je kan de F-4E pre-order nu al redeemen via deze link.
Downloaden kan nog niet.
Vanaf 15:00 te downloaden schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
DCS update en de release van de F-4E zijn een dagje uitgesteld.
https://forum.dcs.world/topic/233848-patch-status/
Current version number: 2.9.4.53990

Next planned update: Delayed until 22nd May 2024

Dear all,

during final checks some blocking issues were found and we will require some time to resolve them. We want the F-4E launch to be the best experience it can be so delaying for one day is the best option, thank you for your understanding and patience.
Een dagje extra geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kon het niet laten oOo

Afbeeldingslocatie: https://forum.dcs.world/uploads/monthly_2024_05/image.png.3cf759a1a7dbb37c87cc988bf1ffc229.png

Zijn natuurlijk weer een hoop lui op het ED forum over de zeik omdat ze vandaag verlof gepakt hadden :F

Rules #1: never take a day off on release day :P

(Ik laat deze module overigens voorlopig aan me voorbij schieten. Ziet er wel fantastisch uit)

Edit:
Voor wie het overigens gemist heeft:
https://forum.dcs.world/topic/233848-patch-status/?do=findComment&comment=5436934

[ Voor 17% gewijzigd door Bloedvat op 21-05-2024 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Bloedvat schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:18:
Ik kon het niet laten oOo

[Afbeelding]

Zijn natuurlijk weer een hoop lui op het ED forum over de zeik omdat ze vandaag verlof gepakt hadden :F

Rules #1: never take a day off on release day :P

(Ik laat deze module overigens voorlopig aan me voorbij schieten. Ziet er wel fantastisch uit)

Edit:
Voor wie het overigens gemist heeft:
https://forum.dcs.world/topic/233848-patch-status/?do=findComment&comment=5436934
Ik ga echt geen vrij pakken voor een game/module release o.i.d.... En al helemaal niet voor een DCS module waar je eerst minimaal een week voor nodig hebt om het te leren haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robinblitz schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:52:
[...]

Ik ga echt geen vrij pakken voor een game/module release o.i.d.... En al helemaal niet voor een DCS module waar je eerst minimaal een week voor nodig hebt om het te leren haha.
Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit vrij genomen heb voor een spelletje (wellicht ooit, 20 jaar geleden toen ik net begon met werken en zeeën van tijd en ineens geld als "water" had :9 ), maar kijk maar op het ED forum, er zijn er genoeg die dat wel doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige wat ik ga doen is op kopen drukken in de eerste week van release, omdat dit op Steam de enige week is dat je er korting op krijgt. Helaas heeft ED besloten geen voorbestellingen meer aan te nemen op Steam. Hoewel de officieel opgegeven redenen zijn dat Valve dit niet toe zou staan lijkt het mij een stuk waarschijnlijker dat de reden is dat ze er schijnbaar niet tegen kunnen dat voorbestellingen geannuleerd kunnen worden.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
YouTube: DCS: F-4E PHANTOM II - LAUNCH TRAILER

Leuke trailer :Y

Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat deze doorkrijgen net zo'n nachtmerrie word als de Tomcat :/

Kom maar op met die Intruder straks : I'm a glutton for punishment :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!
F4 is nog niet released en de volgende module staat al in de rij:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
En de F4 doet het :-) ... maar eerst eten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
durian schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:55:
En de F4 doet het :-) ... maar eerst eten
Net snel effe een profiel gemaakt om te proberen :
Ben geen die-hard Phantom fan, meer van categorie van mooi vliegtuig om eens mee te spelen en dat is het ook wel...

...maar damn :9~
Wel erg zenuwachtig : vind em moeilijk op 1 hoogte houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:48:

[YouTube: DCS: OH58D Kiowa Warrior Trailer Teaser]
Creditcard ligt alweer in de aanslag :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas pindakaas, de F-4 E werkt (vooralsnog) niet als je middels Proton op linux DCS wil spelen. Ik, hoop dat dit wel opgelost gaat worden. We gaan het zien.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 16:16
Bloedvat schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:48:

[YouTube: DCS: OH58D Kiowa Warrior Trailer Teaser]
Houdt mijn kruit droog met de F-4, maar deze lijkt me wel heel baas.
Heli's trekken me wel, maar de AH-64 lijkt me te complex voor een beetje running&gunning (blijf toch 80% de F-16 vliegen) en de CH-47 lijkt me weer een beetje te saai. De gratis UH-60 is wel vet, maar een beetje spul opblazen is natuurlijk wel vet!

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
eitje84 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:50:
[...]

Heli's trekken me wel, maar de AH-64 lijkt me te complex voor een beetje running&gunning (blijf toch 80% de F-16 vliegen) en de CH-47 lijkt me weer een beetje te saai. De gratis UH-60 is wel vet, maar een beetje spul opblazen is natuurlijk wel vet!

(8>
The BlackShark is toch ook niet zo complex maar wel goed voor running&gunning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
[...]

(8>
De Apache is heel erg vet en makkelijk om te vliegen. Maar je merkt wel aan alles dat hij gemaakt is voor 2 mensen en George AI is helaas nog lang niet op het niveau van een menselijke collega en dat merk je zodra je gaat vliegen op een server waar de frontlinie niet meteen duidelijk is.

De laatste tijd gebeurt het me net ff te vaak dat ik eerst een goed eind moet vliegen om van de FARP naar de frontlinie te vliegen om vervolgens uit het niets een raket of salvo in het gezicht te ontvangen van een vijand die ik niet zag omdat ik druk was met vliegen. -O-

Het valt me ook op dat steeds meer MP servers de F10 map disabled hebben waardoor ik soms überhaupt geen idee heb waar ik gespawned ben of waar ik heen moet. Of dat blijkt dat je 500km van de frontlinie zit. ED heeft al mooi werk geleverd met het kunnen filteren in het slot-menu maar een map waarop de slots geplot staan zou helemaal super zijn!

[ Voor 0% gewijzigd door DutchJackal op 23-05-2024 09:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Gisteren ook even een testvlucht gemaakt met de F-4E. Het is wel wennen weer aan dat oude systeem gezien ik 90% van de tijd de F-16 vlieg. Toch moet ik zeggen... Het geluid met de externe camera (F2) vind ik toch wel best slecht klinken t.o.v. de anderen but alas, zo vaak zit ik nou ook weer niet in F2 view. Uiteraard wel mijn eerste MiG-21 ui de lucht geschoten!

Moet nog een beetje rommelen met de HOTAS keybinds maar dat komt wel. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Robinblitz op 23-05-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
[...]

(8>
De Apache is juist 1 van de "makkelijker" modules, van cold and dark opstarten heb je redelijk snel door.

George aan het werk zetten is nog wel het pittigste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eitje84
dierkx36 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:52:
[...]

De Apache is juist 1 van de "makkelijker" modules, van cold and dark opstarten heb je redelijk snel door.

George aan het werk zetten is nog wel het pittigste.
Thanks voor de feedback boys! Maar als dit ertoe leid dat ik de AH-64 aanschaf na een paar pilsjes dit weekend stuur ik jullie de rekening maandag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
eitje84 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:09:
[...]

Thanks voor de feedback boys! Maar als dit ertoe leid dat ik de AH-64 aanschaf na een paar pilsjes dit weekend stuur ik jullie de rekening maandag ;)
Hij is in de "aanbieding" :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eitje84 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:09:
[...]

Alleen de gun van de Apache maakt het de moeite/kosten waard (zeker in VR).
Het is gewoon letterlijk "als blikken konden doden" })

Ik vind persoonlijk George ook supermakkelijk (maar dat komt mss omdat ik daarvoor alleen maar ervaring had met Jester AI's vreselijke micromanagement :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
ocf81 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:10:
Helaas pindakaas, de F-4 E werkt (vooralsnog) niet als je middels Proton op linux DCS wil spelen. Ik, hoop dat dit wel opgelost gaat worden. We gaan het zien.
offtopic:
Het is me ondertussen gelukt om de steam versie onder Linux aan te gang te krijgen! De standalone is misschien beter als ik mijn gekochte modules will gebruiken (beetje onduidelijk), maar standalone lukte me de vorige keer niet. Explosies zien er wat vaag uit maar verder werkt het goed.

[ Voor 6% gewijzigd door durian op 25-05-2024 09:43 . Reden: Fixes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:34:
[...]

offtopic:
Het is me ondertussen gelukt om de steam versie onder Linux aan te gang te krijgen! De standalone is misschien beter als ik mijn gekochte modules will gebruiken (beetje onduidelijk), maar standalone lukte me de vorige keer niet. Explosies zien er wat vaag uit maar verder werkt het goed.
Ja, de gebrekkige contrails, rook en de explosies zijn een klein offer dat helaas noodzakelijk is. Maar het meeste werkt gewoon. Behalve dus de F4 en de Skval in de Ka-50 III, hoewel de Shkval in de BS2 Ka-50 wel gewoon werkt. Het lijkt me overigens gewoon on-topic, het gaat over DCS?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
ocf81 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:14:
[...]

Ja, de gebrekkige contrails, rook en de explosies zijn een klein offer dat helaas noodzakelijk is. Maar het meeste werkt gewoon. Behalve dus de F4 en de Skval in de Ka-50 III, hoewel de Shkval in de BS2 Ka-50 wel gewoon werkt. Het lijkt me overigens gewoon on-topic, het gaat over DCS?
Ja, eigenlijk wel, bedoelde meer dat het buiten de F4 discussie viel eigenlijk.

Maar als ik het goed begrijp moet ik de standalone versie zien te installeren om mijn modules te gebruiken? Beetje onduidelijk hoe die koppeling werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:45:
[...]

Ja, eigenlijk wel, bedoelde meer dat het buiten de F4 discussie viel eigenlijk.

Maar als ik het goed begrijp moet ik de standalone versie zien te installeren om mijn modules te gebruiken? Beetje onduidelijk hoe die koppeling werkt.
Je kan ook Wine installeren en dan de standalone installeren in je wine prefix. Daar heeft iemand wel eens een handleiding voor geschreven.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

Zo gisteren van een tweaker een setje thurstmaster tcs160000 overgenomen. Om een oude liefde flight sims weer eens op te pakken.

Vroeger heel veel Jane’s apache (2 spellen) en f-15e strike eagle. Gespeeld te hebben en de nodige ww2 spellen.

Ik had blijkbaar dcs world en flaming cliffs al op steam. Vannacht even met de f15 rond gevlogen en met de mig29 een aantal trainings missies gedaan.

Ik merk wel net als met sim racen als je tijd beperkt is (gezin) dat je een keuze moet maken in welk toestel je wil gaan vliegen. Ik neig een beetje naar de hornet als ik kijk wat er beschikbaar is. (En ja top gun speelt ook een rol 😜)

Zijn er ergens sites waar je makkelijke profielen voor de button mappings kan halen?
Enige idee wanneer de volgende sale is?

Als het mij nu echt bevalt ben ik wel voornemens om een mooie virpil set oid te halen en op mijn sim rig te monteren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02
Aanbiedingen zijn er eigenlijk elke maand / twee maanden.

Button bindings zijn overal wel te vinden, maar ik heb best wat succes gehad op de dcs reddit en op de dcs website op de user portal (waar ook user gemaakte missies te vinden zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ow ja en nog een vraag hoe onthouden jullie alle button mappings? Gewoon muscle memory of printen een lijstje?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homme
Valkyre schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:21:
Ow ja en nog een vraag hoe onthouden jullie alle button mappings? Gewoon muscle memory of printen een lijstje?
Bij vele profielen die je hier kan vinden zit een PDF met de mappings.

En als je volledig custom gaat is het vooral studeren en oefenen :)
(in mijn geval toch :p )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Valkyre schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:21:
Toch wel veelal geheugen dat na een tijdje in het spiergeheugen gaat zitten inderdaad. Maar het helpt, als je daar straks wellicht aan toe bent, om gewoon een F/A-18C HOTAS te hebben, zodat je geen rare grepen hoeft te maken omdat alle functies gewoon één-op-één op de juiste plek terug te vinden zijn in de fysieke wereld. (zie ook de HOTAS DIY subreddit, als je meer van het zelf klussen bent ;) )

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Zit weer eens op m'n werk voor 3+ weken en voor de grap eens alle manuals van modules die ik heb in DCS (en MSFS) meegenomen met de bedoeling ze ook eens echt te lezen inplaats van snel wat opzoeken.

Ben begonnen in die van de Phantom (963 paginas dank je hartelijk) maar is nog best interessant :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
dierkx36 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:09:
Zit weer eens op m'n werk voor 3+ weken en voor de grap eens alle manuals van modules die ik heb in DCS (en MSFS) meegenomen met de bedoeling ze ook eens echt te lezen inplaats van snel wat opzoeken.

Ben begonnen in die van de Phantom (963 paginas dank je hartelijk) maar is nog best interessant :Y
Gooi ze in een RAG en gebruik stem in/output tijdens het vliegen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
De pilot body for the F-16 in de laatste update is super onhandig, zoals verwacht zie je bijna geen knoppen meer.

MAAR! het kneeboard lezen vanaf de knie van de piloot is wel echt veel toffer dan plat op je scherm geplakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eitje84 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 06:24:
De pilot body for the F-16 in de laatste update is super onhandig, zoals verwacht zie je bijna geen knoppen meer.

MAAR! het kneeboard lezen vanaf de knie van de piloot is wel echt veel toffer dan plat op je scherm geplakt!
Oh... niet hier ook al..
Je kan 'm gewoon uitzetten als je liever in een drone zit he ;)

Sorry dat ik zo fel reageer, het is niet persoonlijk, maar het wordt zo vermoeiend, al die klachten over de side panels niet kunnen zien. Je hoeft daar nagenoeg alleen maar te zijn tijdens startup. Vrijwel alles wat je tijdens de vlucht moet bedienen, zit (bewust) recht voor je. Ik kan je uit ervaring verzekeren dat als je in het echt in die cockpit zit, zeker met gesloten canopy, je de side panels ook niet kan zien zonder je torso in een wokkel te veranderen. Dan is bij DCS heel even de "hide" knop nog steeds veel makkelijker.
Ik heb zelf de Viper amper aangeraakt sinds EA release, in afwachting op deze feature.

In other news :P :
Hebben jullie alle nieuwe Massun92 mod content al gezien die nu is toegevoegd aan DCS core?!
Eindelijk HESCO barriers om onze FARP's aan te kleden! *O*

[ Voor 1% gewijzigd door Bloedvat op 27-05-2024 07:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eitje84
Bloedvat schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:26:
[...]

Oh... niet hier ook al..
Nee hoor, geen klacht, aan en uit zetten is super makkelijk dus staat aan als ik alles klaar heb en kneeboard wil lezen, en uit als er ik ergens bij moet.
Bij de F-16 is dat eigenlijk alleen het ECM stuk aan de linkerkant.

En vind het echt super vet om zo het kneeboard te lezen, is echt een vooruitgang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
[...]
Hebben jullie alle nieuwe Massun92 mod content al gezien die nu is toegevoegd aan DCS core?!
Super excited hiervoor. Ik hou ervan om DCS videos te maken met wat cinematic, dus voor de immersion heb ik hier echt heel veel aan!
Super addition, ik hoop dat ED dit met meer mod creators gaat doen. Het is namelijk toch wel een makkelijke manier voor meer cosmetische assets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
[...]

Oh... niet hier ook al..

Sorry dat ik zo fel reageer, het is niet persoonlijk, maar het wordt zo vermoeiend, al die klachten over de side panels niet kunnen zien. Je hoeft daar nagenoeg alleen maar te zijn tijdens startup. Vrijwel alles wat je tijdens de vlucht moet bedienen, zit (bewust) recht voor je. Ik kan je uit ervaring verzekeren dat als je in het echt in die cockpit zit, zeker met gesloten canopy, je de side panels ook niet kan zien zonder je torso in een wokkel te veranderen. Dan is bij DCS heel even de "hide" knop nog steeds veel makkelijker.
Ik heb zelf de Viper amper aangeraakt sinds EA release, in afwachting op deze feature.

Open deur vraag maar gezien het nu dus "in" DCS zit, kan je als je de Massun92 addon apart in mods heb staan verwijderen correct ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:26:
[...]

Open deur vraag maar gezien het nu dus "in" DCS zit, kan je als je de Massun92 addon apart in mods heb staan verwijderen correct ?
Goeie vraag. Ik heb de mod nooit gebruikt, dus ik weet het niet. Zijn de namen van de objecten hetzelfde? Daar zou het denk ik eventueel fout op kunnen gaan.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Desnoods verwijder je de mod gewoon en doe je een file verify van DCS. Als ze dezelfde namen/folders gebruiken word het toch opnieuw opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:26:
[...]

Als je deze gast moet geloven, wel:

https://forum.dcs.world/topic/349163-massun-asset-pack/?do=findComment&comment=5438664

Maar ik vraag me af of dat klopt, want die "humans" pack, daar had ED kennelijk geen interesse in en dat deel van de mod is dus ook niet opgenomen in DCS core.

Ik gebruik, behalve de A-4E, geen mods in DCS, dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Gewoon de mod uitzetten en proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Man man ik heb van een vriend een hp reverb g2 geleend en mijn 4070 super trekt dat best prima. Wat een fantastische ervaring vr icm dcs…

Bij de 3e poging een su33 heel netjes op de kuznetsov weten neer te zetten. Daarna opstijgen en nog een rondje en zo 3 op rij zonder te crashen.
De vrijheid met om je heen kijken man man wat vet. Ik voel wel een nieuwe hobby aankomen op deze manier…

Voor ik nog verder down the rabbit hole ga maakt het nog uit of ik via steam speel of niet?
Ik las terug in het topic dat bepaalde dlc een week eerder beschikbaar kwamen via de website.

[ Voor 19% gewijzigd door Valkyre op 27-05-2024 19:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valkyre schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:51:
Man man ik heb van een vriend een hp reverb g2 geleend en mijn 4070 super trekt dat best prima. Wat een fantastische ervaring vr icm dcs…

Bij de 3e poging een su33 heel netjes op de kuznetsov weten neer te zetten. Daarna opstijgen en nog een rondje en zo 3 op rij zonder te crashen.
De vrijheid met om je heen kijken man man wat vet. Ik voel wel een nieuwe hobby aankomen op deze manier…

Voor ik nog verder down the rabbit hole ga maakt het nog uit of ik via steam speel of niet?
Ik las terug in het topic dat bepaalde dlc een week eerder beschikbaar kwamen via de website.
Steam of standalone maakt uiteindelijk 'niks' uit

Voordeel Steam:
Als je op Steam koopt, kun je die modules ook transfer'en/gebruiken voor de standalone versie

Voordeel standalone:
-Er gaat (veel) meer geld rechtstreeks naar de ontwikkelaar, dus als meer mensen dat doen betekent dat potentieel snellere/betere ontwikkeling van DCS.
-Ik heb het idee (niet zeker) dat je rechtstreeks van de ED website, net iets betere aanbiedingen krijgt (omdat je ED miles spaart)

Bij nieuwe releases, zijn prijzen en release dates op de ED website vaak veel duidelijker dan op Steam (als ik me niet vergis, is policy van Steam om geen indicatie release dates te geven, alleen harde dates). Ik weet iig dat toen ik nog op Steam zat, ik dichtbij releases vaak lang onzeker was of ik de betreffende module überhaupt met pre-order korting kon kopen.
Ik ben op een bepaald moment overgestapt op standalone en nooit spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Bloedvat schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:32:
[...]

Voordeel standalone:
-Er gaat (veel) meer geld rechtstreeks naar de ontwikkelaar, dus als meer mensen dat doen betekent dat potentieel snellere/betere ontwikkeling van DCS.
-Ik heb het idee (niet zeker) dat je rechtstreeks van de ED website, net iets betere aanbiedingen krijgt (omdat je ED miles spaart)
Hmmm... Als al die mensen van Steam naar Standalone waren gegaan hadden we mogelijk al lang en breed de Dynamic Campaign gehad! Ik geef de Steam gebruikers de schuld! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinblitz schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:56:
[...]

Hmmm... Als al die mensen van Steam naar Standalone waren gegaan hadden we mogelijk al lang en breed de Dynamic Campaign gehad! Ik geef de Steam gebruikers de schuld! :+
Juist! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinblitz schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:56:
[...]

Daar zijn wel wat kanttekeningen bij te maken. Modules zijn wat duurder op Steam. Daar komen de miles nog bovenop. Daarnaast strijkt de betalingsverwerker achter de schermen ook nog eens minimaal €5 op bij ED zelf. Dat bedrag moet je dus bij de gage van Valve verdisconteren, waar dat in de 30% zit. Ja, ze verdienen een paar euro meer, maar het zou me verbazen als het meer dan ca. 15% is bovenop wat ze via Steam binnnehalen, en waarschijnlijk is het zelfs minder dan dat. Daar staat tegenover dat Steam (doorgaans) makkelijker werkt, helemaal voor mij als linux gebruiker. Uiteindelijk is dat "voordeel" lang niet zo groot als dat je het doet voorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door ocf81 op 28-05-2024 18:27 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Release van de Kiowa, was dat nou komende week of de daarna ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:17:
Release van de Kiowa, was dat nou komende week of de daarna ?
Als we de "2 weeks" van de trailer van vorige week moeten geloven: komende week

Wellicht verstandig om dat met een korrel zout te nemen. Al zou het in principe kunnen, want de Kiowa wordt feature complete gereleased (geen EA), dus waarschijnlijk kunnen ze de release datum beter plannen dan bij EA.

In eerste instantie was ik van plan om de Kiowa te kopen (ben dol op heli vliegen), maar de afgelopen week ben ik beginnen te twijfelen.
Multiplayer, samen met Apaches bijvoorbeeld, zal het ongetwijfeld een fantastische ervaring zijn. Maar, buiten af en toe een snelle sessie op een van de 4YA servers, heb ik zelf onvoldoende tijd voor serieuze MP sessies. En in dat geval vrees ik dat ik toch weer heel snel zal terugvallen op een échte attack heli of een transport heli.

Zelf kijk ik meer uit naar de Chinook (mits ED ook nog iets speciaals met de logistics gaat doen)

[ Voor 5% gewijzigd door Bloedvat op 02-06-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
PSVR2 komt dus naar PC toe d.m.v. een adapter... Alleen wat ik me afvraag... Is dit echt alleen voor Steam, of zal ik deze ook kunnen gebruiken voor DCS World (of zelfs alleen de Steam versie van DCS World...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*O* *O* *O* De F-4E doet het nu ook met Proton *O* *O* *O*
Ik ben wel benieuwd hoe deze bevalt, maar ik heb nu even geen zin om proefkonijn te zijn.

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1 ... 58 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx