Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:30
ocf81 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:39:
[...]

Dit staat nu ook in de OP, waarmee het pinnen niet meer nodig is.

[...]

Er staat op de website van OpenXR toolkit ook dat ontwikkelaars van VR-software de optimalisaties die de toolkit implementeert eigenlijk zelf in de eigen software zouden moeten verwerken en dat de toolkit eigenlijk maar bedoeld was als een tijdelijke oplossing totdat deze ontwikkelaars dit voltooid hadden. Ik snap wel dat de ontwikkelaar hiertoe is overgegaan. De tijdsinvestering staat niet in verhouding met wat hij er voor terug kreeg en een tijdelijke maatregel heeft soms wat aandringen nodig om weer afgeschaft te worden. Nu is het dus wachten op dat de ontwikkelaars van VR-software daar toe overgaan.
Top!

Ik was even in de veronderstelling dat heel OpenXR eruit gesloopt was, maar gelukkig alleen de toolkit.

Ik heb zelf een Quest.3 gekocht vandaag om toch maar te kunnen upgraden.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakerVincent op 02-10-2024 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:56
Ik zit niet meer in DCS. Heb het wel eens gestart met de Quest 3, bekabeld, en was erg onder de indruk. Ik vind het een zeer goede VR headset. Ik had hiervoor een Rift S en dit is een grote upgrade.

Jammer dat hij van Meta komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:46:
Waarschuwing voor Mixed reality gebruikers, al eerder gepost hier:

Als je naar windows 24H2 upgrade ben je mixed reality kwijt en dan werken sommige vr brillen niet meer. Bv de reverb 2 (die heb ik, ik blijf bij de oude versie, die krijgt voorlopig updates)
Help deze "leek" even a.u.b. :$

Ik gebruik nog Win10 (versie 22H2) op mij ouwe trouwe bakkie. Ik gebruik deze pc alleen voor DCS i.c.m. een HP Reverb G1 (gebruik 'm trouwens soms ook wel voor wat andere games, maar niet voor bankzaken ofzo).

Ga ik straks ook dat probleem krijgen dat mij Reverb niet meer gaat werken met DCS? Of is dat alleen een probleem bij Win11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-06 10:53
Bloedvat schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:04:
[...]

Ik gebruik nog Win10 (versie 22H2) op mij ouwe trouwe bakkie. Ik gebruik deze pc alleen voor DCS i.c.m. een HP Reverb G1 (gebruik 'm trouwens soms ook wel voor wat andere games, maar niet voor bankzaken ofzo).

Ga ik straks ook dat probleem krijgen dat mij Reverb niet meer gaat werken met DCS? Of is dat alleen een probleem bij Win11?
Zover ik weet was 22H2 de laatste (major) versie voor Windows 10, dus zou je geen problemen moeten krijgen er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 15:46
[...]

Hier wat HP er over zegt: https://support.hp.com/za.../ish_10013170-10013236-16

Zolang je op Windows 11 23H2 of een eerdere versie blijft, zou je geen probleem moeten hebben. En met een eerdere versie wordt ook Windows 10 bedoeld, ongeacht welke versie daarvan. Tenminste, dat neem ik aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Huugje op 03-10-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
phew... gelukkig!

Ik hoop nog even te kunnen wachten met een (dikke) nieuwe pc en VR headset. Hopelijk gaan ze tegen die tijd eindelijk ook VR brillen op de markt brengen met bredere fov.

Ik vind de resolutie van mijn "ouwe" Reverb G1 helemaal prima. Sure, hoger is natuurlijk leuk, maar persoonlijk hoop ik veel meer op bredere field of view. Zodat je dan eindelijk dat "echte" gevoel van snelheid gaat ervaren. Als er tegen die tijd nog steeds alleen maar "brievenbusjes" op de markt zijn, ga ik mss wel voor een nieuwe of tweede hands Pimax 8KX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-05 10:52
Nu we bij het onderwerp VR zitten.

Maken er mensen hier gebruik van steam vr base stations om de boel te tracken?
Ik heb er momenteel 3, maar bij elke opzet die ik gebruik heb ik toch echt last van drift of een soort trilling die echt wel merkbaar is.

in principe doe ik elke VR game vanuit mn stoel. Maar ik kan momenteel geen lekkere setup/settings vinden voor dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
[...]

Wat hieronder gezegd wordt klopt. Het gaat om windows 11 24H2 update. Dus je zit veilig :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:00
TweakerVincent schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:34:
Ik lees nu ook op de OpenXR site:

https://github.com/mbucchia/OpenXR-Toolkit/releases

AS OF 2024, SUPPORT FOR OPENXR TOOLKIT IS DISCONTINUED. THERE IS NO NEW DEVELOPMENT AND NO TECH SUPPORT OF ANY SORT. THE DEVELOPER DOES NOT RECOMMEND TO INSTALL/USE OPENXR TOOLKIT, AS IT IS KNOWN TO CAUSE ISSUES WITH MANY OF THE NEWER GAMES RELEASED IN SINCE 2024

Ook wel bijzonder dit.

Ik denk dat ik toch maar ga upgraden naar de Quest 3. Nu alles lijkt te stoppen met de reverb 2 tijd voor een change.

Heeft iemand een quest 3 icm dcs? Hoe is je ervaring hiermee?
OpenXR toolkit (en PimaxXR) zijn door ééne Bucchia gemaakt, in zijn eigen tijd.
Dus zonder enige hulp van wie dan ook.

Doordat hij geen tijd meer gaat steken in verdere ondersteuning van OpenXR toolkit (en PimaxXR) worden fabrikanten nu gedwongen de ondersteuning voor OpenXR zelf te gaan ontwikkelen en ondersteunen, in plaats van achterover zitten en wachten tot Bucchia het oploste.

Pimax heeft in ieder geval de bal opgepakt en OpenXR/PimaxXR al geïntrigeerd in Pimax Play.

(Goed, gebruikers van bijvoorbeeld de Varjo Aero/Reverb G1/G2 etc etc hebben daar niks aan)
Bloedvat schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:31:
phew... gelukkig!

Ik hoop nog even te kunnen wachten met een (dikke) nieuwe pc en VR headset. Hopelijk gaan ze tegen die tijd eindelijk ook VR brillen op de markt brengen met bredere fov.

Ik vind de resolutie van mijn "ouwe" Reverb G1 helemaal prima. Sure, hoger is natuurlijk leuk, maar persoonlijk hoop ik veel meer op bredere field of view. Zodat je dan eindelijk dat "echte" gevoel van snelheid gaat ervaren. Als er tegen die tijd nog steeds alleen maar "brievenbusjes" op de markt zijn, ga ik mss wel voor een nieuwe of tweede hands Pimax 8KX.
Pimax Crystal light ?
(zou niet voor de Crystal OG gaan, beeld is fantastisch maar om het ding afentoe aan de praat te krijgen is een doorlopende migraine)

[ Voor 24% gewijzigd door dierkx36 op 03-10-2024 18:06 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 15:20
Denk dat ik sinterklaas maar eens lief aankijk voor een Pimax Chrystal Light. O-)

Bij Unbound XR is die goedkoper dan rechtstreeks bij Pimax maar nog steeds behoorlijk aan de prijs t.o.v. wat ik destijds voor de Reverb heb weggelegd... :|

Misschien het bonnetje bij Microsoft indienen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchJackal schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:40:
Denk dat ik sinterklaas maar eens lief aankijk voor een Pimax Chrystal Light. O-)

Bij Unbound XR is die goedkoper dan rechtstreeks bij Pimax maar nog steeds behoorlijk aan de prijs t.o.v. wat ik destijds voor de Reverb heb weggelegd... :|

Misschien het bonnetje bij Microsoft indienen? :+
Heb je de laatste newsletter van ED gezien?

https://forum.dcs.world/topic/358535-dcs-update-kola-development-report-pimax-crystal-light/
Als je voor 29nov die Crystal Light besteld krijg je 15000 ED miles (als je 'm dan toch gaat aanschaffen is dat natuurlijk mooi meegenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Sniped by Bloedvat. Je was me net voor.

Moet die natuurlijk niet $15 duurder zijn dan bij een retailer als UnboundXR.

[ Voor 144% gewijzigd door DutchJackal op 04-10-2024 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Als je een Crystal (Light) koopt, hoe er wel rekening mee dat deze behoorlijk aan je hardware kan trekken.

Kies je balanced zit je op 75% van de normale resolutie van een Crystal, is ongeveer gelijk aan de max resolutie van een Reverb G2.
Ga je hoger (80% -> 90% resolutie) is een 4080 (liefst 4090) met een X3D CPU echt aan te bevelen.
Wil je 100% resolutie gebruiken, doe effe een belletje naar de lokale kerncentrale, dat ze nog een paar pellets uranium op het vuur gooien.

[ Voor 18% gewijzigd door dierkx36 op 04-10-2024 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik ben met mijn nieuwe quest 3 aan het proberen en het ziet er met de link cable prima uit.

alleen iets raars in de F18 vind ik alles scherp, behalve de groene lettertjes op de instrument panels vind ik de kleine groene lettertjes van bv je wapens niet perfect leesbaar. Bij de reverb2 was dat volgens mij beter.

Maar andere zaken in de cockpit zijn weer wel goed. iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Komt dit door de groene kleur mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:15:
Als je een Crystal (Light) koopt, hoe er wel rekening mee dat deze behoorlijk aan je hardware kan trekken.

Kies je balanced zit je op 75% van de normale resolutie van een Crystal, is ongeveer gelijk aan de max resolutie van een Reverb G2.
Ga je hoger (80% -> 90% resolutie) is een 4080 (liefst 4090) met een X3D CPU echt aan te bevelen.
Wil je 100% resolutie gebruiken, doe effe een belletje naar de lokale kerncentrale, dat ze nog een paar pellets uranium op het vuur gooien.
Dat is wel een beetje het euvel van VR, of niet? Eigenlijk moet de hardware die een blikveld van 120° horizontaal en verticaal met 35ppd goed aan kan sturen op 90 beelden per seconde nog worden uitgevonden, laat staan dat dit met 60ppd kan. Ik wacht rustig de RTX 8090 af totdat ik weer met VR aan de haal ga :)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ocf81 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:15:
[...]

Dat is wel een beetje het euvel van VR, of niet? Eigenlijk moet de hardware die een blikveld van 120° horizontaal en verticaal met 35ppd goed aan kan sturen op 90 beelden per seconde nog worden uitgevonden, laat staan dat dit met 60ppd kan. Ik wacht rustig de RTX 8090 af totdat ik weer met VR aan de haal ga :)
Klopt, de huidige gangbare GPU's (bedoel ik de betaalbare mee) zijn sterk genoeg om zonder al te veel problemen een Reverb G2 te bedienen.... jep een VR headset van 4 5 jaar oud ?
Kom je bij de huidige generatie, (komt ie weer ) Crystal, Varjo Aero, die nieuwe BigScreen ? : vergeet het maar.
Heb het een paar keer geprobeerd om om 1 op 1 alles te laten draaien , Crystal op 100 % resolutie, RTX 4090, AMD 7950X3D , 64 GB DDR 5 6000 MHz, alles PCI-E SSD : systeem trekt het gewoon echt niet.

Tuurlijk, het is prachtig dat er zulke stappen worden gemaakt in VR met resolutie, grotere sweetspots, FOV : grandioos.

Maar de hardware om dit aan te sturen ... is ... er ... nog ... niet.
En de software/simulators zijn er gewoon totaal niet voor geoptimaliseerd (al doet DCS het stukken beter als FS2020, het mag gezegd worden)

[ Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 05-10-2024 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
TweakerVincent schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:11:
Ik ben met mijn nieuwe quest 3 aan het proberen en het ziet er met de link cable prima uit.

alleen iets raars in de F18 vind ik alles scherp, behalve de groene lettertjes op de instrument panels vind ik de kleine groene lettertjes van bv je wapens niet perfect leesbaar. Bij de reverb2 was dat volgens mij beter.

Maar andere zaken in de cockpit zijn weer wel goed. iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Komt dit door de groene kleur mss?
Stomme vraag, maar kijk je recht naar je instrumenten of vanuit je ooghoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
dierkx36 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:48:
[...]

Stomme vraag, maar kijk je recht naar je instrumenten of vanuit je ooghoeken ?
beide geprobeerd. mss eens met een bril proberen :)

update, bril wordt niet aangeraden lees ik

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 05-10-2024 00:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
TweakerVincent schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:53:
[...]

Nee, ik bedoelde het anders :
Als de instrumenten wazig zijn als je er via je oog hoeken naar kijkt kan het de sweetspot van je set zijn, dat die kleiner is dan van een G2.

Hornet is het enigste toestel waarbij de instrumenten wazig zijn of heb je het bij meer toestellen ?

En is DCS de standalone versie of de Steam versie, waardoor je ook SteamVR moet gebruiken ?

[edit]
Pancake vs Fresnel lenzen , resolutie Quest 3 en G2 is zo goed als gelijk :
Kijk eens of je de instrumenten feller kan zetten, alles helemaal openzetten in de cockpit, zowel de MFD's, HUD, compas etc etc etc

En controleer op welke resolutie de Quest 3 DCS draait.

[ Voor 26% gewijzigd door dierkx36 op 05-10-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
TweakerVincent schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:53:
[...]

Hoezo? Ik zit altijd met bril in de Q3? Alleen even zorgen dat je hem iets ruimte geeft voor je bril tussen je hoofd en de lenzen door de kap iets uit te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
dierkx36 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:17:
[...]

Als de instrumenten wazig zijn als je er via je oog hoeken naar kijkt kan het de sweetspot van je set zijn, dat die kleiner is dan van een G2.

Hornet is het enigste toestel waarbij de instrumenten wazig zijn of heb je het bij meer toestellen ?

En is DCS de standalone versie of de Steam versie, waardoor je ook SteamVR moet gebruiken ?

[edit]
Kijk eens of je de instrumenten feller kan zetten, alles helemaal openzetten in de cockpit, zowel de MFD's, HUD, compas etc etc etc

Ga ik later vandaag testen. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:53

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Iemand de laatste patch er al op? Ik las ergens iets over een groot deel uit de Syria map gehaald (Libanon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:42:
Iemand de laatste patch er al op? Ik las ergens iets over een groot deel uit de Syria map gehaald (Libanon)?
Waar heb je dat gelezen? Ik had eerder gelezen dat Libanon is verwijderd uit het Sinaï terrein, maar niet uit het Syrië terrein. (het is een terrein, geen kaart)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
dierkx36 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:17:
[...]

[edit]

ik heb het ondertussen goed werkend :)

pixel density in dcs op 1.5 en in oculus app 72 hz op 1.3 resolutie

nu ziet het er prima uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
TweakerVincent schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:10:
[...]

ik heb het ondertussen goed werkend :)

pixel density in dcs op 1.5 en in oculus app 72 hz op 1.3 resolutie

nu ziet het er prima uit :D
Hoeveel FPS haal je met welke latency ?

Als je beroerd word naar een korte tijd zou je 90 hz kunnen proberen en FPS vast zetten op 45 (of 50, hangt van de headset af wat het best is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
dierkx36 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:17:
[...]

Hoeveel FPS haal je met welke latency ?

Als je beroerd word naar een korte tijd zou je 90 hz kunnen proberen en FPS vast zetten op 45 (of 50, hangt van de headset af wat het best is)
Hij lockt hem nu op 36 maar las dat 2e frame berekend wordt. Gaat prima. Zonder zie ik rond de 60 bij rustige stukken. Maar vond 45 niet lekker werken. Houd het wel op 36, werkt prima

5950x
3090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
TweakerVincent schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:19:
[...]

Hij lockt hem nu op 36 maar las dat 2e frame berekend wordt. Gaat prima. Zonder zie ik rond de 60 bij rustige stukken. Maar vond 45 niet lekker werken. Houd het wel op 36, werkt prima

5950x
3090
Half refresh aanhouden is idd het beste :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

ocf81 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:31:
[...]

Waar heb je dat gelezen? Ik had eerder gelezen dat Libanon is verwijderd uit het Sinaï terrein, maar niet uit het Syrië terrein. (het is een terrein, geen kaart)
Voor zover ik weet heeft Libanon nooit deel uitgemaakt van de Sinai maar alleen van Syria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:09:
[...]

Voor zover ik weet heeft Libanon nooit deel uitgemaakt van de Sinai maar alleen van Syria.
Klopt.
Je kan er uiteraard wel heen vliegen, maar er is geen detail/scenery

Detail grens ligt veel lager. Haifa lijkt ook nergens op (daarvoor moet je echt syria map gebruiken).

Overgang Sinai/Syria map ligt zo'n beetje aan de noordgrens van de Gaza strip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Bloedvat schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:26:
[...]

Klopt.
Je kan er uiteraard wel heen vliegen, maar er is geen detail/scenery

Detail grens ligt veel lager. Haifa lijkt ook nergens op (daarvoor moet je echt syria map gebruiken).

Overgang Sinai/Syria map ligt zo'n beetje aan de noordgrens van de Gaza strip.
Ja precies. Las op de fb pagina van digcomsim players dat Libanon eruit gehaald zou zijn. Vandaar nog even niet de update gedraaid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:25

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik ben een beetje met de mission editor aan het klooien geweest en denk dat ik wel een leuke missie gemaakt heb.
Ben benieuwd naar jullie feedback, en of het 'leuk' is?

link geldig tot einde van het jaar:
https://1drv.ms/u/s!AmYyKYKMpxQIgYyRdxZDCDShdVVqFtY?e=32mpTC

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Valkyre schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:24:
ik ben een beetje met de mission editor aan het klooien geweest en denk dat ik wel een leuke missie gemaakt heb.
Ben benieuwd naar jullie feedback, en of het 'leuk' is?

link geldig tot einde van het jaar:
https://1drv.ms/u/s!AmYyKYKMpxQIgYyRdxZDCDShdVVqFtY?e=32mpTC
Kun je a.u.b. iets meer info geven? (Zodat we weten wat we downloaden)

Voor welke module?
Welke map?
(Zijn er mods nodig)?

Afhankelijk voor welke module je missie is, wil ik 'm zeker uitproberen, maar ik ben zelf altijd wat huiverig om van onbekende OneDrives files te downloaden.
Waarom upload je je missie niet gewoon op de DCS user files sectie, hier:
https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/

ED controleert alle uploads voordat ze worden vrijgegeven (ik weet niet precies wat ze controleren, maar ik vertrouw erop dat ze onveilige files eruit filteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Zoals ik zei was de 1e keer :)

F18 missie, denk dat super carrier nodig is.
En het is een Syria map.

Ik dacht eerst even hier proberen voor ik hem naar Dcs upload, maar dat zal ik vanavond even doen’

Lang verhaal kort er is een HVT in een chopper en die moet neergehaald worden.
Jij en je wingman.

@Bloedvat
en hij is er :)
DCS f-18 HVT missie

[ Voor 43% gewijzigd door Valkyre op 14-10-2024 09:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-06 23:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9lhg8bGjG0f2GN8TwLEkcw9vqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tfVQjdiDf9Tidp4DCVj7oeK1.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik wil deze DCS nog een 2e kans geven.
Idd ik had deze F-16 Viper gekocht Pay-Ware

Maar deze F-16 Viper is het allemaal net niet.
Ik heb vanmiddag €90 Euro te besteden aan deze DCS.

Ik wil graag een 2e gevechts vliegtuig er bij kopen.

Welke moet ik kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Water_824 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:09:
[Afbeelding]

Maar ik wil deze DCS nog een 2e kans geven.
Idd ik had deze F-16 Viper gekocht Pay-Ware

Maar deze F-16 Viper is het allemaal net niet.
Ik heb vanmiddag €90 Euro te besteden aan deze DCS.

Ik wil graag een 2e gevechts vliegtuig er bij kopen.

Welke moet ik kopen?
Ligt eraan wat je wilt.
Veel air-to-air, beetje CAS, anti-ship en carrier ops? F/A-18C
Weinig air-to-air, veel CAS? A-10C II

Dat zijn wel de goede starters imo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 19:17
@Water_824 eerst beginnen met een handleiding kopen hoe je screenshots moet maken op je pc zonder je telefoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Robinblitz schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:35:
[...]

Ligt eraan wat je wilt.
Veel air-to-air, beetje CAS, anti-ship en carrier ops? F/A-18C
Weinig air-to-air, veel CAS? A-10C II

Dat zijn wel de goede starters imo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RASiWgum8IxFvrBTf_7mDIRqEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mi6vkpWc1FkUx5cCVMwJg1d2.jpg?f=fotoalbum_large

Met deze zit je altijd goed toch?

Is dit voor 1, of voor 2 man cockpit?

Id dit dezelfde kist als Tom Cruise top gun jaren 80?

Ok bedankt😀

[ Voor 8% gewijzigd door Water_824 op 15-10-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
Water_824 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:48:
[...]

Is dit voor 1, of voor 2 man cockpit?

Id dit dezelfde kist als Tom Cruise top gun jaren 80
1 Mans cockpit,

niet dezelfde als de top gun van de jaren 80. Dat is de F-14 (die je ook kunt kopen overigens)
Maar wel dezelfde als de top gun van 2022! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Edit

[ Voor 99% gewijzigd door Water_824 op 15-10-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
TimFrogt schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:00:
[...]

1 Mans cockpit,

niet dezelfde als de top gun van de jaren 80. Dat is de F-14 (die je ook kunt kopen overigens)
Maar wel dezelfde als de top gun van 2022! :)
Ik zit in dubio.

-DCS: F/A-18C €73,93
-DCS: F-14 By Heatblur Simulations €73,39

Maar een vliegtuig van die Heatblur Simulations hoef ik zowiezo al niet. Dan is dit waarschijnlijk niet een officieel vliegtuig op de Steam.

Kan iemand me helpen welke van de 2 ik het beste kan kopen op de Steam?

[ Voor 22% gewijzigd door Water_824 op 15-10-2024 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Water_824 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:20:
[...]

Ik zit in dubio.

-DCS: F/A-18C €73,93
-DCS: F-14 By Heatblur Simulations €73,39

Maar een vliegtuig van die Heatblur Simulations hoef ik zowiezo al niet. Dan is dit waarschijnlijk niet een officieel vliegtuig op de Steam.

Kan iemand me helpen welke van de 2 ik het beste kan kopen op de Steam?
Heatblur Simulations is de beste 3rd party module ontwikkelaar, misschien zelfs wel beter dan Eagle Dynamics zelf. Let wel op dat de F-14 niet erg beginner friendly is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Water_824 :
Je berichten zo lezend, lijkt het erop dat je niet heel erg goed op de hoogte bent van wat DCS is en wat het te bieden heeft. Het is dat je fotos bij je berichten plaatst (waarom niet gewoon screenshots?), maar je berichten lijken haast door een bot geschreven :P

Wat vond/vindt je niet leuk aan de F-16 module?

Anyways; Voordat je heel veel geld gaat uitgeven (DCS modules zijn tamelijk prijzig), even wat vriendelijk bedoelde info:
DCS is een behoorlijk hardcore sim. Focus ligt heel erg op het leren bedienen van (avionica) systemen. Er zit zeker ook een actie element in, maar het is beslist geen arcade game (zoals War Thunder of Ace Combat).

Als je snelle actie wil en gewoon coole vliegtuigen wil vliegen (je even Maverick uit Top Gun wil wanen), dan is DCS niet wat je zoekt.

Flaming Cliffs voor DCS is nog enigszins eenvoudig/toegankelijk om in te stappen, maar zelfs dat is geen arcade te noemen

Voordat je DCS kan spelen op op "arcade" (airquake) style, ga je eerst heel veel uren moeten investeren om alle systemen te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Bloedvat schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:37:
@Water_824 :
Je berichten zo lezend, lijkt het erop dat je niet heel erg goed op de hoogte bent van wat DCS is en wat het te bieden heeft. Het is dat je fotos bij je berichten plaatst (waarom niet gewoon screenshots?), maar je berichten lijken haast door een bot geschreven :P

Wat vond/vindt je niet leuk aan de F-16 module?

Anyways; Voordat je heel veel geld gaat uitgeven (DCS modules zijn tamelijk prijzig), even wat vriendelijk bedoelde info:
DCS is een behoorlijk hardcore sim. Focus ligt heel erg op het leren bedienen van (avionica) systemen. Er zit zeker ook een actie element in, maar het is beslist geen arcade game (zoals War Thunder of Ace Combat).

Als je snelle actie wil en gewoon coole vliegtuigen wil vliegen (je even Maverick uit Top Gun wil wanen), dan is DCS niet wat je zoekt.

Flaming Cliffs voor DCS is nog enigszins eenvoudig/toegankelijk om in te stappen, maar zelfs dat is geen arcade te noemen

Voordat je DCS kan spelen op op "arcade" (airquake) style, ga je eerst heel veel uren moeten investeren om alle systemen te leren.
Idd zulke informatie zoek ik.
Welke het makkelijkste is.
En welke van de 2 het nieuwste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Water_824 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:46:
[...]

Idd zulke informatie zoek ik.
Welke het makkelijkste is.
En welke van de 2 het nieuwste is.
F/A-18C is het "makkelijkste"
F-14A/B is het nieuwste (van deze twee)

Maar zoals gezegd, geen van beide is makkelijk.
Als je gewoon zo snel mogelijk wil vliegen, vanalles kapot wil schieten, geen zin hebt om handmatig een motor op te starten, niet wil uitpluizen hoe je iets kan detecteren met je radar, er niet van houd om een uur naar een doel te vliegen om vervolgens genadeloos uit de lucht geknald te worden zonder dat je het spel opnieuw kan laden (DCS heeft nog geen save game functionaliteit), dan kun je er beter niet aan beginnen.

DCS is vooral leren, geduld hebben en nog meer leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Bloedvat schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:01:
[...]

Als je gewoon zo snel mogelijk wil vliegen, vanalles kapot wil schieten, geen zin hebt om handmatig een motor op te starten, niet wil uitpluizen hoe je iets kan detecteren met je radar, er niet van houd om een uur naar een doel te vliegen om vervolgens genadeloos uit de lucht geknald te worden zonder dat je het spel opnieuw kan laden (DCS heeft nog geen save game functionaliteit), dan kun je er beter niet aan beginnen.

Om een uur of 4 heb ik die 90 Euro binnen.
Ik laat dan wel zien welke ik heb gekocht van deze 2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Bloedvat schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:01:
[...]

whaha de samenvatting is wel heel treffende idd :)
De F18 cold starten ben ik eerst weken mee bezig geweest, vandaar dat ik nu wel de voorkeur geef aan een hot spawn, ik kan het maar het duurt gewoon vrij lang en is in MP en als je zelf een mission maakt heel erg repetetief.

Net als de missie die ik eerder hier deelde, is een hoop rinse en repeat.

Op persoonlijke titel voor de afwisseling zit ik er ook aan te denken om een F14 aan te schaffen of de apache maar daar heb ik de equipment (nog) niet voor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Valkyre schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:19:
[...]

whaha de samenvatting is wel heel treffende idd :)
De F18 cold starten ben ik eerst weken mee bezig geweest, vandaar dat ik nu wel de voorkeur geef aan een hot spawn, ik kan het maar het duurt gewoon vrij lang en is in MP en als je zelf een mission maakt heel erg repetetief.

Net als de missie die ik eerder hier deelde, is een hoop rinse en repeat.

Op persoonlijke titel voor de afwisseling zit ik er ook aan te denken om een F14 aan te schaffen of de apache maar daar heb ik de equipment (nog) niet voor.
Maar het is toch altijd mogelijk een refund te krijgen op de Steam?

Ik denk dat ik voor die F 18 ga.

Anders koop ik die andere wel met een refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Water_824 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:27:
[...]

Maar het is toch altijd mogelijk een refund te krijgen op de Steam?

Ik denk dat ik voor die F 18 ga.

Anders koop ik die andere wel met een refund.
Je krijgt op Steam geen refunds op DLC als je de base game langer dan 2 weken in bezit hebt en langer dan 2 uur gespeeld hebt en/of de DLC gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
DutchJackal schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:34:
[...]

Je krijgt op Steam geen refunds op DLC als je de base game langer dan 2 weken in bezit hebt en langer dan 2 uur gespeeld hebt en/of de DLC gebruikt hebt.
Maar bij die F14 heb ik het idee dat dit de originele vliegtuig is met top-gun uit de jaren 80 met Tom Cruise.
En dit is de nieuwste.

En bij die F18 heb ik het idee dat deze vliegtuig officieel Steam is.

Ik heb verder niks met heatblur simulation

Maar die F14 is een 2 man vliegtuig toch?
Tenminste in de film wel?

[ Voor 7% gewijzigd door Water_824 op 15-10-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

geen idee hoe het via steam werkt op aanraden van hier ben ik geswitched naar de Eagle dynamics store

eerder korting, en het geld gaat rechtstreeks naar ED en je krijgt korting op nieuwe aan te schaffen modules als je al genoeg geld besteed hebt :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Water_824 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:42:
[...]

Maar bij die F14 heb ik het idee dat dit de originele vliegtuig is met top-gun uit de jaren 80 met Tom Cruise.
En dit is de nieuwste.

En bij die F18 heb ik het idee dat deze vliegtuig officieel Steam is.

Ik heb verder niks met heatblur simulation

Maar die F14 is een 2 man vliegtuig toch?
Tenminste in de film wel?
Sorry, maare.. serieus?

Je overweegt €73 uit te geven voor de F-14 module van DCS, maar je weet niet of het een eenzitter of tweezitter is? (en "in de film wel?" Really? _O- )

Wat bedoel je met "officieel Steam vliegtuig"?

En hoezo "Ik heb verder niks met heatblur simulation"? Waar heb je het over? Heatblur is een van de meest geliefde en geprezen 3rd party developers voor DCS.

Opnieuw, sorry... maar dit is gewoon raar _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 19:51
Waarom de F16 niet? Samen met de F18 heeft hebben ze beide veel mogelijkheden. Ik ben meer bekend met de F16, prima kist voor AA, AG.
F14 heeft erg oude avionics, dus AG is meer old school. F14 is met zijn aim-54 AA wel heel gaaf.
Maar ik denk dat DCS misschien niet helemaal is wat je zoekt. Voordat je je kist vanuit cold-en dark gestart hebt ben wel even verder.
Misschien is Ace combat 7 iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Ik heb de F18 gekocht.

Alleen nu moet ik nog een account aanmaken voor DCS.

Vorige keer had ik die F16 gekocht en geen account aangemaakt DCS.

Idd ik heb me altijd meer de Sim-Racing kant bezig gehouden en niet zo zeer DCS.

Edit: Ik heb een DCS account aangemaakt.

En de F18 bevalt me prima.
Beter dan de F16.

Off-Topic:

Maar die film Top-Gun is 1 van de beste films ooit gemaakt jaren 80.
Met de Berlin soundtrack Take My Breathe Away.
Tom Cruise was toen op zijn hoogtepunt.

[ Voor 59% gewijzigd door Water_824 op 16-10-2024 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 14:59
Een beetje off-topic, maar een vraagje:

Zijn er hier heel toevallig mensen die tegen een kleine vergoeding een infrarood clipje kunnen maken zoals die van TrackIR of Delanclip? Helaas heb ik geen 3D printer o.i.d. in huis om dit te maken :(

Met verzending e.d. komt zo'n delanclip toch nog op een flink bedrag uit helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door dr34m3dd op 16-10-2024 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
In plaats van een clip, kun je ook een baseball pet gebruiken. Op de klep monteer/plak/klem je dan de IR LEDs. Ik heb dat met reflectiestickers gebruikt en dat werkte best goed. Als je actieve IR LEDs erop plaatst, werkt het nog beter.

Ik heb een 3D printer en kan best wat PLA missen, maar woon niet erg centraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dr34m3dd Ik heb je net een bericht gestuurd.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SlaadjeBla schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:06:
In plaats van een clip, kun je ook een baseball pet gebruiken. Op de klep monteer/plak/klem je dan de IR LEDs. Ik heb dat met reflectiestickers gebruikt en dat werkte best goed. Als je actieve IR LEDs erop plaatst, werkt het nog beter.

Ik heb een 3D printer en kan best wat PLA missen, maar woon niet erg centraal.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van een pet, omdat je dan het zicht verliest als je naar beneden kijkt.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

dr34m3dd schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:54:
Een beetje off-topic, maar een vraagje:

Zijn er hier heel toevallig mensen die tegen een kleine vergoeding een infrarood clipje kunnen maken zoals die van TrackIR of Delanclip? Helaas heb ik geen 3D printer o.i.d. in huis om dit te maken :(

Met verzending e.d. komt zo'n delanclip toch nog op een flink bedrag uit helaas.
Wist niet dat dit bestond, zal eens een camera zoeken en hier mee experimenteren, nu heb ik ook wel een Quest 3 maar bij racen en vliegen kijk ik toch liever naar de monitor.

Camera besteld, daarna eens verder verdiepen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ocf81 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:09:
[...]

Persoonlijk ben ik geen voorstander van een pet, omdat je dan het zicht verliest als je naar beneden kijkt.
Zweetbanden waren toch bezig met een heropleving? :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
ocf81 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:09:
[...]

Of pet achterstevoren als een echte coole kikker? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TimFrogt schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:26:
[...]

Of pet achterstevoren als een echte coole kikker? 8)
Ik heb ooit, nadat mijn originele gewei van NaturalPoint na vele malen opkalefateren toch echt definitief naar de eeuwige jachtvelden was gegaan, een tijd lang een pet met de standaard reflectoren gebruikt. Het was geen prettige ervaring. Ik heb daarna een DelanClip gekocht. Dat was echt een verademing, ook omdat die clip niet heel snel stuk zal gaan.

Overigens is er een topic over trackers, hoewel er al een tijdje niet in gepost is: Het TrackIR-alternatieventopic

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 18:09

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Irak komt naar DCS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerlijk gezegd heb ik er totaal geen trek in. Als je kijkt naar de enorme fouten die in de verschillende terreinen zitten heb ik steeds minder trek in wat DCS in de aanbieding heeft. In de Perzische golf mist Bahrein in het geheel, bijvoorbeeld. Bij alle terreinen ontbreken talloze vliegvelden die je, als je naar een site als Our Airports kijkt, wel zou verwachten. En dan heb ik het nog niet eens over de allerkleinste vliegvelden, maar soms kritieke vliegvelden die gewoonweg compleet worden weggelaten. Kola zou veel speelbaarder zijn als die velden er wel in zouden zitten, al was het maar enkel de landingsbaan zonder andere poespas. Verder is het mij steeds meer op aan het vallen dat veel kleinere steden etc gewoon ontbreken in DCS.

Ik zou graag zien dat ED eens werk gaat maken van het project om één aardbol te hebben waar in ieder geval de landingsbanen alle vliegvelden bekend zijn en dat terreinen dan exta details toevoegen.

Maar goed, sinds het gezeik met RAZBAM ben ik ook al aan het kijken wat er nog meer te spelen valt. Wellicht eens kijken of ik BMS aan de praat kan krijgen op linux. Ik krijg steeds meer twijfels of ED over een jaar of 5 nog wel bestaat.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kola en Afghanistan heb ik (met moeite en voorlopig) aan me voorbij laten gaan, maar Irak heb ik meteen pre-ordered *O*

Eindelijk Golf Oorlog 1 (en 2) scenarios :9

Nineline geeft (tussen de lijntjes) trouwens ook al aan dat er wellicht/mogelijk later nog wel relevante vliegbasis worden toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Mocht je je afvragen wat hoe de kaart van Irak verdeeld is. Nineline heeft dit blijkbaar op Discord gedeeld:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/543014378643914752/1296867385122492437/DCS-Iraq.png?ex=6713d95f&is=671287df&hm=cd358f338fd0245953b52c624fda521a81118c4303f787643ffbd2a27f901262&

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchJackal schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:43:
Mocht je je afvragen wat hoe de kaart van Irak verdeeld is. Nineline heeft dit blijkbaar op Discord gedeeld:

[Afbeelding]
Niet alleen op Discord hoor, maar ook (zoals het hoort) gewoon op het ED Iraq forum:
https://forum.dcs.world/topic/359200-dcs-iraq-faq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
DutchJackal schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:43:

[Afbeelding]
Bloedvat schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:09:
[...]

Niet alleen op Discord hoor, maar ook (zoals het hoort) gewoon op het ED Iraq forum:
https://forum.dcs.world/topic/359200-dcs-iraq-faq/
Mooi, dat wou ik weten, of er wel een deel van de persische golf bij zou zitten.
*O* Carrier Ops *O*

Nou gaarne asap de A-6E uitbrengen svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Valkyre schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:36:
Zoals ik zei was de 1e keer :)

Lang verhaal kort er is een HVT in een chopper en die moet neergehaald worden.
Jij en je wingman.

@Bloedvat
en hij is er :)
DCS f-18 HVT missie
Even een klein schopje? had iemand deze gedownload en gespeeld ben even benieuwd naar feedback en of 'men' zit te wachten zelf gemaakte missies?

Ik zag dat ie 112x gedownload is maar geen enkele comment...

[ Voor 5% gewijzigd door Valkyre op 21-10-2024 09:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Valkyre schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:11:
[...]

Even een klein schopje? had iemand deze gedownload en gespeeld ben even benieuwd naar feedback en of 'men' zit te wachten zelf gemaakte missies?

Oh, dat is heel normaal. Ik heb hier al heel vaak missies gedeeld, maar volgens mij nooit reactie gehad (geeft niks trouwens).

Nee, als je feedback wil, kan je beter je missie op het ED forum delen (en zelfs daar krijg je vrijwel nooit feedback)

Ik ben zelf nog niet aan jouw missie toegekomen, maar doorgaans laat ik altijd wel een berichtje achter als ik iemands missie geprobeerd heb (kleine moeite in vergelijking tot de tijd die de maker er in steekt ;) )

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Valkyre schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:11:
[...]

Ok, klaar? Daar komt ie ;)

Nah just kidding. Het verdient enkel waardering dat je een missie maakt en deelt. Ik heb je missie niet uitgespeeld, hieronder lees je onder andere waarom, maar toch alvast wat vriendelijk bedoelde feedback:
  1. Je briefing is wel heel erg summier. Je moet bedenken (en dat is best lastig als je zelf de missie maakt) dat een ander geen idee heeft wat hij/zij precies moet doen. Je schrijft dat je laag moet vliegen, maar: de hele vlucht, pas vanaf de kust, pas als je de canyon in duikt? Hoeveel tijd is er: moet je volle gas gaan, of heb je alle tijd? Voeg een paar briefing screenshots toe van het vluchtplan. Dat spreekt goed tot de verbeelding en maakt de briefing iets "smeuiger".
  2. Ik had niet zo veel tijd, dus ik vloog op hoge snelheid (laag) richting WP5. Ondanks dat ik niet getreuzeld had, was het tegen de tijd dat ik daar aan kwam, al heel donker. De canyon en highway die ik moest volgen, waren nauwelijks/niet te zien (zelfs met gamma op 2). Wellicht is het de bedoeling dat de speler NVG's gebruikt, maar zorg er dan voor dat je die in de mission editor ook toevoegd (in jouw missie start je met JHMCS).
  3. Ik volgde braaf de canyon, zoals gebriefd, maar na 30sec kreeg ik AAA vol in m'n bakkus (als je niet weet dat die daar zitten en je vliegt op hoge snelheid zo laag, is daar niks tegen te doen). Dus dood. Had eerlijk gezegd niet zo'n zin en tijd om opnieuw te beginnen.
  4. Pas na bovenstaande, opende ik de F10 map en zag ik dat alle enemies (inclusief de High Value Target heli) gewoon te zien waren op F10 map. Ik kijk daar normaal niet op (want onrealistisch), maar ik zou in elk geval de bewegende enemies in de ME op hidden zetten, anders kan de speler dus precies zien wat waar zit (dan had ik ook die AAA en SA8's kunnen omzeilen :P )
Verder nog wat persoonlijke voorkeuren:
  • Voor volwaardige missies prefereer ik zelf altijd cold en dark start voor hot of airborne. Het is immers een flightsim met focus op realisme (alleen voor training missies zijn die laatste twee interessant). Start desnoods hot, maar dan op de ramp, zodat je wel nog naar de catapult moet taxiën.
  • Overweeg een mission kneeboard toe te voegen (geeft net die extra touch aan je missie). Ik heb hier een template die je zou kunnen gebruiken al je wil. Daarin kun je o.a. vluchtplan info kwijt (hoogtes, snelheden, time on target) maar ook freq's en TCN en ILS channels.
  • Wellicht heb ik niet goed gekeken, of had ik de missie opnieuw/af moeten vliegen, maar ik miste wat "leven". Voeg een paar AI kisten toe, een SAR heli die het de carrier volgt (als je start from ramp kiest en je laat een paar andere kisten eerst take-off gaan, voegt toe aan de sfeer)
Als je trouwens zeker wil weten dat de speler de HVT heli op de door jou bedoelde plek pas ontdekt/tegenkomt, dan kun je ook overwegen om die HVT heli een "late activation" te geven (momenteel is het moment waar de speler de heli gaat tegenkomen/zien heel erg afhankelijk van hoe lang de speler er over doet om in de buurt te komen.
Succes ermee! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Zijn virpil pedals echt veel beter dan mijn huidige trustmaster 16000 pedals? Heb nu de rest van virpil.

Vraag me af of het echt veel uitmaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:41:
Zijn virpil pedals echt veel beter dan mijn huidige trustmaster 16000 pedals? Heb nu de rest van virpil.

Vraag me af of het echt veel uitmaakt?
Ik ben wel benieuwd naar de meningen.

Ondertussen ben ik zelf bezig om een eigen set te ontwerpen:

Afbeeldingslocatie: https://rotjes.bangblog.eu/tweakers/gathering/2085178/20241004_freecad_voorbeeld_pedalen.png

Helaas de laatste paar weken te moe om echt meters te maken. Alles ligt even stil.

Het plan is om er ook een paar knoppen bij te doen waarmee ik dan functies zoals het resetten van mijn blikveld voor headtracking kan doen zonder daarbij mijn handen te hoeven gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door ocf81 op 29-10-2024 20:27 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Bloedvat schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:21:
[...]

Ok, klaar? Daar komt ie ;)

Nah just kidding. Het verdient enkel waardering dat je een missie maakt en deelt. Ik heb je missie niet uitgespeeld, hieronder lees je onder andere waarom, maar toch alvast wat vriendelijk bedoelde feedback:
  1. Je briefing is wel heel erg summier. Je moet bedenken (en dat is best lastig als je zelf de missie maakt) dat een ander geen idee heeft wat hij/zij precies moet doen. Je schrijft dat je laag moet vliegen, maar: de hele vlucht, pas vanaf de kust, pas als je de canyon in duikt? Hoeveel tijd is er: moet je volle gas gaan, of heb je alle tijd? Voeg een paar briefing screenshots toe van het vluchtplan. Dat spreekt goed tot de verbeelding en maakt de briefing iets "smeuiger".
  2. Ik had niet zo veel tijd, dus ik vloog op hoge snelheid (laag) richting WP5. Ondanks dat ik niet getreuzeld had, was het tegen de tijd dat ik daar aan kwam, al heel donker. De canyon en highway die ik moest volgen, waren nauwelijks/niet te zien (zelfs met gamma op 2). Wellicht is het de bedoeling dat de speler NVG's gebruikt, maar zorg er dan voor dat je die in de mission editor ook toevoegd (in jouw missie start je met JHMCS).
  3. Ik volgde braaf de canyon, zoals gebriefd, maar na 30sec kreeg ik AAA vol in m'n bakkus (als je niet weet dat die daar zitten en je vliegt op hoge snelheid zo laag, is daar niks tegen te doen). Dus dood. Had eerlijk gezegd niet zo'n zin en tijd om opnieuw te beginnen.
  4. Pas na bovenstaande, opende ik de F10 map en zag ik dat alle enemies (inclusief de High Value Target heli) gewoon te zien waren op F10 map. Ik kijk daar normaal niet op (want onrealistisch), maar ik zou in elk geval de bewegende enemies in de ME op hidden zetten, anders kan de speler dus precies zien wat waar zit (dan had ik ook die AAA en SA8's kunnen omzeilen :P )
Verder nog wat persoonlijke voorkeuren:
  • Voor volwaardige missies prefereer ik zelf altijd cold en dark start voor hot of airborne. Het is immers een flightsim met focus op realisme (alleen voor training missies zijn die laatste twee interessant). Start desnoods hot, maar dan op de ramp, zodat je wel nog naar de catapult moet taxiën.
  • Overweeg een mission kneeboard toe te voegen (geeft net die extra touch aan je missie). Ik heb hier een template die je zou kunnen gebruiken al je wil. Daarin kun je o.a. vluchtplan info kwijt (hoogtes, snelheden, time on target) maar ook freq's en TCN en ILS channels.
  • Wellicht heb ik niet goed gekeken, of had ik de missie opnieuw/af moeten vliegen, maar ik miste wat "leven". Voeg een paar AI kisten toe, een SAR heli die het de carrier volgt (als je start from ramp kiest en je laat een paar andere kisten eerst take-off gaan, voegt toe aan de sfeer)
Als je trouwens zeker wil weten dat de speler de HVT heli op de door jou bedoelde plek pas ontdekt/tegenkomt, dan kun je ook overwegen om die HVT heli een "late activation" te geven (momenteel is het moment waar de speler de heli gaat tegenkomen/zien heel erg afhankelijk van hoe lang de speler er over doet om in de buurt te komen.
Succes ermee! d:)b
Allereest leuk dat je hem gespeeld hebt en de tijd genomen hebt voor feedback daar kan ik wat mee!
Ik heb een deel van je feedback verwerkt ik ben er alleen nog niet achter of ik mijn bestaande missie dan kan updaten bij DCS of dat ik hem weer 'helemaal' opnieuw moet uploaden.

1. De briefing is wat aangepakt en idd, hier ben ik wat minder creatief in vind de missie maken leuker dan het verhaaltje schrijven :).

2. Briefing is idd aangepakt en wat toegevoegd over hoogte en brandstof verbruik etc.
Donker: wel apart dat het zo donker is bij jou, de bedoeling is dat je in de schemer vliegt dan heb je een mooi light show met de AAA en de snelweg die je moet volgen althans dat was het idee.

3. ik heb het best uitgebreid getest en moet zeggen tuurlijk ik weet wanneer ze komen maar het AAA vuur komt best wel van voren als je een jink naar links of rechts doel dan missen ze vaak, maar eerlijk is eerlijk in 20% van de keren word ik daar ook neer geschoten, en anders is het wel de SA-8 :D

4. ik dacht dat dit idd gehide was, maar nu ben ik er inmiddels achter hoe ik het kan hiden, maar dan in de map editor voor mijzelf weer zichtbaar kan maken :D
in de nieuwe versie zijn de 'verrassingen' hidden, maar de SA-2 die er in principe voor moeten zorgen dat je niet kan aanvliegen boven de +- 5000 ft.

hot vs cold startup, ja goed punt omdat ik de missie echt wel 1038120983190x getest omdat ik nieuwe dingen aan het proberen was had ik geen zin in een cold start up :) dit kan ik idd nog aanpassen.

het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe ik een kneeboard kan toevoegen en de TACAN/ILS channels (zijn ook de wat minder leuke zaken maar voor de compleetheid wel nuttig idd!)

SAR heli toegevoegd (blackhawk weliswaar die even meevliegt.

in mijn test rondjes of ik nu snel of langzaam vlieg dan heb ik de HVT eigenlijk direct gevonden als ik over het gebergte heen ben, maar als ik het zo lees ben jij niet zover gekomen? :)

hartstikke leuk om de feedback te krijgen!

om even antwoord te geven op een aantal opmerkinge

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valkyre schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:16:
[...]

Allereest leuk dat je hem gespeeld hebt en de tijd genomen hebt voor feedback daar kan ik wat mee!
Ik heb een deel van je feedback verwerkt ik ben er alleen nog niet achter of ik mijn bestaande missie dan kan updaten bij DCS of dat ik hem weer 'helemaal' opnieuw moet uploaden.
Je kan gewoon je missie updaten.
Ga naar je missie in de user files en klik "edit".
Dan kun je beneden je miz file vervangen door de nieuwe, en dan druk je op "update"
(Wel handig om er een versienummer achter te zetten, zodat mensen aan de file kunnen zien dat de missie is aangepast. Ik schrijf er zelf ook altijd een korte change log bij). Doe je er ook een mooi openingsscherm bij? Een zelfgemaakte screenshot met de missienaam erop, oogt beter dan geen plaatje imho.

V.w.b. punt 4: Je moet units "hidden on map" zetten he. Als je alleen "hidden" kiest, kan je ze ingame nog steeds zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Bloedvat schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:08:
[...]

Je kan gewoon je missie updaten.
Ga naar je missie in de user files en klik "edit".
Dan kun je beneden je miz file vervangen door de nieuwe, en dan druk je op "update"
(Wel handig om er een versienummer achter te zetten, zodat mensen aan de file kunnen zien dat de missie is aangepast. Ik schrijf er zelf ook altijd een korte change log bij). Doe je er ook een mooi openingsscherm bij? Een zelfgemaakte screenshot met de missienaam erop, oogt beter dan geen plaatje imho.

V.w.b. punt 4: Je moet units "hidden on map" zetten he. Als je alleen "hidden" kiest, kan je ze ingame nog steeds zien.
okee vaaaaaagg ik snap niet hoe ik de edit knop gisteren gemist heb.
net nog even een uurtje dingen aangepast op basis van jou feedback.

als je nog van een uitdaging houdt is de geupdate versie toegevoegd.

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3340968/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valkyre schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:12:
[...]

okee vaaaaaagg ik snap niet hoe ik de edit knop gisteren gemist heb.
net nog even een uurtje dingen aangepast op basis van jou feedback.

als je nog van een uitdaging houdt is de geupdate versie toegevoegd.

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3340968/
Hey @Valkyre
Ik heb net je ge-update missie gevlogen.

Nog een paar puntjes van feedback:
1. Voeg effe een briefing screen toe joh. Die default DCS F-18 screenshot is zo saai ;) . Gewoon een mooie screenshot maken (en met MS Paint even die lelijke onderbalk weghalen en er een titel op plakken).
2.
spoiler:
Op de terugweg vlieg je ineens vol op een Grisha af... :| . Dat is een tamelijk kansloze situatie aangezien je daar ook geen cover hebt van het terrein. Als missiemaker zal jij precies weten wanneer en waar dat schip is, en hoe je er makkelijk omheen kan, maar voor een onwetende speler zoals ik (je wordt er afgezien van last minute door je RWR niet voor gewaarschuwd in de briefing ofzo) is zoiets vooral frustrerend. Maar goed, wellicht ligt het ook aan mijn gebrek aan evasive skills :+

3. Ik zie in de ME dat je geen enkele triggers gebruikt hebt. Voor een eenvoudige missie hoeft dat natuurlijk ook niet per se, maar het is als speler wel zo prettig als je bijvoorbeeld na de landing terug op de carrier, of als je daar weer in de buurt bent, een message krijgt van "mission complete" ofzo. Mss niet super realistisch, maar het geeft de speler doorgaans wel een goed gevoel (alsof hij/zij iets bereikt heeft ;) )
4. Waarom geef je de SAR heli niet gewoon een "follow carrier" waypoint actie? Dan blijft hij de carrier gewoon volgen i.p.v. dat ie meteen wegvliegt en land.

Niet dat ik een die hard mission creator ben (ik heb in al mijn missies bijvoorbeeld maar 1x een scriptje gebruit dat iemand voor mij geschreven had en voice overs is me te veel werk), maar als je wat voorbeelden wil zien t.a.v. bijv. het gebruik van triggers, condities en actions, open dan eens wat van mijn missies in de ME:
https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/filter/user-is-sirrah/apply/

Nogmaals, ik ben geen ME held, maar omdat ik me nooit verdiept heb in scripting, durf ik wel te beweren dat ik redelijk bedreven ben met het gebuik van triggers in de ME

[ Voor 15% gewijzigd door Bloedvat op 02-11-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skub
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-05 08:43
Ik ben vrij nieuw in DCS. Ben van plan om Syrië map binnenkort te gaan aanschaffen om daar uiteindelijk campaings op te gaan vliegen. Heb de F16 al een tijdje in bezit, maar vind het enorm lastig om daarmee bekend te raken. Kan de kist zelf aanzetten en hier en daar lukt het nog om een JDAM op target te krijgen.

ik probeer door verder door de trainingen te komen die met DCS meekomen. Vind dat ze soms vrij lastig zijn te begrijpen wat je nou precies moet doen. Ik probeer hier dan een YT video naast te houden om het duidelijk te krijgen.

Nu is mijn vraag: Wat is "de makkelijke" manier om de F16 snel onder de knie te krijgen om rustig aan over campaings te gaan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
skub schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:50:
Ik ben vrij nieuw in DCS. Ben van plan om Syrië map binnenkort te gaan aanschaffen om daar uiteindelijk campaings op te gaan vliegen. Heb de F16 al een tijdje in bezit, maar vind het enorm lastig om daarmee bekend te raken. Kan de kist zelf aanzetten en hier en daar lukt het nog om een JDAM op target te krijgen.

ik probeer door verder door de trainingen te komen die met DCS meekomen. Vind dat ze soms vrij lastig zijn te begrijpen wat je nou precies moet doen. Ik probeer hier dan een YT video naast te houden om het duidelijk te krijgen.

Nu is mijn vraag: Wat is "de makkelijke" manier om de F16 snel onder de knie te krijgen om rustig aan over campaings te gaan beginnen?
Er is geen shortcut.

Door training/oefening zul je het moeten leren. Allicht als je samen met iemand traint dat het sneller kan/gaat, maar ook dat is geen garantie.

Practice, practice, practice :Y

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Chuck's guides leveren veel nuttige informatie over procedurele zaken t.a.v. systemen. YT video's zijn inderdaad ook een goede manier, mits ze niet te oud zijn. ED verandert de werking van systemen nog wel eens, en dan is zo'n video niet altijd even waardevol meer.
Maar het leren inzetten ervan is ook een kwestie van leren inschatten wat de juiste tactieken zijn, en dat leer je enkel door te doen. Een andere manier om dit soort ervaring op te doen is je aan te sluiten bij een een online groep/squadron welke je dan kan begeleiden.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

https://m.youtube.com/pla...RmasAT5Spt9HBBjpy93_9vZbm
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-06 16:21
Voor de F-16, en eigenlijk alles wat DCS is, kan ik de tutorials van The Grim Reapers ook van harte aanraden:

https://www.youtube.com/p...1YJf8pIMCKRmRnP2RWkrWkSyZ

Wat langer dan Boogie Dope, maar zeker de moeite waard.

• dierkx36
Mensen, even een paar vragen :

1) Is het mogelijk om controller diff.lua bestanden buitenom DCS uit te lezen ?
Zo ja , HOE ?
Heb afgelopen weekend de desktop opnieuw alles erop gezet en nou zijn de controller diff.lua van de Chinook leeg volgens DCS
(Aka ben dus alle controller settings kwijt volgens DCS , ben hier niet al te happy mee gezien er nogal veel tijd in zat }:| )

edit:

Text editor

2) Ben weer eens mission editor bezig :
Missie gemaakt in de Afghanistan map, tis onder andere de bedoeling om met een Apache een konvooi M2A3 Bradley's te escorter, tevens heb ik hier een AI OH-58 dezelfde taak gegeven.
Die OH-58 heeft hier andere ideeën over en is een lokale kroeg gaan zoeken.

3) Zelfde map, andere missie :
Paar AI Apache;s die jou (Chinook) moeten escorteren :
Zelfde verhaal, de Apache's hebben hier schijnbaar geen zin in en ziijn in Kandahar zich gaan bezuipen.

Wat doe ik hier verkeert ?

4) Bij de Apache missie is het ook mijn bedoeling om artillerie ondersteuning te kunnen vragen.
Na erachter te zijn gekomen dat een Panzerhouwitzer zijn bereik te klein was dit veranderd naar 3 HIMARS's .... alleen die doen niks.
Kan ook geen radio menu geen aanvraag voor artillerie doen.
Waarschijnlijk denk ik er te makkelijk over maar moet je hiervoor triggers gebruiken ?
(Zag een oud youtube filmpje, jaar of 5 oud ? voorbij komen die het over een apart artellerie script had)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dierkx36 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:02:
Mensen, even een paar vragen :

1) Is het mogelijk om controller diff.lua bestanden buitenom DCS uit te lezen ?
Zo ja , HOE ?
Heb afgelopen weekend de desktop opnieuw alles erop gezet en nou zijn de controller diff.lua van de Chinook leeg volgens DCS
(Aka ben dus alle controller settings kwijt volgens DCS , ben hier niet al te happy mee gezien er nogal veel tijd in zat }:| )

edit:

Text editor

2) Ben weer eens mission editor bezig :
Missie gemaakt in de Afghanistan map, tis onder andere de bedoeling om met een Apache een konvooi M2A3 Bradley's te escorter, tevens heb ik hier een AI OH-58 dezelfde taak gegeven.
Die OH-58 heeft hier andere ideeën over en is een lokale kroeg gaan zoeken.

3) Zelfde map, andere missie :
Paar AI Apache;s die jou (Chinook) moeten escorteren :
Zelfde verhaal, de Apache's hebben hier schijnbaar geen zin in en ziijn in Kandahar zich gaan bezuipen.

Wat doe ik hier verkeert ?

4) Bij de Apache missie is het ook mijn bedoeling om artillerie ondersteuning te kunnen vragen.
Na erachter te zijn gekomen dat een Panzerhouwitzer zijn bereik te klein was dit veranderd naar 3 HIMARS's .... alleen die doen niks.
Kan ook geen radio menu geen aanvraag voor artillerie doen.
Waarschijnlijk denk ik er te makkelijk over maar moet je hiervoor triggers gebruiken ?
(Zag een oud youtube filmpje, jaar of 5 oud ? voorbij komen die het over een apart artellerie script had)
Lastig beantwoorden zonder de missie te bekijken (ik heb nog geen Afghanistan, dus kan helaas ook niet meekijken), maar, twee opmerkingen die mss helpen:

Bij 2 en 3:
Ben je ervan bewust dat het belangrijk is dat je AI waypoint actions in juiste volgorde zet. Mogelijk is dat de reden dat ze niet doen wat je wilt?

4:
Wacht je lang genoeg?
Het kan een poosje duren voordat artillerie actief wordt. Bij MLRS zelf ooit getest, en was dat toen iets van 4 minutes voordat ze actief werden.

En radio commands voor artillerie, bestaan niet binnen DCS en gaat er voorlopig ook niet komen. Die zal je dus zelf moeten maken, met triggers ("add radio item") en eventueel wat sound files, als je er ook audio bij wil.

(Improved atc/comms staan heel laag op ED's prio lijst en gaan mega veel werk zijn... ik vrees voor nog eens 10jaar aan crappy atc/comms)

[ Voor 8% gewijzigd door Bloedvat op 15-11-2024 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:11:
[...]

Lastig beantwoorden zonder de missie te bekijken (ik heb nog geen Afghanistan, dus kan helaas ook niet meekijken), maar, twee opmerkingen die mss helpen:

Bij 2 en 3:
Ben je ervan bewust dat het belangrijk is dat je AI waypoint actions in juiste volgorde zet. Mogelijk is dat de reden dat ze niet doen wat je wilt?

4:
Wacht je lang genoeg?
Het kan een poosje duren voordat artillerie actief wordt. Bij MLRS zelf ooit getest, en was dat toen iets van 4 minutes voordat ze actief werden.

En radio commands voor artillerie, bestaan niet binnen DCS en gaat er voorlopig ook niet komen. Die zal je dus zelf moeten maken, met triggers ("add radio item") en eventueel wat sound files, als je er ook audio bij wil.

(Improved atc/comms staan heel laag op ED's prio lijst en gaan mega veel werk zijn... ik vrees voor nog eens 10jaar aan crappy atc/comms)
2 en 3 : check, dank je : heb al een vermoeden wat er verkeert gaat :$

4 en weer check, ik wacht niet lang genoeg |:(
Was er eigenlijk vanuit gegaan dat er wel minimaal iets van radio procedures in zou zitten.

• skub
Op de E-shop zijn momenteel diverse modules in de aanbieding.
Zoals de AH-64 Apache. (50%) nu ben ik nog steeds met de F-16 bezig en wil A-A en A-G al redelijk lukken.
Maar de Apache laten liggen is ook weer een ding.
Nu is natuurlijk een discount van 50% aantrekkelijk. Maar zijn er hier mensen die ervaring met de AH-64 hebben en mij kunnen vertellen deze module de moeite waard is om aan te schaffen?
Zou natuurlijk zonde van het geld zijn om een Heli te kopen die achteraf nog verre van klaar is en niet de moeite is(op dit moment)
skub schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:59:
Zoals de AH-64 Apache. (50%) nu ben ik nog steeds met de F-16 bezig en wil A-A en A-G al redelijk lukken.
Nu is natuurlijk een discount van 50% aantrekkelijk. Maar zijn er hier mensen die ervaring met de AH-64 hebben en mij kunnen vertellen deze module de moeite waard is om aan te schaffen?
Zou natuurlijk zonde van het geld zijn om een Heli te kopen die achteraf nog verre van klaar is en niet de moeite is(op dit moment)
Iconische heli maar het grote nadeel vond ik dat er een AI gebruikt wordt voor de piloot of de gunner, het is een toestel wat door 2 crewmembers gevlogen wordt.

Geen problemen mee, dan is het een erg leuke module.

• MTFDarkEagle
Er gaan zeker nog wel kortingen komen in de toekomst :)

Gegroet! Lukas

• dierkx36
Zekers het geld waard :Y

Als je niet bekend bent met heli's in DCS is de Apache de beste om mee te starten, hij is redelijk "makkelijk" om door te krijgen.
Nadeel is, wat dawg al aangeeft, George ze AI gunner : die heeft nogal een eigen mening en discutabel werk ethiek.

Apache is een van mijn (zo niet dé) favoriete modules. Ik heb wel een zwak voor heli vliegen moet ik zeggen.

Af en toe switchen tussen pilot en cpg seat is inderdaad wel even wennen, maar alleen nodig als je echt alle features wil beheersen. In principe kun je vrijwel alles vanuit beide seats doen en hoef je dus niet per se te switchen.

Speel je in VR, dan is het bedienen van de gun in de Apache ongeveer het mooiste wat DCS te bieden heeft (mijn mening dan ;) )

De Apache is heel geschikt voor alle speelstijlen, van realistisch sluip en sneak werk, tot full blown airquake/ace combat en alles er tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 00:29

Schurem

Anytime, Anywhere

Apache is inderdaad moddervet. Diep als een A-10C als je wil, maar even makkelijk als een F-16 in dogfight mode als het niet hoeft ;)

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
Iemand ervaring met Kola map?

Ben nu voor de tweede keer Red Storm Rising aan het lezen en lijkte me wel ruig om daar in rond te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een noot vooraf: Ik ben in het geheel niet zo onder de indruk van de terreinen* in DCS. Er ontbreken bij alle terreinen veel details.

Kola is wat mij betreft een teleurstellende ervaring. Er ontbreken veel vliegvelden die er in het echt wel zijn. Het effect dat hier uit voortkomt is dat vluchtafstanden lang zijn, en dat je nagenoeg geen uitwijkmogelijkheden hebt. In het echt zou dat dus anders zijn.

Maar er zijn ook wat problemen met DCS die bij het Kola terrein erg op gaan vallen, wellicht door het ontbreken van de juiste texturen. Je zal namelijk geen boom meer zien vanaf ongeveer 20000 voet. De bomen worden weggelaten vanaf die hoogte alles lijkt opeens tundra/grasland omdat de onderliggende texturen dus geen bos laten zien. Ik ervaar dit zelf als redelijk storend.
Verder zou je meer compaseffecten verwachten in het hoge noorden. Dit wordt volgens mij niet goed gesimuleerd door DCS. F-14 fleet defender deed dit beter, 30 jaar geleden.

* het is geen kaart, het is een omgeving. Dat maakt het woord 'terrein' een beter passend woord dan het woord 'kaart'

[ Voor 16% gewijzigd door ocf81 op 22-11-2024 20:25 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 00:29

Schurem

Anytime, Anywhere

eitje84 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:57:

Ben nu voor de tweede keer Red Storm Rising aan het lezen en lijkte me wel ruig om daar in rond te vliegen.
Is de map perfect? Nee. Is 'ie goed? Ja. Is 'ie anders dan de anderen? Ja. Is ie uitontwikkeld? nee. Is ie vijftig ballen waard? weet ik niet, hoeveel is vijftig ballen voor jou?

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
eitje84 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:57:

Ik vind het persoonlijk een hele mooie map :Y
Maar zoals al aangegeven : er moet nog redelijk wat aan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
Alright, dan denken we er nog even over na.

Dank iigv voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skub
Is de KOLA map niet via de trail te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
skub schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:20:
Is de KOLA map niet via de trail te gebruiken?
Nee, volgens mij kan dat bij geen een van de third party modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skub
ai dat is zonde. Hij is iedergeval in de sale op de E-shop. en met geluk ook op de steam sale die vanavond zou moeten beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eitje84
skub schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:28:
Hij is iedergeval in de sale op de E-shop
Dat is de voornaamste reden dat dit zo'n dure hobby is, er is altijd wel wat in de ramsch ergens 8)7
Pagina: 1 ... 61 ... 63 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx