Bloedvat schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:21:
[...]
Ok, klaar? Daar komt ie
Nah just kidding. Het verdient enkel waardering dat je een missie maakt en deelt. Ik heb je missie niet uitgespeeld, hieronder lees je onder andere waarom, maar toch alvast wat vriendelijk bedoelde feedback:
- Je briefing is wel heel erg summier. Je moet bedenken (en dat is best lastig als je zelf de missie maakt) dat een ander geen idee heeft wat hij/zij precies moet doen. Je schrijft dat je laag moet vliegen, maar: de hele vlucht, pas vanaf de kust, pas als je de canyon in duikt? Hoeveel tijd is er: moet je volle gas gaan, of heb je alle tijd? Voeg een paar briefing screenshots toe van het vluchtplan. Dat spreekt goed tot de verbeelding en maakt de briefing iets "smeuiger".
- Ik had niet zo veel tijd, dus ik vloog op hoge snelheid (laag) richting WP5. Ondanks dat ik niet getreuzeld had, was het tegen de tijd dat ik daar aan kwam, al heel donker. De canyon en highway die ik moest volgen, waren nauwelijks/niet te zien (zelfs met gamma op 2). Wellicht is het de bedoeling dat de speler NVG's gebruikt, maar zorg er dan voor dat je die in de mission editor ook toevoegd (in jouw missie start je met JHMCS).
- Ik volgde braaf de canyon, zoals gebriefd, maar na 30sec kreeg ik AAA vol in m'n bakkus (als je niet weet dat die daar zitten en je vliegt op hoge snelheid zo laag, is daar niks tegen te doen). Dus dood. Had eerlijk gezegd niet zo'n zin en tijd om opnieuw te beginnen.
- Pas na bovenstaande, opende ik de F10 map en zag ik dat alle enemies (inclusief de High Value Target heli) gewoon te zien waren op F10 map. Ik kijk daar normaal niet op (want onrealistisch), maar ik zou in elk geval de bewegende enemies in de ME op hidden zetten, anders kan de speler dus precies zien wat waar zit (dan had ik ook die AAA en SA8's kunnen omzeilen
)
Verder nog wat persoonlijke voorkeuren:
- Voor volwaardige missies prefereer ik zelf altijd cold en dark start voor hot of airborne. Het is immers een flightsim met focus op realisme (alleen voor training missies zijn die laatste twee interessant). Start desnoods hot, maar dan op de ramp, zodat je wel nog naar de catapult moet taxiën.
- Overweeg een mission kneeboard toe te voegen (geeft net die extra touch aan je missie). Ik heb hier een template die je zou kunnen gebruiken al je wil. Daarin kun je o.a. vluchtplan info kwijt (hoogtes, snelheden, time on target) maar ook freq's en TCN en ILS channels.
- Wellicht heb ik niet goed gekeken, of had ik de missie opnieuw/af moeten vliegen, maar ik miste wat "leven". Voeg een paar AI kisten toe, een SAR heli die het de carrier volgt (als je start from ramp kiest en je laat een paar andere kisten eerst take-off gaan, voegt toe aan de sfeer)
Als je trouwens zeker wil weten dat de speler de HVT heli op de door jou bedoelde plek pas ontdekt/tegenkomt, dan kun je ook overwegen om die HVT heli een "late activation" te geven (momenteel is het moment waar de speler de heli gaat tegenkomen/zien heel erg afhankelijk van hoe lang de speler er over doet om in de buurt te komen.
Succes ermee!

Allereest leuk dat je hem gespeeld hebt en de tijd genomen hebt voor feedback daar kan ik wat mee!
Ik heb een deel van je feedback verwerkt ik ben er alleen nog niet achter of ik mijn bestaande missie dan kan updaten bij DCS of dat ik hem weer 'helemaal' opnieuw moet uploaden.
1. De briefing is wat aangepakt en idd, hier ben ik wat minder creatief in vind de missie maken leuker dan het verhaaltje schrijven

.
2. Briefing is idd aangepakt en wat toegevoegd over hoogte en brandstof verbruik etc.
Donker: wel apart dat het zo donker is bij jou, de bedoeling is dat je in de schemer vliegt dan heb je een mooi light show met de AAA en de snelweg die je moet volgen althans dat was het idee.
3. ik heb het best uitgebreid getest en moet zeggen tuurlijk ik weet wanneer ze komen maar het AAA vuur komt best wel van voren als je een jink naar links of rechts doel dan missen ze vaak, maar eerlijk is eerlijk in 20% van de keren word ik daar ook neer geschoten, en anders is het wel de SA-8
4. ik dacht dat dit idd gehide was, maar nu ben ik er inmiddels achter hoe ik het kan hiden, maar dan in de map editor voor mijzelf weer zichtbaar kan maken

in de nieuwe versie zijn de 'verrassingen' hidden, maar de SA-2 die er in principe voor moeten zorgen dat je niet kan aanvliegen boven de +- 5000 ft.
hot vs cold startup, ja goed punt omdat ik de missie echt wel 1038120983190x getest omdat ik nieuwe dingen aan het proberen was had ik geen zin in een cold start up

dit kan ik idd nog aanpassen.
het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe ik een kneeboard kan toevoegen en de TACAN/ILS channels (zijn ook de wat minder leuke zaken maar voor de compleetheid wel nuttig idd!)
SAR heli toegevoegd (blackhawk weliswaar die even meevliegt.
in mijn test rondjes of ik nu snel of langzaam vlieg dan heb ik de HVT eigenlijk direct gevonden als ik over het gebergte heen ben, maar als ik het zo lees ben jij niet zover gekomen?
hartstikke leuk om de feedback te krijgen!
om even antwoord te geven op een aantal opmerkinge