Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skub
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-05 08:43
Helaas zijn de meeste hobby's duur. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie geinteresseerd is; Ik heb deze missie van mij voor de F-16 (Syria map) een flinke update gegeven:

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3313708/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-05 15:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrLBgE1Y98vglgIX7wtEOO-odNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AAkUB7AXB5OdR9nIhaLN9kvF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEXLsmcKRR53e9BxzJTZjZKu3Cc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lDjB7GuWvbpQtJOa7HpbjWn.jpg?f=fotoalbum_large

Meer mensen hier last van sinds de update?
Strepen tussen de wolken, Ariane map

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eitje84 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:24:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meer mensen hier last van sinds de update?
Strepen tussen de wolken, Ariane map
Fwiw: Geen last van gehad bij Syria map (Marianas niet geprobeerd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 20:14
Hoi allemaal, na jaren geen DCS (zeker zo'n 6 jaar) wil ik het eigenlijk wel weer oppakken. Helaas en tot mijn schrik zijn al mijn licenses foetsie. Ik heb al van alles geprobeerd, maar zowel in de browser als in-game geen licenses. Meest bizarre is dat ik ook vaak een profile te zien krijg van iemand anders, heb hier allerlei screenshots van gemaakt en een ticket aangemaakt. Ik zie dan bijvoorbeeld last login, user account, of 2fa aan/uitstaat en kan ook klikken om het uit te zetten. Het gaat niet helemaal lekker in ieder geval.

Ondertussen is het dus wachten op antwoord op de ticket, maar misschien hebben jullie een tip wat betreft die licenses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:56
Log je direct in bij ED of gebruik je Steam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streskip
Leader98 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:45:
Log je direct in bij ED of gebruik je Steam?
Direct via ED, maar het is inmiddels opgelost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 19:19

Schurem

Anytime, Anywhere

Goed om te horen, veel plezier met je vliegerij!

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Schurem schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:42:
Goed om te horen, veel plezier met je vliegerij!
Ik moet weer een hotas scoren, dus we zijn er nog niet :X Gebruikte jaren terug de Warthog hotas, vond ik toen heel fijn dus ik denk dat ik er eentje tweedehands probeer te scoren en dan eventueel upgraden als de 'bug' blijft hangen :)

Had toen ook TrackIR, nog aanraders voor een soortgelijk (iets goedkoper?) systeempje?

[ Voor 10% gewijzigd door Streskip op 11-12-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:09
Irak terrein is uit.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Ik lees toch tamelijk veel positieve berichten (beter dan destijds met Afghanistan EA release)

Dit weekend eens kijken of ik tijd heb om zelf Iraq map te checken *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eitje84
Streskip schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:15:
[...]

Ik moet weer een hotas scoren, dus we zijn er nog niet :X Gebruikte jaren terug de Warthog hotas, vond ik toen heel fijn dus ik denk dat ik er eentje tweedehands probeer te scoren en dan eventueel upgraden als de 'bug' blijft hangen :)

Had toen ook TrackIR, nog aanraders voor een soortgelijk (iets goedkoper?) systeempje?
https://delanclip.com dit lijkt wel een 'goedkopere' optie, zelf geen ervaring mee. Mijn trackIR doet het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Bloedvat schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:31:
[...]

Ik lees toch tamelijk veel positieve berichten (beter dan destijds met Afghanistan EA release)
Zeker. De bergen van Kurdistan zijn echt geweldig. Baghdad ziet er ook best heel ok uit, zeker als je er een beetje haze overheen doet. Geen spijt van deze map, ben benieuwd wat de missiemakers daar mee gaan doen. _/-\o_

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schurem schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:05:
[...]

Zeker. De bergen van Kurdistan zijn echt geweldig. Baghdad ziet er ook best heel ok uit, zeker als je er een beetje haze overheen doet. Geen spijt van deze map, ben benieuwd wat de missiemakers daar mee gaan doen. _/-\o_
Mee eens
Iraq map is nu al best een mooie parel!

Boven Bagdad kom ik met m'n ouwe bakkie helaas niet boven de 15fps, maar de minder dichte scenery gebieden draaien nog heel aardig.

(Ik denk dat ik 2025 toch maar eens de beurs ga opentrekken voor een nieuwe pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:19

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ja da's ook mijn "dingetje"... Irak ziet er inderdaad wel top uit, maar of mijn barrel dat gaat trekken... Syrië etc draait zonder grote problemen, maar als ik Bagdad zie dan zal dat vermoedelijk wel wat meer betekenen. Misschien komend jaar inderdaad maar eens over een nieuwe rig nadenken. Heb Kola, Afghanistan, Sinaï niet aangeschaft; ik blijf aan de gang. Heb PG, Nevada, Normandië en Syrië maar vlieg eigenlijk alleen in de laatste en Caucasus. Vind de anderen echt minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:14:
[...]

Mee eens
Iraq map is nu al best een mooie parel!

Boven Bagdad kom ik met m'n ouwe bakkie helaas niet boven de 15fps, maar de minder dichte scenery gebieden draaien nog heel aardig.

(Ik denk dat ik 2025 toch maar eens de beurs ga opentrekken voor een nieuwe pc)
Bagdad in VR, 38 tot 42 FPS met een CPU en GPU die lekker op temperatuur kwamen :X
Gratis verwarming ...

Toch blijft Kola mijn favoriet :)

[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 17-12-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:21
Ik ga die nieuwe maps maar niet proberen met mijn rig, ik speelde DCS nog alleen in VR en de laatste keer dat ik dat geprobeerd had liep het voor geen meter. Dat was met een 2070 Super, ik heb nu een 4070 en ga van het weekend kijken hoe het nu draait in VR, ik heb al een goede guide gevonden die mij kan helpen. Ik wil erg graag de A-10 module spelen, die heb ik al sinds 2011 en toen geeneens echt veel gespeeld, ik was in die tijd meer bezig met Black Shark. Ongeveer 4 jaar geleden een Thrustmaster Warthog aangeschaft en daar wil ik echt eens gebruik van maken waarvoor het bedoeld is.

Jammer genoeg zijn er niet super veel campaigns en missies voor de A-10, de F-16 en F-18 hebben veel meer missies, waarschijnlijk omdat de kisten veel veelzijdiger zijn dan de Hog. Wat de F-16 betreft speel ik liever Falcon BMS, vooral vanwege de dynamische campaign. Ik ben bang dat Eagle Dynamics niet veel gaat bakken van de dynamische campaign omdat DCS nu al erg veel performance vraagt, daar zullen ze rekening mee moeten houden.

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

missies voor de A-10,
Enemy within, persian freedom vond ik echt wel tof. De andere in Georgia heb ik nog niet gevlogen. Momenteel ben ik hueychauffeur in Libanon.

https://www.digitalcombat.../aircraft-is-a-10c/apply/

[ Voor 21% gewijzigd door Schurem op 19-12-2024 00:37 ]

• Streskip
Heb een tweedehands Warthog hotas en rudder op de kop getikt dus kan binnenkort weer echt beginnen. Head tracking wil ik gaan proberen met m'n webcam en OpenTrack software. Om gelijk maar met een uitdaging te beginnen heb ik mijzelf de Apache cadeau gedaan :9
Schurem schreef op donderdag 19 december 2024 @ 00:36:
[...]

Enemy within, persian freedom vond ik echt wel tof. De andere in Georgia heb ik nog niet gevlogen. Momenteel ben ik hueychauffeur in Libanon.

Maak je dan zelf iets om te chauffeuren of is er iets van een missie voor?

• RaXz
Schurem schreef op donderdag 19 december 2024 @ 00:36:
[...]

Persian freedom gaat het al niet worden want daar heb je een map voor nodig. Enemy Within had ik al op m'n Steam wishlist staan, goed om te horen dat die de moeite waard is om te kopen.

Is er eigenlijk wat willekeur in de missies? Zoals dat tanks e.d. op andere plaatsen staan?

Dat zou de replayability een hoop goed doen.
RaXz schreef op donderdag 19 december 2024 @ 05:37:
[...]

Is er eigenlijk wat willekeur in de missies? Zoals dat tanks e.d. op andere plaatsen staan?

Dat zou de replayability een hoop goed doen.
Er zijn maar weinig dlc campaigns met dit soort "randomness"

Maar probeer vooral ook eens Liberation:
https://github.com/dcs-liberation/dcs_liberation

Is gratis en zit een soort RTS element aan.
Afhankelijk van je instellingen wel behoorlijk performance heavy.

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Bloedvat schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:42:
[...]

Ik heb deze onder campaigns/en gezet maar zie em nergens??

**edit**
Ik zie ook geen .cmp file in de verschillende dirs? Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd (file van github gedownload en geunzipped onder bovenstaande dir..)

[ Voor 14% gewijzigd door GurbY{nl} op 19-12-2024 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:42:
[...]

Ik heb deze onder campaigns/en gezet maar zie em nergens??

**edit**
Ik zie ook geen .cmp file in de verschillende dirs? Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd (file van github gedownload en geunzipped onder bovenstaande dir..)
Dit is ook geen "gewone" missie of campaign. Het is een programma/tool.

Download hier de zip:
https://github.com/dcs-liberation/dcs_liberation/releases

Die pak je ergens uit en dan run je de "liberation_main.exe"

Mocht je sceptisch zijn t.a.v. veiligheid: Liberation is een alom bekende en gewaardeerde tool.
Velen, waaronder ikzelf, zijn al bekend hiermee, maar mocht je toch nog het niet vertouwen, check ook deze thread:
https://forum.dcs.world/topic/183194-all-modulesspco-op-liberation-dynamic-campaign/#comments

Ze hebben ook een Discord kanaal:
https://discord.gg/wmmNQzEG

Serieus, als je dit links laat liggen omdat je het niet vertrouwd, loop je best wat moois mis ;)
Zoals eerder gezegd, de missies kunnen wel wat zwaar worden (mijn ouwe pc heeft er in VR te veel moeite mee)

• RaXz
Bloedvat schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:42:
[...]

Dat lijkt wel de uitkomst, op youtube een filmpje van gekeken en het ziet er goed uit.

Alleen jammer dat het zo performance heavy is, ik denk niet dat mijn pc het gaat overleven.

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik begrijp dat het dus is om campaigns te maken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:13:
Ik begrijp dat het dus is om campaigns te maken...
Nou, er zijn een heel aantal uitgeschreven "campaigns" voor alle beschikbare maps.

Je kiest er eentje en dan kun je zelf je vliegtuig/heli kiezen en welke rol/missie je speelt (CAS, SEAD, DEAD, CAP, STRIKE, etc.)

Het is een soort turn based strategy waarbij ook ground units gegenereerd worden en een rol spelen. Waarbij je elke beurt een missie kan vliegen. Elke beurt krijg je ook weer nieuw budget waarmee je versterking kan kopen (kun je ook automatiseren). Uitendelijk is het gewoon "probeer de enemy bases allemaal te veroveren".

Kijk eens wat Youtube filmpjes ervan om een idee te krijgen. Er zijn ook vast wel wat tutorials te vinden, maar erg ingewikkeld is het niet (mij lukt het ook ;) )

Best gaaf gedaan hoor. Met volledige flight packages, ingame kneeboards en veel opties. Helaas is de vaak domme DCS AI nog wel een bottleneck.

Als e.e.a. te performance heavy is, check dan de "culling" optie

[ Voor 7% gewijzigd door Bloedvat op 19-12-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bij de A-10C II , welke keybinding is voor receiver open en dicht ? (receiver aerial refueling)
Zit te zoeken, kan het alleen niet vinden ...

[ Voor 10% gewijzigd door dierkx36 op 20-12-2024 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:13:
Bij de A-10C II , welke keybinding is voor receiver open en dicht ?
Zit te zoeken, kan het alleen niet vinden ...
Een paar jaar geleden was daar geen keybind voor:

https://forum.dcs.world/topic/310811-which-controls-item-to-bind-a-button-to-openclose-the-refueling-door/#findComment-5070015

Ik heb al jaren de A-10C II niet meer aangeraakt, dus ik weet niet of er inmiddels wel een keybind voor is (ik wacht op de pilot body want ik mis compleet de immersie in VR in een lege cockpit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:02:
[...]

Een paar jaar geleden was daar geen keybind voor:

https://forum.dcs.world/topic/310811-which-controls-item-to-bind-a-button-to-openclose-the-refueling-door/#findComment-5070015

Ik heb al jaren de A-10C II niet meer aangeraakt, dus ik weet niet of er inmiddels wel een keybind voor is (ik wacht op de pilot body want ik mis compleet de immersie in VR in een lege cockpit)
Check, duidelijk.
Dan zit er dus (nog steeds) geen keybinding in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Jammer dat de A-10C nog geen pilot body heeft. Ik kan er gelukkig wel mee leven want dan beschouw ik het net als de vliegende handen in Half-Life Alyx o.a.

Ik heb een mooie oplossing gevonden om documenten in VR te lezen, echt handig om mee te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Mensen, even een hardware matige vraag (ik weet niet zeker of er hier ook 9800X3D eigenaren zijn)
Voor degene die dus een 9800X3D hebben, zien juliie ook temperatuur spikes, en zo ja, wat is het maximale wat je gezien heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 11:12
Toevallig gisteren een leuke easter egg ontdekt bij de F14:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmA3h-WFqwfTBqJmppQKtUak2DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hnQpRmbVTJaVWkoACujHMEw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZ5BPnDREcdjZwinuKTva6Ojw_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yOH5pz4XxkG6acbafWJHrFOx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvOj_22Sl4RZSmuJcIBhHn2ZHv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NoCCv8NLJbMQFvAwFEmkIq2A.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er nog meer easter eggs gespot?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NielsTn schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:03:
Toevallig gisteren een leuke easter egg ontdekt bij de F14:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zijn er nog meer easter eggs gespot?
Hate to rain on your parade, maar deze skin heeft er altijd al bij gezeten :P
(of in elk geval tot nu toe elke Kerst, want ik heb 'm jaren geleden al gezien ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsTn
Bloedvat schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:07:
[...]

Hate to rain on your parade, maar deze skin heeft er altijd al bij gezeten :P
(of in elk geval tot nu toe elke Kerst, want ik heb 'm jaren geleden al gezien ;) )
Oeps sorry, dat wist ik nog niet. Ik ben sinds enige maanden bezig met MSFS, en DCS sinds een week of 8.
Mijn 'gear' bestaat uit WinWing Orion 2 throttle met F15EX grip, winwing skywalker rudder, winwing JOystick met F16EX grip (en een MCDU voor 737/777/airbus van PU air Korea).

Nu vooral aan het stoeien om een goede/fijne setup van knoppen op de HOTAS te krijgen..

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Mensen, vraag, want ik kom er niet uit :
Net de neue DCS update binnen gehaalt, dus deck crew op de super carrier.
(Ziet er uitemate goed uit btw)

Alleen, de F-14A/B vertikken ze te lanceren.
Heb wat je normaal doet afgewerkt, strut in kneel,over catapult, catapult op spanning, signaal om throttle open te zetten, salute ... en vervolgens niks. (blijf maar het signaal van gas geven krijgen)
Zelfs niet in volle naverbrander :/

Iemand een idee wat er hier aan de hand is ?

(Hornet werkt wel feilloos)

[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 25-12-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Saluutje geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Done.

Zowel via radio menu als keybinding.
No go, schijnbaar heb ik een wielklem gekregen ?

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

bug report maken dan maar, inclusief track zodat ze m makkelijk kunnen reproduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:53
dierkx36 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 19:23:

Heb wat je normaal doet afgewerkt, strut in kneel,over catapult, catapult op spanning, signaal om throttle open te zetten, salute ... en vervolgens niks. (blijf maar het signaal van gas geven krijgen)

Ik had hetzelfde probleem, toen dacht ik terug aan een tutorial en dat de F14 niet met Afterburner wordt gelanceerd maar met 100% mil power. Een salute en toen werd ik wel gelanceerd, kan toeval zijn (heb het maar één keer geprobeerd).

• dierkx36
robbertvw schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:40:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, toen dacht ik terug aan een tutorial en dat de F14 niet met Afterburner wordt gelanceerd maar met 100% mil power. Een salute en toen werd ik wel gelanceerd, kan toeval zijn (heb het maar één keer geprobeerd).
Ook met mil power geen launch.
Kwam iemand op het grote forum al aan of de verlichting van de Tomcat aan was (is schijnbaar nu ook een vereiste tijdens nacht lanceringen), ook die stond aan.

Maak morgen wel een bug report.

• dierkx36
.

[ Voor 123% gewijzigd door dierkx36 op 26-12-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Zijn er overigens hier meer tweakers die vliegen in DCS met een Moza AB9 FFB base? Ik heb de base nu zo'n twee maanden en ben er zeer tevreden mee. Heel groot verschil met de Virpil waarmee ik eerst vloog, zelfs met de FA18 Fly-by-wire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
robbertvw schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:29:
Zijn er overigens hier meer tweakers die vliegen in DCS met een Moza AB9 FFB base? Ik heb de base nu zo'n twee maanden en ben er zeer tevreden mee. Heel groot verschil met de Virpil waarmee ik eerst vloog, zelfs met de FA18 Fly-by-wire.
Dat lijkt mij erg gaaf, vooral met spellen zoals IL-2 Sturmovik, met een stuurtje zou ik ook niet meer zonder force feedback kunnen, dat lijkt mij ook het geval bij een flight stick. Wel erg prijzig hoor, fijn dat het de moeite waard is.

Ik hou het voorlopig bij m'n Thrustmaster Warthog want die was perfect te monteren op m'n playseat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Nieuwe update voor DCS, met oa fixes voor launch procedurs op carrier

YouTube: DCS Surprise UPDATE | Viper FM Change & FIX | CH-47 TRIM | South Atl...

Nvm, deze update is al op 24-dec beschikbaar..

[ Voor 8% gewijzigd door NielsTn op 28-12-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 19:23:

Een keer een repair draaien. Dat kan soms weleens wat vage problemen oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:08:
[...]

Een keer een repair draaien. Dat kan soms weleens wat vage problemen oplossen.
Ik had het al gevonden :
Uitstapje in het donker is inplaats van salute geven externe verlichting uit en weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

Heeft iemand wel eens met succes een R-73 ontweken met een F-16?

Guns only lukte steeds wel, maar toen ik een flanker eens een raketje mee gaf was het gedaan met de pret.

Na een keer of tien maar weer gaan oefenen met gronddoelen bestoken (Wat vanwege een bug betreft ccrp/ccip met oa? CBU-97 ook nogal stroef ging overigens _O- )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

R-73 is zeker wel te ontwijken/spoofen. Een flinke bak flares(1) eruit trappen, afterburner uit en G op de jet. Niet teveel want op 130 kts ben je een al te makkelijk doel. Dus hou m snel, maar niet te snel. zie dat je de inkomende raket haaks op je eigen koers krijgt en houdt. En rollen. Fuck. Dit is alsof ik een ingewikkelde judotechniek probeer uit te leggen in tekst.

(1) Flares in DCS geven een vaste kans om een raket af te leiden. Kwaliteit van de flare en van de zoeker geven plussen en minnen op die rol. Omdat het een dobbelsteenrol is, wil je er zoveel uit trappen als je kan missen, want vaker rollen geeft een grotere kans op een zes, right?

[ Voor 28% gewijzigd door Schurem op 07-01-2025 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Een 9L verdedigen lukte dan weer wel.

Tegen de R-73 probeerde ik dit na te doen: YouTube: Combat: Evading Short Range IR Guided Missiles Tutorial | DCS WORLD

Maar mijn mileage varieerde nogal.

Misschien de CMS fwd keypress maar eens onderscheppen en dan met 10 per seconde laten uitvoeren. Scheelt weer aan het CMS programma knopje draaien voor iedere poging.

Doet toch af aan de totaalabelevenis om steeds met de muis dat ding een slinder te geven. Ik wil nog eens kijken of ik met een esp32cam op m'n vr bril zo'n pointcttrl-ding na kan maken. Hoe moeilijk kan het zijn? Een ring om de vinger met een IR-ledje met wat drukknopjes, IR doorlaatfilter voor de camera... En een draadloze verbinding om die knopppen daadwerkelijk iets te laten doen.... En een progje die positie volgt...

Alternatief is wat extra inputs maken, maar dan is het wel fijn om dat enigzins overeen te laten komen met de layout van de cockpit.

En voor je er erg in hebt staat er een ding als https://www.youtube.com/@thewarthogprojectin je garage... Wat dan weer minder handig is als je een ander toestel pakt.

Naja, eerst nog maar wat toestellen proberen alvorens toestel-specifieke oplossingen te maken.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
steveman schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:22:
Heeft iemand wel eens met succes een R-73 ontweken met een F-16?

Guns only lukte steeds wel, maar toen ik een flanker eens een raketje mee gaf was het gedaan met de pret.

Na een keer of tien maar weer gaan oefenen met gronddoelen bestoken (Wat vanwege een bug betreft ccrp/ccip met oa? CBU-97 ook nogal stroef ging overigens _O- )
Heel veel flares afvuren (2x10 oid), thrust naar idle en wegdraaien.

Voor radarguided moet je meer denken aan speciale manoeuvres zoals een F-pole.

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 08-01-2025 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatweazleNL
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-05 15:44
goedemiddag

ik heb een top gun mip van winwing aangeschaft, het volgende probleem doet zich voor.

alle onderdelen van winwing blijven zich in en uitpluggen tijdens het spel waardoor vast lopers dus niet speelbaar.

ik heb alle updates gedaan van alle winwing apparaten verschillende usb kabels gebruikt

winwing apparatuur is verdeeld over verschillende usb hubs met voeding, ook geprobeerd in 1 usb hub met voeding met 16 poorten, hetzelfde probleem blijft zich voordoen.

ik heb zelf het idee dat het aan te lage voeding van de pc 550 watt ligt maar voordat ik er een andere voeding inzet zou ik graag jullie mening willen horen.

al diverse fora bekeken(oa reddit) , maar kan het werkende antwoord niet vinden.

dit zijn 2 afbeeldingen die steeds verschijnen.

usb instellingen om power savings in en uit te schakelen staan ook uit .

alvast dank voor de hulp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVVtHDKdsMPY0Xw0URvUD8qWJRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0WDlko162RtZQCqiHMmFFYnl.jpg?f=fotoalbum_large
soms krijg ik dit scherm als de mfd zich uitschakelen en worden de mfd schermen zichtbaar op het speelscherm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-pOSdAo8uQpMz7rm1yKRaY9V9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Md54gcLlkrMBfWdQnAgUM9P.jpg?f=fotoalbum_large

NVIDIA-appversie: 11.0.1.189
Besturingssysteem: Microsoft Windows 11 Home, Versie 10.0.26100
Versie DirectX-runtime: DirectX 12
Stuurprogramma: Game Ready-stuurprogramma - 566.36 - Thu Dec 5, 2024
CPU: AMD Ryzen 7 5800 8-Core Processor
RAM: 48.0 GB
Opslag (3): SSD - 953.9 GB,SSD - 1.8 TB,+1

Grafische kaart
GPU-processor: NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti
Functieniveau Direct3D: 12_1
CUDA-kernen: 4864
Grafische klok: 1665 MHz
Aanpasbare balk: Ja
Gegevenssnelheid geheugen: 14.00 Gbps
Geheugeninterface: 256-bits
Geheugenbandbreedte: 448.064 GB/s
Toegewezen videogeheugen: 8192 MB GDDR6
Videogeheugen systeem: 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen: 24507 MB
BIOS-versie beeld: 94.04.38.80.ae
IRQ: Niet gebruikt
Bus: PCI Express x16 Gen4
Apparaat-ID: 10DE 2486 39701462
Onderdeelnummer: G190 0010

Beeldscherm (1): Microstep MSI MAG345CQR
Resolutie: 3440 x 1440 (ingebouwd)
Vernieuwingsfrequentie: 60 Hz
Kleurdiepte bureaublad: Hoogste (32-bits)
HDCP: Ondersteund
550watt psu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
CatweazleNL schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:13:
goedemiddag

ik heb een top gun mip van winwing aangeschaft, het volgende probleem doet zich voor.

alle onderdelen van winwing blijven zich in en uitpluggen tijdens het spel waardoor vast lopers dus niet speelbaar.

ik heb alle updates gedaan van alle winwing apparaten verschillende usb kabels gebruikt

winwing apparatuur is verdeeld over verschillende usb hubs met voeding, ook geprobeerd in 1 usb hub met voeding met 16 poorten, hetzelfde probleem blijft zich voordoen.

ik heb zelf het idee dat het aan te lage voeding van de pc 550 watt ligt maar voordat ik er een andere voeding inzet zou ik graag jullie mening willen horen.

al diverse fora bekeken(oa reddit) , maar kan het werkende antwoord niet vinden.

alvast dank voor de hulp

[Afbeelding]
soms krijg ik dit scherm als de mfd zich uitschakelen en worden de mfd schermen zichtbaar op het speelscherm

[Afbeelding]

Grafische kaart

550watt psu
Onder Windows 10/11 energiebeheer zit een setting die USB componenten na een x tijd op standby/uit zet.

Zet deze setting eens op off/disabled.

(Vraag me niet waar die instelling precies zit, energie beheer en dan geavanceerd dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatweazleNL
Dank voor je reactie.
Die instelling staat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
CatweazleNL schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:13:
goedemiddag

alvast dank voor de hulp

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Grafische kaart

550watt psu
Om uit te sluiten dat het de hubs zijn, wat gebeurt er als je de mip direct verbind met je pc? En zijn de hubs usb 3.0? Wat bedoel je met vastlopers, slaat je hele pc vast of alleen DCS? Als je hele pc vastloopt dan zou het een voeding probleem kunnen zijn, maar hoeft niet perse je voeding zelf te zijn. Kan ook gebeuren als je teveel stroom trekt vanuit één stopcontact, dus mocht je dat doen, verdeel die eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht kan je even testen op een andere PC? Als het bord niet goed is, of als de kabel niet goed is zou het op een andere pc ook dit gedrag moeten vertonen.
En anders toch maar contact opnemen met de ondersteuningsafdeling van WinWing. In dat geval wens ik je veel succes, want dat schijnt geen pretje te zijn.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatweazleNL
Bedankt voor jullie reactie.

De usb hubs zijn 3.0 hubs. Vastloper is misschien niet het goede woord maar beeld staat 1 a 2 seconden stil tot dat alles weer ingeplugt is en dan na een paar seconden unpluggen ze weer en dat gaat zo door.
Stroomvoorziening is verdeeld over 3 stopcontacten.

Wat ik nog wel heb kunnen vinden is dat aangeraden wordt om de hubs aan te sluiten op de 3.0 usb poorten op de desktop, geen idee of ze daarin zitten, morgen maar eens kijken. Ik kan mij voorstellen dat wanneer je de 3.0 hubs aansluit op de 2.0 dat dat problemen geeft.

Direct aansluiten op de pc wordt moeilijk aangezien daar maar 2 3.0 usb poorten op zitten. Maar als ik de usb hub met 16 poorten erop aan sluit. Is het misschien opgelost. Alleen de mip heeft al 9 aansluitingen nodig en dan nog roer pedaal joystick en trottle. Maar als ik die kan verdelen over de 2 hubs die aangesloten zijn op de 2 3.0 aansluitingen zijn er misschien geen problemen . Maar dat ga ik dus morgen pas weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CatweazleNL
usbhub nu aangesloten op de usb 3.0 poort op de pc en probleem is verholpen. geen hickups meer.

bedankt voor het meedenken

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mooi YT kanaal dit:

https://youtube.com/@cider-c?si=mXGzv41tmRd-b842

(Eindelijk weer een kanaal met videos zonder van die cliché AC/DC of suffe house-deuntjes eronder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
Nog een control misterie.

'regelmatig' valt een deel van de knoppen uit. Als in, op mijn throttle doet de gashendel het prima, maar de knoppen niet. Keyboard valt soms ook uit. Als ik maar control settings ga en rescan devices klik komt alles weer terug.

Maar.... Als het keyboard ook uitgevallen is kan ik alleen het keyboard disconnecten reconnect en dan maar rescan devices gaan. Prima tijdens transit maar beetje een ding tijdens actie :)

Iemand een idee? Sommige devices zitten via een hub, de Hotas direct op het MB. Via beide kanalen het issue.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m6248
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-05 13:42
Disable hot plug devices geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
Tadaa

Wat nu het nut gaat zijn van de f35 ??? focus toch eerst eens op een bepaald *tijdsgebied kwa vliegtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mr thee schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:42:
Tadaa

Wat nu het nut gaat zijn van de f35 ??? focus toch eerst eens op een bepaald *tijdsgebied kwa vliegtuigen.

[YouTube: DCS 2025 AND BEYOND]
Is weer een gelikt filmpje. Dat kunnen ze wel bij ED ;)

(zoals elk .... and beyond filmpje, heeft het bijzonder weinig waarde t.a.v. tijdspadverwachting, maar mooie plaatjes is altijd wel leuk natuurlijk)

Hopelijk betekenen die paar DC beelden, dat de DC binnenkort (dit jaar) eindelijk released wordt. Dat is toch wel waar ik het meest naar uitkijk.

En ja, die F-35...
Van wat ik zo gehoord heb (verbeter me als je inside info hebt) weet zelfs het grondpersoneel dat aan onze eigen RNLAF F-35's werkt, niet 100% hoe alle systemen werken. Foutoplossing d.m.v. in- en uitlezen op tablets. Ik sprak een ex avionica collega en die gaf aan dat de typeopleiding 3 weken was _O-
Anyways, ik bedoel niet te zeuren dat het veel leuker was om aan de F-16 te werken (was het wel :*) ), maar een van de redenen dat veel onderhoudspersoneel weg loopt, is dat je bijna niks meer weet en zelf mag/kan testen/doen. Hoe kan ED in hemelsnaam een kist die nog zo boordevol geheimen zit, ook maar enigszins realistisch nabootsen.
Ik ben graag positief, maar dit kan niet anders dan een best guess module worden. Zou bijna denken dat ED is gezwicht voor de steeds groter wordende DCS "War Thunder" generatie. Als Flaming Cliffs module sure, maar een full fidelity study level F-35? Dat kan toch gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
Bloedvat schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:47:
[...]

. Als Flaming Cliffs module sure, maar een full fidelity study level F-35? Dat kan toch gewoon niet...
Link naar ED forum post: https://forum.dcs.world/t...cial-faq/#comment-5585281

je was blijkbaar niet de enige met deze vragen :)

edit: betere bron

[ Voor 26% gewijzigd door eitje84 op 17-01-2025 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eitje84 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:51:
[...]

Link naar ED forum post: https://forum.dcs.world/t...cial-faq/#comment-5585281

je was blijkbaar niet de enige met deze vragen :)

edit: betere bron
Ah, een eigen sub-forum al. Die had ik idd nog niet gezien (y)

Ik wordt trouwens wel vrolijk van die paar shots van de Saab Draken. Wat een prachtig toestel is dat toch :9~

[ Voor 13% gewijzigd door Bloedvat op 17-01-2025 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:43
Bloedvat schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:06:
[...]
Ik wordt trouwens wel vrolijk van die paar shots van de Saab Draken. Wat een prachtig toestel is dat toch :9~
Smaken verschillen I guess, vind de Draken echt spuug lelijk _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Robinblitz schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:32:
[...]

Smaken verschillen I guess, vind de Draken echt spuug lelijk _O-
Hehe
ik vind de F-35 nou juist weer een slaapverwekkend saai en inspiratieloos uiterlijk hebben. Beetje het invalide "Daihatsu" broertje van de F-22. (De F-32 van Boeing was in ieder geval nog zodanig lelijk/vreemd, dat hij bijzonder was).

True, smaken verschillen. Ik vind dit silhouet toch wel behoorlijk sexy :9~

Afbeeldingslocatie: https://forum.dcs.world/uploads/monthly_2025_01/image.png.d0cabd0c985941fc93235c1255c006fe.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Wat ik pas echt vet nieuws vond is de vol-realistiese F-15C en dat Ugra (de lui die Syrie gedaan hebben) de Duitslandmap maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Schurem schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:38:
Wat ik pas echt vet nieuws vond is de vol-realistiese F-15C en dat Ugra (de lui die Syrie gedaan hebben) de Duitslandmap maken.
Fulda Gap was ook voor deze video op zich al wel heel duidelijk uitgelekt, maar waar heb je gezien/gelezen dat het Ugra is? (Ik geloof je hoor)

Dat Ugra Fulda Gap gaat maken is dan inderdaad geweldig nieuws. Gezien hoe enorm Syria map is blijven uitbreiden mogen we misschien wel voorzichtig dromen van een NL vliegbasis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Ik geloof dat het BigNewy op de discord was, en dat dan weer in een reddit ;) Ik weet het, niet de beste bronverwijzing, maar hey. Het is maar een spelletje, right? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Waren ze in die trailer een dynamische campaign aan het teasen?

Het leek er wel op, dat zou DCS een heel stuk beter gaan maken, vooral als ze verder werken aan de AI. Los van dat heb ik niet echt interesse in nieuwe modules, ik neem nog steeds genoegen met de Black Shark en A-10 die ik erg lang geleden heb gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een F-35, toe maar. Dat zal de cold war-fetisjisten geen goed doen vermoed ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De dynamische campagne is voor mij een welkome toevoeging, maar het is nog afwachten of we daar echt iets van gaan zien dit jaar. Ik hoop natuurlijk van wel, maar ED kennende kan dat gruwelijk lang gaan duren. Ik hoop stiekem ook dat ze nu eindelijk eens met Vulkan op de proppen gaan komen, zodat je de CPU en GPU beter kan gaan benutten dan dat nu het geval is.
Die F-15C lijkt me interessant, omdat het nu eenmaal een erg goede jager is.
En die F-35A? Dat is wellicht een mooi speeltje, maar zonder tegenstanders van gelijkwaardig kaliber is het denk ik geen heel interessante propositie.
Maar dat alles is niks waard zonder goede tegenstanders. Ik zie lever meer kisten die uit de invloedssferen van China of Rusland komen. Dan ben je eindelijk eens af van die lijst van westerse kisten die online tegen elkaar moeten opnemen, in plaats van tegen de tegenstanders die men in het echt kan verwachten. De JF-17 kan dat niet in zijn eentje. Mijn grootste wens op dit moment is dan ook dat die MiG-29 nog dit jaar uit komt. Het liefst ook nog een MiG-29S, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 18-01-2025 21:29 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

ocf81 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:16:
. Ik hoop stiekem ook dat ze nu eindelijk eens met Vulkan op de proppen gaan komen, zodat je de CPU en GPU beter kan gaan benutten dan dat nu het geval is.
Het woord op de straat is dat er afgelopen herfst een tijdje 'per ongeluk' wat delen van de vulkan conversie gereleased waren, maar dat ze problematisch bleken *en* geen prestatiewinst opleverden. Dus eh. ja. We gaan het zien.

Wat zal ik blij zijn als je straks gewoon de sim uit kan klappen als er iemand een schone luier moet en je dan later op hetzelfde punt verder kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schurem schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:00:
[...]

Het woord op de straat is dat er afgelopen herfst een tijdje 'per ongeluk' wat delen van de vulkan conversie gereleased waren, maar dat ze problematisch bleken *en* geen prestatiewinst opleverden. Dus eh. ja. We gaan het zien.
Dus ED is weer eens aan het grossieren in onkunde. Wat een verrassing toch, maar niet heus. |:(
Schurem schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:00:
[...]
Wat zal ik blij zijn als je straks gewoon de sim uit kan klappen als er iemand een schone luier moet en je dan later op hetzelfde punt verder kunt.
Ja, ik kan mij voorstellen dat dit voor mensen die vooral SP doen een uitkomst kan zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbertvw
Van de week heb ik besloten mijn race rig met motion om te bouwen naar mijn flight rig. Nu staat mijn Moza FFB base veel lager en moet ik een extension gebruiken waardoor er veel te weinig kracht overblijft. Daarom heb ik besloten om zelf een FFBeast te bouwen.

Zijn er misschien meer Tweakers die een FFBeast gebouwd hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@robbertvw Voor het onwaarschijnlijke geval dat je er zelf niet aan gedacht hebt, is het niet veel minder werk om de base op een verhoging te plaatsen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbertvw
steveman schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:48:
@robbertvw Voor het onwaarschijnlijke geval dat je er zelf niet aan gedacht hebt, is het niet veel minder werk om de base op een verhoging te plaatsen?
Ik gebruik nu een racestoel in mijn rig en als ik de base hoger zet is de stick te ver weg (en ik zit al ver naar voren in de stoel met een extra kussen in de rugleuning).
Dan was de optie: of een nieuwe stoel met cutout of een andere base. En met de base van Moza hardware gezien ben ik wel tevreden maar de software is nog niet voldoende ontwikkeld.
Daarnaast vind ik het ook wel interessant om een keer zelf iets te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Vet interessant. Maak je een gedetailleerde fotothread met je build? Ik ben erg benieuwd, maar vind het nogal een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Schurem schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:46:
Vet interessant. Maak je een gedetailleerde fotothread met je build? Ik ben erg benieuwd, maar vind het nogal een risico.
Mocht je interesse hebben om er zelf één te maken: een streamer (Dan Suzuki) heeft zijn complete process gestreamed. Zijn video's ga ik naast de instructies ook gebruiken als leidraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, da's deze stream dan, deel 1:

YouTube: Let's build the FFBeast - a 35 Nm Force Feedback Joystick !beast | P...

Net toch maar de F-16 aangeschaft, m'n eerste module.

En gelijk een mooi moment: Uit de losse pols een vrij vlotte BMP-3 met een AIM9X uitgeschakeld, op goed geluk. (De toepasselijke lading was al reeds uitgedeeld)

Jammere is wel dat wanneer ik de track terugkijk er echt totaal wat anders gebeurt, gelijk aan begin van m'n missietje :/ Daar word ik neergeschoten, maar m'n toestel blijft doorvliegen.

En instant replay van shadowplay stond ook nog eens uit :f

Aha, tacview heeft ook meegekeken!

:7

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 28-01-2025 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55

franssie

Save the albatross

k heb de F16C ook gekocht, toch een beetje een toestel van mijn generatie.
Ik kan er niets van, dus al wat bosjes in de hens gezet door net CTL-EEE eruit te springen omdat de brandstof op was :P
Morgen me eens verdieoen in de navigatie van dit spel, is toch wat anders dan XP12, en het gaat zo sne dat ik toch maar eens ga kijken of dit niet beter is in VR.

Spel ergens vorig jaar al gekocht, maar nooit echt opgestart tot vandaag, en ik ben bang dat het best verslavend kan worden. Bij XP12 ben ik erg van de GA, airliners heb ik niets mee, maar dit is werkelijk leuk vliegen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 00:04:
Ah, da's deze stream dan, deel 1:

YouTube: Let's build the FFBeast - a 35 Nm Force Feedback Joystick !beast | P...

Net toch maar de F-16 aangeschaft, m'n eerste module.

En gelijk een mooi moment: Uit de losse pols een vrij vlotte BMP-3 met een AIM9X uitgeschakeld, op goed geluk. (De toepasselijke lading was al reeds uitgedeeld)

Jammere is wel dat wanneer ik de track terugkijk er echt totaal wat anders gebeurt, gelijk aan begin van m'n missietje :/ Daar word ik neergeschoten, maar m'n toestel blijft doorvliegen.

En instant replay van shadowplay stond ook nog eens uit :f

Aha, tacview heeft ook meegekeken!

[YouTube: Digital Combat Simulator Black Shark 2025.01.27 AIM-9X BMP-3 kill]

:7
Ik wist niet dat AIM9's daarvoor gebruikt kunnen worden!

Weleens een lock gehad van mijn AMRAAM op een SAM missile en die ook succesvol neergehaald, maar dit is nog weer anders. :-D

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tja, het zijn explosieven. Maar dit was zonder lock verder, dus 2x mazzel gehad met waar ze terecht kwamen.
Inspiratie kwam van GS die met AIM-120s radarinstallaties uitschakelde met een F-22 :+

YouTube: Stealth Ambush F-22 Raptor Sets Ambush For Bandits | Behind Enemy Li...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:46
Is er iemand met een 5090 kaart of lager? Ben benieuwd of frame generation goed werkt in VR? Opeens 3 keer zoveel frames etc?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:44:
Is er iemand met een 5090 kaart of lager? Ben benieuwd of frame generation goed werkt in VR? Opeens 3 keer zoveel frames etc?
Ik heb wel lager: een GTX1080ti :9

(sorry, couldn't resist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:46
Bloedvat schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:49:
[...]

Ik heb wel lager: een GTX1080ti :9

(sorry, couldn't resist)
😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:02
Uitverkoop! Ik heb een zak vol vliegtuigen gekocht. Nu nog tijd kopen! 🙂‍↕️

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streskip
Leuk ding die F18 :) Lang geleden dat ik zo heb gevlogen, laatste tijd wel eens met de Huey maar geen wings. Ik schrok toen ik achter een kist kroop en mijn vliegtuig plots naar één kant trok... Dat is voor mij nieuw :+ Ik ben een online server ingegaan en wat andere spelers opgezocht. Ben het formatie vliegen niet helemaal verleerd maar de souplesse is wel ver te zoeken soms.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okx-eJnIs3Z7ifZ2_0RvO-0jtY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cXePLDdkaazmIDph3aUt3XK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGHyqzsRcAPG0aXFmDkyHpqPw5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BM6RbngQif20u7kXdemfVBmg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POE0qVm4MVRfiSR9_Y_8h-CCUrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFT21hT7aZijMHm5SY1yO1yM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Streskip schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:44:
Ik schrok toen ik achter een kist kroop en mijn vliegtuig plots naar één kant trok... Dat is voor mij nieuw :+
Dat was waarschijnlijk wake turbulence. Dit filmpje visualiseert het wel mooi:

(is alweer van 5 jaar geleden zie ik nu)

[ Voor 5% gewijzigd door Bloedvat op 07-02-2025 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Bloedvat schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:01:
[...]

Dat was waarschijnlijk wake turbulence. Dit filmpje visualiseert het wel mooi:
[YouTube: Wake Turbulence Visualization]
(is alweer van 5 jaar geleden zie ik nu)
Mooie visualisatie! Dat is inderdaad wat ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn YT algoritme schotelt me de laatste tijd veel DCS Phantom video's voor en dat heeft zo z'n effect...
Qua looks is het een van mijn favoriete kisten en het detailniveau van Heatblur is op sommige vlakken ongeëvenaard.

Ik heb de F4 nog niet aangeschaft omdat de F-14 (wel gekocht) mij niet erg lag door alle micromanagement van Jester AI.

Is er iemand hier met zowel de Tomcat en de Phantom die iets kan zeggen over de onafhankelijkheid van F4-Jester?

Ik las dat hij bij de F4 minder micromanagement nodig heeft, maar klopt dat (en is dat ook wel echt goed merkbaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:16:
Mijn YT algoritme schotelt me de laatste tijd veel DCS Phantom video's voor en dat heeft zo z'n effect...
Qua looks is het een van mijn favoriete kisten en het detailniveau van Heatblur is op sommige vlakken ongeëvenaard.

Ik heb de F4 nog niet aangeschaft omdat de F-14 (wel gekocht) mij niet erg lag door alle micromanagement van Jester AI.

Is er iemand hier met zowel de Tomcat en de Phantom die iets kan zeggen over de onafhankelijkheid van F4-Jester?

Ik las dat hij bij de F4 minder micromanagement nodig heeft, maar klopt dat (en is dat ook wel echt goed merkbaar)?
Jester is nog steeds een niet al te slimme AI, maar op zich wel iets beter dan bij de F-14. Je kan ook wisselen tussen de twee stoelen als je daar meer de voorkeur aan geeft.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:19:
[...]

Jester is nog steeds een niet al te slimme AI, maar op zich wel iets beter dan bij de F-14. Je kan ook wisselen tussen de twee stoelen als je daar meer de voorkeur aan geeft.
Ik hoop een beetje op ongeveer zoiets als in de Apache en Hind.
Waar je gewoon kan zeggen: "target/lock dit, target/lock dat"

Niet heel erg realistisch, I know, maar speelt wel heel erg lekker in een korte casual sessie.
Kun je zelf lekker focussen op vliegen en toch af en toe wat pieuw pieuw doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

In de phantom is de radar zo klote, dat het helemaal niet meer uitmaakt dat jester zuigt. Ik persoonlijk vlieg mijn phantom meer dan de tomcat, beleef er meer lol aan. Als jager is ie een stuk slechter, dus je moet meer je best doen. Als bommenwerper is ie.. Ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schurem schreef op zondag 23 februari 2025 @ 23:11:
In de phantom is de radar zo klote, dat het helemaal niet meer uitmaakt dat jester zuigt. Ik persoonlijk vlieg mijn phantom meer dan de tomcat, beleef er meer lol aan. Als jager is ie een stuk slechter, dus je moet meer je best doen. Als bommenwerper is ie.. Ouder.
Hehe
Ok, dus die kist is zodanig "dom" dat Jester minder relevant is. Begrijp ik dat goed?

Is er inmiddels trouwens ook al een acceptabele hoeveelheid content (missies) te downloaden voor deze kist? Gebrek aan content blijft m.i. een van de heikele punten van DCS (zal tot release van de DC niet veranderen vrees ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Ja, de phantom is een simpeler wapen uit een simpelere era. Maar echt hele hele hele fijne productiekwaliteit. Van de online manual die je in de pit kan gebruiken (in vr!) tot het subtiel rammelen van je dashboard als je hard gaat op lage hoogte. En het geluidswerk.. :chef's kiss:

Er is aardig wat te doen met een phantom. Reflected heeft er nu een, binnenkort een tweede scripted campagnesbvoor geschreven. Goed spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Schurem schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:48:
Ja, de phantom is een simpeler wapen uit een simpelere era. Maar echt hele hele hele fijne productiekwaliteit. Van de online manual die je in de pit kan gebruiken (in vr!) tot het subtiel rammelen van je dashboard als je hard gaat op lage hoogte. En het geluidswerk.. :chef's kiss:

Er is aardig wat te doen met een phantom. Reflected heeft er nu een, binnenkort een tweede scripted campagnesbvoor geschreven. Goed spul.
Heb morgen een onverwacht/ongepland dagje verlof, dus ik heb 'm net maar effe gekocht (y)

(ik weet het, net buiten de sale, maar op de F4 zit voorlopig toch maar iets van 10% korting tijdens sale)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbertvw
Heb mijn FFBeast nu ongeveer twee weken aan de praat na ongeveer een week bouwen (veel wachten op onderdelen). Echt wel een klasse verschil tussen dit DIY project en de Moza AB9. Veel meer kracht (natuurlijk te verwachten, één motor is de helft van het volume van de volledige AB9). En ook de software is een stukje beter als die van Moza (Moza software is ook nog redelijk nieuw).

Als sidestick is de AB9 prima, centerstick met extensie is de FFBeast een klasse apart, en eigenlijk nog relatief goedkoop ook.

Voor mensen die het nog overwegen. Het is goed te doen zonder DIY ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Klinkt goed. Dat is de VPforce waar jij het over hebt toch? Is dat ook te doen als je geen 3d printer hebt? Ik ben handig met mechaniekjes en hout, maar metaalwerken heb ik echt in geen dertig jaar gedaan.. Zelf bouwen klinkt wel supervet om te doen. Hoe is de precisie? Ik heb nu een Virpil CM2 base met een 33cm extensie erop. Ik denk niet dat ik ooit met een minder precieze stick zou kunnen/willen vliegen, hoe vet force feedback me ook lijkt.

Welke grip zet je erop? De analoge rem op de virpil stick is erg fijn bij het landen van spitfires.

[ Voor 10% gewijzigd door Schurem op 25-02-2025 23:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbertvw
Schurem schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 23:20:
Klinkt goed. Dat is de VPforce waar jij het over hebt toch? Is dat ook te doen als je geen 3d printer hebt? Ik ben handig met mechaniekjes en hout, maar metaalwerken heb ik echt in geen dertig jaar gedaan.. Zelf bouwen klinkt wel supervet om te doen. Hoe is de precisie? Ik heb nu een Virpil CM2 base met een 33cm extensie erop. Ik denk niet dat ik ooit met een minder precieze stick zou kunnen/willen vliegen, hoe vet force feedback me ook lijkt.

Welke grip zet je erop? De analoge rem op de virpil stick is erg fijn bij het landen van spitfires.
Nee is niet de VPforce, die is kleiner en heeft veel minder power als de FFBeast. Voordat ik aan het project begon heb ik wel gelezen dat de software van VPforce beter zou zijn maar ik wilde meer power en heb als referentie de software van Moza waarmee ik problemen had die ik bij FFBeast niet heb.

De 3d onderdelen heb ik online besteld en ook de lasercut metaal delen heb ik online besteld. Ik heb wel wat meer betaald als anderen maar had het daardoor sneller binnen. Verder wat dingen via Amazon, Aliexpress en de lokale Hornbach (ik woon in Duitsland).
De motoren zijn bij de FFBeast hoverboard motoren en die zijn hier in Duitsland makkelijk 2de hands goedkoop te krijgen, ook als het board kapot is doen de motoren het gewoon nog.

Als grip heb je bij deze base verschillende opties. Ik heb voor een TM adapter gekozen omdat ik voornamelijk Virpil sticks wil gebruiken en koop waarschijnlijk nog een TM F18 grip voor de F18.
De grip is eventueel direct aan te sluiten op het bordje dat de FFBeast gebruikt maar ik heb zelf een Virpil base die ik niet meer gebruikte gesloopt en het bordje gebruik ik om de grip aan te sluiten op de pc. Daarmee ben ik er zeker van dat ik altijd alle functies heb van de nieuwste sticks van Virpil (heb de nieuwe Flanker grip besteld).

Wat betreft precisie: hier eerst even een disclaimer. De Virpil base, toen ik die gebruikte had ik niet vastgemaakt aan een rig of desk en zonder extensie. Ik gebruikte die vrijstaand en omdat hij niet zwaar genoeg was kon hij wat bewegen. Maar de precisie van een FF base is beter dan een spring loaded base. Ook de Moza was in dit aspect beter. Een motor kan gewoon veel beter aangestuurd worden dan een veer die altijd statisch is wat betreft kracht. Het voelt gewoon veel vloeiender. Daarnaast vooral in oudere kisten natuurlijk een groot voordeel met Trim. Dit is niet te onderschatten!!!
Overigens ook heel cool met de F14 autopilot om de stick in je hand te voelen bewegen (ik vlieg in VR), autopilot werkte met de Moza (nog) niet.

[ Voor 16% gewijzigd door robbertvw op 26-02-2025 12:50 ]

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx