Duidelijk!
Anoniem: 398486
Specs kloppen niet!!!!!!!!!!!!!!!! (zoveelse wat niet klopt hier op tweakers, frontpage post ook alleen maar nep nieuws over blackberry)
BlackBerry Z10 smartphone is powered by 1.5 GHz Dual-CoreQualcomm Snapdragon S4 MSM8960
BlackBerry Z10 smartphone is powered by 1.5 GHz Dual-CoreQualcomm Snapdragon S4 MSM8960
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 30-01-2013 22:02 ]
Dat stond hier al een tijdje volgens mij....Anoniem: 398486 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:51:
Specs kloppen niet!!!!!!!!!!!!!!!! (zoveelse wat niet klopt hier op tweakers, frontpage post ook alleen maar nep nieuws over blackberry)
Niet zo schreeuwen zeg
Goede bron heb je 
Tevens is dat al algemeen bekend, er zijn verschillende versies voor verschillende markten!
Tevens vind ik hier wat meer info: http://global.blackberry....es/blackberry-z10/nl.html
Tevens is dat al algemeen bekend, er zijn verschillende versies voor verschillende markten!
Tevens vind ik hier wat meer info: http://global.blackberry....es/blackberry-z10/nl.html
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
- 3rd version: HSDPA 800 / 850 / 900 / 2100, LTE 800 / 900 / 1800 / 2600
- 4th version: HSDPA 800 / 850 / 900 / 1900 / 2100
General
2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
CDMA 800 / 1900 - for Verizon
3G Network HSDPA 800 / 850 / 1700 / 1900 / 2100
HSDPA 900 / 2100 - for Verizon
4G Network LTE 700 / 850 / 1700 / 1900
LTE 700 MHz Class 13 - for Verizon
Wel ziek dat er 4 versies met verschillende antenne configuraties uitkomen... X_x
http://www.gsmarena.com/blackberry_z10-5251.php
de 3e zal wel voor de Europese markt dienen.
kan me trouwens niet herinneren dat er landen met HSDPA op 1700mhz hebben draaien.
General
2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
CDMA 800 / 1900 - for Verizon
3G Network HSDPA 800 / 850 / 1700 / 1900 / 2100
HSDPA 900 / 2100 - for Verizon
4G Network LTE 700 / 850 / 1700 / 1900
LTE 700 MHz Class 13 - for Verizon
Wel ziek dat er 4 versies met verschillende antenne configuraties uitkomen... X_x
http://www.gsmarena.com/blackberry_z10-5251.php
kan me trouwens niet herinneren dat er landen met HSDPA op 1700mhz hebben draaien.
[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 30-01-2013 22:13 ]
Het zou logischer zijn om topictitel te veranderen naar Z10 & Q10 aangezien ze op het scherm na, dezelfde hardware en OS delen.
Uhm nee dat is niet logisch, het zijn gewoon verschillende toestellen, simple as that.
Tevens moet in de TS dan ook de Q10 worden opgenomen en dat vind ik geen interessante device.
Ook kost dat veel werk, codewerk, specificaties checken, filmpjes zoeken, foto's resizen, uploaden.
Met de video-formaten zit het wel goed zeg: 3GP, 3GP2, M4A, M4V, MOV, MP4, MKV, MPEG-4,
AVI, ASF, WMV, WMA, MP3, MKA, AAC, AMR, F4V, WAV, MP2PS, MP2TS, AWB, OGG, FLAC
Tevens ben ik benieuwd naar de notificatie-led, welke kleuren en dergelijke... M'n Playbook is alleen rood...
Tevens moet in de TS dan ook de Q10 worden opgenomen en dat vind ik geen interessante device.
Ook kost dat veel werk, codewerk, specificaties checken, filmpjes zoeken, foto's resizen, uploaden.
Met de video-formaten zit het wel goed zeg: 3GP, 3GP2, M4A, M4V, MOV, MP4, MKV, MPEG-4,
AVI, ASF, WMV, WMA, MP3, MKA, AAC, AMR, F4V, WAV, MP2PS, MP2TS, AWB, OGG, FLAC
Tevens ben ik benieuwd naar de notificatie-led, welke kleuren en dergelijke... M'n Playbook is alleen rood...
[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 30-01-2013 22:15 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Goh, als dat al te hoog gegrepen is voor jou.CLB schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:14:
Uhm nee dat is niet logisch, het zijn gewoon verschillende toestellen, simple as that.
Hatsieflatsie schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:16:
[...]
Goh, als dat al te hoog gegrepen is voor jou.

Haha idd zeg... Dan help je toch met coden?
Band 1: 2100MHz
Band 2: 1900MHz
Band 3: 1800MHz -> Vodafone + T-Mobile
Band 4: 1700MHz
Band 5: 850MHz
Band 7: 2600MHz -> KPN + Tele 2
Band 8: 900MHz
Band 17: 700MHz
Band 20: 800MHz -> KPN + Vodafone + Tele 2

Dat zal wel ja...ArcticWolf schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:11:
- 3rd version: HSDPA 800 / 850 / 900 / 2100, LTE 800 / 900 / 1800 / 2600
Band 1: 2100MHz
Band 2: 1900MHz
Band 3: 1800MHz -> Vodafone + T-Mobile
Band 4: 1700MHz
Band 5: 850MHz
Band 7: 2600MHz -> KPN + Tele 2
Band 8: 900MHz
Band 17: 700MHz
Band 20: 800MHz -> KPN + Vodafone + Tele 2

[ Voor 45% gewijzigd door CLB op 30-01-2013 22:30 ]
Check voor de lol even hoeveel toestel-topics CLB al gestart is en onderhoudt, en probeer dan zelf die voor de Q10 net zo mooi in elkaar te zetten voor je dit soort dingen gaat roepen.Hatsieflatsie schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:16:
[...]
Goh, als dat al te hoog gegrepen is voor jou.
Ontopic: ik ben heel benieuwd hoe de huidige Playbook apps gaan draaien op OS10. Beide zijn gebaseerd op QNX, maar ik weet niet of ze compatible zijn met elkaar. Qua hardware verwacht ik dat het wel goed zit. De Playbook doet het prima met een stuk mindere hardware.
Ben benieuwd of dat 'Peek' en / of 'Hub' werkt met zelf in te stellen apps.
BBM ga ik niet gebruiken, maar als WhatsApp daar nou mee zou kunnen werken..
Arnoud Wokke zn reviewexemplaar showt ons:
BBM ga ik niet gebruiken, maar als WhatsApp daar nou mee zou kunnen werken..
Arnoud Wokke zn reviewexemplaar showt ons:

[ Voor 32% gewijzigd door CLB op 31-01-2013 00:29 ]
Mooi hoor, gaat echt in de plaats komen voor mn Apple 4S. Alleen jammer van al die muziek die ik middels itunes heb gekocht. Zou die makkelijk over te zetten zijn straks?
Als het mp3's zijn wel ja. De oudere blackberry's sluit je aan op je pc en die ziet ze als hardeschijf. Hier kun je gewoon de mp3's naartoe plakken en klaar is keeshoefniks schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 01:42:
Mooi hoor, gaat echt in de plaats komen voor mn Apple 4S. Alleen jammer van al die muziek die ik middels itunes heb gekocht. Zou die makkelijk over te zetten zijn straks?
Tomorrow is not today!
En je kan via de desktop software (BlackBerry Link) gewoon de hele iTunes library syncen naar je BlackBerry telefoon.
Ben echt benieuwd naar de NL prijs. Ik ben bang dat deze te hoog voor me gaat zijn.
Weet je, voor m'n werk heb ik de 9810, privé heb ik de iPhone 4s. De laatste is heel gebruiksvriendelijk, de eerste is dat niet echt door die kleine toetjes en het touchscreen dat best wel klein is....... Toch is Blackberry net wat "Echter", helemaal de Q10.
Je kunt vanaf vandaag pre-orderen bij Typhone.
Het gaat om een abbo bij: Vodafone, Tele-2 of T-Mobile. Telefoons worden in week 7 ( over 2 week ) verwacht. De meest aantrekkelijke abonnementen die daar nu bij staan liggen gemiddeld rond de 40 a 41 euro per maand over 2 jaar. Helaas hebben ze de losse telefoon + prijs er nog niet op staan.
Het gaat om een abbo bij: Vodafone, Tele-2 of T-Mobile. Telefoons worden in week 7 ( over 2 week ) verwacht. De meest aantrekkelijke abonnementen die daar nu bij staan liggen gemiddeld rond de 40 a 41 euro per maand over 2 jaar. Helaas hebben ze de losse telefoon + prijs er nog niet op staan.
Komt de z10 alleen in 3g of ook met lte/4g ? Zie allemaal bij de specs 3g staan en geen 4g/lte
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
er komen 4 antenne configuraties en volgens mij heeft er maar 1 geen LTE.... neem aan dat de europese versie wel LTE ondersteund.RedDragon schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:26:
Komt de z10 alleen in 3g of ook met lte/4g ? Zie allemaal bij de specs 3g staan en geen 4g/lte
Knip
[ Voor 255% gewijzigd door janvanduschoten op 31-01-2013 13:46 ]
Dat is wel echt een prijs om achterover van te slaan zeg.
Wanneer je al een data abonnement hebt in hoeverre is het dan aan te bevelen een apart Blackberry abonnement erbij te nemen?
Wat zijn de voordelen en wat kan je niet of juist wel?
Ik heb namelijk nog nooit een Blackberry toestel gehad.
Ik heb Vodafone gebeld en die geven aan dat mijn abonnement (dat nog 13 mnd loopt) kosteloos verlengt kan worden icm een Z10. Dit betreft een sim only abonnement, dus zonder toestel. Wanneer zij hem in hun assortiment hebben kan ik ze bellen en hem bestellen :-)
Tomorrow is not today!
Ik vind de Z10 al 'n tijdje interessant en is eventueel zelfs 'n kanshebber om m'n
HTC One X+ op te volgen: CLBlogs: Welke high-end smartphone in 2013?
Heb al een hele tijd een BlackBerry PlayBook en ja dat is een vrij aparte device, maar het feit dat ik nog steeds geen andere tablet heb, laat wel zien dat het een goed apparaat is, wat voor mij voldoet. Met de (swipe)gestures goed te besturen, vind het er mooi en stylish uitzien en misschien vind ik hetzelfde wel in 'n telefoon, namelijk de Z10!?
Ben eigenlijk wel toe aan wat vernieuwing en dat hoeft niet perse van hetzelfde niveau te zijn als van Android en iOS (WP heb ik geen ervaring mee dus laat ik er buiten) Toen ik de iPhone 2G kocht (jaja CLB heeft 'n iPhone gehad) was de Market nog lang niet zo veel als nu en waren applicaties nog lang niet zo flashy en goed uitgewerkt als nu. Het fijne daarvan was, dat er elke dag wat nieuwe applicaties te downloaden waren en men nog wist waar je over praatte. Als je nu een applicatie voor het weer nodig hebt kijk je in Google Play / AppStore en je vind gelijk 200 alternatieven, de ene nog gelikter dan de ander en de ene met nog meer opties dan de ander... Dat heeft z'n charme, is handig, alles is gelikt en vloeiend... Aan de andere kant hoef ik toch niet altijd het beste van het beste... En je kan natuurlijk ook niet hopen dat een OS wat net op de markt is, even goed en flashy in elkaar steekt als bijvoorbeeld Android of iOS die er al jaren zijn...
Ik was 'bang' dat de 'Hub' of 'Peek' alleen zou werken met BlackBerry apps, maar gelukkig is dat niet zo: "Ontwikkelaars als WhatsApp kunnen via een api items aan die lijst toevoegen." Dus daar is ook goed over nagedacht en geeft de consument wat meer mogelijkheden en opties...
Dus software-matig zit alles wel goed en verwacht ik wel updates om alles nog vloeiender te maken. Ik mag hopen dat de stottering die Tweakers heeft gezien lag aan het toestel of toch nog pre-software, maar met de hardware moet het wel goed zitten met 'n Dualcore-CPU en 2GB RAM.
M'n PlayBook heeft er ook niet altijd zin in waardoor ik soms moet wachten, maarja de hardware.
Whatabout applicaties, ja dat is natuurlijk toch ook wel enigzins essentieel alhoewel ook veel via het web te regelen is. Het weer is te zien via internet, bankieren is te doen via internet, maar okee, okee liever een applicatie zoals nu op Android en iOS, dat spreekt voor zich. Wel wordt er gepretendeerd dat dit de grootste Market is bij de introductie van 'n nieuw OS. Helemaal geweldig, natuurlijk, maar gelijkertijd lees ik ook dat er slechts 1.000 native OS10 apps zijn en de andere 69.000 zijn ports (van Android applicaties) of apps die naar 'n webpagina linken, een 'web-app'
Voor de rest ben ik benieuwd naar OS10, het ziet er allemaal goed uit qua interface en hoe het bedacht is en als het hetzelfde gevoel geeft als m'n (huidige software op m'n) PlayBook is het misschien wel wat voor mij. Toch hoop ik dat de hardware ons niet in de steek gaat laten, want ook van de batterij lees ik nu al redelijk negatieve verhalen in verschillende hands-ons en reviews:
AllThingsD
BGR
Cio.com
CNet
CNN-money
CrackBerry
Engadget Z10
Engadget OS10
New York Times
Pocket-Lint
SlashGear
TechRadar
The Globe and Mail
The Verge
Natuurlijk gaat ook de prijs meespelen en alhoewel die nog niet bekend is, zijn de geruchten niet mis. In Engeland 480 pond, omgerekend zo'n €600,00 en dat is toch wel erg pittig en zit aan de top van het segment met de HTC One X+, Samsung Galaxy SIII en iPhone 5, terwijl de nieuwe flagships, de HTC M7 en de Samsung Galaxy SIV ook wel zoiets zullen gaan kosten... Waarom zo hoog inzetten BlackBerry, met 'n prijs van €399,00 maak je toch nog steeds veel winst of hebben de research en ontwikkeling afgelopen jaren zoveel gekost? Zelf hoop ik vandeweek met de Z10 te kunnen spelen om is te bekijken hoe het me bevalt, maar de veilige keuze voor mij zal toch vallen op de (import van een) Sony Xperia ZL.
HTC One X+ op te volgen: CLBlogs: Welke high-end smartphone in 2013?
Heb al een hele tijd een BlackBerry PlayBook en ja dat is een vrij aparte device, maar het feit dat ik nog steeds geen andere tablet heb, laat wel zien dat het een goed apparaat is, wat voor mij voldoet. Met de (swipe)gestures goed te besturen, vind het er mooi en stylish uitzien en misschien vind ik hetzelfde wel in 'n telefoon, namelijk de Z10!?
Ben eigenlijk wel toe aan wat vernieuwing en dat hoeft niet perse van hetzelfde niveau te zijn als van Android en iOS (WP heb ik geen ervaring mee dus laat ik er buiten) Toen ik de iPhone 2G kocht (jaja CLB heeft 'n iPhone gehad) was de Market nog lang niet zo veel als nu en waren applicaties nog lang niet zo flashy en goed uitgewerkt als nu. Het fijne daarvan was, dat er elke dag wat nieuwe applicaties te downloaden waren en men nog wist waar je over praatte. Als je nu een applicatie voor het weer nodig hebt kijk je in Google Play / AppStore en je vind gelijk 200 alternatieven, de ene nog gelikter dan de ander en de ene met nog meer opties dan de ander... Dat heeft z'n charme, is handig, alles is gelikt en vloeiend... Aan de andere kant hoef ik toch niet altijd het beste van het beste... En je kan natuurlijk ook niet hopen dat een OS wat net op de markt is, even goed en flashy in elkaar steekt als bijvoorbeeld Android of iOS die er al jaren zijn...
Ik was 'bang' dat de 'Hub' of 'Peek' alleen zou werken met BlackBerry apps, maar gelukkig is dat niet zo: "Ontwikkelaars als WhatsApp kunnen via een api items aan die lijst toevoegen." Dus daar is ook goed over nagedacht en geeft de consument wat meer mogelijkheden en opties...
Dus software-matig zit alles wel goed en verwacht ik wel updates om alles nog vloeiender te maken. Ik mag hopen dat de stottering die Tweakers heeft gezien lag aan het toestel of toch nog pre-software, maar met de hardware moet het wel goed zitten met 'n Dualcore-CPU en 2GB RAM.
M'n PlayBook heeft er ook niet altijd zin in waardoor ik soms moet wachten, maarja de hardware.
Whatabout applicaties, ja dat is natuurlijk toch ook wel enigzins essentieel alhoewel ook veel via het web te regelen is. Het weer is te zien via internet, bankieren is te doen via internet, maar okee, okee liever een applicatie zoals nu op Android en iOS, dat spreekt voor zich. Wel wordt er gepretendeerd dat dit de grootste Market is bij de introductie van 'n nieuw OS. Helemaal geweldig, natuurlijk, maar gelijkertijd lees ik ook dat er slechts 1.000 native OS10 apps zijn en de andere 69.000 zijn ports (van Android applicaties) of apps die naar 'n webpagina linken, een 'web-app'
Voor de rest ben ik benieuwd naar OS10, het ziet er allemaal goed uit qua interface en hoe het bedacht is en als het hetzelfde gevoel geeft als m'n (huidige software op m'n) PlayBook is het misschien wel wat voor mij. Toch hoop ik dat de hardware ons niet in de steek gaat laten, want ook van de batterij lees ik nu al redelijk negatieve verhalen in verschillende hands-ons en reviews:
AllThingsD
BGR
Cio.com
CNet
CNN-money
CrackBerry
Engadget Z10
Engadget OS10
New York Times
Pocket-Lint
SlashGear
TechRadar
The Globe and Mail
The Verge
Natuurlijk gaat ook de prijs meespelen en alhoewel die nog niet bekend is, zijn de geruchten niet mis. In Engeland 480 pond, omgerekend zo'n €600,00 en dat is toch wel erg pittig en zit aan de top van het segment met de HTC One X+, Samsung Galaxy SIII en iPhone 5, terwijl de nieuwe flagships, de HTC M7 en de Samsung Galaxy SIV ook wel zoiets zullen gaan kosten... Waarom zo hoog inzetten BlackBerry, met 'n prijs van €399,00 maak je toch nog steeds veel winst of hebben de research en ontwikkeling afgelopen jaren zoveel gekost? Zelf hoop ik vandeweek met de Z10 te kunnen spelen om is te bekijken hoe het me bevalt, maar de veilige keuze voor mij zal toch vallen op de (import van een) Sony Xperia ZL.
Prijs bij pdashop.be is 619€,is lekker pittig.
Zo gaan ze nooit terug komen als ze zulke prijzen hanteren.
Voor dit geld koopt men liever een galaxy s3 of iPhone volgens mij.
Zo gaan ze nooit terug komen als ze zulke prijzen hanteren.
Voor dit geld koopt men liever een galaxy s3 of iPhone volgens mij.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Belgie is altijd iets duurder dan Nederland, 2 tientjes in dit geval... PDA-shop heeft het trouwens ook over een Qualcomm CPU, net als: CLB in "[BlackBerry Z10] Evaringen & Discussie", AAP had het over de Ti Omap...
2 tientjes minder is nog 600€,nog altijd genoeg.
Persoonlijk zou ik als bedrijf die eigenlijk in slechte papieren zit mijn prijzen wat dumpen zodat ik nieuwe mensen kan aantrekken.
Ik heb een iph5 en een nexus4,voor 350€ zou ik BB wel eens willen proberen,het toestel oogt mooi en versie 10 ziet er goed uit maar 600 heb ik er niet voor over.
Persoonlijk zou ik als bedrijf die eigenlijk in slechte papieren zit mijn prijzen wat dumpen zodat ik nieuwe mensen kan aantrekken.
Ik heb een iph5 en een nexus4,voor 350€ zou ik BB wel eens willen proberen,het toestel oogt mooi en versie 10 ziet er goed uit maar 600 heb ik er niet voor over.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Klopt, is nog steeds teveel
tja dat dumpen van de prijzen hebben ze bij de playbook ook gedaan en is dat een sales topper geworden?
Dat zeker niet, maar moet dat dan? Geef mij maar een redelijk uniek device, waar ik blij mee ben
In de UK wordt de afgelopen tijd de Playbook meer verkocht als de iPad.harryslinger schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:42:
tja dat dumpen van de prijzen hebben ze bij de playbook ook gedaan en is dat een sales topper geworden?
niet meer, maar er zijn wel functie die alleen met een bb toestel te gebruiken zijn , maar je kunt voor de rest van alle functies gebruik makenArcticWolf schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:46:
Je moet toch een BB hebben om een playbook te kunnen gebruiken?
Weet niet eens wat deze functies precies zijn, maar volgens mij niks meer dan snel contacten syncen ofzo?
bbm agenda contactenlijst sms via playbookCLB schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:55:
Weet niet eens wat deze functies precies zijn, maar volgens mij niks meer dan snel contacten syncen ofzo?
Ik weet niet of het al eerder gemeld is hier maar volgens studentmobiel 18 februari en 567 incl. verzendkosten:
refferals zijn niet toegestaan
En Bel simpel meld 4 weken maar ook prijs rond de 570 incl. verzendkosten:
http://www.belsimpel.nl/b...-z10-pure-white/overzicht
refferals zijn niet toegestaan
En Bel simpel meld 4 weken maar ook prijs rond de 570 incl. verzendkosten:
http://www.belsimpel.nl/b...-z10-pure-white/overzicht
[ Voor 24% gewijzigd door Bullet NL op 01-02-2013 01:48 ]
yeah dat had ik gemeld... maar een mod heeft m'n bericht weggemod
gsmwijzer en studentmobiel hebben ads in de url zitten...
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 31-01-2013 20:15 ]
Zullen we hier gaan babbelen over prijzen en abo's --> BlackBerry Z10 - Levertijden en prijzen
Anoniem: 103465
Gisteren weer het toestel in de handen gehad (niet de Z10) maar wat een geweldige software en dan zie ik windows 8 dan denk ik echt wat is dat dan weer. Ook dat je alles zo lekker kan bedienen . Als ik dan mijn Samsung erbij pak dan ben ik daarmee bezig een foto te maken en dan weer terug en met al die apps en met blakcberry vinger sleepje naar boven en hup andere app. Ook als je bezig bent en je krijgt een berichtje en dan even kijken (peek a boo)en dan zie je een niet boeien email van je baas en dan laat je los en je zit weer in je game of video. wat is dat allemaal VET.
Gisteren avond in de trein zit ik uitzending gemist te kijken RTL. Blackberry probeert jeugd terug te winnen terwijl erg geweldige apps zijn als SAP en Oracle etc. Die snappen het niet , hoewel ik denk dat de jeugd het wel tof vinden als ze INGAME even kunnen checken wat op facebook of whatsapp binnenkwam en is het die sukkel weer dan verder GAMEN. Dit heeft toch niemand . HET is VET
Gisteren avond in de trein zit ik uitzending gemist te kijken RTL. Blackberry probeert jeugd terug te winnen terwijl erg geweldige apps zijn als SAP en Oracle etc. Die snappen het niet , hoewel ik denk dat de jeugd het wel tof vinden als ze INGAME even kunnen checken wat op facebook of whatsapp binnenkwam en is het die sukkel weer dan verder GAMEN. Dit heeft toch niemand . HET is VET
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 31-01-2013 20:30 ]
Dat je daar zo opgewonden over raakt 
Op Android kun je ook een app installeren om je statusbalk in full screen apps naar beneden te kunnen slepen. Komt op hetzelfde neer. Google Play: Smart Statusbar
Desalniettemin zijn al die gestures wel indrukwekken.
Op Android kun je ook een app installeren om je statusbalk in full screen apps naar beneden te kunnen slepen. Komt op hetzelfde neer. Google Play: Smart Statusbar
Desalniettemin zijn al die gestures wel indrukwekken.
Even een vraag die me ineens te beginnen schiet... Kan je de Z10 ook gebruiken als hotspot? Zeker met toekomstige 4G zou ik dat echt van toegevoegde waarde vinden.
EDIT: En dan bedoel ik niet bridge met Playbook trouwens.
EDIT: En dan bedoel ik niet bridge met Playbook trouwens.
[ Voor 15% gewijzigd door NvU op 31-01-2013 21:20 ]
Ik weet dat dit het Z10 topic is.. maar even ter vergelijking, de Q10 krijgt een 2100 mAh batterij, de Z10 eentje van 1800 mAh. Verder krijgt de Q10 ook een superAMOLED scherm!! Ik had dit echt niet verwacht, maar ben blij om te zien dat BlackBerry, naar mijn verwachting dan, super degelijke hardware toetsenbord modellen blijft uit brengen!!
Nu neig ik toch weer naar de Q10. Gelukkig (of niet) loopt mijn contract toch wel een jaar door dus hoef ik nu geen keuze te maken.
Als is die Z10 ook heel mooi. Voor degene die trouwens crackberry bezoeken, ze geven elke week van februari een Z10 weg. Doe mee
Kijken of we een tweaker gelukkig kunnen maken!
Nu neig ik toch weer naar de Q10. Gelukkig (of niet) loopt mijn contract toch wel een jaar door dus hoef ik nu geen keuze te maken.
Als is die Z10 ook heel mooi. Voor degene die trouwens crackberry bezoeken, ze geven elke week van februari een Z10 weg. Doe mee
Ik neig ook steeds meer naar de Q10 van wat ik van zie is het beeldscherm super. Die batterij is helemaal perfect zeker icm met iets kleinere scherm wat ook minder verbruik betekent.itsyaboy schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:17:
Ik weet dat dit het Z10 topic is.. maar even ter vergelijking, de Q10 krijgt een 2100 mAh batterij, de Z10 eentje van 1800 mAh. Verder krijgt de Q10 ook een superAMOLED scherm!! Ik had dit echt niet verwacht, maar ben blij om te zien dat BlackBerry, naar mijn verwachting dan, super degelijke hardware toetsenbord modellen blijft uit brengen!!
Als is die Z10 ook heel mooi. Voor degene die trouwens crackberry bezoeken, ze geven elke week van februari een Z10 weg. Doe meeKijken of we een tweaker gelukkig kunnen maken!
Het perefcte scenario zou zijn paar week Z10 testen en paar weken Q10 maar dat zal lastig worden of een hele dure grap.
Voor de Z10 heb je binnen de kortste keren (third party) batterijen met meer capaciteit denk ik zo
Wanneer je al een data abonnement hebt in hoeverre is het dan aan te bevelen een apart Blackberry abonnement erbij te nemen?
Niemand ?
Niemand ?
levertijden en prijs infromatie mag/moet hier; BlackBerry Z10 - Levertijden en prijzen
Cogitationis poenam nemo patitur
Een BlackBerry abonnement heeft het voordeel dat data encrypted verstuurt wordt, dus veiliger. Daarnaast wordt data gecomprimeerd dus je verbruikt minder data.janzeeschuimers schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:26:
Niemand ?
Maar is het een must? Oftewel kun je je Z10 niet gebruiken zonder BB-abbo of maakt dat niet uit?
Op de verschillende websites waar die te krijgen is zie ik gewoon reguliere abonnementen, niks BB...
Op de verschillende websites waar die te krijgen is zie ik gewoon reguliere abonnementen, niks BB...
Kan wel, maar je hebt dan geen toegang tot Blackberry services/push (mail, ping, sync etc). Het is dan een regulier toestel met internet.CLB schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:12:
Maar is het een must? Oftewel kun je je Z10 niet gebruiken zonder BB-abbo of maakt dat niet uit?
Bij VF kost het 5 euro/maand.
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 01-02-2013 11:30 ]
Ik ben een n00b hoor, maar die services, heb ik die nodig...
Ping? Gebruik ik niet, dat wordt WhatsApp (met dus 'n regulier data-abonnement)
Push? Wat houdt dat in? Agenda of contacten? Ik werk met 'n Googe-account, dat kan ik toch syncen?
Mail? Ik werk met Hotmail / Gmail, neem aan dat, dat ook zonder die 'BB-service' ook gewoon kan syncen?
Ik zie niet in wat die €5,00 me gaat opleveren zeg maar aan services...
Push? Wat houdt dat in? Agenda of contacten? Ik werk met 'n Googe-account, dat kan ik toch syncen?
Mail? Ik werk met Hotmail / Gmail, neem aan dat, dat ook zonder die 'BB-service' ook gewoon kan syncen?
Ik zie niet in wat die €5,00 me gaat opleveren zeg maar aan services...

Ik wel:
Data Encryption (beveiliging), Data Compression (minder dataverbruik), Pushmail (niet het syncen dat andere OS-en doen).
Daarom voor mij een BIS abbo
Data Encryption (beveiliging), Data Compression (minder dataverbruik), Pushmail (niet het syncen dat andere OS-en doen).
Daarom voor mij een BIS abbo
Inderdaad, WP, Android en iOS doen imap idle of AS polling, maar BB doet echt push (kost ook minder battery d8 ik).
Hmm okee, niet echt te begrijpen voor mij als n00b 
Encryptie is fijn, compressie zal mij persoonlijk een worst wezen.
En push? Dat heb ik nu ook op Android hoor? Maar dat is dus toch anders?
Ga ik mn Google contacts en agenda makkelijk kunnen syncen op de z10?
Bij mn PlayBook is dat een kwestie van 'n account instellen en klaar, pats, boem.
Encryptie is fijn, compressie zal mij persoonlijk een worst wezen.
En push? Dat heb ik nu ook op Android hoor? Maar dat is dus toch anders?
Ga ik mn Google contacts en agenda makkelijk kunnen syncen op de z10?
Bij mn PlayBook is dat een kwestie van 'n account instellen en klaar, pats, boem.
Compressie vind je ook fijn hoor, geloof me. Als je i.p.v. een 1GB Data bundel, een 250MB Data bundel kunt pakken om daar hetzelfde mee te kunnen, doe je dat graag.
Info die door de Amerikaanse provider Rogers wordt gegeven:
500MB - Blackberry
= 5000 text emails
= 4000 web pages
= 300 photo uploads/downloads
= 50 minutes on Youtube
500MB - iPhone
= 2500 Text Emails
= 2000 Web Pages
= 100 photo uploads/downloads
= 50 minutes on Youtube
Op Android heb je geen push
Het verschil met BlackBerry Push is dat de server van BlackBerry het werk doet. Je telefoon hoeft nooit te 'vragen' of er nieuwe mail is. Je meldt je e-mailadres aan bij BlackBerry (kunnen er ook meerdere zijn), en de server controleert of jij een nieuw mailtje hebt. Is dat zo, dan haalt hij de mail voor je op, en stuurt dit door (pushed) naar je telefoon. Dit scheelt natuurlijk batterij verbruik en dit alles natuurlijk allemaal encrypted.
Je kunt zonder problemen alles syncen naar de Z10. Ook zonder BIS abbo geen probleem.
Info die door de Amerikaanse provider Rogers wordt gegeven:
500MB - Blackberry
= 5000 text emails
= 4000 web pages
= 300 photo uploads/downloads
= 50 minutes on Youtube
500MB - iPhone
= 2500 Text Emails
= 2000 Web Pages
= 100 photo uploads/downloads
= 50 minutes on Youtube
Op Android heb je geen push
Het verschil met BlackBerry Push is dat de server van BlackBerry het werk doet. Je telefoon hoeft nooit te 'vragen' of er nieuwe mail is. Je meldt je e-mailadres aan bij BlackBerry (kunnen er ook meerdere zijn), en de server controleert of jij een nieuw mailtje hebt. Is dat zo, dan haalt hij de mail voor je op, en stuurt dit door (pushed) naar je telefoon. Dit scheelt natuurlijk batterij verbruik en dit alles natuurlijk allemaal encrypted.
Je kunt zonder problemen alles syncen naar de Z10. Ook zonder BIS abbo geen probleem.
[ Voor 60% gewijzigd door Sjnieboon op 01-02-2013 12:54 ]
Ik zit in de luxe positie dat ik onbeperkt internet heb dus ja...
Whatabout 'push', ik begrijp 't denk verkeerd?
Whatabout 'push', ik begrijp 't denk verkeerd?

Onbeperkt internet met een fair use policy ja. Android noemt het push, omdat het mag. het is echter toch anders, zoals ik hierboven erbij heb vermeld (heb mijn bericht aangepast met extra info).
Even lezen had je edit niet gezien! Dank!
Met een (onbepaalde) FUP ja, dat klopt, maar ik heb nog nooit 'teveel' gebruikt in de afgelopen jaren.
Met een (onbepaalde) FUP ja, dat klopt, maar ik heb nog nooit 'teveel' gebruikt in de afgelopen jaren.
Geloof ik, en het zal niet veel schelen. Maar het dataverbruik van een BlackBerry met BIS is beduidend lager, en hierop zou je dus kunnen besparen. Als het dataverbruik van de telefoon lager is, heeft dit natuurlijk ook een positieve invloed op de batterij. Alhoewel het met het nieuwe toestel nog de vraag is.
Met ingang van BlackBerry 10 heb je geen BlackBerry abonnement meer nodig om te kunnen internetten. Je kan dus met elk standaard internetabonnement emailen, internetten, pingen. Je kan er echter wel voor kiezen om een BB-abonnement af te sluiten voor de redenen die ik al eerder noemde.CLB schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:35:
Ik ben een n00b hoor, maar die services, heb ik die nodig...
Ik zie niet in wat die €5,00 me gaat opleveren zeg maar aan services...![]()
Bij oude (pre-BB10) toestellen is een BB-abonnement wel verplicht. Van dat model is BlackBerry dus afgestapt
Okee clear! Dan zal ik er niet voor gaan, huidige abbo-prijzen zijn erg aan de prijs!
Ja, dat ligt er maar net aan. De BB abonnementen zijn inderdaad iets duurder maar je haalt er weer meer rendement uit. Is maar net wat je zelf belangrijker vind. Ik ben er zelf nog niet over uit. Heb nu nog een standaard abonnement dus die zal ik eerst afmaken. Daarna kijk ik wel verder. Eerst zorgen dat die Z10 snel naar Nederland komt
Dit is bij de Playbook App Afhankelijk, een App als Blaq (for Twitter) is in staat om:CLB schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:14:Tevens ben ik benieuwd naar de notificatie-led, welke kleuren en dergelijke... M'n Playbook is alleen rood...
New Tweets – White LED
Mentions – Blue LED
DMs – Green LED
Followers: Yellow LED
toe te bedelen, wellicht dat een BeBuzz of Advanced OS and LED ooit ook op BB10 in dit gat kunnen springen.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Hmm okee, nooit geweten!
Met een recente firmware versie (7.1.0.794) kun je eveneens de kleur van de Notificatoin LED instellen per App. Dus in mijn geval op de 9900 een groene LED voor een WhatsApp bericht, een rode voor SMS een blauwe voor facebook etc...
Ik hoop dat ze deze functionaliteit ook al hebben ingebouwd in het nieuwe OS10.
Ik hoop dat ze deze functionaliteit ook al hebben ingebouwd in het nieuwe OS10.
Weet iemand toevallig wat de max aan micro sd is? 32 of 64gb?
De compressie van BIS is echt mega irritant.. ik kom regelmatig op websites diagrammen tegen in JPEG formaat die dor BIS zodanig worden gecomprimeerd dat ze niet meer leesbaar zijn. Laat mij maar lekker zonder compressie internetten. De IMAP IDLE e-mail op concurrerende smartphones is tegenwoordig ook een stuk sneller dan de e-mail via BIS Push op mijn blackberry. Dus ook dat gaan we niet missen :W
hebben jullie al gelezen over de BlackBerry Aristo?
owja en over begin post:
Fysieke cameraknop Nee <<<< jawel je kan de plus knop er voor gebruiken
The BlackBerry Aristo is powered by a Qualcomm APQ8064 quad-core Krait processor running at 1.5GHz coupled with 2GB of RAM. The smartphone also impresses with a 4.65-inch OLED display of HD resolution. The screen is said to use OCTA Glass made by Samsung, which eliminates an additional touch screen layer and integrates the touch sensor directly onto the AMOLED panel instead.
As a result, the BlackBerry 10 Aristo will measure just 8.85mm thick. It's not the thinnest device out there, but it's certainly the slimmest in RIM's portfolio. Connectivity is reportedly going to be pretty solid as well with NFC, Bluetooth 4.0, microHDMI out, Wi-Fi Direct, DLNA and microUSB.
Above the display stands a 2MP front-facing camera capable of shooting 720p video, while at the back the Aristo will make use of an 8MP snapper with auto focus and LED flash. Naturally, it will have no problems shooting 1080p at 30fps.
There's 16GB of internal storage, which is expandable thanks to the microSD card slot. The leaked slide also suggests a beefy (but non-removable) 2,800mAh battery.

owja en over begin post:
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 02-02-2013 22:15 ]
je verkoopt weer lekker onzin.... zoals bijna alle tweakers als het over BlackBerry gaat..ArcticWolf schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:29:
[...]
Kan wel, maar je hebt dan geen toegang tot Blackberry services/push (mail, ping, sync etc). Het is dan een regulier toestel met internet.
Bij VF kost het 5 euro/maand.
hier een echte bron: http://crackberry.com/no-...plan-blackberry-10-phones
Anoniem: 398486 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:22:
[...]
je verkoopt weer lekker onzin.... zoals bijna alle tweakers als het over BlackBerry gaat..
hier een echte bron: http://crackberry.com/no-...plan-blackberry-10-phones

dat stond zowat onder m'n post...
Als je de Z10 een filmpje, foto of MP3 hebt dan kun je dit zonder iets naar je tv van samsung,sony of Philips sturen mits je wireless hebt op je tv. Je hoeft niks te installeren. Heb je geen TV die dat ondersteunt dan kun je je XBOX met wifi of PS3 gebruiken.
Hoe start je player voor mp3 of video op , of ga naar je map met foto's of video's en kies delen met :
kies play on (speel af) en je krijgt dan al je systemen die geschikt zijn zoals je TV, western Digital HUB en XBOX 360 bijvoorbeeld en dan streamen

tv of xbox
Hoe start je player voor mp3 of video op , of ga naar je map met foto's of video's en kies delen met :
kies play on (speel af) en je krijgt dan al je systemen die geschikt zijn zoals je TV, western Digital HUB en XBOX 360 bijvoorbeeld en dan streamen
tv of xbox
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 03-02-2013 13:30 ]
Na het lezen van verschillende reviews ben ik er nu vrij zeker van dat ik voor de Z10 ga. Als huidige (redelijk) tevreden Blackberry gebruiker heb je simpelweg niets te verliezen!
Vodafone gebruikers van de blackberry Z10 geven het toestel een 8.8 als cijfer. 4.4 fo 5 stars.
Reacties zijn erg goed en verrrassend naar wat reviews die ik gelezen had van een aantal kranten waarbij men ook wel steeds een vergelijking trekt met een Apple toestel die men blijkbaar gebruikt.
Gelukkig waren er ook journalisten die eerlijk aangeven dat het wel beter aanvoelt dan Apple en net zo snel.
Reacties zijn erg goed en verrrassend naar wat reviews die ik gelezen had van een aantal kranten waarbij men ook wel steeds een vergelijking trekt met een Apple toestel die men blijkbaar gebruikt.
Gelukkig waren er ook journalisten die eerlijk aangeven dat het wel beter aanvoelt dan Apple en net zo snel.
Zie mijn vorige reactie 4.4 start out of 5 (gebruikers Vodafone UK)Bigs schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:07:
Na het lezen van verschillende reviews ben ik er nu vrij zeker van dat ik voor de Z10 ga. Als huidige (redelijk) tevreden Blackberry gebruiker heb je simpelweg niets te verliezen!
Blijkbaar moeten we van onze amerikaanse aandeelhouders op het werk overstappen naar Blackberry's.Anoniem: 398486 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:59:
[...]
[afbeelding]
owja en over begin post:
Deze Aristo lijkt me niet verkeerd
Life goes as it goes.
Volgens mij is de BlackBerry Aristo op dit moment puur speculatie. Ik zou er voorlopig nog niet op rekenen. En die foto is ook van een concept phone die niet door RIM/BlackBerry zelf is gemaakt.. dus helaasAnoniem: 398486 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:59:
[...]
[afbeelding]
owja en over begin post:
He wat jammer.
Life goes as it goes.
Wel vreemd dat z10 nog niet op de BlackBerry site staat als die 19 feb te koop is.
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
Laatste nieuws van de BB-Jam Amsterdam:
- BB10 krijgt Unity support !
- BB10 Android runtime krijgt update naar Jellybean + WebWorks en Adobe updates (later dit jaar).
- o.a. Telegraaf, NOS, ING Bank, ABN Ambro en Sanoma Media werden genoemd als APP partners.
- BB10 krijgt Unity support !
- BB10 Android runtime krijgt update naar Jellybean + WebWorks en Adobe updates (later dit jaar).
- o.a. Telegraaf, NOS, ING Bank, ABN Ambro en Sanoma Media werden genoemd als APP partners.
Hoe bedoel je? http://global.blackberry....age:jan2013:subpromo:bb10RedDragon schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:51:
Wel vreemd dat z10 nog niet op de BlackBerry site staat als die 19 feb te koop is.
De Z10 is in Canada bijna geheel verkocht door voornamelijk Preorder. Het meest vreemde is dat bij de preorders 50% android/apple gebruiker is en geen blackberry gebruiker. Dit is positief. In the UK worden nu al bedragen van boven de 1000 aangeboden. Moet niet te gek worden.
Ik heb ook al diverse versies van WhatsApp gezien op BB10. Momenteel is dat nog een port van de Android versie waar contacten niet in werken, maar er komt ook een officiële app van whatsapp zelf voor BB10.
Z10 een succes in the UK en in Canada.
In Canada, yesterday was the best day ever for the first day of a launch of a new BlackBerry smartphone. In fact, it was more than 50% better than any other launch day in our history in Canada," said Thorsten Heins, President & CEO of BlackBerry. "In the UK, we have seen close to three times our best performance ever for the first week of sales for a BlackBerry smartphone ."
Dus in UK 3x zo veel verkocht dan elke lancering ooit en in canada dus 2x zo veel. Alles is gepreorderd en in the US schijnen alle toestel zo goed als gepreorderd te zijn dit is mischien ook de reden dat de lancering daar is uitgesteld omdat er niet genoeg toestellen. Verizon was erg tevreden over de Z10 en heeft aangegeven dat de OS very slick is. Ook had men wat winkels geinterviewd waaronder ook verizon in the US en daar was men erg enthiousat over de Z10 en vooral de software.
In Canada was 50% van de preorder van gebruikers die nu android of apple gebruiken. Dat is ook positief.
De reviews van de gebruikers zijn net zoals in de UK 4.4 out of 5 sterren erg tevreden over de software, minpunten waren het wennen aan de os maar na een uurtje heb je het te pakken en kun je er niet van afblijven. Canada Telus zie link voor alle reviews 4.7 out of 5 start
In India en Indonesia ontangt de z10 zeer goede reviews ,maar ook in australie bij computerworld zegt ook "BlackBerry Z10 in-depth review: Good phone, truly great OS"" Het toestel is aldaar misbruikt
In Canada, yesterday was the best day ever for the first day of a launch of a new BlackBerry smartphone. In fact, it was more than 50% better than any other launch day in our history in Canada," said Thorsten Heins, President & CEO of BlackBerry. "In the UK, we have seen close to three times our best performance ever for the first week of sales for a BlackBerry smartphone ."
Dus in UK 3x zo veel verkocht dan elke lancering ooit en in canada dus 2x zo veel. Alles is gepreorderd en in the US schijnen alle toestel zo goed als gepreorderd te zijn dit is mischien ook de reden dat de lancering daar is uitgesteld omdat er niet genoeg toestellen. Verizon was erg tevreden over de Z10 en heeft aangegeven dat de OS very slick is. Ook had men wat winkels geinterviewd waaronder ook verizon in the US en daar was men erg enthiousat over de Z10 en vooral de software.
In Canada was 50% van de preorder van gebruikers die nu android of apple gebruiken. Dat is ook positief.
De reviews van de gebruikers zijn net zoals in de UK 4.4 out of 5 sterren erg tevreden over de software, minpunten waren het wennen aan de os maar na een uurtje heb je het te pakken en kun je er niet van afblijven. Canada Telus zie link voor alle reviews 4.7 out of 5 start
In India en Indonesia ontangt de z10 zeer goede reviews ,maar ook in australie bij computerworld zegt ook "BlackBerry Z10 in-depth review: Good phone, truly great OS"" Het toestel is aldaar misbruikt
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 06-02-2013 21:21 ]
Whatsapp komt eraan , net als skype, Spotify , ING, ABN-AMRO, Telegraaf,etc etc.Gtoniser schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:43:
Ik heb ook al diverse versies van WhatsApp gezien op BB10. Momenteel is dat nog een port van de Android versie waar contacten niet in werken, maar er komt ook een officiële app van whatsapp zelf voor BB10.
Het wordt ontwikkelaars ook steeds meer duidelijk dat men echt binnen now time een app kan ontwikkelen.
Vooral als men de basis heeft van een android app. apple app of windows app is deze binnen 10 werkdagen
om te zetten en perfect werken voor OS 10. Game ontwikkelaars hebben dit al opgemerkt.
Dat zijn toch grote pluspunten voor Blackberry 10, de pluspunten die het hele platform kunnen maken in plaats van breken.
Inderdaad, BlackBerry heeft er echt alles aan gedaan om ontwikkelaars naar het platform toe te trekken en dat lijkt gelukt te zijn. Hopelijk zullen er nog velen volgen. Vraag blijft wel of app ontwikkelaars BlackBerry als high prio platform zullen bezien of meer een bijverdienste. Het zou jammer zijn als apps bijvoorbeeld eerst op de iPhone uitkomen en pas een half jaar later op BlackBerry.
Tenzij blackberry 10 veel marktaandeel weet te vergaren zal dit denk ik wel het geval zijn. De apps komen 9 van de 10 keer eerder uit op IOS dan op Android.iBenshi schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:45:
Vraag blijft wel of app ontwikkelaars BlackBerry als high prio platform zullen bezien of meer een bijverdienste. Het zou jammer zijn als apps bijvoorbeeld eerst op de iPhone uitkomen en pas een half jaar later op BlackBerry.
Microsoft kan zo zijn windows 8 mobile skype aanpassen naar blackberry maar kiest ervoor om een android app te porteren. De app krijgt wel os10 cascade maar zal niet native draaien maar is ook niet zo erg het is 2D en je kan er mee bellen. Meer doet het niet. App komt uit zodra update komt naar jellybean.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 07-02-2013 23:45 ]
Als fervent BB gebruiker heb ik toch een umheimisch gevoel bij de BB10. Er lijkt teveel niet optimaal te zijn om echt concurrerend te zijn met de andere toptoestellen. Ze hebben ruim de tijd genomen om het nieuwe OS te ontwerpen en integreren. Je krijgt in deze markt niet de tijd meer om een OS half uit te brengen en maar te hopen dat de consument dit voor lief neemt en daar ook nog eens 600 euro voor neertelt.
De eerste Apple iphone had geen 3G en geen past/copy en zo waren er nog veel meer dingen mis. Kijk eens naar de laatste ios 6 waarvan alles mis is qua software en wat met toekomstige update wel opgelost zou wordenen dat gekke wifi plus op de apple waarbij de gebruiker van wifi zo naar 3G springt zonder dat de gebruiker dit in de gaten heeft.LanciaThema schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:55:
Als fervent BB gebruiker heb ik toch een umheimisch gevoel bij de BB10. Er lijkt teveel niet optimaal te zijn om echt concurrerend te zijn met de andere toptoestellen. Ze hebben ruim de tijd genomen om het nieuwe OS te ontwerpen en integreren. Je krijgt in deze markt niet de tijd meer om een OS half uit te brengen en maar te hopen dat de consument dit voor lief neemt en daar ook nog eens 600 euro voor neertelt.
Heb de Z10 nu een paar keer in handen gehad en het is fijne software en het werkt anders dan android of apple. Het is naar mijn idee een mooie mix en er zijn wat dingen die anders kunnen zoals de HUB en de camera is qua video super maar qua camera iets tussen sony en samsung toestellen maar zekers niet slecht. Ik ben er zelf erg tevreden over en het werk lekker maar natuurlijk zullen in de loop altijd weer verbeterde update's komen.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 08-02-2013 12:19 ]
Redelijk vernietigende review op nu.nl. Als de andere recensies niet positiever zijn is dit icm de prijs een dealbreaker.
Pluspunten:
- Grote vooruitgang
- Fijn toetsenbord
- Zakelijk en privé scheiden
Minpunten:
- Slechte accu
- Slechte camera
- Weinig relevante en lokale apps
- Blackberry 10 werkt niet altijd naar behoren
Android is al jaren op de markt (BB10 kan je vergelijken met android 1.0) en werkt nog steeds niet naar behoren...
Raar, camera zijn mensen in de UK erg tevreden over, frontcam ook.
Apps, hoeveel had android er bij versie 1?
Ja, de review van Nu.nl is behoorlijk negatief maar dat vind ik niet gerechtvaardigd. Colin vergelijkt de Z10 met een iPhone 5 (wat opzich niet verkeerd is) en iOS (een OS dat al veel volwassener is dan BB10). Het is logisch dat BB10 nog niet zoveel kwalitatief goede apps heeft als iOS. Dus dat is appels met peren vergelijken. Verder lijkt hij zich vooral op de nadelen te richten, de voordelen worden amper genoemd.Niku schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:30:
Redelijk vernietigende review op nu.nl. Als de andere recensies niet positiever zijn is dit icm de prijs een dealbreaker.
Echt kwalitatief kan ik zijn review dus niet noemen. Wel jammer dat het op een site staat waar zowat heel Nederland op kijkt
Tsja, Colin staat niet bepaald bekend als een BB fan.Niku schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:30:
De slechte camera kwaliteiten in het donker staat een tweak voor op Crackberry. Het hele apps verhaal blijft wel erg treurig naar voren komen in de meeste reviews. Nee er zijn nog niet veel NL apps, maar tijdens de dev days zijn er toch meerdere aangekondigd.
Het trage openen van mail en apps heb ik nog nergens eerder terug gelezen, dus ik hoop dat het niet iets serieus is. En het niet kunnen wennen na een week aan een OS, binnen 1 uur was ik lyrisch over mijn playbook en snapte ik mijn android tablet niet meer. Lijkt mij een typisch persoonlijk geval. Hij past bij je, of niet.
Het is wel lastig en aan de ene kant is de review van nu.nl wel te rechtvaardigen. BlackBerry bestaat al een tijdje namelijk en dan beginnen ze eigenlijk weer helemaal opnieuw... de bouwkwaliteit is wel okay maar de software is niet zo volwassen als de vorige BB versies. Dan kun je dit soort reviews verwachten...
Maar je mag toch wel van een tech journalist verwachten dat hij het onderscheid weet te maken tussen een nieuw OS (ondanks dat BlackBerry natuurlijk al lang bestaat) en een volwassen OS.ArcticWolf schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:00:
Het is wel lastig en aan de ene kant is de review van nu.nl wel te rechtvaardigen. BlackBerry bestaat al een tijdje namelijk en dan beginnen ze eigenlijk weer helemaal opnieuw... de bouwkwaliteit is wel okay maar de software is niet zo volwassen als de vorige BB versies. Dan kun je dit soort reviews verwachten...