Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:37

Welkom in het BlackBerry PlayBook topic!

Dit topic heb ik aangemaakt omdat ik [1] persoonlijk met smart op dit apparaatje zit te wachten :9~ en [2] er nog geen topic over was :P .

Zie dit topic als een work-in-progress topic, er zal de komende paar maanden vast en zeker nieuwe informatie verschijnen over dit op het eerste gezicht directe concurrent van de Apple iPad en Samsung Galaxy Tab.

Have fun en hou je aan de regels 8) !

ToDo: pics thumbnails, vergelijking met iPad (en Galaxy Tab), news en faq secties.

Specs:

• Full computing power in a tablet format
  • 1 GHz dual-core processor
  • 1 GB RAM
  • Symmetric multi-processing
  • Ideal for games, media, apps and everything the real internet offers
  • Full Adobe Flash 10.1 enabled
  • Built-in support for HTML 5
  • No-compromise, beautiful rendering of text, graphics and video
  • Pair BlackBerry PlayBook with a BlackBerry smartphone
  • Push technology
  • Email, calendar, BBM, tasks, documents and more
  • BlackBerry securty and data efficiency
  • Powerful, user-friendly QNX technology
  • True multitasking
  • Proven mission critical reliability
  • Crystal clear HD display
  • Rich stereo sound
  • Dual HD video cameras
  • 3MP high definition forward-facing camera
  • 5MP high definition rear-facing camera
  • Codec support for superior media playback, creation and video calling
  • 1080p HD video, H.264, MPEG4, WMV HDMI video output
  • Micro USB and Micro HDMI
  • 7" LCD display, 1024 x 600 screen resolution
  • 5.1" x 7.6" x 0.4" (130mm x 194mm x 10mm)
  • 0.9 lbs (400g)
  • Built-in Micro USB connector
  • Multi-touch capacitive screen
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n
  • Rapid development environment
  • Reliable BlackBerry Table OS, powered by QNX technology
  • Supports POSIX OS, SMP, Open GL, BlackBerry 6, WebKit, Adobe Flash, Java and Adobe Mobile AIR
  • Out -of-the-box compatibility with BlackBerry Enterprise Server
  • Seamless pairing for a secure window into your BlackBerry smartphone
  • 3G access via existing BlackBerry smartphone service plan
  • Corporate data access
  • Secure and manageable

Pics:

Tijdelijk even via een linkje!
http://www.digitaltrends....kberry-playbook-pictures/

Vids:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eAaez_4m9mQ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zyJVNK7aSW4]

Links:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Reserved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:55
Mooi ding....mooie OP en ik kan eigenlijk niet wachten totdat ie uitkomt.
Ik vind dit naast een hamer zeker een iPad killer.
Alleen jammer dat je een BLackberry ernaast moet hebben voor 3G access.
Ik hoop dat latere modellen lngebouwde SIM kaarten ondersteunen.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 15:49
Nette OP, als ik het goed begrijp komt het OS van QNX? http://www.qnx.com/

Alhoewel QNX tegenwoordig onderdeel van BB is dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een iPad killer? Ik weet het niet. Blackberry's zijn toch eigenlijk wat zakelijker allemaal en onderscheiden zich op punten van een iPhone die niet opgaan voor deze tablet. Als er nou een uitschuifbaar toetsenbord op zat ofzo, want dat is toch "des blackberries" imo.

Wel goed dat ze meedoen met de tablets. Dat houdt iedereen wakker.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
toxict schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:24:
Mooi ding....mooie OP en ik kan eigenlijk niet wachten totdat ie uitkomt.
Ik vind dit naast een hamer zeker een iPad killer.
Alleen jammer dat je een BLackberry ernaast moet hebben voor 3G access.
Ik hoop dat latere modellen lngebouwde SIM kaarten ondersteunen.
In de toekomst zullen er inderdaad versies met 3G en zelfs 4G uitkomen, althans dat staat in de officiele press release. Beetje vaag natuurlijk, maar goed er wordt over nagedacht:
RIM intends to also offer 3G and 4G models in the future.
Noxious schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:35:
Nette OP, als ik het goed begrijp komt het OS van QNX? http://www.qnx.com/

Alhoewel QNX tegenwoordig onderdeel van BB is dacht ik.
Correct, RIM heeft QNX overgenomen begin dit jaar:

http://press.rim.com/release.jsp?id=3766
Marzman schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:39:
Een iPad killer? Ik weet het niet. Blackberry's zijn toch eigenlijk wat zakelijker allemaal en onderscheiden zich op punten van een iPhone die niet opgaan voor deze tablet. Als er nou een uitschuifbaar toetsenbord op zat ofzo, want dat is toch "des blackberries" imo.

Wel goed dat ze meedoen met de tablets. Dat houdt iedereen wakker.
Ik denk dat we het meer moeten zien als op bepaalde punten beter dan de iPad, vandaar de term 'killer'. Dus bijvoorbeeld twee camera's, meer RAM, snellere processor etc.

Overigens, als er iemand mee wil werken aan de OP graag, heb het tot eind december super druk met schoolwerk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gusev op 04-11-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373923

Wel raar dat je er zo weing van hoort, aangezien die al begin 2011 uit moet gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:55
Anoniem: 373923 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:05:
Wel raar dat je er zo weing van hoort, aangezien die al begin 2011 uit moet gaan komen.
Wat ik ook raar vind is dat dit apparaat weinig tot niet besproken wordt hier op GoT.
Was het de volgende Ipad/Iphone geweest..dan had er al deel 11 geweest.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
^ Haha so true!

Maar er is weer wat nieuws vrijgekomen, blijkbaar gaat de PlayBook onder de 500$ verkocht worden. Ik weet niet of RIM ook de strategie hanteert van een duurdere en goedkopere versie, in ieder geval versies die qua opslag verschillen. Dus de 16GB zal wel voor onder of rond de 500$ verkocht gaan worden.
RIM co-CEO Jim Balsillie finally gave us a crucial bit of information about the BlackBerry Playbook this morning: price, or at least a threshold. According to a Korean interview, Balsillie said that RIM's 7-inch tablet will be "very competitively priced" with Bloomberg quoting the man saying that it will be "under" $500 when it hits North America in the first quarter of 2011, expanding globally in Q2. A price that should at least match the 9.7-inch WiFi-only iPad (16GB) and undercut the 7-inch 3G Galaxy Tab which goes on sale on Verizon tomorrow for $599.99. Thing is, by the time Q1 rolls around we're going to be looking at many, many more viable tablet alternatives including a likely Apple refresh.
http://www.engadget.com/2...aybook-to-cost-under-500/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Ziet er goed uit.

Blackberry Playbook iPad killer ?
http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=7498

Filmpje is niet helemaal eerlijk omdat de iPad 2 dan misschien al uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

3G access via existing BlackBerry smartphone service plan

Alleen al daarom zal het niet lukken bij de gewone consument. Dit snap ik echt niet, voor de rest is het zeker een leuk dingetje, net als de iPad.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373923

Ik denk dat ik deze tablet maar links laat liggen aangezien de eerste modellen die in maart uitkomen nog geen eens met 3g wordt verzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Het is al een iPad killer omdat Flash wordt ondersteund, ik word er schijtziek van op de mijne...en dan het lef hebben om er standaard een Youtube icoontje op te zetten :X

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Het is idd een interessante tablet. De vraag blijft echter of we veel kwalitatief goede games en apps gaan zien verschijnen tegen normale prijzen (Blackberry App World is imho best wel duur in vergelijking met Android / iPhone); tenzij je er alleen op wilt browsen. Ik wil bv wel een Google Earth en Google Maps hebben (die zijn echt vet op een tablet) en een Angry Birds bv.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 20-12-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De PlayBook lijkt uitgesteld te zijn vanwege problemen met de accu-duur: klik!

Wel jammer eigenlijk. Ik heb zelf veel plezier van mijn iPad, maar had serieuze concurrentie graag zien opkomen. Daar wordt de markt alleen maar beter van. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:03
Die geruchten zijn ondertussen alweer "ontkracht" door Blackberry via een vage persstatement:
"Any testing or observation of battery life to date by anyone outside of RIM would have been performed using pre-beta units that were built without power management implemented. RIM is on track with its schedule to optimize the BlackBerry PlayBook's battery life and looks forward to providing customers with a professional grade tablet that offers superior performance with comparable battery life."
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

Het lijkt er op dat de PlayBook in rap tempo vaporware aan het worden is. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Waarom zou dat zijn? Hij is net goedgekeurd door FCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 14:30
Hoe kom je daar bij? Er lekken juist steeds meer roadmaps waarin de release op Q2 2011 staat en als je het tablet al zovaak ziet op de evenementen, kan ik me niet voorstellen dat het vaporware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:30
Ik heb de playbook op de (mini) RIM stand op de grote IBM stand gezien tijdens de Cebit.
Helaas niet even mogen aanraken, maar zeker geen vaporware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op crackberry.com zijn inmiddels al wat nieuwe filmpjes verschenen, zeker interessant om eens te zien wat de huidige stand van zaken is:

Vooral multitasking ziet er netjes uit, maar ze zullen nog wat werk moeten verrichten om alles vloeiend te laten lopen (je ziet in de filmpjes een aantal keren gebeuren dat ze een 'gesture' maken waarop het apparaat niet de eerste keer reageert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 14:59
http://www.stockhouse.com...asesDetail.aspx?n=8104688

Officieel support voor Android-apps! :D

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Zo'n vermoeden had ik al. In hands-on reviews hoorde ik het woord app players al eens horen vallen, met onder andere players voor web-based apps, java apps, en QNX(native) apps. Daarbij leek het me voor de hand liggen dat een player voor android apps dan natuurlijk om de hoek ligt.

Probleem zal alleen zijn dat ze nooit door Google toegang zullen krijgen tot de App Market. Je zal dus toegewezen zijn op onofficiële kanalen met android apps. Al lees ik al dat ze ook in de Blackberry App World deze apps gaan toevoegen, dus een Android ontwikkelaar die meer publiek wil zal zijn app daar natuurlijk ook op submitten.

Ben er nu alleen nog benieuwd naar hoe vloeiend deze apps zullen lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45
Ik vraag me af of ze nooit officieel toegang zullen krijgen tot de store, google leeft van het verkopen van advertenties. Meer devices waarop je ad's kunt laten zien in apps hoe meer inkomsten. Wat maakt het google nou uit of het bb device is of een android device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Opzich best interessant, maar Google heeft er natuurlijk ook wel baat bij dat Android zijn marktaandeel behoud. Om dan non-android tablets ook toegang te geven tot de App Market schieten ze zichzelf natuurlijk door de voet.

Al zie je bijvoorbeeld ook dat Amazon een app market heeft voor Android. Beste kans dat RIM die er wel op kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Maar dan zou RIM ook een deel inkomsten mislopen, wat ik voorlopig nog niet zie gebeuren nu ze de developer fees hebben afgeschaft. Bovendien gaat het hier om RIM en die zijn ook nogal gesteld op security, dus zomaar een andere markt toelaten, lijkt me niet hun ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
We zullen wel zien hoe het loopt. Als het voor developers heel makkelijk porten is naar bb omdat het een compatible vm op draait is het net zo interessant om je apps ook voor bb uit te brengen lijkt me. Time will tell.

Waar ik mee benieuwd naar ben is hoe ik straks mijn exchange mail kan gaan lezen als ik geen bb telefoon heb. Er wordt wel verteld over de koppeling tussen de telefoon een de playbook maar er wordt met geen woord gerept hoe dit straks moet gaan werken net als bv gmail of hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
In eerste instantie zal je hiervoor zeker de browser moeten gebruiken. Naar verluid komt een mail app later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Zo kan ik het ook... dat is nieuws van gisteren :) mijn vraag van de dag daarvoor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
iceme schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:14:
[...]

Zo kan ik het ook... dat is nieuws van gisteren :) mijn vraag van de dag daarvoor :z
Het was gewoon ter info, geen bash dat je zelf moest zoeken hoor, zo bedoelde ik het niet :).

[ Voor 4% gewijzigd door __1337__ op 30-03-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401657

iceme schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:49:
We zullen wel zien hoe het loopt. Als het voor developers heel makkelijk porten is naar bb omdat het een compatible vm op draait is het net zo interessant om je apps ook voor bb uit te brengen lijkt me. Time will tell.

Waar ik mee benieuwd naar ben is hoe ik straks mijn exchange mail kan gaan lezen als ik geen bb telefoon heb. Er wordt wel verteld over de koppeling tussen de telefoon een de playbook maar er wordt met geen woord gerept hoe dit straks moet gaan werken net als bv gmail of hotmail.
Normaliter lees ik alleen het forum en post ik niks (vandaar dat dit mijn eerste post is) maar wilde hier toch even op reageren.

Over het uitbrengen op de Apps voor de Playbook: Android developers kunnen hun apps simpelweg uploaden voor de Blackberry en opnieuw signen, veiligheidshalve wordt deze dan nog door RIM gecontroleerd om het grote speerpunt van RIM (veiligheid) te waarborgen. Zonder al te veel moeite krijgen Android developpers dan ook de mogelijkheid om hun software naar een nog groter publiek te brengen. [Bron]

Daarnaast is er nu nog geen native e-mail op de Playbook, maar kan Gmail e.d. natuurlijk in de browser geopend worden en daar is volgens Crackberry een goede reden voor. Echter, andere berichten geven aan dat dit op termijn er wel aankomt.

Voor mij persoonlijk maakt het echter weinig uit, gebruik zelf een Blackberry en zal dus ook dergelijke programma's gewoon "bridgen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Dat bridge idee is natuurlijk wel ideaal, maar ik vraag me af hoe dat dan zit met de batterij van beide toestellen gezien alles via Bluetooth gaat.. mag hopen dat ze daar ook wel een beetje aan gedacht hebben :).

[ Voor 8% gewijzigd door __1337__ op 30-03-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Dat zal wel redelijk meevallen vermoed ik, Bluetooth verbruikt een factor minder aan energie dan WiFi en GSM.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
__1337__ schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:26:
Dat bridge idee is natuurlijk wel ideaal, ....
Ik blijf het vreemd vinden. Ik meen ergens een youtube video te hebben gezien dat RIM heeft aangegeven graag een nieuw publiek te trekken met de playbook. Ik vind dan juist de keuze om hem te moeten pairen met een BB telefoon om fatsoenlijk een pushmail app te hebben erg vreemd. Mensen kopen straks een playbook en willen hun mail in een app stoppen. Dat gaat niet. Pas later, maar hoe veel later weet niemand?

Ik overweeg echt een playbook te kopen, ik mis namelijk een ander fatsoenlijk merk op 7" maar als ik een ipad 2 koop kost deze ook rond de 500 euro en daar kan wel wel pushmail exchange en gmail gebruiken zonder dat ik en iphone nodig heb.

Ik vind het een gemiste kans waar een lapmiddel voor gebruiken omdat ze binnen hun business model moeite hebben pushmail te geven omdat alles "beveiligd' via hun servers moet lopen (tot de overheid toegang wil). Wellicht moeten we straks een app kopen om pushmail te krijgen op de playbook niemand weet het? Sta ik straks mooi te kijken met mijn playbook. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
iceme schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:43:
[...]

Ik blijf het vreemd vinden. Ik meen ergens een youtube video te hebben gezien dat RIM heeft aangegeven graag een nieuw publiek te trekken met de playbook. Ik vind dan juist de keuze om hem te moeten pairen met een BB telefoon om fatsoenlijk een pushmail app te hebben erg vreemd. Mensen kopen straks een playbook en willen hun mail in een app stoppen. Dat gaat niet. Pas later, maar hoe veel later weet niemand?

Ik overweeg echt een playbook te kopen, ik mis namelijk een ander fatsoenlijk merk op 7" maar als ik een ipad 2 koop kost deze ook rond de 500 euro en daar kan wel wel pushmail exchange en gmail gebruiken zonder dat ik en iphone nodig heb.

Ik vind het een gemiste kans waar een lapmiddel voor gebruiken omdat ze binnen hun business model moeite hebben pushmail te geven omdat alles "beveiligd' via hun servers moet lopen (tot de overheid toegang wil). Wellicht moeten we straks een app kopen om pushmail te krijgen op de playbook niemand weet het? Sta ik straks mooi te kijken met mijn playbook. :X
Je kan dat ook als een voordeel zien. Als je je playbook kwijt raakt staat er zo goed als niets van persoonlijke informatie op het toestel. Als systeembeheerder wordt je wel blij van zulke simpele oplossingen voor security.
Volgens mij willen ze met de playbook twee doelgroepen tegelijkertijd aanspreken. De enterprise markt die ze al goed kennen en tevens de consumenten markt die de laatste jaren sterk in aandeel is gegroeid. Daarbij willen ze echter geen aandeel verliezen in de enterprise markt en nemen daarom keuzes die voor de consument op het eerste zicht iet of wat bizar kunnen lijken ..

Ik stel me meer vragen bij die android player, was dat nou echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:54
Vandaag was de amerikaanse release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:54
Lunacy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:00:
Ik stel me meer vragen bij die android player, was dat nou echt nodig?
Er zijn nu in een keer meer apps beschikbaar voor de PlayBook. Het kip-ei probleem is daarmee grotendeels opgelost hopelijk. Anders kocht wellicht niemand de PlayBook omdat er geen apps zijn en worden er geen apps ontwikkeld omdat er weinig PlayBooks verkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Ik heb vandaag mijn PlayBook mogen ontvangen (developer device dankzij RIM's free tablet offer) en het is qua hardware en OS een pareltje. Ook het 7" formaat kan me zeker bekoren voor onderweg. Enkel de apps hebben nog wat polish nodig, maar dit is deels omdat de independent developers pas deze week hun toestellen ontvangen hebben en de simulator verre van perfect was. Qua apps zal het zeker beteren de komende weken (als het approval proces voor updates wat versnelt ten minste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404821

Ik moet nog een maand wachten totdat ik hem in mijn bezit krijg. Het is alsof ik op een nieuw paar nike's zit te wachten. Het heeft al lang genoeg geduurd naar mijn mening :P

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 404821 op 20-02-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 17:34
Zonet mijn gratis Playbook via Fedex in ontvangst mogen nemen. Heel mooi apparaat, het scherm is prachtig en hij is heel goed gebouwd. De speakers zijn ook fantastisch.
Reviewers hebben veel gezeurd over de software; dit is volgens mij ook wel gerechtvaardigd. De browser kan bijvoorbeeld geen wachtwoorden opslaan, als ik op nos.nl het journaal kijk kan ik niet zoeken in de tijd, bij het typen is er soms een flinke vertraging tussen het aanraken van de toets en het daadwerkelijk verschijnen van de letters,... Maar sommige delen zijn ook zeer goed afgewerkt; er is een mooi bestandssysteem met de mogelijkheid om bestanden te delen over WiFi. Zonder tussenkomst van een PC kan je een PDF downloaden en opslaan.
Ik heb dit bericht origineel getypt op de Playbook zelf, in portrait mode gaat dat heel fijn. Echt blind typen zal niet gaan, maar de ervaring komt dicht in de buurt.
De batterijduur had beter gekund. Ik heb er zo'n vier uur mee gespeeld, de batterij was op 60% toen ik begon. Tijdens het typen van dit bericht kreeg ik een melding dat er nog 8% batterijlading was, en 30 seconden later viel mijn Playbook uit. De browser heeft keurig onthouden dat ik op GoT zat, maar de inhoud van het bericht was natuurlijk weg. Opladen via USB gaat niet zo lekker... de batterijlading neemt juist steeds verder af. Hopelijk gaat het met de meegeleverde oplader (1800 mA) een stuk sneller.
Hij wordt ook best heet tijdens het gebruik - af en toe trek ik uit een reflex mijn hand weg.
Verder zat er een neoprenen sleeve/stinkbom bij. Erg mooi gebaar van RIM, zoiets is zeker nodig om veilig een tablet mee te kunnen nemen.
Tot slot nog twee foto's genomen met de camera van de Playbook zelf:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g6kQbl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q8mJTl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Ik zou de batterij nog wat tijd geven, toch minstens een paar keer herladen alvorens te oordelen. Qua software is er zeker ruimte voor verbetering, maar het OS vind ik geweldig. Vooral het gemakkelijk overzetten van bestanden via WiFi is een verademing vergeleken met andere tablets. Ik heb trouwens nog niet gemerkt dat ie erg warm werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Ontwikkel je professioneel voor webOS of het je wat rap geschreven voor een playbook te bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
PlayBook draait QNX, niet webOS. Ik heb twee vrij degelijke applicaties geschreven die ik ook zal blijven ondersteunen: Comics en Mindmaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59
Ow cool, er is iemand uit Nederland die een Playbook heeft. Zit er aan te denken eentje op te (laten) halen in Amerika maar ben eerst benieuwd naar een paar dingen.
1. Werkt Blackberry Bridge met een Nederlands Blackberry? (Lijkt me wel?)
2. Kan je apps uit de store halen of is het landgebonden en kan je er niets mee?
3. Kan je gewoon de updates van de software OTA installeren?
Eigenlijk is mijn vraag of er nog beperkingen zijn als je het apparaat nu koopt en in Nederland gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Ik verwacht mijn PB deze week anders begin volgende week binnen te hebben.
Zo ver ik heb gelezen van andere gebruikers zijn er geen beperkingen. O.a. van persoon die pb in Indonesie gebruikt en een ander in het V.K..
Bridge software heb ik al geinstaleerd staan op mijn BB storm 2 gewoon ota geinstaleerd via app world.

Enige waar je mee zit is dat je een flinke oplader moet regelen(zo ver ik heb begrepen zit er een VS lader bij en niet een travel versie die je om kan zetten), standaard BB oplader doet ong 700 mA en de playbook oplader doet 1,8 A. Standaard BB lader(micro usb) kan je gebruiken maar gaat gewoon langzamer.

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Voor mij werkt alles prima. Ik kan tot nu toe alle apps (ook betaalde) downloaden. Ik heb nog niks gekocht uit de book/music-store maar ik kan wel zonder problemen rondkijken. Via Podcasts kan ik ook gewoon fragmenten van TV-series downloaden zonder dat er gezeurd wordt over mijn locatie. Bij het eerste gebruik en het accepteren van de voorwaarden moet je wel even liegen over je locatie (je kan slechts kiezen uit US/Canada).
Opladen is inderdaad een probleem. Opladen via USB gaat niet, een Blackberry oplader van 700mA werkt ook niet. Ik had nog een Logitech oplader van 1A, maar ook die werkt ook niet. Ik gebruik nu de bijgeleverde oplader met dit verloopstukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Archie_T schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:29:
Ow cool, er is iemand uit Nederland die een Playbook heeft. Zit er aan te denken eentje op te (laten) halen in Amerika maar ben eerst benieuwd naar een paar dingen.
1. Werkt Blackberry Bridge met een Nederlands Blackberry? (Lijkt me wel?)
2. Kan je apps uit de store halen of is het landgebonden en kan je er niets mee?
3. Kan je gewoon de updates van de software OTA installeren?
Eigenlijk is mijn vraag of er nog beperkingen zijn als je het apparaat nu koopt en in Nederland gaat gebruiken?
De Playbook is te bestellen bij Mobily.nl ben ik gister achtergekomen. Ze hebben nog 2 exemplaren op voorraad vertelden zei, en volgende week krijgen zij een nieuwe lading binnen. Ik heb echter geen ervaringen met mobily.nl en ben een beetje huiverig om er een te bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
__1337__ schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:59:
[...]

De Playbook is te bestellen bij Mobily.nl ben ik gister achtergekomen. Ze hebben nog 2 exemplaren op voorraad vertelden zei, en volgende week krijgen zij een nieuwe lading binnen. Ik heb echter geen ervaringen met mobily.nl en ben een beetje huiverig om er een te bestellen..
Nou ja als zij hem verkopen in Nederland zal het in ieder geval met support van apps in Nederland goed zitten. Ik koop hem sowieso in de US en heb geen ervaring met Mobily.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
zezke schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:48:
Ik heb vandaag mijn PlayBook mogen ontvangen (developer device dankzij RIM's free tablet offer) en het is qua hardware en OS een pareltje. Ook het 7" formaat kan me zeker bekoren voor onderweg. Enkel de apps hebben nog wat polish nodig, maar dit is deels omdat de independent developers pas deze week hun toestellen ontvangen hebben en de simulator verre van perfect was. Qua apps zal het zeker beteren de komende weken (als het approval proces voor updates wat versnelt ten minste).
Hoe heb je de tablet gratis kunnen krijgen?

En ik ben ook wel benieuwd over de ervaringen met Mobily.nl
Echter bestel ik er liever 1 bij yourtablet.nl daar heb ik wel goede ervaringen over gehoord en contact mee gehad maar hun kunnen nog geen datum vrijgeven wanneer hun hem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Je kon een gratis PB krijgen als je een programa ontwikkelde en deze beschikbaar maakte in de app world. Actie is nu voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Jammer, heb ik dus weer misgelopen als programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs221
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-08-2022
Gisteren via Mobily.nl de PlayBook gekocht, en geniet er met volle teugen van! Kijk ook bij mijn shopreview van Mobily.nl daar heb ik mijn ervaring gepost. Iemand die proof wil of het niet gelooft kan altijd PM'en dan wil ik graag een foto sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
xs221 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:01:
Gisteren via Mobily.nl de PlayBook gekocht, en geniet er met volle teugen van! Kijk ook bij mijn shopreview van Mobily.nl daar heb ik mijn ervaring gepost. Iemand die proof wil of het niet gelooft kan altijd PM'en dan wil ik graag een foto sturen.
Ik heb de review gelezen. Zit nog erg te twijfelen of ik hem bij Mobily.nl ga halen.
Hoe zijn je ervaringen tot nu toen met de playbook? gebruik je hem in combinatie met een bb phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:32
Ik volg de Playbook inmiddels ook al een tijdje en het is voor mij tot nu toe de meest interesante tablet op de markt. 7" is een mooi formaat, een stuk draagbaarder dan de 10" die je voornamelijk ziet. Daarnaast is het OS ook lekker snel als ik de reviews mag geloven, waar Android 3.0 nogal eens wat traag loopt.

De enige minpunten vind ik de prijs en het ontbreken van een SDcard slot. Als de 32gb versie nou voor 499,- over de toonbank ging had ik 'm direct besteld. In vergelijking tot de iPad2 en de Android tablets is hij gewoon te duur.

Ik kijk de tablet markt nog even aan en hoop dat de prijzen straks flink gaan zakken zodra er meer modellen beschibaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403979

Niet zo'n goeie review van een MIT-gast:

http://philip.greenspun.com/wireless/playbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Niet echt een review vind ik, maar eerder een klacht over de App World die nog een paar applicaties mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Zeker niet waard als review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Bij Mobily niet meer te bestellen, staat niet meer in de lijst van tweakers en op de site kan ik de voeg toe aan winkelmand niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Ryatzu schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:36:
Bij Mobily niet meer te bestellen, staat niet meer in de lijst van tweakers en op de site kan ik de voeg toe aan winkelmand niet vinden.
De knop is was obscuur, maar hij is er wel. Ik zat even te zoeken maar als je tussen de foto's en het filmpje kijkt zie je een link/knop.
Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Dankje, zie de link staan ja.

diegene die al playbook hebben, kunnen jullie een korte review maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Iets eerder in het topic geef ik mijn eerste indruk.
Wat wil je verder weten? De bestaande reviews zeggen alles al; qua hardware is het een prachtig apparaat (het scherm en ook de speakers zijn geweldig - in tegenstelling tot dat zielige mono-speakertje van de iPad) en het OS/de software is snel en stabiel, maar nog niet af. Ik mis zo hier en daar wat features (wachtwoorden opslaan, verschuiven van de volgorde van bookmarks) en er staan ook nog wat apps op mijn wensenlijstje (remote desktop) maar er is veel moois aan de gang. Je kan zonder tussenkomst van een App het NOS journaal kijken of andere filmpjes, en zelfs (sommige) Flash games zijn goed te spelen.
Het kleine formaat bevalt wel, makkelijk mee te nemen, ik heb veel minder het gevoel dat ik voorzichtig moet doen dan met een iPad. Je kan hem relatief makkelijk in één hand vasthouden en ook langere tijd vasthouden gaat prima. Wel vraag ik me af of een tablet op dit formaat nou veel toevoegt aan de ervaring ten opzichte van een smartphone. Ik ben nog steeds veel bezig met pinch-zoomen om links aan te kunnen klikken - maar dat is met een iPad ook wel zo. De meeste tekst is zonder te zoomen wel goed te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs221
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-08-2022
Het eerste wat mij opviel toen ik hem in mijn handen had, was de grootte, hij is wel erg klein. Na een tijdje wen je er aan. het werkt super icm met mijn bb. En despite wat Jobs zegt over flash, het werkt echt prima op de PlayBook en het is toch wel erg leuk om op je PlayBook in de trein sport1 live stream van Machester - Schalke te kijken. 1 groot nadeel: ik had me bij het setup process in gelogd met een BB ID die ik nauwelijks gebruik, om eerst eens te verkennen voor ik mijn normale erop inlog, wat blijkt? Het enige wat je kan doen om met een ander account in te loggen is een complete security wipe, dan start ie opnieuw op en moet hij de os update weer helemaal opnieuw doen en hij had ook nog eens NFSU en Tetris eraf gegooid (die je gewoon gratis opnieuw via AppWorld kan downloaden, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Deze gast is in het algemeen niet zo in de tablets

http://philip.greenspun.com/wireless/motorola-xoom
http://philip.greenspun.com/wireless/ipad

Maar iedereen mag natuurlijk een mening hebben.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 11:01

gdl

Het lijkt erop (volgens crackberry.com) dat de playbook binnenkort naar Europa komt. De release datum voor de UK is 16 Juni 2011 (zie crackberry.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 18:07
sind vrijdag een playbook, en ik moet zeggen dat het heerlijk werkt. ook met een dodo case er omheen voor bescherming / minder opvallend

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Ik heb PB in een anti slip silicone case gestopt en een dikke maar zachte pouch voor vervoer. Het standaard ding wat er bij zit vind ik niet zo mooi en stinkt te erg nog :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Blijkbaar ben ik de enige die het standaard omhulsel gebruik. Nog steeds erg tevreden van m'n PlayBook, al valt de videokwaliteit over de microHDMI kabel ietwat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ik kan niet wachten tot ik er ook een kan bestellen! Ik wil graag de 64GB versie, dus moet nog even wachten tot juni vrees ik. Het lijkt me heerlijk om DVD's te converten en dan mee te nemen op de playbook voor op vakantie. Iemand al enige ervaring met films converten en kijken op de playbook?

Edit: Welke is het standaard omhulsel dat meekomt dan? :)

[ Voor 11% gewijzigd door __1337__ op 23-05-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Ik heb al een aantal films en series bekeken en dit gaat perfect mits de juiste codec + geluid is gekozen. Had al wel een paar films waar het geluid niet werd afgespeeld omdat dit niet in juiste formaat is gecodeerd.
Dit is op te lossen door de film te converteren.

Video playback: 1080p HD Video, H.264, MPEG, DivX, WMV
Audio playback: MP3, AAC, WMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Thanks voor je reply! Wat voor video codec raad je aan? H.264 HD is wel mooi hoor, maar de bestanden worden zo groot. Zie je echt het verschil met MPEG/DivX/WMV? Ik bedoel het scherm is niet zo groot als je tv in de woonkamer bijv. :p

[ Voor 18% gewijzigd door __1337__ op 23-05-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Persoonlijke voorkeur imho, wat je zelf kijkbaar acht. Scherm geeft mooi en helder beeld en het is te zien als je film lage sample/resolutie heeft. Ik heb zelf 64 gb dus paar 100 mb extra maakt me niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Dat is waar, daarom wil ik ook een 64 GB :). Waar heb je die vandaan als ik vragen mag? Geïmporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Amazon.com, geïmporteerd idd. Was een 3rd party dealer die onder de normale retail prijs verkocht, dit had ik gezien omdat ik elke dag kijkte bij amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Ik heb de mijne 2 weken geleden gekocht bij Best Buy in Orlando, 16 Gb uitvoering. Aangezien ik al een BB heb was de keuze voor de hand liggend. Zal morgen (dinsdag) nog wat detail-bevindingen plaatsen, o.a. verschil in uitwerking tussen tethering & bridge.

Edit:
Mijn eerste bevindingen. Ik heb een BB-9700 (OS6, pakket 1879) en OS versie 1.0.3.1868 op de PB en de integratie daarmee is probleemloos. Ik heb zowel Bridge als tethering ingesteld. Beide werken met default instellingen, waarbij ik voor tethering het Vodafone-NL profile gekozen heb (zonder daar iets aan te wijzigen). AppWorld werkt, voor zover ik kan zien zonder beperking op land o.i.d. Applicaties die via Bridge werken: Mail, Contactpersonen, Bridge-browser (daarmee start je de browser van je BB-phone, dus niet de Playbook browser), Agenda, Memopad, Taken, Bridge-filemanager (ziet wel Office-documenten op je phone, maar geen mediabestanden) en BB-messenger. Zodra de Bridge-verbinding verbroken wordt, zou er geen data op de Playbook lokaal opgeslagen blijven. Dit is echter niet geheel waar. Ik heb mijn 9700 aangemeld op mijn Wifi-netwerk thuis, dat WPA2 beveiligd is. Toen ik de Bridge-verbinding tot stand had gebracht, was mijn Playbook ook ineens verbonden met dat netwerk, zonder dat ik het had aangemeld en zeker zonder dat ik het password ingegeven had. Echter, toen de Bridge-verbinding verbroken werd, bleef mijn Playbook verbonden met mijn netwerk en ook nadat ik de PB opnieuw opgestart had werd automatisch verbonden met mijn Wifi. De instellingen-inclusief password- zijn dus wel degelijk op de PB achter gebleven. Geen ramp, maar wel iets om te weten.

Via Bridge maken alleen de applicaties die hierboven genoemd worden gebruik van de dataverbinding van je phone. Als je dus met een andere app (inclusief de PB native browser) online wil, moet je thetering activeren. Je kunt tegelijk zowel Bridge als tethering ingeschakeled hebben, waarmee alle apps online zijn.

[ Voor 76% gewijzigd door Frank S op 24-05-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244731

YourTablet krijgt ze nu ook binnen! Het is wel een UK model, maar dat maakt volgens mij niks uit? Taal zal wel te wijzigen zijn.

Kijk maar op hun frontpage: http://www.yourtablet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
FYI:

Op dit moment is NLD's als taal nog niet beschikbaar,
Toen ik de PB setup doorliep kon ik keizen uit ik dacht 4 landen, USA, UK, Canada en ? vergeten.
Vermoedelijk zullen nieuwe regio's volgen bij de volgende software updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ah bedankt voor de reactie :). Wat ik me trouwens afvraag, zou de Playbook werken met een externe HDD? Ik bedoel die micro-usb aansluiting zit er niet voor niks op toch :p.

@ Epke12 onder mij: Waarom minpunt? Over een maand is het toestel in Nederland uit als het goed is, maandje wachten op de NL taal valt toch wel mee :).

[ Voor 31% gewijzigd door __1337__ op 24-05-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244731

DareDevil schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:40:
FYI:

Op dit moment is NLD's als taal nog niet beschikbaar,
Toen ik de PB setup doorliep kon ik keizen uit ik dacht 4 landen, USA, UK, Canada en ? vergeten.
Vermoedelijk zullen nieuwe regio's volgen bij de volgende software updates.
Ah ok! Bedankt dat je dit even verteld, dit vind ik persoonlijk toch wel weer een minpunt mm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Om gebruik te kunnen maken van externe usb devices moet de usb poort als "host" kunnen fungeren. Dit is op dit moment niet mogelijk, ik heb wat speculaties gelezen dat dit mogelijk zou worden na een software update.
Ik denk zelf dat je hier niet op hoeft te wachten, als dit ooit mogelijk wordt is dit een van de laatste features die ze zullen toevoegen, ik kan hier natuurlijk totaal naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
__1337__ schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:42:
Ah bedankt voor de reactie :). Wat ik me trouwens afvraag, zou de Playbook werken met een externe HDD? Ik bedoel die micro-usb aansluiting zit er niet voor niks op toch :p.
Via die micro-USB poort werkt de normale oplader, de andere contacten zijn voor de snelle oplader en kan je ook de tablet aansluiten op je pc voor file transfer en debugging (voor de ontwikkelaars). Ik vrees dat usb host wel nog even op zich zal laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
We worden op ons wenken bedient: http://www.nu.nl/internet...fde-prijs-als-ipad-2.html

Prijzen: 479, 579 en 679. De eerste twee weken is de Playbook enkel leverbaar bij BelCompany (goh wat een verrassing na gister :P ). En de 16 t/m 64GB versies worden leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik kwam er vandaag achter dat de PB browser via tethering géén gebruik maakt van BIS. Ik heb n.l. met mijn BB9700 nogal eens dat ik wél een 3G verbinding heb, maar dat de BIS services niet beschikbaar zijn. Ik zie dan op mijn 9700-scherm wel het 3G symbool, maar niet het BB-logootje. Als ik dan op mijn PB de Bridge-browser start, dan krijg ik geen data binnen. Start ik echter de PB-browser, dan heb ik normaal verbinding. Via de tether-verbinding kan ik dan surfen terwijl het tegelijkertijd via de Bridge-verbinding niet gaat.

(Overigens, als iemand een oplossing heeft voor het frequent wegvallen van BIS op een 9700, dan hoor ik dat graag....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ik heb gelezen dat de tethering functionaliteit gebruikt maakt van APN, als je APN bijv. vodafone NL kiest, dan gaat het via live.vodafone.com ipv blackberry.vodafone.com :). Dit geldt dus voor de apps van de Playbook zelf en dus niet voor de apps die via de bridge browser gaan. Deze gaan ook niet via een APN als je dat niet hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Het is heel simpel, bb bridge gebruikt je bis verbinding en is in princiepe te gebruiken als je provider geen tethering toelaat.
De tethering optie gebruikt DUN protocol via bluetooth.
BIS is traag, tethering heb ik niet kunnen testen want vodafone heeft dit geblokkeerd.
De tethering verbinding gebruikt daar in tegen je 3G 3,5G of 4G verbinding wanneer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Tethering werkt gewoon bij Vodafone. Ik tether zowel mijn laptop als mijn PB, beiden zonder problemen en gewoon met het standaard Vodafone profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Frank S schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:42:
Tethering werkt gewoon bij Vodafone. Ik tether zowel mijn laptop als mijn PB, beiden zonder problemen en gewoon met het standaard Vodafone profiel.
Voor mij werkt het niet met mijn Blackberry zowel usb via pc desktop software (heb ik in het verleden gebruikt) als bluetooth op de playbook. Gebruik het standaard profiel maar heb ook andere gebruikt die in het verleden ook hebben gewerkt. Heb wel eens in het verleden moeten tetheren toen mijn adsl er uit lag maar sindsdien al ruim een jaar niet meer gebruikt.
Ik had dus daarom de klantenservice gebeld, die vertelde me dat vodafone het blokkeerd en dat je bij nieuwe contracten de optie hebt dit via blox te activeren.
Mijn huidige contract staat dit niet toe volgens de klantenservice.
Vraag is heb jij dan zo'n nieuw contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Mijn contract heb ik nu ruim 3 jaar, dus ik neem aan dat ik nog volgens de oude regeling werk. Wél is het vorig jaar omgezet van een normale databundel (toen met een Samsung phone) naar een bundel+BIS. Dat waren ze vergeten toen ik verlengde met een BB9700 en hebben ze per direct aangepast na een telefoontje naar de klantenservice, Wellicht hebben ze toen in alle haast vergeten een vinkje te zetten o.i.d.

Krijg jij een foutmelding op de PB als je een tethering-verbinding wil leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Ja krijg de melding dat :
1.Make sure your wireless connection turned on.
2.Your wireless service plan supports tethering.
3 Your administrator has not turned off tethering on your device.

1 weet ik zeker dat ik 3g heb.
2. Ja de klantenservice zegt van niet.
3. Onbekend of vodafone blackberry branded OS dit onderdrukt.

Edit, heb optie 3 kunnen testen door de BB van me vriendin te pakken die is unbranded. Op die BB lukt het ook niet. Gelijk hier mee ook getest of het aan os versie ligt ik heb 5 zij 6. Dus optie 3 ligt iig niet aan OS, mogelijk dat het via BIS uitgeschakeld kan zijn, ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is.

[ Voor 32% gewijzigd door DareDevil op 27-05-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Zo mijn Playbook is gepreorderd bij BC, nu afwachten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik heb gisteren mijn playbook 64GB besteld bij Gigavolt.nl en als het goed is wordt hij morgen bezorgd!

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408334

Afbeeldingslocatie: http://gigavolt.nl/uploads/images/rightpromo_blackberry-playbook-banner.jpg

Dit is grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Rubén89 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:55:
Ik heb gisteren mijn playbook 64GB besteld bij Gigavolt.nl en als het goed is wordt hij morgen bezorgd!
Hmm kut, had ik nou maar gewacht tot je berichtje :P. Heb nu geen zin meer om te annuleren en alles weer te regelen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Ik heb hem gister binnen gekregen, een 16 GB Playbook. Meteen gebridged met mijn 9780 en dat werkte prima, beetje BBM en Email gedaan en dat gaat ok.

Ík moet zeggen dat het browsen op het apparaat echt boven verwachting is! Alle sites die ik bezoek doen en precies zoals ik het wil. Ook het multitasking gaat zeer goed, eigenlijk doet dat ding wel alles prima. Ik ben aangenaam verrast!

Wat ik helemaal briljant vind is die ingebouwde SMB server, wat nou gebruik maken van een programma met USB kabel, gewoon lekker kopieeren. Nu ik erover nadenk heb ik hem nog geen eens aan de PC gehangen sinds ik hem uit de doos heb. Alles kan gewoon over Wifi.

Het enige nadeel vind ik toch een beetje het tekort aan basis apps. Ik hoef echt geen miljoenen fart apps en dat soort werk, maar op de Playbook had ik toch tenminste Skype, Citrix, een RDP client en Twiter (Tweetdeck is in Air geschreven!) verwacht. Zal vast later wel komen en dan ben ik nog gelukkiger dan nu!

Hardwarematig en OS erg mooi en snel. Ik was eerst bang dat ie te klein was, maar daar merk ik eigenlijk weinig van.

Ik hoop dus dat er nog wat meer goede apps komen en dan is het voor mij helemaal het perfecte speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Ik herken de problematiek rond de app beschikbaarheid die je opnoemt, het is echter aan RIM om de ontwikkelaars van die applicaties te overtuigen. Gelukkig hebben ze via het PlayBook offer al een redelijk grote schare onafhankelijke ontwikkelaars achter zich (zoals ondertekende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
zezke schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:31:
Ik herken de problematiek rond de app beschikbaarheid die je opnoemt, het is echter aan RIM om de ontwikkelaars van die applicaties te overtuigen. Gelukkig hebben ze via het PlayBook offer al een redelijk grote schare onafhankelijke ontwikkelaars achter zich (zoals ondertekende).
Ja en ik hoop dat als de Playbook in Europa uitkomt er wat meer animo voor komt. En het is een klein gemis hoor, het meeste kan je toch vanuit de browser doen, het zou het ding helemaal af maken in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik zou al heel blij zijn met een native email client (die ook goed met attachments overweg kan), een Twitter-app en een Wordpress-app. Draadloos kunnen printen zou ook nog wel aardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Een native e-mail client zou er deze zomer moeten zijn van RIM zelf en kan me niet voorstellen dat een Twitter app nog lang zal uitblijven (zeker omdat Facebook er wel al een heeft). Draadloos printen zie ik niet direct gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Laatst online: 30-05-2024
__1337__ schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:33:
[...]

Hmm kut, had ik nou maar gewacht tot je berichtje :P. Heb nu geen zin meer om te annuleren en alles weer te regelen :P.
Ja ik was in eerste instantie van plan om mijn Playbook op via BC te bestellen maar toen zag ik m op Gigavolt.nl en daar was ie nog goedkoper ook.

Ik heb trouwens een review van de Playbook online gezet:
pricewatch: BlackBerry PlayBook 64GB

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.