Ik heb de mijne 2 weken geleden gekocht bij Best Buy in Orlando, 16 Gb uitvoering. Aangezien ik al een BB heb was de keuze voor de hand liggend. Zal morgen (dinsdag) nog wat detail-bevindingen plaatsen, o.a. verschil in uitwerking tussen tethering & bridge.
Edit:
Mijn eerste bevindingen. Ik heb een BB-9700 (OS6, pakket 1879) en OS versie 1.0.3.1868 op de PB en de integratie daarmee is probleemloos. Ik heb zowel Bridge als tethering ingesteld. Beide werken met default instellingen, waarbij ik voor tethering het Vodafone-NL profile gekozen heb (zonder daar iets aan te wijzigen). AppWorld werkt, voor zover ik kan zien zonder beperking op land o.i.d. Applicaties die via Bridge werken: Mail, Contactpersonen, Bridge-browser (daarmee start je de browser van je BB-phone, dus niet de Playbook browser), Agenda, Memopad, Taken, Bridge-filemanager (ziet wel Office-documenten op je phone, maar geen mediabestanden) en BB-messenger. Zodra de Bridge-verbinding verbroken wordt, zou er geen data op de Playbook lokaal opgeslagen blijven. Dit is echter niet geheel waar. Ik heb mijn 9700 aangemeld op mijn Wifi-netwerk thuis, dat WPA2 beveiligd is. Toen ik de Bridge-verbinding tot stand had gebracht, was mijn Playbook ook ineens verbonden met dat netwerk, zonder dat ik het had aangemeld en zeker zonder dat ik het password ingegeven had. Echter, toen de Bridge-verbinding verbroken werd, bleef mijn Playbook verbonden met mijn netwerk en ook nadat ik de PB opnieuw opgestart had werd automatisch verbonden met mijn Wifi. De instellingen-inclusief password- zijn dus wel degelijk op de PB achter gebleven. Geen ramp, maar wel iets om te weten.
Via Bridge maken alleen de applicaties die hierboven genoemd worden gebruik van de dataverbinding van je phone. Als je dus met een andere app (inclusief de PB native browser) online wil, moet je thetering activeren. Je kunt tegelijk zowel Bridge als tethering ingeschakeled hebben, waarmee alle apps online zijn.
[
Voor 76% gewijzigd door
Frank S op 24-05-2011 13:34
]