Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 21:25
Dure developer uurtjes, ligt er maar net aan hoe of wat. Als 1 (hobby) developer binnen een aantal weken tussendoor een (gratis) browser maakt die 100x beter werkt als de stock browser (waar waarschijnlijk wel wat dev uurtjes in hebben gezeten van BB zijnde) inclusief alle features (goede tabs, adblocker, etc etc) waar ze daar bij BB van hebben kunnen dromen vind ik het toch knap dat er niemand met die skype sdk aan de slag kan en binnen een aanzienlijke tijd wat basics kan fabriceren voor skype. Tenzij men daar niet zomaar aan de sdk kan komen uiteraard.

Heb het natuurlijk over Origami Browser, de eerste update komt er nu al weer aan vandaag of morgen. UI is gejat van chrome, maar als het maar goed werkt. Blijkt dat ie ook zelf het virtuele trackpad (a la oude BB's) heeft gemaakt waar je enorm accuraat en snel mee kunt scrollen, terwijl BB met al die developers niet eens op een zelfde idee zijn gekomen, want het werkt heerlijk.

Maakt het persoonlijk teminste leuk om iets te doen, want scrollen in de standaard browser is vreselijk en traag (vooral als je dan even GoT wilt bijhouden was ik wel even bezig) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282855

Hoe sluit je tabbladen in de Origami Browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:51

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Anoniem: 282855 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:16:
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd en opgezocht? Graag wat meer info geven, het forum is geen helpdesk :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 282855 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:16:
Dubbel tik op het tabblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Kunnen jullie Origamibrowser wel updaten? Ik kom nu alleen nog maar terecht bij het betaalscherm (PayPal of CC keuze) in de Appstore terwijl er toch echt staat dat de app gratis moet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 23-08-2013 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 02:19:
Kunnen jullie Origamibrowser wel updaten? Ik kom nu alleen nog maar terecht bij het betaalscherm (PayPal of CC keuze) in de Appstore terwijl er toch echt staat dat de app gratis moet zijn.
Nee. Je moet de hele browser deleten en dan op nieuw installeren.
Dan werkt hij perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-06 14:40
Dubbelklik op het tabblad dat je wil sluiten is wel degelijk de manier, je moet het desbetreffende tabblad wel open hebben staan, alsin, dat is tabblad met de site die je aan het lezen bent.

Updaten naar 1.02 van de browser ging hier prima trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Origami browser verwijderen en dan opnieuw gratis installeren werkt inderdaad wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:20:
[...]

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd en opgezocht? Graag wat meer info geven, het forum is geen helpdesk :)
Doe maar niet.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 25-08-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48
De 64 Gb refurbished versie van de Playbook is vandaag in de aanbieding bij iBood extra voor € 89,95 + € 5,95 verzendkosten. Schijnt in de afgelopen hunt nog een tientje duurder te zijn geweest.

Op het IBood forum zijn er wat twijfels over de kwaliteit van de geleverde Playbooks (n.a.v. ervaringen in het verleden) maar misschien toch interesaant.

[ Voor 19% gewijzigd door musicfreak op 04-09-2013 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit zijn zeker de tablets die vorige keer retour werden gezonden :').

Anoniem: 103465

Heb net al een 64Gb besteld voor 118 en voor mensen die het net hebben besteld hier een een nieuwe versie. full OS en natuurlijk ook voor de gewone gebruik.

downloaden - uitpakken.
kabel op de computer
kabel in playbook
backup maken van al je apps etc.
hierna uitgepakte bestand opstarten
en ga lekker bakkie zetten en koekie pakken en na 15 minuten is het klaar
Veel plezier ermee

https://mega.co.nz/#!FwMA...Ax9DlKuOVugolDNpnm6qhncgE

Laatste versie en maakt OS sneller en keyboard lag welke soms spontaan ontstaat bij bepaalde site''s oplossen en er zit een upgrade voor android runtime waardoor er meer apps zichtbaar zijn uit BB10 store.

In oktober komt er een MR release en dit zal de laatste zijn met allerlei update's en tuning.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 05-09-2013 20:49 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 103465 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:46:
Heb net al een 64Gb besteld voor 118 en voor mensen die het net hebben besteld hier een een nieuwe versie. full OS en natuurlijk ook voor de gewone gebruik.

downloaden - uitpakken.
kabel op de computer
kabel in playbook
Veel plezier ermee

Laatste versie en maakt OS sneller en keyboard lag welke soms spontaan ontstaat bij bepaalde site''s oplossen en er zit een upgrade voor android runtime waardoor er meer apps zichtbaar zijn uit BB10 store.

In oktober komt er een MR release en dit zal de laatste zijn met allerlei update's en tuning.
Thx die ga ik proberen op mijn 32Gb. Moet nog ff kijken hoe ik een backup kan maken van mijn apps enzo; met BB desktop manager gok ik? is dat bij de nieuwe versie van het os dan gewoon terug te zetten?

• MusicAddict
Anoniem: 103465 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:46:

downloaden - uitpakken.
kabel op de computer
kabel in playbook
Veel plezier ermee

Welk versienummer heeft deze firmware?

Is het dus de android 4.1 runtime update waar ik op hoop O+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is de bron: http://forums.crackberry....ackberry-playbook-846376/

Daar vind je ook ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb hem er gisteravond op gezet, maar ben nog niet veel verder gekomen dan het terugzetten van de backup. Ik kwam er al wel achter dat BB Desktop wel je BB-apps terugzet, maar gesideloade Android apps niet.
Ik zie dat aardig wat mensen de oudere versie terugzetten vanwege het ontbreken van videochat; die gebruik ik niet, dus ik ga eens een tijdje met de nieuwe versie aan het spelen voor ik zoiets eventueel doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

De OS is duidelijk voor PB wifi want met 3G geeft problenen. Backup van sideloades apps werkt niet maar om eerlijk te zijn begin vanaf scratch is het beste. Al je apps download je gewoon via destore bij mijn apps.
Daarna sideloading van je apps.

Android runtime is gingerbread maar ondersteunt wat meer apps en is wat sneller in gebruik en laden.

Apps die ontbreken zijn videochat, youtube maar gebruik altijd browser en facebook maar deze kun je via de appstore downloaden.

De OS voelt wat beter en response is erg goed. De browser laad npo.nl wat sneller dus browser is geoptimaliseerd en flash is geüpgraded. The keyboard lag is weg maar soms een lichte lag als je veel open hebt staan met Je browser. De app store is verbeterd maar ben daar nog niet over uit of deze beter is. Het werkt eigelijks goed en voelt ook wel goed. Layout en gebruik is het zelfde.

Trouwens bij installeren batterij vol en restart en op vliegmodus eninstalleren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 12:30
De nieuwe versie van het OS gedownload maar op bv Fok! Merk ik geen verbetering wbt het toetsenbord.

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 14:30
OS is sinds gisteren ook via je PB te downloaden (officiële release).

Ik heb de officiële update toegepast. Makkelijk want alle Android apps staan er nog gewoon op.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik had de onofficiele vanuit de link van nlb gedownload, maar ik krijg nu een extra update van 20mb. Misschien is er dan toch nog wat meer veranderd :). Ik ga van het weekend wel weer opnieuw instellen, want bij de update van 2.1.15xx naar de laatste heb ik hem helemaal leeg gemaakt en nog niet weer alles ingesteld. Ik heb al wel gemerkt dat sommige android apps het nou niet meer doen, dus ik moet er nog wel weer mee aan de slag :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 549212

ik heb via de ddpb speler clash of clans op mijn Blackberry Playbook gezet en als ik dan het spel opstart geeft hij aan: de toepassing Blackberry-toetsenbord (proces system.apps) is onverwachts gestopt. probeer het opniew.

wat moet je daar tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:20

13art

Moderator Mobile
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Programma al eens opnieuw geïnstalleerd? Gegoogled voor een oplossing?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Lijkt me gewoon een slechte optimalistatie.. Zoals gewoonlijk is het meeste gewoon een android port naar Playbook formaat, de meeste basic apps doen het wel, maar games vallen altijd tegen in mijn optiek omdat die altijd moeilijk doen met de android player, en dus niet werken.

Dus helaas, geen clash of clans op je playbook ben ik bang :P

Daarom heb ik zelf ook gewoon de games native +- 25 stuks, terwijl ik voor basic apps (dropbox, nu.nl, bbc, google, twitter, etc etc gewoon wel prima met een android port uit de voeten kan, die werken namelijk vaak wel gewoon) Games probeer ik vaak ook niet eens, want naast doodle jump heb ik nog niks 100% werkend gezien, hoe jammer het ook is :)

[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 20-10-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-11-2023
Al sinds het eerste begin gebruik ik met heel veel plezier de Playbook (64GB). Ik lees er boeken, raadpleeg mijn mail en surf, al dan niet met behulp van apps. De mail (gmail-account) gebruik ik eigenlijk alleen om de berichten te lezen. Maar nu stuit ik over het volgende probleem en vraag of jullie het kunnen verklaren of oplossen.

In de trein (met wifi) reageerde ik op een mailtje van een vriend. Die vriend had het bericht verstuurd van een ipad. Mijn scherm gaf aan dat mijn reactie was verstuurd.
De dag er na vroeg de vriend nogmaals aandacht voor hetzelfde mailtje. Bleek dat hij mijn reactie niet had ontvangen. En op mijn computer zag ik het betreffende bericht niet terug :? Het stond nog steeds op mijn Playbook, maar niet bij mijn Gmail op de computer. Wat kan hier nu gebeurt zijn? Wat doe ik fout? In de instellingen van Gamil of van het account op de Playbook iets aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-04-2024
Sinds een week ben ik in het bezit van een Blackberry Z10 en na mijn iPhone 4 en hierna de Xperia Z is dit de beste zet ooit... het werkt zoals het moet werken en dat is zo vreselijk fijn!
Ik zou het makkelijk vinden om een Playbook aan te schaffen om naast de Z10 en mijn Dell Inspiron SE te gebruiken. De keuze is makkelijk qua tablet, een iPad is prijstechnisch en wegens eerdere ervaringen uitgesloten, in de rest van android ben ik niet thuis. Hoe zijn jullie ervaringen tot op heden met de Playbook?
Natuurlijk heb ik het forum al compleet doorgespit evenals dat van Crackberry, echter ben ik nog zoekende naar wat Do's & Don't s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De grootste valkuil die ik zie: verwacht niet dat hij hetzelfde doet als je Z10. BB OS10 is natuurlijk een doorontwikkeling van 2.1 (wat op de Playbook zit), maar er zijn wel wat verschillen:
- er zijn geen twee modi voor zakelijk en privé
- de android runtime van de Playbook is van Android 2.2 of 2.3, waardoor sommige software niet goed loopt
- Blackberry bridge werkt afaik niet met BBOS10 (al zal je dat waarschijnlijk niet missen als je vanaf een iPhone komt)

Verder vind ik de Playbook over het algemeen een fijn apparaat. Wat hij doet, doet hij snel en goed. De ondersteuning voor verschillende videoformaten is goed, en voor de meeste voordehandliggende taken van een tablet (browsen, office documenten lezen, boeken lezen) is goede software te krijgen.

Een minpuntje is de GPS-ontvangst. Die is op zijn hoogst matig. Als je de tablet daarvoor niet wil gaan gebruiken is het uiteraard geen issue.

Al met al is de prijs-kwaliteit verhouding gewoon erg goed. Nieuwe Android tablets met deze hardware zijn meestal een stukje duurder; goedkopere zijn irritant traag of hebben een heel brak scherm en batterijduur.
Een serieus alternatief voor mij zou een tweedehands Nexus 7 van de vorige generatie zijn, of met iets bijbetalen een nieuwe Nexus 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
Bedankt voor je reactie.
De playbook zal dienen om te functioneren wanneer ik geen zin heb de laptop aan te zetten, snel iets op te zoeken, functie als agenda (gebruik ik op de Z10 nog niet) en gewoon voor erbij eigenlijk.
Voor onderweg lijkt het me ook erg handig, omdat ik kan bridgen. Voor zakelijke mail wil (kan niet eens) ik de Playbook niet gebruiken. Enkel prive.
Ik zal niet alle apps die ik op de Z10 heb staan op de PLaybook willen zetten, maar de belangrijkste native apps die ik er op wil hebben zijn volgens mij beschikbaar.
Reden om niet te gaan voor een duurdere tablet zit hem in het feit dat ik de tablet enkel voor erbij wil hebben, maar ik wel iets goeds wil, dat stabiel en snel draait. Even wat spelen bij de Mediamarkt leerder al dat niet alle tablets me dat kunnen bieden.

Je hebt het over prijs kwaliteit, ik heb natuurlijk ondertussen al erg veel gelezen en het valt me dan ook op dat de Playbook nieuw eigenlijk niet verkrijgbaar is. Heeft zo z'n reden natuurlijk, maar ik ga toch eens bekijken of ik hem niet nieuw ergens kan bemachtigen.

Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:09
MaaikeO schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:10:
Bedankt voor je reactie.
De playbook zal dienen om te functioneren wanneer ik geen zin heb de laptop aan te zetten, snel iets op te zoeken, functie als agenda (gebruik ik op de Z10 nog niet) en gewoon voor erbij eigenlijk.
Voor onderweg lijkt het me ook erg handig, omdat ik kan bridgen. Voor zakelijke mail wil (kan niet eens) ik de Playbook niet gebruiken. Enkel prive.
Ik zal niet alle apps die ik op de Z10 heb staan op de PLaybook willen zetten, maar de belangrijkste native apps die ik er op wil hebben zijn volgens mij beschikbaar.
Reden om niet te gaan voor een duurdere tablet zit hem in het feit dat ik de tablet enkel voor erbij wil hebben, maar ik wel iets goeds wil, dat stabiel en snel draait. Even wat spelen bij de Mediamarkt leerder al dat niet alle tablets me dat kunnen bieden.

Je hebt het over prijs kwaliteit, ik heb natuurlijk ondertussen al erg veel gelezen en het valt me dan ook op dat de Playbook nieuw eigenlijk niet verkrijgbaar is. Heeft zo z'n reden natuurlijk, maar ik ga toch eens bekijken of ik hem niet nieuw ergens kan bemachtigen.

Nogmaals dank.
Misschien een idee om ibood.com in de gaten te houden. Daar vind je vaak refurbished 64gb modellen voor 129,-.

Kijk even wat pagina's terug, daar hebben wat Tweakers er een via ibood aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjweirnogeenn
  • Laatst online: 30-05 01:16
hildebrand schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:07:
Al sinds het eerste begin gebruik ik met heel veel plezier de Playbook (64GB). Ik lees er boeken, raadpleeg mijn mail en surf, al dan niet met behulp van apps. De mail (gmail-account) gebruik ik eigenlijk alleen om de berichten te lezen. Maar nu stuit ik over het volgende probleem en vraag of jullie het kunnen verklaren of oplossen.

In de trein (met wifi) reageerde ik op een mailtje van een vriend. Die vriend had het bericht verstuurd van een ipad. Mijn scherm gaf aan dat mijn reactie was verstuurd.
De dag er na vroeg de vriend nogmaals aandacht voor hetzelfde mailtje. Bleek dat hij mijn reactie niet had ontvangen. En op mijn computer zag ik het betreffende bericht niet terug :? Het stond nog steeds op mijn Playbook, maar niet bij mijn Gmail op de computer. Wat kan hier nu gebeurt zijn? Wat doe ik fout? In de instellingen van Gamil of van het account op de Playbook iets aanpassen?
Gewoon je Gmail er uit gooien en opnieuw instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
@vjweirnogeenn: bedankt voor je advies. Heb hem opgevolgd en de mail werkt nu weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
Gisteren een demo-model 64gb variant van iemand overgenomen.
Ziet er werkelijk als nieuw uit, geen enkel krasje te bekennen. Al even wat mee gespeeld, enkele nieuws apps gesideload en moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben.
Ik kan ermee doen wat ik wil:
- Browsen
- Mail checken
- Nieuws lezen
- Documenten open en bewerken
- Spelletjes als Wordfeud spelen

Blij dat ik toch voor de playbook ben gegaan en niet voor een andere dure android tablet. Op mijn gemak de komende tijd eens uitzoeken wat de mogelijkheden verder allemaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendome
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-06 09:35
Goeie keuze denk ik.
Om er nog meer plezier van te hebben probeer eens deze - volgens mij - must have apps:
- Origami browser
- Taptu (feed lezer)
en sideloaden:
- NPO (uitzending gemist)
Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
Ondertussen al e.e.a. gesideload en kan nu met plezier de telegraaf, AD en Nu.nl lezen.
Tevens aan het kijken voor een goede kalender-app zodat ik een ics schedule hierin kan openen.
Marktplaats erbij, Crackberry app... heerlijk apparaat. Werkt echt prettig.
Snap niet dat er zoveel afgegeven wordt op BB momenteel, mensen zouden het weer eens moeten proberen ipv enkel idealen aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Vreemd! Kreeg ongeveer een uurtje geleden een melding voor een update van het OS naar versie 2.1.0.1753
Even op Google wezen zoeken en kom ik een aantal berichten tegen van halverwege september van dit jaar dat deze update toen al uitgebracht!
Ben er nog niet achter wat deze update precies inhoudt.
In ieder geval wat tweaks, maar voor de rest heb ik nog niets kunnen ontdekken.
Update van de Android runtime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Hoe groot was die update? Als het maar een aantal MB is dan is het vaak een kleine update van flash of wat dan ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
__1337__ schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:00:
Hoe groot was die update? Als het maar een aantal MB is dan is het vaak een kleine update van flash of wat dan ook..
397MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Zal vanavond eens kijken bij mijn PB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ronaldinho schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 00:19:
Vreemd! Kreeg ongeveer een uurtje geleden een melding voor een update van het OS naar versie 2.1.0.1753
Even op Google wezen zoeken en kom ik een aantal berichten tegen van halverwege september van dit jaar dat deze update toen al uitgebracht!
Ben er nog niet achter wat deze update precies inhoudt.
In ieder geval wat tweaks, maar voor de rest heb ik nog niets kunnen ontdekken.
Update van de Android runtime?
En deze update is inderdaad al een tijdje beschikbaar en werd als update ook gepushed op de Playbook. Vreemd dat je deze nu pas krijgt aangeboden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb inmiddels een grotere tablet gekocht en zit er aan te denken mijn Playbook door te verkopen. Nu zit ik met de volgende vraag: Ik heb een aantal betaalde apps (Advanced Camera, Kalem Mediaplayer en Neutron Musicplayer) Als ik mijn Playbook leeghaal en mijn account verwijder zijn deze apps normaal gesproken ook weg, terwijl er wel voor betaald is.

Ik zou het leuk vinden als de volgende eigenaar gewoon gebruik kan maken van deze Apps, zonder dat hij bij mijn betaal- en accountgegevens kan komen. Is hier een mogelijkheid voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
EdGnoj schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:37:
Ik heb inmiddels een grotere tablet gekocht en zit er aan te denken mijn Playbook door te verkopen. Nu zit ik met de volgende vraag: Ik heb een aantal betaalde apps (Advanced Camera, Kalem Mediaplayer en Neutron Musicplayer) Als ik mijn Playbook leeghaal en mijn account verwijder zijn deze apps normaal gesproken ook weg, terwijl er wel voor betaald is.

Ik zou het leuk vinden als de volgende eigenaar gewoon gebruik kan maken van deze Apps, zonder dat hij bij mijn betaal- en accountgegevens kan komen. Is hier een mogelijkheid voor?
Paypal (en dergelijke) niet meer linken, vervolgens je mailadres van je account wijzigen in het adres van de koper lijkt me.

''To change the Username (email address) on the BlackBerry ID account:

Visit http://www.blackberry.com/blackberryid from any browser.
Select Sign in.
Enter the current BlackBerry ID Username and Password, then click Sign In.
Select Account Details.
Next to Details, select Edit.
Remove the current Username and replace it with a new Username (email address) that is not already associated to any other BlackBerry ID, then select Save.

Note: A confirmation email will be sent to the email address that was used as the new Username. Open the email message and click the link to confirm the change.
Select Done > Logout.
''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Super, hartelijk bedankt hiervoor. Kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Volgens dit bericht op Nu.nl is het hoogstwaarschijnlijk mogelijk om op korte termijn in Blackberry world Android apps te downloaden. Het zou mooi zijn als dit via diezelfde route op de Playbook ook zal kunnen ipv te sideloaden.

Ik heb nu een Jolla toestel en ik moet zeggen dat het wel makkelijk is dat er Android apps kunnen worden geïnstalleerd. Het geeft toch een soort van vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendome
Gaat niet gebeuren, is alleen voor de nieuwste versie van BB10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 21:25

kevin33

Welkom in Utopia.

Kan een 16gb Playbook overnemen voor €60,-
Wil hem eigenlijk alleen gebruiken om .pdfs te kunnen lezen, en het nieuws.
Goede keuze?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het is een prima ding, en ik kan er ook goed op lezen. Als je hem alleen daarvoor gaat gebruiken, zou ik toch eerder een echte e-reader pakken. Als je naast het lezen ook fatsoenlijk wil internetten en bijvoorbeeld muziek/video wil afspelen en een spelletje wil doen, dan is het zeker de moeite waard.
Het is niet dat hij niet geschikt is om te lezen, maar een e-reader is minder vermoeiend om lang op te lezen en doet veel langer met de batterij (ordegrootte weken tov enkele uren voor de Playbook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

gwystyl schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:50:
Het is een prima ding, en ik kan er ook goed op lezen. Als je hem alleen daarvoor gaat gebruiken, zou ik toch eerder een echte e-reader pakken. Als je naast het lezen ook fatsoenlijk wil internetten en bijvoorbeeld muziek/video wil afspelen en een spelletje wil doen, dan is het zeker de moeite waard.
Het is niet dat hij niet geschikt is om te lezen, maar een e-reader is minder vermoeiend om lang op te lezen en doet veel langer met de batterij (ordegrootte weken tov enkele uren voor de Playbook).
Bedankt!, ik heb een Kobo Glo, maar voor PDF's vindt ik hem onhandig en traag!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443557

iemand die de 3G versie heeft van de playbook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevin33 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:11:
Bedankt!, ik heb een Kobo Glo, maar voor PDF's vindt ik hem onhandig en traag!
Een PlayBook vind ik door zn lage resolutie zeker niet PDF-waardig, maar dat is persoonlijk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

CLB schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:00:
[...]

Een PlayBook vind ik door zn lage resolutie zeker niet PDF-waardig, maar dat is persoonlijk.
Dat is minder, dat is namelijk hetgeen ik hem voornamelijk wil gebruiken.
Ik had hiervoor een Aldi tablet, maar die is gestuiterd, op zicht ging een pdf lezen daarop wel redelijk, niet al te snel maar daar valt mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:35
Ik vind 7 inch in combinatie met 1024 x 600 nou niet echt de meest ideale PDF reader.

Verder wordt de Playbook bij ons meestal door mijn 4 jarige dochter gebruikt om Angry Birds te spelen en ik gebruik hem af en toe bij de koffie om nog een beetje te browsen.
Ik had hoge verwachtingen van de Playbook, de bouwkwaliteit is nog steeds erg goed en beeldkwaliteit ook maar het zeer beperkte aantal apps doet hem echt de das om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Vlassie1980 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:25:
Ik vind 7 inch in combinatie met 1024 x 600 nou niet echt de meest ideale PDF reader.

Verder wordt de Playbook bij ons meestal door mijn 4 jarige dochter gebruikt om Angry Birds te spelen en ik gebruik hem af en toe bij de koffie om nog een beetje te browsen.
Ik had hoge verwachtingen van de Playbook, de bouwkwaliteit is nog steeds erg goed en beeldkwaliteit ook maar het zeer beperkte aantal apps doet hem echt de das om.
Ik ga hem morgen ophalen, wil een tablet voor erbij, snel het nieuws lezen, een pdfje inkijken, dat soort dingen, ik kan wel een Android tab halen, maar ik denk niet dat ik voor 60 euro een vergelijkbaar apparaat heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Boeken lezen, radio, YouTube gaan prima. Pdf minder. Batterij gaat met wifi uit lang mee. Zeker het proberen waard voor 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:25:
Wat mij het meest irriteert is de browser - die is zo ontzettend traag en niet-responsief, ook "pinch-to-zoom" en klikken op links is een frustrerende oefening. Origami Browser is al niet veel beter. Dubbel frustrerend aangezien veel van de ontbrekende apps ook via de browser te doen zijn (Skydrive, Plex, enzo) - als de browser tenminste niet zo crappy zou zijn.

Echt zonde want de bouwkwaliteit en scherm zijn super. De games zijn ook best goed, ik heb veel plezier ermee gehad.

Als ik er Android op zou kunnen zetten zou ik het direct doen, maar ja...de beveiliging is te goed :|

[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 30-01-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Helemaal mee eens, maar een leuk pluspunt is dat uitzending gemist gewoon via website werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendome
En de NPO app werkt gesideload ook prima hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443557 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 07:48:
iemand die de 3G versie heeft van de playbook ?
niemand een 3G versie ? je kan deze wel kopen op amazon maar ik twijfel nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Anoniem: 443557 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:27:
[...]

niemand een 3G versie ? je kan deze wel kopen op amazon maar ik twijfel nog
Als je niet vies bent van thetering, zou je ook bij 'vraag en aanbod' een tweedehandse kunnen kopen die zo tussen de 50 en 100 euro kost en dan je mobiel gebruiken als hotspot. Enigste nadeel van deze constructie is dat het je batterij wat sneller leeg trekt van je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ronaldinho schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:43:
[...]

Als je niet vies bent van thetering, zou je ook bij 'vraag en aanbod' een tweedehandse kunnen kopen die zo tussen de 50 en 100 euro kost en dan je mobiel gebruiken als hotspot. Enigste nadeel van deze constructie is dat het je batterij wat sneller leeg trekt van je mobiel.
dat kan nu ook zowiezo via bluethooth dan gaat internet via je mobiel maar moet ik bijde meenemen haha
ik wil liever prepaid kaart in van t-mobile ofso met internetbundel erop dat ik alleen tablet hoef mee te nemen en overal verbinding heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
Vorig jaar werd bekend dat BB10 niet op de Playbook zou verschijnen. Dit is op zich al frustrerend (want beloofd 8)7 ) , maar sindsdien wordt er door Blackberry weinig tot geen nieuws voor de Playbook gepresenteerd. Weet iemand hier van eventuele plannen voor verbeteringen in de OS? En welke het zijn?
Zijn er redenen waarom Playbook niet een latere versie van de Android-engine kan krijgen, zodat we ook apk-apps kunnen installeren?
Of beschouwt BB de Playbook als iets dat volkomen afgeschreven kan worden en neemt ze geen enkel nieuw initiatief meer. Bijv. voor een Playbook 2, met betere specificaties en wél een aangepaste BB10? Ik lees elders weinig nieuws over de Playbook, maar dat kan liggen aan de bronnen die ik raadpleeg. Maar misschien weten anderen van jullie er wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vooral dat laatste. Playbook is gewoon End of Life en ze gaan echt geen energie meer in deze tablet stoppen. Ondanks dat het een mooie tablet is zijn de verkopen erg tegengevallen.

BlackBerry heeft wel heel wat meer aan haar hoofd dan een 2 jaar oud product te blijven ondersteunen ;)

Ik zat ook met smart op BB10 te wachten maar weet inmiddels wel beter. Jammer is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
@Vlassie1980: je hebt gelijk wat betreft BB10. Dat OS kon om allerlei redenen niet overgezet worden, maar wat ik bedoel is het verbeteren op onderdelen van het huidige systeem. Er is toch nog wel een afdeling bij BB dat bezig is met de Playbook? Of is het volledig afgeschreven en kunnen we niets meer verwachten? Stel nu dat het met BB10 wel was gelukt om dit draaiende te krijgen op de Playbook, dan hadden we toch verbeteringen kunnen verwachten?
De vorige CEO had een negatieve opvatting over tablets (een opvatting die volledig voorbij ging aan de ontwikkelingen op dit gebied en alleen maar bedoeld was om het weinig succes van de Playbook te verbloemen), maar er is nu een nieuwe CEO. Heeft die een andere opvatting (positiever) of is de tablet voor BB een weg die ze niet meer volgt? Allemaal heel frustrerend, want de Playbook verdient een beter lot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik gebruik hem alleen nog als muziekbron. Alle losse nummers en mixes bij en door elkaar gezet. Druk 1x op de play knop en vervolgens op de aan/uit knop en gaan met die banaan. Muziek pauzeren: zonder scherm aan te zetten op de middelste knop drukken, die tussen de volume knoppen zit. Ideaal!

Wat betreft het bedrijf BlackBerry: ze moeten eerst maar eens weer een goed en gezond bedrijf worden. Overigens zou het wel mooi geweest zijn als OS10 ook op de playbook zou komen, maar helaas, dat zal wel een droom blijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
OS10 is wel een mooi besturingssyteem, ik heb er vrij recent mee gespeeld en het voelt goed aan.
Jammer dat het nog niet zo aanslaat, dat heeft ook te maken met alle negativiteit die om BB heen hangt denk ik. Daarnaast is na het Playbook verhaal het voor mij wel klaar met BB, ik heb de PB specifiek gekocht omdat ik in de veronderstelling was dat deze OS10 zou gaan draaien. Helaas, op het verkeerde paard gewed. Gelukkig doet de PB nog steeds goed dienst als internet tablet op de bank en/of slaapkamer.

Net wat Hildebrand zegt, een update van de Android engine zou het een stuk makkelijker maken, ik heb nu een Jolla smartphone en ik heb gewoon de Google playstore erop geinstalleerd, het feit dat je gewoon de keuze hebt uit alle apps zonder te moeten sideloaden en prutsen wat soms een hoop tijd kost is toch wel fijn. BB zou met zón update bij iig mij nog enigzins kunnen revancheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 536626

Iemand nog een idee waar deze (nieuw) te koop zijn in NL?
ben opzoek naar de 32 gb of 64gb. (liefst de 64gb versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Anoniem: 536626 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:06:
Iemand nog een idee waar deze (nieuw) te koop zijn in NL?
ben opzoek naar de 32 gb of 64gb. (liefst de 64gb versie)
http://www.bol.com/nl/s/e.../sc/s_elec_all/index.html

Ze kwamen wel eens voorbij bij iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik zou een tweedehands kopen. Batterij houdt zich prima en ook het scherm krast niet of nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Precies, tweedehandse kopen. Iemand heeft er nog eentje te koop staan, ook een 64GB versie voor ik geloof iets van €125,- , tenzij je persé een nieuwe wil. Heb de mijne ook nog steeds in gebruik :)
Vooruit, geef je een linkje van de adv.:
http://tweakers.net/aanbo...-playbook-64gb-zwart.html

[ Voor 23% gewijzigd door ronaldinho op 25-02-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb mijn beide 16GB versies weggegeven aan familie maar ik had ze anders voor 50 per stuk verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
Al enkele jaren gebruik ik de reader-app Book Reader en tot enkele weken terug ging dit heel goed. Maar nu krijg ik steeds een äpplication error: 304" en springt de pagina op wit. Het lezen wordt hierdoor een vermoeiende bezigheid. Heel storend. 8)7
Zijn er ook anderen die deze app gebruiken en op hetzelfde euvel stuiten? En is er wat aan te doen?
Als iemand goeie ervaringen heeft met andere reader-apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik gebruik PlayEpub reader. Die is niet gratis, maar bevalt me uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
gwystyl schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:56:
Ik gebruik PlayEpub reader. Die is niet gratis, maar bevalt me uitstekend.
Bedankt voor je suggestie. Ik ben nu bezig om de Playbook opnieuw terug te brengen naar de fabrieksinstellingen en alle instellingen te restoren. Als dat allemaal geen effect heeft, zal ik die app binnenhalen, want de Playbook is een uitstekende reader. Het is eigenlijk een van de voornaamste functie van het mooie apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Voor wat het waard is, ik heb mijn 64GB Playbook na een half jaartje weer verkocht, samen met mijn auto+houder. Had zijn goede punten (geweldige bouwkwaliteit, de gestures bediening, een paar leuke games, lekker veel storage en goedkoop), maar ook grote nadelen (de Mac sync tool is bagger, geen Skype, slechte WiFi en een loeitrage browser en email client). Denk dat een 8" Windows tablet de opvolger gaat worden, Dell Venue 8 Pro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 16:13
Ik gebruik de bridge functie nog wel regelmatig omdat ik nog een bb-telefoon heb van mijn werk. Bridge werkt super, en documentjes lezen op een pb is toch beter dan op een curve. Films afspelen via de hdmi uitgang vond ik ook een pluspunt, tot netflix. Maar verder herken ik de kritiek wel. Mailaccounts heb ik er niet meer op staan vanwege het effect op de batterijduur (zelfs met push mail uit), maar ook dan is de batterij in standby mode binnen een paar dagen leeg. En opladen gaat vrij langzaam, zelfs met de "snelle" reislader. Inloggen op het bedrijfsnetwerk lukt de halve tijd niet vanwege time-outs (de pb heeft te weinig geduld) en de browser voelt aan als stroop. Het gebrek aan apps vind ik niet eens het grootste probleem, het is gewoon geen fijn apparaat dat je met plezier pakt. De geroemde bouwkwaliteit vind ik een gezocht argument. Ik heb 'm niet om vast te houden en naar te kijken, maar om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Bouwkwaliteit is een ruim begrip. Tuurlijk heb je de playbook niet alleen om vast te houden en er naar te kijken, maar je moet hem wel vast houden om hem te gebruiken en het oog wil ook wel wat. De bouwkwaliteit is wel van belang voor de aanschaf van, in dit geval, de playbook. Dat is voor iedereen een persoonlijk iets. Voelt hij voor jou goed aan, niet te zwaar/licht, stevigheid, gladde of stroeve achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
hildebrand schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:39:
Al enkele jaren gebruik ik de reader-app Book Reader en tot enkele weken terug ging dit heel goed. Maar nu krijg ik steeds een äpplication error: 304" en springt de pagina op wit. Het lezen wordt hierdoor een vermoeiende bezigheid. Heel storend. 8)7
Zijn er ook anderen die deze app gebruiken en op hetzelfde euvel stuiten? En is er wat aan te doen?
Als iemand goeie ervaringen heeft met andere reader-apps?
Probleem werd bij mij opgelost toen ik in de instellingen de marges veranderde van geen naar small.

Verder heb ik helemaal geen problemen met de browser. Origami werkt heerlijk, vooral de snel scrollenknop is een geweldige uitvinding vind ik. Kan niet zeggen dat hij onwerkbaar traag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik kreeg een update binnen van 173mb, ik gebruik de Playbook bijna dagelijks, kennelijk wordt er toch nog ergens aan het apparaat gewerkt.

Volgens de geruchten op internet gaat het een update van Adobe Flash player en betaalmogelijheden voor BB world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 20:08
Zijn er mensen die de playbook nu nog in gebruik hebben, is het de moeite nog waard om er alleen 1 te kopen om een beetje te internetten en om de kids er wat simpele spelletjes op te laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Kapot schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:56:
Zijn er mensen die de playbook nu nog in gebruik hebben, is het de moeite nog waard om er alleen 1 te kopen om een beetje te internetten en om de kids er wat simpele spelletjes op te laten doen?
Ik zou het niet doen. Er in zoveel beters beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Kapot schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:56:
Het was een leuke tablet maar hij is nu in vergelijking met andere tablets echt niet meer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Hij ligt bij mij te verstoffen. Ik zou zeggen kijk ff verder.

Overigens kan je er wel mee internetten en games op doen, alleen het "nieuwe" spul is er niet voor de Playbook.

[ Voor 48% gewijzigd door Bongoarnhem op 07-01-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Bongoarnhem schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:22:
Hij ligt bij mij te verstoffen. Ik zou zeggen kijk ff verder.

Overigens kan je er wel mee internetten en games op doen, alleen het "nieuwe" spul is er niet voor de Playbook.
Heb je een 64Gb, wil je hem verkopen?

Als ik zo eens lees zijn de speakers wel uitmuntend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Beeld en geluid zijn meer dan goed, maar je kan er verder zo weinig mee. Ik heb de mijne al verkocht anders kon je hem overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Kapot schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:43:
[...]

Heb je een 64Gb, wil je hem verkopen?

Als ik zo eens lees zijn de speakers wel uitmuntend?
Ik heb een 16Gb, kijk eens op Ibood, daar komen ze refurbished wel eens voorbij.
De speakers heb ik nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik zou er niet meer aan beginnen, in elk geval niet voor meer dan een euro of vijftig. Ik heb een maandje terug een Asus Fonepad 7 gekocht voor nog geen 120 euro, die is behoorlijk vergelijkbaar (heeft dezelfde dubbele front speakers bv), en als ex-Playbook eigenaar kan ik zeggen dat het in alles een enorme verbetering is. Snelheid/responsiviteit, WiFi stabiliteit, GPS, browser, email, grootte, gewicht, accuduur, beschikbare software, sync met je computer, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Deze: http://tweakers.net/product/348062/asus-fonepad-7-(me372cg)/

Waar heb je die gekocht voor 120 euro als ik zo vrij mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Amazon Frankrijk, was een kerst actie met 30 euro korting. Ik heb er ook een review van geschreven:
productreview: Asus Fonepad 7 (FE375CXG) Dual Sim 8GB Zwart review door Dreamvoid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn allerlei leuke tablets te koop voor rond de 150 euro.

De Playbook is trouwens zeker naar hedendaagse begrippen absurd zwaar. Het blijft een mooi scherm maar met veel te weinig pixels.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 21-01-2015 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 712505

Mijn lader connector is vorige eek stuk gegaan. Nu vroeg ik me af of ik óf een kabel kan kopen voor de andere ingang óf ergens online, zulks lader connector stuk kan kopen?
En jaaaaaaaa, ik zou beter een andere tablet kopen, maar zit momenteel wat krap bij kas, dus moet ik 't dus houden op de 2 ideetjes hier wat hoger aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:07
Je bedoelt de micro-USB aansluiting? Dan zou je dit kunnen proberen: http://www.amazon.co.uk/B...ackberry+playbook+charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Voor zover ik het begrijp is de connector in de tablet stuk, en dan helpt dat niet. Als je alleen maar op zoek bent naar een nieuwe lader zou je op eBay rond kunnen kijken. Daar heb ik vrij goedkoop een originele lader op de kop getikt.

Opladen via de Micro-HDMI aansluiting gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De lader waarnaar Rens1967 verwijst laad de Playbook via een andere aansluiting op dan de standaard meegeleverde lader met micro-USB aansluiting. Dus mocht de interne micro-USB aansluiting gesneuveld zijn dan is opladen via Playbook-stand zeker wel mogelijk. Ik heb zelf er eentje in gebruik waarop 24/7 een Playbook 100% opgeladen staat. Mijn zoon had ook een Playbook met defecte USB-aansluiting en laad zijn Playbook ook op via de originele Playbook-stand. Mocht nu juist die aansluiting defect zijn geraakt dan voldoet bijna iedere (standaard) micro-USB lader welke voldoende power levert.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 06-12-2015 23:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je hebt gelijk ik was vergeten dat er nog een paar contactpuntjes aan de onderkant van de Playbook zitten
Afbeeldingslocatie: http://www.ultraportabletech.com/images/playbook.jpg

Ik heb zelf zo'n ding, maar ik moet bekennen dat ik hem al een paar maanden niet uit zijn sleeve heb gehad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik krijg acute nostalgie gevoelens bij het zien van dat plaatje.

Blijf erbij dat de bouwkwaliteit van de Playbook subliem was, alleen de micro USB aansluiting ging heel vaak kapot. Speakers en beeldkwaliteit waren erg goed.

Jammer dat het nooit een succes is geworden vanwege het slechte aanbod apps, ook android apps sideloaden werkte niet lekker, veel crashes enzo.

Heb de mijne verkocht, en gebruik nu gewoon een iPad. Maar die is wel een stuk groter en lomper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:07
Ik heb mijn Playbook nog steeds, hoewel ik hem alleen voornamelijk nog gebruik als e-reader, voor Wordfeud, en om muziek te streamen naar de stereo. Er past veel op 64GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Hahaha wordt hier gebruikt door de kids om spelletje mee te spelen en Shaun het schaap mee te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Zijn er eigenlijk mensen die er Android op hebben geflasht?

Ik lees tegenstrijdige verhalen of het nu wel of niet kan.

• Dreamvoid
  • Niet online
Het kon met een oude bootloader versie van OS 1.0, maar als je ooit naar 2.x bent gegaan kan je niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
De helderheid van m'n PlayBook wil maar niet veranderen; sliden kan wel maar heeft geen effect. Kent iemand dit probleem? Heb van alles geprobeerd, opnieuw opstarten, leeg laten lopen, opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat. Hij is onlangs wel gevallen van 0.5m hoogte, kan dat de oorzaak zijn?
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Let op:
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.