Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:26
Het ging toch ook over het geven van reacties op GoT? Niet alleen over opslag dus.

Hoeveel werkgeheugen gebruikt het OS nu als je de tablet opnieuw start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendome
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 19:00
musicfreak schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:37:
Het ging toch ook over het geven van reacties op GoT? Niet alleen over opslag dus.
?? Die kan ik niet plaatsen ?? :)
musicfreak schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:37:
Hoeveel werkgeheugen gebruikt het OS nu als je de tablet opnieuw start?
Vers opgestart is er 670 MB vrij, OS gebruikt dus 330 MB ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:50
Mocht er iemand nog interesse hebben in een tweedehands PlayBook 64GB, stuur maar een PBtje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:01

knakworst

Get more sats!

Bevalt hij niet?
http://tweakers.net/aanbod/

Overigens is het na veel moeite (stack charging, geduld, op computer aansluiten en updaten, etc.) uiteindelijke gelukt om mijn playbook aan de praat te krijgen.

Vergeleken met mijn Acer A100 die ik verkocht heb, en enkele iPads, moet ik eerlijk zeggen, dat ik enorm positief verrast ben:

- het geluid komt van voren, en is echt heel veel beter dan de andere tablets. Echt heel mooi.
- het besturingssyteem voelt erg solide aan
- aanraakgevoelige bezel is echt heel nuttig

Alleen het app aanbod is echt dramatisch. Hoewel ik dacht dat ik hem voor internet, films etc. zou gebruiken, mis ik de apps echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Rendome schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:40:
?? Die kan ik niet plaatsen ?? :)
Ik bedoelde dit:
Lorem_Ipsum schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:45:
Ik heb nog steeds geregeld, bij dit bericht ook, behoorlijke vertraging bij het typen op tweakers. Het lijkt nu ietsje minder te zijn geworden en komt bij mij alleen voor bij het quoten van berichten
Gianni Rombios schreef op zondag 22 april 2012 @ 00:36:
Zit vooral in de traagheid van javascript icm het trage geheugen van de Playbook.
Ik vraag me af of de 32 en 64GB versies sneller zijn dan de 16GB. Misschien gebruikt het grotere geheugen meer kanalen. Het geheugen van de 16GB die ik heb is echt gillend langzaam vergeleken mijn Galaxy S2.
Vers opgestart is er 670 MB vrij, OS gebruikt dus 330 MB ...
Dat is nog te overzien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:50
knakworst schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:02:
Bevalt hij niet?
http://tweakers.net/aanbod/

Overigens is het na veel moeite (stack charging, geduld, op computer aansluiten en updaten, etc.) uiteindelijke gelukt om mijn playbook aan de praat te krijgen.

Vergeleken met mijn Acer A100 die ik verkocht heb, en enkele iPads, moet ik eerlijk zeggen, dat ik enorm positief verrast ben:

- het geluid komt van voren, en is echt heel veel beter dan de andere tablets. Echt heel mooi.
- het besturingssyteem voelt erg solide aan
- aanraakgevoelige bezel is echt heel nuttig

Alleen het app aanbod is echt dramatisch. Hoewel ik dacht dat ik hem voor internet, films etc. zou gebruiken, mis ik de apps echt.
Ik had hem in eerste instantie gekocht voor dezelfde doelen als jij, in het begin relatief veel gebruikt voor films (werkt echt perfect, ook met micro HDMI op een mega TV). Nadeel is inderdaad het app-aanbod, wat ook echt achterblijft.......

Verder wil ik graag een tablet met Windows 8, met name omdat je daar eigen software op kan installeren om o.a. auto's uit te lezen via OBD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat er nog geen BB10 update is, nekt het app aanbod echt duidelijk, development van nieuwe apps ligt gewoon helemaal stil. Hoewel ik eigenlijk maar een paar dingen mis (Skype).

[ Voor 18% gewijzigd door Dreamvoid op 17-05-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:41
Er is wat aan het app aanbod te doen via Android apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: (wellicht al eens eerder gesteld hier...)

Iemand een tip om Horizon tv van UPC te laten draaien op BB playbook.
Mist videoplayer windivine, als je die download is er geen app die hem kan lezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:35:
Vraag: (wellicht al eens eerder gesteld hier...)

Iemand een tip om Horizon tv van UPC te laten draaien op BB playbook.
Mist videoplayer windivine, als je die download is er geen app die hem kan lezen.....
Zelf ook eens naar zitten kijken, gaat niet werken. Zit niks anders op zitten dan te wachten tot UPC uberhaupt een Android app uitbrengt en die dan met geluk geport zien te krijgen. Al denk ik dat er een native app voor gemaakt moet worden zelfs als je dit port naar de playbook.

Jammer maar helaas is dit wat omslachtig, daarentegen even via splashtop de PC streamen inclusief Horizon.tv gaat prima ;) Voor mij niet zo'n probleem gezien ik vaker de pc aan heb staan dan de tv, en even toch de playbook meepakken als je even iets gaat doen is te doen :)

[ Voor 20% gewijzigd door MusicAddict op 20-05-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:57
Ik heb de PlayBook nu bijna een maand, vind het een fijne tablet in de omgang en voldoet prima aan mijn eisen. Het enige waar ik mee zit is dat de batterij in standby erg snel leegloopt, wanneer ik bv. De PlayBook met 65% lading weg leg is hij de volgende dag leeg. Zet ik hem echter in vliegtuigstand dan verliest de batterij slechts een paar procent. Ik laat geen apps open staan. Iemand een mogelijke verklaring?

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Rare zaak, houd je wifi en bluetooth aan? Misschien houd de playbook zelf deze openstaan, want die paar procent per dag doet die van mij standaard ook zonder iets aan.

Ik heb hem zelf ook nu een maand in gebruik, ik vind hem echt heerlijk. Batterij gaat echt enorm lang mee voor mijn gevoel. Als ik hem een dag standby laat liggen (zonder wifi, zonder bluetooth) verliest hij maar een procentje of 1-2. Alleen na het volladen tot 100% voor het slapen heb ik wel eens dat hij zomaar 5 procent leegtrekt in het volgende nachtje van minder dan 12 uur, vanaf 95% weer precies maar een paar procent per dag.
Misschien heb je een slechte batterij, instaleer eens de battery guru app, (weet niet of hij gratis is, ik sideload alles)

[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 02-06-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
De Wifi heb ik dan inderdaad aan laten staan. Zal het vannacht proberen met de wifi uit in plaats van de vliegtuigstand. Bluetooth heb ik altijd uit.
Eigenlijk zou Wifi in Standby nagenoeg niks mogen gebruiken, m'n ouders hebben een ipad2 en bij deze blijft de Wifi ook aan en verbruikt Standby zo goed als niks.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik laat wifi ook aanstaan, geen probleem, volgende dag slechts paar procent eraf (bluetooth staat uit.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Heeft het wellicht te maken met de mail? Ik heb hetzelfde ooit eens gehad, zodra ik de mailaccounts had verwijderd ging het allemaal een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja dat is een goed punt. Ook heeft gmail veel minder last dan hotmail/Exchange van hoog batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb zowel mijn Hotmail als Exchange accounts verwijderd en vooralsnog lijkt het probleem verholpen. Vannacht eens zien hoe de batterij zich in standby houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:07
Ik zet zelf altijd de wifi uit wanneer ik het niet nodig heb. Gebruik het apparaat eigenlijk nooit voor email. Heb op de playbook van mijn vriendin haar @ziggo mail wel ingesteld. Eens kijken hoe die twee naast elkaar zich verhouden in accu verbruik in standby modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Gianni Rombios schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:29:
Ja dat is een goed punt. Ook heeft gmail veel minder last dan hotmail/Exchange van hoog batterijverbruik.
Ik gebruik gmail, dus dat zou het kunnen verklaren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Probleem is trouwens opgelost door het verwijderen van de mailaccounts. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Hebben jullie nog iets vernomen over BB OS 10?
Volgens mij gaan we het niet meer zien op onze Playbook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Het enige wat ik nog heb gezien is dat er een tweet was gelekt van BB Mexico dat we binneneen qaantal weken de update zouden ontvangen (nadat iemand gewoon vroeg waar onze update bleef :P )

Maar ach, de weken zijn nog niet voorbij, en zolang een hoop apps langzaam aan werken op de PB dan ben ik (nog) tevreden. Al is het altijd mooi meegenomen dat bb10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben positief over playbook maar heb laatst BIJNA al m'n bestanden verloren omdat ik m'n paswoord voor filesharing vergeten was. Als je 10x een verkeerd paswoord invoerd voert de playbook een cleansweep uit; alle bestanden en instellingen worden dan gewist. Ook als IEMAND ANDERS 10x een verkeerd paswoord in voert. Die persoon verliest dus niets, maar de eigenaar van de playbook verliest ALLES. Ech een grote misser van Blackberry. Hetzelfde verhaal mbt paswoord dat toegang verstrekt tot de playbook. Verder vind ik het een topding, alleen niet voor internet (surfen is mij te traag). Vooral als mp3 speler en notities en evt pdf reader vind ik het een prettig ding. Alleen opladen gaat dan weer erg traag met de standaard lader.

Ook kan de playbook traag worden als je teveel filmpjes/media hebt opgeslagen. Als je de media een beetje karig houdt blijft de playbook snel reageren. Een security wipe is dan nooit nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Bedoel je wel de standaard lader met gele connector? 2A is die. Als je een telefoon adapter bedoelt, Dan MOET je minimaal de zwaardere zien op te scharrelen. Deze werkt dan ook meteen prima op je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:09
Heeft iemand een idee hoe ik de optie Airplane mode on/off op mijn homescreen kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Pindasaus schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:31:
Heeft iemand een idee hoe ik de optie Airplane mode on/off op mijn homescreen kan krijgen?
No can do, je kan zelf niks aanpassen aan het 'homescreen', voor zover je het een homescreen kan noemen :P

Waarom zou je dat willen? het kost je 4 klikken om zowel wifi als bt uit te zetten, als je de airplane mode in het menu open laat staan kan het zelfs in 2 klikken (opties rechtboven, en dan de slider aan/uit zetten)

Persoonlijk erger ik me niet aan al die widgets die ik op android wel heb, vind dit net zo overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Airplane mode kun je altijd aan laten staan als je geen BT en GPS gebruikt. Beide nutteloos voor de meesten. Wi-Fi snel inschakelen door op het Wi-Fi icoon in de bovenbalk te tikken. Wi-Fi uit en venstertje open laten staan. Scherm uit. Scherm aan en Wi-Fi weer aantikken. Geldt voor alle iconen in de bovenbalk ook de tijd. Kun je snel alarm aan of uit zetten.

Je kunt niks op het homescreen plaatsen. Alleen in de onderste balk.

Dubbelpost Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
Volgens de laatste geruchten zou BB10 nog deze maand naar de PlayBook moeten komen. Heb er nog een hard hoofd in maar het zou wel gaaf zijn. Mocht je echt ongeduldig zijn, kan je altijd nog een oude BB10 Dev release op je PlayBook zetten. Daar zitten voor mij echter wel te veel nadelen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:05:
Bedoel je wel de standaard lader met gele connector? 2A is die. Als je een telefoon adapter bedoelt, Dan MOET je minimaal de zwaardere zien op te scharrelen. Deze werkt dan ook meteen prima op je smartphone.
Ik bedoel gewoon die standaard adapter met de gele plug van RIM zelf. Ik vind het traag gaan, zeker als ik het bijv. vergelijk met een Surface RT die ik net binnen heb.

Wel merk ik dat de Playbook het enige wifi apparaat is die hier GEEN problemen heeft met mijn wifi (Huawei HG65D). En ik ben ZO gehecht aan de fantastische swipe-navigatie van dit OS dat ik, in verhouding, andere (duurdere) tablets gewoon frustrerend vind...

En het 7 inch maatje is ook zo prettig mee te nemen... Vraag me alleen af wat de toekomst is van Playbook... Zo jammer dat het slecht begonnen was en nare reviews had, ook sommige met domme opmerkingen. Bijv. dat de volumeknoppen op de bovenzijde nutteloos zouden zijn. Juist niet! Ik gebruik Playbook 's nachts als mp3 speler en als ik 'm harder/zachter wil zetten heb ik dus geen display nodig dankzij die knoppen! Als zo'n dork van een reviewer dat nou 's niet over 't hoofd zag...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het laden via de bureaulader gaat het snelst is mijn ervaring en dan staat de Playbook ook nog eens netjes opgesteld. Prijzen variëren echter nogal eens, als ik zie dat deze nu bijna € 50,- kost dan is de prijs sinds ik er destijds 2 heb aangekocht zowat verdubbeld.

Edit: Maar bij Amazon.de is deze ook nog flink voordeliger te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ilikehoesjes.nl/files/10355/products/3789538/31639757.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 22-06-2013 00:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.amazon.de/dp/B004XKG7WS

Die heb ik en is zeer aan te raden. Ook handiger als je iets wilt doen tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBenshi schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:23:
Volgens de laatste geruchten zou BB10 nog deze maand naar de PlayBook moeten komen. Heb er nog een hard hoofd in maar het zou wel gaaf zijn. Mocht je echt ongeduldig zijn, kan je altijd nog een oude BB10 Dev release op je PlayBook zetten. Daar zitten voor mij echter wel te veel nadelen aan.
hmmm
http://forums.crackberry....0-coming-playbook-820243/

Speculatie, geruchten...ik heb heb er mij al bij neergelegd en gebruik mn PB enkel nog als wekker (een verdomd goeie ;-)
Als ik het eens goed bekijk met mijn android tablets zijn die pb apps een joke (ook nooit geupdated) en sukkelen met geconverteerde half werkende .bar androidapps doe ik ook niet meer...en die slome stockbrowser..
Android kan wel niet aan de playbook video playback..daar is die online superieur
Geweldige hardware, batterylife mar die software en apps :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al m'n muziek van m'n PB afgegooid, alles was opnieuw getagd, dus opnieuw syncen dus...
Maar man, man, man wat is dat toch allemenselijk traag... 2GB duurt nu al een half uur ofzo, onmenselijk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
BlackBerry 10 komt toch niet naar de PlayBook. Begrijpelijk maar toch heel erg jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
iBenshi schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:36:
BlackBerry 10 komt toch niet naar de PlayBook. Begrijpelijk maar toch heel erg jammer :(
Ik ging meteen even googlen, en ja :( Jammer. Maar ach dit hebben ze nu al vaker gezegd dus..

''Heins said the company would continue to support the PlayBook's existing operating system.''

Hopelijk dan maar een update voor de android player naar ondersteuning voor 4.2.2 dan ben ik ook tevreden.

Neemt niet weg dat ik tevreden ben met wat het op het moment is, een prima browser, mailclient, + basale (android) apps zoals dropbox die gewoon netjes werken.

[ Voor 13% gewijzigd door MusicAddict op 28-06-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Ja, dat zou mooi zijn maar ik denk ook niet dat Android 4.2.2 support naar de PlayBook komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Nou, voor mij dus voorlopig geen BlackBerry tablet of telefoon, iets met afspraken niet nakomen. Ik baal hier wel van, zeker nu Unity3d BB10 rechtstreeks, zonder tussenkomst van Union, ondersteunt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ga er maar vanuit dat "support" betekent dat er security fixes blijven komen, maar nieuwe functionaliteit zie ikecht niet komen.

Toch wel treurig, de PlayBook wordt nog steeds verkocht, het is niet alsof het een oud EOL product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
In plek van die security fixes kunnen ze beter de bootloader opengooien zodat er nog een eventuele Android port net als bij de Touchpad voor gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
http://crackberry.com/bla...-bb10-not-coming-playbook

Afbeeldingslocatie: http://cdn.crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w795/public/kevin/playbook-graveyard.jpg?itok=2Z8zgago

EOL Playbook dus :(
Jammer, ik blijf de PB een hele goede tablet vinden. Bouwkwaliteit, scherm en geluid zijn super maar het aanbod in apps is gewoon zo karig. Ik had gehoopt dat OS 10 daar verandering in zou brengen.

Het is niet anders... Komt ook niet als een verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Vooral die reacties bij crackberry dan ook :P
BB PB 3.0 update change log:
-bug fixes
-3 new wallpapers downloaded from google images because we don't have designers to do that shit for us
:D

Maar inderdaad, vind de kwaliteit echt nog steeds een van de betere tablets die ik ooit heb gehad. Speakers aan de voorkant heeft nog geen andere maker ondekt volgens mij, wat een lekker geluid blijft dat op de PB in muziek/video of gewoon een game :)

Beetje offtopic: Modern Combat 4 is nu twee daagjes uit voor de PB, 80 cent ofzo, wel lekker multiplayer _/-\o_ Kon gewoon verder gaan waar ik op mijn (android) telefoon was gebleven :)

[ Voor 53% gewijzigd door MusicAddict op 28-06-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
Lorem_Ipsum schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:30:
Nou, voor mij dus voorlopig geen BlackBerry tablet of telefoon, iets met afspraken niet nakomen. Ik baal hier wel van, zeker nu Unity3d BB10 rechtstreeks, zonder tussenkomst van Union, ondersteunt. :'(
Begrijpelijk, dit is mijn eerste en laatste aankoop van een product van BlackBerry.
Mijn PlayBook heb ik gekocht in de veronderstelling dat Skype zou komen, mooi niet dus.

Modern Combat 4 ziet er wel mooi uit, heb hem net gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het geen verrassing maar ik ben toch teleurgesteld. Ik begrijp ook wel dat als BB10 te traag werkt op de Playbook het niet wordt uitgebracht maar de teleurstelling zit hem in het breken van de belofte dat het wel zou komen.
Gelukkig heb ik niet al te veel betaald voor mijn Playbook en wat hij nu doet doet ie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:07:
Ik vind het geen verrassing maar ik ben toch teleurgesteld. Ik begrijp ook wel dat als BB10 te traag werkt op de Playbook het niet wordt uitgebracht maar de teleurstelling zit hem in het breken van de belofte dat het wel zou komen.
Gelukkig heb ik niet al te veel betaald voor mijn Playbook en wat hij nu doet doet ie goed.
Hetzelfde gevoel heb ik nu ook, zelfs de goedkoopste BB10 phone komt met 2gb ram, dus dan vind ik het beter dat ze het nu gewoon er uit hebben gegooid, al zou ik prima kunnen leven met een aantal apps minder open zodat aan die 1gb genoeg zou zijn maar als dat de logica van blackberry is dan is het maar zo.

Ik kocht de playbook voor de bouwkwaliteit en speakers, dat er weinig apps waren wist ik wel. Browser, interface en de mail client was ik echt verrast over hoe goed en vloeiend dat werkt. Langzaamaan ga je dan toch specifieke apps zoeken, en dan vind je android ports die prima werken. Net 5 minuten geleden de laatste versie van de nu.nl app gevonden, werkt echt prima.

Zelfs native gewoon 30 fatsoenlijke games kunnen instaleren, verveel ik me ook zeker niet mee dus ben nog steeds tevreden voor die 100 euro dat het me kostte voor de 64gb versie. :)

Al is het eerder jammer dat ze de huidige versie dan niet gewoon openbaar maken, beetje goede SDK erbij en dan kan de community wel wat maken zou je zeggen..

Enige wat we op het moment kunnen hopen is een OS 3.0 achtige update, bugfixes en misschien die android runtime van 4.2. Dat zou in principe wel moeten lukken, is alleen de android player die dan aangepast zou moeten worden. (is het minste wat ze kunnen doen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Het is niet alleen de 1GB, de cpu/gpu zijn veel trager. Ik snap het wel, maar het is een dramatisch staaltje PR werk, ze hadden nooit moeten aankondigen dat BB10 zou komen. Nu hadden ze de keus uit 2 kwaden, een slome crappy BB10 of kwaaie PB eigenaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Dreamvoid schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 01:18:
Het is niet alleen de 1GB, de cpu/gpu zijn veel trager. Ik snap het wel, maar het is een dramatisch staaltje PR werk, ze hadden nooit moeten aankondigen dat BB10 zou komen. Nu hadden ze de keus uit 2 kwaden, een slome crappy BB10 of kwaaie PB eigenaars.
Dat het wat verouderd is dat begrijp ik ook, maar het ligt er ook maar net aan hoe ze het zouden implementeren. Of echt een nieuwe layout of trouw blijven aan de oude layout zoals os2.1 (maar dan met bb10 als onderliggende kernels e.d)

Apps blijven namelijk apps, fullscreen is fullscreen dus hoe de animaties en dergelijke zaken zijn maakt in principe niet veel uit en zou ik zelf ook tot een minimum beperken.

Hoe minder poespas en leuke animaties hoe beter het zou lopen op de hardware van de PB, maar hoe minder vloeiend en verfijnd het er uit zou zien. Denk ook wel dat ze uiteindelijk daar wel op hebben geoordeeld.

Ach, de anouncement was dacht ik in januari ofzo, dat ze vervolgens in een aantal maanden er achter komen dat het toch net niet werkt zoals ze willen vind ik redelijk. Maar inderdaad hadden ze beter niks kunnen zeggen, hadden ze veel mensen geen valse hoop gegeven en de kwade rants geen mogelijkheid gegeven :P Vind het wel jammer dat ze dan toch 100,000 PB's ''hebben' verkocht in het vorige kwartaal, hoeveel van die mensen hoopten wel niet op een update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBenshi schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:23:
BB10 komt mischien alleen uit op de 1.5Ghz variant, die niemand hier zowat heeft. Maar de kans daarop is zeer klein.
De oude versie die we hier allemaal hebben krijgt geen BB10.

;w ;w

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 07:14:
[...]

BB10 komt alleen uit op de 1.5Ghz variant, die niemand hier zowat heeft.
De oude versie die we hier allemaal hebben krijgt geen BB10.
Waar baseer je dat op? Geen bb10 voor playbook is geen bb10 voor playbook, nergens staat dat ze het wel voor de 4g versie uitbrengen. (dan krijgen ze nòg een laag klagende eigenaren op zich af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MusicAddict schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 09:43:
[...]

Waar baseer je dat op? Geen bb10 voor playbook is geen bb10 voor playbook, nergens staat dat ze het wel voor de 4g versie uitbrengen. (dan krijgen ze nòg een laag klagende eigenaren op zich af)
Gewoon ik weet dat het zo is.
Daarbij is de 1ghz versie gewoon niet snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:58:
[...]
Gewoon ik weet dat het zo is.
Aha. Een bronvermelding zou toch wel fijn zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de uitspraken van voorgaande jaren bekijkt lees je dat ze continue achter de feiten aanliepen.
De 1e grote update voor de PB heeft een jaar geduurd.
BB10 is ruim een jaar uitgesteld. Hoe kan je nu beloven dat een 2 jaar oud product nog de laatste software krijgt? Het bedrijf is totaal niet flexibel en is niet ingericht om snel in de markt in te spelen.

Helaas is de browser verschrikkelijk en traag. En er is geen mogelijkheid om de flash alleen via 2 tikken in te schakelen. Het is alles of niets. Vaak genoeg raak ik een ad aan die dan weer apart opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 14:20:
Als je de uitspraken van voorgaande jaren bekijkt lees je dat ze continue achter de feiten aanliepen.
De 1e grote update voor de PB heeft een jaar geduurd.
BB10 is ruim een jaar uitgesteld. Hoe kan je nu beloven dat een 2 jaar oud product nog de laatste software krijgt? Het bedrijf is totaal niet flexibel en is niet ingericht om snel in de markt in te spelen.

Helaas is de browser verschrikkelijk en traag. En er is geen mogelijkheid om de flash alleen via 2 tikken in te schakelen. Het is alles of niets. Vaak genoeg raak ik een ad aan die dan weer apart opent.
Probeer eens 'Fast Browser', kost net geen 2 euro maar zit een automatische ad-blocker in, 0, 50 filters, of agressive met 8000 filters :+ Het enige wat ik nooit geblokkeerd krijg is de facebook advertenties op facebook zelf, maar daar kan ik mee leven. Zeker een verbetering vergeleken met al die ads in de standaard browser.

Daarbij kan je ook met 1 knop flash, javascript en nog wat andere meuk uitzetten zodat het browsen sneller wordt, al zie ik wel vaak dat ik nét javascript nodig heb. Je kunt zelfs de mogelijkheid tot het instellen van bijvoorbeeld een user client als ipad of chrome, kan je ook mee experimenteren.

Het heeft zijn kleine issues, maar op crackberry zie je wel dat de developers netjes een topic hebben lopen over verbeteringen enzo, heb nu wel al een paar updates gehad dat het steeds beter word. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip.
Hardwarematig is er weinig mis mee. De stereo speaker zij geweldig.
Ze hadden destijds voor die prijs wel 1280*720 res moeten leveren.
Jammer dat er geen android port is want android 5.0 schijnt zelfs op lager hardware
te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:51:
Bedankt voor de tip.
Hardwarematig is er weinig mis mee. De stereo speaker zij geweldig.
Ze hadden destijds voor die prijs wel 1280*720 res moeten leveren.
Jammer dat er geen android port is want android 5.0 schijnt zelfs op lager hardware
te kunnen draaien.
Zolang BB niet de onderliggende hardware vrijgeeft en dus ook de bootloader kan er weinig worden gedaan.. Anders zou er zo een werkende port zijn gemaakt, kijk maar eens naar de HP touchpad. Qua hardware kan de playbook prima android draaien.

Goed voorbeeld blijft mijn oude HTC HD2, heb ik gisteren nog een perfect werkende android port van 4.2.2 op gezet, (kwam van 4.1.2) terwijl dat ding 4 jaar geleden origineel met Windows mobile 6.5 kwam. De community brengt er nog steeds ROMs voor uit, ik weet zeker dat ik android 4.3 en 5.0 ook nog mee ga maken op dat ding :+ Terwijl het eigenlijk niet eens android hoort te draaien maar ook de hardware ondertussen een beetje oud aan het worden is.

Sterker nog ze blijven echt wel doorgaan tot het niet meer lukt, denk dat het ondertussen een sport is geworden daar om dat ding zo lang mogelijk te ondersteunen. Ik weet nog dat ik ooit met android 1.6 ben begonnen, dat was niet vooruit te branden qua support maar nu doet het niet onder voor een echte android telefoon. Maar gezien android 5.0 inderdaad voor nóg lagere hardware geschikt zal worden zie ik de zon nog niet ondergaan voor mijn huidige wekker en remote.

Uiteraard heb ik wel een nieuw toestel, maar blijft leuk aankloten,

En dat allemaal omdat HTC gewoon de bootloader open had gelaten voor developers, zouden meer bedrijven moeten doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 30-06-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
Wat ik wel fijn zou vinden is als je via Bluetooth bestanden zou kunnen uitwisselen, hopelijk komt die optie ooit nog eens langs maar dat zou weleens ijdele hoop kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fast browser werkt idd een stuk sneller.
Handig om flash filmpjes af te spelen en op een ander browser surfen.
Het typen gaat alleen erg traag. Wellicht de os opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie kunnen ook eens Origami browser checken deze wordt ontwikkeld door iemand op het forum van Crackberry en is via daar te downloaden. Deze heeft bijvoorbeeld ook ad blocking en prive modus. Leuke aan deze browser is dat ze gebruikmaken van de swipe rand. Wat ik ook handig vind is dat er zo'n zwart scroll dingetje (weet niet hoe het heet, is iets van BB telefoons denk ik) in het beeld zit zodat je niet per ongeluk op een link klikt en snel kunt scrollen.

Je kunt trouwens ook bijvoorbeeld Dolphin browser sideloaden.

Ik zou trouwens helemaal geen Android willen draaien op de tablet, ik vind juist Playbook OS prima werken. Alleen zou het prettig zijn als ze de Android runtime hadden geüpdatet naar 4.x zodat je meer recente apps zou kunnen draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:25:
Jullie kunnen ook eens Origami browser checken deze wordt ontwikkeld door iemand op het forum van Crackberry en is via daar te downloaden. Deze heeft bijvoorbeeld ook ad blocking en prive modus. Leuke aan deze browser is dat ze gebruikmaken van de swipe rand. Wat ik ook handig vind is dat er zo'n zwart scroll dingetje (weet niet hoe het heet, is iets van BB telefoons denk ik) in het beeld zit zodat je niet per ongeluk op een link klikt en snel kunt scrollen.

Je kunt trouwens ook bijvoorbeeld Dolphin browser sideloaden.

Ik zou trouwens helemaal geen Android willen draaien op de tablet, ik vind juist Playbook OS prima werken. Alleen zou het prettig zijn als ze de Android runtime hadden geüpdatet naar 4.x zodat je meer recente apps zou kunnen draaien.
Dolphin kan ik geen goede versie van side-loaden, of hij werkt niet of het is gewoon traag. Heb jij toevallig een goede versie? Dit probleem heb ik met de facebook app, deze krijg ik ook niet werkend..

Ik vind persoonlijk dat het zo wel goed werkt, ik heb pakweg 25 native games die ik kan spelen, voor de rest doen de android ports het niet prima. Kwam laatst de nieuwste versie van de nu.nl app tegen, werkt perfect (had ik niet verwacht).

Maar helaas blijft het trial and error, zo moest ik de FB messenger app een aantal versies proberen om een versie te vinden die niet laggde tijdens het scrollen. Terwijl een random versie van dropbox gewoon meteen werkte.

Ach, het is dat ik niet persé veel apps nodig heb, dus ik heb nog steeds een goeie tablet in de Playbook :P

Edit: Origami browser, ziet er echt zeer belovend uit :o Ik vind het wel wat hebben, dat er snel een 'echte' release komt :) Want volgens mij kan je geen tabs sluiten? ik zie geen kruisje, dat irriteert me wel even.

[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 11-07-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbel tap zorgt ervoor dat de tab wordt gesloten ;). Check even de tutorial (bij instellingen knopje en dan helemaal onderaan) daar worden alle knoppen en gestures uitgelegd.

Blijkbaar heb ik Dolphin toch gewoon uit de appstore gehaald.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2013 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
In dit topic lijkt iemand serieuze vorderingen gemaakt te hebben met een custom bootloader die de deur open zou moeten zetten naar Android en Linux ROMs. Het zou mooi wezen als er dan toch nog een mooie Android port voor de bb zou komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origami browser staat nu ook in de BB Store. Er is weer functionaliteit toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer eenn Playbook 3G in handen gehad, we hebben hier met ze alle staan lachen om de knullige interface, gebrek aan apps, waardeloose Android ondersteuning, langzame Wifi en hoge latency bij 3G.

Snap niet dat de 3G nog zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:59:
Vandaag weer eenn Playbook 3G in handen gehad, we hebben hier met ze alle staan lachen om de knullige interface, gebrek aan apps, waardeloose Android ondersteuning, langzame Wifi en hoge latency bij 3G.

Snap niet dat de 3G nog zo duur is.
Ik begrijp je! We hebben een restaurant in mijn woonplaats en de mensen die daar bedienen lachen eigenlijk ook altijd en hebben daarbij meestal goede zin.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:11:
[...]

Ik begrijp je! We hebben een restaurant in mijn woonplaats en de mensen die daar bedienen lachen eigenlijk ook altijd en hebben daarbij meestal goede zin.
Exact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MusicAddict schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 09:43:
[...]

musicfreak schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:50:
[...]

Aha. Een bronvermelding zou toch wel fijn zijn...
Hier stel arrogante beterweters, in plaats je je voordeel deden met mijn info, zeiken jullie het af.

Inmiddels bij de media bekend geworden.
http://www.techzine.nl/ni...geen-blackberry-10-a.html

;w ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:41
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:23:
[...]

[...]

Hier stel arrogante beterweters, in plaats je je voordeel deden met mijn info, zeiken jullie het af.

Inmiddels bij de media bekend geworden.
http://www.techzine.nl/ni...geen-blackberry-10-a.html

;w ;w
Dat nieuws is al enkele weken oud dus je loopt aardig achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bongoarnhem schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 22:47:
[...]

Dat nieuws is al enkele weken oud dus je loopt aardig achter de feiten aan.
Nee gewoon nog even een herinnering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ach ja, ik had ook wel een beetje de hoop opgegeven dat OS 10 voor de Playbook nog uit zou komen want het was de laatste maanden veel te stil op dat gebied en RIM moet alle zeilen bijzetten om hun mobiele telefoons nog enigszins te verkopen.

Ik heb de Playbook nu anderhalf jaar in bezit, ik stond toen te twijfelen tussen een Samsung Galaxy Tablet 9,1 inch of de Playbook. Uiteindelijk voor de Playbook gegaan vanwege de 64GB en de lagere prijs. Achteraf toch wel een klein beetje spijt dat ik niet voor de Samsung was gegaan want daar kun je simpelweg veel meer mee omdat het aanbod apps veel beter is.

Bouwkwaliteit van de Playbook is erg goed, maar gewoon het aanbod apps wat meestal allemaal Amerikaanse / Canadese lokale meuk is heeft er gewoon voor gezorgd dat hij is geflopt.

Ik gebruik hem soms nog om een beetje op de bank te browsen en mijn dochtertje van 4 zit heel vaak YouTube filmpjes erop te kijken. Ze heeft hem ook een paar keer laten vallen maar hij kan gelukkig wel tegen een stootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ik vind persoonlijk dat het allemaal wel meevalt, vooral nu met de oriigami browser die toch nét wat beter de desktop ervaring geeft. BB10 boeit me niet meer zo veel, alleen de support voor android 4.1 zou leuk zijn voor de compatibility van nieuwere apps.

De basis apps, dropbox, twitter, nu.nl etc doen het als port perfect en voor de rest is een goede browser belangrijk. Vind ik dan imho, op de PC gebruik je eigenlijk ook alleen maar een browser en dat blijft toch de beste ervaring in mijn ogen. Heb je ook geen 100 apps nodig om te doen wat je wilt doen.

Ik ben er dus nog wel content mee, de speakers en kwaliteit ben ik nog niet tegengekomen in een andere tablet, en het formaatje is altijd wel fijn om mee te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:46:
Ach ja, ik had ook wel een beetje de hoop opgegeven dat OS 10 voor de Playbook nog uit zou komen want het was de laatste maanden veel te stil op dat gebied en RIM moet alle zeile Blabla bla andere nonsens
Het heet alweer een tijdje geen RIM meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:46:
[...]

Het heet alweer een tijdje geen RIM meer hoor.
Prima, beetje jammer alleen dat je dan gelijk loopt te verkondigen dat ik nog veel meer nonsens loop te verkopen. Reageer inhoudelijk of reageer anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Grootste gemis wat mij betreft is Skype. Je kan nu alleen videochatten met blackberry messenger gebruikers, en dat is anno 2013 bijna niemand meer.

PlayBook OS is het enige OS dat ik de laatste 10 jaar heb gebruikt zonder een Skype cliënt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 29-07-2013 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:35:
[...]

Reageer inhoudelijk of reageer anders niet.
Beste Vlassie,
Het is allemaal vrij inhoudelijk hoor, een bedankje voor mijn info had meer op mijn plaats geweest.
En Vlassie (mooie naam :o ) remember het is Blackberry geen Rimmen Vlassie.

Nog even een nieuwtje omdat Skype geld vraagt aan BB komt er geen skype voor BB.
Wellicht via de Android..later als de shit gecrackt is.

Laten we hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dat kan wel wezen maar als Apple en Google wel betalen voor een Skype cliënt en BB niet, dan word ik daar als gebruiker niet vrolijker van. Principes zijn leuk maar Skype is gewoon de enige voip/videochat die er echt toe doet op dit moment. Facetime, Facebook videochat en Google Hangouts zijn met enige goede wil nog een alternatief, maar ook die drie diensten doen het ook niet. Ja, dan lijkt ineens die frontcam een beetje nutteloos, als de enige mensen die ik ermee kan videobellen mijn Blackberry-dragende collega's zijn. Zo aardig vind ik ze ook weer niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Dreamvoid op 31-07-2013 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch jammer dat een vermogende speler het zo verknald heeft op de tabletmarkt.
Had hoge verwachtingen van Blackberry toen het nog RIM heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dochter is zo gewend aan de playbook dat we vorige week (1 /12 wk) bij mediamarkt stonden bij apple en samsung tablets en ze kon er niks mee en ze gaf aan dat ze toch een playbook op haar verjaardag wil want ze vindt het niks dat er een knop (homebutton) op zit. Ik gaf nog aan dat de samsung ook uitzending gemist app had net als windows 8 op de laptop etc maar dat kan ook via internet gaf ze aan en ze heeft gelijk want ze kan via de browser kijken. Dus thuisgekomen hebben we via amazon een extra Playbook 64Gb tablet gekocht en deze gisteren binnen gekregen en ze is super blij. Ze is net 7 geworden (bijna september maar ze heeft nog vakantie). Ik heb daardoor weer 100 euro bespaard :).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:15:
Mijn dochter is zo gewend aan de playbook dat we vorige week (1 /12 wk) bij mediamarkt stonden bij apple en samsung tablets en ze kon er niks mee en ze gaf aan dat ze toch een playbook op haar verjaardag wil want ze vindt het niks dat er een knop (homebutton) op zit. Ik gaf nog aan dat de samsung ook uitzending gemist app had net als windows 8 op de laptop etc maar dat kan ook via internet gaf ze aan en ze heeft gelijk want ze kan via de browser kijken. Dus thuisgekomen hebben we via amazon een extra Playbook 64Gb tablet gekocht en deze gisteren binnen gekregen en ze is super blij. Ze is net 7 geworden (bijna september maar ze heeft nog vakantie). Ik heb daardoor weer 100 euro bespaard :).
Goede keus :P (zelf heb je dan ook een PB zeker, anders wist ze niet waarom ze het fijn vind werken boven android enzo)

Zelf nog steeds tevreden over mijn refurbished 64gb van ibood. Heb m nu 4 maanden en ben er van overtuigt dat ik hem nog wel even gebruik. Vooral met origami browser is het nu heerlijk vertoeven naar mijn mening.

Zelfs vorige week een rapid charger gekocht gewoon omdat dat wat makkelijker laad, moet hem nog binnenkrijgen. Die usb aansluiting vind ik echt een rotding gezien het een micro usb is, maar de aansluiting zelf groter is, dus de laadkabel beweegt me te veel imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MusicAddict schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:38:
[...]

Goede keus :P (zelf heb je dan ook een PB zeker, anders wist ze niet waarom ze het fijn vind werken boven android enzo)

Zelf nog steeds tevreden over mijn refurbished 64gb van ibood. Heb m nu 4 maanden en ben er van overtuigt dat ik hem nog wel even gebruik. Vooral met origami browser is het nu heerlijk vertoeven naar mijn mening.

Zelfs vorige week een rapid charger gekocht gewoon omdat dat wat makkelijker laad, moet hem nog binnenkrijgen. Die usb aansluiting vind ik echt een rotding gezien het een micro usb is, maar de aansluiting zelf groter is, dus de laadkabel beweegt me te veel imho.
Werken jullie voor Blackberry!? (Voor Vlassie Het voormalige RIM)
Wat een propaganda zeg haha, nou goed te horen dat hij je dochter zo goed bevalt, ze heeft gelijk de Playbook kan uitzending gemist gewoon zo kijken..op de browser, dat gaat bij de concurrentie niet.

Blij dat de Playbook nog door kan gaan voor een kinder/peuter tablet ;)

Woei!!!
Afbeeldingslocatie: http://www.weltbild.de/media/sb/1/050036797-vtech-storio-2-lern-tablet-fuer-kinder-farbe-pink.jpg
Grapje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Zoals al eerder werd gezegd, als je niks te melden hebt reageer dan hier niet troll. Dat je nu je grapje probeert te maskeren met een ander kul verhaal maakt me niks uit. ;)

Punt is dat het voor iedereen gewoon anders werkt, voor erbij is het gewoon een goed apparaat, als jeweet wat de nadelen zijn. Kan tteminste de hele dag wifi aan laten staan zonder dat ik daar meer dan een paar procent van kwijt raak, moet ik met mijn telefoon maar eens proberen. Speakers zijn ook gewoon nog steeds een van de beste ( 4 speakers) en als mediaconsumptie apparaat doet het voor mij niet onder voor een ipad of android tablet.

Dat het ondertussen niet beter kan zeg ik Niet, maar voor wat het is is het een prima apparaat.

[ Voor 7% gewijzigd door MusicAddict op 08-08-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MusicAddict schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:04:
Zoals al eerder werd gezegd, als je niks te melden hebt reageer dan hier niet troll. Dat je nu je grapje probeert te maskeren met een ander kul verhaal maakt me niks uit. ;)

Punt is dat het voor iedereen gewoon anders werkt, voor erbij is het gewoon een goed apparaat, als jeweet wat de nadelen zijn. Kan tteminste de hele dag wifi aan laten staan zonder dat ik daar meer dan een paar procent van kwijt raak, moet ik met mijn telefoon maar eens proberen. Speakers zijn ook gewoon nog steeds een van de beste ( 4 speakers) en als mediaconsumptie apparaat doet het voor mij niet onder voor een ipad of android tablet.

Dat het ondertussen niet beter kan zeg ik Niet, maar voor wat het is is het een prima apparaat.
Spreek geen nonsens, ik maak gewoon grapje. Een troll is iets zeggen waardoor twee andere ruzie krijgen.
Maargoed, genoeg daarover.
Inderdaad voor de prijs is er geen beter alternatief.

Nog wat anders, waarom is de Youtube app zo beperkt? Het is zinvoller gewoon via de browser naar youtube te gaan ipv de app te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:50:
[...]

Spreek geen nonsens, ik maak gewoon grapje. Een troll is iets zeggen waardoor twee andere ruzie krijgen.
Maargoed, genoeg daarover.
Inderdaad voor de prijs is er geen beter alternatief.

Nog wat anders, waarom is de Youtube app zo beperkt? Het is zinvoller gewoon via de browser naar youtube te gaan ipv de app te gebruiken.
Nou vooruit, laten we het daarbij houden :)

Ik denk dat de youtube app zo beperkt is omdat ze gewoon geen goede relatie hebben met google, waarom zouden ze in godsnaam die brakke bing maps wel meeleveren terwijl google prima maps heeft.
Ondertussen wel apk's gevonden die voor 90% werken in google maps, dus ik kan er mee vooruit. Persoonlijk doet de yt app wel wat hij moet doen, al is het vreselijk irritant als je een video aanklikt en er vervolgens 'deze video kan niet worden afgespeeld' in beeld komt, terwijl je via de browser prima uit de voeten kunt.

Vandaag dus mogen spelen met die binnengekomen rapid charger, is wel leuk zon ding, die magnetische aansluiting past altijd, en scheelt dat het lekker makkelijk laad zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij doet sinds een week de aan/uit knop van de PB het niet meer. Da's erg onhandig als je net op vakantie bent :X. Heeft iemand hier ook last van (gehad)? Ik krijg nu het scherm meestal wel aan door hem aan de lader te hangen en dan op het display te tikken, maar dat is niet echt de bedoeling, en onderweg heb ik niet constant een lader bij me.
Morgen maar 's terug naar de Mycom met dat ding, kijken wat ze er van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
gwystyl schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 01:46:
Bij mij doet sinds een week de aan/uit knop van de PB het niet meer. Da's erg onhandig als je net op vakantie bent :X. Heeft iemand hier ook last van (gehad)? Ik krijg nu het scherm meestal wel aan door hem aan de lader te hangen en dan op het display te tikken, maar dat is niet echt de bedoeling, en onderweg heb ik niet constant een lader bij me.
Had laatst ook zoiets, ik was wat aan het kloten en ineens deed de button het niet meer. Ook iets met de lader. Heb je hem al een keer laten herstarten? Bij mij deed vervolgens de knop het weer, dacht ook dat ie ineens kapot was. (en als écht je knop kapot is, dan krijg je hem niet meer aan :P, maar dan moet hij toch gerepareerd worden)

Maar je weet dat je het scherm aan krijgt door van onderen in de rand naar boven te vegen in het scherm? Das een van de beste features :+ (heb je in principe dus die knop of lader niet voor nodig)

[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 09-08-2013 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou een goede media player voor Playbook? Zeg maar de VLC voor Blackberry?
Want een paar afleveringen star trek speelt hij zo niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:26:
Wat is nou een goede media player voor Playbook? Zeg maar de VLC voor Blackberry?
Want een paar afleveringen star trek speelt hij zo niet af.
kalemsoft media player is de beste player die alles afspeelt maar kost dan ook 5,99 helaas :P zelf ook geïrriteerd dat van een seizoen van een serie er de helft gewoon niet wordt herkent door de standaard player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MusicAddict schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:57:
[...]

kalemsoft media player is de beste player die alles afspeelt maar kost dan ook 5,99 helaas :P zelf ook geïrriteerd dat van een seizoen van een serie er de helft gewoon niet wordt herkent door de standaard player.
Heb inderdaad de kalemsoft geprobeerd. Hij werkt, maar je wilt niet even stoppen en dan halferwegen de video file verder gaan, dat trekt ie (nog)niet. Even een ander formaat proberen, wellicht werkt het dan super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog een alternatief op Kalemsoft?

Graag even je laatste post editten als de laatste post van jezelf is.

Graag ook wat meer inzet, wat heb je zelf allemaal al gevonden?

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 10-08-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
gwystyl schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 01:46:
Had ik laatst ook, na een herstart deed ie het weer 8)7
Maar dat had je vast al geprobeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vlassie1980 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:07:
[...]

Had ik laatst ook, na een herstart deed ie het weer 8)7
Maar dat had je vast al geprobeerd....
Dat had ik inderdaad al geprobeerd, maar hij doet het nu spontaan wel weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 02:13:
[...]

Heb inderdaad de kalemsoft geprobeerd. Hij werkt, maar je wilt niet even stoppen en dan halferwegen de video file verder gaan, dat trekt ie (nog)niet. Even een ander formaat proberen, wellicht werkt het dan super.
De resume button werkt bij mij prima :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
Hoe is de kwaliteit van video chat? Ik ken niemand met een PlayBook, mocht iemand eens een poging willen wagen stuur mij een berichtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pindasaus schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 04:28:
Hoe is de kwaliteit van video chat? Ik ken niemand met een PlayBook, mocht iemand eens een poging willen wagen stuur mij een berichtje :)
Welke client wil je er voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 04:30:
[...]

Welke client wil je er voor gebruiken?
Ik neem aan de ingebouwde videochat als hij de vraag zo stelt.

Ik heb hem zelf nog niet gebruikt, dus ik weet het ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:09:
[...]

Geen eens gezien dat er standaard er al 1 inzat :P
Zal zo wie zo wel mooi zijn met de 3.0 megapixel camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:34:
[...]

Geen eens gezien dat er standaard er al 1 inzat :P
Zal zo wie zo sowieso wel mooi zijn met de 3.0 megapixel camera
Grootste hekelpunt blijft dat bb chat, alleen voor blackberries onderling.. Terwijl inderdaad die camera prima werk zou kunnen verrichten met Skype als dat er zou zijn, de kwaliteit valt in de camera app niet tegen. :P

Raarste vind ik dat er nog niemand een skype app heeft gemaakt, bijvoorbeeld Advanced Camera kan gewoon al de cameras gebruiken als native app zijnde, dus in principe moet het gewoon kunnen..

Ach, kan nog steeds niet klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
gwystyl schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:09:
[...]

Juist ;) eens proberen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voegt niets toe, dus weg.

[ Voor 139% gewijzigd door janvanduschoten op 21-08-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
MusicAddict schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:50:
Raarste vind ik dat er nog niemand een skype app heeft gemaakt, bijvoorbeeld Advanced Camera kan gewoon al de cameras gebruiken als native app zijnde, dus in principe moet het gewoon kunnen..
Zo makkelijk is "eventjes een Skype app maken" ook niet, dat is toch een flinke investering in dure developer uurtjes. Voor Skype zelf is de Playbook markt te klein om er in te investeren (nog los van of je de "Microsoft wil geen Skype app voor een directe concurrent maken" samenzweringstheorie gelooft), dus ligt de bal bij Blackberry zelf, met de Skype SDK zouden ze op zich prima een client kunnen schrijven, zoals ze op BB10 ook gedaan hebben. Maar helaas is het duidelijk dat voor BB de Playbook geen prioriteit meer heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 12-08-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
Dreamvoid schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:31:
[...]

Zo makkelijk is "eventjes een Skype app maken" ook niet, dat is toch een flinke investering in dure developer uurtjes. Voor Skype zelf is de Playbook markt te klein om er in te investeren (nog los van of je de "Microsoft wil geen Skype app voor een directe concurrent maken" samenzweringstheorie gelooft), dus ligt de bal bij Blackberry zelf, met de Skype SDK zouden ze op zich prima een client kunnen schrijven, zoals ze op BB10 ook gedaan hebben. Maar helaas is het duidelijk dat voor BB de Playbook geen prioriteit meer heeft.
Jammer want ik heb best twee tientjes over voor die app op de PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Dure developer uurtjes, ligt er maar net aan hoe of wat. Als 1 (hobby) developer binnen een aantal weken tussendoor een (gratis) browser maakt die 100x beter werkt als de stock browser (waar waarschijnlijk wel wat dev uurtjes in hebben gezeten van BB zijnde) inclusief alle features (goede tabs, adblocker, etc etc) waar ze daar bij BB van hebben kunnen dromen vind ik het toch knap dat er niemand met die skype sdk aan de slag kan en binnen een aanzienlijke tijd wat basics kan fabriceren voor skype. Tenzij men daar niet zomaar aan de sdk kan komen uiteraard.

Heb het natuurlijk over Origami Browser, de eerste update komt er nu al weer aan vandaag of morgen. UI is gejat van chrome, maar als het maar goed werkt. Blijkt dat ie ook zelf het virtuele trackpad (a la oude BB's) heeft gemaakt waar je enorm accuraat en snel mee kunt scrollen, terwijl BB met al die developers niet eens op een zelfde idee zijn gekomen, want het werkt heerlijk.

Maakt het persoonlijk teminste leuk om iets te doen, want scrollen in de standaard browser is vreselijk en traag (vooral als je dan even GoT wilt bijhouden was ik wel even bezig) :P
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Let op:
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.